LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Achtung seil!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Skatepark - Jablonec Nad Nisou
Crux - Karlovy Vary
HARLEM - Ústí nad Labem

Prodejny
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HUDYsport - Praha 7
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kienova houpačka

smallKienova houpačka (také známa jako Pendl, Swing Jump, Big Swing nebo Rope Jump) je extrémní aktivita, při které se na laně skáče z vyvýšených míst, ve většině případů z mostů.

Průkopníkem tohoto extrémního sportu byl Helmut Kiene, který první skok tohoto typu uskutečnil ve francouzském Annency, kdy jedno lano upevnil na zábradlí 150 metrů vysokého mostu, protáhl jej pod ním a ještě jedním mostem vzdáleným 50 metrů, z jehož opačné strany se následně vrhl do prázdna.

Narozdíl od Bungee Jumpingu, se kterým si lidé tuto aktivitu často pletou, neletí skokan dlouhým volným pádem, na jehož konci ho lano zabrzdí a vystřelí zpět nahoru. Lano je totiž uvázáno na opačné straně mostu, než ze které se skáče, a poté pod ním protaženo, takže skokan během pár okamžiků po odrazu plynule přejde do houpačky. Většina lidí, kteří zkoušeli obě tyto aktivity, zastávají názor, že je Kienova houpačka zábavnější.

Délka pádu a velikost houpačky je dána několika faktory. Tím nejzásadnějším jsou parametry mostu - hlavně jeho výška a šířka. Šířka mostu udává délku lana, kterou je pod ním možno protáhnout - tedy i délku skoku (a houpačky). Lano se dá samozřejmě o trochu povolit a tím prodloužit houpačku i pád. Osobně však nedoporučuji povolovat lano o více než 20%, pak už není pád do houpačky moc příjemný a navíc se použité vybavení - zejména lano - daleko více namáhá.

01


foto by ©



Stropešínský most nad Dalešickou přehradou je typickým příkladem mostu ideálním pro Kienovu houpačku. Jeho velká šířka umožňuje skákání “kolmo k mostu” s poměrně velkou houpačkou, klidně i jen pár desítek centimetrů nad vodní hladinou.



Pokud je most příliš úzký, nebo jsou jeho výška a šířka v evidentním nepoměru, skáče se “podél mostu”. Lano je i při tomto způsobu skákání upevňeno na opačné straně mostu, ovšem skokanské stanoviště se nenechází přímo proti ukotvení lana, ale je o několik jednotek až desítek metrů posunuto po délce mostu. Tím se zvětší délka protaženého lana, tedy i pádu a následné houpačky. V České republice je nejlepším příkladem asi Žďákovský most nad Orlickou přehradou.

Bezpečnost při této aktivitě je velmi diskutována. Osobně nevím o nikom u nás, kdo by si při Kienově houpačce vážně ublížil, nebo se dokonce zabil. Samozřejmostí ovšem je dodržování několika zásad. Používat jen vybavení, kterému věříte, mít dostatek zkušeností s tímto vybavením (ideální průpravou je horolezectví), chápat základní principy této aktivity a mít přehled o jejích možných rizicích. Kotvení lana je dobré si pořádně rozmyslet. Lano se většinou upevňuje na zábradlí mostu, nebo za podobný konstrukční prvek. Pokud si nejste jisti pevností těchto bodů, NERISKUJTE a ukotvěte lano jinak, popřípadě úplně změnte lokalitu(most).
Ke kotvení je jako při horolezectví používají smyce a karabiny. Smyce je třeba chránit před odřením či přeříznutím - ideálně starými koberci. Všechny prvky jištění je vhodné zálohovat (dvě smyce, dvě karabiny...). Kotvení houpačky se v zásadě rozděluje na dva typy - houpačka s pevnou délkou a houpačka s volnou délkou.  Pevná délka lana je jednodušší, efektivnější, rychlejší a pohodlnější způsob, ovšem nedá se použít pro skákání za nohy, o kterém budu mluvit za chvíli, skokan navíc musí mít zkušenosti se slaňováním. Při tomto způsobu skákání je skokan na lano připevněn pomocí zamčené A ZAJIŠTĚNÉ slaňovací pomůcky (kýblík/osma). Po skoku ze sebe odmotá přebytečné lano (které můžete vidět na videu níže), odemče slaňovací pomůcku a slaní na zem/na člun.

02


foto by ©


Houpačka s volnu délkou se používá pro skoky za nohy. Kotvení je podobné, jako při jištění druholezce z vrcholu skály - jistící pomůcka připěvněná k mostu smycemi a karabinami je při skoku zamčená. Skokan má na nohou kanady, aby se navázání neutahovalo přímo kolem nohou. Na kanady se lodním uzlem upevní smyce, které se karabinami spojí s lanem. Navíc se ve stejném místě připevní k lanu i lanyard vedoucí k sedáku. Ten plní dvě funkce. První je záloha jistění uvázání za nohy, druhou je možnost po skoku přicvakout sedák se přímo na lano, a tudíž se po skoku nechat spuštět už v normální poloze, a ne vzhůru nohama. Popis je trochu kostrbatý, raději se kouknětě na toto video.



Samozřejmostí při této aktivitě je použití dvou na sobě co nejméně závislých lan. Ty se totiž na některých mostech o tyto dost odírají, je tedy dobré mít jistotu. Lana je navíc dobré v místech oděru co nejvíce chránit např. koberci apod. Při skákání se v současnosti pužívají jednoduchá dynamická lana, komu ale navadí větší cuknutí, může v klidu skákat i do lana statického. Ovšem v tomto případě DŮRAZNĚ VARUJI před umělým prodlužováním délky houpačky.

Pro navazování skokana na lano se používá klasické lezecké vybavení - sedáky, prsáky, smyce a karabiny. Sedák je naprostou podmínkou, prsák je spíše pro dobrý pocit a většina skokanů je - alespoň na menších mostech nad vodou - nepoužívá. Pro skoky na laně s pevnou délkou se používá uzamčená slaňovací pomůcka. Doporučuji použít 2 karabiny namísto jedné + další karabinu na zajištění uzamčení. Při skákání na laně s volnou délkou (tedy na houpačce, kde skokana spouští někdo zeshora) používáme na navázání dvojitou osmičku (obě lana na kterých se skáče se použijí pro uvázání klasické osmičky, jako by se jednalo jen o jedno lano), kterou jsou procvaknuty dvě karabiny, které se pak obě připevňují k sedáku.

03


foto by ©



Všechny použité karabiny MUSÍ MÍT ZÁMEK. Jak už jsem říkal dříve, je vhodné mít všechny karabiny zdvojené. Uplně nejlepší je, když všude použijete dvě karabiny se zámky proti sobě. Tím riziko snížíte na minimum. Když karabiny cvakáte do sedáku, nepoužívejte navazovací oko, ale veďte je přímo pasem i nohavičkami.

Samozřejmostí je, že si před skokem zkontrolujete, že při letu, při kterém dosahujete rychlosti 70-90km/hod netrefíte žádný pilíř mostu, ani zem či stromy pod ním. Ideální zkouškou je naplnit batoh nepotřebnými věcmi, navázat ho před skákáním na houpačku a hodit ho dolů - lepší když se něco stane batohu, než lidem.

S legalitou houpačky to je v České republice problematické. Neexistují zákony, které by jí přímo zakazovaly, ale policie ani úřady to nemají rády. Nejlepší je napsat žádost na odbor dopravy a čekat. Nevím, co by přesně mohlo následovat za tresty za nelegální skákání. Tipuji maximálně zamezení v pokračování ve skákání, ovšem nejsem právník. Ke Stropešínskému mostu na Dalešické přehradě si jen dovolím poznámku, že tam už jsou na skokany všichni zvyklí, policejní auta kolem s nezájmem projíždí a turisté to vnímají jako zajímavost ke shlédnutí. Kolem projíždející parník přizastavuje, aby se na nás lidé mohli podívat, na akci jiné adrenalinové skupiny dokonce uplně zastavil, aby cestující mohli přestoupit na loďku skokanů a jít si to taky vyzkoušet.

Kienova houpačka je určitě úžasná aktivita, která si hlavně díky skupinám Off-limits a Adrenalin Junkies našla v České republice hodně příznivců. Má velkou perspektivu i do budoucna, limity se dají totiž posunovat v mnoha směrech - variace skoků, typy navázání, nové lokality a dokonce i různá denní doba jsou parametry, které z Kienovy houpačky dělají aktivitu, která Vás jen tak neomrzí. Na závěr přidávám video z poslední akce mé skupiny Adrenalin Junkies, na které jsme jako první v České republice, možná i v Evropě, skákali v noci.






--Autor článku nenese zodpovědnost za žádné škody vzniklé při napodobování aktivit v něm popsaných.---

Marcel Fiala   [úpravy] 23:11 31.07.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 jizda01:10:25 01.08.2012
super! tohle vypadá na hodně dobrou párty:-)
basketakodpovědět 

 Konečne niekto!06:01:03 01.08.2012
Výborný článok, som rád, že si sa k nemu odhodlal :}
tah-sha-tungaodpovědět 

 uchycení lana06:35:55 01.08.2012
Čau, asi je to někde v článku napsané, ale já si nevšiml. Mohl bys říct, jak provlíkáte lano pod mostem? Musíš mít člun?
Každopádně paráda a jdu do toho.

Dík,
Ježuch
ježekodpovědět 
 Re: uchycení lana08:56:43 01.08.2012
Ano, pokud je pod mostem voda, používáme na vytahování lana člun. Ze strany odkud se skáče se hodí dolů pomocné lano, které se ze člunu spojí s lany na kterých se skáče. Ty se pak za už snadno vytáhnout zpět ke skokanským stanovištím.
Marcel Fialaodpovědět 

 hadice06:47:02 01.08.2012
proti odírání lana je asi nejlepší silnostěná zahradní hadice (taková ta plastová se síťkou uvnitř) a na protahování stačí dostatečně dlouhá  repka podvlečená pod mostem na kterou po vytažení skokana lano cvaknete a protáhnete na druhou stranu
odpovědět 

 nejen zámek, ale i pojistku07:21:20 01.08.2012
Možná bych byl u karabin ještě přísnější u uvedl bych, že kromě zámku by měly mít i pojistku.
honzaodpovědět 
 Re: nejen zámek, ale i pojistku07:55:32 01.08.2012
Každá karabina má zámek. Kdyby neměla, nebyla by to karabina, ale céčko ;-)
Martinodpovědět 
 Re: nejen zámek, ale i pojistku08:54:38 01.08.2012
Jasně, zaměnil jsem dva výrazy. Pochopitelně jsem měl na mysli, že všechny karabiny musí mít pojistku - zámky jsou samozřejmost :-D

Omlouvám se za nepřesnost.
Marcel Fialaodpovědět 
  Re: nejen zámek, ale i pojistku09:17:51 01.08.2012
Soráč za nevinnou provokaci. Jinak - hustá akce, je dobrý, že se to dá zvládnout jen s lezeckým cajkem, asi bych to neskočil, dost nerad padám i normálně.
honzaodpovědět 

 Polykajti07:57:16 01.08.2012
Super videa :) Taky jsme takhle skákali na Živárně, jednou v pohodě, ale podruhé na nás přišli říční polykajti a zatrhli nám to. Mít povolení od úřadu, jak píšeš, je určitě vhodné.
 Artieodpovědět 

 jak na to08:10:21 01.08.2012
Super akce.. jen mam pár dotazů :) protože se taky koncem prázdnin  chystáme na most.. 1) když budu mít lano pevně uchycené na druhé straně mostu než skáču tak mě nenapadá jak se pak slanim dolů.. protože lano nebude šahat až na zem.(sice bych moh spustit další lano a převázat se na něj na slanění.. ale jde mi o lidi co s tym nemaj zkušenosti aby to bylo nějak jednoduše řešený)
2) je nutnost po takové akci lano vyřadit? Nebo mohu dále používat k lezení? 3) jestli jsem to správně pochopil tak lano by mělo bejt dlouhý jako šířka mostu nebo může i o něco delší?
Davidodpovědět 
 Re: jak na to08:53:00 01.08.2012
Je to jednoduchý, když máš lano uvázaný na pevno, je naměřený tak, aby vyšlo až na zem. Protáhneš ho pod mostem a než skáčeš, dotáhneš ho do jistítka tak, aby bylo pod mostem hezky napnutý. Jistítko zamkneš a pak zbytek lana (to, na čem pak budeš slaňovat) si omotáš kolem trupu myslím že to je na několika místech ve videích dobře vidět ;-)

Lano rozhodně vyřazovat nemusíš, rázová síla při houpačce je DALEKO menší než i při malém pádu na stěně/skále. Nepadá se totiž natvrdo do lana, ale jde o zhoupnutí. Všechno vybavení co používáme na skákání klidně ještě ten den vezmeme na lezení na skálu ;)
Marcel Fialaodpovědět 

 Metodika09:38:41 01.08.2012
Tady jsem našel celkem pěkně popsanou metodiku, jinak díky za fajn článek.

http://www.off-limits.cz/teorie/swing-jump/
odpovědět 
 Re: Metodika17:25:00 01.08.2012
Dívala jsem se na odkaz a ten způsob zamykání jistítka se mi zdá potenciálně nebezpečný. Já bych do toho takto neskočila. Spíš bych se přikláněla k použití pojistných uzlů, jak se doporučuje v horolezeckých metodikách, např zde (bez mezer):
http://www.horolezeckametodika.cz/ horolezectvi/jisteni/ zafixovani-lana-v- jistici-pomucce
odpovědět 

 zbohom zdravy rozum13:01:43 01.08.2012
Ani sa mi nechce verit, ze je mozne urobit tolko zivot ohrozujucich chyb naraz. 2 dynamicke single lana, statika, uvazovanie cez karabinu, karabina nie cez oko sedaku ale cez pas a nohavicky. Zelam veeeeela stastia do dalsich zoskokov ....
odpovědět 
 Re: zbohom zdravy rozum14:10:11 01.08.2012
Děkuji za přání štěstí do dalších skoků.

K Vašim výtkám:

1) Karabiny cvakáme přímo do nohaviček a pasu sedáku z jednoduchého důvodu. Nemá cenu přidávat do systému jeden zbytečný článek navíc, který může teoreticky selhat, jak byste to udělal vy. Navíc vámi zmiňované oko prochází sedákem stejným způsobem, jak se cvakáme my. Vůbec tedy nechápu, kde vidíte život ohrožující chybu.

2) Navazování karabinami. Ano, přidání karabin by se dalo čistě statisticky brát jako snížení bezpečnosti (z důvodu přidání článku do systému) ovšem velmi to urychluje převazování a navíc je toto navazování pojištěno zdvojením karabin, které jsou navíc otočeny zámky proti sobě. Jak jistě víte, karabiny jsou certifikovány na 22-25kN při podélném zatížení a při tomto typu skoků se nedosahuje ani poloviny mezní hranice nosnosti ani jedné karabiny, natož pak dvou.

3) Použití statického lana. Ano, statické lano není ideální pro Kienovu houpačku. My jsme ho nikdy nepoužívali. Skupina Off-limits na něm má ale odskákáno možná i stovky skoků bez problému. Je ovšem samozřejmost, že komfort skokanů jde stranou, stejně jako možnost protáhnou si houpačku.

4) 2 jednoduché dynamiky. Co byste chtěl víc? Třeba 3 jednoduché dynamiky? Rád se od vás nechám poučit.

Jinak děkuji za rozbor naší techniky.
Marcel Fiala

Marcel Fialaodpovědět 
  Re: zbohom zdravy rozum14:17:32 01.08.2012
Vidíš to, Marceli, vidíš. Ohrožuješ život svůj i životy jiných a to nemluvě o životech ryb, které by mohl skokan při pádu do vody, zranit, pohmoždit, nebo dokonce i zabít!! :D
Mrazíkodpovědět 
  Re: zbohom zdravy rozum14:45:09 01.08.2012
No puvodne jsem se vubec vyjadrovat nechtel, nicmene po reakci mi to nezbytne.
Prosim nastuduj si zakladni veci tykajici se pouzivani karabin, uvazku a vubec realizace techto aktivit. O dalsich az opravdu nebezpecnych chybach, ktere jsou ve vasich videich videt vubec nehovorim.
Kienovek a vubec rady dalsich lanovych aktivit jsme realizovali radu, takze doufam, ze tuto poznamku od "salonniho metodika" uz budes brat vazne.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: zbohom zdravy rozum15:42:58 01.08.2012
taky jsem chtěl držet hubu, ale zoban má pravdu. Chodím taky často skákat, ale asi bych možná nad tím jištěním trochu zamyslel.

špatně použité karabiny, zatížené ve více jak 2 směrech.
karabiny bych raděj viděl ocelové.
Prsák je ti taky k prdu, když se neuvážeš uprostřed, ale za jistící oko, stejně by tě to zlomilo.

PS: jinak hop hej tvému konání, kienovka rulezz! Ber to s rezervou komentáře na lezci. Je to tady občas jak na popravišti, které předchází poslednímu soudu:)
Hany.infoodpovědět 
  Re: zbohom zdravy rozum15:12:36 01.08.2012
Ano. Karabiny jsou certifikovány na 22-25kN při PODÉLNÉM zatížení. (A samozřejmě, je to zkoušeno ve volném prostoru, bez druhé karabiny vedle.)
A tak dále.
Nicméně, je to osobní problém každého.
odpovědět 
  Re: zbohom zdravy rozum15:34:33 01.08.2012
1. karabinu nikdy necvakat do nohaviciek a pasu. Karabina je v takom pripade nevhodne zatazovana v 3 bodoch a moze lahko prasknut. Karabinu cvakat vzdy a vylucne len do oka sedaku.

2. vzdy sa navazovat priamo na lano. Karabina sa moze pri pade skrutit a moze byt zatazena v priecnom smere. Pouzitie 2 karabin problem neriesi len riziko znizuje. Je len otazka casu kedy niekto skoci s jednou karabinou, lebo druha nebude po ruke ...

3. staticke lana nie su urcene na dynamicke zatazenie. Staci vecsie predlzenie lana a moze dojst k roztrhnutiu sedaku alebo poskodenie tela lezca

4. 2 dynamicke lana davaju vacsi pocit bezpecia. Pri padoch sa vsak nemozu pouzivat, lebo v sucte su padove sily posobiace na telo vacsie a opat moze dojst k roztrhnutiu sedaku alebo poskodenie tela lezca
odpovědět 
   Re: zbohom zdravy rozum15:35:14 01.08.2012
ad 4. 2 dynamicke jednoduche lana, dvojicky kludne pouzivajte
odpovědět 
   Re: zbohom zdravy rozum11:45:25 02.08.2012
Díky, za super komentář! Jsem rád, že někdo může bez zbytečného zabarvení vysvětlit chyby, tak aby se mohli i ostatní poučit. Víc takových komentářů na lezci.cz
Davosodpovědět 
 Re: zbohom zdravy rozum14:27:49 01.08.2012
"zbohom zdravy rozum", prohlásil salónní metodik. Kontrolní otázka: jaký je tvůj názor na jištění osmou?
honzaodpovědět 
  Re: zbohom zdravy rozum15:55:31 01.08.2012
vzdy sa najde niekto kto robí ko..tiny ale len uplny magor to este zavesi na youtube..v poho je to ich vec ked si chcu rozmlatit tie tupe makovice tak nech..
lukodpovědět 

 I u nás jsou už mrtví12:09:35 02.08.2012
I u nás jsou v této zábavě známí mrtví. Kluk a holka. Starý železniční most u Ivančic. Počátek 90. let než ho většinu strhli. Špatná délka lana. Smrt na místě.
vonkreuzodpovědět 
 Re: I u nás jsou už mrtví12:31:54 02.08.2012
Na takovou crazy Kienovku dojel i Osman, ne?
Myslím, že tahle kratochvíle není tak špatná věc, člověk se vybojí, pohoupe, je to relativně bezpečný, možná dokonce více než lezení, kde spoléháme na nějaký jištění, který navrtal bůhví kdo.
Jediný problém vidím v tom, že v této a jim podobných aktivitách, to postupuje tak, že člověk chce výš, obtížněji a odvážněji. Skočit normálně nestačí, musí se skočit s nějakou nadstavbou, v noci, ve dvou, za nohy, se saltem a nebo nahatej s s piánem. Tak good luck.
Steveodpovědět 

 Good job!16:54:43 02.08.2012
Super článek, super skoky! Nedávno jsme byli taky.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZYaWzeXMYw&feature=plcp
Jánesodpovědět 

 Good job!17:04:09 02.08.2012
Super článek, super skoky! Nedávno jsme byli taky.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZYaWzeXMYw&feature=plcp
Jánesodpovědět 

 Off-limits - Zkušenosti s Kienovou houpačkou17:54:03 03.08.2012
Po přečtení některých komentářů musím reagovat.
Jsem zakladatel teamu Off-limits (http://www.off-limits.cz) který tu byl zmíněn. Autora článku osobně znám a Kienovu houpačku jsme podnikli společně.
Kienovu houpačku jsem před pár lety vůbec neznal, až do chvíle, kdy jsem při podlézání mostu spadl do lana a zhoupnul se. Veškeré další zlepšování jsme prováděli bez jakékoli vědomosti, že nějaká Kienova houpačka už dávno existuje. Takto jsme postupně přešli z lan statických na dynamická a zlepšovali způsob jištění.
Informace, které tu autor uvádí jsou poslední poznatky, ke kterým jsme v průběhu sedmi let dospěli a jsou odzkoušené několikaset seskoky.
Konkrétně třeba způsob zajištění kyblíku pomocí další karabiny schválila i firma Singing Rock při školení na Kienovu houpačku.
Chodecodpovědět 
 Re: Off-limits - Zkušenosti s Kienovou houpačkou22:08:49 08.08.2012
Je hezké jak jste objevovali věci již dávno objevené, což dělá tak trochu i tento článek. Možná kdyby jste lehce zasurfovali po netu nebo přečetli nějakou knížku, tak jste na spoustu věcí nemuseli sami přicházet. Ale nakonec pokud se člověk zeptá na cestu připraví se o dobrodružství hledání;-). Faktická: skákat do dvou dynamických lan je OK, ale ne do stejně dlouhých. Skákat by se mělo do jednoho a druhé poněkud volnější by mělo být jako záloha. (pak je třeba počítat s výškovou rezervou nad zemí nebo hladinou). Pokud zatěžuješ obě lana stejně , zvyšuješ rázovou sílu na skokana. Lana to určitě vydrží, ale skokanovi slabší tělesné konstituce, by to třeba mohlo hnout s plotýnkama, stejně jako skok do statiky.

 bolekodpovědět 

 Statika?14:46:37 07.08.2012
Nějak jsem nepochopil jak může někdo skočit tohle do statiky... Já se chystám tohle také zkusti, ale jednoznačně na dymanice...
Milanodpovědět 
 Re: Statika?16:50:21 08.08.2012
Protože se jedná o houpačku.
Chodecodpovědět 
  Re: Statika?11:42:54 10.08.2012
Jedná se možná o houpačku, ale s počátečním volným pádem, který ti následně do celého systému předá poněkud slušnou rázovou sílu, než to "pohltí" ten tvůj zhup houpačkovej.
vykuchana_rybaodpovědět 
   Re: Statika?12:48:53 10.08.2012
Taky mi to přišlo do statiky hustý, ale říkal jsem si no co, asi dobrej voddíl.
honzaodpovědět 

 Statika?14:53:32 07.08.2012
Nějak jsem nepochopil jak může někdo skočit tohle do statiky... Já se chystám tohle také zkusti, ale jednoznačně na dymanice...
Milanodpovědět 
 Re: Statika?13:12:11 10.08.2012
asi kvůlivá hadrenalýnu, něco jako zavázat si voči a vycouvávat s autem do křižovatky. zadarmo poradím, ještě větší vodvaz by bylo skočit na konopném krouceném laně nebo na takovém tom bavlněném macatém špagátu co se dává na trasách prohlídky zámků by tůristi nelezli na tépich z tajemného středověku.
Lukas B.odpovědět 

 A ten adrenalin je kde?14:04:08 10.08.2012
A ten adrenalin má být kde a z čeho? Myslel jsem, že mezi "adrenalinové" sporty patří to, kde je nějaké riziko, že se něco podělá, nebo že když něco udělám špatně, tak se zrakvím. Lezení na písku, paragliding, base jump, downhill, sjezdové lyžování ...  to vše chápu. Ale co má být za adrenalin na tom, že se zhoupnu na laně? To je musí být stejně zábavné, jako přejezd na kladce nad přehradou ve Špindlu, který tam za stovku nabízí YellowPoint. Jesliže mají veškeré jištění zálohované a jsi tam tak, že prostě k pádu/úrazu dojít nemůže, je to nuda (když jsem se jich zeptal, zda se mohu jen chytit kladky rukama a odjet, nepustili mne tam).
Na druhou stranu, když tu čtu o použitém materiálu nebo jištění, tak možná, že ten adrenalin tam v podání Adrenalin Junkies přeci jen bude :-) 
odpovědět 
 Re: A ten adrenalin je kde?15:41:39 13.08.2012
Ten adrenalin prichazi kdyz pouzijes vyrazena lana s roztrhanym opletem a skocis to co nejvic rovne, cim mensi houpacka - tim vetsi pozitek:
http://www.youtube.com/watch?v=TBKRuTTvQUU
jakubodpovědět 
 Re: A ten adrenalin je kde?20:13:09 13.08.2012
Me treba jako adrenalin prijde prijde to sileny navazani na sedak s prsakem. Ale asi to maj borci odzkouseny.
Geoodpovědět 

 Taky jsme skákaly08:36:24 10.10.2012
http://www.youtube.com/watch?v=qJBrsrxr954
 KraBByodpovědět 

 výbava21:35:46 01.09.2013
chtel bych se zeptat, rád bych si keinovou houpačku udelal a zkusil také, mohl bych poprosit o nějaký podrobný popis výbavy který bych si měl koupit. děkuji
Tomasodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.