LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141544 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Lezecké centrum na Dlouhém Mostě - Dlouhý Most
TJ vodní sporty - Loděnice - Litovel
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov

Prodejny
HUDYsport - Mladá Boleslav
Green sport - Brno
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Seminář s Adamem

O víkendu proběhl avizovaný tréninkový seminář pro trenéry lezení s Adamem Ondrou.


Jednalo se o první seminář ze vzdělávací série pro trenéry (či jen lezce) od ČSL Akademy. Sešlo se nás 18  účastníků ukázal se i Tufi, Saša Gendová, Kuba Novotný a Andrey Chrastina, takže partička opravdu veliká, ale hlavně naladěná na stejnou notu.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


V pátek po krátkém seznámení začal Adam s prezentací, ve které promítl své lezecké začátky a vysvětlil na svém příkladu, proč dělá věci, jak dělá a jak vnímá dětské lezení a případně i dětský trénink.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Následně jsme se lehce rozcvičili a začali řešit už jen samé vážné věci, campus board a spray wall :)
My, co jsme na klasické bouldrovce vyrostli, jsme se jen naučili nový název – spray wall, ale většinu z nás překvapilo Adamovo doporučení (ty starší velmi potěšilo), že spray wall je základem tréninku a na moderní bouldrovky by se měl alespoň omezeně vrátit.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Program se z tréninku na campusu a diskutování o nahazování bouldrovky pomalu zvrhl jen v plodnou debatu. Poté, co nás Adam opustil, jsme v debatě zdárně pokračovali až do půlnoci. Přeci jen takováhle parta bláznů se stejným postižením s rukama nad hlavou se nesejde každý den.

V sobotu ráno jsme se sešli na Hangáru ve velkém očekávání. Pro většinu z nás je moderní koordinační bouldering velké UFO, a tak jsme čekali, co bude.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Adam předvedl dokonalou přípravu, kdy se pokusil (dle nás velmi úspěšně) pojmenovat a rozlišit jednotlivé části této nové disciplíny tak, že vždy na videu ze svěťáků pojmenoval krok, ten stejný krok pak předvedl na videu, které natočil pro nás a následně nás k tomu kroku osobně dovedl, předvedl, vysvětlil a ochotně koučoval naše leckdy velmi úsměvné pokusy.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Největší výhodu tohoto druhu lezení jsme spatřovali v tom, že se člověk až tak neunaví a ani kůži neproleze úplně durch, proto jsme se mohli po odpolední pauze přemístit zpět na Kotelnu, kde jsme pokračovali nejdříve diskusí o volbě lezeček a typu magnézia. Následně zkoušeli dle Adamova návodu kolenovat, patovat, špičkovat a hlavně lézt bouldry na spray wallu.
Adam v sobotu ukončil akci dříve (asi v 19 hodin), ale nám nic nebránilo pokračovat v živých debatách opět až do půlnoci.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Na neděli přišel AO zase vyzbrojen projekcí, kdy jsme se nad videi ze svěťáků a přelezů ze skal bavili o efektivitě lezení, prohlížení cest a taktice při daném pokusu. Pro velkou spoustu z nás to byl dost nový pohled na lezení, když jsme zjistili, do jakých podrobností lze lezení řešit a jaké maličkosti dost často rozhodují třeba i o titulu.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Na odpoledne zbýval trénink koleček a 4x4 kdy z nás Adam vyždímal i poslední zbytky sil a kůže. Pak už zbývala jen debata na závěr, při které jsme rozebrali stravu a vlastně cokoliv co zajímalo kohokoli z účastníků. 
Jsem moc rád, že jsem se mohl semináře zúčastnit, protože se jednalo jednoznačně o nejlepší lezecký a tréninkový seminář, na kterém jsem kdy byl a odjížděl jsem domů vysoce namotivovaný do další práce a tréninku.
Za pořádáním semináře stojí ČSL Academy a těším se na další akce, které se připravují na příští rok. Jen je třeba říci, že laťka byla nastavena neskutečně vysoko, takže se asi máme na co těšit.

Břéťa Brodský   [úpravy] 10:27 19.12.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Super vikend14:54:32 19.12.2019
Za me rozhodne paradni akce, ktera pro me mela prinos nejen jako pro trenera, ale i jako pro lezce. Rozhodne stalo za to se toho zucastnit. Adam nam predal myslim vse co mohl a my nasavali informace jak houby. Diky Adame za super zrealizovany workshop
Pitrs Podobaodpovědět 

 spray wall21:00:04 19.12.2019
to jako že jsou chyty všude?
honza odpovědět 
 Re: spray wall01:17:44 20.12.2019
Jj, ideal spraywallu je to, ze se propojenim maximalniho poctu co nejmensich chytu ziska jedna velka obri struktura o plose mnoha metru ctverecnich. Na stene zbyde minimum volneho mista-vhodneho k nasprejovani nazvu oblibenych metalovych kapel a vysnenych kladisikaci, nazvu cest atd. Sve misto na stenach maji samozrejme kalendare holek focenych -nooo - kdyz je zrovna horko.. :)
Ada fan klub Zavistodpovědět 
  Re: spray wall07:22:52 20.12.2019
A co když člověk nemá oblíbenou metalovou kapelu? Tak nemůže spraywall používat? :-)
odpovědět 
   Re: spray wall08:18:14 20.12.2019
pokud nemáš oblíbenou metalovou kapelu, tak pak to jsou ty hanbaté obrázky
odpovědět 
 Re: spray wall07:12:26 20.12.2019
Prostě klasická bouldrovka, jak byla ještě před 10 lety úplně běžná, ale teď aby za ní člověk jezdil někam dopryč anebo si ji udělal doma...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: spray wall07:24:10 20.12.2019
V Brně Flash boulder bar...
odpovědět 
   Re: spray wall07:32:25 20.12.2019
V Praze BB.
Boulder barodpovědět 
    Re: spray wall08:27:38 20.12.2019
Jinými slovy - pokud člověk nebydlí na správném místě (Brno, Praha), tak se na "ježdění dopryč" nic nemění...
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: spray wall09:04:09 20.12.2019
Nejen BB. Třináctka má obří sklápěcí boulderovku s mnoha nahozenými chyty také :-)
odpovědět 
     Re: spray wall11:58:08 20.12.2019
Pokud teda je tam zrovna někdo, kdo je schopen odemknout ovládání sklápění nebo pod ni není rozložen tábor (ne)lezoucich biomatek a jejich kojenco mimisku/batolat, protože ze všeho nejvíc super je, když drobiskove při stínování lezeni mamkama dejchaj ten super zdravej mago prach (nejlepší je ten od mamuta) ...
odpovědět 
      Re: spray wall21:13:20 20.12.2019
To popisuješ BB, kde pod tou sklopnou boulderovkou a v tělocvičně dělají zázemí pro dětské kroužky? Protože na Třináctku chodím 2x týdně (z toho jednou o víkendu) a nikdy jsem se tam s tímto nesetkal. Pravda, je tam velký volný prostor, takže se tam občas někdo protahuje a zahřívá, ale místa je tam tolik, že se bez problémů trochu posunou a v klidu se leze. Ale jedno negativum to přeci jen má. V BB kdysi bývaly chyty nahozené zrcadlově, takže šly trénovat stejné kroky na obě strany, na obě ruce. Na Třináctce to mají nahozené náhodně, takže se musí trochu hledat. A jinak odemknuté to zatím bylo vždy, když jsem tam byl.
odpovědět 
       Re: spray wall23:28:14 25.12.2019
Tak tam někdy vyraz dopoledne a poznas, co je to mimiskovana, opravdu nepekny zvyk dnešních maminek
odpovědět 
        Re: spray wall10:38:12 26.12.2019
Dopoledne máš být v hokně, případně v lavici
odpovědět 
         Re: spray wall11:04:46 27.12.2019
Aaaa Brno :D Hele do Praglu a našich biomatek se nám neser asiate.
odpovědět 
          Re: spray wall22:21:39 29.12.2019
Dyk se do vas nesere Ty Bio jedno :-)
B.odpovědět 
  Re: spray wall20:27:17 22.12.2019
Vskutku současní nadějní trenéři potřebovali slyšet od AO, že nejlepší na trénink, je klasická bouldrovka (ježtě tak blbě neologicky nazvaná), tak jak byla vyvinutá a jak jsme je tady ještě nedávno měly (než přišla hloupá moda parkourových problémů bez chytů a stupů, která má s lezením pramálo společného). Tak to je české sportovní lezení v dobrých rukou... Nemůžu se dočkat těch světových výsledků...
odpovědět 
   Re: spray wall20:46:49 22.12.2019
Jezuskote ty si roztomilý. Kulíšku, už si jdi lehnout. Ještě se dvakrát vyspinkáš a budou dárečky.
odpovědět 
   Re: spray wall08:41:31 23.12.2019
Tak nějak
odpovědět 

 Mago21:45:57 19.12.2019
Takze tam byla zodpovezena nejduzetijsi otazka vesmiru a vubec? Tak teda jake mago je nejlepsi? Ne, vazne me zajima, k cemu jste dospeli...sam mago stridam a vzdy mi prijde, ze mi to novy prijde lepsi nez to pred tim, ale vzapeti me necim zacne srat, tak priste koupim zas jiny. Tak treba bych nasel ten holy grail :)
T.odpovědět 
 Re: Mago07:46:09 20.12.2019
Nejlepší mg je od Patxiho(už se nedělá). Z těch našich je to RockEmpire. Jsou suchá a hrubá ;) ale taky je to asi dle vkusu každého soudruha ;)
odpovědět 
  Re: Mago10:48:12 20.12.2019
Tiez by ma zaujimalo ake mago vyslo najlpesie.
Za mna jednoznacne mammut. Vela som toho nevyskusal ale toto mi prislo najlepsie.
odpovědět 
   Re: Mago12:17:30 20.12.2019
Nejlepší mágo je to, co dostáváš od sponzora ;)
Sherlock Holmesodpovědět 
    Re: Mago20:34:40 31.12.2019
Skvělej je Unicorn dust od Friction lab. Akorát je drahej tak raději máguju kokainem...
odpovědět 
  Re: Mago10:40:01 21.12.2019
není horšího maga než RockEmpire
odpovědět 
 Re: Mago19:35:00 22.12.2019
Hahaha...
Je veřejným tajemstvím, že vícero značek mg na českém i zahraničním trhu pochází odsud: https://www.chalk.cz/
Jedině by se k tomu po cestě a skladování výrobci chovali nějak špatně, ale jinak je to ta samá chemikálie. Každý mágo má stejnej chemickej vzorec, pokud někdo tvrdí, že je v tom rozdíl, tak buď úmyslně mlží(sponzoři), anebo je to placebář.
Každopádně, pokud todle hoši sežrali, pak o jejich erudici a možnostech kritického myšlení můžeme vynášet jisté pochybnosti.
odpovědět 
  Re: Mago09:45:11 23.12.2019
Mágo ze Suchodolu - už jen to jméno ;-) Jiné nekupuji, upřednostňuji to v papírových pytlích po 300 g. Dříve býval dobrej Camp, ale co přesunuli výrobu do Číny, není to ono. Metolius je chemická sračka dráždící sliznice, ale jsou i imunní jedinci. Pak už je jedno, jestli kupujete mágo Mammut, Singáč, Ocún, Rafiki apod. Rozhoduje pak cena za gram a sympatie k nápisu. Podobně individuální je pak přístup k tekutému mágu a jak chcete mít vláčnou kůži. Ano, už i na to jsou studie, které říkají, že s měkkým bříškem se lépe udrží malé krysy, ovšem už nic tam nepíší, co pak dělat 3 týdny, až si krysa kousne. Asi jako s prasklou přeschlou kůží po antihydralu. Vůbec si netroufám fušovat mistrovi do řemesla, ale ohledně mága ještě stojí za úvahu tvrdost vápence versus tvrdost "magnézia".
Bídaodpovědět 
   Re: Mago10:37:14 23.12.2019
Kde se da koupit v papirovych pytlich po 300g?
Hodpovědět 
    Re: Mago11:49:13 25.12.2019
Singing Rock
odpovědět 
     Re: Mago10:39:37 26.12.2019
Rock Empire
odpovědět 
      Re: Mago11:05:33 27.12.2019
Rum
odpovědět 
  Re: Mago10:13:27 23.12.2019
To je sice pravda, ale buď nemají rovnoměrnou kvalitu výroby, nebo se vlastnosti MG mění skladováním. Měl jsem jednu pixlu od Ocúnu úplně blbou. Tvrdé hrudky co šly hodně špatně rozmáčknout.
odpovědět 

 Shrnutí06:53:29 20.12.2019
Shrnutí: článek je o tom, že Adam Ondra udělal komerční výdělečnou akci pro patnáct lidí.
Petrodpovědět 
 Re: Shrnutí06:59:40 20.12.2019
A co by měl dělat, charitu?
odpovědět 
 Re: Shrnutí07:43:57 20.12.2019
Jj, je to jak říkáš. A těch 15 odjelo nadšených a namotivovaných. Prostě spokojených ;)
odpovědět 
  Re: Shrnutí20:57:32 20.12.2019
Já chcu přijet nadržený a odjet spokojený!!! :-))
odpovědět 
 Re: Shrnutí07:52:53 20.12.2019
Svete div se, jeden z nejlepsich svetovych atletu ve svych disciplinach se snazi trenerum a lidem ktere to zajima predat sve zkusenosti a vezme si za to penize.
ondraodpovědět 
 Re: Shrnutí08:31:23 20.12.2019
Shrnutí: Petr si neodkladně musel odblinknout. Snad je mu už lépe. Jsme všichni rádi, že jsme u toho mohli b(lí)ýt. Děkujeme.
odpovědět 
  Re: Shrnutí09:20:20 20.12.2019
Petr jenom napsal pravdu. Proč vás tak sere, že to napsal čistě fakticky, tak jak to je?
odpovědět 
   Re: Shrnutí09:40:41 20.12.2019
:) ty si taky radost. Někoho něco sere? Koho? Petra? Kdo ví. Dáme sto?
odpovědět 
    Re: Shrnutí09:56:28 20.12.2019
"Petr si neodkladně musel odblinknout."
Zcela evidentní, že toho Petrovo konstatování faktu nasralo.
odpovědět 
     Re: Shrnutí10:05:41 20.12.2019
Jo, taky nevím proč ho to tak nasralo. Kdyby někdo konstatoval, že outdoorová cestovka pořádala komerční akci s x lidma na feratách, tak přece nebudu psát, že si ten člověk "neodkladně musel odbliknout". Z toho je jasný, že ho ten komentář z nějakýho důvodu nasral. Otázka je proč?
Sou Činodpovědět 
      Re: Shrnutí10:21:00 20.12.2019
Protože to bylo plivnutí. I když formou (jinak úplně zbytečného) konstatování faktu.
m.odpovědět 
       Re: Shrnutí12:45:48 20.12.2019
Díky Petře , podle mě je to tak Adam si udělal komerční promo, a stejně všechny naučil hovno , na strukturách stát neumí , a sprayWall WTF ?? To jako naše " senilní lezecká špička" opravdu potřebovala dávat 6ku za to že jim řekl že na trénink je to nejvíc ??? A ještě ste s toho do půlnoci byli vycákaní ??? No za mě dost bída ...
Díky odpovědět 
        Re: Shrnutí13:18:20 20.12.2019
Dávali za to snad tvoje peníze?
odpovědět 
        Re: Shrnutí13:50:40 20.12.2019
Jednou přijde čas, kdy i my budeme rádi, když budeme vycákaní ... a to jako vůbec, co do půlnoci:-).

Tak buď rád, že ti to jde rychlejc, a nemel;-PPP
odpovědět 
        Re: Shrnutí17:17:08 20.12.2019
neboj se toho....přihusti...husťákum patří internet :-D
slabouchodpovědět 
 Re: Shrnutí10:08:49 20.12.2019
No konečně!!! Já už začínal být nervózní, že si to tady klidně visí a nějaká konstruktivní soudružská kritika nikde!

Díky, je fajn vědět, že diskuze na Lezci je pořád ještě v pořádku;-DDD
MModpovědět 
  Re: Shrnutí18:16:48 20.12.2019
No on i ten Adam se musí nějak živit. Když na takový projekt přijdou platící lidi, tak je to fajn. Všichni jsou spokojený. A třeba se ještě něco naučí. :-)
Lubošodpovědět 
   Re: Shrnutí19:56:37 20.12.2019
Kdyby to bylo zadarmo, tak je tam i Petr a má možná ještě víc zbytečných (pardon, pravdivých) komentů, jakože kvůli tomu jen lán světa a ono to zas tak světový nebylo... Takže si nevybereš. Ta cena je nakonec asi docela užitečný síto.
Vícedenní komerční akce za 15 x 6000,-, když v tom je i nějaká ta stěna, cesta, já nevim jaký věci ještě, třeba se někde platil nocleh, nějakou dobu doma strávil přípravou... to nakonec nemusí být pro lidi jako Adam asi ani vejvar roku. Spíš to je zviditelnění a reklama pro ČSL, si myslím. A ani to nemusí být špatně.
P.odpovědět 
    Re: Shrnutí20:15:32 20.12.2019
Tak to je vtipný. To by pak znamenalo, že 15 lidí si zaplatilo vlastně jenom za to, aby mohlo zviditelnit a dělat reklamu ČSL. To jim řekni, z toho budou mít určitě radost :)
odpovědět 
    Re: Shrnutí22:28:52 20.12.2019
Malost, prizdisracstvi, totalni zabednenost a tupanstvi. Mas analyzu svych nejvyrazneji se projevujicich osobnostnich charakteristik ode mne gratis. Boze, co je tohle za dobu, co se to s lidma deje?
DXodpovědět 
     Re: Shrnutí23:04:59 20.12.2019
Kdo? Někdo z ČSL?
odpovědět 
 Re: Shrnutí18:27:32 21.12.2019
Jasně, však to byla komerční akce pro 15 lidí. Jestli jsi to z článku pochopil, tak seš dobrej. Nutno dodat, že PARÁDNÍ komerční akce.
Petr "Pítrs" Martinecodpovědět 

 Závěry:-)10:39:01 21.12.2019
Když tak čtu tuto diskuzi, tak mi nedá nevzpomenout ... https://www.youtube.com/watch?v=yKAgIUpiwD8

MModpovědět 
 Re: Závěry:-)11:11:51 21.12.2019
:)))
Metodějodpovědět 

 Trenéři15:03:55 22.12.2019
Mě je celkem jedno, jaký byl seminář, kolik stál a kdo ho vedl. Těším  se na jednu jedinou věc - až se ve výsledkových listinách začnou objevovat lidé lezoucí za ČSL, kteří se na špičku dostanou právě díky ČSL trenérům. Zatím se tu jména adorují bez lezeckých (svěřenci) a trenérských výsledků, což je celkem k ničemu. To, že seminář vede Adam Ondra, neznamená vůbec nic, jen že asi bude větší ochota lidí za seminář platit. Něco jako iOvce. A to říkám bez závisti a nepřejícnosti. Jakýkoliv přínos a pochvala jsou diskutabilní a k ničemu. Jediné, co bude rozhodovat, budou trenérská jména za úspěšnými lezci. Až někdo vyhraje ČP, MČR nebo bude mít super výsledek třeba z SP a vystoupí jeho trenér, který řekne, že za své znalosti a dovednosti vděčí špičkovému know how a seminářům ČSL, pak rád smeknu. Ale tohle je fakt jen úsměvné. Ale proč ne, když to sype :-)
odpovědět 
 Re: Trenéři15:45:26 22.12.2019
Taky ve mně vyvoláváš úsměv :). Pobavili jsme se a život jde naštěstí dál aneb psi štěkají...
odpovědět 
  Re: Trenéři16:03:27 22.12.2019
Asi tak :-) Dokud se najdou lidé ochotní za toto platit, je jedno, jaké názory sem píšeme a kdo má pravdu. Stejné, jako třeba demonstrace Milionu chvilek. Haf haf a Babiš si s nimi vytírá zadek. Ale stejně jsem na praxi, tedy na to, jak kdo nově nabyté zkušenosti jako trenér zúročí, zvědav. Přeci tolik školených trenérůch, a ještě mají jako lektory osobnosti jako je Ondra nebo Hroza, musí někde stopu zanechat, ne? Neměli by se teď na špičku českého lezení drát právě jejich svěřenci? ČHS to prý neumělo, dobří trenéři tu prý nebyli... Začnou to teď odchovanci ČSL kosit ve velkém?
odpovědět 
   Re: Trenéři16:48:07 22.12.2019
Drat se kupredu a kosit ve velkem je zavazek na mnoho let a ne zalezitost jedne prednasky.
Super, ze CSL pro rozvoj lezeni neco dela a ze to nekoho stve je holt asi nutny vedlejsi
produkt. Adam je genius na lezeni a nejlepsi poradce-divim se, ze to vubec nekdo nechape. V tomto pripade negativni a pochybovacne komentare jsou zbytecne komentare.
A.odpovědět 
    Re: Trenéři16:51:47 22.12.2019
Hm. Jen čistě z hlediska logiky - píšeš, že AO je nejlepsi poradce. Jak to víš? Nijak to nezpochybňuji, jen mne zajímá, na základě čeho to tvrdíš. Nějaké objektivní důkazy a výsledky by byly? Nebo podle čeho tak soudíš?
odpovědět 
     Re: Trenéři18:08:13 22.12.2019
Vim to z vlastni-mnohalete zkusenosti.
A vysledky byly :) Podrobneji v pripade zajmu
radsi osobne.
A.odpovědět 
      Re: Trenéři18:49:41 22.12.2019
No to jsme se toho dozvěděli...
odpovědět 
       Re: Trenéři19:23:44 22.12.2019
Hodne ses toho mohl dozvedet o vikendu :) nevim co si slibujes od babrancky v anonymnich komentarich ...
A.odpovědět 
        Re: Trenéři23:25:25 22.12.2019
Ne, nemohl. Už jen z principu jako účastník nejsi schopen posoudit kvalitu a relevantnost dodaných informací. Maximálně můžeš říct, zda se ti to líbilo, nebo zda to mělo přínos pro tebe. Ale určitě nejsi schopen posoudit, zda to všechno bylo správně nebo v pořádku.
odpovědět 
         Re: Trenéři16:56:56 24.12.2019
Dobrej úlet. Pokud nejsi schopný posoudit zda pro tebe měla přednáška smysl, tak se dál není o čem bavit.
odpovědět 
          Re: Trenéři17:07:21 24.12.2019
Kdyby ses alespoň bavil k věci. Tobě nevadí, že píšeš něco úplně jiného, než o čem je řeč?
odpovědět 
       Re: Trenéři20:07:30 22.12.2019
Hodne ses toho mohl dozvedet o vikendu :) nevim co si slibujes od babrancky v anonymnich komentarich ...
A.odpovědět 
     Re: Trenéři18:35:24 22.12.2019
Vim to z vlastni-mnohalete zkusenosti.
A vysledky byly :) Podrobneji v pripade zajmu
radsi osobne.
A.odpovědět 
     Re: Trenéři18:42:53 22.12.2019
Vim to z vlastni-mnohalete zkusenosti.
A vysledky byly :) Podrobneji v pripade zajmu
radsi osobne.
A.odpovědět 
   Re: Trenéři17:00:44 22.12.2019
No vidíš :) a teď už plkáš víc a víc. Kdo řekl, že to někdo neuměl nebo neumí? O jakém ČSL trenérovi se tu snažíš básnit :)? Proběhlo první školení céčka, kde snad všichni soudní vědí, že je to jen stručný základ a vhled. Víc školení bude a důležitá je praxe. A výsledkem je teda pouze medaile :)? Aha. Já třeba za úspěch považuju dobře motivovaného, bez následků vedeného sportovce, kterého sport bude bavit v každém věku. Divný viď :)? Piš si dál své blbiny. Já už nebudu, neboj.
odpovědět 
    Re: Trenéři18:57:17 22.12.2019
Jak se to vezme. Na to, co jsi popsal, tedy nadšeného hobíka, nepotřebuješ žádné specializované trenéry nebo tréninky. Pokud ano, dostáváš se toho, že důležité jsou výsledky a čísla. Ale je pravda, že se najdou i tací, co si na svoje pětky najmou ty nej trenéry, aby je dostali na šestky. Nad tím, co každý den na stěnách vidím a slyším, zůstává rozum stát.

A ještě doplněk k tomu tvému vysvětlení "céčka" - jestli někdo potřebuje školení na to, aby měl "stručný základ a vhled", dobrý trenér z něj stejně nikdy nebude. Za trenéra mluví výsledky, ne papíry v šuplíku.
odpovědět 
     Re: Trenéři19:25:23 22.12.2019
Nekonečný :). Jasný takže pán rovnou vyšel z vysoké. Už se vážně probuď. Proč píšeš najednou o dospělých je teda taky záhada :). Stovka se blíží. Ty to dáš.
odpovědět 
      Re: Trenéři23:27:37 22.12.2019
Jelikož očividně nechápeš, jak podobné věci fungují, zřejmě opravdu tomu, co píšeš, věříš. Tak si to užij.
odpovědět 
 Re: Trenéři22:29:04 22.12.2019
K těm trenérům .. tady se zase ukazuje, že tu drtivá většina lidí ví o vrcholovém sportu úplné hovno. Je dobré si uvědomit, že skutečně špičkový závodník je výsledkem celkem unikátní kombinace trenér-závodník. Zejména v podmínkách ČR. Proto Kváč vychoval jen jednu Kratochvílovou, Slanina jen jednu Kocembovou a Jarmila jednu Formanovou ... a od ní holt velký prd(ať se na ne holky nezloběj, ale tak to je). Stejně tak jsme během cca 15 let měli 2 TOP desetibojaře ... před tím nic moc a pak už taky nic.

Češi obecně systém výchovy talentů neumí a je to vždy jen o náhodě a jednotlivcích. Na rozdíl třeba od Maďarů, kteří si točí svých pár sportů a kýble placek z OH/MS v nich vozí furt.

Lezení na tom bylo dobře, protože šlo o začínající disciplínu, takže to ze začátku tak nějak bastlili všichni jak je napadlo, byl to takový punk a to nám dost často svědčí. Teď už je to jinde a podle toho to rázem vypadá. A bude hůř. A nespasí to ani ČLS, ani ČHS, dopadne to jako vždycky.
odpovědět 
  Re: Trenéři22:30:53 22.12.2019
3 desetibojaře ... Změldo sorry:-)
odpovědět 
   Re: Trenéři23:20:38 22.12.2019
Ve světové špičce jistě. Ale když se podíváš na horosvaz na výsledky závodů, vidíš tam poměrně jasně, kdo a jak maká. A kdo se o jaký oddíl stará nebo kdo s kým trénuje je mezi lezci velmi dobře známé.
odpovědět 
    Re: Trenéři16:56:02 23.12.2019
To je možné, ale lezení je malý sport a vždy bude. Takže výsledky domácích závodů budou vždy zajímat jen jejich účastníky a relativně úzký okruh jejich blízkých. Když to srovnám opět s tou atletikou, ale třeba i plaváním, veslováním a řadou dalších sport, tak úplně na rovinu ... koho vlastně zajímá nějaká placka z republiky? 15 lidí? 20? Nebo dokonce 50? Což neznamená, že ty závody nemají cenu, bo čím širší základna je, tím je větší šance na skutečný úspěch. Ale skutečným kriteriem úspěchu je až ten výkon v mez. měřítku. Takže lépe mít/vychovat jednoho Adama, než 5-10 závodníků, co se budou věčně placatit někde na úrovni +20.

Řeč je samozřejmě o vrcholovém sportu. Pokud se budeme bavit o sportu na pomezí rekreačního a výkonnostního, a zejména u mládeže, tak tam je to samozřejmě něco jiného. Ale tam je z mého pohledu překližka nanejvýš doplňkem skal, protože právě lezením venku, v přírodě, se z lezení stává něco víc než jen sport a myslím, že právě na skalách si ti mladí vytváří vztah nejen k lezení, ale i přírodě, kamarádům a prostě tomu všemu, díky čemu bylo lezení super ještě před tím, než se stalo halovým vrcholovým sportem.
odpovědět 
     Re: Trenéři19:47:07 23.12.2019
A napadlo tě, že bez domácích závodů se nikdy nedostaneš na úroveň světovou? Těch důvodů je několik. Od formálních, jako že se musíš nějak kvalifikovat až po ty, že závodník musí být zvyklí na závodní atmosféru, že to děcka už od malička motivuje atd. apod.
Viz Adam. Proč má takové výsledky? Protože od malička závodil. A závodil rád. No a k tomu, aby se dostal někdo jako Adam na špičku světa, tak potřeboval cca dalších 15 děcek na každém domácím závodu...Bez toho to zkrátka nejde a každý závodník včetně těch co se nedostanou do finále má proto svojí cenu pro celé sportovní lezení potažmo i ve světovém měřítku. Proč potažmo i ve světovém měřítku?
Všichni teď jásají, že má ČR šanci na LOH díky AO. Ale to jde zpět k tomu, že existují lidé a organizace ochotní pořádat závody pro všechny kategorie už od malých dětí včetně těch, kteří se vůbec na jakýkoli SP nikdy nedostanou nemluvě o OH. A jde to zpět k těm děckám, které i když nikdy nebudou na OH, dokonce ani na SP, jsou ochotní makat a závodit s lidmi jako AO, Kuba K. a jinde zase třeba s Janjou, nebo Narasakim.
To by si měli lezci, kteří jsou rádi, že je AO na OH uvědomit a vážit si závodníků bez ohledu na jaké úrovni a v jakém věku zrovna lezou. A místo blbých keců (teď to neber na sebe, to říkám obecně) je raději nějak podporovat. Třeba i jen tím, že jim řekneme ve svém oddíle "fandíme ti".
strejdaodpovědět 
      Re: Trenéři22:25:12 23.12.2019
Dovolím si citovat sám sebe:-))) ... "Což neznamená, že ty závody nemají cenu, bo čím širší základna je, tím je větší šance na skutečný úspěch."

Takže já s tebou nejsem ve sporu. Jen jsme psal, že skutečným kriteriem lezení jako sportu je a musí být výsledky na mz. poli. Masová členská základna a domácí závody jsou nutnou podmínkou, ale samy o sobě kritériem úspěchu být nemohou.

Navíc, je samozřejmě fajn když se hlavně malejm daří a mají radost a člověk by byl vůl, kdyby jim ji kazil. Ale v této souvislosti je podle mne podstatně důležitější je vychovat k lásce k lezení venku. Protože co si budeme namlouvat, když polezou primárně pro výsledky na překližce, tak na ten pomyslný vrchol dojde jen pár z nich .. a to možná i doslova .. ale kladný vztah k lezení ve skalách může mít každý z nich a díky tomu i něco, co vydrží prakticky na celý život. Osobně právě v lezení považuji tento aspekt za důležitější, než nějakou tu placku na prkně.

Ale možná v lezení vidím něco, co spousta jiných ne, a těm pak moje názory přijdou úplně mimo. Proč ne.
odpovědět 
       Re: Trenéři22:38:08 23.12.2019
Úplně mimo ne, jen poněkud zastaralé. To, že někdo leze na překližce, neznamená, že ho zajímá lezení venku. Dětí, které vítězí na překližce, ale skály je nezajímají, je čím dál víc. Nic jim neříkají, necítí se tam dobře, lezení je čistě sport, buď trénink nebo závody, do přírody třeba na procházku nebo na kole, ale skály je neberou. Míchání skal a překližky je z doby, kdy se závodící děti rekrutovaly především z rodin skalních lezců. Dnes je řada dětí z kroužků, kam je rodiče dají, aniž by měli k lezení nějaký vztah. Rodiče skály ani neznají, znají jen stěny. Občas některé děti jedou s oddílem, ale často to už dnes bývají závodní oddíly a ven jezdí kvůli tomu, že na tom rýžují slušné prachy. Jinak pro závodní lezce skály moc význam nemají, na trénink jsou nevhodné, a o restu se neleze. jsi-li závodník, obvykle buď trénuješ, nebo máš odpočinek. Jet do skal je obvykle na úkor výkonnosti na překližce a tedy i v závodech.
odpovědět 
        Re: Trenéři10:25:27 24.12.2019
Navíc je tam ten element nebezpečí. U nás i na "sportovce" je někdy odlez, že je o nervy se na dítě dívat. Jistil jsem synovce v Krasu a měl tam cca 5-6 metrů odlez v uklouzaným terénu na cca 7- cestě, což není pro 10 letý dítě žádná sranda. Teda on byl v pohodě, ale mě se na to koukalo blbě když jsem ho jistil. Nebo lezl nějakou lehčí cestu myslím že 5+, ale cvaknout první bylo o držku. Nebo holka neteř 12letá chtěla lézt sedmu na Rovišti a zkušený borci mi radili, ať do toho nejde a dá si raději 7+ někde vedle, protože je na týhle o držku cvaknout první bh. Potom co se prošla v té 7+ jí to nedalo, že by lehčí cestu vzdala. Ukecala mě a nalezla si do toho a s odřenejma ušima z toho pod prvním bh vycouvala. Potvrdilo se, že to hoši znali dobře.
Možnost je, že jim to budou tahat rodiče. Jenže to buď neumí, nebo umí, ale lézt na druhým nebo TR je dle mého mínění moc lézt na skalách nenaučí a ten rodič co leze to dobře ví. Když si dítě na to zvykne, tak později zjistí, že lézt na prvním je vlastně jiná disciplína.
Se proto nedivím, že spousta lidí skály neřeší a lezou s dětma jen na překližce. Tím spíš, když závodí a nebudou zbytečně riskovat zranění z nějakého blbého pádu.
Díky za výjimky jako AO a podobný borci. Snažím se na to ale dívat realisticky.

Ještě díky za předchozí koment a za upřesnění. Souhlas že základna musí být a můj koment nebyl myšlen jako "výpad" proti tomu cos napsal.
strejdaodpovědět 
         Re: Trenéři14:29:04 24.12.2019
No a to ještě vše, co jsi popsal, vychází z toho, že to na skalách znáš a máš k tomu vztah. Dovedeš si představit, že by se na Roviště vydala rodina, kde otec je od rána do večera v práci a nesportuje, a matka sotva stíhá děti rozvést po škole na kroužky a zase přivézt domů? A ze sportů jen zná to, že jedno dítě vysadí na chodníku před stěnou a druhé na chodníku před sokolovnou? Ti by na to Roviště ani nedošli. Nemyslím to teď špatně. Tito lidé jsou schopní zaplatit kroužky a trenéry, ale to je asi tak vše. Pokud někdo nemá ke sportu vztah a nic mu neříká a ještě je k tomu třeba nešikovný... Podobnou analogií by mohly být děti z rodin hudebních/uměleckých, kde matka je třeba operní pěvkyně a otec na něco hraje. I kdyby mé dítě bylo hudební genius, neodvedu si představit, že bych já s ním cvičil na klavír, objížděl hudební soutěže nebo trávil každý den čekáním u sboru. Ale klidně mu někde cvičení nebo lekce zaplatím :-) Kamarádka je sbormistryně, i kdyby měla doma druhého AO, tak jen znechuceně pokrčí rameny co jako s tím... A známý zpívá v Národní opeře. Při rychlejší chůzi zakopne, neumí ani zatlouci hřebíček. Mají dva syny, celkem šikovné, občas s námi jdou na stěnu, ale i kdyby to byli super talenti, na skálu s nimi nepůjdou a ani je k tomu nepovedou, jejich život je jinde.
odpovědět 
          Re: Trenéři17:31:15 25.12.2019
Nicméně to je to, o čem jsem už psal na začátku ... co je primárním poslání lezeckého tréninku. Pokud vztah k lezení, přírodě, kamarádům a podobně, potom je kriteriem úspěchu masovost a to, aby se k výše uvedenému mládež vychovávala. A je úplně jedno co nakonec kdo poleze, myšleno z hlediska obtížnosti.

Pokud ale jsou primárním cílem úspěchy ve sportovním lezení na stěně, tak masovost je jen prostředkem a sama o sobě není cílem. A špičkový trenér je ten, a jen ten, kdo vychová špičkového závodníka (i několik ... což ale jak jsem psal je v ČR obecně, ne jen v lezení, absolutní výjimka). To, že někdo trénuje v oddíle, kde mají hodně závodníků kteří se tak nějak umísťují v ČR a možná mají i občas nějaké ty průměrné výsledky venku, to je hezký, ale samo o sobě je to málo.

A jsme zase na začátku ... v podmínkách ČR bude špičková světová výkonnost vždy výjimkou, nechci napsat vyloženě náhodou, a je úplně fuk, zda to poveden ČHS nebo ČSL.
Ten který to začalodpovědět 
           Re: Trenéři18:49:24 25.12.2019
Napsal jsi toho hodně a opět nechápu proč a především komu to tady píšeš :). Takové plky :). Fakt sranda, teda moudra, sorry.
odpovědět 
           Re: Trenéři20:34:01 25.12.2019
Nesmísil jsi dvě věci? Možná jsem to udělal já? Trenér a trénink považuji za čistě výkonnostní věc, tedy překližkový sport a cílem je co nejlepší místo na závodech. Pravda, na stěnách lezou i děcka a lidé z "venku", ale je to zejména pro udržení formy přes sezonu. Tam to beru spíše jako (oddílového) vedoucího a zimní přípravu/údržbu.
odpovědět 

 Strašnej vejvar21:53:33 22.12.2019
Ještě pro ty debílky, co považují 15 x 6.000 za hrozné sdírání kůže. Poctivě si připravit  3 dny od rána do večera může zabrat i víc než další 3 dny. Kromě toho, jak už bylo zmíněno, Hangár není zadarmo, další lidi okolo taky ne. Kolik zbylo Adamovi netuším, ale v době, kdy hodina masáže stojí klidně 1.000, kvalitní fyzioterapeut stejně, každý jakýkoli asi i víc... 
o..odpovědět 
 Re: Strašnej vejvar22:18:10 22.12.2019
Jedeš na halucinogenech? Kde prosím tě někdo někde v celé téhle diskusi psal, že se mu to zdálo drahý, předražený, že z toho měl někdo vejvar, nebo něco podobnýho?
halucinogenodpovědět 
  Re: Strašnej vejvar05:32:11 23.12.2019
Nevím co řešíte, lezecky bůh sestoupil na zem a několika vyvoleným umožnil nahlédnout do jeho světa. A jestli to zaštiťuje coca vola a nebo někdo jiný není podstatný.
odpovědět 
   Re: Strašnej vejvar09:50:28 23.12.2019
I když mi to přišlo zpočátku drahé, tak v rámci individuálního přístupu byla cena naprosto adekvátní, což potvrzuje i počet účastníků. Kolik by stál cyklistu víkend s Mathieu van der Poelem či běžkaře s Johannesem Klaebem?
Bídaodpovědět 
    Re: Strašnej vejvar11:27:19 23.12.2019
Ahoj,
vedu děti v Jihlavě,jen tak ze srandy,protože mě to baví a mám sám děti a je potřeba,aby se hýbaly.Bylo by dobře, kdyby se z těchto akcí, které vede Adam a jemu podobní nadšenci udělala nějaká prezentace, kde by ty spousty lidé, kteří jsou na tom jako já uviděli reálně jak trénink dětí posunout.Mám v kroužku malinké i větší a chápu, že nebudou chtít drtit na krev jako já, který začal v 15 a nic jiného mě nezajímalo.Ale třeba je to někde popsáno a já to jen nevím.Díky a hezké Vánoce.A budu rád,když mi někdo dá typ, kde tyto informace najdu.
Kubaodpovědět 
     Re: Strašnej vejvar13:06:12 23.12.2019
Ked si precitas zopar kniziek od E.Horst, D. MacLeod, atd. budes vediet viac nez 99% ludi.
odpovědět 
      Re: Strašnej vejvar15:19:02 23.12.2019
Kdyby si přečetl ty knížky od E.Horsta nebo D. MacLeoda, tak by pedevším zjistil, že nic takového, jako je lezecký trénink pro děti, neexistuje :-) Jestli někdo chce trénovat děti, tak hlavně ty děti musí nechat lézt, lézt a lézt. A ne jen v Jihlavě, ale jezdit po velkých stěnách s více dobrými stavěči a mnoha sadami chytů.
odpovědět 
       Re: Strašnej vejvar15:38:12 23.12.2019
Špatně jsem se asi vyjádřil,ale,když nad tím přemýšlím,tak obě rsdy jsou správné.Díky.Lezení a sportu zdar.K
odpovědět 
 Re: Strašnej vejvar20:30:50 23.12.2019
Jen bych te s dovolenim poopravil. Adam neni dobry kvuli tomu, ze od mala zavodil. To taky, ale i ze mel a ma neskutecny talent, od mala zazemi a prostredky. Podporu rodicu neskutecne cestovat.Mozna i kras, TUFI, Mraza atd. sehrali svoji roli.Kombinace, ktera je mozna vybrana na dalsi desetileti.
A.odpovědět 
  Re: Strašnej vejvar20:39:30 23.12.2019
Tajemství vyzrazeno
odpovědět 
   Re: Strašnej vejvar20:45:26 23.12.2019
Jo,to sedí.Že se narodil Adam,před ním Mráza a oba ve své době jedničky není normální a je potřeba si to užívat a fandit.Zase 30 let nemusí být nic.Stejně jako před nimi.
odpovědět 
    Re: Strašnej vejvar17:34:22 25.12.2019
No, před nimi nebylo ani moc sportovní lezení na umělce, takže ... a dobrých (horo)lezců jsme vždy pár měli, s ohledem na podmínky ... žádné pořádné hory a za čáru bez papíru tak k Baltu ... jich nebylo zase až tak málo.

Na té překližce se akorát jednodušejc poměřuje.
odpovědět 
  Re: Strašnej vejvar20:43:52 23.12.2019
Asi to byla reakce na můj koment ve vláknu nahoře, že?
Tak samozřejmě. Tak jsem to nemyslel, že by to bylo jen kvůli tomu. Chtěl jsem jen vyzdvihnout, že bez obrovské kupy dalších lidí okolo závodů (včetně těch, které jmenuješ i ty a dalších nejmenovaných a dalších okolností) by celé závodní lezení ani neexistovalo a Adam by nemohl tímhle způsobem vyniknout. Nebo lépe řečeno by vynikl "jen" ve skalním lezení.
strejdaodpovědět 

 shazování13:57:44 27.12.2019
"Jen bych te s dovolenim poopravil. Adam neni dobry kvuli tomu, ze od mala zavodil. To taky, ale i ze mel a ma neskutecny talent, od mala zazemi a prostredky. Podporu rodicu neskutecne cestovat.Mozna i kras, TUFI, Mraza atd. sehrali svoji roli.Kombinace, ktera je mozna vybrana na dalsi desetileti."

Proč někdo takhle shazuje výkony Adama, to fakt nechápu. Asi závistivý člověk. Setkávám se s tím zas a znova. Nikdo ale neví, jak moc jsou výkony Adama talentem a jak moc jsou vydřené. Je to nejspíš hledání vysvětlení (výmluvy) pro to, proč někdo není dobrý jako Adam a zároveň ospravedlnění toho, že ti lidi jako Adam nedřou, protože by stejně tak dobré nebyli...už dopředu v tom mají jasno.

A takové podivočené, zbytečné pindy jako "Mozna i kras, TUFI, Mraza atd. sehrali svoji roli.Kombinace, ktera je mozna vybrana na dalsi desetileti"...boha jeho...
odpovědět 
 Re: shazování00:26:17 29.12.2019
Tak já bych zrovna v tomhle nějakou závist nehledal. Prostě popis toho, že pro to, aby se Adam ocitl tam kde je se muselo spojit x faktorů, které všechny asi nikdo neumí vyjmenovat. Což je ale pravda a je to u podobných výjimečných osobností pravda.

Fakt, ať dělám co dělám, já tam tu závist a shazování Adamových kvalit nevidím.
MModpovědět 
  Re: shazování19:14:30 29.12.2019
To je nepochopeni. ve skutecnosti nikdo nevime, nakolik stoji za vyjimecnosti Adama zazemi, nakolik talent a nakolik tvrda drina. Co kdyz jsou tam venku lezci z lepsim zazemim a vetsim talentem nez Adam a on je porazi tvrdou drinou?... To jsou prece logicke uvahy.
odpovědět 
   Re: shazování09:55:06 30.12.2019
" ... pro to, aby se Adam ocitl tam kde je se muselo spojit x faktorů, které všechny asi nikdo neumí vyjmenovat." .... což tady přesně píšu. Ale ok, co bych pro veřejnost neudělal :-))), doplním ... " ... neumí vyjmenovat a kvantifikovat jejich vliv".
odpovědět 
 Re: shazování09:21:17 29.12.2019
Tipnul bych te na bidne placeneho psychologa, co se o lezeni ( mozna ho jeste nazyvas horolezectvi) nedavno dozvedel pri prilezitosti dosazeni lezeni na olympiadu :)
Mescaleroodpovědět 
  Re: shazování07:44:19 30.12.2019
A vsechno jsi tipl spatne :-)))
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179560)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (97)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (10)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (4)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.