LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141608 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b

Stěny
AK T.J. Sokol Mšeno - Mšeno u Mělníka
Gejzír - Karlovy Vary
Gekon Boulder bar - Pardubice

Prodejny
Rock Point Vaňkovka - Brno
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezení bude na olympiádě

Aktualizace - seznam závodníků a program
Lezení bude na 20. zimní olympiádě. Zní to skoro neuvěřitelně, ale je to tak.

Sportovní lezení bylo vybráno jako doprovodný program alpinistických disciplín(jako jsou snowboard, lyžování...) na letošní ZOH.
Jako místo je vybráno město Bardonecchia, vzdálené asi 80 km od Turína.



foto by© JirkaS



Bylo vybráno asi 35 závodníků ze všech lezeckých disciplín (podle zatím neidentifikavatelného klíče), a mezi nimi nechybí ani jméno Tomáše Mrázka. Bližší podrobnosti zatím nejsou známy, ale i tak jsme rádi za tento zájem ZOH o sportovní lezení.

Závodníci jsou rozděleni do třech skupin.A podle nich se účastní daného doprovodného programu.

Aktualizace o seznam závodníků a program (23.1.06)

A PRYCE Alan AUS A HARRINGTON Emily USA
A DOYLE Mike CAN A CHENG Lai Sho, Lisa HKG
A SON Sangwon KOR A EITER Angela AUT
A VINOKUR Vadim USA A ARIESSANDHI Triana INA
A ZHAO Lei CHN A ? JPN
A FISCHHUBER Killian AUT
A VERHOEVEN Jorg NED
A YULIANTO Abu Dzar INA
ARRIVAL: 9-10 February DEPARTURE: 15 February

B USOBIAGA Patxi ESP B CIAVALDINI Caroline FRA
B DU LAC Daniel FRA B LEVET Sandrine FRA
B MEYER Jerome FRA B DE GRANDI Stefania ITA
B CORE Christian ITA B LAVARDA Jenny ITA
B CRESPI Flavio ITA B POZZOLI Giovanna ITA
B ESCOBAR Manuel VEN B RODRIGUEZ Francis VEN
ARRIVAL: 15 February DEPARTURE: 20 February

C MRAZEK Tomasz CZE C SAOULEVITCH Anna RUS
C OLEKSI Tomaz POL C VIDMAR Maja SLO
C RAKHMETOV Salavat RUS C RYEPKO Olena UKR
C VEITSHEKOVSKI Evgeny RUS C SHALAGINA Olga UKR
C LACHAT Cedric SUI
C MIDTBOE Magnus NOR
ARRIVAL: 21 February DEPARTURE: 26 February

Program

11 S X X B Climbing Challenge
12 D half pipe M SM+FF Climbing Challenge
13 L half pipe F X SF+BF Climbing Challenge
14 M X BM Climbing Challenge
15 M X Climbing Challenge
16 G Cross M X SM+FM+BD Climbing Challenge
17 V Cross F SF Climbing Challenge
18 S X BFM Climbing Challenge
19 D Climbing Challenge
20 L
21 M X BM Climbing Challenge
22 M Parallel GSL M X SM+ Climbing Challenge
23 G Parallel GSL F X X SF+FF+BF Climbing Challenge
24 V FM Climbing Challenge
25 S X BMF
26 D



(viz také www.tomasmrazek.cz)

hl   [úpravy] 09:50 24.01.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Velmi potěšitelné14:33:25 03.01.2006
Velmi potěšitelná zpráva. Tomášovi určitě budu držet palce.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Velmi potěšitelné15:38:40 03.01.2006
Tak to je bomba!!Jsem zvedav jaky to ted dostane ficak u nasich sportovnich bafunaru.
Tomodpovědět 

 alpinisticke discipliny...14:44:14 03.01.2006
No, jestli to ma byt doprovodny program alpinistickych disciplin, tak to aby se Mraza naucil bouldrovat v mackach a ohanet cepinama.  :))
jx0odpovědět 

 ZOH??17:01:39 03.01.2006
nemělo by lezení bejt spýš na letních??
matesodpovědět 
 Re: ZOH??18:53:26 03.01.2006
hele ja taky delam chyby,ale "spýš" je fakt hustota :))
kotikodpovědět 
  Re: ZOH??10:08:26 17.01.2006
To je jako vespýši, co máte dobrýho v tý spýši?? :o))))
spookerodpovědět 

 dobrej nápad17:10:30 03.01.2006
Já myslím, že je to supr nápad, to dát do zimních her, takhle si toho všimne víc lidí, navíc je to tradice, v létě skály, zima v tělocvičně :-))
George-jpodpovědět 
 Re: dobrej nápad21:45:20 03.01.2006
Pokud budou informace, tak by mne zajímalo více podrobností. Jak bude akce probíhat a v jakém termínu. Je to určitě dobrá zpráva.
Honzaodpovědět 

 Dobré.18:18:50 03.01.2006
Dobré, snad konečně páni horolezci pochopějí v čem má lezení u nás naději a bude podle toho vypadat i hlasování na valných hromadách ČHS.
:Dodpovědět 
 Re: Dobré.00:14:18 04.01.2006
Co tím myslíš? Nemůžeš být konkrétní?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Dobré.00:45:22 04.01.2006
Ucitil jsi kseft?Vzdyt pro tebe je zavodni lezeni naprosta nuda,ne.Nebo jsi jako obvykle rychle pro kseft zmenil nazor.Jedno je jiste , ze tebe se to , po sportovni strance uz nikdy netyka.
Tomodpovědět 
   Re: Dobré.14:29:38 04.01.2006
tedy zeptám se já, nemajitel to žádného servéru: znamená to, že za moje příspěvky má být podporován tréning perspektivní mládeže, mají být živeni závodníci, trenéři, maséři, aby metálama z olumpyjád podpořili export našeho průmyslu?

ale potom to není nic pro mě. já chci jen výměnu rezatejch vok za nerez, vyjednávání povolení lezení, metodiku..., a "sport" mi v mé oblíbené kratochvíli je lhostejný.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Dobré.17:33:06 04.01.2006
Lukasi B. urcite se nemusis obavat.Pokud by se zavodni lezeni dostalo na OH tak pro tyto olympijske sporty jsou jina kriteria.Prachy by sly z uplne jinych kapes.Naopak CHS by ty penize , ktere dnes zavodni lezci odcerpavaji zbyly na ty nejty a rezave kruhy.Tak je to v kazdem civilisovanem state zarizene.Ovsem je pravda , ze pokud se lezeni dostane na olympiadu tak to zadnemu rekreacnimu lezci nepomuze aby prelezl tezsi cestu.Porad zustane rekreacni a bude mit stejnou radost z krasneho vyuziti volneho casu.Tak jako u jinych sportu.
Oldaodpovědět 
    Re: Dobré.23:30:23 04.01.2006
Sazka hochu,Sazka sype.
:Dodpovědět 
   Re: Dobré.17:56:48 23.01.2006
Milé Déčko s dvojtečkou, neptal jsem se Tě na radu v obchodních záležitostech ani jsem neřešil své sportovní schopnosti, ale chtěl jsem vědět, co míníš o hlasování na Valných hromadách ČHS.
Kuba Turekodpovědět 

 Jééé18:29:07 03.01.2006
No tak to je více než potěšující zpráva.... a mohli by zařadit lezení i na letní... :-)
 Davčaodpovědět 

 Toho jsem se obával11:38:33 04.01.2006
Pro mě je to spíš odstrašující případ, že by lezení u nás bylo ještě populárnější a ve skalách se potulovalo ještě víc rychlokvašek bez názoru, případně s názorem s historií tří měsíců.

A další nápor na písek, další rybáři a expedice, kdy jeden "borec" vybojuje nějaký kout a zbytek celý den poleze na druhém a nejlépe na rybu.

Doufám, že se lezení na olympiádě neujme.
Hadrburgodpovědět 
 Re: Toho bych se nebal12:14:29 04.01.2006
Sla trimesicni rychlokvaska lesni pesinou.
Kracela Prachovem, Hrubici a Adrem-Strachovem
chrastila vosmou, prasila pytlem
to vsechno s jedinou vidinou...
Od koutu bez kruhu ci spare ztlemene
(snad nehodi nam záda)
hned jak je vyklepe
cilem je OLYMPYJÁDA!

(Za dlouha A dekujeme levemu sloupecku:)
Lacoslav Saolinusodpovědět 
  Re: Toho bych se nebal09:44:50 30.01.2006
Souhlas s Mufem. Mám smůlu, že jsem začal s lezením později než někdo jinej? Už se do tý VIP kasty nedostanu? Skály jsou jen těch co lezou přes dvacet let? Ne jsou všech, a při vší úctě k ČHS a registrovaným lezcům, nikdo na ně nemá výsadní právo. Každej byl na začátku poleno, tak si na to vzpomeň. R E S P E K T !
Sumecodpovědět 
 Re: Toho jsem se obával12:18:14 04.01.2006
Ty seš vážně asi úplně zabedněnej a víc než jakýkoli největší klasik Hadrburgu, ten by totiž tenhle web ani nečetl. Jakobys uměl "plavat" od narození a "brouzdálko" si přeskočil. A vůbec nevim co to s tim má co společnýho, že Lezení bude na olympiádě a tím pádem větší nával ve skalách?:))Začal si snad dělat desetiboj, nebo kanoistiku potom cos ji viděl v televizi? Ty seš asi jeden z těch dalších vy ebanejch fanoušků fotbalu a hokeje co maj v hlavě úplně vymazáno, protože jestli nechceš aby retarda ze sport. novin nekecal furt jen o těch matlácích s pukem a míčem, tak musíš uznat, že by třeba o Mrázkoj měli slyšet i ti co nejsou zrovna "in"!
Mufodpovědět 
  Re: Toho jsem se obával14:34:53 04.01.2006
Mufe ty si pako ! Ten člověk napsal názor jako každej jinej, myslím že i hodně lidí s ním bude souhlasit, tak se uklidni.
odpovědět 
   Re: Toho jsem se obával07:51:06 05.01.2006
On je pako! když může napsat takovou pí*****u!
Ty anonyme
Mufodpovědět 
  Re: Toho jsem se obával16:32:35 05.01.2006
Uprimne receno, rozmach takove gymnastiky prisel hlavne popularizaci na olympiade, totez snowboard a dalsi sporty,... Takze vyvoj jak byl nastinen je celkem pravdepodobny - nebot lezeni je dneska IN, COOL, pro "spravny frajery" co zapomenou do batohu lekarnicku, bivakuji vsude mozne... pak prijde nekdo kdo razi heslo: jestli mi mago pomuze na pisku, tak proste pecu na nejake zakazy; dalsi prijde a rekne - abych byl dobry tak potrebuju lezt kdekoliv a kdykoliv - moje sportovni kariera je dulezitejsi nez nejaci ptaci, lisejniky, kytky,...; dalsi prijde a rekne si: kdyz muze nekdo magovat a lozit kdy a kde se mu napadne, tak proc bych si nemohl udelat prvovystup nekam, byt je to zakazane - pecu na CHS, ochranare a tak dale; prijde dalsi a ten si rekne: no sice udelal borec X Y cestu za A.BC, jenze ja to nedam, ale chci to dat taky na vrchol a zapsat se - tak si vezme majzlik a kladivo a zacne si delat stupy, chyty,... mam pokracovat? Z horolezectvi se stava tvrdy konzumni zalezitost a prilezitost pro business (a jak znamo v CR za penize lze skoro vsechno - takze drive nebo pozdeji az nekdo nekoho zacne prudit, ze maguje na pisku, tak mu rekne, ze muze, protoze si zaplatil vyjimku, stejne jako si zaplatil lezeni v ledu jinde nez je to povolene a za chvili to bude po horach a skalach vypadat jako treba na base camp pod Everestem - BORDEL vsude (kdyz neodnesou odpadky, tak zaplati pokutu - tak to zakomponujeme do ceny vystupu pro nase klienty, preci je nebudeme prudit s necim jako je uklizeni odpadku - zaplati se za to, ze mi vyznaci, zabezpeci a natahnou cestu az na vrsek a pak jednoho dne, az bude dobre pocasi (to si zatim nemuzu koupit) tak si vezmu kyslik a zacnu stoupat nahoru, jeden pruvodce prede mnou mi bude proslapavat cestu a druhy me potlaci nahoru ci ponese, protoze jsem si to zaplatil). Jsem naprosta lama co se tyce lezeni, ale tohle mne vazne k lezeni neprivedlo a jen doufam, ze se to hned tak nestane realitou.
Petr H.odpovědět 
   Re: Toho jsem se obával09:25:59 06.01.2006
Neplač a zkus to změnit. Nikoli však tím, že budeš hořekovat nad komercializací sportu, který se odehrává v tělocvičně, kde kytky nerostou. Začleň se aktivně do dění ve svém oddílu a tam se pokus prosadit své jistě čisté myšlenky. Já vidím právě tuto etickou výchovu v jednotlivých oddílech, kde by nad členy měla být kontrola, za základní kámen zachování "čistoty" horolezeckého sportu. Sám se pokouším o něco podobného. Máme v Berouně skoro padesát členů, jezdíme pravidelně do Tater, Alp a občas i do asijských velikánů a za tu dobu, co v oddílu jsem (ca. 10 let, z toho dobrých osum předsedou) se nestal u nás žádný vážný úraz (všichni poctivě nosí lékárničky, teď jsme koupili společný pípák...), nikdo nevyplenil chráněnou skálu, ani nepoblil zeď hřbitova v opuštěné vesnici pod skalami. Uvažování a chování lezců nemůže změnit ani článek na Lezci ani direktiva ČHS, ale musí se měnit mezi lezci samými. Mimochodem v tomhle já vidím největší smysl existování horolezeckých oddílů - tedy v tom, že je (nebo by měla být) kontrola nad tím, kdo se jak na skalách chová. Zařazení lezení na Olympiádu s tím nemá absolutně nic společného. S úctou ke slušným lidem. Petr Resch
Petr Reschodpovědět 
    Re: Toho jsem se obával07:58:07 13.02.2006
Kurňa Petře, čekal jsem kdo to tu konečně řekne nahlas ale tebe bych fuck nečekal, pokolona.

Souhlasím do puntíku s tím co Petr psal - jaký si to uděláme takový to budeme mít. Když jsem začínal s lezením tak mi pár lidí věnovalo podstatnou část svého času a mělo to své ovoce. Proto se i nyní já snažím alespoň část tohoto navracet. Vývoj se nedá zastavit poleze více lidí.
Formování jedince je daleko jednodušší za pomoci sportu než alkoholu, měli by jme být proto rádi že více lidí se pokusí oběvit to co je na lezení pěkné a spíš jim pomoci najít tu lepší cestu - když to neuděláme tak polezou stejně jen těch průserů a škod bude víc.
Má to jednoduchou logiku a velkou účinnost, takže dle mého se není čeho obávat, ale je nutné se na to připravit a ty lidi včas odchytnout a správně ovlivnit.

Břéťa Brodský
BBodpovědět 
   Re: Toho jsem se obával15:43:32 12.01.2006
Petr H., 100% souhlas, nejen podle stejnych inicialu. Zacinal jsem na snowboardu a ted uz to nastesti neni tolik in, takze snad ta komercni boure v lezeni odezni a zase bude klid.

S olympiadou to ale asi nema nic spolecneho, zatim zadna nebyla a podivej se, kolik typku potkas ve meste (ja v Praze) v trekovych botach, ctvereckovanych kalhotach a goretexovy bunde. Je to holt momentalne in, kazdy chce byt cool, je to nase doba. Nenech se znechutit a drz se svych kamosu.

Jinak Mrazovi drzim palce!
upmanodpovědět 
  Re: Toho jsem se obával11:10:52 25.01.2006
Milý Mufe, k tvému jistě velkému překvapení nejsem klasik. Za měsíc mi bude 30 let, lezu i na písku, ale v OS jen do VIIIa, ve sportovních skalkách je to o něco lepší, tam jsem letos přelezl 9-, možná 9. Tím chci dokumentovat, že nemám předpoklady bý klasikem, ale přesto o účast lezení na olympiádě nestojím a spíš se toho hrozím. Tvůj příspěvek mě v žádném případě nepřesvědčil (tedy ohledně olympiády, názor, že jsem totální magor je samozřejmě k věci a správný).
Hadrburgodpovědět 
 Právě naopak ňoumo12:42:58 04.01.2006
Všichni budou na boulderovkách a umělých stěnách a na skalách bude volno. Hadrburg to zní jako Wartburg to auto co tak smrdí něco jako Trabant pamatuješ není tam nějaká spojitost? A navíc nemáš rád rybáře ty musíš mít nepřátel co?
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
 Re: Toho jsem se obával13:24:31 04.01.2006
Ja to naopak vitam!
To opravdu zavazne, sportovni lezeni konecne dostava dustojny a regulerni ramec. Nebude se uz motat v nemodernich prostotach skal, kde nejde radne merit vykon, neni misto pro stolek rozhodcich a nejsou konstantni podminky dulezite pro posouzeni vykonu. Bude pekne v nejake hale anebo alespon za plotem se vstupnym.
Tam se bude odehravat podstatne a kdo bude chtit v lezeni neco znamenat, kdo bude chtit byt videt jako opravdovy lezec pujde tam!
Je na case si uvedomit ze moderni clovek svuj sport v prirode proste provozovat nemuze!
Slava vsem lezeckym centrum! Slava! Vsichni rychle tam, kdo chvili stal, uz mu stoji opodal...eee kdo chvili mocil, uz moci opodal... neee. no proste nejak tak!
dagodpovědět 
  Re: Toho jsem se obával14:20:12 04.01.2006
Já bych šel dál. Vykrosil bych stupidní sporty, na který se nedá koukat (střelba), který podléhají hodnocení typu líbí X nelíbí (gymnastika, krasobruslení, jízda na kobylách v kvádrech a s klóbrcama, skoky na lyžích, jízda v boulích, valentýnský skoky na můstku, akvabely ap.) nebo ve kterejch je naprosto nesmyslný soutěžit (třeba chůze, viď Supe) a nahradil je měřitelnejma disciplínama, na který se navíc dá koukat - lezení, motokros, formule 1 ap. Již nikdy více Artistic Impression!
Papoušodpovědět 
  Re: Toho jsem se obával14:21:37 04.01.2006
přesně tak! skokani do výšky dávno neskákají přes plot. mistr světa v motýlku dávno neplave přes řeku. sprinteři jezdí tlustými automobily místo toho, aby se mnou dobíhali tramvaj! představte si, paní, taková zaostalá země, mladší žáci tam trénují na nezastřešeném stadionu!
Lukas B.odpovědět 
   Re: Toho jsem se obával14:35:22 04.01.2006
Tak, tak! Copak gymnasta skace pres kozu na louce? Nenenene. V telocvicne pres normovanou. Zivy kozy nechte amaterum -- profikum kozy umely!!!
A skaalyyy taaakyyyy.....
dagodpovědět 
    Re: Toho jsem se obával14:41:19 04.01.2006
Skály nutno ocvočkovat, aby se nějakej amateur neporanil.
Papoušodpovědět 
     Re: Toho jsem se obával14:57:04 04.01.2006
Cvockovani je projev amateuru, kteri nepochopili, ze jejich misto je v arealech!
Skaly obrostou mechy a lisejniky.
dagodpovědět 
      Re: Toho jsem se obával15:32:13 04.01.2006
To je zastaralá koncepce. Nyní si razí cestu vpřed princip předběžné opatrnosti (vzývaj ho i zelený). Mechy a lišejníky jsou navíc organismy neslučitelné s lezením :-). Jejich eliminace je proto žádoucí.
Papoušodpovědět 
       Re: Toho jsem se obával16:56:18 04.01.2006
Ale kdez! Je prokazano, ze nedostatek mechorostu na skalinach zpusobuje u lezcu ptaci chripku, kurdeje a impotenci. Proto podle vyhlasky EU 12589$58 458/ tr /589632 musi mit lezecky teren nejmene 34% plochy obrostle mechem.
Fixni -- pevne jisteni pak jiz svym nazvem je proti duchu dymamicke soucasnosti a patri do srotu! Haf!!!
dagodpovědět 
     Re: Toho jsem se obával15:01:03 04.01.2006
Ty Papouši já mám ještě český rekord ve střelbě z pistole a 3 roky jsem dělal gymnastiku to je pravda tak se nenavážej :-))))) ale teď jsem pěšichodec horolezec raděj neee to by mě všichni udupali i když od těch horoooroolezkyň bych to i uvítal viva viva OLYMPIA
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
      Re: Toho jsem se obával15:33:23 04.01.2006
Ale jo, kvérgrify a veletoče se mohou v životě hodit, ale proč z takové nudy dělat olympijský sport?
Papoušodpovědět 
       Re: Toho jsem se obával15:40:13 04.01.2006
Naprosto souhlasím, ale na druhou stranu je to náš nejúspěšnější sport vůbec, myslím střelbu to by nám chyběly ty metály v ČR, je fakt že hodně sportů je nezáživných střelba mezi nimi. Mi máme každý rok soutěž vánoční jmenuje se NALIJ VYPIJ VYBLIJ kamaráde žádná sranda hlavně musíš vydržet, ani ti nebudu psát kdo vyhrál to by jsi stejně nevěřil, ale znáš ho......:-)))))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
        Re: Toho jsem se obával15:58:26 04.01.2006
Jose co strilis? ja revol.38 spec. s 6´palcu hlavni. V sobotu mame zase zavody tak pujdu poskodit terc. Uz jsi nekdy uvazoval o tom opatrit si gumovou munici a ty rybariky premlouvat k sestupu pomoci teto domluvy?. Pokud vim sundaval tak kdosi (ale jen strelbou z praku)takove experty pred lety kdyz lezli po desti. Na hrubici. kdo to byl ? no ja si vzpomenu mam to na jazyku.
Richardodpovědět 
         Re: Toho jsem se obával16:12:40 04.01.2006
Teď už nestřílím nic jen možná z lidí, ale střílel jsem libovolnou, standartní, sportovní, rychlopalbu, velkorážní-malorážní prostě skoro vše kromě kuše. Trénoval jsem i 2x denně nedá se to stíhat ale začnu zase, tzn. že přestanu asi lézt. Na té Hrubici to jsem byl asi já podešti nee :-))))????
Jose prasečí hlavaodpovědět 
          Re: Toho jsem se obával16:17:25 04.01.2006
Hm to si nebyl ty to bylo nekdy pred 30 lety. Ale moc se mi ten napad libi. asi si opatrim prak a nadelam hlinene kulicky a pujdu se projit do skalaku.
Richardodpovědět 
           Re: Toho jsem se obával16:23:20 04.01.2006
Dagu a jak vypadaji ty normovany kozy? Ja jen ze bych je doma premeril a jak nejsou podle normy tak to pujdu reklamovat, at si je vezmou zpatky a ja najdu nejaky podle normy. Ani bv nemusely byt umely, ja se spokojim s prirodou.
Richardodpovědět 
            Re: Toho jsem se obával16:48:57 04.01.2006
Ja si vystacim s prirodnima. Jen kdyz jsou!!!!
.... bejvavalo....
dagodpovědět 
           Re: Toho jsem se obával16:25:54 04.01.2006
Já už jsem taky rybařil a znám spoustu lidí do kterých by jsi to neřekl, ale alespoň jsem upřímný takže ne že mi vystřelíš oko miř třeba na dupku, ale nedělám to často ani nevzpomenu....tak dávej bacha abych neměl ostré to by jsi asi koukal co? :-))))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
            Re: Toho jsem se obával17:33:48 04.01.2006
Jose - az nekdy potkam nekoho kdo mi bude tvrdit ze nikdy nerybaril tak vim ze je lhar. Vsichni nekdy rybarili. Je jen treba dohlednout aby se z toho nestal standart ale spis takova, no vyjimka. Kazdy kdo leze si jednou do skal dotahnul majitelku tech nejhezcich oci a fantastickeho zadku. A v tom okaziku mu muzes vysvetlovat co chces, vyleze 10a hlavou dolu a bude to devce tam spediterovat nahoru. NA RYBU. 100% ! Ja to udelal a ne jednou a vsichni moji kamaradi. A ze jich znam! Je to na miste a prodreny slanak v takovem pripade jsem ochoten zaplatit z vlastni kapsy. Byl pouzit na ten nejlepsi mozny zpusob a je to opravdu jen spotrebni material ktery byl znicen pri budovani trvalych hodnot a vztahu. Jde ale o to aby to nedelala parta rado by vlcaku kteri by chteli vypadat strasne drsne a odvazne ale maji pritom nadelano v gatich. A tak si najmou predlezce a v hospode pak budou udivovat slecny povidanim o tom jak sekli tu 9a. Ten rozdil je velmi subtilni a velmi spatne definovatelny ale pro kazdeho kdo tenhle sport delal doopravdy je jasne postrehnutelny.
P.S. Co se tyce sestrelovani ze steny- prosim nos zvyraznene trenky na pozadi at mohu snadneji zamirit. To vis ti stari panove uz poradne nevidi.
Richardodpovědět 
 Re: Toho jsem se obával15:46:20 04.01.2006
Hmm, tys přišel poprvé ke skále a lezl si hned na prvním? Beru, že ze sportovního hlediska nemá lezení na rybu hodnotu, ale myslím, že je to dobrej způsob, jak začít...
JInak lezení na OH - super! Doufám, že zařadí aspoň nějakej sestřih do programu naší TV...nebo aspoň Eurosport by mohl něco dávat
Lenkaodpovědět 

 taky dobry15:52:50 04.01.2006
Aspon se uz horolezectvi zbavi tech preklizkovych borcu. Uvedomte si , ze lezeni na preklizce je ve stejnem pomeru k horolezectvi, jako cviceni na koni na sir k velke pardubicke. No a tak ti drevokazi specialisti pujdou trenovat pekne do telocvicny a ve skalach ubude rybaricich lezcu se zabelenyma rukama. Nicmene bylo by potreba je nejak oznacit kdyz obcas vyrazi z telocvicny na prochazku ven, tak aby se nepletli s normalnima lidima. Treba ze by nosili signalni cervenozlutou vestu kde by bylo napsano napr "jsem sampion telocvicny v Kotehulkach" nebo tak neco podobne , aby vsichni hned vedeli s kym maji tu cest.
Richardodpovědět 
 Re: taky dobry16:24:30 04.01.2006
Neboj, oni určitě budou mít slušivé sportovní dresy od renomovaných značek a budou používat deodoranty a kolínské od neméně renomovaných značek. A nepochybně budou časem mít i svúj vlastní žargón. Takže nejenou uvidíš, ale i ucítíš a uslyšíš! teda se nezmýlíš!!!:-)))
jIRKAodpovědět 
  Re: taky dobry16:59:32 04.01.2006
Proč se prosím vás neustále někdo naváží do překližkářů? Vždyť jsou to taky normální sportovci jako vy ostatní, jen se pohybují trochu jinde a jinak. Možná chybí odvaha si přiznat, že z horolezectví už se stal sport jako každý jiný, se všemi důsledky (závody, reklama…). Nebo to, že trénujete na vylezení nějakého kopce není sport? Doba se mění a to že občas někdo někde rybaří nebo leze s mg není chybou překližky, ale spíše chybou té starší a střední generace – nevychovala si své nástupce, nevštípila jim úctu k tradicím a metodice. Nelíbí se vám rybaření – tak za nima jděte a vysvětlete v čem škodí, poraďte jakou cestu si mají vylézt na prvním a podobně. Nadáváním a pomlouváním nic nevyřešíte. Jako horolezci bychom spíš měli mít radost že se lezení trochu zviditelní a že snad budou další úspěchy. Přečtěte si třeba web atletů – tam se rekreační běžci nehádají s desetibojaři jako tady. Jsou prostě různé druhy disciplín ale sport je jen jeden a o jeho rozvoj by nám všem mělo jít především!
Miraodpovědět 
   Re: taky dobry10:06:36 05.01.2006
Přesně tak. Rybaření je už STANDARDNÍ technika. Připomíná mi to debaty vo barvě kruhů a borháků (nerez, oranž, stříbřenka).
Papoušodpovědět 
    Re: taky dobry17:44:12 05.01.2006
Papousi ty jsi ale vul!!!!
CTKodpovědět 
     Re: taky dobry15:52:12 08.01.2006
Sám seš.
Papoušodpovědět 
   Re: kombajn23:59:51 05.01.2006
Jako sportovní disciplínu OH navrhuju kombajn. Třeba jako obtížností "V" (Údolní stěna na Blatník), nebo za "VI" (Mézlová cesta na Maják) v počtu 3-10 lezců (čim více, tim lépe). Není to sice moje KNOW-HOW "klasici to určitě dobře znaj". S ČHS a sponzorem GAMBRINUS bychom fandili lezcům jiné disciplíny, pokuď bychom nebyli jako zeppelíni. :-) :-D
andrej
andrejodpovědět 
   Re: taky dobry12:37:35 11.01.2006
Promin ale preklizkar neni horolezec. Spis dobry gymnasta. Vzdyt to s horama nema vpodstate nic spolecneho!!
To uz si klasicky indoor sportovec:
1) cilem neni uzit si krasu hor atd, ale byt lepsi nez ostatni
2) kdyz uz nemas silu, chut nebo te neco zacne bolet, muzes to zabalit a v klidu jit domu, nejlip jet autem:-) Zkus to udelat na horach, uprostred nekolikadelkove steny, zvlast kdyz ji lezes poprve a nevis poradne co te ceka dal...

a vovovovovotom to je :-)

nechci preklizkare podcenovat, jenom chci aby se zaradili do te spravne kategorie sportovcu.
odpovědět 
    Re: taky dobry15:16:32 11.01.2006
Vetsina tech nejlepsich preklizkaru jsou i velice vyborni na skale venku.Dnes se uz spickovy lezec v nasich klimatickych podminkach neobejde bez treniku na preklizce.Bohuzel mnoho vysokohorskych turistu si mysli , ze jsou horolezci.Jeden muj znamy rika za tam kde tito lide konci tam zacina lezeni a sport jako takovy.Do te chvile to je rekreacni turistika.
nazorodpovědět 
     Re: taky dobry15:42:47 11.01.2006
Jak se řekne překližkář slovensky? Preglejkár?
Papoušodpovědět 
      Re: taky dobry19:41:55 11.01.2006
Neni to drevopapus.Ja bych to klidne pripustil.
odpovědět 
     Re: taky dobry16:44:38 12.01.2006
Preklizkar je porad preklizkarem, i kdyz leze na skale - pozna se to napr. podle predem nacvakanych expresek:-) Ale porad je to o tom samem... k cemu je kdyz vyleze 9-10 nebo i 11 ale neumi se pohybovat v horach?? ze jsou lepsi nez nekdo jiny? hm...tak to pekne dekuju. A porad to neni horolezec, jenom lezec.
Umi takovi lidi vubec pouzivat vklinence, friendy atd, nebo udelat stand? Docela by me zajimalo co by treba Mraza delal na petce v Tatrach - rad bych videl jak mistra prevalcuje nejaky novacek:-)
odpovědět 
      Re: taky dobry19:53:32 13.01.2006
HEJ VY JSTE KUPA SRACU,KDYBY JSTE RADSI TRENOVALI NEZ TADY RESILI TAKOVE PIC*VINY...KDO UMI TEN LEZE A KDO NEUMI,VEDE TY VASE SRACKOVSKE KECY V DISKUZI.to je muj nazor
marnostodpovědět 
      Re: taky dobry20:11:11 13.01.2006
HEJ VY JSTE KUPA SRACU,KDYBY JSTE RADSI TRENOVALI NEZ TADY RESILI TAKOVE PIC*VINY...KDO UMI TEN LEZE A KDO NEUMI,VEDE TY VASE SRACKOVSKE KECY V DISKUZI.to je muj nazor
marnostodpovědět 
      Re: taky dobry22:49:45 23.01.2006
Pardon, a tenhle web se menuje horolezec?
Kubrtodpovědět 
      Re: taky dobry14:22:34 24.01.2006
K čemu be se měl skálolezec umět pohybovat v horách, když ho to tam NEBAVÍ? A proč by měl používat vklíněnce a friendy, když CHCE lézt JEN dobře zajištěný sportovní cesty? Jinak zrovna pana lezce Tomáše Mrázka si ty (prde beze jména) do huby neber. Ten tě převálcuje v každej cestě úplně všude, Tatry nevyjímaje. Je mi úplně jasný, že zrovna ty jsi přesně jeden z těch slabochů, co jsou líný trénovat, tak radši machrujou, že vylezou v Tatrách za hnusnýho počasí pětku a ve čtyřkový spáře v Ádru si serou do trenek jenom trochu...
Lukyodpovědět 

 Medaili!!!16:15:02 04.01.2006
.
Pavelodpovědět 
 Re: Medaili!!!18:08:57 05.01.2006
:-) na doprovodnych sportech se neudeluji, vis? :-)
Petr H.odpovědět 

 lezecký server23:44:02 04.01.2006
Kde najdu server o střelbě? Poradíte?
:Dodpovědět 
 Re: lezecký server00:23:19 11.01.2006
http://www.apscr.cz/
Tryskáčodpovědět 

 Kde jsou podrobnosti14:16:45 05.01.2006
Neznáte někdo podrobnosti? Kromě lezce a tomovy stránky jsem o tom nikde nic nenalezl. Ani na ofiko stránkách Torino2006 ani u mezinárodního olympijského výboru ani u uiaa se o ničem podobném nezmiňují. Jediné, kde jsem něco nalezl o ukázkových sportech pro Turín, byla jakási mezinárodní bridgeová (taková nudnější forma mariáše pro 4 lidi)organizace, která na svých stránkách vyjádřila naději, že je do programu ZOH 2006 po letitém úsilí o emancipaci tohot nesmírně populárního a interesantního  sportu konečně zařadí... 
Tomodpovědět 

 ...16:04:18 05.01.2006
doufam ze to pude i do televize
Petr K.odpovědět 

 Super20:12:44 06.01.2006
Som rad, ze sa lezenie zacina predierat medzi najpopularnejsie sporty planety. Ked uz nebude na sutazi Slovak, tak drzim palce samozrejme Cechom. Vela stastia!!!
Cyrilodpovědět 

 Lezení na ZOH???15:19:08 08.01.2006
Su blblý já, nebo kdo? Tome ty polezeš na sněhem zaváté překližce nebo v ledovém korytě? Co budete dělat na letních olympijských hrách? Viděl jsem supr skokanský můstky do vody. 10 m betonu a 4m převis (s rizikem, že ti někdo šlápne na prsty!) 
Instruktor IIodpovědět 
 Re: Lezení na ZOH???17:06:11 24.01.2006
hlavne som si vsimol, ze dulac (ktory sutazi tusim v bouldrovani) je v skupine s mrazkom. tak ako to vlastne je, co tam bude?
odpovědět 

 tak koukám21:25:47 09.01.2006
tak koukám že na 8a.nu píšou něco že tam bude ''jenom'' bouldrovka a rychlolezení. Škoda, to nejlepší tam nebude.Aspoň něco:)
multiconodpovědět 

 věcná!!!!!13:58:11 11.01.2006
tak to je super. Kde je Turín?
arkiodpovědět 
 Re: věcná!!!!!16:45:22 12.01.2006
kousek od Torina :-)
odpovědět 

 sem s toho jelen15:53:29 19.01.2006
zrovna jsem si přečetl účastnickou listinu na ZOH Turín... a vysledek ?
Jedno jmeno mi tam chybi...
To jako když je lezení doprovodny program tak tam Tomáš Mrázek nepojede oficialně s naší výpravou?
minotaurussodpovědět 

 ???21:13:02 23.01.2006
Nevie dakto, v akych disciplynach sa bude sutazit, lebo z tych pismen a skratiek som debil. A nemozem najst ziadne obrazky steny atd. Poradte.
Cyrilodpovědět 

 jak to tedy je?21:48:14 23.01.2006
Climbing reports that UIAA Climbing will organize bouldering and speed-climbing demonstrations (no comps allowed) during the 2006 Winter Olympics. Thirty-five top climbers from around the world, have been invited to participate. 
tolik 8a.nu
tem zkratkam take moc nerozumim,neslo by to trochu vysvetlit?
jodpovědět 
 Re: jak to tedy je?15:08:40 24.01.2006
S to bude Sportovni lezenice
B nejspis Buldering
M nejspis od zkratky Muze pochazi
F nechci spekulovat, napada me jen Frnda, mozna znaci tedy zeny
co je SM taky vim, ale to vostatni....to bude nejaka exhibice, nejspis neco jako krasolezeni ci krasobouldreni. Vsimni si ze nektery jsou na startovce v parech. Mozna bude i synchronizovna lesba. No snad nam pani Anicka Saoulevicova z ruska Mrazu nestrhne. Helca bude urcite vedet vic...
lacoodpovědět 
  Re: jak to tedy je?17:10:11 24.01.2006
ano,nabizeji se pak ruzne kombinace:MMF,FFM,SM FM, B take muze byt bondage,S spanking.. bude se to davat az po 22h?co v tomto kontextu znamena cross se da take odvodit,avsak half pipe?budou jezdit na skejtu?
lezeni zkratka moc nefrci,musi se mu trosku pomoct a zatraktivnit ho pro sirsi verejnost(vono se to samo neudela).
jodpovědět 

 Titulek19:06:50 24.01.2006
žbrbly žbrbly žbrbly...překližky vedou!!!!!!
odpovědět 
 Re: Titulek18:43:55 25.01.2006
tak to je asi poprví kdy budu fandit někomu kdo leze na umělí stěně :-)))
steodpovědět 
  Re: Titulek13:42:56 26.01.2006
Ti jsy my ale gramatyk...
Lukyodpovědět 

 nbbb18:28:35 15.02.2006
uz se tesim
mloodpovědět 
 Re: nbbb18:29:40 15.02.2006
jasne
odpovědět 
  Re: nbbb21:01:15 15.02.2006
V zozneme pretekarov na stranke uiaaclimbing.com
neni T.Mrazek.Preco?
j.aodpovědět 
  Re: nbbb21:04:44 15.02.2006
V zozneme pretekarov na stranke uiaaclimbing.com
neni T.Mrazek.Preco?
j.aodpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179566)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Šlajsna 6- Budčice
První Bouře 4 Budčice
Into The Fire 6c+ Leonidio
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Ss |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 379 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.