LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
RAJČE - Brno
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov
(Sky Club Brumlovka - Praha - uzavřena) - Praha 4

Prodejny
HUDYsport - Liberec
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Petr Bláha dal své první 8c+

rozhovor

Donesla se k nám zpráva, že Petr Bláha vylezl Les maux de la fin 8c+ v oblasti  Déversé ve Francii. Koukáme do deníčku a kde nic, tu nic zapsáno. A tak jsme Fidovi poslali pár zvědavých otázek. "Fido, kdy už si to konečně zapíšeš"?

Ahoj Fido, v deníčku zatím nikde nevidím cestu Les maux de la fin 8c+?
Zatím jsem ji nezapsal, měřím koeficient difuze.

Za jeden týden dvě 8c a druhý týden 8c+. To je teda něco! Gratulace! Řekla bych, že ses tedy hooodně dobře rozlezl. Nebo už umíš řádně zabrat na doraz v klíčovém místě, viz rozhovor na Lezci. Jak to bylo  s  Les maux de la fin 8c+?
Jde o optický klam, zmíněné tři cesty mi zabraly větší část léta. K přelezu Oudaie a Čarodejnice jsem měl dost blízko na přelomu května a června, ale pak jsem se hloupě  zranil a tři měsíce se dával do pořádku. Nemohl jsem zabrat levou paží, tak jsem se snažil nalézt kilometry „lehkých“ kroků v převise a trpělivě čekal na zlepšení. Až v půlce září jsem dostatečně srostl a mohl začít dávat ostré pokusy. Navíc se konečně ochladilo, během srpna a září tu byla příšerná výheň.

A jak moc je teda potřeba zabrat v Les maux de la fin?
Chceš popsat jeden po druhém všechny kroky? Znám je zpaměti, klidně ti to vyradím. Stručně, dole těžkým bouldrem začneš, o třicet pět metrů výš těsně pod slaňákem těžkým bouldrem skončíš, po cestě jeden dobrý oraz, pak dva mizerné a všude mezi tím dlouhá atletická tempa, to vše v pětačtyřicítce převise. Klíčové kroky jsou vesměs přes hladké stiskáče, dost záleží na podmínkách. Občas jsem raději počkal na noční chládek a lezl s čelovkou.


Petr Bláha v cestě Les maux de la fin 8c+

foto by archiv Bláha



Jde o vytrvalostní nebo bouldrovou cestu? Proč sis jí vybral?
Po seriózní analýze jsem cestu vyhodnotil jako vhodnou volbu pro první 8c+. Sedí mi charakterem, dá se nachodit, příliš v ní nehrozí zranění. Pravděpodobnost úspěchu jsem předběžně odhadnul na 80%.

Jak dlouho jsi jí lezl a jaký byl vítězný přelez?
Tak dvacet minut? Zeptej se jističky. Vzal jsem si dovolenou a celý týden jsem padal v kříži v první délce. V neděli se madame Lipenská opalovala na pláži a já vyrazil do skal, kde jsem vymyslel malý trik s pravým ukazováčkem a zalomením zápěstí. V pondělí se mi druhým pokusem povedlo  dát v kuse klíčový krok nad druhým jištěním a pak jsem popadnul příležitost za pačesy a zbývajících třicet metrů s přehledem překráčel. Dolez je psychicky náročný, máš bandasky a musíš se soustředit na sérii těžkých technických kroků. Dost lidí padá u posledního presa.


Petr Bláha v cestě Les maux de la fin 8c+

foto by archiv Bláha


Ty jsi teda zářný příklad postupného zlepšování.  Po sedmi (teď už osmi) 8c ses teprve pustil do 8c+. Děláš to tak cíleně? Chtěl jsi nejdřív utvrdit klasu?
Sedm není zas tak moc, navíc poslední tři cesty padly skoro zároveň. Úterní Oudai byl jen takový “petit projet parallèle“ a přelezl jsem ho vlastně omylem. Už jsem sbalil matroš, smrákalo se a najednou dorazil Daniel Jung, že mě odjistí, tak jsem dal jen tak pro srandu pokus. Zato Čarodejnice je opravdová KING LINE, kdo tu cestu poprvé vidí, tomu spadne brada. Čtyřicet metrů bez dobrého odpočinku převislou klenbou s obtížností gradující pod slaňákem, bezpochyby jedna z nejhezčích cest v Alpes-Maritimes. Navíc šlo o teprve druhý přelez, to je pro mne velmi cenný skalp. Pro představu se můžeš podívat  na blog Guiguiho Lebreta. Co se týká klasy LMDLF, tak mohu jenom říci, že je výrazně těžší než cokoli, co jsem zatím přelezl.

Byl pro tebe velký rozdíl mezi 8c a 8c+?
Očekáváš seriózní vyjádření nebo nadsázku? 8b+ lezou padesátileté dámy, 8c beznozí invalidi, ale 8c+, to už je pro velké kluky.


Petr Bláha v cestě Les maux de la fin 8c+

foto by archiv Bláha


Co dál? Série 8c+ nebo zkusíš těžší?
V polici mám stoh knížek k přečtení a chtěl bych mnohem víc hrát na kytaru a mandolínu. Nemusím pořád jenom lézt.
Vypadá to, že jsi  Oudai L2 8c, La sorciere aux dents vertes 8c a Les maux de la fin 8c+ nacvičoval zároveň. Jak se to dá stihnout?
Stačí se soustředit.

Podle deníčku jsi většinu 8c vylezl do 20 pokusu. Jen do Hot Chili-X jsi vložil 40 pokusů.  Stalo se ti u některé cesty, že jsi jí během nacvičování opustil – zkrátka sis řekl, že to nepůjde nebo vždy věříš a postupně se zlepšuješ a vyřešíš?
Rozpracovaných projektů porůznu pár mám, ale zatím se mi nestalo, že bych slibně načatou cestu těsně před přelezem opustil. Asi si vybírám příliš snadné cíle.

Řekl bys, že ti lezení v Les gorges du Loup a Deversé sedí?
Tady se bude argumentace točit v kruhu. Trávím tam dost času, proto jsem se naučil tamní styl, proto mi to sedí, proto tam trávím ještě víc času, proto se dál zlepšuju, etc. ect. Vím, jaké lezení mě v létě čeká, podle toho vypadá zimní trénink. Třeba letošní zimu jsem celou strávil v posilovně, bench press šestkrát týdně.

Odpočíváš někdy?
Pro jistotu jsem se podíval do diáře. Během prvních dvou týdnů v lednu jsem lezl pouze dvakrát a pak jsem měl jednou v červnu třídenní pauzu. A jednou dvakrát do měsíce vydržím bez lezení dva dny. To by se snad dalo s trochou dobré vůle počítat jako odpočinek.

Do Deversé jezdíš po práci jako my na stěnu.  Myslíš, že bys takové cesty lezl, kdybys to měl obráceně? Nebo v čem vidíš tvé obrovské zlepšení?
Nejen po, klidně i před. V šest ráno jsem vyrazil, dvě hodiny lezl a v deset už zase zařezával. Mít Deversé „za barákem“ pomůže, ale nestačí to, lezců jsou tu mraky a přelezy za 8c+ spočítáš na prstech. Podívej se v Čechách, podmínky má spousta lidí a těžké cesty leze aktuálně jenom Adam Ondra. Jak to chceš vysvětlit? Ten podstatný rozdíl je uvnitř v hlavě, musíš mít v sobě jistou patologickou zarputilost, dá se to jen velmi těžko popsat a ještě obtížněji získat. Zázračný recept ti nedám.

Teď prosba. Momentálně v Česku vytrvale prší. Mohl bys  nám nějak zlepšit lezeckou náladu?
Déšť vadí?Já jezdím do skal, i když sněží :-)

Díky za rozhovor a ať ti to i dál takhle báječně leze!

Simona    [úpravy] 19:23 14.10.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ee?09:15:04 17.10.2011
Vím, že mě asi děsně zdrbnete a ukamenujete (možná necháte viset někde na oprátce), ale nějak mi ten šikovný lezec, neustále se zlepšující a nikdy (s trochou dobré vůle) neodpočívající, nesedí... Přijde mi až moc zdravě sebevědomý. Ale úspěch to je, takže gratuluju!
blitkaodpovědět 
 Re: ee?09:48:14 17.10.2011
No, co ti na to říct. Může ti to tak připadat, ale já spíš mám opačný pocit. Podle mě svoje výkony celkem bagatelizuje. A celkově mě to pobavilo, třeba to s tou mandolínou nebo s jeho definicí odpočinku.
Taky je zajímavé vědět, že i super talentovaní a dobří lezci se umí zranit a musí třeba na čtvrt roku vypustit.
 jirkasodpovědět 
 Re: ee?17:23:52 17.10.2011
Ne,ne. On je fakt hodne dobrej/soudim jen podle rozhovoru/, ale umi to i popravde napsat.
Martas.odpovědět 
  Re: ee?16:08:38 18.10.2011
Ke slohu a sebeprezentaci: Co bys chtěl po absolventovi Matematicko fyzikální fakulty Karlovy univerzity? ...ostatně tak nějak se sám s nadsázkou sebeprezentoval v dřívějším rozhovoru :-)
odpovědět 

 Pěkně10:42:26 17.10.2011
Gratuluji. Při patologické zarputilosti tu brzy bude článek o přelezu 9a.
Bídaodpovědět 
 Re: Pěkně12:45:11 17.10.2011
ano, tento krásný nový termín nechť si každý zapamatuje:)
lezeni fandaodpovědět 

 Neskutečný výkon!10:56:07 17.10.2011
Kolikátý je to přelez tohoto čísla v historii ČR? čvrtý? Pátý?

Jinak předevčírem jsem v Legeru pozoroval A. Petita (mimochodem..moc příjemný chlapík) jak nacvičuje dlouhé vytrvalostní 8b+. Ale moc mu to nešlo. Chtěl jsem mu poradit, aby se na 10 let zavřel do kanceláře, na 8-10 pracovních hodin denně, že pak snad dá 8c+  :-) .

No a také bych se přimluvil aby Juráš vzal Fída do repre. Pokud ne jako řádného člena, tak alespoń  něco jako čestné členství :=) 
torousodpovědět 
 Re: Neskutečný výkon!11:48:35 17.10.2011
8c+? Na Lezci jich je jen 8, když vyfiltruju z žebříčku nej cestu za všechny roky a bez stylu přelezu. Adam, Rosťa, Mráza, Repčík, Kořan, Raška, Stráník, Fido ještě nemá zapsáno.
 martanodpovědět 
  Re: Neskutečný výkon!13:58:31 17.10.2011
Takze bez slovaku patej
odpovědět 
   Re: Neskutečný výkon!14:43:37 17.10.2011
Tyhle počty mi nejdou, z toho seznamu je Slovák snad jen Repčík, ne?
o..odpovědět 
    Re: Neskutečný výkon!15:26:11 17.10.2011
že by tedy 6?
odpovědět 
  Re: Neskutečný výkon!16:55:48 17.10.2011
Kterou 8c+ má vylezenou Pavel Kořán? Dík za odpověď
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Neskutečný výkon!17:00:58 17.10.2011
Ahoj blázne, neznám souvislosti, ale najít si to můžeš i sám, prosím: www.lezec.cz/cesta.php?key=25208
 martanodpovědět 
    Re: Neskutečný výkon!19:14:02 19.10.2011
Aha, už jsem našel. No, to je taková divná oblast, má to nějaké opakování? Ale nechci shazovat,koneckonců Rouhling má také šílené cesty kdesi v divočině kam nikdo nejezdí...
nesmrtelný blázenodpovědět 

 tož to hledím15:15:12 17.10.2011
eeeee...
A.odpovědět 
 Re: tož to hledím17:22:33 17.10.2011
kde jsou ty casy, kdy nam fido na brumlovce zavidel vylezly 9+ky...a ted lezem uplnou tuzku :D
Gratulace ty tucna hlavo!
smrtakodpovědět 

 +16:21:48 17.10.2011
Parádní. Gratuluju! Ať si to dál drží lineární vzestupnou tendenci!
P.odpovědět 

 Gratulace20:25:35 17.10.2011
Velká gratulace a závist. Bydlet na Riviéře a mít tuhle stěnu za barákem. Paráda. Simčo dík za rozhovor.
TomSodpovědět 

 arogance21:43:43 17.10.2011
Před výkony respekt a gratulace, ale jinak na mě působí silně nesympaticky, arogantně a neskromně, viz. například poslední otázka, při který si asi neuvědomil, že většina lezení u nás není převislé vápno, na který je potřeba "trénovat benč 6x týdně":D Už je ale, jak sám píše, velký kluk, takže jen tak dále.
Knápaodpovědět 
 Re: arogance22:01:09 17.10.2011
???
torousodpovědět 
  Re: arogance22:06:34 17.10.2011
???
Knápaodpovědět 
   Re: arogance22:54:00 17.10.2011
pravda, taky jsem se zamyslel, jestli tu fakt máme super podmínky pro 8c+. A my tu šanci asi nějak prošvihli..
Ale z věčně kritických komentů bych blil. člověk si rozmyslí něco na Lezci zveřejnit..
A.odpovědět 
    Re: arogance23:14:34 17.10.2011
Můj koment obdivuje přelezy a dřinu to za 1., ale zároveň popisuje můj názor na povahu tohoto lezce, vyplývající z rozhovorů. Jestli se u rozhovoru směje a odpovídá s vtipem, tak ok. (bohužel z textu to není patrné, to by mohl objasnit jedině autor rozhovoru). Když si člověk přečte rozhovory s Adamem, Deanem Potterem, Chrisem a spoustu dalších špičkovcýh lezců a lezkyň, je mezi těmito rozhovory a rozhovorem s PB vidět nějáký rozdíl:-) Jaký, ať si na to přijde každý sám. Těším se na další přelezy.
Kodpovědět 
   Re: arogance23:07:32 17.10.2011
možná, ale s ohledem na "Fidovo" projev /nejen v tomto rozhovoru/ bych to viděl zejména na jakýsi komplexík směrem k českým lezcům, nejvíce pak k babám ?
Ivanodpovědět 
    Re: arogance23:21:24 17.10.2011
Souhlas. Jestli má něco proti nám, kteří nemáme možnost pobývat dlouhodobě na vápně a lízt takřka celoročně, a musíme po dešti nedočkavě čekat až nám to konečne uschne, nebo čekat až nám zpřístupní skály, tak ať tu averzi vůči nám, písku a ženským nedává alespoň tak okatě najevo.
Kodpovědět 
     Re: arogance01:48:25 18.10.2011
Fidovi to opravdu leze super, patří mu k výkonu gratulace, o tom žádná. Ale ty jeho projevy na Lezci taky moc nemusím. I ten jeho humor je takový arogantní. Napsat, že 8c lezou beznozí invalidi mi jako výborný vtip fakt nepřijde. Nejspíš mám rád úplně jiný druh humoru než Fidouš.
Honzaodpovědět 
     Re: arogance10:39:15 18.10.2011
K jako kňučil? Je sebevedomy no a co. Kdyby nebyl, tak by tu psal akorat hloupy komenty jako ty a ja. On misto toho leze a poradne na to trenuje. Podotykam, ze osobne ho neznam. V cechach se nenosi byt dobrej, byt na to hrdej. Od kazdeho se ceka skromnost, klidne i hrana, a takovy ten pristup to jsem vlastne vylez omylem, vite ja moc netrenuju... Aby kazdy pupkac u kompu mohl zit v iluzi, ze kdyby dal na smichove o cestu vic a nebo zkusil misto tech osmi 7+, tam dat jeste jednu 8-, tak to za chvili leze taky ;-)
odpovědět 
      Re: arogance17:33:22 19.10.2011
Mluvíš mi z duše! Tady akorát každý pláče jak špatné má podmínky, jak musí makat 10 hodin denně, jak musí čekat na uschnutí mokrého písku (jako by mu pomohl na sportovní c+) a tisíc jiných výmluv. Že lezou 8c beznozí invalidi? Ale ve světě to tak je! Probuďte se! Prostě Fido dává lezení vše a ví to.
Vencaodpovědět 
       Re: arogance18:52:35 19.10.2011
Na nic si tu nestěžuju, času mám jak srač.k:-) Lízt můžu takřka denně...ale nepochopili jste že tohle tu neřeším. Jen jsem se vyjádřil k povaze vašeho kamaráda, kterou cejtím z těch rozhovorů. Nic víc:-)
odpovědět 
        Re: arogance19:00:11 19.10.2011
Já ho vůbec neznám, jen pro představu...
Vencaodpovědět 
 Re: arogance21:42:12 18.10.2011
dýment?
smrtakodpovědět 
  Re: arogance23:00:10 18.10.2011
jo, prostě prosťáčkovsky dýment..
le big zloba macodpovědět 
   Re: arogance19:16:58 19.10.2011
Neee, jen matfyz mozek či podobná hrůza :-)
nesmrtelný blázenodpovědět 

 90% ženských jsou tlustá prasata!09:02:51 18.10.2011
Tak se vyjádřil wimbledonský vítěz Richard Krajicek na adresu většiny tenistek. Obdobně se Fído nediplomaticky vyjadřuje na adresu výkonů mnoha našich lezců a lezkyń v repre nebo na hranici reprezentace.

Fído ví že není žádná hvězda , ani všestranný lezec a že na písku a na mnoha českých skalách a v Juře by jej přelezli možná desítky českých Lezců.Fído ví  že si nemusí budovat mediální obraz, proto při příležitosti rozhovoru rád opakuje věci ohledně intenzity tréninků mnoha lezců a lezkyń to, což již mimoiné pronesli i jiní, např. Petr Resch na Lezci.

Já osobně se na téma intenzity tréninu a hodnotu přelezů nebudu vyjadřovat, pro mě osobně je cennější pokud se lidé k sobě dokáží pěkně chovat a usmát se na sebe.

Nemusí  všichni podávat maximální výkony na skalách. Je mi cennější úsměv obtloustlé holky než přítomnost nabušené namyšlené lezkyně.
Také je pravda že Ćeši mají velmi dobré skály, šutry (nebo dojezd k blízkým skalámy za hranicemi)  a podmínky k velikým výkonům. Srovnejme ĆR se Anglií,  se Skandinávií, Beneluxem, severním Německem a většiny USA.  V tomto ohledu jsme na tom lépe.

Fído se také  snaží naznačit jak je důležité při výkonu prodat sám sebe, což moc lezců neumí.
Ano, kritika k přístupu k tréninku a  a schopnosti prodat svůj výkon.. to vše  by si zasloužilo  zvláštní článek nebo dokonce knihu, proto je nebezpečné (zvláště na Lezci) o těchto věcech mluvit v náznacích . Každé nepřesné vyjádření způsobí na Lezci vlnu hnusných komentářů.
Fído v tomto rozhovoru neformuloval nejlépe některá vyjádření , ale neznamená to že je arogantní. Na to jej znám moc dobře. A kdo četl pořádně předešlý rozhovor tak pochopil, že Fído o sobě nemá nijak přehanané mínění a místy je dokonce k sobě hodně kritický.Budte rádi že máte dobrý příklad že pokud chcete dosáhnout velkého výkonu  tak jej  můžete dosáhnout i když začnete lézt ve vyšším věku a že výkony moho maximalizovat blízko věku 40 ti let nebo i přes 40 let. (viz Míra Ondra).
Fído by také mohl přednášet o lezecké  taktice, strategii a přístupu k tréninku a způsobům jak ze sebe vyždímat ze sebe maximum.

Tak budte rádi  že máte ve Fídovi dobrý příklad  , který je ochotný osobně každému poradit a nechytejte  jej za slovo.Kdyby se lidé dokázali chovat v životě k sobě navzájem tak dobře jako Fído tak je na světě mnohem lépe.
Toroušodpovědět 
 Re: 90% ženských jsou tlustá prasata!13:26:55 18.10.2011
Souhlas, pěkně to Torouš formuloval. A Simče se opět podařil moc pěkný (motivační) rozhovor. Co si z Fídových hlášek odnese sportovní lezec, který truchlí nad svými ubohými výkony? Hádám, že možná víc, než z jiných rozhovorů. Pravděpodobně leze málo, málo se snaží a patologicky zarputilej je pouze ve svém snění. A když dojde na lámání chleba, skutek utek! A ta obtloustlá prasata? Třeba přestanou rabovat ledničku...
Bébulodpovědět 
 Re: 90% ženských jsou tlustá prasata!15:58:04 18.10.2011
A 90% chlapů taky včetně mě, dokonce ani ten Fido nevypadá na nějakýho hubeňoura a o to víc je obdivuhodný, že se tam v tom převise nějak udrží. Taky by mě zajímalo k čemu je dobrý si tejpovat stehna, možná mu to líp hrne okysličenou krev do bicáků :-).
Richardodpovědět 
  Re: 90% ženských jsou tlustá prasata!19:21:56 18.10.2011
To nejsou zatejpovana stehna, to je pro to kdyz si protitlakem zapres koleno a zezku, abys v previse trochu sklepnul..
Andyodpovědět 

 husta fidorka09:21:46 18.10.2011
Pekny! At ti drzi zdravi! Lezeni s celovkou je zajimavy, taky praktikuji, obcas se snazim chytit svetla na stene misto nabilenyho chytu...
l.odpovědět 

 8c/c+?13:44:16 20.10.2011
Na kairn.com pišou 8c/c+
Pukodpovědět 

 nevim no...21:24:54 23.10.2011
Vykon paradni, clanek zajimavy, odpovedi arogantni... "8c+, to už je pro velké kluky", ale zapomnel, ze treba 9a je pro male holky viz. 19 leta Sasha DiGiulian s jejim Pure Imagination 9a na 6ty pokus. Ono je vzdycky lehci se srovnavat s horsima, nez lepsima lidma, ze?... ;)
peaceodpovědět 
 Re: nevim no...10:27:41 24.10.2011
Myslim, že arogantní může Fido připadat jenom těm, co nemaj trochu smyslu pro humor a kus nadhledu. V těch napohled arogantních odpovědích je vždycky dost sebeironie a ironie, takže je to naopak docela sympatický. Nebere nic absolutně, i když vždycky rád pošťouchne nešťastníky, kteří to tak mají rozdaný.
P.odpovědět 
  Re: nevim no...18:12:00 24.10.2011
No, jestli to ono nebude trochu tim, ze je humor a humor... Adam ma taky smysl pro humor, ale jeho vyjadrovani je zkratka v uplne jine dimenzi nez P.B., ostatne uroven lezeni taky:)Kazdy ma rad jiny humor a jak se rika nekdo ma rad holky, jiny zase vdolky a treba dalsi zase kluky.:))))))) Kazdemu, co libo jest.:)
D.odpovědět 
   Re: nevim no...19:56:25 24.10.2011
Určitě každému nehoví každý humor. Soudě podle toho, za čím jsi udělal desetinásobnýho smajlíka, bychom se my dva společně taky moc nenasmáli.
Jinak mám pocit, že Adam (pokud teda myslíš Ondru) zas tak moc nevtipkuje, takže tady mi srovnání moc nesedí.
K té aroganci - pokud poznám, že je něco myšleno jako humorná nadsázka, nemusím se sice smát, pokud takový humor není můj šálek kávy, ale nebudu to považovat za arogantní. To je důvod, proč jsem psal komentář výš.
Samozřejmě je sympatické Adamovo skromné vystupování. Ale ne každej, kdo to má trochu jinak, musí proto být hnedle náfuka.
P.odpovědět 
    Re: nevim no...08:58:22 28.10.2011
Přesně jak říkáš! Chlapi nežerou maso, neví co je humor.
Vencaodpovědět 

 gratulace a pohoda17:21:59 01.11.2011
Fido, gratuluji k přelezu!
Známe se nějakou dobu a chtěl bych poznamenat, že arogance a Fido jsou od sebe daleko jako, když řeknete vlevo a vpravo.
Srovnávat profesionály, kteří jsou plně vytížení lezením  a svoji prezentací (Potter atd.) (možná i školeni jak se prezentovat) sice můžeme, ale není to zcela rovné srovnání. Fido pracuje na 100% úvazek v technickém oboru a věřím, že jeho humoru s drobnostmi, které někdo vykopal nikoho neurazí. Mahy
Mahyodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.