Jorg Verhoeven kritizuje cestování profi lezců v době covidu | |
Kritiku profi lezců, kteří i přes covidové lockdowny cestují po světě za skalním lezením s odůvodněním, že je to jejich profese, vyjádřil jejich nizozemský kolega Jorg Verhoeven s tím, že je z toho "trochu perplex".
V postu na Instagramu uvedl, že on jako profesionál je svým pánem, a tedy mohl by snadno získat povolení na cestování, ale ptá se, zde je to nutné. Podle něj lze pracovat na lokálních lezeckých projektech a závazky vůči sponzorům plnit jiným způsobem.
Nelíbí se mu, že kvůli takovémuto cestování je zatěžován zdravotní systém a je to nesolidární vůči lezcům, kteří nejsou profesionálové, a tak na skály nemůžou.
Na Jorgovo prohlášení upozornil zde na Lezci jeden z čtenářů v diskusi pod včerejší zprávou a špičkových přelezech našich top lezců v zahraničních skalách na přelomu roku.
Více viz Jorgův post na Instagramu s diskusí i komentáře zde na Lezci pod zmíněným článkem:
Související článek:
Těžké přelezy našich lezců na přelomu roku Adam Ondra, Vojta Trojan Eliška Adamovská a další
Stando přiznej se! | 21:06:44 04.01.2021 | již delší dobu tě podezírám, že sem schválně dáváš tak trochu kontraverzní příspěvky...copak nejsou lezecky zajímavější novinky či příspěvky? (vím vím, je to tvůj příspěvek na tvůj web, jen si tak říkám, že je to škoda, když už se s tím děláš, neb jsou lezecky zajímavější novinky či témata.) | Jirka | odpovědět |
  | Re: Stando přiznej se! | 21:16:25 04.01.2021 | jóó, a taky ho na to upozornil komentář pod jiným článkem, jinak by o něm ani nevěděl :-) | tt | odpovědět |
  | Re: Stando přiznej se! | 12:25:24 05.01.2021 | Ne, takto o tom neuvažuji. | Standa | odpovědět |
  |   | Re: Stando přiznej se! | 20:57:48 05.01.2021 | Dík za odpověď! | Jirka | odpovědět |
Jorgu, di dowoe prdele... | 21:22:38 04.01.2021 | V dnesni dobe a stavu promorenosti covidem po celem svete neni zadny velky rozdil mezi cestovanim za lokalnimi projekty a cestovanim nekam dal, rekneme po skalach po evropskych statech. S bezpecnosti to nema uz moc co delat. Nevim co tim chce v dnesni dobe Jorg sdelit. trochu s krizkem po funuse. Ani neni pravda ze neprofesionalove nemohou cestovat, mohou a uplne snadno. A taky to delaji. Ale chapu tema je to pro nektere zavrene cechy primove bulvarni. Profici proste cestuji, taky jsou neekologicti, zanechavaji hlubokou ekostopu v podobe zvysene produkce CO2, podobne jako cestujici podnikatele. To jen kdyby se anonymni diskuteri pod clankem prilis nudili ... | lacusak | odpovědět |
  | Re: Jorgu, di dowoe prdele... | 22:02:15 04.01.2021 | Jorg je správně woke. Proč se nemohu zbavit dojmu, že je to od něj jen trochu závist.
Jen si to užijte, než nám to všem zakážou. | Steve | odpovědět |
  |   | Re: Jorgu, di dowoe prdele... | 09:40:37 05.01.2021 | Jestli to není o přístupu a vymáhání opatření. | | odpovědět |
. | 21:22:40 04.01.2021 | Yeah,opravdu na lezci v CR potrebujem radom insta post nake AW z Nizozemska ? 🤷 | PitriZ | odpovědět |
  | Re: . | 23:06:10 04.01.2021 | spíš z Insbrucku. Kdyby žil v ČR, možná by ohledně lokálních projektů měl jiný názor. | | odpovědět |
  |   | Re: . | 23:45:35 04.01.2021 | A co teprve kdyby žil v Nizozemsku. Před pár lety jsme tam byli (překvapivě) na nelezeckém výletě. Měl jsme s sebou lezky a věřil, že někde najdem aspoň nějakej kvak a že třeba budu mít šanci vylézt nejtěžší boulder v Nizozemsku... Asi by šlo pátrat víc, ale myslím, že jsem pátral dost. A nic.. A na místě přišel každýmu dotaz na nějakou skalku jako největší fór. Na bouldrovce taky nic. Jen mě jednou vyhnali z matrace a upozornili, ať tam nenechávám ležet maglajzák. omlouval jsem se s představou, že chápu, že nechtěj mít rozsypaný mágo a světe div se, oni mi to i vysvětlili, ale úplně jinak.. Prý bych se o něj mohl zranit.. No tak Jorgu.. Hurá na lokální projekty Asi zbejvá ten industrial, no.... | Valmar | odpovědět |
  |   |   | Re: . | 01:02:30 05.01.2021 | Co sme raz stretli holandanov vo Verdone, tak spominali, ze u nich je najvyssi kopec 30 metrova zvlnenina a Verdon bol pre nich uplne iny vesmir.
Skaly tam najdes max na umelej hradzi :) | | odpovědět |
  |   |   | Re: . | 01:14:01 05.01.2021 | O to viac posobi jeho nazor ferovejsie. Ak by jeho domovskou oblastou boli Yosemity, asi by to posobilo trochu farizejsky, ale takto... :) | m. | odpovědět |
  |   | Re: .lokalni projekty | 09:27:45 05.01.2021 | Taky koukam z okna a nevim na kterej projekt driv skocit. Posledni me stal 5000 od zelenejch :)))
Sweet home Alabama | A. | odpovědět |
  |   |   | Re: .lokalni projekty | 11:17:53 05.01.2021 | Jo? Kde? A za co tolik? Nějaký dohadování se nebo vyvolávací cifra? | | odpovědět |
Gréta | 08:20:27 05.01.2021 | Gréta je stejně nejvíc. Už si nikdy nebude kupovat nové oblečení. Jsem zvědav jestli ani spodní prádlo:-):-) | jack | odpovědět |
  | Re: Gréta | 08:30:28 05.01.2021 | Greta bezne leze 9a OS, takze cestovat nejen muze ale mela by co nejvic. Aby ta osveta mela i sportovni rozmer. | | odpovědět |
  | Re: Gréta | 09:28:57 05.01.2021 | Natoz vymenovat... cokoli :) | A. | odpovědět |
  |   | Re: Gréta | 12:49:04 05.01.2021 | nemen si spodary, bud jako Greta | Greten | odpovědět |
  | Re: Gréta | 09:42:25 05.01.2021 | nevím sice, jak tohle souvisí s cestováním, ale jinak kupovat lezecké kalhoty za 2000, abych se mohl válet po zemi, mi přišlo úchylné vždy | | odpovědět |
  | Re: Gréta | 13:54:08 05.01.2021 | Je jí 18, čas chodit 24/7 naostro. :-)
A podprdu beztak nepotřebuje:-))). | | odpovědět |
jazyk | 08:23:46 05.01.2021 | mně se líbí to "perplexed" ;))))) | | odpovědět |
uzávěry | 09:44:53 05.01.2021 | vždycky mi bylo divné, jak je pro Čecha možné lézt ve Špáňu, když místňáci nesmějí vycestovat ani z Madridu | | odpovědět |
  | Re: uzávěry | 11:04:52 05.01.2021 | Oficiální stanovisko: Od 23. listopadu 2020 Španělsko vyžaduje od všech osob, které přicestují do země PCR test. Tedy tam může každý, kdo si testík zaplatí. Samozřejmě při návratu totéž. Tedy žádnej rozdíl mezi profilezcem a obyčejným šmudlou.
Myslím, že těmihle příspěvky se spíš ventiluje lidská "malost" a závist, než objektivní posouzení situace. Alespoň za sebe si myslím, že v cizině raději uvidím trénovat prakticky nejlepšího lezce světa, než nějakýho bezvýznamnýho politika kafrat o hovně na nějaké schůzi. :-) | lubbez | odpovědět |
  |   | Re: uzávěry | 12:42:17 05.01.2021 | Nemám vůbec nic proti cestování, ze závisti mne podezíráš neprávem, jen bych rád věděl, jak se k tomu má ten místňák, který cestovat nesmí ani za příbuznými do vedlejšího města. | | odpovědět |
  |   |   | Re: uzávěry | 13:54:12 05.01.2021 | Mistni obyvatel muze to stejne, co cizinec. Jednotlive regiony ve Spanelsku maji ruzna omezeni, ktera musi dodrzovat vsichni bez vyhrad. Francie v dobe svatku byla prakticky bez omezeni az na nocni zakaz vychazeni. Nez napisete, co jedna pani povidala, tak si zjistete potrebne informace, prosim. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: uzávěry | 14:13:17 05.01.2021 | Co to píšeš za nesmysly, vždyť se ani lyžovat po celé Francii nesmělo. | Tomáš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: uzávěry | 14:13:18 05.01.2021 | Co to píšeš za nesmysly, vždyť se ani lyžovat po celé Francii nesmělo. | Tomáš | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: uzávěry | 14:26:47 05.01.2021 | Francie bez omezeni pohybu, vstup bez testu letecky i autem. To, ze nejely lyzarska strediska je vec jina. Lezt jsi mohl do aleluja... | | odpovědět |
  |   |   | Re: uzávěry | 13:55:24 05.01.2021 | Ani s tím testem? To se fakt jen ptám, bo nemám tušení. | | odpovědět |
Influencer | 15:54:31 05.01.2021 | Nemyslím si, že by Jorg narážel na porušování aktuálních vyhlášek, ale na fakt, že spousta profesionálních sportovců jsou vzory pro ostatní, či moderně řečeno influenceři.
Vždyť i Adam sám mnohde zmiňoval, že bych chtěl svou prací/přednáškama apod. inspirovat lidi.
Nevím jestli vzít s sebou na více než měsíc do Španělska celý štáb (napočítal jsem včetně coache a fyzioterapeutky skoro 10 lidí) v dnešní době? Je to ta zpráva, kterou by meli vysoce viditelní členové naší společnosti vysílat?
Je to podobné jako když Faltýnek vyrazil na konci loňského roku do Malagy - žádné nařízení neporušil, ale důvěru ve vládu tím rozhodně nezvýšil... | Obhajce Jorga | odpovědět |
  | Re: Influencer | 17:20:59 05.01.2021 | Taky nechápu jak může tak inteligentní člověk jako Ondra v dnešní době zveřejnit video kde se objímá s početnou Španělkou rodinou a pak s ní ji u jednoho stolu. Sponzoři ho za to ještě platí a Lezec. CZ mu pomáhá v šíření | Tomáš | odpovědět |
  |   | Re: Influencer | 19:07:10 05.01.2021 | jasně, Lezec a štáb AO mají promořovací tajnou dohodu, mise ve Španělsku šířit kovida pod záminkou přelezu lokáního quaku. Cíl mise úspěšně splněn, krytí za pomoci Lezec.cz. Všechny záběry byly natočeny hned za jeden den, zbytek pobytu strávil štáb objímáním, nepatřičnm kontaktem a dezinformační kampaní za odmítnutí vakcíny. To 9bplusko tam nikoho nezajímalo. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Influencer | 19:33:44 05.01.2021 | To jsou bludy a halucinace... aneb přehlídka rozdílu inteligence v přímém přenosu. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Influencer | 19:40:20 05.01.2021 | Asi by měl odstoupit z pozice mistra světa a v Arcu vrátit všechny medaile. | | odpovědět |
  | Re: Influencer | 09:32:06 06.01.2021 | Jojo. Souhlas, todle mě taky napadlo. Ve chvíli kdy opravdu Evropa podstupuje těžkou zkoušku by byl ideál kdyby mladí slavní lidé - typicky sportovci - nabídli místo své běžné činnosti svou pomoc například v odběrových stanech. Trojfázový trénink by stihli a nějaký pěkný video pro sponzory z odběrovýho stanu by taky šlo udělat. Ale furt platí že to je každýho věc. Stejně jako má Áda právo odjet, tak Jorg má právo napsat svůj názor. | Kok | odpovědět |
  |   | Re: Influencer | 09:48:42 06.01.2021 | Koku, osobně si těžkou zkoušku představuji poněkud jinak. Tohle je zatím čajíček proti tomu co by lidstvo mohlo potkat a v mozcích to mají zavrtané především ti, co zavčas nevypnuli média a dnes žijí ve víru mediální masáže ze všech stran.Tyhle nemoci jsou nevyhnutelnou daní za přemnožení jednoho druhu a jeho schopnosti velmi rychle se přesouvat na velké vzdálenosti:-). Já naopak fandím lidem, kteří se snaží tomu všemu nepodléhat a žít si dál svůj život:-). | Vlk | odpovědět |
  |   |   | Re: Influencer | 10:23:51 06.01.2021 | co slovo, to perla. Nechces vstoupit do politiky? | | odpovědět |
  |   |   | Re: Influencer | 10:26:27 06.01.2021 | Nepodléhám médiím. Ve druhé vlně jsem pracoval jako lékař na COVID oddělení, příští týden začnu znovu. Lidi umírají masově sami a to v prostředí jakýchsi cizích lidí zabalených ve skafandrech. Počet mrtvých meziročně se zvedl o 12 tisíc, takže je irelevantní řešit na co ti lidi umírají (s nebo na?). To je podle mě katastrofa, nechtěl bych takhle umřít, byď proti samotné smrti nic nemám je to nejpřirozenější věc v přírodě.
Samotné sportování v přírodě je samozřejmě vpořádku, a žít svůj život dále energicky také. Je při tom ale třeba respektovat bezpečí starých lidí, tzn snížit riziko nákazy kohokoliv v okolí na minimum. Je to jednoduchý... Roušky, ruce, rozestupy | Kok | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Influencer | 11:51:53 06.01.2021 | Kolik z těch 12 000 bylo na vrub Covid paniky? Odložené operace, strach z návštěvy nemocnice, sebevražd... A kolik jich bude v letech příštích skrz nedostatek financí z podlomené ekonomiky? O kolik je horší život lidí, jenž díky opatřením přišli o možnosti, sociální kontakt, úspory... Poslední cynická na závěr. O kolik méně lidí zemře v příštích 2-5 letech, viz věka a anamnéza? Ono to číslo 12 000 vůbec nemusí být tak černobílé. Každopádně chci zdůraznit, že tím nijak nezmenšuji zásluhy a nasazení lidí pracujících ve zdravotnictví, kterých si velmi vážím. | xy | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Influencer | 12:31:11 06.01.2021 | Dle statistického úřadu zemřelo v ČR v předloňském roce 2019 cca 113000 lidí. A to byl rekordní rok!
Do konce listopadu 2020 bylo evidováno cca 112000 celkově zemřelých. To číslo bude po sečtení za celý rok 2020 určitě vyšší než čísla z rekordního roku 2019. Nárůst tedy bude "jen" v řádu pár tisíc lidí.
Odpovězte si sami, zda to je tak strašně tragické... | Zd | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Influencer | 14:45:36 13.01.2021 | Blbost! Rok 2019 nebyl rekordní...Horší byl 2015 nebo 2018. Nejhorší byl 1995 - 117 900 mrtvých | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Influencer | 16:19:08 06.01.2021 | Naprosté většiny doktorů si nevážím. Jsou to přeplácené primadony a ty mimořádné odměny tomu daly definitivně na frak. Pokud někdo kmitá, pak se dá hovořit jen o sestrách a sanitářích. | Šáfa | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Influencer | 19:09:06 06.01.2021 | Cha, kámo, to ses trefil. Jelikož jsem rezident (budoucí dětský praktik před atestací) a tudíž zaměstnanec ambulantního sektoru, tak jsem žádný odměny nedostal a to i když jsem dělal na COVIDu. Jinak souhlas většinu práce dělají sestry a vlivem pandemie trpí mnohem víc. | Kok | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Influencer | 18:07:56 07.01.2021 | Naprosté většiny doktorů si taky nevážím, anšto jsou to arogantní hovada s nedostatečně rozvinutým kritickým uvažováním a to jsem jeden z nich. Sester si vážím, ale taky se mezi nima najdou případy. Ovšem když makaj, je třeba si jich vážit. Někteří doktoři makají ještě víc (není to můj případ), často však v loubích lékařáků, dumají co dál a hlavně nesou odpovědnost za ta rozhodnutí. Když, už něco napíšu, a to se může stát, tak taky píšu, proč to dělám. Což není standart.
To, že někdo není u pacienta 8h denně, neznamená, že nemaká, třeba je někde jinde, čte dokumentaci, přemýšlí, hledá, vytelefonovává etc.
Nejsme tu, abysme uklízeli bláto na hřiští, ač v něm často běháme. Díky za pochopení.
A u covidu, kdy se musí léčit nemoc, kterou nikdo neznal, je naprosto na místě, že sestry makaj okolo pacientů a doktoři sedí u kompů a snaží se zjistit, co mají dělat, aby to bylo k něčemu a pak to musí ještě rozepsat atp. Kapišto? | Loschner | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Influencer | 14:58:44 06.01.2021 | Třeba umřeš mnohem hůř. Bůh chraň, že bych ti to přál.
Jinak každý se chová podle toho, jak vyhodnotí současnou situaci, a jak se ukazuje, patent na rozum nemá nikdo. Ani ty, ani já, ani nikdo z lidí ... takže je to na nich. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Influencer | 11:20:47 06.01.2021 | Nepodlehat cemu? Cele to je jen o tom co kdo snese a jaky ma zaludek. Tobe treba vadi mladosi ze plasi kdesi v dire netopejry a zeleni pak prudi. Tak tem mladochum treba zase prijde ze ty si zbytecne vystresovany a neumis svobodne zit... | jan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Influencer | 14:32:11 06.01.2021 | Netopýry prosím neplašit, a když už nějakého netopýra vyděsíte k úplné smrti, tak alespoň nejíst. | Martin | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Influencer | 14:52:33 06.01.2021 | A když jíst, tak alespoň uvařit... | Pe. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Influencer | 15:39:09 07.01.2021 | Tak. A luskouna ve vedlejším hrnci, společně teprve servírovat. Kua, říkám to furt, a stejně je má každou chvíli někdo společně už tejden už před vařením živý v šatní skříňce. Pak má tenhle výzkumák k něčemu vypdat. | Wuchanan | odpovědět |
  |   | Re: Influencer | 14:56:31 06.01.2021 | Tak zrovna to popisované bych považoval za pózu jak prase a rozhodně bych si o nich něco nelichotivého pomyslel.
| MM | odpovědět |
  | Re: Influencer | 14:52:55 06.01.2021 | To bylo poprvé, kdy mi byl Faltoš sympatický. | | odpovědět |
  | Re: Influencer | 04:09:13 07.01.2021 | Kdyby šířili chřipečku, tak spíš influenzeři. | Papouš | odpovědět |
Jerk | 18:21:04 05.01.2021 | Jerk je asi Plnejhoven, když mele takový sračky. | | odpovědět |
zakaz cestovani | 20:41:03 11.01.2021 | je ve chvili, kdy je covid stejne v kazde zemi totalni nonsence. Pokud clovek dodrzuje zakladni pravidla, treba jede ve dvou, spi ve dvou v aute, leze ve dvou... misni potka jen ve skalach, nebo v obchode a to jeste s rouskou, pak je riziko teto cinnosti limitne blizke 0. Timto zdravim ze Spanelska, howght! | pepa | odpovědět |
  | Re: zakaz cestovani | 15:25:45 13.01.2021 | když nehodí podlahu, nevybourá se v autě a nebude potřebovat jít do nemocnice, tak asi jo. | | odpovědět |
  |   | Re: zakaz cestovani | 18:41:17 13.01.2021 | Pepa uvažuje trochu jednoduše. Pepa se chlubí. Nebuď jako Pepa.... | | odpovědět |
  |   | Re: zakaz cestovani | 19:11:42 24.01.2021 | Tak s timhle nazorem bys mel radsi zustat v posteli a radsi nechodit ani pro rohliky. Lezeni zakazane neni, stejne jako jizda na kole, bezky, turistika... Riziko urazu na sportovkach je asi tak stejne, jako se jet projet v CR na kole. Nebudu sedet dalsi 2-3 roky na zadku a trouchnivet. Jak v ramci zachovani psychickeho, tak fyzickeho zdravi. | pepa | odpovědět |
|