LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co nemáš, to nepotřebuješ.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142929 cest
Nové přelezy:
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b
Wolandova 7C+
Lapač Snů 8A
TSV 8B
Atomek Ext 7C+
Mraveneční 8A

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina v Sedielku

Deník PRÁVO - Dvojice českých snowboardistů strhla v sobotu dopoledne lavinu v Malé Studené dolině ve Vysokých Tatrách. Záchranáři po chvíli našli tělo asi 20letého muže a přivolaný lékař se pokoušel o záchranu jeho života, informoval Právo náčelník tamní horské záchranné služby Martin Kulanga. Záchrana byla marná, mladík zemřel...

www.hzs.sk 26.2. 2005

Dňa 26.02.2005 o 9:30 hod. oznamila chatárka z Teryho chaty na oblastné stredisko HZS VT, že zo Sedielka spadla lavína a prisypala dvoch lyžiarov.

www.novinky.cz 26.2. 2005 12:36 - 13:31

VYSOKÉ TATRY - Dva 20letí mladíci jezdili na snowboardech a spustili lavinu, která jednoho z nich zasypala. "Druhý okamžitě zavolal z Téryho chaty pomoc. Záchranná akce probíhala s pomocí vrtulníku," řekl Kulanga.

Podle něj to byla od dvou snowboardistů nezodpovědnost. "Podle návštěvního řádu neměli v těchto místech co pohledávat. Byl vyhlášený třetí stupeň lavinového nebezpečí," dodal Kulanga.

Jak potvrdil mluvčí Letecké záchranné služby Poprad Pavol Svetoň, použití vrtulníku byla jediná možnost, protože v dolině je velmi hluboký sníh a hrozí nebezpečí dalších lavin. "Vrtulník vysadil na místě záchranáře, lavinové psy a lékaře," dodal Svetoň.

Ve Vysokých Tatrách platí třetí stupeň lavinového nebezpečí se stoupající tendencí. Náčelník horské sužby proto varuje před vysokohorskými túrami.

Češi patří spolu s Poláky k nejčastějším obětem slovenských hor. Loni v Tatrách zahynulo jedenáct lidí z ČR.

www.hzs.sk Lavinová situace na horách dne 26.02.2005 9:00

Dnes ráno na hrebeňoch hôr bolo zamračené a slabo snežilo, niekde bola hmla.

Teplota vzduchu sa pohybovala od -14 do -5 °C.

Fúkal premenlivý mierny vietor rýchlosťou do 20 km/hod.

Za uplynulých 24 hodín pripadlo do 4 cm nového snehu. Snehová pokrývka je na mnohých strmých svahoch slabo spevnená. Vplyvom vetra sa v muldách a žľaboch vytvorili málo stabilné snehové útvary (snehové dosky, vankúše a preveje). Ochladenie snehovú pokrývku postupne stabilizuje.

Vo vysokohorskom teréne Veľkej Fatry naďalej trvá veľké lavínové nebezpečenstvo t.j. 4. stupeň z 5 dielnej medzinárodnej stupnice.

V ostatných pohoriach na Slovensku je zvýšené lavínové nebezpečenstvo t.j. 3. stupeň.

Uvoľnenie lavín je pravdepodobné pri malom mechanickom zaťažení na svahoch so sklonom nad 35 st. V stredných a vyšších polohách je možný aj samovoľný výskyt povrchových lavín z nového snehu. V nižších polohách je možný výskyt základových lavín na trávnatých svahoch a atypických lavínových dráhach v pásme lesa, ktoré môžu zasiahnúť údolné trasy.

Túry si okrem lavínovej výstroje vyžadujú veľkú opatrnosť a znalosť posúdenia miestnej lavínovej situácie.

Tendencia lavínového nebezpečenstva na najbližších 24 hodín je zotrvalá.

Zostavil: Ing. Milan Lizuch, Stredisko lavínovej prevencie Horskej záchrannej služby v Jasnej.

stip   [úpravy] 14:16 26.02.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Z CTK17:00:03 26.02.2005
V Tatrách zabila lavina českého snowboardistu
Ilustrační foto
KOŠICE/VYSOKÉ TATRY - Český snowboardista zahynul dnes odpoledne pod lavinou, která spadla v Malé Studené dolině ve Vysokých Tatrách. Druhý zasypaný Čech se zachránil. ČTK to dnes sdělil ředitel Horské záchranné služby Jozef Janiga. Jde o druhou letošní oběť Vysokých Tater z České republiky.

Podle Janigy se neštěstí stalo nedaleko Téryho chaty. Jednomu z mladíků se podařilo z laviny vyprostit a za pomoci chatařky přivolat záchranáře.

"Nevím, jak se to stalo. Seběhlo se to rychle, já už jsem byl v ní (v lavině), ale podařilo se mi vyplavat a pak jsem zavolal záchranáře," řekl ČTK jedenadvacetiletý muž z Přerova, když sestoupil z hor do Starého Smokovce, kde jej v budově horské služby vyslechla policie. Víc podrobností o neštěstí stále ještě otřesený mladík odmítl sdělit.

K záchranné akci okamžitě odstartoval vrtulník z Popradu se čtyřmi záchranáři a dvěma lavinovými psy. Do hledání se celkem zapojilo 12 záchranářů se sedmi psy, kteří dvacetiletého mladíka našli zasypaného pod lavinou po třech hodinách. "Bohužel už nejevil známky života," řekl Janiga.

Podle ředitele Horské záchranné služby zatím není možné určit, proč lavina spadla. Dodal, že mladíci se pohybovali v terénu, kde obyčejně velké laviny nepadají. V uplynulých dnech ale v Tatrách napadlo hodně sněhu a dnešní oteplení přineslo také zvýšené nebezpečí sesuvu lavin, poznamenal. Dodal, že v těchto dnech v Tatrách platí třetí stupeň lavinového nebezpečí z pětidílné mezinárodní stupnice.

Autor: ČTK

---
Adecebaodpovědět 

 KUA HLOPI19:20:31 26.02.2005
Kua chlapi ked uz sa uz nedokazete udrzat na uzde , noste aspon so sebou Pipsa, lopatku a sondu. Do riti, ved je skoda kazdeho mladeho zivota a zivot za tych par korun stoji!!!!
vladoodpovědět 
 Re: KUA HLOPI19:59:27 26.02.2005
Kdo leze do 3 st. ať si raději napíše závěť. Plánuju Tatry a denně sleduju vývoj situace. Půl metru nového sněhu za posledních pár dní, před tím další hromady, které se něměly čas zpevnit, k tomu oteplení. To aby se člověk bál ve svahu i prdnout....
Ivošodpovědět 
  Re: KUA HLOPI16:03:50 27.02.2005
No, tak jestli planujes Tatry a pri tretim stupni lavinoveho nebezpeci nevylezes, tak tam ani nejezdi, to je 1/2 zimy a 3/4 unora. Stupen lavinoveho nebezpeci je navic cislo, ktere hodnoti situaci pro cele pohori a vubec nic nerika o te ktere lokalite.
Jinak mas asi v lecems pravdu, ale v tomhle pripade byl problem mozna jeste v tom, ze v utery a ve stredu foukal silny vitr od V, takze se vytvorily naveje netypicky na zapadnich svazich. Ve ctvrtek se potom vitr uklidnil, nasnezilo dost noveho snehu a to znesnadnilo "cteni" terenu. Poud ti kluci nebyli na chate cely tyden, nemuseli si byt te netypicke situace vubec vedomi.
Karelodpovědět 
   Re: KUA HLOPI17:06:17 27.02.2005
Máš pravdu. Trojka je jen číslo a hodně záleží na konkrétní situaci v konkrétním místě. Já spíše reagoval na situaci zdejších komentářů. Kdykoli je nějaký průser s lavinou, tak se tady ozve spousta chytrých názorů typu : "nemáš pípák, můžeš si za to sám." Jako by pípáky rozhodovaly o tom jestli lavina spadne. Mám pocit, že paradoxně vlastnění pípáku může způsobit průser. A to tak že v době vážení rizika může u nezkušenějšího borce vyhrát názor : Mám pípák? Mám, tak co se může stát.
Ivošodpovědět 
 Re: KUA HLOPI20:05:25 26.02.2005
Kdo leze do 3 st. ať si raději napíše závěť. Plánuju Tatry a denně sleduju vývoj situace. Půl metru nového sněhu za posledních pár dní, před tím další hromady, které se něměly čas zpevnit, k tomu oteplení. To aby se člověk bál ve svahu i prdnout....
Ivošodpovědět 
  Re: KUA HLOPI22:03:13 27.02.2005
Mas prvdu v tom ze pipak sonda a lopata nezabrani lavine aby spadla. Do urcite miry to muze ovlivnit tva znalost a zkusenost.
pokud ovsem pips nemas jsi v ... pokud jsi se spletl.
A splest se muze uplne kazdy, bez jakekoli vyjimky. Zejmena v otazce lavin to neni nic az tak sloziteho.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: KUA HLOPI22:52:10 27.02.2005
Radku som rad ze si ma pochopil, a vies ako som to myslel.
Zial dnes zase lavina v Ziarskej.....
Este mala poznamka. Minimalne v troch pripadoch minuleho roku mohli hlopi zit, keby mali patricnu vystroj.(mali dychaciu dutinu a ziadne zranenia)
K ostatnym komentarom: Je jasne ze skialpinizmus sa moze robit len na snehu a ked ho je hodne tak je v horskom terene vzdy lavinova situacia. Takze robime rizikovy sport, ale skialpinizmus bez vystroje potencialne zachranujucej zivot je rovnako hlupe ako robit horolezectvo bez lana...
Casto to vyjde, ale len raz nie a je utrum
Nemal som a ani som nechcel komentovat to ci tam mali byt, ci porusili Navstevny poriadok, ci bolo rozumne ist v trojke,...

Tak len tolko.
vladoodpovědět 
    Re: KUA HLOPI12:06:27 28.02.2005
Omlouvám se. Špatně jsem to napsal a tím to vyznělo tak jako bych snad měl něco proti vybavení. Opak je pravdou. Myslím si že když už dělám něco kde může jít o krk, musím opakuji MUSÍM !!! se vybavit dostupnými bezpečnostními systémy. MUSÍM studovat poslední poznatky, zjišťovat informace a taky poslouchat zkušenosti jiných. Lavina je záležitost svéhlavá a nedá se nikdy se 100% jistotou říct že se svah neutrhne. Co jsem chtěl svými příspěvky naznačit je ale to, že podle komentářů na jiných místech Lezce a také na dalších servrech věnujících se outdooru, jsem získal následující pocit. - Mnohým lidem drahé vybavení nezdravě posiluje sebevědomí. Možná je dobře že je tak drahé. Kdyby nebylo a měl by ho každý, tak by těch průšvihů bylo asi daleko více.
Ivošodpovědět 
     Re: KUA HLOPI12:33:56 28.02.2005
Co je toto za blbost? To je zrale na vysetreni... "Kdyby nebylo a měl by ho každý, tak by těch průšvihů bylo asi daleko více." Podle Ivose by mel mit kazdy lavinovou snuru a byl by v pohode.

At maji patricne vybaveni vsichni, at ho umi pouzivat, a at se nauci rozpoznavat snehove podminky (pokud se jim to ucit nechce, at vzdy chodi s nekym zkusenym). Napr. k pipakum, kdyz mam jiny pipak nez Ortovox, ktery se zapina tim, ze ho pripnu na sebe, tak si zkontroluju, jestli jsem ho zapnul. Nezapnuty pipak v batohu ci na sobe je docela nanic (pripady z Krkonos a Tater).
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
     Re: KUA HLOPI13:00:32 28.02.2005
No, ja si taky myslim, ze falesny pocit bezpeci muze cloveka privest do pekneho pruseru, ale nezda se mi, ze je klika, ze jsou pipaky drahy (no, ja vim, ze to asi byla nadsazka ;-)). Ono uz dost lidi pipaky ma a nevypada to, ze by se tim z nich stavali hazarderi. Ale je mozne, ze si je zatim porizuje ta uvazlivejsi cast skialpinistu a horolezcu, ktera tak ci tak nema potrebu prilis riskovat. On je taky fakt, ze ze tri letosnich obeti lavin nemel pipak ani jeden.
Mimochodem, existuje nejaky udaj o tom, jak se zmeni sance na preziti v lavine s pipakem v porovnani se situaci "bez". Samozrejme za predpokladu spravneho pouzivani.
Karelodpovědět 
      Re: KUA HLOPI13:09:47 28.02.2005
"ze tri letosnich obeti lavin nemel pipak ani jeden." a to vis jak? co kdyz ho jedeno mel, ale prave vypnuty...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
       Re: KUA HLOPI14:47:06 28.02.2005
pokud ho mel vypnuty, tak ho nemel. Pipak se zapina v chate nebo pred chatou, vypinam ho kdyz se vratim z tury nebo kdyz vlezu do chaty. Co se tyce toho jestli meli nebo nemeli vybavu - ten vyvoj v danych situacich naznacuje, ze asi nemeli. V Ziarske volali o pomoc na chatu a kluka nasli sondovanim az kdyz dorazili zachranari. V Male Studene taky nejdrive bezel na chatu nahlasit pruser a hledalo se az kdyz dorazil vrtulnik. Otazka, jestli existuje nejaky porovnavaci udaj uspesnosti zachrany s pipakem a bez pipaku - nejvetsi sanci na zachranu je behem prvnich cca 15 min., tzv. kamaratska pomoc - nejvice pomuzou ti co jsou primo namiste. V tomto case je nutno zasypaneho najit a vykopat. Odpovez si sam, jak dlouho to bude trvat, pokud zasypaneho primo nevidis a nejste vybaveni pipaky a lopatami prip. sondami. Doporucuji si to vyzkouset na nejakem lavinovem kurzu, aby to clovek lepe pochopil. Ted bude jeden na skialpfestu v Ziarske (18.-20.3) a dalsi na svetovem poharu skialpu v Nizkych Tatrach (3.-5.4)
petrodpovědět 
        Re: KUA HLOPI15:20:45 28.02.2005
Dekuji za podrobne pouceni a recnicke otazky. Zajdu s tebou na lavinovy kurz si zopakovat to, co uz znam a v praxi pouzivam hodne let :-)))
Bylo to ve Vysokych, na v Zapadnich...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
        Re: KUA HLOPI15:23:06 28.02.2005
Dekuji za podrobne pouceni a recnicke otazky. Zajdu s tebou na lavinovy kurz si zopakovat to, co uz znam a v praxi pouzivam hodne let :-)))
Bylo to ve Vysokych, na v Zapadnich...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
       Re: KUA HLOPI15:00:17 28.02.2005
Tedy zrovna od tebe bych očekával něco zasvěcenějšího. Vypnutý pípák = žádný pípák. Ostatně některé značky, jako třeba Ortovox M1, mají naprosto dokonale antisklerotický systém. Připnutím obou přezek okolo pasu se pípák automaticky zapne, takže pokud ho máš, je vždycky zapnutý. Ale nemají to bohužel všechny.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: KUA HLOPI15:12:53 28.02.2005
Ehm, staci si precist moji poznamku o dve vyse, k Ortovoxu, pipakum, apod. :-))) Ortovox je z hlediska zapnuti nejvice blbuvzdorny. Samozrejme, ze kdyz ma nekdo vypnuty sebedrazsi pipak, tak ho nema, a je jen a pouze jeho blbosti, ze si ho neumi zapnout (a/nebo pipak zrovna prestal fungovat - prekvapeni, muze se take pokazit a nahoda je blbec...)

Tato se, nevhodne formulovana, tykala kecu jisteho Ivose o tom, ze kdyby ho mel kazdy, stejne jako lopatu, sondu, atd., tak by se mrtvi sbirali v Tatrach nekolikrat denne.
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
         Re: KUA HLOPI18:19:54 28.02.2005
Ne nadarmo proto existuje jednoduchy postup kontroly piepsu pri odchodu z chaty, kdy overis u vsech schopnost vysilat i prijimat.
Jeden z problemu s bezpecnostnim vybavenim je skutecne mylny pocit bezpeci. Resp., podle nekterych teorii kazdy mame miru rizika, kterou jsme ochotni podsoupit. A tu podstupujeme opakovane. Pokud vybavenim riziko snizim, leckdo ho naopak nekde jinde zase zvysi, cili se opet dostane na tu svoji miru. Viz pouziti prilby na lyzich a zvyseni rychlosti, kterou jezdim. Nebo pouziti piepsu a ochoty "trochu vic" to risknout. Ze je to blbe asi netreba zduraznovat, ale je potreba na to myslet. Lidi proste takhle funguji.:-( Kazdopadne, pieps netreba kupovat, da se i pujcit - pro ty, co maji pocit, ze jejich zivot nestoji za 8kKc.
Trollodpovědět 
          Re: KUA HLOPI19:06:47 28.02.2005
Že by rozmnožení pípsů rozmnožilo mrtvoly, to by byla odvážná spekulace. Ale zvyšovaní ochoty riskovat u sebe a nebo svěřenců (např. vojáků), dodáním nějakého zabezpečovadla (ať už funkčního jako tady a nebo jen talismanu) se používá od dob předvěkých, takže asi to fungovat nějak takhle bude. Na druhou stranu, pokud si někdo uvědomí, že píps potřebuje, tak si asi i uvědomí, že to s lavinama opravdu není sranda. A třeba se i podívá kam šlape. I s pípsem.
jan pušodpovědět 
         Re: KUA HLOPI11:09:39 01.03.2005
Člověče, Ty co o tom všechno víš, ty musíš být nějaký hodně ukřivděný. Do každého se navážíš, všechno znáš nejlíp. Copak zlého se ti přihodilo, že nerozeznáš nadsázku a vtip. Jseš takový prudič ve skutečnosti nebo jen skrytý za anonymitou všeříkajícího nicku?
Pro tebe a ještě další co mne nepochopili. Vyjadřoval jsem se k možnosti klamného pocitu bezpečnosti, který vznikne u nezkušeného borce, když je vybaven nejmodernější technikou. Takový ji pak třeba i zapomene zapnout.
Ivošodpovědět 
          Re: KUA HLOPI12:08:00 01.03.2005
Neboj Ivosku, ja vim jenom NECO, lepe receno NECO MALO a to jenom ke snehu :-))) Mezi vseznalky a radce nejpovolanejsi (na vsechno) patri jini vcetne Ivose :-) Jestli za navazani povazujes upozorneni na to, ze nekdo placa "kokotiny" namatkou:

"Kdo leze do 3 st. ať si raději napíše závěť. Plánuju Tatry a denně sleduju vývoj situace. Půl metru nového sněhu za posledních pár dní, před tím další hromady, které se něměly čas zpevnit, k tomu oteplení. To aby se člověk bál ve svahu i prdnout...."

"Mnohým lidem drahé vybavení nezdravě posiluje sebevědomí. Možná je dobře že je tak drahé. Kdyby nebylo a měl by ho každý, tak by těch průšvihů bylo asi daleko více."

tak mas pravdu, do takovych "kokotin" se navazim, protoze jsou to neskutecne blbosti. Podle druhe citace a Ivosova mineni by totiz musely byt Alpy jednim velkym hrbitovem draze vybavenych jedincu.

P.S. Aby nebyly Tatry "preplanovane", jed tam v lete, najdes jenom mensi snehova pole a zadne laviny, takze si drahy pipak, lopatu a sondu nebudes muset kupovat.
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
           Re: KUA HLOPI12:25:09 01.03.2005
Jasněěěě. Zítra kupuju lyže a pípák a jedu do hor.
ten kdo o tom ví prd..odpovědět 
           Re: KUA HLOPI12:50:40 01.03.2005
Hele mladej, přemoudřelej vševěde. 3st. je dost na to aby člověk si pořádně prostudoval do čeho leze. Ivoš zřejmě měl na mysli aby vlastnění pipsu nebylo důvodem k podceňování reálného nebezpečí a nevedlo k chybnému rozhodnutí. To snad pochopíš i ty. I když čteš jen dvě tři věty z celého příspěvku.
Karelasodpovědět 
            Re: KUA HLOPI13:33:57 01.03.2005
Omlouvam se staremu premoudrelemu vsevedovi Karelasovi (take by mohl cist cele prispevky a ne jenom 1-2 vety z nich), ze jsem se ho reakci na Ivosovi vysoce odborne postrehy dotknul :-)

K pochopeni Karelasovi:
- netvrdil jsem, ze treti stupen je smesny a ze by se melo kaslat na aktualni podminky
- psal jsem (kdyby Karelas cetl vice nez jednu vetu) toto: "At maji patricne vybaveni vsichni, at ho umi pouzivat, a at se nauci rozpoznavat snehove podminky (pokud se jim to ucit nechce, at vzdy chodi s nekym zkusenym)."
- navazel jsem se do kokotin psanych Ivosem, ktere se tykaly vybaveni a prime umernosti mezi mnozstvim vybaveni a mnozstvim mrtvych v lavinach. To snad pochopis i ty, i kdyz ctes jednu dve radky prispevku, ne? :-)))
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
             Re: KUA HLOPI13:46:40 01.03.2005
A četl si tohle? "Myslím si že když už dělám něco kde může jít o krk, musím opakuji MUSÍM !!! se vybavit dostupnými bezpečnostními systémy. MUSÍM studovat poslední poznatky, zjišťovat informace a taky poslouchat zkušenosti jiných"
Co jsi tedy kromě hnoje přidal?
Karelasodpovědět 
              Re: KUA HLOPI13:55:00 01.03.2005
Ano cetl, MUSI MUSI... a potom "Možná je dobře že je tak drahé. Kdyby nebylo a měl by ho každý, tak by těch průšvihů bylo asi daleko více." - tedy naproste popreni predchoziho... na jednu stranu se "MUSIM se vybavit dostupnými bezpečnostními systémy, atd.", na druhou, jeste ze je to tak drahe a kazdy to nema... to by hned bylo pruseru

Muj prispevek krome hnoje je, ze jsem vyprovokoval spatne cteciho hnojare Karelase. Dobry uspech, ne? :-)
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
               Re: KUA HLOPI17:21:22 01.03.2005
Gratuluju. Doufám že to oslavíš. Ivoš
Ivošodpovědět 
         Re: KUA HLOPI11:18:04 01.03.2005
Člověče, Ty co o tom všechno víš, ty musíš být nějaký hodně ukřivděný. Do každého se navážíš, všechno znáš nejlíp. Copak zlého se ti přihodilo, že nerozeznáš nadsázku a vtip. Jseš takový prudič ve skutečnosti nebo jen skrytý za anonymitou všeříkajícího nicku?
Pro tebe a ještě další co mne nepochopili. Vyjadřoval jsem se k možnosti klamného pocitu bezpečnosti, který vznikne u nezkušeného borce, když je vybaven nejmodernější technikou. Takový ji pak třeba i zapomene zapnout.
Ivošodpovědět 
        Re: KUA HLOPI15:17:15 28.02.2005
Vazeni do jake hloubky zasypani funguji vyhledavace?
sikiodpovědět 
        Re: KUA HLOPI15:20:05 28.02.2005
Vazeni do jake hloubky zasypani funguji vyhledavace?
sikiodpovědět 
         Re: KUA HLOPI16:32:12 28.02.2005
pro laika je rychla pouzitelnost do cca 2 m, pokud s nim umis, vis jak se chova jsi schopen pres pruseciky maxim urcit pomerne presnei polohu hloubeji zasypaneho.
Nicmene z hlediska preziti v zavislosti na hloubce zasypani doporucuju statistiku SLF Davos. Kazdy centimetr hloub znamena snizeni sance preziti.
Radek
zobanodpovědět 
        Re: KUA HLOPI16:28:06 28.02.2005
Vazeni do jake hloubky zasypani funguji vyhledavace?
sikiodpovědět 
         Re: jak hluboko funguje pípák17:20:06 28.02.2005
Ve sněhu desítky metrů. Ve větší hloubce ovšem
a) zasypaní už stejně bývají mrtví
b) nedokážeš je včas vykopat
c) hledání je obtížnější. Pokud si to netrénoval nebo neznáš speciální metody hledání s digitálníma pípákama, silně pochybuju, že dokážaš rozumně rychle a přesně určit místo.
jkodpovědět 
       Re: KUA HLOPI15:50:27 01.03.2005
Naopak, letos v Krkonosich byly 2 pripady, kdy ani pipak nic nezmohl prestoze byly predpoklady pro relativne rychlou zachranu.
Pipak mam, ale v zadnem pripade mi nedava pocit jistoty, mozna, ze to u nekoho funguje, ale toho by se meli dotycni rychle zbavit (nebo muzou byt zbaveni i neceho jinyho).
Hafodpovědět 
      Re: KUA HLOPI19:47:24 28.02.2005
Teda na Pfince a tohle, to je vlastně za zápražím Teryny. Na pohled nevinnej svah.Je to strašná smůla.
Statistické údaje jak s LVS , nebo bez něj, mi připadá trochu necitlivý uvádět, statistika nenahradí život. Přesto-nachází se na CD k Barryvoxu a jsou z pub.Stumperta.
Jsou uváděny pro tři zachránce a jednoho zasypaného.
Bez LVS - píchání jen lyž. holí- šance na přežití mnohem menší než 1:10.
Jen LVS - do vyhrabání 1 hod - šance na přežití cca 3:10.
LVS+lopata - do vyhrabání 26 min - šance na přežití cca 6:10.
LVS+lopata+sonda - do vyhrabání 15 min - šance na přežití 9:10.
Takže ani s doporučovanou (minimální) výbavou (a znalostí jí použít) žádněj šlágr natož důvod k přílišnému sebevědomí.
Ale od compu je každej chytrej. Zrovna v sobotu jsme na Taschachwandu zase hráli tuhle - ujede-neujede.


John,Plzeňodpovědět 
       Re: KUA HLOPI20:02:11 28.02.2005
To by mě zajímalo, můžeš prosím uvést přesnou referenci, jestli tam je? Tyhle uváděné údaje mi připadají řádově zkreslené ve prospěch pípáků, značně v rozporu se skutečnýma statistikama nehod které jsem četl.
jkodpovědět 
        Re: KUA HLOPI11:53:46 01.03.2005
údaje jsou z CD dodávaného s vyhledávacím přístrojem Barryvox od f. Mammut v sezoně 04/05.Název Barryvox- Interactive training.
Velmi pěkná videa, přehledné vysvětlivky.
John, Plzeňodpovědět 
         Re: KUA HLOPI13:49:48 01.03.2005
To jo, ale pises, ze citujou nejakou praci, pravdepodobne Dominika Stumperta. Me by zajimala reference na tu praci co citujou - jak se ten clanek jmenuje, pripadne kdy vysel - jestli to tam uvadi.
jkodpovědět 

 Zpráva SME20:09:08 28.02.2005
Ve správě SME
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1948919
poněkud nerozumím vyjádření "Postihnutý lyžiar mal mať pri sebe lavínový signalizátor, nenašiel sa však."

Jestli ho měl mít u sebe, proč ho jeho kamarád nehledal pípákem? Nebo je to novinářská kachna? Nebo tragická záměna RECCO za pípák?
jkodpovědět 
 Re: Zpráva SME18:36:41 01.03.2005
Jeste pred odjezdem mi zasypany kamarad sliboval, ze BUDE mit pujceny pipak. Proc ho nemel, nevim...
honzaodpovědět 
  Pekne nebeske bouldry00:03:02 02.03.2005
Milan byl skvely kamos :( Jsem rad, ze jsem ho poznal. je mi moc lito .....

Tuto vetu napsal kdysi otec Igora Kollera : To nebolelo, biely blesk lásky našich mileniek hôr, len to bolelo, že Vám najdrahší srdcia zasiahol.
Michal Gilániodpovědět 

 Foto dne:
Bundesfels Pfaffenstein
Eldorado, RP IXc
 Databáze cest:
Všechny cesty (179761)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Cruila Fi 5b Felanitx
Tom 6a Felanitx
Abelles Mortals 6a Felanitx
Monsterproces 5A Hlavatice
Kryštofík (a) Továrna 6A+ Hlavatice
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Xorics Left 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Hanzi | k mani na stanicich HZ | test | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Mara Holecek nechodi na lezce a uz vubec ne do komentaru | Duvod | ... | Re: Láska v srdci |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (117)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (31)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 437 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 365 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 344 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 332 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 308 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.