LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vystřízlivim a nelezu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142929 cest
Nové přelezy:
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b
Wolandova 7C+
Lapač Snů 8A
TSV 8B
Atomek Ext 7C+
Mraveneční 8A

Stěny
Lezecké centrum Ruzyně - Praha 6
Stěna Luh - ZŠ Vsetín Luh 1544 - Vsetín
Gutovka - Lezecké centrum ve Strašnicích - Praha 10

Prodejny
HUDYsport - Ústí nad Labem
HUDYsport - Havířov
HUDYsport - Jablonec nad Nisou

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Definování bouldrů nebo čmárání po skále?
Definování boldrů nebo čmárání po skále?
Nejsem žádný spisovatel, ale tahle problematika mě zajímá už delší dobu. Dostal jsem na svou adresu e-mail, že jsem
Komentáře (31)10.10.2002... celý článek
 Festival Teplice 2002
Fesťák neboli Mezinárodní festival horolezeckých filmů v Teplicích nad Metují. To je moje srdeční záležitost. O moc víc než filmy vnímám atmosféru. V 80. letech býval festival oázou svobody a nezávislosti s vlastní osobitou kulturou. A tu si podle mě i přes trochu té kritizované komerce aspoň částečně ponechal do dneška. Vždy se ale snažím trochu sáhnout na skálu a vylézt nějakou cestu na Křižáku nebo v lepším případ
Komentáře (9)09.10.2002... celý článek
 Hrátky s Mařenkou
Mařenka je skála obdivovaná i zatracovaná, má své kouzlo, své mystérium, nabízí nádherné lezení v úžasné expozici, ale i notnou dávku strachu v hlinité šotolině.
Komentáře (25)07.10.2002... celý článek
 Vyhlídková skála
Vyhlídková skála je součástí Petrohradskýh skal, v rámci kterých se tu lezlo již někdy před dvaceti lety. Vlna bouldringu však tyhle šutry stojící ve svahu nad Petrohradem zasáhla až koncem léta roku 2002. V porovnání s ostatními bouldrovými oblastmi žulového ráje Jesenicka je tu lezení velmi převislé a tudíž i silové. Najdou se však i klasické lištovky či technické výlezy. Velmi pozitivní je jistě fakt, že žula zde tolik nerve bříška, t
Komentáře (21)04.10.2002... celý článek
 Kirgizstán – Karavšin
Je 14.července a na Ruzyni se schází prapodivná tlupa jedenácti vyšinutejch jedinců, kteří podle zavazadel vypadají, že se pravděpodobně chtěj vystěhovat někam do země zaslíbené a požádat tam o azyl. Omyl. Valíme na východ - do Kirgizstánu, pokusit se zdolat nějaký ty jejich píky.
Komentáře (9)03.10.2002... celý článek
 Lenka TRNKOVÁ
Věk: 27 let
Bydliště: Ústí nad Labem
Výška: 162 cm
Hmotnost: 49 kg
Leze: 8 let
Komentáře (59)03.10.2002... celý článek
 Grand Capucin
Myšlenka pokusit se vylézt Bonattiho cestu na Grand Capucina vznikla před třemi lety. Stáli jsme tehdy pod Capucinem a plni zážitků ze Švýcarské cesty jsme uvažovali, o kolik může být Bonatti těžší a jestli na něho budeme někdy mít. Linie krásná, ale budí respekt. Ten rok jsme odjížděli ze Chamonix s představou, jak krásné by bylo cestu někdy vylézt, ale nebyli jsme si vůbec jisti, zda se toho někdy odvážíme.
Komentáře (658)02.10.2002... celý článek
 Zastřelte mne!
Trošku jsem se odmlčel, ale jistě to nebylo tím, že komise mládeže pod vedením Dana Kadlece mi zdělila výstrahu, že pokud budu rebelovat, bude mým dětem zakázáno startovat na evropských a světových závodech.A že jim bude
Komentáře (70)30.09.2002... celý článek
 Lezení na Kokořínsku
O naší sobotní výpravě za pískovcem na Kokořínsko, která díky špatnému spojení skončila málem ledovou smrtí.
Komentáře (1034)30.09.2002... celý článek
 Neuville sur Ain
Během naší cesty jsme navštívili další příjemnou oblast, na kterou bych rád upozornil všechny milovníky francouzského vápna. A sice na přívětivé Neuville sur Ain.
Komentáře (1)30.09.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   >>>  
 

Definování bouldrů nebo čmárání po skále?

Definování boldrů nebo čmárání po skále?
Nejsem žádný spisovatel, ale tahle problematika mě zajímá už delší dobu. Dostal jsem na svou adresu e-mail, že jsem

sobec(egoista ), protože sem si dovolil na skále místního významu ( i když u nás v jižních Čechách je nevýznamných i jiných skal dost málo), naznačit dva traverzy. Jde o Podskalí ve Strakonicích, ale v průběhu článku pochopíte, že to není podstatný.



    Na tomhle převísku je přes 20. boldrů. Celou skálu chyt po chytu zmapoval a chyty očísloval David CH. Strávil tady spoustu času už v dobách, kdy pro mě slovo „ boldr“ znamenalo těžkou pasáž v cestě, kterou jsem lezl s lanem. David tady vymýšlel jednotlivé boldry, traverzy a jejich spojením vznikaly věci vskutku těžké. Aby nám tuto oblast přiblížil vydal svého průvodce. Jednotlivé boldry jsou tu popsány jako posloupnost očíslovaných chytů. V praxi to znamená, že si vybalíte jednu stránku s nákresem skály a očíslovanými chyty a druhou, kde jsou jednotlivé boldry  zapsané. Pak přijde lezení a když se daří, tak i radost z dosaženého výkonu (jak lezeckého, tak navigačního). V téhle době nikdo z nás netušil, jakého rozmachu nabere kamenolezectví v posledních letech. Dříve to byl trénink a příprava na lezecké cesty, ale dnes je to něco víc. Je to jasný směr a pro mnohé životní styl.
    Nechci psát rozsáhlé, nic neříkající bláboly, chtěl bych jen vědět, jak se na tuhle věc dívají  lidé, kteří bolderingem naplno žijí, ale i ti, pro které je to stále jen příprava na těžké sportovní cesty  nebo jen veselé skotačení po kamenech.

ZNAČIT ? ( třeba jen nástupové šipečky,  jasně definované problémy)      NEZNAČIT? ( jednotlivé kroky popisovat slovně a předávat je dál internetem, formou samizdatových průvodců  atd.)

    Já bydlím v jižních Čechách, kde skal, kde by se dalo kvalitně lézt je fakt málo. S nástupem bolderingu jsem ale zjistil, že zas tak špatný to není. Začal jsem trochu jinak vnímat skalní útvarky a stěnky, kolem kterých se už leta chodí a zjistil jsem a nejen já !, že když se trochu poperem s mechem a lišejníkem, zapracujem na doskočišti, jsou najednou tyhle stěnky docela těžký. A když se tu ještě objeví stopy po magnéziu, hned je na světě veselejc. Zjistil jsem, ač naše poloha není na lezení ideál, tak se můžeme i u nás, relativně blízko, celkem slušně zrušit a pořádně prolézt bříška.
    Náš problém je ale ten, že naše skalky jsou materiálově dost daleko vzdáleny Ležkám nebo Juře. Je u nás samá žula (nebo co to je) která je dost narušená, je tu spousta lámavých lišt, spárek a spár, prostě skalky jsou tu hodně členité a s tím přichází problém. Jestliže naznačíte jen nástup, pak se boldry budou pohybovat tak někde 6a Fb. Jestli tu někdo chce připravit nějaký oříšek, který by zabral něco času a zkoušení, musí se bohužel chyty naznačit. Nikdy jsem neudělal větší značku než by bylo potřeba. Snažím se je dělat tak, že když  přijdete k boldru, chvilku zabere vypátrat na skále, které chyty k sobě patří. Nejsem zastáncem omalovánek, nebo velkých znaků na skále, ale podle mě to jinak nejde. Pokud se snažíte z těch kousků co tady máme dostat maximum, není podle mě jiná možnost. V žádném případě to ale nedělám abych se zviditelnil, nebo jinak na sebe upozornil. Mám radost, že se moje věci lezou, že dají zabrat  a  jsou motivačním motorem ke zvyšování výkonnosti ostatních lezců. S každým překonaným boldrem se člověk posune zas o kousek dál. Nedaří-li se, je třeba přidat. A je úplně jedno jestli je to 6a nebo 8a, ale to každej kdo okusil trochu trochu týhle zábavy dobře ví.

/ps: Davide, neber si to osobně, myslím, že to není jen problém já – podskalí, ale že diskuse na tohle téma je docela aktuální i jinde./

TAKŽE ZNAČIT?  NEBO JAK?                                                                                      M.Kadlec

m.kadlec   [úpravy] 18:14 10.10.2002Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 znaceni
No, ja delam na skalach v Orlickych horach sipecky se stejnymi pocity jako ty. Snazim se aby byly nenapadne a jasne. Jsou to rulove kompaktni skalky s previsy a zatim nebylo nutne puntikovat chyty coz se mi zda uz moc, ale chapu ze to jasne definuje boulder. Na druhou stranu ty skaly nejsou nase a lidi na prochazce netouzi jiste videt pocmarane skaly. Pokud vim chyty jsou vypuntikovane ve vychodnich cechach jenom na Nachodskych hradbach (coz je hradba-zed zamku). Jako vylozene osklive (a zbytecne) se mi zdaji vypuntikovane smery cest na Ctyrech Palicich ve Zdarskych vrsich. Taky bych si nepral videt ruznobarevne puntiky na piskovcovych bouderech (snad to neni ani nutny jsou tak hladky ze se to leze po vsem co je k mani).
Zapsal: motak, 19:03:52 10.10.2002
 jeste mne napada
Jsem asi staromodni ale ja chapu bouder vice jako prelezeni nejakeho useku od nekud nekam (travez, stenka balvanu, hrana) A teda je "povoleny pouzit vse co skala nabizi. To puntikovani nechavam R.Teckovi a jeho kreacim, kdesi ve Visnovem (tyhle chyty neber ty patrej do jiny cesty a tamhle si nesmis stoupat, kdyz to ma byt tohle pismenko!) Opakuji ty skaly nam nepatri! Asi bych nechal puntikovani chytu na umele steny (doma na preklizce si taky znacim bouldery), kamenne zdi, opustene lomy a podobne lokality. Treba ma ta vase oblast takovy charakter? Mozna tam nechodi turisti a prirodovedci se nestaraji, zkratka nikoho to nerusi. Ja nevim.
Zapsal: motak, 19:16:26 10.10.2002
 souhlas
Souhlas s tím, že u bouldrů jde o to přelézt kus skály buď na vršek nebo traverz od někud někam. Vymyslet jak na to, které chyty brát, které rači vynechat, kde vyměnit ruce... Bouldry s danými chyty typu levá-pravá-kříž, vznikly nejspíš na překližce. Člověk sice skvěle natrénuje co potřebuje, ale mozek může nechat doma.
Zapsal: Mlcoun, 20:14:27 10.10.2002
 názor
Nejsem bouldrový specialista, ale zdá se mi přirozené přelézat směr, třeba s definováním začátku a konce. Předepisování chytů a stupů neuznávám. Přirozená linie nabízí sama možnosti a ať si každý vybere.
Jinak chápu, že v rámci tréninku si každý pro sebe něco zakáže, změní pořadí chytů a pod. Ale na to je ideální umělá stěna. Proto jsem PROTI značkování chytů na skále.
Zapsal: Maty, 08:29:30 11.10.2002
 Prispusobeni sobe
Zdar Miro,
Tak ty ses dal na bouldering ? No silny prsty na to mas.
Hele ja si myslim, ze fakt mame smylu, nekoulkrat jsem byl uz v bleau a tam je to proste jasny. Jen cislo sipka nic vic, i kdyz barvou na cisla nekde teda nesetrili. U nas je to trochu slabota, vase skaly na Podskali jsem videl, jsou to pekny kvaky, ;-) a tak si myslim, ze by se meli sipkou zaznacit jen ty nosne linie a ostatni nechat na fantazii.
Ono stejne prikazovani a nakazovani, co mas vzit, je divne. Neprispusobujes tim tak trochu jako tvurce cestu sobe ? Jinak druhy uhel pohledu je, ze tak vytvoris neco pro kamose, a ty pak vedi jak se to ma lezt. I kdyz vetsi sranda je tam byt s nima a spis jim to ukazat.
Moje stanovisko teda je spise nebarvit, ale kdyz to prinese hodnotny boulder, tak jo. Pak ale jen male ruznobarevne tecky, ktere se daji najit az pote, co prijdes blizko a cestu musis spise vypatrat.
Zapsal: JirkaS, 10:27:38 11.10.2002
 Miro
Dovolil jsem si pridat ilustracni foto jestli ti to nevadi.
Zapsal: JirkaS, 10:48:02 11.10.2002
 Podskalí
Ano, na Podskalí jsou opravdu samé kvaky, že Jiří. Zdola - fuj, zhora huj. I díky Tobě vznikne na Lezci průvodce po těchto kvacích. Až to budeš mít všechno, překresli to prosím Tě hezky. Převis na Podskalí je dost slušná přírodní bouldrovka, onen průvodce byl pro kámoše, kdyby měli málo fantazie a nepochlubte se jim. Logických směrů a variant je tam tak 10, z trochou popisu i více (v onom průvodci je popsáno 22 problémů a jejich autorem jsem nebyl jen já). Ostatní boldry jsou už horší, ale dá se na nich pěkně zalézt. Na Podskalí se bouldruje kolem 10 let a až na pár šipek od Patrika Fabingera se tam žádné značky nedělali, i když návrhy k tomu byly. V nejbližší době to tam vyčistíme a do vánoc bude nový průvodce, ve kterém se vyzná určitě každý. Stejně je to oblast místního významu a za návštěvu stojí jen, máte-li absťák a jedete kolem, třeba na lodi Otavu.
Zapsal: Bída, 10:51:08 11.10.2002
 Bida, Podskali kral.
Kvaky jak prase, Davide. Na druhe strane, ani nevis, co bych za ne tady dal.
Na pruvodce se tesim a dam si zalezet.
Zapsal: JirkaS, 10:59:18 11.10.2002
 Prase, mňam!
Vepřové já tuze rád.
Zapsal: Bída, 11:08:50 11.10.2002
 Upřesnění
Ve Fb jsou občas značený povinný stupy, buď nástupový do bouldru nebo v traverzech aby se vědělo v jaký vejšce máš traverzovat.
Zapsal: Špicál, 11:49:46 11.10.2002
 Marking
V Dolomitech značej červeně hodiny, aby se vědělo, kam založit smyčku. Občas je tam taky šipéčka, aby se jako vědělo, kudy lízt. Jsem jednoznačně pro označkování všeho a začnu u sebe - nalakuju si nehet na prstu, kterým se nejčastěji šťourám v nose, abych se nesplet.

Berg Heil
Papouš

P.S. Sind Sie blöd, oda?
Zapsal: Papouš, 12:31:13 11.10.2002
 Re: Petr Resch
Jak říkáš, kreativita lezení jde do haj..., ale Míra se ptal na náš materiál, kterej je samá nalomená lišta a kde nejde zas až tam moc pořádnejch směrů vytyčit. Vem v úvahu třeba Zelenej Vrch, s tamnějším materiálem si klucí dali dost práce, aby udělali nějaký fakt dobrý bouldry.
Jinak co se týče židovky máš pravdu, že tam možnosti jsou, ale mi nepotřebujem poradit kde lézt - sami ty oblasti známe, ale co nemáme jsou zkušenosti s vyznačováním bouldrových linií a to byl podle mého názoru hlavní Mírův dotaz.
Je jasné, že pokud se řekne že se leze hrana, nebo spára tak není o čem, ale pokud polezem po dirkách a lištách tak nejsem proti tomu nějakej ten šutr vytečkovat - a navíc nikde není psáno, jakou rukou se máš kde držet a co smíš nebo nesmíš přebrat - takže nakonec je to stejně na tobě.A že by bylo nějak jednoduché přijít na to, jak ty tečky pospojit se mi občas také nezdá(ale to je jen má neschopnost a slabost).
Jinak pro Míru a pro Vimperáky - Zelenej vrch je super a teším se na další Vaše bouldry.
Břéťa Brodský
Zapsal: BB, 13:20:24 11.10.2002
 Smyčky
Nejlepší by bylo, kdyby se začaly značit místa na skále kam se dá vložit smyčka....snad by ta jedna červená tečka na skále nikomu nevadila..protože najít někdy místo pro smyčku je velice obtížné, ještě když tu skálu neznám. JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO ZNAČENÍ.
PS: Díky Papouši za komentář o těch Dolomitech, nevěděl jsem to, hold budu o neco chytřejší

Takže horám a skalám zdar !!!!!
Zapsal: Miki, 22:18:37 11.10.2002
 RE: Smycky
To ses snad zblaznil, to uz tam muzou byt rovnou na stalo, a nebo to rovnou vynejtujem, to uz nebudes snad muset hledat nic. Nebo i ty nejty poradne natrem treba na cerveno, abys nahodou neco neprehlid.
Zapsal: Mysak, 23:38:17 11.10.2002
 Smycky
Lezu jiz dva tydny a jsem dusi uplny horolezec.Nacetl jsem hromadu knih a jsem presvedcen , ze znacit cesty je dalsi kvalitativni stupen v lezeni.Vzdyt to te skale neublizi a nam to pomuze vice se venovat vlastnimu lezeni a ne hledat nejake smery ve skale.
Zapsal: Hugo, 11:09:49 12.10.2002
 Hugovi
No vidím Hugo, že lezeš asi opravdu ty dva tydny, ale rozhodně nejseš duší horolezec.Podle mě jsi spiš nějaký tělocvikář.Až si nějaký ten boulder vymisliš sám tak uvudiš, ze je to úplně neco jiného než se jen opičit.Jak je vidět tak jsem pro NEZNAČIT.cus bus Tomik
Zapsal: Tomík, 15:04:48 12.10.2002
 Marking
Ono s tím značením v Dolomitech je to tak, že je značených jen pár opravdu hodně frekventovaných cest, kam jezdí lízt i školní výlety a tak podobně. V oblasti okolo Cortiny jsou to tak dvě z několika set cest, třeba hrana Torre Piccola di Falzarego. Taky je nahoře asi tak deset dobíráků, aby se ty davy měly kam přivázat. To jsou ale jen výjimky. Běžně cesty v horách značené nejsou. Já jsem zažil značení ještě na Korosadowiczovi na Žlutou těnu v Tatrách, jinak nikde.
A místa na smyčky si hledejte sami, patří to ke vzdělání.
Zapsal: Petr Jandík, 20:29:40 12.10.2002
 Tomikovi
Nelezu jenom v telocvicne byl jsem uz i na skalach venku na Palicich a jednou v Adrspachu.A v tom Adru bych oznacil vse.Kdo se v tom ma vyznat.To ze to je tak slozite a nebezpecne nikomu neprospiva.Lezou tam jenom vetchy starci a nam mladym se tam neoplati jit do ryzika.
Zapsal: Hugo, 14:22:57 13.10.2002
 Re: Jandik
Jo, myslel jsem přesně tuhle falcarégskou pikolu. Ale i přes to značení jsem tam stejně kufroval. :-)
Čus Papouš
Zapsal: Papouš, 14:47:18 13.10.2002
 Re: Hugo
Ty poslouchej Hugo že to má bejt jenom vtip ... že jo prosimtě
Zapsal: Kodl, 16:43:32 13.10.2002
 Značit?
Nazdar všichni!
Protože se mi tento problém také týká,dovoluji si projevit rovněž svůj názor. Nechci se zaobírat estetickou stránkou značek na skále,protože někomu se také líbí skála obílená a někomu zase zarostlá mechem a tak to bude různé i s těma značkama.Každopádně Mírovo značky jsou vždy mnohem nenápadnější než fleky po máču,takže v tomto ohledu asi není co řešit.Chci se ,ale zamyslet
nad tím zda má vůbec význam bouldry takto definovat.
Každý asi bude souhlasit,že když se najde kamen na který se dá udělat pěkný boulder i bez definování chytů, je to lepší než lézt po značkách. V našem kraji na Šumavě je ale těchto oblastí opravdu pramálo a když se přeci jen podaří něco pěkného najít,tak se samozřejmě nic neznačí!
Není k tomu přece důvod! Když se na to podívám z hlediska „mé“ domácí oblasti Kalovy, tak když jsem to viděl poprvé,myslel jsem ,že tam ani snad nepůjde nic výlézt.Časem se ,ale podařilo prelézt už skoro vše a co tedy dál,když široko daleko velký h…Vede tam třeba traverz který nám dal sám o sobě pořádně zabrat vylézt ho tím nejsnažším způsobem.Nyní se mi ho už podařilo přelízt i tak, že se pár chytů vynechalo a vznikly tak podle mě velice zajímavé kroky.A nyní nastává ten problém zda si to nechat jen pro sebe nebo to naznačit i pro ostatní. Jasně že je lepší tam s kámošema zajet,ale ne vždy je prostě čas.Každopádně si ale každý může vybrat zda lízt zcela přírodní problém,nebo zkusit
něčí nápad.Všechno je třeba ovšem dělat s citem a soudně posoudit zda má daná varianta smysl nebo se dělá „boulder pro boulder“ i když na to vzhledem ke své výkonosti bude mít stejně každý jiný názor.
Myslím si ,že určitě by měl být definován startovací chyt,protože ne vždy je to zcela jednoznačné a konec bouldru pokud se nedolézá na vrchol.Nevidím ani problém v tom vyznačit smysluplnou variantu a to tam kde jsou možnosti dalších bouldrů prostě omezené.Mě osobně to teda určitě motivuje to zkoušet.
Mějte se super ,konečně začlo to pravé tření ,tak se přestaňte hádat a vyražte řešit!!!
Přijeďte na Kalovy je tu spousta nových bouldrů(i neznačených) a objevujeme novou oblast u Hartmanic (stejná žula jako Ležky!!!). Už tu vzniklo pár pěkných bouldrů.
Zapsal: Siga, 16:53:01 13.10.2002
 Čmárat jen na papír
A protože se to tu vlastně řeší kvůli mě, plácnu si také vlastní názor. Já sám jsem vyznačil v Radošovicích dva bouldery, mimochodem dnes populárními tvary a populární barvou - zelené křížky a tečky. Autorem oněch boulderů jsem nebyl, ale bylo tak nějak schváleno v hospě. To bylo před cca 5 lety. Doba a názory se mění, dnes bych to neudělal. V době, kdy je jakékoliv info přístupné na netu a kdekoli se dá kopírovat, mi přijde trochu mimo i psaní názvů a klasifikací na skálu. To jsem dříve také dělal a dnes mi to přijde zbytečné. Vytváření problémů tam, kde je příroda nezanechala, je osobní věcí každého lezce. Co se stane, až někdo jiný nepoužije pár označených chytů? Přikreslí si kosočtverce k přítomným značkám? Napíše na Lezce třeba boldrem Na válečné stezce bez 3. a 5. chytu nebo boldrem Na válečné stezce místo po žlutých tečkách jen po červených kosočtvercích? Dle mého názoru je lepší udělat pořádného průvodce a tyto varianty a varianty variant pořádně popsat nebo rozkreslit. Další otázkou je, patří-li tyto problémy do databáze cest. Dalším problémem je zavádění nových, v dané oblasti nepoužívaných praktik. Některé novinky se ujmou, některé ne. Myslím si, že malování na skálu, stejně jako sekání chytů (i usekávání) do přírody nepatří. Howgh.
Zapsal: Bída, 12:06:07 14.10.2002
 Legrace
Teda hugo se do toho opira. zacinam mit obavy o jeho krehke zdravi. Nedej boze aby nekde chybela znacka pro pravou nozku. Predpokladam dale ze bude potrebovat udelat po kraji znacky i pro tu prostredni nohu... :)
Zdar
Zapsal: Dafe, 15:22:34 14.10.2002
 Re: Dafe
Hele, nezhlehčuj Hugovi názory. Třeba naše děcka bez teček nevylezou nikam a bez návodu se nevyčúraj. A děvčata jsou značkovaný dost, kdo se netrefí je vůl. Hugo, bojuj!
Zapsal: Maty, 15:31:47 14.10.2002
 Znaceni "Hugo"
Nejdrive se vyjadrim k tomu jestli znacit nebo neznacit.V kazdem pripade jsem proti znaceni chytu na prirodnich utvarech a at je jakykoliv.Boulder muze lizt kazdy jak sam uzna.Muze si vynechat nektere stupy a nektere chyty a tim si stizit lezeni je to na kazdem.
Co se tyce HUGA tak jsem zjistil ze lezes velice kratce.Myslim ze zatim nechapes o cem vlastne lezeni je.Je to prave o mysleni jak mas lizt a jak mas pouzivat jistici prostredky.V zadnem pripade nebuze byt skala primy navod kam mas dat nohy a kam mas a co mas zalozit za jisteni.Od toho jsou za prve prvudci kde je aspon trochu popsano jaky styl lezeni je pozadovan a jake jisteni je pro lezeckou oblast specificke a uz se da podle toho zaridit.V kazdem pripade Hugo ti doporucuju domluvit se z nejakym zkusenejsim lezcem ktery uz neco zna a ktery bude ochoten te zasvetit do lezeckych praktik.Nebo jeste lepe prihlasit se do nejakeho lezeckeho klubu.Lezeni po skalach je prave hezke v tom ze musis vymyslet jak pouzivat sve koncetiny a jak se jistit.Co se tyce znaceni Hugo a tveho nazoru tak takovym zpusobem muzes lezt na umelych stenach kde si muzes znacit chyty jak uznas za vhodne.Ale na skalach urcite ne.Zatim cao.
Zapsal: Komar, 07:29:24 15.10.2002
 bezelstný koloušek komár
fakt mne překvapuje, jak se vždy na nějakou naprostou ironii, srandu a mystifikaci nachytá spousta bezelstných koloušků, kteří začnou vtipálkovi upřímně radit.
Zapsal: Lukas B., 07:39:57 15.10.2002
 Kolousek
Nazdarek Lukas,vim ze to je vtip a proto jsem umyslne takto reagoval a cekal jsem ze se nekdo ozve.Myslim si ze to co tady rozebirame na techto strankach a v teto diskusi je dost dulezite a pokud si chce nekdo delat sranda tak at si najde Trnky Brnky a muze si tam psat jakekoliv hovadiny.Tyto stranky cte velka lezecka verejnost a aspon si to myslim a kazdy si dela svuj usudek k ruznym komentarum a muze to nektere lidi ovlivnit.Byl bych opravdu velice nerad kdyby se nasel jeden jediny adept a vzal si priklad z nazoru Huga a tim vlastne i tvuj a opravdu by zacal delat takovy krasne hovadinky.Myslim ze by hodne nas bylo znechuceno kdyby jsme prijeli nekam do skal a poznali nasledky takoveho jedince.Bohuzel uz jsem byl svetkem neceho podobneho a nastval svym jednanim hodne lezcu a dalo docela dost prace vse napravit.Ne ze bych nebyl proti srande srandu mam rad ale pokud nekdo pisete nejakej ironickej for tak tam prosim napiste ze to byl opravdu for.Nevite kdo to po vas cte a jak si to ve sve makovici prebere.Zatim cus a tesim se na tve vyjadreni.
Zapsal: Komar, 08:09:29 15.10.2002
 Bouldering
Jak řekl jeden moudrý lezec: ,, Bouldering je nejčistější druh lezení, tak si toho važme ,,.
Mám-li v okolí jeden šutr ( Podskalí 5*3 metry ), tak je asi jasné, že nepřijedu z paletou barev a neoznačím desítky boulderů a kombinací. To by to vypadalo. Něco jiného je pokud se jedná o pilíře, betonové zdi nebo o samostatně !!! vedoucí boulder-y na daný balvan. V tomto případě se nejedná o Podskalí, ale o šutry přilehlé. Tedy ty na které by vylez i slepej bez hole, ale například ze sitstartu by zmalých lišt nenastupil. Zde se přikláním k Nicolově teorii : naznačit nástup ( boulder) šipkou (viz Lešky) nebo malými tečkami. Né jako ta na fotce !!!!
A sekat??? Maximálně v lomu !!!! Vždyť i močit na skálu je hanebnost...
Zapsal: Christopher, 00:11:01 17.10.2002
 Nazor
Neznačit bouldry-chyty na skále. To by mohl přijet každej druhej a dooznačit dalších x bouldrů a za chvilku by byla skála samá barva.
Řešení vidím v nafocení skály a na fotce definování jednotlivých bouldrů, tyto fotky pak umístit v jakési podobě vrcholové knížky nebo tak něco.
Toť můj názor čugo Jirous.
Zapsal: Jirous, 22:01:13 17.10.2002
 Re: Názor
Naprosto s tebou souhlasím. Ale ty fotky bych použil jako průvodce na net, aby o tom všichni věděli a né tajnůstkařit vrcholovou knížku pro domácí oblast. Měli bychom se přece snažit o rozvoj lezení a boulderingu a né tomuto rozvoji stát v cestě. Takhle kdyby to dělali v Evropě, tak žádnej Fred Nicole neexistuje. Prosím Vás lidi probuďte se, lezte spolu, trénujte spolu, spěte spolu, ale hlavně nezastiňujte lezení.
Dík Ch.
Zapsal: Christopher, 22:47:14 17.10.2002
 Názor
Já si myslim že značit každej chyt je blbost. Jestli to chce nekdo delat tak že leze po danejch chytech tak aď si to pamatuje a ukazuje to svejm kámošum nebo dodá nějakou knížku pod danej šutr třeba jak psal Jirous z popsanejma fotkama. Já osobně jezdim dost bouldrovat a připadá mě rozumější když příjdu k šutrum a najdu označený nástupový chyty a danej směr než pokreslenou celou skálu chyt po chytu. Čégo
Zapsal: Plejza, 14:11:35 16.12.2002


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Podzim na Kapucínkách
 Databáze cest:
Všechny cesty (179761)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Cruila Fi 5b Felanitx
Tom 6a Felanitx
Abelles Mortals 6a Felanitx
Monsterproces 5A Hlavatice
Kryštofík (a) Továrna 6A+ Hlavatice
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Xorics Left 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Hanzi | k mani na stanicich HZ | test | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Mara Holecek nechodi na lezce a uz vubec ne do komentaru | Duvod | ... | Re: Láska v srdci |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (117)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (31)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)

 Nově v inzerci:
Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man | Expersky a UFA v Ostrově |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 435 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 363 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 341 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 331 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 308 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.