LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mladý talent Péťa Resch

8A+

smallAsi nejmladším lezcem na světě, který dokázal přelézt boulder obtížnosti 8A+ se stal devítiletý Péťa Resch.

Jablko  evidentně nepadlo daleko od stromu. Péťa stejně jako jeho táta má silné prsty a talent na lezení. 
Taky leze již od tří let a lezení ho moc baví. Již se mu povedlo přelézt několik těžkých boulderů a cest (7C+ a 8a na laně), ale to co se mu povedlo začátkem tohoto roku je velká pecka.

Podařilo přelézt těžkou cestu Mozek Na Citrón, 8A+
Jedná se o těžký boulder vedoucí na kámen Marvin a ten se nalézá v seskupení Viklany. Původně byl boulder za 8A (ze stoje 6B+), ale pak po odlomení chytu se jeho obtížnost zvýšila.

la Tonsure, 7A+

Péťa v cestě: La Tonsure, 7A+, Fontainebleau

foto by © P. Resch


Gratulace!!

JirkaS   [úpravy] 08:50 14.01.2015Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyKomentovat mohou pouze zaregistrovaní

 Gratulace10:06:42 14.01.2015
Tak to je super zpráva!
Martin Spilka

 Jak je to s obtížností opravdu?10:21:18 14.01.2015
Už to bylo zmíněno v diskuzi. Ten článek a humbuk okolo přelezu je nesmyslný. Podívej se, jak dopadl na mistrovství ČR v bouldrech ve Slaném nebo na závodech v Berouně. Na bouldrech ve Slaném ho přelezli Zítek i Zítková (6t6 a 6t8 proti Reschovým 6t10), na laně ho přelezl i Čechura s Duroněm. Na Mikulášském OpenCupu ho přelezl i Šik, který teď na MČR skončil až jedenáctý.

Jediná výhoda mladého Resche je, že mu starý Resch vybírá vhodné cesty, které jsou sice za vysoká čísla, ale platná jen pro dospělé. Pro děti to jsou obvykle žebříky po malých lištách, bez potřeby techniky, stačí pouze síla v prstech, aby jako chyt udržel i stup. Ani vytrvalost nepotřebuješ, jsou to všechno krátké prásky. Se podívej i na to video z citronu. Nejedná se o nic jiného, než o udržení lišt, na kterých ještě ke všemu brutálně prolamuje prsty, stačí kouknout na 1:02 ve videu. Chytit lištičku, vydrápat nohy, chytit lištičku, vydrápat nohy...

Jestli chceš opravdu současné české dětské zázračné dítě (Chech Republic wonder kid) v lezení, koukni se někdy, jak leze Marek Jeliga. Ale Resch ne, tam je to jen o výběru cest. Nebo chceš tvrdit, že na podzim projede, co se dá, na Mikuláše nepřeleze děti z okresní ligy, ještě 20. 12. nepřeleze několik dětí na oddílových závodech v Berouně, ale o 14 dní později by dal poctivé 8A+ ? Trochu divné, nepřijde ti?

A mimochodem - boulder byl dříve mnohem lehčí, 8A+je až po ulomení chytu, kdy se musíš zvednout ze sedu za skoro nic. Jak je to s obtížností, když se podíváš na váhy a poměry délky paží a nohou mezi dospělými a dětmi, asi netřeba popisovat, co má dospělý jako sed, tam se dítě srovná úplně jinak a obtížnostně to odpovídá něčemu klase o několik stupňů nižší. A naopak, není problém vymyslet boulder, který přelezou malá děcka, ale nedal by ho ani Adam, protože by se do toho prostě nesrovnal. Takže asi tolik k malému Reschovi.
 Re: Jak je to s obtížností opravdu?10:34:28 14.01.2015
co se takhle podepsat?
ondra
 Re: Jak je to s obtížností opravdu?10:37:18 14.01.2015
Pěkně řečeno.
 Re: Jak je to s obtížností opravdu?10:42:23 14.01.2015
aha.... a kdyby to lezl malej a hubenej dospelej tak to bude za 7B a naopak třeba malej a tlustej by to měl za 8B protože když nekdo važí 90 kg a zalomí malou lištu tak je ta obtížnost prece uplně jinde... Podle te tvojí chytré teorie jsou třeba 8c nekde ve španelsku kdž je leze Adam uplne o ničem a nemají žadnou vypovídající hodnotu a výkonnosti. Protože ma strasne silný prsty a jeste je k tomu ohebnej... proste žebříky po madlech a občas lišta, kterou ještě k tomu zalomí...
  Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:00:00 14.01.2015
Hele, ta jeho "teorie" odpovídá. Píšeš nesmysly, on tam neříká, že malý hubený nebo velký tlustý. Ale píše tam dospělý versus dítě cca 133 cm. A dospělé prsty a dětské prsty. Že děti lezou a berou i stupy, které dospělý neudrží, je normální a známé. Takže pak v pohodě přelezou i osmičkové a devítkové cesty, protože tam, kde dospělý musí předvést techniku a těžší kroky, dětem stačí chytit stup, čímž si z toho udělají cestu o dva stupně lehčí. Když jim pak dáš cestu, která takto ošidit nejde, vyhoří, viz Resch na všech podzimních závodech. Jestli neznáš rozdíly mezi lezením dětí a dospělých, tak raději mlč. A zamysli se nad tím, proč jsou třeba dětské závodní kategorie po dvou letech a pro každou kategorii jsou jiné cesty.

A když budeš u toho přemýšlení, tak se zamysli, proč obecně není bouldering dětí podporován a proč ČHS nemá ani jeden dětský bouldrový závod.

Třeba ti to pak dojde.
   Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:12:54 14.01.2015
Ženské mají rozhodně menší prsty než chlapi a nelezou stejná čísla. Když už je to tak dané, že některé bouldry jsou o udržení jediného chytu a jinak lalá, tak to tak je. Jiné bouldry vylezou dlouzí, protože přešáhnou, jiné bouldry někdo umí zapatovat, někdo je silný na boulích, já se zas cítím silný na stiscích. Naneštěstí krápníky na 3 metrech nad zemí nenarostou.
    Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:20:21 14.01.2015
Nesměšuj ženy a muže. Nejde to porovnávat.
 Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:03:18 14.01.2015
Péťa je velký talent a na boudrech s tátou je každou chvíli a děsně ho to baví. A o tom to je.
Lezení venku je nesrovnatelné se závody na boulderovce.
 jirkas
  Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:31:37 14.01.2015
Naprostá pravda. Taky ti, kdo lezou jen bouldrovce, mají pak venku problémy a zdaleka nedávají na skále to, co na stěně.

Ale obráceně neznám nikoho, kdo by lezl super těžké bouldry na skalách, a na stěnách selhával.
  Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:35:16 14.01.2015
Tak tak, mam pocit, ze pisatelovi toho shazujiciho postu uniklo, ze mezi venkem a vnitrkem je sakra rozdil.
 Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:04:05 14.01.2015
má pravdu
  Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:07:50 14.01.2015
A neříkalo se o Adamovi to samé, když mu bylo deset? Tedy že má malé prsty, všechno prolomí a tak...
hulak
   Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:16:37 14.01.2015
Jo jo, taky se tehdy objevilo spousta anonym expertů, kteří říkali, že za pár let skončí, že ztěžkne, že se oddělá. :-)
 jirkas
    Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:28:07 14.01.2015
A kdo to tvrdí o Reschovi? Nikdo. Jen se tu poukazuje na rozdíl při lezení dospělý/dítě a na rozdíl mezi tím, co Resch předvádí v objektivních a srovnatelných podmínkách a co někde na vybrané skále. Adam lezl skály i závody a byl opravdu nejlepší. Resch má výsledky na vybraných a velmi specifických bouldrech (patří k tomu i přelezy na laně, obvvykle to jsou lehké cesty s těžkou bouldrovou částí, která jde dětem přelézt po lištách a chytech nevyužitelných dospělými). A na závodech, kdy má předepsané chyty a je potřeba i trocha techniky a vlastního myšlení, selhává. Takže to nesrovnávej s Adamem.
     Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:37:41 14.01.2015
Objektivni a srovnatelne podminky? To u deti v rozmezi 6 - 13 let snad ani nemuze existovat. Resp. nedovedu si predstavit takovou cestu.
      Re: Jak je to s obtížností opravdu?13:49:12 14.01.2015
A za objektivní a srovnatelné nepovažuješ ani situaci, kdy se postaví 5-10 boulderů, na které se vypustí zhruba stejně staré a velké děti a pak se porovnají dosažené výsledky?
 Micha-el
   Re: Jak je to s obtížností opravdu?11:19:21 14.01.2015
Ne, neříkalo. O Adamovi se říkalo, že to odnese zdravotně. Ale uměl lézt. Příspěvek o Reschovi zmiňuje, že Resch lézt neumí a pokud má nějaké dobré přelezy, není to kvůli jeho schopnostem, ale výběrem cest a jejich parametry. Že s tátou na bouldrech tráví hodně času, o tom není pochyb. Právě díky tomu mají čas na přípravu a výběr vhodných boulderů. Ale když se Resch má ukázat na závodech, propadne a je rád, když se náhodou vůbec dostane na bednu.
 tohle je přesně ten diskusní příspěvek12:35:47 14.01.2015
kterej je v případě podpisu zcela OK a kterej je coby anonymní zcela nepřijatelnej a zaslouží smazat.
prosím webmajstry, aby o tom uvažovali.

v případě, že to bude podepsané, lze pisatele prolustrovat a zjistit jak moc tomu rozumí či nerozumí a do jaké míry jej lze podezírat z postranních úmyslů atakdále a v případě že tomu rozumí lze diskutovat. nepodepsaný příspěvek je obyčejné přizdisráčské okopávání kotníků a tak by s ním mělo být naloženo.
 Lukas B.
  Re: tohle je přesně ten diskusní příspěvek13:47:50 14.01.2015
1. když admini nechají možnost anonymních komentářů, jsou v pořádku.

2. co by jméno změnilo na podstatě? Jako že se budeš zajímat autorem, místo obsahem? Buď je příspěvek ok, a pak není potřeba se zabývat tím, kdo ho psal, nebo není, a byl by ok i kdyby ho napsal kdokoliv.
 Micha-el
 odpověť pro micha-el14:17:16 14.01.2015
páč mi nejde dát odpověď přímo:
ne, nebudu se zabývat osobou tazatele místo věcností. ale dá mi to možnost posoudit, jestli je to blábol nějakého tydýta co leze už druhým rokem (a v tom případě je to sprostý osobní útok bez jakékoliv věcné relevance) nebo názor špičkového bouldristy nebo dokonce trenéra mládeže, nad kterým stojí za to se zamýšlet. nebo jestli se nejedná o někoho, o kom se obecně ví že má na někoho pifku. takhle anonymně nelze než předpokládat že je to blábol neználka co nemá rád rešíky.

webmajstři jsou především nadšenci, tak trošku v pohodě a trošku lenoši, na jednu stranu chtějí aby jim sem chodili lidi ale úplnou žumpu si asi nepřejou.
 Lukas B.

 Gratulace11:26:12 14.01.2015
Super. Pěkný výkon. Hlavně ať to baví.
Lukáš
 Re: Gratulace12:35:11 15.01.2015
Taky se přidávám ke gratulaci! Krásný, když to děti baví. Paráda, jen tak dál!
 Bebul
 Re: Gratulace21:03:56 18.01.2015
Gratulujeme celá rodina. Dětem jsem to dneska hned pěkně vybásnil, že tu máme wonder kid Petra Resche juniora. Takže už znají 3 naše super sportovce: Martinu Sáblíkovou, Adama Ondru a Petra Resche. Super! Díky za motivaci! :-)
 honsimek

 Gratulace12:13:46 14.01.2015
Pro všechny chytráky a škarohlídy od klávesnice. Jděte do háje. Přelez je nezpochybnitelný a každý má svou možnost to jít zkusit. I vaše děti. Že jim ani Vám to nejde? Kde je chyba? Jen ve Vás.
Každý ať si leze tam, kde se mu chce a kde se mu co líbí. Kecy o srovnání a propadech na závodech si nechte pro svá nemocná ega. Za Vašimi nepodepsanými komentáři lze tušit jen závist a zlobu a to si nechte pro sebe. Každý z nás má své nejtěžší přelezy a výkony tam kde mu to sedí. Kdo říká, že ne ví o lezení prd, ale to je bohužel většina diskutérů. To že se někdo orientuje ve jménech lezců a výsledcích závodů vůbec nemusí znamenat, že lezení malinko rozumí, dost často to bývá právě naopak.
Zde je na místě pouze gratulace a poklona. Máme děti vést ke zdravému sportu a ne je ubíjet jedovatou debatou choromyslných a přemotivovaných rodičů.
 BB
 Re: Gratulace12:58:39 14.01.2015
Možná jsem to dost nezdůraznil.

Gratuluji ke skvělému výkonu a smekám hučku.
BB

 Daň za deníček13:07:18 14.01.2015
Starej Petr Resch (přihlášen za synka, já už tu nejsem registrovaný) píše:
Dovolím si několik poznámek pro chytrácké ješity:
1. Péťa nepřelezl 8a, maximum 9+ před rokem, pak na lano zanevřel, tu informaci o 8a si vymyslel jakýsi pan Jens z 8a.nu, nevím, jak na ní přišel, asi pro něj byla dosti fantastická (mimochodem zkomolil slovo "padání", Petrohrad i název boulderu)
2."nafouklá bublina", ok raději si nevést deníček, nic netočit, mimochodem mně to připadá docela bláznivé a šílené, stejně jako řada jiných děcek
3. Péťa byl za rok 2014 na třech závodech (zmiňovaný Slaný, ten Beroun a Stříbro = kdopak nás tak pilně sleduje, kdopak byl z Berouně i ve Slaném a vše si to hezky eviduje???), na umělé stěně takřka netrénuje,  s lanem o to méně
4. O technice lezení na skalách bychom si hodně mohli povídat, myslím, že by vás leckoho Péťa strčil do kapsy (včetně občas mě), ona ta Žihle docela vycvičí a v Fb jsme si techniku užívali
5.baví vás vůbec lezení nebo jinak, proč vlastně lezete? A nebo ještě jinak, proč lezou vaše děti???

Tak přece ty děti víc bičujte, hoňte, dřete z kůže...jednou vám za to jistě poděkují!
 Péťa Resch
 Re: Daň za deníček13:45:44 14.01.2015
Nikdo ty přelezy nezpochybňuje, máš to natočené, ani to nejde.

A k tomu zbytku a závodům - žádné sledování nepotřebuješ, stačí si vyhledat Péťu Resche ve vyhledávačích, odkazy vedou převážně na výsledky těch závodů v Berouně, Slaném a Stříbře. A když si pak dohledáš podle jmen zbytek, máš celkem jasno. Třeba Šika najdeš ve výsledkovce MČR, Čechura s Duroněm jsou ve výsledkovce Berouna, přehledy ze Slaného s uvedenými topy a pokusy byly zde na Lezci.
 Micha-el

 Líbí se mi14:18:12 14.01.2015
...jak lezete klucí, jen tak dál! ;)
 martan

 Nehrotiči a gratulace18:51:58 14.01.2015
S Petrem i s Péťou se známe jen od vidění, na bouldrech jsme se setkali jen ve Slaném, ale myslím, že to nejsou žádní hrotiči nebo honiči čísel. Naopak, v závodech lezli Péťa a Jáchym spolu v jedné skupině a Petr nám velmi ochotně a rád s jednotlivými problémy radil a mohutně povzbuzoval, ačkoliv jsme byli jejich konkurence. My jsme venku zatím ještě nikdy nebouldrovali, ale myslím, že ani Bára ani Jáchym by takto těžké bouldrové věci asi nezalezli. Takže za nás gratulace. A i když zrovna mírně závidíme, tak přejeme hodně dalších úspěchů a ať vám to leze :-)
 Petr_Z

 ...23:21:15 14.01.2015
Je to přesně něco mezi. Sílu i techniku "synek" určitě má. Jen je to na jedno specifické "A"-čko zbytečně moc humbuku :-).
 PD

 Bez senzací10:09:02 19.01.2015
Protože jsem si tady přečetl (starej Resch) zajímavé věci, dovolte mi připomenout, jak jsem věc viděl od začátku já, než se do toho pustili senzací chtiví novináři, kteří z toho udělali červený hadr pro řadu ješitů a rádoby znalců:
http://www.boulder.cz/prelezy-tydne-1-n784
 Péťa Resch

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.