LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Projekt Black Guide – společně proti neoprávněnému podnikání

Český spolek horských průvodců - logoČeský spolek horských průvodců realizuje projekt "Black Guide", který má za cíl společný postup profesních organizací vůči neoprávněnému podnikání v oblasti cestovního ruchu.

V tiskové zprávě, kterou spolek poskytl Lezci, se dále uvádí:

Nulová tolerance ze strany projektu je vyhlášena všem jednotlivcům, subjektům a organizacím, které se dopouštějí:
- porušování zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu (např. prodeje služeb a činnosti cestovní kanceláře bez oprávnění)
- porušování živnostenského zákona – vázané živnosti „průvodcovská činnost horská“
- výkonu průvodcovské činnosti horské bez oprávnění (černí horští průvodci a vůdci)
- neoprávněného použití titulu horský průvodce a horský vůdce
- neoprávněného použití chráněného označení, nebo loga ČSHP, UIMLA, ČAHV, UIAGM, UIAA
- nekalých obchodních praktik (např. klamání spotřebitele / zákazníka ohledně zajištění výkonu služeb průvodcovské činnosti horské nekvalifikovaným personálem)
- porušování pravidel, vyhlášek a zákonů, které upravují vedení klientů v horách za úplatu v zahraničí


Projekt realizujeme na základě cíle naší organizace, uvedeného v čl.2, bodu 7 platných stanov a rozhodnutí valné hromady: ČSHP si je vědom odpovědnosti horských průvodců, cestovních kanceláří a horolezeckých a obdobných škol za bezpečnost svých klientů, a proto podporuje opatření k vyloučení možnosti provozovat průvodcovskou činnost horskou nekvalifikovanými osobami.

Proč běží tento projekt? Porušování zákonů i činnost jednotlivců, nebo subjektů bez oprávnění má zásadní vliv na bezpečnost, zdraví a život klientů v horách. Podvádění a porušování pravidel není normální. Spoluprací se státní správou chceme dosáhnout kvalitních a bezpečných služeb v oblasti průvodcovské a vůdcovské činnosti v horách. Rovněž chráníme oprávněné zájmy certifikovaných horských průvodců s národní, nebo mezinárodní licencí a organizace respektující zákonné normy i pravidla.

Co se děje s konkrétním hlášením? Jednotlivá hlášení vyhodnocují profesní organizace, které tuto činnost případně delegují na právní zástupce, nebo jiné kvalifikované odborníky.

Jakým způsobem je hlášení řešeno? Zpracovaná hlášení řeší Živnostenský úřad, Česká obchodní inspekce, nebo příslušné ministerstvo (dle závažnosti). Pokud se pochybení týká člena ČSHP, nebo jiné profesní organizace, je pochybení řešeno interně příslušnou revizní, nebo disciplinární komisí.

Hlavním partnerem projektu je: ACK ČR – Asociace cestovních kanceláří ČR

Ostatní spolupracující organizace:
ČAHV – Česká asociace horských vůdců, sdružující mezinárodní horské vůdce UIAGM
APČR – Asociace průvodců České republiky
ČOI – Česká obchodní inspekce
MMR – Ministerstvo pro místní rozvoj
MPO – Ministerstvo průmyslu a obchodu
UIMLA – Národní organizace horských průvodců v jednotlivých státech UIMLA
UIAA – Národní organizace horských asociací v jednotlivých státech UIAA

Jak postupovat pokud se chcete zapojit do projektu?
- Vyplňte formulář na adrese: http://cziml.org/black-guide
, nebo zašlete email na:
blackguide@cziml.org (na tento email směřujte také všechny přílohy hlášení – fotografie, dokumenty a spol.)
- Pokud chcete zůstat v anonymitě, můžete. Informaci s výsledkem řešení hlášení, ale nemáme komu předat. Informace o jednotlivých případech jsou dostupné pouze členům profesních
organizací.

Krátké ohlédnutí:
V pilotním testování jsme obdrželi celkem 37 unikátních hlášení. K dnešnímu dni došlo ke zpracování celkem čtyř hlášení, které byly uzavřeny následovně:
- 2 oznámení – řešeno interními procesy ČSHP
- 2 oznámení – řešeno předáním příslušnému živnostenskému úřadu, který zahájil šetření (oba subjekty nabízejí kombinace služeb cestovního ruchu, aniž mají koncesi cestovní kanceláře)
- ostatní hlášení jsou prověřovány a budou v brzké době zpracovány

Český spolek horských průvodců je členskou organizací:

UIMLA – Unie asociací mezinárodních horských průvodců – sdružující 18 organizací v 18 státech světa s cca 4000 mezinárodními horskými průvodci UIMLA
FCR ČR - Fóra cestovního ruchu ČR - sdružující největší členskou základnu asociací a organizací cestovního ruchu v České republice. FCR bylo zřízeno v rámci vládou
schválené koncepce cestovního ruchu ČR.
UIAA - Mezinárodní horolezecká federace, která sdružuje 80 organizací v 50 zemích na území pěti kontinentů s cca. 2,5 miliony členů

Český spolek horských průvodců logo




Ke zprávě spolek připojil tento dokument:

Upozornění pro cestovní kanceláře zaměřené na aktivní pobyty klientů v přírodě



V provozu cestovní kanceláře zaměřené na pobyty klientů v přírodě se z pohledu práva ČR může mísit hned několik regulovaných činností:
1. činnost cestovní kanceláře1,
2. činnost horského průvodce2,
3. činnost horského vůdce3,
4. činnost tělovýchovná a sportovní v určité oblasti (např. cyklistika, vodní sporty, lyže, snowboard, speleologie, potápění)4.
Uvedené regulované činnosti je potřeba důsledně odlišit od činnosti průvodců cestovního ruchu5, která regulována není.

Pokud podnikatel poskytuje služby obsahově zahrnující náplně jednotlivých uvedených činností, měl by mít k jejich provozování příslušná živnostenská oprávnění.

Podnikatel má navíc povinnost u některých regulovaných povolání zajistit jejich výkon odborně způsobilými osobami. Tak je tomu kupříkladu u průvodcovské činnosti horské nebo u činnosti tělovýchovné a sportovní6. Výkon běžné průvodcovské činnosti v cestovním ruchu v ČR naopak cestovní kancelář odborně způsobilými osobami zajišťovat nemusí.

Výkon činnosti horského průvodce nebo vůdce je podnikatel povinen zajistit osobami s následující odbornou způsobilostí:
a) střední vzdělání s maturitní zkouškou a profesní kvalifikace pro horskou průvodcovskou činnost, nebo
b) osvědčení o rekvalifikaci nebo jiný doklad o odborné kvalifikaci pro příslušnou pracovní činnost vydaný zařízením akreditovaným podle zvláštních právních předpisů, nebo zařízením akreditovaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, nebo ministerstvem, do jehož působnosti patří odvětví, v němž je živnost provozována, nebo
c) doklad o vykonání tříleté praxe v oboru v nezávislém postavení nebo v pracovněprávním vztahu, nebo
d) doklad o uznání odborné kvalifikace podle zákona o uznávání odborných kvalifikací.

Výkon činnosti tělovýchovné a sportovní je podnikatel povinen zajistiti osobami s následující odbornou způsobilostí:
a) vyšší odborné vzdělání v oboru vzdělání zaměřeném na tělesnou kulturu, tělovýchovu a sport, nebo
b) vysokoškolské vzdělání ve studijním programu a studijním oboru zaměřeném na tělesnou kulturu, tělovýchovu a sport, nebo
c) osvědčení o rekvalifikaci nebo jiný doklad o odborné kvalifikaci pro příslušnou pracovní činnost vydaný zařízením akreditovaným podle zvláštních právních předpisů, nebo zařízením akreditovaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, nebo ministerstvem, do jehož působnosti patří odvětví, v němž je živnost provozována, nebo
d) doklad o odborné způsobilosti vydaný vzdělávací institucí tělovýchovného zaměření (např. vzdělávací instituce tělovýchovných svazů), nebo
e) doklad o vykonání tříleté praxe v oboru v nezávislém postavení nebo v pracovněprávním vztahu, nebo doklad o uznání odborné kvalifikace podle zákona o uznávání kvalifikací.

Cestovní kancelář se podle § 62 odst. 1 písm. a) ŽZ dopouští správního deliktu, jestliže v rozporu s § 7 odst. 6 ŽZ nezajistí výkon činností, které jsou obsahem živností uvedených v příloze č. 5 (viz výše), pouze fyzickými osobami splňujícími požadavky odborné způsobilosti nebo nevede a neuchovává po zákonem stanovenou dobu o těchto osobách evidenci a nebo neuchovává po zákonem stanovenou dobu kopie dokladů o jejich odborné způsobilosti. Za tento správní delikt se uloží pokuta do 100 000 Kč.


1 Organizování, nabízení a prodej zájezdů. Zájezdem se rozumí kombinace služeb podle jiného právního předpisu. Dále lze rovněž nabízet, prodávat a zprostředkovávat prodej jednotlivých služeb cestovního ruchu a organizovat, nabízet, prodávat a zprostředkovávat prodej kombinací jednotlivých služeb cestovního ruchu. Jednotlivými službami cestovního ruchu se rozumí zejména zabezpečení dopravy, ubytování, stravování, průvodcovských služeb, prodeje a rezervace letenek, prodeje a rezervace železničních a autobusových jízdenek včetně místenek, prodej a rezervace lodních lístků včetně kajut, zprostředkování víz, nabídky a prodeje balneologických služeb za účelem relaxace a rekondice, nabídky a prodeje sportovních aktivit za účelem relaxace a rekondice (například jízda na koni, půjčování kol a dalších sportovních potřeb, pobyt ve fit-centrech), zprostředkování a zajištění účasti na sportovních a společenských akcích a zprostředkování prodeje dalších služeb spojených s rekreací, odpočinkem a služebním, obchodním jednáním. V rámci živnosti lze dále prodávat věci související s cestovním ruchem, zejména vstupenky, mapy, plány, jízdní řády, tištěné průvodce a upomínkové předměty.

2 Činnost horského průvodce spočívá v organizování a provádění jednotlivců nebo skupin v horském prostředí, s výjimkou oblasti ledovců, skal, kaňoningu a všech dalších terénů, v nichž postup vyžaduje použití horolezecké techniky, horolezeckých pomůcek a materiálu (zejména stoupacích želez, cepínů, lan, jistících prostředků), kdy v zasněžených horských terénech je provádění možné pouze ve zvlněných terénech severského typu; v rámci živnosti je též možný pohyb na skialpinistických nebo běžeckých lyžích nebo sněžnicích po značených turistických cestách a trasách. Činnost informační, půjčování lezecké, horolezecké, skialpinistické a obdobné výzbroje a výstroje. Předmětem obsahové náplně živnosti je též poradenství věcně související s obsahem živnosti, pokud jiný právní předpis nestanoví jinak.

3 Činnost horského vůdce, kterou je organizování a provádění jednotlivců nebo skupin ve vysokohorském prostředí, včetně ledovců, při skalním lezení a horolezectví na zajištěných cestách, umělých lezeckých stěnách, při skialpinistických túrách, vedení a organizování vysokohorských expedic, včetně zajišťování bezpečnosti. Činnost informační, půjčování lezecké, horolezecké, skialpinistické a obdobné výzbroje a výstroje. Předmětem obsahové náplně živnosti je též poradenství věcně související s obsahem živnosti, pokud jiný právní předpis nestanoví jinak.

4 Výuka dovedností příslušného sportovního odvětví a s tím spojené organizování sportovní činnosti pro jednotlivce a skupiny, včetně půjčování sportovního nářadí, náčiní a technických sportovních prostředků. Vedení veřejných tělovýchovných a sportovních škol.

5 Průvodce cestovního ruchu je oprávněn doprovázet skupiny osob nebo jednotlivců a při tom v jazyku podle jejich výběru poskytovát výklad o kulturním a přírodním dědictví země. Výklad obsahuje zejména informace o kultuře (historické, umělecké, archeologické, folkloristické, etnologické, gastronomické a podobně), životním prostředí (geologické, přírodní, klimatické a podobně), jednotlivých lokalitách (historických, průmyslových, městských centrech a podobně), místech (muzea, kostely a podobně) a oblastech (turistických regionech, krajích a podobně). Zajistit další nezbytné činnosti spojené s doprovodem skupiny osob nebo jednotlivců, vedením a kontrolou itineráře, zajištěním programu, obstaráním základních informací během cesty, včetně praktických informací vztahujících se k místu pobytu, a poskytováním základní pomoci doprovázeným osobám. V rámci této činnosti lze prodávat věci související s cestovním ruchem, zejména vstupenky, mapy, plány, jízdní řády, tištěné průvodce a upomínkové předměty.

6 Viz § 7 odst. 6 ŽZ a  přílohu č. 5 ŽZ, která stanoví seznam živností, jejichž výkon je podnikatel povinen zajistit pouze fyzickými osobami splňujícími odbornou způsobilost, a odborné způsobilosti pro výkon těchto činností.


Český spolek horských průvodců   [úpravy] 08:08 27.04.2016Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pěkné čtení09:46:27 27.04.2016
Když mě vytáhne borec do hor a já mu jako odměnu poskytnu naturální plnění formou mého krásného tělíčka a on při tom bude tvrdit, že je králem Šumavy, tak to je také v rozporu z výše uvedeným textem? Děkuji za odpověď. Micina
Micinaodpovědět 
 Re: Pěkné čtení10:17:21 27.04.2016
V tom případě bys měl/a poskytnout své tělo i úředníkovi finanční správy a spravedlivě odvést daň. Není nad hloupé komentáře.
odpovědět 
  Re: Pěkné čtení10:36:58 27.04.2016
Ferdo,

1. Micina by v tomto případě neměla poskytnout tělo úředníkovi finanční správy, jelikož je "platící" a platící nemá povinnost platit daň.

2. Finanční úřad nepřijímá daň ve formě naturálií, tudíž i král Šumavy nemůže poskytnout své tělo, protože by to bylo v rozporu se zákonem a to není jistě spravedlivé, že?
Micinaodpovědět 
   Re: Pěkné čtení10:53:42 27.04.2016
Vzdávám se, dostal/a jsi mě. Jsem rád, že se v tom tak orientuješ. Asi oba chápeme, že tahle diskuze nikam nevede a je jen snahou odvést pozornost od hlavního problému. Pokuď někdo platí svým tělem a tomu kdo za to poskytuje služby to vyhovuje, tak myslím dochází k oboustranné spokojenosti. Nebyla předána žádná finanční odměna, není co odvádět.
odpovědět 
    Re: Pěkné čtení11:10:30 27.04.2016
odměna může mít i nefinanční plnění - nagyová/nečasová musí (aspoň doufám, že bude muset, když už nesedí za horší věci) doplatit 3/4 milionu za darované kabelky
odpovědět 
     Re: Pěkné čtení11:57:13 27.04.2016
Ano, jestliže dostáváš naturální plnění např. jako služební vozidlo k osobní potřebě, tak se toto naturální plnění vyčísluje finančně a z toho platíš daň. Nicméně řeč byla o tom, zdali Micina či král Šumavy musí poskytnout finančímu úřadu své tělo. Nemusí. Jen král Šumavy by měl naturální plnění ze strany Miciny zdanit zákonným platidlem ČR. Zde vznikají problémy 1) v jaké míře byla přijato natruální plnění 2) jak ohodnotit toto naturální plnění v penězích
Micinaodpovědět 
    Re: Pěkné čtení11:10:30 27.04.2016
odměna může mít i nefinanční plnění - nagyová/nečasová musí (aspoň doufám, že bude muset, když už nesedí za horší věci) doplatit 3/4 milionu za darované kabelky
odpovědět 
    Re: Pěkné čtení12:00:29 27.04.2016
Jsem rád, že jsi uznal prohru. Nicméně snahou prvního komentáře bylo vtipnou formou poukázat na nesmyslnost akce "čísté ruce" českého spolku horských průvodců. Jakákoliv bariéra vstupu do odvětví a to aťjakéhokoliv není dobrá pro spotřebitele. Argumenty typu bezpečnost, zdraví apod. jsou liché. Spotřebitel je konečný arbitr a on by měl mít možnost volby ve smyslu poměr kvalita/výkon/cena
Micinaodpovědět 

 Lidi09:52:52 27.04.2016
Lidi si najdou sami přijatelnou kvalitu za rozumnou cenu. Jde Vám jen o to, aby se ve vašem rybníčku nemohl koupat i někdo jiný.

...prachy jenom prachy nečekají
jen po nich sáhneš
a už tě mají...
odpovědět 
 Re: lidi10:22:09 27.04.2016
Poslat do někam umí každý, stejně jako podvádět a obcházet zákon. Bohužel se to v naší zemi stalo běžnou praxí a nikomu to už ani nepřijde divné. Je to smutné. Nedivím se, že tolik Čechů umírá v doma i v zahraniční. Ten kdo trochu cestuje, ví jakou máme v zahraničí reputaci. A tady autor ani neměl koule na to, aby napsal svoje jméno. Nedivím se, že se bojí, protože asi taky dělá něco mimo zákon.
odpovědět 
  Re: lidi11:26:41 27.04.2016
No to je mi retorika... Na stejne diskuzni urovni ti mohou lide oponovat tim, ze se taky v Cesku stalo beznou praxi, ze nektere zakony se ucelove prosazuji ve prospech urcitych skupin a diskriminuji skupine jine.
nodpovědět 
   Re: lidi11:35:10 27.04.2016
Zákon, který tohle upravuje platí od roku 1991, kdy tu ještě nebyli žádní průvodci, ani vůdci, žádné asociace a zájmové skupiny.
odpovědět 
    Re: lidi11:46:33 27.04.2016
Ale no tak... A uz tehdy daval vylucne pravo na vedeni v horach jen urcite skupine lidi, ktera ted stoji za timto dokumentem ;). A to ani neexistovala..
odpovědět 
     Re: lidi12:05:22 27.04.2016
Zákon nedává výlučné právo na vedení lidí v horách, ale stanovuje podmínky výkonu povolání. Pokud chceš být doktor, musíš mít vysokou školu, pokud chceš vodit lidi v horách za peníze musíš mít na to taky vzdělání. Možnost projít si vzděláním na průvodce a vůdce má každý.
odpovědět 
      Re: lidi12:50:01 27.04.2016
Ano. A ze mame na vyber, ze? :) Na doktora muzes vystudovat na mnoha skolach. Abys mohl provadet pruvodcovskou cinnost mas vyber znacne maly, temer nulovy.
odpovědět 
       Re: lidi13:41:57 27.04.2016
Kurz na vůdce i průvodce si můžeš udělat nejen v Česku, ale také v cizině. Že je u nás těch možností méně než lékařských fakult, souvisí s tím, že doktorů a hlavně jejich zákazníků je daleko víc, než je tomu u průvodců a vůdců.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: lidi15:59:21 27.04.2016
No stejne tak na doktora muzes studovat v cizine.

Neni to tak davno, co tu od zastupcu UIAGM zaznivalo, ze jedini co muzou provadet na skialpech atd. na horach, jsou ti jejich. To je ale siroka nabidka plna konkurencniho prostredi...
odpovědět 
         Re: lidi17:03:48 27.04.2016
Na horách v civilizovaných zemích od Alp, přes Pyreneje, Andy až po Aljašku mohou vodit za peníze opravdu jen horští vůdci UIAGM. Tak to mají státy ve svých vyhláškách a zákonech a vztahuje se to na všechny aktivity, kde se předpokládá využití lana. Nezáleží ovšem, z jaké země vůdce pochází nebo v jaké organizaci je začleněn. Bohužel my se do těch civilizovaných zemí počítat nemůžeme, protože outdoorové cestovky kdysi do živnostenského zákona pro podobné účely protlačily jakési sportovní instruktory.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: lidi18:06:47 27.04.2016
Civilizovana zeme je takova, kde ma jedna organizace vylucne postaveni dane vyhlaskou a zakonem?
Tahle totalitni definice se docela bije s mou predstavou civilizovane zeme...
odpovědět 
           Re: lidi20:57:19 27.04.2016
Rakousko, Německo, Francie, Argentina, Chile, Španělsko, Švýcarsko...
Kuba Turekodpovědět 
            Re: lidi21:32:55 27.04.2016
Ano, spravne Kubo, hezky umis vyjmenovat zeme!
odpovědět 
             Re: šikubula11:00:59 29.04.2016
Kuba je občas docela šikovnej. A v týhle diskuzi se zatim drží při věci.
Nicméně kdyby tu začal používat svojí oblíbenou diskuzní rétoriku typu "nejsi podepsanej" apod., odkažte ho do diskuze k prvnímu kolu Českýho poháru, kde na tuhle svojí otázku "proč" dostal pádnou odpověď.
Omlouvám se za příspěvek mimo téma.
odpovědět 
              Re: šikubula19:37:29 29.04.2016
Jaká byla ta "pádná odpověď"? Nějak to nemohu dohledat... :-(
Lumenodpovědět 
               Re: šikubula09:17:41 30.04.2016
o nic jsi nepřišel, je to jen ta, na kterou pak bylo ticho po pěšině, přestože se na tohle nepodepsaných pán "ptá" velmi často, ale ve skutečnosti je to jen pseudoargument a pokřivená logika.
odpovědět 
            Re: lidi21:54:28 27.04.2016
Doplnil bych ještě Itálii, Polsko, Chorvatsko, Slovensko, Bulharsko, Andoru a Švýcarsko, tedy z těch evropských.
odpovědět 
          Re: lidi20:05:57 27.04.2016
Na Aljašce je jen menšina vůdců UIAGM. Spousta z nich jsou jen "nějací sportovní instruktoři"
pavelkodpovědět 
           Re: guidi Aljaška07:48:53 28.04.2016
Dovolim si te lehce opravit, na Aljasce, zejmena plati pro NP DENALI jsou temer vyhradne lokalni guidi pro NP DENALI. Jako cizi UIAGM vudci jsme tam nemohli oficialne pracovat az do roku tusim 2013.
Toto omezeni bylo ochranou lokalniho trhu, pravidla Francie, Svycarska, Rakouska a dalsich zemi s uzakonenym statutem UIAGM jsou zejmena pokusem o zvyseni bezpecnost komercne provadenych aktivit v horach. To komercne zduraznuju.
Radek
zobanodpovědět 
            Re: guidi Aljaška12:52:15 28.04.2016
A take uz usilovne pracujeme na tom, ze na Aljasce to tem pruvodcum z NP Denali zatrhnem. Precijenom, bezpecnost je bezpecnost!
odpovědět 
             Re: guidi Aljaška21:28:34 28.04.2016
Naopak, resi se jak ujednotit tyto lokalni guidy s UIAGM, podivej se napr. na Bolivii, Nepal, atd.
Problem USA je, ze nemaji na svem uzemi jednu organizaci, ale x organizaci samostatne si resicich svoje problemy ve sve lokalni oblasti a vzajemne si kvalifikaci neuznavaji. Evropa je v tomto vyrazne dal.
Radek
Zobanodpovědět 
              Re: guidi Aljaška00:39:06 29.04.2016
To teda nevím, jestli je v tom Evropa dál. Podle mne spíš naopak. Přijde mi jako blbost, aby člověk sice s obecnou odbornou kvalifikací, ale bez znalostí a zkušeností z konkrétní lokality byl považován za někoho, kdo tam může garantovat bezpečnost atd. Takže se tomu neuznávání vůbec nedivím.
(Namátkou si třeba představuju aljašského horského vůdce UIAGM, který zná pískařinu leda tak z filmu /v lepším případě/, jak se vydá s klientem do Klokočí.)
D.odpovědět 
               Re: guidi Aljaška00:58:17 29.04.2016
Presne tak. Ale dneska je mnohem dulezitejsi papir a razitko nez skutecne znalosti daneho mista... Mas stempl vod lidi kde chces. pak te sice znalostma predci kdejakej baca co pase ovce v konkretnich horach uz 10 let ale neva, mas papir takze jsi opravnej brat prachy.
odpovědět 
                Re: guidi Aljaška11:50:13 29.04.2016
Rozumnej "vyrazne dal" znamena vyrazne dal ze subjektivniho pohledu clena UIAGM, tedy jedne z organizaci, ktera se snazi o tento pisecek. O obecnem optimu to ale nic nerika.
Ale asi jsme si uz tak nejak zvykli, ze hlas clena UIAGM tu na lezci (a Jakuba Turka samozrejme) je jako hlas Boha prohlasujiciho obecne neporusitelne a platne pravdy.
odpovědět 
                 Re: guidi Aljaška23:04:02 01.05.2016
Byl jsem ve skalach, takze reakce az s odstupem.
Obratim tvou logiku, guide NP DENALI je dostatecne zkuseny, aby si po nastudovani vystupovych tras dovolil odvest hosta napr. no Mont Blanc. Aktualni legislativa mu to nyni oficialne nedovoli. Opacne, guide UIAGM, ktery vodi pravidelne v kopcich s nejvetsi pravdepodobnosti pokud ma hosta na DENALI, ma i schopnosti tohoto hosta v teto oblasti odvest. Ujednoceni a vzajemne uznani si kvalifikaci tyto bariery pohomaha tam kde to jde odstranovat.
Osobne vyrazne radeji vodim tury ktere jsou mene obvykle, casto i na OS. Za prve jsi vzdy vyrazne pozornejsi, vnimavejsi a proc to nerict, samozrejmne mne to osobne i vic bavi.
Take tak
zobanodpovědět 

 Odměna10:13:13 27.04.2016
A už jste přemýšleli o odměně pro ty, kteří něco nahlásí a hlášení se ukáže jako pravdivé a dojde k udělení trestu? Já myslím, že nějakou tu korunu podpory by to chtělo, určitě by se pak našlo pár jedinců, kteří by aktivně vůdce a zájezdy vyhledávali, nechali si psát od nich nabídky a pak to vyhodnocovali a hlásili. 
odpovědět 
 Re: Odměna15:43:03 27.04.2016
Navrhuji jako odměnu vyfocení před rozvinutou zástavou toho občanského sdružení a vyvěšení na jejich stránkách.
Lawodgeodpovědět 

 Lamy co chtěj víc peněz10:19:27 27.04.2016
nebo-li Český spolek horských mazačů peněženek, proboha co to jako je? Horský průvodce, to mě jako má někdo vodit za ručičku v horách po pěšině? a do Krkonoš mě taky vemou?, sám bych to bez nich nezvlád :D ubožáci, co vydělávají na cizí neschopnosti. Otázkou je kdo je větší chudák, ten kdo dělá průvodce, nebo ten kdo ho potřebuje?
odpovědět 
 Re: Lamy co chtěj víc peněz10:26:56 27.04.2016
Asi jsi nepochopil základní rozdíl mezi voděním po horách za ručičku a voděním po horách za ručičku za úplatu. Tady nejde o vodění lidí po horách, ale o obcházení zákona. Do hor si choď klidně sám, průvodce ti nikdo nenutí. Tady jde o černé cestovky a o lidi co se za průvodce jen vydávají.
odpovědět 
  Re: Lamy co chtěj víc peněz11:30:04 27.04.2016
Je fajn, ze se vyvolava diskuze o tomto zakone. Mozna by nebylo od veci ho zmenit, co?
odpovědět 
   Re: Lamy co chtěj víc peněz11:37:03 27.04.2016
Ano, bylo by to fajn, o změnu zákona usilujeme ...
odpovědět 
    Re: Lamy co chtěj víc peněz22:29:26 28.04.2016
Horský vůdce jako titul v ČR je ze své podstaty směšný, zvláště v souvislosti se zahraničními opravdovými horami... Že si někdo Alpy nebo Himaláje najde na mapě, případně se cestou tam staví v Tatrách, to je sice hezký, ale hory jsou hory, nikoliv tady okolo Špindlu...;-)
odpovědět 
    Re: Lamy co chtěj víc peněz11:54:30 29.04.2016
Ty jooo, takovou sebeznicujici snahu bych od vas tedy necekal. Tak tedy pri zmene zakona drzim palce!
odpovědět 

 fuck off bonzáci10:27:44 27.04.2016
Tfuj, to je ale odpornej projekt. Působí na mě následujícím dojmem:

UIMLA nabízí něco, co je k ničemu a zároveň je to jednoduchoučká služba (proto taky horští průvodci za sebou nemají téměř žádný odborný vzdělání). UIMLA je naštvaná, že to nabízejí i černí průvodci. Místo aby se UIMLA zamyslela, jestli by nebylo lepší se s tím buď za daných okolností smířit nebo začít nabízet produkt, po kterým bude poptávka a kterej černí průvodci nebudou umět nabídnout; nebo zaniknout, tak vytvoří bonzáckej formulář. UIMLA je ovšem navíc ještě příliš slabá na to, aby ty hnusný bonzy řešila vlastní silou (např. za pomoci svejch právníků), tak je předá státním úřadům.

Rád bych touto cestou poprosil každého, kdo uvažuje o využití služby horského průvodce, aby si dobře rozmyslel, zda chce využívat služeb bonzáků. Zároveň si slibuju, že věhlas projektu "black guide" budu šířit a komentovat v okruhu svých známých, seč mi budou síly stačit. Doufám, že nebudu sám. A zároveň doufám, že budou představitelé horských průvodců jednou proklínat den, kdy s projektem "black guide" přišli.

Hoře zdar, bonzu zmar!
Honza Plocekodpovědět 
 Re: fuck off bonzáci10:39:24 27.04.2016
Tady nejde o UIMLA, ale o české zákony, které platí pro každého. A pokud je někdo obchází, tak je to v této zemi v pořádku? Nikdo už se nepozastaví nad tím, že když prodávám zájezdy a nemám na to koncesi, že je asi něco špatně? Že když chci vodit lidi za peníze v horách tak bych měl mít nějaké vzdělání? Přišlo by vám normální kdyby vás operoval doktor bez vzdělání a praxe? Nebo řídit bez řidičáku? Je to úplně to stejné.
Ano, šiřte náš projekt a řekněte o něm každému kolem vás, protože jen tak nad tím lidé začnou přemýšlet.
odpovědět 
  Re: fuck off bonzáci11:24:14 27.04.2016
"..šiřte náš projekt.." to jako že vodění po horách nabízejí jedinci, kteří nemají koule ani na podpis v diskusi na lezci? Jo, tak od takovýho borce bych se nechal fakt nechal vodit. To bych si radši najal toho černocha.

Obcházení zákonů samozřejmě v pořádku není, ale váš způsob, jak se s tím vypořádat, je přímo odpornej. Také doufám, že se nad tím co nejvíce lidí zamyslí, v tomto bodě se shodujeme.

Jak to řešit líp? Nevím, to je váš boj. Ale i nedělat nic, resp. deklarovat, že o tom víte, ale je pod vaši úroveň se tím zabývat, by mi přišlo lepší.
Honza Plocekodpovědět 
  Re: fuck off bonzáci11:28:57 27.04.2016
Hele, evidentne si s timto projektem nejak propojeny. Mozna si i autor clanku. Tak se k tomu klidne prihlas. Staci podpis "autor clanku" nebo tak neco.
odpovědět 
   Re: fuck off bonzáci12:11:37 27.04.2016
Autor článku nejsem, do projektu zapojený jsem. Nebojím se to přiznat. Celá tahle diskuze je bez podpisu a nemám důvod svůj podpis připojovat. jde tu totiž o obsah článku, nikoliv o to kdo ho píše a komentuje. Chápu, že chcete zjistit kdo za tím stojí, ale k čemu vám to bude? Je jednoduché říct, nevím jak bych to lépe řešil a dát od toho ruce pryč. Přesně takhle to tu funguje skoro 30 let.
odpovědět 
    Re: fuck off bonzáci12:52:08 27.04.2016
Myslim, ze uplne postaci "clovek, ktery je s projektem propojeny".
To za kolik si stojite za svym projektem je vase vec. Pro me osobne maji vetsi miru neanonymni projekty a neanonymni PR techto projektu.
odpovědět 
     Re: fuck off bonzáci13:47:34 27.04.2016
Tiskovou zprávu rozesílal asi před 14 dny Michal Lollok https://cz.linkedin.com/in/ michal-lollok-b794078 (vymaž mezeru)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: fuck off bonzáci15:55:45 27.04.2016
Díky Kubo, Michal je předseda již osmým rokem a nestojí za tímto projektem. Projekt schválil výkonný výbor, který má mandát od valné hromady. Neukazoval bych proto tímto směrem. Na projektu pracuje úplně někdo jiný.
odpovědět 
       Re: fuck off bonzáci16:39:20 27.04.2016
Ta anonymita tohoto typu projektu a to jeho anonymni prosazovani je fakt smesne.

To vypada, ze uz apriori jste meli velke pochyby o tomto "dile" a vsichni z vas se bali se pod to podepsat ci svoji osobu s timto projektem jakoliv spojit.. Ja se ani nedivim. Alo mozna to mluvi samo za sebe.
odpovědět 
        Re: fuck off bonzáci16:47:00 27.04.2016
Myslím, že je dost jasně vidět, kdo za projektem stojí. Odpovědnost za projekt padá na celé sdružení. A jako vždy, není nic jednoduššího než odvádět pozornost od toho o co nám jde a snažit se celou vec zdiskreditovat. Pro nás je ale důležité, že za námi stojí ministerstva a odpovědné úřady, ale také další subjekty cestovního ruchu, třeba ACK. Pojďme radši řešit něco konstruktivního. Třeba to, jak napravit ty špatné věci a jakým směrem by se celé odvětví mělo vyvíjet. Nebo je to tu jen o prázných nenávistných komentářích?
odpovědět 
         Re: fuck off bonzáci17:08:29 27.04.2016
Tak buď konstruktivní a uveď všechny jména!
Lumenodpovědět 
         Re: fuck off bonzáci17:09:00 27.04.2016
Hele a kdyz uz vam jde takhle o to nezistne dobro, jak tu porad dokola hlasas, nechcete tuhle svou energii smerovat smerem, kde to bude mit vyznam pro vice lidi nez jen cleny vaseho spolku? (prusery maji jak vudci, tak pruvodci, takze nemusis zacinat s retorikou o ochrane zivota)

Zapracujte treba na vymahani dani, boji proti korupci atd.

Btw. nesouhlasny nazor neni nenavistny nazor :).
odpovědět 
          Re: fuck off bonzáci17:15:43 27.04.2016
Pisatel má asi blizoučko k Hate Free Culture lidičkám. Jeho totalitární myšlení by tomu odpovídalo...
duhový Kamilodpovědět 
      Re: fuck off bonzáci16:35:25 27.04.2016
Kubo, doufám že nezklameš, zapracuješ jako investigativní žurnalista a na HD se brzy dočteme, kdo přesně za tímto odporným projektem stojí! :-)
Martin Stuchlíkodpovědět 
       Re: fuck off bonzáci16:39:53 27.04.2016
A co pak? Bude lov na čarodejnice? A zákony se budou moct porušovat dál. Připadá mi to tu jako na divokém západě ... odstraníme šerifa a bude!
odpovědět 
        Re: fuck off bonzáci16:42:24 27.04.2016
Neprijde ti ta retorika o porusovani zakonu trapna. Jsi vicemene jediny, kdo to otaci timto smerem aniz by sis uvedomil, ze tu nikdo obecne proti potirani porusovani zakonu nic nema.
odpovědět 
         Re: fuck off bonzáci16:53:36 27.04.2016
Tak pak nechápu o čem celá tahle diskuze je?
odpovědět 
        Re: fuck off bonzáci17:04:06 27.04.2016
Jsi gramotný? Psal jsem snad něco o lovu?? Pokud projekt takto mediálně uvedeš a očekáváš i případnou participaci ze strany veřejnosti tak musíš počítat s tím, že veřejnost bude chtít vědět, kdo konkrétně za tím stojí. Třeba proto, aby bylo zřejmé, komu už nikdy nepodat ruku...
Martin Stuchlíkodpovědět 
         Re: fuck off bonzáci17:08:19 27.04.2016
Kdybych nebyl gramotný, pravděpodobně bych ti nepsal. Myslím, že je to zcela zřejmé kdo za projektem stojí.
odpovědět 
          Re: fuck off bonzáci17:13:29 27.04.2016
Gramotností se nemyslí jen identifikovat písmena nebo psát slova. Zahrnuje i schopnost čtenému textu porozumět. Takže o Tvojí gramotnosti mám právo pochybovat. Jména neprozradíš, takže si s Tebou jakožto anonymním přizdisráčem nemám už dále co sdělit. Přeji krásný zbytek dne!
Martin Stuchlíkodpovědět 
          Re: fuck off bonzáci17:13:40 27.04.2016
UFONI? Americka vlada? Neeee, Vojta Vidlicka, ze jo? Ale proc za ten svuj projekt tak moc stydi?

Asi nejhorsi odpoved na otazku, kdo za projektem stoji je rici "je to prece evidentni" a dal mlzit, coz ma nulovou informacni hodnotu i kdyz to zopakujes treba stokrat. Navic vsichni za tim nestojite, jak plyne z nejake tve odpovedi vyse.
odpovědět 
           Re: fuck off bonzáci17:43:42 27.04.2016
Stydí se proto, že tento národ má přes 40let zkušenost s STB a je na tyto a podobné praktiky celkem háklivý. Pokud jejich snaha nemá být kontraproduktivní, musí jednotlivé zainteresované persony od projektu zůstat alespoň formálně distancované. Nikdo přece nechce, aby si před ním lidi na potkání třeba ublinkli...
Kemalodpovědět 
           Re: fuck off bonzáci20:18:58 27.04.2016
Předseda metodické a bezpečnostní komise ČSHP je Jarda Kupr
pavelkodpovědět 
            Re: fuck off bonzáci21:57:21 27.04.2016
A co to znamená?
odpovědět 
       Re: fuck off bonzáci17:05:54 27.04.2016
Na HD je už několik dní článek, kdo za tímto projektem stojí :-)
Kuba Turekodpovědět 
        Re: fuck off bonzáci17:23:52 27.04.2016
Řekl bych, že Český spolek horských průvodců. Kolik jsem získal Bludišťáků ?
Tomodpovědět 
         Re: fuck off bonzáci17:28:57 27.04.2016
Spatne! Michal Lollok treba ne. Takze dnes budes bez bludistaka!
odpovědět 
          Re: fuck off bonzáci19:38:23 27.04.2016
Co to je za ..., který sem dá článek, který se týká " vlastně" více lidí a neumí se podepsat a chce moralizovat prej jde o obsah ANO (tak si zatím stojí)....takže, když jdeš do něčeho a věříš tomu, tak se podepiš jinak jseš prostě ...jednoduchá logika...omlouvám se, ale on je prostě....
jsem taky, protoře se nepodepíšu...odpovědět 
          Bludišťák?21:01:55 27.04.2016
Hele, tohle byl oficiální e-mail:

Dne 17.4.2016 v 13:04 michal.lollok@cziml.org napsal(a):

> Dobrý den,
>
> v příloze zasílám tiskovou zprávu v rámci spuštění projektu Českého spolku horských průvodců s jménem “Black Guide - společně proti neoprávněnému podnikání”
>
> S neoprávněným podnikáním se setkáváme ve všech činnostech cestovního ruchu. Bohužel v našem oboru (průvodcovská činnost horská) často vede k poškození zdraví, nebo smrti klientů. Veřejnost neidentifikuje černé cestovní kanceláře, horské průvodce i vůdce. Mnohdy také dochází k cílenému porušování pravidel organizacemi, která mají příslušná státní oprávnění...
>
> K dnešnímu dni registrujeme celkem 37 hlášení, kdy 2 hlášení jsou řešeny ve spolupráci s ACK ČR a dvě hlášení byla vyřešena přímo naší organizací. Projekt je veden na dobrovolné bázi a hrazen z nákladů naší organizace, přestože nahrazuje činnost kontrolních orgánů.
>
> Situace v cestovním ruchu nám není lhostejná a z tohoto důvodu budeme rádi za zveřejnění tiskové zprávy.
>
> Jménem výkonného výboru ČSHP děkujeme za pomoc.
>
> Srdečně zdraví
>
> Michal Lollok, předseda
> Český spolek horských průvodců
> Mezinárodní horský průvodce UIMLA
>
> +420 604 339 671, skype: michal.lollok
> michal.lollok@cziml.org, horskypruvodce.cz
> www.facebook.com/horskypruvodce
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Bludišťák?21:34:58 27.04.2016
Tohle smeruj nekam k prispevkum vyse, kde ten hlasac za pruvodce Lolloka popira.
odpovědět 
           Re: Bludišťák?22:07:54 27.04.2016
Je pod tím podepsaný, protože má zveřejňování tiskových zpráv na starosti a je předsedou spolku. Kdo jiný by měl tohle rozeslat? Je to logické a vaše pátrání nikam nevede. Tento projekt odhlasovalo celé vedení spolku a stojí za ním instituce:
ČAHV – Česká asociace horských vůdců, sdružující mezinárodní horské vůdce UIAGM
APČR – Asociace průvodců České republiky
ČOI – Česká obchodní inspekce
MMR – Ministerstvo pro místní rozvoj
MPO – Ministerstvo průmyslu a obchodu
UIMLA – Národní organizace horských průvodců v jednotlivých státech UIMLA
UIAA – Národní organizace horských asociací v jednotlivých státech UIAA
Úplně nechápu co tu všichni řešíte. Všechny tyhle organizace za projektem stojí a podporují ho.
odpovědět 
            Re: Bludišťák?22:35:42 27.04.2016
Asi si nějak nerozumíme. Lollok je dlouholetý předseda spolku, který stojí za touto iniciativou. To znamená, že i Lollok za touto iniciativou stojí. A ano, stojí za tím jistě i další lidé a další spolky.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: fuck off bonzáci11:02:46 27.04.2016
Honzo uvádíš nepřesné informace... Vzdělání obnáší 505 hodin výuky, minimálně 40 dnů vykázané praxe s nastavenými pravidly a závěrečnou metodickou práci.
+ pojištění odpovědnosti a pokračujicí vzdělání, jinak je to licence odebrána...
Mezinárodní horský průvodce UIMLA a mezinárodní horský vůdce UIAGM jsou jediné mezinárodně uznávané kvalifikace pro práci v horách celého světa.
ak víš, že podněty nezpracovájí právníci všech uvedených organizací? Mě připadá, že ano. Určitě nebude jednoduché cokoliv mimo zákon řešit bez právníků.
Horští průvodci nejsou jediní v projektu. Myslíž, že všechny tyhle organizace postupují špatně?
ACK ČR – Asociace cestovních kanceláří ČR
ČAHV – Česká asociace horských vůdců, sdružující mezinárodní horské vůdce UIAGM
APČR – Asociace průvodců České republiky
ČOI – Česká obchodní inspekce
MMR – Ministerstvo pro místní rozvoj
MPO – Ministerstvo průmyslu a obchod
odpovědět 
  BSA11:12:38 27.04.2016
Podívej se na členy BSA. Myslíš, že ti postupují špatně? A přesto je to organizace značně kontroverzní a musela se z ČR stáhnout, protože tu prohrála soudní spor a ani neměla koule s k tomu postavit čelem.
odpovědět 
  Re: fuck off bonzáci14:06:22 27.04.2016
"Honzo uvádíš nepřesné informace... Vzdělání obnáší 505 hodin výuky, minimálně 40 dnů vykázané praxe s nastavenými pravidly a závěrečnou metodickou práci."

Přesně o tom mluvím. Svým výčtem jen potvrzuješ má slova.

"Mezinárodní horský průvodce UIMLA a mezinárodní horský vůdce UIAGM jsou jediné mezinárodně uznávané kvalifikace pro práci v horách celého světa."

O UIAGM vůdcích se nebavíme, ty sem netahej. Jejich práci nijak nezpochybňuju. Možná jsou k tý vaší akci připsaný, ale vy vystupujete jako iniciátoři, tlačíte to teď tady na lezci - vy jste motor týhle nemravnosti. UIAGM vůdci asi radši voděj než aby verbovali bonzáky.

"ak víš, že podněty nezpracovájí právníci všech uvedených organizací? Mě připadá, že ano. Určitě nebude jednoduché cokoliv mimo zákon řešit bez právníků."

Mě je u prdele, kdo v žoldu nějakýho státního úřadu ty podněty řeší. Chtěl jsem vyjádřit to, že při tom všem mravním bonzáckým marastu by mi přišlo rovnější, kdybyste sami (resp. vaši právníci) podávali žaloby na konkrétní subjekty, než abyste je jenom zbaběle předhazovali státu.

"Horští průvodci nejsou jediní v projektu. Myslíž, že všechny tyhle organizace postupují špatně?
ACK ČR – Asociace cestovních kanceláří ČR
ČAHV – Česká asociace horských vůdců, sdružující mezinárodní horské vůdce UIAGM
APČR – Asociace průvodců České republiky
ČOI – Česká obchodní inspekce
MMR – Ministerstvo pro místní rozvoj
MPO – Ministerstvo průmyslu a obchod"

Netvrdím že špatně, ale tvrdím, že všechny výše jmenované organizace postupují nemravně a odhaduju, že i neefektivně (takže asi vlastně jo, "špatně" je asi správnej termín. Akorát že od těch státních to člověka nepřekvapí.
Honza Plocekodpovědět 
   Re: fuck off bonzáci16:31:47 27.04.2016
Abychom podávali sami žaloby? Proč bychom to dělali, když jsou tu jiné, mírnější prostředky. Není přeci nutné hned přistoupit k tomu nejhoršímu prostředku. V první fázi jsme chtěli aby se trh dozvěděl, že ho někdo hlídá. Kdo má trochu rozumu a ví že dělá něco na co nemá oprávnění, svojí komerční nabídku stáhne nebo poupraví. Pokud to neudělá, je to jeho hloupost. A pak jsou tu i jiné prostředky než jenom kontrola českých orgánů. UIMLA nám dala kontakty po celém světě, dneska není problém zavolat do Francie a říct, chlapy jde vám na Mt. Blanc borec s 5 klienty na splitboard a nemá na to papír ani živnost. A pak už jenom můžeme sledovat na webkameře jak si pro něj přijedou četníci.
odpovědět 
    Re: fuck off bonzáci16:40:41 27.04.2016
Trh, ktery hlida zajmova skupina. A kdo hlida zajmovou skupinu?
odpovědět 
     Re: fuck off bonzáci16:57:03 27.04.2016
Byli bysme rádi, že kdyby to dělal někdo jiný, nejlépe ten, kdo to dělat má. Ale ten to nedělá. Může nás hlídat kdo chce, nikdo v tom nikomu nebrání.
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci17:45:11 27.04.2016
aneb bonzovací iniciativě se meze nekladou!
odpovědět 
    Re: fuck off bonzáci19:42:58 27.04.2016
No když vidím co za mantáky tím naseru, tak asi jen proto (a taky samozřejmě pro prachy) začnu načerno vodit. A propos - navrhuju otázku do zdejší ankety: Nechali byste se vést raději certifikovaným průvodcem UIMLA, anebo neznámým trollem z diskuse? No nevím, jestli bych neměl chytnout příležitost za pačesy, když vy jste si ji nechali ujít a ještě jste se znemožnili.
Honza Plocekodpovědět 
     Re: fuck off bonzáci21:36:49 27.04.2016
Toto je vážně jeden z vrcholů zdejšího humoru.
Bratrstvo kočičí pracky sesmolilo tajně ve sklepě, za zatemněnými okny, v noci, za všelikého zaklínání sil pekelných i nepekelných Velkou Výzvu Ke Stíhání Všech, Kdož Nosí Kočičí Pracku Neprávem!!!
Pak to za dalšího velikého mumlání jména prsaté paní trafikantky pozpátku opálili (Štětináč se spálil), každej se na to vyčural (Bohoušek zrovna nepotřeboval, protože byl ze strachu o chvilku dřív v koutě) a hodil kemra, zašpuntovali to do prázdný lahve od Opodeldoku a vylosovaný Štětináč to nad ránem (protože zaspal, původně chtěl už v noci) v převleku za uklízečku, strachem drkotaje zuby, ze školníkova počítače anonymně hodil na Lezce.
A Bohoušek teď hlasem Velkého Vonta a Meluzíny, střídaje v panice různá připojení a vůbec za snahy převeliké mazat za sebou všechny stopy, v diskusi odpovídá na všetečné otázky, aby dále rafinovaně mátl nepřítele:
Kdo to napsal? Dlouhé Bidlo! – NÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ DLOOOUUUHÉÉÉÉÉ BIDLÓÓÓÓ TÓÓÓÓ NEBYLÓÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!
Tak kdo to teda byl? – TÓÓÓÓ NÉÉÉÉNÍÍÍÍÍÍ DŮŮŮŮŮLÉÉÉÉŽITÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ!!!!!
Proč nejsou dostupné stanovy vašeho spolku? – TO NÉÉÉÉMÓÓHŮŮŮŮŮ PRÓÓZRÁÁÁÁDÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍT….
Jak to? – ŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ……………
Chtěla bych si ty stanovy přečíst! – TÁÁÁÁK VLÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSTNÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ KRVUUÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ NÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁPÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍŠŠŠ DÓÓÓÓÓPÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍSSSSSS, PŘÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍLÓÓÓÓÓŽ TŘÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍKRÁÁÁÁÁT SVÓÓJÍÍÍÍÍÍ NÁÁÁÁÁHÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁTÓÓÓÓÓU FÓÓÓÓÓTKŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ PÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓŠLÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ DLÓÓÓÓÓÓŮŮŮŮHÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉMŮŮŮŮŮ BÍÍÍÍÍÍÍÍÍDLŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ…..
P.odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci22:16:33 27.04.2016
Muselo to dát práci sesmolit takový příběh, kloubouk dolů.
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci22:55:31 27.04.2016
Haha! (Bimbi).
honzaodpovědět 
      Re: f....08:05:35 28.04.2016
Na Lezce jsem to hodil já, protože jsem si toho všiml na internetu, přišlo mi to zajímavé k uveřejnění, a tak jsem požádal předsedu toho sdružení o tiskovou zprávu. Pod ní nebyl jednoznačný podpis autora. Tak to u tiskových zpráv bývá. Zvolil jsem jako podpis název té instituce, jak se to v takových případech dělává.
 Standa Holecodpovědět 
       Re: f....09:22:09 28.04.2016
V tom případě se Bratrstvu omlouvám. Ze způsobu prezentace mi to jasné nebylo. Situaci to trochu mění. Klidně ten komentář smažte.
P.odpovědět 
        Re: f....10:27:23 28.04.2016
Ja bych tu ten komentar teda nechal! I pres to je velmi povedeny a stale trefny. Za me vic takovych glos soucasneho lezeckeho deni. Diky!
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci14:24:31 28.04.2016
:D :D :D to je boži.
odpovědět 
     Re: fuck off bonzáci23:30:51 27.04.2016
Kdože se tady znemožnil? Takhle bys chtěl vodit?
http://www.akapraha.cz/drupal/ content/travers-weisshornu
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci09:35:06 28.04.2016
Autor stránku radši smazal ...
odpovědět 
       Re: fuck off bonzáci10:29:53 28.04.2016
Ne, jen to chce pred hazenim hoven pochopit, jak funguji odkazy na lezci.. A to neni tak tezke.
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci10:31:17 28.04.2016
Aaaa, tak uz to tu mame. Udej ho! Hezka podpasovka. Mame ted na oplatku zacit hledat fotky, kde nejaky horsky pruvodce dela picoviny?
odpovědět 
       Re: fuck off bonzáci23:43:44 28.04.2016
Jsem zvědav, jestli ho někdo fakt napráší...
MModpovědět 
        Re: fuck off bonzáci09:43:33 29.04.2016
Jinak se spolku horských průvodců nabízím jako pokusnej králík pro udání, protože jedině tak, že si pár udání vyzkoušej dát, pochopěj, jak je celej ten systém (kromě toho že je svinskej) navíc ještě bezzubej. Chápal bych to tak ještě v mateřský školce.

Ještě lekce komunikace horským průvodcům: Kdybych chtěl nabízet svý služby jako černej gajd, rozhodně bych se netvářil jako UIAGM horskej vůdce ani bych nepadělal nášivku horskýho průvodce (hákenkrojc bych si koneckonců na rameno taky dobrovolně nevyšil). Spíš bych nalinkoval zmíněnej ostudnej článek a doplnil jej heslem typu "Chceš zažít opravdový dobrodružství a při troše štěstí vyváznout živej? Vydej se na hory se mnou". Zkrátka žádná šméčka - každej eventuelní klient by věděl, do čeho jde;)
honzaodpovědět 
      Re: fuck off bonzáci09:07:50 29.04.2016
Hele na takovouhle túru bych samozřejmě klioše nevzal, ale na takový ty klasický normálky za F - PD, který už jsem předtím šel, tak na ty jo. Myslím ale, že i takový túry jsou výrazně nad kompetencí horskejch průvodců.

Jinak zrovna ten Weisshorn byla vydařená akce a rád na to vzpomínám. Asi největší chybou bylo, že jsme byli pomalí, ale takový to kufrování na hřebeni je celkem normálka, nezažil to jen ten, kdo to nikdy nezkusil. Teď jsem si ten článek taky přečetl, díky za připomenutí. Spouštění ze smyčky bez karáble, v sedum večer na vrcholu, bivak na hřebeni - jó, to byly bohatýrský časy. Btw. Schaligrat chodí podle cancáku na bivaku tak 20 - 30 dvojek ročně.
honzaodpovědět 
       Re: fuck off bonzáci09:59:47 29.04.2016
Ještě doufám, že teď povedení kamarádi nezačnou vytahovat na světlo akce, který byly fakt ostudný (pouze o nich není článek), všechny možný pytle, místa kde jsem visel jak pytel sraček, klepaly se mi strachy kolena, kde letěly foťáky do údolí, sypaly se laviny apod. A že mě jich hnedka pár napadá.
honzaodpovědět 
 Re: fuck off bonzáci13:01:29 27.04.2016
Trochu mne tahle aktivita prekvapuje. A fakt by mne zajimalo jestli se chlapci a devcata z CMGA napraskaji sami mezi sebou, nebot neni zas tak neobvykle ze vodi i mimo sve kompetence.

Ono totiz vzhledem k tomu, ze: "Horský průvodce není oprávněn vést túry na ledovcích v terénech s věčným sněhem, a dále túry, kde je nezbytné vedení na laně anebo práce s lanem.", tak jeho pole pusobnosti napr. v Alpach prilis velke neni.
Geoodpovědět 
  Re: fuck off bonzáci14:23:22 27.04.2016
hm, to mi napadá, když vezme slavný "horský průvodce" klioše na cvičnej kletrštajg u jezera a má v baťochu lano páč rozhodně z desetihlavého zástupu zážitkáčů se jeden-dva najdou co v půlce dostanou strach a budou potřeba stěhovat, tak vlastně přestupuje pravomoci - není-liž prauda? klik klik strejda gůgl - kam to můžu poslat?
Lukas B.odpovědět 
  Re: fuck off bonzáci15:15:03 27.04.2016
Nesmysl, podstatná část Alp nemá zalednění ani věčný sníh a velká část značených cest se vejde do choďáku s kroky I./II.
Lawodgeodpovědět 
   Re: fuck off bonzáci17:24:41 27.04.2016
Pointa je trochu jinde, ale s tema Alpama mas pravdu. Ja tak nejak podvedome miril na ty popularnejsi kopce, ktere jsou vetsinou vysoke a zalednene. Navic jsem si neuvedomil, ze musi byt vlastne papir i na vylet na Snezku.
Geoodpovědět 
 Re: fuck off bonzáci15:47:06 27.04.2016
Doufám, že výše uvedený autor výroku "české zákony palatí pro všechny" nikdy necampoval na divoko, nepřekračuje rychlost, nikdy nic nekoupil se slevou bez papíru, vždycky všechno zdanil, nepřijal od souseda jitrnice ze zabíjačky, neporušil tisíce zákazů, omezení a paragrafovaných nesmylů, atd. atp., neboť pokud to udělal, tak je holt pokrytec, co káže něco a pije něco jiného.
Lawodgeodpovědět 
  Re: fuck off bonzáci15:55:09 27.04.2016
no, žrát se musí, žánop. v divoké době devadesátých let cestovky najímaly študenty a nechali je vodit třicetihlavé houfce na hochtůry (brrrr!), pak se někteří vykukové rozhodli (po vzoru profesních organizací jiných oborů) zkrouhnout konkurenci nějakým podivným horským průvodcem, a bitva pokračuje na dalším levelu.
Lukas B.odpovědět 
   Re: fuck off bonzáci16:37:22 27.04.2016
Myslím, že to funguje stejně i dnes. Stále klienty cestovek vodí studenti. A jsme asi jedinou zemí v Evropě, kde tomu tak je.
odpovědět 
    Re: fuck off bonzáci16:46:05 27.04.2016
I kdyby tomu tak bylo, jak pises. Co je proboha spatneho na tom, ze nekoho nekde povede student, ktery o dane aktivite (chozeni po horach a kopcich) ma obrovske znalosti a taky ma velkou znalost daneho terenu?

Ja vim, nema stempl UIMLA, UIAGM a tedy je to nezakonne..
odpovědět 
     Re: fuck off bonzáci17:04:23 27.04.2016
Netvrdím, že je na tom něco špatného. Jen jsem napsal, že jsme jediná zem v Evropě, kde tomu tak je. Spíš by mě zajímalo jak může mít třeba student ve svých 23 letech tak velké zkušenosti? I kdyby trávil takový člověk celé prázniny na horách může mít maximálně 8 měsíců praxe. A to, že zná danou lokalitu ještě nevypovídá o tom, že se ve svých letech dokáže postarat i o svěřené lidi. A navíc štempl od UIMLA a UIAGM ještě člověku nedává do rukou zákonnost.
odpovědět 
      Re: fuck off bonzáci17:18:03 27.04.2016
Zkus se nekdy pobavit se studentikem, ktery studuje treba v Innsbrucku. A co vim, vas kurz neni na x let a nevyzaduje kdovijake zkusenosti (navic jejich nabyti je docela tezko prokazatelne), tak bych sem vek ci cas, ktery clovek zkusenosti nabyva, radeji vubec netahal..

O posledni vete se da polemizovat..
odpovědět 
       Re: fuck off bonzáci17:31:17 27.04.2016
Bylo by fajn, kdyby všichni průvodci-studenti studovali v Innsbrucku a získávali zkušenosti zde, ale asi bysme je napočítali na jedné ruce.
Polemizovat se dá prakticky o všem a diskuze kolem toho je jen příkladem.
odpovědět 
        Re: fuck off bonzáci17:41:06 27.04.2016
Tak jinak. To ze najdes mraky studentiku, kteri maji vyssi znalosti a zkusenosti nez vasi pruvodci to se snadno muze stat. Staci nahlednout do vasich pozadavku a na to, jak vas kurz probiha..
odpovědět 
         Re: fuck off bonzáci17:49:01 27.04.2016
Jasně, znám spoustu studentů, kteří mají víc zkušeností než "naši průvodci". Máš nějaké zkušenosti s tím jak náš kurz probíhá?
odpovědět 
          Re: fuck off bonzáci17:50:19 27.04.2016
Má. Dost mě to zklamalo...
odpovědět 
          Re: fuck off bonzáci17:51:38 27.04.2016
Ono pro zjisteni mnoha informaci staci nakouknout co o nem vy sami pisete, jake mate pozadavky atd. (ale toto uz jsem psal..)
odpovědět 
        Re: fuck off bonzáci17:49:24 27.04.2016
Na jedné ruce bychom je teda určitě nenapočítali. Dneska bohužel pro hromadu studentů není problém strávit prakticky zadarmo spoustu času v některé z alpských zemí a dělat tam ho*no, resp. věnovat se výhradně lezení. Říká se tomu Erasmus. Jen já v mém okolí znám takových lidí několik....
skunkodpovědět 

 na vlastní nebezpečí10:32:41 27.04.2016
.... jedna věcná, proč tedy vždy podepisuji "na vlastní bebezpečí".... prachy na prvním místě, horští vůdci a odpovědnost nevymahatelná :-D děláte z lidí ovce
peckaodpovědět 
 Re: na vlastní nebezpečí10:41:28 27.04.2016
Ahoj Pecko,

pokud podepíšeš na vlastní odpovědnost", tak to nic neznamená. Odpovědnost zákonná vždy je a bude. Jen to ten, kdo to dává podepsat neví.
odpovědět 
 Re: na vlastní nebezpečí10:56:47 27.04.2016
Z odpovědnosti se nelze vyvléct tím, že dám klientovi podepsat "účestním se na vlastní nebezpeční". Odpovědnostu tu vždy bude.
odpovědět 
  Re: na vlastní nebezpečí11:48:03 27.04.2016
Tak to byste meli zapracovat na vzdelani vlastnich vudcu, aby tuhle klauniadu s podpisem "na vlastni nebezpeci" zacali vynechavat.
odpovědět 
   Re: na vlastní nebezpečí12:16:37 27.04.2016
přesně tak
odpovědět 
    Re: na vlastní nebezpečí12:36:43 27.04.2016
Podle mě je důležitější, když to ví klient, že ta klauzule je právně neúčinná.
odpovědět 
     Re: na vlastní nebezpečí12:53:03 27.04.2016
tak proč se při průseru se donekonečna zdůrazňuje, že všichni tam šli na vlastní nebezpečí a po zralé úvaze.... a nepíše se, že družstvo pod vedením XY, který se po zralé úvaze špatně rozhodl, se dostalo do kritické situace končící tragicky..... ????
odpovědět 
      Re: na vlastní nebezpečí14:20:31 27.04.2016
Protože při průseru každej tvrdí cokoliv, aby se z něj vyvlíkl, né asi?

Druhá věc je, že cokoliv člověk dělá, i když ho při tom někdo vede za ručičku, tak vždycky nese nějaký riziko, takže "na vlastní nebezpečí" je vlastně cokoliv, i to, za co de iure odpovídá někdo jinej.
Honza Plocekodpovědět 
     Re: na vlastní nebezpečí16:06:54 27.04.2016
WTF? Ale vlastne jo. Ono vubec nejlepsi je, kdyz klient vi vsechno a vlastne ani vase sluzby nepotrebuje.
Hele, zacnete u sebe. Pekne poucte vase vudce co mohou a co nemohou, trestejte je, kdyz se skupinkou treba potkaji nejaky ten ledovec. Zacnete pozvolna, treba s tim podpisem na vlastni nebezpeci. A pokracujte. Pak se teprve zacnete navazet do konkurence s nalepkou ze "zakon se musi dodrzovat"..
odpovědět 
      Re: na vlastní nebezpečí17:33:50 27.04.2016
Úplně nechápu kdo by měl být tou konkurencí do které se navážíme?
odpovědět 
       Re: na vlastní nebezpečí17:44:16 27.04.2016
Ze by treba clovek, ktery nekoho povede a nema odznak UIMLA? Ale to si jiste pochopil a otazka byla jen zdrzovaci ci uhybna.

Pro me ma ale velkou informacni hodnotu to tvrzeni, ze je vlastne jedno zda vasi vudci vedi ci nevedi o vyznamu podepisovani klauzule "na vlastni nebezpeci".
odpovědět 
        Re: na vlastní nebezpečí17:55:53 27.04.2016
U přijímacího řízení na jejich vůdce totiž stačí, že dotyčný udrží moč...

Já jen pořád za sebe jakožto potencionálního zákazníka nechápu, co získám tím, když půjdu na vycházku s člověkem, který má papír od nich. Rozhodně se tím nezvýší moje bezpečnost, tak proč??
..odpovědět 

 Tomu, kdo projekt obhajuje11:10:52 27.04.2016
Napsal jsi několik příspěvků, dovolím si tedy opovědět takto, ne po jednom. Porušování zákonů samozřejmě nikdo nechvaluje. Nějaká pravidla tu jsou a měla by se dodržovat. Jen je otázka, zda je správné, aby to fungovalo stylem práskačství a udavačství, protože toto nic jiného není. Takto si opravdu jen prasácky hájíte svůj píseček a z mého hlediska tak děláte činnost, která je mnohem horší, než to porušování živnostenského zákona. Třeba ta hranice, kdy ještě nepotřebuješ mít licenci na cestovní kancelář a kdy už ano, je velmi tenká a dá se překočit i neúmyslně. A pokud někdo z Českého spolku horských vůdců nebo nekamarádů někoho vmanipuluje do situace, kdy tu hranici překročí, a pak ho hned udá, je to svinstvo. To samé pak platí o udávání celkově. Toto se může velmi rychle zvhrnout v likvidaci nepohodlných osob a firmiček tím, že na ně budete posílat jednu kontrolu za druhou. A to vše za situace, kdy budete postupovat podle zákona. Obhájit lze všechno, ale něco podobného tu bylo a je. Jmenuje se to BSA. Udavačství obhajovali právě tak, jako vy. A jak to skončilo? Nakonec působí z místa mimo ČR, aby na ně česká legislativa nedosáhla, protože prohráli několik sporů právě kvůli neoprávněné likvidaci firem, konkrétně prohráli spor s Digisysem.

Takže váš úmysl byl asi fajn, chápu, že si svůj píseček chráníte, ale volba veřejné výzvy k udavačství je pro mne problematická, problematičtější, než když někdo prodá klientovi místo kombinace dvou služeb (to se ještě bez CK smí) kombinaci služeb tří (na to už je potřeba licence CK).
odpovědět 
 Re: Tomu, kdo projekt obhajuje11:58:40 27.04.2016
30 let se tu nic nedělo, nikdo trh neřešil. Poslední dobou se stále řeší cestovky, ale nikdo už neřeší tu šedou ekonomiku kolem. Lidé, kteří porušují pravidla to většinou moc dobře vědí a teď budou nejvíc křičet. To jestli jsme práskači je otázka pohledu, vnímat to tak můžeš, nám se jen nelíbí že tu je spousta černých cestovek a průvodců, kteří si za svojí černou práci nechávájí platit.
Hranice kdy je potřeba koncese na cestovní kancelář je jasně definovaná a oddělená. Není tu žádný styčná plocha ani přesah s jinou činností.
Komentáře kolem BSA jsou úplně mimo téma a s tím co je napsáno výše nesouvisí.
Jinak ještě doplním vaší mylnou informaci, zájezd je kombinace dvou a více služeb http://business.center.cz/business/pojmy/p1481-zajezd.aspx
odpovědět 
  Re: Tomu, kdo projekt obhajuje12:55:30 27.04.2016
Jo, jo, delate to pro dobro sveta. Proc tahle zdanliva neucelovost zni tak neduveryhodne..?
Ono by to proste znelo o dost lepe, kdyby jste narovinu priznali, ze sledujete a snazite se prosadit sve zajmy. Na tom neni nic spatneho, vsichni to tak delaji..
odpovědět 
  Re: Tomu, kdo projekt obhajuje13:07:46 27.04.2016
To, že je zájezd kombinace dvou a více služeb, bylo určité zjednodušení pro ty, kdo se v problematice nevyznají. Ono je to poněkud složitější a i cestovky často mají v pojmech nepořádek a vykládají si řadu věcí účelově. Ostatně ony i zájmy jednotlivých cestovek a agentur jsou jiné, proto tu také vedle sebe existují AČCKA a ACK.

A k tomu zbytku - jak jsem už napsal, porušování zákonů není v pořádku, ale řešení formou udávání není řešení. Sám si odpověz co se stane, až někdo bude opakovaně podávat stížnosti a udání na jeden konkrétní subjekt. A jestliže k tomu bude udavačství zaštítěno nějakou větší organizací, vypadá to spíše jako hra o výpalné. Jsem si naprosto jist, že celé situace by se dala řešit i jinak, než veřejnou výzvou k udávání. Ona je to hovadina z podstaty, protože aby někdo mohl podat relevantní udání, musí se v problematice dobře orientovat, což normální kleint není. Takže buď to vyuústí ve velké množství nejrůznějších udání, které se po prošetření ukážou nerelevantní s tím, že je to spíše stížnost náležící ČOI, nebo se budete hlídat a udávat navzájem. Jak už psal Honza Plocek výše, projekt je to odporný a řadí Vás právě k BSA, a Vaší organizace bych nevyužil, ani kdybyste měli ceny poloviční. S bonzáky a udavači nejezdím. Raději podpořím tu "šedou" ekonomiku. Představa, jak jedu na hory a bavím se s někým, kdo je udavačský hajzl... no nevím. Fakt ne.
odpovědět 
  Re: Tomu, kdo projekt obhajuje14:31:51 27.04.2016
Chápu, že se vám nelíbí, že je kolem spousta černých cestovek a průvodců. To je přirozený, že se vám to nelíbí.

A chápeš ty, že mně (a zdá se že i dalším diskutujícím) se zase nelíbí způsob, jakým jste se rozhodli proti tomu bojovat?

Aby bylo jasno: nejsem černej ani žádnej jinej vůdce, ale v principu bych si klidně černýho vůdce najal a naopak, kdyby mi někdo nabídl za akci prachy a já bych na to měl i s tím, že bych vedl klienta, tak bych jej tam bez uzardění a špetky černýho svědomí vzal.
Honza Plocekodpovědět 
   Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:36:46 27.04.2016
A jak bys proti tomu bojoval ty Honzo? Kromě teda přímého podávání žalob.
odpovědět 
    Re: Tomu, kdo projekt obhajuje18:07:04 27.04.2016
Asi reklamou. Tedy - snažil bych se všemožně a všelijak tlačit vaší cílový skupině informace, proč si má najmout horskýho průvodce a proč se má vyvarovat najímání jiných (např. černých průvodců, UIAGM vůdců apod.). Např. doba po nehodě na Geieru pro to byla ideální - otázka bezpečnosti na horách se zcela zdarma dostala do povědomí široký veřejnosti a teď stačilo jen skočit do rozjetýho vlaku ("od bezpečného pohybu na horách jsme tu my, horští průvodci, narozdíl od černejch vůdců atd...)
honzaodpovědět 
    Re: Tomu, kdo projekt obhajuje18:09:25 27.04.2016
Jo eště - já rozhodně nejsem zastáncem přímýho podávání žalob. Pouze se domnívám, že takový svinstvo by bylo alespoň poněkud méně srabácký.
honzaodpovědět 
   Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:46:51 27.04.2016
"tak bych jej tam bez uzardění a špetky černýho svědomí vzal."

Píši si a dávám tě na watchlist. Pošlu na tebe 2 naše nejlepší agenty, ehm.. horské průvodce.
odpovědět 
    Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:52:35 27.04.2016
Jo. A zdejší anonym pak bude u webkamery zuřivě onanovat, až uvidí jak toho nešťastníka zatýkají četníci...
Kemalodpovědět 
  Re: Tomu, kdo projekt obhajuje16:13:47 27.04.2016
Mam pocit, ze to PR-ko moc nezvladas..
odpovědět 
   Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:38:15 27.04.2016
Nezvládá. Bych se nedivil, kdyby jim tahle zvrácená akce v důsledcích spíš uškodila. Kdo by jel na hory s boznákem?
krejčíodpovědět 
   Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:40:05 27.04.2016
Myslím, že tu o PR úplně nejde. Projekt podobného typu bude mít vždy negativní PR. Je spíš důležité, že jsme otevřeli určité téma a začalo se o něm mluvit.
odpovědět 
    Re: Tomu, kdo projekt obhajuje17:50:04 27.04.2016
Vůbec nemusí mít negativní ohlasy. Jde o to, jak je projekt postaven a jak ho umí autoři obhájit. Zde je v obojím obrovské selhání..
odpovědět 

 a kam můžu nahlásit13:09:30 27.04.2016
prohřešky těch správných hochů s papírem? třeba prohřešky vůči etickému kodexu, mají-li jaký?
(když bonzovat, tak bonzovat padni komu padni. a podpisy by slušely, ne že né!)
Lukas Bodpovědět 
 Re: a kam můžu nahlásit14:28:42 27.04.2016
Jo, jo, zvířatka z bonzovací asociace jsou si rovnější. "Nulová tolerance ze strany projektu je vyhlášena všem jednotlivcům, subjektům a organizacím, které se dopouštějí:" bla bla bla "Pokud se pochybení týká člena ČSHP, nebo jiné profesní organizace, je pochybení řešeno interně příslušnou revizní, nebo disciplinární komisí." Rozuměj zameteno pod koberec.
r0binodpovědět 

 Malý test13:18:59 27.04.2016
Vlezu na stránky Českého spolku horkých průvodců.
Zjistím, že je to pouhé občanské sdružení.
Hned v úvodu zkusím vyhledat průvodce dle oblasti a typu aktivity. Vybírám - Česko a aktivitu - fotografování. Objeví se vhodní členové. Náhodně vybírám jméno Lollok Michal. Pro jistotu kouknu do registru živnostenského podnikání a zjišťuji, že uvedená osoba nemá živnostenské  oprávnění pro fotografické služby.....
Tomodpovědět 
 Re: Malý test13:25:09 27.04.2016
Já myslím, že by fotografové měli udělat občanské sdružení a založit aktivitu, kterou vyzvou lidi, aby fotografy bez patřičného oprávnění udávali...
odpovědět 
  Re: Malý test16:31:20 27.04.2016
Tímto směrem budeme směřovat hned po dokončení projektu Black Guides. Za vhodnou upravu zakona uz se lobuje. Projekt se bude jmenovat jak jinak nez Black Photographer.
odpovědět 
 Re: Malý test16:16:35 27.04.2016
Fotit myslím není trestné. A pokud má někdo v aktivitách napsáno že fotí, neznamená to, že se tím živí.
odpovědět 
  Re: Malý test16:34:21 27.04.2016
No tak to je pak docela tezke zjistit, co ze to vlastne ti vasi vudci legalne nabizeji.

Ve zdravem svete by asi ani pruvodcovstvi pod jinym stemplem nez UIAGM nebo UIMLA nebylo trestne..
odpovědět 

 Stanovy15:00:48 27.04.2016
Byl by Spolek tak laskav, když už tady zveřejňuje svůj projekt, a zveřejnil taky svoje stanovy !?
Děkuji.
Tomodpovědět 
 Re: Stanovy16:37:42 27.04.2016
Také bych se k této prosbě ráda připojila..
Martinaodpovědět 
  Re: Stanovy18:22:02 27.04.2016
Proč si o ně nenapíšete na email info@cziml.org?
odpovědět 
   Re: Stanovy19:35:49 27.04.2016
To je fakt, tam jsme si mohli napsat i o tenhle projekt a mohli jste si usetrit tohle nepovedene promo.
odpovědět 
   Re: Stanovy15:09:29 29.04.2016
vždyť jsou k dohledání na justice.cz. Co je za problém?
Vojtaodpovědět 
    Re: Stanovy09:10:28 03.05.2016
žádnej, mohl jsi to říci rovnou ... :-)
odpovědět 

 Dejte si s tím práskáním padla, 15:10:43 27.04.2016
nebo řekněte na rovinu, že jde o prachy.

Kdo chce, tak si vygooglí, jestli průvodce je průvodce, vůdce nebo co vlastně. A spoustě lidí je to jedno. Já vůbec nechápu, proč zejména po značených stezkách v létě by na to mělo být něco jiného než živnost volná (a to u těch, co to dělají stále).

Jak psala slečna nahoře, tak plnění může být různé. Vzal jsem kamaráda na Lugauer a on za to nechtěl nic na naftu? Doom, ekonomická výhoda a bez papíru. Čekalo se, že dáme svatební dar, tak jsem jim zařídil víkend v Alpách a "odvodil" to, včetně dvou úseku (po cca. 30 a 100 metrech) feraty A a pár metrů lezení (sic!) UIAA I. De facto jsem tím splatil jakýsi dluh, aniž jsem na to měl papír. Ještě, že je to fšechno promlčený, žena a tři děti by mi psali do Valdic...

Jinak dobrá rada - Pokud někdo někoho někam vede jednorázově a nemá to charakter trvalé činnosti, nejde o živnost, alespoň v ČR nikoliv.
Lawodgeodpovědět 
 Re: Dejte si s tím práskáním padla, 15:47:29 27.04.2016
LWG?
honzaodpovědět 
  Re: Dejte si s tím práskáním padla, 15:52:33 27.04.2016
Nejvíc kejhají potrefené husy. Zákony platí pro všechny a vodění na černo nebo vydávání se za vůdce, průvodce a podobně by mělo být postihováno. Nejde jenom o peníze ale i o bezpečnost lidí, kteří pak ani neví koho si najímají. Tomu projektu fandím a stejně tak každému, kdo se nebojí upozornit na porušování zákonů. Snad to povede k většímu pořádku a vymizí ten bordel, kdy plno lidí dělá něco na černo, bez licence a vydávají se za vůdce, průvodce, instruktory atd.
Tomáš Novotnýodpovědět 
   Re: Dejte si s tím práskáním padla, 16:01:30 27.04.2016
no, tohle potrefená husa fakt nejni. a vodění (dospělých svéprávných lidí) po značených stezkách či ferátách, to je vopravdu vodbornost jak vosídlená zatáčka.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Dejte si s tím práskáním padla, 16:27:51 27.04.2016
Zakon plati pro vsechny, to jiste nikomu nevadi. Kdyz se nekdo falesne vydava za UIAGM nebo UIMLA, vudce je to podvod. To nikdo nezpochybnuje.

Napovazenou je ale tahle snaha UIMLA a UIAGM mit monopol na veskere pruvodcovstvi (i takove, kde v ramci cestovky udelas s lidma "prochazku" po nejakem vyssim kopci) a navic mit ten monopol posveceny zakonem a jeho vymahani si zajistovat udavacskou cinnosti.

V tomto opravdu doporucuji procist si kolik tento model aplikovany BSA (ci dalsimi jmeny za kterymi se schovavala) znicil zcela podstivych zivnosti.

Udani je hrozna vec. Udani ve prospech urcite organizace ci skupiny organizaci je jeste vyrazne horsi...
odpovědět 
    Re: Dejte si s tím práskáním padla, 17:46:01 27.04.2016
Kdo se vydává za něco, co není, je lhář, když tím získá prospěch, tak podvodník a když tím někomu ublíží nebo ho ohrozí, tak svině. To platí u vůdcovství i kdekoliv jinde.

Ten problém je jinde. Proč XY lidí, kteří plánují lezecké a vysokohorské výjezdy po řadu let pro skupiny, lecos tam zažili a lecos dokázali, nemohou tohle udělat za peníze ani v té nejjednodušší podobě.

Jako dobrovolníci pochopitelně mohou. Když byly na Strážovských vrších přes půldruhého metru sněhu, tak jsem přes ně vedl patnáct lidí, včetně dvou dvanáctiletých dětí. To nebylo nic proti ničemu. Kdybych to udělal v létě za sucha a každý z nich za to dal kilo, tak je to problém.

Já také nepráskám lidi, co poskytují právní pomoc bez zápisu v ČAK a že jich je požehnaně. Přes vzájemnou buzeraci cesta ke štěsí nevede, ani (tím spíše?) když je ta buzerace odhlasovaná parlametem.
LWGodpovědět 
   Re: Dejte si s tím práskáním padla, 07:43:32 28.04.2016
Ordnung muss sein!
Vůdceodpovědět 

 fuj!16:08:36 27.04.2016
ČAHV? To je ten spolek co vždy pomůže zamést pod koberec průšvihy svých lidí? A teď ještě plně přechází na estébácké metody? S nikým kdo je vašim členem bych do hor nikdy nejel...
Jarmilodpovědět 

 Odpovědnost...16:15:16 27.04.2016
Pokud někdo řekne, že má nějaký certifikát a nemá, podvádí, lže a zasluhuje si klidně i to napráskání. Ale pokud se já jako klient rozhodnu najmout si Pepu z hospody, aby mě provedl na Eiger, je to moje (a samozřejmě i jeho) věc. A nikdo, ani (jak bohužel vidím, pro spoustu lezců všemocný) stát. A pak je věcí pojišťovny, že mě pojistí/nepojistí a případně věcí pozůstalých, jak zaplatí pohřeb. Nevím, co by mi do mého rozhodnutí měl co mluvit nějaký občanský spolek, o MPSV, živnostenském zákonu a podobných hnusech ani nemluvě.
Jak říkám, neoprávněné užití loga/titulu bonzovat, ale svobodné rozhodnutí svobodné mysli? No fuj - a ať mi nikdo neříká, že čerstvý absolvent má minimálně stejně zkušeností, jako vysloužilý horal bez certifikátu...
flodpovědět 
 Re: Odpovědnost...16:42:11 27.04.2016
Přesně jak říkáš. Taky nevidím problém na tom, když pojedu na hory se zkušenějším člověkem, kterýho mi třeba doporučil kamarád. A jelikož budu rád že se mnou někam šel a třeba mi pomohl už jen tím, že vymyslel kde budem spát a já nemusel doma nic řešit a já mu za to koupím pár piv, nebo do výstřihu vložim líťo (bude li to pěkná šťabajzna) tak je to snad jedno en? A i kdyby ten kluk měl na FB stránky S HONZOU DO HOR. Jasně pokud by tvrdil že má lejstro a při tom ho neměl to je problém. Ale celkově je to hnusný bonzáctví. A plus saozřejmě když organizace svoje prusery jen zametavaj pod koberec (i když to myslim zrovna dělaj vůdci, u průvodců o tom nevím)
odpovědět 
 Re: Odpovědnost...13:39:20 28.04.2016
Pepa kterého znáš z hospody na tom nezaložil své podnikání, nemá webovky, nevydává se za vůdce nebo průvodce. Když ho osobně znáš a domluvíš se s ním tak je to v pořádku. Ale když někdo podniká neoprávněně, což je u nás naštěstí trestné, uvádí lidi v omyl a ti chudáci se pak v domnění že jedou s vůdcem nebo průvodcem, který má patřičné vzdělání, dostanou do průseru, tak tady je něco špatně. Ani vůdci a průvodci nejsou neomylní, ale pořád člověk ví s kým jde a co má ten člověk za zkoušky. A o to jde.
Tomáš Novotnýodpovědět 
  Re: Odpovědnost...13:48:29 28.04.2016
To je naprosto v pořádku. A proto by oficiální guidi měli potenciální klienty například seznamovat s tím, co mají po organizátorovi chtít nebo co si mají ověřovat. A ne žádat o udání.
odpovědět 
  Re: Odpovědnost...17:23:55 28.04.2016
Kolovratek... Zkus si poradne znovu precist, co na tom lidem nejvice vadi.
odpovědět 

 osvěta16:18:07 27.04.2016
Myslím, že by se uvedený spolek měl spíš zaměřit na osvětu - tj co přesně průvodci mohou a co ne. Aby se nestávalo, že potkáme skupinku vedenou borcem s nášivkou CMLA na Glocneru, Blancu atd.a u lidí nevznikal dojem, že se jedná o "guidy". Nebo můžeme práskat i členy CMLA (kteří jsou naštěstí většinou dostatečně označeni)?
Vencaodpovědět 
 Re: osvěta17:45:52 27.04.2016
Ano, můžete nahlásit kohokoliv. Bylo by fajn kdyby k tomu byla třeba nějaká fotka.
odpovědět 
  Re: osvěta21:36:00 27.04.2016
Diky! Moc se tesim jak nekoho nahlasim! Dik!!!!
odpovědět 

 ?16:23:12 27.04.2016
Článek mě vůbec nepřesvědčil, proč bych se měla do projektu a la Vít Bárta zapojit. Závažné průšvihy horských vůdců v posledních letech jen ukázaly, že ten "papír není všechno..."
Martinaodpovědět 

 špatně pojmenovaný článek16:31:17 27.04.2016
Tenhle prašivej článek bych opatřil nadpisem "Lidé bděte", případně "Po 30 letech se STB již neskrývá"...
rekodpovědět 
 Re: špatně pojmenovaný článek17:18:50 27.04.2016
Hmm, a nebo taky "S BSE na věčné časy a nikdy jinak" :-/
Velenodpovědět 
  Re: špatně pojmenovaný článek17:27:06 27.04.2016
Neměla tam být BSA? (BSE je bovinni-spongiformni-encefalopatie - prionová nemoc, i když, pravda, nemoc šílených krav... funguje to i na druhé pohlaví).
LWGodpovědět 
   Re: špatně pojmenovaný článek17:29:00 27.04.2016
Mělo, teď jsem dorazil po 12ce z práce..
Velenodpovědět 
    Re: špatně pojmenovaný článek18:16:18 27.04.2016
Velen je dvanactka? Ja myslel, ze jedenactka.
odpovědět 

 Lezci22:27:16 27.04.2016
Pokud jsem to dobře pochopil, tak projekt není namířený proti lezcům, ne? Pak nechápu proč se tu tolik lidí rozčiluje ...
David Brázdaodpovědět 
 Re: Lezci22:44:27 27.04.2016
Protože projekt dělá z příjemců té zprávy, ať už je to kdokoliv (tedy zde např. čtenáři tohodle servru) kretény.
honzaodpovědět 
  Re: Lezci23:25:51 27.04.2016
Nepřijde mi, že by z vás někdo dělal kretény. Šlo jen o informaci, že tu někdo spustil nový projekt. A pokud se do něj nechcete zapojit, tak přeci nemusíte. Určitě tu budou lidé, kterým není lhostejné co se u nás děje, stejně tak lidé kterým bude vadit forma, ale i lidé kterých se to dotýká a něco porušují. A tak jen prostě nechápu proč je tu kolem toho tolik povyku. Je to nejkomentovanější příspěvek na lezci, předstihnul dokonce i příspěvek s Adamem Ondrou a přitom s lezcem a lezením prakticky nesouvisí.
David Brázdaodpovědět 
   Re: Lezci00:20:36 28.04.2016
Pregnantně formulované vysvětlení postupu, jak horští průvodci dělají ze zdejších čtenářů kretény, je obsaženo v P.-ově postu -21:36:49 27.04.2016
honzaodpovědět 
   Re: Lezci08:23:07 28.04.2016
Ty jsi tu nováček, nejsi? Rozhodně to není nejkomentovanější, je to někde uprostřed. Nejsou vzácné články s 300 a více komenty.

A ještě k těm důvodům k "povyku" - ono se teď jedná jen o nějaké guidy a relativně malou skupinku lidí i zájmů, ale on je to jen začátek, který do společnosti zavádí principielně špatnou věc. Co bude dál? Chceme si na to zvyknout a opravdu si začít hájit zájmy tímto způsobem? A to už vůbec nemluvím o tom zneužívání. Opravdu je to stejné, jako BSA. Krást sw se nemá, ale právě na BSA se můžeš podívat, kam až udavačství vede. Mám nějakou nepohodlnou konkurenci? Napráskám jí, nejlépe opakovaně, a i když bude mít vše v pořádku, úřady jí tak zkomplikují život, že to může vést až k omezení činnosti.

Pokud chlapci a děvčata chtěli něco dělat, mají jít formou osvěty. Stejné, jako u CK. Dříve každý kupoval zájezd živelně od kohokoliv, dnes jsou lidé opatrní a před koupí zájezdu si téměř vždy vyžádají certifikát o pojištění. Takže chlapci a děvčata od průvodců se mají pustit do článků a dalších věcí, kde lidem ukáží, proč mají chtít certifikovaného průvodce, jaká jsou kde pravidla, co riskují, když půjdou s průvodcem černým, a co si mají v případě zájmu o nějakou službu vyžádat za dokumenty a potvrzení. To bych bral. Ale udávat se navzájem? Co bude příště? Budeme okamžitě se okamžitě udávat, pokud s nějakou skupinkou půjde někam na písek i nečlen ČHS? Budeš telefonovat na policii a hlásit silnici a SPZ auta, co tě předjelo, i když ty jedeš max povolenou rychlostí?
odpovědět 
    Re: Lezci10:58:13 28.04.2016
Ono s tim BSA je to jeste slozitejsi.

Tahle organizace vznikla z iniciativy nekolika softwarovych gigantu (Microsoft, temer ihned se pripojil Apple, pozdeji Adobe a dalsi), resp. byla jimi zrizena a ovladana, ale na venek se snazila budit dojem nezavislosti a boje za dobrou vec (s velmi podobnou retorikou, jako tu zazniva v diskuzi od cloveka, ktery to tak obhajuje). A tak jak je v "civilizovanych" zemich zvykem, jeji funkce a pravomoce byli propasovany do legislativy mnoha zemi.

Problem je, ze nebojovala za dobrou vec. Bojovala za SVOU VEC. Napr. za to, ze pocitac prodavany bez MS Windows je zlo, ktere je nutne nalezite a velmi tvrde potrestat. Pokud by si nejaky nezavisly vyvojar myslel, ze zastoupi i jeho zajmy, sakra by se spetl.

BSA to dopracovala k systemu anonymnich udani, kde v mnoha pripadech stacilo jen samotne udani, aby zakonne slozky zacaly velmi rychle a tvrde vykonavat svoji cinnost. Ono kdyz v tomto byznysu zabavis nekomu cely sklad a budes ho drzet v radu mesicu ci dokonce roku, znicis ho. To, ze si vlastne nemel zadny dukaz pred zapocetim teto akce, se snazime prehlizet. To, ze si ani diky zabaveni a dlouhodobem drzeni zbozi, nebyl schopny najit zadny dukaz, ktery by pred soudem se taky tak nejak prehlizi. Zacnes-li se proti tomuto postupu bourit a chces-li ho zverejnit, dostane se ti velmi tvrdych vyhruzek elitnich pravniku.

A co horsi, kdyz uz tohle chovani takovehle organize preroste vsechny unosne meze, neni nic snazsiho nez stahnout ocas mezi nohy, zdrhnout a v tichosti prevlect kabatek.

Ja osobne tu par spolecnych znaku s takovouto iniciativou a vubec deni kolem UIAGM, UIMLA vidim. O to vice me fascinuje, ze to mnozi nazyvaji chovanim civilizovanych zemi. Mozna neni od veci se pred takovymi projekty a pred tim, ze nez zacneme zakony a vyhlaskami uprednostnovat uricte organizace, se poucit z minulych pripadu chovani "civilizovanych zemi"..
odpovědět 
    Re: Lezci00:18:37 29.04.2016
Jen drobná poznámka k zamyšlení, jestli náhodou něco nesmrdí:
„Budeš telefonovat na policii a hlásit silnici a SPZ auta, co tě předjelo, i když ty jedeš max povolenou rychlostí?“. Žil jsem nějaký čas (něco přes deset let) v Německu (západní část). Tam je tohle vcelku běžný a nikdo normální to nepokládá za nevhodný, právě naopak. A jestli se ve výsledku bezpečněji a slušněji jezdí tady nebo v Německu, nechť posoudí každý sám.
Horské průvodce fakt neřeším, ale zamyslete se. Dokud a pokud se lidi sami nebudou starat o to, aby jiní nedělali bordel, žádnej stát to nevyřeší.
D.odpovědět 
     Re: Lezci12:04:06 29.04.2016
No zajimala by me ochota lidi v Nemecku nemajicich nalepku ABCDE (kterou vlastni jen skupinka par lidi) podavat udani, kdyz by videli, jak nekdo dalsi bez nalepky ABCDE jede po okresce 95 namisto 90. Pricemz jet po okresce 95 maji povoleno pouze clenove ABCDE.
A mimochodem, praktiky zalozene na udavani docela dobre fungovaly mnoho let i u nas, a taky dle stavajicich platnych zakonu. A mnoho estabackych udavacu vlastne rika to same - slo prece o boj proti nedodrzovani zakona..
odpovědět 
      Re: Lezci16:37:11 29.04.2016
Tvoje úvahy mají chybu v tom, že
a) Až pokud vím, podobný zákon v Německu neexistuje. Pokud by něco takového existovalo, tedy prošlo svobodně zvoleným parlamentem, veřejnou debatou atd., tak by to Němci bezpochyby dodržovali a vymáhali.
b) Praktiky totalitního režimu, udavačský nebo jiný, nejsou dobrý pro srovnávání. Totalitní zákony se odlišujou tím, že se přijímají, aniž by se na to lidí někdo ptal. Pak se dá i přijmout, že se nedodržujou. Tohle už tady pár desítek let neplatí, teda doufám.
Opakuju, nejsem průvodce ani vůdce, ale postoje typu „upozornění na porušování zákona (nikoli v totalitním státě) je nepřípustnej čin“ mi nahánějí husí kůži.
D.odpovědět 
   Re: Lezci10:34:42 28.04.2016
Retorika a argumenty (jde prece o dobro..!) podobna tem predchozim nepodepsanym. Jsi ta sama osoba co to tu tak obhajuje?
odpovědět 

 Shrnutí a zpětná vazba ČSHP10:52:28 28.04.2016
Vaše iniciativa měla na jednu stranu nějaký cíl a účel, který jste nedokázali jasně napsat a z celé iniciativy je cítit, že skutečný cíl a účel je jiný.
Jaký je výsledek této výzvy lze popsat už nyni:

1. Zvýšit bezpečnost na horách? Myslím, že vaše výzva nepodpoří.
a) Zkušenosti jsou zcela opačné - více pomůže osvěta než represe.
b) Akreditovaný horský průvodce je pouhý papír, který nezaručuje klientovi mnoho. Je to mnoho teorie a málo praxe. Navíc z diskuze vyplývá, že akreditace opravňuje držitele navíc vzít za vedení skupiny úplatu (oproti ostatním). Nic víc. Bez úplaty může vést skupinu kdo chce.

2. Zvýšit PR? Myslím, že výsledek je záporný.
a) Udavačství zatím nikdy nikomu PR nezvýšilo. Němci nás považovali za národ udavačů a my se za to stydíme dodnes.Vyzývat někoho k dodržování zákonů je něco jiného, než ho vyzývat k udávání.
b) Pokud zároveň uvádíte, že usilujete o změnu zákona? Abyste mohli následně dohlížet na jeho dodržování?

3. Zlepšit služby klientům? To se taky nepovede...
a) Porovnám -li služby běžného zkušeného průvodce s akreditovaným, tak mám pocit spíše opačný. Po běžném průvodci požadujeme oproti průvodci s licencí navíc jazykové a komunikační schopnosti, proklientský přístup, týmovou spolupráci a další měkké dovednosti, které nám licence HP nezaručí. Pokud bychom trvali, aby si každý průvodce udělal drahou a časově náročnou licenci, tak klientům služby jen zdražíme a nejspíš snížíme přidanou hodnotu.
b) Většina současných zkušených průvodců v horách je bez vaší akreditace (asi 99%). Dle vašich stránek by měli investovat desítky tisíc korun a stovky hodin, aby mohli svoji práci dělat dále ve stejné kvalitě? Co když odejdou a nahradí je nezkušení benjamínci s licencí?

4. Konkurenční boj a výhradní postavení na trhu? To z této výzvy leze poměrně dost, že jde o budoucí tržby a moc...
a) Jak jsou stanoveny hranice, kde by se měl pohybovat horský průvodce? Pokud vím, tak to nikde definováno není. Udání tedy vypadá, jako účinný ale nečestný boj s konkurencí na poli cestovního ruchu.
b) Udávat průvodce a agentury, kteří nabízejí zájezdy bez oprávnění jsme mohli vždy. Proč bychom to dělali, když nás tím nijak neohrožují? A pokud nás ohrožují, nepodnikáme sami nějak špatně? Většina lidí zatím bere za standard NEUDÁVAT. A jsem za to rád.
c) Po přečtení výzvy napadne logicky běžně uvažujícího člověka, že ten, kdo bude výhradně udělovat licence a licence budou uzákoněny, má v podstatě vystaráno, protože se bude pohybovat v bezkonkurenční prostředí a může si diktovat ceny. No, kdo z nás by to nechtěl? :-)

Přemek Špalekodpovědět 
 Re: Shrnutí a zpětná vazba ČSHP11:01:59 28.04.2016
Velmi dobre shrnuti. Stotoznuji se s napsanym.
odpovědět 
 Re: Shrnutí a zpětná vazba ČSHP23:40:14 02.05.2016
Pane Špalek krásná úvaha. Proč neuděláte podobnou pro CK Alpina, která posílá do hor lidi bez licencí? http://www.tcbs.cz/cs/absolventi/premek-spalek/
Co dělá průvodce na tomto zájezdu? http://www.alpina.cz/zajezdy/grossvenediger Jak to, že neplní funkci horského vůdce, když má lidi na laně? Co odpoví až se zeptá policie?
Od kdy průvodci mohou na Elbrus http://www.alpina.cz/zajezdy/kavkaz-elbrus Píšete "V Rusku je jen jedno pravidlo a to, že žádné není. To, co v Rusku platilo včera, dnes již platit nemusí."
Od kdy průvodce dělá skialpový kurz na Slovensku, kde http://www.alpina.cz/zajezdy/mala-fatra-zima-skialpovy-kurz
Je dobře, že píšete jména lidí u zájezdů..každý je může zkotrolovat s googlem. Projekt se mi nelíbil, ale nesnesu komentáře někoho, kdo sám neřeší zákony.
Zákonná Alpinaodpovědět 
  Re: Shrnutí a zpětná vazba ČSHP23:43:03 02.05.2016
Kolik dává Alpina svým průvodcům? Proto se asi bojíte kvalifikovaných lidí...že si jednou řenou o více peněz :) Nebude to odpověď na Váš přístup?
odpovědět 
 Re: Shrnutí a zpětná vazba ČSHP11:53:51 10.05.2016
Jen pro zajímavost, Alpina pořádá 15 let zájezdy do hor a teprve 15.2.2016 si přidala průvodcovskou činnost horskou mezi živnosti? Kudrna v tomhle jde ještě dál, živnost si přidal 25.4.2016. Adventura 14.11.2013. V-tour, Livingstone, Mundo, CK Trip nemají živnostenské oprávnění ani v současné době. Opravdu tu není nic špatně? Než pánové z cestovních kanceláří budete psát komentáře, zameťte si nejprve u sebe.
odpovědět 

 To muselo dát práce10:57:02 28.04.2016
a přitom je to taková blbost.

Opravdu musí mít smutný život bafuňáři vymýšlející takový elaboráty. Skoro to vyznívá, že svoji energii napřeli místo do podnikání, které by je mělo bavit a živit do sepisování výzev k udavačství. Spíš než šikovní průvodci se vedení ČSHV prezentují jako banda závistivých a neúspěšných nýmandů.
Milanodpovědět 
 Re: To muselo dát práce13:52:25 28.04.2016
Když je kolem tolik blbů kteří nemají žádné vzdělání a myslí si že když byli jednou na Matterhornu tak už můžou dělat vůdce, tak by tě to taky časem štvalo. Kazí pak pověst těm co do toho investovali prachy, čas a mají mezinárodně uznané zkoušky. (nejsem ani průvodce ani vůdce). Ale jde přece o to, aby člověk který tomu vůbec nerozumí, jasně věděl jestli si najímá vůdce, průvodce nebo koho vlastně. Když se někdo vydává za něco, co není, porušuje tím zákony ČR.
Tomáš Novotnýodpovědět 
  Re: To muselo dát práce17:31:03 28.04.2016
Smankote, to je prispevek. Ve stejnem stylu - taky je hodne blbu, co mysli, ze jsou mistri sveta kdyz maji car papiru (zrovna u horskeho pruvodce - fakt nejsou). A diky tomu caru papiru si narokuji "monopol" i na obycejne prochazy po kopcich. Na druhou stranu fakt nemusi platit to se tu snazis podsouvat - jediny kdo neco umi a zna, je slovek s tim carem papiru... Je hafo lidi, kteri maji znalosti a zkusenosti vyrazne vyssi nez vasi pruvodci.

Myslim, ze nejlepsi system by byl kdyby bylo statem dozorovane jen vydavani certifikatu a povoleni. Kurz, nabyvani vedomosti a zkusenosti at si kazdy resi individualne (treba zaplacenim kurzu horskeho pruvodce nebo treba samostudiem a tunou hodin stranevenych na horach).
odpovědět 
   Re: To muselo dát práce09:36:47 29.04.2016
Ano, ale to přece není v rozporu s tím co píšu já. Jde jenom o to, aby lidi, kteří se v tom nevyznají věděli jestli si najímají horského vůdce se vzděláním UIAGM nebo průvodce UIMLA (samozřejmě s tím rizikem, že i to může být blb) a nebo člověka který žádné vzdělání nemá a může být tedy zkušený nebo nemusí. U někoho kdo má nějaké vzdělání - vůdce, průvodce, instruktor lze předpokládat vyšší míru znalostí, zkušeností a podobně. Od toho přece ty mezinárodně uznávané zkoušky jsou. Je pak na každém jestli pojede s Pepou z hospody který leze 20 let a může mít spoustu zkušeností nebo si najme horského vůdce. To jediné, o co tady jde je eliminovat bordel tak, aby veřejnost nebyla uváděna v omyl a k tomu ten projekt nepochybně přispívá. Když si někdo napíše na stránky že je vůdce a není, tak je to podvod. A když nabízí něco, na co nemá ze zákona oprávnění tak prostě porušuje platné zákony. (PS. opakuji že nejsem žádný průvodce ani vůdce, jenom člověk který už dlouho leze a ledacos už viděl).
Tomáš Novotnýodpovědět 
    Re: To muselo dát práce12:12:15 29.04.2016
To, ze dle stavajici legislativy porusuji platne zakony, nikdo nepopira. Stejne tak porusujes platne zakony, kdyz jedes v obci 51 km/hod, prechazich silnici 20 m od prechodu, nebo parkujes blize nez 5 metru ke krizovatce.
odpovědět 
     Re: To muselo dát práce12:22:10 29.04.2016
Abych predesel nekterym reinterpretacim.
Chci tim rict, ze nejlepsi cesta k dobre spolecnosti, je zacit s dodrzovanim VSECH zakonu u sebe. To znamena i tech zakonu, ktere ze sveho subjektivniho pohledu hodnotis jako zbytecne ci malicherne. Ono hlasat o dodrzovani pravidel, ktera se me netykaji ci mi nedelaji problem, je jednoduche.
odpovědět 

 Muj nazor00:49:38 29.04.2016
Jde o to, ze pruvodci nejsou schopni se na trhu prosadit se svyma odmenama. To ze si zaplatili vzdelani a lejstro je dobry ale evidentne to klientum neni dost kdyz radsi zaplati nekomu bez lejstra. Pokud se nekdo vydava za vudce ci pruvodce je to podvod. Ale pokud nekdo jezdi s lidma do hor a ti lide mu dobrovolne zaplati tak co... jasne neodvede dane, je to osklive, je to nehezke, ale myslim ze to bude kazdymu u prdele protoze v tom netoci miliony. Kdyby je v tom tocil tak to zacne zajimat urady i bez bonzovani. Takze, mili horsti pruvodci a vudci, misto tehle kampane, ktera se mi z celeho srdce hnusi, se snazte svou energii smerovat k propagaci vasich sluzeb a vyhod, proc si vas ma clovek zaplatit. Pokud se vam to podari nemusite tu resit par uslejch tisicovek protoze si myslim, ze ti kdo zaplati neco malo nekomu bez lejstra by vam beztak nezaplatili. Kdyby vylety na hory s vama byly tak skvely tak s vama jezdi kazdej i za vetsi penize. ale asi tomu tak neni, takze misto skotaceni po horach sedite doma na prdeli a vymejslite bonzovaci kampan. Uprimne jste si to timto pohnojili. pravidla maji byt, o tom zadna. ale vetsinou clovek zjissti ze pravidla se porusuji tam kde nedavaji smysl. obecne mi lejstaba povoleni a ceririkaty smrdi. Porad to jen zvyhodnuje skupinu, ktera si neco zaplatila a jak vsixhni vime zkusenosti si nikdo nekoupi. Nechte trh a lidi dychat, ono si to sedne samo. kdyz lidi budou umirat na pesine na Grossvenediger bez guida tak si ho radsi najmou i bez bonzovaci kampane. Pokud vsak zarvou pod lavinou i s guidem a organizace guidu si to interne vysetri a zamete pod koberec, pak vam nepomuze ani tisic bonzaku a falesnejch mailu a fiktivnixh zajemcu. sorry docela jsem vas bral ale ted hodne stesti na klienty. sorry za dlouhy psano bez ladu a skladu. A uzivejte si hory SVOBODNE.
odpovědět 

 wtf?! :D16:23:51 29.04.2016
Mám papír na průvodcovskou činnost horskou od MŠMT.
Zjistil jsem co a jak a začal jsem uvažovat o vzdělání UIMLA. Trochu jsem se o tom zajímal a když jsem zjistil jaké mají školení, co je jejich náplní (minimálně dvě bych absolvovat nechtěl-dle mě jsou k ničemu a akorát z lidí tahaj peníze), tak jsem dost znejistil. Přeci jen to není zadarmo. Navíc přes zimu aktivně skialpuji a mám v deníčku už řadu hezkých a hodnotných túr. Pak jsem zjistil, že mé skialpové túry mi jako zimní neuznají, protože uznávají jen sněžnice. To mi přišlo jako docela solidní vtip!!! :D
Nějaké to vzdělání již mám a po horách se pohybuji celoročně, tedy i nějakou tu zkušenost jsem pobral. Navíc pracuji s lidmi a mám hoodně klientů, takže z pedagogického hlediska mi kurz asi taky nic moc už nedá... (klienty, které učím, mám za ně zodpovědnost a předávám jim své zkušenosti)
I přesto jsem na kurzem UIMLA uvažoval a letos chtěl s kurzem začít. Ale poté co jsem si přečetl tohle... Ani nápad!!
Milanodpovědět 
 Re: wtf?! :D21:44:09 29.04.2016
Třeba jsi to jen špatně nahlásil a skialpový túry by ti bejvali uznali jako letní. Můžeš to napravit tím, že nahlásíš.. no nic, už to začíná bejt trapný.
honzaodpovědět 
  Re: wtf?! :D11:22:43 30.04.2016
Na ty skialpové túry jsem se konkrétně ptal. A prý skialpové ne.
Nevím, třeba se to změnilo.. A když jsem se na to ptal, tak mi bylo řečeno, že skialpové NE.
A zaměnit za letní? To je přeci blbost. :D Jestli jsou schopný zaměnit skialpové za letní namísto sněžnic... :D :D A celé Black Guide nebo jak to nazvali... To si taky můžou sbalit třeba na ty sněžnice. :)
Milanodpovědět 
   Re: wtf?! :D13:25:48 01.05.2016
To byla jen taková nevinná přiblblá poznámka, nic vážnýho za ní nehledej.
honzaodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 272 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.