LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Těžký místo vynech a lez dál.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
8.Stribrny 11387
9. 11281
10.Janošová 11254
Bouldry:
8.Novák 10275
9.Popovský 10228
10.Lavička 10075
Hory:
17.Magič 5005
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142945 cest
Nové přelezy:
Predators 10-
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b
Wolandova 7C+
Lapač Snů 8A
TSV 8B
Atomek Ext 7C+

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

TENDON CUP na Cibulce a změny v regionální soutěži

zhodnocení a námět k zamyšlení

smallV sobotu 14. 4. 2012 proběhl třetí ze závodů seriálu Tendon Cup regionální pohár mládeže 2012 pořádaný pod záštitou ČHS, v lezení na obtížnost na umělé stěně v Praze na Cibulce. Závodu se zúčastnilo rekordní množství závodníků - 211 (!), což mělo celkem přirozeně své dopady na průběh závodu a na nároky jak vůči pořadatelům, tak i samotným účastníkům soutěže. A zde bych měl asi uvést, že s ohledem na okolnosti proběhly závody v podstatě dobře a organizační tým předvedl celkem heroický výkon, třebaže ne vše proběhlo na 100%.

Dovolil bych si však v některých věcech polemizovat s pořadateli a vedením komise mládeže, neboť se domnívám, že vysoká účast na tomto závodě a z toho plynoucí komplikace byly předvídatelné a že nás bylo vícero těch, kteří se obávali vysoké účasti závodníků. I když ani my jsme neočekávali, že to půjde až přes dvě stovky lezců. Důvodem jsou podle mě a řady lidí, se kterými jsem na závodech mluvil, změny, které učinila komise soutěžního lezení mládeže v seriálech závodů pro tento rok.

V minulých letech organizoval ČHS v mládežnických kategoriích elitní soutěž „Český pohár mládeže“, který se skládal z pěti závodů pořádaných na celém území ČR a pak dvě série regionálních závodů pro začínající a mírně pokročilé lezce „Tendon Cup Čechy“ a „Tendon Cup Morava“. Vždy po pěti závodech v Čechách a po pěti závodech na Moravě, ve Slezsku a jedním na pomezí Východních Čech a Moravy – v Lanškrouně, kdy se do celkového výsledku započítávaly čtyři nejlepší výsledky.

Pro letošní rok však došlo ke změně koncepce, kdy kromě celé řady pozitivních (!) dílčích změn v pravidlech došlo také k jedné zásadní změně. A to, že regionální závody povýšily jakoby na „druhou celorepublikovou ligu“, kdy se snížil celkový počet regionálních závodů z deseti na šest. Z toho dva na Moravě a čtyři v Čechách. Přičemž do celkového výsledku se započítávají čtyři nejlepší výsledky z celé republiky.

01


Lze totiž jednoduchou úvahou dojít k závěru, že většina závodníků z Čech se nepachtila na druhý konec republiky za závody na Moravě a počkala si až na závody blíže k domovu – v Čechách. Zatímco závodníci z Moravy a Slezska se s největší pravděpodobností kromě již proběhlých závodů na Moravě budou muset ještě zúčastnit alespoň dvou závodů v Čechách a to nejspíše těch lépe dostupných. Závod v Praze na Cibulce byl jednak první z českých závodů a byl také díky charakteru dopravní infrastruktury ČR celkem slušně dostupný (i když pro mnohé stále více než přes 300 km vzdálený!). Proto očekávám, že bude-li tento model zachován beze změn i na příští léta, tak se konfliktní situace budou nejen opakovat, ale bude jich možná i přibývat.


02


Osobně se domnívám, že touto zásadní organizační změnou dochází k popření původního záměru regionálních závodů coby závodů pro „začínající a mírně pokročilé lezce“. Navíc se mi zdá, že tímto krokem jde ČHS proti svým dlouhodobým zájmům. Tedy, že se ČHS spíše vzdaluje od potencionálních členů – lezoucích dětí, nežli by se jim přibližoval.

Méně závodů = méně závodníků, větší vzdálenosti na závody = méně závodníků, menší šance na umístění v závodě = méně závodníků, méně závodníků celkem a méně členů ČHS z řad dětí = menší dotace od MŠT!

Proto bych navrhoval vrátit se ke stavu dvou (!) regionálních pohárů pro začínající a mírně pokročilé lezce v pravém smyslu těchto slov. Tedy Tendon Cup Čechy a Tendon Cup Morava s tím, že kromě již stávajících omezení by se závodník musel rozhodnout, zda se přihlásí do soutěže v Čechách a nebo na Moravě, přičemž pokud by chtěl, tak by se mohl účastnit závodů v druhém poháru jen mimo soutěž.



Pokud je problém v nedostatku financí tak nejlépe lezoucí člen VV zodpovědný za marketing a média jistě rád přesvědčí některého ze sponzorů své komerční akce, aby podpořil také lezoucí prcky. Zejména když letos má posílit jeho komise o nového zaměstnance ČHS. Lze proto zajisté očekávat, že bude mít ČHS na příští rok díky této nové placené posile peněz, že nebude vědět kam s nimi. A nebo že by to bylo jinak?

Dále bych chtěl ještě požádat Marii, aby nesvalovala vinu na nedostatek peněz pro závody Tendon Cupu na členy ČHS, kteří se vyslovili v anketě pro podporu údržby jištění ve skalách. Neboť Komise soutěžního lezení mládeže nebyla krácena o žádné(!) peníze ve prospěch CVK, která se stará o údržbu jištění ve skalách, kde trénují i ty soutěžící děti.

Přijde mi proto nefér tvrdit, že peníze na závody pro lezoucí prcky chybí kvůli penězům vyčleněným na výměnu borháků ve skalách, když rozpočet CVK byl navýšen jen o 10%, zatímco pro Komisi soutěžního lezení mládeže o 20%! I když chápu, že by se jich uživilo více.

Přičemž na úplný závěr mě napadá, že je tu ještě jedna alternativa, kterou jsem zaznamenal při rozhovorech během závodů na Cibulce. A to vytvořit nový samostatný Moravský seriál závodů pro začínající lezce zcela nezávislých na ČHS. Stěny tu jsou. Pořadatelé zkušenosti mají a začínající děcka si rády zalezou i jen kvůli diplomu a placce. Hodnotné ceny jsou víceméně už jen třešnička na dortu.


Jiří Babača   [úpravy] 23:21 21.04.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 upresneni03:58:13 22.04.2012
Jirko,

jen par upresneni:

a) Lanskroun se vzdy chapal jako moravsky, jelikoz je opravdu skoro na hrane. => mame 3 ceske a 3 moravske RTC. Do zebricku se budou pocitat jen 4 ze 6, takze nepotrebujes 2 ale jen 1 ucast v druhe polovine.

b) Komise neusetrila. Dotace na 1 RTC se zvedla ze 4KKc na 8KKc => naopak na RTC jde o 8KKc vic nez loni. Mam pocit, ze i na TC CPML se navysila dotace, takze do zavodu jde mnohem vic nez loni.

c) TC CPML bude 6 + MCR, kde se bude pocitat opet jen 5 nejlepsich vysledku.

d) 200+ Je to desive cislo, ale proc ne. Jak je videt zvladnout se to da. Juras hodil rukavici a ted jen je na ostatnich poradatelich aby ukazali, ze to taky dokazou.
A myslim si, ze urcite motivacni je byt 1 z 30 nez 1 z 5.

Lumiodpovědět 
 Re: upresneni09:03:01 22.04.2012
Dík za upřesnění a za reakci.

Nicméně jezdit za závody přes 300 km je pro začínající a mírně pokročilé lezce daleko. To už je opravdu druholigová celorepubliková soutěž. Se seriálem závodů pro začínající a mírně pokročilé lezce to nemá mnoho společného. My na závody už teď bereme jen ty děcka, které mají šanci na umístění, přitom těch opravdových začátečníků či mírně pokročilých, kteří by si také rádi zazávodili máme povícero.

Navíc 211 závodníků v takto omezených prostorách, to už je fakt mazec. Je škoda, že tam nebyl přítomen nikdo z komise. Jednak by jste mohli helfnout s rozhodováním, což také trošku skřípalo a hlavně by jste měli reálnou představu o tom jak to bylo náročné. Pak by jste možná vůbec nepolemizovali s tím, zda to na příští léta opět nerozdělit na dvě části, tak jak to bylo dříve. S tím, že by se závodníci mohli účastnit jen jedné soutěže a druhou jen mimo soutěž.

On i ten Lanškroun je pro nás kus cesty, ale ještě to jde. Navíc je až na konci roku. Stačí jedna nemoc, tak jako byla marod Terka, když byl Jeseník a chybí závodníku body i z blízkých závodů. A nebo nepodařené finále, tak jak teďka v Praze Čenda a pak také chybí body. Navíc ty děcka chtějí jezdit na závody, ale ne přes celou republiku.

Jinak co se týče motivace, zda být 1. ze 30 a nebo 1. z 5, tak moc dobře víš, že pokud vše klapne dobře, tak se Tendon na příští rok mého kluka týkat nebude. Jen mimo soutěž.
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: upresneni12:23:17 22.04.2012
Se vším nic než souhlas. Mám podobné názory. V jiných sportech to již zaběhnutý systém. Tedy Český a Moravský skutečný regionál. A vpodstatě má komise dle naplnění a zájmu dětí postupovými pravidly řídit počty v ČPM i v region.Tendonu - jak to již činí. A klidně může být i finále TENDONU (regionálního) s postupovým klíčem, či zlepšeným hodnocením v rankingu seriálu (obdobně jako je mistrovství rep.)Pouze místo by mělo být dobře přístupné odevšad.
Také mám zato, že finance nehrají tak velkou roli. Kdo opravdu má o lezení zájem, tak si např. zvýšené vstupné o 10 -15 Kč uhradí. A Přistoupí-li se ke klíči vstupného podobně jako u poháru dospělých (např. člen CHS 65 -70 Kč v předregistraci, 80 Kč na místě, nečlen CHS 80 Kc předregistraci a 100Kc na místě zlepšíme i registrace a zainteresujeme lidi na zvýšení členské základny. Vždyť např. i u skalního lezení nikdo neví jaké procento leze jako clen (vlastně přispívající na přejišt. techniku) a kolik se t.zv. veze.
A do kalendáře opravdu zahrnout i různé závody nejmenších, či mimo ony tabulkové, případně - dle dohody i komerční akce.Jen nějak zainteresovat jejich pořadatele, či si je zavčas najít. Vím, že podobné závody na moravě pořádá např. Z.Hradilová (Lipník), či v Prostějově p. Vychodil - lezení rodičů s dětmi.A našly by se i v čechách.Ono stačí si prohlédnout kalendář OEAV -www.wettklettern.at/
M.J. Když už někdo zařizoval nové www stránky - mohl se zde poučit:
Propozice, Předregistrace, Start. listiny, Sout. skupiny, Výsledky. (pokud to nebylo gratis).Ona dnešní technika zřejmě umožňuje aktualizovat tyhle výpisy podle přihlašování účastníků....
Honzaodpovědět 
   Re: upresneni12:42:18 22.04.2012
Pořadatelé mají a vždycky měli, možnost si svoje závody zveřejnit na svazovém webu. Jenže na druhou stranu mají mnozí z nich obavy, že jim tam přijedou "cizí" závodníci a ti jejich ostrouhají. Tak to raději moc nezveřejňují...
odpovědět 
   Re: upresneni15:09:23 22.04.2012
Lidi, neuražte se, ale proč si stěžuje především Morava? Nemohli byste k příspěvku místo jména napsat Čehy nebo Morava aby to bylo zřetelnější? Na Cibulce bylo problematických rodičů mnoho, ovšem, jak jsem si mohl všimnout, naprostá většina měla moravský přízvuk. To samé tady - podle jmen a oddílů jsou stěžovatelé samá Morava. Jak to, že skoro každému Moravákovi něco vadí, z Česka neremcá nikdo? Stačí se kouknout na výsledky - první dva závody není ve výsledcích skoro nikdo z Čech, z Moravy jsou v českém TC skoro všichni. Kdyby platilo to, co píšete, tedy o té nutnosti 4 nej výsledků, snad by z Česka byli nuceni přijet na Moravu stejně, jako z Moravy do Česka. Ale to se neděje. Nehci nikoho urazit ani rozdmýchávat nevraživost, ale není to celé způsobeno tím, že na Moravě to berete nějak moc vážně? Podle poměru obyvatel by měly mít Čechy i ve výsledcích 2x více závodníků, než Moraváci. Ale není to tak. Skoro samý Moravák, občas nějaký Čech. Než nad mým příspěvkem mávnete rukou nebo mne pošlete do háje, zkuste se nad tím zamyslet. Proč mají jedny a ty samé závody úplně jinou hodnotu, důležitost a význam v Čechám a na Moravě? Zdánlivě je to od věci, ve skutečnosti ale ne, protože řada problémů se odvíjí od toho, že Moraváci chtějí úplně jiné závody, než Češi.
odpovědět 
    Re: upresneni18:32:53 22.04.2012
Nevím, já jsem si problematických rodičů nevšiml. Zaznamenal jsem pouze několik sporných situací, kdy i sami pořadatelé uznali po předložení důkazů chybu a napravili ji. Snad až na sporné superfinále děvčat kategorie „E“, kdy měly být upozorněny, že bude v případě shodného výsledku rozhodovat čas jen některé závodnice a zde upřímně řečeno být ve stejné situaci já, tak by mi to také vadilo a i já bych se ozval. Nutno dodat, že tato situace neměla jít za pořadatelem, ale za vypomáhajícími rodiči. A sám jsem nic nerozporoval.

Jinak neuraž se, nic ve zlém, ale tvůj přípisek zní dost šovinisticky.
Jiří Babačaodpovědět 
     Re: upresneni18:48:50 22.04.2012
Já si to uvědomuji. Snažil jsem se to nepostavit jako Čechy versus Morava. Ale opravdu se sám podívej na ty, kteří proti současnému stavu a proti závodu na Cibulce protestují nejvíce. A srovnej to podle výsledkových listin s místy nebo kluby, odkud kdo je.
Pozor - tím neříkám, že jedna strana je lepší a druhá horší. Třeba je to tak, že se v Praze (nebo odkud vedení ČHS je a kde se tvoří metodiky a pravidla) dělají nesmysly a Morava za ně bojuje v rámci zdravého rozumu. Třeba v Čechách ani chyby už nevnímají, nebo mají úplně jiné myšlení, kdežto na Moravě by vzešla soutěž lepší a logičtější. Hele, fakt se nesnažím Moravu ponižovat nebo urážet. Prostě mne zarazil fakt, že naprostá většina protestujících a stěžovatelů je z Moravy, kdežto ti, kdo současný stav vymysleli a hájí, z Čech. Když jsou pravidla pro oba regiony stejné, tedy Moravák musí do Prahy a Čech musí do Ostravy, proč jeden region chce rozdělení a samostatnou soutěž, a druhý nic neříká? Fakt mi jde jen o pochopení, o nic jiného. Myslím si, že dokud se situace nevyjasní a obě strany se nepochopí, těžko se najde společné řešení.
odpovědět 
     Re: upresneni19:41:03 22.04.2012
Neznalost pravidel neomlouvá! Proč řešíte nějakou kategorii E jako jediný závažný nedostatek? Navíc i když jim to určitě někdo řekl že rozhoduje čas, tak tomu stejně nikdo nerozuměl. Nebo to byly sekundové rozdíly, které rozhodly o pořadí? Takhle mylý děti stejně meumějí lézt rychle. Ještě vloni by tyhle holky byly na 15 a dalším místě a vy je tady oslavujete jako velké závodnice. Nejsou to jen ambice rodičů?
odpovědět 
      Re: upresneni20:17:47 22.04.2012
Jen jsem tím reagoval na tvrzení o „problémových rodičích“. Žádné jsem totiž neviděl. Jen situace, ve kterých se rodiče v roli trenérů ozvali za své svěřence. Přičemž to co jsem zaznamenal já, tak se ze strany rodičů/trenérů jednalo o přiměřené reakce na danou situaci.
Jiří Babačaodpovědět 
       Re: upresneni08:45:34 23.04.2012
No já měl na mysli například přístup k dětem, kde místo pochvaly za výkon jsem slyšel nadávky za selhání, kde rodiče na adresu dítěte místo motivace rovnou pronesli, že "ta naše koza to stejně nevyleze" a podobně. Před finále mne pak pobavilo, jak jednotliví rodiče/trenéři hustili do dětí jednotlivé kroky, šermovali tam rukama a prožívali to více, než děti. Co se týká chování vůči pořadatelům, to jsem nesledoval. Nezajímalo mne to. Stačí, když jsem se pak podíval, co kdo (a odkud) předvádí tady. Všechno je špatně, nic nefunguje, svaz to neumí ...
odpovědět 
        Re: upresneni20:23:34 23.04.2012
Tak to jsme patrně byli každý asi na jiných závodech, třebaže jsem z logiky věci nemohl být všude.
Jiří Babačaodpovědět 
   Re: upresneni22:41:08 22.04.2012
Honzo,
taky jsem si říkal, že když už ČHS nějaké závody dotuje, že by bylo logické, kdyby cena startovného byla rozdílná pro členy (nižší) a pro nečleny (základní 100,-?). Alespoň by to motivovalo děcka ke vstupu do ČHS a v dospělosti by už byli zvyklí být členy a vůbec by pak nepřemýšleli nad tím, zda být členy ČHS a nebo ne. Brali by to jako samozřejmost. Jen do článku jsem to už nedával, tak jako další náměty, které mě v této souvislosti napadají, to aby nezapadla hlavní myšlenka článku.
Jiří Babačaodpovědět 
    Re: upresneni10:39:18 23.04.2012
S tím rozdílem ve startovném naprosto souhlasím a velmi mě mrzí, že tento model v praxi nefunguje.
Jinak výše popisované změny jsou plně v kompetenci dotčené komise a já osobně je ani neznám. Jsem rád, že závody proběhly, taktéž jsem tam měl dvě ratolesti, které si zalezly a byli rády, že tam mohly být a neslyšel jsem od nich ani od jejich doprovodu žádné výtky. Osobně se přikláním k tomu, že Praha je prostě veliká a tomu tedy i odpovídá počet účastníků. A jestli tento mazec pořadatelé zvládli, tak jedině dobře. Díky jim i všem ostatním, kdož se okolo toho kolotoče motají.
Petr Reschodpovědět 

 K zamyšlení.09:24:33 22.04.2012
Singapur 2012 MSJ. 7 dětí plus jeden kouč.Předpokládané náklady na děti plus kouče 320 000Kč. Vše plně hradí komise mládeže Čhs.Prý skalní komise vzala peníze dětem a dala je na borháky.
odpovědět 
 Re: K zamyšlení.09:31:53 22.04.2012
Tak tomu říkám brilantní ukázka demagogie. Což vysvětluje, proč zůstala bez podpisu.
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: K zamyšlení.09:48:59 02.05.2012
Hmhm. Demagogie sem, demagogie tam, to bych až tak neřešil. Podstatná věc je: je to pravda, nebo není??
odpovědět 

 souhlas11:36:39 22.04.2012
Jsem rád,že jste tento článek napsal. Po změně pravidel se mi přestali závody líbit a není to názor jenom můj, ale i dětí, malých lezců z našeho klubu. Proto zvažujeme, že se přestaneme závodů účastnit. Myslím si, že jestli pravidla zůstanou stejná, udělá to stejně spostu jiných malých klubů. HK Horní Čermná, Martin Bříza
Martinodpovědět 
 Re: souhlas12:23:18 22.04.2012
Těch změn bylo letos víc. Z tvého vyjádření nevím která ze změn ti vadí. Sloučení do jednoho seriálu, změny věkových kategorií, omezení účasti závodníků s vyšší sportovní úrovní, změny v závodních pravidlech, změny ve financování?
Míraodpovědět 
  Re: souhlas14:14:27 22.04.2012
Nejvíc mi vadí sloučení závodů. A omezení účasti závodníků s vyšší sportovní úrovní. Co to je vyšší sportovní úroveň? Nemyslím si, že někdo, kdo byl v celkovém pořadí na třetím, nebo druhém místě, má vyšší sportovní úroveň, než lezec na čtvrtém, pátém místě. Vadí mi toho víc, ale tyto dvě věci jsou zásadní. Nemůžu přijít na žádnou pozitivní věc, která by tímto sloučením pro závodníky-děti vznikla.
Martinodpovědět 
  Re: souhlas16:46:10 22.04.2012
Neuvážené a nekoncepční počínání komise mládeže už několik let ničí atmosféru v dětském lezení.
Plšekodpovědět 
   Re: souhlas19:53:24 22.04.2012
Nejvíc ničí atmosféru nekonstruktivní, neuvážené a pomlouvající výkřiky na webu. Když ti něco vadí navrhni změnu nebo napiš na email někomu do komise. Kritizovat umíme všichni.
odpovědět 
    Re: souhlas21:03:04 22.04.2012
Myslím, že těch námětů už i zde bylo dost. Ale je jasné, že komise se nemůže řídit výkřiky z webu. Proto tvrdím, že system, kdy se vše projednávalo schůzkami při závodech měl něco do sebe. Vždy z toho vzešel nějaký výsledek a kritici neměli zázemí pro kritiku. Vše se vyříkalo tam a nebylo třeba do Prahy na nějaké valné hromady. Osobně vím, jak se projednávaly Lanexy a pravidla třeba v Olomouci, i jinde.Pamětníci pamatují. A to hlavní - byli při tom.
Honzaodpovědět 
     Re: souhlas08:48:44 23.04.2012
Pořád mi není jasné, na co potřebuješ ten ČHS. Proč si nezaložíte vlastní regionální soutěž? Když se vám to nelíbí, tak TC RP bojkotujte a udělejte si svůj. Co je na tom tak složitého?
odpovědět 
    Re: souhlas09:46:30 02.05.2012
Hmhm. Demagogie sem, demagogie tam, to bych až tak neřešil. Podstatná věc je: je to pravda, nebo není??
odpovědět 
     Re: souhlas09:48:09 02.05.2012
Ajaj, to patřilo jinam - výš. Sorry.
odpovědět 
 Re: souhlas18:00:59 22.04.2012
Martine díky. Jsem rád, že se ozval i někdo z Čech.
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: souhlas18:10:12 22.04.2012
Myslíš z Čech to Martina, co píše za Horní Čermná, která je vedle Lanškrouna, o kterém výše píše Lumi, že je chápán jako moravský? :-)
odpovědět 

 Význam08:46:36 23.04.2012
Už tu bylo řečeno, že Tendon Cup je závod pro amatéry pro pobavení a vyzkoušení atmosféry pro ty nejmenší nebo začínající. A že nemá žádnou prestiž nebo význam, je také pravda. Nekritický rodič někde na vesnici asi může okolí a známé ohromovat tím, že jeho dítě vyhrálo nějaký pohár, protože nikdo neví, jaký je rozdíl mezi TC RP a TC ČPM. Ale jinak bych se účastí v TC RP moc nechlubil, protože to spíše znamená, že dítě není zase až tak schopné. Kdyby bylo, je v TC ČPM. Z tohoto hlediska bych byl pro přidání skupiny do 9 let do ČPM a zrušení TC RP. Přijde mi totiž zbytečný. Jako náhradu si pak může každý region uspořádat svoji vlastní prestižní soutěž, nebo ne? Proč má svaz poslouchat věčně nadávající druholigové lezce? Stěn má každý region dost, skal také, chytrých a organizačně schopných asi také (alespoň podle příspěvků na Lezci), tak jaký rozdíl bude mezi Beal Cup a Tendon Cup? tedy kromě toho, že tam někde je nevýznamná záštita ČHS? Myslím, že žádný :-)  Maximálně ten, že byste si pak nemohli stěžovat vy, ale lidi by si stěžovali u vás :-)
odpovědět 
 Re: Význam09:38:05 23.04.2012
Když to někdo chápe takhle, řeknete mi prosím, proč by pak ta masa lidí měla být členy CHS? Když si budou dělat sranda závody v regionech, tak je pro ně členství úplně zbytečné. A v důsledkem pak může být jen to, že ze svazu odejde většina dnešních Tendonáků (což je myslím nezanedbatelné číslo) a podle vyjádření zde v diskusi bude závodit hrstka v CP. Možná je to účel a svaz bude mít více financi pro sebe. A pro moravu bude snazší si jezdit na závody na Slovač nebo do Rakous.
odpovědět 
  Re: Význam09:54:31 23.04.2012
Na Slovensko můžeš jezdit už teď. Budou jen rádi když jim rozšíříš startovní pole. Třeba bude startovat i 40 závodníků a nebudeš se muset tísnit v omezených prostorách. :-)
odpovědět 
  Re: Význam10:01:56 23.04.2012
1. ta masa není členy ČHS. My třeba lezeme, ale v ČHS nejsme. Chodíme především na umělé stěny, ostatně, i závody jsou na umělé stěně. Až budou děti chodit na skály, budou v ČHS. Ale zase tam nevidím souvislost se závody TC. Ani tvoji souvislost závodů s členstvím nechápu. Když už někdo v ČHS je, proč by měl odcházet, když nebude Tendon? Opět nechápu. Copak se někdo do ČHS hlásí jen proto, aby mohl na Tendon?

2. Na závody si jezděte, kam chcete. Co to má společného s lezeckým sportem? Nebo mám tvá slova brát tak, že pokud nebude Tendon, nebudete schopni žádnou další soutěž uspořádat? Jinak totiž vůbec nevidím rozdíl mezi tím, když uděláte na Moravě vlastní kvalitní regionální seriál a tím, když budete jezdit na Slovensko. V čem ty závody na Slovensku budou lepší, než regionální seriál, který byste si uspořádali sami? Záštita ČHS nebude ani na jednom. Tvá slova opravdu vyzněla tak, že když tam někdo neudělá TC, že bude jednodušší jet jinam, než si uspořádat vlastní.

Proč by měla zbýt hrstka závodníků v ČP? Opět nerozumím. Za logické považuji, aby ČHS měl jednu pořádnou prestižní soutěž s dostatkem peněz, než pro každého lezce soutěž samostatnou. Nebo to chceš jako ve fotbale, kde je první až čtvrtá liga? Osobně bych si myslel, že kdo má lezení jako zábavu a radost, ať chodí na regionální a místní soutěže a závody. A kdo to bere vážně, ať leze v ČP. ČP by měl hlavně v oblasti mládeže působit jako zásobník a zdroj kvalitních lezců, kteří se postupně propracují do evropské a světové elity. A jim by se měl ČHS věnovat, klidně i na bázi různých soustředění nebo spec rozvojových akcí. Když se tu nedávno probíralo, zda má ČHS dávat peníze na jen skály nebo i na sport, zastával jsem názor, že i na sport. Ale má to být smysluplný sport. Proto si myslím, že různé místní a regionální poháry by měly být v režii pořadatelů bez nutnosti záštity ČHS, a ušetřené peníze by měly jít na podporu lezců, co to myslí vážně a kteří jsou opravdu dobří.
odpovědět 
   Re: Význam10:06:05 23.04.2012
A ještě dodatek - zastávám názor, že ČHS má podporovat i lezení jako sport. Ale když čtu požadavky některých lidí na TC a jejich názory na závody a podporu, tak se vůbec nedivím, že spousta lidí bere sportovní lezení jako zlo, které ze svazu odsává peníze.
odpovědět 
    Re: Význam15:01:38 23.04.2012
Jak vidět, autor prokázal oč mu jde . Peníze opět až na 1. místě. Přitom pokud se dá ze všech diskusí vyčíst, nikdo o tom nehovořil. Všichni mluví jen o 2 regionálních sekcích. A tedy o oné 2 lize. Nevím, proč by bývalý a osvědčený system nemohl existovat i nadále. Vždyť nikdo nemluví o nějakém navyšování prostředků. Prostě se jen přerozdělí mezi 8 závodů místo mezi 6 a zbytek si mohou pořadatelé vynahradit vstupným. A zájem ukáže jak dále.
Jen bych doporučil autorovi přečíst Koncepci CHS, hlavně článek 2,2 odst. 3.

(CHS chce nadále, z vlastních finančních zdrojů, podporovat širokou základnu,
zejména mládež, ze které se výkonnostní špička rekrutuje.)
Tak ať se to dodržuje dle přání a vůle členů.
Honzaodpovědět 
     Re: Význam19:25:08 23.04.2012
Autor neprokázal vůbec nic, to jen Vy mi podsouváte něco, co jsem nikdy neřekl a ani to tak nemyslel. A o penězích ostatní mluvili, takže to také není pravda, že nikdo. Například pan Babača by rád nižší vstupné na dotované závody. Já peníze zmínil v souvislosti s místními debatami a o tom, že tyhle věčné stížnosti sportovním lezcům na popularitě nepřidají. Zejména když se tu na jedné straně mluví o malém významu TC, vy sami tu uvádíte, že zde lezou ne úplně špičkové děti a že by kategorie E měla být zrušena (mimochodem, všimli jste si, že ta jedna jediná skupina dělala 25 % závodníků?), a zároveň tu píšete o dotacích a přerozdělování. Rozhodně to nevypadá dobře. A vůbec z toho nevyplývá, že mi jde o peníze.
Také souhlasím s citací z Koncepce ČHS. Ale právě tato citace je to, proč si myslím, že regionální Tendon je špatně. Opravdu je to podpora základny, když se pořádají dva paralelní seriály, jeden pro schopné, druhý pro méně schopné? Nejde o peníze, jde o princip. Podle mne by tu měla být jedna kvalitní a silná soutěž a pak spousta menších. Proč by svaz musel finančně podporovat zrovna pohár o osmi závodech? Vždyť přeci může podporovat i ty jednotlivé drobné závody a lezecké akce. Já nepíšu, že se má podpora amatérskému lezeckému sportu sebrat a dát na ČP. Ale prostě dva Tendony vedle sebe mi přijdou divné. A vždyť i místní závody si mohou postupně vybudovat dobré jméno a budou se tam sjíždět závodníci. A kromě toho, teď je TC jen na stěnách. Pokud se finance na jeden Tendon zruší, nezbyly by třeba na nějakou ČHS dotovanou akci na skále? Vždyť i to je sportovní lezení a řadu dětí by to přitáhlo spíše, než stěna. Takže peníze v tomto nehrají roli. Principielně se mi nezdají dva Tendon Cupy vedle sebe a zároveň, jako vedlejší efekt zrušení jednoho, by mohlo být více peněz na jiné a vhodnější akce. Protože jaký význam pro členskou základnu ze "které se výkonnostní špička rekrutuje" má to, že někdo leze několik let v regionálním TC na 4 až 30 místě? Nulový.
odpovědět 
      Re: Význam22:38:13 23.04.2012
Brilantní „argumentace“ nevšiml jsem si, že by Honza meldoval pro zrušení nejmladší kategorie „E“ … a pak kdo tady komu co podsouvá … (;-).
Jiří Babačaodpovědět 
       Re: Význam23:06:44 23.04.2012
Pane Babačo, než něco napíšete, projděte si toho více, ať si neděláte ostudu jako v článku o druhém ročníku SALEWA ROCKSHOW. Například se koukněte k diskuzi pod jiným článkem, kde Honza píše o tom, že 6-7 let nepatří na ČP. Ale jelikož ČP tuto kategorii nemá, supluje ji skupina E v regionálním TC. Je jedno, jak to nazvete, zda TC nebo ČP, je to hlavní místo, kam se tito malí lezci soustředí a kde je na ně vyvíjen enormní tlak. Nezlobte se, ale v této diskuzi končím. Neodpověděl jste ani na jednu z mých otázek, pouze překrucujete má slova a vkládáte mi do úst myšlenky, které jsem nikdy neměl. Dělejte si, co chcete. Dva poháry nebo pět, klidně v každém městě jeden. Ono je to úplně jedno. Dobrý lezec se ukáže v jakýchkoliv podmínkách :-) To, o čem se tu dohadujeme, je jen a pouze hra pro rodiče a s lezením dětí a jejich rozvojem nemá nic společného. Myslím, že Marie Dichtlová to ve svém příspěvku Za komisi shrnula naprosto přesně a doufám, že tento rozumný názor bude v ČHS panovat i nadále.
odpovědět 
        Re: Význam06:37:02 24.04.2012
Že by jste měl na mysli diskusi pod článkem „Tendon Cup Praha – Cibulka“

Pak bych Vám ovšem doporučil si ji přečíst ještě jednou, tak aby jste lépe porozuměl tomu co kdo píše.
Jiří Babačaodpovědět 
         Re: Význam08:06:04 24.04.2012
Jste JiB, který napsal "Ale abych Rebelovi nekřivdil, tak o dva týdny dříve uspořádal v jeden den dokonce tři závody jichž se zúčastnilo celkem 15 dospělých a 31(!) dětí. " ?

Odpověď Libora Hrozy byla:
"Babačo můžeš mi prosím tě napsat o jaké závody šlo, které jsem měl podle tebe pořádat? Já jen, abych na stěně měl pořádek, aby zaměstnanci u nás nedělali závody bez mého vědomí. :-)"

Myslím, že pokud JiB jste, není potřeba situaci dále komentovat. Snad jedině že by se hodila omluva :-) Pokud ne, JiB nejste, tak se omlouvám.
odpovědět 
          Re: Význam21:22:32 24.04.2012
Neodvádějte řeč k Rebelovi, mluvilo se o tom, zda Honza prosazuje zrušení nejmladší věkové kategorie u TendonCUPu.

„Brilantní „argumentace“ nevšiml jsem si, že by Honza meldoval pro zrušení nejmladší kategorie „E“ “

Místo aby jste sám uznal chybu, tak jste okamžitě stočil téma úplně někam jinam a přešel do protiútoku. Přitom se tak oháníte patřičností omluvy. Obzvlášť pikantní mi přijde, jak se tady neustále točíte na tom, že by Vám mělo být cosi podsouváno, ovšem celou dobu tady neděláte nic jiného, než že podsouváte druhým jejich pohnutky a postoje. Což také o něčem vypovídá...

Celou dobu si říkám, o co Vám vlastně jde a čím jsem Vám šlápl na kuří oko?

Ono možná, že kdyby jste uvedl své jméno, tak bychom si možná ukrátili celou tuto dlouhou debatu, neb by se třebas vyjevily Vaše skutečné pohnutky.
Jiří Babačaodpovědět 
           Re: Význam21:56:31 24.04.2012
Čtete vůbec to, co Vám kdo píše??? Myslím, že názor na Honzu a zrušení skupiny E jsem vyjádřil dost jasně. Je to o kousek výše. Opět útočíte a obviňujete nesmyslně. Já Vám napíšu odpověď, ze které můj názor vyplynul a Vy mi odepíšete

Tak to ještě jednou zkopíruji extra pro Vás:
Například se koukněte k diskuzi pod jiným článkem, kde Honza píše o tom, že 6-7 let nepatří na ČP. Ale jelikož ČP tuto kategorii nemá, supluje ji skupina E v regionálním TC. Je jedno, jak to nazvete, zda TC nebo ČP, je to hlavní místo, kam se tito malí lezci soustředí a kde je na ně vyvíjen enormní tlak.

Doufám, že tentokrát to již pochopíte.

Jinak zmínka o Rebelovi nebyla míněna na odvedení od tématu, ale pouze pro ilustraci, jak na Lezci okolo sebe kopete a šíříte zavádějící informace bez toho, abyste věděl nebo si ověřil, jak to doopravdy je :-)
odpovědět 
            Re: Význam22:31:34 24.04.2012
Jen taková drobnost, než mě zase osočíte z toho, či onoho, tak o tom proč v ČP není kategorie „E“ píše Míra (Doseděl?) ve svém přípisku a ne Honza. To jen tak pro úplnost.
Jinak doporučuji Mírovu reakci si přečíst znova a pečlivě. Docela hezky to i zdůvodňuje.

No a teď mi zase nadejte a nebo tak něco, jak je Vašim dobrým zvykem. Omluvu od Vás nečekám, nebojte pane Zítek. (nebo jak se vlastně skloňujete ;-)
Alespoň už chápu, proč se raději nepodepisujete.
Jiří Babačaodpovědět 
             Re: Význam07:48:33 25.04.2012
Tak znovu, tentokrát kopíruji i s řádkem se jménem:

Jak již tu někde bylo řečeno 6 a 7 -leté děti do C.P. nepatří. Už z pohledu jejich dosud nevyvinutého organismu pro velké zátěže, které na tomto závodě vynaložit musejí...

Honza odpovědět

Já nevím, jak Vy, ale já tam vidím podpis Honza.

Jinak správně by Vámi vydedukované jméno mělo být "pane Zítku". Ostatně, dám mu vědět ať se vyjádří sám :-)
odpovědět 
              Re: Význam20:38:24 25.04.2012
Váš citát, na který jsem já zareagoval: „vy sami tu uvádíte…že by kategorie E měla být zrušena“.

Na mou námitku argumentujete citátem: „Jak již tu někde bylo řečeno 6 a 7 -leté děti do C.P. nepatří. Už z pohledu jejich dosud nevyvinutého organismu pro velké zátěže, které na tomto závodě vynaložit musejí...“

Pro vaši informaci kategorie „E“ je pro věkovou kategorii až do DEVÍTI (!) let včetně.

(krom toho, že jste do toho zamotal tvrzení, které jste též Honzovi podsunul: „Ale jelikož ČP tuto kategorii nemá, supluje ji skupina E v regionálním TC“ toto tvrzení však Honzou nemá nic společného, neb jak jsem již uvedl výše, důvody proč ČP nemá kategorii „E“ vysvětloval Míra.)
Jiří Babačaodpovědět 
             Re: Význam09:10:31 25.04.2012
Dobrý den pane Babačo, dobrý den všem,
je to pravda, oslovení v pátém pádu je "pane Zítku".

Na Lezce jsem v souvislosti s Tendon Cupem opravdu psal, bylo to do prvního článku Tendon Cup Praha - Cibulka. Mám dvě lezoucí děti, Báru a Jáchyma, oba 6,5 roku. Už lezeme pár měsíců, na závody jsme se přihlásili proto, abychom mohli porovnat, jak děti lezou, protože na stěny i na skály chodíme sami a chybí nám jakékoliv srovnání s vrstevníky. Mé názory jsem snad napsal srozumitelně, příspěvky jsou podepsané jako Petr. Diskuze o tom, zda rozdělit soutěž na moravskou a českou oblast, jsou mimo mě. Lezeme si pro radost, děti to baví a pro mne jako rodiče je aktuálně úplně jedno, jak bude soutěž organizovaná. Když budeme mít čas a bude to někde blízko, asi zase zajdeme a je jedno, zda to bude regionální Tendon, Český pohár nebo místní závody v Mammutovi, Smíchově nebo LokalBloku. Představa, jak jedeme na celodenní závody 400 km k Ostravě mne děsí a asi bych to nepodstoupil. Když už bych takto daleko jel, raději bych vzal kola a skončil s dětmi třeba na Pustevnách :-) Myslím, že to můj názor na soutěžení malých dětí reprezentuje dostatečně.
Hezký den.
Petr Zítekodpovědět 
              Re: Význam21:53:26 26.04.2012
Zjevně jste zapomněl dodat, pane Zítku, že jste se vyjadřoval k tématu ne jen pod nickem „Petr“, ale také zcela bez podpisu!

Toho času poslední přípisek (z 10:43:04 23.04.2012) pod článkem „Tendon Cup Praha – Cibulka“ mluví celkem jasnou řečí. Samozřejmě pokud si někdo pročte také výsledkovou listinu kategorie „E“-chlapci.

Ono vůbec není na škodu si pročíst příspěvky pod oběma články. Mnohé přípisky z obou článků do sebe vzájemně zapadají jak kostičky z Lega. Zejména ty nepodepsané.
Jiří Babačaodpovědět 
      Re: Význam06:49:10 24.04.2012
Nějak si neumím představi dotovanou akci na skále. To jako přijede 80 dětí do Srbska, na Křižák nebo na Drátník a tam budou závodit? Na obtížnost? Na rychlost? Na počet cest? Na soustředění a výlety jsou granty - požádej si a udělej akci pro veřejnost.
odpovědět 
       Re: Význam08:08:19 24.04.2012
Že si něco neumíte představit ještě neznamená, že to není možné. Spíše to naznačuje Vaši zkostnatělost a neochotu.
odpovědět 
        Re: Význam08:57:13 24.04.2012
Moje fantazie je poměrně široká a umím si představit dost věcí. To, že by vše proběhlo na skále mám brát jako návrat ke kořenům? Beckov, mostní pilíře u Brna, Sloup a Arco nahradíme nějakou jinou oblastí? Nebo něco jako závody HISu? Kousek po žebříku, pak trochu lezení po skále, nějaké chyty zakážeme, pak vyhodnocení u táboráku? Nebo jak by měl takový závod vypadat?
odpovědět 

 re13:18:35 23.04.2012
Když tu diskutujete tak mějte tu odvahu se podepsat jako J.Babača.
K.Návratodpovědět 
 Re: re19:27:00 23.04.2012
Pokud bude potřeba, podepíši se. Ale v této debatě nemá jméno vůbec žádný význam. Nebo byste s příspěvkem souhlasil či nesouhlasil podle toho, kdo ho podepsal?
odpovědět 
 Re: re20:53:45 23.04.2012
Karle, jen je nech. Ono se po několika komentářích stejně vyjeví, o co komu jde. Třebaže to chvíli trvá, než se čtenář zorientuje v tom, který anonym je který (;-).

Navíc nějakou chvíli se mi zdá, že se debata začíná točit v kruhu.

Navíc do konce roku je ještě času dost, tak aby zvážilo, který model bude na příští rok zvolený. Přičemž bych se přimlouval za Honzův návrh a to sednout si po některém závodě a probrat v rychlosti alternativy, které jsou k dispozici. No a pak komise bude muset nějak rozhodnout. Tím se celkem elegantně oddělí anonymní provokatéři od těch, kteří se chtějí dobrat nějakého řešení.

Tak mě napadá co třebas Sobotka?
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: re21:50:59 23.04.2012
Ono je to ještě trochu jinak - dělejte si, co chcete, zvolte si model, jaký chcete. Schopní se prosadí v každém modelu, neschopní se budou plácat někde na okraji tak jako tak. Naštěstí to není jako ve fotbale či hokeji, kde trenér rozhoduje o nasazení hráče, ale tom, kdo lépe leze :-) Jinak ano, časem se ukáže, o co komu jde. Kdybych chtěl do něčeho mluvit, prosazoval bych názor, že podpora dětí a mládeže je někde jinde, než u regionálního TC. A opravdu nechápu vaši umanutost, že nutně Morava potřebuje vlastní regionální pohár. Ale budiž, klidně si ho mějte :-) Ono to totiž vůbec není podstatné. Cílem pro začínající lezce by měl být světový pohár. A na to, aby se tam lezec dostal, nepotřebuje žádné TC nebo místní soutěže, ty jsou pro zpestření času a zábavu. Především potřebuje někoho, kdo do něj investuje spoustu času a peněz. Z toho hlediska je to, zda má mít regionální TC 6 nebo 8 závodů, naprosto směšný žabomyší spor :-) Stejně jako vítězství zde. K čemu je to dobré, když někdo TC vyhraje? Z hlediska lezení k ničemu. Buď dítě leze dobře a vím to, nebo neleze. Ale trmácet se přes půl republiky abych měl medaili, to nechápu. Chápal bych to u mistrovství ČR nebo kvalifikace do repre. To má smysl, to mě někam posune. Ale dokazovat si, že jsem nejlepší v béčkové soutěži? To je akorát tak pro ambice rodičů a považuji to za vyhazování peněz rodičů i svazu. Ale pryč se mnou. Chápu, že kdo tím žije, toto nepochopí. Takže se všem omlouvám, že museli číst mé názory, už s tím přestanu, už nebudu do ničeho kecat. Přeji všem hodně úspěchů. Ať to dětem leze :-)
odpovědět 
   Re: re23:03:48 23.04.2012
No nevím. Čím dál víc se nemohu zbavit dojmu, že některým diskutérům jde, kromě shazování druhých, hlavně o to, urvat co nejvíce peněz pro repre.

Že by to mělo spojitost s tím přípiskem hned zpočátku ohledně peněz na MSJ?
Jiří Babačaodpovědět 
   Re: re13:07:32 24.04.2012
"Cílem pro začínající lezce by měl být světový pohár. A na to, aby se tam lezec dostal, nepotřebuje žádné TC nebo místní soutěže, ty jsou pro zpestření času a zábavu. Především potřebuje někoho, kdo do něj investuje spoustu času a peněz."
Pokud to takhle chápete, tak pak opravdu nepotřebujeme žádné soutěže, ani ten Český pohár. A závodit prostě může ten, kdo na to má. Jednak peníze, jednak výkon a umění. Viz naši nejlepší - A. Ondra, L. Hroza. Anebo si myslíte, že je na vrchol vyzdvihl vámi organizovaný český pohár?
Pak můžeme prostě dotovat jen ony špičky jako jednotlivce - i to je cesta. A závody ať si pořádá kdo chce, bez nároku na finance svazu. Anebo uděláme sport. system podobný sousednímu Rakousku. O jeho výsledcích myslím diskutovat nemusíme.....
Honzaodpovědět 
    Re: re14:21:41 24.04.2012
A co to všechno má společného s tím, zda bude Morava mít samostatný pohár, nebo ne? A zda bude ČHS podporovat druhou ligu, nebo ne. Co je špatného na systému "Jedna vysoce kvalitní soutěž ve formě TC ČP a spousta menších, ale také kvalitních lezeckých závodů po celé ČR"? Můžete popsat rozdíl, respektive vypsat negativa oproti systému "Jeden pohár pro kvalitní lezce a jeden pohár pro méně schopné lezce (ještě k tomu rozdělený na dva malé regiony) a minimální podpora menších závodů kdekoliv"?
odpovědět 
     Re: re01:58:20 25.04.2012
Vůbec se v tom nevyznám. Proč se to nejmenuje třeba 1. a 2. liga? Nebo Český pohár a západní/východní konference? Nebo Českomoravský pohár a český a moravský pohár? Prostě lepší a horší soutěž. Jako ve fotbale.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: re11:16:35 25.04.2012
Proč? Třeba proto, že v jiných sportech tomu tak prostě není. Vždy jsou místní závody, postup do regionálních, a dále třeba do ligy. Stejně jak jsem uvedl v sousedním Rakousku. Nebo si někdo myslí, že oněch přes 200 startujících na závod je zatím málo na tohle? Jinak si myslím, že vše je jakési nedorozumění. Vždyť všichni neustále hovoříme o tomtéž a vpodstatě nechceme nic jiného. Jedna vysoce kvalitní gardová soutěž ve formě TC ČP pro nejlepší (i když počet závodů nutně nemusí být 6+MCR - u dospělých je to min. 2 + MCR. Doposud v kalendáři vypsány 4 z toho 2 nominační. Jak vidno - pro reprezentaci jsou směrodatné stejně ony 2 t.j. Jablonec a Jičín. Ty ostatní už stejně nemají vliv). A regional TC ať je zvlášť sekce morava a zvlášť sekce čechy s klíčem pro postup do TENDON CPM -ten je dnes dán pravidly účasti v TC. Na to postačí 4+4 závody bez ohledu na zvyšování dotace. A pokud se týká rankingu, když už nikdo nechce vést zvláště moravu a čechy, tak je vyhodnotit třeba dohromady (i kdyby měly mít platnost do rankingu pouze 4 závody(t.j. počet v regionu + finale - to může být nakonec společné). Důvody jsou snad pro většinu jasné. Stále se vyplatí jak čechům tak moravákům sjíždět svůj region, i když si připlatí na startovné.To, co jim předkládáte nyní se jim min. 2x až 3x prodraží (a pokud byste chtěli aby ti dobří sjížděli i CPM tak 4x),což v dnešní době není nezanedbatelné - stačí si s tužkou v ruce spočítat. On totiž v regionech má málokdo příjem pražáků. App. Snížením počtu TENDON CPM by komise ušetřila ve prospěch reprezentace, už z pohledu toho, že o reprezentaci CR stejně rozhodují 2 závody a ne ranking. (2 závody 35000Kč) A jak ak zde někdo páíše "Proč by svaz musel finančně podporovat zrovna pohár o osmi závodech? Vždyť přeci může podporovat i ty jednotlivé drobné závody a lezecké akce." To je přece jednoduché a pochopitelné. Pokud jsou akce vypsané v kalendáři s pevně danými částkami, tak se prostě podle klíče vyplatí. Když ne, tak se regionům prostě něco "slíbí" a kde to pak skončí a u koho, už nebude nikdo kontrolovat. Ani nelze. A když je budete vypisovat do kalendáře, tak učinite vlastě to, co už je nyní. Každý vám řekne - co je psáno, to je dáno. A navíc - daleko líp se vyhodnotí ona "špička" o které tu mnozí tak zasvěceně mluví.
Honzaodpovědět 
      Re: re20:41:37 25.04.2012
Přesně tak.
Je vidět, že kdo chce rozumět, ten rozumí, kdo nechce rozumět, tomu nepomůže ani svěcená voda.
Jiří Babačaodpovědět 

 Foto dne:
Bundesfels Pfaffenstein
Eldorado, RP IXc
 Databáze cest:
Všechny cesty (179761)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Cruila Fi 5b Felanitx
Tom 6a Felanitx
Abelles Mortals 6a Felanitx
Monsterproces 5A Hlavatice
Kryštofík (a) Továrna 6A+ Hlavatice
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Cave Lip 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: rozhovor | rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (106)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (24)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (19)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 442 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 369 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 345 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 336 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 311 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.