LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pískař dá 10 m do kolen.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140171 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
Horolezecká stěna Sobotka - Sobotka
Lezecké sdružení Kotelna - Brno

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Poslouchejte Pita

Osud vrtošivý tomu chtěl letos tak, že i přestože jsem nechal Káju ovočkovat na všechny možný a nemožný úplavice a meningitidy, na cestu do Himaláje jsem nakonec neušetřil, ani do Skotska za ovcema jsem se nevydal -- no prostě jsem seděl kolem půlnoci na sklonku září na naší haciendě kousek za Třeboní a čekal, až světla automobilu vpadnou k nám do oken, což by bylo neklamné znamení toho, že moji kolegové v boji jsou připraveni se vydat někam k našim sousedům jižním.

Unavené moje oko padlo tehdy na stranu 81 Schubertova druhého dílu Bezpečnosti a rizika, kde Pit píše: "Seewand-Klettersteig... co se délky ve pojení s obtížností týče, dnes non-plus-ultra mezi zajištěnými cestami Severních vápencových Alp, tj "extrémně těžký", přesahuje Huslerovu čtyřstupňovou klasifikaci obtížnosti, končící "velmi těžkým".... dobrých 800m převýšení, 1300m lezení...během prvních dvou let provozu zde bylo provedeno více než dvě desítky záchranných akcí ...mezitím též dva smrtelné případy. Nedoporučuje se za deštivého počasí. Nevhodné jsou kolmo umístěné tyče jako stupy, při pádu se může člověk doslova nabodnout."


výstřižek z cedule u silnice, ze všech těch názvů, jen Biwak mi setrval v hlavě


Ano, zaplesalo moje srdce v záři reflektorů škody felicia hustou tmou se ke mně blížící, tudy povede naše cesta.

Martina a Káju s meningokokem jsem přesvědčil o cíli naší cesty velmi rychle, přeci jen se jim líbilo, že se tam dá umřít. Ani jsme se moc nepodivovali tomu, že Jezerní stěna a kletrštajg na ni vedoucí není v Martinově atlasu všech kletrštajgů k nalezení, a šli jsme na kutě.

Ráno jsme vstávali tak brzo, že si už ani nepamatuju kdy. Nutností bylo ještě zavolat z hranic domů mámě, aby nahodila svůj počítací stroj a zjistila, kam že to vlastně máme jet. Štěstí pro nás, že se s němčinou na skle popasovala natolik dobře, že v Hallstattu jsme neminuli tu nejvyšší stěnu široko daleko, štěstí pro ni že německy umí natolik zle, že si nebyla schopna přeložit výklad o cestě zhruba v duchu Schubertových slov se nesoucí.


stěna jezerní, zelený mužík tleská podle skal


Hezky u jezera v Hallstattu zrovna nebylo. Jen Erben Karel Jaromír by možná kvitoval oblaka těsně nad hladinou se valící, se zeleným mužíkem na to pole podle skal tleskajícím. My naopak jsme byli trochu nejistí, zda máme vůbec někam jít, když zelená cedule dole u silnice říká něco ve smyslu, že nastupovat po deváté hodině ranní se nevyplácí, a bylo kolem půl dvanácté. Soudruzi moji v boji se stěnou však povzbuzeni jejich předchozí stáží v Julských alpách soudružně pravili, že jdeme na věc. A tak jsme šli, snažíce si zapamatovat co nejvíce ze zelené nástupní cedule, zejména jména jednotlivých úseků abychom věděli, jak jsme daleko.


Kája, Martin a jejich velbloudí baťohy, v pozadí perníková chaloupka ze dřeva


Od silnice je to k nástupu necelá hodinka korytem potůčku bílokamenného a mně se nejde úplně nejlíp. Za spolubojovníky zaostávám, což mi však nevadí, neb tuším hrozný zlo. Obavy se snažím zahnat přemítáním o tom, co má Pit Schubert společného s věhlasným taverníkem Natem z kopců nad Beverly, zda třeba má rád broskve, nebo megaburgery, nebo megarburgery s broskví. Když se už, už dostávám k pointě celého Peach Pitu, vyhoupávám se na krásný pozdně letní palouček zelený, kde již oba chlapci nedočkavě ze svých vebloudích batohů usrkují. Nalevo se tyčí na můj vkus docela veliká stěna jezerní s velikou žlutou šipkou značící zřejmě nástup. Řádně se tedy s chlapci na ten výstup zdobíme, škotský uzel tam, vůdcovský sem, pěkně to všechno cinká, nálada je dobrá, nuže vzhůru!


už na začátku to docela klouzalo,



blížíme se k Doppeldachu


Hned jak jsem udělal první krok ve skále, vzpomněl jsem si na slova jakési poučné a naučné knihy , že na Eigeru v severní stěně to docela klouže, zvlášť když je vlhká. Přeci jen jsme asi mohli předpokládat, že vápenec v Severních vápencových Alpách na tom nebude o moc líp. Cirka po deseti minutách lezení mám tak trochu smíšené pocity, jestli nedělám nějakou blbost, po hodince cirkusového šplhání po laně jsem o tom už takřka přesvědčen a po třech hodinách promáčen na kost už o tom vůbec Jen trpce vzpomínám, jak na přelomu tisíciletí, když jsem s lezením po těhle železech začínal, i sebemenší obláček na obzoru znamenal ústup ze scény. No, člověk se, zdá se, svým přístupem k horám poněkud vyvíjí, a tak s klukama šplháme kolem pěti hodin po durch mokré skále, ze které se zhruba poslední dvě hodiny valí voda jak na Niagáře, což je zapříčiněno lehoučkým deštíčkem, který nás někde za půlkou překvapil. Lépe řečeno tedy nepřekvapil, protože v situaci, kdy se vlny zdola valí a v širá kola se roztahují, nemůže přijít nic než voda z nebe.


Kája na docela ostrý hraně, ikdyž tady to moc ostře nevypadá


Pit věděl co říká, když slova "nedoporučuje se za deštivého počasí" vkládal do své knihy. Šplh na laně mě nebavil už na základní škole, tady jsem ho měl za chvilku plný zuby taky. Naše paměť se ukázala býti také nepříliš vyvinutou, neboť jediné, co jsme si zapamatovali, bylo místo zvané Biwak a u něho poznámku, že je asi někde v půlce stěny.


po skalních plotýnkách k Biwaku se blížíme


Do stěny se poprvé cvakáme v 11:50, ve 14:00 nás zastavuje déšť v místě, které sice jako Biwak vypadá, ale Biwakem není.   Jmenuje se Seit 1881 a Biwak připomíná jenom vzhledem. Je to velký převis, kde se dá celkem v pohodě přečkat tu slotu, co venku panuje. Než ale dolezeme na Seita 1881 uplynou dlouhé 2 hodinky poctivé práce v terénu, který průvodce, do něhož jsme pak doma nahlížel, klasifikuje místy kletrštajgovskou stupnicí E (větší písmenko snad ani neexistuje). Za sebou máme tedy i možná nejtěžší místo jezerní stěny -- Doppeldach, tak trochu převísek, kde chybějí i ony slavné Pitovy tyče, na které je možné se nabodnout - klasifikovaný čistým éčkem. Obecně stupnice v této cestě nikdy neklesne pod C, spíše se pohybuje mezi C/D a D/E, ale to nám je jedno, v tu chvíli to stejně nevíme.


Seit 1881, leje jak z konve a já se polejvám stolní vodou, člověk nemá nikdy dost



Am Igel v mokru -- proč ne???



dochází i na Pitovi oblíbené tyče


Jestli se nám lezlo první dvě hodinky špatně, zbytek cesty nebyl rozhodně lepší. Hned jak se déšť zmírnil, vyrážím do hodně uklouzaného traverzu a po 15 minutách vypadám, jak kdyby na mě někdo vylil kýbl. Vytoužený Biwak je sice již jen kousek, ale ani se tam nejdeme podívat. Začínáme trochu spěchat, neboť problémy jsou nasnadě, tím spíš když poslední lanovku v 17:00 určitě nestihneme. Nad Biwakem se nachází pekelnejch míst požehnaně.   Dochází i na tyče s možností nabodnutí,   převislý Am Igel a lahůdkovej traverz Putz Band.


Erbenovský štajl na Seewandu, Karel Jaromír by měl radost


Něco podobného jsem šel kdysi v Dolomitech na Giuseppe Olivierim, jenomže tam byly stupy na nohy. Na Sewandu nic podobného není a přecvakávání karabin na durch mokrý stěně s mokrejma rukavicema a několika desítkami metrů prázdna pod nohama není úplně fajn. Jestli nás u toho viděl zelený mužík dole u jezera, určitě tleskal tak, že se Erben v hrobě obracel. Nejlepší techniku vyvinul Martin, když se v okamžiku, kdy mu došly síly, zaháknul na laně za podpaždí a visel tam, dokud se mu síly nenavrátily. Jak u toho vypadal můžete shlédnout teké na videu pod odkazem na konci článku.


Kája a meningokok, oba jak z časopisu


Z hlediska fyzického jsme na tom nebyli vůbec dobře. Přeci jen všechno klouže, a to všechno, co klouže, musíme vytáhnout rukama. Poslední komínek na vrchol už lezu opravdu z rezerv fyzických, o kterých jsem do této chvíle neměl ani nejmenšího zdání. Vrcholová knížka, u které si blahopřejeme k úspěchu je ale o dobrých dvacet minut šplhu níž. Takže v okamžiku, kdy si v 17:00 zasebejišťuji uši a Kája mě u toho fotí, se Martin podle jeho slov opakovaně čtyřikrát sesouvá komínem dolů, což nepříjemně pociťují zejména jeho ruce, které si už toho v cyklistických rukavicích beztak vytrpěli dost.


vrchol, vrchol demence


Není však ještě všem dnům konec. Nemáme mapu, takže jdeme, kam nás pěšinka zavede. Zavádí nás jmenovitě do chajdy pod Gjaidalmem, kde se nás ujímá paní domácí s panem domácím - o alpenvereinu sice nikdy neslyšeli, ale pivo točí nejlepší. K tomu polívčička a panáčky zadarmo od hostů ze sousedního stolu. Asi mi to všechno neudělalo zrovna dobře na žaludek, protože jsem v noci nucen zcela nahý se vypotácet z pokoje na chodbu a z chodby na záchod za účelem memorování večerní stravy.


Martin a jeho cyklistický rukavice


Ráno naštěstí je moudřejší večera, takže plavým krokem šelmy prcháme po sjezdovce do Obertraunu a z něj zpět k autu našemu milovanému. Zbytek dne už jenom hodujeme megaburgery a vstřebáváme Pitovy moudra, které snad příště už poslechneme. Ani Pit, ani Karel Jaromír by však určitě nepochopili partičku českých odvážlivců pochodující přes silnici do lesa v ploutvích a s kyslíkovou bombou na zádech. Popravdě řečeno jsme tím trochu zmateni, protože v ploutvích na kletrštajgu snad ještě nikdy nikdo nikoho neviděl. Po chvilce tajného pronásledování mizí stopy v tůni u skály a jen světýlka pod vodou ukazují, kam všichni zmizeli. Inu, každý svého štěstí strůjcem a každému podle jeho libosti...hlavně když se člověk vrátí domů.


po cestě do Obertraunu došlo i na hlad a dali jsme si megaburger


Jak tam???
Autem do Hallstattu směr Obertraun, v nejbližší kurve (tedy zatáčce) u parkoviště stojí zelená cedule s informacemi o kletrštajgu. Od parkoviště vzhůru asi hodinka k nástupu. Po zdolání posledního lana po značce až na Gjaidalm. Za normálních okolností dolů lanovkou, jenomže poslední jede "už" v pět. Jinak pěšky po značce a sjezdovce do Obertraunu a po silnici zpět k parkovišti.

Naše časy???
Od cedule k nástupu 50minut, nástup -- Seit 1881 2h, Seit 1881 -- Putz Band 2h, Putz Band -- vrchol 40 minut. Vrchol -- Gjaidalm cca 40 minut Celkem tedy necelých 6 hodin na vrchol, ale byla tam nějaká pauza kvůli dešti. Dolů zpět k jezeru asi dvě hodinky po sjezdovce

S Sebou???
Helma, ferátovej set, dobrý botky a hlavně rukavice se všema prstama (ne na kolo) a nejlíp nenosit déšť, není to pak moc zábava.

Video ze Seewandu:
Pro ty, kdo jsou pomalí, jsem udělal hnusnej websejf na
http://www.ultimaklapteam.com/video/seewandws.avi.
Pro rychlejší je toho asi za 28MB ale v dobrý kvalitě, komu se to chce stahovat tak tady: http://www.ultimaklapteam.com/video/seewand4.avi, ale nečekejte žádný zázraky, mimo to je tam kousek chyba ve zvukový stopě, tak se moc nelekejte.

Honza Vlášek   [úpravy] 15:51 25.01.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ferrata17:41:48 25.01.2005
Jste dobří chlapi... Vylezli jsme to pod tři hodiny v dešti : )
Hovnolezci Kladnoodpovědět 

 peklo..18:34:37 25.01.2005
Ty jo,čeho se ještě dočkáme po těch
vykramlovanejch a šrotem pobitejch cestách? Asi rovnou eskalatorů,aby se nám akční dobrodruzi nebáli..
koníkodpovědět 
 Re: peklo..19:58:18 25.01.2005
O co ti jde? Na co narážíš? ESKALÁTORE!
Davidodpovědět 
 Re: peklo..19:58:34 25.01.2005
O co ti jde? Na co narážíš? ESKALÁTORE!
Davidodpovědět 
  Re: peklo..21:25:36 25.01.2005
je to shit ještě jim to pochvalujte.taklhe domrdaný skály vypadaj fakt super
odpovědět 
   Re: peklo..21:53:05 25.01.2005
Suhlas...
21:53odpovědět 
    Re: peklo..10:27:04 26.01.2005
dojebane skaly, aby ich mohol ist hocikto... laska k skale...
odpovědět 
 Re: peklo..09:09:38 27.01.2005
Milý Koni !
Jestli to náhodou nevíš, klettersteigy jsou v alpských zemích regulérní horolezecká disciplína. Takže tvé poznámky jen ukzují úroveň pisatele.
Vyraž třeba do Vietnamu, tam železo na skéle určitě není.
Yettiodpovědět 

 Adepti na lano22:13:34 25.01.2005
Pěkně napsáno, pěkně vylezeno. fyzička a výdrž dobrá, nicméně rozum zaostal:-)Ale gratuluji.
Gejzaodpovědět 
 Re: Adepti na lano06:13:04 26.01.2005
Mě se to taky líbilo. Fajn fotky, super výkon. Sic o kletru vím prd, neboť jsem pouhý VHTista, ale chválím.
 Hermiodpovědět 
  Re: Adepti na lano13:07:21 26.01.2005
Fotky dost nekvalitní a neupravené. Styl rádoby á la obrozenci je věc osobní preference. Mně to moc nešmakuje. Celkově ze tří článků o Seewandu, co jsem viděl, asi nejslabší.
Kdo leze za takových podmínek do cesty, není hrdina, ale cvok.
Ferraty celkově se mi nezamlouvají, ale s tím se nedá nic dělat. Lidí, kteří neumí lézt, ale chtějí do stěn je příliš mnoho a představují ekonomicky silnou masu, kterou lezci nepřeválcují.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Adepti na lano13:42:47 26.01.2005
A kerej byl ten nejlepší?
odpovědět 

 Hromosvod07:55:24 26.01.2005
"...přeci jen se jim líbilo, že se tam dá umřít." bud jste velky tvrdaci z nakyho celkem slusnyho oddilu, nebo jste totalne dementni.
SpiderCzodpovědět 

 ???09:06:10 26.01.2005
"Šplh na laně mě nebavil už na základní škole", tak lezu na ty feráty ... no cement :-/
Martinodpovědět 
 Re: ???09:45:36 26.01.2005
Fotky dobrý...psaní vcelku vtipný...podstatné údaje nechybí... i když mi je jasný, že VHT a ferraty čtenáře LEZCE - vesměs drsné horolezce z kilometrových stěn nedojmou. Taky jsem měl po úvodu pocit, že se bude jednat o nějakou ultra drsňárnu...a ona to nakonec zatravněná ferrata. Ale co by....proti gustu....každopádně ferratování je díky pádovým faktorům, kramlím, hromosvodu při bouřkách mnohdy nebezpečnější než samotné lezení...a dokonce možná i než bouldering ...( posledních 6 slov je samozřejmě vtip )
Radimodpovědět 
  Re: ???14:40:58 26.01.2005
Nejde o to co je nebezpecnejsi, aspon teda ja osobne pri lezeni nevyhledavam nebezpeci.
Jde o to ze feraty jsou ZVRACENOST!
Martinodpovědět 
   Re: ???09:10:48 27.01.2005
Velká část ferrat převážně v Dolomitech vznikla v průběhu první světové války pro potřeby armády a transport matroše. Od války jsou udržovány a budovány ferraty nově převážně alpskými spolky. Jsou určeny pro turisty, kteří se chtějí dostat na vrchol kopců kam nevede turistický chodník a to dostat se relativně bezpečně ( při dodržení jistých zásad a nutného vybavení jako je dynamická brzda atd...). Ferraty jsou různé obtížnosti - jak fyzické tak psychické. Používají je i horští vůdci pro výstupy s klienty, rodiny s dětmi, straší horolezci, kteří rezignovali na klasické lezení atd...atd....Ferraty se objevují v Tatrách, na pískovci v Sasku....a v podstět v každých horách...není to nic jiného než fixi trvale osazené ve skále.
Co jena tom tak hrozně zvráceného, když se chce někdo dostat na kopec ač není lezec mi uniká.....
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: ???10:58:26 27.01.2005
Radime, neblázni...to nemyslíš vážně, viď?:-) A co takhle vysekat si schody, nebylo by to ještě pohodlnější? Není přece důležité se za každou cenu dostat nahoru, nebo se mýlím?
Honza P.odpovědět 
     Re: ???11:00:48 27.01.2005
Tím ovšem nechci říct, že neuznávám feraty jako takové. Jen tvá argumentace mě vyděsila...:-)
Honza P.odpovědět 
     Re: ???10:30:02 31.01.2005
Myslím to naprosto Vážně...jediná formulace, která je nepřesná se týká těch vrcholů nedosažitelných jinou cestou - pravda je, že sám jsem byl na několika vrcholech po ferratě, kam vedla i lanovka či cesta z druhé strany.

K tomu bych doplnil, že prvotní dolomitské tunely, ferraty, bunkry atd.. nevznikly pro potěšení z turistiky, ale opravdu pro potřeby armády. Keci o schodech mi přijdou dosti kravinózní...vždyť na který z populárních kopců nevede lanovka? Sjezdovka? Kde není zajištěný kus skály řetězy, kramlemy atd...pro potřeby zajištění bezpečnosti turistů? Na řadu vrcholů či na jejich úpatí vede dokonce silnice pro offroady, která slouží k zásobování chat, sportovních středisek atd....Chaty a plechové bivaky jsou ve výškách nad 3000 metrů. Populární trasy na alpské vrcholy jsou udržovány a zpevňovány proti erozi, zajišťovány fixními lany a řetězi. Bylo by naivní myslet si, že horolezci s lanem a sedákem jsou Ti jediní, kteří jezdí do hor a vše se točí kolem nich. Je množství ferrat, které slouží nehorolezcům v pravém slova smyslu a umožňují VHT turistům...bývalým či budoucím horolezcům zažít nevšední zážitek z výstupu a to třeba i tam, kam můžou vyjet lanovkou či dojít okolo pěšky. Nic zvráceného na tom nevidím...jsou různí lidé s různými zájmy a ono vylízt třeba ferraty na Toffany ( ať již Rozu, Metso...), není zase taková prdel jak by se na první pohled mohlo zdát zvláště v čase kdy je sníh a led což je nad 3000 metrů velkou část roku......
V alpských spolcích jsou ( DAV, OEAV ) statisíce lidí a zdaleka to nejsou všechno horolezci. Skoro na každém vrcholu je kovový kříž, hromosvody pod vrcholem či alespoň kramle atd....na kolika vrcholech jsi v Evropě Honzo P byl, že nevíš, že to co popisuješ s pohrdáním je realita JIŽ DESÍTKY LET?
Na závěr se samozřejmě můžeme dohadovat o tom...zda je zvrácené tlouct skoby do dkály, zda osazovat pevně štandy, atd..atd....
Co je fakt je to, že ferratistů a vht tusristů, kteří čas od času využijí fixní jištění při výstupu je X násobně více než horolezců......
Radimodpovědět 
      Re: ???13:18:53 02.02.2005
Ahoj, uhodil jsi hřebíček na hlavičku!:-)Komentoval jsem přesně to...na vrcholy nedosažitelné jinou cestou...Myslím, že můj komentář tvého komentáře (nějak se to zamotává, že?:-) nebyl nijak konfliktní. O historii se nepřu a pohrdání jsem ve svém komentáři nezaznamenal. jen mě občas překvapuje tvá argumentace. Toť celé.
Honza P.odpovědět 
    Ferraty?11:20:09 28.01.2005
Radime, poněkud se mýlíš. Jsou i ferraty na kopce, kam se dá z druhé strany dojít pěšky, bez použití rukou.
Dva příklady z oblasti Hochkönig:
1) Grandlspitz - krátká "sportovní" ferrata, v závěru převislá. Sestup zadem po pěšině.
2) Königsjodler na Hochkönig - ferrata vede po hřebeni vpodstatě paralelně s chodeckou cestou. Kromě toho se na Hochkönig dá dojít zcela pěšky z druhé strany okolo Torsäule.
Dalo by se najít i mnoho jiných příkladů. Kdepak, jseš vedla jak ta jedle.
Petr Jandíkodpovědět 

 ???09:52:50 26.01.2005
Drsňáci, asi chtějí, aby se stal Pit Schubert jejich kronikářem...  !!!
Jéňaodpovědět 

 Trubky09:59:26 26.01.2005
Chlapci naprosto chapu proc tady prede mnou lid pisou ze ste trubky. Uplne to chapu. Ste trubky. Vona by to nebyla takova prdel kdyby ses na tu tyc fakt nabod, myslim ze bys o tom pak s takovym peknym "nadhledem" a poeticky nepsal. Je fajn ze ste si dokazali ze mate nejakou fyzickou kondici, ty lidi co by Vas eventualne sundavali ji maj taky, k tomu vsak ale jeste trochu pokory, a je to je prave tenhle malej rozdil kterej z Vas dela trubky. 
Jakubodpovědět 
 Re: Trubky11:21:54 28.01.2005
Nevěděl jsem, že někdo rád zaplatí za cestu do hor, aby tam mohl zemřít. Lidská blbost nezná mezí. Nejlepší na tom článku je, že páni "feratolezci" o rizikách předem věděli, dokonce je měli černé na bílém a stejně se do té zhovadilosti pustí. Trochu mi to zavání pokusem o skupinovou rituální sebevraždu...
Hadakodpovědět 

 Necudujem sa12:19:09 26.01.2005
Asi naozaj plati to, ze ked sa uz niekam Cech alebo Moravak vyberie, kasle na podmienky a riskuje a riskuje... preto tolko zachrannych akcii v tatrach... A kletersteig je vazne nicenie skaly, tie kusy zeleza zatlcene v skale, to je do placu. Radsej si v Tatrach vyleziem IV ako toto...
Ffrodoodpovědět 
 Re: Necudujem sa12:55:10 26.01.2005
Nemuzu si pomoc ale me se ty feraty proste nelibi..Netvrdim ze jeji vylezeni je jednoduchy to ne...ale prijde mi to uchylny..to tam rovnou muzou dat zebriky (nebo ty eskalatory:). Uznavam feratu jako dejme tomu sestupovku z vrcholu..nebo pro snadnejsi pristup na chatu...Ale delat z toho sport pro ty co namaj na lezeni...to me neoslovuje..Ty nabyty kramle ve skale vypadaj hrozne...casem z toho zbyde jen hromada srotu...
hanzodpovědět 
  Re: Necudujem sa12:56:19 26.01.2005
chtel jsem napsat nabity...jako natluceny..to Y tam vypada hrozne..
Hanzodpovědět 
  Re: Necudujem sa15:16:59 26.01.2005
Ti co nemaj na lezení... Co je tohle za kokotinu to je jako bys řek když nemáš na lezení tak vůbec do hor nechoď ani pěšky na VHT radši seď doma na prdeli a čum na televizi. Přestaneš používat počítač protože se nevyznáš v linuxu? Zrušte Windows když na to nemáte!
Vojtasodpovědět 
   Re: Necudujem sa10:34:06 27.01.2005
to se mylis ... je to jako bych chtel skakat do vysky a protoze na to nemam, tak si misto ocelovejch lan pritahnu stafle
SpiderCzodpovědět 

 češi13:28:44 26.01.2005
Již párkrát jsem pod Seewandem spinkal. docela za tu dobu toho bylo dost co jsem viděl a slyšel od borců co se odtamtud vrátili.Chodíme do Hallstadtu na pivko ke krajanovi co tam má hospodu.Kdykoliv je malér s českou účastí na Seewandu(či okolí) tak se mu chodí okolní hospodský a kamarádi smát.Přístup čechů k vybavení a pokora k hoře je tam vyhlášená. Buďte rádi že jste neletěli na výlet. Pak se člověk nediví kde má ta pověst kořeny. Vaše akce za deště a takhle pozdě by se ještě dala pochopit v případě že jste hodně dobrý a zkušený, ale podle času a Vašeho stavu v závěru to nevypadá ...
jardaodpovědět 

 support15:31:56 26.01.2005
Za toho deště to opravdu nebyl úplně dobrej nápad. Výbavu máte ale dobrou. Nevím proč se někdo naváží do nás Čechů - mrtvoly sem viděl už vícenárodnostní. Komentáře slovensky muluvících zde - no comment, to samé říkáte o těch z Blavy. Proč asi? Přestaňte číst lezce.cz, když vám tolik vadíme. Ale lidi, co máte proti feratám, který existujou déle než sportovní lezení? Přečtěte si něco o jejich historii. Feraty se již de facto nové nebudují! Skála, kde je farata a fotím ji ze 100m tak tam talana nejsou vidět. Mágo vidět je. Lezení na písku s mágem - to je pro mě prasárna! A řekněte mi proč někdo jezdí bouldrovat do Francie - to mě přijde jako šílenost. A co takovej výstup na Mt. Everest po fixech - je to výkon nebo prasárna? A zanechání matroše ve velehorách (Himálaji) to je OK?! Což teprve odpadky v base campu - už jste někdy ty skládky viděli? Já jsem zde vděčnej za každej článek, který není o boulderingu, umělý stěně a závodech na ní.
Petr Melicharodpovědět 
 Nový feraty16:36:56 26.01.2005
Nemáš pravdu,že se nový feraty nebudujou.Opak je pravdou.Je to jako v evšem logický vývoj.Zlepšilo se vybavení,lidi mají víc času a peněz a tak vznikají feraty s docela slušnou sportovní hodnotou.Často slouží nejen VHT ale i lezcům,kteří je projdou třeba s rodinou.Zkuste jinak dostat panímámu do 500 metrový zdi...
 marťas*odpovědět 
 Re: support16:50:20 26.01.2005
Diky za Slovensky psany prispevky, jen houst do nas (Cechu). Argumentace typu tak lezce.cz nectete kdyz Vam tolik vadime mi zavani nejen xenofobii ale i homofobii. Argument o mnoho narodnostnich mrtvolach, bych uplne vypustil, ono totiz mrtvola jako mrtvola, vsechny jsou studeny. To co ovsem tolerovatelny neni je lidska blbost a ta jak znamo nehledi na pas. Chlapci na fotografiich nejsou pouze blbi ze provadeli to co provadeli, oni jsou super blbi protoze svoji blbost jeste ukazujou verejne. Zdrastvuj molodec feratista.
Jakubodpovědět 
  Re: support11:28:16 03.02.2005
Jakube, s temi fobiemi no comment. Jak muzes napsat, jen houst do nas Cechu? Kdyz to vidím napsane cesky, tak si rikam, ze mas rad samoposkozovani, sebezohaveni. Tema mnohonár. mtrvolama, jsem prave myslel, ze na narodnosti nezalezi, umrit muze opravdu kazdy! A doporuceni necist ... lidi co nechapou ironii a vuli priznat se k blbosti v horach by opravdu tyto veci cist nemeli. Tim, ze se nekdo prizna, ze udelal blbost uci nas vsechny. Je to ten stejny duvod proc BK CHS dela rocni zpravu o smrtelnych urazech - je to snaha o zlepseni metodickych poznatku a pouceni nas vsech.
Petr Melicharodpovědět 

 Je mi nedobre15:45:40 26.01.2005
Chlapi, toz to si delate prdel. Taky myslim, ze kazdy kdo ma rad prirodu a zivot si vychutna pohled na mrtvou srnku ...
legodpovědět 

 Kýta15:47:59 26.01.2005
Doufám, že jste si odkrojili alespoň kýtu a nenechali tam takovej kus flákoty ležet.
Pytlákodpovědět 

 zelezo19:52:18 26.01.2005
No ja jsem nad timto clankem teprve pochopil, proc VK vyloukaj borhaky z cest osazenejch zhora -- jestli z toho maji stejnej pocit jako ja z tyhlety ferraty, tak tomu naprosto rozumim. Bez toho zeleza by to mohl byt hezkej, ne moc obtiznej vystup, takhle se to jaksi zdegradovalo.
PS:A jestli jste to ubohe zvire sestrelili karou, tak to je opravdu neco cim bych se chlubil na fotkach...
maxodpovědět 
 Re: zelezo10:32:30 27.01.2005
Ale no tak! Prestoze chlapci nerespektovali pocasi a prestoze se vetsine z vas zdaji feraty pod uroven, podsouvat nekomu, ze sestrelil autem srnku a chlubi se tim, ackoliv o tom ani slovo, je ponekud prilis.
Ono vlastne feraty je neco podobneho co auto-vytah, ze...? Jinak mi neni jasne, jak by tam to auto dostali. ;-)
Janaodpovědět 
  Re: zelezo09:55:50 28.01.2005
nene, potkali jsme ji na sjezdovce a honili jsme ji tak dlouho, dokud ji kája nečapnul a pak jsme ji umlátili ferátovejma setama a až nakonec jí snědli, takže se nemusíš bát - netrpěla
Honzaodpovědět 
   Re: zelezo20:16:00 29.01.2005
no tak dobre, trochu jsem to prehnal...proste me ta fotka znechutila. Kazdopadne od ted si budu v horach taky davat pozor aby me nekdo taky z hladu neumlatil zeleznejma karablema :)
maxaodpovědět 

 Blbost...15:34:52 27.01.2005
Stane se, ze kazdy z nas udela blbost a vyda se nekam, kam se vydat nemel. Vetsina lidi se z takove blbosti pouci, ale koukam, ze se najde i par takovych, co ji celkem nepochopitelne verejne prezentuji... A jeste snad jako "hrdinstvi".
Nastupovat tam byla pitomost uz od zacatku a doufam, ze to je a bude vsem jasne. Ze tenhle clanek bude spis vykricnikem, jak veci nedelat.
Trollodpovědět 
 Re: Blbost...16:51:02 27.01.2005
Mám pocit, že to chlapci taky tak mysleli. Proč by se jinak článek jmenoval "Poslouchejte Pita?"
Podle mě je v pořádku psát i o blbostech, který člověk udělá, přesně proto, aby jsme všichni občas zahlídli nějakej ten vykřičník
pavelkodpovědět 

 presto dobry10:49:43 01.02.2005
Ja si nemohu pomoic, ale clanek semi libil. Je psany sice s tak cynickym nadhledem, ze leckomu to nemusi dojit, to vsak do lezeckeho sveta odedavna tak trochu patrilo. Rozhodne z toho nemam pocit, ze by pisatel doporucoval to same dobrodruzstvi :)

Co se ferrat tyce, rozhodne mi vadi (a lide na nich) mene nez automobilove okruky, ci jejich publikum. Drive jsem se na ne dival s despektem, ac jsem jich velmi rad vyuzival k sestupum, ci ustupum. Mozna uz starnu, ale prave nedavno jsem si rekl, ze je na case vymenit lano za ferratovy set a pripojit se k onem proklinanym ...§! :)

Jiriodpovědět 

 Dík17:39:22 04.02.2005
Už jsem si myslel že bude dnešek nudnej, ale tohle celý dohadování, machrování, urážení a ospravedlňování mě fakt pobavilo. Hore zdar
Kubrtodpovědět 

 Ferrata00:35:39 16.04.2009
Chválím článek a prudy v diskusi posílám do prdele. Přeju další vrcholy ve zdraví
Žabákodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 356 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 313 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.