LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141608 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Granty

ČHS

Přátelé lezci, už je mi to trapný, že zahlcuju tento web, ale rád bych do života uvedl ještě jednu novinku, kterou jsem si vymyslel.

         
Hlavně proto, aby neskončila fiaskem.

VH ČHS odsouhlasila použití části peněz získaných díky navýšení členských příspěvků na granty určené široké lezecké základně. Domnívám se, že toto je jedna z nejúčinnějších cest, jak si může řadový člen sáhnout na podporu Svazu. Svaz tím může přímo podpořit konkrétní zajímavé aktivity ať už jednotlivých členů nebo celých oddílů. Jsem toho názoru, že jakýkoli spolek žije tehdy, pokud „žijí“ jeho nejmenší složky, tedy pokud aktivity a podněty přicházejí zdola nahoru. Granty chápu jako nejpřímější možnou cestu, jak spojit „to nahoře“ s „tím dole“.



foto by © ilco


Vy aktivní, kdož pořádáte akce (setkání, festivaly, sranda mače, školení…) nebo vytváříte hodnoty (prostředí ve skalách, zázemí horolezců, odbornou literaturu…), neleňte a mrkněte na:
Granty pro širokou členskou základnu

a využijte podpory tohoto grantu. Byl bych nerad, aby projekt zemřel, protože nebylo těch, kteří chtěli podpořit. Osobně bych byl raději, kdyby se cesta ukázala jako správná a peněz bylo v budoucnu více.

Petr Resch   [úpravy] 23:35 10.04.2008Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 super06:56:36 11.04.2008
Jsem rad,ze se konecne dalo neco do pohybu a ze CHS jde uz konecne tim spravnym smerem a bude podporovat i nejen zavodni, JEN TAK DALE!!!
odpovědět 

 Zahlcuj dál08:27:30 11.04.2008
Žádný trapné, jen tak dál, to jsou informace, které sem určitě jednoznačně patří, díky za info, a hore zdar.
 Standaodpovědět 

 Si jednicka09:29:51 11.04.2008
Petr na hrad! Supr napad chlape.
odpovědět 
 Re: Si jednicka10:05:33 11.04.2008
Ať mi to nevleze do hlavy...
Petr Reschodpovědět 
  Re: Si jednicka11:44:31 11.04.2008
Peťo myslím, že Tobě se ten nos jen tak nezvedne směrem k nebesům:-)) Ještě jednou (už sem psala svůj obdiv k příspěvku o reprezentaci ve skalním lezení) Ti přeji, ať vychází všechny Tvé aktivity a plány, protože mají velmi vysokou úroveň! Pěkný den přeji:-)
Káčaodpovědět 

 že bych...13:42:56 11.04.2008
Že bych nám přihlásil oddíl? Prášulky na Horoškolu by se šikly... Jen sakra, kdo bude dělat tu horoškolu.

K vyhlášeným grantům mám (myslím ne nepodstatnou) připomínku: TERMÍNY. Akce grantem podpořená musí být ukončena do konce kalendářního roku, a grant lze přihlásit pouze na jeden kalendářní rok (a v řádném termínu...).
Z praxe na příkladu právě Horoškoly:
1. - běžná Horoškola začíná obvykle s počátkem kalendářního roku, tedy dřív než je termín vyhlášení (tedy začínám, a netuším, zda mi na to třeba ČHS neopřispěje - takže stejně musím vybrat účastnické poplatky tak, aby pokryly celý rozpočet - a co když ten grant dostanu? Vracím účastníkům poměrnou část? Nebo se mám rozšoupnout a nakoupit vybavení (či co) navíc?)
- nebo naopak začíná horoškola s počátkem školního roku (tedy v září) a tedy nemůže prachy čerpat, protože:
2. neskončí do konce kalendářního roku, naopak, běží minimálně rok a půl (aby se stihl a/ základní výcvik, b/ letní hory, c/ zimní hory).
3. většina dobrých horoškol trvá více než rok (viz bod 2), tedy by (snad) mohla čerpat i takto vyhlášený grant, pokud by se tak trochu násilně (administrativně) rozdělila na jakési bloky.

Tudíž mně nenapadá, na kterou pravidelnou a dostatečně smysluplnnou činnost bynapř. náš oddíl mohl grant žádat. Metodický den? Chytání pádů? Poslední slanění? Výlet oddílových dítek s rodiči do Tisé?
Ve všech uvedených případech mi to přijde jako poněkud malý efekt - a to bychom to ještě museli vyúčtovávat a dělat publicitu srandaakcím, které si prostě jako každoročně pořídíme ze svého. 

Každopádně, Petře, dík za upozornění (resp. za to, žes mně donutil zapřemýšlet nad informací, kterou jsem na horosvazu jen tak přelétl).
Tomáš F.odpovědět 
 Re: že bych...14:02:06 11.04.2008
Horoškola do toho schématu úplně nezapadá, ačkoli si umím představit podporu nějaké konkrétní části. Ten grant je ale a priory myšlen poněkud jinak, nechci tu opakovat, co je ve vyhlášení (viz odkaz). Myslím, že smysluplnných akcí se mezi horolezci dělá spousta, navíc je tam i prostor pro akce invetičního charakteru. Omezení časové je dáno rozpočtem, navíc jsem se držel schémat, která jsou obvyklá u jiných grantových záležitostí. Když si např. prolétnu vyhodnocení grantů Středočeského kraje na volnočasové aktivity, najdu tam dokonce i horolezecké oddíly. Smekám, ti už pochopili, o co jde. Vloni jsem z Kraje dostal dva granty...(tady žádat nechci). Pevně věřím, že se nalezne dostatečný prostor, aby Svaz dokázal nabudit pořadatele a aktivní lidičky k dělání zajímavých věcí. Samozřejmě už je dělají a i horoškola je užitečnou věcí. Osobně, čistě osobně, bych horoškolu raději viděl v rovině komerční a až onen hotový horolezec by si mohl užívat výhod, které mu ČHS poskytuje a chce poskytnout. Čest a chvála všem, kteří vychovávají nováčky.
Petr Reschodpovědět 
  Re: že bych...14:18:20 11.04.2008
Já vím Petře, já vím...

V předchozím komentáři (tak trochu úvaze) jsem se odrazil právě od toho odkazu zveřejněného na svazových stránkách. Tam je totiž Horoškola ve výčtu možných uvedená...
Je to zcela logické, každý z nás, když čte o podobném vyhlášeném grantu přemýšlí, na co ze své obvyklé činnosti, by mohl o grant žádat. Přiznávám, že představa že bych jej čerpal na publikování (či vydání a výrobu knížky/skript/brožury) mi přišla trochu komická (takový grant tady už byl - nikdo jej tenkrát nečerpal, protože ty podmínky grantů by musely být nastavené právě na podmínky v podobné branži), no, a nic jiného z uvedených, než právě horoškola mně nějak nenapadlo.

btw: nesouhlasím s tebou v tom, že by se horoškoly měly nějak víc posunout do "komerční" oblasti. Právě výchova a výcvik nováčků by mělo být jedno z primárních poslání oddílu, potažmo svazu. Pokud by se to mělo ještě víc zkomerčnit, bylo by na místě zvažovat zrušení metodické komise, protože ta čerpá značnou část rozpočtu :-) Pak by ale celý svaz přestal plnit jedno ze svých stěžejních poslání.
Tomáš F.odpovědět 
   Re: že bych...22:06:03 13.04.2008
PRAWDU DÍŽ BRATŘE!
Horoškola je to o co tu v posledku běží! Dle mého názoru, je nejlepším způsobem jak naučit začínajícího horolezce těm správným metodickým manýrům HOROŠKOLA, geniální to výmysl v rámci fungování oddílu. Je zde zajištěna KOMPLEXNÍ horolezecká průprava jak teoretická, tak PRAKTICKÁ, hlavně ty fintičky, co se na překližce a skalách moc často nevidí, tedy ani neokoukají, ale v důsledku mohou zachránit život.
Do pekel vede cesta komerce, kdy si někdo zaplatí kurz lezení, první hodinu dostane sedák, karábli, osmu, lano, lezečky a maglajzák a jsou mu vysvětleny základy jištění a zbytek kurzu je mu razeno, kamže to má dát tu nohu, ruku, jak zatnout gluteus a tak. Ono zautomatizování cvakání a jištění je stejně otázkou času a "instruktor" sice poskytuje supervizi, ale kolik lidí si to samé zautomatizovalo bez instruktorů s kamarády, v rámci oddílu, či právě horoškoly, že? A hlavně je-li lezec vychováván buď oddílem, či partou kamarádů(což se silně prolíná), je to něco úplně jiného, nežli je-li platícím klientem a instruktor mu de facto musí lézt do prd..., aby si dotyčný zaplatil kurzy pro pokročilé, ono příznačné zacházení v rukavičkách dříve bylo spíše opakem, jednak mělo několik pořádných seřvání značný pedagogický efekt, druhak o tom lze mluvit jako o jístém druhu psychotestu, zda si dotyčný vůbec vybral správně. A hlavně, byl a je zde díky oddílům ZAJIŠTĚN KULTURNÍ PŘENOS A KONTINUITA, ať už je to lezecká etika, od tykání, přes kolínko za pivo, nemaglajzování na písku, lezeckým folklorem a dějepravou konče(rozuměj postupné vstřebávání od okolí, nikoli formou seminářů), O BUDOVÁNÍ HORO/LEZECKÉ VZÁJEMNOSTI a úctě k těm před námi, co neměli sedáky, lezečky atp. nemluvě. Dnes se ze "stání se horolezcem" stává prachsprostá prodejná komodita. V duchu kapitalismu: "dá-li se na tom vydělat, proč ne"(pricipielně je tomu rovno kompletní rozbouraní obou našich krasů, za účelem tržby na výrobě betonu), ale nikdo nezvažuje důsledky a možný, dle mě velice pravděpodobný, úpadek lezecké kultury a devalvaci horolezectví obecně. V tomto nehezkém moderním trendu se dle mě snoubí dvě, dohromady, zhoubné tendence: 1.být drsný, dělat adrenalinový sport 2. vydělat na tom(prodeji věcí, mnohdy zbytečných-hlavně že máme ty drahá obyčejná bavlněná trička, podle kterých se pozná, že jsme lezci, či aspoň autdóráci, že? a prodejem nouhau, či předražených vstupů na některé překližky) a právě provozovatelé bodu dvě mají snahu interesovat, co nejvíce lidí, aby měli stálý výdělek.
Oddíly a horoškoly jsou poslední mekkou nepokrouceného horolezectví.
ad Rešík(já ho mám jinak rád a fandím mu v tom, co dělá, von už jenom kukuč má děsně sympatickej a o prckách ani nemluvě, ale tady je podle mě vedle):Přesunem do komerční sféry sice možná vzprodukuje "zralé" horolezce po stránce metodické, ale dozajista pokroucené(ne všechny, ale některé) po stránce horolezecko-lidské, horolezcem se pak nestane, ten kdo jím opravdu být chce, ale kdo na to má(finančně).
Úplně vidím ty zástupy znuděných manažerů, co si zaplatili kurz, lezou čtyřky pětky, ale matroš kompletní od petzla, či mamuta, na nohou la sportivy, nebo fajftenky, funkční hadříky i na blbých skalkách, orginální držátka snad na cokoli a speciální autdoráckej hajlzpapír s kytičkou, protože jim nějaký vykuk v hudáči nakukal,že to je nejlepší, anebo že to fakt potřebujou(schválně tam někdy jděte a dělejte ňoumu - se budete divit, co vám budou cpát, profesionálové).
Stát se košer způsem Horo/lezcem(v textu nerozlišuji oba pojmy, ale myslím oba, ovšem můžete být jenom jedním z nich) lze via oddíl, via kamarádi, via přítel/kyně, ale jinak to stojí za prd.
evženodpovědět 
    Re: že bych...22:07:51 13.04.2008
PS: je mi dvacet, chodím na překližku a práším jako divej, kde můžu(na písku né), ale mám vkus a cením si jistých hodnot.
evženodpovědět 
     Re: že bych...09:32:27 14.04.2008
No já už jsem přemýšlel nad tím Tomášovým komentářem a musím uznat, že podpora horoškol je jistě na místě. Asi jsem s tím i kalkuloval, když jsem horoškoly uváděl do možností, na co čerpat z onoho grantu. Dokonce jsem si pohrával s kacířkou myšlenkou, že by absolovent horoškoly (která by měla ověřenou úroveň) mohl mít slevu nebo zcela zadarmo vstupní registraci Svazu. Je to jenom myšlenka, která by potřebovala dát jasnou formulaci a systém, jak dohlížet na horoškoly...(celé by to nakonec mohlo i podpořit individuální členství). Na netu to nevyřešíme, ale kdyby někdo přišel na Svaz s konkrétní představou, určitě by se o tom dalo debatovat mezi hlavami "pomazanými".
Ale zpět ke grantům. Určitě se dá najít způsob, jak horoškoly do toho grantu přihlásit. My (máme takové milé vesnické občanské sdružení) jsme například v roce 2007 dostali od Kraje grant na rekonstrukci střechy kostela a celá akce se stavebně protáhla až do února roku následujícího. Přesto nebyl problém vyúčtovávat pouze část akce, která už byla provedená. Já tedy nevidím problém, přihlásit projekt, který má delší trvání, dotace (a žádost) by se ale vztahovala pouze na část, která proběhne(proběhla) v daném kalendářním roce. Pokud se z tohoto úhlu pohledu zdá býti formulace v dokumentu ke grantům nejasná, dá se do budoucna změnit. Neřešil bych to ale na webu, ten vnímám jako prvotní získání inspirace, dotáhnout se to musí "u stolu".
Závěrem ještě omluva za poněkud uspěchaný názor na horoškoly výše a dík za podněty. Nějak mě víc hlavu teď zaměstnává PADání...
A ještě závěr za závěrem. Ó jak mnoho lze ještě činiti na poli bafuňářském.
Petr Reschodpovědět 
      Re: že bych...09:44:52 14.04.2008
to by musela být jasně definována kritéria horoškoly či vědomostní minimum považované za splnění vstupních podmínek. Skoro každý oddíl má cosi co nazývá horoškolou, ale někde je to jeden víkend ve skalách, někde písemný a praktický test, nekdě dlouhodobý proces praktické i teoretické přípravy na skalách, překližkách a ve velehorách....
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: že bych...10:48:12 14.04.2008
Ano, také to píšu výše, že by bylo nutné jasně vyspecifikovat kdo a jak. To ale nevyřešíme tady. Já to vidím jako jedno z témat na diskuzi uvnitř Svazu. Reálně zvažuji, že zkusím příští rok kandidovat do VV a za jedno z velkých témat považuji "individuální členství". Možnost určitého zvýhodnění školených členů mi tak trochu zapadá do této problematiky, samozřejmě lze podpořit i nové členy ODDÍLŮ a podpořit i samotné horoškoly (ať již fungující při oddílech nebo zaměřené na individuály, rozhodující by byla úroveň)...
Zatím jsou to pouze plané úvahy, ale v pravý čas jsem připraven o nich ve Svazu diskutovat. Pravý čas nastane až v případě, že bych kandidoval a následně byl zvolen do VV. Říkám to upřímně, nechci dělat unáhlené kroky, ale jestli do toho boje půjdu, určitě s nějakým "volebním" programem. Proto si tak moc vážím každého názoru, který v tomto fóru zazní.
Petr Reschodpovědět 
        Re: že bych...14:45:29 14.04.2008
Vždyť píšu, že to řešení má :-)
Uvažoval jsem, že by např. šlo horoškolu rozdělit formálně do bloků.

Spíš mi jde o ten princip - nejenom tohoto, ale vlastně všech grantů ve svazu. Vždy jsou vyhlášeny, ale podmínky jsou takové, že mohou pomoct (a neříkám, že to není užitečné) pouze jednorázovým akcím, soutěžím apod. Ale ničemu z toho, co považuju opravdu za podstatné - třeba té slavné svazové metodice.

Nakonec máš pravdu hlavně v tom, že to je asi spíš na pokec z oka do oka; a domyslet ty granty tak, aby mohly vyhovovat co nejširšímu spektru případných zájemců.
Prostě vymyslet podmínky tak, aby to nebylo "jen" pro soutěž či jednorázový výlet. Stejným způsobem jsou vyhlášeny i granty pro činnost mládeže (také potřebné, ale také lze podpořit jen ty jednorázovky) atd. Osobně mám pocit, že by obecně podporyhodné byly spíš ty soustavnější činnosti (např. horoškoly, ale i třeba soustavná práce s mládeží apod.).
Takže jestli budeš kandidovat, a reálně uvažovat o tom, jak pomoct těmhle soustavnějším aktivitám, rád s tebou zajdu na pifko - ostatně to se nevylučuje, můžem na pivo i kdybys nekandidoval :-))
Tomáš F.odpovědět 
    Re: že bych...12:13:35 14.04.2008
Evžene, smekám. Není co dodat. Když bych Tě (jako že Tě neznám :)), potkal náhodou někdy třeba u Tošováka, přihlas se o pivo :))
Robertodpovědět 
     Re: že bych...14:48:23 14.04.2008
...také pociťuju jako vrcholně potěšitelné, že takhle uvažuje (z mého pohledu stařecky zapšklého individua) horolezecký "dorost" :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: že bych...10:04:11 16.04.2008
Tak to jsem rád, že nejsem za vola. Tošovák, to mi něco říká... Kde že to je???
evženodpovědět 
      Re: že bych...00:32:46 22.04.2008
:) U Tošováka je v Adršpachu ...
Robertodpovědět 
       Re: že bych...01:33:10 22.04.2008
..se rad pridam (s tim placenim piva) & zajmovou oblast rozsiruju na vsechny hospody siroko daleko (na tomhle globusu i mimo). K Tosovakovi mohu delegovat sveho zakonneho zmocnence s plnou pravomoci..;-)
Ďuraodpovědět 
    Re: že bych...22:22:35 14.04.2008
Evžene,dobře napsané. Souhlas. Celkem si nedokážu představit nic jiného (mimo investic), než horoškola, nebo její dílčí část, na co by mohl oddíl žádat o grant.
Pavel Č.odpovědět 
     Re: že bych...08:51:17 15.04.2008
Mrkni na ten původní dokument, já myslím, že těch možností uplatnění je fakt hodně - obecně prospěšné práce ve skalách, brigády, akce typu "Prachovksá čtyřiadvacetihodinovka" nebo festiválek v Loučovicích...prostě všechno, co nezapadá to normálního rámce současných komisí. Na VH jsem mluvil i o podpoře literatury, zejména zaměřené na metodiku, semináře (lékařské apod.)...
Petr Reschodpovědět 
     Re: že bych...10:47:50 16.04.2008
no, já jsem tím úplně nemyslel, že jediným konstuktivním způsobem, jak investovat peníze z grantu je pouze horoškola. Chtěl jsem upozornit, na trend zkomírání oddílového života a že, to co inicijuje Rešík je dobrým způsobem, jak ho oživit, ale horoškoly jednoznačně podporovat(!).
Dobrá je myšlenka, že i prostý člen má nárok na podporu různých sranda akcí, expedic, vzdělávání, výjezdů atp.
To mi připomíná jednu věc, co jsem zapomněl napsat, nedávno jsem hledal na svazostrákách rozpočet, nějak se mi to nepovedlo najít. Ale velice by mě zajímala proporce dělení příspěvků,ve smyslu na co jdou určitá procenta z vybraných peněz. Je to na záznamu z valné hromady?
Taxem to našel, ale nejmoudřejší z toho nejsem, chápu to správně, že skoro polovina jde na závody a nezávodní činností jsou výjezdy do skal za sbíráním číslíček? Jak se jmenuje položka přejišťování skal oficielně? metodika? bezpečnost?
Každopádně bych byl pro redukci dotací bušičům na závody a výjezdy(stejně mají spozory a lezení není fotbal, že?) a spíše bych to poslal k přejišťování skal(pokud tuším správně, tak zde je nedostatek, že?), na granty oddílům a mládeži, ochraně přírody, vzdělávání, obecně pro činnosti prospěšné širší členské základně(kam třeba patří PADaní, sice je to závod, ale jeho výsledkem, je objevení a očištění nových šutrů na bouldry), anebo bych jeden rok zkusil dvojí poplatek, kdy by si člen mohl vybrat, zda chce přispívat bušičům na výjezdy, či ne. Zajímalo by mě, co by se stalo...

Ale třeba jsem mimo a vím prd, co je třeba...
evženodpovědět 
      Re: že bych...13:15:23 16.04.2008
Jestli chceš vědět něco víc, tak buď projeď na horosvazu různé dotazy a tam najdeš info nebo se doptej Jindry a pokud chceš rychlejší nalejvárnu tak mi pošli mail a já ti na otázky odpovím, protože jsem se z vlastní iniciativy o to poněkud více zajímal. Jinak na SO na horosvazu najdeš platný rozpočet komise CVK - tam spadá přejišťování, který jsme si schválili po odsouhlasení peněz VH na zasedání 5.4. na Škrovádě.
Vlkodpovědět 

 Dotaz09:38:28 14.04.2008
Petře, myslím, že tvé informace na lezce rozhodně patří a jen více a houśť. Jen bych se zeptal o jakou celkovou částku na rozdělení se jedná. V návrhu rozpočtu 08 je v grantech pouze mládež 120 000 a nic dalšího jsem na webu nedohledal. Jsem principiálně takový šťoura....zvědavej. Ještě by mne zajímalo kdo a jak bude podané granty hodnotit? Jinak myslím, po sledování výsledků tvé práce a referencí tvých sportovních  svěřenců si jistě skvělou zárukou. ...abych splnil svou pověst věčně nespokojeného rýpala, snad bych se vyjadřoval více rezervovaně o přímé spojitosti mezi navýšením příspěvku pro ČHS na 400 Kč a Granty. Granty podobného zadání s poměrně velkým objemem ( u této vypsané grantové soutěže zatím nevím o jaký balík se jedná ) se vypisovali i v minulosti a se zvednutím příspěvků se tento rok zvedly i dotace ( rozpočet ) pro sportovní komise ( to jen aby byli informace korektní a nezkreslené ). Jinak grantový systém je samozřejmě dobrý a je-li transparentní vyhodnocení a vyhlášení je jen škoda, že se nevyužívá v ČHS více i na sportovní a další akce pro členy a pořádající subjekty, trenéry a rodiče naděných ratolestí, kdy nejprve výsledek a pak peníze může být pro nekteré limitující.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Dotaz10:35:22 14.04.2008
Tento titul nemá nic společného s granty na mláděž. Jde o zcela novou věc, o část peněz, které vznikly navýšením členkých příspěvků. Zde VH schválila návrh VV, že z částky získané navýšením půjde 200.000 Kč na tyto granty. Čili celková částka je oněch 200 tisíc.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Dotaz10:53:48 14.04.2008
Ještě malé doplnění. Těmto "ratolestem" by měl sloužit právě onen mládežnický grant (120.000). Částku na zde prezentované granty pro širokou členskou základnu jsi nenašel v rozpočtu, protože ona částka získaná navýšením členských příspěvků stojí mimo rozpočet jako jakýsi přídavek.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Dotaz13:53:20 14.04.2008
lezec je bulvar,tak ze pro seriozniho horolezce sracka,pokud neumi Resch neco projednat na CHS tak pouzije metody srabu,tady o nic nejde,tady muze plkat od rana do vecera
Edaodpovědět 
  Re: Dotaz14:02:09 14.04.2008
Na VH, která proběhla v březnu t.r. jsem navrhoval dvě věci - jednak spolu se svým vedoucím Martinem Ottou rozpočet pro reprezentaci sportovních lezců, jednak právě tyto granty ve spolupráci s VV. Obojí jsem si hájil a obhájil (k obojímu byly protinávrhy). Mimo to jsem ještě navrhoval jednu změnu v rozpočtu, která o 14 hlasů neprošta. To plkání mi pomáhá utvořit si ucelený obraz o názorech lidí, abych věděl, jak se k čemu postavit. Nechceš-li plkat, neplkej.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Dotaz14:02:54 14.04.2008
Nejseš trochu mimo nebo neumíš číst? Přečti si, co psal Petr o pár příspěvků výš. Pokud máš pocit, že je Lezec bulvár, tak ty tomu svým stylem diskuze rozhodně napomáháš...
Z.odpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179566)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Šlajsna 6- Budčice
První Bouře 4 Budčice
Into The Fire 6c+ Leonidio
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Ss |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 379 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.