LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
33.Havlík 10510
34.Jeliga 10493
35.Novotná 10484
Bouldry:
33.Hronek 9028
34.Oliva 8953
35.Pelikán 8925
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141601 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b

Stěny
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod
Sportovní hala PF UJEP - Ústí nad Labem
Provide Wall - není v provozu - Dolní Chřibská

Prodejny
Robert Janda - Treking sport - Plzeň
HUDYsport - Ústí nad Labem
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Závod MČR v lezení vyhrál T. Mrázek a S. Rajfová

Mistrovství v Ruzyni

Zkušený matador lezeckých závodů světového poháru Tomáš Mrázek a mladičká teprve třináctiletá Silvie Rajfová zvítězili na letošním Mistrovství České republiky v lezení na obtížnost. Na dvoudenním mistrovství v lezení na umělé stěně v pražské Ruzyni skončili dnes (3.11. 2002) dále v mužích druhý Jakub Hlaváček, třetí Pavel Solanský, čtvrtý Martin Fojtík a pátý Rosťa Štefánek. V ženách byla druhá Věra Kotasová, třetí Tereza Kysilková, čtvrtá Lucie Hrozová.


Mrázek

Mrázek, který se jako jediný z české reprezentace trvale umisťuje druhý rok na stupních vítězů závodů světového poháru a celkově je druhý nejlepší na světě, dal top ve finále i v semifinálové cestě, do které byl nasazen. Druhý top ve finále se povedl ještě Jakubovi Hlaváčkovi a tím si vybojoval druhé místo. Třetí Pavel Solanský byl překvapením mužského finále, protože tento patnáctiletý junior na stupních vítězů vystřídal svého staršího bratra Petra, který zvítězil na závodech českého poháru na ruzyňské stěně letos v květnu.

Hlavní rozhodčí závodů Slávek Vomáčko hodnotil cesty, které stavěl Rostislav Tomanec, kladně: "Finálová cesta byla ukrutně dlouhá, cesty se povedly."

Soutěž o první místo ve finále žen označil Slávek Vomáčko jako krutý boj. Rozdíl mezi první Rajfovou a druhou Kotasovou byl pouze v držení jednoho chytu. Obdobně jako u mužů překonala Silvie Rajfová svou starší sestru Lucii, která byla v květnu na závodech v Ruzyni druhá.


Hlaváček

Závod Mistrovství republiky byl posledním v letošní sérii Českého poháru, v kterém celkově zvítězili Jakub Hlaváček a Tereza Kysilková. Nejlepší z české reprezentace Tomáš Mrázek se totiž závodů českého poháru většinou neúčastnil a věnuje se hlavně závodům Světového poháru.

Zhruba tak zněla zpráva, kterou jsme večer se Slávkem Vomáčkem posílali médiím. Kompletní výsledky by se měly posléze objevit na servru ČHS. Koukněte na další fotky na můj web http://sweb.cz/sholec/ruzynMCR02.html nebo na http://sweb.cz/sholec/ruzynMCR02-2.html.

Výsledky ze závodů


Fojtík


Mrázek

Standa   [úpravy] 22:40 03.11.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Netopýr
Závody to byly vskutku skvělé, výkony závodníků vynikající, atmosféra skvělá. Nejveselejším okamžikem byl Mrázův netopýr, kterého udělal na požádání diváků. Tak se suše pověsil, zamával na pozdrav a jak stroj pokračoval až do topu.
Zapsal: Bída, 14:38:37 04.11.2002
 Tak teda
Závody byly skvělé, Mráza stále bezkonkurenční (?), ale neodpustím si pár rýpnutí.
1) TOP ve finále podržely 4 závodnice - je to tím, že se česká špička natolik nivelizuje, nebo se Rosťovi cesty zase až tak nepovedly?
2) Jak mohl Slávek při nástupu poslední finalistky vykřikovat do mikrofonu, že nás už jistě čeká superfinále a stresovat ji myšlenkou, že prostě musí? K čemu je nám potom izolace?
3) Mráza topoval poté, co se v cestě v pohodě prošel, netopýr byl spektakulární, ale přece: TOP držel ještě jeden člověk. Jistě stojí v pravidlech předem, že v případě shody ve finále se přihlíží k semifinálovému výsledku. Ovšem T.M. byl do semi nasazen, neměl za sebou kvalifikaci, tzn. mohl být odpočatější, víc v klidu atd. (Píšu "mohl", protože možná den předtím do krve trénoval, nespal - ale třeba taky ne.)
Možná se jinak všem závody líbily a jsem totálně mimo, ale...?
Zapsal: Honza Hrb, 18:13:03 04.11.2002
 Lezecký svátek - nebo kabaret?
Atmosféra letošního MCR byla skvělá, diváci viděli absolutní špičku našeho lezení, skvělé výkony lézců.Napětí střídalo výbuchy ovací a potlesku. Mladičká třináctiletá Silva Rajfová ukázala, kdo je špičkou u nás mezi ženami a Tomáš Mrázek předvedl, co musí lezec zvládnout, když chce být na světové špičce.
Televize propagovala máš sport a právem můžeme být hrdi na to, že jsou mezi námi lidé, kteří nám něco takového připravili.
Tak takhle nějak bych okomentoval letošní MCR na Ruzyni, kdybych ovšem neznal pravidla pořádání nejvýznamějšího závodu u nás!
Když jsem ale spatřil jak si Silva Nagyová klidně popolézá na stěně po té, co dokončila svoji finálovku a pár metrů vedle ní další finalistka leze svou finálovou cestu a rozhodčím to nevadilo, mne napadlo slovo KABARET!
Kabaret má také za úkol pobavit lidi, vyvolat nadšení z předvedených výkonů a uspokojit diváky.A pravidly se vůbec řídit nemusí!
Takže jaká byla jednotlivá čísla našeho kabaretu?
Popolézání Nagyové jsem již uvedl.
Dalším číslem by mohlo například být to, že závodnice Nagyová a Kysilková se klidně vraceli po svém výkonu do izolace(možná říct svým konkurentkám jaká je atmosféra v hledišti)přesto, že rozhodčí na toto byli upozorněni.Na mez. závodech by byly okamžitě diskvalifikovány.
Takovým mezičíslem bych uvedl vykřikování do mikrofonu o budoucím super finále.To skutečně už žádná izolace být nemusí, pro příště bude stačit když závodníci zavřou oči.
Další menší atrakcí je špatně označená plocha červenou páskou, je to vidět na fotografii.(rozhodčí byli také upozorněni!)A myslím sí,že na Tereze Kysilkové bylo znát, že ne všichni závodníci to pochopili, protože nebýt diváků Tereza by si klidně šlápla do zakázané části stěny.
A můžeme jít k nosnému bodu programu našeho kabaretu.UIAA nepřipouští možnost startovat mladším šestnácti let na závodech s dospělými.(Vědí proč a i já toto propaguji,a mohu vysvětlit)Bohužel, se mi nepodařila prosadit u nás vyšší věková hranice než čtrnáct let.
Organizátoři asi měli potřebu na našem kabaretu udělat pořádné šou, a tak i přes protest nasadili teprve třináctiletou Silvu Rajfovou.Nevím, jak se to slučuje s koncepcí udělat z "ženského" lezení skutečně ženské lezení.Jak k tomu přijde první nepostupující skutečná žena(je jí 19 let)do finále,jak k tomu přijdou ti, pro které jsou tyto závody součástí nominace na EP.Co tomu říkají sponzoři, že díky tomu, aby bylo šou, nejsou jejich barvy vidět o stupínek výš?Co bylo tak důležité, aby vlastně mladičká dívenka znehodnotila celý závod.
Další atrakcí, nejen pro mne(upozornilo mne na toto několik závodníků)bylo nasazení Tomáše Mrázka do semifinále.Věřím tomu, že toto byla atrakce opět ze strany pořadatelů protože, Tomáše považuji za lezce s velkým L a pochybuji, že by byla jeho účast na tomto mistrovství podmíněna z jeho strany nezúčastnit se kvalifikace.Ala pravidla jsou jasná!
Shrnu to, jsme parta z lesa, která si udělala závody a nebo seriozní horolezecký svaz, který chce, aby jeho nejdůležitější a nejhodnotnější závod v republice byl důstojným a váženým podnikem, který má svá jasná pravidla a jejich překračování je nepřípustné a nedůstojné!




Zapsal: Libor Hroza, 21:25:15 04.11.2002
 Re. Oliváč
Ale ještě to zakotvené není!
Zapsal: Libor Hroza, 21:29:58 04.11.2002
 Libor
Libore, s mnohým, co jsi napsal by se asi dalo souhlasit, ale psát, že 13 letá zkazila závod, protože porazila ty starší a přitom tam neměla co dělat mi připadá přehnané.
Když už pominu celkem samozřejmě se nabízející myšlenku, že by nebýt té Rajfové, mohla tvoje dcera stát na bedně, a proto protestuješ, je přece i v jiných sportech celkem běžné "ostaršování", kdy ve vyšší kategorii startují závodníci a závodnice mladší, třeba na základě povolení lékaře.
Takhle to vypadá, že bys tu mladou chtěl alespoň ještě rok udržet pod poličkou mládeže, aby se ostatní a mezi nimi i tvoje dívčina dostaly výš.
Z hlediska obecného prospěchu závodního lezení mi připadá vhodnější, aby i ta mladá startovala mezi dospělými, pokud je tak dobrá, že je poráží.
Zapsal: Petr Jandík, 22:00:49 04.11.2002
 ruzyne
Libore! Nejsi trosku chabrus na nervi? Jeden klasik doporučuje omývání chladnou vodou. Takový hezký sport a ty jej ve své zlobě tak ničíš!
Bývalý všechnomožný a taky bývalý předseda komise mládeže - Honza "Drobek" Krch.
Zapsal: krch, 22:27:48 04.11.2002
 Re.Jandík
I takhle se to dá pojmout.Ale...Protestoval jsem ještě před závodem.
Před pár lety jsem chtěl něco podobného udělat na závodech EP v Terstu.Organizátoři s tím nejdříve souhlasili, a my jsme se těšili, jak ti mladší to natřou těm starším.Potom přišel jeden velice rozumný pán přes lezení dětí v Itálii a vysvětlil mi a myslím velice rozumně, že každý věk nese své plus i mínus a právě u dětí to hraje velikou roli.A zrovna být starší nemusí být v určitém věku výhodou.A právě proto nepřipustí,aby ti mladší neztrapnili ty starší.Uznávám, že slovo pokazila je silné.A pokud Rajfovi tedy tak moc chtěli srovnání, mohla startovat mimo pořadí!Tak jako dvanáctiletý Martin Stránik u mužů.Ale s tím taky nesouhlasím.Petře zkus si přečíst něco o psychologii dítěte ve sportu.
Zapsal: Libor Hroza, 22:38:28 04.11.2002
 Re. krch
Honzo,máš na mysli ničení tím, že chci,aby se dodržovala pravidla?
Zapsal: Libor Hroza, 22:50:17 04.11.2002
 pravidla
Kdy už konečně budou pravidla platit pro všechny bez vyjímky a budou se opravdu dodržovat a kdy budou v kategorii mužů startovat muži a v kategorii žen startovat ženy ??
Zapsal: Miláno, 07:05:58 05.11.2002
 re: pravidla
Připadá mi poněkud legrační přizpůsobovat si pravidla podle toho, jak právě potřebujeme a zároveň mluvit o tom, že chceme aby lezení bylo olympijským sportem.
Zapsal: Rosťa Š., 07:58:36 05.11.2002
 Omluva
Sorry, blbě jsme četl a nevšiml jsem si těch 14 let, ale rok sem, rok tam. Závody to stejně byly dost dobrý.
Zapsal: Bída, 08:20:09 05.11.2002
 Proto
To je naprosto jednoduché. Větší popularita, více lezců, více peněz pro výrobce. Když bude lezení olympijským sportem, zvětší se dotace od Hušákovo Sazky a závodníci budou spokojení a šťastní. Dále se lépe seženou sponzoři a závodníci budou ještě šťastnější a spokojenější. Spolu s nimi budou šťastní i rodiče mladých a perspektivních závodníků a nebudou psát na Lezce. Jen nás starší bude čím dál víc štvát větší nával ve skalách a anonymita davu.
Zapsal: Petr, 08:49:59 05.11.2002
 nehadejte se
Pisu jako uplny laik. Lezu asi rok, o pravidlech toho taky moc nevim. Na MČR jsem byla. Kdybych zavodila jako zena, asi bych taky protestovala proti ucasti nekterych "deti". Ale zucastnila jsem se jako divak a byla jsem prekvapena bojovnosti zavodnic. Osobne se mi na jejich vykony koukalo lip nez na vykony opacneho pohlavi (sorry kluci). Holky byly skvely.
Zapsal: Zuza, 09:28:09 05.11.2002
 
V jako každém správném olympijském sportu dochází i v lezení k ranné specializaci se všemi důsledky. Až první olympijskou medaili vyhraje dvanáctiletá Číňanka na pokraji smrti hladem vážící 35 kg, tak se tomu nebudu vůbec divit. A v kolika letech budou olympijské závodnice končit kariéru? Vítejte ve světě olympijského profesionalismu, který bych rozhodně nenazýval Kabaretem, to byl dobrej film. Bude to prostě show. Koupíme si pivko a tác hranolků se spoustou majonézy a budeme čumět na náctileté opice vydrezúrované ambiciózními rodiči. Bomba.
Zapsal: JH, 09:35:37 05.11.2002
 Víťovi
Protože jí bylo 14 let! Ale kalendářní věk je zavádějící. Fyzický vývoj se dnes zrychluje a S. Rajfová vypadala jako žena určitě více než jiné závodnice a bylo to vidět i na jejím silovém fondu.
Zapsal: JH, 11:39:20 05.11.2002
 Silva
Uff ... Silva leze líp než my všichni dohromady ... tak proč by nemohla závodit ?????????????????????
Zapsal: , 11:56:47 05.11.2002
 Mňam, smažák...
Malé odbočení od debaty - všimli jste si ideální racionální stravy Mrázovo sousedky na poslední fotografii. A to nebyla sama, smažáky byly vyprodány kolem 14 hodiny. A pak se někdo diví, že mu to neleze.
Zapsal: Bída, 12:02:14 05.11.2002
 Re.Libore,Libore...
Lucka splnuje podmínku startovat na MCR!Svým způsobem musí startovat, pokud chce startovat na EP juniorů! On totiž Dan Kadlec prosadil, že jedno z kritérií nominace na mez. juniorské závody je postavení v rankingu dospělých! I v tom jsme unikátní ve světě??????Já bych děti nechal skutečně startovat mezi dospělými až od šesnácti!
Zapsal: Libor Hroza, 12:02:42 05.11.2002
 add věk
Otázka věkového limitu je zajímavá, těžko říct, co je lepší. Na jedný straně by mistryní měla být ta nejlepší, na druhý straně by to ale mohlo zabránit jakékoliv dlouholetější úspěšné kariéře, když by bylo jasný, že vždycky vyhrajou děti. To bychom pak museli zavést na MČ kategorii veteránek nad 18 let, aby bylo o co soutěžit.

To HOP: co z toho udělat otázku do ankety?
Zapsal: David, 12:50:52 05.11.2002
 Výsledky
Hele kde jsou kompletní výsledky? Dík za tip. Je to ostuda,že ještě 2 dny po závodech nemůžu najít výsledky. Na stránkách ČHS ještě nejsou, tak jak může být lezení seriozní sport?
Zapsal: Radek, 12:55:48 05.11.2002
 Výsledky!!
Díky za tip, ale chlapi tam nejsou! Ať kliknu na ženské nebo na muže, tak se mi pokaždé objeví jen výsledky děvčat? Co s tím?
Zapsal: , 15:39:50 05.11.2002
 Re: Proto
Já tedy nejsem žádný stařešina a lezu asi dva roky. Lezení mě strašně baví a "v rámci možností" jsem ochotný mu dost obětovat. Ale myšlenka lezení jako olympijského sportu ve mně budí spíš hrůzu. A to z důvodů o kterých jsi mluvil.

Zapsal: Ondra, 16:11:03 05.11.2002
 Je to legra...
Hele jak se zapíná počítač? Poradí mi někdo?
Jsem pro zvednutí věkové hranice juniorů na účast na závodech dospělých - od toho tu jsou závody juniorské.
A propos, když už jednou jsou ňáká pravidla tak ať se dodržujou a v divadle ať děti nekřičej na kašpárka "bacha za tebou".
Čugo Jirous.
Zapsal: Jirous, 20:10:25 05.11.2002
 muj nazor
Co se tyce Sylvy R.-urcite ji zkusenost z mistrovstvi CR ve svetovem poharu jen prospeje,druha stranka veci je jak se na ni tvrdy trenink v jejim veku podepise-jak na tom bude za par let a taky jestli trenuje z vlastni vule nebo z donuceni rodicu...
To Hrozna: nevim presne co myslis tim "kabaretem",ale na tom ze si Sylva N. chtela po zavode "vypustit bandasky" nevidim nic spatnyho a co se tyce te izolace-byl tam pusteny kazdy kdo se chtel vratit pro veci... No a nutit Mrazu tvrdnout 4 hodiny v izolaci kvuli tomu aby topoval kvalifikaci mi vzhledem k jeho pozici pripada taky trochu postaveny na hlavu.Tot vse,zavody mi prisly celkem supr,az na 4 topy u holek bez zadrhelu a tesim se na dalsi! cus
Zapsal: banstyle, 00:00:50 06.11.2002
 Pro Libora
Libore, mám dojem, že Ti buď neslouží paměť, nebo si děláš blázny z lidí, kteří přečtou Tvůj článek na Lezci. Opět dojemně popisuješ, jak dívkám škodí vrcholový sport a jak Ti to vadí. Tak proč sakra Tvá Lucka startuje na dospěláckých závodech už od roku 2000 (14.-15.10.2000 Praha - 8.místo) a dokonce jsem ji zahlédla na startovní listině z 21.11.99 v Praze. To jí bylo jedenáct let!!!!! Tak kde je Tvá spravedlnost a nestrannost?? Nedělej z nás blbce, stačí se kouknout do archivu (www. horosvaz.cz - archiv aktualit).
A pro všechny, kteří mají péči o správný vývoj Silvinky Rajfové. Je to zcela normální holčička, která kromě toho, že je pohybově a silově nadaná, má talent a je pilná, leze s radostí a pro radost, ale také zvládne všechny radosti dívek jejího věku. Protože její máma je profesionální trenérka krasobruslení, pochybuji o tom, že by dopustila jakékouliv zdravotní újmu.
Zuzka Zbranková
Zapsal: , 09:24:54 06.11.2002
 Aktbouldern 2003
Kdo chce vidět, jak lezou ženy, nechť si na www.climbing.de objedná kalendář Aktbouldern 2003. Snad vám postačí k tomu, abyste nehodnotili fyzický rozvoj našich juniorek.
Zapsal: , 09:49:51 06.11.2002
 deti
Souhlasim s JH. Myslim, ze se budeme muset smirit s tim, ze lezeni patri do kategorie tzv. detskych sportu. Tzn. tam kde deti porazeji dospele. Je to celkem logicke. Stejne jako treba u moderni gymnastiky nemuzou mit dospely holky stejny pomer hmotnosti pohyblivosti a relativni sily jako prave deti. Patrne je to zejmena u holek. Taky se mi jezi vlasy kdyz koukam na ty gumove deti a predstavuju si jak je asi budou v dospelosti bolet zada a vsechny klouby. Ale mam moznost volby. Pokud se nekdo rozhodne nastoupit do kolotoce vrcholoveho sportu musi nest vsechny dusledky. O tom ze vrcholovy sport je krajne nezdrava zalezitost uz snad dnes nikdo nepochybuje.
Co je ovsem opravdova hroza, jsou ambiciozni rodice, kteri jsou naprosto nekriticky co se tyce jejich ratolesti.
Zapsal: bolek, 09:56:16 06.11.2002
 pro banstyle
a proč nutit Mrázu tvrdnout v izolaci před semifínále a finále? Každý přece ví, že stejně vyhraje. Tak proč neposlat peníze na účet a diplom poštou?
Není v tom vůbec nic osobního, ale když se vytvářela současná pravidla pro závody, existoval zřejmě důvod, proč na MČR nenasazovat závodníky do semifinále tak, jako je tomu na ostatních závodech ČP. A i v té době byli lidé, kteří v určitých letech startovnímu poli naprosto dominovali (Havlík, Benian, Cienciala...) Pokud dnes takové důvody nejsou, je možná logičtější nasazovat první šestku z rankingu jako na jiných závodech (mám dojem, že všichni kdo v ní jsou stejně bez problémů postoupili do semifinále) a k tomu třeba přidat vítěze posledního mistrovství. Uzpůsobovat ale pravidla podle momentálních potřeb jednotlivců těsně před závody nebo při nich je obraz naprostého amatérismu.
Zapsal: Rosťa Š., 10:01:21 06.11.2002
 
...a amatérismus od jisté doby do olympijského sportu nepatří
Zapsal: , 10:03:45 06.11.2002
 Re.Zuzce
Zuzko, pamatuji si dobře jak jsem s dětma začínal. Byl jsem nadšen z toho jak lezou a byl jsem nekritický!A neměl jsem v podstatě žádné bližší informace o problematice dětského lezení! Máš pravdu, že jsem s nimi jezdil i na dospělácké závody.Taky jsem psal výše o tom, že jsme dokonce chtěli postaršit některé děti , aby mohly startovat dříve na EP mládeže!
Postupně jsem se snažil, co nejvíce proniknout do problematiky dětského sportu a lezení dětí!Také jsem v té době kontaktoval svého přítele, který je šéfem laboratoře, která testuje sportovce po zdravotní stránce a vodil jsem tam nejen svoje děti, ale i řadu jiných.
Začal jsem chápat,že jsem mimo mísu a musím přehodnotit situaci.Na dospělácké závody jsme přestávali s děckama jezdit.
Bohužel, zároven nastala v mládežnickém lezení situace,že snaživý rodiče prosadili, že se děti musí zúčastnovat dospěláckých závodů, pokud chtějí startovat na EP juniorů! Byl jsem tvrdě proti! Nebo jsi zapoměla na ty vášnivé diskuze, a pokud jsi zapoměla, tak jsem o tom psal na lezci v článku, který se jmenoval "Profesionalismus"!
A co se týká zdravotního vývoje Silvinky?Tak ten mi je úplně ukradený a zodpovídají si za něj její rodiče!
A co se týká profesionalních trenérů?Mám pocit,že rodiče původem horolezci, či lezci jsou bez problémů, ale všichni ti původem cyklisti,krasobruslaři, desetibojaři a pod.přinášejí všechny neduhy známé v jejich sportovních odvětvích do lezení!
Zapsal: Libor Hroza, 11:46:52 06.11.2002
 NEPRUDIT
At je Sivii kolik chce lezla nejlip a po zasluze zvitezila tak nad cim kroutite hlavo
Zapsal: , 11:55:01 06.11.2002
 Kulturní vložka
Dětský sport

Má dcera je neduživá
Života si neužívá
Můj syn je neduživý
Lezení ho neuživí
Lezení je tuze zdravý
A mé děti tuze malý
A krom toho - eremi!
Zapsal: Fráňa, 13:02:43 06.11.2002
 Pro Libora
A že jsi pochopil, že jsi mimo mísu, až se to netýká Tvých dětí.
Na Tvé vášnivé články a diskuze kolem nich se bohužel zapomenout nedá. Tolik zla, osočování a shazování práce jiných lidí se hned tak nevidí. Jakákoliv pravidla napadáš a nakonec z Tebe vylezou pravidla, která odporují tomu co propaguješ. Nebo jak vysvětlíš to, že na jedné straně nechceš vycházet z při stanovení nominace na další rok z výsledků předešlého roku a pořádat nominační závody (jeden dva, tři - jak to vyjde!!! - úžasné) a na druhé straně chceš přiřazovat body z předešlého MS při určení poměru závodníků obtížnost versus rychlost?? Jedině tím, že si tam chceš dostat Libora, nebo se mýlím? Já nevím, proč tak rád pereš špínu na veřejnosti, vypadáme potom jako banda blbců.
Zuzka
Zapsal: , 13:27:01 06.11.2002
 Trénink 13-ti leté mistryně republiky
Zajímá Vás trénink třináctileté Silvie Rajfové ?
Pondělí : 1 hod krasobruslení , 1 hod atletika
Úterý : 1 hod gymnastika , 1,5 hod lezení
Středa : 1 hod atletika , 1,5 hod lezení
Čtvrtek : 1 hod krasobruslení , 1 hod lezení
Pátek : 2 hod krasobruslení ,
Sobota , neděle : skály,lyže,závody ,volno atd.
Vite , jakých tréninkových objemů jsou vystaveni vrcholoví sportovci jejího věku v jiných sportovních odvětvích ? Né ? Tak se někde zeptejte.
Zapsal: táta a máma, 14:43:59 06.11.2002
 Proboha...
Jak tohle může někdo přežít???
Zapsal: strejda, 14:49:42 06.11.2002
 Re trénink 13...
Super! Z hlediska lezení dobře sestavené a zvládá-li 3 lezecké tréninky ve 3 dnech za sebou nemůže mít nikdo námitek. Poměr všeobecného a specifického zatížení by mnozí "trenéři" změnili ve prospěch lezení. Už se nedivím dokonalé technice, kterou jsme viděli v neděli. Ještě by mě zajímalo, jestli jste časovali formu a lezecký trénink v jednotlivých dnech. Bouldering, vytrvalost, atd.? Jestli to není tajné. Jaké dávky jsme absolovali jako výkonnostní běžci na lyžích si dobře pamatuji a Silvi závidím všestrannost. Ze mě udělala specializace na jeden sport neohebné technické dřevo. Jsem velmi pracně dostudovaný tělocvikář, takže do toho lehce vidím. Přeji mnoho dalších úspěchů.
Zapsal: David Chudoba, 15:01:40 06.11.2002
 
LIBORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proc si to s nema nevzresis na yavodech bojis se?no asi to tak vzpada muyu se te na neco zeptat???Ja tam byla a videla sem jak posilas jednu y poradatelek do izolace kdyz uz tam byla jenom tvoje dcera co si vzkazoval???Snad si neporusoval pravidla????
Zapsal: BUGINA, 15:21:44 06.11.2002
 Libor?
A nebyl Libor Hroza ten militantně oblečený pán, co se tvářil, jako by chtěl každého podříznout? To by leccos vysvětlovalo.
Zapsal: , 15:27:04 06.11.2002
 Davidivi Ch.
Před závodama Silvie leze cesty spíše s vyšší obtížností a dá si dva dny naprostého volna. Jeden až dva měsice v zimě odpočinek od lezení.
Přijď se podívat na stěnu .
Zapsal: , 15:38:47 06.11.2002
 Zavody
Zavody byly opravdu super a muzeme byt hrdi, ze mame tak skvele lezce. Diky!!!
Zapsal: TomBu, 16:44:51 06.11.2002
 Re.
BUGINA-Nic jsem naší Lucce nevzkazoval! Jen jsem pořadatelce řekl, že se Kysilková vrátila zpátky do izolace a pořadatelka se šla podívat jestli je to pravda!!!!!
ZUZKA- Prosim tě nečti ty má pravidla z rychlíku a pořádně se nad němi zamysli!Poměr úspěšnosti sportu se dá určit pouze z výsledků, které byly a ne , které se předpokládají, že budou! Jak jinak chceš určit, která disciplína byla na MS úspěšnější než podle dovezených výsledků z tohoto MS? Nominace jednotlivých závodníků je přece úplně, ale úplně něco jiného!A trvám na tom , že nominace konkrétních lidí nemá být na základě rok starých výsledků, zvlášt u dětí!
Zapsal: Libor Hroza, 17:25:16 06.11.2002
 Atentát
A viděli jste Pepeho pokus o atentát na Mrázka, když nastavil výsuvnou plošinu tak, aby do ní mistr při spouštění z topu vrazil? To by se v budoucím olympijském sportu také stávat nemělo.
Zapsal: , 17:34:40 06.11.2002
 Pro Libora
Právě proto, že Tvá pravidla čtu v e l m i pozorně a přemýšlím o nich, myslím, že jsou řečeno Tvými slovy subjektivní a zneužitelné. Ale to zde nechci řešit, protože od toho bude schůzka v Hořicích. Jenom Ti chci říct, že každá pravidla jsou zneužitelná a v zájmu "PRAVIDEL" se upalovaly i čarodějnice a vedly války. Tady jde spíš o vzájemnou toleranci, snahu domluvit se a úctu člověka k člověku. A to je to, co Ti chybí.
Zuzka
Zapsal: Zuzka, 09:04:59 07.11.2002
 LIBOR..:-))
tak jak jsem četl tvoje příspěvky a články tak mě připadá nechceš do vlády a děla vysokou politiku taky to tam je podobný....jednou prohlásej něco a za rok udělaj opak a u toho všechny napadnou BLESK začíná být HADR hahaha..:-))
Zapsal: , 09:14:08 07.11.2002
 Zuzce
Tolerancí a úctou rozumíš i to, že když je někdo dobrej nemusí dodržovat pravidla???????Takže jednu otázku! Pravidla se mají dodržovat nebo ne?Tu otázku posílám i všem mým odpůrcům!
Zapsal: Libor Hroza, 09:48:07 07.11.2002
 Od jinud...
Máme nejen skvělé lezce, ale i skvělé a obětavé pořadatele. Kdo někdy pořádal závody na stěně, ví o čem mluvím. Díky Venco, Lůco a všichni okolo Ruzyně!!
A Silvo, BLAHOPŘEJEM!!
Houmy.
Zapsal: , 12:57:54 07.11.2002
 Houmy
Konečně to někdo rozumně podtrhl.V neděli jsem Tě tam už ale neviděl Houmy.
Zapsal: color, 16:18:32 07.11.2002
 My a ostatní
Jak se tak dívám, tak,100 názorů. Pro i proti. Ale nakonec je tu svaz a v něm většina ať rodičů nebo aktivistů a trenerů. A ti si tvoří pravidla a nakonec by si za ně měli odpovídat. (Třeba i v případě, že vyskočí řada kloubových potíží u mladých závodníků). Tady by potom mohl mít možná pravdu Libor. Ať si to teda sleduje a pak může prstem ukazovat na původce. Jinak se stejně v EP. a svět. poháru budeme muset přizpůsobit pravidlům.
A jestli naše odlišnosti budou ku prospěchu, či na škodu, ukáže čas.
Honza - SPL
Zapsal: Honza, 14:11:17 08.11.2002
 Neviděl...
Chvilku jsem se tam mihl ale pak jsem mazal zpátky pod most ke kamarádům bezdomákům....hojky Houmless.
Zapsal: , 21:50:19 08.11.2002
 Kompromis
Asi co ted napíšu nebude nikoho zajímat, ale já něco už napsat musim! Sakra jste co jste, vy si říkáte horolezci?!= ja myslela, že to jsou přatelští ... lidi!!! Takhle uboze se hádat, chápu, sice mě je pouze 14, ale jestli budu jednou jako vy, tak se radči zabiju!!! Silvo lezeš úžasně, maš skvělí metody ...= vydrž! LIBORE s tebou souhlasim pod 16 by se nemělo startovat a měli by byt dány presný pravidla PRO VŠECHNY!!! Nechápu, proč jste všichni proti hrozovi?!- já ho sice neznám, max. od viděnní, ale co píše, tak s tim naprosto souhlasím! A příde mi z vaší strany naprosto dementni tahad do těch vašich sporů jeho ceru!!!= nechápu, proč není v repre, když na to má??? Že by to bylo tím, že má nazory, které se vám nelíbí???= neznám jí, ale příde mi sympaticka holka!!!
Zapsal: Věrus, 17:38:26 10.11.2002
 Diskuse
Jak asi všichni víte závody na stěně nelezu, ale jaksi mám něco kolem tak trochu vystudovaného a tak trochu něco kolem dělám, takže taky dám svou trošku do mlýna.
Kdysy jsme se všichni rozčilovali, že naši mladí nemohli v zahraničí na dospělých závodech startovat, už to tu někdo i zmiňoval.Dnes, s tím co na stěnách vidím už vím pročv a plně s tím souhlasím.
Člověk ve svém vývoji prodělává několik období. Jedním z nich je puberta. Z hlediska fyziologického se u mužů vyznačuje větším nárůstem svalové hmoty a u žen, se ženy stávají ženami. Po pubertě není vývoj dokončen, ale dá se říct, že jsou jasné rysy tělesné skladby člověka a jeho proporce.
Pokud budeme v jedné kategorii srovnávat závodníky před pubertou, nebo v nastupující pubertě s dospělími, srovnáváme nesrovnatelné a je skutečně otázkou zdali je to tak správně.
Skutečně se domnívám, že bychom měli zavést stejné pravidlo jako je ve světě, tzn. start v dospělé kategorii až od 15 let.
Vzhledem k výkonnosti některých jedinců se to může zdát nefér, ale domnívám se, že nakonec se právě takové pravidlo může později obrátit jen v jejich prospěch.
Ad junioři. Pokud je skutečně pro nominace na EP nutný start mezi dospělími a body v rankingu dospělích, pak nechť se na mne ten kdo to vymyslel nezlobí, ale je to totální chujovina. Pro tento účel snad máme věkové kategorie shodné se zahraničím?
Radek
Zapsal: zoban, 19:56:45 10.11.2002
 Zobane
Ale čeština to asi nebude.
Zapsal: , 22:22:03 10.11.2002
 Kdo má pravdu,Libore,Rajfe?
Libore je možny ze tu vekovou hranici napsal rajf,ale zase kdyby tvoje dcerka byla první na mčr v ženách asi bys tuhle duskusi vůbec nevyvolaval,byl bys spokojenej (proč ne když je nejlepsi tak je nej).Ale pokud je tam nekdo jinej a ohrozil,nebo uplne prekazil umístení v první trojce tak to je pak desnej průser,co?Tak se to snazis nejal rozebrat aby si kazdy myslel buhvi co.
jako kdyz se navazis do dospelych tak to by jeste mozna slo,ale do detí bys ses nemel vubec navazet!
A pak si jeste myslim ze ty jsi take ambiciozní taticek ,podle treningu a podle toho co tady vyvadís.
P.s. a mame tady tu otazku kdo má pravdu?

Zapsal: Anonym, 15:25:25 17.11.2002
 
Narozdíl od tebe tady na netu te rajf vubec neosocuje a mel by velkej duvod proc,ale ty prudís porad na kazdyho
Zapsal: , 15:28:15 17.11.2002
 budicek
Abiciozní tatinkové proberte se (nebudu tu jmenovat jména tainku ci maminek vzdyt to vsich ni vedi)
Zapsal: , 15:29:52 17.11.2002
 To: rodičové
Jak dopadla Vaše p(b)itka v Hořicích? BH Papagay
Zapsal: Papouš, 15:48:21 17.11.2002
 
Až 30.11.!
Zapsal: , 09:52:39 18.11.2002
 Re. Kdo má pravdu?
Já jsem porusil pravidla????Já jsem potřeboval udělat vyjimku?????
Zapsal: Libor Hroza, 09:40:20 25.11.2002
 Fakt prdel
Je to fakt prdel,číst si tyhle vyhrocený diskuse.
Mám to štěstí, že znám všechny zainteresované osoby a že si skoro přesně dokážu představit co se honí hlavami náruživých dopisovatelů resp. Rodíčů.

Možná se mnou nebude někdo souhlasit,ale podle mě má pravdu,nebo dobrý úmysl Libor,ostatně jako to bylo vždycky.Akorát to má,jednu nejpodstatnější chybu a tou jsou emoce,které zamlžují mozky všech zúčastněných.Bohužel Libor podléhá svým emocím nejvíc a proto neřekne jenom to důležité,ale spoustu dalších blbostí,kuli kterejm je pak za blbce.

Co se týče Rajfovejch,tak je to dost podobný.Ale to si myslím že je skoro jedno,protože až nám holčičky dospějou, přijde na ně ta psychická puberta a s tím potřeba vymanit se z rodičovského obětí a tak první na řadu přijde lezení.Jako to bylo u všech ostatních,které do toho někdo nutil.
Tak dost emocí a ja už radši držím hubu.
Mějte se fajn a čus Marčus
Zapsal: Marčus, 16:25:01 26.11.2002
 Bigwall
No nez jsem slanil na konec stránky, tak jsem docela nazhavil os.myšku. Nevím, co poradit všem nervním týpkům, ale asi se koukněte ven z okna, aby jste se podívali, kudy vede cesta do přírody
a zchlaďte horké hlavy v nějaké vertikále.

PS: Zdravím Pepeho. Krásné byly diafotečky na HOROVÁNÍ, príma pokec...a na závěr mi bylo smutno...nevěděl jsem, že jste někoho v Andách ztratili. Hodně zdaru a štěstí na horách.Ciao Amigo
Zapsal: Igorek, 10:38:26 28.11.2002
 Hádáte se tu jak děcka
lezu teprve dva roky a moc mě to baví a snad mi to i jde, ale radši zůstanu do smrti divoká horolezkyně, než vstoupit do svazu, kde se rodiče těch nejlepších hádaj jako děti v mateřský školce. Není Vám trapně? Když už si to chcete vyřikat, tak z očí do očí a ne tady, kde z toho akorát děláte divadlo pro všechny návštěvníky lezce.
Zapsal: Katka, 11:03:13 15.10.2003


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179563)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Ss |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 378 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.