LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
ZŠ Planá - Planá
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Olomouc - Olomouc
Rock Point Liberec - Liberec 1
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Smíchovský festival alpinismu 2008

Letošní Smíchovský festival alpinismu pokračuje v tradici jakéhosi uvítání příchodu zimy. Když se v Národním domě na Smíchově začali scházet první organizátoři a technici, z nebe již poletovaly vločky.

Na ruzyňskou ranvej dosedlo letadlo s hlavní osobností pátečního dne – Valerym Babanovem – ruským horolezcem žijícím v Kanadě. Když vystoupil, musel si připadat jako doma. Nejen on, ale i další byli ze zasněžené Prahy nadšení.


Valery Babanov

Valery Babanov



A festival? Národní dům se opět změnil na jeden velký base camp, kde se setkali staří dobří známí a vzniklo zde i mnoho horolezeckých přátelství mezi lidmi, kteří o sobě věděli jen z médií. Ti nejdůležitější u společného stolu v base campu však byli diváci. Pro jejich spokojenost se servírovaly velmi zajímavé přednášky, z nichž některé byly po zásluze oceněny cenou festivalu – tradiční broušenou vázou a láhví Becherovky. Diváky celým festivalem opět velmi příjemně provedl horolezec a dnes již zkušený moderátor Honza Vesták. Na jedné lodi s námi bylo i mnoho sponzorských partnerů, kterým jsme vděčni za podporu této mezinárodní akce.

Sál Národního domu

Sál Národního domu


Pátek
Pokud někoho příchod zimy uvedl do stavu letargie, rychle ho z něho vytrhla hned první přednáška festivalu. Robin Kaleta představil svůj film o base jumpingu, a tak festival začal pěkně od podlahy. Nad těsnými průlety kolem kolmých stěn se tajil dech i lidem, kterým pojem „závrať“ nic moc neříká. Potom ale velkoplošné plátno zaplnil další živel – Adam Ondra. V komentářích tento mladý lezecký zázrak podpořil jeho kamarád a fotograf Pepe Piechowicz. Adam toho za poslední dobu vylezl tolik, že se jim všechny připravené fotky a videa nepodařilo představit. Ale co fotka nebo film, to nádhera, úžas a možná i trochu závist. Po slavnostním zahájení na pódiu zůstal Gerhard Leskovar, ředitel společnosti Salzburger Land Tourism, která byla hlavním partnerem letošního ročníku. Ve své přednášce představil různorodost salcburské krajiny a její potenciál pro všechny alpinistické disciplíny a další outdoorové sporty. Potom už sál Národního domu zaplavila lavina prachového sněhu. Michal Brouček promítl film „Cesta za prašanem“ dokumentující pět týdnů, které ve volném terénu hor západního pobřeží Spojených států a Kanady strávily tři generace českých snowboardistů – od mladého talentu Romana Dlauhého až po nestora tohoto sportu – Davida Horvátha, který se na festivalu také ukázal. Pak už ale hrany snowboardu nahradily ostré kontury skalních štítů – konkrétně Kapur (Karakoram), Koha Uparisína (Vachán) a Kyashar (Himálaj/Nepál). Marek Holeček velmi poutavě přiblížil projekt tří prvovýstupů v severních stěnách zmíněných hor, který až na poslední výstup úspěšně dokončil s Honzou Doudlebským. Jeho vtipné komentáře, dokonalé vylíčení extrémnosti cest (s nadhledem jemu vlastním), ale i umění široce vnímat rozdílné kultury daných oblastí mu nakonec přinesly nejvyšší počet diváckých hlasů. Mára ten večer prokázal, že patří nejen k české horolezecké špičce, navíc je dobrým přednášejícím a s třílitrovou Becherovkou se také umí poprat.


Přednáška Máry Holečka diváky zaujala natolik, že ji zvolili jako přednášku dne

Přednáška Máry Holečka diváky zaujala natolik, že ji zvolili jako přednášku dne


Na závěr přišel vrchol extrémního horolezectví. Valery Babanov nenechal nikoho na pochybách, že pokud by se mělo jmenovat pět nejlepších extrémních horolezců na světě, nemělo by mezi nimi jeho jméno chybět. Valeryho přednáška sice neobsahovala převratné video záběry, ale její obsah strhl každého. Jaký kameraman by také s ním šel do kolmé několikakilometrové stěny s vědomím, že tam bude trpět dva měsíce? Důležitý byl však příběh o horolezecké zarputilosti a odvaze, doprovázený pěknými fotkami a videem z digitálního fotoaparátu. V neděli získal Valery Babanov za svoji přednášku, ale i za jeho přístup a přínos k himálajskému lezení hlavní cenu Smíchovského festivalu alpinismu. Tu mu udělila odborná komise ve složení Viki Grošelj, Jiří Novák a Ang Tshering Sherpa.

Vzácná návštěva z Nepálu - Ang Tshering a Dawa Sherpa

Vzácná návštěva z Nepálu - Ang Tshering a Dawa Sherpa



Sobota
Sobotní den zahájil Dawa Sherpa s přednáškou o ekologických problémech a hrozbách, které souvisí s globálním oteplováním, a představil také nově testované zařízení pracující na bázi odrazu slunečních paprsků. V jednom ze dvou filmů představil i jeho úspěšné výstupy na Mt. Everest a Lhotse včetně vrcholových záběrů.

Poté se v Národním domě nenápadně objevil prezident České republiky Václav Klaus. Pan prezident přijal pozvání od organizátorů festivalu a od obce Kals, kam jezdí se svou manželkou na dovolenou.


Prezident Václav Klaus na výstavě Stüdl, sekce Prag

Prezident Václav Klaus na výstavě Stüdl, sekce Prag


Právě tato obec byla velmi úzce spojena s pražským obchodníkem Johannem Stüdlem, který byl jedním s hlavních zakladatelů organizovaného alpinismu v Alpách. Na jeho počest byla v přízemí Národního domu instalovaná rozsáhlá výstava s dobovými předměty. Při příležitosti slavnostního otevření výstavy, kterého se po boku prezidenta festivalu Ladislava Jirásko zúčastnil i starosta obce Kals pan Klaus Unterweger, šéf spolku horských vůdců Peter Ponholzer, správce chaty Stüdlhütte Georg Oberlohr, muzikální virtuóz Martin Gratz a praneteř Johanna Stüdla paní Elfriede Klein, dostal prezident České republiky dřevěnou maketu kříže z vrcholu Großglockneru, u něhož před několika lety se svojí manželkou stál. Radek Jaroš měl letos úspěšnou sezónu, a tak ve spolupráci s Českou televizí natočil velmi zdařilý dokument. Díky němu a sérii fotek se mohli diváci dozvědět, jaké to je, když se dva Češi seberou a odjedou vylézt dvě osmitisícovky. Metodik rakouského Alpenvereinu Michael Larcher je světová kapacita přes problematiku lavin. Jeho přednáška byla velmi poučným zdrojem informací pro všechny vyznavače zimních outdoorových radovánek. Nejen radovánky, ale i adrenalinové sjezdy potom divákům předvedla slovenská skialpinistka Ivana Filová. Po ní již patřilo pódium dvojici Dušan „Stoupa“ Janák a Pavel „Bača“ Vrtlík. Společnou show začali v duchu jejich smyslu pro recesi a nadsázku. Po krátké vtipné scénce, kdy předstírali, že doma zapomněli DVD, se přeci jen na plátně rozjel jejich film Ochlazení v Matrixu. Vynikající tvůrčí nápady, střih, efekty a lezecké umění nakonec vytvořily unikátní dílko, které se stalo jedním z největších překvapení festivalu a zároveň mezi diváky s naprostým přehledem získalo cenu za nejzajímavější přednášku dne.

Stoupa s Bačou při úvodní scénce své show

Stoupa s Bačou při úvodní scénce své show


Stejně jako loni přivezl do Prahy Ang Tshering Sherpa, předseda Asijské horolezecké asociace, sadu zlatých medailí za výstup na vrchol Everestu.
Mezi oceněnými byli další Češi - Leopold Sulovský, Josef Nežerka a David Fojtík.

Medaili od Ang Tsheringa si za výstup na Everst převzali D. Fojtík, L. Sulovský a J. Nežerka

Medaili od Ang Tsheringa si za výstup na Everst převzali D. Fojtík, L. Sulovský a J. Nežerka


Slovinec Anže Čokl vzal diváky na strhující výlet do opuštěné oblasti Kokshall Too, která se rozkládá na kyrgyzstánsko - čínském pomezí. Jelikož se skromně považuje především za kameramana než horolezce, byla jejich expedice zachycena na velmi kvalitních záběrech, ať už se jednalo o film nebo fotografie. Roger Schäli a Christoph Hainz pokračovali ve vysoko nastavené kvalitě fotografií. Roger divákům představil několik severních alpských cest, které letos zdolal, a jeho zkušenější parťák Christoph zavzpomínal na své divoké období prvovýstupů v Dolomitech, expedici s Hansem  Kammerlanderem, lezení se svojí rodinou a také cestu Magic Mushroom v severní stěně Eigeru, kterou přelezl společně s Rogerem.

Roger Schäli a Christoph Hainz

Roger Schäli a Christoph Hainz


Sobotní program uzavřel zkušený cestovatel a dobrodruh Ruda Švaříček přednáškou o výstupu na Everest s Pavlem Bémem. Jeho mluvený projev patřil bezesporu k nejlepším na festivalu.

Neděle
Nedělní ráno se již podruhé na pódiu objevil Zdeněk Hrubý, který den před tím doprovázel Radka Jaroše, s nímž byl letos na Dhaulagiri a Makalu. Přednáškou o expedici na Lhotse v roce 1999 zahájil hodnotný a velmi poutavý blok vzpomínek na starší expedice.

Radek Jaroš a Zdeněk Hrubý se s Valerym Babanovem potkali letos pod Dhaulagiri

Radek Jaroš a Zdeněk Hrubý se s Valerym Babanovem potkali letos pod Dhaulagiri


O dvacet let dále do historie ještě sáhli členové expedice Jan Stráský a Zdeněk Lukeš, kteří okomentovali film Nad prameny Gangy o prvovýstupech na několik vrcholů v Gharwalském Himálaji. Také slovenská horolezecká jednička Peter Hámor si připravila něco ze svého šuplíku. Komentovaný dokument o projektu Seven Summits začal vrcholovým dnem na Mt. Everestu a pokračoval přes dalších šest nejvyšších vrcholů dalších kontinentů, jejichž specifika dokázal Peter velmi trefně vylíčit.

Peter Hámor při rozhovoru pro lidé&HORY

Peter Hámor při rozhovoru pro lidé&HORY


Další dvě přednášky diváky přesunuly zpět do současnosti. Pavel Pospíšil s Markem Holubcem letos sjeli několik extrémních svahů v Alpách. Jejich fotografie a film předvedly, že české extrémní lyžování má být na co hrdé. Martin Minařík letos vystoupil na Dhaulagiri a pokoušel se i o zrádnou Annapurnu. Z kopců si pochopitelně odvezl spoustu zážitků, které na festivalu barvitě popsal za doprovodu spousty zajímavých fotek. Jeho přednáška skončila na stupnici oblíbenosti mezi diváky jen o dva body na druhém místě. Potom přišel na řadu pro mnohé zlatý hřeb festivalu. Film o rakouské expedici v roce 1978, v rámci které vystoupili Habeler s Messnerem jako první na Mt. Everest bez použití kyslíku, obsahoval autentická svědectví jejích účastníků včetně unikátních záběrů z vrcholu. S dalším filmem o divokých sedmdesátých letech navázal Wolgang Nairz, který byl vedoucím zmíněné expedice v roce 1978.

Wolfi Nairz

Wolfi Nairz


Jako poslední přednášející na pódium přiběhl Ueli Steck – švýcarský klučík s červenými tvářemi, které jako by vyzařovaly jeho nadšení pro svět kolmých stěn. Ve své show se nejprve věnoval extrémnímu prvovýstupu severní stěnou Tengkangpoche (6500 m), zatímco zbytek přednášky věnoval severní stěně Eigeru, v níž za poslední roky doslova bydlel. V přednášce dokumentoval cestu za svým snem – vystoupit stěnou v čase pod 4 hodiny. To se mu při prvním pokusu povedlo. Když doběhl na vrchol, začalo festivalové publikum spontánně tleskat (bezesporu jeden z nejhezčích momentů festivalu). Ueli chtěl ale tenkrát ještě víc. Dřel techniku jako profesionální horolezec a k tomu podstoupil náročný vytrvalostní trénink, za jaký by se nemusel stydět profesionální vytrvalostní běžec nebo cyklista. Jednoho dne Ueli řekl, že je připraven – podíval se k vrcholu, pak sklopil oči směrem k hodinkám  ... Zmáčkl tlačítko stopek a představení srovnatelné s Paganiniho sólem na housle začalo. Ueli vyběhl stěnou v čase 2:47. Neuvěřitelné, nic jiného se k tomu nedá říct. Snad jen komentář jedné z organizátorek: „On běhá do šedesátistupňového svahu stejně rychle jako já po rovině!“ Ueli si zaslouženě odnesl cenu za nejlepší přednášku dne. Možná že je před ním další výzva, před kterou by také musel absolvovat náročnou tréninkovou proceduru – třílitrová Becherovka za 2:47 !?


Ueli Steck

Ueli Steck


Tak takový byl letošní festival – festival neuvěřitelného Stecka, vše přeživšího Babanova, zázračného Adama Ondry, živelného Máry Holečka, pohodového taťky Christopha Hainze, mimozemšťanů Bači & Stoupy, pamětníka Wolfiho Nairze, a dalších fenomenálních osobností českého i světového alpinismu. Těšíme se na příští rok a všem, kdo se letos do Národního domu přišli podívat, děkujeme.

A na závěr několik údajů:

Termín konání: 21. -23. 11. 2008
Místo konání: Národní dům na Smíchově
Počet přednášek: 23
Počet platících návštěvníků: 1286
Počet vydaných vstupenek pro sponzory: 626
Počet návštěvníků celkem: 1912
Počet partnerů - vystavovatelů a sponzorů: 33
Počet ubytovaných alpinistů a hostů ze zahraničí: 102

Doprovodný program:
1/ výstava Praha, Stüdl, sekce Prag a začátky organizovaného alpinismu v Evropě
2/ fotografická výstava Ladislava a Marcely Novákových: Svět hor
3/ veletrh outdoorových firem

Mezinárodní jury festivalu:
Ang Tshering Sherpa - NEP, Viki Grošelj - SLO, Jiří Novák - ČR, předseda

Zahraniční partner festivalu: společnost Salzburger Land Tourismus

Mimořádný moment festivalu: návštěva prezidenta republiky Václava Klause

Zleva - Martin Minařík, Valery Babanov, Jiří Novák a Ueli Steck

Zleva - Martin Minařík, Valery Babanov, Jiří Novák a Ueli Steck

Daniel Polman   [úpravy] 13:00 25.11.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 chlast a lezení bez přikras15:58:58 25.11.2008
Stoupa s Bačou byli fakt hustí, a měli neskutečnej film Matrix, chlamali jsme se od začátku do konce, fakt neco uplně jiného, něz co jsem dosud viděla..
Lukiodpovědět 
 Re: chlast a lezení bez přikras09:01:28 26.11.2008
neco podobneho jsem vloni videl na GoKamera v Brne v pripade Libora Uhera. Ani jsem skoro nepostrehl, ze stoji na druhe nejvyssi hore sveta :-D
Larsodpovědět 
  Re: chlast a lezení bez přikras10:26:43 28.11.2008
Jo, kluci předvedli perfektní film - umí lézt a mají smysl pro humor - kombinace pro přednášky jako dělaná. Jinak taky mě v neděli dostal Ueli Steck - to je dobrej blázen - mimo mé chápání...! No a Babanov a jeho dvouměsíční pobyty v zamrzlých stěnách sedmiticícovek - no comment... Tož šikovní borci...!
kerosinodpovědět 

 Kříž19:12:26 25.11.2008
Chodí vlasatá mánička s obrovským dřevěným křížem na krku po nádraží a nadšeně všem zvěstuje Evangelium. Přistoupí k němu  slušně oblečný pan farář, tak, že byste to do něj neřekli a zeptá se: “Mladý muži zdalipak víte co to nosíte na krku.?“ Vlasatá mánička odpoví: “Ty vole kdybys věděl kdo na tom kříži za nás trpěl tak by ses tak blbě neptal!”
Pletanodpovědět 
 Re: Kříž22:00:35 25.11.2008
Hmm, to jsem nejak nepochopil...
neznabohodpovědět 
 Re: Kříž00:57:27 26.11.2008
wow... velice podnetna poznamka k festaku, kdo to tam rikal???
sotechodpovědět 
  Re: Kříž01:52:16 26.11.2008
Ahoj, není důležitÉ jestli to, tam někdo říkal, nebo ne. Důležití je to, že panu prezidentovi a první Dámě nedali Rakouští horolezci z vrcholku kus šutru, nebo lišejníku. Důležité je to, že Rakouští horolezci nezapřeli křesťanskou víru svých předků a darovali prezidentskému páru to nejcenější co mají KŘÍŽ.

Správněni by ten vtípek měl být možná takto:

Chodí vlasatá mánička s obrovským dřevěným křížem na krku po nádraží a nadšeně všem zvěstuje Evangelium. Přistoupí k němu světsky oblečený pan farář a zeptá se: “Mladý muži zdalipak víte co to nosíte na krku?“ Vlasatá mánička odpoví: “Ty vole kdybys věděl kdo na tom kříži za nás trpěl, tak by ses, tak blbě neptal a nosil bys ho taky!”

Pletanodpovědět 
   Re: Kříž03:02:26 26.11.2008
Přídavná jména se píšou s malým písmenem ong.
Pájaodpovědět 
    Re: Kříž03:25:33 26.11.2008
No ono těch hrubek je tam vice. Cosi to vypovida o inteligenci pisatele.
muslim Hamad odpovědět 
     Re: Kříž10:54:08 26.11.2008
Ahoj,
nevím jaká je souvislost s hrubkama a inteligencí. Dedukuji, ale že žádná prokázaná.
Ahoj Tomáš
Trdloodpovědět 
      Re: Kříž11:19:32 26.11.2008
vetsina tech zdejsich geniu v zivote neslysela o dyslexii, dysgrafii ..a posuzujou na urovni znalosti latky treti obecne. Krasne jim to ten svet zjednodusuje.
Duraodpovědět 
       Re: Kříž18:31:43 26.11.2008
Ještě jsem slyšel o mozkové dysfunkci, snad netrpí ještě tímto. Moc bych se nedivil.
Steveodpovědět 
        Re: Kříž00:08:34 27.11.2008
mozkova dysfunkce je zastresujici pojem pod kterej spadaj vsechny ty dysgrafie, dyslexie, dysortografie atd. jako kazda klasifikace se to vyviji. Par let tomu nazad levaci byli prevrtavani za kazdou cenu, autisti byli proste cvoci na ustav, stacilo byt nahluchlej a clovek skoncil ve zvlastni skole protoze pomalu chapal ( a jeste se u toho blbe tvaril kdyz usilovne poslouchal s otevrenou pusou). za neschopnost rozlisit mekky a tvrdy i/y se propadalo nebo prolejzalo se ctyrkama s naslednym celozivotnim handicapem.. a je to kvalitativne ve stejny kategorii jako barvoslepost.
Duraodpovědět 
      Re: Kříž01:49:39 27.11.2008
"souvislost s hrubkama a inteligencí"... když tak souvislost mezi hrubkami a inteligenci
Dedukuji, "ale že žádná prokázaná"... panáčku pokud se domníváš, že člověk, který se nedokáže naučit a zapamatovat si pravidla českého jazyka, je inteligentni, tak to samo o sobě odkazuje k tvé inteligenci.
podpovědět 
   Re: Kříž06:10:06 26.11.2008
Pletane,proboha tě prosím,už sem raději nic nepiš.Zahrabej se do nějaké jeskyně a zůstaň tam hodně dlouho.S křížkem a svěcenou vodou ti tam určitě nebude nic chybět...děkujeme!!!
oberammergauodpovědět 

 Magic Mushroom...07:27:56 26.11.2008
A já zas nepochopila přednášku Christopha Hainze o tom, jak maj jeho děti rády špagety...
Blondýna z Londýnaodpovědět 
 Re: Magic Mushroom...09:16:13 26.11.2008
Byla trochu osobní. No a co? Kromě dětiček a jódlování tam bylo i lezení a skvělý výkony a fotky ze stěn. Takže kdo hledá, najde. (Mimochodem, dík za zajímavej článek.)
D.odpovědět 
  Re: Magic Mushroom...09:54:32 26.11.2008
...jo ty asi myslíš jak lezla celá rodinka na Tre Cime...
Blondýna z Londýnaodpovědět 
 Re: Magic Mushroom...10:05:43 26.11.2008
Asi nemas deti...
I rodinny zivot patri k zivotu horolezce a Hainz to tam zminil v ramci prurezu cele sve kariery. Az budes po kopcich tahat prcky, prijdou ti takove prednasky zajimave. Tech deti tam nebylo tolik, abys musela tohodle borce hanet. Myslim, ze ta prednaska byla vyvazena a naopak pohledem do osobniho zivota i originalni. Je to proste stastnej fotrik, kteremu se podarilo skloubit horolezectvi s rodinym zivotem - prejme mu to.
Kalicodpovědět 
  Re: Magic Mushroom...10:35:11 26.11.2008
já mu to přeju, ale jela jsem kvůli tomu 100 km...možná proto to pro mě bylo zklamání...
Blondýna z Londýnaodpovědět 

 nemcina10:51:24 26.11.2008
len ten preklad z nemciny bol zase katastrofalny :(. Lepsi ako minuly rok, ale aj tak... Napriklad ten film Divoka 70 leta mi to uplne pokazilo :(. Inak super.
omikodpovědět 
 Re: nemcina14:29:47 26.11.2008
myslim, ze kdyby preklad z nemeckeho jazyka nebyl, bylo by to pro vice lidi daleko srozumitelnejsi. takhle tomu nebylo rozumet vubec ;o[

nevim, jestli to pani tlumecnice nemela zaplaceno ale zaklad kazdeho tlumocnika je si udelat obrazek o oboru o kterem tlumoci; coz v tomto pripade bylo hodne tristni.

aspon zakladni terminologii by to chtelo a taktez nevynechavani pomerne dulezitych pasazi pro poslochuca [jako klasifikace apod.], coz se tlumocnici mohlo zdati nepodstatne, lez pro vetsinu posluchacu smerodatne...

jinak festival byl povedene a rad se stavim zase pristi rok.
belganodpovědět 
  Re: nemcina14:05:10 27.11.2008
ja byl na festaku v patek a kdyz pani tlumocnice pretlumocila vyraz bewirtschaftete Alm jako nahorni plosina nebo louka, soustredil jsem se radsi nemcinu.
aTomodpovědět 

 Duchovno k horám a k lezení patří.15:35:54 26.11.2008
Tímto příspěvkem bych chtěl upozornit na skutečnost, že je vhodné mluvit o Bohu i na lezeckém servru, neboť všechno se vším souvisí a jak říká horolezec - farář Andrej Legutský:"Duchovno k horám a k lezení patří."

Mnohé z vás znám a vím, že přicházíte vy i já do let kdy smrt ať už v podobě pádu, nemoci...bude přicházet stále častěji, doufám proto, že tyto odkazy budou vodítkem, který v těžkých životních situacích pomůže nasměrovat horolezce či jejich rodinné příslušníky k těmto horolezeckým "kaplanům," kteří  jako horolezci dokáží s vámi soucítit a jejichž posláním je stejně jako u vojenských kaplanů připravit lidi i na život věčný.



Fotografie far áře - horolezce  Andeje Legutského (viz. seznam horolezců kně žích) z podtatranské obce Važec se kterým jsem měl tu čest si zalézt v roce 2006 na umělé stěne v jeho farnosti.


Ří mskoka tolický fa rář Maroš Kuffa
námět, scénář a režie: Ladislav Kaboš
kamera: Peter Kubela
střih: Miloslav Liška
© Česká televize 2003
Dokument o „žakovském zázraku“ Mariana Kuffy
Charisma čtyřicetiletého ing.Mariána Kuffu, bývalého horolezce, karatisty, zemědělského inženýra, milovníka koní a římskokatolického kněze z podtatranské obce Žakovce přitahuje věřící i nevěřící všech generací, a to nejen ze Slovenska a Čech, ale dnes už prakticky z celé Evropy. Jeho dramatický životní příběh odhaluje kořeny motivace, která ho vedla k tomu, čím se dnes zabývá a čemu zasvětil celý svůj život. Několikrát se ocitl na hranici života a smrti, a to ho ve třiceti přivedlo do kně žského semi náře. Při horolezeckém výstupu spadl tak, že přežil jen zázrakem. „Tehdy jsem si řekl: Pane, když ty si mi daroval život, tak já ti ho musím vrátit posvěcený...“


Další odkazy jsou v diskusi s redakcí na konkurenčním vebu. Udělal jsem k vůli mazalovi mezery mezi odkazy a slovy.
Pletanodpovědět 
 Re: Duchovno k horám a k lezení patří.17:42:27 26.11.2008

Jako mladík jsem v Prachovkách udělal asi 28 prvovýstupů, ale jezdil jsem i do Adršpachu a do Tater. Později, když jsem studoval v Římě teologii a připravoval se na kněžství, často jsem jezdil do švýcarských Alp a italských Dolomit. Tam jsem také vedl skupiny mládeže ze saleziánského centra svatého Martina v Kassies v Tyrolsku. Dodnes na to vzpomínám. Lezlo nás několik kněží, například jezuita P. Kolář nebo salesián P. Horák.

http://www.biskupstvi-ltm.cz/zdislava/ ?sekce=1&rubrika=4&clanek=60




Pletanodpovědět 
  Re: Duchovno k horám a k lezení patří.19:22:02 26.11.2008
Jako ... To psal fakt Pletan, nebo si z neho dela nekdo timhle zpusobem prdel?
odpovědět 
   Re: Duchovno k horám a k lezení patří.20:21:39 26.11.2008
Důležité je to, že panu prezidentovi a první dámě nedali rakouští horolezci z vrcholku kus šutru, nebo lišejníku. Důležité je to, že rakouští horolezci nezapřeli křesťanskou víru svých předků a darovali prezidentskému páru to nejcenější co mají KŘÍŽ.

Smutné je, že naši horolezci popírají, že je duchovno spjaté s horolezectvím už od počátku tohoto sportu i když sice u počátku horolezectví v 19. stol. nebyli jenom kněží, ale i inteligence, podnikatelé,.., tak tyto křesťany vrcholky hor lákali protože, tam duchovně cítili, že jsou Bohu blíž.

Byli ovšem i tací jejichž motivací bylo něco jiného.


Pletanodpovědět 
    Re: Duchovno k horám a k lezení patří.21:03:56 26.11.2008
Jo a nepleť sem vojenské kaplany. Většina vojenských kaplanů v misích funguje spíše jako psychologové než zvěstovatélé víry. Oni jsou to totiž povětšinou příjemní a inteligentní lidi a taky k nim máme my, ač neznabozi, víc důvěry než k psychologům. Jsou prostě více lidští. Většina vojáků jsou ateisti a rozhodně neberou kaplana jako někoho, kdo by je měl připravit na posmrtný život. Tak by jsi neměl kázat neznalé veřejnosti bludy.
Martinodpovědět 
     Re: Duchovno k horám a k lezení patří.21:17:18 26.11.2008
Mnohé z vás znám a vím, že přicházíte vy i já do let kdy smrt ať už v podobě pádu, nemoci...bude přicházet stále častěji, doufám proto, že tyto odkazy budou vodítkem, který v těžkých životních situacích pomůže nasměrovat horolezce či jejich rodinné příslušníky k těmto horolezeckým "kaplanům" se znalostí psychologie, kteří jako horolezci dokáží s vámi soucítit a jejichž posláním je stejně jako u vojenských kaplanů od, (kterých se liší pouze "tím, že nenosí uniformu) připravit umírající lidi na život věčný.
Pletanodpovědět 
      Re: Duchovno k horám a k lezení patří.21:38:36 26.11.2008
Tak jako je S. Petr patronem rybárů a, tak jako je Sv. Hubert patronem myslivců, tak je SV. BERNARD DE MENTHONE, patronem horolezců, lyžařů, obyvatel a pocestných v alpské oblasti zdroj: http://catholica.cz/?id=2612
Horolezec - papež Pius XI. ho roku 1923 jmenoval patronem horolezců.
Pletanodpovědět 
       Re: Duchovno k horám a k lezení patří.21:42:13 26.11.2008
Biskup obyčejných lidí
27.3.2002 Magazín AD, Josef Beránek
Karel Herbst, salesián, horolezec, dlouholetý předseda redakční rady AD magazínu, bude v příštích dnech vysvěcen na pomocného biskupa pražské arcidiecéze.

http://starepaky.newton.cz/kaja/ad270302.htm
Pletanodpovědět 
       Re: Duchovno k horám a k lezení patří.23:06:26 26.11.2008
Svaté alias patrony vymyslela katolická klika v okamžiku, kdy lidé zjistili, že v lesích, na horách, na cestách kamkoliv a u vody je mnohem příjemněji než v kostelích. Tak tam vnutila své Připomínače.
Potom udělala rozřazovací zkoušky u kněží a ti, co udělali pár dřepů, byli vysláni s kříži hyzdit všechny vrcholky, kam vylezli. Jejich následníci je dodnes vylepšuji.
Nic láskyplného na tom nevidím...
Du-hovníodpovědět 
        Re: Duchovno k horám a k lezení patří.13:35:00 27.11.2008
Svatí patroni se uctívají už od starověku. V Izraeli a okolí, zbožní utíkali jako sv.Jan Křtitel na poušť, v Rusku do sibiřských lesů, v Řecku do hor.

... Wildlahnerscharte k Falcher Keserer (3 255 m) a dále na Grosser Keserer (3 263 m).
První pokusy o dosažení vrcholu spadají do první poloviny 19. století, kdy se zajímal o prvovýstup kněz Peter Carl Thurwieser, nestor rakouských horolezců. Nenašel však mezi místními lovci a pastevci nikoho, kdo by ho doprovázel...


http://www.treking.cz/ horolezectvi/ olperer.htm
Pletanodpovědět 
         Re: Duchovno k horám a k lezení patří.14:03:19 27.11.2008
ježíš mě je z něho šoufl prosím ruku vyšší moc boha všech administrátorů aby Pletanoj zamrzly pakety
odpovědět 
          Re: Duchovno k horám a k lezení patří.16:03:40 27.11.2008
Z Ježíše ti být šoufl nemusí. Co kdybys použil mozek a něčím jiným argumentoval něž takovými bezduchými výkřiky. Tady se mnohdy argumentovalo tím, že náboženství do lezení nepatří a já tady dokazuji, že ano a to už od počátku horolezectví jako v tomto níže uvedeném případě.Mazalovy vzkazuji, že uráží rakouské horolezce a svým mazáním popírá výše zmíněnou spojitost lezení s duchovnem.


BEDŘICH JAN JAKUB CELESTIN JOSEF SCHWARZENBERG
(1809 - 1885)

byl jmenován kardinálem titulu sv. Augustina v Římě. Nadále se věnoval uprostřed velehor své práci, ale našel si zde také jeden velký koníček, kterému se věnoval do pozdního věku. Byl to alpinismus.
Dokonce nedaleko obce Krimml na hoře Plettenkogel (2040 m) stojí pomník Bedřicha. Přibližně třímetrový dřevěný sloup s nahoře kovovou mitrou a pamětní deskou. Tvrdil, že na vrcholcích je Bohu nejblíže, a s sebou strhával k alpinismu i ostatní kněze arcibiskupství.
Prvním zdolaným alpským vrcholem byl Schönnfeldspitze (2651 m) pak přišli další velikáni. Objevil dokonce i některé neznámé - neobjevené cesty - dodnes nesou jeho jméno např. Bedřichova cesta z hory Hochkönig (2938 m). Jako první zdolal vrcholy Hochkalteru (2607 m) a Hochtenne (3371 m). Nejvyšším jeho dosaženým vrcholem je Gross Wiesbachhorn (3570 m). Zřejmě největší výkon podal na svém posledním výstupu, kdy jako 64 letý zdolal vrchol Bildstöckljoch (3138). Na počest arcibiskupa byly pojmenovávány cesty, horské chaty, alpinistické společnosti a v Rakousku je dodnes považován za jednoho z průkopníků horolezectví.



http:// www.hss.barok.org/ text-clanku.php?t=692&c=35
Pletanodpovědět 
           Re: Duchovno k horám a k lezení patří.23:43:30 27.11.2008
Pravdu ids, na Scheissekuppe (666 m.n.m) v Mistgau (AT) si zase povazuji nestora vychovy mladeze Lutsche von Pimmela.
Radek J.odpovědět 
           Re: Duchovno k horám a k lezení patří.10:43:08 28.11.2008
Pletane, jdi agitovat prosím jinam. Kdyby byly o Tvoje vejšplechty převeliký zájem, lidi by si k Tob cestu určitě našli. Jsi otravnější, než debaty o magnéziu.
yakuzaodpovědět 
           Re: Duchovno k horám a k lezení patří.12:12:04 28.11.2008
Jojo,Pletánku,máš naprostou pravdu,ale ve své argumentaci opomínáš jednu drobnost:Píšeš o době,kdy se bez církve nedělo a ani nemohlo dít vůbec nic,navíc kromě církevních hodnostářů a šlechty měl málokdo čas,zabývat se tak "neproduktivní" činností,jako je zdolávání vrcholků hor.Tož asi tak,duchovno k horám patří,to by mě ani nenapadlo popírat,ale Ty to vážně přeháníš.I když si myslím,že to s námi všemi myslíš opravdu dobře.
 Ollyodpovědět 
            Re: Duchovno k horám a k lezení patří.17:54:37 28.11.2008
Olly, nemáš pravdu já píši o době kdy už to tak nebylo a v Itálii byla u moci zednářská vláda.
Zednáři před r.1800 na našem území zakazovali lidové pobožnosti jako je růženec, zakazovali přímluvné modlitby k Panně Marii a svatým, zakazovali mluvit o zázračných uzdraveních v kostele. V kostele kněží museli kázat o tom jak pěstovat brambory a jak poslouchat vrchnost-milostpány. Kdo to nedělal, nemohl pracovat jako kněz.O tom píše historik z Č.Budějovické univerzity Dr.Radomír Malý ve svých publikacích.
Pletanodpovědět 
             Re: Duchovno k horám a k lezení patří.12:16:52 01.12.2008
Tak to ovšem excuse moi,asi jsem trošku zanedbl historickou přípravu,ale neboj,doženu to.Každopádně je vidět,že Ty (na rozdíl od spousty a spousty jedinců na tomhle fóru) víš,očem píšeš.Můžu s Tebou nesouhlasit (a taky že s Tebou ve spoustě věcí nesouhlasím),ale dá se s Tebou diskutovat na celkem slušné úrovni.Ovšem na zbytku svého původního komentáře trvám,duchovno k horám patří,nic proti katolicismu,konec konců jsme civilizace katolickou církví ovlivněná (když už ne přímo vytvořená),ale na tyhle stránky to nepatří,promiň.Ale taky trvám na tom,že jsem přesvědčen,že to myslíš dobře.
 Ollyodpovědět 
      Re: Duchovno k horám a k lezení patří.12:05:02 28.11.2008
Pletánku,já nechci život v Ječný,nemohl bych bydlet radši v Žitný a nebo třeba v Celetný?
 Ollyodpovědět 
     Re: Duchovno k horám a k lezení patří.23:14:43 26.11.2008
Nereagujte na toho magora Pletana, ono ho to třeba časem přestane bavit. (Když už se to adminům nechce mazat.)
odpovědět 
      Re: Duchovno k horám a k lezení patří.10:36:40 27.11.2008
No, proč je dnes tak málo svatých?protože když někdo mluví s bohem zavře se do blázince:-)...ještě aby jsme se na laně modlily...myslím že se radši budu držet té skály, duchovno ano, pokud tak vnímáme přírodu a energii z ní. Modlení mi v horách nikdy asi nepomůže, to pak spíš vrtulník, který se snese z nebes:-D..., jen aby mě za to taď nezatkla svatá inkvizice...BTW...hrubky píšu pořád přehazuju písmenka tak aby někdo neměl připomínky:-)mějte se pěkně a drťte at už se modlíte nebo ne:-)
katkaodpovědět 
       Re: Duchovno k horám a k lezení patří.15:49:23 27.11.2008
V blázinci je více těch, kteří se vydávají za faraony, Napoleony...

Ti co skutečně prožili nějaký duchovní zážitek jako v případě Mariánských zjevení, tak jejich zdravotní stav byl řádně prozkoumán. Jinak by to církev nikdy neuznala.Je to velmi zdlouhavý proces.

Myslím, že modlit se na laně sice dá, ale lepší je to před lezením a po něm. :-)

Pletanodpovědět 
        Re: Duchovno k horám a k lezení patří.23:26:10 27.11.2008
Už prosím neeeeee..... prosím...... tohle je moc. Navrhuji zadat do lezce anketu s náboženským vyznáním. Uvidíme, jaké část lezecké veřejnosti se klaní kříži, kdo pokleká na kobereček, kdo věří v pradávné síly hor a horská božstva, kdo prostě nevěří a kdo zahulí a uvidí malý zázrak. Prostě takový malý sociologický průzku českým lezectvem.
Martinodpovědět 
         Re: Duchovno k horám a k lezení patří.23:41:50 27.11.2008

Proč ne já jsem pro, ale mělo by to být viditelné na hlavním panelu, zkrátka zavedl bych tady nějakou rubriku pro horolezce, kteří jsou věřící a pro ty, kteří kladou otázky.


VĚDĚL SI ŽE: George Mallory - Wikipedie, otevřená encyklopedie
Jeho otec byl kněz. Mladší bratr Trafford Leigh-Mallory byl vysokým ... je spíše zbožným přáním jeho příznivců, zkušení horolezci se shodují na tom, ...

http:// cs.wikipedia.org/ wiki/ George_Mallory
Pletanodpovědět 
          Re: Duchovno k horám a k lezení patří.07:28:14 28.11.2008
To už je vrchol! ty tady chceš zavádět ankety a sekce pro věřící? budu brát, že si děláš jenom p*del - k pobavení to bylo docela dobrý. Založ si vlastní stránky a tam si dělej co chceš. Neotravuj ostatním pěkné články tvýma výkřikama. Na Jandíkovo stránkách už tě maji všichni taky dost, tak po nějaké době zase otravuješ tady!
odpovědět 
          Re: Co k horám a k lezení patří.08:50:18 28.11.2008
Tak, tak. Ovšem ještě více k horám patří včelařství.
K českému pískařství automechanictví a německému knichtiskaření.
K horolezení ale ještě více patří vyměšovaní. Každý horolezec vyměšuje a každý vynesl do hor své h...
Také sex. Následkem jeho vznikl každý horolezec.
duchovníodpovědět 
           Duc! hovno 11:01:20 28.11.2008
Mother of Gods! Za co nas trestas...
Lacoodpovědět 
          Re: Duchovno k horám a k lezení patří.11:19:32 28.11.2008
Vzdělání mám, vlastní inteligenci neposuzuju, ale ten chlap je fakt kokot. To je to křesťanské přesvědčení tlačit všem jedinou víru. Ať si každej věří v co chce, Ty taky, ale proboha, neotravuj s tím všechny diskuse na lezeckých serverech. Já sem fakt nechodím ani kvůli potratům, ani kvůli prozření a ochraně jeptišek z Dixie-Doxan. Prosím, neotravuj jenom proto, že faráž Legutský řekl, že duchovno k horám patří. Viděl jsi tady takhle vtíravý buddhisty, který to taky nemají k duchovnu daleko. Fakt se na to vykašli. Nebo piš aspoň jinam.
Cartmanodpovědět 
    Re: Duchovno k horám a k lezení patří.14:36:27 28.11.2008
Kdo z našich horolezců popírá duchovní složku jejich výstupu? To neznamená, že když to jejich "duchovno" není zabaleno do křesťanského hávu, tak neexistuje. Nebo považuješ za duchovno jen tvůj katolický náhled na svět? Nejsi schopen respektovat, že podoba toho tvého "duchovna" může být u každého jiná?
kuba novákodpovědět 
     Re: Duchovno k horám a k lezení patří.17:31:38 28.11.2008
Respektuji nejen katolický, ale i pravoslavný a evangelický náhled na svět a každý podobný náhled, který nepodporuje lidské sobectví toho pohanského a ateistického jednostranného fanatismu.
Pletanodpovědět 
      666 k horám a k lezení patří.19:04:30 28.11.2008
My satanisté hledáme a nalézáme v horách ďábla. Možná ne hned, ale časem jistě Pletane prohlédneš a přidáš se k nám.
odpovědět 
       Re: 666 k horám a k lezení patří.13:46:21 29.11.2008
Přesně tak-i čarodějové temnot k horám patří.Znám týpka, co musí před každou cestou sežrat malé nemluvně pro štěstí. Když se mu zadaří a dosáhne vrcholu, tak vzdá hold souloží mladé panny.

Prosím vás, mohl by nám tu nějaký satanista, čaroděj, žid, včelař rovněž vysvětlit, kterak duchovno patří do hor? Ať máme kompletní informace a nezkreslený vhled jednostrannou Pletanovou propagandou.
kuba novákodpovědět 
        Zubařství k horám a k lezení patří.14:19:41 29.11.2008
Například zubařství. Na počest zubařům odpradávna pojmenovávali lidé hor význačné vrcholy jako zuby (dent). Spojení lezení a zubařství je viditelné i v úslovích jako: Má toho plný zuby, smrt na mne cení zuby... Známé je i obětován vlastních zubů horám při pádu, nebo v horolezecké hospodě.

Ovšem ještě více souvisí s horami film Limonádový Joe. Hlavní padouch, ale mnohem sympatičtější než hrdina, se jmenuje Horác! V předzávětečné scéně je předznamenána éra Jumpingování. A nakonec důkaz nejjasnější: pomocný statista Franta G. řekl, že prachy za natáčení mu umožnili jet do Tater!!! Ty by snad chtělo CapsLock.
Pes s dobrými zubyodpovědět 
         Re: Zubařství k horám a k lezení patří.14:35:11 29.11.2008
Děkuji za doplnění informací.Ale rád bych zde uvedl nové souvislosti, které význam křížů na vrcholech posouvají do zcela odlišné roviny, než jakou zde presentuje pan P.
V roce 1893 zaznamenali čeští a slovenští myslivci velký úhyn lišek. Ve jménu jejich ochrany se vzdaly lišky jako hlavního terče jejich spanilé "hubertovi jízdy" a zvolili si cíle poněkud méně destruktivní-vrcholky hor. Kříže na vrcholcích českých a slovenských velikánů nejsou ničím jiným než terče, které zde združení československých myslivců vynesly.
Teprve později zneužili mnozí manipulátoři tuto rize pragmatickou věc na vrcholcích k propagaci svých vlastních ideí.
kuba novákodpovědět 
          Re: Zubařství k horám a k lezení patří.14:42:24 29.11.2008
...tím jsem jenom chtěl říct, že i myslivecké terče do hor patří. To by si zasloužilo sólo článek a 300 komentů od myslivců z celé čr.Určitě to zdejší čtenářstvo bude zajímat.
kuba novákodpovědět 
         Re: Zubařství k horám a k lezení patří.00:17:39 31.12.2008
zubařství je super, chlemtám se od ucha k uchu.
můžu to pak někde citovat ?
 martanodpovědět 
          Re: Zubařství k horám a k lezení patří.12:12:51 31.12.2008
Nepochybně! Haf haf!
sir Daglesodpovědět 

 Pletane23:35:35 27.11.2008
Pletane mi z Oberammergau tě vidíme, važ svá slova.
Oberammergauodpovědět 
 Re: Pletane09:22:35 28.11.2008
Pocuvaj ma ty magor, mna zaujimaju diskusie na lezcovi ale bolia ma oci ked musim citat tvoje nekonecne kraviny a vlastne mi znechutis celu diskusiu..si fakt magor..nasilim nikoho neprasvedcis aby zacal verit..ja osobne verim v seba v energiu vesmiru v silu prirody a meditacia je to naco krestania doteraz neprisli..pokoj a mier joga, lezenie, lietanie skialp turistika meditacia to je pre mna duchovno cista a jasna mysel ale ta tvoja sa mi zda byt zahmlena a zacyklena tak ze uz ti asi nikto nepomoze..jezis chcel uplne nieco ine ako nosenie krizov a modlenie sa zial cirkev nepochopila a vyuzila na svoju moc..ver si comu chces a fakt ta prosim v mene vsetkych dovolim si tvrdit ze vsetkych ktori sem chodia UZ NEOTRAVUJ fakt
MTodpovědět 
  Re: Pletane09:49:13 28.11.2008
mas slobodnu volbu, citat nemusis
tvoje vykriky tiez citat nemusim, ale precitam si
Autorodpovědět 
  Re: Pletane16:59:18 28.11.2008

Milovaný slovenský bratře, pocházíš z národa, který má ve státním znaku kříž, který je vašemu národu tak cenný. Stejně cenný je kříž i mnohým rakouským horolezcům. Jejich zástupci předali kříž na festivalu našemu panu prezidentovi Václavu Klausovi. Napomínám tě! Neděláš čest svému křesťanskému slovenskému národu když si tu nehorázně vymýšlíš o Ježíši Kristu jako kdyby se Ježíš měl podobat právě tobě. Vždyť právě Ježíš učil zapři sebe sám, vezmi svůj kříž každý den a následuj mě. Já násilím nikoho nepřesvědčuji. Naopak zde čelím určitému sprostému násilí. Já zde v lásce a pokoji trpělivě napomínáním a snáším urážky. Píšeš, že věříš v energii vesmíru a sílu přírody, ale v to já také věřím. Já věřím i v sílu elektrické energie, která lidstvu slouží. Vím však, že jí někdo vyrábí. Kosmickou energii stvořil a udržuje v chodu Bůh a o něm tady svědčím.
Pletanodpovědět 
   Re: Pletane13:30:24 02.12.2008
od koho kupujes matros??
uprednostnujes lysohlavky alebo LSD?
kolko jointov denne vyfajcis?
krizom sa u nas ohana aj J. Slota a jeho mam za uplneho magora pozri co sa teraz deje medzi nami a Madarskom..
peace
MTodpovědět 

 TAK UZ DOST!!!12:19:59 28.11.2008
drtivou vetsinu co to tu cte nezajimaj Pletanovy vylevy, a co hlavne, z (nekdy) prinosnych diskusi se pak stavaj kupy nesmyslu CO NIKOHO NEZAJIMAJ a jen je obiraj o cas
verim, ze p. Pletan neni zas takovy idiot aby dokazal pochopit, ze jeho prizpevky o jeho vire TADY NEMAJ CO DELAT!!!! at klidne prizpiva, ale na jeho viru tady fakt neni nikdo zvedavej
Alesodpovědět 
 Re: TAK UZ DOST!!!17:17:41 28.11.2008

To v nacistickém německu zase drtivou většinu sfanatizovaných němců zase nezajímal osud židů. Tím chci říci, že být většinou nemusí vždy něco znamenat. V těchto souvislostech by se dalo také říci: Jak mohl být německý národ, který měl Goetha, Mozarta… tak idiotský, že nepochopil zlo, které se kolem šíří.
Pletanodpovědět 
 Re: TAK UZ DOST!!!17:38:46 28.11.2008
Když to admini nejsou ochotni mazat (OK, je to jejich server), tak na toho magora aspoň nereagujte, bude toho míň. (Eventuálně, v optimistické variantě, to Pletana časem přejde.)
odpovědět 
  Re: TAK UZ DOST!!!18:11:52 28.11.2008
Anonyme, chováš se jako komunista Štěpán. Horolezcům nemusíš říkat co mají dělat. NEJSOU DĚTI!

Pokud budou admini spravedlivý a nebudou jako ateisti nadržovat ateistům, tak to tu nechají neboť já tu diskutuji o festivalu v souvislostech s předáním kříže prezidentovi a také o tom jaké jsou vaše horolezecké kořeny. Duchovno prostě patří k horám a k lezení. Toto netvrdí jenom Legutský, ale i nestoři horolezectví.
Pletanodpovědět 
   Re: TAK UZ DOST!!!18:26:56 28.11.2008
Ty primitive! ty si vůbec nepochopil co tady lidem vadí! všem by taky vadilo kdybych dokola furt psal, at nejí kuřací maso z nějakého důvodu. Prostě všechny ser*š s tou agitací, která je vlezlá, nátlaková a nikoho nezajímá. využíváš pouze toho, že na lezce chodí hodně lidí a ty můžeš svoje nesmysly psát do komentářů a tím všechny otravoat a nasírat. Když ti to admini tolerují, proč ne. Kdybych to měl ve své moci já, už by tvoje ip adresa byla dávno zakázaná...
odpovědět 
    Re: TAK UZ DOST!!!18:30:11 28.11.2008
ještě dodatek: dřív se dalo i z komentářů dozvědět zajímavé informace, ty si dosáhl toho, že je čte míň a míň lidí, jelikož lidi nechtějí číst výkřiky o víře a bohu, kdyby to číst chtěli, najdou si odpovídající stránky, kde se vše o víře dozvědí. Tady lidi hledají informace o lezení!!!
odpovědět 
    Re: TAK UZ DOST!!!20:06:20 28.11.2008
Anonyme ty samozvaný mluvčí několika uřvaných jedinců, kteří jsou slyšet. Já to pochopil moc dobře. Lidem vadí když je někdo napomíná. Dnes mnozí chtějí žít jako prasata v bahně a, aby si nepřipadali blbě tak se v tom potřebují navzájem utvrzovat. Proto si přejí cenzuru. Je to strach, že zůstanou v tom bahně sami.
Pletanodpovědět 
     Re: TAK UZ DOST!!!20:17:36 28.11.2008
Pletane, jako prase se tady chováš Ty. Po prohlédnutí několika diskusí si za tím stojím, jakkoliv poslední dobou čtu Lezce jen nárazově. Jak vidíš, klidně se pod to podepíšu. Pokud se cítíš dotčen, pošli mail, klidně si to s Tebou vyříkám jako chlap s chlapem.
Robertodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!20:38:57 28.11.2008
Tak to máš dost posunuté morální hodnoty když nerozeznáš slušnost od sprostých urážek. Tam kde je násilí není pravda!
Pletanodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!20:42:35 28.11.2008
Souhlas s Robertem. Pletan krasne sam sebe popsal jako cunika v bahne, odkud se mu nechce ven a tak se tam svoji podivinskou demagogii snazi dostat i ostatni.
jirkaodpovědět 
     Re: TAK UZ DOST!!!20:34:18 28.11.2008
Pletane, kdybys uváděl mail, pošlu ti tohle na něj. Sice vím, kde ho sehnat, ale tolik energie do tebe investovat nebudu.
Není to tak dávno, co jsi server lezec.cz označil za nacistický a požádal o odstranění všech svých článků a videí. Bylo Ti vyhověno. Neuplynula dlouhá doba a jsi tu zase. Taktika zadávat články v noci nevyšla, dělám noční. Tak jsi to dal pod tento článek jako komentáře. Nehodlám zde o ničem diskutovat, myslím, že ti to už Jirka Sika napsal na mailu a tys to asi nepochopil. Žádný článek, který nepošleš předem ke schválení adminům, na lezci nebude. Používáš stejné metody jako tebou omílaní nacisté či komunisté. Tvé články a komentáře nemají hlavu ani patu, jde jen o propagandu tvého boje. K tomu spousta pravopisných chyb, poselství v Caps Locku a odkazů na podivné stránky. My na to nejsme zvědaví. A na kolotoč demagogických, sprostých a urážlivých komentářů, který roztáčíš, už vůbec ne. Komentáře pod tímto článkem budiž toho důkazem. Žij si jako indián nebo jako kršna, ale přestaň nás přesvědčovat o tvé pravdě, hlavně způsobem, jakým to děláš. Tento server je o lezení a nedává prostor fanatikům, maximálně lezeckým. Byli bychom všichni rádi, kdybys pochopil, že lezec.cz jsou lezecké stránky a ne nástěnka ve Sv. Janu. Děkujeme.
Bídaodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!13:54:01 30.11.2008
Proč ste hoši tak nas...ý , vždyť poslední dobou je na lezci stejně málo ke čtení a ještě míň zajímavýho a tak je nechte ať se perou. DyŤ je to prča:o)))
Vilda 2odpovědět 
     Re: TAK UZ DOST!!!20:37:50 28.11.2008
Mily pletane, jednou jsem ti to uz za sebe osobne naznacil slusne, nestacilo.
Jdi uz s agitaci sveho zivotniho nazoru do prdele a neotravuj na vsech horolezeckych webech
Radek
zobanodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!21:20:28 28.11.2008
Respektuji nejen katolický, ale i pravoslavný a evangelický náhled na svět a každý podobný náhled, který nepodporuje lidské sobectví toho pohanského a ateistického jednostranného fanatismu.
Pletanodpovědět 
       Re: TAK UZ DOST!!!14:47:29 29.11.2008
Úplně mi vyráží dech tvoje tolerance!
:))
Piškotodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!14:21:38 29.11.2008
I hinduisty, budhisty a tatéry? Ó jaká velká pozitivní změna se v tobě odehrála..
kuba novákodpovědět 
       Re: TAK UZ DOST!!!08:34:52 28.02.2014
Kubo po tomhle tvým komentáři z toho tatéři vypadli :-):-):-)
Tom Vidlakodpovědět 
     Re: TAK UZ DOST!!!20:47:21 28.11.2008
:-) Ale jdi, napomínání nevadí. I když copak jsi zač, že se cítíš oprávněný napomínat? Ono nejde o cenzuru, jde o slušný chování. Když někdo ožralej huláká po nocích "konéééc světááá se blíííížíííí! tak ho odvedou, né aby umlčeli varující hlas svědomí, ale aby ten pomatenec nerušil lidi, co si chtějí kouknout bednu, pokecat a nebo číst Bibli.
Tebe nikdo nepřesvědčí, buď jsou proti tobě a pak se stylizuješ do pozice osamělého bojovníka a buditele, nebo zase jsou vlastně všichni s tebou a máš pravdu. Jde ti jen o to se předvádět, plácat pátý přes devátý, kdepak, nereagovat tady nepomůže.
Udělej si svý stránky, dej na ně odkaz a nekaz ateistům, křesťanům, buddhistům... radost z pokecu o lezení.
Není na webech nic odpudivějšího, než soběstřednej uřvanej, tapetář.
prase z bahnaodpovědět 
      Re: TAK UZ DOST!!!21:24:51 28.11.2008
Normální soudný člověk, který není demagog pozná kdo je tu sprostý a pozná i to, že se mé komentáře týkají tématu diskuse.
Pletanodpovědět 
       Re: TAK UZ DOST!!!21:36:09 28.11.2008
Vsichni to vi. Jen ty to nechces vedet. Admini, neni cas uklizet?
odpovědět 
   Re: TAK UZ DOST!!!20:40:01 28.11.2008
Duchovno k horam mozna patri, at uz s nejakym Bohem a krizema, nebo bez nich. Ale zacinam mit pocit, ze ty patris fakt do blazince. Mozna by sis mel najit nejakou zenskou. :)
jx zeroodpovědět 
  Re: TAK UZ DOST!!!21:43:28 28.11.2008
Souhlasím plně. Každý věřící má nějaký náboženský cíl. Někteří se zaměřují do svého nitra, některým je cílem pohnout co nejširší okolí k obrácení. Kdyby pan P. skutečně chtěl pomoci někomu na cestě k Bohu, nemohl by užívat takovéhoto násilí (byť je to násilí "pouze" slovní) k misii pro víru v Bohočlověka, který i ve chvíli svého zatčení násilí (nabídnuté mu na jeho obranu) odmítl! Cílem pana P. je jen zahnat nudu a uspokojit nějakou svou osobní potřebu být slyšen. Navíc zřejmě nemá příliš rozvinuté sociální cítění, aby rozpoznal, že jeho činnost je nanejvýš trapná. Jediným způsobem, jak se zbavit jeho přispívání do diskuse je IGNOROVAT jej. A to TOTÁLNĚ a pokud to nepomáhá, pak i totalitně (čímž myslím: zakázat a mazat :D). Jinak to prostě nepůjde. Tak a děcka neztrácejte čas čtením (:)) a lezte!
Jituleodpovědět 
   Re: TAK UZ DOST!!!08:34:16 29.11.2008
Mé komentáře jsou slušné a bez násilí. Sprostotou tady někteří diskutující pouze se sebe vyplavují na povrch špínu, která jim byla vštěpovaná od dětství. To co si myslí o mně, tak si ve skutečnosti mnozí skrytě myslí o všech věřících.
Pletanodpovědět 
    Re: Tak už dost !14:11:37 29.11.2008
Pletane-mám věřící kamarády, mám kamarády ateisty i traktoristy a všichni spolu dobře vycházíme. Proč? Protože se respektujeme. Ano-naše názory se mnohdy roschází, ale případný dialog vedeme většinou konstruktivně, poněvadž nechceme hanět pohled toho druhého. Kdežto tvé dokolečka opakující se agitace konstruktivní nejsou. Ateisty nazíváš jednostranými fanatiky, přitom sám svůj názor prosazuješ dost jednostranně, černobíle-fanaticky. Příčina těchto hrubých reakcí na tvé agitace jsi ty sám. Dle tvého projevu ty sám máš k duchovnu velice daleko. Jestli máš potřebu napomínat jiné, dovol tedy, abych i já napomenul tebe:
Hledáš konflikt? Pak pokračuj ve své nešikovné agitaci a dál nerespektuj to, že tím mnohé spíše vyvádíš z míry, než aby jsi jim předal nějakou tu duchovní moudrost, útěchu.
Hledáš vnitřní pokoj a ukotvení v Bohu? Pak jej hledej nejdřív v sobě a v tomto usebrání rozjímej nad tím, proč se tvá evangelizace neobejde bez oné konfliktní atmosféry, kterou svými příspěvky odstartuješ.
Jak už tu bylo naznačeno-mnozí zdejší tví oponenti nic nemají proti názorům věřícího, ale proti nešikovnému způsobu jeho prezentace.
Méně mnohdy znamená více.
(na ty moje hrubky se vyserte, taky jsem dis)
kuba novákodpovědět 
     Re: Tak už dost !11:03:47 30.11.2008
tapetování
odpovědět 
      Re: Tak už dost !11:05:30 30.11.2008
Z důvodů soustavného mazaní přenaším své odpovědi na Hory ifo
Pletanodpovědět 
       Re: Tak už dost !22:21:50 01.12.2008
Huráááááá!!!
KarelKodpovědět 
       Re: Tak už dost !06:42:13 02.12.2008
BRAVO!
bejbsodpovědět 
      Re: Tak už dost !12:01:44 30.11.2008
No přečti si některé ty reakce pozorně. Nekritizují tě jen horliví ateisté a nepřátelé náboženství..Takže předmět jejich kritiky není tvá víra, ale, ale co? Odpověz si sám.
kuba novákodpovědět 
       Re: Tak už dost !12:22:24 30.11.2008
Předmět jejich kritiky je jejich pýcha.
Fretkaodpovědět 
        Re: Tak už dost !12:36:30 30.11.2008
Ne, to nedává smysl. "Předmět" jejich pýcha být nemůže, i kdyby pyšní byli. "Předmět kritiky" znamená "to, co je kritizováno". Horlivá, leč nepozorná nebo nedovzdělaná šelmička :) Asi jí to usnadňuje život. Ejhle, jak snadno hodit chybu zas na toho druhého.
Piškotodpovědět 
        Re: Tak už dost !12:40:48 30.11.2008
fretko-nejsi tak trochu pyšná,že jednostraně kritizující odsuzuješ z pýchy? Trocha pokory by ti neuškodilo.
kuba novákodpovědět 

 Na zamyšlení11:46:55 30.11.2008
"Žijeme ve zvláštních časech, kdy mladí i staří jsou vzděláváni ve lži a ten, který se odváží říkat pravdu, je nazýván šílencem či bláznem." Platón, 320 př.n.l.
Svoboda myšlení, svědomí a náboženského vyznání je zaručena. Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny. Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu. (Listina základních práv a svobod České republiky)
J.M.P.odpovědět 
 Re: Na zamyšlení11:59:27 30.11.2008
Hm. A pak taky funguje něco jiného: jeden svobodný řvoun dokáže překřičet spoustu jiných, v tu chvíli už omezovaných lidí, kteří by třeba taky rádi něco řekli, a nebo chvíli měli klid a neposlouchali pořád toho stejného...
Když se takový řvoun hájí "svobodou projevu" přičemž sám asi trochu agresivně narušuje "svobodu" ostatních, působí to trochu kuriózně. Řvoun by ale musel na chvíli ztichnout a popřemýšlet z nadhledu, aby to pochopil, a to řvouni často nedokážou.
Bylo taky řečeno, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná omezovat svobodu druhého, žejo. I když to možná nestojí na stejném lejstru. Ale je to sice vágně formulovaný, ale nutný předpoklad, bez kterého by ani to citované lejstro nedávalo smysl.
Piškotodpovědět 
  Re: Na zamyšlení12:09:26 30.11.2008
Škoda, že ti co se ohánějí citátem o svobodě jednotlivce se tím neohání i v případech kdy horolezci vraždí své děti umělým potratem, aby je další druhé třetí... dítě neomezovalo v jejich sobeckém konzumu jezdit na drahé zájezdy a nakupovat si drahé lezecké nádobíčko.

Svobodná volba končí, tam kde začíná život druhé lidské bytosti.

Miloslav Pletánekodpovědět 
   Re: Na zamyšlení12:19:23 30.11.2008
To už tu bylo, ne?
Piškotodpovědět 
    Re: Na zamyšlení12:32:43 30.11.2008
Podívej Piškote, každý má svobodnou volbu mé příspěvky nečíst!
Míla Pletánekodpovědět 
     Re: Na zamyšlení12:39:39 30.11.2008
Není to tak. Když zahltíš (nebo zasereš, podle gusta) celé tyhle stránky, tak to nejde. Prostě je zkazíš, "zaviruješ". Nevíš, kde je rozumná míra a kdy přestat.
odpovědět 
      Re: Na zamyšlení12:40:04 30.11.2008
Jo, podpis.
Piškotodpovědět 
       Re: Na zamyšlení13:55:03 30.11.2008
To není pravda, já tu reagoval na rakouské horolezce, kteří předali kříž prezidentovi a pomocí několika historický daných důkazů na něž jsem sem vložil odkazy jsem upozornil na skutečnost, že duchovno k lezení a horám patří. Strhla se však sprostá lavina na víru mých předků. Komu se to nelíbilo měl reagovt slušně či vůbec a zůstalo by to pouze u toho mého komentáře.
Pletánek Miloslavodpovědět 
     Re: Na zamyšlení13:41:32 30.11.2008
Proč by člověk musel kvůli tobě, Pletane, filtrovat celou diskuzi pod článkem, kterej ho zajímá.
Jinak např. na IMDb jde, pokud je člověk zaregistrovanej a přihlášenej, zablokovat si sám pro sebe kterýhokoli dalšího uživatele, tzn. že do té doby, než si ho zas odblokuju, nevidím žádný jeho příspěvky. Pak člověk opravdu nemusí číst, co nechce. Možná by něco takovýho stálo za to udělat na lezci, ale nejspíš by to bylo moc práce :-(
Zuzaodpovědět 
   Re: Na zamyšlení12:27:18 30.11.2008
A ještě něco: svobodou (projevu) se tu oháníš především ty. Ty, kterej nejvíc křičíš, reaguješ dokola sám na svoje příspěvky, jež nesouvisejí, a nebo jen velice vzdáleně s články, pod kterými jsou...
Založ si svoje stránky a na nich svobodně piš, o čem chceš, a debatuj, jak je ti libo. Tady třeba upozorni na to, že existují a že ten, kdo bude mít o tyhle věci zájem, je může najít na takové a takové adrese...
Piškotodpovědět 
    Re: Na zamyšlení12:37:41 30.11.2008
Piškote proč lžeš, že reaguji na svoje příspěvky? Každý soudný člověk si může přečíst, že odpovídám lidem, kteří se tady pořád opakujou.
Míla Pletánekodpovědět 
     Re: Na zamyšlení12:42:11 30.11.2008
Zamysli se nad tím proč se opakujou....
kuba novákodpovědět 
     Re: Na zamyšlení12:45:28 30.11.2008
Viz třeba série "Duchovno k horám a lezení patří". Osnova:
Pletan, na něj reaguje Pletan, pak Anonym, pak Pletan, pak Martin, pak Pletan, Pletan, Pletan, pak Duchovní, Pletan...
V některých starších sériích komentářů to bylo stejné, ne-li někdy horší.
Piškotodpovědět 
     Re: Na zamyšlení12:48:05 30.11.2008
Pletane, lžeš tady ty, čtu tady, že jsi se přesunul na hory-info. To už je během krátké doby podruhé, co je tvé přesvědčení nějaké vratké. Nedávno jsi žádal, ať stáhnem tvé články a videa z lezce, kterého jsi označil za náckovský server. Což jsem s chutí udělal. Záhy jsi zpět. A teď zase.
Bídaodpovědět 
   Re: Na zamyšlení01:02:00 01.12.2008
"....jezdit na drahé zájezdy a nakupovat si drahé lezecké nádobíčko."

Diky za vysvetleni Milo, ted uz aspon chapu, proc lidi na drahych zajezdech kradli drahe nadobicko.
jirkaodpovědět 
  Re: Na zamyšlení08:16:43 01.12.2008
Mohu jen souhlasit Piškote. Svoboda otravovat a hulákat do ucha ústavou zaručena není. Pouze svoboda projevu. Pokud by chtěl někdo bránit Pletanovi provozovt web a na něj psát své názory, to by byla jiná. Ale parazitovat na zaběhnutých webech a zahlcovat je ...
Dagodpovědět 
 Re: Na zamyšlení12:19:27 30.11.2008
Myslím si, že i kdyby kluci z "lezce" tvé příspěvky smazali, vůbec by nijak nenarušili tvou svobodu projevu. Koneckonců jsou to jejich stránky a oni si rozhodujou o čem ty stránky budou. O lezení? O teologii? O tetování? Já taky píšu občas dost mimo témata-vůbec bych jim neměl za zlé, kdyby mě občas smázli:-).Jinak bych to vnímal, kdyby byli smazány např. opoziční příspěvky týkající se tématu MG a tak by preferovali jen jednostranný pohled.Samozřejmě to můžou udělat,ale mnozí by to vnímali jako manipulaci.Ano-duchovno do hor patří. Taky názor a snad i k tématu. Mnozí to vidí jinak a tak tě s tvým názorem poslali doprdele-taky názor.
Chceš světu něco zdělit? Máš tu svobodnou možnost založit si vlastní stránky a na nich si můžeš agitovat a napomínat jak chceš. Brání ti snad v tomto někdo?
kuba novákodpovědět 
 Re: Na zamyšlení12:58:06 30.11.2008
..tak si svobodně založ své vlastní stránky. Protože tady tě většina bude svobodně posílat jen doprdele. (někteří slušně, někteří hrubě). Ovšem jestli tě to baví-proč ne.Potom tě možná zcela svobodně majitelé těchto stránek vymažou a dají ti tak možnost vyjadřovat se jinde. Dle tvé logiky bych i já mohl jít do redakce "Práva" a dožadovat se svobody projevu a takto jim vnucovat svůj článek o tom, jak je to všechno na hovno. Samozřejmě mě vyhodí.Jsou to jejich noviny. Zamezují mou svobodu projevu? Ne! Klidně si můžu založit vlastní noviny a šířit své "poslání" do celého světa.
kuba novákodpovědět 
  Re: Na zamyšlení18:45:53 30.11.2008
Dovol Kubo abych trochu polemizoval o tom cos napsal, že to jsou noviny. Víš seriozní noviny autorům platí za články honorář. Domnívám se, že tito lidé vlasně žijí z práce jiných, když využívají lidskou touhu zviditelnit se ze svým horolezeckým "hrdinstvím". Mám takovou teorii, že horolezecká odvaha není většinou skutečnou odvahou, ale pouze věcí cviku. Skuteční hrdinové byli většinou muskulaturou počítačových hráčů nikoliv však svaly a obětovali svůj život za druhé.
Miloš Pletyodpovědět 
   Re: Na zamyšlení19:00:19 30.11.2008
Noviny platí hooráře, protože se prodávají. Tak tvé srovnání nesedí.
Steveodpovědět 
   Re: Na zamyšlení19:05:32 30.11.2008
Pletane, ty si opravdu myslíš, že se kluci z lezce živí jeho provozováním?? Že tady tvrdíš, že "žijí z z práce jiných, když využívají lidskou touhu zviditelnit se se svým horolezeckým hrdinstvím". Měl bys začít používat mozek a přestat blábolit takovýhle kraviny...
Zuzaodpovědět 
    Re: Na zamyšlení19:26:41 30.11.2008
Mně je to celkem fuk, ale kdyby tu nebyli články, tak by tu nebyla návštěvnost a tím i placená reklama ze které se žít dá. Takže zas tak mimo mísu nejsem. Z toho pline, že jsou-li toto noviny jak píše Kuba, tak by měli platit honorář za články jako každé jiné noviny, ale protože Kuba nemá pravdu a noviny to nejsou tudíž nemám problém sem psát zdarma :-).
Pletanodpovědět 
     Re: Na zamyšlení19:40:34 30.11.2008
Já měla svým předchozím příspěvkem na mysli fakt, že z té reklamy se tak možná zaplatí provoz stránek a ne že se z toho dát žít nebo živit rodina...
Zuzaodpovědět 
     Re: Na zamyšlení19:43:18 30.11.2008
Mas takove rekl bych nabozenske pojeti logiky. :) Proste at kdokoliv vydava cokoliv, tak zalezi pouze na nem (v mezich zakona), co ve vydanem materialu chce mit, jestli za to nejakemu autorovi textu zaplati a jestli si za to necha zaplatit od ctenaru. A zalezi pouze na nich, jak si to nastavi. Vsichni to chapou, jenom jeden nabozensky fanatik ma problem s tim, ze mu zde mazou jeho agitku. (Aby ses necitil tolik ukrivdene, tak te muzu uklidnit, ze i me uz smazali par vulgarnich reakci na tebe.)
jx voidodpovědět 
     Re: Na zamyšlení21:15:55 30.11.2008
jasně-každé přirovnání vždy pokulhává. Ale snad bylo jasné, kam toto mé přirovnání mířilo. Dobrá, slovo "noviny" zaměň slovem "jiné webové stránky". Taky nepůjdu řešit na myslivecké stránky lezení a vůbec bych se tedy nedivil, kdyby mé přízpěvky mimo rámec mysliveckých www byli mazány.Už chápeš?
kuba novákodpovědět 
      Re: Na zamyšlení06:06:54 01.12.2008
Opět Kubo nemáš pravdu. Jsou přirovnání, která nemusí vždy pokulhávat. Lezení na mysliveckém vebu se dá řešit velmi snadno. Za kamzíkem se musí přece do skal a, tak dá se myslivcům vysvětlit, že by při lezení do kopce pro zastřeleného kamzíka neměli používat maglajz. :-)
Pletanodpovědět 
     Re: Na zamyšlení21:35:27 30.11.2008
.... a noviny to nejsou tudíž nemám problém sem psát zdarma :-).

Tos vystih spamere. Ať lezec.cz zavede placené komentáře (kdo chce napsat komentář zaplatí) a budeme mít od tebe tvejch keců pokoj.
Prudičodpovědět 
      Re: Na zamyšlení16:44:27 01.12.2008
Pletane pojeď lézt. Já Tě budu jistit a až budeš hodně vysoko pomůžu Ti zbavit se všech Tvých problémů a konfliktů s neznabohy a pošlu Tě blíž k bohu. Tam pak můžeš diskutovat 25hodin denně a nikdo Tě za to nebude kritizovat.
Pipákodpovědět 

 hohohoooo19:51:21 30.11.2008
Jak se někde objeví v diskuzích Pletan, je o komentáře postaráno ... :-))
Ovšem zavání to demagogií a fanatizmem.
olson.vsodpovědět 

 Pletane, zamysli se prosím23:24:16 30.11.2008
Měl by sis Pletane uvědomit, jakou neúctu projevuješ autorům kvalitního článku, když záměrně diskuzi pod článkem strhenš na hádku. Protože je zřejmé, že nejsi schopen pochopit, co ti lidé vytýkají a že jim vadí, že zahlcuješ server o lezení náboženskou ideologií, zkusím to jinak, a prosím, zamysli se opravdu nad tím, než opět jenom rychle naťukáš pár urážlivých řádků. Nepřijde ti nic v nepořádku na tom, že se díky tvému šíření víry začnou lidi vždycky hádat? Přijde ti to duchovní všude vyvolávat spory? Mně osobně by přišlo docela líto šířit jakékoli ušlechtilé poselství za cenu, že v lidech jenom zvířím negativní emoce. Copak ti nepřijde zarážející, že se tě tu nikdo nezastává? Když se strhávají spory o kontroverzní témata, lidi se dělí na dvě skupiny, na jednu pro a druhou proti. Ale tam, kam přispěješ ty, se to rozdělí na Pletana a druhou proti. Nemyslíš ale přece, že mezi čtenáři lezce nejsou žádní věřící, že ne? Asi to je spíš tím, že štveš i ty věřící. Lidi se dělí na ty, kteří dokáží oslovit a sdělit a ti pak mění svět. Ale ty k nim, Pletane, bohužel nepatříš. Bohužel v lidech vyvoláváš jenom negativní pocity. Smiř se s tím, protože bude líp tobě i nám.
verkaodpovědět 
 Re: Pletane, zamysli se prosím16:21:00 01.12.2008
musim nahlas nesouhlasit. myslim, ze Pletanovy umysli jsou vyssi, spravne a fungujici, akorat je jeste nikdo neprohledl. vsimnete si, ze od te doby, co se hadame s Pletanem, zanikly hadky o mago;-)
jenaodpovědět 
  Re: Pletane, zamysli se prosím16:21:22 01.12.2008
sorry - umysly
jenaodpovědět 

 Pletane, vzdej to20:57:20 01.12.2008
Snad už bude klid...
 Bídaodpovědět 
 Re: Pletane, vzdej to23:47:33 01.12.2008
Sem u nás na stěně slyšel,že prej Pletan a Vlk z moravy jsou jedna a tatáž osoba.Nevím co si o tom mám myslet. Co je na tom pravdy?
Jeseterodpovědět 
  Re: Pletane, vzdej to23:59:44 01.12.2008
chááááááá
tak to je parádní prdel!!!

tak já vám to teda řeknu. Pletan jsem Já a sám sobě si tu tak s chutí oponuju..
kuba novákodpovědět 
  Re: Pletane, vzdej to08:03:29 02.12.2008
Jasně jsem Bůh i Ďábel dohromady:-))).
Vlkodpovědět 
   Re: Pletane, vzdej to12:51:23 02.12.2008
Precetl jsem si tuto diskusi ve ktere prevladl jednostrany zaujaty neprofesionalni pohled moderatora nadrzujicimu jedne pravde a to pravde svych sprostych kamaradu se kterymi se nazorove ztotoznuje. Se smutkem musim konstatovat, ze takto netolerantne se chovaji vsechny zacinajici totalitni diktatury.
janodpovědět 
    Re: Pletane, vzdej to13:16:47 02.12.2008
Pletane, nečekal jsem od tebe, že se začneš podepisovat jako Jan.
 Bídaodpovědět 
     Re: Pletane, vzdej to15:16:05 02.12.2008
Jan Miloslav Pletanek pod skalou.... to uz tady jednou nekde bylo - tusim,ze v podivne debate o Tomaskove lomu.
jirkaodpovědět 
      Re: Pletane, vzdej to23:42:54 02.12.2008
Nebyl to spíš Jan Křtitel?
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.