LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
42.Galeová 10269
43.Fajkoš 10259
44.Pelíšek 10156
Bouldry:
42.Radouchova 8656
43.Štambachr 8612
44.Kalvas 8603
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142231 cest
Nové přelezy:
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc
Top Gun 10-
Pedrův Smr 10-
Sinter Wan 7b+

Stěny
Vertigo lezecké centrum - Bratislava
Adrenaline Pit - Praha 1 – Nové město
boulderingjicin - Jicin

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

To Hell and Back, E10 6c, 25-30m

V pátek 24. srpna dokončil Dave MacLeod další těžkou a morálovou cestu a připsal si tak na konto další obdivuhodný prvovýstup.

Cesta se naleza na Hell's Lum v Cairngorms. Cestu byl pripraven prelezet pred TV kamerami pro show nazvanou Great Climb. Tato byla ale zrusena pro neprizen pocasi
Dave cestu popsal jako "nestrasidelnejsi den v mem zivote", kde asi v 25m, "pad z, nebo  nad klicovym mistem by znamenal smrt". Dave rika, ze to nebylo strasidelne jen pro nej a to mu pripomnelo moralove a technicke vystupy, kde clovek dava v sazku svuj zivot.

Cesta vede velkou hladkou kolmou stenou napravo od vodopadu Hell’s Lum, vyse protina Cariots of Fire a konci hladkou, previslou hlavni stenou. Pad odkudkoli nad prvni pulkou prvni delky by se prezit nedalo. 

z www.ukclimbing.com



v.jester   [úpravy] 20:55 31.08.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 cink22:25:45 31.08.2007
Hmm, to se asi dost poleze :-)
George-jpodpovědět 
 Re: cink08:11:36 01.09.2007
o tom je (hard) grit :}
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: cink10:07:24 01.09.2007
Že by nový typ ruské rulety? Britská ruleta?
Daliborodpovědět 

 klobouk dule10:23:47 01.09.2007
ma ucta panecku...holt kdo to ma dany,ten to ma dany...
honzaodpovědět 
 Re: klobouk dule19:49:26 01.09.2007
takže vlastně 6c solo...???
odpovědět 
  Re: klobouk dule22:12:31 01.09.2007
Neni 6c jako 6c zvlaste ne v Britanii
Stepan ptacekodpovědět 
  Re: klobouk dule08:56:05 02.09.2007
jestli se nemejlim, tak britský 6c by mělo zhruba odpovídat francouzskému 7c+
míraodpovědět 
   Re: klobouk dule09:42:04 02.09.2007
na 8a.nu píšou dokonce něco o 8a+ !!
odpovědět 
   Re: klobouk dule22:03:12 02.09.2007
Až pokud vím, tak ona britská 6c může za jistých okolností odpovídat taky 8c. Nebo klidně i víc, ono se to prostě - tak, jak tomu rozumím - nedá jednoduše srovávat. Jde totiž o těch strašidelných E10 před tím. (6c určuje jen technickou náročnost nejtěžšího místa, celkový záhul je vyjádřen tím E10.)
/Je to tak, Štěpáne?/
Robertodpovědět 
    Re: klobouk dule22:52:00 02.09.2007
Roberte muzu jenom rict to co rikam vsem co jsem s nima tady byl lizt kdyz se me zeptali stejnou otazkou. Podle myho se tyto stupnice prevest nedaji, ale jinak mas zhruba pravdu je to mazec. Ale jak si clovek mohl vsimnout na jeho E11 tak ne vzdycky se u toho muze zabit. Na kolika cestach na pisku si muzes hodit pres dvacet metru tlamu do kruhu a nemusi to byt zrovna zanej extrem. Je to tady zkratka jiny. Chce to zkusit a naucit se.
Stepan ptacekodpovědět 
 Re: klobouk dule22:13:03 02.09.2007
myslis jako ze kdo se narodil s poruchou pudu sebezachovy?
odpovědět 

 ....14:23:25 02.09.2007
Více info o tomhle výkonu na http://www.davemacleod.blogspot.com/ .
Hanszodpovědět 

 ...20:22:33 02.09.2007
tem anglanum z toho jejich hnusnyho pocasi uz asi poradne jebe. Takto tam maji zabitej dalsi jiste krasnej smer kterej uz nikdo nikdy nepoleze .. ale dobre jim tak.
2. le�ecodpovědět 
 Re: ...15:00:23 03.09.2007
ale takhle se to přece dělá i u nás na písečku - někdo ve své silné chvilce bachne šílené IXa s jedním kruhem na 50 metrech, omylem to přežije a nádherná lajna je v prdeli - takových se tam dá potkat- to už není o tradici, ale o blbosti...
odpovědět 
  Re: ...15:13:58 03.09.2007
asi tak nějak....
Papoušodpovědět 
   Re: ...09:11:29 05.09.2007
Třeba takový Paralelní sólo, to je taky zazděněj směr
Darijůs Kasparajtisodpovědět 
    Re: ...17:37:19 05.09.2007
Ty se uč matiku a přestaň si pouštět hubu na špacír.
Papoušodpovědět 
  Re: ...17:26:11 03.09.2007
hm vyjimecnej vykon, ale v cem?
Ze je nekdo uchyl, je vcelku bezne.
Ze si nekdo ceni vic pseudoslavy nez vlastniho zivota, je uz na diskusi. Ze je peknej smer zazdenej pro ty co maj vlastni zivot vic v ucte, je docela na hovno. Ale aspon je vo cem cist...
lacoodpovědět 
   Re: ...09:20:05 04.09.2007
Běžte všici mudrci do háje s brekem o likvidaci pěknýho směru! Asi ta linie nebyla zas tak jedinečná - nikde jsem se nedočetl, že by pod ní stepovaly zástupy borčíků s vrtačkama, losovali, kdo bude první a Dave jim to vyfouknul ve chvilce, kdy se museli jít vyčůrat. To, jakým stylem to udělal, je jeho volba, my ho můžeme jen obdivovat nebo si klepat na čelo (nebo oboje). Skále na rozdíl od budovatelů nýtových žebřů nijak neublížil. Kdo si to chce mocí mermo vylízt, ať si hodí rybu. Když to dá v kuse na první voko, bude to mít i tak větší hodnotu než RP "standardně" odjištěnýho směru s předem nacvakanýma presama v nyplech po dvou metrech, to vše po dvouměsíčním nácviku.
JHodpovědět 
    solisticka linie14:43:12 04.09.2007
ale jo, pravdu mas, asi byla hnusna, nikdo ji nechtel a zustala by na vocet. Jeste ze ten Dave je skromnej a nevybiravej. Cert vem humroidni Anglii a vivat nove generaci ceskych prvovystupcu. Ti lezou tak dobre ze nemaji zapotrebi exhibovat takovyma ...
lacoodpovědět 
    Re: ...22:33:22 04.09.2007
Naprosto s Tebou souhlasím, JH.
Robertodpovědět 
   Tohle je špička15:32:26 04.09.2007
Myslím, že někam sem směřuje horolezectví. Takhle se odehrávají největší výkony. Umělé stěny a borhákové žebříky jsou jenom průpravou na opravdové lezení. Tak to vždycky bylo a vždycky bude.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Tohle je špička16:46:29 04.09.2007
aaa otec fura promluvil. a ze jste si pane turek vyvojem horolezectvi tak jisty, kdyz skoro nelezete:)))
sladicodpovědět 
     Re: Tohle je špička22:08:41 04.09.2007
Odkud se známe? Lezli jsme spolu? Myslím, že moje lezecké deníčky jsem nikdy nikomu neukazoval. My pětkoví lezci, co někdy za někým vylezeme sedmu, takovou potřebu nemáme.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Tohle je špička16:59:08 04.09.2007
Zapnout čistě nejty a přelézt brutálně těžký lezení, je mnohem obtížnější, než si říct hop nebo trop necvakat a vylézt cestu s rizikem podlahy. Ale teoretici to samozřejmě vidí jinak.
J.odpovědět 
     Re: Tohle je špička10:56:20 06.09.2007
Myslím, že srovnáváš nesrovnatelné. Není to těžší. Obojí je těžký, ale každý jinak. Že vás to vůbec baví srovnávat věci, který srovnávat nejde. Obojí je bomba, proč neplesat nad obojím? Proč to navzájem shazovat? ... Klasik by řekl: To jste blbí, nebo co? ... Trochu mi to tak připadá. Možná je to tím hnusným počasím, že se venku nedá lízt. Nazdáár.
Kočkaodpovědět 
      Re: Tohle je špička11:04:24 06.09.2007
Co já vím, tak jeste nedávno pan Kočka psal cosi o zebricich v labaku! ze by ted zmena nazoru?

alespon, ze uz vam to doslo :)
Mikiodpovědět 
       Re: Tohle je špička11:47:38 06.09.2007
Jaké má názory pan Kočka, či jestli je změnil, to opravdu nevím. Já jsem ta Kočka, ne ten Kočka. Zdárek.
Kočkaodpovědět 
      Re: Tohle je špička12:33:15 06.09.2007
Souhlas. To nejde srovnávat. Tenhle výkon je něco mimořádnýho, Mráza, Adam O., jsou mimořádný v jiným stylu, Špek v jiným a slovenský himalájci teď šokují svými úžasnými výkony zase jinde.
Snad jde uznat i výkon z toho druhýho, ne? Někteří špičkoví to střídali (Moffat, Moon).
Dagodpovědět 
    Re: Tohle je špička17:49:30 04.09.2007
Souhlas s Kubou Turkem. Cvakat expresy po pár metrech i v nelezitelném terénu s krátkým pádem do vzduchu postrádá onu složku lezcovo osobnosti, které říkáme psychická zátěž. A jistě tím nemyslím vztek, že to nedám. Jde o hop a nebo trop najednou provždy. To je jiný kafe. Tady se to všechno pospojuje pro tu beznávratovou chvíli. Bez výše zmíněné psychické složky je to spíše zábavná gymnastika. S ní je to osobní drama, vyšší dívčí.
Alenka
Alenkaodpovědět 
     Re: Tohle je špička18:07:23 04.09.2007
pro vizionare vyvoje lezeni. uz jste asi dlouho nebyli ve skalach. 99,9% lidi leze pro radost z pohybu, z toho ze muzou vypnout z kazdodenni rutiny. toto bych videl jako vyvoj. vykon Dave MacLeod-a je bomba, o tom zadna, bylo mu z hury dano vic odvahy nebo mensi pud sebezachovy. nekomu staci k adrenalinu stat kotnikama nad hakem, nekomu k podobnymu zazitku potrebuje jit o holej. ale nazvat to vyvojem v lezeni muze "odbornik" typu p.Turka.
sladicodpovědět 
      Re: Tohle je špička22:06:16 04.09.2007
Že lidi lezou pro radost z pohybu, je sice pěkné, ale to nic neříká o tom, kde je lezecká špička. Na jména dnešního kalibru jako Mrázek a Sedláček, se za pár let zapomene. Jména jako Preus, Perry- Smith, Harding, Arnold, Albert, Huberové (u nás např. Pochylí, Koller), zůstávají v historii. To není nic proti přelézačům cizích cest ani překližkářům případně dojišťovačům, to jenom konstatuji.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Tohle je špička09:07:36 05.09.2007
Paul Preuss byl ve sve dobe absolutni extratrida. V Alpach vylezl pres 1 200 cest, z toho vice nez 150 dodnes vyznamnych prvovystupu. Lezl obvykle solo.
Mezi jeho prvnim a poslednim vystupem uplynulo 5 let. Zabil se ve veku 27 let.
retezodpovědět 
       Re: Tohle je špička12:16:47 05.09.2007
.. a ti co se rozmazli o zem nevhodne driv nez se stacili zapsat do tvyho vedomi tam prirozene chybi.
l.odpovědět 
        Re: Tohle je špička13:09:33 05.09.2007
Je úžasné jak jsou si někteří jistí tím, na koho se zapomene a kdo zůstane zapsán, nevím nevím, kde berou tu jistotu, já ji tedy nemám, ale zrovna u nás jména jako Mrázek či Ondra zůstanou v historii zapsaná zcela určitě a na některé z těch, co jmenoval KT si časem vzpomene jen pár skalních. Vzhledem k tomu, že lezení beru jako dobrý relax, mě tyto výkony zanechávají naprosto chladným, neboť nepřináší zhola nic k rozvoji a prospěchu lidstva stejně jako celé lezení.
Vlkodpovědět 
         Re: Tohle je špička13:48:39 08.09.2007
Aby to navypadalo, že jsem celá divá z Kuby Turka. Ale je jisté, že Pochylý a Koller jsou historická esa a hlavně tvůrci filosofie horolezectví. Ti kluci z tělocvičky (Tomík a malý Ondra) nemají nic společného s těmi velikány horolezectví. Cvičenci se moří se hlavně v oblascích mága a pak cvičí na skále a jen cvakají hotová jištění. To přeci nemá s horolezectvím nic společné. Třebas Pavouk neudělal ani shyb a byl dole lempl. Já byla taky v sudoku v semifinále MS a nikdo se po mne ani neštěkne.
Alena
Alenaodpovědět 
          Re: Tohle je špička10:43:19 10.09.2007
Sudoku asi není sport, odehrávající se v záři reflektorů, jako to prudce populární horolezectví...:-)))
odpovědět 
       Re: Tohle je špička14:51:36 05.09.2007
hmmm dalsi myslenka dne:)) takhle kategoricky tvrdit, na koho historie zapomene a na koho ne, klobouk dolu, to mate doma hooodne dobrou kristalovou kouli. na druhou stranu, osobne Vas nezna skoro nikdo z aktivnich lezcu, ale svymi moudry se uz do historie zapisujete.
sladicodpovědět 
     Re: Tohle je špička18:09:53 04.09.2007
k alence a vyssi divci: zazila si nekdy ten zazitek ze cejtis ze spadnes, ale vis ze nesmis, ze je to konec. asi ne
sladicodpovědět 
      Re: Tohle je špička19:21:51 04.09.2007
se to tu ale pekne hnulo, vid Tome, tak treba:)) Jinak sem prekvapen japa mohli tu Horolezckou Abecedu napsat bez takovyho vizionare jako je vyhlaseny extremista a solista Kuba Turek. Mozna by taky mel aplikovat na trenera deti a mladeze. Rodice by tyhle rady urcite uvitali.
Takze:
Gral lezeni a horolezectvi = smrt v sutovisku

solistovi pohnutky chapu, ale maj si to nechat pro sebe, nebo jen do hospy, ale to se blbe prodava
l.odpovědět 
       Re: Tohle je špička22:32:35 04.09.2007
Nazdárek Laco, když už je K.T. nesmrtelnej svojí pitomostí, vyčlenil bych z rozpočtu nějakou tu kačku a poslal byćh ho pár takovejchhle cest přelíst( když ví, o čem to lezení vlastně je ) klidně bych se na nějaký to videíčko mrknul, jak se zapisuje do historie lezení:)))
adafanclubZávistodpovědět 
        Re: Tohle je špička23:07:38 04.09.2007
Hele, mě by opravdu zajímalo, proč takoví anonymní hlupáčci převádějí normální diskusi o nějakém jevu (zde jde o to, zda je to úžasný výkon, který horolezectví někam posouvá) na osobní výpady. Fakt nevím, nemůžeš mi v tom pomoct?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Tohle je špička23:10:50 04.09.2007
Hele, mě by opravdu zajímalo, proč takoví anonymní hlupáčci převádějí normální diskusi o nějakém jevu (zde jde o to, zda je to úžasný výkon, který horolezectví někam posouvá) na osobní výpady. Fakt nevím, nemůžeš mi v tom pomoct?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Tohle je špička06:41:13 05.09.2007
Jestli ti můžu pomoct, tak bych to viděl asi takhle. Lidi si vážej inteligentních názorů, nějakých nových připomínek a postřehů. Jenže ty tvoje žvásty asi nikoho moc neberou. A ještě k tomu těch pitomostí, co píšeš, je spíš víc, než nula ( což by byla optimální). Tlačí se ti máslo z uší, protože ho máš plnou hlavu a taky by sis měl každý den ráno vykloktat, abys lidi netrápil. A taky trochu zhodnotit svojí minulost, která na člověka vrhá buďto světlo, nebo stín. Třeba by nebylo špatný zvolit nějaký druh pokání, očisty atd.
Doufám, že se mi povedlo ti trochu odpovědět na otázku.
S pozdravem UV KSČ
topkomoušodpovědět 
          Re: Tohle je špička22:54:13 08.09.2007
...nepovedlo. Vždycky jsem si myslel, že diskuse se vedou o argumentech a nepletou se do toho osobní věci. Že pokládáš za určující směr horolezeckého vývoje francouzský styl, je Tvoje věc, možná máš k tomu i dobré důvody, ale nějak mi tady chybí. (Pokud chceš diskutova o rudé totalitě a mé roli v ní, jsem Ti k dispozici. Prosím, aby ses představil.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Tohle je špička13:56:13 08.09.2007
Alenka pro Sladiče. Někdy mám v horách odlezy na celou délku lana, někdy se podaří dát jedno dvě jištění. Vím co je stát deset metrů nad čokem i co je to nebýt zajištěná vůbec. Do sportovních cest jezdím po úrazech nebo když dlouho nelezu. I tak je to nuda.
Alena
Alenaodpovědět 

 Honič ega20:49:08 04.09.2007
No v podstatě je to další honič ega. Psychický aspekty lezení si mohl vychutnat úplně stejně, kdyby si střihnul nějakou cestu OS sólo. Jenže to by po něm nezbyl pomník v podobě nelezený cesty a jeho honičský výkon by upadnul v zapomnění. Tak zazdil další směr, kterej se mohl lézt. Pro mě to není hrdina, ale namyšlenej pi*us.
Mykodpovědět 
 Re: Honič ega21:20:58 04.09.2007
Mista maji spoustu, prijde mi ze volis trosku ostra slova! Kazdy leze dle sveho a kazdy ma jiny cil, kteryho chce ve svem lezeni dosahnout. Proste to tak u nich funguje. Je to jeho styl, proc ho omezovat. Stejne tak muzes nadavat na lidi co delaji cesty na pisku a nejen tam....Reagoval bych trosku zdrzenliveji...
Mrndaodpovědět 
 Re: Honič ega22:27:08 04.09.2007
Myku, u mne jsi vůl.
Doktorodpovědět 
 Re: Honič ega07:47:26 05.09.2007
Hele Myku a vy všichni hustokládisti co tady melete o zazděný linii, kterou už si nikdo nebude moct zalízt. Vyjeďte občas ze svejch zapušenejch domovů a zjistíte, že takovejch linií ještě vůbec nevylezenejchje tuna a nikdo se do nich moc nehrne. Přijeďte třeba do ádru a okolí a můžete zachraňovat linie na každým rohu, jenže to by stálo trochu víc úsilí nežli blbě kecat na netu...houwgh, jdu makat.
Karbyodpovědět 
  Re: Honič ega08:06:39 05.09.2007
Moje řeč. Myslím si, že například na písku je plno cest, jak pro klasiky, tak pro více sportovně laděné...každý si může najít to své, pochybuji, že se mu vyčerpají možnosti kde si zalézt něco nového dle jeho gusta, nebo vytvořit prvovýstup. Debata o zkažené línii mi příjde směšná, když těch opravdu zkažených je hrstka, ten zbytek odvážných cest se také občas leze a před těmi jedinci, co se k ním propracují řádně smekám.
čajodpovědět 
  Re: Honič ega11:06:00 05.09.2007
Kecy.
Zkus si dneska někde udělat hezkou V,VI,VIIa aby to nebyl kvak nebo hlemzačka po hnusný skále. Možná v Ádru nebo Labáku něco najdeš, ale dá to pěknou fušku to hledat. V oblastech jako je Tisá, Rájec, Ostrov, Skalák, Prachov musíš mít štěstí, abys něco našel. Předloni se dokonce v Rájci dělaly závody, kdo ještě stihne udělat cestu. Časem budeš hledat VIII, pak IX, pak X a i v Ádru.

To je ale stejně jedno, o tom jsem nepsal. Maňas, kterej si objedná televizi, aby mohl do světa troubit, že udělal vraždu a nad prvním kruhem hrozila podlaha, která se nedala přežít, to nedělal proto, že si chtěl vychutnat psychický aspekty lezení, ani proto, že chtěl udělat cestu pro ostatní, ale protože je honič.
Howg.
Mykodpovědět 
   Re: Honič ega12:09:05 05.09.2007
Příteli, ten chlapík neobsadil žádnou VI,VIIa...ale teoreticky 8a+ ve francouzský klasifikaci. A to, že potřebuje taky něco koupit k snídani a k tomu jsou potřeba frfňáky mu neber, je holt šikovnej a to mu přeju. Houwgh.
Karbyodpovědět 

 krasojezdkyně, sestro akrobatů!09:41:20 05.09.2007
sem si to nějak spojil v kebuli, že ten englickej tradicionalistickej styl na "éčkách" (včetně prvovýstupů) je nácvik morálovky s lanem shora a pak bumforciózně veleslavné nebezpečné přelezení odspoda. připadá mi to jako cirkusový přemet přes slona nadál s průskokem skrz hořící obruč a k preussovskému klasickému modelu to má daleko stejně jako francouzský cometrtonejt styl. u takovejch cest vidím hodnotu v OS stylu a v "klasickém pískařském AF odspodu", ostatní styly vidím dáááleko na vocase. teda možná jsem si to v tý kebuly sesumíroval blbě a nějaký zkušený anglolezec mi to vysvětlí, za což předem děkuju.
Lukas B.odpovědět 
 Re: krasojezdkyně, sestro akrobatů!17:52:04 05.09.2007
Mozna mas pravdu, ale zapominas na to,ze po takhle udelanem prvaci zustane skala (cesta) v puvodnim stavu. Takze vsichni opakovaci muzou zkusit styl prelezu vylepsit. Ve vetsine pruvodcu se uvadi u tezsich cest take OS, pokud nejaky je. Jinak nacvicovani prvovystupu je zalezitost az nekolika poslednich desitek let, dost velky pocet "pomniku" byl vylezen odspodu. Bezpochyby na to mela vliv i zmena zpusobu delani cest sportovnich..
Mysakodpovědět 
  Re: krasojezdkyně, sestro akrobatů!07:41:00 06.09.2007
díky. já si nebyl jistej, jestli je v kraji zvykem nacvičovat. naturfreundlich to dozajista je a ve srobnání s franouzským a czech stylem téměř absolutně.
Lukas B.odpovědět 
   Re: krasojezdkyně, sestro akrobatů!08:09:14 06.09.2007
Že by tu někdo poslouchal Traband?
odpovědět 

 Bezpecne moralovky?12:22:30 05.09.2007
Bez nejtu a skob, nejde zalozit - je z toho free solo s lanem..
Jisteni je od slova jistit, tezkej krok ve 20m kde hrozi podlaha neni jisteni ale vrazda.. Mam rad "bezpecny moralovky" - tezkej krok vysoko nad jistenim, ale pri padu nehrozi podlaha, police atd. Prvni jisteni - bezpecny odskok = nekde 10m, nekde cvakat ze zeme.., dalsi tak aby nebyla podlaha/police atd. Paradoxne na lehcich/polozenych cestach je potreba jistit husteji nez na tezkych/previslych, realita je naopak "v lehkym se nepada tak free solo, v tezkym nejty po metru". Kde je prostor tak at se lita klidne 50m, kde jsou hroty/police, tam jsem pro hustejsi jisteni. A na absolutni vykony je free solo (obcas si taky dam ;-)..
Gl.odpovědět 
 Re: Bezpecne moralovky?14:34:29 05.09.2007
dobre napsany, v tomhle vidim smer, kam by se melo skalni lezeni ubirat, ve francii to pochopili uz pred x lety, u nas se nastesti diky par osvicenejm tak deje taky. skutecnost, cim tezsi cesta tim lip odjistena je dilem egojistu, kteri se bali padat. hudy to kdysi vystihl jednoduchou vetou. "mohl jsem vylizt vsechny smery v labaku do IXa OS free solo, a to by bylo pomniku, ale k cemu" cesty jsou od toho, aby se lezly, ne aby se autor v duchodu mohl kasat, jak byl kdysi odvaznej.
sladicodpovědět 

 Pro Vlka a nejen pro nej15:22:27 05.09.2007
Vlku srovnavat  jmena jako Preus, Perry- Smith, Harding, Arnold, Albert, Huberové (u nás např. Pochylí, Koller) s 14 tiletym  vyrostkem kteremu tece mliko po brade a tvrdit ze na ty prvni se zapomene, kdezto ten zustane zapsan v historii, neni uz ani odvazne, ale cira hloupost hranicici se stavem kdy je navsteva prislusneho lekare temer nezbytna. Je tezke predpovidat kdo zustane v histori zachovan a kdo ne. Cas je jediny cinitel ktery ma konecne slovo. Byl u nas kdysi Honza Prochazka- Chroust ktery ve sve dobe zaril podstatne vyrazneji nez Adam , no vidis a kolik mladych dneska vi o jeho existenci. Nech to rozhodnuti casu treba bude I tvou modlu akceptovat.
Richardodpovědět 
 Pro Richarda17:31:11 05.09.2007
Richarde, jsem rád, že ti není lhostejný můj zdravotní stav, mohu, tě však ujistit, že lékaře navštěvuji naprosto pravidelně, naposledy v pondělí a byť mě to stálo mrzký peníz byl jsem uznán schopným vykonávat svoji profesi bez omezení, za pár dní jdu ke svým oblíbeným upírkám a ty by mě jistě informovaly, pokud bych náhodou trpěl nějakou závažnou pohlavní chorobou, navíc několik posledních let se stýkám s lékaři a zdravotním personálem nejméně pětkrát do týdne a mnohdy i o víkendu, takže pokud by nastaly nějaké závažné změny na mém zdraví, jistě by byly včas odhaleny a přistoupeno k léčbě. Pokud se dobře dívám nikoho jsem nesrovnával a nikoho konkrétního, kdo by mohl skončit na smetišti dějin, nejmenoval. Tím jsem se alespoň nedopustil omylu v tom, že Pavouci a Igor jsou naši ( chápu-li to správně ve smyslu cizí a naši ), neboť pokud se nepletu jsou to Slováci a s těmi jaksi nejsme v jednom státě už pomalu nějakých pár let, místo nich měli být uvedeni asi jiní naši.Vzhledem k tomu jak se lezení vyvíjí, ať se to komu chce líbí či nikoliv, tak jako v každém jiném sportě bývají zaznamenány vždy jen hodnotné výkony, vždy platí dál, výš rychleji. A oba mnou jmenovaní současní naši toto splňují, pokud je někdo mistr světa ať dospělý či junior bud jím už navždy a výsledek zůstává zaznamenán z historie jen tak nezmizí. Stejně tak konkrétně dnes jsou dle mého názoru ( neudělal jsem si průzkum, kolik lidí chodí pouze na stěnu, kolik pouze na skalky, kolik pouze do hor, kolik jich kombinuje různé druhy lezení...) pro většinu lezců důležitější srovnání kdo, co, jak a třeba i v kolika letech ...vylezl na skalkách, ev. v bigwallech, protože to lze dobře porovnávat, poměřovat se ... a o to taky mnoha lidem asi jde, ale třeba se pletu a vše je úplně jinak.
Vlkodpovědět 
 Re: Pro Vlka a nejen pro nej19:54:30 05.09.2007
no kdyz se na lezeni kouknu z ciste vykonnostniho hlediska, tak se nabizi srovnani vykonu mrazy s nedavnym vystoupenim pana sebrleho v osace. rekl bych, ze ve svem sportu dosahli oba stejneho levelu. a to ma mraza body k dobru, byl ve sve dicipline prvni maestro s ceskou obcankou. a ze by atleti za par let zapomeli jmeno sebrle, no uvidime. a nejakeho pana zatopka si vybavi nejen atlet. ten byl shodou okolnosti taky prvni:)
sladicodpovědět 
  Re: Pro Vlka a nejen pro nej11:06:27 06.09.2007
se Sladicem naprostej souhlas!
Mikiodpovědět 

 Blud za bludem...17:39:59 05.09.2007
Precet jsem si vsechny komentare a obcas se dost pobavil.
Na ostrove se hold lezecka vetsina shodla, ze nektere steny ci oblasti zustanou zachovany bez kruhu a borhaku. Takze chudak Dave nemel moc na vyber. Teda na vyber mel, bud cestu vyleze, a bude zajistena tak jak je, nebo ji necha nejakymu jinymu sobci.
Ty bludy o moralovkach, vrazdach a zabitych liniich jsou stejny jako kdyby nekdo psal pod clanek o nejaky novy jedenactce napr. v Jure o honicich ega, co nemaj na to cestu vylezt, a tak si udelaj nytovy zebrik a nacvicuji ji po metru. Sobci jedni.

Myku, to ze uz nejdou udelat novy sesky treba v Tisi, je mozna pravda. Ale naprosta vetsina cest je tam krasne odjistena, tak nechapu proc si porad stezujes.
Mysakodpovědět 
 Re: dlub za dlubem...18:12:50 05.09.2007
sto nemoch rict driv, ze von chudak vlastne nesmel?!? Mysaku ses si jistej? Hele, skutecne si tam nesmel dat ani jeden nejt? Skoro se mi nechce verit. Ze by britsky pravidla lezeni byli jeste zabavnejsi nez cesky... No voni jsou prej anglani schopny nalejt mliko do piva, takze mozny je asi vsechno... Jeste to mohl lizt bez mg, aby to mel preci sportovne hodnotnejsi! navic nam tu vsem zkazil tendleten..vonsajt:)), no von ten vonsajt stejne neexistuje, tak je to jedno. Hlavne ze David nespad, by si pak Claira musela najit jinyho typa...
lacoodpovědět 
  Re: dlub za dlubem...18:24:56 05.09.2007
Jistej nejistej, neni to jedno..
Bejt to krapet vic na jihu tak ti to reknu jiste. Skotsko lezecky neznam dost oblasti, rekl bych vetsina, je tam tradicni. Tradicni znamena BEZ, takze asi nesmel. Jinak se ve Skotsku najdou oblasti jak sportovni, tak smisene.

PS: zatim jsem tu nenarazil na hadky o sobcich a zabranych liniich. Asi jich je tu porad dost pro vsechny.
Mysakodpovědět 
 Re: Blud za bludem...11:09:06 06.09.2007
Oni se ted ty anglání dost stěhujou na důchod do Francie. Se jim ani nedivim.
Mikiodpovědět 
  Re: Blud za bludem...13:12:13 06.09.2007
..a do Portugalska, hlavne do Algarve, pak si najmou mistniho manika, ten jim taha cesty na klifech a lezou na udicku, fakt!
lacoodpovědět 
   Re: Blud za bludem...13:29:07 06.09.2007
Dyť jo! Já, až budu starej, tak budu chodit pod skály, sedět tam, kecy jako rádio a občas se nechám vytáhnout na udici na nějakou III.
Všem budu říkat, že tohle za naších mladejch let teda nebejvalo...
Vám, chichichichi... bude už taky dost. Budete tam nadávat se mnou.
Už to slyším: Hele mladej, víš co nám dalo práce, kolik krve jsme vypotili za pravidla nakazující borháky po 55-102cm a povinnnnnost používáni mmmmm...no... ! Víš ty vůbec mladej co je naše tradice?! Vždyť to máš v novelizovaných pravidlech černý na bílým! A tuhle novou cestu ti zrušíme a vy... teda vlastně natlučem ti ji!
Mně bude v tý době táhnout na stovku, a budu hopsat kolem a strouhat mrkvičku! :-)
Dagodpovědět 
    Re: Blud za bludem...13:40:19 06.09.2007
to je krasna vize:)))
l.odpovědět 
     Re: Blud za bludem...15:42:12 06.09.2007
:-) Jó, jen počkej! Až ty mlaďoši bez úcty budou lízt jen se smyčkama, bez tamtoho a vykřikovat že jim ti fotři zazdili (zaželezili) krásný směry a bráněj jim v rozletu total free, bezželeznýho lezení!
Checheche! :-)
Nejspíš polezou bosi, nebo bude retro móda bačkor (za takový supermodní bačkory s filcem pak dáš měsíční plat). Nakoupěj si záplaty, bez tepláků se záplatama budeš out!
Nebo to nebude retro, ale budou si myslet, že objevili něco novýho, tak jako si to myslej doktoringáči.
My to dneska máme špatný, lezli jsme kulový... ale, byli jsme alespoň blbí! Teda odvážní... :-)
Co budete vy? Co jsme vy, byli jsme i my, co jsme my, budete i vy. Mrtvoly zaniklých směrů v lezení.
Jen ty železa po vás zůstanou. To budou mlaďoši prskat. Nechtěl bych bejt ve vaší kůži, to teda ne. Ufff, když si představim, ty jména co vám budou dávat. Hrůůůůůza! :-)))))))
Dagodpovědět 
      Re: Blud za bludem...16:27:37 06.09.2007

Ong! tak to zas ne!
tu je protestong:
jsem pouze vdecny user,
cesty radej s haky,
neb sem podelanej loser,
avsak bos to lezu
a zaplaty, tak ty mam taky.
Kdyz zeleza hnusne husto je,
pf , tak cvakam kazdy druhy.
komentar napsal sem...
mno rad kecam s druhy,
Dejv at se klidne zabije,
anebo radsi ne...





Lacoodpovědět 
       Re: Blud za bludem...16:57:35 06.09.2007
Každý šutr druhý
dnes okružen je kruhy
by trochou psýchy vzpruhy
obdařily druhy

Pro ptáka
máme zase borháka

Ty, ty, i ty
cvakáš nýty

Když mám kam cvaknout
nemůže mi hrábnout
ani tam nelezu
kvůli tomu železu

Což je fuk
Kuk! Kluk! Ani muk!



Dagodpovědět 

 zavist18:09:06 05.09.2007
Jeste ze doma pocitac nemam a nemuzu cist takovy diskuse.

Tak mu nezavidte ze na to nemate. On na to ma. Psychiku i schopnosti lezecky. A vybral si svoji cestu.
Nekdo zabiji cestu tim, ze ji neojisti, jinej tim ze ji zabije zelezem. Jak pro koho.
Ohanet se zajmem lidu, bezpecnosti pro budouci generace....blabla. To si nechte do nedelni skoly.
Lizt tam nemusite a tohle je jeho zivot a jeho volba, tak nemoralizujte o bezpeci jak stary baby.
Kvicite, jako by uz na svete nebyla snad ani jedna cesta s jistenim.
Marodpovědět 
 Re: zavist18:15:10 05.09.2007
..ale chlape se hned necil, jsme jen ukecany.
laodpovědět 

 shrnutí celé diskuse14:08:36 08.09.2007
1. Osobně na to nemám žádný názor.
2. Pokus o sebevraždu se nekonal. Dokázal pro ostatní nemožné. Zmrvil linii. Nadzvednul celou lezeckou komunitu.
3. Mně diskuse ukázala, co je v komunitě a v palicích česky mluvících lezců. Dutej kastrol se zbytky smradlavýho rybího guláše posetej nablejskanejma zelenjma masařkama, který se strkaj, kerá uhryzne lepší plesnivý kousek shnilého pstružího masa. 
4 A konec debat, už ani slovo, neboooo...
5 švvííííííííkkkk!!!
Lopataodpovědět 
 Re: shrnutí celé diskuse18:53:11 08.09.2007
Bzzzzzz bzzzzzz. švíííík!! Švíííík!! Bzzzzzz. Bzzzzz. Bzzzzz. Švííííííkk! Švíííííík! Bigoooóó
odpovědět 
  Re: shrnutí celé diskuse19:06:59 08.09.2007
Bz.
odpovědět 
 Re: shrnutí celé diskuse23:25:14 08.09.2007
Hele Lopato, já jsem v klidu, tak mi nezvedej, jo!!!
Šmííík!
Celá lezecká komunitaodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179641)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Havraní Cesta VII Bělá U Děčína
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (54)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Seznámení | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 313 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 288 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.