LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zaber! A trochu výraz při tom!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142929 cest
Nové přelezy:
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b
Wolandova 7C+
Lapač Snů 8A
TSV 8B
Atomek Ext 7C+
Mraveneční 8A

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Help to Nepal

Poslední dobou se nás mnozí z vás čím dál častěji ptají, jestli nepřišla doba na nějakou pomoc pro naše nepálský kamarády. Stále jsme doufali, že se to zlomí a bude líp, ale minulý týden začaly letecké společnosti rušit i podzimní lety až do 25. října.

Čas tedy dozrál, a tak jsme se rozhodli zkusit dát do kupy nějaké prostředky na pomoc lidem, kteří se o nás v Nepálu vždycky dobře starali. Chceme to udělat tak, aby se z těch peněz co nejméně ztratilo v nějakých poplatkách, které nejsou při převodu mimo EU úplně malé. Kdo tedy chcete, můžete přispět jakoukoliv částku na transparentní účet: FIO 2701861929/2010. Znáte nás, tak asi tušíte, že se nemusíte bát nějaké zpronevěry 😉. Myslíme, že se teď v Nepálu počítá každá kačka. Nejsme však neziskovka, takže si to nemůžete dát do daní.

👉Poslanou částku budeme směřovat Subinovi (náš velice dobrý a spolehlivý kamarád), aby to rozdělil mezi ty, kdo to nejvíc potřebují, stejně všechny ty kluky podporuje zatím z vlastní kapsy (ale ani ta není bezedná) a v tamní situaci se rozhodně orientuje líp, než my. Asi víte, že není žádnej škrt a krom toho, že se dobře stará o svý lidi, podporuje i spoustu charitativních projektů.

Teď trocha faktů vysosaných z nepálských novin a různých prohlášení vlády a tak podobně, abyste si udělali představu, jak to teď v Nepálu vypadá a proč jsme se rozhodli k takovýmu kroku.

Nepál stále odsouvá datum, kdy se otevře turistům. Z původního 17. srpna, to bylo přesunuto na 1. září, kdy ale nakonec pustili jen diplomaty, Nepálce a některé lidi, kteří tam pracují.

Nepálcům, kteří jsou závislí na turistickém ruchu, docházejí peníze i na jídlo. Jarní sezonu měli zavřeno a mají doteď. V reálu to znamená, že od března (kdy normálně začíná jarní turist. sezona) ani rupka. To je včetně září 7 měsíců bez příjmu. Doufáme, že otevřou aspoň v říjnu a že se tam aspoň nějaký tůristi ještě vydají. My případně jedem. Bude to jedinečná příležitost užít si Nepál bez davů.

V turistickém ruchu pracuje přes milion lidí a na výdělku každého z nich je ještě závislá průměrně šestičlenná rodina. Předpokládá se, že na stejný čísla jako v loňským roce 2019 se Nepál nedostane nejmíň do roku 2024. Místní odborníci tvrděj, že takhle špatná situace tam nebyla ani za maoistických povstání v letech 1996 - 2006 ani po zemětřesení v roce 2015. Vlastně to označujou za největší katastrofu v turistickém průmyslu od padesátých let. Což je pro jednu z nejchudších zemí na světě velký průšvih.

Neexistuje tam ani zdravotní ani sociální pojištění, takže kdo nemá našetřeno, má smůlu. Vláda do dnešního dne nepodnikla žádný kroky na podporu lidí, kteří o práci přišli.

Děkujeme i za všechny nepálské přátele a doufáme, že je budeme moci i třeba s někým z vás jet podpořit ještě tento podzim a utratit naše peníze přímo tam, neboť to je nejpřímější pomoc.


Honza Tráva Trávníček   [úpravy] 09:25 09.09.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ne, děkuji, nechci11:14:49 09.09.2020
Naprosto chápu, že v rovině lidské je utrpení jednotlivců tragedie, ale naprosto nechápu, proč bych jako občasn ČR měl přispívat a suplovat výdělky ryze komerčních aktivit kdesi v Asii . Myslím, že negativní důsledky turismu v mnoha destinacích, včetně Nepálu, jsou vcelku dobře popsané a pokud se díky coronakrizi svět trochu zpomalí, zlokální a transformuje, bude to pro něj jen dobře.
Míra globálního turismu se v posledních letech stávala neudržitelnou na mnoha místech a bylo jen otázkou času, kdy tato toxická bublina splaskne.
Jakožto člověk, který se živý tradičním povoláním a žije v centru Prahy vnímám turismus jako veskrze negativní fenomén, neb desturuje tradiční občanksnou vybavenost, kroutí trh s nemovitostmi, vyhání místní z centra, které se stává lidsky mrtvým disneylandem plným alkoholu, drog a podivných individuí, jak na straně poskytovatelů, tak příjemců služeb a co je nejhroší destruuje samo město s 1000-letou tradicí. Smutně se kouká na to, jak dům s románským jádrem je "vybagrován" pro nový hotel a zrácí svou historickou hodnotu a genia loci, protože památkaři a stavební úřad jsou jaksi "benevolentní".
Současná krize je aspoň malou šancí pro jiné hodnoty než peníze a nechce se mi věřit, že by situace v Nepálu byla diametrálně odlišná. Rád se nechám věcnými argumenty přesvědčit, ale zatím, ne děkuji, nebudu podporovat globální turismus, který v konečném důsledku, dle mého názoru, lidem více škodí, než prospívá.
Mysli globálně, jednej lokálně!
umírněný kritikodpovědět 
 Re: ne, děkuji, nechci12:13:08 09.09.2020
Ta si to asi nepochopil co... tady se jedna o pomoc lidem kteri tam pomalu umiraj hlady...
odpovědět 
  Re: ne, děkuji, nechci12:55:27 09.09.2020
Nam je to jedno, nam je to jedno, my penize nemame.
Ten kdo ma penize, ten ma hezkou pani a ten co je nema ten mu chodi za ni.
Nam je to jedno, nam je to jedno, my penize nemame.

:P
Funtomasodpovědět 
  Re: ne, děkuji, nechci13:04:28 09.09.2020
Ano, takhle nejak zacinaji vzdycky ty dobre myslenky civilizovaneho sveta - pomahat jinde. Pak to konci valkami a celkovym zhorsenim situace a zanikem kultur. Domnivam se, ze tito lide tam ziji nekolik tisici leti... Bez nas a nasi pomoci.
Michalodpovědět 
   Re: ne, děkuji, nechci13:19:34 09.09.2020
Provinční českou malomyslnost už zmiňoval Havel,..a trefil se dobře. Hned tak nezmizí. Nechť jinde třeba umírají, hlavně, že se u nás máme dobře...Jsem zvědav, jestli u mladších generací postupně zmizí tahle maločeská zaprděnost, touha po rovnostářství, neochota přijmout jinakost, sraní na ostatní, a jiné pozůstatky doby bolševické......
starší generaceodpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci13:29:19 09.09.2020
Nemuzeme se starat o kazdyho kdo ma nekde po svete zrovna zarazeny vetry.
Funtomasodpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci13:33:09 09.09.2020
Za Mnichovskou dohodou byla taky asi ta provinční česká malomyslnost :) Ať v česku umírají, hlavně že se my máme dobře.
Appeasementodpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci14:21:27 09.09.2020
S tou Mnichovskou. Oni jen nechtěli vzít Američanům příležitost nezištně bránit českou demokracii před fašistickou diktaturou. Ale asi se jen blbě dohodli na tom, kdo nám má vlastně nakonec přijít na pomoc. Ups...
nezištný američanodpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci02:18:21 13.09.2020
Ano, byla.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci16:52:52 09.09.2020
Kdyby se každý staral sám o sebe tak je o všechny postaráno.
jestě starší generaceodpovědět 
  Re: ne, děkuji, nechci11:07:10 10.09.2020
No a co? Asi je jich tam více, než zem uživí. To je jejich problém, že se tak množí. Jak Afrika - teď pomůžeš pár, oni se namnoží, za chvíli jich bude hladovět několikrát tolik. To chceš? Svojí charitou podporuješ ještě větší utrpení? Prostě ta zem má jen určitý potenciál obyvatel a tím to končí. Na co si budu vydržovat Nepálce v Nepálu? Průměrně šestičlenná rodina? Oni nemají co žrát, nemají žádnou budoucnost, ale množí se a množí. Jo, původně mají mít hodně dětí, protože se tam počítá s obrovskou úmrtností. Ale když jim tam nějaký dobroser nacpe lékařskou péči a skoro vše jim přežije, musí přeci také zredukovat počty narozených dětí, ne? A pokud ne, tak holt mají smůlu, no. Za mě hlavně žádné jídlo, ať se nemnoží, a žádné peníze, ať je nenapadne jezdit sem.
odpovědět 
   Re: ne, děkuji, nechci14:11:25 11.09.2020
Evropa je kolébkou určitých hodnot, které si dle její filosofie zaslouží každý člověk... Patří mezi ně právo na život jako takový, svoboda, důstojnost atd. Pokud je nectíš nejsi Evropan ale vůl. A přesto, podle Evropské filosofie, i takoví mají právo na výše popsané věci a to je na Evropě krásné. Pokud se těhle ideálů vzdáme, zpronevěříme se našim předkům... Jo a ta porodnost se dá regulovat takovou primitivní věcí co vymysleli Egypťani před asi 3000 lety - říká se tomu šprcka. Nemusí nutně umírat nevinný děti.
kokodpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci15:22:55 11.09.2020
Tak ať si tu šprcku nasadí, nejlépe ty haranty ochrání tak, že se vůbec nenarodí. Až budou mít dvě děti místo tří prdelí zbytečných a práce neschopných fakanů, kteří pak umírají na podvýživu a žebrají o pomoc, bude lépe celému světu.
odpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci18:26:28 11.09.2020
No, právě aby nezebraly o pomoc, tak bude dobře udržet jejich živnosti při životě. A ty závisí často na turistickým ruch, kterej tam teď je skoro nulovej. Takže z tohohle pohledu je docela rozumný jim přispět. Nehledě na to, že pokud budou mít ve vlastní zemi dostatečně rozvinutou infrastrukturu a byznys, tak o to méně bude hrozit, že někteří z nich budou chtít emigrovat do bohatších koutů světa
odpovědět 
      Re: ne, děkuji, nechci22:34:26 11.09.2020
Takhle to bohužel nefunguje. A také to nijak nevysvětluje, proč mají tolik dětí. Oni jsou závislí na něčem tak proměnlivém, jako je cestovní ruch, přesto si pořizují tak velké rodiny, aniž by měli vytvořenou finanční rezervu? Že by tam měli takové podmínky, že finanční rezerva vytvořit nejde? Opět pak platí - proč se v tom množí? Že tam nejsou jiné příležitosti obživy? Smutné, život není spravedlivý, holt někde se mají dobře a někde špatně. Bylo to tak vždy a vždy tomu tak bude.
odpovědět 
       Re: ne, děkuji, nechci08:57:56 12.09.2020
Jasný... vždycky to tak bylo a vždycky to tak bude a proto furt ještě světem řádí neštovice, zuří studená válka, dopisy přes oceán plujou lodí 2 měsíce a slunce se točí okolo země... Ne hochu svět se mění a já si myslím že k lepšímu. Navzdory takovým lidem jako jsi ty.
Kokodpovědět 
        Re: ne, děkuji, nechci16:58:46 12.09.2020
Ano souhlasím, svět se mění, ale jde do sraček, místo k lepšímu. A mysli si, co chceš. Mimochodem, víš, kolik, lidí v Americe ještě věří v kreacionismus? To, že jsi o něčem přesvědčen, jako o správném, ještě neznamená, že to správné je. Což tedy platí i pro mé názory. Je fakt možné, že se v těch sračkách našim potomkům bude žít lépe, těžko říci...
odpovědět 
         Re: ne, děkuji, nechci08:33:22 22.09.2020
Zcela souhlasím. Člověk by musel být úplně blbý a slepý, aby neviděl, že tento způsob "bobtnání, konzumu a globalizace" světa je neudržitelný a musí nevyhnutelně vést k velkému průseru. Už jen situace u nás (a to si říkáme vyspělá země) - za 20, 30 let nemají naše děti při stávajím systému žádnou šanci uživit generaci důchodců, natož splatit gigantické dluhy či zachránit vymírající přírodu.
Petrodpovědět 
       Re: ne, děkuji, nechci09:51:05 12.09.2020
To že si pořizují hodně detí, je především jejich vysokou úmrtností. Aby zůstala zachována neutralní nebo kladna bilance jim zatím nic jiného nezbývá. Zdravotnictví a jeho dostupnost je na nedostatečný úrovni. A právě proto potřebuji fungující ekonomiku,aby si mohli dovoit méně detí
odpovědět 
        Re: ne, děkuji, nechci11:22:03 12.09.2020
To je teda hodně chudých zemí chudých a se špatným zdravotnictvím jen tak naoko, podle tebe.
odpovědět 
        Re: ne, děkuji, nechci16:55:19 12.09.2020
A ta fungující ekonomika se udělá tak, že se jim tam bude dodávat zvenčí formou humanitární pomoci? Nebo proč už ji tam dávno nemají? S úmrtností a počtem obyvatel máš pravdu, s tím souhlasím. Ale přesně proto by se tato rovnováha neměla narušovat zásahy zvenčí. Vývoj za poslední tisíce a stovky let ukázal limity různých oblastí a různých etnik, ty nezměníš. Takže nechme je v tom, v čem jsou zvyklí, jestli potřebují 10 dětí, aby dvě přežily, ok, ať si jich udělají třeba 12. Ale je blbost, když do teď nezvládli jich více, než dvě uživit, jim zachraňovat všech 12...
odpovědět 
         Re: ne, děkuji, nechci17:11:30 12.09.2020
Nikoli. Fungující ekonomiku na poměry rozvojových zemí tam mèli. Byla založena právě na vysokohorskym turismu. Teď ji však Covid smetl, ještě ne zcela, ale dost nato, aby jim ten kdo chce, ji pomohl zas postavit na nohy.
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci19:33:16 12.09.2020
Mě, mě, mě, to je zajímavy
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci19:33:19 12.09.2020
Mě, mě, mě, to je zajímavy
odpovědět 
           Re: ne, děkuji, nechci19:34:17 12.09.2020
Mně, mě, mně, měli, mněli
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci10:09:38 13.09.2020
Ale ekonomika založená na tom, že oškubeš turistu, je spoléhání se na náhodu, na tom přeci nemůže být založena ekonomika.
odpovědět 
           Re: ne, děkuji, nechci11:12:33 13.09.2020
To bys mohl říct, že jakýkoli obchod je náhoda, že si od tebe někdo koupí, co mu nabízíš.
odpovědět 
           Re: ne, děkuji, nechci12:26:54 13.09.2020
Ekonomika založená na montování aut takovou rychlostí, že zákazník neutrpí žádný velký příkoří, když ta auta bude spotřebovávat třetinovou rychlostí?

Na tom přeci nemůže stát ekonomika.
honzaodpovědět 
            Re: ne, děkuji, nechci19:01:30 13.09.2020
Ano, přidaná hodnota v ČR je dosti malá a také si koledujeme dost o průšvih. Až to tu z vlastní hlouposti položíme, bude dobře, když nám budou ostatní pomáhat?
odpovědět 
             Re: ne, děkuji, nechci19:38:25 13.09.2020
Dobře to spíš nebude, protože ostatní budou v těch sračkách taky a jediná forma pomoci, kterou bude možné očekávat, bude nějaká forma bratrské pomoci.
honzaodpovědět 
         Re: ne, děkuji, nechci02:23:35 13.09.2020
Jenom poznámka: Možná jsi si nevšiml, ale hlavně němečtí, britští a holandští důchodci nám do Česka lifrují humanitární pomoc (říká se tomu kohezní fondy) a umožňují nám velmi rychlý ekonomický vzestup a tím pádem nám velmi rychle zvyšují životní úroveň.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci09:05:58 13.09.2020
Vážně?
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci10:11:49 13.09.2020
To zní stejně, jako nezištná pomoc Řecku, co?
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci11:18:44 13.09.2020
A za humanitární pomoc chudším regionům E můžeme brát i dotace EU. Navzdor tomu, že jich velkou část rozkrade premiér. Myšlenka však je, pomoc v rozvoji chudším regionům Evropy. A ty prachy jdou z daní obyvatel Evropskejch států. Takže kdyby se tady každej staral sám o sebe, tak sice Bureš nemá tolik nakradeno, ale taky se u nás neopraví tolik silnic a nevzniknou další věci..A pravděpodobně je tady stále bolševik. ..Ale chápu, že by to řadě zdejších anonymů vyhovovalo.
odpovědět 
           Re: ne, děkuji, nechci19:39:47 13.09.2020
Tyhle fondy jsou jen velké zlo. Rozvinuté státy nám nezištně pomáhají, ale obratem nás škubou, co to jde? Voda patří francouzským firmám, automobilka je německá, téměř všechny banky mají matku v zahraničí... množství peněz, co odsud zahraniční firmy vyvádí, je hooodně velké. Pomoc domácím firmám je zakázaná, takže ideální je najít chudý region, cpát jim prachy a pak nechat své firmy, ať to vysají... a to se vyplatí. Hospodářství v háji, jsme především montovna, přidaná hodnota malá, i dřevo vyvážíme surové a dřevěné produkty dovážíme... děkuji moc, ale já bych tohle nechtěl, na jedné straně podpora, ale na druhé nesmyslné požadavky, kvóty a normy. Se podívej, jak dopadly třeba cukrovary. EU dala pár peněz a za ně jsme zrušili cukrovarnický průmysl, podporujeme nesmyslnou zelenou energii a nechali jsme se koupit zahraničí :-(
odpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci12:34:36 13.09.2020
To je pravda. Díky kohezním fondům tu máme např. kompletní, dobře promyšlenou a fungující dálniční síť. Což je logický, jako tranzitní země dálniční síť potřebujeme.
honzaodpovědět 
          Re: ne, děkuji, nechci19:27:01 14.09.2020
Ty jo, neveřil jsem, že ještě teď, v poslední době, můžou existovat takoví nekritičtí obdivovatelé souačasné podoby EU. A ejhle, přeci jejich, byť sporadická, existence není jen výmysl ČT a Bakalovin. Díky za připomenutí stavu mysli některých spoluobčanů.
ivanodpovědět 
 Re: ne, děkuji, nechci14:57:09 09.09.2020
Souhlas!!!
odpovědět 
 Re: ne, děkuji, nechci17:22:27 09.09.2020
Zcela tvůj postoj chápu. Přijde mi to jako zajímavej etickej problém. Protože túristi v Praze mě taky spíš serou. ALE: Prachy od túristů mířících do Prahy mi nesmrděj (do loňska jsem něco pronajímal a přestal jsem né kvůli zásadám, ale páč se mi tam natáhly štěnice).

Túristi jinde, kde jsem já, mě taky spíš serou. ALE: Jsem tam taky jako túrista, takže nemám co pindat (a bohužel už nemám ani moc nárok na kecy, že já jsem tramp a vostatní jsou masňáci).

Další věc je že když já přestanu cosi pronajímat tak jde v podstatě o hovno, zatímco Nepálec když přestane vařit dalbát, tak rodina hladoví. Mám pocit, že Nepálec má nějaký větší morální právo kurvit si turismem svoji zemi než zápaďan.

Zároveň mi přijde sympatický, že tahle cesta peněz bude mít snad nižší režii než přes klasický mamutí nevládky. A v poslední řadě teda mám pocit, že charita je hodně osobní věc každýho dárce a rozmlouvat někomu jeho záměr, byť by byl sebepitomější, je jako rozmlouvat někomu jeho víru nebo tak něco.

Nejhorší je že když už jsem měl takovejch keců, tak bych tam asi měl i něco poslat.
honzaodpovědět 
  Re: ne, děkuji, nechci18:11:51 09.09.2020
Tak nějak, já tam taky něco pošlu, protože jak.jsi řekl, charita je osobní věc. A starat se jen o sebe je z mého pohledu poněkud nevelkorysé, malomyslné a sobecké
starší generaceodpovědět 
   Re: ne, děkuji, nechci09:25:24 10.09.2020
Tak už je to tady, nejdříve černé svědomí za kolonialismus v Africe atd., a teď už pocit viny z turismu a potřeba se vykoupit. A propo v CZ nejsou lidi co mají hluboko do kapsy? Už se přestante srat do ostatních, mnohdy o tu vaši pokryteckou pomoc nestojí a řešte problémy, které Vám přísluší. Nehledě na to ze ta pomoc se stejnak nedostane k potřebným, ale zkonzumuje se v bohaté Evropě.
odpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci09:46:21 10.09.2020
Za pocit viny z turismu se vykupuješ útratou, kterou v tý zemi necháš. To je čistej kšeft, na to žádná charita není potřeba.

A co se týče řešení problémů - nemyslíš si, že je moje věc, jaký problémy se rozhodnu řešit? Nenapadlo tě někdy že hlavní motivace dárce je čistě sobecká - vlastní dobrej pocit? A ten dobrej pocit by nenastal, kdyby se dárce rozhodoval nikoliv podle vlastního uvážení, ale podle toho, co mu nějakej hejhula v diskusi doporučil.
honzaodpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci11:17:44 10.09.2020
Jasně, otázka je, zda ten dobrý pocit je vždy prospěšný celku. Podívej se, kolik lidí s dobrým pocitem a dobrými úmysly volí Babiše, Jermanovou, Maláčovou a Schillerovou. A máš dojem, že to této zemi prospívá? A s pomocí třeba hladovějícím je to stejné. Z hlediska jednoho dárce je to fajn, zahřeje ho to, má dobrý pocit. Z hlediska společenského už to ale moc fajn být nemusí, protože svým darem jsi přispěl ke zvýšení bídy a utrpení v oblasti (díky tobě jeden hladovějící přežil a teď jsou z něj hladovějící tři další) a ještě kurvíš život zde, protože když se v místě nouze dostali k penězům, vydali se jako migranti na cestu sem, kde je budeme živit my a naše děti a za chvíli budeme staženi do stejných sraček, v jakých jsou oni. To fakt chceš? Z toho máš dobrý pocit?
odpovědět 
      Re: ne, děkuji, nechci12:19:24 10.09.2020
Máš to celý nějaký pokroucený čeče, jak někdo výše napsal, nech každýho ať se rozhodne po svým. A věřím, že lidí který mají nad životem trochu nadhledu , je dost nato, aby jejich příspěvek v součtu pomohl.
odpovědět 
       Re: ne, děkuji, nechci12:49:57 10.09.2020
A ještě dodám, k pochopení motivace, proč někteří lidé mají potřebu pomáhat jiným, a to bez ohledu na svůj osobní profit, je potřeba vyšších kognitivních funkcí mozku. A ty nemáme všichni stějně rozvinuté. Takže, nechť každý jedná v mezích svých možností .....
odpovědět 
        Re: ne, děkuji, nechci13:03:28 10.09.2020
Nevím no, proti pomoci nic nemám, rád pomohu. Ale jen znovu opakuji, že pomoc regionům, jako je třeba Nepál, považuji za kontraproduktivní. Raději dám příspěvek na opice v zoo, než na Nepál nebo černoušky. Jediné, na co bych byl ochoten přispět, by byla jejich sterilizace po prvním, maximálně druhém dítěti.
odpovědět 
        Re: ne, děkuji, nechci08:45:05 22.09.2020
Čeho si myslíš, že je důsledek neudržitelně rostoucí populace v Africe a Asii? Ve které době a proč začala takto exponenciálně růst? Dej si to do souvislostí. A zkus odpovědět, zda si myslíš, že to je udržitelné a Evropa (koneckonců celá planeta) to má šanci ustát déle než cca 50 let?
Petrodpovědět 
       Re: ne, děkuji, nechci12:58:10 10.09.2020
Podle mne to máš pokroucené ty. A přečti si pořádně, co píšu. Nikomu neradím, každý ať si přispívá, jak chce. Pouze jsem napsal, ať lidé domýšlí důsledky svého jednání. Nic víc. Ale že bychom se shodli, si nemyslím. Jsou lidé, co tam jezdí zdarma pomáhat, a jsou lidé, co by to stříleli jak přemnoženou škodnou. Najít shodné body nepovažuji za možné.
odpovědět 
      Re: ne, děkuji, nechci15:47:47 10.09.2020
Celospolečenský hledisko je mi ukradený, ať si Nepálci díky humanitární pomoci trpí klidně dvojnásob. Tedy - né že bych to chtěl, ale jen je mi to jedno.

Nepálce tady (narozdíl např. od Cikánů nebo afričanů) jako migranty chci (ale bohužel se mé přání nevyplní, moc jich tu není a nikdy nebude), stejně jako tu chci Ukrajince, Vietnamce a lidi ze střední Asie - člověk si aspoň v taxíku pokecá rusky.

Babiše, Maláčovou a Schillerovou tady nechci, a teď jsem jen nepochopil tu souvislost.. když pošlu do Nepálu prachy, tak tu Babiš díky tomu zvostane dýl, nebo naopak půjde od válu?

Ale především, jak jsem jednou již zmínil: celospolečenský hledisko je mi ukradený.
honzaodpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci07:32:02 13.09.2020
Nemyslím si, ze je to tvoje věc, pokud o tvoji pomoc nestojí, popřípadě způsobuje škody - viz studny pro Afriku.
odpovědět 
   Re: ne, děkuji, nechci12:55:19 10.09.2020
Pomoz radeji nejakemu duchodci nebo matce samozivitelce tady u nas a nestarej se o druhy konec sveta.
Funtomasodpovědět 
    Re: ne, děkuji, nechci19:22:08 10.09.2020
Starám se vo oboje...
odpovědět 
     Re: ne, děkuji, nechci09:19:08 12.09.2020
starej se o sebe ať nenapácháš víc škod
odpovědět 
      Re: ne, děkuji, nechci09:30:51 24.09.2020
Mluví z tebe malej české sobeček, kterej nevidí ani za horizont plotu svojí zahrádky....
odpovědět 

 Planeta Země13:24:52 09.09.2020
Dobře, že jsou zrušene lety planeta si potrebuje odpočinout a nepálci se časem přizpusobi. omezil jsem létáni u nás je nejlíp.turismus a expedice ubližují naší krásné Zemi.
Horymirodpovědět 

 . 17:54:17 09.09.2020
Zajimava diskuze a nazory.
K. H. odpovědět 

 problém23:40:16 09.09.2020
Ale no.. ježííš.. furt si  stěžujeme na nějaké problémy..:-) Dyť tady na tom světě žádné nejsou... pardon teda kromě jednoho...HUMAN Being :-)
Předtím to bylo miliony let vpoho :-)
gizellaodpovědět 

 Nepál11:52:35 12.09.2020
Osobně si myslím, že ta cílená pomoc je OK. Na druhou stranu si myslím, že pokud někdo přispěje, tak má nějaký osobní vztah k Nepálu. Ten velmi často vznikne i po jedné návštěvě tohoto nádherného státu a jeho lidí. Většina z nás - přátel Nepálu však bude mít snahu zacílit pomoc na své nepálské kamarády. Takže věřím, že si každý z nás cestičku, jak poslat nějakou pomoc  najde. Nemusí to být zrovna přes Trávu, ale třeba přes řadu jiných, je nás totiž spousta a vzájemně se známe. Kritizovat podporu komerčního túrizmu je trošku mimo.
PeS odpovědět 

 Foto dne:
Bundesfels Pfaffenstein
Eldorado, RP IXc
 Databáze cest:
Všechny cesty (179761)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Cruila Fi 5b Felanitx
Tom 6a Felanitx
Abelles Mortals 6a Felanitx
Monsterproces 5A Hlavatice
Kryštofík (a) Továrna 6A+ Hlavatice
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Xorics Left 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Hanzi | k mani na stanicich HZ | test | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Mara Holecek nechodi na lezce a uz vubec ne do komentaru | Duvod | ... | Re: Láska v srdci |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (117)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (31)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 437 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 365 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 344 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 332 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 308 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.