LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Holčička na nástupu: "Mami pojďte, raději si stoupneme vedle, kdyby ten pán tady spadnul."
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141607 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b

Stěny
Eliass - Ostrava
321 Boulder Club - Brno
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
Green sport - Brno
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina na chopku

Dobře to dopadlo

6.2.2010 spadla v Zadním Děrešském kotli lavina, která postihla dva české lyžaře a jeden nebyl zasažen, rozměry laviny:  odtrh dlouhý  100 m výška od 10 do 100 cm, délka  dráhy lavíny cca 300 m. Nános  šírka 60 m a délka 150 m!!!

Dříve než se vám pokusíme přiblížit pád laviny v Zadných Děrešov v Nízkých Tatrách pohledem přímých účastníků uvedeme  níže odkaz, ve kterém Horská záchranná služba popisuje událost "svým pohledem" - http://www.hzs.sk/?lang=sk&site=archivsprav&id=1330.
Vše se začalo 15:45 , kdy TROJCE českých lyžařů (vybavená lavinovými vyhledávači) začal  sjíždět jeden ze žlebů spadajících z hřebene spojující Chopok s Děreši (v době kdy na stránkách hzs.sk byl vyhlášen lavinový stupeň 2).
Nejprve zlyžoval první lyžař cca do 2/3 žlebu, kde se schoval na za výklenek skály následně sjížděl druhý lyžař, který se zastavil také cca ve 2/3 třetinách v té chvíli do žlebu najíždí třetí  lyžař, který po druhém  oblouku způsobí odtrh , který se přenesl přes žebro i do sousedního ramene  žlebu, tato lavina třetího lyžaře mlela celým žlebem až do doby jejího zastavení, kdy šťastnou náhodou po zastavení laviny zůstal zasypaný jen po kolena a mohl se sám vyprostit.Podobné štěstí neměl druhý lyžař po kterém zůstala na povrchu volně ležící lyže . V tu chvíli začal třetí lyžař který měl celé laviniště pod sebou prohledávat "pipsem" lavinu až po místo , kde se vyprošťoval třetí jezdec, pokusili se volat na 18300, ale bohužel v daném místě nebyl signál proto se rozhodli že jeden sjede k horní stanici "vajíčka" zavolat pomoc (uznáváme že dané rozhodnutí nebylo zcela správné) druhý lyžař pokračoval v prohledáváni laviniště, kdy cca po 5 minutách od zastavení laviny lokalizoval zasypaného, kterému nepatrně ze sněhu vyčníval talíř hůlky , začal odkopávat sníh až k hlavě zasypaného.Podařilo  se zasypaného přivést k vědomí a umožnit mu dýchání v tuto chvíli spatřil "hledající"  dvojici skialpinistů,  kteří sjížděli také z oblasti Děrešů na které zavolal a ti mu pomohli vyprostit zasypaného z laviny v tuto chvíli přiletěl vrtulník , který na místě vysadil záchranáře se psem ten již zkonstatoval, že zasypaný je nalezený a přivolal lékaře, po příletu lékaře byl zasypaný letecky převezen na pozorování do nemocnice v Liptovském Mykuláši odkud byl na druhý den v pořádku propuštěn.
Je jasné , že štěstí hrálo velkou roli v záchraně lidského života a znovu se ukázalo jak je nutné mít kompletní lavinové vybavení, dokonale jej ovládat a lokálně posuzovat lavinovou situaci v každém terénu kam se chystá  vyrazit. Detailnější popis celé akce včetně ilustrativního fota od „hledajícího“ -http://www.powpow.cz/clanky.html
O tom jak popsala horská služba danou akci a jaké informace předala mediím si udělá názor každý sám.

powpow   [úpravy] 07:57 09.02.2010Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 HS08:34:14 09.02.2010
Ta zpráva od HS to je teda síla. Asi zachraňovali někoho jiného, nebo to psal někdo od stolu jak jim velí jejich velitel. A hlavně se na konci pochválit...
A jen jednu otázku. Proč si myslíš, že bylo špatně, když jeden z dvojice "přeživších" jel volat na pomoc někoho dalšího? Za nějakou velkou chybu bych to nepovažoval.
Hlavně, že vše dopadlo Ok!
Zdénaodpovědět 
 Re: HS08:45:57 09.02.2010
Je to sporný moment, ale patrně proto že přednější bylo v tu chvíli najít a vykopat zasypaného. Vzhledem k tomu, že byli oba plně vybaveni vyhledávači a lopatami, mohlo jim hledání a kopání ve dvou trvat kratší dobu. Přílet záchranářů by v tuto chvíli příliš situaci nevylepšil.
stipodpovědět 
  Re: HS08:56:00 09.02.2010
Takže oprava, byli vybaveni vyhledávači ovšem nikoliv lopatami! To vidim jako větší metodickou chybu, než rozhodnutí zachránců se rozdělit. Jinak ta zpráva HZS byla dle všeho uvedena na pravou míru a teď už dává smysl.
stipodpovědět 

 Laviny ve světě08:49:35 09.02.2010
Podle raních zpráv na rádiu Beat zapdla velká lavina v Kašmíru na nějakou vojenskou základnu, asi 15 lidí, jestli jsem dobře slyšel. Taky něco říkali, že senát v Itálii schvaulje pokutu za spuštění lavin pro ty co jedou ve volném terénu (na naše snad asi 130 tisíc) Messner se prej proti tomu ohradil. Ví k tomu někdo něco?
 martanodpovědět 
 Re: Laviny ve světě10:42:10 09.02.2010
Podle sereveru repubblica.it se uvazuje o moznosti zavedeni zakona trestajiciho (mozna i vezenim) toho, kdo zavini smrtelnou lavinu. Zatim by to melo byt v debate ve vlade a parlamentu (takze to muze dlouho trvat). Je to reakce na tragicky minuly vikend pri kterem zemrelo 6 lidi v Italskych Alpach.
Krmicodpovědět 
  Re: Laviny ve světě10:44:03 09.02.2010
Jeste jsem zapomnel na odkazy pro ty, kteri vladnou italstine: http://ricerca.repubblica.it/ repubblica/archivio/ repubblica/2010/02/08/ valanghe-weekend-tragico-il -governo-adesso-basta.html
http://ricerca.repubblica.it/ repubblica/archivio/repubblica/2010/02/08/ valanghe-killer- sei-morti-strage-nel-weekend.html
odpovědět 
   Re: Laviny ve světě11:29:42 09.02.2010
Díky, zajímavý vývoj práva, nějaké horolezecké kauzy a rozhodnutí teď popsal Schubert ve 3. dílu.
martanodpovědět 
    Re: Laviny ve světě16:19:12 09.02.2010
Tohle italší populisté zkoušejí už mnoho let. Před pár lety dali nejlepší pokus: Chtěli odpovědnost za laviny, přilby pro děti a povinné pípáky. Prosadili aspoň helmy pro děti do 14 let.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Laviny ve světě16:44:45 10.02.2010
na helmách není nic špatného!
dogeeodpovědět 
      Re: Laviny ve světě17:44:03 10.02.2010
Takhle by se dala asi najít ta informace z rádia:
Sněhová lavina v Afghánistánu si vyžádala už 160 mrtvých.
martanodpovědět 
      Re: Laviny ve světě20:41:57 10.02.2010
Nehodnotím, jestli jsou helmy, laviny a pípáky špatné, nebo ne :-)
Kuba Turekodpovědět 

  08:52:18 09.02.2010
Dost zajímavé...
o..odpovědět 
 Re: 09:09:22 09.02.2010
Ahoj,
som rad ze to takto dopadlo a ze ta povodna sprava od HZS nebola pravdiva (rozculilo ma, ze sa tam zase niekto do zlabu drbal bez pipaku).
K tomu, ze jeden utekal pre pomoc. Ak spravne rozumiem, tak nevedeli ci ma zasypany pipak a keby nemal tak tam bez psa prd najdu.
Este by ma zaujimalo, ze aky pipak si mal Pavle. Podla toho co pises, asi s kamosmi trosku potrenujeme hrube vyhladavanie.
Paloodpovědět 
  Re: 11:10:26 09.02.2010
Lukas - ortovox x1
pavel - ortovox F1
honza - Tracker
Lukašodpovědět 
   Re: 18:01:58 10.02.2010
Ne ze by na tom zalezelo, ale F1 Pavlovi pri hledani davala ciselne hodnoty 26,8, pod 20...? Neprehodils to? Jesteze jste dopadli dobre, to musel bejt silnej :-/ zazitek.
Radek J.odpovědět 
 Re: 09:13:37 09.02.2010
Ahoj,
som rad ze to takto dopadlo a ze ta povodna sprava od HZS nebola pravdiva (rozculilo ma, ze sa tam zase niekto do zlabu drbal bez pipaku).
K tomu, ze jeden utekal pre pomoc. Ak spravne rozumiem, tak nevedeli ci ma zasypany pipak a keby nemal tak tam bez psa prd najdu.
Este by ma zaujimalo, ze aky pipak si mal Pavle. Podla toho co pises, asi s kamosmi trosku potrenujeme hrube vyhladavanie.
Paloodpovědět 

 Dotaz10:47:20 09.02.2010
Chtel jsem se zeptat, to je meteorologicky zlab, co jste jeli? Z te fotky to tak trosku vypada.. Diky
Krmicodpovědět 
 Re: Dotaz11:06:09 09.02.2010
Zlab je v deresich znaci se pry cislem 31 podle HS
L.m.odpovědět 
  Re: Dotaz12:31:28 09.02.2010
31?? Muzes to blize specifikovat tady http://climber. skialpfest.sk/index. php?m=3&vm=3#hdk

Nebo pipadne tady http://www.kamennachata. sk/sk/ skialpinizmus/

Odstran mezery
Vitaodpovědět 
   Re: Dotaz18:57:55 09.02.2010
caf..dnes sme tam sli od spodu. lavina padla v zlabe, ktory ma miro peto oznaceny vo svojom sprievodcovi ako zjazd D do hlavneho deresskeho kotla. my sme nastupali do dakeho druheho zlabu vlavo od toho vypadnuteho pri pohlade zdola a mozem povedat, ze hoc to na pohlad vyzera super jazdne, po vykopani sondy v polke sme sa pekne otocili zliezli dole. doskovite jak svina, sonda pod tlakom leti dole. som rad xlapi, ze ste ok, prajem krajsie zazitky.
romanodpovědět 
   Re: Dotaz19:05:42 09.02.2010
caf..dnes sme tam sli od spodu. lavina padla v zlabe, ktory ma miro peto oznaceny vo svojom sprievodcovi ako zjazd D do hlavneho deresskeho kotla. my sme nastupali do dakeho druheho zlabu vlavo od toho vypadnuteho pri pohlade zdola a mozem povedat, ze hoc to na pohlad vyzera super jazdne, po vykopani sondy v polke sme sa pekne otocili zliezli dole. doskovite jak svina, sonda pod tlakom leti dole. som rad xlapi, ze ste ok, prajem krajsie zazitky.
romanodpovědět 
 Re: Dotaz12:15:56 09.02.2010
nie to nie je meteozlab ten ide z chopku
odpovědět 

 Díky za poučný popis událostí12:47:48 09.02.2010
Na tom odkazu (http://www.powpow.cz/clanky.html) je velmi dobře popsaná celá nehoda včetně opravdu hodně poučného popisu jednotlivých chyb. Po každé nehodě je stres účastníků pochopitelně obrovský. Chyby zachránců (hlavně ten odjezd se sondou a lopatou ale i nejistota okolo pípáku zasypaného -  absence konroly pípáků před tůrou?) naštěstí neměly fatální následky a dobrá práce s pípákem po takovém "zážitku" i vyhrabání hlavy je velikým úspěchem. Klobouk dolů! Snad by se dalo ještě říct, že signál mobilu mohl vyzkoušet ten nestržený ještě nahoře ve žlebu a nehodu snad ohlásit před sjezdem na laviniště. Potom by jste mohli hledat a kopat oba dva. 
Motákodpovědět 
 Re: Díky za poučný popis událostí13:53:11 09.02.2010
proč tam lezete do takeho hlubokeho sněhu?? co vas na tom vzrušuje?
Jožinodpovědět 
  Re: Díky za poučný popis událostí14:18:30 09.02.2010
Jozine, bez prosim diskutovat na iDnes nebo na nejaky jiny bulvar, tady o tyhle kecy myslim nikdo nema zajem
Vitaodpovědět 
   Re: Díky za poučný popis událostí14:51:13 09.02.2010
nemate nekde tu puvodni zpravu Horske? oni ji uz asi trochu pozmenili...
jenaodpovědět 
    Re: Díky za poučný popis událostí14:55:54 09.02.2010
Souhlasím z Víťou,Jožine nikdo fakt nemá zájem tady na tyto kecy!!!Jinak Jeňo původní zpráva je asi boužel pryč,ještě se zeptám kolegů z powpow jestli ji někdo nezálohoval..
Pipaodpovědět 
    Re: Díky za poučný popis událostí14:58:43 09.02.2010
Souhlasím z Víťou,Jožine nikdo fakt nemá zájem tady na tyto kecy!!!Jinak Jeňo původní zpráva je asi boužel pryč,ještě se zeptám kolegů z powpow jestli ji někdo nezálohoval..
Pipaodpovědět 
     Re: Díky za poučný popis událostí15:01:47 09.02.2010
nějaká zplácanina nejspíš z té horské je zde
http://www.lezec.cz/diskuse.php?key=73842
odpovědět 

 mor na vas16:57:56 09.02.2010
naco sa tam trepete ked je vyhlasena dvojka? ja by som vam dal ten vrtulnik zaplatit len by sa tak prasilo. zase cesi na na horach...
antifreeriderodpovědět 
 na tebe mor ty srači17:10:44 09.02.2010
Kdy chceš jinak jezdit ve žlabech než když je 2.lavinový stupeń ty chytráku jeden slovenský..Asi když se hlásí 3.lavinový že ty pablbe..Jdi prosímtě komentovat něco jiného jo?
pipaodpovědět 
  Re: na tebe mor ty srači10:13:40 11.02.2010
ty si pablb ty kkt.co cakas kym bude 5ťka lavínová vyhlásená aby ste sa tam vy sponzori slovenskej horskej služby netrepali?je zima,nie?sneh,lavíny.palmy ste čakali??? hlavne,ze sa nikomu nic nestalo.a Mykulas je s makkym i pre boha.
odpovědět 
   Re: na tebe mor ty srači15:37:14 11.02.2010
No ty jsi moudro samo,ty Maďare.Ty jsi byl v Československý armádě velitel co?Tam platilo co Slovák(většinou to byl ale Maďar) velitel ,to debil bez konkurence.
odpovědět 
 Re: mor na vas17:51:43 09.02.2010
hmm vidim ze pan sa vyzna... nebuduce si skus rozmysliet co napises lebo toto je taka volovina..... aj keby nulka bola vyhlasena to moze spadnut...
odpovědět 
  Re: mor na vas18:54:38 09.02.2010
jaj, tady se to rozohnilo..dost trapné mi připadá vzpomínat v této situaci národnost (z obou stran)..ale jinak, při "FR" jede každý na svou odpovědnost,nikoho dalšího nenutí a ani neohrožuje (krom kamarádů, kteří do toho jdou s ním)..tak nevím, o co ti jde..,ale "mor na vás" je hodně ubohé..
aldaodpovědět 
   Re: mor na vas09:13:05 10.02.2010
tak s tim neohrozovanim bych az tak nesouhlasil, nikdy se nemuze presne predikovat kam az lavina dojede a jak bude rozsahla a vubec pochybuju, ze meli predstavu kdo se pohybuje dole pod nima, kdyz z popisu je jasne, ze ve chvili, kdy se "uklizeli" pod skalku, nebylo na ne videt. Dole se mohli klidne pohybovat dalsi lidi a mohlo to sebrat i je....

Dopadlo to dobre a je fajn, ze se zanalyzovaly i chyby, ktere udelali. Ze v tom zmatku a stresu odjel s lopatou i sondou se muze stat velmi lehce, ale meli mit vsichni vlastni. Kontrola pipaku a pak uz zminene "rozhybavani" podchlazeneho je ale popsane v kazde metodice jako jeden ze zakladnich bodu.
Zodiaxodpovědět 
    Re: mor na vas12:01:47 10.02.2010
To je pravda, nicméně i ti lidé pod nimi, kteří se podybují v místě možného dojezdu laviny se tím pádem pohybují v místech ohrožených lavinou a musí s ní proto počítat. Je jedno jestli ta lavina na ně spadne sama, nebo ji někdo pomůže. Oboje je totiž možné. Jsou na tom tedy všichni stejně. Jiná situace by nastala, kdyby někdo utrhl lavinu, která dojede až do údolí a tam zasype lidi na ulicích ve vesnici. To je ale do lavinové situace 3 v podstatě nemožné a v 4 a víc padají laviny samovolně a pokud dosáhnou obrovských rozměrů, patrně by sjely tak jako tak.
stipodpovědět 
     Re: mor na vas20:43:48 10.02.2010
Navíc Dereše jsou oficiální freeride zona.
Kuba Turekodpovědět 

 vrchol drzosti20:27:00 09.02.2010
tak toto je vrchol drzosti, ze ta hanba nefacka kritizovat pracu zachranarov. ti chlapci posrali co mohli. tym sa nepochvalia, ze lavina spadla, lebo ju druhy jazdec odrezal, vsak?! rovnako faktom, ze zachranca utiekol volat pomoc aj so sondou, piepsom a lopatou v ruksaku a zasypaneho vyhrabavali iny lyziari holymi rukami! a na to ake zmatocne informacie podal ked dobehol na stanicu ani nehovorim. nahlasil odtrh na zaciatocnej stanici vleku, kde naozaj spadla ina lavina, na hranici lesa. ale lavina so zasypanym bola na opacnej strane na konci vleku! to je obrovsky rozdiel v informacii, ktora je potrebna pri okamzitom zvoleni strategie zasahu v tak kratkom case ako to bolo tu. pretoze ti zachranari tam so skutrami boli na "zaciatku vleku" do 3 minut. a dalsia velmi zasadna vec. nikde sa tu nepise mili chlapci hrdinovia aku strasnu blbost ste spravili ked ste nasli zasypaneho a podchladeneho zacali stavat na nohy! aspon tolko zodpovednosti by ste mali mat, ze si precitate zakladne informacie o tom ako postupovat pri najdeni zasypaneho, ktory je podchladeny, krv v jeho periferiach ma nizsiu teplotu a ked ho postavite a zacnete rozhybavat, dostane sa do srdca a moze zasypaneho zabit. ze vam neni hanba. kazdy jeden z tych "zachrancov" bol na stanici a do oci zachranarom nepovedal ani slovo, ale anonymne vypisovat na internete nepravdive informacie na to odvahu mate. chvalabohu, ze ten zasypany mal tolko stastia, ze prezil aj tento neodborny zasah a ze ste mali tolko duchapritomnosti a vyhrabali ho, ale to, ze tu ociernujete pracu zachranarov, ktori v ten den makali niekolko hodin bez zastavenia, lebo riesili x inych urazov je velmi velmi ubohe.
sjaskoodpovědět 
 Re: vrchol drzosti20:52:01 09.02.2010
Hlavne ze horska v Tatrach takhle zabila jedno devce, asi pred 5ti lety....
huhuodpovědět 
  Re: vrchol drzosti21:02:09 09.02.2010
a co vtěch Jesenikach??
frenkodpovědět 
  vrchol nevedomosti09:38:07 10.02.2010
priateľu NETREP....
lebo ani netušíš o čom "točíš"
pri tej záchranke sa stala chyba.......
ale neurobila ju HS, ale niekto iný a pravdepodobne TO aj "zahral do stratena"
radšej tíško čitaj a pouč sa... z toho čo sa stalo
LLodpovědět 
   Re: vrchol nevedomosti11:30:26 10.02.2010
Za zachranu v horach je zodpovedna Horska Zachranna Sluzba (alebo akykolvek nazov si dali) a samozrejme je zodpovedna aj za svojich pracovnikov, resp. dodavatelov v tomtopripade ATE. Takze tak o tej zodpovednosti. Fakturu za zasah (vratane vrtulniku) posle horska sluzba sorry HZS takze kto posle ucet je zodpovedny za sluzby - to je jednoducha logika
odpovědět 
  Re: vrchol drzosti13:09:46 10.02.2010
netrp a kukni sa tu :
http://www.sirokaveza.sk/blog/linky.php?id=19
PKodpovědět 
 Re: vrchol drzosti22:33:55 09.02.2010
Pročetl jsem si ještě jednou celý článek. Myslím, že jediné co kritizovali byly nepravdivé informace v původní zprávě o zásahu HS (která z nich opravdu dělala naprosté trotly). HS také tu zprávu (bohužel poté co ji přebrala media) opravila. Nevšiml jsem si nějaké kritiky vlastní práce záchranářů. Že udělali mnoho chyb je z jejich popisu události jasné a nijak to nezastírají (http://www.powpow.cz/clanky.html). S tím pohybem podchlazeného, lopatou...je to jistě pravda. Na druhou stranu jeden z nich zachránil druhému, i přes všechny chyby které udělali, život. To že odřízli lavinu bych jim asi nevyčítal. Pokud se to tobě Sjasko nemůže nikdy stát vzpomeň si kolik expertů na laviny v nich zahynulo. Těžko si asi mohli na tu zprávu stěžovat záchranářům do očí pokud ji HS zveřejnila po akci. Můj názor je ten že HS jsou v akci výborní profíci, kteří díky neustálému tréninku a tvrdě získaným zkušenostem chybují minimálně ale psát zprávy o zásahu jim příliš nejde. A ty Sjasko než na někoho začneš ječet měl by jsi příště počítat potichu do deseti.
motákodpovědět 
  Re: vrchol drzosti07:26:44 10.02.2010
Tak, tak...
Karbyodpovědět 
   Re: vrchol drzosti09:24:08 10.02.2010
Měli jste hodně štěstí gratuluju k přežití.
Ondraodpovědět 
    Re: vrchol drzosti10:55:13 10.02.2010
preco z toho robite taku vedu,
vzdy si spravte vlastnu sondu a tento rok aj dve.
HZS vzdy pise ze v zlaboch sa posudzuje lavinovka lokalne.
Bez pipsu, sondy a lopaty tam nemali co robit.
HZS su obycajni chalani z dediny, ziadni supermani, vzdy su tam na pomoc a neberu ohlad na to kto a aku chybu spravil, makaju a zachranuju, su ti posledni na ktorych by som pi...oval.
Ale v takychto pripadoch nemaju sancu pomoct.
Po 15 minutach zasypania je vacsionou po zasypanom. ak mu nepomozu jeho partaci, tak ho HZS pride iba dohladat.
Sme o jednu skusenost bohatsi a chvalabohu nas nieje menej.
Jozo Povazanodpovědět 
 Re: vrchol drzosti11:33:32 10.02.2010
ja by som mozno pripomenul cvicenie pod odborny vedenim instruktorov z horskej sluzby (cvicenie bolo tiez pre horsku sluzbu) a odtrh laviny tiez v deresom cca 8 rokov dozadu.
odpovědět 
  Re: vrchol drzosti20:46:21 10.02.2010
To se tam stává při cvičení horské služby každých co pár let. Občas jsou při tom mrtví.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: vrchol drzosti12:18:05 10.02.2010
Předně se uklidni. Že postižený podává zmatečné informace by nemělo záchranáře nijak překvapit - pokud je záchranář opravdový profesionál, měl by to dokonce čekat. To že zmatečné informace po zásahu vydává sama HZS se ovšem příliš neočekává. Proto ta "kritika". Že udělali sami aktéři několik metodických chyb sami přiznávají, ale ke cti jim slouží, že to opravdu podstatné udělali dobře: postiženého našli a vykopali dokud dýchal. Jak řekl jeden významný stratég: "dojde-li k bitvě s nepřítelem - prvním kdo padne je předem připravený plán".
stipodpovědět 
 Re: vrchol drzosti12:32:33 10.02.2010
spatnou pozici podal kluk z HS ktery videl jiny odtrh a mysle si ze je to prave ten co zasypal toho kluka... popis na HS jsem podal dukladne i s nakreslenim obrazku a urcite nebyl spatny....Kluci z HS jsou profici a svoji praci odvedli spickove. kazdy nekdy dela chyby z kterych se ponauci i ostatni
l.modpovědět 

 lopata10:46:58 10.02.2010
Nevim, jestli jsem to neprehlidnul, ale jako zasadni chybu vidim to, ze lopatu nemel KAZDY. Ne to, ze nekdo s lopatou odjel, protoze asi odjel se svou vlastni, ale jak to, ze nemeli lopatu vsichni? A samozrejme i sondu.
M.odpovědět 
 Re: lopata14:06:32 10.02.2010
jj..souhlasím..a přidávám se k "motákovi"..moc nechápu, nad čím se HS tak rozčiluje, nikdo ji nijak neočerňuje, spíš naopak a kluci jen chtěli uvést informace na pravou míru...
aldaodpovědět 
  Re: lopata18:05:34 10.02.2010
Ta reakce toho típka asi z Horské je dost divná,asi to bude nějaký nervově labylní jedinec co neví vúbec očem mluví.Nějaké osočování ze strany freeraidru tam necítím.Jen to popsali ze svého hlediska!!!!!!!!
Ivanodpovědět 

 Vyjadrenie HS 11.02.201010:32:25 11.02.2010
Dávam do pozornosti dnešné súhrnné vyjadrenie HS k tejto lavínovej nehode. http://www.laviny.sk/index.php?menu=clanky&id=173
klingáčodpovědět 
 Re: Vyjadrenie HS 11.02.201014:28:26 11.02.2010
"Zasypaný bol v lavíne 35 minút."
To jako fakt? Půl hodiny pod sněhem a téměř nic mu nebylo? Pochopil jsem z článku, že tam byl poměrně kratší dobu..
Hurvajzodpovědět 
  Re: Vyjadrenie HS 11.02.201015:29:39 11.02.2010
tak asi je to celá doba co byl pod sněhem, hubu mu vytáhli dřív, spíš se rozumí vliv na podchlazení organizmu,...
pochopodpovědět 
   Re: Vyjadrenie HS 11.02.201019:42:09 11.02.2010
me z tech nekterych slovenskych prispevku prijde ze bud neumi cist nebo uz nerozumi cesky, meli pipaky, zachranili se, pomohli si a myslim ze jestli si nebyli jisti jestli mel pipak zaplej nebo ne tak dojet na konec vajcka nebylo zase tak mimo misu jako ta lopata, ponevadz kdyby ho nemel tak ho asi nasli v kostce ledu zatimco ten pes by mu jeste mohl pomoct. hosi gratuluju a priste vsechno v baglu. jeste k tem zachranarum, kdo se pohybuje mimo znacene cesty i v oficialni freeride zone by mel prijmout fakt ze si musi pomoct sam jinak tam nema co delat, a zachranari jsou bonus za ktery jenom tak podekovat a byt vdecni, coz si myslim ze kluci jsou a vyjadrit se k pojebane zprave je v poradku
wilemodpovědět 
  Re: Vyjadrenie HS 11.02.201009:08:20 12.02.2010
Opravte mě jestli se mejlim, ale myslel jsem si že poučky o tom, že je potřeba s podchlazeným tělem co nejmíň hejbat aby se studená krev nedostala moc rychle z periférií do těla platí při brutálním podchlazení (tělesná teplota 30°C nebo tak něco), a ne po půlhoďce v lavině.
honza odpovědět 
   vychlazeni11:05:21 12.02.2010
Je to tak na hrane: http://www.alpy4000.cz/laviny-info-basic- lavinova-nehoda.php

aspon podle ucebnicovych poucek.
Radek J.odpovědět 
    ,21:07:58 12.02.2010
A takovejch idiotů jezdí i na naších silnicích víc než dost.
Karel Mladá Boleslavodpovědět 
  Re: Vyjadrenie HS 11.02.201022:08:39 13.02.2010
Než ho našly byl zasypaný asi 10-15 minut. Celého ho vykopali během chvilky. Těch 35 minut bylo do příletu horské.
Juraodpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179566)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Šlajsna 6- Budčice
První Bouře 4 Budčice
Into The Fire 6c+ Leonidio
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Ss |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 379 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.