Lavina na chopku | Dobře to dopadlo |
6.2.2010 spadla v Zadním Děrešském kotli lavina, která postihla dva české lyžaře a jeden nebyl zasažen, rozměry laviny: odtrh dlouhý 100 m výška od 10 do 100 cm, délka dráhy lavíny cca 300 m. Nános šírka 60 m a délka 150 m!!!
Dříve než se vám pokusíme přiblížit pád laviny v Zadných Děrešov v Nízkých Tatrách pohledem přímých účastníků uvedeme níže odkaz, ve kterém Horská záchranná služba popisuje událost "svým pohledem" - http://www.hzs.sk/?lang=sk&site=archivsprav&id=1330.
Vše se začalo 15:45 , kdy TROJCE českých lyžařů (vybavená lavinovými vyhledávači) začal sjíždět jeden ze žlebů spadajících z hřebene spojující Chopok s Děreši (v době kdy na stránkách hzs.sk byl vyhlášen lavinový stupeň 2).
Nejprve zlyžoval první lyžař cca do 2/3 žlebu, kde se schoval na za výklenek skály následně sjížděl druhý lyžař, který se zastavil také cca ve 2/3 třetinách v té chvíli do žlebu najíždí třetí lyžař, který po druhém oblouku způsobí odtrh , který se přenesl přes žebro i do sousedního ramene žlebu, tato lavina třetího lyžaře mlela celým žlebem až do doby jejího zastavení, kdy šťastnou náhodou po zastavení laviny zůstal zasypaný jen po kolena a mohl se sám vyprostit.Podobné štěstí neměl druhý lyžař po kterém zůstala na povrchu volně ležící lyže . V tu chvíli začal třetí lyžař který měl celé laviniště pod sebou prohledávat "pipsem" lavinu až po místo , kde se vyprošťoval třetí jezdec, pokusili se volat na 18300, ale bohužel v daném místě nebyl signál proto se rozhodli že jeden sjede k horní stanici "vajíčka" zavolat pomoc (uznáváme že dané rozhodnutí nebylo zcela správné) druhý lyžař pokračoval v prohledáváni laviniště, kdy cca po 5 minutách od zastavení laviny lokalizoval zasypaného, kterému nepatrně ze sněhu vyčníval talíř hůlky , začal odkopávat sníh až k hlavě zasypaného.Podařilo se zasypaného přivést k vědomí a umožnit mu dýchání v tuto chvíli spatřil "hledající" dvojici skialpinistů, kteří sjížděli také z oblasti Děrešů na které zavolal a ti mu pomohli vyprostit zasypaného z laviny v tuto chvíli přiletěl vrtulník , který na místě vysadil záchranáře se psem ten již zkonstatoval, že zasypaný je nalezený a přivolal lékaře, po příletu lékaře byl zasypaný letecky převezen na pozorování do nemocnice v Liptovském Mykuláši odkud byl na druhý den v pořádku propuštěn.
Je jasné , že štěstí hrálo velkou roli v záchraně lidského života a znovu se ukázalo jak je nutné mít kompletní lavinové vybavení, dokonale jej ovládat a lokálně posuzovat lavinovou situaci v každém terénu kam se chystá vyrazit. Detailnější popis celé akce včetně ilustrativního fota od „hledajícího“ -http://www.powpow.cz/clanky.html
O tom jak popsala horská služba danou akci a jaké informace předala mediím si udělá názor každý sám.
HS | 08:34:14 09.02.2010 | Ta zpráva od HS to je teda síla. Asi zachraňovali někoho jiného, nebo to psal někdo od stolu jak jim velí jejich velitel. A hlavně se na konci pochválit...
A jen jednu otázku. Proč si myslíš, že bylo špatně, když jeden z dvojice "přeživších" jel volat na pomoc někoho dalšího? Za nějakou velkou chybu bych to nepovažoval.
Hlavně, že vše dopadlo Ok! | Zdéna | odpovědět |
  | Re: HS | 08:45:57 09.02.2010 | Je to sporný moment, ale patrně proto že přednější bylo v tu chvíli najít a vykopat zasypaného. Vzhledem k tomu, že byli oba plně vybaveni vyhledávači a lopatami, mohlo jim hledání a kopání ve dvou trvat kratší dobu. Přílet záchranářů by v tuto chvíli příliš situaci nevylepšil. | stip | odpovědět |
  |   | Re: HS | 08:56:00 09.02.2010 | Takže oprava, byli vybaveni vyhledávači ovšem nikoliv lopatami! To vidim jako větší metodickou chybu, než rozhodnutí zachránců se rozdělit. Jinak ta zpráva HZS byla dle všeho uvedena na pravou míru a teď už dává smysl. | stip | odpovědět |
Laviny ve světě | 08:49:35 09.02.2010 | Podle raních zpráv na rádiu Beat zapdla velká lavina v Kašmíru na nějakou vojenskou základnu, asi 15 lidí, jestli jsem dobře slyšel. Taky něco říkali, že senát v Itálii schvaulje pokutu za spuštění lavin pro ty co jedou ve volném terénu (na naše snad asi 130 tisíc) Messner se prej proti tomu ohradil. Ví k tomu někdo něco? | martan | odpovědět |
  | Re: Laviny ve světě | 10:42:10 09.02.2010 | Podle sereveru repubblica.it se uvazuje o moznosti zavedeni zakona trestajiciho (mozna i vezenim) toho, kdo zavini smrtelnou lavinu. Zatim by to melo byt v debate ve vlade a parlamentu (takze to muze dlouho trvat). Je to reakce na tragicky minuly vikend pri kterem zemrelo 6 lidi v Italskych Alpach. | Krmic | odpovědět |
  |   | Re: Laviny ve světě | 10:44:03 09.02.2010 | Jeste jsem zapomnel na odkazy pro ty, kteri vladnou italstine: http://ricerca.repubblica.it/ repubblica/archivio/ repubblica/2010/02/08/ valanghe-weekend-tragico-il -governo-adesso-basta.html
http://ricerca.repubblica.it/ repubblica/archivio/repubblica/2010/02/08/ valanghe-killer- sei-morti-strage-nel-weekend.html | | odpovědět |
  |   |   | Re: Laviny ve světě | 11:29:42 09.02.2010 | Díky, zajímavý vývoj práva, nějaké horolezecké kauzy a rozhodnutí teď popsal Schubert ve 3. dílu. | martan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Laviny ve světě | 16:19:12 09.02.2010 | Tohle italší populisté zkoušejí už mnoho let. Před pár lety dali nejlepší pokus: Chtěli odpovědnost za laviny, přilby pro děti a povinné pípáky. Prosadili aspoň helmy pro děti do 14 let. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Laviny ve světě | 16:44:45 10.02.2010 | na helmách není nic špatného! | dogee | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Laviny ve světě | 17:44:03 10.02.2010 | Takhle by se dala asi najít ta informace z rádia:
Sněhová lavina v Afghánistánu si vyžádala už 160 mrtvých. | martan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Laviny ve světě | 20:41:57 10.02.2010 | Nehodnotím, jestli jsou helmy, laviny a pípáky špatné, nebo ne :-) | Kuba Turek | odpovědět |
| 08:52:18 09.02.2010 | Dost zajímavé... | o.. | odpovědět |
  | Re: | 09:09:22 09.02.2010 | Ahoj,
som rad ze to takto dopadlo a ze ta povodna sprava od HZS nebola pravdiva (rozculilo ma, ze sa tam zase niekto do zlabu drbal bez pipaku).
K tomu, ze jeden utekal pre pomoc. Ak spravne rozumiem, tak nevedeli ci ma zasypany pipak a keby nemal tak tam bez psa prd najdu.
Este by ma zaujimalo, ze aky pipak si mal Pavle. Podla toho co pises, asi s kamosmi trosku potrenujeme hrube vyhladavanie.
| Palo | odpovědět |
  |   | Re: | 11:10:26 09.02.2010 | Lukas - ortovox x1
pavel - ortovox F1
honza - Tracker
| Lukaš | odpovědět |
  |   |   | Re: | 18:01:58 10.02.2010 | Ne ze by na tom zalezelo, ale F1 Pavlovi pri hledani davala ciselne hodnoty 26,8, pod 20...? Neprehodils to? Jesteze jste dopadli dobre, to musel bejt silnej :-/ zazitek. | Radek J. | odpovědět |
  | Re: | 09:13:37 09.02.2010 | Ahoj,
som rad ze to takto dopadlo a ze ta povodna sprava od HZS nebola pravdiva (rozculilo ma, ze sa tam zase niekto do zlabu drbal bez pipaku).
K tomu, ze jeden utekal pre pomoc. Ak spravne rozumiem, tak nevedeli ci ma zasypany pipak a keby nemal tak tam bez psa prd najdu.
Este by ma zaujimalo, ze aky pipak si mal Pavle. Podla toho co pises, asi s kamosmi trosku potrenujeme hrube vyhladavanie.
| Palo | odpovědět |
Dotaz | 10:47:20 09.02.2010 | Chtel jsem se zeptat, to je meteorologicky zlab, co jste jeli? Z te fotky to tak trosku vypada.. Diky | Krmic | odpovědět |
  | Re: Dotaz | 11:06:09 09.02.2010 | Zlab je v deresich znaci se pry cislem 31 podle HS | L.m. | odpovědět |
  |   | Re: Dotaz | 12:31:28 09.02.2010 | 31?? Muzes to blize specifikovat tady http://climber. skialpfest.sk/index. php?m=3&vm=3#hdk
Nebo pipadne tady http://www.kamennachata. sk/sk/ skialpinizmus/
Odstran mezery | Vita | odpovědět |
  |   |   | Re: Dotaz | 18:57:55 09.02.2010 | caf..dnes sme tam sli od spodu. lavina padla v zlabe, ktory ma miro peto oznaceny vo svojom sprievodcovi ako zjazd D do hlavneho deresskeho kotla. my sme nastupali do dakeho druheho zlabu vlavo od toho vypadnuteho pri pohlade zdola a mozem povedat, ze hoc to na pohlad vyzera super jazdne, po vykopani sondy v polke sme sa pekne otocili zliezli dole. doskovite jak svina, sonda pod tlakom leti dole. som rad xlapi, ze ste ok, prajem krajsie zazitky. | roman | odpovědět |
  |   |   | Re: Dotaz | 19:05:42 09.02.2010 | caf..dnes sme tam sli od spodu. lavina padla v zlabe, ktory ma miro peto oznaceny vo svojom sprievodcovi ako zjazd D do hlavneho deresskeho kotla. my sme nastupali do dakeho druheho zlabu vlavo od toho vypadnuteho pri pohlade zdola a mozem povedat, ze hoc to na pohlad vyzera super jazdne, po vykopani sondy v polke sme sa pekne otocili zliezli dole. doskovite jak svina, sonda pod tlakom leti dole. som rad xlapi, ze ste ok, prajem krajsie zazitky. | roman | odpovědět |
  | Re: Dotaz | 12:15:56 09.02.2010 | nie to nie je meteozlab ten ide z chopku | | odpovědět |
Díky za poučný popis událostí | 12:47:48 09.02.2010 | Na tom odkazu (http://www.powpow.cz/clanky.html) je velmi dobře popsaná celá nehoda včetně opravdu hodně poučného popisu jednotlivých chyb. Po každé nehodě je stres účastníků pochopitelně obrovský. Chyby zachránců (hlavně ten odjezd se sondou a lopatou ale i nejistota okolo pípáku zasypaného - absence konroly pípáků před tůrou?) naštěstí neměly fatální následky a dobrá práce s pípákem po takovém "zážitku" i vyhrabání hlavy je velikým úspěchem. Klobouk dolů! Snad by se dalo ještě říct, že signál mobilu mohl vyzkoušet ten nestržený ještě nahoře ve žlebu a nehodu snad ohlásit před sjezdem na laviniště. Potom by jste mohli hledat a kopat oba dva. | Moták | odpovědět |
  | Re: Díky za poučný popis událostí | 13:53:11 09.02.2010 | proč tam lezete do takeho hlubokeho sněhu?? co vas na tom vzrušuje? | Jožin | odpovědět |
  |   | Re: Díky za poučný popis událostí | 14:18:30 09.02.2010 | Jozine, bez prosim diskutovat na iDnes nebo na nejaky jiny bulvar, tady o tyhle kecy myslim nikdo nema zajem | Vita | odpovědět |
  |   |   | Re: Díky za poučný popis událostí | 14:51:13 09.02.2010 | nemate nekde tu puvodni zpravu Horske? oni ji uz asi trochu pozmenili... | jena | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Díky za poučný popis událostí | 14:55:54 09.02.2010 | Souhlasím z Víťou,Jožine nikdo fakt nemá zájem tady na tyto kecy!!!Jinak Jeňo původní zpráva je asi boužel pryč,ještě se zeptám kolegů z powpow jestli ji někdo nezálohoval.. | Pipa | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Díky za poučný popis událostí | 14:58:43 09.02.2010 | Souhlasím z Víťou,Jožine nikdo fakt nemá zájem tady na tyto kecy!!!Jinak Jeňo původní zpráva je asi boužel pryč,ještě se zeptám kolegů z powpow jestli ji někdo nezálohoval.. | Pipa | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Díky za poučný popis událostí | 15:01:47 09.02.2010 | nějaká zplácanina nejspíš z té horské je zde
http://www.lezec.cz/diskuse.php?key=73842 | | odpovědět |
mor na vas | 16:57:56 09.02.2010 | naco sa tam trepete ked je vyhlasena dvojka? ja by som vam dal ten vrtulnik zaplatit len by sa tak prasilo. zase cesi na na horach... | antifreerider | odpovědět |
  | na tebe mor ty srači | 17:10:44 09.02.2010 | Kdy chceš jinak jezdit ve žlabech než když je 2.lavinový stupeń ty chytráku jeden slovenský..Asi když se hlásí 3.lavinový že ty pablbe..Jdi prosímtě komentovat něco jiného jo? | pipa | odpovědět |
  |   | Re: na tebe mor ty srači | 10:13:40 11.02.2010 | ty si pablb ty kkt.co cakas kym bude 5ťka lavínová vyhlásená aby ste sa tam vy sponzori slovenskej horskej služby netrepali?je zima,nie?sneh,lavíny.palmy ste čakali??? hlavne,ze sa nikomu nic nestalo.a Mykulas je s makkym i pre boha. | | odpovědět |
  |   |   | Re: na tebe mor ty srači | 15:37:14 11.02.2010 | No ty jsi moudro samo,ty Maďare.Ty jsi byl v Československý armádě velitel co?Tam platilo co Slovák(většinou to byl ale Maďar) velitel ,to debil bez konkurence. | | odpovědět |
  | Re: mor na vas | 17:51:43 09.02.2010 | hmm vidim ze pan sa vyzna... nebuduce si skus rozmysliet co napises lebo toto je taka volovina..... aj keby nulka bola vyhlasena to moze spadnut... | | odpovědět |
  |   | Re: mor na vas | 18:54:38 09.02.2010 | jaj, tady se to rozohnilo..dost trapné mi připadá vzpomínat v této situaci národnost (z obou stran)..ale jinak, při "FR" jede každý na svou odpovědnost,nikoho dalšího nenutí a ani neohrožuje (krom kamarádů, kteří do toho jdou s ním)..tak nevím, o co ti jde..,ale "mor na vás" je hodně ubohé.. | alda | odpovědět |
  |   |   | Re: mor na vas | 09:13:05 10.02.2010 | tak s tim neohrozovanim bych az tak nesouhlasil, nikdy se nemuze presne predikovat kam az lavina dojede a jak bude rozsahla a vubec pochybuju, ze meli predstavu kdo se pohybuje dole pod nima, kdyz z popisu je jasne, ze ve chvili, kdy se "uklizeli" pod skalku, nebylo na ne videt. Dole se mohli klidne pohybovat dalsi lidi a mohlo to sebrat i je....
Dopadlo to dobre a je fajn, ze se zanalyzovaly i chyby, ktere udelali. Ze v tom zmatku a stresu odjel s lopatou i sondou se muze stat velmi lehce, ale meli mit vsichni vlastni. Kontrola pipaku a pak uz zminene "rozhybavani" podchlazeneho je ale popsane v kazde metodice jako jeden ze zakladnich bodu. | Zodiax | odpovědět |
  |   |   |   | Re: mor na vas | 12:01:47 10.02.2010 | To je pravda, nicméně i ti lidé pod nimi, kteří se podybují v místě možného dojezdu laviny se tím pádem pohybují v místech ohrožených lavinou a musí s ní proto počítat. Je jedno jestli ta lavina na ně spadne sama, nebo ji někdo pomůže. Oboje je totiž možné. Jsou na tom tedy všichni stejně. Jiná situace by nastala, kdyby někdo utrhl lavinu, která dojede až do údolí a tam zasype lidi na ulicích ve vesnici. To je ale do lavinové situace 3 v podstatě nemožné a v 4 a víc padají laviny samovolně a pokud dosáhnou obrovských rozměrů, patrně by sjely tak jako tak. | stip | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: mor na vas | 20:43:48 10.02.2010 | Navíc Dereše jsou oficiální freeride zona. | Kuba Turek | odpovědět |
vrchol drzosti | 20:27:00 09.02.2010 | tak toto je vrchol drzosti, ze ta hanba nefacka kritizovat pracu zachranarov. ti chlapci posrali co mohli. tym sa nepochvalia, ze lavina spadla, lebo ju druhy jazdec odrezal, vsak?! rovnako faktom, ze zachranca utiekol volat pomoc aj so sondou, piepsom a lopatou v ruksaku a zasypaneho vyhrabavali iny lyziari holymi rukami! a na to ake zmatocne informacie podal ked dobehol na stanicu ani nehovorim. nahlasil odtrh na zaciatocnej stanici vleku, kde naozaj spadla ina lavina, na hranici lesa. ale lavina so zasypanym bola na opacnej strane na konci vleku! to je obrovsky rozdiel v informacii, ktora je potrebna pri okamzitom zvoleni strategie zasahu v tak kratkom case ako to bolo tu. pretoze ti zachranari tam so skutrami boli na "zaciatku vleku" do 3 minut. a dalsia velmi zasadna vec. nikde sa tu nepise mili chlapci hrdinovia aku strasnu blbost ste spravili ked ste nasli zasypaneho a podchladeneho zacali stavat na nohy! aspon tolko zodpovednosti by ste mali mat, ze si precitate zakladne informacie o tom ako postupovat pri najdeni zasypaneho, ktory je podchladeny, krv v jeho periferiach ma nizsiu teplotu a ked ho postavite a zacnete rozhybavat, dostane sa do srdca a moze zasypaneho zabit. ze vam neni hanba. kazdy jeden z tych "zachrancov" bol na stanici a do oci zachranarom nepovedal ani slovo, ale anonymne vypisovat na internete nepravdive informacie na to odvahu mate. chvalabohu, ze ten zasypany mal tolko stastia, ze prezil aj tento neodborny zasah a ze ste mali tolko duchapritomnosti a vyhrabali ho, ale to, ze tu ociernujete pracu zachranarov, ktori v ten den makali niekolko hodin bez zastavenia, lebo riesili x inych urazov je velmi velmi ubohe. | sjasko | odpovědět |
  | Re: vrchol drzosti | 20:52:01 09.02.2010 | Hlavne ze horska v Tatrach takhle zabila jedno devce, asi pred 5ti lety.... | huhu | odpovědět |
  |   | Re: vrchol drzosti | 21:02:09 09.02.2010 | a co vtěch Jesenikach?? | frenk | odpovědět |
  |   | vrchol nevedomosti | 09:38:07 10.02.2010 | priateľu NETREP....
lebo ani netušíš o čom "točíš"
pri tej záchranke sa stala chyba.......
ale neurobila ju HS, ale niekto iný a pravdepodobne TO aj "zahral do stratena"
radšej tíško čitaj a pouč sa... z toho čo sa stalo | LL | odpovědět |
  |   |   | Re: vrchol nevedomosti | 11:30:26 10.02.2010 | Za zachranu v horach je zodpovedna Horska Zachranna Sluzba (alebo akykolvek nazov si dali) a samozrejme je zodpovedna aj za svojich pracovnikov, resp. dodavatelov v tomtopripade ATE. Takze tak o tej zodpovednosti. Fakturu za zasah (vratane vrtulniku) posle horska sluzba sorry HZS takze kto posle ucet je zodpovedny za sluzby - to je jednoducha logika | | odpovědět |
  |   | Re: vrchol drzosti | 13:09:46 10.02.2010 | netrp a kukni sa tu :
http://www.sirokaveza.sk/blog/linky.php?id=19 | PK | odpovědět |
  | Re: vrchol drzosti | 22:33:55 09.02.2010 | Pročetl jsem si ještě jednou celý článek. Myslím, že jediné co kritizovali byly nepravdivé informace v původní zprávě o zásahu HS (která z nich opravdu dělala naprosté trotly). HS také tu zprávu (bohužel poté co ji přebrala media) opravila. Nevšiml jsem si nějaké kritiky vlastní práce záchranářů. Že udělali mnoho chyb je z jejich popisu události jasné a nijak to nezastírají (http://www.powpow.cz/clanky.html). S tím pohybem podchlazeného, lopatou...je to jistě pravda. Na druhou stranu jeden z nich zachránil druhému, i přes všechny chyby které udělali, život. To že odřízli lavinu bych jim asi nevyčítal. Pokud se to tobě Sjasko nemůže nikdy stát vzpomeň si kolik expertů na laviny v nich zahynulo. Těžko si asi mohli na tu zprávu stěžovat záchranářům do očí pokud ji HS zveřejnila po akci. Můj názor je ten že HS jsou v akci výborní profíci, kteří díky neustálému tréninku a tvrdě získaným zkušenostem chybují minimálně ale psát zprávy o zásahu jim příliš nejde. A ty Sjasko než na někoho začneš ječet měl by jsi příště počítat potichu do deseti. | moták | odpovědět |
  |   | Re: vrchol drzosti | 07:26:44 10.02.2010 | Tak, tak... | Karby | odpovědět |
  |   |   | Re: vrchol drzosti | 09:24:08 10.02.2010 | Měli jste hodně štěstí gratuluju k přežití. | Ondra | odpovědět |
  |   |   |   | Re: vrchol drzosti | 10:55:13 10.02.2010 | preco z toho robite taku vedu,
vzdy si spravte vlastnu sondu a tento rok aj dve.
HZS vzdy pise ze v zlaboch sa posudzuje lavinovka lokalne.
Bez pipsu, sondy a lopaty tam nemali co robit.
HZS su obycajni chalani z dediny, ziadni supermani, vzdy su tam na pomoc a neberu ohlad na to kto a aku chybu spravil, makaju a zachranuju, su ti posledni na ktorych by som pi...oval.
Ale v takychto pripadoch nemaju sancu pomoct.
Po 15 minutach zasypania je vacsionou po zasypanom. ak mu nepomozu jeho partaci, tak ho HZS pride iba dohladat.
Sme o jednu skusenost bohatsi a chvalabohu nas nieje menej. | Jozo Povazan | odpovědět |
  | Re: vrchol drzosti | 11:33:32 10.02.2010 | ja by som mozno pripomenul cvicenie pod odborny vedenim instruktorov z horskej sluzby (cvicenie bolo tiez pre horsku sluzbu) a odtrh laviny tiez v deresom cca 8 rokov dozadu.
| | odpovědět |
  |   | Re: vrchol drzosti | 20:46:21 10.02.2010 | To se tam stává při cvičení horské služby každých co pár let. Občas jsou při tom mrtví. | Kuba Turek | odpovědět |
  | Re: vrchol drzosti | 12:18:05 10.02.2010 | Předně se uklidni. Že postižený podává zmatečné informace by nemělo záchranáře nijak překvapit - pokud je záchranář opravdový profesionál, měl by to dokonce čekat. To že zmatečné informace po zásahu vydává sama HZS se ovšem příliš neočekává. Proto ta "kritika". Že udělali sami aktéři několik metodických chyb sami přiznávají, ale ke cti jim slouží, že to opravdu podstatné udělali dobře: postiženého našli a vykopali dokud dýchal. Jak řekl jeden významný stratég: "dojde-li k bitvě s nepřítelem - prvním kdo padne je předem připravený plán". | stip | odpovědět |
  | Re: vrchol drzosti | 12:32:33 10.02.2010 | spatnou pozici podal kluk z HS ktery videl jiny odtrh a mysle si ze je to prave ten co zasypal toho kluka... popis na HS jsem podal dukladne i s nakreslenim obrazku a urcite nebyl spatny....Kluci z HS jsou profici a svoji praci odvedli spickove. kazdy nekdy dela chyby z kterych se ponauci i ostatni | l.m | odpovědět |
lopata | 10:46:58 10.02.2010 | Nevim, jestli jsem to neprehlidnul, ale jako zasadni chybu vidim to, ze lopatu nemel KAZDY. Ne to, ze nekdo s lopatou odjel, protoze asi odjel se svou vlastni, ale jak to, ze nemeli lopatu vsichni? A samozrejme i sondu. | M. | odpovědět |
  | Re: lopata | 14:06:32 10.02.2010 | jj..souhlasím..a přidávám se k "motákovi"..moc nechápu, nad čím se HS tak rozčiluje, nikdo ji nijak neočerňuje, spíš naopak a kluci jen chtěli uvést informace na pravou míru... | alda | odpovědět |
  |   | Re: lopata | 18:05:34 10.02.2010 | Ta reakce toho típka asi z Horské je dost divná,asi to bude nějaký nervově labylní jedinec co neví vúbec očem mluví.Nějaké osočování ze strany freeraidru tam necítím.Jen to popsali ze svého hlediska!!!!!!!! | Ivan | odpovědět |
Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 10:32:25 11.02.2010 | Dávam do pozornosti dnešné súhrnné vyjadrenie HS k tejto lavínovej nehode. http://www.laviny.sk/index.php?menu=clanky&id=173 | klingáč | odpovědět |
  | Re: Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 14:28:26 11.02.2010 | "Zasypaný bol v lavíne 35 minút."
To jako fakt? Půl hodiny pod sněhem a téměř nic mu nebylo? Pochopil jsem z článku, že tam byl poměrně kratší dobu.. | Hurvajz | odpovědět |
  |   | Re: Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 15:29:39 11.02.2010 | tak asi je to celá doba co byl pod sněhem, hubu mu vytáhli dřív, spíš se rozumí vliv na podchlazení organizmu,... | pochop | odpovědět |
  |   |   | Re: Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 19:42:09 11.02.2010 | me z tech nekterych slovenskych prispevku prijde ze bud neumi cist nebo uz nerozumi cesky, meli pipaky, zachranili se, pomohli si a myslim ze jestli si nebyli jisti jestli mel pipak zaplej nebo ne tak dojet na konec vajcka nebylo zase tak mimo misu jako ta lopata, ponevadz kdyby ho nemel tak ho asi nasli v kostce ledu zatimco ten pes by mu jeste mohl pomoct. hosi gratuluju a priste vsechno v baglu. jeste k tem zachranarum, kdo se pohybuje mimo znacene cesty i v oficialni freeride zone by mel prijmout fakt ze si musi pomoct sam jinak tam nema co delat, a zachranari jsou bonus za ktery jenom tak podekovat a byt vdecni, coz si myslim ze kluci jsou a vyjadrit se k pojebane zprave je v poradku | wilem | odpovědět |
  |   | Re: Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 09:08:20 12.02.2010 | Opravte mě jestli se mejlim, ale myslel jsem si že poučky o tom, že je potřeba s podchlazeným tělem co nejmíň hejbat aby se studená krev nedostala moc rychle z periférií do těla platí při brutálním podchlazení (tělesná teplota 30°C nebo tak něco), a ne po půlhoďce v lavině. | honza | odpovědět |
  |   |   | vychlazeni | 11:05:21 12.02.2010 | Je to tak na hrane: http://www.alpy4000.cz/laviny-info-basic- lavinova-nehoda.php
aspon podle ucebnicovych poucek. | Radek J. | odpovědět |
  |   |   |   | , | 21:07:58 12.02.2010 | A takovejch idiotů jezdí i na naších silnicích víc než dost. | Karel Mladá Boleslav | odpovědět |
  |   | Re: Vyjadrenie HS 11.02.2010 | 22:08:39 13.02.2010 | Než ho našly byl zasypaný asi 10-15 minut. Celého ho vykopali během chvilky. Těch 35 minut bylo do příletu horské. | Jura | odpovědět |
|