LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
Bouldry:
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140192 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

GG

opět

Nejvyšší evropské hory opět zahrozily. V pondělí večer strhla lavina v rakouských Alpách dva české horolezce. Rakouští záchranáři ihned rozjeli pátrácí akci. Po dvanácti hodinách se jim podařilo dvojici najít. Třetí z party, která mířila na horu Grossglockner, zůstává podle rakouského rozhlasu nezvěstný.

Oba zachránění horolezci jsou silně podchlazeni, ale nemají vážná zranění. "Mohou sestoupit v doprovodu s pátrací skupinou," cituje ČTK Haralda Radera, hlavního inspektora četnictva v Heiligenblutu.

Po třetím alpinistovi záchranáři podle rakouského rozhlasu stále pátrají. "Máme obavy, že se dostal pod velkou ledovou lavinu," podotkl inspektor z Heiligenblutu, městečka ležícího poblíž hory Grossglockner.

Na aktuální informace čeká i české velvyslanectví ve Vídni. "Záchranáři naše lidi hledají od pondělí od 21 hodin," řekla iDNES pracovnice českého zastupitelského úřadu, která přes noc držela pohotovostní službu.

Podle agentury APA se do záchranné akce chystaly s rozedněním zapojit také vrtulníky. Hledání znesnadňoval fakt, že čeští alpinisté neměli přístroje ulehčující lokalizaci lidí pod lavinou.

Neštěstí se odehrálo ve výšce necelé tři tisíce metrů nad mořem. Muže, kteří se vydali na túru i přes varování horské služby, strhla v místě zvaném Kleiner Burgstall lavina. Příčina pádu sněhové masy je neznámá.

Česká ambasáda na základě prvních informací uvedla, že záchranáře zavolal mobilním telefonem třetí z alpinistů, který je ovšem podle nových zpráv stále pohřešován.

Poslední zprávy rakouského rozhlasu nasvědčují, že policii volal jeden ze dvou zachráněných. Po třetím muži zatím chybí jakákoli stopa.



Azbest   [úpravy] 10:19 17.12.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 10:36:38 17.12.2002
jestli je pravda, ze borci nedbali varování místní HS, tak je mi tech zachranaru lito...
tenisákodpovědět 

 počasí10:56:28 17.12.2002
tak než se rozběhne diskuse co kdo udělal špatně, tak si zopakujeme dokud to máme všichni v živé paměti počasí o tomto víkendu: pomalu ustával příliv chladného vzduchu, z jihu postupoval nejdříve v horních vrstvách atmosféry teplý vzduch (fronta), přes ČR přecházela v noci na pondělí, přes rakousko zhruba o den dříve. projevovalo se to oteplením a sněhovými srážkami. situace v minulém týdnu byla taková, že teploty byly dost nízké, inverze, slabý vítr, pravděpodobně ukládání navátého sněhu ve žlabech bez následného zpevnění.
Lukas B.odpovědět 

 13:19:21 17.12.2002
Dost špatná zpráva. Doufám, že toho 3-tího ještě někde najdou. Počasí, včetně předpovědi bylo špatné, v tomto případě nástup na tůru znamená v okamžiku rozhodnutí značné riziko. Co se týče zachranářů, tak těch je mi také líto. Fronta od JZ nadále postupuje.
Daveodpovědět 

 GG14:56:31 17.12.2002
Nejel na GG náhodou Mirek Turek s Jirkou Vonkou??Vím, že tam měli odjíždět v neděli večer! Nechci šířit žádné fámy, ale rád bych to věděl! Otázka se týká především Magnuska, Ajdama, Špicala a jiných zasvěcených.............. Snad sou všichni v pohodě!
Čusbus
Lukodpovědět 
 Re: GG15:13:54 17.12.2002
Odjižděli v neděli (kolem 4 večer) v sestavě Juzek, Ajdam, Zrzek. Nic bližšího nevim. Magnuse nemůžu sehnat, Juzek mi na sms zatim neodpovídá a taky rozhodně nechci plašit ani šířit fámy.
Špicálodpovědět 
  Re: Re: GG22:48:29 17.12.2002
Potvrzena informace od Spicala: Jedna se o Juzka, Ajdama a Zrzka s tim, ze Ajdam je pohresovany :-((
Vladaodpovědět 

 GG - čtk17:24:52 17.12.2002
Zasypaný mladík pod Grossglocknerem má jen mizivou naději VÍDEŇ/HEILIGENBLUT 17. prosince (zpravodaj
ČTK) - Rakouští záchranáři stále nenašli posledního z trojice českých mladíků, které v pondělí večer strhla lavina na
úbočí hory Grossglockner na jihozápadě Rakouska. Zatímco dva alpinisté vyvázli jenom s podchlazením, naděje
27letého studenta na přežití se podle záchranářů postupně ztenčily na minimum.
Služba na četnické stanici v blízké obci Heiligenblut ČTK potvrdila, že kolem 15:00 SEČ se po mladíkovi stále
bezvýsledně pátralo. Už dopolední informace nasvědčovaly, že pražský student zůstal pod těžkým ledovým
zásypem. Záchranáři ale hodlají pokračovat v akci, dokud Čecha nenajdou.
"Jak dlouho budeme pokračovat dnes, je těžké říci, záleží hlavně na povětrnostní situaci, jestli bude padat sníh
nebo zda nebudou hrozit další laviny," řekl četník. Během dne se vyjasnilo a do akce mohl být zapojen i vrtulník.
Úřady chtějí každopádně nalézt horolezcovo tělo.
K neštěstí došlo v pondělí krátce před 21:00 na místě zvaném Klein Burgstal ve výšce kolem 3000 metrů nad
mořem. Odborníci nedovedou přesně zdůvodnit, proč se sníh utrhl zrovna nad horolezci. Lavina přímo smetla dva
alpinisty, třetí muž byl schopen zavolat přes mobilní telefon záchranu. Údajně měl také telefonický kontakt s jedním
ze zasypaných kamarádů.
Členové horské služby a četníci dnes ráno nalezli dva z trojice pohřešovaných, kteří utrpěli jenom lehká zranění a
byli silně podchlazení. Experti hovoří o velkém štěstí, protože teplota v noci klesla "jenom" čtyři stupně pod nulu.
Oba studenti matematicko-fyzikální fakulty v Praze už sešli do Heiligenblutu, kde teď s největší pravděpodobností
čekají na osud svého kamaráda.
Rakouské sdělovací prostředky poukazují na nedisciplinovanost Čechů, kteří dostali před pondělní výpravou
důrazné varování, aby se na severní stěnu 3797 metrů vysokého Grossglockneru nepouštěli. K záchraně jim údajně
napomohlo naléhání jednoho z Rakušanů, aby si pro každý případ aspoň zapsali nouzové číslo.
Pondělní nehoda se odehrála zhruba 20 kilometrů východně od místa, kde v říjnu zemřel na následky vysílení
devítiletý český chlapec z Hradce Králové. Také v tomto případě se v Rakousku často hovořilo o nerozvážnosti
českých turistů.
Tomáš Pergler
tomashodpovědět 
 Re: GG - čtk12:50:06 18.12.2002
Jo disciplina cechu v Alpach. Docela casto to je slysm z ruznych stran od ruznych lidi. Neni to nahodou tak trochu pravda? Tech kluku je mi lito, a snad z toho bude nejake ponauceni. Jestli sli pres varovani horske sluzby (zatim jenom v dohadech) tak je mi lito i horske sluzby.
kulasekodpovědět 

 posl.info17:26:38 17.12.2002
jde prý o studenty matfyzu...
tomashodpovědět 

 posl.info17:38:17 17.12.2002
jde prý o studenty matfyzu...
tomashodpovědět 

 nekrologie11:57:49 18.12.2002
Matfyzak je (bohuzel spise byl) jen ten dosud nenalezeny. Mobilem volat nemohl, protoze zadny nema. Docela hustej zacatek zimni sezony :-((((
magnusekodpovědět 

 novinari19:05:32 18.12.2002
Jak řekl Igor: média jsou krvelačný hovada! Nevěřím řečem "přes důrazné varování" apod. Mluvíme tady o velmi zkušených horolezcích.
Klárkaodpovědět 
 Re: novinari07:26:24 19.12.2002
Pravda, taky si myslím.
Azbestodpovědět 
 Re: novinari08:43:41 19.12.2002
Kazde nestesti na horach je neprijemne , ale je potreba z neho vyvodit ponauceni.Predlozim otazku, lezou zkuseni horolezci v prosinci na takove kopce jako je GG?Zkuste o tom premyslet!
SIPodpovědět 
  Re: Re: novinari10:38:16 19.12.2002
A "vo tom to je".Na jakýkoliv kopec,kam čerstvě navalil sníh,se normální člověk vykašle.Mrzí mne,že pak na nás koukají záchranáři v Rakousku jako na exoty.Nechci hlásat nějaká moudra,ale myslím si,že raději oželím pár korun za zbytečnou cestu,ale mám možnost se tam zase vrátit.Jinak toho třetího je mi samozřejmě moc líto.
Rendaodpovědět 
 Re: novinari06:19:38 25.12.2002
Skáknu si na kafe přečíst tisk,titulní strana...Smůla,další podrobnosti na str.3.To zas budou sračky z per kritiků "odborníků",výčet nehod v horách...Taky že jo,ale přirovnávat v rámci nezkušeností úmrtí způsobené padajícím kamenem při čtvrtém opakování cesty Cruz del Sur(Sfinga,dol.Paron,Coldillera.blanca)k někomu,kdo se neumí navázat,to je trochu silný kafe...Karel Jakeš byl snad v horách snad poprvé?!Novináři...Odpustit jim,neboť nevědí,co činí?? Do čerta,ať radši stráví čas držením jiného péra než toho na psaní nebo hraním kuželek.
miraodpovědět 

 odkaz08:13:52 19.12.2002
http://oesterreich.orf.at/oesterreich.orf?read=detail&channel=9&id=235687

http://www.bergsteigen.at

no, kdo trochu vládnete po rakousku tak se tam jukněte. opatrně. a to prý ty nejhorší sprosťárny už smazali.
nějak mi moc nejde do hlavy to zpravodajství dohromady s dobrou pověstí těch 3 chlapíků.
Lukas B.odpovědět 

 Glockner12:32:40 19.12.2002
Bohužel horolezectví je už takové. Prostě droga a nebezpečná. Tito tři chlapci byli jednak naprosto zkušení a kromě toho ve fázi, kdy lezou furt, bez ohledu na počasí. Kdo neprošel takovým vývojem, má velkou pravděpodobnost, že se dožije důchodu, ale těžko se může k tomu vyjadřovat. Pro část lezců je to vlastní volba. To že pak plníme hřbitovy je druhá smutná stránka věci. Ale je to prostě tak a nikdy to jinak nebude. Nemá smysl vyjmenovávat zkušené borce, kteří nepřežili, všichni si je pamatujeme. Uvědomte si, že lezec v důchodovém věku, který ve své době patřil k opravdové špičce, je dost vzácný exemplář. Ale o tom celé vrcholové horolezectví bylo, je a bude !
Petr Schnablodpovědět 
 Re: Glockner13:03:58 19.12.2002
To snad nemyslis vazne, o tom prece horolezectvi nebylo a nebude.Pokud by jsi vrcholovy horolezecky sport degradoval na uroven kaskaderstvi a tim udelal z lidi silence co za kazdou cenu chteji dosahnout vrcholu.Tak poradne nastves ty co se cilevedomim trenikem a pripravou dostali na ty nejvysi vrcholy , nebo prekonali nejakou tezkou cestu.Vysilat signaly , ze horolezectvi uz je takove a ze se proti chybam neda nic delat je neuvazene.Premyslej.A pokud budes chtit vyjmenovat ty kteri uz nejsou zadni mladici a jeste zijou a lezou a hlavne lezli , tak ti jich muzu vyjmenovat obrovskou radu.Nezacinas mit sklerozu.
SIPodpovědět 
  Re: Re: Glockner19:25:53 19.12.2002
Hele, psát tohle ausgerechnet Schnáblovi je znak totální nevědomosti. Já ti zase může vyjmenovat dovela hodně těch, kteří byli dobří a důchodu se nedožili s větším nebo menším podílem smůly a vlastního zavinění.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Re: Re: Glockner12:44:35 20.12.2002
Zkus se zeptat Schnabla kolik za svuj zivot vylezl podobnych kopcu v prosinci?Asi budes prekvapen.A jinak trvam na svem , ze stesti preje pripravenym a faktor pocasi a prirody je v horolezectvi jeden nejdulezitejsi.To platilo a plati a bude platit.
SIPodpovědět 
 Re: Glockner01:10:34 20.12.2002
Vidím to stejně, i když jsem jen skalkař. Kluci měli asi opravdu jen "Pech". Dost hrozné jsou ale příspěvky na ORF chatu, tolik hlouposti a nenávisti naprosto nezasvěcených mně fakt zaskočilo (asi nás ti frantíci fakt nemají rádi). Na druhou stranu dík těm několika objektivním profesionálům, tady je překlad jejich komentářů:

chris62: Odvážit se za těchto podmínek do oblasti Grossglockneru vyžaduje již nemalou zkušenost. Jsem přesvědčen, že ti tři Češi najsou žádní začátečníci. Otázka, jestli to má smysl vyvstává při každé horolezecké akci. Pokud ale člověk tento sport (stejně jako já) provozuje, potom hledá výzvy. Lézt Pallaviciniho kuloár v květnu krátce po jeho otevření určitě není osamělá záležitost - před dvěma lety jsem musel "nocovat" v bivakovací "krabici" pro šest spolu s dalšími 25-ti lidmi. Oproti tomu zní již prosincová výprava dost zajímavě. Ledová lavina je skutečně smůla, je zcela nepředvídatelná, může se utrhnout i za slunečného dne (viz poslední léto na Mont Blancu, kde smetla horského vůdce z Pingau). Soucítím s blízkými pohřešovaného a dík horské službě. Dobré Info je i na www.bergsteigen.at

chogori: Jsem jen rád, že je v Rakousku nejen 8 milionů fotbalových trenérů, ale zřejmě i 8 mil. alpinistů. Pokud je výpověď horské záchranné služby správná, jednalo se o ledovou lavinu a potom příčina něštěstí nemusí mít vůbec nic společného s počasím a podmínkami.Ledové laviny a převislé ledovce se mohou uvolnit kterýkoli okamžik ať ve dne nebo v noci. Měli prostě jenom smůlu.

podstatný příspěvek člena rakouzské horské služby v tomto duchu už byl vymazán, škoda, docela se tam na své spoluobčany obořil. Dost jsem chtěl, aby si to ti kdo Ajdama znali a měli rádi, přečetli, tak alespoň ještě od snad jediného
dobrého člověka, nelezce, reagujícího na mnohé ohlasy, že se měli nechat bez pomoci:

wallace76: když si tak pročítám komentáře mnoha svých bližních, tak jen doufám, že se sami neocitnou v situaci, kdy budou potřebovat pomoc ostatních - může se jim to stát při autonehodě, úraz při sportu atd. Jak by asi tito lidé reagovali, kdyby se jim řeklo, můžeš si za to sám, neměl jsi jet tak rychle.. Horští záchranáři si sami vybrali tenhle job, neměli bychom v tom ty Čechy nechat a nezapomínat, jak často děláme sami chyby. Veselé vánoce.


FrantaSodpovědět 
 Re: Glockner11:31:44 20.12.2002
Mám dojem, že musím na 100% souhlasit. Ať se to líbí či ne. Média jsou spokojená, nají sledovanost. Vepříci u televize se rozdurdí na nerozum těch, kterým nikdy ani zbla nerozuměli. Policie se do toho zaúřaduje. Lezci však pozorně sledují, kde byla chyba a modlí se za záchranu. Pouze oni však ví, že je to o nich a je to i jejich případ. Každý máme v paměti desítky chvil, kdy to bylo na ostří nože - šutrák tě vzal přes blembák, tlaková vlna laviny tě přirazila ke skále, nic tam nešlo dát a poslední jištění je 15 metrů pod tebou a musíš jít na tření. Pak přišla pecka - jsem živej, jsem živej. A jede se dál. Všichni budoucí chytráci nic neví a jsou v klidu. Lezecká svoboda končí, když se probudí horská, záchranka a zejména pak média s policajty, pojišťovnou a právníky. Teprve pak je to opravdu v .....
J. Bartonodpovědět 

 Totalendeschluss13:03:59 19.12.2002
Myslim, že by neškodilo plodnou debatu ukončit. Co řikali kluci, tak to vypadá, že rozhodující roli sehrál ein Pech, což je taková rakouská mutace smůly, akorát horší. Lavinovka 2, nového sněhu nijak tragicky moc, a navíc na tuhle lavinu se muselo zadělávat asi dlouho dopředu. "Důrazné varování horské služby" je pitomost, jelikož s HS přišli do styku až při záchrance. Kdo chce mermomocí ponaučení, tak "nevěřit novinopiscům". Až pocaď je to asi tak všechno. Dál už nic neni.
magnusekodpovědět 

 Glockner21:02:58 19.12.2002
Bohužel horolezectví je už takové. Prostě droga a nebezpečná. Tito tři chlapci byli jednak naprosto zkušení a kromě toho ve fázi, kdy lezou furt, bez ohledu na počasí. Kdo neprošel takovým vývojem, má velkou pravděpodobnost, že se dožije důchodu, ale těžko se může k tomu vyjadřovat. Pro část lezců je to vlastní volba. To že pak plníme hřbitovy je druhá smutná stránka věci. Ale je to prostě tak a nikdy to jinak nebude. Nemá smysl vyjmenovávat zkušené borce, kteří nepřežili, všichni si je pamatujeme. Uvědomte si, že lezec v důchodovém věku, který ve své době patřil k opravdové špičce, je dost vzácný exemplář. Ale o tom celé vrcholové horolezectví bylo, je a bude !
Petr Schnablodpovědět 
 Re: Glockner21:17:00 19.12.2002
Sakra sotva se dotknu myši už tam příspěvek naskočí znova. To jsem nechtěl. Taky si uvědomuji, že poslední věta zní opravdu blbě. Tak jsem to nemyslel. Každopádně jsem chtěl říci, že horolezectví je objektivně nebezpečné a že kluci měli především opravdu pech. Nebezpečí samozřejmě můžeme eliminovat částečně tím, že do hor budeme chodit jen za ideálních podmínek, ale to přece není řešení.
Petr Schnablodpovědět 
  Re: Re: Glockner14:01:58 20.12.2002
Mam radost , ze jsi to tou posledni vetou tak nemyslel, jinak bych se lek....Zkus ovsem vysvetlit z velikosti sve autority pojem objektivni nebezpeci a lezeni v prosinci ve vysokych horach.A odvolavat vse na smulu je alibisticke, ve vsi panatce pro ty, kteri na ten pech skutecne doplatili.
SIPodpovědět 
   Re: Re: Re: Glockner20:06:17 22.12.2002
S tim počasím a podmínkami máš samotřejmě pravdu, ale hory jsou objektivně nebezpečné nejen v prosinci. Pokud na kluky spadla ledová lavina, pak s tím prosinec nemá co dělat. Ten led se prostě sune a sune a když ho je dost, spadne. Těžko se dá přesně vědět, kdy. Myslím, že každý z nás, kdo má nalezeno více v horách, má ve své kariéře momenty, kdy stačilo málo a byl by subjektem podobné debaty a přitom mení svým okolím považován na nezodpovědného hazardéra.
Byli nezodpovědnými hazardéry třeba Bonatti a spol na pilíři Freney? Kdyby ustoupili o den, dva dřív, mohli přežít všichni. Jenže měli smůlu. Ta bouřka byla dvakrát tak dlouhá, než je v oblasti obvyklé.
Když nevydržíš a vždycky "včas" utečeš, málo vylezeš. Čím podáváš větší výkony, tím více se blížíš té hraně, kterou nesmíš překročit. Objektivní podmínky v horách ti ale s tou hranicí občas nepřevdídatelně zahýbou.
A to je celé to dilema horolezectví, které si všichni musíme uvědomovat a vyrovnat se s ním.
Petr Jandikodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Glockner00:18:49 26.12.2002
Udivujes me , srovnavas nesrovnatelne.Kdyby se dnes vydal nekdo do hor jako BORCI v dobe Bonattiho ,tak je za pul roku o polovinu lezcu mene.Sezen si nekde lezecky denik nekoho od starsich lezcu a podivej se kolik meli lezeckych dnu, ale skutecne lezeckych ne v telocvicne.Pak pochopis o cem hovorim.Neuctu k horam a nizkou pripravenost neni mozne zaradit do kolonky PECH.A pripravenost neni jen fyzicka sila.A proto pokud se nekdo vyda lezt do hor v prosinci je to jeho svobodna vule , ale mel by se dvakrat vice pripravit na nemozne situace.Drzim se hesla co se upece nahore to se dolu nenosi, protoze tomu rozumi jen malo lidi a ti nejzucastnenejsi nejsou sto pochopit objektivni priciny.Ovsem je potreba varovat a to bychom meli mit na pameti vsichni a ne zkreslovat situaci a tvarit se jako ,ze je to normalni, ze to patri k veci.
SIPodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Glockner16:44:30 26.12.2002
SIPe, nevim, koli ti je a ani jak dlouhý je tvůj lezecký deník. Mně stačí ten můj, je dlouhý dost.
Neúcta k horám a nepřipravenost, o kterých hovoříš, jsou velmi relativní pojmy. Bereš-li to tak, že každý, kdo přišel v horách o kejhák, nebo k úrazu, byl nepřipravený a neměl k nim úctu, pak máš pravdu. Ti mrtví se už bránit nemohou a přeživší mají vždycky pravdu.
Já mám tuhle hranici trochu níž. Zrovna jsem v Montaně dvojce narazil na Ajdamův článek o loňském výstupu této trojice klasickou cestou na Eiger. Ten je mnohem náročnější, než jakákoliv varianta Pallaviciniho na GG. Neřekl bych, že ti tři byli nepřipravení. Maximálně by se dalo říct, že neměli vybavení na nejlepší úrovni doby (pípák). To se ale dá říct skoro o komkoliv z nás - málokdo má dost peněz na to, aby měl všechno nejnovější, co je v oboru bezpečnosti v horách k mání.
Ostatně, kdyby ten Bonatti a jeho parta měli tenkrát mobil, dozvěděli by se, že je zlom počasí fatální a utekli by včas. Kdyby měl Ajdam pípák, mohli by ho najít a třeba by přežil. To je podle mne srovnatelné. Obecně vzato bylo dřív vybavení podstatně horší a informací méně a proto také chodilo do hor míň lidí a byli líp připravení.
Dnes, kdy máme Goretex, pípáky, termální prádlo, mobily a vrtulníky, nýty a frendy, se s podporou těchto věcí odváží více lidí na relativně k obecné výkonnosti těžší věci a nechávají si menší bezpečnostní rezervu.
Hodnotit zde a odsud rozhodování těch třech, bez znalosti konkrétních podmínek, se nedá. Jediné poučení, které se z toho dá vyvodit je to, které napsal Zoban v sousedním článku - nosit pípák.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Glockner21:13:05 26.12.2002
Nebudu s tebou soutezit s lezeckym denikem , ale bohuzel pokud nejsi sto pochopit co je Eiger v srpnu a GG v prosinci, tak si zadelavas na prusvih.Ale drzim ti palce , aby ti to vyslo.Zkus alespon nemast ty co jsou trochu v realite.
SIPodpovědět 
       Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Glockner22:59:36 26.12.2002
No, myslím, že nic nezkazím, když ti poděkuji za tvoje názory a nebudu se dále vyjadřovat. Máš-li zájem pokračovat v diskusi soukromě, můj mail je u každého mého komentáře.
Petr Jandikodpovědět 
       Glockner v prosinci10:45:15 27.12.2002
nemuzu ani s jednim z vas soutezit v lezeckych denicich, protoze tam nic nemam a ani newim jak vypada severni stena eigeru, nicmene jsem byl par dni pred tema klukama na gg a chtel jsem jit normalku. muj spolulezec mi to nakonec rozmluvil, protoze prijel lyzovat a ne se drapat do nakyho krpalu. majitel hostince, kde jsme spali - clen bergrettungsdienst v kalsu - kdyz jsem se ho ptal jaky jsou podminky, odpovedel ze to docela jde a ze zadny problem, akorat ze je docela dost snehu, ale ze se to da. ctrnact dni predtim, kdy bylo lavinove nebezpeci na 3 jsme se tam taky motali, ale protoze jsme nechteli cekat dva dny, az si cerstvy snih trosku sedne a zpevni jeli jsme domu - bylo naprosto nadherne, z erzog johanhutte se kourilo, na parkovisti nekolik aut a teleobjektivem jsme videli lidi co sli nahoru - my jsme to obratili u lucknerhutte. palavicini je samozrejme neco jinyho nez normalka, ale osobne si myslim, ze kluci meli smulu ... jasne mohli sedet doma a nic by se nestalo, ale to je zase nuda ... ja si ted koupim pipak, ac stoji dost penez a budu si davat daleko vetsiho majzla
Spiderodpovědět 
       Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Glockner11:18:37 03.01.2003
Asi nejsem v realite, ale GG v prosinci, myslím obecně je mnohem snazší než Eiger v Srpnu. Myslím, že když bude hnusně tak je jedno jestli je srpen, nebo prosinec, ale nejlepší je sa odťialto urychleně odjebať....
Radek
Zobanodpovědět 

 08:54:01 20.12.2002
Zase jedna velká smůla.
Jsem docela rád,že se tato debata odehrává v trošku pietním duchu.Jsem rád že se na našem serveru nenajdou hovada.Jsem rád že to přežily alespoň dva ze tří.Vždyť je to 75% úspěšnost záchranné akce!Nebo chcete-li 75% štěstí.Dle informací se opravdu jedná o pech.Každý z nás byl určitě někdy v podobné situaci.Kdo z nás si na svahu neříkal „ ty vole spadne to nebo ne.Asi ne tak jdeme“.A pak (naštěstí jsem to nezažil) se za zádama ozve ŽUUUUCHCHCHCHCH.Jo holt někdo to štěstí nemá.Všichni o tom víme a ten kdo už nechce hrát,může z vlaku nazvaného horolezectví vystoupit a jít hrát kuličky.
Nicméně zastávám názor,že je potřeba pečlivěji metodicky pracovat a dále se vzdělávat.(Kdo z vás dělal v poslední době sněhovou sondu?A určitě všichni zjišťujeme po telefonu počasí-že?)
Tak.Budiž pro nás toto neštěstí (kde hrála hlavní roli opravdu jen náhoda,jelikož kluci opravdu patřili ke zkušeným) ponaučením.Při plánování výstupů počítejte v první řadě s náhodou.Jak již někdo psal.Při sebemenší pochybnosti se vrátím domů a mám možnost se tam opět za čas vrátit.
Upřímnou soustrast rodině a známým zemřelého.Pomozte jim zmírnit bolest.

Hezké vánoce a minimum neštěstí přeje Pavel S.
 
Himbajzodpovědět 
 Re:22:29:49 26.12.2002
Technická poznámka, dva ze tří je 66,66% a ne 75%. Takže je toho štěstí míň, (ale víc to šlo jen na 100% a to by tato diskuze nebyla).
Michal V.odpovědět 
  Re: Re:23:37:35 26.12.2002
Hele kotě, gdyž už na dvě desetinný místa, tak 66,67%. Takže toho štestí bylo přece jenom víc než píšeš, ty trubko.
JOodpovědět 

 Oficiální vyjádření12:17:32 20.12.2002
Je na stránkách svazu (ČHS).
http://www.horosvaz.cz/servis/index.phtml?id=452
Špicálodpovědět 

 Rakusane14:12:50 20.12.2002
Chtela jsem se zeptat, jestli je normalni, ze Juzka, prestoze si dal s lavinou celou cestu, nevzali na zadny vysetreni do nemocnice? Jestli by se Rakusane nemeli zamyslet spis nad sebou, nez kerovat do "nerozvaznosti Cechu".
A jeste neco, pote co jsem si vyslechla verzi kluku, tak mam pocit, ze vsechna cest pro ne. Smekam, jak byli schopni zvladnout situaci. Bez jejich "nezpanikareni" by to byvalo bylo mohlo dopadnou jeste hur.
Klárkaodpovědět 

 14:25:06 20.12.2002
Souhlasim, podle me jsou kluci skvely, jak to vsechno zvladli a drzim jim moc palce, aby byli zase brzy v pohode. Vsechny novinare a podobny parchanty bych nakopala, snad jen pravi horolezci a par jinych zucastnenych lidi se dokaze vcitit do kluku a vi, ze to, cim se nekteri zabyvaji, je naprosto absurdni a nesmyslny a proste uplne na nic. Konec. A uz to tu asi nechte na pokoji.
MagdaLenkaodpovědět 
 Re:18:03:03 22.12.2002
tak pod to se taky podepisuju
a tim tato debata uz snad fakt konci
vanduseodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.