LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11455
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Stráník 10550
7.Kopecký 10375
Hory:
19.Zaoral 4866
20.Petr 4680
21.Najman 4632

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142956 cest
Nové přelezy:
Kose 8a
Adios Paqu 7c+
Mindundi 7b+
Predators 10-
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b
Wolandova 7C+

Stěny
Na Nivách - Trutnov
SOU technického - Frýdek-Místek
LSJ - Javorník

Prodejny
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
HOLAN SPORT - Praha 2
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Onsajt: Jony

Nový filmový dokument Onsajt Honzy Šimánka je opět o tradiční pískařině. Upoutávka k filmu přibližuje: "Jony aka Petr John je jeden z těch kluků, o kterém nikdo neslyšel, ale jehož úhledný jednoduchý podpis psaný lehkou klidnou rukou najdeš v každé vrcholovce, pod kdejakou vraždou.

Kolikrát jsem horko těžko vybojoval nějakou hrůznou, vysněnou spáru, abych si v knížce o dva řádky výše přečetl jednoduchá čtyři písmena jeho autogramu… „Jak jako sám…? To přece nemohl lízt sám tohleto! Kdo to k sakru je?“

Podívejte se na celý film:



A doprovodný článek, který k dokumentu zveřejnil Hanibal:

Onsajt: Petr John – Jony

sth   [úpravy] 07:00 10.04.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 by mohlo bejt i neco s Leninem07:33:20 10.04.2018
?
Papoušodpovědět 
 Re: by mohlo bejt i neco s Leninem12:13:07 10.04.2018
Letoš to asi nestihnem, ale na všechny se snad dostane :)
Janodpovědět 

 Zaklínač07:46:38 10.04.2018
První co mě hned napadlo: Zaklínač
Davidodpovědět 
 Re: Zaklínač10:53:09 10.04.2018
JJ, jasný Geralt z Rivie :)
Lukýnoodpovědět 
  Re: Zaklínač13:03:57 10.04.2018
Stojí za hřích.
čarodějkaodpovědět 
   Re: Zaklínač16:42:11 10.04.2018
:))
Janodpovědět 

 OS08:31:26 10.04.2018
Nejlepší OS.
Doktorodpovědět 

 skvělé video09:42:48 10.04.2018
Znám jej docela dobře a tohle video se opravdu povedlo a pravdivě vypovídá o tom jak je to vyjímečný lezec i člověk. Obdivuji jej pro jeho skvělé výkony na všech druzích skal - písek, sportovky, vícedélky ,zima - drytool.
Libor Ho.odpovědět 
 Re: skvělé video19:42:35 10.04.2018
Pěkný video, ale v 7:23 jsem se musel smát :)
odpovědět 
  Re: skvělé video20:05:27 10.04.2018
Jojo, na to, ze vubec nikde neleze s maglajzem, tak ten reflex tam docela vybudovany je :D
odpovědět 
   Re: skvělé video21:12:36 10.04.2018
Ja tam nevidím žiaden "reflex", iba človeka, ktorý si utiera ruku od potu/od piesku... (Pozrel som si to opakovane asi 5x po sebe.)
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: skvělé video07:29:17 11.04.2018
10x po sobě a uvidíš, co chceš :-D
odpovědět 
   Re: skvělé video22:36:04 10.04.2018
:))) to jsi rozesmál pískaře. Jóny,co máčuje a leze na rybu.
Karelodpovědět 
   Re: skvělé video09:10:59 11.04.2018
No ono to tak vypadá, ale myslím, že fígl je v tom, že když lezeš spáru, tak otíráš ruku i na hřbetu. Ne jen dlaň a prsty. No a ono to vypadá takto. Všimi si toho i v předcházejích záběrech. U čistě stěnového lezení si takhle ruce otírat nebudeš.
Bobrodpovědět 

 Perfektní09:50:23 10.04.2018
Díky..
bejbsodpovědět 

 pecka13:29:27 10.04.2018
tohle patří do levého sloupce a dlouho nechat nahoře. příkladné!!!
T.odpovědět 
 Re: pecka10:37:17 11.04.2018
sice používáš stejnej podpis, jako já (už skoro 10 let tady na lezci)...ale protože se v tomhle názoru naprosto shodnem, dávám jen palec nahoru ;-)
původní T.odpovědět 

 Díky12:18:07 11.04.2018
Uch...uf...opravdu díky. Díky.
Jarda Maršíkodpovědět 

 l13:51:15 11.04.2018
hele ty lezeš ty jedenáctky,že tě sere že jsou od mága..já si taky nestěžuju,že musim ve skalách koukat na klasika v hnusnejch trenkách.jo a nezapomen že to tím potem ničíš.
odpovědět 
 Re: l13:56:41 11.04.2018
lets go to tělocvična mén...tam jsou modelky bez špinavých trenclí:)
duduodpovědět 
  Re: l14:48:59 11.04.2018
lets go to homeless colony mén, tam no mágo a samý roztrhaný trenky.
odpovědět 
 Re: l13:57:59 11.04.2018
Právě že leze. Jinak velmi duchaplný koment
Janodpovědět 
 Duchaplny koment14:12:27 11.04.2018
Duchoplny koment to moc neni ale vesmes ma pravdu. Kidy klasiku ze vidis kudy mas lezt jsou kecy. Dost casto jsou v ceste omadzovany i chyty za ktery se normalne nechyta, takze ridit se skrvnami od maga je docela omezene. A popravde oslizle cerne chyty od potu jsou totalni hnus a kurvi se tim cesty daleko vice nez magem pot je pro tu skalu proste daleko agresivnejsi nez mago. Maglajz ti smeje voda ale zacernely chyt od potu zustane porad. Navrhuji pro klid klasikovy duse vyrabet barvene mago v barve piskovce.
Dzendaodpovědět 
  Re: Duchaplny koment14:40:36 11.04.2018
Kedysi som mal názor na používanie Mg na piesku jednoznačný, teraz ho už taký jednoznačný nemám, ale toto píšem len preto, aby bolo jasné, že mi nejde o rozvírenie tejto nekonečnej diskusie... Len som sa Ťa chcel opýtať, bol si niekedy v Labském údolí, keď teda píšeš "Maglajz ti smeje voda..."?
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Duchaplny koment16:32:13 11.04.2018
Čím jsem starší, tím více chápu používání mága na písku jako unfair praktiku. Je to svébytná disciplína, která má svoje pravidla a mágo je mimo tato pravidla.

Skupina lépe lezoucích lezců si prosadila změnu těchto pravidel, že od určité obtížnosti mágo jako ano. Tím vznikla jinde nevídaná praxe, kdy pravidla jsou různá pro různé úrovně stejné disciplíny.

Je to jako kdyby ve fotbalu začalo platit, že v první lize se smí dávat góly rukou, je to přece usnadnění, zatímco v pralesní lize góly rukou neplatí. Všem by to připadalo jako blbost, zatímco vám to připadá normální.
Arcikacířodpovědět 
    Re: Duchaplny koment17:23:26 11.04.2018
"... a mágo je mimo tato pravidla."

To ale neni, alespon na nekterych mistech, pravda.

"v první lize se smí dávat góly rukou, je to přece usnadnění, zatímco v pralesní lize góly rukou neplatí."

A co treba toto: "v prvni lize se povinne musi pouzivat kopacky s cenovkou pod 1500 Kc, protoze v pralesni lize je ma vetsina kopalistu a my prece nechceme, aby hraci z prvni ligi meli to nejlepsi vybaveni a mohli diky nemu podavat ty nejlepsi vykony a jeste vice se tim vzdalovat pralesni lize."
antiantikacirodpovědět 
     Re: Duchaplny koment20:07:02 11.04.2018
Jseš mimo. Kopačky za 1500 nebo za milion mužeš používat podle pravidel na libovolné úrovni.

V VII se mágo používat podle pravidel nesmí, v IX ano. To jsou ta jiná pravidla.
Arcikacirodpovědět 
      Re: Duchaplny koment00:48:59 12.04.2018
"V VII se mágo používat podle pravidel nesmí, v IX ano. To jsou ta jiná pravidla."

Jak kde... Zjisti si pravidla, podminky, nez zacnes placat.
odpovědět 
       Re: Duchaplny koment10:46:27 12.04.2018
Tak konkrétně mágo se z českejch písků smí používat legálně pouze na levým břehu v Labáku a to je vše. Všude jinde to zakazuje OOP nebo místní úprava pravidel, popřípadě obojí.

Opravuji své přirovnání k fotbalu, pravidla ČHS jsou poněkud gumovější.

Použití Mg do stupně IX je nevhodné.
Góly rukou do krajského přeboru jsou nevhodné.
Arcikacířodpovědět 
        Re: Duchaplny koment12:38:41 12.04.2018
Hlasas tu svuj nazor jako jakesi obecne platne a jedine spravne pravidlo. Smir se s tim, ze lide na to mohou mit jiny pohled nez mas ty a ze tva paralela s fotbalem je pro ne nesmyslna.

PS. v tom vyctu oblasti bez zakazu ti vypadla jedna docela dost vyznamna - Krizak...
Na Moravskych piscich take muzes pouzivat Mg.
odpovědět 
         Re: Duchaplny koment14:05:10 12.04.2018
Na moravskych piskovcich je maglajz taky zakazany.
Ondrejodpovědět 
          Re: Duchaplny koment14:25:44 12.04.2018
Tak takovemuto prohlaseni se rika lez...

Koukni treba do relevantnich kolonek zde:
http://www.skalnioblasti.cz/5_index.asp?cmd=5
odpovědět 
           Re: Duchaplny koment14:44:52 12.04.2018
Relevantní kolonky jsou zde: skaly.horosvaz.cz konkrétně odstavec Podmínky lezení u konkrétní oblasti. Skalní oblasti jsou soukromý web, který nevyjednává s OP a není povinen mít vše správně a aktuálně. Za správnost ochraně přírody odpovídá ČHS.
odpovědět 
            Re: Duchaplny koment14:47:04 12.04.2018
Tak si ty podminky prosim precti...
odpovědět 
          Re: Duchaplny koment14:42:48 12.04.2018
A na to si přišel jak?
Došlíkodpovědět 
         Re: Duchaplny koment16:45:47 12.04.2018
Vida, Křížák opravdu nemá od OOP ani VK zakázaný Mg. Stejně je na tom i Ostaš. Tak to už jsou ty oblasti s legálním Mg tři. Jsem se alespoň poučil.

Já nic nehlásám, popisuji absurdní stav pravidel dle ČHS. Pravidla OOP jsou samostatná kapitola, na který ČHS moc vliv nemá.

Moravský písky jsi sem začal tahat ty, s pískama nemají historicky nic společného.
Arcikacířodpovědět 
          Re: Duchaplny koment16:56:59 12.04.2018
"Já nic nehlásám, popisuji absurdní stav pravidel dle ČHS."
Dle tebe absurdni, dle jinych ne.. Smir se s tim.

Moravske pisky se nehodi do kramu, tak je vylucme z diskuze. Mohli bychom i Krizak at si muzes jet tu svoji..
odpovědět 
           Re: Duchaplny koment22:04:03 12.04.2018
Ano, moravské písky jsem vyloučil hned na začátk.
Arcikacirodpovědět 
            Re: Duchaplny koment00:29:00 13.04.2018
Hezky :). Jen tak dal! Ale moc to tu s temi svymi charakteristikami neprehanej..
odpovědět 
            Re: Duchaplny koment00:32:45 13.04.2018
Kazdopadne vyluc jeste ten Krizak, Ostas, Labak a konecne budes moc to co si napsal stavet aspon na castecne pravde a budou te mozna brat i ti, kteri maji v hlave nasrano (coz je vlastne, dle toho co tu predvadis, asi pochvala, ze?).
odpovědět 
             Re: Duchaplny koment23:24:56 13.04.2018
Hele vypatlanče, vylučuješ tady jenom ty. Ja naopak uznávám svůj omyl, že místo jedný oblasti s Mg legal existují hned tři.
Arcikacirodpovědět 
              Re: Duchaplny koment00:04:17 14.04.2018
Hehe, radeji nechlastej.
odpovědět 
     Re: Duchaplny koment20:50:04 11.04.2018
To s tou cenovkou pod 1500 Kč by bylo pěkně blbý pravidlo (naštěstí žádný takový pravidlo ve fotbale ani jeho obdoba v lezení není).

Správně by to ve fotbale mělo bejt takhle: Ať si každej kope do meruny v jakejch křuskách chce, klidně třeba v přezkáčích; zákazy jsou pro slabochy. Ale my, co kopeme do meruny bosí, přestože hrajeme třeba jen pralesní ligu, se koukáme na kolegy v kopačkách skrz prsty. Kolegové v kopačkách jsou zkrátka měkkejši i kdyby čutali třeba za Menčestr.
honzaodpovědět 
      Re: Duchaplny koment21:57:26 11.04.2018
Fotbal má ohledně kopaček dosti striktní pravidla. Přezkáče kupříkladu povoleny nejsou.
Arcikacirodpovědět 
       Re: Duchaplny koment00:51:23 12.04.2018
Ano, stejne jako mg.
odpovědět 
       Re: Duchaplny koment10:01:24 12.04.2018
Nehodnotím jaká pravidla jsou, ale jaká by měla být.
honzaodpovědět 
        Re: Duchaplny koment16:39:50 12.04.2018
Já pravidla nehodnotím ani nehodnotím, jaká by měla být. Já jenom konstatuji, jaká jsou.
Arcikacířodpovědět 
         Re: Duchaplny koment16:59:33 12.04.2018
To co tu predvadis je hodnoceni. Muzes si to nazvat jako "konstatuji jaka jsou", ale porad to nemeni nic na tom, ze tak je to tu prezentujes, tak rikas jen sve subjektivni hodnoceni ("pravidla jsou absurdni" apod. - to rozhodne neni fakticke hodnoceni).
odpovědět 
   Re: Duchaplny koment17:18:28 11.04.2018
Do Labaku jezdim bezne. To je kapitola sama o sobe protoze tam jezdi hodne lidi a lezene cesty maji nekolik desitek prelezu rocne, a kazdy vikend v tech cestach nekdo visi s magem tak ono to je tezko viditelne kdyz to hned druhy den nekdo zaprasi :). Mozna by nebylo od veci respektovat prvovystupce, delal to nekdo s magem at tam lidi maglajzuji, je to klasika z 60. let a delali to bez maga tak tam mago zakazat. Ale to nic nemeni na tom ze zacernely chyt potem je daleko horsi a vice limitujici nez opatlany magem.
Dzendaodpovědět 
    Re: Duchaplny koment23:06:24 11.04.2018
Viď moja reakcie nižšie, ale ešte by som chcel niečo k tomu o "potem zničených chytech" - keď som liezol (už je to, bohu otcu, asi 8 rokov) konkrétne Hrabě Zepelin, pre mňa najťažším miestom v ceste bolo madlo pod boulderom, ktoré bolo tak zasraté Mg, že mi v ňom, namiesto vyklepania, akurát tak kvalitne natieklo... Nepreháňam.
tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: Duchaplny koment08:09:19 12.04.2018
Nepřeháním. Mám tak dvacet fotek, právě jak lezeš Hraběte, s mádžem. Ve zmíněném madle si přešlapoval tak 15 minut a pak v boldru s pičováním spadl. Možná sis to mádžo sám nasypal pod ruce. Jako dlouho sem ty fotky hledal, ale našel :-D
Willhemodpovědět 
      Re: Duchaplny koment12:06:24 12.04.2018
hahaha :D
odpovědět 
      Re: Duchaplny koment12:22:44 12.04.2018
Obávaný Willhem :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
       Re: Duchaplny koment19:11:52 12.04.2018
To si byl ty:-D
Willhemodpovědět 
      Re: Duchaplny koment13:01:52 12.04.2018
To by si zaslouzilo foto dne ;)
Ale je to typicke, ze nejvetsi mravokarci by si meli hlavne nejdrive zamest pred vlastnim prahem a nebo mit trochu soudnosti a drzet hubu..
odpovědět 
      Re: Duchaplny koment18:44:43 12.04.2018
Viléme, dve veci: 1) ani raz som tu nikde nenapísal, že som proti Mg na piesku (rovnako, ako som nenapísal, že ho schvaľujem). To, o čom píšeš, bola moja prvá návšteva v Labáku, keď som Zepelina liezol repete (a preliezol), Mg som nemal a práve vtedy som si to premádžované madlo všimol... 2) ak to tu čitaš úplne, nie selektívne, určite Ti neušlo, že som ani nikde nepísal o tom, že som na piesku s Mg nikdy neliezol - áno, liezol, ale rovnako tak aj bez neho (argumenty o obtiažnostiach si, bez urážky, niekam strč a pozri sa na Cigána, Špeka a podobne). A fotky kľudne pošli chalanom z lezca, je mi to fuk.
tah-sha-tungaodpovědět 
       Re: Duchaplny koment13:27:51 13.04.2018
Styď se! Ničit potem tak pěknou cestu jako Hrabě Zeppelin.
odpovědět 
        Re: Duchaplny koment21:36:53 13.04.2018
V súvislosti konkrétne s touto cestou sa "stydím" za dve veci: 1) že som tú cestu nedal OS, pretože som vtedy na to mal (fyzicky určite a morál tam v podstate nehrá rolu); 2) že som ju pri tom OS pokuse (z ktorého Vilém doteraz, tj. po 6,5 roku, stále kdesi na počítači suší fotky) liezol s Mg, lebo o preleze tam táto pomôcka určite nerozhoduje...
tah-sha-tungaodpovědět 
         Re: Duchaplny koment22:21:52 13.04.2018
moc se prožíváš, indijánskej
Gunstickodpovědět 
          Re: Duchaplny koment22:41:40 13.04.2018
Práve, že už vôbec.
 tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Duchaplny koment00:14:42 03.06.2018
Styd se nicit ovzdusi spalovanim benzinu jen protoze si chces zalest po skalach:-)
odpovědět 
     Re: Duchaplny koment17:10:05 12.04.2018
Tak tohle je už zase na morálce lezců, dle mě by každý měl po sobě cestu vyčistit kartáčkem aby tam nezůstaly velké nánosy, že to lidi nedělaj je taky prasárna. Dalsi vec si myslim, ze by bylo vhodne lezt v duchu prvovystupu kdyz cestu udelal nekdo s magem, nezakazoval bych bez ohledu na obtiznost a naopak. Urcite si nebudu brat mago do klasicke sirociny v Adru ze 60.let ale mile rad si ho vezmu do nejake nove vznikle "sportovky" na Chramovkach nebo v Labaku. Takhle to vidim :) proste s rozumem
Dzendaodpovědět 
      Re: Duchaplny koment11:53:13 17.04.2018
Jdi do prd*le s tím mágem už, máš stovky oblastí kde si můžeš prášit jak chceš. na písku se prostě magnesium nepoužívá, je to zneuctění tradic a neúcta k prvovýstupcům, kteří to zvádli bez toho. A je dokázané, že magnézium tu skálu prostě poškozuje a navíc ty hnusné bílé fleky. Komplexy s máges si můžeš řešit na jiném materiálu.
Kubaodpovědět 
       Re: Duchaplny koment18:54:30 17.04.2018
Hu hu hu hop hop :-D
odpovědět 
      Re: Duchaplny koment00:17:25 03.06.2018
Kartacky a cisteni...no ja nevim, nevim ale pocet lidi na sutrech + pocet kartacku a cisteni ....no nevim nevim, ale vim, ze pak uz nebudete muset resit ani jedno, ani maglajz, ani pot, pac nebude uz co cistit, pisek neni zula asi ze jo? Mno.....
odpovědět 
    Re: Duchaplny koment14:35:41 16.04.2018
No, ono je to prašť jako uhoď: Pot je kyselý, většina pískovcového tmele u nás zasaditá, takže pot opravdu písek rozpouští, zaslizává. Mágo opravdu neoprší všude, třeba v převisech, či madlech a dírách, tam je zase problém, že vzniká takové blátičko, které zanese původní povrch a ta skála víc klouže, viz. třeba Kruh za kruhem. A kartáčkem to drbat je ošajstlich, protože pískovec má pevnou tu krustu a pod ní je to taková bábovička.
Dovedu si představit, že na měkkým pískovci by mágo mohlo být prevencí vyšoupaných chytů;) Dokonce na to snad Němci dělali nějaký pokus.
Skálu eroduje lezení, ať už s mágem, či bez. Smysl nepoužívání mága z pohledu lezců je ryze emocinální.

Ochranářský argument je a) estetický b) možná i skrytě regulační, asi všichni tušíme, že kvalita našich písku, sportovní způsob lezení nesnese, proto se taky nerybaří a lanové družstvo může mít max. 3 členy.

Osobní názor je, že mágovat má smysl v těžkých cestách a Labáku, obecně na tvrdém písku, kde se leze po malých a není to moc vidět.

Argumenty klasiků jsou směšně ubohé, tradiční by bylo nepoužívat lezečky vůbec, jen jutová, či konopná lana a navázaní na kšandičky, kruhy zásadně samodomo, proč ta hranice je umělě vytyčená okolo mága ryze blbost. Ono taky to šoupání se těmi spárokomíny a tak podobně, si myslím, na jeden přelez zeroduje víc zrn písku, než lezení po malých chytech s mágem...

Tihle chlapci, kteří samozřejmě lezou odvážné cesty, čest jejich památce, mně se ten romanticko-dobrodružný směr vlastně líbí, naopak je fajn, že jsou lidi, kterým jde o zážitek, cestu a né o blbé číslo v deníčku, jen mi pak vadí, že mají potřebu to křičet do světa jako jediný možný způsob, zbytečně se vyhraňovat, podobně jako vegani.
Zbytečně ze sebe dělají přísné neoklasiky, viz. Onsajt s Alešákem.
Uvěřil bych jim to, kdyby odložili sedáky, lezečky a pevná lana a dali to s pomůckami prvovýstupce, nebo ještě více retro, klidně i s mágem, myslím, že na tom by se ukázalo, kdo je opravdu tradicionalista a kdo lezecký vegan hipster (tato úvaha necílí na osobu z videa, je čistě obecná).

Pak teda přece jen je pravda, že mágo vede, občas najdeš chyt který není omágovaný a nikdo ho nebral, na druhou stranu většinou ti bílá stopa pomůže, než uškodí, v tom mají pravdu.
k.odpovědět 
     Re: Duchaplny koment09:45:34 17.04.2018
(A týmto komentárom by bolo dobré považovať túto diskusiu za uzavretú. k., nech už si ktokoľvek, dobre si to napísal!)
tah-sha-tungaodpovědět 
      Re: Duchaplny koment20:17:55 18.04.2018
Tak s tim také souhlasim na stopro. Snad jen navrat k tem klasikum bychom mohli posunout ještě dále, kdy se lezlo v okovanych botách, sekali se stupy do pisku třeba i na sestup, lezlo se s krumpacem a davali se drevene tyce do kominu na sprajc jako pomucka i jisteni, to je uplny začátek tusim....a jak kdysi někdo napsal, do skal pesky nebo na konovi.
Martas.odpovědět 
   Re: Duchaplny koment17:26:28 11.04.2018
Mame pobliz chalupu. Obcas tam jdu na vylet hned po desti a muzu ti rici, ze to docela rychle mizi. To ale nevylucuje to, ze hned jak to jde, tak tam nekdo znovu naleze a obili to. Tak jestli ty bile "nesplachnutelne" stopy neprisuzujes vzdy relativne cerstvym stopam.
odpovědět 
    Re: Duchaplny koment22:58:39 11.04.2018
Ja tam síce chalupu nemám, ale už som mal možnosť byť tam po daždi a okrem dvojice z auta s ústeckou ŠPZ, čo to tam za mokra drtili na Pravém, som videl aj relatívne dosť ciest, kde na to Mg akosi nepomohla asi svieža jarná búrka... (vpravo napr. Návrat krále, Kruh za kruhem, vľavo Hrabe Zepelin a iné).
tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: Duchaplny koment00:52:20 12.04.2018
Jako jen jednou, nebo na pravidelne bazi??
odpovědět 
      Re: Duchaplny koment06:00:08 12.04.2018
Nerozumiem, k čomu sa viaže otázka.
tah-sha-tungaodpovědět 
       Re: Duchaplny koment09:35:05 12.04.2018
Jestli tuhle svou zkusenost, ze s tim dest nic nesvede stavis na par navstevach na par mistech po desti nebo zda to mas dlouhodobe odpozorovane na ruznych mistech?
odpovědět 
        Re: Duchaplny koment08:31:14 13.04.2018
To isté sa môžem opýtať ja. Anyway, taká super tajná oblasť, akou ešte pred časom bola Pečínková skála ve Chřibech, bola tiež slušne obielená, keď som tam bol prvýkrát ešte v dobách relatívnej tajnosti. A návaly boulderistov tam v tej dobe určite nechodili...
tah-sha-tungaodpovědět 
         Re: Duchaplny koment10:06:00 13.04.2018
Zeptat se muzes a ja ti narozdil od tebe odpovim. Jak jsme psal vyse, ma zkusenost je zalozena na pravidelne bazi.

A ten zbytek. Jako vazne? Najdes jedno misto, o kterem vlastne porad nemas jistotu jak to tam funguje, a bereh ho za univerzalni dukaz toho, ze neco plati obecne? To snad ne...
odpovědět 
          Re: Duchaplny koment21:32:59 13.04.2018
Hm, takže podľa toho, čo píšeš, je celý Labák po 2-3 dňoch prehánok očistený od Mg. Rozumiem tomu správne?
tah-sha-tungaodpovědět 
           Re: Duchaplny koment00:05:47 14.04.2018
Rozlisujes jen dva stavy - cely je ocisteny a cely je neocisteny? Mimochodem, stale si jeste neodpovedel na tu otazku..
odpovědět 
            Re: Duchaplny koment06:29:28 16.04.2018
Nie, nerozlišujem. Ale ktosi tu kdesi písal, že Labák je po pár dňoch dažďa a nelezenia čistý od Mg. Ja tvrdím, že nie je. To, že pár ciest (kolmé či položené, málo lezené...) to očistí, budiž. Nič to nemení na tom, že sú veže v Labe fľakaté.
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: Duchaplny koment12:17:30 12.04.2018
maglajz ano maglajz ne. každej si může vybrat jak to poleze. pokrok nezastavíš a maglajzovat se bude, stejně jako se najdou lidi, co budou prosazovat lezení bez MG. podobně jako ti co nesnáší babiše a ti co by mu vlezli zádelí až do krku. prostě nikdy v tom nebude shoda.
jasný je, že pokud se na skalách nepoleze, tak za 2 roky je po flecích. jasně, jsou místa, kde se bude držet ještě dlouho, ale smeje se, stejně jako se jednou ty pískovcový věže rozpadnou na prach. MG do sebe absorbuje vlhkost, proto se pot nezažírá do skály, ale zůstává na povrchu v mg vrstvě a nemastí se skála, dá se to vyčistit kartáčkem. když budeš chyt mastit jen potem, tak ho pak těžko vyčistíš kartáčkem, je to tuk (a tohle jen teoretická úvaha, která ale myslím platí), je to podobný jako skály u moře, kde jsou ofoukaný od slanýho vzduchu. sůl na povrchu na sebe váže vlhkost, skála se nám jeví suchá, ale když lezeme, jsou chyty mokré (pokud to někdo před náma někdo delší dobu nelezl). tak si lezte jak chcete. možnost volby má každý. cest bez mg je mraky, stejně jako těch bílých
ten co neví ani prdodpovědět 
     Re: Duchaplny koment13:31:50 12.04.2018
Souhlasim, uplne presne s Tebou. Ja Maglajs mam rad ale přitom ho moc nepotrebuji, Babise nesnasim a toho nepotrebuje uz vůbec nikdo, krome lidi co hledaji FUHRERA.
Martas.odpovědět 
     Re: Duchaplny koment00:21:37 03.06.2018
stejně jako se jednou ty pískovcový věže rozpadnou na prach.

V uvozovkach smekam ...nad touhle v uvozovkach logikou.
Proste komunismus nahradil konzumismus, skoda.
A hele za kolik let se ty veze rozpadnou na prach ?....rekni mi to "doktore"...
odpovědět 
 Re: l15:35:04 11.04.2018
Kdo leze cesty do mají 10 přelezů za 50 let, tak to asi pot moc nezničí. A magnezium taky ne, protože se Ti strachem klepe prdel tak, že se ti plný pytlík už vysype na nástupu.

odpovědět 
  Re: l15:56:19 11.04.2018
No to je pravda, ze cesty ktere maji 10 prelezu za 50 let lezeni s Mg neznici ani nahodou.
odpovědět 
   Re: l18:15:54 11.04.2018
Přesně. Je zajímavý, že nikomu nevadí odírání písku při podobných soukačkách v místy ne zrovna pevným materiálu. Ještě že se takový cesty moc nelezou, to by zelení přestali vidět bíle a začali by je zajímat úplně jiný věci.
odpovědět 
    Re: l22:43:14 11.04.2018
Velmi pekne napisane.
odpovědět 
 Re: l20:31:02 11.04.2018
No vida, tak my klasici ty mlady, dynamicky frikuliny serem nejen kostkovanejma kosilema a chlupatejma ponozkama.
Od tyhle chvile si budu cilene pestovat i hnusny trenky.
klasikodpovědět 
  Re: l00:54:21 12.04.2018
No vida, tak my mlady drtici ty zapskly starce sereme nejen tema pekelne dobrejma vykonama.
odpovědět 
   Re: l04:53:05 12.04.2018
ale prdlajs.
co jste vy, byli jsme i my. co jsme my, budete i vy...
klasikodpovědět 
    Re: l09:36:06 12.04.2018
Odpovidas si ted sam na ten svuj prvni koment, jo?
odpovědět 
 Re: l11:54:36 17.04.2018
To chce trochu nadhledu...film je o Jonym, že? Tudíž jsou v něj Jonyho názory, jeho vidění života i lezení. Příště bude o někom jiným a ten bude mít zase třeba opačné názory. Tahle pestrost lidí a názorů je úžasná. S něčím vnitřně souhlasíš, s něčím ne, sám se rozhodni. To, že někdo říká svůj názor, neznamená, že ti drží kvér u hlavy a nutí své názory přijmout. A stáčet pak diskuzi k tomu, v čem leze? To je tuplem jeho věc. Někdo je materiálně skromný, jiný potřebuje luxusní věci. Říká se, že šaty dělají člověka. No, ve skutečnosti spíš dělají jen dojem z člověka. Ale hlavně žádné hadry z nikoho skvělého lezce neudělají. Leze člověk, ne hadry. Ty na sobě jen táhne nahoru....myslím, že kdo leze těžké prásky v křuskách a sypajících se hadrech, stejně dobře by je uměl vylézt v top obutí a oblečení, ale ne každý v top oblečení si může jako Jony troufnout na těžké dachy....
Mimochodemodpovědět 
  Re: l10:32:24 18.04.2018
Tak to se kdysi nechal slyšet Mrázek, že Češi svýmy olezlými hadry, na kterých si mnozí zakládají, dělají ve světe ostudu.

Osobně mám radši teplákáře a šorťáky, co mají matroš, který potřebují a ne, který vypadá. Často i lezou líp.

Nejhorší jsou manažírci s pupíky s vytuněnými hadry, v lezečkách, jejich účel nasazení si ani neumí představit, co buší šestky na druhém:)
k.odpovědět 
   Re: l11:15:55 18.04.2018
No porad jeste nemaji na tu nechutny pupkace v uplych cyklodresech, kteri si to na sve 30 km vyjizdce sinou rychlosti max 15 km/hod. Ze jim nikdo nevysvetlil, ze ztratu z vykonu kvuli blbe fyzicce a obrovskemu pupku fakt nedozenou uplym trikotem.
odpovědět 
 Re: l00:06:43 03.06.2018
koukat na klasika v hnusnejch trenkách
Fakjo? V trenclich lezli jen DEDERoni za komousu ty sportovce:-)
odpovědět 

 Triko?14:20:51 11.04.2018
A co znamenají ty symboly na černém tričku? Zákaz chytání ryb za deště z UFO talíře a s ledvinkou kolem pasu?
odpovědět 
 Re: Triko?21:50:36 11.04.2018
:DDDD
lolekodpovědět 

 Melancholický14:52:43 12.04.2018
Ahoj. Nechci se nikoho moc dotknout...
Ale mě to přišlo strašně smutný, momenty až dekadentní. Nešlo by pánové, filmaři - dokumentaristi, dát do toho trochu života? To samý je ten Paleček, co točí Adama O.
Přišlo to někomu taky takový?
Já nevím, to je pokus o nějaký umění?
Esusodpovědět 
 Re: Melancholický15:11:12 12.04.2018
jo je to takový.holt naše povaha česká. adama už točí někdo jinej (díkybohu)
odpovědět 
  Re: Melancholický16:04:13 12.04.2018
Tak Poláci mají přirovnání, že je to jak „český film”, že jo :-) Konečně zajímavý komentář :-D Zajímalo by mě, jestli v Americe také vyvolává magnézium takové rozporuplné pocity, když Metolius vyrábí ten Eco Ball. Každopádně zpět k tématu. Když vezmu ke srovnání třeba dokumentární cyklus Kmeny, tak mám dojem, že použitý filmový jazyk je poplatný době. A upřímně v tomhle případě mi to vůbec nevadilo. Záběry na pouťové nápisy typu „EXTREME” mi k tomu, co pak následovalo, fakt seděly. Sušící se igelitové sáčky mě nutili přemýšlet nad životním stylem, jakým Jony žije a vzhledem k jeho dikci a názorům si myslím, že film už nemohl být lépe udělaný. Také se rád kouknu na akční záběry s pády podbarvené „pořádnou” muzikou a svižnější videa, ale vzhledem k Jonem vylezené cestě jsem rád, že jsem žádný pád neviděl :-) a když někdo říká, že nemá rád křik ve skalách...
Víťaodpovědět 
   Re: Melancholický16:50:47 12.04.2018
Eco Ball - lezl jsi s ním? I když je tam nápis Eco, tak jen kvůli tomu, že to není vidět. Je to akorát jiná chemická sračka než mágo a hlavně se mu nevyrovná, pálí po tom kůže, i v návodu je napsáno, že si máš hned po lezení umýt ruce a stejně jako každá jiná chemická sračka je na písku zakázána Pravidly lezení na pískovcových skalách v ČR, s výjimkou Moravy, protože ta musí mít už od Friedricha Barbarrosy pořád něco extra.
odpovědět 
    Re: Melancholický17:47:59 12.04.2018
Nelezl a ani by mě nenapadlo si ho (stejně jako magnesium) na písek brát. Upřímně jsem nedávno přemýšlel, že si ho koupím. Líbilo se mi, že asi nebude tolik vidět. Ale s tím pálením kůže jsi mě teď odradil :-) Nějak jsem předpokládal, že je to jen šedivé mágo. Podrobně jsem to nestudoval. Kde se to může, tam normálně máguju, ale vloni jsem se cestou z Kamýku podíval z auta přes řeku na Roviště a ten pohled mě přiměl o méně viditelné variantě prášení uvažovat. Kromě estetiky nemám úplně jasno, zda magnesium ano či ne, co je horší, ale respektuji pravidla v konkrétní oblasti. Zmínka o Eco ball v komentáři trochu mířila na to, že kdykoliv se zmíní magnézium na písku, je na to milion vášnivých reakcí. A vážně by mě zajímala motivace firmy Metolius, proč Eco Ball vyrábí, když se v USA snad všude běžně máguje. Je v tom ta estetika? Proto jsem byl rád, že se můžeme bavit v diskusi o filmu i o tom filmu a ne jen o magnesiu, když je to teda video o pískaři.
Víťaodpovědět 
     Re: Melancholický11:23:34 17.04.2018
Zajímavé vlákno:)
žánrově jsme u portrétu, takže je snaha říct něco o daném člověku.. Jony asi nebude od přírody bavič, je spíš introhloubač, tomu odpovídá forma..
V čem ti to připomíná filmy Petra Pavlíčka? Viděl jsem jen Čarodějova učně..
Díky j.
Janodpovědět 
   Re: Melancholický15:38:12 13.04.2018
jestli se nepletu, tak český film v polštině znamená to, co španělská vesnice v češtině. nebo its all greek to me.
o..odpovědět 
   Re: Melancholický15:38:17 13.04.2018
jestli se nepletu, tak český film v polštině znamená to, co španělská vesnice v češtině. nebo its all greek to me.
o..odpovědět 
    Re: Melancholický16:33:34 13.04.2018
No podle mě je český film spíš polské synonymum pro zmatek, kdežto španělská vesnice značí, že o něčem nic nevíš, že tomu nerozumíš, lehký významový rozdíl tam bude.
odpovědět 
     Re: Melancholický16:46:44 13.04.2018
Pro nás je velmi blízké "turecké hospodářství" a pro Němce "Böhmisches Dorf"
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Melancholický17:47:58 13.04.2018
A na lezci pro nás blízké "turecké psaní".
odpovědět 
       Re: Melancholický00:36:20 14.04.2018
Ty´s asi češtiny moc nepobrat, že? Ani slohu ani gramatiky ani sémantiky. Ale hlavně, že něco vyplodíš.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Melancholický12:19:42 13.04.2018
Na teto serii videi je pekne, ze cti pravidlo aby kazdy dil byl "naladen" tak aby byl v souladu s tou osobou o ktere je ten dokument. Tento detail tomu dava hodne a je videt ze autor videa ma o dokumentarnich postupech velmi dobre znalosti. Naopak drivejsi videa o Adamovi...tragedie...jejich autor bohuzel nepochopil ze dokument neni o nem samotnem ale predevsim o tom o kom toci. Autor tech videi byl samouk a bylo hodne videt ze nema moc poneti o tom co dela - i kdyz mel pekne zabery - tak to neni vse. Jeden z duvodu proc to tak delal byla jeho ukrivdenost po te, co natocil Matrix se Stoupou a tezce nesl ze to lidi vnimali jako Stoupuv film a ne jeho...
odpovědět 

 Cesta ti řekne,22:55:54 12.04.2018
kdy je čas ji vylézt. Geniální onsajt. Díky Honzo.
Géčkoodpovědět 

 Pěkný20:34:35 16.04.2018
Onsajt zase moc potěšil. Jen více toho písečku.
Děkuji. Mik
Mikodpovědět 

 parádní video21:00:02 16.04.2018
Prostě pěkný. Spára nádhera.
 jirkasodpovědět 

 Parada nádhera21:39:25 17.04.2018
Nádhera parrádní!!!! Borec největší!!!
Lukodpovědět 

 Foto dne:
Bundesfels Pfaffenstein
Eldorado, RP IXc
 Databáze cest:
Všechny cesty (179765)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kose 8a Geyikbayiri
Polígrafo 6+ Ratão
Cá T’Espero 6a Ratão
Mamilo Do Sovaco / Armpit Nipp 5b Ratão
Cruila Fi 5b Felanitx
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Cave Lip 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: rozhovor | rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (105)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (24)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 442 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 370 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 345 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 336 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 311 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.