LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
6.Nespoutaný 11416
7.Stribrny 11387
8.Stráník 11349
Bouldry:
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
8.Novák 10275
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140487 cest
Nové přelezy:
CSI Helvet 8a
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+

Stěny
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek
Eliass - Ostrava
Stěna Luh - ZŠ Vsetín Luh 1544 - Vsetín

Prodejny
HUDYsport - Ústí nad Labem
Robert Janda - Treking sport - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pád na písku

Již druhé letošní vážné zranění na pískovcích způsobil pád lezce v oblasti Skalní brány v Českém Ráji.

Podle dostupných informací, byl lezec po velkém pádu (10m) jističem zachycen, avšak nárazem o skálu došlo k poranění hlavy a dalším poraněním hrudníku a klíční kosti.
Do nemocnice ho dopravil vrtulník, poté co musel být v podvěsu vyproštěn a transportován z nepřístupného terénu.


Zdroj:
Další informace Horolezec se zřítil v Českém ráji deset metrů hluboko, těžce se zranil

Lezec.cz   [úpravy] 08:57 04.07.2013Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 :-(09:12:49 04.07.2013
vraj spadol aj Tito Traversa...
odpovědět 

 tý jo09:33:49 04.07.2013
voni padaj do hloubky! měli by lízt rači na mělčině. vůbec ta mladá fronta je hezký čtení.
Řízekodpovědět 
 Re: tý jo09:58:30 04.07.2013
za tu kratkou dobu co se muze lezt ve skalaku se uz stali 2 vazny urazy.t o mluvi za vsechno.nevim jak to byli zkusey lezci,ale mel by si clovek uvedomit ze skalak neni pisek na uceni.ono z preklisky rovnou na hrubici je absolutni kravina.to si rovnou clovek koleduje ze se mu neco stane.lezcovi preji uzdraveni,a at to neni nic vaznyho.
gorbiodpovědět 
  Re: tý jo10:04:15 04.07.2013
jeste jsem chtel dodat ze zrovna na schukovy c.to je mazec.dobre odjistitelna V.nechapu pad zrovna na tyhle ceste.
gorbiodpovědět 
   Re: tý jo11:54:37 04.07.2013
Schuckovu cestu jsem lezl mnohokrát a s tím tutovým jištěním to není zase tak jasný. Ta horní část je velmi nebezpečná. Lízt se dá skoro všude a jištění se mine lehce. Navíc jsou tam vybroušený křídla od lana a ta se ulomí poměrně snadno. Deset metrů na tenhle úsek není zase tak velkej pád - pár kroků v šikmým travezu a když se nic dobrýho na jištění nenajde, tak se jde kousek dál... a je z toho 15 metrů letu jako nic. Tak to alespoň vidím a já. juk
odpovědět 
  Re: tý jo10:12:31 04.07.2013
Ahoj Gorbi, a jak víš, že to byl překližkář? Co když to byl zkušenej pískař? Vždyť ještě občas lezeš, ne? I na měkkém. Uklouznout můžeš vždycky- viz článek o pádu Tita Traversi. Viz uklouznutí a smrt desítek superborců na skalkách i v horách.
Sakra, nějak se to tu množí starejma mudrlantama a učitelama...vzpomeň si na svou vlastní záchranku tenkrát v horách...
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: tý jo10:32:35 04.07.2013
presne tak, to ze je cesta dobre zajistitelna prece neznamena ze na ni nemuzes spadnout. a pokud mi chces tvrdit ze vzdy si mel vsechno pod kontrolou tak to je uplna blbost. jak se pise vyse, ten seznam velezkusenych lidi co spadli v lehkem je pekne dlouhy. kazdopadne preji borcovi rychle uzdraveni!
janodpovědět 
    Re: tý jo10:48:23 04.07.2013
To nebylo mireno osobne na tohodle lezce. Videl jsem na pisku dost typu a co tam predvadeli zustaval rozum stat. Na tyhle ceste se ani neda spadnout a nebo mozna da, ale ne 10 m. Vsude jdou tutovky. Moji zachranku v horach sem vubec netahej. Byly to jiny okolnosti a byl jsem mladej. Jenom chci zduraznit, ze za tak kratkou dobu ve skalaku se staly 2 vazny urazy. To jeste nepocitam uraz na Suskach. A na to, aby ses ucil lezt na pisku, skalak neni. Predevsim lehci cesty muzou bejt zradny. To je vse.
gorbiodpovědět 
     Re: tý jo11:02:02 04.07.2013
A když už jsme u tý kritiky, ačkoliv to vůbec nesouvisí s tématem: Gorbi, pokud cítíš nepřekonatelný puzení tu na lezci přidávat svý moudra ke všemu - za poslední půlrok tu komentáře k cestám nejsou o ničem jinym - mohl bys to zkusit dělat cestou, která by byla trochu míň v rozporu se základními pravidly češtiny a interpunkce? Dost často se nedá rozklíčovat, co jsi vůbec chtěl říct.
Ibrogodpovědět 
     Re: tý jo11:36:39 04.07.2013
Kterak leze zde přítomný metodik Gorbi je možné posoudit na archivních usvědčujících materiálech ;-D

http://www.youtube.com/watch?v=s36ZFTMQFNU
:o)odpovědět 
      Re: tý jo13:24:34 04.07.2013
Jó to PS HOKETU si dobře pamatuju a to tak, že si vlastně vůbec nic nepamatuju. Snad jen, že sem blil ještě druhý den večer..

Jinak si myslím že tu začíná být docela nebezpečné se jakkoliv vyjádřovat. Gorbi řekl celkem rozumný názor, že Skalák není zrovna pro nováčky a hned dostal po čuni, že tu vykřikuje moudra...
Fáb.odpovědět 
       Re: tý jo11:35:10 05.07.2013
Ale jak ten jeho nazor, ze vypadnout na te ceste "to je mazec" a ze to neni pro novacky souvisi s clankem? Nikde jsem v clanku nenasel informaci o zkusenosti lezcu. A soudit zkusenost ci schopnosti jen podle toho v jake ceste vypadli... Ja zase posuzuju zkusenost piskare podle toho co mam vypozorovano: opravdu dobry piskar nikdy netvrdi jak jde tam a tam narvat opravdu tutovy jisteni a ze jenom lama by se tam zrakvila, protoze "dobry piskar" si vetsinou uvedomuje jak krehky a nevyzpytatelny material je piskovec a ze se neda ne 100 procent spolehat na jeho kvality. Proste ma trochu technicky nahled do veci a je soudny. Osobne jsem totiz jiz videl vytrzena takova jisteni a kusy skaly o kterych vsichni pritomni velmi presvedcive tvrdili, ze je naprosto tutove.. Tim chci jen rict, ze tohle posuzovani tutovosti a odjistitelnosti na pisku je velmi neobjektivni, tak bych se asi zdrzel domnenek a soudu a pockat na to, co se skutecne stalo..
odpovědět 
        Re: tý jo14:02:52 05.07.2013
Naprostý souhlas...
Climbodpovědět 
     Re: tý jo23:40:01 04.07.2013
Takovejch tutovek zalozenejch od zarucene zkusenejch piskaru (teda alespon si to ti jedinci o sobe mysli) uz bylo vytrzenejch ...
odpovědět 
   Re: tý jo11:58:27 04.07.2013
Dnes je doba deníčková, hlavně body. Když borec vyleze nějakou z nových cest na Panťáku za VIIIa nebo b, je z něj pískař. A pak to přepočítá do UIAA a je z něj kovanej pískař.
Nové generaci chybí historie lezení na písku a pokora (která je na písku na místě bez ohledu na obtížnost)před cestou a obtížností .

Apeluju na pískovcové nováčky aby zajeli na různé písky, klidně Panťák nebo Sušky, ale k tomu i třeba Ostrov, Křižák a Prachov. Všude vylezl pár cest, ideálně na prvním, ale klidně i na druhým. Zkusit rajbas, spáru, sokolík.
Udělát si představu co se po lezci čeká a jak může vypadat jištění. Uvědomit si, že na písku se neleze podle bodů a mnohdy ani podle obtížnosti, ale podle jména cest. Jsou vyhlášený "bezpečný cesty" a pak i vyhlášený "vraždy".

Když se nazabíjeli lezci v osmdesátých letech v bačkorách, hasičskejma karabinama a statikou bez tréninku přes zimu, je zbytečný se ve stejnejch cestách zabíjet dnes.

A HLAVNĚ NEPŘEPOČÍTÁVAT. Nevím kde se vzala ta móda přelízt cestu napísku a zadat jí za 7b+. Je nesmyslná, zavádějící a podle mě i nebezpečná podobně jako blbě založený lano do grigri. Je třeba si uvědomit, že přelezení 7b+ v Margelef nezaručí bezpečí ve spáře s jedním kruhem za VIIb v Ádru. Ale i naopak.
odpovědět 
    Re: tý jo12:31:56 04.07.2013
Není hanba se pod cestou zeptat jak se to leze a kde a čím se to dá zajisit. Dřív to bylo normální.
odpovědět 
     Re: tý jo12:34:09 11.07.2013
No hanba to je, když ti jde o ryzí OS :D ... o deníčky a písmenka jde v první řadě :D
Gorbačovodpovědět 
    Re: tý jo11:41:58 05.07.2013
Souhlasim s tim, ze nove generaci chybi "hysterie lezeni na pisku" :D. Otazka jen, jestli je to dobre ci spatne.
Tvym uvaham o prepoctu na UIAA nerozumim. VIIb saske stupnice opdovida lezeckymi obtizemi zhruba 6 UIAA. 7b (8+/9- UIAA) francouzske stupnice uz je uplne jine kafe. Neznam cestu v teto obtiznosti, kterou by byl napr. zacatecnik schopny vylezt na druhym, coz se o VIIb saske rozhodne rici neda.
odpovědět 
     Re: tý jo21:52:50 08.07.2013
Pokud někdo leze na smíchově 6 na prvním, vůbec to neznamená, že poleze VIIb na písku. Proto nemá smysl přepočítávat. je potřeba si najít svojí hranici jak na písku, tak na vápně a je dost pravděpodobný, že ty hranice budou jinde.
Přepočítávání do francouzský má jediný důvod, body v deníčku. Protože někdo si honí ego v labáku v saský stupnici, tak ten kdo si chce honit ego v deníčku musí přepočíst do francouzský.
 Hadrburgodpovědět 
      Re: tý jo08:30:37 09.07.2013
Myslím, že rámcové přepočítávání UIAA, JPK, saské a dalších "jednorozměrných" klasifikací smysluplné je a technicky to není žádný problém. Smysl je jasný - aby člověk věděl, jak je to těžké. Technicky to dá cca stejnou nejistotu, jako když je někdo zvyklý dejmetomu na UIAA ve Frankenjuře a přijede do UIAA Pakošky. (vč. vyhlášených autorů, na které je třeba si dávat pozor - nic co by na nepísku bylo vyloučený).

Stěna = přepočítávací škála č. 1 (asi ta co je na lezci), komín - druhá škála, spára, rajbák - třetí (čtvrtá?) škála.

Jiná věc je, že římský číslice s písmenem jsou hezký a přepočítávat je do ošklivejch arabskejch, a ještě ke všemu s pluskama a mínuskama, je rouhání proti klasice. To je svatá a nezpochybnitelná pravda.
honzaodpovědět 

 BK11:10:24 04.07.2013
Bude BK nějak vyhodnocovat situaci? Ne kvůli nějakým debatám a napadání, ale měla by jaksi zaujímat stanoviska a vydávat poučení, jak předcházet úrazům a poučovat. Zatím jsou nejaktuálnější pouze debaty o jistítkách, pomůckách či používání Mg, ale rozbory a vyhodnocování pádů jsem nikde nezaznamenal.
Honzaodpovědět 
 Re: BK12:16:58 04.07.2013
za prve co je za problem mit nejaky pripominky k cestam.od toho tu je lezec.nevim proc te to tak zere.druha vec je,ze narazka na muj stav pri lezeni je jenom muj problem,a jistice.hlavne to nema s tematem nic spolecnyho.jeste anonym ktery se neumi podepsat.kdyz chcete neco resit,tak duvod proc se to stalo.
gorbiodpovědět 
 Re: BK09:22:33 07.07.2013
BK to bohuzel zrejmne nijak resit nebude, nebot byla vicemene zrusena....
Radek
zobanodpovědět 
  Re: BK10:30:20 07.07.2013
No - myslím, že přesto by se měla na CHS vydávat nějaká stanoviska, či alespoň doplnovat průvodčíky upozorněním na možná nebezpečí. Myslím, že by si potom pár lidí rozvazovalo jinak. Ono když jsou alespoň přítomni ti "znalí podmínek a skály" je to vždy jiné....
Honzaodpovědět 
 Re: BK11:26:02 07.07.2013
Taky bych uvítal (a podle ohlasů pod zprávama o nehodách určitě nejsem sám), kdyby ČHS každý rok vydalo nějaký bulletin s rozborem nehod za uplynulý rok. Je vždy dobré vidět, co vše se může stát a jak by se tomu dalo předejít. Prostě taková metodická osvěta založená na reálných situacích. Klidně bych tam přidal i nějaké zásadní nehody mimo ČR. Přecijenom naše téreny a způsob jejich vyjištěný je dost odlišný od zbytku Evropy a mnoho našich lezců neleze jen u nás.
odpovědět 
  Re: BK09:59:34 08.07.2013
ČHS nehody a úrazy v horolezectví průběžně sleduje a vyhodnocuje. Do loňského roku měla tuto agendu na starosti Bezpečnostní komise, nyní patří do působnosti Lékařské komise. Zpráva o nehodách a úrazech za uplynulé období bude připravena a zveřejněna na webu ČHS do konce července.
B. Valentová, ČHSodpovědět 
   Re: BK10:44:06 08.07.2013
Ono nejde ani tak o zprávu, ale o to, jak se nějaké rozbory či fakta dostanou do povědomí lezecké veřejnosti. App. tedy buďto doplnit průvodčíky či založit něco na webu a pod. Ono vůbec by nebylo od věci, aby se podobné věci jako např. u přejištění nejen hlásily na svaz, ale taky byly veřejně přístupné (např. i v diskusi) jako je tomu občas na lezci. Anebo něco namyslet přímo tu na lezci.
Stejně jako kdysi jsem uváděl, žeby nebylo na škodu zavést veřejně pčístupný oddíl pro okamžitý stav počasí v lezeckých lokalitách. (Tem by mohli aktualizovat přímo správcové či lezci sami). Je známo, že někde po malé spršce je na týden dolezeno, jinde se leze po pár minutách (např. Moravský Kras)...
Honzaodpovědět 
   Re: BK07:37:21 09.07.2013
A pokud by vyhodnocení nějakýho člena zajímalo, může vznést dotaz a ČHS mu rád za malý poplatek 400/h odpoví.
odpovědět 
   Re: BK08:45:10 09.07.2013
Akorát že BK nehody a úrazy v horolezectví vyhodnocovala i z hlediska materiálu + jištění. Pod jakou komisi teď přešly záslužné a smysluplné aktivity typu testování materiálu, školení osazování borháků apod.?
honza plocekodpovědět 
    Re: BK09:38:52 09.07.2013
Testování materiálu je zařazeno pod centrální vrcholovou komisi a věnuje se mu i nadále Ťéša, který i v uplynulých letech spolupracoval hlavně s vrcholovou komisí.
B. Valentová, ČHSodpovědět 

 Co se vlastně stalo?15:42:34 04.07.2013
Z článku ani reakcí jsem nepochopil, co bylo příčinou pádu, ani jaké zkušenosti lezce měl.
Podle čeho vytváříte soudy?
Proč se vzájemně urážíte u článku, kde je informace o těžkém zranění horolezce?
Zkuste prosím s vytvářením soudů pár dní počkat, zda někdo ze zúčastněných nenapíše, co se vlastně stalo.
HonazCodpovědět 
 Re: Co se vlastně stalo?15:55:59 04.07.2013
ja jsem aspon resil zanechany veci ve stene.na brane.ma je na podhaji u ilony.
gorbiodpovědět 
  Re: Co se vlastně stalo?16:14:59 06.07.2013
To jsi borec. Nezapomeň se sám pochlubit a pochválit.
odpovědět 
 Re: Co se vlastně stalo?16:33:53 04.07.2013
to je tady takovej sport, lidi si sem chodej kompenzovat mindraky a vylejvat emoce, kazda zaminka dobra.
TOAodpovědět 
  Re: Co se vlastně stalo?17:16:42 04.07.2013
Můžu se prosím zeptat, kde tu v komentářích vidíš mindráky a nějaké skryté emoce?
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Co se vlastně stalo?17:29:04 04.07.2013
Dluzno priznat ze zrovna tady je to na zdejsi pomery hodne krotky..ale kdyz uz se ptas - zkus si precist o clanek vedle jak se nekdo s prezdivkou napadne podobnou ty tvoji navazi do Beranka, to je za ramecek a na zlatou medaili.
TOAodpovědět 
    Každej ví ,co dělá ........19:10:20 04.07.2013
všichni kdo lezou ,přeci to maj rádi, na písku je to ještě silnější a zareje se to hluboko,ale víme co se může stát, když zabloudíme někam kde začne přihořívat a jít do tuhýho (zná jenom prvolezec a málo na druhym)potom zaléží na všem možným .Loni sem spadl ,podcenil jsem vybavení a pak nahoře vercajk chybjel a bylo .Došlo mi a už tam byl vrtulník .Každý má tu volbu ,mi máme rádi lezení ,tak ať je co nejmím bolesti a ať to leze .Neprudit život je krátkej ......... .
štikaodpovědět 
    Re: Co se vlastně stalo?21:57:34 06.07.2013
Dobrá, můžu se tě prosím zeptat, kde v komentářích k článku vedle vidíš mindráky a skryté emoce?:-)
nesmrtelný blázemodpovědět 
     Re: Co se vlastně stalo?19:33:36 07.07.2013
jestli chces, napis mi na emajl.
TOAodpovědět 
      Re: Co se vlastně stalo?10:26:21 08.07.2013
Ztráta času. Jasná otázka by měla být následována jasnou odpovědí.Ale už se to sem nehodí.Stejně to nevyřešíme. Ohledně MB- těch ohlasů bylo tolik, že i on snad nekriticky uzná, že přestřelil. Měj se.
nesmrtelný blázenodpovědět 
       Re: Co se vlastně stalo?15:44:38 08.07.2013
cely je to ztrata casu.
TOAodpovědět 

 Z první ruky10:21:10 05.07.2013
Spadl jsem já. Jsem na písku začátečník, tahat jsem začal tuto sezónu, nicméně vybíral jsem si lehčí doporučené cesty. Schuckovku už jsem jednou lezl a přišla mi docela v pohodě. Spadl jsem v horní části, těsně před vlezem do rajbasu. Asi jsem odlezl moc doleva, chtěl jsem tedy odtraverzovat zpět. Měl jsem tak 1-2 pod sebou hodiny. Vylomil se mi chyt a už jsem letěl, hodiny nevydržely, chytil mě obhoz o kus níž. Pád 10 m max, spíš 8, ale cestou jsem si dost namlátil. Není to se mnou tak zlé, zlomený klíček, žebra a nějaká obličejová kost a trochu pohmoděná plíce. Čekám pár dní, až se uklidní ta plíce, pak mi chirurgové opraví tu klíční kost.
Díky za podporu :) a za rady :-P
Pavelodpovědět 
 Re: Z první ruky10:22:35 05.07.2013
A velký dík za posbírání materiálu.
Pavelodpovědět 
  Re: Z první ruky10:29:56 05.07.2013
Dik Pavle za info, stane se...fajn , ze to tak beres, zase se poleze fajn, to uz je videt z tveho pristupu ((-:
odpovědět 
 Re: Z první ruky11:47:35 05.07.2013
Diky za info! Myslim, ze tento report je velmi hodnotny pro vsechny zucastnene.
Jen tak mimochodem, kolik z vas ty vylomene hodiny povazovalo za tutove a nepripoustelo si moznost, ze by s vami mohl vylomit chyt?
odpovědět 
  Re: Z první ruky11:48:14 05.07.2013
A preji rychle uzdraveni a brzky navrat do skal!
odpovědět 
  Re: Z první ruky19:46:10 05.07.2013
A kolik z nás ty hodiny vůbec neprovazovalo, protože vypadaly, že nicmoc stejně nevydržej? Pavlovi taky přeju brzké uzdravení!
odpovědět 
   Re: Z první ruky00:48:31 06.07.2013
A pri neprovazani si pripoustelo, ze by ten pad byl podobneho prubehu jako ten Pavluv ..
odpovědět 
    Re: Z první ruky14:42:50 08.07.2013
Což ovšem může záviset spíš na zkušenostech a schopnostech jističe.
odpovědět 
 Re: Z první ruky12:24:49 05.07.2013
oprava, byl jsem moc vpravo, při traverzu doleva jsem vylomil chyt
Pavelodpovědět 
  Re: Z první ruky20:48:45 05.07.2013
pavle diky za info o cele udalosti,a tvym stavu.hlavne ze to nedopadlo hur.jenom pro informaci.ja jsem s vylomenym chytem zkoncil na prachove o 7m niz na zemi.odnesla to rozdrcena pata a 3 mesice v nemocnici.
gorbiodpovědět 
 Re: Z první ruky22:23:25 08.07.2013
Dík za info, trochu pech takhle ze začátku sezóny, ale hlavně že budeš v cajku.
Já měl před lety podobnej pád. Taky první (pořádná) sezóna ve skaláku, nadlez jsem tak 4m kruh, kde jsme štandovali, ale trochu blbym směrem, chtěl traverzovat zpět do cesty a v tom ušláp stup. Takže polet hezkej a jelikož to bylo přímo do kruhu a ještě nad převískem, tak docela pěkná jeba o skálu. Odnesl to tehdy jen solidně rozraženej loket, přeraženej nerv v zápěstí a dost pocuchaný vazy u palce u nohy. Takže jsem i zvádl sám odpajdat na Koupák a zalít to pivem, než jsem jel na šití:). Ale zaplať pánbu, že mě měl kámoš přímo v kruhu přes HMS, jináč by ze mě byla placka na předskalí. Teď nedávno jsem koukal na tu břízku, ve který jsem skončil a víc jak metr nemá:).
Následovaly cca 2 měsíce bez lezení a tu sezónu celkem pocuchanej morál, ale pak se to dalo všechno do kupy.
Od tý doby jsem ale už nic neušláp ani nulomil, takže to snad bylo ponaučení dobrý :).
Tak rychle srůstej, ať ještě stihneš konec léta a podzim ve skalách rozlízt ten karambol.
Hore zdar, Pól
Pólodpovědět 
 Re: Z první ruky14:48:01 09.07.2013
na tom traverzu jsem se vloni taky docela zapikala a váhala jsem (týden po mém komickém dopádu z Majáku to s morálem nebylo nejlepší), chodila jsem tam a zpět a nakonec vylezla po rajbáku vpravo, a i když je Šukovka relativně lehká a je tam mrtě kramlí, ulomit se může cokoli. přeju brzké uzdravení, Pavle, aspoň tě může hřát kandidatura na držku roku a členství v airklubu:)
Báraodpovědět 
 Re: Z první ruky12:38:44 11.07.2013
Uzdrav se brzy kluku. T
Tondaodpovědět 
 Re: Z první ruky11:08:06 14.07.2013
Ahoj Pavle Přeju ti brzké uzdravení bez následků. Jednou jsem kvůli pádu na Tiské jehle taky strávil léto s kotníkem v sádře. Při pádu jsem si škrtnul špičkou o skálu a sezona byla v pytli. Můžeš prosím zkusit přibližně popsat parametry těch hodin, které nevydržely? Začínal jsem lézt v Ádru kde je písek většinou o dost pevnější. Lezu s různou intenzitou na různých materiálech asi od roku 1994. Na Hruboskalsku mám před tou "strouhankou" pokaždé opravdu respekt. Je jasné že každé hodiny jsou tvarově unikátní. Zajímalo by mě ale jaké hodiny by místňáci považovali ještě za +/- bezpečné?
Motákodpovědět 

 Foto dne:

Manyana
 Databáze cest:
Všechny cesty (179407)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
CSI 6c Sarnen
CSI Helvetia 8a Sarnen
CSI Helvetia 8a Sarnen
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 363 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 317 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 287 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 289 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 260 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.