LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140205 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hasse-Brandler free solo

A. Huber

Podle serveru www.bergsteigen.at vylezl Alexander Huber 1. srpna 2002 cestu Hasse-Brandler (8+) v severní stěně Cimy Grande oblíbeným stylem Petera Crofta - free solo. Na svůj husarský kousek potřeboval jen 4 hodiny (když se neštanduje, jde to rychlejc)  a vybaven byl pouze lezečkami a maglajzpytlíkem, patrně i s náplní. Podle údajů www.bergsteigen.at si Alex cestu předtím jednou vylezl aby si ji prohlédl, aby ji poté mohl vylézt sólo.

Cestu udělali v roce 1958 s klasifikací 6/A2 známý saský pískař Dietrich Hase s Lotharem Brandlerem, volně ji vylezl v roce 1987 Kurt Albert a 3 z celkem 18 těžkých délek ohodnotil osmičkou, přičemž skála zde je všechno jiné, než pevná.

Foto Petr Jandík
Comiciho cesta (VII) v severní stěně Cimy Grande patří k nejpopulárnějším extrémům. Ve stěně vlevo vedle ní vede diretissima Haseho a Brandlera


Byl jsem na vedlejší věži, Cime Piccolissimě jen o den dřív, škoda že jsme tam ještě nepočkali. Na něco takového bych se docela rád podíval.

Je to úžasný výkon. Když uvážíme objektivní nebezpečí (pád kamení, vylomení chytu) nejde zdaleka jen o samotnou techniku lezení. Doufejme, že pro Alexe nebude při dalším podobném podniku platit přísloví "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne..."
Bylo by škoda, kdyby se předčasně setkal s Mírou Šmídem, nebo Paulem Preussem.

Petr Jandík   [úpravy] 21:38 23.09.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Honza Hrb
Je to machr, viděli jsme ho tam několik dní předtím cestu obhlížet - to se ještě jistil. Podívejte se na bergsteigen.at, je tam spousta informací kolem, komentář R. Messnera atd.
Zapsal: , 22:51:39 23.09.2002
 Má na kontě další kousky
Alexovo solové kousky jsou již pověstné. Na Schleierwasserfallu v Rakousku, vylezl dokonce cestu 8a+. A sice Cool Your Foot Man, z dalších Have fun on top'(8a), Ziago (7c) Die ‚kleine orchidee' (7c), která jsou sice pevné, ale asi o poznání těžší.
Zapsal: JirkaS, 08:33:10 24.09.2002
 Huber se umí prodat
Má udělanou svojí presentaci na http://www.huberbuam.de
je vidět, že umí navíc svoje výkony prodat.
Zapsal: Petr, 08:36:31 24.09.2002
 Huber
Na Bergsteigen.at je taky docela bouřlivá diskuse, která začala tím, že se ozvala dvojka, která chtěla cestu lézt a zjistila, že tam jsou odspoda až nahoru natažená fixní lana a nazvali to celé opičím divadlem. Vytýkali Huberovi, že si cestu nacvičoval, že měl každý chyt a stup označený maglajzem a podobně. Na to se vyrojila spousta komentátorů, kteří Hubera obhajovali, mimo jiné Hein Zak (jeho fotograf), Andreas Kubin (šéfredaktor lezeckého časopisu, který bude fotky publikovat), Reinhold Messner, Dietrich Hase a další lidi. Celkově to je ve prospěch Hubera. Kdo umí německy, docela pěkně si počte :-)
Zapsal: Petr Jandík, 10:57:28 24.09.2002
 problém je v tom
je to takové pro a proti. nikdo nezpochybňuje úžasnost takového výkonu, akorát je vznesena zásadní otázka: má někdo právo kvůli úžasnému výkonu na týden zablokovat často lezenou klasiku fixními lany?
Zapsal: Lukas B., 12:12:00 24.09.2002
 Je to sráč!
To je jasný. Je to sráč, potřebuje se zviditelnit kvůli sponzorům. To už dělal Bubendofer nebo jak se jmenoval, ale ten lezl lehčí. I Croft měl Astromana přelezeného x-krát. Sólo je jen pro exhibicionisty, co mají nějaký mindrák.
Zapsal: Fery, 12:29:15 24.09.2002
 Blokace cesty
Myslím, že konkrétně Hasse/Brandler se neleze zase tak často. V horách se ti kdykoliv může stát, že na cestě natrefíš před sebou někoho, kdo zdržuje, nebo hází šutry, nebo ti jinak vadí. Občas, ale podstatně méně často tam můžeš narazit na Hubera a jeho fixní lana.
Mne spíš napadají takové etické otázky, jako kudy vedla ta fixní lana, po kterých běhal Heinz Zak a jeho fototým? Byla v cestě, nebo někde vedle?. I když na obtížích cesty jako takové to nic nemění, je to jiné když jsi široko daleko sám, než když pár metrů vedle tebe někdo visí a třeba i má pro případ nouze nějaký ten rezervní úvaz, který by ti mohl hodit. Nápor na psychiku je pak menší.

Samozřejmě to nemyslím jako zpochybnění Huberova výkonu, ale obecně mne na prezentaci těchto špiček trošku mrzí, když se v zájmu publicity ty výkony maličko přibarvují a je jedno, jestli jde o souboj samotného sólisty se severní stěnou Cimy Grande, o kterém se pak člověk může dozvědět, že mu třeba celou cestu viselo na dosah ruky fixní lano (jen spekuluji, nikde jsem se nedočetl kde byla ta lana při ostrém pokusu), nebo že šel někdo jako sólista za jeden den na Everest, a posléze se ukáže, že to ale bylo v davu několika desítek lezců z jiných expedic a s použitím pronajatých fixů a ve vyšlápnuté stopě, nebo že RP přelezy třeba Undergroundu nejsou zase až tak moc RP, protože tam visí fixní expresky.
Všechno to jsou ve své kategorii špičkové výkony, ale po objevení těchto dalších, ne sice utajovaných, ale řekněme nezdůzazňovaných okolností na nich zůstává jistá drobná pachuť umělého přibarvování, které si myslím, že nepotřebují.
Zapsal: Petr Jandík, 12:47:00 24.09.2002
 souhlas
Přesně tak.Tyhle akce byly,jsou a budou vždycky šaškárnou.Několikrát cestu vylézt s lanem a potom s armádou fotografů,trenérů a různých přisírek dát velké a odvážné sólo a když je toho víc,tak k přesunům použít helikoptéru jako Ferym zmiňovaný Bubendofer.Třeštění trotlů.
Zapsal: koník, 12:49:34 24.09.2002
 Sám za sebe
Neřeším stránku zviditelňování nebo peněz od sponzorů-to je vedlejší věc a každého rozhodnutí.Rozdíl ale mezi Ferym a člověkem z článku (popř. jiným,který dal sólo) je v tom,že jeden tady kecá a prezentuje svoje vyhraněné názory a to je asi všechno,co může udělat - zatímco druhý jde a přes všechna nebezpečí zvládne svoji cestu.
Neomlouvám lidi,co s chorou myslí riskují holý život při lezení sóla a pak opovrhují čímkoli jiným v lezení,ale na druhou stranu z vlastního zážitku vím,že pokud se člověk dostane za svoji běžnou mysl,je soustředěný a klidný,bez přítomnosti cizích lidí,sleze bez lana cestu,pak v něm zůstane hluboký pocit,a za ten to stojí.To je opravdu slezená cesta,kde každý pohyb nebyl třeba moc dobrý,ale nemohl být špatný nebo nezvládnutý.
Jedna věc je o tom kecat a shodit to,to lze za použití "zdravého rozumu a logiky" lehce.Druhá věc je pochopit nebo alespoň tušit,co za tím je a co to člověku dává.
Howg.Domluvil jsem.
Zapsal: Sicep, 16:20:01 24.09.2002
 re fery a petr j.
fery: No to snad nemyslíš vážně?!
p.j.: Na bergsteigenu jsem si přečetl, že během ostrého pokusu nevisela v cestě ŽÁDNÁ lana. (pravila sám A.H.) Na čem visel Heinz Zak, nevím, snad levitoval, možná si pronajal horkovzdušný balón, každopádně zatímco Huber nacvičoval, v Cime Ovest lezla střechu světa jakási dvojka a někdo (Zak??) je fotil obrovským dělem zespodu. Možná tak udělali potom i Alexe, je třeba si počkat na ty obrázky a uvidíme.
Shrnuto, těžko soudit, nedejbože odsuzovat, takový výkon, dokud nepodám sám lepší. Ty dva, co jim vadily fixy v cestě, co chtěli dát, lituju, jsou to fakt chudáci. ;-)
Zapsal: Honza Hrb, 22:39:55 24.09.2002
 Fotečky
Nějaký fotky už z toho jsou na stránce Huberů. Oproti ostatním fotkám A.H. od Zaka jsou slabší a rozhodne pochybuju o tom, že se Alex zavěsil v těžkrj stěně za minichyty aby se nechal vyfotit a pak počkal až mu tam zase hoděj lano pro jistotu. Každopádně to přelez ještě helmou a nejen lezečkama a chalkbagem.
Zapsal: Michal, 23:07:43 24.09.2002
 HoHr
Pokud tam ty fixy během ostrého pokusu už nevisely, pak je to v pořádku. Já jsem četl nejen to, co psal A.H. ale i diskusi a tam z toho myslím vyplynulo, že Zak fotil z fixů, pokud jsem tomu dobře rozuměl. To, že na Huberově stránce jsou slabší fotky nejspíš znamená, že si ty dobré šetřej do časopisu. Zak fotil spoustu lezců i v dynamických situacích a asi by nepotřeboval, aby se mu AH zastavoval na minichytech.
Kromě toho si myslím, že by se zastavit i mohl, protože jeho maximum je přes desítku a Hasse Brandler je 8+, takže rezerva je ještě velká, nehledě na to že mnohdy vypadá na fotce líp to, co není nejtěžší.

Myslím si, že vylezení takovéto cesty sólo a bez lana a úvazu je nesmírný výkon a to, co trochu kritizuji je spíš způsob informování o něm. Kdybych ten výkon neobdivoval, nepřekládal bych ten článek a nedával ho sem.
Zapsal: Petr Jandík, 23:28:52 24.09.2002
 Prdka
Docela se bavím tím vším rozebíráním a zpochybňováním Huberova výkonu...jasně,je to věc názoru, možná taky trochu závisti, že někdo může mít na něco, jako je přesólování takovýho prásku.
Já osobně si myslím, že ať to bylo s fixama,atd. tak či tak, je to prostě nářez.
Každopádně mě Huberovic bráchové dostávaj svojí všestraností v lezení. Není moc chlapíků, co lezou "to nejtěžší" na skalkách, v horách i v bigwallech.
Zapsal: Kleboň, 08:39:41 25.09.2002
 Re: souhlas od "koníka"
:-)))) jasně, Zak je typickej přisírka :-))))))
Zapsal: Ivucha, 09:50:42 25.09.2002
 Kdo jste vylezli free solo?
Vážení pánové!
položím vám čistě polemickou otázku. Kdo jste vylezli alespoň nějakou zdrbanou čtyřku v Tatrách sólo, he?
Pokud odpovíte ano, pak prosím je vaším právem polemizovat o úrovni výkonu. Pokud ne, tak je mi líto, ale laskavě držte hubu a smekněte.
Já pár cest v létě i v zimě free sólo mám a múžu říct, že tomu co předvedl Alex, tak tomu to nesahá ani po kotníky.
Ano, cestu si nacvičil, neříká, že to byl OS.
Vedle cesty byly fixy, je to potřeba nafotit a nezatajuje je. Je to psychicky snažší, ale i tak je to výkon jímž se přiřadil k takovým osobnostem jako je P. Croft, J. Bachar, nebo J. M. Boiviv.
Takže nevím jak vy, ale já za nás přizdisráče smekám.
radek
Zapsal: zoban, 10:17:38 25.09.2002
 Solo on Sight - www.bergsteigen.at

Solo on Sight in der Cassin (8ter Grad) Westliche Zinne...


Text von Michael Mayr
Fotos von Peter Janschek

Solobegehung der westl. Zinne


Michael "Much" Mayr kletterte am 29. Juli die Cassin an der Nordwand der westl. Zinne solo on sight.

Die Route mit rund 600 Klettermetern weist Schwierigkeiten bis zum achten Grad auf. Ich kletterte mit Gurt und Bandschlinge, sowie 12 Meter Halbseil im Rucksack, um die Möglichkeit der Umkehr zu haben.


Fünf leichte Seillängen führen zur anspruchsvollen, kleingriffigen, extrem ausgesetzten Schlüsselseillänge in 200m Höhe: Die ersten 15 Meter bis zum Zwischenstand sind zwar brüchig und steil, aber bei weitem nicht so schwer wie die nächsten 20 Meter.


Gleich nach den ersten, brüchigen Metern war ich kurz davor, umzudrehen. Ich kletterte ein paar Züge ab, atmete durch und zog dann vorsichtig die fragwürdigen Griffe durch, bis ich die Bandschlinge erleichtert in den Bohrhaken des Zwischenstands einhängte. Von hier aus begutachtete ich die nächsten kleinen angechalkten Griffe und Tritte mit 200 Meter überhängender Wand unter den Sohlen...


Erst im zweiten Anlauf gelang es mir, mehr als 2 Meter weg vom "sicheren" Zwischenstand zu klettern - hinein in die schwere Passage an abschüssigen Leisten...bei der nächsten Rastposition hängte ich die Bandschlinge (unbelastet) in einen alten, rostigen Normalhaken ein, um mich mental ein wenig zu beruhigen und auf die folgenden schwierigen Meter einstellen zu können: diese nächsten anspruchsvollen Züge sollten mir dann noch alles abverlangen. Erst nachdem ich einen (notwendigen) Griff verwendet hatte, bemerkte ich, daß er sich bei Belastung 1mm nach außen bewegt hatte..., sofort nahm ich die kleinere Leiste darüber...noch wenige Meter und die Hauptschwierigkeiten waren geschafft.






Darauf folgt der vergleichsweise leichte, exponierte Quergang oberhalb der imposanten Nordwanddächer.


Die restlichen 15 Seillängen, darunter der sogenannte "17 m-Überhang" im 7. Schwierigkeitsgrad, kletterte ich bereits vor mehreren Jahren als Ausstieg vom Schweizerweg. Der Fels ist in diesem Teil der Route ist wesentlich fester und so kletterte ich subjektiv sicher und zügig höher.


Nach weniger als 2 Stunden, kurz nach 10, stand ich am Ausstieg.



Aktuelle Diskussion im Bezug um div. Vorbereitungen bei Solobegehungen.

Da wir uns gerade mit dem "Affentheater" und dessen Folgen beschäftigten (siehe auch Link zum Bericht unten), fragte wir Michael Mayr natürlich etwas genauer nach seinem "Solo on sight" und bekamen folgede Antwort:



Die Seillängen (inkl. Schlüsselseillänge) bis zum Ende des Quergangs bin ich on sight geklettert, also ohne jemals Hand oder Fuß angelegt zu haben.


Strenggenommen bin ich den oberen Teil (ab dem Kasparekbiwak) nicht on sight geklettert, da ich bereits vor Jahren den Schweizerweg geklettert bin...


Wer die Cassin kennt, weiß, dass die Hauptschwierigkeiten da bereits vorbei sind.


Bei diesem Solo geht es in erster Linie um die Schlüsselseillänge, die ich in Bezug auf Schwierigkeit, Ausgesetztheit und Brüchigkeit unterschätzt habe. Wie bereits geschrieben, wäre ich ja beinahe umgedreht.

Da sind wir beim nächsten Punkt: der für mich notwendigen Möglichkeit umdrehen zu können, d.h. ich kletterte mit Gurt und Bandschlinge und hatte 12 m Halbseil im Rucksack dabei.


Hilfsmittel, einerseits Schönheitsfehler eines Solos, andererseits Minimalpaket an "Sicherheit". ...angesichts des kompromisslosen Stils des on sights 200m über dem Boden an brüchigem Fels im 8. Grad.


Das Halbseil blieb als unnötiger Ballast im Rucksack. Die Bandschlinge hängte ich wenige Male unbelastet in rostige Haken (von Cassin aus den 30ern?). Ursprünglich hatte ich das zwar nicht vor, doch war es in dem Moment notwendig, mich kurzfristig wieder einigermaßen sicher zu fühlen, um durchzuatmen, mich zu konzentrieren und dann weiterklettern zu können.





Michael "Much" Mayr, geb. am 1.4.1975, lebt in Innsbruck und verdient gerade als Bergführer das Geld für den nächsten Yosemite-Aufenthalt...





Auswahl bisheriger Routen:


New Age 10-, Rätikon


El Nino 5.13c, El Capitan ground up redpoint ascent (ohne vorheriges auschecken)


Salathe-Freerider 5.12d/13a
ground up redpoint ascent



Senkrecht ins Tao 8a, Marmolada Bzw. "steps across the border"
Bohrhakenfrei, erste Wiederholung, obere Schlüsselseillänge 7c+/8a on sight


Torre Egger, Patagonien freikletternd im Alpinstil bis 700m (davon 400m Erstbegehung bis 7a)


im Klettergarten bis 8c und 8a+ on sight


Artikel zum "Affentheater"

Zapsal: , 11:16:50 25.09.2002
 
1.Ad. Cima ovest: Němčina není moje silná stránka, ale pochopil jsem to jako jistěné sólo. 2.A. Huber se potřebuje zviditelnit, protože se lezením živí. RT ho odhalil, podle něj leze silovým způsobem německých RP lezců a v 8c v Ospu byl bez šancí. Čet sem to v Montaně. Je to sráč a maglajsuje.
Zapsal: Zazdísráč, 11:51:15 25.09.2002
 němčina
němčina není ani moje zvlášť silná stránka, ale zřetelně jsem pochopil, že 12 metrů špagátu, sedák a pár smyček zůstalo celou dobu v batohu. Jediný prohřešek bylo uchopení (ale nezatížení) staré smyce provázané v rezaté skobě "ještě po Cassinovi". Taky chlapák přiznává, že dolez už znal z dřívějšího přelezu Švýcarské cesty.
tak tady teda klobouk dolů zcela upřímně a spravedlivě.
Zapsal: Lukas B., 12:07:08 25.09.2002
 paráda..
dobře se bavím..jeden je z toho tady vytočenej že kdyby tam náhodou jel a někdo by byl v cestě nalezlej a ještě by to lezl solo a předtím to trénoval to už je ohraná a probraná písnička, fixní lana a pod.:-)) prostě je to SUPER VÝKON a já smekám a těším se na fotky ,když se tím žíví tak proč se nezviditelnit pořád se říká (mezi lezci) že v televizi a v novinách a pod...je jen fotbal a bodobný "kraviny" a najednou když se někdo začne prezentovat ven...tak zase jen keci od "piva" jako že je to sráč, prachy...hmmm zase diskuze na úrovni:-)) PS: toto byla jen kulturní vložka neberte to vážně...
Zapsal: márty, 12:18:12 25.09.2002
 němčina
To je jinak. Michael Mayr měl na sobě sedák s popruhovou smyčkou, kterou si občas cvakal do rezavých Casinových skob.
Já sice mám vylezených pár (tedy dvě) pětky free sólo, ale netroufám si posuzovat zo z toho je lepší. Nacvičené nejištěné sólo Alexe Hubera na 8+, nebo nenacvičené a částečně jištěné OS sólo Michaela Mayra?
Tři osmičkové délky nacvičené, nebo jedna nenacvičená? uber bez batohu, Mayr s batohem?
Jak tohle srovnávat?
Mně připadá hodnotnější v oblasti lezení ten Mayrův výkon skoro lepší, zatímco Huber rozhodně vede v public relations a marketingu.
Zapsal: Petr Jandík, 19:09:58 25.09.2002
 
To je jasný, Huber je zasraná komerce, ale lézt holt umí.
Zapsal: , 08:57:23 26.09.2002
 Co je lepší?
Re: Petr Jandík
To je fakt dobrá otázka. Záleží na úhlu pohledu. Z hlediska lezeckého je fakt asi hodnotnější OS Mazrův výstup. Přišel a vylezl. I když si nedělám iluze, že šlo o čisté OS. Viděl bych to tedy spíš na velmi připravené flash - silnej dalekohled, video, fotky, rádce-předlezec. Ale to se patrně nedozvíme.

Ale když budeme hodnotit styl, tedy solo, pak vidím Huberův výkon významnější. Každý pohyb musel mít 100%, protože chyba znamená 100% konec. Mayr měl přece jenom ve cvaknuté skobě jistou reservu a prostor na možnou chybu.
Ten rozdíl tlaků na psychiku mezi vědomím "NESMÍM udělat chybu" a vědomím "chybu raději nedělej" je gigantický.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 11:06:44 26.09.2002
 nazor
Ak by si to chcel niekto vyliezt solo len tak pre potesenie tak si to necha pre seba a je rad,ze je este rad.Ked niekto chce aby sa o jeho vykone vedelo nieje nic lepsie ako nacvicit nieco tazke doniest si profesionalneho fotografa a cely reklamny stab.Ked o takom cosi rozpravas len tak vecer pri pive nemas az taky velky fanklub.
Zapsal: ivo, 20:21:43 26.09.2002
 Není to rozpor?
Z mnohých komentářů cítím zajímavý rozpor. Když zde někdy sklouzne debata třeba na problematiku přijišťování či Top rope, vyrojí se veliká řada názorů, že lezení je především sport a jako takový by neměl být zbytečně nebezpečný. Že lpění na nějakých etických tradicích je přežitek, že důležitý je sportovní výkon a řada dalších hlasů, které zdůrazňují, že lezení je sport jako každý druhý a neměl by být zatěžován nějakými podivnými etickými principy.
A když standardní sport, tak je třeba konstatovat, že tak devět z deseti různých sportů se ve špičkové úrovni odehrává před diváky a často i před televizními kamerami.

A najednou se objeví A.H., který předvede špičkový výkon a nepozve diváky, nepozve televizi. Pozve jenom tým špičkového fotografa.
Najednou je to sráč, exibicionista co má mindrák, šaškárna, přísírka, zasraná komerce a chudák co neleze pro potěšení.

On vylezl cestu způsobem, který nikdo z nás kecalů tady nepřekoná a umí tento výkon prodat. A kromě pár jedinců, kterým možná na několik hodin zablokoval cestu vůbec nikoho neomezil. Jóó, jiná debata by mohla být o tom, kdyby si v rámci této akce při přípravě tuto klasickou cestu nějak upravil, aby byla bezpečnější.

Proč Vám tolik vadí publicita? Smiřme se s tím, že lezení je současný sport a do toho patří profesionálové a profesionálové musí své výkony prodat.
Proč někomu vadí, že si cestu nacvičil? Vždyť co jiného je RP? Půlka lezeckého národa se honí za RP přelezy a někdy strašně úporně. Přjde mně docela směšný, když se dočtu, že někdo dal RP po dvou týdnech nacvičování. Ale budiž. Část našeho sportu sklouzla do gymnastiky, což znamená dlouhodobou přípravu na konkrétní sled pohybů a jeho následné předvedení před rozhočími a televizními kamerami. Tak proč ne A.H.?

Jak to už tady někdo napsal - cítím v tom jenom a jenom závist.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 08:32:26 27.09.2002
 Hasse
Cestu Hasse- Brandler jsem lezl (technicky) v r. 1992. Výstup nám tehdy trval 14 hodin (lezli jsme bez přestávky) a přiznám se, že mi to (tehdy) i teď vyrazilo dech, když jsem se dočetl o 1. sólu...
Je to fakt borec! Každý, kdo to přeleze mi dá jistě za pravdu (Comiciho cesta napravo je oproti tomu doslova procházka)...
Takže ještě jednou: smekám klobouk!
Rybíz
Zapsal: Rybíz, 22:56:22 27.09.2002
 Rybíz
Co to je, že jste lezli bez přestávky? To jako že jste nešli do chaty na oběd? ;-)
Spíš by mne zajímalo srovnání s tím Cassinem na Cimu Ovest. Je tu někdo, kdo lezl obě?
Zapsal: Petr Jandík, 16:54:16 03.10.2002
 gPNwJYqEBUbdyxigyN
Where are you from? hegre model luba To all you haters who think this video is lame fuck you. This is what sex ought to be pervrese, erotic, and very very expressive. You think this stuff aint real? think again assholes. If i dig a guy enough, (and btw, this guy is hot. i like the super ripped, no fat clean body and his cock size is just perfect!) then i ll do whatever it takes to cum and cum hard. i d lick his thigh, with taunt muscles and suck on his toes, if he keeps em clean and clipped, maybe even finger his butt. and i absolutely love the spit exchange. i love guys who are confident enough to try snowballing. and guess what, most of the times its very masculine men, confident in their sexuality who are willing to try new shit and that is why they get laid more than some of you homophobic cunts. peace.
Zapsal: QtodnXpHaYUkaSVIC, 15:45:01 27.10.2012
 RqjNQdyU
CR4unM Thanks-a-mundo for the article.Thanks Again. Really Great.
Zapsal: prMGVRcXjlljt, 06:44:45 20.12.2013
 ixLVOxAHEiPZtl
18eqeU Looking forward to reading more. Great article. Much obliged.
Zapsal: tPkoQFgfpjbZP, 08:38:30 20.12.2013
 FEmunNWOk
D7lDyT I truly appreciate this blog post.Thanks Again. Cool.
Zapsal: kdkDkaamgGWA, 09:58:15 20.12.2013
 vbLKhLlbh
QzLjix Thank you for your blog article.Thanks Again. Really Cool.
Zapsal: MnIdEdrPgY, 19:45:08 20.12.2013
 coach outlet store
This year
coach outlet store http://coach.jcrsys.com/
Zapsal: leqddefpkuc@gmail.com, 12:49:27 14.01.2014
 coach factory outlet online
not long ago it just the loss of Juicy Couture brand of intellectual property rights and the success of the sale
coach factory outlet online http://coach.jcrsys.com/
Zapsal: leqddefpkuc@gmail.com, 12:49:28 14.01.2014
 cheap jordan shoes
Tammy this a wonderful blog submit! It is so nice when persons appreciate all that you do.
cheap jordan shoes http://www.eca-jetfloat.com
Zapsal: ojkxohemu@gmail.com, 13:05:43 21.05.2014
 
Colwyn Bay
Zapsal: t w i l u s u s @ g m a i l . c o m, 17:25:02 06.06.2014
 Authentic Michael Kors Michael Kors Skorpios Zip Top Satchel
https://vimeo.com/49070503 Michael Kors Hamilton Burnished Leather Tote Outlet
Authentic Michael Kors Michael Kors Skorpios Zip Top Satchel https://vimeo.com/49223179
Zapsal: bmgjjz@gmail.com, 17:27:58 24.10.2014
 MICHAEL Michael kors Hamilton Woven Satchel
https://vimeo.com/49070504 MICHAEL Michael kors Hamilton Large Pebbled Patent Tote
MICHAEL Michael kors Hamilton Woven Satchel https://vimeo.com/48935828
Zapsal: yrhwtrxy@gmail.com, 18:21:47 26.10.2014
 cost of cartier love bracelet replica
I like it so far, but we’ll see how I do after a full winter!
cost of cartier love bracelet replica http://www.blu-dvds.com/
Zapsal: szstlnrzolp@aol.com, 18:52:10 31.07.2015
 KEPEZ2znxjnK
Uneabibvelle how well-written and informative this was.
<!-- 188.143.232.32/ -->
Zapsal: 51W8H5O1Vtjp, 21:52:44 13.02.2017


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.