LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140175 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rock Empire úvazy

4. díl

obr_smallFirma Rock Empire nedávno vypustila novou sérii úvazů, tak jsme hned využili příležitosti, abychom je otestovali.

Inovace letošních modelů firmy Rock Empire byla zaměřena převážně na zvýšení bezpečnosti úvazů.

Guardian




Pánská verze

foto by © Andrew Burgoon


První věcí, které si dozajista všimnete, je dvojité jistící oko. Jedno normální tloušťky a jedno tenčí (dynema). Jedno oko je oranžové a tak jsou od sebe lehce rozeznatelné i v horších světelných podmínkách.

Každý, kdo kdy lezl vícedélkovou cestu, ať už čistě nebo technicky, nám jistě dá zapravdu, jak důležitý je management smyček a odsedek, a případně dalšího navěšeného matroše. Chyby, při manipulaci na štandech, kde občas bývá trochu zmatek, jsou přinejmenším potrestány ztrátou matroše. Proto rozdělení ok lze chápat jako zlepšení přehledu, kde co je zacvaknuto, a tudíž jako příspěvek ke zlepšení bezpečnosti. 
Zatímco tyhle dvě oka asi většina sportovních lezců a skalkařů shledá jako nadbytečná, ocení je zejména ti, co lezou vícedélové cesty.



Povedený střih úvazu usnadňuje a jištění a dělá ho pohodlným

foto by © Andrew Burgoon


Při bližším ohledání hlavního jistícího oka si všimnete, že je zde speciálním vedením při šití vytvořeno (nabráním smyčky), ještě malé očko, které je určené pro vložení jistící karabiny, která je tak trochu fixovaná v jedné poloze a nemůže se volně protáčet. To zabraňuje například tomu, aby se karabina stočila a byla zatěžována v příčném směru.

I když asi šroubovací karabiny jsou testovány a splňují limity i pro síly napříč podélnou osou, zdálo se nám, že mít karabinu vsazenou v tomto oku přináší příjemnější pocit při jištění, jako že máte větší kontrolu, když je při podávání /dobírání eliminován ten volný pohyb karabiny v oku.


Guardian v akci: leze Bejbs, Brouci, 9+

foto by © Andrew Burgoon


Úvaz samotný je tradiční konstrukce, která má dvě modifikace pánskou a dámskou.

Tento rok Rock Empire použil novou síťovinovou tkaninu, ale přesto se nám zdálo, že pas a nožičky úvazu nedýchají tak dobře jako u jiných modelů. Pas a nožičky jsou stavitelné pomocí samo blokovacích přezek.


Tunýlky na stranách je možné prostrčit karabiny a ty pak slouží jako držáky ledovcových šroubů

foto by © Andrew Burgoon



Dámský model

foto by © Andrew Burgoon


Dámský úvaz má ty stejné funkční a designové prvky, jen je jiné barvy a nepatrně jinak střižený, aby lépe seděl holkám.

Závěr:



Zaměření na bezpečnost dělá z úvazu Guardian ideální sedák pro začínající lezce a skupiny. Pro vrcholové sportovní lezení nejsou vychytávky, jako jsou ty dvě jistící oka a mezi poutkové tunýlky, nezbytné, ale jistě je ocení ti, co lezou vícedélkové cesty, v horách a v zimě ledy.


--------------------------------------------------------------
Pro

  • +  lehce se nastavuje
  • +  dvě jistící oka
  • +  velká materiálová poutka
  • +  lze přidat karábku pro ledovcový matroš

    --------------------------------------------------------------
    Proti

  • -  stěny pásů hůře dýchají
  • -  dvojité oko není vhodné pro sportovní lezení
    --------------------------------------------------------------

  • JirkaS a Andy   [úpravy] 13:31 22.09.2008Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     zámek15:47:40 22.09.2008
    Ahoj díky za info a trosicku si rejpnu....tu osmu jste taky mohli zamknout ;)
    :)odpovědět 
     Re: zámek16:16:26 22.09.2008
    A proč jako, když v ní není založený lano? Abys jí musel zase odemykat. (Předpokládám, že zamknutím máš na mysli zašroubování pojistky na zámku karabiny.)
    Pólodpovědět 
     Re: zámek17:38:38 22.09.2008
    Spíš bych řekl, že u té osmy nemělo být ani slovo o jištění. Pořád ještě snad platí, že osma je pomůcka slaňovací a ne jistící. Když je řeč o jištění, mělo tam být něco jiného, ať už kbelík, reverso, grigri, nebo jiná vychytávka. I samotná karabina by byla vhodnější. Takhle se právě těm začátečníkům motá hlava jištěním osmou. Já vím, že osmu na jištění spousta lidí používá, ale pokud chci poukazovat na bezpečnost, tak se vším všudy, ne? Každopádně rozhodně souhlasím s tím, že zamykat karabinu kvůli focení je hloupost. Jinak mi tento sedák přijde šikovný. Myslím si, že nejen vícedélkoví lezci a ledaři, ale také techničtí lezci a pískaři by mohli ocenit možnost nést si sebou více matroše. Nebo alespoň přehledněji rozdělený (narážím na ony "tunýlky" mezi poutky, do kterých lze vložit karabinu a tím si defacto vytvořit jakési třetí poutko...
    Kodpovědět 
      Re: zámek19:24:53 22.09.2008
    ježiš ja to myslel ve vtipu a vy hned prudíte.....
    :)odpovědět 
      Re: zámek22:52:53 22.09.2008
    Hele vono s tou osmou a striktnim zakazem jisteni bych to nevidel zas tak horky. Nic proti modernim jistitkum jak pises, enom se mi zda, ze osma jaksi vychovava k vetsi zodpovednosti pri jisteni. S osmou v ruce vyrostly cele generace lezcu a nezda se, ze by tim byly nejak poznamnenany. Osma navic umoznuje mekke pristani, ktere prvolezec mnohdy oceni. Coz s modernimi marketingovymi produkty nedokazes (tim je nechci hanit, sam je do hor pouzivam).
    h.
    hypaodpovědět 
       Re: zámek07:40:18 23.09.2008
    Moje řeč. Jaký to byl bezpečnostní skok, když jsme zaměnili jištění přes rameno za osmu vysoustruženou po domácku z duralového plechu nebo svařenou z drátu...
    Osma má ještě jednu výhodu, nedá se do ni vyloženě špatně založit lano. V jednoduchodti je síla.
    (už ji sice nepoužívám, ale věřím ji)
    Petrodpovědět 
      Re: zámek11:22:22 23.09.2008
    Tak takhle napadat osmu může jen hňup, co vůbec nerozumí jištění jako celku! Pouze rázen se lana trhají, vklíněnce vyrvávají ze zdi, praskají friendy, smyčky, kosti a páteře!!! Dynamické jištění je nejbezpečnější a lze nejlépe realizovat právě s osmou! Kam se hrabou kýble, grigri a podobné kousavce. Kdyby osma nekroutila lanem, tak je absolutně dokonalá....
    Meďaodpovědět 
       Re: zámek12:37:32 23.09.2008
    Ahoj. Hňupama nazývám lidi, kteří jistí osmou. Časy se mění a s ním i způsoby jištění. Jištění osmou bych řirovnal k lezení s konopným lanem. Podívej se kolem sebe a porovnej si, jak se jistítka u lezců změnila za poslední dva roky. Stejně kvalitní dynamický prokluz uděláš i s kyblíkem při troše nácviku. Jo a s osmou to můžeš kousnout taky, pokud to neumíš, ale pravděpodobnější je, že si spálíš ruce a člověk ti stejně spadne. To se potom opravdu lámou kosti. Pokud mi nevěříš tak přijeď na stěnu a hodíme ti 80kg pneumatiku, ale budeš jistit s rukavicí, protože takovou bombu na štandu nechytneš a pěkně ti to projede. Myslím, že to je spíše k zamyšlení, než k nazývání lidí, co jistí kyblíkem hňupama. To může napsat pouze hňup.
    PAVELodpovědět 
        Re: zámek13:33:31 23.09.2008
    Už se asi opakuji, ale kdysi jsme chytali pneumatiku přes rameno. Z toho šel opravdu strach. Osma pak byla procházka růžovým sadem...
    Maš však pravdu, pokrok se nadá zastavit. U osmy, i když je určena hlavně na slaňování, mi nejvíce vadí, že se vzájmně při slaňování kroutí lana. Když na to pak nevidíš nebo si nedáš karabinu (protože se ti třeba nechce), tak se nadřeš se stahováním.
    Petrodpovědět 
        Re: zámek17:10:36 23.09.2008
    vsichni zatracujou osmu ze je spatna na jisteni a vyzdvihuji kdovi co...ale ja mam zlomenou nohu prave kvuli reversu. odsuzovat vec je blbost, kdyz ams levy ruce, muzes zabit i s grigrim, takze jdete s temahle diskuzema k sipku...
    danekodpovědět 
         Re: zámek20:03:56 23.09.2008
    Já jsem osmu nezatratil. Pouze jsem upozornil na dnešní trendy ve vzdělávání nových adeptů horolezectví. V horoškole by nikdo neměl ani slyšet o tom, že se osmou dá jistit. Už jen proto, že jsou k tomu vázáni určitým smluvním vztahem s organizací UIAA. A ta ve svých stanovách uznává osmu pouze na slaňování. To hovoří za vše. Sám jsem se učil jistit s osmou, uznávám, že na dynamické jištění je super, ale jak říkám. Tady není důležitý názor nás, jednotlivců, ale nařízení, která přicházejí shora a která, ať se nám líbí, nebo ne, musíme dodržovat. To znamená, že ať jsi s osmou spokojený jak chceš, pokud budeš dělat instruktora horoškoly, neměl by jsi se nováčkům o této možnosti jištění ani zmínit a když už, tak jim říci, že to je způsob, který přinejmenším není vhodný. Když si to budou chtít potom zkusit, je to jejich věc, ale ty jsi z obliga. A ještě něco. Pokud by se někdo při pádu zranil a došlo to k soudu, asi by jsi měl nemalé problémy dokázat, že jsi jistil osmou a že to je v pohodě. To je jako kdyby jsi řekl, že jsi ty lidi při autonehodě zabil rychlou jízdou (kterou zákony nepovolují), ale to je v pohodě, protože ty jsi zvyklý jezdit rychle a dodneška se ti nic takového nestalo... Trošku se zamyslet nad všemi významy by neškodilo, než začneme používat výrazy typu idiot, hňup a podobně. Pouze jsem upozornil na rozpor s legislativou, kterou bychom měli respektovat všichni. Amen
    Kodpovědět 
          Re: zámek20:08:24 23.09.2008
    Metodika ve stanovách? To se mi poněkud nezdá.
    pbla4024odpovědět 
          Re: zámek23:52:05 23.09.2008
    Nechci rýpat, ale pochybuju, že by soud rozhodoval ve stylu - hm hm hm, v nařízeních UIAA není osma vhodná k jištění, tak je na vině jistič. Pokud by se někdo zranil při pádu a chtěl žalovat jističe, tak by se u soudu muselo prokázat, že jistič pochybil, ať už s osmou nebo s něčím jiným a ne automaticky osma = vina. Protože ne vždy se dá špatným následkům zabránit, ať už se snažíš jakkoli a jistíš čímkoli (podlaha, police v cestě apod.)
    Jinak by mě celkem zajímalo, jestli existuje nějaká statistika, kolik takovýchto úrazů se stalo? To nemyslím nijak kousavě.
    Zuzaodpovědět 
           Re: zámek22:55:07 24.09.2008
    Bohužel Tě musím z pohledu právní praxe opravit. Pokud nebudeš respektovat platnou metodiku pro daný obor (soudní znalec potvrdí, jaká je), je důkazní břemeno na Tobě - musíš se vyvinit z toho, žes nic nezpůsobila. (U rakouského nebo německého soudu, například, bys měla jen minimální šanci.) A nemusí jít jen o soud. Například rakouské pojišťovny v případě, že se někomu stal úraz a zároveň někdo nerespektoval platné bezpečnostní pokyny, vymáhají regres (náhradu) zcela nekompromisně a mají to přímo v pojistných podmínkách. Nehodnotím, pouze konstatuji.
    (Jinak samozřejmě, nejedná se o stanovy UIAA, jak se výše psalo a bylo taky napadeno, jedná se o závazná doporučení bezpečnostní komise, výrobců materiálu a obdobné dokumenty. Tedy platí, že pokud to Kong u osmy doporučuje, je situace lepší - naopak třeba Black Diamond nikoliv (pro zajímavost, udává, že s osmou lze jistit jen pokud se její otvor použije jako Stichtovka, viz jejich návody na webu).)
    Doktorodpovědět 
            Re: zámek23:18:31 24.09.2008
    Já jen chtěla napsat, že to někdo bude zkoumat a ne že to rovnou odklepne, aniž by se nad tím zamyslel. Nebo tím snad chceš říct, že dejme tomu budu někoho jistit osmou, s ním se něco urve, dá prokazatelnou podlahu (tj. nešlo to nijak zachránit), ale budu mít smolíka pouze proto, že jistím osmou?? I když s tím pádem a jeho následky to, čím jistím, nemá nic společnýho?
    Zuzanaodpovědět 
             Re: zámek12:48:16 25.09.2008
    Chci říct, že - v situaci, kterou popisuješ - fakt, že Tvoje jištění nemělo vliv na následky pádu budeš muset prokazovat (a Tvůj advokát se obecně může sakra zapotit). Vycházet se bude z toho, žes udělala chybu. Pokud bys jistila v souladu s bezpečnostními doporučeními, musel by Ti naopak státní zástupce (nebo advokát postiženého) prokázat, žes něco zanedbala, udělala špatně ap.
    Doktorodpovědět 
              Re: zámek14:08:13 25.09.2008
    Ale to snad ne? V trestním řízení přeci st. zástupce bude muset prokázat, že právě negativní vlastnosti použitýho jistítka jsou rozhodující skutečností (uvažuju, že jinak jistič dával pozor, nebyl pod vlivem atd.) v řetězci nešťastných událostí vedoucích k nežádoucímu následku, k němuž by jinak nedošlo. Obžalovaný nemusí prokazovat vůbec, ale vůbec nic (ale může, to zas jo). V civilu akorát nemusí žalující strana prokazovat "nade vší pochybnost", ale důkazní břemeno je stějně na ní.
    Jinak by opravdu stačilo, aby třeba lezci spadnul na hlavu (pod helmou) kámen a jen fakt, že jistič jistil osmou by znamenal vinen/úspěch žaloby. :-)
    Vašekodpovědět 
               Re: zámek17:50:27 25.09.2008
    :) Vašku, nejspíš nejsme obecně v rozporu. Já se ale snažím zdůraznit, že pokud je mi možno přiřknout, že jsem evidentně zanedbal/nedodržel nějaké bezpečnostní doporučení, dávám tím protistraně do ruky velmi účinný klacek, a to zcela zbytečně. Souhlasím i s tím, že v trestním řízení je to řádově menší problém než v civilním (i když, asi víš sám, že na jih a západ od našich hranic je soudní praxe méně nakloněna závěrům "neodsoudit, pokud to není prokázáno na 250%", než tady - ale to je jiná debata). (Mimochodem, ta Tvá poslední věta mi přišla jako vystřižená z nějaké charakteristiky severoamerické justice. V USA si takovýhle rozsudek klidně umím představit :)))
    No nic. Nechme debat, tenhle článek byl vlastně o úvazech :)) - leze slunce, pojdme lézt...
    Doktorodpovědět 
              Re: zámek17:34:04 25.09.2008
    Dík za vyjasnění.
    Z.odpovědět 
          Re: zámek07:26:06 24.09.2008
    Myslím, že je nejdůležitější, aby člověk zacházel hlavně s tím co perfektně ovládá. Ženě (spolulezkyni) jsem koupil onehdy dávno reverso a používám ho sám. Od doby co spatřila osma světlo světa (v Česku a na Slovensku) mě žena jistí na osmě a to váží podstatně méně. Věřím ji více a cítím se bezpečněji, než když mě jistí někdo jiný. Asi síla zvyku.
    Petrodpovědět 
          Re: zámek13:31:30 24.09.2008
    Pokud vím, tak osma není vhodná k jištění druholezce. Stejně tak jako kyblík. Na jištění druholezce na štandu se používá poloviční loďák. Pokud vím, tak do dnes žádným kovovým vehementem nepřekonaný (viz např P.Schubert - Bezpečnost a riziko). Ale pokud stojím nohama pevně na zemi, tak je úplně jedno, jestli jistím osmou nebo kýblem.
    Jardaodpovědět 
           Re: zámek15:09:07 24.09.2008
    Určitě máš pravdu. Jistítka používím jen dole. Nahoře jen půlloďák nebo při jištění na dvojitém laně reverso s variantou "bez povolování" = méně vhodné, ale na dvojitém laně je půlloďák nepraktický a v horách potřebuji mít volnější ruce.
    Petr-viz výšeodpovědět 
       Re: zámek08:24:33 24.09.2008
    Příteli, s dynamickým jištěním máš nepochybne pravdu, ale skus si rozebrat tu dynamiku při jištění prvolezce a druholezce. Potom pochopíš, proč osma není na jištění vhodná.
    smil1odpovědět 
        Re: zámek16:48:29 24.09.2008
    Pro mě je v použití osmy pro jištění směrodatné doporučení výrobce eventuelně oficiálních výukových učebnic .
    1. F.Kong ve svém katalogu osmu pro jištění prvolezce doporučuje. Pokud budu jistit osmou KONG prvolezce u soudu uspěji.
    2. V oficiální učebnici DAV Sicherheit am Berg od P.Schuberta je osmička k jištění prvolezce také doporučena.
    Podle mého, pokud někomu vyhovuje jištění prvolezce osmou a dodrží všechna doporučení ve výše uvedených návodech, a samozřejmě je během jištění pozorný, není na tom nic špatného.
    John, Plzeňodpovědět 

     Rychloupínací spony17:34:41 22.09.2008
    Zkoušeli jsme taky jeden, bohužel spony mají při přetočení větší tendenci proklouznout při rychlém zatížení. Je to sice blbost, ale nepotěší
    Tomodpovědět 
     Re: Rychloupínací spony06:32:23 23.09.2008
    Mohl bys to nějak více popsat? Tenhle sedák mám už půl roku a jsem s ním naprosto spokojenej. Nevšiml jsem si žádnýho prokluzování a musím říct, že ani tý vychytávky v jistícím oku. :)
    bejbsodpovědět 
      Re: Rychloupínací spony13:31:22 23.09.2008
    Čus, jak fachčí ta karabina na boku, teda myslím jak pracně jde případně vyndat normální nebo malá šroubovačka z toho tunýlku, díkes
    martanodpovědět 

     Dynema13:35:34 23.09.2008
    Dotázek pro někoho chytrého...
    Není ta druhá hlavní smyčka z materiálu dynema nějak nebezpečná?
    Dynema je náchylná na tepelné zatížení.
    Nemůže tam nějak při různém "šmrdlání" s matrošem, odsedkou..., vznikat nějaké přílišné tepelné namáhání?
    A co přímo odsedka z šité smyšky dynema?
    Vláďaodpovědět 

     Guardian-Vesper???16:52:42 23.09.2008
    úplně stejný sedák, jako je na obrázku, jsem si koupila na fesťáku, tedy ten holčičí model. Je od Empiru ale jmenuje se Vesper.(takže holčičí a klučičí model se jmenuje jinak? To by možná stálo za to v článku zmínit:) Doposud jsem netušila o té vychytávce v jistícím oku, že jako můžu provlíknout karabinu tím očkem. Dneska jsem to zkoušela, a vůbec mi to nešlo, prostě to oko bylo moc malé. Vy jste tam protahovali normální HMS? je to na to opravdu určené výrobcem? Díky za odpověď.
    Jinak odpověď na otázku o kousek výš-tunýlkem na straně se karabina protahuje velmi snadno, takže to využitelné je.
    Báraodpovědět 
     Re: Guardian-Vesper???10:18:36 24.09.2008
    Ahoj.
    Damsky sedakse jmenuje Vesper a pansky se jmenuje Guardian.
    Normalní HMS jsme protahli tím okem,a bez problemů,ze začatku je potreba si stim vyhrat,ale pak to de docela snadno.Protahuji tam HMS od Black Diamondu.
    Todpovědět 
      Re: Guardian-Vesper???11:13:29 24.09.2008
    Díky za odpovědi. Jen jedna otázka zbývá: je to očko na hrušce na to určeno výrobcem? Díky moc.
    Báraodpovědět 
       Re: Guardian-Vesper???16:45:07 24.09.2008
    Ahoj Barčo,bohužel netusim co přesně myslíš,zkus me to upřesnit,ktere oko myslis.Diky
    Todpovědět 
        Re: Guardian-Vesper???18:13:14 24.09.2008
    To samé, o kterém byla řeč minule, tedy to na hrušce, do kterého jde prostrčit karabina na jištění a tudíž se zamezí jejímu pohybu. Snažila jsem se to najít na stránkách výrobce, ten o této "vychytávce" ale nic nepíše. Tak by mě to jen zajímalo, jestli máte nějak ověřené, že je to na to určené. Mě to tam stále tedy prostrčit moc nejde, ale když bych se asi hodně snažila, šlo by to. Jen chci nejdřív vědět, že to je "legální":)Děkuju moc.
    Báraodpovědět 
         Re: Guardian-Vesper???18:30:38 24.09.2008
    Buď v klidu je to legalní, ale to že kouříš drogy není legalní .
    nomadodpovědět 
         Re: Guardian-Vesper???22:44:17 24.09.2008
    a Ty to kupuješ někde kde Ti k tomu nedali návod ??
    marťanodpovědět 
          Re: Guardian-Vesper???09:32:02 25.09.2008
    Tý jo, tak to mě fakt nenapadlo, koukat na návod k sedáku.Ale příště to asi udělám, aby mi neunikly takovéto vychytávky a taky abych se vyhla takovým dementním odpovědím. Ne, opravdu jsem k němu manuál nedostala a jestli jo, tak jsem ho rovnou vyhodila.
    Báraodpovědět 
           Re: Guardian-Vesper???10:24:10 25.09.2008
    No vidíš a kdyby jsi si ho přečetla tak se vyhneš nejem jak ty říkáš dementním odpovědím, ale i dementním otázkám :)
    FERYodpovědět 
            Re: Guardian-Vesper???10:35:57 25.09.2008
    To neni navode,ale taky prodejcem,prodejce by ti mel rict o tom sedaku vsechno.Kdyby si prisla k nam,tak to vsechno víš,dokonce okem mame protaženou karabinu,aby to šlo vidět,že se tam dava.T
    Todpovědět 
             Re: Guardian-Vesper???11:07:57 25.09.2008
    Nevím, co to znamená k vám. Sedák jsem kupovala na fesťáku přímo od výrobce. Beru to tedy jako odpověď, že ano, toto oko je na to přímo určené výrobcem.Děkuji.
    Báraodpovědět 
              Re: Guardian-Vesper???16:09:29 25.09.2008
    Neni zač :-)
    Todpovědět 
               Re: Guardian-Vesper???12:47:33 30.09.2008
    Návod: v pohodě, já jenom že se třeba s nikym nehádám kam se cvaká hms do sedáku, ale často odkazuju lidi na návod k sedáku když mi tvrdí něco jiného :) Taky rád kupuju slevu.
    Ono když se něco stane při lezení, tak je otázka jak to bylo používané - zda-li podle výrobce...
    Fakt je dobrý ty návody k lezeckýmu cajku číst, věci se mění. Třeba ti ho někdo pošle, pa
     martanodpovědět 
                Re: Guardian-Vesper???13:46:18 30.09.2008
    http://www.rockempire.cz/Data/ files/katalog/katalog%2008%2009.pdf
    odpovědět 

     pekny vychytavky17:19:52 30.09.2008
    jen se vrátit ke starejm prezkam a udelat lepsi poutka na matros (=kompaktni poutka bez te plastove buzirky) a koupim si ho:)
    honzaodpovědět 

     Foto dne:
    Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
    Skalní město 6C
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179365)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    El Col-leccionista 7a+ Siurana
    Roby Legend 8c La Gola
    Geografia 7c Ulassai
    Resta Way 7c+/8a La Gola
    African Reggae Plus 8a+ La Gola
    Nově komentované:
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
    Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
    Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
    Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
    Absinth 9- Geyikbayiri

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

     Nové komentáře:
    Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

     Kde to vře:
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
    Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
    Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
    MČR v rychlolezení (16)
    Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
    Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
    MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
    Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
    Marjan (4)

     Nově v inzerci:
    druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     357 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     314 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     283 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     281 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     253 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.