Tomáškův lom | Centrální stěna |
Léto letošního roku jsem věnoval oprášení (doslova) Tomáškova lomu. Prý to stojí za článek, tak tedy píšu alespoň tenhle krátký vhled do aktuálního stavu.
A hned mě napadá, že to mám celé nějak zpřeházené – za lehkými cestami jezdím do Španělska a Frankenjury, ty těžké lezu „za barákem“.
Pravdou je, že kdo neleze alespoň osmičky, nechť další řádky vynechá. Cesty v centrální stěně Tomáškova lomu sice začínají na nějakých 6+, ale to jsou věci, kvůli kterým se tam určitě nevyplatí vypravit.
Opravdový život první délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život první délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Vezměme to tedy tak nějak popořádku. Tomáškův lom (jeho centrální stěna) je obrovská souvisle převislá deska s převislostí 12 metrů, výška v nejvyšším bodě 60 metrů. Lezení je převážně silové a vytrvalostní po dobrých otevřených chytech. Zcela výjimečně si užijete normální horizontální chyty. Budete věčně tlačit do bočáků, odtlaků a spoďáků. Tu a tam možná založíte i žábu. Cesty jsou převážně pevné, ale je nutné je olézat od prachu. Před zhruba dvaceti lety se zřítila veliká část stěny, zpětně musím říct, že lézt po ní byla fakt pitomost. Jezdili jsme tam prakticky každý den, jeden den jsem vynechal a po velmi malém zemětřesení spadly prakticky všechny cesty, které tam tehdy byly. Dnes nic podobného nehrozí, alespoň při prolezení laikem. Jediný hnusný úsek podél starého výlomu jsem vyspravil betonem. Volné nebezpečné bloky jsou vyznačeny na nákresu, ale ono je to víceméně od pohledu jasné. Díky značné převislosti do stěny nikdy neprší. Stěna je uprostřed léta ve stínu zhruba do 16 hodin, ale už od poloviny září prakticky celý den. Kromě popisované části se nachází pár projektů či cest ve stěně vlevo ve svahu (vše pravděpodobně od J. Sulkeho). Pokud by chtěl někdo udělat těžkou cestu bez velké práce s čištěním, vrtáním apod. nabízí se jasná kombinace mezi Filkem a cestou Free as a bird. Klasa kolem 10+.
Opravdový život první délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život nástup do druhé délky(hi res)
foto by © archive Petr Resch
Z hlediska ochrany přírody existuje stará gentlemanská dohoda, že se zde nepoleze v období hnízdění poštolek a kavek, tedy od jara do konce června a že se nepoleze vpravo od výrazného koutu (cesta Gotic line). Jištění cest je fixními prostředky, převážně borháky, tu a tam je i nýt. Na štandech a koncích cest jsou řetězy. K dojištění jsou vklíněnce zapotřebí v cestě „Gotic line“, možné též v cestě „Bílí ptáci“, ale není to nutné.
Z historických, dnes již neexistujících (zřícených) cest je nutné zmínit „Maratón 10“ (autor Zdeněk Resch), „Supernovu 10-“ (plus různé varianty, tu původní cestu udělal Petr Čermák, který rozdělal i druhou délku, dnes cesta „Standig Ovation“) a „Ameriku 9+/10-“ (Petr Resch).
Opravdový život druhá délka(hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život druhá délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život druhá délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život druhá délka (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Opravdový život výlez (hi res)
foto by © archive Petr Resch
Panorama z vrcholu (hi res)
foto by © archive Petr Resch
(hi res)
foto by © archive Petr Resch
Nákres stěny (hi res)
Seznam cest (hi res)
Seznam cest (hi res)
Zdroje:
Více zde Tomáškův Lom - Srbsko
Petr Resch [úpravy] | 09:00 17.12.2018 |
bezpečnost | 10:13:56 17.12.2018 | No, já slyšel, že tam co spadnout má a za tou deskou po které se leze, je celkem velká puklina. Nebo kecám? | | odpovědět |
  | Re: bezpečnost | 13:57:53 18.12.2018 | Náhodou to je oblast s trvalým potenciálem nových cest ;) Kartáčuje samo :D Zkrášlení betonem je asi jako hodinky na Hrubici s 10m odlezem, vypadá to hezky a to je tak všechno :D Ale nevim, když už takový sračky, tak aspoň něco pořádnýho typu Bonnatiho pilíř nebo Cengalo ;) | Já | odpovědět |
  | Re: bezpečnost | 13:58:50 18.12.2018 | Náhodou to je oblast s trvalým potenciálem nových cest ;) Kartáčuje samo :D Zkrášlení betonem je asi jako hodinky na Hrubici s 10m odlezem, vypadá to hezky a to je tak všechno :D Ale nevim, když už takový sračky, tak aspoň něco pořádnýho typu Bonnatiho pilíř nebo Cengalo ;) | Já | odpovědět |
  |   | Re: bezpečnost | 14:05:59 18.12.2018 | pls jedno smazat (a to jsem dal jen "zpět" | Já | odpovědět |
KANGO, KANGO JEDE !! | 11:41:15 17.12.2018 | Péťa, Péťa kango veze!
DON'T WORRY! DON'T WORRY!
Kango chyty a spáry v cestu spojí.
Péťa, Péťa kango veze!
Na biceps mádžo připravý
do chytu naskočí, z domělé devítky vyletí.
Péťa, Péťa čistič jede!!
DON'T WORRY! DON'T WORRY!
Kango a pajcr chyty a spáry v cestu spojí!!
Péťa, Péťa čistič jede!!
DON'T WORRY! DON'T WORRY!
Důkladně ty chyty kartáčovat bude!!
Péťa, Péťa čistič jede!!
DON'T WORRY! DON'T WORRY!
Z devátky osmička vykartáčovaná bude a nebo ne? | | odpovědět |
  | Re: KANGO, KANGO JEDE !! | 11:54:28 17.12.2018 | Kdyby se ti to alespoň rýmovalo... | | odpovědět |
  |   | Re: KANGO, KANGO JEDE !! | 12:37:02 17.12.2018 | Skálu mágem hnojí
chyty se pod pajcrem rojí
z oblastí co nejvíc dojí
co si asi Peťa hojí
| | odpovědět |
  |   |   | Re: KANGO, KANGO JEDE !! | 21:33:01 19.12.2018 | Sekám rád,
a je to na mě doufám znát...
Prostě nemůžu odolat!
Sekání, sekání,
Krásně zní!!
To když mazlík na skálu narazí
Sekání... sekanie
Krásně zní, krásně znie!!
Táto melódia kanga, prostě užasné...
Najednou, najednou,
to když lokr letí cestou svou,
naplnění mého ega jako jíti tmou...
| | odpovědět |
Zbytečný | 13:12:40 17.12.2018 | Děkuji, stát se zkamenělinou je lákavé, ale až se budu chtít odkráglovat, dám přednost lasu, kulce či cyankali. | | odpovědět |
Beton | 13:37:05 17.12.2018 | Ten beton v puklině je tam k čemu? Jako indikátor pohybu? Když to jako praskne, tak už tam příště s dětmi nepojedeš?
Pokud se to rozhodne spadnout, spadne to. A tohle vymatlávání nečím je naprosto zbytečný. Beton v tahu nepůsobí !!! | | odpovědět |
  | Re: Beton | 14:07:15 17.12.2018 | zabetonovanej netopejr aspoň mu nebude pršet na pedel, veselé Vánoce | betonář | odpovědět |
  |   | Re: Beton | 14:50:38 17.12.2018 | Takze plusove body za ochranu prirody. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Beton | 18:16:35 17.12.2018 | Je to ve spáře, odspodu beton neuvidíš. Nicméně tenhle kousek červené desky působí hodně depresivně, duněl a kousek se i hýbal. Teď neduní, nehýbe se, nedají se za něj házet kamínky. Přesto se tomuhle kousku určitě rád vyhnu. Nyní to jde v pohodě obejít první délkou "Opravdového života" či jakýmikoli jinými cestami vlevo. A že spadne celá červená deska, která je součástí celé šedesátimetrové stěny mi připadá jako iluze. Je to opravdu nesrovnatelné s tím, co tam kdysi spadlo (a i to spadlo za pomoci slabého zemětřesení). Hodnotí to lidé, kteří ten starý stav neviděli. Nicméně je to na každém, kam jde lézt. Mě se tam líbí (Aplaus považuju za nejlepší devítku v Českém krasu), tři lidi mě postupně požádali, abych o tom něco napsal, tak jsem to udělal. Reálný obrázek, nechť si každý udělá po svém. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Beton | 07:54:23 18.12.2018 | ten beton ve spáře bude podobně užitečnej jako zapadané kamínky. jediné, co přinese pozitivního, je možnost natáhnout tam z betonu na skálu sádrové pásky a koukat jak se trhlinky v sádře otvírají. že to přestalo dunět, to je docela možné, ale zrovna tohle bych za nějak zvlášť pozitivní efekt nepovažoval. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Opet popularizace srotu | 09:09:19 18.12.2018 | Vcera jsme se o tomaskaci bavili. Atlantis a Filek super cesty. Lezl jsem to stylem"rychle nahoru, rychle pryc". Ze neco prestane dunet a neni videt dira neznamena stav bezpeci. A ze jednou neco spadlo neznamena, ze uz nic nespadne.Vracet se mi tam uprimne nechce- proc byt ten, ktery ma zrovna smulu. Zraneni vyvalenym kamenem uz bylo dost a ne moc hezkych. | A. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 09:14:07 18.12.2018 | ono to samozřejmě nespadne od zatížení lezce. buď malinkaté zemětřeseníčko, nebo nějaké turbolentní odtržení vzduchu při vichřici (to jsou síly výrazně zajímavější než nějaký podvyživený športsmen), nebo dostatečně silný nebo šikmý déšť, protečení a zamrznutí. není otázka, jestli to spadne, ale kdy to spadne, stejně jako většina skal. ovšem třeba taková taktovka může vydržet a pravděpodobně vydrží několik století či spíš tisíciletí, zatímco životnost desky v lomu se dá počítat maximálně na desetiletí. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 09:25:27 18.12.2018 | Tezko spekulovat o datu odpadnuti cele desky.Asi jako o konci sveta nebo zavreni babise. Co udela kamen velikosti tenisaku nebo golfaku-treba jeste s ostrou hranou-kdyz nekomu spadne z 20m na palici? | A. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 10:16:53 18.12.2018 | Co udela kamen velikosti tenisaku nebo golfaku-treba jeste s ostrou hranou-kdyz nekomu spadne z 20m na palici?
coby. udělá to samé, jako když spadne na hlavu expreska upadlá při cvakání. udělá to takové "ťuk", a následuje "žuch".
ale že to kocourům sluší bez helmiček, což? nakonec, před desítkami tun nepomůže ani kroužková zbroj, snad možná by pomohlo lezení v řopíku, to by ovšem vyžadovalo poměrně silná zápěstí a lýtka. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 12:09:31 18.12.2018 | Expreska se da ustat - vlastni zkusenost. Na kamen velikosti tenisaku, jeste s ostrym hrotem, nepomuze ani helma. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 14:05:21 18.12.2018 | Šutr tenisák z 20m je s helmou v pohodě (vyzkoušeno), bez helmy to je díra do hlavy. To ostatně umí z 20m i ta preska, záleží jak dopadne, jestli sklouzne nebo se zapíchne doprostřed špičkou oblouku... Mmch. jak tam na prvních fotkách sokolíkuje za tu desku tak tý bych se fakt bál, že k ukrutné síle se přidá kolemjedoucí vlak a celý to upadne na batoh se svačinou. | Já | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Opet popularizace srotu | 20:34:24 18.12.2018 | A co na tebe spadlo za kamen? Asi to nebyl nejaka hornina s velkou hustotou, ne? sutr velikosti tenisaku ma klidne pul kila, tak tezkou expresku jsem jeste nevidel. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Beton | 12:06:46 18.12.2018 | Tak vyplnenej buben taky neduni ;) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Beton | 14:20:05 19.12.2018 | Tak on tam ten beton samozřejmě neslouží k fixaci celé stěny. Rozpadu spodní části ale zabránit může. Tam se hýbaly kameny velikosti nikoli tenisového ale fotbalového míče. A už se nehýbou. Jako tomu bylo v cestě Strašák, která se dnes po zásadním pročištění a prolepení poměrně dost leze. A kdo tam byl předtím, ten ví, jaký to byl šrot. Pořád se tu mluví o nějaké desce, ale ona fakticky jako něco, co je odděleného od stěny neexistuje. Byli jste někdy na té polici? Je součástí jednoho obrovského šedesátimetrového kusu. Zatímco to, co před dvaceti lety upadlo, bylo od zbytku odfouklé metr! Dalo se tam čučet do hlubiny jak do ledovcové trhliny. Tam lézt, to byla tehdy fakt magořina! Ad menší kameny. Jste v opravdu velkém převisu, takže na vás rozhodně nic nemůže spadnout víc než třeba dva metry. I v případě, že něco shora shodí fógl, letí to daleko za místo, kde stojíte / lezete. Já se tam rád budu vracet, třeba i za tím klidem, ale zejména za neopakovatelným lezením. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Beton | 22:01:56 19.12.2018 | Nemas pravdu. Osobne bych se bal presne toho zamatlanyho kusu, kterej ma Tvuj tusim syn na fotkach pod nohama. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Beton | 08:23:33 20.12.2018 | V jiném komentáři zde píšu, že se tomuhle kousku rád vyhnu. Beton stav zlepšil, ale já to tak mám pocitově. V cestě Bílí ptáci se za něj lezlo sokolem, v cestě Opravdový život, kterou leze syn, se po něm překráčí nohama. Já jsem tu fakt očistil pár tun kamení, stejně jako před mnoha lety v Alkazaru a v dalších stěnách. S věkem se pud sebezáchovy zvětšuje :-). | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Berounkovsky trojuhelnik | 09:13:14 20.12.2018 | Skutečně mi běhá mráz po zádech s jakou mírou jistotu, je zde obhajovana "kvalita skály".
Začínám si myslet, ze v údolí Berounky není něco v pořádku s vodou, vzduchem, koncentraci vesmírné energie, celkovou úrovni negativní cchi sily. Toto vše pak jaksi vede k esenciální nerovnovaze primordialnich živlů. Něco jako Bermudsky trohuhelnik , zde Berounkovsky trojúhelník. Začalo to Černou skalou u Revnic, kde dest splachne půlku steny i s fixním jištěním, mysteroizni situace se siri na Tetín, kde se ODWAPKUJOU tuny kameni, aby se mohly POSTAVIT desitky cest a pak tam začaly padat matky a planzety nejtu. V Tomaskaci, kde se hybou kameny velikosti od tenisaku po fotbalak a historicky spadly bloky velikosti volejbalovyho hriste, se musí cele kusy lomové steny ZASADNE PROCISTIT, PROLEPIT a PROBETONOVAT aby se reklo, ze se NIC NEODLOUPNE. UFF. Já si prostě myslím, ze udolí Berounky mezi Berounem a Revnicema by se melo jaksi vyjmout z běžného rezimu, ja tu citim působeni záhadnych sil ... | J.Klada | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 10:14:45 20.12.2018 | Komentář roku :-)
Otázka nejenom letošního roku - kde leží ta hranice, co má ještě cenu dělat a co ne? Jasná je jen jedna věc, že každý má tu hranici někde jinde. | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 11:52:43 20.12.2018 | Tak nelez venku. Občas se stane že tam něco padá :D (kámen, lezec, ovce...) | Vlk | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 12:06:18 20.12.2018 | Souhlasim, ze občas něco spadne. Na druhou stranu, hele a jako nejsem pravnik, fakt jsem laik, existuje něco jako zákon 44/1988 Sb. známý pod zkráceným nazvem - horní zákon.
Každopádně by třeba adminove lezce.cz mohli zvážit (jako jen tak to navrhují, ale nerozumíme tomu) sekci "těžební činnost" a jako hranici určit třeba tunu premisteneho materiálu - to ted jen tak nastreluju, jasný kazdej to máme jinak, klidně to může byt i deset tun ... Třeba za tenhle rok, by to myslím bylo dost populární a, doslova, vytezovany téma. | J.Klada | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 12:29:03 20.12.2018 | Jeden precedens z minulosti tu už je:
https://1url.cz/4MHBB | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 13:21:08 20.12.2018 | V Alkazaru je cesta s názvem "Dunivá", přitom už tam dvacet let nic neduní. Celé se to lezlo na sokola za dunivý pilířek. Stačilo nahoře dloubnout a celé se to ve výšce 15 metrů zřítilo. Dole leží několik tun zbytků. Do té doby to všichni lezli na sokola, od té doby se to leze stěnou. Podle mě to oblasti, kterou navštěvují doslova tisíce lidí, prospělo...A aby si bylo o čem povídat: na cestě do Tomáškova lomu jsem našel háček na košík ve tvaru "S". Spořivý člověk nic jen tak nenechá ležet ladem, on se tak hezky leskl novotou. Dolezl jsem v otevřeném projektu (v seznamu Dokončená cesta) k ošklivému bloku. Duněl, doslova visel v převislém koutě(evidentně zbytek po tom obrovském odlomu před dvaceti lety). Zabral jsem, pohnul se. Nic víc jsem s ním neudělal. Spásná myšlenka - háček v batohu. Dloubl jsem háčkem, blok se odporoučel dvacet metrů vzduchem pět šest metrů za nástup. Nic podobného, přes co by se lezlo, tam už není. Bylo to uprostřed šedesátimetrové jinak kompaktní stěny. Jediné co tam zbylo ošklivé a přes co něco vede, je probetonovaný sokolík v cestě Bílí ptáci. Já tu cestu nelezu a nepolezu. Nelíbí se mi to. Stejně tak je pro mě mimo hru cesta Gotic line. Píšu to v jejím popisu.
Tady se opravdu bavíme o obrovské kompaktní stěně, nikoli o vytěžování nějakého kvaku. Stěna může mít kouzlo pro toho, kdo ty obtížnosti leze. Na začátku článku jsem jasně napsal, že kdo neleze minimálně osmičky, pro toho je to nezajímavé. Další zde zmiňované oblasti nehodnotím, řadu z nich znám desítky let, dávno před tím, než se tam lezlo. Mějte se překrásně a užívejte světa. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 13:22:12 20.12.2018 | Foto dne z Rathenu je hodně pěkné k tématu :-) | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 10:28:33 22.12.2018 | Skoda, ze to kluci v Rathenu nepribetonovaly... Mohlo to tam zustat. No co, takhle zase staci v tom piskovisti tesnout par chytu a taky se hezky zaleze! | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 12:31:04 20.12.2018 | Ba i koza, nebo zmije. Hada letěti nejednou jsem viděl :-D | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 13:26:33 20.12.2018 | Tak nelez venku. Občas se stane že tam něco padá :D (kámen, lezec, ovce...) | Vlk | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 17:22:44 20.12.2018 | To se někdo jiný podepsal stejným nickem jako já:-) | Vladimír Vlk Wolf | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Berounkovsky trojuhelnik | 11:55:30 20.12.2018 | Skutečně mi běhá mráz po zádech s jakou mírou jistotu, je zde obhajovana "kvalita skály".
Začínám si myslet, ze v údolí Berounky není něco v pořádku s vodou, vzduchem, koncentraci vesmírné energie, celkovou úrovni negativní cchi sily. Toto vše pak jaksi vede k esenciální nerovnovaze primordialnich živlů. Něco jako Bermudsky trohuhelnik , zde Berounkovsky trojúhelník. Začalo to Černou skalou u Revnic, kde dest splachne půlku steny i s fixním jištěním, mysteroizni situace se siri na Tetín, kde se ODWAPKUJOU tuny kameni, aby se mohly POSTAVIT desitky cest a pak tam začaly padat matky a planzety nejtu. V Tomaskaci, kde se hybou kameny velikosti od tenisaku po fotbalak a historicky spadly bloky velikosti volejbalovyho hriste, se musí cele kusy lomové steny ZASADNE PROCISTIT, PROLEPIT a PROBETONOVAT aby se reklo, ze se NIC NEODLOUPNE. UFF. Já si prostě myslím, ze udolí Berounky mezi Berounem a Revnicema by se melo jaksi vyjmout z běžného rezimu, ja tu citim působeni záhadnych sil ... | J.Klada | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 17:33:09 24.12.2018 | Celé údolí Staré řeky sténá a kvílí pod tíhou dávné kletby keltských druidů. Nejeden ďáblův pomocník zaprodal svou duši temným silám a jeho přízrak věčně bloudí mezi skalisky. Dvojice kněžek Kazi a Teta zvaných oblíbila si zvláště krajinu tuto bylať čarám a kouzlům jejich kromobyčejně přízniva. Ni Svatá Ludmila nezmohla proti zlu tomu ničehož. Zástupy dalších pak přišly do údolí nevěda co je čeká, však pramalá naděje zůstala jim. Svobodný pán z Pletaného, Josef ze Sulkeho tvrze, mistr Jen Jeník z Dagova pole či bratr z Reschova, toť krátký a neúplný výčet jen.
Mně cizinče žádná pomoc platná už není, pobývámť zde poblíž statku Jana Kluka již patnácte jar. Tobě však poutníče radím BĚŽ, BĚŽ, A UŽ SE NIKDY NEVRACEJ!
Muheheaso | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 15:06:41 25.12.2018 | Je tomu již pár zim, co potulný rytíš Don Sulke de la Pantaque přebýval v tomto kraji, mnoho dobrého v údolí učinil, kázal svoji lesní moudrost, avšak panstvu se znelíbil, proto, byl nařčen z pohanství, či rovnou našeptávání ďáblovo bylo mu přiřčeno, on sám, chrabrý, majíce svou pravdu, dovolil si nařknout i zástupce kléru z činů proti Bohu, i jakési obrázky předkládal, které měly dokázati, že pán Reš z Hýskova podledl temným svodům a proti vůli Boží činí, kosti matičky Země kartáči drásá, možná i ďábelštější instrumenta používá, žel lid prostý mu nevěřil, s hanbou se potýkál, sám byl označován za přisluhovače pekel a z kraje vyobcován, i uchýlil se pak pod vysokou skálu na jejímž vrcholu opuštěný hrad ční, bláhově hlásal původní evangelium dále a proto později i odtud zmizel a nikdo neví, kde je mu konec. A právě poté, co se ze země naší v tichosti vytratil, vyšlo najevo, že pán Reš z Hýskova vskutku koná proti Bohu a tradici, lidé ho mnohokráte viděli, jak mezi kameny činí kejkle pekelné a a vytváří modly ďáblovy věčné, i pohnali ho spravedlnosti, leč klér náš je zkažený, jako zub starce a pána onoho tribunál zdánlivě potrestal pár důtkami, leč moc mu zůstala a on zlo v kraji koná dál, jen pár odpustků zaplatil. Krušná je doba, klér svévoli činí, jen o léna se zajímá, Králi je to lhostejno, ten jen dotace počítá a lid prostý je zmaten, mrmlá, netuše, kdo pravdu má a a na čí stranu se přidat.
Věz poutníče, že je dobré potulným urozencům, jež blázny se jeviti mohou, naslouchat, panstvu nevěřiti, neb jemu vždy o prospěch jde, nesestoupí-li Pán brzy na zemi, všelijaké rány morové nás čekají a erozi zlovolnou nikdo nezastaví, utrneme pak ve vnitrodveří, v temnu, kde pro oblaka bílá viděti není, a stěnaři nás budou na věky věkův zdírat, jejich posluhové instruktoři rožhavenými kýbly pálit a bude konec všemu lidu venku lezoucímu... | k. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Berounkovsky trojuhelnik | 19:59:17 26.12.2018 | Nejaka lidova satira.. tomu se nevyhnes.. ale kdyz o tom pojednavaj i historicky prameny tak uz je to minimalne k zamysleni | Matej | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Beton | 22:07:36 19.12.2018 | Myslim si, Petre, ze jsi cim dal, tim vic, mimo realny a soudny svet. Uz proste neni mozny Tve nazory brat alespon jako z casti rozumne. Podle me uz jsi uplne mimo a snad se to nebude zhorsovat. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Beton | 10:38:44 20.12.2018 | Uf, kdyz to tak ctu, co tam vse bylo provadeno, aby to drzelo, tak tam rozhodne nezavitam.. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Beton | 13:03:16 21.12.2018 | Lezení je snad rzikový sport, ne. Každej kdo se mu věnuje musí počítat, že to jednou může potkat i jeho. Kdo se bojí at leze v indooru. Lézt venku je tak trochu Ruská ruleta. Přestante tady ustrašeně fnukat a běžte lézt, hybaj do Tomáškárny nýmandi.
Na CHS je z rozpočtu vyhrazená částka na výrobu desek na hrubloskalskej cintorín, tak vo co de. | Big Kláda | odpovědět |
  | Re: Beton | 19:08:08 17.12.2018 | Jsem to povazoval za vtip nez jsem si precetl odpoved nize. No jo, pro cestu v CR betonovati musis! | | odpovědět |
  |   | Re: Beton | 06:35:11 18.12.2018 | Nebo do kamene tesati....musíš | | odpovědět |
sebevražda | 14:30:17 17.12.2018 | Byl jsem se tam jednou podívat. Je tam pár cest co vypadají pevně, ale moc jich není. Jestli tě život omrzel lez v T. lomu. Co má spadnout ještě určitě nespadlo! A lákat někoho tímto článkem do T.l. za lezením by mělo být trestné. | Miloš | odpovědět |
  | Re: sebevražda | 09:24:03 18.12.2018 | Chcešli spáchat stylovou sebevraždu, stáhni si průvodce na www.lezenidomobilu.cz a vyraž
Do Tomáškárny. | Honza | odpovědět |
  |   | Re: sebevražda | 10:36:54 18.12.2018 | Přesně! Byl jsem tam nedavno a malem jsem zařval v rozlezu v nejake 7.v koutě když jsem vytah kamen velikosti mikrovlnky!!! Kdybych to neustal tak podlaha jasna.potom jsem nalez do atlanis a taky to byl dole celkem šrot a vrch zahnojenej.Vubec nechapu co tyhle egomaniaky vede dělat cesty v tomhle bordelu..doporučuju tam radeji nechodit! | | odpovědět |
  |   |   | Re: sebevražda | 11:20:16 18.12.2018 | Je to stejna sračka jako celej Tetín. | | odpovědět |
  |   |   | Re: sebevražda | 20:23:35 18.12.2018 | No to jsi lezl Gotic Line, což je opravdu BRRRR. Mě by to od pohledu ani nenapadlo. Stačilo mi prvních pár metrů kvůli nástupu do těžkých cest. I tam jsme vydoloval pár kilo hlíny a kamení. Pěkné lezení začíná v těch osmičkových cestách. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   | Re: sebevražda | 17:39:19 19.12.2018 | Na Zihli uz se kvaky tresou
Kdyz Petovo dlato spatri zdalky lesknout
Nikdo by to nebyl tusival
Zde se da vysekat potencial! | | odpovědět |
  | Re: sebevražda | 12:13:22 18.12.2018 | "co má spadnout, ještě nespadlo"
to v těchto oblastech bude platit bohužel nadosmrti. Vždy se najde něco, co tam může odpadnout. Odloupneš jedno, pod tím najdeš další. Ani masivní vytěžení tomu nepomůže ;). Je otazné, jaký význam tam má dělat cesty. | | odpovědět |
  |   | Re: sebevražda | 20:28:30 18.12.2018 | Zajdi, v pěkných cestách nic neodloupneš. Viz jejich popisy. Problém je v hlíně ve spárách, která se musí olézt nebo očistit, o což jsem se docela pokoušel. Hodnotí se tu cesty, které nikdo nelezl. Většina z nich vede v levé části v místě, kde kdysi odpadla ta obří deska. A cesty jsou to lezecky výjimečné. | Petr Resch | odpovědět |
tomáškáč | 11:56:01 18.12.2018 | Díky za aktuální info. Když jsem tam jezdíval, býval tam klid… a alespoň podle dosavadních komentářů to vypadá, že tam bude i nadále. | bejbs | odpovědět |
  | Re: tomáškáč | 12:49:53 18.12.2018 | Aspoň bejbsi máš co lézt.pro tebe optimální k tvy výkonnosti | gorbi | odpovědět |
ERASMUS minus | 17:38:41 18.12.2018 | Program "Tombstone for Everybody". | | odpovědět |
Ferrata | 14:38:34 19.12.2018 | A co v tom volném místě po spadlé desce postavit ferratu? Je to super profil pro nějakou ultratěžkou sápačku. Každý má přece právo prostoupit takovou stěnou, proč jen lezci. | | odpovědět |
  | Re: Ferrata | 14:40:16 19.12.2018 | Že by se zvýšila úmrtnost feratistům? | | odpovědět |
  | Re: Ferrata | 14:47:04 19.12.2018 | Sv. Jan pod Skalou by byl lepší. Normálně to postavit a pak zpětně zkolaudovat. Když to prošlo Čokařovi na Vodní skále a dokonce může stavět další, tak to projde i tady. Prostě veřejný zájem, podpora venkova a cestovního ruchu. | | odpovědět |
  |   | Re: Ferrata | 17:41:54 19.12.2018 | Bez jakekoli rozcvicky
Peta leze osmicky
A kdyz naka nepusti
Kartacem ji presusti | Matej | odpovědět |
  |   |   | Re: Ferrata | 17:44:30 19.12.2018 | A kdyz kartac moc cisti
Vterinak to pojisti | Matej | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ferrata | 17:57:36 19.12.2018 | Vsak kdyz vas sedmy netesi
Peta vam to vyreschi!
Kde driv byly hladke bloky
Najednou jsou listy, skoky!
Potom hrde prsi se
A zasedne do komise
:D | Matej | odpovědět |
Díky Petře! | 22:28:18 20.12.2018 | Už se tešim až se oteplí a půjdu testnout jak vypada opravdový život zblizka! “Tve prsty by si lepe vzpomnely na svou silu kdyby si v nich sevrel chyt!” | -Ivoš- | odpovědět |
Návštěva Cokare | 08:32:48 24.12.2018 | Level1 hotov😁Resch vyčistil (vysekal) nové cesty. Rada na level 2 a to je návštěva Cokare a jeho instalace hromosvodu. Kluk jeden sikovna, už urcite se mu splasilo ocelové lanko. Kluciii jedni usati z Vás musí mít radost kazdej , ať je preklizkar , turista a nebo předseda CHS..... | Mara | odpovědět |
|