LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Lezecká aréna - Jablonec nad Nisou
Cakle - Ústí nad Orlicí
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6

Prodejny
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
LANEX eshop - Bolatice
HUDYsport - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

První 8c+ vylezeno stylem OS

Patxi Usobiaga

obr_smallTo, že je Patxi ve vynikající formě, jistě nikoho nepřekvapí. Zejména po sérii výkonů na skalách z podzimu tohoto roku. Nyní se zdá, že se mu povedlo posunout hranice lezení opět o kousek dál.

To když vylezl cestu Bizi Euskaraz, 8c+ stylem on sight. Jedná se o první přelez cesty, která je podle něj opravdu seriózním osum cé pluskem.

obr1

Patxi přelézá cestu Bizi Euskaraz, 8c+

Zigor Arteaga


Cesta se nalézá v baskické oblasti Etxauri v kraji Navarra ve Španělsku. Zde se také nachází známé děvet áčko Egi puntuan .
Cesta byla udělána lezcem Ekaitz Maiz před čtyřmi lety a byla doposud, přes úsilí několika silných lezců, otevřeným nepřelezeným projektem.
Autor cesty Ekaitz Maiz byl přítomen přelezu a souhlasí s klasifikací.

obr2

Patxi přelézá cestu Bizi Euskaraz, 8c+

Zigor Arteaga



Zdroj:

Informace se prvně objevila na
PatxiUsobiaga.com

a také na informačním serveru

Kairn.com

JirkaS   [úpravy] 09:01 13.12.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Klobouk dolů!09:59:14 13.12.2007
...forma jak má být korunovaná fantastickými výkony. Patxi JEDE!!;-)
mlokodpovědět 
 Re: Klobouk dolů!11:01:29 13.12.2007
Buďto fotka nekoresponduje s přelezem, nebo je divný že si cvakal metrový presky..takže to asi OS nebude, ne? ALE stejně je to pro mě nepochopitelnej výkon!
michalodpovědět 
  Re: Klobouk dolů!11:06:36 13.12.2007
hm, ze by to boli expresy fixne nacvakane? netvari sa minimalne ta najvrchnejsia ako majlonka? a rozoznava este svetova spicka rozdiel medzi RP a PP resp. OS?
odpovědět 
   Re: Klobouk dolů!11:09:53 13.12.2007
v cestach, kde sou presa nastalo, se to uz bere myslim jako OS
odpovědět 
    Re: Klobouk dolů!11:15:55 13.12.2007
no vsak to je jasne...aj Mrazek mal v Pata negra nacvakane presa, tak neviem, co tu kolega Michal riesi...
odpovědět 
     Re: Klobouk dolů!11:54:54 13.12.2007
No jako ve světové špičce se nerozhoduje PP a RP v takto těžkých cestách... O tom sám muže povídat Tomáš Mrázek když ho napadali na to že v undergroundu jsou presa... a hlavne si myslím že patximu by nedelalo problémje tam nacvakat kdyby tam nebyli...
Honza H.odpovědět 
      Re: Klobouk dolů!13:59:42 13.12.2007
Jsem zvědav kdo dá na onsight Perlu východu :)
Jurynodpovědět 
       Re: Klobouk dolů!14:01:05 13.12.2007
syn Adama Ondry?
odpovědět 
   Re: Klobouk dolů!18:45:26 13.12.2007
Podle Stefana Glowacze nejsou tyto přelezy z fixními expreskami a magnéziem označenými chyty OS, ale flash.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Klobouk dolů!15:27:41 14.12.2007
Podle me je je OS i s nacvakanyma presama (nemusi byt ani fixni) a klidne i s carkama na chytech, nemuzes za to, ze je tam nekdo udelal (samozrejme nesmi byt ocarkovanej kazdej chyt a kazdej si musi uvedomit jestli by to zvladl i bez carek, pokud ne, je to FLASH)...
skafundrodpovědět 
     Re: Klobouk dolů!19:29:34 14.12.2007
To už můžu říkat OS i tomu, když v cestě pětkrát bafnu za kruh a ještě na něj šlápnu :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Klobouk dolů!23:33:00 13.12.2007
No jestli to dal opravdu OS a když to lezl, tak tam našroubovával ty mailonky, je to fakt frajer:-). Jinak to ale opravdovej onsajt prostě není, nicméně stejně frajerskej výkon. Je to borec!
Pólodpovědět 
  Re: Klobouk dolů!16:32:21 13.12.2007
nikdo přece neřiká že ty fotky jsou přímo z OS-pokusu/přelezu. vylze to na OS a pak to třeba lezl ještě jednou pro fotky. Něco podobnýho platí myslim i o Pata Negra a mrázovi. ty fotky byly taky z druhého opětovného přelezu.
odpovědět 
  Re: Klobouk dolů!18:21:04 13.12.2007
Ty presky tam jsou na majlonkách, cvaká se jen lano. Jsou dlouhé, aby netáhlo lano v koutě. OS PP a RP se v sportovních cestách v praxi moc nerozlišuje.
stipodpovědět 
   Re: Klobouk dolů!18:34:43 13.12.2007
Co to plácáš?! Styl se samozřejmně rozlišuje. To že na to dost lidí dneska smaží je jiná věc. Patxiho styl přelezu rozhodně není OS ve smyslu jeho definice. Přesto je to neskutečný famózní výkon, o tom není sporu. Blahopřeji!
jardalodpovědět 
  Re: Klobouk dolů!16:25:03 15.12.2007
Co to zase meleš?
odpovědět 

 Drsňák10:10:59 13.12.2007
no hlavně lézt OS projekty...to je drsný.I když se to zkouší a je to zřejmě AFlý..fakt dobrý.
Máčaodpovědět 
 Re: Drsňák10:26:10 13.12.2007
hlavně si myslim,ze to musí bejt těžký ohodnotit,kdyz to preleze OS,ne? V cestě nestráví moc času,muže něco vynechat-i když v takovejhlech cestach to asi jen tak nejde:)
odpovědět 
  Drsnej OS11:36:47 13.12.2007
...ale co ty tickmarky ??? To mu tam namaloval nekdo pred tim ze zhora ? Nechci shazovat jeho vykon, to klobouk dolu a hluboce se sklonit, ale kdyz budu mit oznaceny chyty, stupy a nebudu je muset hledat, jedna se stale o OS ?
yakuzaodpovědět 
   Re: Drsnej OS12:07:54 13.12.2007
OS prece neexistuje, zeptej se pana vedouciho z prazskeho bebesa, fakt:). Apropo. ty jmena cest... Patxiho Egi Puntuan v 8anu denicku Begi Puntuanem je, tez Extaurovske vcera flashnute Bizi Euskaraz se da aspon precist, ovsak Faxismoaren txontxogiloak 9a ci Kidetasunaren balio erantzia 8c+ tamtez, v obecnou znamost mezi neBasky asi jen tezkou vejdou. Kdo posledni vetu precet spravne na OS je fakt hustej vonsajter.
l.odpovědět 
    Re: Drsnej OS13:17:28 13.12.2007
Dobrý:), ono se to fakt tak píše. To je snad lepší dát "Fuck the System", těžký je to taky a hlavně srozumitelnější.
Patxi - !!!
ivošodpovědět 

 Kroky11:37:02 13.12.2007
Ahoj, sic takovy fetiše nelezu, ale mám takovej dojem, že Patxi už asi hafo těžkejch cest přelezl a taky na ně trenuje. A to je proč si myslím, že ty OS pro něj už nejsou tak těžký...vždyť v tezsich cestach sou ty kroky snad uz stejny ne ikdyž chapu ze kazda cesta muze sednout jinak.... ale na hovno chyty a na hovno stupy -- si na to už snad zvykl ne? Ale i tak RESKEPT :D
Radasodpovědět 
 Re: Kroky12:20:57 13.12.2007
hehehe, zatim nejlepsi komentar. uz si na ty hovno chyty a hovno stupy proste zvykl, no. co dodat. restekpa
jjodpovědět 
 Re: Kroky00:41:29 14.12.2007
Chlape, tak tys mě hodně pobavil :-D
Petrodpovědět 

 Kdo je nejlepší?14:13:46 13.12.2007
Skvělý výkon a opravdové posunutí hranic lezení. To, že už se dnes považuje za OS přelez s nacvakanými expreskami a ani nad čárkami se nikdo moc nepozastavuje, už tak nějak k dnešnímu pojetí OS patří. I to ho samozřejmě posunulo dál. Fandím lezcům, kteří se nenazývají "králi" a v poklidu si jednou za čas zajedou do skal a tam ukážou, jak daleko jsou závodní lezci na cestách závodního charakteru od oněch obdivovaných a mediálně vytažených hvězd (to neznamená, že by snad Sharma nelezl dobře, naopak, ale nějak mi tam vadí ta pachuť sebevědomí a zbytečné arogance). Jako příklad, jak jsou našlápnutí závodní lezci budiž nám fakt, že Patximu stačí na první místo v žebříčku na 8a.nu týdenní pobyt ve skalách, Mráza se za týden vytáhl na šesté místo. Samozřejmě do toho nemůžeme motat cesty, které jsou charakterově odlišné a zůstat u těch třiceti a vícedélkových hrůz, kde rozhoduje nesmírná vytrvalost a s ní spojená schopnost mezi jednotlivými boulderovými kroky odpočinou na pro normální lezce natékacích hnusech. Respect, respect, respect...
Petr Reschodpovědět 
 Re: Kdo je nejlepší?17:57:23 13.12.2007
To je vidět velmi volná korelace mezi lezeckými výkony a proslulostí. V Čechách téměř neznámý Cedric lo Picollo teď během září a října přelezl dvě cesty za 9a (Abyss a Chocholocco).
pbla4024odpovědět 
 Re: Kdo je nejlepší?22:21:45 13.12.2007
Patxi respekt, ale Chris drtí aj boldre v top klase. Já myslím,, že král je ve skalách opravdu zatím Chris. Aspoň pro mne. :-)
odpovědět 
  Re: Kdo je nejlepší?08:03:39 14.12.2007
Teda aspon pro me je kral (nebo aspon clovek, ktery me motivoje) Špek.
odpovědět 
   Re: Kdo je nejlepší?20:05:05 14.12.2007
Taky už hledáš místo pro maringotku?:)
odpovědět 
    Re: Kdo je nejlepší?08:49:20 18.12.2007
Jo, a bez internetu. Zato u skal
odpovědět 
 arogance??07:59:38 14.12.2007
ja si zrovna necitim nejakou aroganci ani z videi ani z chovani lezcu co se podileji na nejake komercni produkci... zvlaste u chrise tomu tak urcite neni... to bych rad vedel jak si to presne myslel???
Lolekodpovědět 
  Re: arogance??08:07:23 14.12.2007
Ale prosim tebe a z ceho myslis ze asi tak Chris zije? Ze by mu tim jak je dobrej stacilo jist vzduch?:-) Zadnej sponzor ti penize neda zadarmo ci pro tvoje krasny oci, a to nejen u nas!!!
K.odpovědět 
  Re: arogance??09:33:52 14.12.2007
Z pojmenování "Král". Nemslel jsem to fakt ve zlém, ale tohle mi prostě nevoní. Osobní názor, kterej nikomu nevnucuju.
Petr Reschodpovědět 
   Re: arogance??18:28:30 14.12.2007
Pacička je dost vyjímka. Ukaž další závodní lezce, co se můžou Šarmišovi rovnat. Mráza to při vší úctě nebude. Kolik má 9a? Jedno, dvě? Kolik Chris, Dave a další? Spoustu. Chris taky musí vydělávat prachy, tak ho nazvou králem, no. Koneckonců on tomu lezení dominuje, většina lidí tady se na tom shodne, tak to třeba bude i pravda. Ale myslím, že Chris by se nad těmahle debatama jen usmál. Je dost v pohodě a s nikým se nehandrkuje. Čiší mi z toho tvého příspěvku buď závist nebo nedostatek respektu. Čus.Ať ti to leze.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: arogance??17:37:13 16.12.2007
Většina lidí se na tom určitě neshodne.
pbla4024odpovědět 
     Re: arogance??18:06:06 16.12.2007
Hmm, mně přišlo, že jo, v té debatě pod Kinglajnama. Ale co...
nesmrtelný blázenodpovědět 
      Re: arogance??18:11:29 16.12.2007
Většina lidí nějakého Sharmu vůbec nezná.
pbla4024odpovědět 
       Re: arogance??20:00:10 16.12.2007
tohle bylo asi predem promyslene co? :-)
odpovědět 
        Re: arogance??09:18:27 17.12.2007
Ne, proč? Většina lidí nikdy neslyšela o sportovním lezení nebo mám jen velmi mlžnou představu.
pbla4024odpovědět 
         Re: arogance??11:47:28 17.12.2007
Čeče, pbla (omlouvám se, jestli jsem zkomolil zkratku), nesmrtelný blázen psal "většina lidí tady" (teda jako na Lezci, na těchhle stránkách). To je trochu jiný než většina lidí vůbec.
P.odpovědět 
          Re: arogance??12:18:45 17.12.2007
Ani většina lidí tady se na tom neshodne. Má přelezenou Action Direct?
pbla4024odpovědět 
           Re: arogance??14:00:15 17.12.2007
Jééééžiš, PBL, ty jsi moula. Jasně, že ne většina lidí téhle planety nebo v Kalkatě či Pičíně, ale tady - na LEZCI.Sharma do jury nejezdí, Jura není moc hezká, i když je těžká. Navíc Action vyžaduje specif. trénink a Sharmišovi se v těch vlhkejch lesích nechce moc moknout:-). Adler ho vylezl jako druhej na světě a slyšet o něm moc není. Takže, kámo, to není žádný měřítko. Jinejch devítek má kupu. Čus.
nesmrtelný blázenodpovědět 
            Re: arogance??15:38:34 17.12.2007
Já si to nemyslím a Petr Resh taky ne. To už jsou dva z první dvacítky v žebříčku na Lezci :-) Ještě zjisti názor zbývajících osmnácti.
Ps.: Cedric Lo Picollo teď vylezl dvě 9a za čtyřicet dní. Američani zjevně na Francouze nestačí.
pbla4024odpovědět 
             Re: arogance??16:43:28 17.12.2007
Joo tak Ty jsi v první dvacítce na Lezci...noo tak to je v tom případě tvůj názor mnohem hodnotnější :-)))) ...hele zamysli se nad sebou kaaamo...
odpovědět 
              Re: arogance??17:02:38 17.12.2007
Důležité je pochválit se sám, nikdo jiný to za tebe neudělá. A nějaký Sharma je ve srovnání se Cedrikem pěkný looser. Lézt 9a a chodit přitom normálně do práce je výkon.
pbla4024odpovědět 
               Re: arogance??08:57:54 18.12.2007
Jo tak to je prvni prispevek, pod ktery se muzu podepsat. Pracujici a pritom vynikajici sportolvec - klobouk dolu.
Ani tolik mi nevadi, kdyz ma nekdo schopneho manazera a ma soukrome sponzory. Ale je mi zle z prizivniku, kteri lezou (ziji) za moje prachy, ktere jim nechci (ale jsem pritom nucen) dat. Jako Mrazek (a jako kazdej dalsi vyzirka z armady).
Láďaodpovědět 
                Re: arogance??11:32:22 18.12.2007
Hele Láďo, sportovce bych za vyžírky zas moc nepovažoval. Žijou hlavně z těch sponzorů, o kterých ses zmínil. Nevěř tomu, že je živíš ze svých daní. Sice taky nejsem zvlášť nadšenej z platů hokejistů a fotbalistů, ale to je muj problém :-). Ale hlavně v naší republice je obecná míra nezaměstnanosti něco přes 7% (asi 400 000 lidí) z toho jsou desetitisíce zlodějů a feťáků, co nikdy makat nebudou. Na ty všechny přispíváš daněmi (krmě samozřejmě dětí, důchodců a nemocných) a to ti zřejmě nevadí. Mrázu bych fakt neřešil, uživí se sám a hlavně něco dokáže.
Lukyodpovědět 
                 Re: arogance??15:30:16 18.12.2007
Nechci zivit nikoho. tedy ani mrazka, ani nikoho dalsiho z dukly, ani zadneho dalsiho zoldaka, ani fetaky ani bezdomovce. Vsechno je to jedna sber, ktera vyzira moje dane, ktere kdybych ja nedal, tak me strcej do kriminalu. Navic za nekolik desitek tisic, co mrazek bere, bych si mohl lezt i bez sponzoru. Tobe by 30 000,- nestacilo na pohodlne vegeteni v Chorru?
Láďaodpovědět 
                  Re: arogance??20:33:56 18.12.2007
Láááááďa máááááá velký daně, jak pytel od banáááánů.
odpovědět 
                  Re: arogance??20:59:51 18.12.2007
Láďo, treeenuj, treeenuj a jak budeš mít na 9a tak taky určo dostaneš 30 000 neboj :-)
Jinak jestli se Ti nelíbí současná daňová politika tak zkus navrhnout daňovou reformu :-))
odpovědět 
                   Re: arogance??21:02:37 18.12.2007
ps: Ještě si dovolím drobnou provokaci...jsem student a žiju tedy z Láďových daníííííí :-) Láďo tisíceréé díííky :-))))
odpovědět 
                  Re: arogance??08:02:21 19.12.2007
Láďo promiň, ale ty jsi fakt hňup.
Lukyodpovědět 
               Re: arogance??10:50:35 18.12.2007
No ty jseš úžasnej, v první dvacce na Lezci, to už jsi jako špička? Nebo je tvůj názor hodnotnější než názor někoho, kdo leze čtyřky? Ty jseš fakt magor, kámo. To je jako, když se naše přitroublé celebritky vyjadřují ke všemu co se kolem děje. Nebo že názory Řepky, který patří k nejlepším obráncům v lize jsou relevantní. To ses teď PBLA hezky zapsal. Za PABLBA. Hele, Graham vyleze 2 9ačka za méně než 40d, Sharma taky,Nicolové taky. Takových je spousta. Hlavně Sharma je take top bouldrista, jak již bylo řečeno. To je něco navíc. Sharma i pár let byl mimo okruh sponzo i mimo závody, pomáhal starým lidem v komunitě v Bishopu a lezl 8c bouldry. No problemo. prober se. Petr Resch? Dobře leze. Nic víc, nic míň.
nesmrtelný blázenodpovědět 
                Re: arogance??10:59:07 18.12.2007
Kdyby se neprohlašoval za krále, tak by nebyl za troubu.
pbla4024odpovědět 
                 Re: arogance??11:16:49 18.12.2007
Sharma sa vyhlasil za krala? mas nejaky link? alebo je to mozne niekde vidiet/pocut? no offense ;-)
odpovědět 
                  Re: arogance??11:45:38 18.12.2007
Tak já to přeformuluji na "Nechá se prohlašovat za krále". Na výroku "Chris Sharma je americký lezec, jehož lezecké výkony ho řadí do první dvacítky a jeho vynikající marketing nemá mezi ostatními lezci obdobu"?
pbla4024odpovědět 
                   Re: arogance??13:36:02 18.12.2007
ehm, ale vsak ten vyrok je uplne pravdivy.. no, mozno nie celkom, podla mna sa radi urcite medzi prvu patku ;-)) a to ze sa vie predat, to je fakt. neviem o ziadnom dalsom lezcovi, ktory by to dokazal tak ako on.
odpovědět 
               Re: arogance??11:04:47 18.12.2007
Ještě jedna věc, ale tím si teď nejsem jist. Nejsou ty cesty, které Cedric vylezl sekaný? Pak by to byly divný cesty. Ale jsou to cesty, ktere už vylezlo dost lidí. Cedric je dobrej, o tom žádná.
nesmrtelný blázenodpovědět 
                Re: arogance??11:09:59 18.12.2007
Pokud vím, tak Abyss i Chocholocco jsou 100% přírodní.
pbla4024odpovědět 
                 Re: arogance??13:02:58 18.12.2007
u toho chlapa sem si musel na jeho fotce na 8anu (u prelezu Abysse) zoomovat, abych uveril, jak ma obrovskou pracku. a prej piccolo...
jjodpovědět 
                  Re: arogance??13:37:19 18.12.2007
Tak tak. Cedric je kus chlapa, ne jako ty moderní vyzábliny :-) Je to velice povzbuzující vidět někoho s mojí váhou lézt 9a.
pbla4024odpovědět 
                   Re: arogance??13:43:55 18.12.2007
to je taky dobry se mrknout na Freda Rouhlinga, jak campusuje za necelej clanek prstu prostredniku a pak v cestach visi v tech melkejch jednoprstovech dirkach. a jakej je to macek! to me taky trochu uklidnuje...
jjodpovědět 
                    Re: arogance??14:26:24 18.12.2007
a sharma je vyzably ci co? :-)
odpovědět 

 KAVICKA15:29:53 13.12.2007
OS POKUD VIM JE PRELEZ RP MA TAM EXPRESKY?TAKZE NEVIM NEVIM
KOKOTONodpovědět 
 Re: KAVICKA15:49:47 13.12.2007
co to má za botky? To katany nejsou. Miury na sucháč?
odpovědět 
  Re: KAVICKA18:28:11 13.12.2007
Ano, podla vsetkeho su to nove Velcro Miury. Vcera dosiel z LaSportivy mail s linkom na novy katalog a su tam.
orvaqodpovědět 
 Re: KAVICKA16:23:43 13.12.2007
vopravdu kokot(on) v projektech ty pressa proste jsou, to si je jako má sundávat? a nehledě na to že třeba cestu lezl na po druhý pro fotky...to se tak dělá často.
zuzuodpovědět 

 :)16:17:29 13.12.2007
ja byćh mu ten onsajt uznal co vy na to kluci? :))
kloubouk dolu patxi! :))
honza k.odpovědět 
 Re: :)16:54:18 13.12.2007
No a nevíte někdo kde je ten projekt, který vylezl na OS v tu dobu co La Ramblu? Pokud je v té samé satěně, tak je mi divné, že zapoměl na to jeho loňské zkoušení. No možné je všechno, jinak je to masér, hlavně má co lézt a dokonce i kde.
ETAodpovědět 
  Pravda o On Sight22:39:34 13.12.2007
O.S to není. A ani nemůže být, 8c+ takto vylézt nejde, to jsem si jistý.
M.odpovědět 
   Re: Pravda o On Sight09:26:09 14.12.2007
a kolik si jich takhle na OS zkousel?? ... ze jsi si jisty ;)...:)
stepkaodpovědět 

 KAVICKA02:20:08 14.12.2007
ALE ZUZU SNAD SI NEMYSLÍŠ,ŽE TO NEVÍM...OS JE BEZ ČÁREK BEZ PRES BEZ ROZUMU S OBROVSKOU SILOU..
KOKOTONodpovědět 
 Re: KAVICKA08:07:16 14.12.2007
Mistrovství republiky na obtížnost se leze taky na "OS", ne? A chyty jsou barevné a presa nasroubovane. Tak se nedivte, ze ve skalach so to pak taky OS pisou.
odpovědět 
 Re: KAVICKA08:53:10 14.12.2007
o com sa to tu bavite?
je jasne, ze to os je, to si mam predtym ako dam pokus dať cestu očistit od expres a flakov madza nejakej rote cisticov?? to je realita, ze v tazsich cestach po celom svete sa nechavaju fixne presa a su tam od skusacov flaky od madza...to by os jednoducho neexistoval, cesty su zasvinene a ovesane...skor by som sa bavil o obtiaznosti, ako tu spravne niekto poznamenal, ked leziem os, tazko sa mi stanovuje obtiaznost, a jeho os je zaroven prvym prelezom tejto cesty...
lvv
odpovědět 
  Re: KAVICKA09:48:09 14.12.2007
to je fakt, ale nekdy pry (podle 8anu) klukum predlezou kamosi a oznaci klicova mista. to uz uplne koser neni, ne?
odpovědět 
   Re: KAVICKA09:53:11 14.12.2007
to je jasny flash
odpovědět 

 8aos?08:15:33 14.12.2007
Blbost.Když se držím článkem jednoho prstu v převise a skáču do mikrolišty-ok.Ale když nevím,jestli tam ta mikrolišta je,jestli náhodou nejni vo 5 čísel vedle...trochu úlet,ne?
Asi by měl říct: lezl jsem to poprvý,ale měl sem to nacvakaný a načárkovaný.
Zdeněkodpovědět 

 Se vsadím09:06:25 14.12.2007
, že by Patxi neOSnul Čarodějova učně 8b+.
:-)
Pavelodpovědět 

 OS13:29:03 14.12.2007
OS(na první pohled) znamená vylézt cestu prvním pokusem bez předchozího nacvičení a bez možnosti shlédnout některého lezce v této cestě( flash ).
Řešit jestli tam jsou nebo nejsou presa je vzhledem k obtížnosti naprostej nesmysl a čárky asi pomůžou,ale co si budem vykládat v tom kalupu se to dá posrat s nima aji bez nich.Tak asi to si o tom myslím pěkně jsem se rozepsal :-) sám se tomu divím
mezinarodne uznanejodpovědět 
 Re: OS15:21:00 14.12.2007
Naprostej souhlas! OS neni o jištění, ale o neznalosti kroků a chytů. OS může být sólo, RP, nebo PP (teoreticky klidně i AF nebo TR, to má ale nulovou sportovní hodnotu bez ohledu na znalost kroků, takže si to asi nikdo nepíše). Jištění, jak už slovo napovídá, je JEN pro to, aby se lezec při eventuálnim pádu nezrakvil.
Lukyodpovědět 
  Re: OS15:45:46 14.12.2007
Takže je to jen OS PP :-)).
Vlkodpovědět 
   Re: OS16:25:49 14.12.2007
Však o tom mluvím je to JENOM on sight PP prostě takový nic kolem kterýho je hafo humbuku :-))
mezinarodne uznanejodpovědět 
    Re: OS17:25:03 14.12.2007
vsak ano OS PP je porad OS...jedine, ze by knedliky se svestkami uz nebyly knedliky... :-)
A.odpovědět 
     Re: OS17:49:19 14.12.2007
OS je OS, OS PP je OS PP :-)).Tak je to správně, nemůže být rovnítko OS=OS PP,nic proti, ale tam mi cosi přebývá a v reálu to bývá sakra rozdíl:-)).
Vlkodpovědět 
      Re: OS19:45:02 14.12.2007
Jasne ze mas pravdu..zapis OS-PP je oukej - jen jsem chtel zduraznit, ze se jedna porad o OS i kdyz uz tam ma presky a shazovat to na PP (o coz se nekteri diskutujici pokouseli) je blbost!
A.odpovědět 
       Re: OS20:03:16 14.12.2007
jasná věc. je to prostě OS a není o čem diskutovat.
m.odpovědět 
        Re: OSpodo jeste jedno23:58:32 14.12.2007
sportovci vy nemate vubec jasno:)): je to OS?, neni to OS? jasny PP, OS PP!, nedej boze kdyz reknes nazor, hned budes zavistivej anebo blbej, je to OStuda todle mit za OS, netahej nas za nOS..
je zrejmy ze OS cisty steny je los, bud a nebo, tohle byl spis LOS tzv. Labeled On Sight, v roce 2013 ho zavedou na 8anu, pak se zacne vopicit Lezec, bude se k nemu pripisovat subjektivni koeficient vocarkovani chytu na ceste, podle toho se pak spoctou body do denicku, budem to svorne aplikovat, dokud nam nedojde nebo az nezblbnem uplne, pa
OSypanej lezecodpovědět 
         Re: OSpodo jeste jedno01:45:19 15.12.2007
Nesportovce - neres to...
Pro cely svet je to OS...pro ty, co potrebujou absolutni upresneni je to OS PP (takze porad OS)...a cokoliv jineho uz je to pak jen pro tobe podobne rejpaly :-)
A.odpovědět 
          Re: OSpodo jeste jedno14:25:46 16.12.2007
pak se domluv, je to presne naopak. Asi to nebude pro cely svet OS, kdyz tu jsou jiny nazory, nakej Pindik si spolu s Klofacem mysli ze slo flash. Pro me je to OS, takovej prumerne a bezne okolnostma ojebanej, koment je ironie na ty <|> co se tu resi...
nesportovecodpovědět 

 FOTKY...19:32:12 14.12.2007
Jako výkon asi skvělej, ale může mi někdo vysvětlit, proč sou ty fotky v článku tak stupidně orientovaný????? NEDÁ SE NA TO KOUKAT ANIŽ BYCH SI VYKROUTIL KRK!!!! Dík
čtenářodpovědět 
 Re: FOTKY...20:00:01 14.12.2007
a jak bys je chtěl mít? kdyby byly o 180 otočený tak to bude vypadat jak když leží na betoně.Většina lezeckejch fotek je takhle otočena,ne?
odpovědět 
  Re: FOTKY...21:00:15 14.12.2007
jasne ze jsou dobre natocene...zas nejaky jouda chce s necim nesouhlasit :-)
odpovědět 
   Re: FOTKY...18:09:30 15.12.2007
Takže mi chcete jako tvrdit, že na obou fotkách leze dotyčný zády k zemi ???? Protože aspon tak to vypadá ...
čtenářodpovědět 
   Re: FOTKY...18:14:16 15.12.2007
Takže mi chcete jako tvrdit, že na obou fotkách leze dotyčný zády k zemi ???? Protože aspon tak to vypadá ...
čtenářodpovědět 
    Re: FOTKY...18:40:09 15.12.2007
:-D to je vtip alebo si vazne este nevidel ziadnu previsnutu cestu? :-)))
odpovědět 
     Re: FOTKY...19:36:00 15.12.2007
Převis už sem párkrát viděl, dík za optání. Jenže v tomhle případě by to musel bejt strop a to neni. Já mám lezení jen jako hobby, kdežto focení ne a když bych uváděl příklad, kde byste našli správně orientovaný fotky, tak se koukněte na fotky od Corey Riche, který fotil Chrise Sharmu. Prostě fotky vertikálního lezení by tak měly vypadat. Tady tomu tak bohužel neni. Je to už tim, že to je blbě vyfocený, páč ta stěna, která má bejt vertikální nebo lehce převislá, je striktně horizontální(to at mi nikdo netvrdí, že ne!) a vypadá to fakt divně! Vy všichni, co máte rádi efektní lezecký fotky máte totiž fakt někdy sklony k nesmyslům ... :D pardon, ale jinak to nešlo ... ;-)
čtenářodpovědět 
      Re: FOTKY...21:34:46 15.12.2007
tak to si teda pekne zadrel...fotky vertikalneho lezenia vyzeraju urcite inak, lenze toto ma od vertikaly dost daleko. vo vertikalnych a mierne previslych cestach, ktore som doteraz liezol mi veru expresky neviseli tak, ako visia napr. na fotke c.2. a hadam mi nechces tvrdit, ze ako profi fotograf (podla tvojho vyhlasenia mi vychadza, ze sa fotografovanim v pohode uzivis) si si nevsimol, ze pri inom natoceni fotiek by tie presa vyzerali ako "vetrom rozviate".
ps. hned prva fotka od Corey Richa, ktoru som vygooglil vyzera teda ako riadna darda, stropova spara :-) (http://tinyurl.com/2fn2y2) ech, ale som sa nasmial...
odpovědět 
       Re: FOTKY...21:54:47 15.12.2007
Tak to tě chválim, dobrá práce. Našel si totiž fotku na který se to dobře vysvětluje. Jde o to, že na fotce od Riche je vidět, kde je nahoře a kde dole, takže i neznalec místa pozná a je schopen si udělat představu, co je ta stěna zač (aspon přibližně). Na fotce č.2, kterou uvádíš jako příklad, že sou tam pressa ve jak sou si se špatně podíval. Ony visí perspektivně dolu, jejich délka je opticky zkrácená, protože prostě visí podél té stěny (né tedy uplně-lehce odstávají).... pokračování bude níže v reakci na další komentář.
čtenářodpovědět 
        Re: FOTKY...22:14:23 15.12.2007
och, dakujem za pochvalu, tak velmi som po nej tuzil :-) ale mam pocit, ze sa asi pozerame na uplne inu fotku...na tej, ktoru vidim ja, sa mne osobne najvrchnejsia (este necvaknuta) expreska nezda byt nejak perspektivne skratena a uz duplom sa mi nezda, ze by len "lehce odstavala". dajme tomu, ze pri dlzke expresky 25cm je spodna karabina vzdialena od skaly 20cm, tak mne z toho nevychadza mierny previs.
ad. tvoja rada s natacanim fotky vo photoshope-velmi sikovne, len co je pravda. az na to, ze fotku nemozes natocit podla presa, ktore visi NA LEZCOVI (predpokladam, ze to si myslel tym "presso u lezcova pasu viset "dolu""), kedze lezec sa POHYBUJE, teda expresy zavesene na sedaku sa HOJDAJU. musel by si si tu fotku natocit podla NEZATAZENEJ, VOLNE VISIACEJ expresky-tuto podmienku splna prave ta horna preska, tym padom mne vychadza spravne natocenie fotky. nedas linky na nejake svoje fotky? :-)
odpovědět 
         Re: FOTKY...23:04:04 15.12.2007
No tak dííík za odkaz. Fakticky je na těch fotkách vidět, že mám pravdu, že to natočení, které jsem poradil, je správné!!!! Děkuju!!! Ono totiž stačí kouknout na tu fotku tady. a) nemyslim, že by ta tráva rostla vzůhru nohama a za b) nemyslim, si, že by ten lezec byl až takový borec, že by v převisu visel za jednu ruku, obě nohy měl ve vzduchu a byl tak těsně u skály ... Ono je to totiž tak, že zrovna skáče na chyt, tak má obě nohy ve vzduchu a je vyfocený kolmo shora, takže to pekelně zkresluje. Smůla, ale na těch jeho stránkách je to vidět na té fotce v druhém sloupci třetí řádce, co je focená navýšku a je technicky správně, tak vidíš, že neleze převis i když je teda o pár kroků níž. Je to totiž bezpochyby foceno zoomem což má za náasledek optické zkreslení - zplošťění, takže struktura skály zkresluje. . . co víc dodat, mám pravdu ať chceš nebo ne, ale nečekám, že to uznáš. :-)
čtenářodpovědět 
          Re: FOTKY...23:20:51 15.12.2007
Tráva nedokazuje vůbec nic. Je to trs suchýho chroští, který může být jakkoli. Na 2. fotce na těch jeho stránkách (P. je ještě dole v koutku) je nahoře vidět, jaký dach to celé pak dělá. Fotky tady jsou z přelezu toho dachu (ta druhá) a z výlezu z něj (ta první). Jediná přirozená linie, které se při rovnání chytit, je ta necvaknutá expreska. Dynamickej krok to asi byl, už drží chyt a volně má jenom levou nohu, na pravé zřejmě stojí.
P.odpovědět 
           Re: FOTKY...23:32:57 15.12.2007
Hele chlapci, tak si vemte tu fotku z jeho stránek o které mluvim já, natočte si jí naležato, pak vemte tady tu druhou a natočte si ji tak, aby byla ta prasklina pod P. ve skále stejně orientovaná jako ta na té fotce naležato a máte CO?:D ŽE MÁM PRAVDU, ŽE NELEZE PŘEVIS A ŽE TO JE AKORÁT NAZOOOMOVANÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ CHA CHÁÁÁÁ :-) koukněte na to :-P
čtenářodpovědět 
            Re: FOTKY...23:38:16 15.12.2007
takto, cez previs leze, ale nie taky markantny ako na tych fotkach. Tiez ked si otocim niektore foto co mam tak to vypada jak strop za 10 :))
majndlodpovědět 
            Re: FOTKY...09:28:45 16.12.2007
hele, ctenari, tak ja som si tu fotku, o ktorej si vravel pozrel a vyslo mi CO? ze ty nemozes byt lezec ani fotograf...tebe zjavne pouzitie transfokatora (ach, co to je? :-) sposobuje neschopnost pouzivat zaklady logiky a fyziky v praxi a takisto aj ocne problemy...takze za A) trs travy ti uz vysvetlil Piskot, ja len dodam, ze ak by sme fotku natocili tak, aby ta trava (iste velmi relevantny prvok, ktorym sa da na fotkach na 100%urcit spravne natocenie) rastla "dolu nohami", tak Patxi by vlastne neliezol, ale plazil sa. za B)ako si prosim ta prisiel k tomu, ze sa drzi v previse za jednu ruku? ja vidim, ze sa drzi oboma rukami a ako "bonus" este stoji aj na pravej nohe (ako fotograf predsa jasne musis vidiet, ze PRAVA RUKA je opticky za LAVOU a tym padom ju takmer nevidiet), za C)zobral som si fotku z Patxiho stranok, o ktorej si vravel a vyslo mi (podla tvojej verzie), ze nazoomovanie sposobilo, ze expreska (ta uplne hore, s odseknutou vrchnou karabinou - isto si si ju vsimol) visi len tak v lufte (vidis ten tien na skale?), napriek tomu, ze P. nelezie previs...
a ked si sa uz tak ohanal nejakymi Sharmovymi fotkami, pozri si na http://tinyurl.com/2bvdpr siestu fotku zhora, kde je odfoteny Sharma bez toho, aby si videl zem alebo iny "jasny" prvok. chces mi povedat, ze je zle natocena? vsak lezie dolu chrbtom...ach ano, pravdu mas, je "nazoomovana", teda je skreslena, ono to je vlastne kolme, vsak aj expresky su opticky skratene. co tam po tom, ze lezie La Ramblu (pochybujem, ze si pod nou stal, takze asi nemas predstavu, ake monstrum to je, ale nezufaj, na webe najdes dost videi, z ktorych si predstavu vytvoris).
myslim, ze uz stacilo tejto debaty, snad len dodam, ze stale cakam na nejake linky s tvojimi lezeckymi fotkami. alebo sa radsej fakt venuj tym krajinkam, ktore ti tu uz niekto odporucil...

odpovědět 
             Re: FOTKY...10:37:22 16.12.2007
Ach jo, jak ty seš vedle, tak tu ještě nikdo nebyl. Zkus si přečít moje příspěvky od začátku, ať víš, co se tady snažim "dokázat".
Já sem chtěl jen říct, že ty fotky jsou svojí orientací velice zavádějící, čímž podle mě ubírají na kvalitě jinak slušnému článku. Nedokázal sem si podle nich udělat představu o tom, co dotyčný leze. Nebavim se o kvalitě snímku, ale o jejich orientaci. Za další - TRS trávy neuvádim jako prvek k orientaci, ale jako jeden z možných důkazů, že asi pravděpodobně nelze zády k zemi. Já jako hlavní prvek uvádim lezcova záda, což je dostatečný důkaz a pak v návodu na porovnání dvou fotek odsud a z lezcových stránek uvádim tu trhlinu pod ním, podle které když si srovnáš ty fotky, tak prostě zjistíš, jako to správně je. A NETVRĎ MI ŽE NE, PROTOŽE NEMÁŠ PRAVDU! Ještě dodám, že ty expressky se taky nedaj brát pro orientaci, ale to už sem tu taky uváděl. Jen sem řikal, že podle logiky ti to pak vyjde, že pri správné orientaci ti ta, která má viset prostě visí.
Prostě řešim správné natočení fotek NIC VÍC, tak mi tu nepředhazuj, jestli se drží nebo ne, protože to sem použil jen proto, že sem nevědel, jak mám dokázat to, že neleze po stropě, jak to fotka zobrazuje. Uznávám, že leze menší převis, ale ne STROP!

čtenářodpovědět 
              Re: FOTKY...11:43:39 16.12.2007
:-D ty si vazne tak natvrdly, ci sa iba robis? vraj podla volne visiacich expresov sa neda urcit natocenie fotky? ale je mozne natocit fotku podla expresu na lezcovom sedaku (viz tvoj "navod") alebo podla maglajzpytla (viz tvoja reakcia, kde suhlasis s "majndlom"). na ktorej planete zijes? volny, necvaknuty a nijak inak zatazeny expres visi KOLMO dole, tym padom je pre spravnu orientaciu fotky ako stvoreny, co sa, zial, neda povedat o veciach zavesenych na pohybujucom sa cloveku. na fotke c. 2 visi ten najvrchnejsi expres ako? ako fotograf by si mal uz pri zbeznom pohlade vediet, ze ten, co to fotil bol nad a zaroven za lezcom a kazdy normalne uvazujuci a priemerne (dokonca si dovolim tvrdit, ze aj podpriemerne) inteligentny clovek vie pochopit, ze nelezie VERTIKALNU alebo MIERNE PREVISNUTU cestu, ako tvrdis ty (pravdaze, pokial si na takej vysokej lezeckej urovni, ze 45-stupnovy previs je pre teba "menší previs", tak beriem spat vsetko, co som doteraz napisal). btw, kedy som ja tvrdil, ze lezie strop?
a aby som ti opisal, ako mne vychadza profil cesty podla fotiek na P. strankach: zacina mierne previslym kutom (+/- 20°), pokracuje 45° previsom (to je to brucho, z ktoreho je tak strasne "zavadzajuca" fotka) a zvysok si uz iba domyslam, ale predpokladam, ze nasleduje mierne polozeny vylez z toho previsu.
ps.1: ziadna expertiza Sharmovej fotky, ktoru som ti ponukol?
ps.2: asi som prehliadol linky na tie tvoje fotecky. mohol by si ich prosim napisat este raz? alebo aspon tie krajinky, zatisia, aj portrety a makra by celkom potesili.
odpovědět 
               Re: FOTKY...12:04:54 16.12.2007
podle toho pressa se nedá orintovat proto, že fotograf je nad lezcem a fotí ho kolmo dolu k zemi, čimž je to presso zkreslené a nedá brát pro orientaci za "kolmé", blbě se to vysvětluje, ale to by ten převis musel fotit z boku v úrovni lezce, aby si to presso mohl brát jako kolmé k zemi a mohl si podle něj natáčet fotku. Já ti každopádně děkuju za to, že mě vyzíváš k vystavění mých fotech. To se ovšem nestane, já nemám potřebu se tady vystavovat a nikde ani žádné fotky nemám, které by stály za to, abych je někomu ukazoval. . .
čtenářodpovědět 
                Re: FOTKY...12:32:39 16.12.2007
ale podla maglazpytlu a expresov na sedaku by sa orientovat v pohode dala, ze? tie nie su nijak skreslene, dokonca su plne staticke a nehompalajuce sa...
uz nemam sil pokracovat v tejto diskusii (strasne ma totiz boli brucho po tych zachvatoch smiechu :-), tak ti len odporucim precitat si este raz prispevky ostatnych diskutujucich k tejto teme (moje nemusis) a porozmyslat, ci su vsetci blazni alebo len ty to nevies pochopit (plus samozrejme kolega "majndl", ktory ti zozral ten super navod na spravne natocenie inkriminovanej fotky).

prajem vela uspechov vo fotografovani (pri krajinkach pozor na padajuci horizont, pri portretoch na prepaly, u makier spravne zaostrenie a pri vsetkych samozrejme vyuzivaj zlaty rez)
odpovědět 
                 Re: FOTKY...13:07:06 16.12.2007
No dobrá tedy, zdá se, že se budeš do mě navážet jak to jen pujde, tak mi sem dej mail, já ti pošlu důkaz, že orientace té fotky je opravdu špatná a neleze po stropě. Ty mi totiž zdá se nerozumíš. . . :-)
čtenářodpovědět 
                  Re: FOTKY...10:10:04 17.12.2007
Pošli, mě to zajímá. E-mail je přiložen.
Azbestodpovědět 
                   Re: FOTKY...19:16:11 17.12.2007
odesláno :)
čtenářodpovědět 
                    Re: FOTKY...19:24:38 17.12.2007
hele, ctenari a co kdybys to zverejnil? ja jsem taky zvedavej :-))
odpovědět 
                     Re: FOTKY...22:28:13 17.12.2007
Ať s tim Azbest udělá co uzná za vhodné ... :-)
čtenářodpovědět 
                      Re: FOTKY...22:46:31 17.12.2007
Woe, už se snad po deseti letech těším zítra do práce :o)))) Fakt v klidu, názor na to mám, ale určitě nejsem ten, který váš spor rozřeší :o)))) Dobrou noc, jdu se věnovat lidstvu prospěšnějším činnostem, než je mudrování nad orientací fotek. Aspoň, že nemudrujete nad orientací Patxiho :o))))
Azbestodpovědět 
                       Re: FOTKY...12:23:51 18.12.2007
22:46, tak to by mě zajímaly ty pro lidstvo prospěšný činnosti, kterým ses věnoval :-)))))))))))))))))))))
Lukyodpovědět 
                      Orientace Fotek09:34:05 18.12.2007
Nebudu polemizovat s orientací fotek. Nemám s ní problém, ba naopak. Polemizoval bych spíše s Tebou, Čtenáři, a to ve dvou věcech.
1) Fotograf nefotil kolmo k zemi jak píšeš, volně visící expresky jasně dokazují značný převis, nicméně na fotkách s ohniskem větším než přibližně 40 mm země vidět není. Tebou zmiňované zoomování na tento fakt nemá až takový vliv, jaký mu přikládáš, jde jen o mírnou změnu a potlačení perspektivy při větším priblížení. Poloha lezce, expresek na jeho sedáku, Mg pytlíku, tráva nejsou pro orientaci vůbec důležité a směroplatné (oblíbené slovo :o). Jediný záchytný bod je právě a jedině volně visící expres, jedině od něj lze přesně určit kolmici k zemi i s ohledem na perspektivu. Na uvedených fotkách si fotograf s natočením fotoaparátu hrál jen velmi málo, cca do +10/0° a to jenom u fotek, kde mu to malinko lepšilo kompozici (jistič, linie koutu dole, ...) Fotky s vytrčenými presy do strany, případně dokonce nahoru mi z této, či podobné pozice (v podstatě přímo nad lezcem) přijdou špatně. Presa by s ohledem na perspektivu měla směřovat dolu, podobně jako efekt dešťových kapek focených shora.
2) Trošku si dovolím zakroutit hlavou, spíš než nad fotkami, nad Tvými vyjádřeními typu: "Mám pravdu a basta." To mě taky zarazilo.
Abych pravdu řekl, to, co jsi mi poslal Ty, mě atomaticky otočilo hlavou proti směru hodinových ručiček o 90°, abych to vůbec nějak pochopil. Aby mi z toho vyšly vlastně původní fotografie :o)
Měj se. Takhle to vidím já, nicméně nemusím mít pravdu :o)
A ocenil bych podpis, když už máš tu pravdu.
Azbestodpovědět 
                       Re: Orientace Fotek09:49:25 18.12.2007
no tak to je gol! :-) on Ti "ctenar" ako dokaz zlej orientacie fotiek poslal tie iste fotky, ibaze otocene podla jeho chapania? :-D Booze a on si dovoli tvrdit, ze fotografovanie nema iba ako hobby...to si sa Azbest hadam ani tak velmi do tej prace dneska tesit nemusel ;-)
snad uz po Tvojom komentari konecne pochopi...
prajem pekny den.
odpovědět 
                       Re: Orientace Fotek09:50:52 18.12.2007
Dobrý, nakonec se v podstatě shodneme, protože vzhledem k tomu, že ty orientaci fotek neřešíš, ale řešíš vlastně jen tom, čim sem se snažil vysvětlit svuj postoj k té orientaci, což je dost slovíčkaření. Tím, že fotí kolmo k zemi jsem myslel, že je fotograf nad lezcem. Myslel sem, že to tak bude jednodušší pochopit jak to myslim, ale zdá se, že tomu bylo právě naopak. :-) Každopádně shodnem se na tom, že to je v tomto případě špatná pozice fotografa. Jinak z mých vítězoslavných ód bych si nedělal hlavu, já se tou diskuzí bavil :-D. A když už sme u toho podepisování, tak ti ostatní oponenti, by se taky mohli podepsat. . . :-) Každopádně muj názor na to, že pokud ty fotky ukážu člověku nelezci(neví jak má být orientováná expreska apod :-D), tak se mě optá, jestli fakticky leze po stropě nebo ne :-) a já mu to musim vysvětlovat (z čehož vznikla tahle diskuze) to nezmění. ... Zdarec :-)
čtenář - Vojta :-)odpovědět 
                        Re: Orientace Fotek10:07:02 18.12.2007
Takže budeme fotit všichni jako čoráci, aby to nelezec pochopil a nemusel jsi mu to Ty vysvětlovat? Na to, že nelezci lezecké fotky různě (nesmyslně) otáčejí, si prostě budeš muset zvyknout :o))))))))
Orientaci fotek neřeším, protože u těchto mi přijde orientace naprosto v pořádku, autorův boj a ten pro mě autor vyhrál. Kdyby ho u mě prohrál, řešil bych.
Mimochodem jeho pozice je luxusní a docela mu jí závidím. Kdyby měl ještě chůdy, to by bylo maso, ale to už bys asi nerozdejchal :o)
Čau.
Azbestodpovědět 
                         Re: Orientace Fotek10:15:13 18.12.2007
:-D
s chodulmi by to bola vrcholne zla fotografova pozicia, uz aj takto je to uplne na nic. skratka, ten co to fotil bol totalny fuser, co nema ani trochu sudnosti, kedze si to dovolil aj zverejnit na inet, kde to moze objavit hocijaky nelezec, ktory nevie, ze cokolek visi, visi vzdy smerom dole a preto by fotku vselijako natacal vo photoshope aby nakoniec aj tak nepochopil, ako ma byt spravne otocena. ;-))
odpovědět 
                          Re: Orientace Fotek10:41:05 18.12.2007
ZÁHADA VYŘEŠENA: Máte všichni pravdu, protože já neuvažuju jako lezec .... omlouvám se :)
čtenářodpovědět 
                           Re: Orientace Fotek12:13:08 18.12.2007
Hele, abych se Tě taky trošičku zastal: možná bych pootočil foťákem u toho 1.snímku tak o 15-20° po směru ruček (lezcem-fotkou proti směru), ale fakt ani o ždibec víc.
Lukyodpovědět 
          Re: FOTKY...23:33:05 15.12.2007
pri blizsom pohlade na fotky plus pootacavanie v AP mi tiez prisla ctenarova verzia pravdepodobnejsia. Fotky vybrane na lezec.cz, hlavne ta druha posobia fakt divne, neni na nych vidiet kde je hore a dole. A z po pootoceni to je jasnejsie. Autor sa evidentne hral s otoacanim fotaku, co nebolo zrovna idealne. Sposobil tym kopec divnych nakloneni, z ktorych mi najdivnejsie pride maglajzak, ktoreho naklonenie nezodpoveda ani jednej presne na fotke...
majndlodpovědět 
           Re: FOTKY...23:44:33 15.12.2007
No konečně někdo rozumný, komu ta původní orientace fotek přijde také divná. Ten mago pytlík mě hned nenapadl, ale to je taky slušný důkaz, že tam neni něco v pořádku .. :-)
čtenářodpovědět 
            Re: FOTKY...10:19:51 18.12.2007
čtenáři!!! už se na to vyser, jde vidět, že tomu opravdu nerozumíš, tak už prosím tě nic nekomentuj, když nemáš ani páru, moc dík
odpovědět 
             Re: FOTKY...11:48:41 18.12.2007
ale no taaak :-D
čtenářodpovědět 
              Re: FOTKY...14:45:25 18.12.2007
ake no tak? vsak ti to pekne, jasne a zrozumitelne vysvetlil. hlavne mi teraz prosim nezacni tvrdit, ze si to nepochopil :-D
odpovědět 
    Re: FOTKY...18:56:24 15.12.2007
stahnul jsem si tu fotku..potocil s ni 2krat dokola a tohle je opravdu good..a neprud :-)
odpovědět 
     Re: FOTKY...21:16:13 15.12.2007
taaaak jo...porad mistre - o kolik stupnu a na kterou stranu ji mam natocit aby byla OK? nebo je to nerealny snimek, ktery nepochazi z tohoto sveta...?
odpovědět 
      Re: FOTKY...22:02:38 15.12.2007
No tak stupně ti neporadim, ale zkusim menší návod pro ty, co chtějí mít správnou představu, co se lezlo. Stáhneme si tedy tu druhou fotku. Otevřeme ji řekněme ve Photoshopu, dáme vybrat vše (ctrl+A), dále úpravy, transformace, otočit. Chytneme fotku na její levý horní roh a otočíme jí proti směru hodinových ručiček tak daleko, dokud nebude mít lezec linii zad rovnoběžnou s vertikální osou fotky nebo doku nebude presso u lezcova pasu viset "dolu". A JE TO! Máte fotku, dle mého názoru přibližně správně orientovanou. Enjoy! :-)
čtenářodpovědět 
       Re: FOTKY...22:27:43 15.12.2007
mily ctenari mrkni se i na ostatni fotky tohoto prelezu na Patxiho strankach, abys vedel jak ta stena vypada a pak utikej radeji fotit nejakou tu krajinku nebo neco jinyho, ale lezeni asi fotit nezkousej... > PatxiUsobiaga.com
odpovědět 
        Re: FOTKY...23:05:07 15.12.2007
Dík za doporučení :-D odpověď je o něco výš, nechci se opakovat ... :-P
čtenářodpovědět 
       Re: FOTKY...23:10:53 15.12.2007
Jediná expreska, které se můžeš chytit jako přirozeně visící, je ta necvaknutá u P. levé ruky, ty na sedáku jsou rozhozené dynamickým krokem. Tahle se nekýve určitě. Vypadá to tak na 45° převisu.
P.odpovědět 
        Re: FOTKY...23:22:59 15.12.2007
Ta fotka ve 2. sloupci 3. řádku je právě ještě POD tím dachem, ze kterého jsou tady ty dvě (viz citovaná 2. fotka na jeho stránkách, kde je to jasně vidět)
odpovědět 
         Re: FOTKY...11:38:46 16.12.2007
ste ožralí nebo se to zdá na té fotce jasný jen mě? podívám se na to necvaklý preso, který určitě visí směrem k zemi a je mi ta orientace přece hned jasná, ne? není to žádnej strop, jen z pozice fotografa vidíme horizont toho převisu, P. je asi v polodynamickým kroku zadkem k zemi, pravou rukou možná na spoďák za levou, vše z pohledu člověka normálně orientovanýho nohama k zemi, dívajícího se dolů pod sebe. kde je problém? já to říkám furt, převisy nejsou nic pro lidi, natejká tam, člověk je dezorientovanej, nejdou z toho vycvakat presa...
odpovědět 
          Re: FOTKY...11:50:12 16.12.2007
nie nie, nie si jediny, ktoremu to je jasne :-)) ale jediny, ktoremu to jasne nie je a chce fotky natacat podla expresov na sedaku a madzopytlika je nepochybne velmi sikovny, zial, doteraz neuznany a zatracovany fotograf "ctenar" :-D
odpovědět 
          Re: FOTKY...00:27:34 17.12.2007
Jo, Čtenář je fakt dost mimo mísu. No tak mu to odpusťte, třeba se v těch převisech zas tak moc nepohybuje a dokonce ani nefotí. Fotky jsou to určitě pěkný, ale ten výkon, ten je famózní.
Lukyodpovědět 
           Re: FOTKY...09:14:43 17.12.2007
Luky, aky previs? vsak podla "ctenara" je to vertikala a snad bude aj pri tebe taky ochotny a ponukne ti dokaz, ze nelezie strop (co je ovsem kazdemu okrem neho jasne) :-D
odpovědět 
        Re: FOTKY...15:43:23 20.12.2007
.. do picingle a je kokos byl lozit, moch sem se hadat vo visicich expreskach v bubnu kdesi v nejakym spanu..
l.odpovědět 

 ..Fotky..18:43:05 15.12.2007
Skoro bych tipoval, že to napřed vylezl OS a pak teprve nafotil, těžko honit předem fotografa nad každej pokus o OS, kdyžpak vyjde jeden z deseti.
To by pak byla předchozí diskuse bezpředmětná...
odpovědět 
 Re: ..Fotky..21:40:27 15.12.2007
Co to kecas? OS bud das nebo nedas, nemas na nej deset pokusu...uz prvni chybny pokus znamena ze ses v haji..Takze proc by to nemohl byt hned OS pokus? A proc nefotit kazdy pokus, hlavne kdys ti jede takova
hvezda jak je Patxi, a muzes mit fotky primo z OS...Sharma a spol maj taky fotky z nacvicovani La Rambly, i videa (z ceho by asi vznikla prvni cast videa Sharma - Rambla od Petzla, jak tam pada do temnot?)...
kakaduodpovědět 
  Re: ..Fotky..23:19:05 15.12.2007
Kakadu tys toho typka vubec nepochopil...myslel kazdy pokus o OS jako pokazde v jine ceste...toe asi fakt ze fotograf nebude slozite nalizat do kazdeho 8c+ ktere zkousi Patxi na OS...s onsajtem se totiz zas az tak asi nemohlo pocitat, kdyz je to prvni OS 8c+ vubec ne?...a nemyslim ze mu zas foti uplne vsechny cesty co leze...jinak ale s tim jeho komentarem souhlasit stejne nemuzu - protoze i kdyby to uz lezl jen na foceni, tak to nemeni nic na faktu ze OS lezl stejne s erarkama...toe naprosto bezne u takovych cest...a v diskuzi jestli se jedna opravdu o OS - urcite ano(pokud ty chyty teda vazne nekdo neoznacil pro nej...)
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 373 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.