LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrá horolezkyně dosáhne vrcholu, už v základním táboře.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142871 cest
Nové přelezy:
Przecier 7C
Disneland 7c
Stěhovák Z 8A
Špekulant 7C+
Tarantula 7c
Magnetus 7c
Duble Expr 9-
December P 9
Terre D Ad 7c
Defenders 9

Stěny
Hala v tělocvičně základní školy Strž - Dvůr Králové nad Labem
Olympia - Brno - Modřice
Lezecká stěna Harcov - Liberec

Prodejny
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
HUDYsport - Karlovy Vary
HUDYsport - Praha 9

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Hřbitov
  Uplynnulo pár měsíců, co jsem na stránkách "Lezce" rozvlnil hladinu stojatých vod mládežnického lezení svým článkem "Profesionalizmus".Jsem přesvědčen, že jsem udělal správně,protože nevím, proč by nemohla nejširší lezecká veřejnost vědět i o nešvarech, které se dějí v našem sportu.Samozřejmě vím, že jen kritizovat nestačí, a tak jsem navrhl nějaké řešení.Jedním "znalcem" ČHS mi bylo naznačeno, že pláču na špatném hrobě.
    Vydal jsem se tedy naznačenou cestou, a to sez
Komentáře (32)03.03.2002... celý článek
 Výživa
Proteiny:
Předně bych se chtěl omluvit, že jsem se na tak dlouhou dobu odmlčel. Doufám, že už si vždycky trošku času najdu. Tak a teď už se do toho vrhneme po hlavě.
Komentáře (9)28.02.2002... celý článek
 Lezení v Sasku
Víkend v Sasku o prvním únorovém víkendu dopadl výborně. Dokonce se přihlásili i dobrovolníci a společně s mými kmenovými kamarády jsme tvořili celkem sedmičlennou skupinku. Sobotní počasí bylo téměř letní a ve stěnách halila naše těla pouze trička s krátkými rukávy. O jasné noci se již zvedl vítr, který nám v neděli trochu schladil choutky, nicméně i tak jsme alespoň s mým otcem vydřeli krásné VIIIc.
Komentáře (11)25.02.2002... celý článek
 Výsledky: Třinec Boulder Cup 2002
Do Třince přijelo 43 mužů a 8 žen od Kadaně po Bánskou Bystrici a od Zlatých Moravců přes Ostravu až do Polska. Díky nasazení všech zúčastněných proběhla hladce i kvalifikace a došlo i na večerní superdiashow Pepeho. (Kterou  bohužel autor závodů ani neměl čas zhlédnout). Velké a smutné překvapení: Andrej Chrastina nepostoupil do finále. Tělocvična byla po oba dny stále plná diváků (cca 150 lidí). Excelentním skokem do madla závěrečného bouldru zpečetil po roční odmlce své vítězství Radovan
Komentáře (10)22.02.2002... celý článek
 Jak si postavit lezeckou stěnu (2)
Naposled jsem skončil u toho, že krást se nemá. Kdo krade ten lže,...
Komentáře (3)22.02.2002... celý článek
 Stavba stěny
Před pár dny Ležec teoretik zveřejnil svůj úspěšný a přínosný článek o stavbě boulderové stěny.
Komentáře (1485)21.02.2002... celý článek
 Novinky z Roviště
Roviště nabízí spoustu lezení nejen pro pohodáře, ale i pro silnější. Nejnověji "Kamasutru" za 10-.
Komentáře (11)20.02.2002... celý článek
 Sauna Open 2002
Tak a konečně jsou tady celkové výsledky ze Sauna Opene 2002, které mi poslal Vlasta již minulý týden a dokonce i nějaké fotky.
Komentáře (702)19.02.2002... celý článek
 Jak si postavit lezeckou stěnu
Každý lezec si jednoho krásného deštivého a chmurného dne uvědomí, že už v Montaně přečetl všechny články a že už ta nudná hrazda mezi dveřmi není to pravé. Přichází období, kdy lezec kutil vzpomíná na staré časy – oprava lezeček, nový maglajzpytlík, vlastnoručně ušitý sedák, který nikdy nepoužil,…
Komentáře (52)18.02.2002... celý článek
 Srbsko
...největší zážitek z lezení je, když jste nahoře a vidíte něco co odjinud není vidět a tak kdo nevyleze, ten také neuvidí.
Komentáře (49)16.02.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   >>>  
 

Hřbitov

  Uplynnulo pár měsíců, co jsem na stránkách "Lezce" rozvlnil hladinu stojatých vod mládežnického lezení svým článkem "Profesionalizmus".Jsem přesvědčen, že jsem udělal správně,protože nevím, proč by nemohla nejširší lezecká veřejnost vědět i o nešvarech, které se dějí v našem sportu.Samozřejmě vím, že jen kritizovat nestačí, a tak jsem navrhl nějaké řešení.Jedním "znalcem" ČHS mi bylo naznačeno, že pláču na špatném hrobě.
    Vydal jsem se tedy naznačenou cestou, a to seznámit s celou problematikou zástupce všech oddílů na valné hromadě a předložit i svůj návrh řešení.
    Celou věc jsem si pečlivě připravil tak, abych v co nejkratším čase seznámil posluchače s problémem i svým návrhem.Počítal jsem cca s 15 minutami, které mi postačí na přednesení mých připomínek.Podle jednacího řádu valné hromady článku 6.,délka diskusního příspěvku je stanovena na max.5minut,pokud diskusní příspěvek bude přesahovat určenou dobu, je diskutující povinen upozornit předem pracovní předsednictvo.Učinil jsem tak, a upozornil jsem Jirku Nováka,předsedu ČHS, na tuto věc.
    To co se potom stalo,mi nepřipadalo,že pláču opět na špatném hrobě, ale, že jsem snad i na jiném hřbitově.Nejenom, že mne neustále přerušoval Slávek Vomáčko svými výkřiky, ale přesně po pětí minutách mne přerušili a odebrali mi mikrofon a sdělili mi, že můj čas vypršel.Na mou poznámku,že jsem dle jednacího řádu na delší příspěvek upozornil, mi J.Novák odpověděl, že je to sice pravda, ale můj příspěvek sem nepatří.J.Novák podpořen výkřiky Slávka Vomáčky, že jsem známý prudič, mi zakázali dále pokračovat v mém příspěvku.
    Po té se mi ještě podařilo zúčastněné upozornit na porušení jednacího řádu a z valné hromady jsem odešel.(dost zhnusen a s velkými pochybami o demokratičnosti této organizace, v které přestávají platit základní ustanovení a jedinec či dva rozhodnou o tom, který příspěvek je a který není vhodný pro uši posluchačů)
      Toto jednání považuji za nanejvýš sprosté vůči mé osobě a budu požadovat od vedení ČHS omluvu.
    To, že Slávek Vomáčko mával přítomným nad jejimi hlavami vítězným pohárem Tomáše Mrázka,
nemůže přeci zastínit nedostatky ve sportovní komisi, které jsou potřeba řešit.

                Libor Hroza(dle odpůrců REBEL)

Libor Hroza   [úpravy] 15:59 03.03.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Demokracie
Demokracie, ta nam byla vzdy vlastni, tu my mame primo pod kuzi.
Zapsal: JirkaS, 08:45:05 04.03.2002
 VH měla ale pravdu
No opravdu asi pláčeš na špatném hřbitově. Kdybysis přečetl stanovy, kterými se tak oháníš, tak bys podle paragrafu 19 zjistil, že tvůj příspěvek nepatří do okruhů, které přísluší VH. Pravda sice je, že VH mohla Tvůj příspěvek aspoň vyslechnout, ale ptám se, koho to vlastně zajímalo???????
Lidé přijeli z celé republiky a málo kdo byl asi zvědavej na tvůj pláč nad takovou ptákovinou. Možná máš v něčem pravdu, ale na VH to opravdu nepatří. A ještě ten způsob vystupování....
Za to bych se JÁ osobně dost styděl, a ne že ještě budu požadovat omluvu...
Dost ostuda.
Zapsal: lezec A., 08:50:15 04.03.2002
 Jaká VH
Nejsem bohužel zběhlej v pravidlech zasedání VH, ale nemám dojem, že problematika tam nepatří. Nakonec proč ne? Týká se to všech zůčastněných a každopádně by ji mohli alespoň vyslechnout. Znám jenom názor jedné strany a tak těžko soudit, ale z téhle perspektivy to vypadá zoufale.
Zapsal: Ondra, 10:02:05 04.03.2002
 Hřbitov z druhé strany(od kostela)
Myslím, že pro diskusi na má Libor prostor na foru ČHS a projednával by problematiku přímo související s chodem svazu. Libor to pinká na několik stran, ale tu pravou neosloví. Jak to bylo na valné hromadě vědí asi nejlépe zúčastnění. Podle jednacího řádu neprojednával Libor problémy týkající se chodu svazu jako celku, ale projednával záležitost, které se týkájí pouze chodu komise. Že mě osobně napadl ze lži, zato bych mohl chtít omluvu od něj. Libor má jednu nevýhodu nedokáže naslouchat druhým. Problémy byly, jsou a budou je nutno je řešit, ale ne řevem, napadáním.
Klid v duši a dobrej climb!
Slávek Vomáčko
Zapsal: Slávek Vomáčko, 13:17:58 04.03.2002
 Chtělo by to kremaci
Nestačím valit bulvy, jeden kydá bordel na druhýho, až je z toho pěknej bordel. Asi by to místo hrobu chtělo kremaci a místo emocionálních výlevů na netu vzít rozum do hrsti a v klidu si sednout a problémy probrat. Žádného z pánů osobně neznám a neznám ani pozadí celého problému, nicméně je zřejmé, že mezi nimi vázne komunikace. Rád bych Vám proto pánové doporučil, abyste si problém probrali spolu v klida. Nejde přitom o to, co kdo řekne, ale o to, co ten druhý uslyší a potom nám dejte vědět společným článkem. Určitě nebudu jediný, kdo si ho s chutí přečte.
Hore zdar Berny.
Zapsal: Berny, 14:29:21 04.03.2002
 Chtělo by to kremaci
Nestačím valit bulvy, jeden kydá bordel na druhýho, až je z toho pěknej bordel. Asi by to místo hrobu chtělo kremaci a místo emocionálních výlevů na netu vzít rozum do hrsti a v klidu si sednout a problémy probrat. Žádného z pánů osobně neznám a neznám ani pozadí celého problému, nicméně je zřejmé, že mezi nimi vázne komunikace. Rád bych Vám proto pánové doporučil, abyste si problém probrali spolu v klida. Nejde přitom o to, co kdo řekne, ale o to, co ten druhý uslyší a potom nám dejte vědět společným článkem. Určitě nebudu jediný, kdo si ho s chutí přečte.
Hore zdar Berny.
Zapsal: Berny, 14:29:49 04.03.2002
 Cervene satky
Myslim, ze VH by mela svym clenum nasadit cervene satky, na rukavy nasit sovicky s brylemi a jednohlasne vzdy odsouhlasit vse co predseda navrhne, jina cesta neni. Ale ted vazne, vzdy kdyz na jakekoliv schuzi sedi vice lidi, kteri si navzajem notuji, jeden nema nadeji je presvedcit o nicem. Myslim, ale ze pohar TM tam take nemel co delat (nebo se to snad take tyka chodu CHS?!). Svoboda projevu predevsim, umeni je nekoho alespon v klidu vyslechnout, ne utnout po stanovenem casovem prostoru. Myslim, ze neni treba hledat pochybeni, ale kazdy by se mel v tomto zodpovidat vlastnimu svedomi, ze je to tak z pohledu selskeho rozumu spravne. Kazdy organizovana cinnost se vzdy bude potykat s takovymi problemy, ale ze by "mladik" Slavek notoval s kmety?! No uvidime, co prinese dalsi vyvoj zavodni cinnosti ve sportovnim lezeni at mladeze ci senioru?! Kotli zdar.
P.S. Chtelo by to mladou krev a vitr do plachet, ne se odrazet od 60. tych let....
Zapsal: Emkáčko, 17:35:55 04.03.2002
 S trochou do mlýna
Z předchozích příspěvků na mě dýchl nepříjemně neodbytný a silný závan byrokracie,kdy když získáš potvrzení na jedno lejstro tak si to stávající potvrzení musíš nechat ještě potvrdit jinde a ..................,protože nikdo zřejmě nemůže(možná nechce)vzít na sebe tu povinost a zodpovědnost a opět tu máme mezi lezci oblíbenou hru zvanou ping-pong,zvlášť když míček je zřejmě tak horkej,že by mohl někoho nepěkně popalit.Na druhou stranu mi ale nejde do hlavy,že Libora neustále tak pálí a nedá mu spát TO mládežnické lezení.Řekl bych,že on to pro sebe a své osobní prosazení už nedělá...!Že by tedy posel z lidu který chce zachránit a sám statečně bojovat proti všem nebezpečným vlivům útočícím na jeho oblíbený sport?Proč stále někde usiluje o zásadní změny pravidel,když už mu bylo několikrát naznačeno,že je to irelevantní a stejně o to nikdo nestojí?Proč se stále vrhá hlavou proti zdi a neužívá si lezetí s těmi se kterými je mu dobře?Věřim,že ne vše je v pořádku,ale zásadní změny určitě nepřijdou dokud bude Mráza na špici a všichni z toho budeme mít hřejivej až pálivej pocit satisfakce na hrudi!

Zapsal: Fido, 22:46:26 04.03.2002
 OMLUVA

Nevím, zda jsem prezentoval svůj příspěvek bulvárním a nekonstruktivním způsobem do doby, než jsem byl přerušen.Nevím, z čeho bylo patrné, že nejsem spokojen s prací komise mládeže a chci ji co nejvíce zpochybnit, když hned na začátku svého projevu jsem jednoznačně podpořil zvolení nového předsedy komise mládeže.Navrhl jsem také zcela konkrétní návrh,a to, aby jeho funkce byla postavena na roveň ostatním členům výkonného výboru a nebyl pod komisí sportovní, zastoupenou Slávkem Vomáčkou.
Zda jsem plýtval časem cca 120 lidí a podle paragrafu 19 můj příspěvek nepatřil do okruhu, které přísluší VH,nevím, ale stejně tak se mohu zeptat, zda diskuze na téma zda se může, či nemůže pozinkovat pískovcový kruh patří na VH?
Prý jsem se svými problémy neoslovil tu správnou stranu!Opět nevím.Jelikož jsem už nespočetněkrát upozornil Slávka Vomáčku na určité nedostatky, vždy mi byla přislíbena náprava, ale vždy zůstalo jen u slibu!
Jestliže jsem napadl Slávka Vomáčku ze lži,tak to bylo z tohoto důvodu.Na VH prohlásil, že výkon našich rychlolezců je na tak špatné úrovni,že nemá cenu je vůbec podporovat a mrhat tak penězi.Jako důkaz pravdy zveřejnil,že Petr Solanský ml. to na svěťáku zkusil a byl mezi posledními!Ptám se tedy,jak to, že Petr Solanský reprezentoval českou rychlolezeckou špičku,když se přitom nezúčastnil ani jediného nominačního závodu na rychlost.A ptám se ještě jednou, zda Slávek ví, jaké bylo nejúspěšnější umístění našich juniorek na loňském MSJ?Jen tak na okraj, bylo to 7. místo Elišky Karešové v lezení na rychlost. V lezení na obtížnost to bylo až místo 13.
Jestliže to nebyla lež, či cílená manipulace, tak se skutečně upřímě omlouvám.Ale ptám se, co to tedy bylo?
K mému způsobu vystupování?Ano, omlouvám se všem kterých se dotknul projev a mrzí mne, že jsem se takto choval, ale musím podotknout,že to bylo až po té, co mne přerušili,že mi došel čas. A Slávek mi řekl, že jsem známý prudič.
Nevím, zda jsem byl naštvaný právem, ale cítil jsem to tak!Proč? Protože,kdyby mne nechali domluvit, uslyšeli by zcela konkrétní otázky,které jsem chtěl navrhnout k projednání.Jsem přesvědčen,že všichni přítomní by jim rozumněli a mohli by je projednat a popřípadě o nich hlasovat!
Proto si je dovolím položit nyní a ať čtenáři posoudí sami, zda patřily na VH, či ne.
NÁVRH
-post předsedy komise mládeže pozvednout na roveň ostatních členů výkonného výboru!!!(např.stejnou jako předsedy sportovní komise)ANO-NE
-povinnost juniorů(u nás jsou za juniory považováni již třináctiletí???)účastnit se závodů dospělých pokud chtějí být nominováni na EPJ.ANO-NE
-vytvořit co možná nejobjektivnější pravidla nominací(teď mám na mysli dospěláky,v komisi mládeže se již tvoří)nebo nechat stávající stav, kdy Slávek má v podstatě neomezenou rozhodovací moc.VYTVOŘIT NOVÁ - PONECHAT STÁVAJÍCÍ (pozn.zde by někteří,při vytvoření objektivnějších, přišli o ten krásný pocit moci rozhodovat!!!)
-umožnit start na EP, SP, MS za peníze závodníka? ANO - NE (pozn.loni nebyl některým závodnikům umožněn start ani za své- prý by svým výkonem dělali ostudu, přitom, ale vesele jezdili někteří nominovaní a v podstatě vozili jen poslední, či předposlední místa)
Myslím si,že tyto otázky jsou uvedeny v tak obecné rovině,že by se k nim mohli delegáti VH zcela fundovaně vyjádřit.Teď to můžete udělat alespoň Vy, kteří jste se dočetli až sem.Jsou to totiž problémy, které sportovní komise řeší již přes rok a stále žádný výsledek.Možná,že je to z důvodu, aby to některým nesvazovalo ruce.
Myslel jsem si,že delegáti budou nestranní a nějak rozhodnou.To, že rozhodli ti, kteří mi vzali slovo, mne vedlo k takové reakci, jakou jsem měl.Ale ještě jednou upozorňuji, že až do mého přerušení, jsem nikoho nenapadl, ani nikomu nenadával!!!Proto se všem OMLOUVÁM, pokud se jich to dotklo.Bohužel, nejsem diplomat, ale jen horolezec a cesty přímo k vrcholu se mi zdály vždy víc fér než nějakými kličkami.Většinou jsou , ale taky pořádně těžší!

Libor Hroza REBEL
Zapsal: Libor Hroza, 23:36:24 04.03.2002
 Tak dost
Libor nesleduje ani co se právě odehrává.
K bodu prvnímu - na valné hromadě proběhla změna stanov (to už tam Libor nebyl), která umožňuje obsadit VV dle osob a ne jako přímo určené vedoucí komisí. Členství ve VV problémy neřeší!
Bod druhý a třetí - nominace se upravují, vyřešit nominace zas není (u nás) takový problém. Nikdy se nestalo(v době co jsem u toho)aby doma seděl lepší závodník než který jel na SP.
bod čtvrtý - v dospělácké kategorii je možné startovat na závodech světové úrovně, jestliže nejsou obsazeny místa určena pro ČR.(rok 00 Radim Nosek atd.)
Jestliže je na závodech SP nadějný junior a soutěží v jedné disciplíně, nevidím důvod, proč by nemohl vyzkoušet rychlost nebo bouldering.
Slávek Vomáčko
Zapsal: , 09:13:22 05.03.2002
 Správně, tak dost

Díky Slávku za reakci.

K prvnímu bodu jen tolik,že máš pravdu.K druhému bodu jsi jen opět řekl svou dokola omílanou písničku.Tak se opět ptám.Proč se tak urputně bráníš objektivnějším pravidlům?K možnosti startovat za své - dodnes je tvůj podpis ze dne 11. 5. 2001 na nominačních kritériích pro juniory, u kterých to již tak jednoznačné není!Také zdravý rozum zůstává stát nad tím, že jsi také svým jménem podepsal povinnost startovat juniorů na závodech dospělých, pokud se chtějí zúčastnit EPJ.(od 13 let)
K poslednímu bodu - také nevidím, proč by nemohl startovat, ale nemohu to pak přeci prezentovat jako úroveň české rychlolezecké špičky.Petr si také na SP vyzkoušel bouldr, kde také propadl. Takže by to mělo znamenat, že naši bouldristi jsou na tom všichni tak špatně jako Petr?(pozn.Petr se do té doby také nezúčastnil ani jednoho bouldrového závodu u nás).
Doufám,že se k nějakému řešení dobereme na VK pod dohledem nestranných lidí.


REBEL
Zapsal: Libor hroza, 09:53:27 05.03.2002
 K navrzenym bodum
Nazdar Libore,
skoda, ze jsi ty navrhy takhle strucne ve 4 bodech neprezentoval hned, bylo by jasne, o co v Tvem prispevku slo. U takhle komplikovane veci by bylo nejjistejsi body sepsat a pridat je k prispevku pisemne, protoze tak mas jistotu, ze neco nezustane nezachycene.
Pozn.k zinkovanym kruhum a poharu: ten prispevek byl kratky, jasny, spolehlive pod 5 minut a byl dotazem k predkladane zprave vrcholove komise.
Tvuj prispevek jsem po 5 minutach prerusil, protoze opravdu nebylo jasne, kam vlastne smeruje a co je jeho cilem.
Ale hlavne k rozhodovani VH: rozhodovat by se melo pokud mozno na te urovni, kde je k dispozici dostatek informaci. Takze VH rozhodovala hlavne o zmenach stanov, prispevcich atd.., coz jsou veci, ktere se bezprostredne dotknou vsech clenu.
Z Tvych navrhu se vsech tyka pouze pozadavek mit za mladez rovnopravneho clena VV. To by ale narusovalo vyvazenost VV, protoze napr. metodika, bezpecnost a lekari maji taky dohromady jednoho clena VV, takze proc by sportovci meli mit dva cleny VV a mit vetsi vahu nez uvedene 3 komise?
A ostatni navrhy? Kolik lidi na VH ma dostatecny prehled o vhodnych kriteriich a podminkach pro mladeznicke zavodniky? Tady si myslim, ze by demokracie byla spis na skodu, protoze bychom v dobre vuli mohli schvalit pekny nesmysl. Tyhle problemy se musi resit mezi lidmi, kteri se zavodeni venuji, presne vedi o cem je rec a dokazou posoudit vsechna pro a proti. Pokud chces prosadit zmenu, ktera Ti pripada rozumna, mel bys pro ni byt schopen ziskat podporu dalsich lidi kolem zavodeni. Zmena predsedy mladeznicke komise je vysledkem presne takoveto dohody a stejne je mozne dohodnout i dalsi upravy. Dalsi moznost je na pristi VH ktera bude volebni a muzes tam navrhnout clena VV za sportovni komise, ktery zrealizuje Tebou navrzene zmeny.
Jinak si myslim, ze i rebelovani je potreba, abychom nebyli prilis spokojeni s tim co mame...
Zdravi HoBl
Zapsal: Jan Bloudek, 11:42:37 05.03.2002
 Jak to vidím já
Když to Libor rozvířil, tak se taky přidám.
Měl jsem při celém incidentu trochu špatné svědomí, protože jsem to byl JÁ, kdo před časem tady Liborovi napsal, že je třeba věci prosadit a nejlepším místem je VH.

Bohužel mu nemohu dát za pravdu, ani se ho zastat.

Pokud se pamatuji, tak jádrem Tvého tehdejšího příspěvku zde byla nepokojenost s šéfem komise Petrem Solanským.
A to si umím představit: Vystoupení během něhož řekneš několik konkrétních výtek vůči konkrétnímu předsedovi a navrhneš protikandidáta.
Nebo SROZUMITELNĚ vzneseš nějaké systémové námitky vůči činnosti komise a požádáš o vysvětlení.

Můj osobní dojem z Tvého vystoupení:
Během prvních dvou minut Tvého vystoupení jsem se ztratil a přestal Tě poslouchat. Nevím, jestli jsi měl na konci nějaké shrnutí o kterém by se třeba mělo hlasovat, ale zdržel bych se, protože jsem vůbec nechápal, která bije.

A co jsem tak slyšel z ohlasů okolosedících, tak na tom byli podobně. Nehledě na to, že pro většinu delegátů je překližkové lezení na okraji zájmu.

Příspěvkem Emkáčka se cítím být osobně uražen. Letošní VH hodnotím jako velmi zdařilou, podařilo se učinit několik průlomových rozhodnutí a neutopili jsme se v blbostech.
A jestli máš dojem, že by to chtělo mladou krev, tak se přičiň. Jsi-li vůbec členem ČHS, tak se ptám:
Jakou mladou krev jste za Váš oddíl vyslali na VH?
Jakou mladou krev jste navrhli na loňskou volební VH jako protikandidáta do VV? Odpovím sám: Nikdo žádnou.
Jakou mladou krev navrhnete na příští volební VH?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 11:43:20 05.03.2002
 K navrzenym bodum
Nazdar Libore,
skoda, ze jsi ty navrhy takhle strucne ve 4 bodech neprezentoval hned, bylo by jasne, o co v Tvem prispevku slo. U takhle komplikovane veci by bylo nejjistejsi body sepsat a pridat je k prispevku pisemne, protoze tak mas jistotu, ze neco nezustane nezachycene.
Pozn.k zinkovanym kruhum a poharu: ten prispevek byl kratky, jasny, spolehlive pod 5 minut a byl dotazem k predkladane zprave vrcholove komise.
Tvuj prispevek jsem po 5 minutach prerusil, protoze opravdu nebylo jasne, kam vlastne smeruje a co je jeho cilem.
Ale hlavne k rozhodovani VH: rozhodovat by se melo pokud mozno na te urovni, kde je k dispozici dostatek informaci. Takze VH rozhodovala hlavne o zmenach stanov, prispevcich atd.., coz jsou veci, ktere se bezprostredne dotknou vsech clenu.
Z Tvych navrhu se vsech tyka pouze pozadavek mit za mladez rovnopravneho clena VV. To by ale narusovalo vyvazenost VV, protoze napr. metodika, bezpecnost a lekari maji taky dohromady jednoho clena VV, takze proc by sportovci meli mit dva cleny VV a mit vetsi vahu nez uvedene 3 komise?
A ostatni navrhy? Kolik lidi na VH ma dostatecny prehled o vhodnych kriteriich a podminkach pro mladeznicke zavodniky? Tady si myslim, ze by demokracie byla spis na skodu, protoze bychom v dobre vuli mohli schvalit pekny nesmysl. Tyhle problemy se musi resit mezi lidmi, kteri se zavodeni venuji, presne vedi o cem je rec a dokazou posoudit vsechna pro a proti. Pokud chces prosadit zmenu, ktera Ti pripada rozumna, mel bys pro ni byt schopen ziskat podporu dalsich lidi kolem zavodeni. Zmena predsedy mladeznicke komise je vysledkem presne takoveto dohody a stejne je mozne dohodnout i dalsi upravy. Dalsi moznost je na pristi VH ktera bude volebni a muzes tam navrhnout clena VV za sportovni komise, ktery zrealizuje Tebou navrzene zmeny.
Jinak si myslim, ze i rebelovani je potreba, abychom nebyli prilis spokojeni s tim co mame...
Zdravi HoBl
Zapsal: Jan Bloudek, 14:31:34 05.03.2002
 Máte pravdu!

Máte pravdu,podle reakcí vidím,že můj úvod mohl a asi působil chaoticky.Ale jak jste si mohli všimnout, nesl jsem si s sebou plno podkladů,ale jak už se to v životě stává ten s mým příspěvkem jsem nechal v autě a zjistil jsem to příliš pozdě. Nezbylo mi nic jiného než se pokusit improvizovat a lidi do problematiky uvést.Teď vidím,že se mi to ani trochu nepovedlo.
Nic to ale nemění na tom,že jsi mne,Honzo, neměl právo zastavit.Upozorňuji znova, že do doby než jsem byl zastaven, jsem nikoho nenapadl,neosočoval a jsem přesvědčen,že ani jiným způsobem jsem nezavdal příčinu k zastavení mého projevu.Ano, nesystematičnost se mu dala vytknout.Jistě sis ale všimnul, těsně než jsi mne přerušil,že jsem ze svých složek chtěl vytáhnuot své podklady, na kterých jsem měl sice jen v bodech,ale jasně napsané návrhy, které bych jen přečetl.Jsem přesvědčen,že bych vše tímto udělal srozumitelnějším.A lidi by to jistě zaujalo.Tvé přerušení bylo na základě tvé neinformovanosti Jirkou Novákem,který věděl,že jsem požádal o delší čas!
Pak mne Slávek nazval prudičem a vzniklo něco, za co se omlouvám.
To,že jsem chtěl, aby se k daným návrhum vyjádřila VH pochopíš až se tyto problémy budou projednávat na VV.Totiž každé z řešení v mých návrzích je přijatelné a záleží jen na citu lidí, kterým směrem ve sportovním lezení půjdem, proto jsem volil VH. Protože jsem přesvědčen, že ve sportovních komisích je nyní situace, která by se dala přirovnat k parlamentu ČR,kdy si poslanci mají odhlasovat sami pro sebe mzdy,sami si mají na sebe navrhnout postihy, když něco provedou.Jistě mi dáš, Honzo, za pravdu, že i v jejich rozhodnutí nebude něco v pořádku.
S čím ale kategoricky nemohu souhlasit je to,že jsi mne přerušil.Kdybys byl řádně informován od Jirky Nováka o délce mého příspěvku, nechal bys mne mluvit dál!O tom jsem přesvědčen!Takto jsem musel skutečně vypadat nesrozumitelně a vy jste mi nedali šanci to napravit.
Ruku na srdce, jistě jsi na schůzích svazu vyslechl spoustu projevů, které délkou i obsahem byly zoufalé.Já také, ale nikdy jsem si nedovolil autora zastavit,připadalo by mi to sprosté vůči němu i jeho snažení, i kdyby nikam nevedlo!
Proto budu trvat na omluvě, poněvadž jsem přesvědčen,že špatná informovanost mezi Tebou a Jirkou Novákem byla prvotním problémem, který rozjel věci následující.Za ty se ještě jednou omlouvám.

REBEL
Zapsal: Libor Hroza, 16:24:32 05.03.2002
 
Co je to VH a VV?
Zapsal: , 16:26:13 05.03.2002
 Re: Anonym
VH = Valná hromada
VV = Výkonný výbor
Oboje ČHS = Český horolezecký svaz

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 17:18:36 05.03.2002
 
Chachacha chacháááá...??!?!
Zapsal: , 17:41:06 05.03.2002
 Re: Melloun
Melloun na hrad!!!
Zapsal: k.k., 22:12:57 05.03.2002
 Rizeni diskuse
Nazdar Libore,
pises: "Ruku na srdce, jistě jsi na schůzích svazu vyslechl spoustu projevů, které délkou i obsahem byly zoufalé.Já také, ale nikdy jsem si nedovolil autora zastavit,připadalo by mi to sprosté vůči němu i jeho snažení, i kdyby nikam nevedlo!"

To me prijde jako zbytecna rezignace, i ohledy maji sve meze. Schuze se tahla do nekonecna, lidi odchazeli, a kdyz doslo na dulezitejsi veci, nebyli jsme pomalu ani usnasenischopni.
Letos byly vsechny zpravy komisi do 5-ti minut, nikdo se prilis nevykecaval a snad poprve jsme skoncili vcas. Pritom se stihlo navrhnout a schvalit az prekvapive hodne novych veci a zadny hromadny utek pred koncem se nekonal.
Cena za to byl zvyseny tlak na diskutujici a zrejme i par proceduralnich kixu. Ale proti lonsku, kdy jsme se skoro nedokazali dohodnout a z plena vzeslo pomerne malo konstruktivnich nametu, se udelalo dost prace.
At kazdy posoudi sam, co je lepsi, koneckoncu pristi rok se voli novy VV a klidne to muze prevzit jina parta s jinym pristupem.
Zapsal: Jan Bloudek, 13:05:29 06.03.2002
 Byrokracie
pokud se nekdo citi urazen mym radoby recesistickym prispevkem, tak pouze proto, ze si neuvedomuje, ze pro rizeni jakekoliv instituce jsou nutne hlavne managerske schopnosti. Moje myslenka tkvela v tom, ze pro vykonne funkce CHS samozrejme potrebujeme odborniky, ale musi byt podporeni schopnym vudcem.
Co se tyka meho clenstvi v CHS, tak samozrejme nejsem a nikdy nebudu uz z principu. V tomto ohledu me vylecili Jiskricky a Pionyr.
Dale reaguji pouze k bodu, ktery me zaujal: myslim, ze u nas je mnoho schopnejsich nez nominovani na EP, SP, MS, ME. Zavodeni na divoukou kartu za vlastni by nemel byt nicim omezen. Pokud se tyka poctu mist pro jednotlive starty, vzdy se da s organizatory vcas licitovat, neb zavodnici resp. jejich svazy potvrzuji ucasti. Staci pouze zajem naseho zavodniho vedeni a ne obsadit soukrome auto vyvolenymi na zaklade pochybneho nominacniho klice a jet.
Na zaver bych chtel rici, ze VH CHS se nikdy nezucastnim, ale osud hlavne sportovniho lezeni u nas mi v zadnem pripade neni lhostejny (to je jediny duvod proc se snazim svou troskou prispet alepon na Lezce).
K poznamkam, ktere smrdi samochvalou, ze se udelalo mnoho konstruktivnich nametu jen dodavam, ze konstruktivnost se ukaze az po realizaci. Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 18:13:56 06.03.2002
 Pro a proti
Mám pocit, že jakmile se na Lezci objeví téma týkající se ČHS vždy se debata zvrtne k otázce
pro a proti (ČHS). Tábory zastánců (Melloun a spol.) a opůrců (Emkáčko a spol.) horlí proti sobě logickými argumenty. Já se řadím do skupiny pro-ČHS. Ano Emkáčko, jak by to bylo krásné nikým nerušen si vegetit na skalách, dělat si to,
na co mám pravě náladu - na to je nás už ale trošku moc, nemyslíš? ČHS tu má svoje místo - ikdyby to bylo "jen" hájení zájmů nás, horolezců na vyšších úrovních - tím mám na mysli třeba vyjednávání výjimek pro lezení v chráněných oblastech. To, že ČHS je v obecných principech organizace jako každá jiná a se svou strukturovaností a svázaností pravidly je trnem v oku mnohým volnomyšlenkářům (a těch je mezi horolezci "neurekom") není důvod k jejímu zatracování. Minochodem, jak to řešíte vy, nečleni s lezením v chráněných oblastech (a většina skal je chráněna - výjimky platí pouze pro členy ČHS).

Co se týče závodů - neříkejte mi, že to funguje způsobem kdo má auto a peníze, ten jede. Přece i pořadatelé musí mít nějaká kritéria - třeba by to mohl někdo ze zasvěcených trochu vysvětlit?

Jinak souhlasím s tím, že ten problém mládežnického závodního lezení, tak jak ho tu ukazuje Libor Hroza je z velke většiny osobním problémem úzké skupiny zainteresovaných. Dokud si to oni nevyřeší mezi sebou tak o tom můžeme jen planě diskutovat.

Jako nezávislý čtenář plně souhlasím s argumenty Martina Mellana - je z nich cítit nestrannost a
"chladná hlava".
Zapsal: David Kouřil, 23:58:56 08.03.2002
 Mellounova nestrannost ???
Nezlob se Melloune, ale opravdu by ses nemusel vyjadřovat: "překližka", "překližkové lezení" a "závodní překližkové lezení". Je z toho trochu cítit opovržení. Víš, oni ti "překližkáři, to Ti je takový zvláštní druh lidí, co pro to, aby se třeba jen o trošičku zlepšili, úporně trénují. Je k tomu samozřejmě zapotřebí pevná vůle pro překonání vlastní lenosti a hlavně pocitu beznaděje, když vidíš, že přes usilovný trénink se zlepšuješ jen velice pomalu a lezecká špička Ti utíká stále rychleji a rychleji. Můžeš samozřejmě rezignovat a o těch, kteří toho dokáží víc než Ty,( protože vydrželi, trénovali a jsou pak samozřejmě po zásluze lepší ),vyjadřovat se, jak se vyjadřuješ. Čestnější je však své prohry nést hrdě a nechat se jimi motivovat k tvrdšímu a poctivějšímu tréninku.

Tomu se říká sport, víš? A někteří se, jak už to ve sportu bývá ( a ať Ty chceš nebo ne ), věnují závodění. To, že to Tebe a dalších 71 lidí nezajímá, není argument. Existují totiž i takoví, které to zajímá. Možná, že jsi společně s námi sledoval na Lezci anketu o nejlepšího sportovce, kam se mnoho těch, co je to zajímá snažili prosadit Tomáše Mrázka. A nebo jsi alespoň četl v Montaně o jeho výkonech ( ale to Tě vlastně nezajímá ). Samozřejmě, že tím méně tě zajímá mládež.

Dovol mi, abych Ti vysvětlil, že mládež jednoho dne vyroste a někteří z jejich řad se budou lezení věnovat dál. A někteří budou i závodit a přesto že, zrovna Tebe to nezajímá, někdo bude třeba i na světové špičce. Tušíš alespoň matně, kdo všechno ze současného Českého poháru je nebo byl juniorem? S mládeží je samozřejmě práce. A proto věř Houmlesovi, že svým komentářem urážíš přinejmenším ty, kdo se o mládež starají. Tím, že bys jezdil s dětmi na tábor do Roháčů nebo "blbnout" na ledy, z nich ( přez to, že je to jistě záslužná činnost ) dobré závodníky neuděláš. A ty naše lezení potřebuje.
Zapsal: Luky, 01:00:57 10.03.2002
 Dotaz na Vomajdu
Prosím Tě Slávku,
píšeš Emkáčkovi: "nemáš moc zkušeností s mezinárodními závody a tvoje myšlenka ať jezdí kodo si zaplatí je trochu zvláštní". Myslím, že většina z nás tyto zkušenosti nemá a proto je na místě dotaz na toho, co je má. Mohl bys nastínit, podle čeho se tvoří nominace na EP, SP a jiné mezinárodní soutěže. Jaké podmínky mají jejich organizátoři a jaké klademe na nominaci z naší strany? Jsou-li limity v počtu závodníků z jednotlivých zemí a jestli by nemohl jet třeba Hop na SP ( hrozně rád závodí a má hodně peněz ), přestože se neúčastnil jediného závodu Českého poháru?

Dík
Zapsal: Luky, 01:20:04 10.03.2002
 Luky díky
Omlouvám se Melounovi za neznalost jeho postavení, ale ač jsem v komisi, nemám potřebu funkcionařit a skutečně neznám příliš "své nadřízené". Chci ale něco dělat pro lezeckou mládež a věř mi, že mi nejde jen o mládežnickou špičku, ale opravdu o ty STOVKY děcek který bych Ti přál alespoň jednou vidět "skotačit" na "překližce".
Nechci oplácet stejnou mincí, ač by se lecos v Tvém příspěvku také našlo. Ale to by naše neplodné debaty klesly ještě hlouběji. Všechno naštěstí za mně napsal Luky a mě se docela ulevilo. Už jsem se lek, že jsem fakt sám takový "překližkový" pako nesoudný.... Luky díky a Vám ostatním přeju pohodovou lezbu od Himaláje, přes Roháče až po nejzatuchlejší bouldr sklep se třema chytama....
Houmless
Zapsal: Houmles, 22:50:20 10.03.2002
 Re: Luky
Nejprve bych rád zdůraznil, že úvodní článek Libora Hrozy nebyl o tom jestli je to či jiné mládežnické lezení dobré, nebo špatné. Ale šlo o to

jestli Liborovo přerušení předsedajícím Valné hromady bylo nedemokratické umlčení jednoho názoru.

NEBO

zda bylo snahou o udržení Valné hromady v nějakých kolejích aby se neutopila v podružných detailech.

Já vyjádřil svůj názor, že to druhé.
************
Lukymu:
Domnívám se, že "překližkové lezení" je pojem. Mohu samozřejmě napsat "sportovní", ale nejsem si jist, zda to je jednoznačné. Pro někoho totiž sportovní lezení znamená sportovní cesty, což může být třeba mnohadélková cesta někde v Ratikonu. Ale jestli chceš, tak sportovní.

Že to nezajímá mne ani 71 dalších je argument! My (dva) jsme na VH zastupovali sebe a těch 71 dalších! Až tam bude zaznívat většinový hlas Vás sportovních lezců, bude nepochybně jiné vedení, bude se jednat o jiných věcech a ČHS bude směřovat jinam.
Dokud tomu tak není, tak to znamená, že většinový názor (zájem) členů ČHS je jiný, nebo na VH nejsou ti správní zástupci. Ale to už jsem napsal dříve:
*** "Jestli totiž oddíly na VH nevyšlou delegáta, který umí reprezentovat jejich většinový názor, protože ten jede raději lézt nebo lyžovat, ale zatvrzelého tradicionalistu, který je zběhlým funkcionářem a "stejně nemá v sobotu co dělat", pak samozřejmě nemůže ČHS směřovat kam si přejí." ***

Jistě že vím, že "se tomu říká sport", jistě že vím, že existuje lezení jako vrcholový závodní sport a před výkony Tomáše Mrázka smekám. Ale oni jsou i jiní lezečtí sportovci. "Moji reprezentanti" jsou třeba Mára Holeček, Zoban, Špek (a řada dalších). Jejich výkony sleduji, k jejich podpoře budu kdykoliv hlasovat a tento směr našeho sportu mně zajímá. A na lezení mně vždy přitahovalo to, že není především závodním (rozuměj bodovaným) zápolením, ale že se výstupy světového věhlasu odehrávají mimo vyhrazená kolbiště bez přísného pohledu rozhodčích a televizních kamer a jejich výkon je doložen čestným slovem. To je "můj sport".

Houmlesovi:
Znovu zdůrazňuji rozdíl mezi lezením dětí a problémy, které vytahoval Libor. Jestli se bude jednat (a hlasovat) třeba o tom, jestli podpořit stavbu umělé školy někde ve škole pro děti, budu bedlivě naslouchat a zvažovat.
Snad mně nechceš namluvit, že ty "stovky dětí skotačících na překližce" zajímá nominace na EP nebo SP.
Znovu opakuji, že to zajímá jen několik desítek nejlepších a proto to byl velmi úzce specializovaný problém, který na VH nepatřil.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 10:31:37 11.03.2002
 Tak ještě naposled
Uznávám, že tato problematika na VH nepatřila, na to jsem nereagoval, pouze jsem měl potřebu hájit mládežnický lezení jako takový! Ty stovky děcek vážně nezajímají spory nás ""rozumných"", v tom jsme za jedno, ty chtěj především LÍZT ať už na stěnách či ve stěnách a na nás je, abychom jim to umožnili. Nechci už rozpatlávat další polemiku "překližka" versus skály, protože tam žádný "versus" není!! Obojí patří do lezení a já sám obojí s chutí kombinuju. Ač vychován starými tradicionalisty jsem se přizpůsobil (rád) nové době a beru stěny jako nedílnou a určitě prospěšnou součást současnýho lezení. Už jenom kvůli tomu, že na stěnách BEZPEČNĚ vyrůstá nová generace lezců a pod dohledem kvalitních cvičitelů jich většina časem přejde i do skal, hor a velehor. Stejně jako by to bylo u Tebou zmiňovaného Špeka, Zobana a dalších, kdyby v jejich jinošství nějaké stěny byly.....
Nechme toho a pojďme radši do skal, už nám pomalu osychají....
Hoj Houmless.
Zapsal: Houmless, 19:20:40 11.03.2002
 Vzkaz pro Jirku Siku
Zdravím Tě z Eigeru! Ten internet je věc! Snad i ty závodní pravidla nakonec pomůže udělat regulérní.
Zapsal: Libor (Rebel), 16:55:57 12.03.2002
 Odpověď Martinovi Mellanovi
Ten vzkaz od Libora jsem tam dal na požádání já. Kluci právě lezou Harlina na Eigeru a notebook sebou opravdu nemají. Zprávy posílají prostřednictvím SMS. Lezení zdar!
Zapsal: Houba, 11:37:37 13.03.2002
 Kazdy po svem
O skaly a jejich okoli se starame kazdy po svem. Byt nejsem clenek zadneho vrcholneho organu CHS ci podobnych organizaci, mam vztah o to hlubsi a pragmaticky. Schpni lide ve funkcich by rozhodne meli byt. Sam mam po profesni strance velkou zodpovednost i pravomoce, proto asi mi nezbyva tolik casu na CHS. Me oblasti jsou hlavne Panteon, skaly na Jestedu, kde se moc staram, aby to tam k necemu vypadalo (sam kupuji a prejistuji cesty-Jested). Nikdy jsem od nikoho nic nechtel a ani nechci.
Pro Slavka V. - nekolikrat jsem jiz nabizel spolupraci firmy ve ktere pracuji s poradateli Ceskeho Poharu a MCR ve sportovnim lezeni. Tyka se to trofeji pro vyteze. Sam ted rozvijim aktivitu a doufam v brzkou realizaci. Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 17:12:41 14.03.2002
 Kdyz kazdy po svem, tak se pak nicemu nediv
Pises: "Schopni lide ve funkcich by rozhodne meli byt. " a dodavas, ja na to ale nemam cas.
Jenze tenhle alibistickej postoj maji prakticky vsichni (aspon podle moji osobni zkusenosti).
Tak o cem se pak chces bavit? Ze se vam nelibi, jak to v CHS funguje? A kdo za to muze vic? Par lidi, kteri se v ramci omezenych moznosti o neco snazi, nestihaj a delaji pri tom chyby, nebo vsichni ti kritici, co s tim nechteji mit nic spolecnyho a akorat prudej?
Je velice zasluzne, kdyz se za svoje staras o jisteni na cestach, a takovych lidi je jiste vic. Jenze napriklad neni mozne najit cloveka, ktery by se zodpovedne staral o rozpocet na udrzbu vsech skal ve vysi temer 1Mega Kc, kolem ktereho neexistuje poradna centralni evidence opravenych jisteni a pruhledny system pridelovani prostredku. Kazdy se radsi bude starat o svych par oblibenych skalek. A tak by se dalo pokracovat skoro ve vsem.
Na kritiku uz zacinam bejt v tyhle situaci vazne haklivej, taky bych umel napsat mnohostrankovy seznam veci, ktery by se mely delat jinak. Jenze by to bylo naprt, protoze by to stejne nemel kdo udelat, kazdej si radsi placa svoje babovicky po svym. OK, tak at aspon nepise nesmyslny reci o nutnosti schopnych lidi.
Zapsal: Jan Bloudek, 16:21:30 15.03.2002
 YGyvurmshASSHQzW
N15dgr Looking forward to reading more. Great article post.Thanks Again. Keep writing.
Zapsal: TqkffjVVoSyST, 14:07:06 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Podzim na Kapucínkách
 Databáze cest:
Všechny cesty (179736)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Szczury Bojowe 7C Kamienna Góra
Martwy Ciag 7C Kamienna Góra
Mechogodzilla 7B Kamienna Góra
Olimpusek 7B+ Kamienna Góra
Precier SD 7C+ Kamienna Góra
Nově komentované:
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp
Hanc 7b+ Kalymnos
Hanc 7b+ Kalymnos
Pupeční Šňůra 10 Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
k mani na stanicich HZ | test | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Mara Holecek nechodi na lezce a uz vubec ne do komentaru | Duvod | ... | Re: Láska v srdci | Re: Maara |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (128)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (120)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man | Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 432 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 362 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 341 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 329 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 305 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.