Žlutá kobra | Dokončení nové stěny |
Nová plechová stěna čeká jen na ochytování.
Lešení se právě rozebralo a odhalilo tím mohutnost převisu a syté barvy téhle, jak to někdo trefně pojmenoval, žluté KOBRY .
Jaká vlastně vůbec je?
Stěna je z plechu a je vysoká asi tak těch 17m a je notně převislá v její horní části. Dole na dopadu jsou promyté oblázky a vrchol stěny, na kterou bude možné lézt ze všech stran, kryje před deštěm mírně vrchol přesahující stříška.
Zbytek je patrný z fotografií.
Jo, abych nezapoměl, vedle stěny stojí bouldrovka, která rozhodně velké stěně ostudu nedělá.
foto by © JirkaS
Kudy tam?
Stěna se nachází v těsné blízkosti stadionu, kde válí Plzeňská Viktorka u takzvané Brány borců. Dostat se k ní je velmi jednoduché.
Nejblíže je to z parkoviště naproti hotelu Court Yard. Pak se jen vydáte směrem ke stadionu a je to na jeho opačné straně. Podobně je možné přijít ze směru od pivovaru ( parking) a co nevidět bude i přes řeku vedoucí lávka, která vás překlene přmo ke stěně.
foto by © JirkaS
foto by © JirkaS
Tak šel čas:
foto by © JirkaS
Sledujte Lezce, budeme přinášet stále nové zprávy.
chyty | 07:24:38 31.08.2012 | tak koukejte postavit taky nejaky normalni cesty, rekneme 7 - 8. Ne ze tam budou jen 9 aby si zalezlo jen par lidi. | jira | odpovědět |
  | Re: chyty | 11:47:54 31.08.2012 | Co treba zacit trenovat? Jinak stenka je fakt paradni :) | luky jeřábek | odpovědět |
  |   | Re: chyty | 12:20:28 31.08.2012 | tak 9 uz nevyleze kazdej.Cisla jsou mysleny obrazne. Myslel jsem to spis jako varovani pred egiosmem stavecu, co si pak budou chtit v klidu a bez lidi zatrenovat. Zname to..... | jira | odpovědět |
  |   | Re: chyty | 17:04:37 31.08.2012 | po 10 - 11 hodinách v práci jsem mrtvej | | odpovědět |
  | Re: chyty | 16:24:54 31.08.2012 | Stěna je hodně elegantní.Možná trochu na úkor účelnosti.Pokud není určená tedy jen pro extrémisty. | Zdeněk | odpovědět |
  |   | Re: chyty | 16:38:15 31.08.2012 | Já jsem se tam byl podívat a cesty budou i ze stran, takže kolmé. Tam si myslím zaleze každý. | Beda | odpovědět |
  |   | Re: chyty | 21:02:07 02.09.2012 | Účelná je ze tří stran a ze čtvrté by měla být nejen pro extremisty. Buď prosím soudnej :) | | odpovědět |
doost dobrý | 09:51:04 31.08.2012 | Paráda.. závist atd..
Rejpavej dotaz:) Bouldrovka je také z plechu? To tam Azbest vrtá texem? :) | BB | odpovědět |
  | Re: doost dobrý | 11:55:32 31.08.2012 | Ano, také z plechu. | | odpovědět |
  |   | Re: doost dobrý | 20:27:17 02.09.2012 | S vruty se na stěně nepočítá. | Azbest | odpovědět |
Datum dokončení | 09:54:54 31.08.2012 | Nevíte, kdy to má být hotové? | Beda | odpovědět |
  | Re: Datum dokončení | 20:28:42 02.09.2012 | 24.9. má být nějaká oficiální taškařice za účasti p. Formana ml. Myslím, že potom bude zcela jistě možné popolézt. | Azbest | odpovědět |
kde to je ? | 11:22:22 31.08.2012 | Nějak jste v zápalu zapoměli napsat v jakém městě ta stěna stojí :D ale ze zmínek o pivovaru jsem pochopil že se jedná o Plzeň ;-) | Petr | odpovědět |
  | Re: kde to je ? | 11:26:49 31.08.2012 | no, já bych jen tak namátkou hledal plzeňskou viktorku třeba v kroměříži, né? | L | odpovědět |
  |   | Re: kde to je ? | 11:27:13 31.08.2012 | sem se uklep a nepodepsal | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   | Re: kde to je ? | 12:31:22 31.08.2012 | No jednodušší by asi bylo napsat hned do nadpisu že je to Plzeň a nemusím pak v článku detektivně dohledávat podle kopaček že je to Plzeň. Budeš se asi divit Lezce nečtou jenom lidi z Plzně a tudíž článek o stěně která je X set km daleko je pro mne o ničem ;-) | Petr | odpovědět |
  |   |   |   | Re: kde to je ? | 07:32:22 03.09.2012 | To je fakt... Plzeňská Viktorka přeci válí nejen v Plzni... :-) | v. | odpovědět |
prachy | 11:30:38 31.08.2012 | Nevíte kdo financoval a jak to bude se vstupem? | buf | odpovědět |
  | Re: prachy | 20:30:41 02.09.2012 | Revitalizace Štruncových sadů = projekt EU a Evropské město kultury 2015.
Přístupnost zda za peníze, či zdarma není v tuto chvíli dořešena. Vypadá to, že rozhodne vybraný provozovatel. | Azbest | odpovědět |
  |   | Re: prachy | 22:21:27 02.09.2012 | Rozhodne provozovatel????
Nejsem plzeňák, ale s ohledem na to, že do toho, jak to tak vypadá, šly evropské peníze, tak není pravda, že mi do toho nic není...
Tohle nějak nepobírám a v koutku duše doufám, že je to jen nepřesná informace. Samozřejmě, že provoz stěny (včetně údržby) něco stojí a krajně pravděpodobně na to evropské peníze nejsou, přinejmenším ne dlouhodobě. O vstupném by ale měl rozhodovat nositel projektu, což bude nejspíš město; může to provozovat samo, nebo prostřednictvím nějaké své organizace, nebo vybrat soukromou firmu jako provozovatele, ovšem za těch podmínek, které si samo stanoví. Ne, že si někdo rozjede svůj byznys podle sebe se vstupní investicí zaplaceným ze společných peněz ... (což ale v Česku není nijak výjimečný, bohužel). | Robert | odpovědět |
  |   |   | Re: prachy | 22:23:04 02.09.2012 | eh ... "vstupní investicí zaplacenou", samozřejmě. | R. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: prachy | 09:43:29 03.09.2012 | Pokud projekt spolufinancovala EU, tak záleží na programu, z jakého to šlo a jak je definována pro projekt veřejná podpora (de minimis) a jak je plánovaná povinná udržitelnost projektu. | Gamp | odpovědět |
  |   |   | Re: prachy | 14:32:59 07.09.2012 | Těžce s tebou souhlasím, ale naše prachy z dotací a komerční vstupné, to už je stará písnička (pražský Chodov, stěna v Písku atd...) | | odpovědět |
Štruncovy sady Plzeň | 11:37:19 31.08.2012 | Jsou to Štruncovy sady v Plzni. Výrobce a dodavatel stěny (ocelová konstrukce, vč. opláštění) METYZOL Příbram s.r.o. - pěkný, vymakaný do detailu, firma solidní, v dnešní době nevídané. Velkou část poděkování nese i plzeňák Marek R., který to měl celé na starosti. | | odpovědět |
  | Re: Štruncovy sady Plzeň | 11:49:40 31.08.2012 | Tak to je super hlavně více takových projektů.Jde vidět kde je vůle a ne jen keci(jako a proč to není u nás), tak tam vznikají takové pěkné převislé kousky.Prostě SUPER. | | odpovědět |
parádní počin, ale...? | 14:46:56 31.08.2012 | Rozhodně parádní počin - a jen teď doufám, že ta stěna nedopadne stejně jako plechárna v plzeňských Doulevcích, o kterou se nyní nikdo nestará, kde jsou olezené a deštěm a větrem uhlazené chyty neidentifikovatelné barvy, a kde se navíc půlka chytů protáčí... | | odpovědět |
  | Re: parádní počin, ale...? | 15:01:01 31.08.2012 | Tak tohle je jen o provozovateli stěny. Každá stěna potřebuje základní údržbu a servis, jinak jde o projekt na několik let a poté šup do šrotu. Je to jako s autem: staráš se o něj, ono tě pěkně povozí. Nestaráš se? Nedojedeš.. A to už nemluvím o zodpovědnosti provozovatelů, kteří si myslí, že nění co opravovat a glejt "v cajku" jsou jen vyhozené peníze až do doby, než přijde advokátní obsílka s požadavkem na finanční zadostiučinění | | odpovědět |
Otázky | 16:24:11 31.08.2012 | Neuvěřitelně se těším, bude to skvělé a nemáme to ani tak daleko z Doubravky!:) Jak bude vyřešeno dopadliště na boulderu, taky oblázky?:) A kdy se plánuje vypuštění stěn do provozu?:) Díky! Honza z Plzně | Aggy | odpovědět |
  | Re: Otázky | 19:15:14 31.08.2012 | asi nejpřevislejší stěna v ČR to bude koukám... kolik je převislost na těch 17m výšky? Odhaduju tak min. 8 metrů? | | odpovědět |
  |   | Re: Otázky | 19:35:50 31.08.2012 | Výška 17,7 převislost uprostřed 10,3 | | odpovědět |
Kobra 17m | 01:33:08 01.09.2012 | Ahoj.
Pokud někdo má, nebo by v budoucnosti měl, jakékoliv choutky pomoci při fomování konečné podoby stěny, nechť mě kontaktuje.
Nehodlám v budoucnosti poslouchat komentáře ve smyslu, že stěna je na hovno a že egouši si postavili cesty pro svůj trénink. V Plzni tomu tak nikdy nebylo. Vždy to bylo cílené pro lidi a tak tomu bude i v tomto případě. Upozorňuji, že každý má možnost se projevit a přispět svojí prací, kterou zaplatím. Pokud má někdo jiný názor, budu se rád hádat :o)))
Fakt piště, je to vaše hřiště...
Budu také rád, pokud se vyjádříte ke skladbě obtížností jednotlivých cest... Mám, jako stavěč, určitou představu, která nemusí být ovšem správná... | Azbest | odpovědět |
  | Re: Kobra 17m | 18:42:02 01.09.2012 | jestli si pamatuju dobre vysledky ankety co tady byla na lezci, tak nejcastej lidi na stene lezou 5-6. | honza | odpovědět |
  |   | Re: Kobra 17m | 19:33:16 01.09.2012 | možná jo, ale asi ne běžně v takovém převisu...
| milan | odpovědět |
  | Re: Kobra 17m | 20:13:27 01.09.2012 | Azbeste myslím si že tvoje cesty jsou vždy motivující, pokud boudou cesty zastozupeny rovnoměrně od 6+ tak nikdo nemůže říci ani popel. Možná by stálo za to učístnou cesty na plechovce a na Loko
ps dobrý háro | | odpovědět |
  |   | Re: Kobra 17m | 20:35:04 02.09.2012 | Nemůže tam být stejně 6+ jako 9-. Musí to být výrazně ve prospěch šestek.
Kontrolní otázka :o)
Kolik je v Plzni na stěnách cest s obtížností 9- a víc? | Azbest | odpovědět |
  |   | Re: Kobra 17m | 21:11:44 02.09.2012 | Učísnout cesty na plechovce bohužel nijak neovlivním. Ani nikdo z lezců, bohužel situace byla taková. Možná se to na jaře změní. Lokotku obstaráváme průběžně, i když možnosti jsou omezené. Znovu říkám, chtějte na stěnách konkrétní zlepšení a nebojte se to u obsluhy napsat jako vzkaz provozovateli. Nikdo Ti za to hlavu neutrhne. | Azbest | odpovědět |
povrchova uprava | 10:42:14 01.09.2012 | Mam jeden zvedavostni dotaz: Jaka je povrchova uprava steny? Bude povrch nejakym zpusobem piskovanej nebo bude hladkej a klouzavej? | Holius | odpovědět |
  | Re: povrchova uprava | 14:30:38 01.09.2012 | Ne je to nalakované. Stejně jako předešlá plechovka.
Není to ideální z lezeckého hladiska, ale je to trvanlivé. | jirkas | odpovědět |
  | Re: povrchova uprava | 20:32:54 02.09.2012 | Zásadní věcí je trvanlivost. Jakýkoliv jiný materiál s obdobnou variabilitou do budoucnosti je potenciálním cílem žhářského útoku... | Azbest | odpovědět |
rezky? | 11:35:41 01.09.2012 | a ako do toho vrtate samorezky? | hm | odpovědět |
  | Re: rezky? | 00:18:08 02.09.2012 | Myslím si, že by bylo fajn udělat kombinace jako je to např. na Smíchově (jestli to tam stále tak je) tedy např. cesta bude za 8 (žlutý chyty), ale když si k tomu vezmu i žlutý chyty s bílejma páskama navíc, tak to bude za třebas za 7+.. tim by byl prostor maximálně využitej a nestalo by se, že těžké cesty okolo 9 a více, které v Plzni na umělce skoro nikdo neleze při tréninku, nebo jen v řádu týdnů v roce budou nevyužitý.. Jasan určo dát těžké cesty, ale i zkusit nějaké ty varianty...Ale chápu, že postavit takovou kombinaci, aby byla vyvážená je nejen časově mnohem náročnější. | | odpovědět |
  |   | Re: rezky? | 00:22:07 02.09.2012 | btw. co přidat na bouldrovku do toho jednoho mírně převislého zlomeného profilu aspoň 4 campusovací krátký lišty nad sebe a přidělat je normálně pomocí imbusovejch šroubů do závitů? :) | | odpovědět |
  |   |   | Re: rezky? | 20:36:17 02.09.2012 | Uvidíme, ještě se poptám na názory jiných. Každopádně v projektu se s nimi nepočítá .o) | Azbest | odpovědět |
Kobra | 12:24:40 02.09.2012 | Ahoj,
zajímalo by mě, jestli někdo ví, jak to bude s přístupem. Kolem boulderovky, stěny i skate-parku je plot + vstupní vrata, takže to vypadá, že se to bude přes noc zavírat, ale snad bez vstupného? Jasně, nic není zadarmo a chápu že (nejen) stěna něco stála, ale jestli to vzniklo jako volně přístupnej park (navíc s tučnou dotací), jehož to je součástí...?
Jinak k cestám, cením si nabídky přispět při výstavbě, ale určitě za sebe musím říct, že ne - nedokážu si vymyslet ani několikakrokovej boulder tak, aby to na sebe sedělo, natož 17m cestu... Nicméně, myslím že by pár lídí ocenilo, kdyby alespoň zezadu (na lehce poklopené části) byla jedna dvě cesty za 4 bludišťáky, k tomu pár pětek, na stranách 4+, pětky, 5+, a na převisu ať jsou 6- až nekonečno... :) Já osobně bych si zkoušel 5ky až 7ky, ale když například chceme vzít drahé polovičky, tak ať si to odpoledne můžem užít na lehčích cestách ;) Díky! | Vlada | odpovědět |
  | Re: Kobra | 20:41:13 02.09.2012 | Právě že lidi chtěj v 10-ti metrovým převisu na dvaceti metrech pětky. COž je samozřejmě nesmysl. Ve skalách na to niksdy nenarazí, ale na stěně to cghtěj. Osobně si myslím, že v tomto případě bude sakra problém postavit po hraně 7 :o)
Po mírně převislých bocích a položené povedou převážně cesty do 8-. V převisu budou varianty, které uhýbají před stropem do mírně převislých částí i za cca 6+ | Azbest | odpovědět |
  |   | Re: Kobra | 12:27:15 07.09.2012 | No samozřejmě, že nepůjdou v takhle převislym a dlouhym profilu postavit lehký cesty, to by tam musel být žebřík :) Ale je cesta za 7, která je silová na ruce, 7 technická, a 7 na sílu v prstech. Každá je jiná a né každej dokáže vylézt všechny typy cest... Ta dýlka cesty taky udělá dost, ale silová výdrž rukou se dá (podle mě) nahnat daleko rychlejš, než síla v prstech, tak pak silová 7 bude lezitelnější, než prstová 6... Nevim jestli to po mě přesně pochopíš, ale tak nějak se snažim říct, že ty cesty sice nebudou jednoduchý, ale že by snad něco "lehčího" postavit mohlo jít :) Každopádně ale máš můj obdiv, já bych dokázal jenom kritizovat, ty stavíš ;) | Vlada | odpovědět |
Těžké cesty | 20:59:17 02.09.2012 | Ještě bych rád obhájil existenci těžkých cest na stěnách pro trénink. Každý za trénink (rozumněj trénink, ne popolejzání s roštěnkama) dá maximálně 15 cest, které musejí mít určitou obtížnost. Kde a co mají lidé s výkonnosrtí lézt, když je pro ně 8+ UIAA k ničemu (v určité fázi tréninkového cyklu). Jak mají odtrénovat, když je těch cest na stěnách pět a přenesou se přes absenci rozmanitosti, kterou vyžadují všichni ostatní, kteří se jdou protáhnout? Těch lidí není málo a mají se prostřídat.
Cest obtížnosti, která vyhovuje masám je po stěnách dost, bohužel jejich kvalita je ze 60 % buď špatná, nebo je cesta tak olezená, že už nikoho nezajímá. V prvním případě je to otázka stavěče, v druhém provozovatele. Stavění cest je práce jako každá jiná a dobrá práce musí být zaplacena. Chtějte po provozovatelích stěn, na kterých lezete investice do chytů a cest :o)
| Azbest | odpovědět |
  | Re: Těžké cesty | 17:31:15 03.09.2012 | To s tebou musím Azbeste naprosto souhlasit. Jen tam koukej naprat pořádný pekla :-) 9- výš at´ je v čem křičet | pravda.. | odpovědět |
  |   | Re: Těžké cesty | 20:27:53 03.09.2012 | :D | | odpovědět |
  | Re: Těžké cesty | 16:43:12 05.09.2012 | Nejvic lidi je tzv. stredni vykonosti, tj. ca. 8- az 9-. Pak uz se to musi brat moc vazne, obetovat se tomu sportu a tak...Proto by melo byt v previse nejvic osmicek, ale myslim, ze i 7 nebo 7+ by se dalo postavit. Jenom nazor. Ja lezu celej rok na skalach a na stenu seru. | mates | odpovědět |
  |   | Re: Těžké cesty | 16:57:01 05.09.2012 | Myslím, že nejvíc lidí rozhodně neleze osmičky, ale spíš tak 5-6 | Jirka | odpovědět |
  |   |   | Re: Těžké cesty | 19:14:38 05.09.2012 | samozrejme, ale pro tyto nelze stavet cesty v tom krasnem novem presise...a o tom je zde rec. Umela stena je zalezitost treninku | mates | odpovědět |
  | Re: Těžké cesty | 19:55:45 05.09.2012 | Azbeste,
máš pravdu? Chtějte po provozovatelích stěn rozmanitější cesty, více variant atd....Ale ? Ano je to super každá stěna má svůj potenciál a o to se stará majitel.Majitel řekne bude kupa nových cest a budu pořád stěnu aktualizovat o nové cesty.No a to stojí čas a PENÍZE jak jsi sám řekl.No tak majitel o něco zdraží.A co na to český lezec co si ten podnikatel dovoluje on nám zdražil.Vždyť ve skalách je to zadarmo a vše je vlastně ohledně lezení zadarmo. A tady je otázka kolik je schopen český lezec dát za kvalitní trénik.A k Vaší stěně vždy když je něco nového tak je vůle, ale chce to vydržet.jsem zvědavý např. u Vás v Plzni jak to bude vypadat za tři roky a kolik bude vznikat nových cest??? Jestli od tebe to nejsou malinko výkřiky do tmy.Každý je chytrý dokud on sám něco neprovozuje a taky si to postaví a zafinancuje SÁM jako SÁM ze svého a to tady taky není Váš případ.Je rozdíl něco provozovat a nebo něco vlastnit.Promiň není to myšleno nějak zle, ale tvoje moudra k provozovatelům stěn jsou správné.Ale ty máš nějaké zkušenosti s tím, že si postavíš od A do Z svůj projekt, který si na sebe vydělá a bude tě např. živit.Myslím jako sám ne nějaké sdružení co si postaví bouldrovku v tělocvičně ??? | márty | odpovědět |
  |   | Re: Těžké cesty | 20:21:03 05.09.2012 | Víš, v Plzni je to tak, že majitel veřejné stěny s lanem o té stěně ví asi tolik, že jí má. Lokomotiva, Škoda park Doudlevce i Štruncovy mají přesně takového majitele. A ten pustí peníze jen tehdy, když ho k tomu provozovatel (kterého si vybral) přesvědčí. Leckdy pouští peníze jen provozovatel. Taková je má zkušenost. | Azbest | odpovědět |
  |   |   | Re: Těžké cesty | 20:42:13 05.09.2012 | Jen jsem reagoval na tvoje "vykříky" k provozovatelům stěn.Ono to není tak jednoduché jak se zdá. Ze strany uživatele(lezce) to možná vypadá jako sranda a zábava, ale vše je jen o penězích a času.Ale i lezec musí něco investovat a ne jen somrovat.Každý sport něco stojí a umělou stěnu postavit není vůbec nic levného a návratnost no to už je kapitola jiná.Tak musí být i vlezné nastavené tak aby stěna mohla vydělat a pak třeba bude více stěn s lepšíma cestama, novéma chyty a tak dále a dále.... | márty | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Těžké cesty | 21:20:05 05.09.2012 | Prostě jen chci říct (výkřik do tmy :o), že v Plzni musíš chtít jako lezec investice od provozovatele. Ne od majitele. Je jen na provozovateli, aby to přenesl na majitele. | Azbest | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Těžké cesty | 21:51:34 05.09.2012 | A nebo vynechat provozovatele a pustit se do toho sám.Jde to jinde tak i v Plzni. A u Vás. Jak tak čtu tady na lezci máte velice kvalitní lezce.Jeden nás tady učil i zahrabávat h....a :-).A to se cení.Ne v pohodě Kobra vypadá velice super a ten profil je úžasný.Tam budou vznikat cesty samy.No a kdo na to nemá tak s tím musí něco udělat.A nevymlouvat se na stavitele.měj se a držím palce | márty | odpovědět |
mesto? | 18:50:44 06.09.2012 | v jakem je to meste?...nejdulezitejsi info... | Niki | odpovědět |
  |   | Re: mesto? | 08:35:00 13.09.2012 | A nebo zkus přesunout myš na ten leteckej pohled z Googlu :-) | | odpovědět |
zbytečně vysoké | 14:39:46 07.09.2012 | No vzhledem k tomu, že tam v Plzni všichni jezdíte do Jury, je z treninkoveho hlediska tahle věž asi o 7,5 metru vyssi nez potřebujete :-) | | odpovědět |
  | Re: zbytečně vysoké | 22:27:54 10.09.2012 | To sedí, a ještě dodávám, že ve srovnání s Jurou jsou na nové stěně asi 3,5 krát větší chyty ;). | jirkas | odpovědět |
Článek o chystané lezecké stěně v Plzni | 10:27:24 14.09.2012 | V diskusi na Lezci je odkaz na článek o budoucí lezecké stěně v Plzni, který vyšel v únoru roku 2010. www.lezec.cz/diskuse.php?key=73662&odk=73662 | martan | odpovědět |
  | Re: Článek o chystané lezecké stěně v Plzni | 21:26:12 16.09.2012 | Čau, chci se zeptat, kdy to bude v proozu a jak je to se vstupem. Neví někdo?? | Lukáš | odpovědět |
  |   | Re: Článek o chystané lezecké stěně v Plzni | 18:55:43 21.09.2012 | Příští týden od 24. září by měla být v provozu, jestli ji teda hlavní hygienik netatrhne, protože myslím, že bude návyková;). | Steve | odpovědět |
  |   |   | Re: Článek o chystané lezecké stěně v Plzni | 21:47:58 21.09.2012 | Nevím, zda je tato informace zcela pravdivá. V pondělí má proběhnout jakési slavnostní otevření za účasti plzeňských zastupitelů a tuším i promátora, nicméně vlastní provoz není zdaleka jasný. Takže jen krotím vášně před případným úterním zklamáním. | Azbest | odpovědět |
Převis | 09:45:39 21.10.2012 | Ahoj v pátek jsem měl možnost si na té stěně zalézt. Je parádní jen ten plech se tak smeká a rosí, ale to je holt cena za trvanlivost. Jinak je škoda, že aspon v převisu nejsou erár presa nebo alespon majlonky z kterých by se dalo slanit pokad by někdo ten převis nedolezl. | Kordas | odpovědět |
|