Český pohár v lezení na obtížnost 2018 Praha | vyhráli Martin Stráník a Iva Vejmolová +report Martina Stráníka |
Letošní 1. závod ČP v lezení na obtížnost vyhráli včera v Praze Martin Stráník a Iva Vejmolová. Na 2. místě skončili Rishat Khaibullin a Lenka Slezáková, na 3. Jakub Hlaváček a Eliška Adamovská. Favorizovaný Jakub Konečný neprošel do finále, nestihl nastoupit 2. kvalifikační cestu.
Viz oficiální výsledky Českého poháru na pražské stěně SmíchOFF 2018 :
Muži
Ženy
Zároveň se lezl Český pohár mládeže. Výsledky jsou zde:
Chlapci
Dívky
Co o závodu říká vítěz Martin Stráník?
Ne, žádná transformace z boulderisty na "lanolezce" se nekoná, ale po dlouhé době jsem dostal chuť se zúčastnit nějakého závodu s lanem a navíc směrem k olympiádě taky vědět, jak na tom s vytrvalostí jsem v porovnání s našima nejlepšíma klukama. Rozhodl jsem se pro závod na Smíchoffě, kde je zaručená kvalita cest a závodu. Ze Studia Bloc Masteru jsem si dovezl nejen dobré pocity, ale i nějakou lehčí angínu, naštěstí se v kvalifikaci cítím dobře a daří se mi obě cesty Topovat, jedna cesta cca za 9? jde snadno a druhá za cca 10-? mi vychází tak tak.
Kvali za 10-
Kvali za 9
Pak asi 5 hodin pauza a jde se na finále, kde čekám další 2,5 h než můžu nastoupit. V rámci rozlezu si vylezu několik "repre" boulderů, ale co to je? už asi půl roku bouldery stále ve stejném stylu a po stejných chytech (řezky nebo aix trojúhelníčky), tentokrát i celkem lehký...trochu by na tom chtělo zapracovat, pokud se ČHS chce hlásat, že máme podmínky, které tu nikdy dříve nebyly. Z finálové cesty vyzařuje respekt, ale vlastně je to cesta bez jediného těžkého místa, s tím na konci se přitvrzuje. Leze se mi překvapivě hezky a docela snadno dávám Top, dle Honzy Zbranka prý 10+/11-, ale to je totálně mimo, možná 10-? Top mi zaručuje 1.místo, těsně před topem končí Rishat Khaibulin a třetí Kuba Hlaváček. Pěkný se zase po čase navázat na lano...
Finále
Viz: martinstranik.blogspot.cz/
(Původně vyšlo 25.3.2018)
Favorit | 19:24:44 25.03.2018 | A to jako proc to Konecny nestihl? Mel se pripravit lepe a prijet drive, kazdy vi, ze dalnice Na Prahu stoji. | | odpovědět |
Favorit | 19:24:44 25.03.2018 | A to jako proc to Konecny nestihl? Mel se pripravit lepe a prijet drive, kazdy vi, ze dalnice Na Prahu stoji. | | odpovědět |
  | Re: Favorit | 19:51:37 25.03.2018 | Jak víš, že se zasekl na dálnici? | | odpovědět |
  |   | Re: Favorit | 09:32:30 26.03.2018 | třeba nenasel cestu do sektoru, se mi taky bezne stava | sinner | odpovědět |
Pravidla | 21:42:34 25.03.2018 | Čau, podle pravidel by měl být závodník upozorněn, ale o tom, že by se mu počítala nula, se nic nepíše. Jak to tedy prosím bylo a proč má Kuba Konečný nulu u druhé kvalifikační cesty? Dik | Karina | odpovědět |
  | Re: Pravidla | 10:26:38 26.03.2018 | Karin, to je ale pripad, kdy nesplni tech 40sek. Na nastoupeni do cesty. Kuba nebyl vcas v "call" zone. A dostavil se az po te co odlezl dalsi zavodnik. | | odpovědět |
  |   | Re: Pravidla | 12:00:20 26.03.2018 | Oukej, díky za info, bylo mi to divný. | Karina | odpovědět |
Punk? | 09:10:45 26.03.2018 | "Bojkot" kvalifikační cesty Českého poháru největším favoritem nevěstí do budoucna nic dobrého :-). | Trojkař | odpovědět |
  | Re: Punk? | 10:24:44 26.03.2018 | Nevim, ze by neco bojkotoval. Kuba se nekde zapomnel a nebyl vcas na svuj pokus v pripravne zone. A dostavil se do pripravne zony az po dalsim zavodnikovi. Mimo poradi startovat nemuze, takze proto 0. | | odpovědět |
  | Re: Punk? | 12:41:06 26.03.2018 | On neco bojkotoval? Z ceho vychazis, kde se to da zjistit? | | odpovědět |
chaos na závodech | 12:43:14 26.03.2018 | Nevím samozřejmě jak to bylo. Co ale vím, že na závodech je hluk, že člověk nic neslyší, když se něco vyhlašuje, i když se stáhne hudba a hlásí se informace, tak je často špatně rozumět, je to celý nepřehledný, žádný přesně daný časy kdy kde člověk má byt atd.
Ale potom stačí příjít o 40 sekund pozdě, nebo šmrcnout nohou za pásku a to se bere hrozně vážně. Žádná benevolence někoho dohledat, chviličku počkat. To mně frustruje.
Je to škoda. Kubovi fandím.
Ar | | odpovědět |
Martin Stráník | 14:00:50 26.03.2018 | Gratulace Martinovi Stráníkovi, odskočil si z boulderingu a je z toho první místo na laně.
Není nejlepší jak pro lano, tak bouldering obě disciplíny (resp. trénink na ně) nějakým způsobem kombinovat? Případně jestli se vůbec trénink na lano a bouldering musí nějak zásadně lišit/zásadně liší. A hned mě napadá, že parkourový hnus v obtížnosti není, v boulderingu ano. | R. | odpovědět |
lanaři | 09:08:52 28.03.2018 | naši repre lanaři by měli asi přidat, když je přelízaj boulderisti :D | slaboch | odpovědět |
  | Re: lanaři | 09:23:31 28.03.2018 | Toto plati historicky. Kdyz se Martin zucastnil lan, tak vetsinou lanare prelezl. | | odpovědět |
  | Re: lanaři | 10:43:21 28.03.2018 | Co říkal ten nepolitický člověk v montaně 4/16 - něco ve smyslu, že k boulderingu utíkají ti, co nechtějí makat? | | odpovědět |
  |   | Re: lanaři | 11:07:49 28.03.2018 | Nechteji makat a chteji mit lepsi vykony nez ti co tvrde makaji ;).
Docela me tim tehdy pobavil. Kolik toho vlastne o boulderingu vi, ze si troufal na tak silne tvrzeni? | | odpovědět |
  |   | Re: lanaři | 11:10:03 28.03.2018 | Hm, zajímavá to myšlenka;)))) Co jsem za těch asi 10 let zažil, tak s lanem se spooousta hodin a hodin trénuje LEZENÍM s lanem - tolik času v boulderingu prostě nalézt nelze, a ani by to nemělo smysl. O to víc se tam musí makat na fyzičce, obratnosti atd. | | odpovědět |
  | Re: lanaři | 08:54:09 29.03.2018 | A odkdy je jeden Martin Stranik vic lidi (= boulderisti)? Kritika je fajn, ale kritika zalozena na skutecnosti (nebo pravde, chcete-li) a ne blabolech - a navic kritika konstruktivni. A tim co jsi predved (resp. predvadite) vypadate akorat jako mali, neprejici chudaci. | U. | odpovědět |
  |   | Re: lanaři | 11:21:48 29.03.2018 | On je to totiž podle posledních SP s lanem celosvětový jev. Specialisté na bouldry byli dost často ve finále a i na bedně. A i naopak, koukni se, kdo byl druhý na mistráku Itálie v bouldrech. Když se někdo umí hýbat, je mu jedno, v které disciplíně. | | odpovědět |
  |   |   | Re: lanaři | 16:42:42 05.04.2018 | To je sice pravda, ale mimo pointu a nic to nemění na to, co jsem napsal. Možná tvoje reakce patřila jinam, nevím. | U. | odpovědět |
  |   | Re: lanaři | 10:57:55 09.04.2018 | Tim, ze preji Martinovi, jsou neprejici chudaci. Jiste.. A neni to treba tak, ze naopak ty mas problem s tim, ze kdykoliv se Martin ucastni lan, tak i bez treninku na lana je vzdy nekde na hodne nahore? To, uz je fakt nase lanarske lezeni v takovych srackach, aby se clovek nemohl vyjadrit pochvalne o boulderistovi??
A kdyz bys treba chtel vice cisel, tak zjisti jaka cisla lezou ostatni boulderisti, kdyz si odskoci na lana. To, ze boulderista podva vynikajici vykon na lanech, neni nic vyjimecneho. | | odpovědět |
lanaři | 10:32:39 28.03.2018 | naši repre lanaři by měli asi přidat, když je přelízaj boulderisti :D | slaboch | odpovědět |
Martin je borec! | 11:22:44 28.03.2018 | Martin je neuveritelny borec! Gratulace.
Jen doufam, ze se za jeho jemne rypnuti do CHS nedockame podobneho prohlaseni jako kdysi o Adamu Ondrovi.. | | odpovědět |
  | Re: Martin je borec! | 11:37:37 28.03.2018 | S tim, co píše Martin k boulderům na OFFu rozhodně souhlasim! Sice se rozhodně ani neblížím jeho obtížnostem, nicméně i u lehčích boulderů vidim stejnej problém: Je to strašně na jedno brdo! Jeden typ chytů definuje obtížnost. Podle mě je to úplná blbost. | pavelll | odpovědět |
  |   | Re: Martin je borec! | 10:35:48 29.03.2018 | Barva chytů se nerovná jedné obtížnosti - na OFFu. Obvykle jedna barva obtížnostně překrývá další dvě => min 3 stupně obtížnosti => v dané obtížnosti je možnost lézt po min 3 druzích chytů. Tak v čem je problém... ;-) Jinak pro repre se údajně připravuje další okruh a ten má být dost top. Tak se vlastně teprve uvidí. :-) | mk | odpovědět |
  |   |   | Re: Martin je borec! | 22:47:10 30.03.2018 | Ale i 3 druhy chytu je tragicky malo. Nejtezsi bouldry po trojuhelnicich a a velikych ctvrt koulich. Zeleny po plackach s listamy nebo boule, prasatkovy po velikych strukturach, ruzovy madla a koulohadi...variabilata chytu a tim i bouldru, je tragicka:-(. Kdyby aspon byly vsechny varianty chytu a struktur ve vsech barvach. Ale nejsou. V porovnani se 13kou, BV, BB...prostor a struktury dobry, ale vyrazne omezena variabilita chytu tento boulder hrozne shazuje. Plus nedostatecne casto meneny bouldry. Snad to zmeni, je skoda ten prostor a um stavecu takhle nevyuzivat:-(. | Tom | odpovědět |
  | Re: Martin je borec! | 12:08:15 28.03.2018 | Je dobre kdyz se zacinaji k soucasnemu pseudo stavu soutezniho lezeni vyjadrovat ti nejlepsi. Jen tak dal a vy dalsi - nebojte se nahubku CHS! Martin palec hore za vykon a odvahu komentovat soucasny stav! | jan | odpovědět |
losos | 13:08:04 28.03.2018 | lososovka kvali 9 je dana za 9+/10-, to jen tak pro administrativni poradek. Navstevnikum smichova však doporucejeme fialove sople od této cesty nalevo, jsou za 8+, krasna cesta doporucuji... | urednik | odpovědět |
  | Re: losos | 13:11:20 28.03.2018 | Kdyby byla lososová kvalifikace za 9 a finále za 10-, bylo by v obou cestách jistě víc topů. Devítku ve flashi z těch kluků ze startovního pole vyleze 20, ne 6. | | odpovědět |
  |   | Re: losos | 15:07:44 28.03.2018 | Dle výlesledků nevyleze. Hold rozdíl tréning a závod... | | odpovědět |
  |   |   | Re: losos | 15:12:42 28.03.2018 | Asi nějaká pohádková říše čísel. | | odpovědět |
  |   |   | Re: losos | 15:46:50 28.03.2018 | Holt. Hold je něco jinýho. | | odpovědět |
  | Re: losos | 22:55:18 30.03.2018 | Nelezl jsem to, ale kamos, co OSnul tu zlutou v previsu za 9-, a prolezl cervenou za 9/9+ ci kolik v profilu fialove, tak tu fialovou za 8+ ani nezkrokoval, hnedle nekde u 3ti. Tak nevim. | Tom | odpovědět |
  |   | Re: losos | 00:53:10 31.03.2018 | Byl tam trochu upal, ale uz to upravili a leze se to | | odpovědět |
Nesmrtelný! | 21:35:59 28.03.2018 | Bravo Kubo!!! (Hlaváček) | Zico RT | odpovědět |
těžká rána | 19:08:13 07.04.2018 | 1. a 2. místo Lenky Slezákové, to musela být pro kritiky Bintera staršího těžká rána. Samozřejmě nikdo z nich o tom ani zmínka :) | | odpovědět |
  | Re: těžká rána | 20:03:54 07.04.2018 | Že někdo z vás vykecal ČHS co je to ten marketing? | | odpovědět |
  |   | Re: těžká rána | 11:13:47 08.04.2018 | To nechápu, můžeš objasnit? Dík. | | odpovědět |
  |   |   | Re: těžká rána | 14:51:07 08.04.2018 | ČHS většinou vypouští mezi laickou veřejnost jen prázdné fráze. Často čtu, kdo se od tréninkových metod ČHS distancuje. Komu ČHS nepomohl. Najednou se tu objevily hned dvě zprávy pozitivní a hlavně konkrétní. Není třeba v tom hledat nějaký jinotaj. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: těžká rána | 06:14:56 09.04.2018 | Především si myslím, že není třeba vůbec začínat řeči o hledání jinotajů ;) Nicméně 1. a 2. místo Lenky Slezákové s marketingem opravdu nesouvisí, takže se nemůžeš divit, že jsem se zeptal, co ta tvoje reakce znamenala. Díky za objasnění, teď už mám jasno, že jsi reagoval nesmyslně. | | odpovědět |
  | Re: těžká rána | 21:21:47 07.04.2018 | Lenku Slezákovou přece trénuje Břéťa Brodský, trenérské eso ČSL ne? ;) | | odpovědět |
  | Re: těžká rána | 21:21:49 07.04.2018 | Lenku Slezákovou přece trénuje Břéťa Brodský, trenérské eso ČSL ne? ;) | | odpovědět |
  |   | Re: těžká rána | 23:23:41 07.04.2018 | Břéťa Brodský? To myslíš toho nýmanda, co o tréninku umí akorát plkat a kritizovat, ale to je tak všechno co zatím předvedl? Ten tedy určitě netrénuje nikoho, kdo by měl jakékoliv úspěchy a už vůbec ne Lenku Slezákovou. | | odpovědět |
  |   |   | Re: těžká rána | 10:41:53 09.04.2018 | Máte úplnou pravdu, nikoho z lezců (vyjma sebe) cíleně netrénuji. Pár lidí jsem naučil lézt a pomohl jim k výkonům. Nikdy jsem nikomu nezničil zdraví ani lezeckou kariéru. Pokud se mi něco nelíbí, tak to říkám jak to cítím a jsem si vědom, že je to nepopulární a ponesu za to důsledky. Jen pro pořádek bych doplnil, že se pod své kritiky i komentáře umím i podepsat :) | BB | odpovědět |
  |   |   | Re: těžká rána | 11:02:15 09.04.2018 | Tak toto je ta konstruktivni kritika CSL? :-D | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: těžká rána | 13:59:32 09.04.2018 | Ty víš, že to psal někdo z ČHS? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: těžká rána | 14:56:14 09.04.2018 | Z ceho si prosimte vycetl, ze to mel psat nekdo z CHS? | | odpovědět |
  | Re: těžká rána | 10:37:02 09.04.2018 | Jak 1. a 2. místo? Na Smíchově byla 2. a to až po rozhodnutí rozhodčích o tom, kam dolezla Eliška Adamovská v rámci časového limitu. Každopádně i 3. místo by bylo pěkným umístěním a proti Lence jako lezkyni vůbec nikdo nic nemá. Má holt jen smůlu na trenéra, jinak by taky mohla být první, ale je to každého věc a každý to má jinak. Někdo prohlédne dříve, někdo nikdy. | | odpovědět |
  |   | Re: těžká rána | 11:00:46 09.04.2018 | To ale tomu kolovratku nahore nevysvetlis :). Nevysvetlis mu ani to, ze ten jeho prispevek sam o sobe nema smysl (1. a 2. misto..). | | odpovědět |
  |   |   | Re: těžká rána | 13:42:40 09.04.2018 | Tak teď jsi trochu za blba :D - můžeš si za to ale jedině sám. Kdybys aspoň nazačínal s tím kolovrátkem, to bylo vážně hloupé po jednom příspěvku. Aloha, prohráls :-) | "kolovrátek" | odpovědět |
  |   | Re: těžká rána | 13:40:36 09.04.2018 | 2. místo mezi dospělými, 1. místo mezi juniorkami. | "kolovrátek" | odpovědět |
  |   | Re: těžká rána | 13:46:22 09.04.2018 | Á propos to je vážně tak těžké najít si výsledky, než začneš zbytečně rejt? A je vážně tak těžké přečíst si, co jsem napsal a zjistit, že nepíšu nic o tom, že bych já nebo někdo jiný měl něco proti Lence jako lezkyni? Nebo se nám už ztrácí gramotnost?
Jo, smůla na trenéra, to jej výsledek jednoznačně "potvrdil", juniorka 2. mezi ženami a 1. mezi juniorkami, to za nic nestojí. Vlastně jo, kdyby jsi ji trénoval ty, tak už vyhrála pár svěťáků mezi dospělými. Takových už máš na kontě... | "kolovrátek" | odpovědět |
  |   |   | Re: těžká rána | 14:54:38 09.04.2018 | Skoda, ze ti vsichni dalsi stastlivci pod Binterem uz takove vysledky nemaji a to na nich Binter maka uz tak dlouho - na tech, co ten napor vydrzeli a neutekli k boulderingu, ktery je pro padavky. Ale za to mohou jiste jen a jen oni. Kdezto za ty dobre vysledky muze zase jen a jen Binter.
Ono se koneckoncu na SP a MS ukaze, jak na tom Binterovi sverenci jsou. Neco uz jsme videli v nekolika minulych letech. Vyhoda je, ze se da vlastne jen stoupat a stoupat.
A samozrejme, pokud bude "optimalni" stav naseho soutezniho lezeni, tj. jeste vetsi pocty zavodniku budou pod Binterem a pokud tomu dame mnoho casu (tedy i vice nez 8 let, ktere zatim Binter na teto urovni pusobi), tak obcas jeho sverence na bedne uvidime. O tom neni pochyb. Otazka je, kolik tomu prispel pan Binter a kde by byli bez nej. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: těžká rána | 08:33:49 10.04.2018 | Omlouvám se předem za naprosto nýmandskej dotaz, informace o lezcích mám jen z tohoto webu, ale koho doopravdy trénuje ten pan Binter? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: těžká rána | 09:56:16 10.04.2018 | Najdeš to na tbtraining.cz | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: těžká rána | 10:05:00 10.04.2018 | Ja bych ten dotaz rozsiril. Koho trenuje a co presne to trenerstvi u tech lidi pod nim obnasi? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: těžká rána | 13:35:18 10.04.2018 | Musí sem dát ofocený všechny tréninkový plány svých svěřenců deset let dozadu a jejich kompletní dokumentaci, včetně výsledků testů a zdravotních prohlídek. Když nám to okamžitě nedodá, zakážeme mu další trenérské působení. | hangman | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: těžká rána | 16:30:52 10.04.2018 | To je ovsem jen tva interpretace te otazky. Jini si pod tim predstavi (alespon doufam) asi neco smysluplnejsiho.
Je zajimave, ze te nejspis pohorsila zcela obycejna otazka o treninku. V ostatnich sportech se treninkovymi rutinami a drinou vsichni chlubi, aby lidem ukazali co obnasi byt na spici, v lezecke repre ticho po pesine.
Jsem si jist, ze mnoho lidi by si namisto opakovaneho zoufani ze nekdo byl nemocny, rozhodci jim ukrivdili apod. a prohlasovani ze jinak jsou v top forme, precetlo jak asi vypada jejich trenink, co delaji, jak casto, jakou vedou zivotospravu apod. I marktetingove by to pusobilo lepe nez to, co se o tom pousti do sveta ted. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: těžká rána | 16:41:56 10.04.2018 | Jenže to můžeš udělat v okamžiku, kdy ty plány splňují nějaké obecné tréninkové zásady. Obávám se, že za amatérismu, který zde panuje, nikdo podobné nezveřejní, protože dobře ví, že by si udělal ostudu. A jen na obranu trenérů - ten amatérismus nemusí být čistě jen amatérismem neúmyslným, ale může se jednat i o nevyhovující plány kvůli tomu, že vyhovující by naši lidé nedávali kvůli časové a finanční náročnosti. Dokud tu nebudou profi lezci, kteří budou mít lezení jako full time job, vždy se budou muset v trénincích vytvářet kompromisy.
No a další věcí je, že u nás nefunguje nějaké centrální repre zázemí, ale spíše se v repre pouze nuceně sdružují jednotliví individuálové, takže si i každý z nich ty své tréninky hlídá jako tajemství. | | odpovědět |
|