Benefiční večer Petra Prachtela | 10.2. Praha |
Je tomu 3 roky, co nás opustila významná horolezkyně a skvělá kamarádka Zorka Prachtelová. Na její počest se v pondělí 10.2.2014 uskuteční v lezeckém centru BigWall v Praze benefiční večer s Petrem Prachtelem, jehož výtěžek bude věnován na zhotovení pamětní desky Zorky.
Součástí tohoto večera se bude filmová projekce, beseda, výstava obrazů a fotografií Zorky a Petra a autogramiáda úspěšné knihy Borise Hlaváčka P.R.A.C.H.T.E.L. aneb život na niti. Začátek je v 18.00.
Ostuda a neúcta | 09:54:40 20.01.2014 | Celý způsob podnikání pana Hlaváčka zdá se mi poněkud nešťastným. | maucta | odpovědět |
  | Re: Ostuda a neúcta | 10:19:02 20.01.2014 | Způsob podnikání je mi vcelku ukradený - kniha od B. Hlaváčka je svým obsahem natolik jedinečná, že jsem nesmírně rád, že jsem si ji mohl přečíst. Jako horolezec je P. Prachtel poměrně znám, ale kniha cca z poloviny pojednává o jeho dětství a osudech za války - takové osudy by neměly upadnout v zapomnění... | Michal | odpovědět |
  |   | Re: Ostuda a neúcta | 12:09:50 20.01.2014 | Jo, presne tak, Prachtel a Zorka jsou jedinecni a obdivuhodni, skoda, ze nejsu z Praglu, sel bych. | Martas. | odpovědět |
  |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 15:01:38 20.01.2014 | Texty v knize pana Hlaváčka si odporují, na fotografiích je jeho dcera, z vybraných příspěvků na knihu se zaplatili zaměstnanci a tiskárna pana spisovatele. Vše je uvedené v knize. Tahle další šou je jen reklama na knihu a pana Hlaváčka. Doufám že tam pan Prachtel nepůjde a nenechá ze sebe dělat pomatence. Jeho diagnóza je horolezec, ale má vynikající paměť a není žádný blázen. Jestli je pravda, že si za jeho práci někdo účtuje honoráře, měl by se stydět. | maucta | odpovědět |
  |   | Re: Ostuda a neúcta | 12:45:22 20.01.2014 | Tak ti nevím. Názor mám opačný, zapadnout by to už konečně mělo a lidi by už měli přestat brečet nad tím, co bylo, a věnovat se tomu, co bude. Stýskat si nad tím, jak to měl někdo před padesáti lety špatné a čím si jako kluk prošel, je k ničemu a nicneříkající. Dokud se budeme hrabat ve starých křivdách a problémech, dopředu se nepohneme. Za minulostí je potřeba udělat tlustou čáru a jít dopředu. | J. | odpovědět |
  |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 13:26:35 20.01.2014 | No jasne, ja bych vsechny ty knihy spalila. Sofiinu volbu, Remarqua, Primo Lewiho a vubec i vse o historii lezeni. Kdo by se v tom hrabal, ze jo... | Konias | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 18:32:39 20.01.2014 | Až dosud mě zajímaly smilnící a vraždící Přemyslovci a taky krvelační Slované. Jsem to ale zpozdilec. Od teď už se budu koukat jenom optimisticky dopředu. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 23:27:39 20.01.2014 | Už zase směšujete jablka a hrušky. Ale když rozdíl mezi jednotlivými případy sami nevidíte, bylo by marné vám to vysvětlovat. | J. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 07:34:21 21.01.2014 | Co je špatnýho na směšování jablek a hrušek? Žádný zátiší s ovocem se neobejde bez přítomnosti obou plodů na jednom talířku. Ba co dím: představ si, že takový strouhaný jabko se dá smíchat dokonce i třeba s mrkví. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 07:09:56 21.01.2014 | TEN smilník, TEN Přemyslovec, TEN Slovan, všechno rodu mužského. Kromě optimistického pohledu dopředu doporučuji občas otevřít pravidla pravopisu, např. na stránce, kde je shoda podmětu s přísudkem - pro novináře by to měla být samozřejmost. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 11:01:50 21.01.2014 | Nojo sipu si popelník na glavu a už na na ty smylné vražďárny vykašlu.. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 14:13:32 20.01.2014 | "J." ty musíš být neskutečně hloupý... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 20:05:43 20.01.2014 | (((-: a ja chudak zrovna dostal na cteni bibli..a ted tohle? | Martas. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 23:42:12 20.01.2014 | Co s tím má společného bible? Na její adresu se dá říci, že pokud nad ní nepřemýšlíš, je to fajn počtení. Ale jinak je lepší, že se věci v ní napsané již nepraktikují. Nebo sem opravdu chceš tahat knihu, která vyzývá k zabíjení dětí, žen i starců, nebo se tam zabíjejí děti za pouhý posměch nebo nepravosti otců? Nebo se ti líbí výzvy ke znásilnění, otroctví a upalování? Hm. Tak si užij počteníčko. | J. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ostuda a neúcta | 02:41:40 21.01.2014 | Čím dál lepší :)
Zkus dokončit kolečko a přemýšlet nad ní ještě víc, třeba to vyjde zase jinak. | P. | odpovědět |
cibular | 22:38:10 20.01.2014 | Pistole nebo cibule?
| Luk | odpovědět |
Smysl diskuze ? ? ? | 08:21:56 21.01.2014 | Ty diskuze tady to je opravdu konec !
Petr Prachtel je vynikající horolezec a po přečtení knihy jsem měl možnost zjistit jak zažil pestrý,zajímavý a těžký život, ze kterého by se většina přispívajících anonymů minimálně posrala. Přečíst jsem si to mohl díky práci Borise Hlavačka. Na své práci asi něco vydělal to je možné. Já taky pracuji, proto abych si vydělal. Předpokládám, že (maucta) to má jinak a pracuje jen tak pro zábavu. Ale to hlavní, příspěvek je předpokládám o Petru Prachtlovi. Na uvedenou akci, nebýt pro mě tak daleko, bych si moc rád zašel a rad bych se setkal s člověkem jeho formantu. Což o antonymních (intelektuálech) diskutujících na lezci říct nemůžu.
Krasný den Všem. lukáš | Lukáš Kroker | odpovědět |
  | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 21:19:27 21.01.2014 | Petr Prachtl je legendarni borec, jsem rad ze tu knizku mam I s jeho podpisem..Nemyslim si ze psani knih a zlvast o horolezcich je dnes vydelecny business...nesmysl...a je to hlavne uplne jedno..DIskuse na lezci se opravdu zacinaji podobat diskusim na seznamu..coz je skoda..Jeste pred par lety to tak nebyvalo. | Hanz | odpovědět |
  |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 07:59:18 22.01.2014 | Neber to nějak špatně nebo osobně, ale měl by ses vyjadřovat přesněji. Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti). Řada lidí o něm neslyšela, dokud se tu nezačala pořádat veřejná sbírka, aby se o něm mohla alespoň vydat knížka.
Sorry, ale expresivní výrazy jako legendární borec mne vždy pobaví. Připomíná mi to hlášku z Cimrmana, která byla ve smyslu "byl celosvětově známý, zejména na Praze 3". | | odpovědět |
  |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 09:32:06 22.01.2014 | No ona většina společnosti zná tak akorát Everest, Messnera a videoklip Prachovské skály:) | Willhem | odpovědět |
  |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 12:25:39 23.01.2014 | Vylezl jsi už někdy z Kletterhally, borče? | M@ra | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 12:54:53 23.01.2014 | Je to důležité? Pokud je někdo legendární borec, měli by ho znát i překližkáři, ne? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 13:09:56 23.01.2014 | Co Ti říká legendární Matisse? Legendární naivní malíř? Legendární Buchar? Legendární Batlička? Legendární Kutta? Legendární Duchamp? Legendární tři Ginzelové a k tomu dva Kauschkové? Legendární Skála? Atd... | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 13:56:12 23.01.2014 | A co ti není jasné? Psal jsem Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti).
Platí to i pro ta jména, co jsi napsal. Vezmi ten svůj seznam a vyraž s ním nějak pod české skály a pod stěny. A zeptej se tam lezců a jističů, které z těch jmen znají. A hned se dozvíš, jak to s tou legendárností je :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 14:13:05 23.01.2014 | Pod skalama narazíš tak na 20-50% lezců, na stěnách jich bude tak 10%. Zbytek nýmoši a u těch bych s tím počítal, že nebudou vidět o koho jde. | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 16:04:57 23.01.2014 | A ty patris kam? Do nymosu, ci jinam? To velmi obecne skatulkovani podle toho jestli ma nekdo stejny nazor jako ja (inteligetni clovek, borec, ...) nebo ne (nymos) fakt zeru. Jen tak dal! :) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 18:28:29 23.01.2014 | No tak nejméně čtyři by měl znát každý středoškolák s maturitou i bez ní, protože se o nich učí podle osnov :-) Další dva až tři každý, kdo si občas přečte v novinách něco jiného než poslední stránku nebo na webu rubriku revue. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 19:14:23 23.01.2014 | Takže sis vlastně odpověděl sám. Nevybavuji si, že bychom se o Prachtelovi učili a pochybuji, že by se o něm kdy učilo :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 22:31:04 23.01.2014 | Přesto jsou to všechno legendární osoby včetně Petra Prachtela. To je co? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 01:20:04 24.01.2014 | Trpíš chorobnou představou, že znáš všechny legendy?
Domníváš se, že koho neznáš, není tedy legendou?
Cítíš potřebu to ventilovat a rozmlouvat ostatním?
Nezoufej, nebesa jsou Ti nakloněna, mocný nemocný Kuba Turek se zatím věcně drží tématu a slovutnou novinařinou vycepovát hodlá kroky Tvé a z názorového zcestí Tě spasí, aniž by štkal že jsi ničemný anonym, neboť je to mistr sebezpytu, pokud zrovna nemá blbej den (doufám, že jsem něco nepřehlíd).
Chybí už jenom aby tady někdo našel wikipeďáckou definici legendy a začal se s ní ohánět, pak to bude ukázková diskuze :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 20:44:52 23.01.2014 | prosím Tě vygúgli si ty lidi je nejdřív, než tohle napíšeš...lidi v tom seznamu jsou něco jako v lezení Messner, Habeler a Honnold :-)
pozn.výběr myslím stylem lezení:-) | Tereza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Ahoj | 11:34:25 24.01.2014 | Matisse - fr. malíř, Buchar - pan řídící z Jilemnice je po něm pojmenovaná cesta na Kozích hřbetech, Batlička - to nevím, Kutta - Franta Kutta horolezec je po něm pojmenovaná cesta na Suškách, Duchamp - fr. šachista, tři Ginzelové - horolezci Jizerky/a jeden měl hnojovej dům na Jizerce kousek od Pešákovny, Kauschkové - básník, spisovatel, lezec, Skála - třeba kdysi profesor matematiky na VŠ Liberec, co tam máš dál :-)
Jinak si nemyslím že by se mělo hledět pouze kupředu a kašlat na minulost - je tam dost z čeho se můžeme poučit... | p | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ahoj | 12:24:03 24.01.2014 | No, je otázka, kterýho Duchampa a kterýho Skálu měl autor testu na mysli :) | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Ahoj | 13:03:09 24.01.2014 | Aha, jsem nepochopil vtip, jdu za trest na jelito :)
Von ten Marcel hrál i šachy :) | P. | odpovědět |
  |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 14:22:16 23.01.2014 | Ne, že by to mělo smysl, píšu to řekněme z nudy :)
Když už se s Hanzem konfrontuješ, tak prosímtě, co v jeho příspěvku vyžaduje nějakou přesnější specifikaci „legendárního borce“? Pro to, co píše a jak to píše, je myslím úplně jedno, jestli je PP legendární celosvětově, anebo jen pro Hanze osobně. Hanz napsal, proč si koupil knížku – protože (on) PP považuje za legendárního borce. Tvůj postoj, nebo tvoje představa o „objektivním“ dosahu té legendárnosti jsou při tom podle mě úplně vedlejší :)
Mimochodem, kromě lezců z Jizerek, kteří znají jeho cesty a třeba trochu osobně i jeho, je to postava poměrně (sic!) známá z filmu Jump (to je v Českém lezení relativně výrazný počin a myslím, že nejmíň od toho filmu PP registruje - poměrně - dost lidí). Lezci, kteří vědí něco o historii českého lezení, o Prachtelovi nejspíš taky slyšeli…
Takže jako osobu ho neznají asi hlavně ti, kteří o informace nemají kdovíjaký zájem, ignorují je. Kdybys chtěl těmahle lidma posuzovat něčí legendárnost, znamenalo by to spíš posuzovat mediální práci, která povědomí o někom dokáže narvat i do zcela pasivní palice :)
A u významu slova "legendární" - nikdy jsem neměl problém s tím, že je něco legendární jen pro někoho. Naopak, bývá to tak velmi často.
| P. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 19:17:57 23.01.2014 | Píšeš hezky, jen to nechápu. Souhlasím s tebou, nic proti tomu nemám, ani to nevyvracím. Napsal jsem snad něco, co není pravda? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 19:33:27 23.01.2014 | Spoustu. Nechal bych tě dle Bible znásilnit,zotročit,a pak upálit. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 08:32:00 24.01.2014 | Tvůj příspěvek je jen takový zoufalý a nic neříkající výkřik :-) Co konkrétně zahrnuje to tvoje spoustu? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 20:08:31 23.01.2014 | Hanz:
„Petr Prachtl je legendarni borec, jsem rad ze tu knizku mam I s jeho podpisem…“
Ty:
"Neber to nějak špatně nebo osobně, ale měl by ses vyjadřovat přesněji. Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti). Řada lidí o něm neslyšela, dokud se tu nezačala pořádat veřejná sbírka, aby se o něm mohla alespoň vydat knížka.
Sorry, ale expresivní výrazy jako legendární borec mne vždy pobaví. Připomíná mi to hlášku z Cimrmana, která byla ve smyslu "byl celosvětově známý, zejména na Praze 3"."
A následující vlákno.
Mi tvoje reakce na Hanze přišla trochu mimoběžná (proč by se měl Hanz vyjadřovat přesněji…). Tak jsem to z té nudy, resp. potřeby trochu se odreagovat, okomentoval. Otázka, jestli je Prachtel legendární a co to znamená, se mi nezdála v tomhle kontextu důležitá (proč to vlastně řešit?). - To jsem chtěl poznámkou na okraj říct. Ale ta moje poznámka taky není vůbec důležitá :))
(Já jsem náhodou z Liberce, takže s nějakým základním povědomím o Prachtelovi odedávna nemám potíže, jako kluk jsem se ve vitrínce HO - snad to byl Ještěd - fascinovaně koukal na magický Prachtlovic fotky z lezení v Sasku i v Jizerkách - a taky vím, že „legenda“ byla a asi ještě i je pro spoustu lidí hodně kontroverzní, a asi ne náhodou – no ale to asi k legendám taky patří :)
| P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Smysl diskuze ? ? ? | 01:00:31 24.01.2014 | Piškote, tenhle člověk nestojí o diskuzi, bylo to očividně jen shazující kopnutí, neházej perly sviním | | odpovědět |
Podpora P.P. | 08:50:36 22.01.2014 | Co je v pozvánce míněno tím, že vstupné bude použito na podporu P.P. ? Jak taková podpora vypadá? | | odpovědět |
  | Re: Podpora P.P. | 12:24:21 23.01.2014 | Prostě odměna přednášejícímu (ve stylu zaplať, kolik chceš). | M@ra | odpovědět |
  |   | Re: Podpora P.P. | 12:51:03 23.01.2014 | Aha, nedošlo mi, že podpora=odměna.
Tak to pak jo. | | odpovědět |
pokora | 21:01:04 25.01.2014 | lidi učte se pokoru:) Nikdo Vám přece nic nenutí a nevnucuje. Vše je jen vaše volba a rozhodnutí... Smyslem lezení nejsou výkony a znalosti, ale kamarádství, které se bohužel ze skal vytrácí. Kde se bere v lidech odvaha neustále někoho poučovat? Vždycky chodím v Sasku se staženou prdelí kolem cest, které duo Z+P udělali. Pro mě to budou vždycky horolezci s velkým H!
PS- veškeré tyto diskuze jsou bezpředmětné a lituju sám sebe, že jsem zde zabředl a ztratil spoustu času... :) | jéňa | odpovědět |
  | Re: pokora | 00:20:44 26.01.2014 | sice s tebou souhlasím, ale šetři čas a sílu, pokoru totiž fakt učit nejde. k tý je potřeba se dostat jinak a dnešní doba tomu vůbec nenahrává. dneska je každej chytrej a s povrchním přístupem si už jen menšina dojde k uvědomění, jak málo toho vlastně ví a umí, ať už se to týká čehokoli. | | odpovědět |
Petr | 21:47:59 16.02.2014 | Tak si tak čtu ty diskuze...hádky...jakej vedl Petr těžkej život...pořád mi to někdo posílá...jak je krásná kniha o jeho životě...jejich velká láska překonala všecky nepříjemnosti.
Hrozně moc mě to čílí. Ty lidi kolem, co mluvěj o Petrovi jako o legendě. Ano, horolezecká legenda. Uznávám. Ale proč v těch svejch kilometrech keců o životě nemluví ani jednou o tom, čim se živil? Nebo kdo ho živil? Že parazituje na lidech kolem sebe celej život... Děláte z blázna pána Boha. Obdivujte ho jako horolezce. Ale ne jako někoho, kdo se probojoval těžkym životem... | Míma | odpovědět |
|