LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141521 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zimní sezona skončila

Krkonoše

smallLetošní zimní sezona byla z pohledu Správy KRNAP průlomová. Poprvé totiž mohli vyrazit skialpinisté na osm doporučených tras. Stejně tak ledolezci prvně mohli lézt na jednom ledopádu v Labském dole.

„Nabídnutí těchto osmi skialpinistických tras veřejnosti jsme vnímali zejména jako vstřícné gesto k vzájemné komunikaci,“ uvedl ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Ukázalo se, že jejich uživatelé měli snahu se držet na těchto doporučených trasách a k mírnému odchýlení docházelo pouze z důvodu špatných sněhových podmínek,“ dodal. Tyto příznivé závěry však nic nemění na skutečnosti, že otevření tras nemělo velký vliv na usměrnění některých skialpinistů vstupujících do volného terénu. Řada z nich tuto nabídku nevyužívala a nadále jezdila místy, která jsou z hlediska ochrany přírody velice problematická, jako například svahy Kotelních jam, která v zimě představují zimoviště tetřívka obecného. Zjištěnou skutečností je, že většinu těchto tras, zřejmě s ohledem na relativně malé množství sněhu, který byl prakticky po celou sezonu dostatečně zhutněný, využívali také turisté na sněžnicích a běžkách.

Zájem o vyhrazenou ledolezeckou lokalitu u konce upravované běžecké cesty Buď fit2 v Labském dole nebyl tak velký, jaký Správa KRNAP očekávala. Příčinou mohla být mrazivá zima, jež vytvořila bohaté množství ledopádů na různých místech ČR. Dalším faktorem jistě bylo nepříznivé počasí. Celkem ji navštívilo 251 lezců. Vzhledem k povolenému maximu 16 lezců denně a 100 dnům, po které bylo možné horolezeckou činnost provozovat, tak byla lokalita vytížena z 15 %. Strážci tak museli pouze ve čtyřech případech řešit nelegální vstup a provozování horolezecké činnosti v tomto místě. „Povolení pro lezení na vodním ledu jsme mohli vydat na základě výsledků inventarizace lišejníků, mechorostů a cévnatých rostlin4, kterou loni v létě provedli odborníci a stanovení podmínek provozu. S ohledem na jedinečnost tamních společenstev lišejníků bude tato lokalita v následných letech monitorována, aby se vyloučil vliv této sportovní aktivity na křehkou přírodu,“ uvedla Petra Šťastná, botanička Správy KRNAP, která měla obě novinky po odborné stránce na starosti.

Na těchto novinkách spolupracovala Správa KRNAP i s Horskou službou Krkonoše a její náčelník Adolf Klepš uplynulou sezonu shrnul takto: „Otevření skialpinistických tras i ledolezecké lokality vnímám jako pozitivní krok. Z pozice Horské služby se v letošní zimní sezoně jednalo o aktivity bezproblémové. V souvislosti s nimi jsme nezasahovali u žádného úrazu a faktem je, že návštěvníci, kteří je chtěli využívat, se u nás často dotazovali na sněhové podmínky, což svědčí o jejich zodpovědnosti i o tom, že zájem konkrétně o skialpinistické trasy není zanedbatelný“.

Radek Drahný   [úpravy] 12:52 20.05.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nemusí pršet, stačí jen když kape...14:46:11 20.05.2011
Škoda, že ty skiaplové trasy jsou víceméně již existující běžkařské cesty a mnoho toho skialpinistům nenabízejí...
Ale aspoň se prolomily ledy :)
Jendauodpovědět 
 Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...17:01:30 20.05.2011
Nebyla nahodou pricinou nicke navstevnosti ledu take nesmyslna organizace zadani a vyzvedavani povolenek? Neudelali nahodou soudruzi z KRNAPu nekde chybu? Na rovinu, mozna bych na ledy do Kerkonos nekdy i zajel, ale timhle jste me hosi opravdu dostali a vas zamer vysel, budu jezdit kazdopadne radeji do Rakous, stejne tak i na skialpy, protoze se tam nemusim hadat se zadnym zelenym muzikem, hospode se na me za kazde utracene euro budou usmivat a auto mi pod kopcem taky s nejvetsi pravdepodobnosti nevykradou ani neobjedou padesaticentem ... takze asi tak ... ochrane KRNAPu trikrat NAZDAR
Vitaodpovědět 
  Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...17:26:00 20.05.2011
Jezdi do Rakous, bude to tak lepší pro všechny...
K.odpovědět 
   Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...17:39:02 20.05.2011
S nesmyslnosti vyzvedavani povolenek souhlasim (mohlo by to byt mailem nebo neco podobneho), ale to je tak vsechno s cim s tebou muzu souhlasit. Nevite, jestli se neuvazuje o rozsireni zimnich lezeckych moznosti v krkonosich?
Timodpovědět 
  Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...17:42:46 20.05.2011
No jasně, zaparkuješ 50 metrů od íčka, parkoviště je bezplatné a v íčku ti ochotný zelený mužíček vystaví bumážku za pár minutek. Tak to je vopravdu šílená buzerace. Kdo prodělal nějakou silniční kontrolu s dopravním policajtem v Německu nebo Rakousku.... Ale jo, jezdi do Rakouska, to ti mohu jenom doporučit a schválit.
Ferda
odpovědět 
   Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...18:18:18 20.05.2011
Souhlasím s tím, že je to buzerace a raději budu jezdit do rakous nebo porušovat předpisy.
 alsoodpovědět 
   Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...18:21:06 20.05.2011
Chlapci doporucuju precist si poradne podminky, pripadne se zkusit zaregistrovat, at tady nemlatime prazdnou slamu, kdyz uz mate takovy vostry reci....
odpovědět 
    Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...18:27:09 20.05.2011
A jeste drobna douska ... rozumim tomu ze KRNAP chce mit prehled o tom kdy a kolik lidi se v lokalite nachazi, vo tom zadna. Projel jsem dost lokalit po celem svete, kde je se chodi s bumazkou a neprijde mi na tom nic divneho. Ale v dnesni dobe elektronickych komunikaci snad hosi nemusime rano salutovat nacelnikovi pred jeho kancelari, nezda se vam? A skialpy ... jak jiz bylo receno, vzhledem k povaze tras mi fakt prijde zbytecne palit benzin cestou do krkonos a nez abych se musel s nejakym zelenacem v takhle smesnych kopeckach hadat, radeji pojedu jinam a jeste budu mit dobrej pocit ze jsem vam udelal radost :-)))) Krnapu zdar a znacenym cestam zvlast
Vitaodpovědět 
     Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...20:12:09 20.05.2011
Jeď jinam... Schvaluji ti to.
K.odpovědět 
   Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...18:34:50 20.05.2011
A jeste jedna drobna a ted uz fakt posledni ... pred tim nez zacnete chrlit dalsi informace si dobre prectete oteviraci dobu Informacniho centra Spravy KRNAP ... mozna pak pochopite o cem mluvim. Chapu ze mistni jsou v pohode, kdyz si vyzvednou povolenku cestou do prace v patek rano, ale co ti ostatni? Hm? Pokud vubec maji otevreno tak v 8.30 ráno nástup v Icku? Sorry ale v kolik pak zacnete asi lezt?
odpovědět 
    Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...17:14:28 24.05.2011
No asi za cca 2 hodky :D 10:30 to je pozdě i v létě na písek...
heheodpovědět 
  Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...20:39:57 20.05.2011
uz Metternich vedel ze odklad, uredni buzerace a znepruhledneni procedur je nejsmrtelnejsi forma zamitnuti...
na druhou stranu.. ty krkonose sou tak malej pisecek ze maj vsechny tetrivky a zajice spocteny, pojmenovany.. takze se jim nelze divit ze se branej prilivu masove rekreace.
Coz pri dnesni urovni popularity, dostupnosti vercajku atd ledovy lezeni je.
Jezdete do Rakous, tam se toho vejde..
odpovědět 
  Re: Nemusí pršet, stačí jen když kape...22:31:23 23.05.2011
Souhlas!!
J.odpovědět 

 zákaz17:09:48 21.05.2011
Doufám, že už to zase brzo zakážou. Dokud bylo všechno zakázaný, lezlo se vklidu a na hřebenovky se taky chodlo odjakziva. Prazaci a jina cháska budou jezdit do Rakous a my tu zas budeme  mit svatej klid ;)
bennyodpovědět 

 prosim KRNAP o reakci20:44:02 21.05.2011
Docela usmevny mi pripada ten zakaz lezeni pro vic jak 16 lidi. Tuto zimu tam pobyvala armada CR a najednou tam vegetilo snad 30 lidi. Byli zrejme na nejakem zimnim vycviku. Rad bych se KRNAPu ze zvedavosti zeptal, na zaklade jakeho povoleni tam armada byla. Mnohokrate dekuji za odpoved. 
hypaodpovědět 
 Re: prosim KRNAP o reakci09:31:13 22.05.2011
Armáda je nadřazená nad Národní parky...myslím, že v podstatě KRNAP mohl být rád, že mu armáda oznámila, že tam bude...možná se ale mýlím.
Karbyodpovědět 
  Re: prosim KRNAP o reakci16:33:41 24.05.2011
Armada se Spravou KRNAP spolupracuje radu let a dalo by se rict, ze pomerne uspesne. Na rozdil od nekterych svehlavych frfnalu zde vyjevujicich svou zivotni frustraci, respektuji pozadavky ochrany prirody, tedy DÁ se s nimi na necem a dohodnout, co respektuji.
Petr Stastnaodpovědět 
   Re: prosim KRNAP o reakci17:18:10 24.05.2011
Milá Petro Stastna, DÁ se s nimi domluvit proto, že VY se s nimi domluvit MUSÍTE, jinak by bylo po jejich. Sportovci už bohužel na Vaši birokracii takový páky nemaj...
odpovědět 
    Re: prosim KRNAP o reakci17:19:59 24.05.2011
pekna varianta na byrokracii..kams chodil do skoly, sportovce?
odpovědět 
     Re: prosim KRNAP o reakci17:31:37 24.05.2011
varianta nevarianta, myslim ze tak to je a muj pravopYs na tom nic nemeni ;)
odpovědět 
    Re: prosim KRNAP o reakci09:09:41 25.05.2011
Ne, je s nimi skutecne dobra domluva a jde jim o to, aby jsme spolu vychazeli dobre. Kdyz nechceme, aby chodili do urc. mist napr. kvuli hnizdisti sokola, tak to respektuji. To se o rade jinych zajmovych skupin rict bohuzel neda.
P. Stastnaodpovědět 
     Re: prosim KRNAP o reakci09:42:03 25.05.2011
Pokud vím, hnízdiště sokola horolezci bez problémů dlouhodobě respektují. A představte si, OP se dokonce někde už chová tak normálně, že kvůli sokolovi omezuje pohyb jen na jednotlivých skalách a cca o 250 m vedle už omezení neplatí. Tedy ne v Teplických skalách, kde to vždycky platí na půlku oblasti, bez ohledu na to, jestli tam sokol vůbec je anebo ne. Asi ve východních Čechách je OP nějaká "skalní".
P.odpovědět 
     Re: prosim KRNAP o reakci10:20:13 25.05.2011
Ano, je to jak jsem si myslel. Nekam je pustit musite, tak vyberete misto kde nicemu neskodi. Obycejní lide se ale na ty mista legalne stejne nedostanou i kdyz taky nicemu neuskodi. To je nevýhoda plošného zákazu. Pak to vypadá jak to vypadá, není legální prostor, půjdu ilegálně...
odpovědět 

 Zelené sajrajty11:58:12 22.05.2011
Lišejníky mechy a podobné zelené sračky je třeba důkladně chránit, aby nám náhodou nezačly ubývat!!! Nechápu, jako by jich všude bylo málo...
Hodpovědět 
 Re: Zelené sajrajty17:30:50 22.05.2011
takze nejlip vsechno vyasfaltovat? (ono je toho mozna vic co nechapes.)
odpovědět 
  Re: Zelené sajrajty17:12:32 24.05.2011
V labaku je takovy klima, ze kdyby si tam pul skaly odrbal kartacem, za pak roku nepoznas která to byla jak to tam roste. Erárka s impregnaci je za dva roky zelená jak brčál. I kdyby to tam nekdo obcas škráb mačkou, bude to za rok pryč. Tak asi tak s tim zelenym zlatem... Je to uz malem stejná modla jak fógli, sem zvedavej co vymyslej priste...
mistniodpovědět 

 Vážený pane Drahný a spol....20:38:44 22.05.2011
že jste si ale dali na čas s vyjádřením k zimní sezóně. Dovolím si jen pár poznámek.
To, že jste otevřeli trasy pro skialpinisty, je jistě čin chválihodný. Nicméně jste tak učinili většinou na značených turistických cestách. Takže vlastně nebylo ani co povolovat, protože po turistických cestách se mohou turisté pohybovat kdykoliv. Myslel jsem, že třeba Studna je uzavřená z důvodu ochrany fantoma tetřívka a on i Kotel, takže zas taková nouze o něj asi nebude. Jiná věc je, že tetřívek je taková paní Colombová, všichni o ní mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl.
Podmiňovat zákaz či povolení lezení na ledech v KRNAPu ochranou lišejníků, no tak to je opravdu fór. Lišejníků jsou všude tuny a mech je většinou pod sněhem. Navíc každý lezec se střeží toho, aby se jeho cepín nesetkal se skálou, na níž lišejník roste. Ne snad proto, aby lišejník neoškrábal, ale především aby si nezníčil své hroty.
Vrhněte své síly prosím raději jiným směrem. Teď v létě se můžete zaměřit třeba na čtyřkolkáře, kterých se vám po parku prohánějí desítky. V zimě zase třeba na milovníky sněžných skůtrů. Nadělají totiž dalo víc škody a tetřívky i jinou zvěř poplaší daleko víc, než pár ledolezců nebo skilapinista jedoucí do Modráku. 
Honzanyodpovědět 
 Re: Vážený pane Drahný a spol....07:53:18 24.05.2011
Vážený pane Honzány
vidím, že jste opravdu odborník na lezení s cepíny, to se pozná hned na první pohled. Až se bude řešit Krkavka, kde se leze s cepíny a není tam ani kousek toho ledu, prosím přihlaste se se svým odborným slovem příslušnému orgánu ochrany přírody.
Carlosodpovědět 
  Re: Vážený pane Drahný a spol....17:06:21 24.05.2011
spíš to vypadá že odborník si ty, Carlosi! :D Hroty co se používaj do ledu maj bejt ostrý jak nůž a rozhodně bych je dobrovolně o skálu netupil. Naproti tomu sou drytool hroty co sou uplně jinak broušený a můžeš snima lízt po skále, například na tý Krkavce... jen tak aby v tom nebyl zmatek ;)
bennyodpovědět 

 -----22:45:24 22.05.2011
Priklad-sel jsem na skialpech z Polske boudy smer Lucni bouda,cestou jsem potkal na ceste dva skutry a jednu rolbu,rozhodl jsem se nespravne nasledovat clena HS par metru mimo cestu,byl jsem dostizen zelenym muzikem na silnem skutru a nasledne pokutovan(nicil jsem prirodu).........?
Michalodpovědět 
 Re: -----19:28:46 23.05.2011
No ty to totiz nevis, ale posledni pruzkumy prokazaly, ze na rozdil od skialpinisty nebo ledolezce ctyrkolka, skutr ci auto, libovolne silne, pokud je rizeno clenem straze KRNAP, tak rozhodne, ale ROZHODNE NESKODI NICEMU! :-(
Trollodpovědět 
  Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum17:16:10 24.05.2011
Výborně pánové, přispěvatelé! Tímto přístupem se jistě pohrne kdokoli vám vyjít vstříc. Jak už bylo mockrát k ledopadum Bud fit vysvetlovano na ruznych serverech - tak papírová forma povolení je zde nutná z důvodu, že se tato lokalita v nejbližší době stane 1. (nejpřísnější) zónou narodniho parku, kde je vstup mimo znacene turisticke cesty zak. 114/1992 zakazan a je povolen pouze se souhlasem prislusneho organu ochrany prirody. Vzhledem k politickemu vyvoji nikdo nevedel a nevi, kdy dojde k platnosti nove zonace, uz to vypadalo, ze se tak stane minulou zimu. A to si dovedu predstavit ty nadsene reakce, kdyby se v unoru muselo pro nejaky papir, ktery jeste v lednu nebyl treba. No nemam pravdu? Tak se to holt zavedlo rovnou, Papirove povoleni slouzi k tomu, aby se dotycny mohl prokazat, ze mimo cesty má co delat, musi mit papirove povoleni s razitkem, podpisem atd. Uz vzhledem k ceske povaze je nejaky papir nutny jak sul, protoze se na me nezlobte, ale bohuzel rada z nas se v zahranici chova, co se tyce dodrzovani zakonu, jako prasata. Vzhledem k modernim technologiim, kterymi se da cokoli slusne falsovat a obejit, se drzime klasickeho archaickeho provereneho zpusobu "osobniho vyzvednuti". Pokud je mi znamo, tak vyzvednuti papiroveho povoleni nikoho nic nestoji - je bezplatne a primo u cesty k ledum, tedy jdedete primo kolem baraku, kdyz zaparkujete na parkovisti na konci Spindlu (a komu to vadi, necht si jede jinam, je svoboda pohybu, ne?). A netvrdte mi takovy blabol, ze vsichi do Labaku chodite po tme v sest hodin rano kdyz mrzne az prasti a oteviraci doba 8,30 je pro vas moc pozde(?!). Papirove povoleni ma jeste jednu vyhodu - ukaze skutecny stav navstevnosti. Na rozdil od registrace, kdy se rada lidi registruje "do zasoby" a pak napr. kvuli pocasi ven vubec nevyrazi. Taky si uvedomte, ze se najde rada lidi, kterym otevreni ledu vsem dost vadi a je dobre jim ukazat, jak je lokalita vytizena ve skutecnosti. Cely system se pripravoval s lidmi, kteri jezdi lezt ven do sveta, kde se setkavaji s daleko prisnejsimi omezenimi a regulacemi. Prala bych Vam tedy nesedet u kompu, neskryvat se za anonymy, cestovat a chovat se s pokorou. Svět není črnobily, panove, protoze jinak temito hloupymi kydy docilite akorat antagonistickych reakci ze strany organů ochrany prirody a "splacete nad vydelkem".
Petra Stastnaodpovědět 
   Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum17:29:38 24.05.2011
Pokud se Vám zdá, že vyzvedávat povolení k lezení na ledech v 8:30 je normální, mám starost o Vaše zdraví. Nebo jste si jen nezjistila absolutně žádné informace o daném sportu? A pokud argumentujete mrazem a tmou, jen to utvrzuje teorii o Vašem duševním stavu či znalostech této problematiky. S lidmi jako vy se nedá jednat už jen kvůli Vašemu přístupu k věci, nevím skoro nic ale chytrou dělat budu. Nebo si přečtete pár článků? znalosti doplníte? Ne, pohrozit je přece mnohem jednodušší. Naše smůla je, že nejste jediná...
Jakub Novákodpovědět 
    Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum17:43:48 24.05.2011
Pane Jakube Novaku, pokud vim, tak povoleni si lze vyzvednou KDYKOLI v oteviraci dobe, tedy mezi 8,30-17,00 infocentra. A to kterykoli den, informak ma otevreno i o vikendu. Tedy lze si ho vyzvednout i den predem i par dni pred tim nez hodlate lokaltiu navstivit. Nechapu, co je na tom omezujiciho! Asi nejste uplne zdravy vy. A co se tyce znalosti o lezeni na ledech tak se nemusite obavat, ze jsem jen teoreticka.
Petra Stastnaodpovědět 
     Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum19:17:48 24.05.2011
No, ja sem z Jičína a do Krkonoš sem se uz na ledy parkrat vypravil. Tato směrnice mi ale omezující přijde. Chci vyjet v sobotu nad ránem, s čelovkou na nástup a večer zpět. Řekl bych, že to k lezení na ledu určitě patří a myslím, že ostatní mi dají zapravdu. Jen v Cechach je to opet jinak.
Libor Cechodpovědět 
     Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum19:21:12 24.05.2011
Že něco nechápete už jsem si všiml, to psát nemusíte. Ale měla by jste se chovat slušně, zastupujete státní organizaci placenou z našich peněz. Že naštvaný navštěvník napíše něco nezdvořilého je jedna věc, ale Vaše vystupování za organizaci jako je KRNAP je naprosto nevhodné!
Jakub Novákodpovědět 
      Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum01:16:00 25.05.2011
Jakube, ty to máš u Petry ještě dobré. Mne osobně a lidi z HD podezřívá státní úřednice Petra, že máme krátké penisy.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum09:25:41 25.05.2011
Vazeny p. Novaku, nevim, proc bych se nemela nechovat neslusne. Odpovedela jsem ohledne oteviraci doby Icka a moznostech vyzvednuti, ktere je uverejneno na aplikaci k registraci, kterou vetstina z vas zrejme ani necetla a uz rovnou nadava. Vy se ze me snazite udelat pitomce, ze mate pochybnosti o mem zdravi...kde je to slusne chovani, ktere po me vyzadujete? Ja se mam chovat slusne a vy se ke me muzete chovat jako hulvat? Vsechno jsou ME soukrome nazory, Petry Stastne, a nemaji nis spolecneho s zdnym urednim postem. Jde o ubohou diskuzi, kterou brzo ukoncim, protoze nikam nevede. Bohuzel jste nikdo nepochopil, jak obtizne bylo presvedcit radu lidi na sprave jenom k tomuto kroku.
P. Stastnaodpovědět 
       Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum09:58:30 25.05.2011
A jak obtizne je vse zaridit, aby to v tomto byrokratickem svete slo. A vy pak mate problem s jakymkoli malym kompromisem. Celou akci resil tym lidi, ne samotni urednici. A vic psat nebudu, protoze to nema cenu!
P. Stastnaodpovědět 
      Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum09:50:46 25.05.2011
Ja zde vystupuju jako Petra Stastna a ne jako KRNAP. Zijeme v demokracii a chci take vyjevit svuj nazor a toto neni zadne oficialni prostredi. Tak se ke me chovejte taky slusne a neurazejte me, kdyz chcete, abych se k vam chovala stejne.
P. Statnaodpovědět 
       Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum18:54:05 25.05.2011
Jak uz se tu píše, vystupujete tu pod jmenem spojovanym s KRNAPem. Jak to podle času příspěvků vypadá i v pracovní době, většina lidí co čte tuto diskuzi, a mluvil jsem s několika, si Vás s KRNAPem prostě spojuje at´uz pisete co chcete. Hájíte se principem dyz on tak já taky, myslím že to ve Vašem postavení NENÍ VHODNÉ...
Jakub Novákodpovědět 
   Ke skilapovym trasam17:39:19 24.05.2011
Kdo se trochu zajima, tak si uz precetl, co je ke skialpovym trasam napsano na www.krnap.cz sekce "zamereno na verejnost", sekce "turismus v KRNAP", sekce "skialpinismus"

Nema to cenu to vypisovat zde. Nikdo nikoho nenuti chodit pouze po techto trasach a uz vubec nikdo nikoho nenuti jezdit skialpovat do Krkonos. Kdyz si poradne prectete rozhodnuti na www.krnap.cz tak zjistite, ze se povolily poze urcite propojky (pruseky, pesiny, zlab), chtela bych vas videt, kdyby jste si v tiskovce precetli, ze se pro skialpinismus nejaka pesina. Asi by jste si klepali na celo. Proto se to cele postavilo do ramce jiz povolenych turisticky znacenych tras, ktere sice niko neuzaviral, ale taky je v zime moc lidi nevyuzivalo. Je take dobre si uvedomit, ze najit kompromis mezi hlediskem ochrany prirody (zivocichove), lesnim managementem a pozadavky (v tomto pripade) zrovna skialpinistu (jindy kiteboardistu, koleckovych bruslaru, palickujich babicek atd.) neni vubec jednoduche a ze tyhle hory jsou rozlohou i vyskou velehory kapesni. Tudiz jsou notne omezeny prostorove a taky masivne vyuzivany pro bezecke lyzovani (coz ve vyssich horach neni). Se svym bojem o Kotel a Studnu (v ramci jinych velehor jde o pidi-lokality), jste fakt smesni. To nemate na vic, nez bojovat o prudsi svah typu Mapy republiky nebo Kotle? Vzdyt o co jde? O prudsi neupraveny svah, kterych je v Tatrach a Alpach desitky az stovky? Jizda dolu neni technicky nic narocneho. Kdyz jsem si presne pred deseti lety koupila prvni skialpy, nasedla jsem na vlak a odjela do N. Tater. A sama. Postupne jsem se behem let na Slovensku naucila cist teren, slapat a jezdit - ja, zenska. Do Krkonos me to na skialpy nikdy netahlo a zastavam nazor, ze zde se skiapy daji pouzivat pouze jako dopravni prostredek k presunu po zledovatelem sneu. A stydte se, vy ostudy malocesky, uzurpovat posledni zimovaci mista nebohemu tetrivkovi, kdyz mate na vyber radu jinych moznosti. Howgh.
Petra Stastnaodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam18:02:53 24.05.2011
No ja doufam, ze tyhle prispevky pise nejaky vtipalek pod jmenem p. Stastne. A jeste vic doufam, ze to nevyjadruje oficialni KRNAPu.

Protoze jestli KRNAP vymejsli omezeni/povoleni na zaklade nejakejch dojmu jako: "Uz vzhledem k ceske povaze je nejaky papir nutny jak sul, protoze se na me nezlobte, ale bohuzel rada z nas se v zahranici chova, co se tyce dodrzovani zakonu, jako prasata.", tak je to hodne smutny. Jeste smutnejsi je, ze se jedna o organizaci, ktera ma takovou moc.
Geoodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam18:25:19 24.05.2011
Neni to vtipalek, je to realna osoba: http://www.butbn.cas.cz/budbank/pages/petra.htm
odpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam09:30:53 25.05.2011
Organizace jedna pouze podle zakona 114/1992. O jdenom kroku nerozhoduje jeden jediny clovek, jak si tu rada lidi mysli. Co se tyce uvedenych dojmu, tak snad jsme na diskuzi, kde muzu mluvit jako Petra Stastna. Toto neni zadne oficialni stanovisko KRNAP, ale muj osobni nazor.
Petra Stastnaodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam18:24:06 24.05.2011
V Nizkych Tatrach jste pred deseti lety navstivila jake lokality? Nepamatuji si presne rok povoleni, zda uz v roce 2001 tam byl oficialne vyhlasen nejaky skialpinisticky areal. Takze jste mohla byt na Chopku maximalne na sjezdovce Spravodliva, ale ne za jeji hranici, natozpak Derese, Meteorologicky zlab, atd.
Antigrafomanodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam19:31:06 24.05.2011
A nebylo ono to tak, že opatření obecné povahy ohledně skialpových tras v KRNAPu bylo vydáno na základě §64 zákona o ochraně přírody a krajiny, který umožňuje "omezit nebo zakázat přístup veřejnosti do těchto území nebo jejich částí"? A nejde náhodou spíš o činnost a tudíž se mělo jít podle §66? A není to tím, že podle nového zákona už §66 Správa nemůže k omezení použít, tak radši zakázala skialpování a mediálně to podává jako jeho povolení?
Syselodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam09:07:04 25.05.2011
Ano mate pravdu. Zadny skialpovy skiareal tam tehdy nebyl. Nicmeme veskere pristupove cesty vedou v N. Tatrach dolinami s pomerne zajimavymi vystupy i sjezdy. Kdyz tam slapete s batohem 5 h na chatu, tak te to pro zacatecnika, docela zazitek. Zazila jsem tam jak hezke pocasi tak i vichrice, mlhu a ztizenou orientaci. Pozdeji jsme jezdila se znamymi ze Slovenska i jinam do Vysokych, Zapadnich atd. Kdy vznikly arealy si ted presne nevzpominam, ale bylo to pomerne brzo 2004? - jsou uverejneny na boudach a jiste i na strankach narodniho parku Nizke Tatry.
P. Stastnaodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam09:07:09 25.05.2011
Ano mate pravdu. Zadny skialpovy skiareal tam tehdy nebyl. Nicmeme veskere pristupove cesty vedou v N. Tatrach dolinami s pomerne zajimavymi vystupy i sjezdy. Kdyz tam slapete s batohem 5 h na chatu, tak te to pro zacatecnika, docela zazitek. Zazila jsem tam jak hezke pocasi tak i vichrice, mlhu a ztizenou orientaci. Pozdeji jsme jezdila se znamymi ze Slovenska i jinam do Vysokych, Zapadnich atd. Kdy vznikly arealy si ted presne nevzpominam, ale bylo to pomerne brzo 2004? - jsou uverejneny na boudach a jiste i na strankach narodniho parku Nizke Tatry.
P. Stastnaodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam19:26:50 24.05.2011
Petra Stastna: "Se svym bojem o Kotel a Studnu (v ramci jinych velehor jde o pidi-lokality), jste fakt smesni. To nemate na vic, nez bojovat o prudsi svah typu Mapy republiky nebo Kotle?"

To je Vaše oficiální stanovisko? To snad nemyslíte vážně?!?
Jakub Novákodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam19:48:04 24.05.2011
Dobrý den,
vy zřejmě neznáte Mapový server Správy Krkonošského národního parku. Protože pokud ano, nemohla by jste napsat že Tetřívek žije ve svazích Kotle. Na Mapovém serveru Správy Krkonošského národního parku je výskyt Tetřívka vyznačen. MATETE VEŘEJNOST!!! Ani na Studniční hoře se Tetřívek nevyskytuje!

Naopak zimuje třeba v oklí Plání, kde každý den upravuje běžeckou trať za slušnýho bordelu rolba a kde je často k vidění...
bennyodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam09:28:40 25.05.2011
Na mapovem serveru nejsou uverejnena zimovoviste tetrivka obecneho, ale tokaniste. Zimoviste jsou mista, kde tetrivek prezimuje, tokaniste - mista kde se samecci a samicky potkavaji a samecci se predvadeji v toku samickam. Vrstva se zimovisti se teprve pripravuje a brzy se tam objevi.
P. stastnaodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam19:53:02 24.05.2011
http:// mapserv.krnap.cz/ mapserv/php/ maps.php
(odstrante mezery)
tak tady si muzete vsichni najít Tetřívka a jemu podobné...
To mne dovádí k závěru že paní Petra Stastna bud lze a nebo nic moc nevi o ochraně prírody... Pokud se pletu, vyvedte mne prosim z omylu.
Jakub Novákodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam19:54:52 24.05.2011
dovolím si drobnou podpásovku: je to oficiální stanovisko Vašeho zaměstnavatele? vystupujete ve veřejném prostoru s pověřením ředitele, vedoucího odboru vnějších vztahů nebo aspoň tiskového mluvčího? velmi pochybuji, pouhým náhledem na krnap.cz zjišťuji, že jste "pouhý" odborný pracovník, tudíž pouze dodavatel podkladů pro manažerské rozhodnutí. domnívám se, že se pohybujete na hraně hrubého porušení pracovní kázně. mám vznést oficiální dotaz oficiální cestou na krnap?
Lukas B.odpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam20:18:20 24.05.2011
mimochodem, Petro, uvědomujete si, že velmi zdařile torpédujete snahu současného vedení krnapu přiblížit park návštěvníkům )provozujícím "měkké" formy outdooru (mezi které nepochybně ledolezení skialpinizmus, chůze na sněžnicích atd. nepochybně na rozdíl od skůtrů, čtyřkolek, sjezdového lyžování ve skicentrech atd. patří)? rozumíte přínosu toho, kdy návštěvníci budou považovat myšlenku parku za svoji? nezlobte se, připadáte mi jako omezený fachidiot vidící své šťovíky bez schopnosti pochopit souvislosti a dělající myšlence ochrany přírody (kterou nikdo nezpochybňuje, vede se diskuse o nutné míře omezení) medvědí službu. uvědomujete si rizika toho že ochrana přírody bude (i nadále) považována za veřejného nepřítele?
Lukas B.odpovědět 
      Re: Ke skilapovym trasam01:32:44 25.05.2011
Když se jednou vyjádřil člověk od počítačů KRNAP (Josef Světlík) na HD s tím, že zdůraznil, že je to jeho osobní stanovisko, které není stejné jako stanovisko vedení, tak ho chlapci z Jizerek (jmenovitě Vladimír Vršovský) napráskali Krkonošským a ti ho vyhodili z práce. Stane se tohle také Petře?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Ke skilapovym trasam09:53:19 25.05.2011
Ano, jenze ten se vyjadril primo negativne vuci organizaci, ve ktere pracoval. To uz jste sem p. Turek, jak je u vas zvykem, zapomnel dopsat.
P. Stastnaodpovědět 
        Re: Ke skilapovym trasam11:28:19 25.05.2011
Petro, sama jste si naběhla na vidle. Bylo to takhle, celý článek i diskusi si přečtěte zde: preskoc.cz/pbx 1) Josef nenapsal ani slovo proti ochraně přírody či KRNAPu, ale popsal, jak to chodí u ochránců přírody v Krkonoších a jací jsou to někdy fachidioti. Místo aby se z toho poučili anebo se aspoň nad jeho slovy zamysleli, vyhodili ho z práce. 2) Vy jste v podstatě jeho slova potvrdila a zároveň se stavěla za zákaz ledolezení v Labáku. O pár let později byl nesmyslný zákaz lezení zrušen. Co Vy na to? 3) Tehdejší mluvčí Ministerstva životního prostředí Kuba Kašpar také vysvětloval zákaz lezení kvůli nezbytné ochraně přírody. Teď je náměstkem KRNAPu a lezení je povoleno. Při tom se v přírodě ani okolí nic nezměnilo a to znamená, že jste se Vy i Kuba stavěli za zbytečnou buzeraci, která na desetiletí znechutila horolezce a ti prostě ochranáře kvůli podobným excesům nesnášejí.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Ke skilapovym trasam18:44:01 25.05.2011
s tím nejde než souhlasit...
bennyodpovědět 
         Re: Ke skilapovym trasam20:31:31 25.05.2011
nemohli by ste prosim poslat cely link na tento clanok lebo ked kliknem na tento tak ma reklama zase hodi na uvod vasej stranky vdaka=]]
piskotodpovědět 
          Re: Ke skilapovym trasam20:34:38 25.05.2011
uz to mam =]] som technicky antitalent=] asi som radsej v terene ako poniektory diskutujuci vid sprava KRNAP, vobec vam nezavidim tuto buzeraciu

piskotodpovědět 
       Hlínas - Hirtenbrief22:56:24 25.05.2011
"Když se jednou vyjádřil člověk od počítačů KRNAP (Josef Světlík) na HD s tím, že zdůraznil, že je to jeho osobní stanovisko, které není stejné jako stanovisko vedení, tak ho chlapci z Jizerek (jmenovitě Vladimír Vršovský) napráskali Krkonošským a ti ho vyhodili z práce. Stane se tohle také Petře?" -es hat Jakob Türke geschieben

To je vlastně úplně všechno pravda, jen je to jako to pověstné rádio Jerevan.
Tak konkrétně, nebyli to chlapci z Jizerek, ale byl jsem to já – jako soukromá osoba jsem písemně dopisem (podepsaným) vznesl dotaz, zda se jedná o oficiální stanovisko KRNAPu – pokud si pamatuji, tak pan Světlík napsal svoji reakci v pracovní době a ze služebního počítače – a byla mimořádně neloajální k firmě, na jejíž výplatní listině figuroval. Podrobně jsem k tomu napsal reakci na HD, kterou investigativní novinář Jakub Turek nezmiňuje. Velmi volně parafrázováno – jděte v jakékoliv firmě za šéfem a řekněte mu, že jeho firma stojí za pendrek a že jste to právě napsal na veřejný web.
O odchodu pana Světlíka z řad pracovníků KRNAPu pan investigativní novinář také fabuluje – bylo to trochu jinak.
A když už jsem nějakým omylem do téhle diskuze vlezl (hm, jsem doma u svého počítače a už pár hodin to je, co mi skončila pracovní doba), tak těm brzkým vstávačům, co už by v půl páté stepovali před íčkem jenom sděluji informaci, že když jsme tam byli s parťákama my, měli jsme strach, že budem stát frontu a budeme z těch 16ti poslední a nikam se nepovejdeme. Nakonec jsme pod ledy přišli cirka před desátou jako první a mysleli jsme, že budeme ten den jediný. Nenapadlo mě totiž, že tam někdo přijde až v hlubokém popoledni. A přece tam ještě odpoledne dorazila trojka (jacísi dva doktoři – jeden z Prahy a jeden z Jablonce – oba poměrně známí – a ještě jeden starej dědek (ten den mu bylo přesně 60).). A lezli efektivně a rychle (Pavel K. se s vrtulema moc nesral) a pochybuju, že tam zatměli.
Nevím proč jsem do téhle diskuze vlezl, ale abych ušetřil případným klapalům síly, nemá cenu se nějak k mým pár řádkům zbytečně rozepisovat, zítra ráno jedu na dva dny pryč a mezitím tahle paradiskuze padne do hrobu a po návratu určitě nebudu v tak krátké době opakovat chybu a ztrácet čas skenováním diskuze na lezci.
odpovědět 
        Re: Hlínas - Hirtenbrief23:40:16 25.05.2011
No, Vladimíre, každý si udělá názor sám po přečtení předmětné diskuse. Já to cítím tak, že Josef se nedotknul cti ani pověsti SKRNAP, natožpak aby rozporoval princip ochrany přírody v Krkonoších, ale "pouze" poukázal, že někteří její pracovníci kážou vodu a pijí víno z pohledu návštěvníků národního parku. Ty to zřejmě pokládáš za útok na organizaci SKRNAP, já to vidím jako občanskou statečnost, za kterou by mu měl ředitel SKRNAP poděkovat a začít konat.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Hlínas - Hirtenbrief11:12:53 26.05.2011
Co byste, Kubo, udělal, když by některý v vašich zaměstnanců napsal třeba na outdoorforum, že v Hory doly je neskutečný humus, neumějí dělat svou práci, šéf je křivák a tak podobně? A to z firemního počítače?
odpovědět 
          Re: Hlínas - Hirtenbrief12:27:24 26.05.2011
Kdyby kolega napsal, že HD jsou humus, tak ho vyhodím. Kdyby napsal, že máme své chyby a že něco děláme špatně, tak s ním pokecám a zkusím z něho vydolovat, o jaké chyby se jedná, jak a proč to tak vidí, proč mi to neřekl osobně a co se s tím dá dělat. Jedna z nejcennějších věcí, kterou může zaměstnanec přinést do firmy, je podložená a argumentovaná kritika a případně návrh řešení. Pokud ji zaměstnanec ventiluje mimo firmu, je to obvykle chyba oné firmy. A propos: Naši splupracovníci běžně diskutují na jiných webech, ale samozřejmě i osobně tváří v tvář s kýmkoliv, a nevyhýbají se ni tématu HD. Za celou dobu jsem se za to rozloučil s jedním člověkem, protože očividně lhal. Jinak to beru pozitivně, protože i negativní stanovisko znamená, že o našich produktech (tzn. článcích)se ví a že se o nich přemýšlí.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Hlínas - Hirtenbrief12:09:12 27.05.2011
„Jedna z nejcennějších věcí, kterou může zaměstnanec přinést do firmy, je podložená a argumentovaná kritika a případně návrh řešení.“ S tím nelze než souhlasit a s tím, že „Pokud ji zaměstnanec ventiluje mimo firmu, je to obvykle chyba oné firmy.“ samozřejmě také. Sám ale píšeš, že v jistých případech bys dotyčného vyhodil a přesně podle mne o to jde. Vše má svou formu i meze. Díval jsem se na tu starou diskusi a ona vyjádření J.Světlíka byla i podle mne za těmi mezemi. Hlínova argumentace pak přesně v mezích. (Veřejné nadávání na svého zaměstnavatele je skutečně zvyk z Husákovy doby.)
A jinak pokud jde o ten moment, který tohle rozvířil – tj. projevy P.Šťastné – být jejím nadřízeným, tak by přinejmenším řešila velmi vážný problém. Zaměstnanec obecně může mít soukromé názory jaké chce, ale pokud je hodlá vyjadřovat veřejně v kontextu, který by mohl být spojován s jeho služebním postavením (zde jistě splněno), tak 1) v KAŽDÉM projevu uvede, že jde o jeho soukromý názor (zde tomu tak není) a 2) i tak se bude vyjadřovat v mezích elementární společenské slušnosti (ani to zde neplatí). (A samozřejmě, nebude používat služební e-mail atp., ale to byl případ J.Světlíka, ne zdejší, tedy pokud dobře vidím.)
Robertodpovědět 
            Re: Hlínas - Hirtenbrief12:16:14 27.05.2011
souhlas ve všech bodech.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Hlínas - Hirtenbrief12:26:28 27.05.2011
Pane Roberte:KRNAP není firma to je organizace podporovaná státem a tím pádem živena z našich daních.
odpovědět 
             Re: Hlínas - Hirtenbrief12:39:27 27.05.2011
Domnění, že organizace podporovaná státem by měla vnitřně fungovat nějak jinak než jakákoliv jiná firma, je jeden z největších průserů v této zemi. I proto se tady promrhá neuvěřitelná spousta veřejných peněz. Rozdíl je pouze v tom, že o tom, jaké jsou cíle firmy rozhoduje majitel, jaké jsou cíle organizace podporovaná státem rozhoduje ten, kdo je k tomu státem (=námi, tedy taky majitelem) zmocněn. Ale pro řízení platí naprosto stejné zákony, je úplně jedno, kdo daný subjekt vlastní. (Včetně toho, že pokud se mi ve firmě něco nelíbí, ventiluji to vůči majiteli.)
Robertodpovědět 
              Re: Hlínas - Hirtenbrief14:06:43 27.05.2011
i pod tohle bych se bez výhrad podepsal.
Lukas B.odpovědět 
           Re: Hlínas - Hirtenbrief12:45:44 27.05.2011
No tohlepane TURKU už pěkně zavání reklamou.Ještě jednou se ptám KRNAP je firma ??? Je to správa,organizace a čím, kým placena.Vydělává sama na sebe a nebo ji platí stát z DANÍ ?
odpovědět 
            Re: Hlínas - Hirtenbrief22:51:55 27.05.2011
No tohle milý anonymní hlupáčku, není reklama. 1) Možná jsi si nevšiml, ale na příkladu dvou případů z KRNAPu tady diskutujeme o hranicích veřejného vyjadřování zaměstnanců k předmětu zájmu jejich firmy. Máme v rukou dva excelentní případy, každý na jednom webu, ale na stejné téma. 2) KRNAP je normální firma. V podstatě akciovka nás všech občanů, kteří ji živíme svými daně.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Hlínas - Hirtenbrief11:10:11 30.05.2011
Prosím Tě vždyť TY jsi v diskuzi pod každým článkem.To jako, že vše víš a znáš ???
odpovědět 
              Re: Hlínas - Hirtenbrief12:40:15 30.05.2011
Možná jsi si anonymní hlupáčku nevšiml další věci - vyjadřuji se pouze k věcem, o kterých něco vím, nebo na něž mám nějaký názor. A za tím stojím (mj. celým svým jménem). Ostatní články většinou čtu, ale nediskutuji.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Hlínas - Hirtenbrief12:53:56 30.05.2011
Ano Kubíčku všichni víme, že jsi nejlepší jojo.
neználekodpovědět 
                Re: Hlínas - Hirtenbrief13:32:06 30.05.2011
Ale jo Neználku... když dojdou argumenty...
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: Hlínas - Hirtenbrief15:20:14 30.05.2011
Nedojdou učím se od tebe....jseš můj vzor...další level Brouk Pytlík, už se těším na tvoje komentáře.Jdu po tobě kolega z redakce.
neználekodpovědět 
      Re: Ke skilapovym trasam09:39:11 25.05.2011
Myslim, ze se dost mylite a dost mi krivdite. Stovik neni svetobod vesmiru ani pro me. Snaha KRNAP je podporovat mekke aktivity turismu, ale vzdy vsouladu s predmety ochrany prirody. Jakakoli aktivita mekke formy turismu je setrana jen do urcite intenzity, pak se z ni bohuzel stava stejne skodliva aktivita jako kazdna jina. Kdyz vezmete napr. cyklistiku, ktera se bude i v mistech, kde drive nebyla, ceduelemi tam navedete lidi a zver prije o posledni klidove misto v okoli, tak mi netvrdte, ze se pak jedna o citlivy pristup. To same se da aplikovat s prezimujicim tetrivkem a skialpinisty, kterych za posledni tri roky rapidne pribylo, smajdajicimi vsude mozne.
P. Stastnaodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam20:20:25 24.05.2011
Rikal jsem si puvodne ze k teto diskusi uz neni co dodat, ale slecna Stastna tomu fakt dala korunu ... nezbyva nez rict ze mi spadla brada, co vsechno je dneska mozne. Slecno Stastna, jestli vas nekdo po tomhle nevyrazi z prace, tak musite mit se zamestnavatelem opravdu nadstandardni vztahy ... :-o
Vitaodpovědět 
      Re: Ke skilapovym trasam00:35:35 25.05.2011
postelove? :-)
odpovědět 
       Re: Ke skilapovym trasam09:58:40 25.05.2011
Víťo ty jsi ale pořádnej kretén:(
 martanodpovědět 
       Re: Ke skilapovym trasam09:58:41 25.05.2011
Víťo ty jsi ale pořádnej kretén:(
 martanodpovědět 
       Re: Ke skilapovym trasam09:58:41 25.05.2011
Víťo ty jsi ale pořádnej kretén:(
 martanodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam06:55:01 25.05.2011
Jakkoli s madam Šťastnou nesouhlasíš, vyhrožování bonzem a zneužití toho, že vystupuje celým jménem, je svinstvo. Navíc, její názory sice nejsou oficiální stanovisko KRNAPu, ale asi to bude názorový mejnstrým jeho zaměstnanců, takže..
honza plocekodpovědět 
     Re: Ke skilapovym trasam09:46:18 25.05.2011
Nevim, proc na verejnem foru nemuzu uverejnit svuj nazor, kdyz se nejedna o oficialni stanovisko KRNAP? To uz jako do smrti nemuzu nic rict, jen proto, ze nekde pracuju? Vzdyt tato diskuze nema zadny spravni status.
P. Statnaodpovědět 
      Re: Ke skilapovym trasam14:37:37 25.05.2011
Petro, uvědomte si prosím několik věcí:
1. pohybujete se v diskusi na jedné z nejnavštěvovanějších tuzemských "autdůrových" (byť úzce specializované) stránek. určitě lze splašit návštěvnost, a troufám si odhadovat, že je srovnatelná ne-li větší než návštěvnost stránek krnapáckých.
2. píšete-li jako zaměstnanec krnapu, v čase obvyklé pracovní doby a pod svojí pravou identitou (což na jednu stranu velmi chválím), potom lze těžko nespojovat Vaše osobní názory s názorem krnapu.
3. kdybych si já, zaměstnanec nadnárodní stavební firmy zkusil podobná vyjádření z mého oboru, letěl bych na hodinu a nikdo by se tomu nedivil (a já také ne). od toho mají firmy i veřejné organizace své řiditele, odbory vnějších vztahů a tiskové mluvky, a bez jejich pověření se do medií neplácá (promiňte mi ten výraz prosím).
4. nikoho nikam bonzovat nemíním. nejste jediná z ochranářské branže pravidelným návštěvníkem lezce. chci vás spíš upozornit na zvyky z civilizovaných zemí.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam09:42:29 25.05.2011
Pro vsechny, aby bylo jasno, NAZORY PETRY STASTNE NEJSOU OFICIALNIM STANOVISKEM KRNAP. Je to pouze jeji soukromy nazor, protoze jsme na diskuznim foru, kde je svoboda slova a nazoru (tedy aspon doufam).
P. Stastnaodpovědět 
    Re: Ke skilapovym trasam19:30:12 25.05.2011
Pani Petro vy jste blazen!!!
Michalodpovědět 
   Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum06:23:53 25.05.2011
Papírové povolení má ještě jednu výhodu navíc, kterou jste nezmínila. Pročež doufám, že je netisknete na křídový papír.
honzaodpovědět 
   Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum09:08:16 25.05.2011
"Dej blbcovi funkci a vymysli lejstro."

A co to s tim papirovym povolenim udelat nejak jako s smskama v Praze v MHD. A udelat to tak i pres email.

Myslenkovy pokus: Clovek chce o vikendu na ledy, tak si nekde na webu nebo smskou zarezervuje termin. Prijde mu potvrzeni s nejakym kodem, ve kterem bude ukryt datum a cas platnosti povoleni a pocet lidi, na ktere se povoleni vztahuje. A kdyz o vkendu v lese narazi na zeleneho muzicka, tak mu ukaze tenhle kod, zeleny muzicek si nejak mobilem overi platnost kodu a je klid. Kdyz se kod dobre vymysli, tak by mu na to mohla stacit nejaka java aplikace v mobilu, nemusel by ani nekam telefonovat. Kdyz se to vymysli spatne, tak at si zeleny muzicek kazdy den rano v 8:30 necha v infocentru vytisknout seznam kodu platnych pro tento den.

Vyhodu to ma, ze to muze fungovat samo na nejakem serveru ve dne v noci. Nevyhodu to ma, ze si takhle nekdo muze zaregistrovat celou zimni sezonu pro sebe. Ale to by slo osetrit nejak jakoze pri rezervaci se musi pouzit nejaky identifikacni udaj (jmeno, telefon) a kazde jmeno se muze zarezervovat jenom obcas a pokud chce casteji, tak holt musi klasicky v 8:30 rano bouchat na dvere.
jx zeroodpovědět 
    Re: Pro dobrotu - na žebrotu, aneb k ledopadum14:02:52 25.05.2011
Petra má pravdu v jedné věci. Kdo jezdí mapu republiky, je sračkář. Kdo by ji chtěl jezdit navrch ještě legálně, tak tuplovanej.

Petro, dle Vašeho jména budete mít blízko ke skalám, budete asi horolezkyně a jako takové Vám držím palce ve všech Vašich, byť pracovních, aktivitách. Vyžeňte už konečně tu neukázněnou, chtivou a demagogickou svoloč z Vašich hor.

A až ta zvěř bude pryč a všude bude klid, mohli bychom si pak spolu sjet tu mapu republiky a dole v hotelu Horizont... víte, jak to provedl pan výpravčí Hubička s těmi razítky, ne?
Don Juanodpovědět 

 v kostce14:15:48 25.05.2011
tak jenom v kostce. Krkonoše zůstávají i nadále pro skialp (jež je z podstaty free- sportem) a ledolezení zavřené. To je realita. KRNAP neudělal vstřícný krok vůči měkkému outdooru, ale alibisticky si umyl ruce nad celou problematikou zařazením pár značek mezi skialp terény a povolením BF na papír.

jen se zeptám: 4kolky a skůtry - ty honí a pokutuje kdo? v reálu jsem nikdy neviděl (narozdíl od pokutovaných skialpinistů, lezců). němečtí, polský a bohužel i český turisti, kteří si to v zimní sezóně štrádují z Dvoraček na Labskou ne podél tyčí, ale v širokém x-stupu, tak, že značená cesta vypadá, jako kdyby po ní přeběhlo stádo bůvolů. kdo např. kontroluje toto - je to pohyb mimo vyznačenou trasu (a na běžky se tam dát skoro nedá, protože stopa je absolutně rozšlapaná).

KRNAP démonizuje skialp a lezení, tiše toleruje pohyb různých vozidel, absolutně zazdívá mtb a ještě zaměstnává lidi bez špetky sebereflexe, kteří se tady jsou schopní prezentovat stylem "poď na mě z boku".

tolik v kostce. Nepřipadáte si jako v Kostce?
janekodpovědět 
 Re: v kostce19:50:19 25.05.2011
Petro Stastna , co mi reknete na to ,ze jsem dostal pokutu po te co jsem odbocil z cesty smerem na Studnu neb na ceste jsem potkal nekolik skutru a roleb ktere jezdili mezi Polskou ,Lucni a Virovkou,ano ja jsem porusil zakon a pokutu jsem si zaslouzil,ale ty silne motorove snehove stroje nenici prirodu a nevyrusuji tetrivky svym hlukem v jejich zimovistich nahodu vic nez ja smajdajic na plankach? mimochodem jsem byl pokutovam zelenym muzikem od KRNAP ,ktery me dostihl na skutru! Co takhle zavest zakony pro vsechny stejne a sejmout i ty skutrare a rolbare?
Nebo nam v te kave plave jeste neco jineho?(citat z filmu)
Michalodpovědět 
  Re: v kostce06:49:21 26.05.2011
No jediné co mě tady z toho vyplívá..KRNAP( i zelení ve vládě nám to předvedli co jsou zač ) organizace s pár jedinci podporovaná státem.Tito jedinci si vytvářejí svoje zákazy v podstadě všude kde můžou být jejich tzv. ochrana přírody vyděna.No a nejhorší na tom je, že zákazy se vztahují na horolezce,bikery,snow+lyže a skialp...na malé organizace, kde jim vše zakážou a mají plusové body a vykázanou činnost.No a turismus, stavění hotelů, otevírání nových turistických tras pro tisíce výletníku hmmmmm to je v pořádku )tam to tetřívkům,rostlinkám nevadí), ale tady už mají krátké prsty:peníze vládnou všude a dobře.
odpovědět 
   Re: v kostce13:16:17 26.05.2011
pod to se podepisuju
janekodpovědět 

 Pěknej sjezdík09:47:54 26.05.2011
http://tro-ski.wz.cz/jamy2003.htm
Papoušodpovědět 
 jen tak na okraj....09:43:20 30.05.2011
Jsem velice rád,že armáda má tak hezké vztahy s KRNAPEM...škoda,že totéž moc neplatí ve vztahu parku k místnímu obyvatelstvu.S oddílem "horských myslivců" jsem se setkal v zimě na Vrbatce,sedíce u jednoho stolu s velitelem,brzy pochopil,že v armádě je vše při starém(vojnu jsem si odbyl ještě za komančů).Z proslovu komandýra vyplynulo,že celá jednotka se motala někde mimo tyče,došlo i na setkání s pracovníkem Krnapu - velitel všem v boudě hrdinně sdělil:"sem mu to vysvětlil".Také bych chtěl armádě poděkovat,za to,že nám(někdy na přelomu roku) ukázala nízkoletící Gripeny v akci:v 700m nad mořem se nám barák klepal až do základů a o pár stovek metrů výše bytující tetřívek z toho jistě měl nesmrtelnej(možná i smrtelnej)zážitek.
Kid Psanecodpovědět 

 Skialpy v Krkonoších jsou prospěšné!06:51:05 03.06.2011
časem Petra dostane befelem šířit pozitivní zprávy: http://goo.gl/aD1sd
Papoušodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179558)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Reservoir Dogs Ext. 7a+ Kalymnos
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (94)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (9)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 273 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.