LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
16.Klapal 10927
17.Churavý 10918
18.Melen 10848
Bouldry:
16.Kučera 9800
17.Nespoutaný 9631
18.Obal 9550
Hory:
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5669 lezců
1140521 cest
Nové přelezy:
La Capella 8a
Marafetu 7c+
Thulium 11-
Kríza Stre 10-
CSI Helvet 8a
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C

Stěny
gymnázium Orlová - Orlová-Lutyně
FreeSolo - Lezecká stěna - Praha
321 Boulder Club - Brno

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
HUDYsport - Olomouc
ALPI SPORT CENTRUM - Příbor

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tiskové prohlášení Expedice Devold

k nepravdivým a zavádějícím informacím členů Expedice Altaj Cimrman (EAC) a Divadla Járy Cimrmana (DJC), zpochybňujícím náš výstup na altajskou horu s navrženým názvem Tekelju Bažy.

Na tiskové konferenci před odletem na Altaj se organizátoři EAC snažili zpochybnit náš výstup.Jejich tvrzení zneužívají faktu, že jsme z důvodů respektu k náboženskému cítění Altajců a úcty k jejich národnímu posvátnému horstvu Altaj nepošlapali samotný vrcholek hory. Chodidly jsme byli pod vrcholem, většinou těla nad ním. V takových případech, kdy se z etických důvodů nevstoupí na nejvyšší bod, ačkoliv by mohl být snadno dosažen, je výstup v mezinárodní horolezecké komunitě a jejích institucích zcela samozřejmě uznán jako právoplatné dosažení vrcholu. Z české horolezecké obce také nebyly výhrady a náš výstup byl Petrem Jandíkem, členem Komise alpinismu a Výkonného výboru Českého horolezeckého svazu, zanesen do databáze na horolezeckém informačním serveru Horyinfo. Ing. Petr Jandík nám poskytl i příznivé písemné vyjádření, které přikládáme.

Radek Jaroš, sportovní vedoucí EAC a horolezec, taková pravidla dobře zná a sám vyznává - jinak by jemu i ostatním nemohl být uznán výstup na známou osmitisícovku Kanchenjungu, kde se tato zásada zůstat dokonce několik metrů pod vrcholem pevně respektuje. Proto také on sám nejprve veřejně v rozhovoru pro tisk své domovské Vysočiny náš výstup de facto uznal slovy: "?pojmenování hory před námi by nám nemělo vadit. Je tam dost i jiných kopců. A nakonec se to může pojmout i typicky cimrmanovsky - Jára věčně druhý".

Později se však ze strany EAC a DJC začaly objevovat výroky zavádějící až lživé. Například, že jsme "na vrchol nevylezli", nebo, že jsme pojmenovali nějaký "spodní vrchol". Propaguje je především Václav Kotek, naprostý neznalec dané problematiky, který se, ač herec DJC, neumí smířit s tím, že bude druhý. Tyto snahy považujeme za umíněnost, nebo vlastními slovy cimrmanologů za "neschopnost myšlenku opustit". Za to lze považovat odjezd jejich výpravy celkově.

Václav Kotek na tiskové konferenci na kameru prohlásil, že oni na samotný vrchol vstoupí a navíc odtud odpálí golfový míček - snad na jednoznačnou ukázku opravdového pokoření hory. Že je to zřejmě myšleno vážně dokazují fotografie s golfovou holí při odletu.

Věříme, že jak altajské, tak české publikum, si samo udělá obrázek o rozdílnosti těchto přístupů. Naše provedení mělo symbolický význam. Degradace vrcholu posvátného pohoří až na cvičné golfové odpaliště je v našich očích někde na opačném pólu vnímání světa. Náš postup nám doporučil jeden z nejvýznamnějších náboženských představitelů Altaje, Akaj Kynyev, jehož vyjádření k akci EAC také přikládáme. EAC má konzultanta jiného, Valerije Šumilova, který zřejmě odsouhlasí i ten golf. Vzhledem k tomu, že hory Altaje jsou pro Altajce předmětem posvátné úcty a jsou považovány za živoucí bytosti, je pro nás osobně názor prvně jmenovaného důležitější.

Pokud Radek Jaroš prohlásil, že neví nic o posvátnosti pohoří Altaj pro Altajce, tak jen potvrdil hlubokou neznalost oblasti, ve které bohužel hodlá činit ne zcela zanedbatelné skutky. A jeho veřejné zesměšňování názvu hory, který nám dodali sami Altajci jako původní místní název, vypovídá jen o něm samém. Zajímavé je, že o Himalájských vrcholech se takto nevyjadřuje a v jeho expedicích se golfové míčky neodpalují. Nemusel by totiž dostat příště permit?

Dále EAC tvrdí, že jen oni "požádali o výstup". Nutno upozornit českou veřejnost na to, že v Republice Altaj není třeba k výstupům na hory povolení nebo placených permitů. Na hory tam může vystupovat každý.

Cimrmanologové se také směšně prohlašují za "oficiální výpravu". Nejsou však členy nějaké české reprezentace a nejsou vysláni Českou republikou. Jsou to soukromé osoby, pouze organizované v občanském sdružení (jinak by mj. nemohli pořádat veřejnou sbírku).

Pochybnost pana Smoljaka o naší přítomnosti v Republice Altaj se dá snad považovat pouze za úsměvně dětinskou. Prý nás tam "nikdo vůbec nezaznamenal, přestože je povinnost se v oblasti hlásit". Nevíme, zda má EAC přístup do databáze ruského ministerstva vnitra, pod které registrace pobytu spadá. Asi ne, ale každopádně mají velmi špatné informátory, když nezaznamenali např. pořad v místním rozhlase, televizi a články v novinách.

Pochybnosti o našem dosažení toho skutečně cimrmanology vybraného vrcholu jistě dostatečně vyvrací série fotografií z výstupu. Jde o horu totožnou s tou, jejíž fotografie byla EAC zveřejněna a je vyobrazena na certifikátech a dalších materiálech EAC. Naše fotografie byly předány novinářům na tiskové besedě. Navíc je k dispozici záznam ze dvou kamer. V této souvislosti je dobré připomenout, že jsme k účasti na naší expedici přizvali kameramana Viktora Nováka, který natáčel materiál pro české sdělovací prostředky, zejména pro TV Prima. Stal se sice rovnocenným členem výpravy, navázal se s námi na jedno lano - jinak to ani nešlo - ale zároveň byl také pořád představitelem nezávislé žurnalistiky (a cestu do Republiky Altaj si hradil z vlastních prostředků).

Expedice Altaj Cimrman nikoho nezávislého z řad žurnalistů k účasti nepřizvala a pan Svěrák dokonce sám sebe a své kolegy veřejně označil za dobré mystifikátory. Proto se naopak my můžeme obávat věrohodnosti výsledků Expedice Altaj Cimrman.

Cimrmanologové si vždy zakládali na tom, že jsou čistě mužská společnost. Jejich počínání v posledních dnech podle našeho názoru zrovna moc "chlapácké" není.

Za Expedici Devold: Jiří Fidrant, Veronika Jůzová, Michal Absolon, Viktor Novák. - 8.8.2007

Přílohy:
1)  altaj_chs.pdf - vyjádření Ing.Petra Jandíka, člena Komise alpinismu a Výkonného výboru Českého horolezeckého svazu
2)  altaj_kynyev.doc - dopis altajského náboženského představitele Akaj Kynyeva
3)  altaj_noviny.pdf - titulní strana ruskojazyčné přílohy Altajských státních novin Altajdyng Čolmony, kde se píše o naší expedici a návratu původního názvu Tekelju Bažy
4)  altaj_broz.pdf - přepis části tiskové konference EAC ze dne 3.8.2007 s komentáři sociálního antropologa Luďka Brože

Poznámka: Pokud se odvoláváme na výroky členů EAC a DJC, čerpáme z jejich poslední tiskové konference, internetových portálů Lidovky a iDnes a z pořadu Radiožurnál.

Michal Absolon   [úpravy] 11:37 15.08.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 To je ale ...12:04:25 15.08.2007
To je ale prdel !
Honza Krchodpovědět 

 hnidopich12:28:49 15.08.2007
Tak uz se tesim na nazory mistnich hnidopichu:-)
odpovědět 
 Re: hnidopich12:53:09 15.08.2007
Souhlasím a mám pocit, že Cimrmani prostě ujeli. V noci s andělem byla hudební skupina z altaje a mluvili tam o (tenkrát ještě o záměru Cimrmanů) jako o naprosté ignoranci a neúctě. A nemělo to nic společného s nějakým zpátečnictvím a zatvrdlostí. Jak vidno, tak i vyzrálému intelektu může chybět úcta a pokora k jinému typu smýšlení....
Vacanodpovědět 
  Re: hnidopich14:32:51 15.08.2007
Myslím tím, že je to veliká sranda a ne to, že někomu ze zúčastněných fandím, nebo je odsuzuji.
Honza Krchodpovědět 
   Re: hnidopich16:44:56 15.08.2007
Já to nešťastně přilepil za tvůj příspěvek - to nebyla reakce na tebe, ale obecný názor. A co se týče bouře ve sklenici vody - níže - tak to je přesně vyjádření té neschopnosti, vidět věci očima druhých. U nás když vyběhne na ulici nahá ženská, tak se pár lidí usměje a bulvár z toho může udělat - bouři ve sklenici vody. Když to samý udělá v nejmenovaných zemí, tak jí za to ukamenujou.. stále bouře ve sklenici vody?
Vacanodpovědět 

 Jaroš- odúmrť nervových buněk13:50:40 15.08.2007
No , je vidět , že se na Radkovi ten pobyt ve výškách projevuje. Hloupost a k tomu ignorance, to není dobrá vizitka. O puberťácích typu VK ani nemluvě, ten nemusí nikam šplhat.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Jaroš- odúmrť nervových buněk10:25:35 16.08.2007
BTW: jestli myslis puberťáka VK pana Kotka, tak to je jaksi jeho otec Václav, ne "rafťák" Vojta
:-)
Honzaodpovědět 
  Re: Jaroš- odúmrť nervových buněk18:07:31 20.08.2007
V textu výše je Kotek starší, plným jménem. Ale Vojta, jeho syn, jel taky (natáčet dokument, aby měl něco příští rok k přijímačkám).
Michalodpovědět 

 Neduživec zemře sám14:33:22 15.08.2007
Ta hora asi bude mít dva názvy – jeden s tou tekylou a druhej třeba Mount Cimrman. V tom asi nebude problém. Everest je taky Čomolungma a Sagarmatha, ale když se čék chce standardně dorozumět, tak použije Everest. Tekyla a Cimrman spolu budou soutěžit a neduživější ménov časem samo zanikne, stejně jako (ko)mediální zájem o tuto horu. Kdo vykrad čí nápad, nechť si čtenář doplní sám. P.S. Fórek s vodpalem golfovýho míčku už v 97 uskutečnil Myšík z Gašrbrumu (teď nevim z kterýho). 
Papoušodpovědět 
 Re: Neduživec zemře sám13:34:54 17.08.2007
Papouši, známe se virtuálně už léta. Co pamatuju, vždycky jsi u výjezdů reprezentantů a jiných podobných razil velmi vehementně názor, že si má každej jezdit za svoje. Nejak si nemůžu ujasnit, proč ti ausgerechnet u tohohole najednou nevadí, že část prachů na tu nabubřelou Cimrmanovskou akci nedobrovolně platíme ne z příspěvků ČHS, ale rovnou z daní vybíraných státem (Česká pošta atd, jako sponzor).
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Neduživec zemře sám20:12:26 17.08.2007
Tenhle rozměr týdle události sem eště nevzal v potaz. Samozřejmě máš pravdu. Mě na tom prudí, že Absolon cimrmany vykrad, a teď si s tim porád prodlužuje péro. A tobě se divim, že se do týdle tajtrlikárny necháš zatáhnout taky. Jinak: ať Absolon i cimrmani skočej klidně do zdi...
Papoušodpovědět 
   Re: Neduživec zemře sám23:10:32 17.08.2007
Způsob financování EAC a osobní jednání s Kotkem mne přesvědčily k názoru, který na to mám.
Petr Jandíkodpovědět 

 Tak tomuhle se říká15:18:25 15.08.2007
Bouře ve sklenici vody.Aby se náhodou pánové(jedni i druzí) sami ze sebe neposrali.
karlosodpovědět 
 Re: Tak tomuhle se říká18:15:35 20.08.2007
My jsme se tam neposrali. A dobře jsme se bavili. A trvá to dál: poslední věc k popukání je článek, co si zase cimrmani nechali otisknout na Altaji pro lepší pověst. Píše se tam, že jsem se snažil rozvrátit jejich tiskovku před odletem, na které jsme prý byli všichni. Ale museli jsme se pod tíhou jejich argumentů s hambou odplížit. To je už snad paranoidní a opravdu zábavné. Cimrmanovský humor dostává nový rozměr. Pozn. pro ty, co by si mohli myslet, že to tak bylo: tiskovka byla v budově letiště (ale ne odletové hale, ve veřejnosti nepřístupné části jinde), nikdo nás nezval, akreditace přísná jen pro novináře, na pozvánce upozornění, že bez ní se přes ostrahu objektu neprojde. Opravdu infantilní nápad psát za těchto okolností takový nesmysl.
Michalodpovědět 

 Haf17:47:06 15.08.2007
Jestli fakt prohlašují že "pokořili horu" jak tvrdí tisk a že oni jsou ti praví a ti před tím byli jen bezvýznamný trucpodnik čtyř lidí... tak je to fakt trapárna. "Za námi stojí lid!" nebo co.
Je to jejich věc, ale u mne Cimrmani ztratili všechen kredit a řadim je k ostatním českým kašpárkům, ješitným strejcům a trapákům.
Nepíše se mi to dobře, mám jejich hry rád.
Dagodpovědět 
 Re: Haf17:57:46 15.08.2007
Cimrmani jsou vostudy...
ripodpovědět 

 Cimrmani19:09:24 15.08.2007
jděte u� s tím u� někam! Přestaňte opruzovat.
2. lezecodpovědět 

 Absolon is dead23:39:33 15.08.2007
On Saturday, August 11, Peter Absolon (47) was killed instantly when a falling rock struck him from approximately 300 feet above while climbing a new route in Leg Lake Cirque, southern Wind River Range, Wyoming. Phil Powers, Absolon's friend and Executive Director of the American Alpine Club (AAC), declared that the rock was trundled purposefully by a hiker, who had no knowledge of the climbers below.
Read more : www.alpinist.com
Who caresodpovědět 

 reklama09:05:03 16.08.2007
muj osobni nazor je takovy, ze pisatele tohoto clanku vyuzili situace k reklame znacky devold a nevidim za tim zadnou hlubsi myslenku, ackoliv se mohutne ohani tim jak haji prava domorodcu..
pavelodpovědět 
 Re: reklama09:23:41 16.08.2007
tady přece vůbec nejde o reklamu...snazili se jen zabránit tomu, aby si někdo za prachy vybrané od lidiček udělal dovolenou a prohlašoval, že Jára Cimrman je středem světa. Pokud chtěli nějakou horu pojmenovat, měli to udělat v Čechách a nesrat se do jiné kultury..
odpovědět 
  Re: reklama10:20:02 16.08.2007
Cháchá. Já teda rozhodně protestuju proti zasírání český jégrovkový kultury vlněnejma norskejma kousavejma slipama.
Papoušodpovědět 
 Re: reklama11:17:16 16.08.2007
Nevím, jak dlouho tuto akci sleduješ. Vyhlášení sbírky na podporu expedice Altaj-Cimrman proběhlo začátkem března. Od té doby se také datuje aktivita lidí, kteří nesouhlasili se záměrem a způsobem provedení této akce. A to jednak kvůli opomíjení místních zvyklostí a také kvůli přepokládanému negativnímu nahlížení na naše turisty po této expedici, pokud by proběhla způsobem, jakým byla prezentována. V počáteční fázi se snažili o dialog a spolupráci, která by vyústila v to, aby expedice proběhla takovým způsobem, který by byl v souladu s místními tradicemi. To však bylo organizátory vytrvale odmítáno a domluva nebyla možná. Nápad uspořádat expedici, která by na horu vystoupila dřív, vznikl až později, jako jedna z možností, jak na daný problém upozornit. Prvotní tedy není reklama, ale zachování základních principů slušného chování na návštěvě v cizí zemi.
Kočkaodpovědět 
  Re: reklama13:44:25 16.08.2007
plne souhlasim s nazorem "pisatele tohoto clanku vyuzili situace k reklame znacky devold a nevidim za tim zadnou hlubsi myslenku, ackoliv se mohutne ohani tim jak haji prava domorodcu..".
Kdyby vam slo o neco vice duchovniho tak neuvadite vsude nejakou reklamu ale napisete expedice "Franta Vomacka a kamosi". Pro mne jste normalni prizivnici a parazite na napadech nekoho jinyho.
vttodpovědět 
   Re: reklama14:17:35 16.08.2007
No, když už, tak cimrmanologové žijí z nápadu pana Šebánka a Velebného.
Novátorský přístup, že jméno dává až oficiální výstupce, průstupce je nosný. Máme ve skalách mnoho volných směrů ba vrcholů! Vždyť ti chlapci často neměli ani průkazky. Hurah!
Také doporučuji odebrat prvenství na K2 Italům, Amíci na to měli zálusk dřív.
Dagodpovědět 
    Re: reklama13:12:28 17.08.2007
nesouhlasim s argumentaci, je rozdil K2, a trucpodnik teto radoby firmy na bezejmenou Altajskopu horu. tato expedice D... tam chteli vylezt az proto ze nekdo jinej tam chtel vylezt taky.
Pro mne srovnani nesnasim koprovku, ale protoze Franta za mnou ve fronte v jidelne si ji chce dat, tak ta posledni porce co maji pro mne ziskava cenu, takze si tu koprovku dam aby ji Franta nemel.
Expedici Cimrmanu najk zvlast nemusim ani nesleduju, ale tohle byl hnus.
vttodpovědět 
     Re: reklama14:14:56 17.08.2007
Srovnáváš hrušky s jabkama. Oprava zní takto: oni nechtěli na bezejmennou horu vylézt až proto, že tam chtěl vylézt někdo jinej, nýbrž tam chěli vylézt až proto, že ti jiný tam chtěli vylízt proto, aby tu horu pojmenovali tak, že to nerespektovalo místní zvyklosti, stejně tak jako to dříve činila sovětská správa. Nejdřív to těm jinejm chtěli vymluvit, ale oni je neposlouchali a vedli si pořád svou: Ne, žádný alpinistický pojmenování, musí to být regulérně do map! A protože ty jiní tak bazírovali na tom, že hora je bezejmenná a nevylezená a že prvovýstup je k pojmenování bude opravňovat, tak se prostě rozhodli, že když se jim nepodařilo je přesvědčit, aby to udělali tak, abychom jako národ nevypadali jako burani, které místní původní obyvatelstvo vůbec nezajímá, tak je prostě předběhnou, aby to udělat nemohli. Ale jak vidno, nebylo to nic platné.
rmmodpovědět 
   Re: reklama08:47:38 17.08.2007
Taky souhlasím, že fa Devold využila akci cimrmanovců k reklamě.
Nic naplat, i když mluví o bohulibých cílech, firmu Devold už znám a vím co od nich koupit.
Tím se nezastávám cimrmanů. Jejich akce není košér.
Michalodpovědět 
   Re: reklama18:44:43 20.08.2007
O marketingu jsem odpověděl už Pavlovi, jen něco o Frantovi Vomáčkovi: kdyby to měl sponzorovaný, musel by nějak respektovat přání sponzora. Třeba by se dohodl na něčem jiném, než přímo názvu expedice (nám dvěma sponzorovaným název nijak nevadil). Kdyby jel Franta a kámoši za svý, tak by to bylo fajn. Bohužel se nikdo takový v ČR nenašel, kdo by dal cca 25 tisíc na to, aby rychle pádil k hoře, vylezl někam, kam to nemá moc smysl (hroznej matroš, bez šance na cizí pomoc při úrazu), pádil zas zpátky pryč z hor stejnou cestou, strávil dva dni v krajské vsi kvůli internetu (poslat 25MB je práce na půl dne) a třetinu času celkově pobýval v zakouřeném hlavním městě, kde bylo 40 ve stínu (kvůli novinářům, televizi, návštěvám politiků i šamanů, podání do parlamentu, atd.). Tímto si vůbec ani trochu na nic nestěžuju, stálo mi to za tu třetinu obvyklých nákladů bohatě. Ale 25 tisíc bych za to neutrácel, to bych si to v horách chtěl užít jinak. Takže je opravdu zbytečné teoretizovat, jak by to bylo krásné, kdyby jel někdo čistě za svý - protože nikdo takový prostě nebyl.
Michalodpovědět 
    Re: reklama13:58:58 07.09.2007
Takže ona to nakonec byla tak trochu ztráta času, což?
Kubaodpovědět 
 Re: reklama18:27:34 20.08.2007
Samozřejmě, že jsme mimo jiné také využili akci marketingově. Je to jedna rovina celé záležitosti a není nijak skrývána. Jestli nevidíš nic dalšího, tak si moc nedokážu představit, co vidíš dalšího na EAC. Nejvlivnější muž této akce, Evžen Hart, úplně normálně v rozhlase (Radiožurnál, 24.5.) posluchačům vysvětlil, že EAC je marketing. Ti, co v tom spatřují něco víc, tak trochu naletěli. Takže když zůstaneme čistě v této "byznys" rovině, byl to střet dvou marketingových akcí. Když si to nechali vyfouknout, tak to prostě byl špatný nebo špatně provedený projekt, nic víc (a oni to moc dobře vědí). Do byznysu emoce nepatří, tak není na místě to prožívat jako ty.
Michalodpovědět 

 Neni co dodat.11:47:25 16.08.2007
http://www.altajcimrman.cz/archiv-aktualit/14.html
Jak dopadl výstup na Lomničák

Ve dnech 12. až 14. července 2007 se v Tatranské Lomnici uskutečnila akce pod názvem "S Cimrmanem na Lomnický štít." Přinášíme krátké shrnutí o tom, jak celá akce proběhla a hlavně informace o tom, jak naši horolezci zdolávali nejvyšší horu Sloveska.
Mrňusodpovědět 
 Re: Neni co dodat.14:54:03 16.08.2007
nejvyšší hora Slovenska je Gerlachovský štít
xxxodpovědět 

 dobrá prdel21:00:21 16.08.2007
Máma říká, že na Altaji je spousta černochů.
Cartmanodpovědět 
 Re: dobrá prdel09:35:18 17.08.2007
Já si stejně myslím že je celá expedice nesmisl. Proč tam lezou když ani nemají důkaz že tam Cimrman opravdu byl. Nějaký fotky nebo tak. Von tam třeba ani nebyl a aš se to zistí že tam nebyl tak to bude ostuda českýho národa že se národ spletl a vyslal expedici na dobití hory v Altaji když tam ani Cimrman nikdy nebyl. To je můj názor.
Béďaodpovědět 
  Re: dobrá prdel10:38:46 17.08.2007
Béďo, ostuda ćeského národa jsi ty se svojí spisovnou češtinou. Aš....dobili vrchol...a ještě jedna hrubka....
yakuzaodpovědět 
   Re: dobrá prdel12:12:15 17.08.2007
Každý není literát. No vy ale nechápete že tady jde o národní ostudu protože co když se zistí že tam Cimrman nebyl a celý národ se na to složil tak to bude jen na ostudu a my budem pro srandu. Já bych si to nejdřív prověřil protože mi to připadá nedůvěryhodný jak o tom píšou na jejich internetu ti z expedice. Ale teď už nic neuděláme už tam vylezli snad neměli špatný informace o tom horolezci Cimrmanovy.
Béďaodpovědět 
    Re: dobrá prdel13:51:03 17.08.2007
Bedo sem tvuj fanda, opravdu dobry
Jakub Sodpovědět 

 virtuální hmota13:25:45 17.08.2007
Mozková příhoda jednoho blbečka dala vzniknout virtuální hmotě jménem J. C.. Budiž. Že je blbost nekonečná, budiž. Že je nesmrtelná, budiž. Ale že se bude .....auuáááá...co mi to..dě..lááte...aúuúúúú. "Plesk!!". "Řach...křuppp".
Motto: "Svět nikdy neviděl tolik pitomců pohromadě, a to že je český národ malý". Určitě se objevíme v G. knize rekordů. Tady bohužel nejde o humor.
Jan J. Přemožitel MDh.
Jan Jiří Přemožitelodpovědět 

 řídký průjem14:11:33 17.08.2007
To je fakt prdel... jak se z legrace dá udělat solidní reklama, aneb řídký průjem zlodějů nápadu... chce se mi blít z toho, co někdo může udělat pro to, aby jiné skupině lidí skazil radost. Ale proti gustu žádný dišputát, že... ač mi nápad Cimrmanovců není sympatický, podpřím jejich nápad tím, že od teď budu všechny věže, sklaky, oblasti a cesty pojménovat v cimrmanovském duchu a budu tím zasírat veškerý lezecký weby... howg
Heřmanodpovědět 

 .21:34:00 17.08.2007
Na národem zbožňovaných cimrmanech se projevila senilní ješitnost. nalítli podvodníkovi, ale odmítli přiznat chybu.
Jiná skupina se pokusila jim blbej a místní urážející nápad překazit.
To je celý.
Doufám, že cimrmani odejdou na zasloužený odpočinek a o J.C., milionkrát přežvýkaném nápadu nebude tolik slyšet. Aby to byl humor a ne trapnost. V současné době má Cimrman nakročíno stát se novým Leninem, čumícím z každýho krámu, každýho vývěsního štítu, teď i kopce.
Nechte už chudáka Járu spát a nedělejte z něj kokota. I virtuální postava má právo na důstojnou smrt.
P.S. Akce Cimrmanů už zdiskreditovala princip veřejné sbírky, české horolezce, cimrmanology... Blbá fraška skončila, divákům nikdo vstupné nevrátí... Pusťte Vítr z hor. Genius slepých uliček J.C. opět ukázal kudy cesta nevede.
b.v.odpovědět 
 Re: .18:46:29 18.08.2007
U nás ve vsi praskla žumpa. Sračky se vznášely vzduchem a pokud člověk zrovna neblil, tak nadával a komentoval nespokojeně tu šlamastiku. Podobně i v této diskusi se věnujeme sračce vypláchlé z mozků magorů, kteří měli tu odvahu otevřít kusadla a vyprdět své debilní myšlenky do vzduchu. Blbost klíčí, pokud padne na úrodnou půdu. Blbců naneštěstí v Čechách máme opravdu dost. Bohužel není proti tomu obrana. Je to jak rozjetej rychlík. To není humor, to je podlézavá magořina. To je destrukce kreativní zábavy. To je kýbl sraček.
odpovědět 
  Re: .22:37:33 18.08.2007
Howg!
Vlčí Lejnoodpovědět 
   Re: .11:28:39 20.08.2007
Když už, tak se to píše HOWGH...
-rip-odpovědět 
    Re: .15:06:53 07.09.2007
Můžeš to psát, jak chceš. Indiáni to totiž nepsali, ale říkali :-)
Lukyodpovědět 

 komouši mezi námi23:32:31 19.08.2007
Já nesouhlasim s podivně levičáckým názorem, že si firma Devold mastí kapsu na rádoby-dobrém skutku. Je třeba si uvědomit, že cimrmanology fenomén J.C. de facto živí, kdežto účastníci konkurenční výpravy si to firmou Devold nechali pouze zaplatit a poté zmizí kdesi v propadlišti mediálních dějin. A to že se firma která něco sponzoruje chce zviditelnit je naprosto normální a je to tady v ČR vidět doslova na každém kroku. Pokud tohle někomu vadí, ať se odstěhuje do Číny nebo Severní Koreje.
stipodpovědět 

 Óóch03:48:18 21.08.2007
KONEČNĚ MÁM TEN PRAVEJ POŽITEK Z TOHO MATRIXU TADY. JDU SI ZATELEFONOVAT.
Dafeodpovědět 
 Re: Óóch14:26:30 07.09.2007
Dafe , diky za jediny komentar kterymu tady rozumim. Jinak sem uplne v pici.
Lacoodpovědět 

 Nestačím se divit09:48:49 27.08.2007
Gratuluji Devolďákům k novému rekordu - stupeň jejich smyslu pro nadhled a humor právě dosáhl absolutní nuly. Jako další program navrhuji boj proti pánům - Everestovi (Mt. Everest), Cookovi (Mt.Cook), Kosciuzskovi (Mt.Kosciuzsko) a Bolívarovi (Pico de Bolivar). Jejich jména již léta hyzdí názvy krásných hor, které dozajista mají i své domorodé názvy.
Pavelodpovědět 
 Re: Nestačím se divit14:11:59 07.09.2007
Jmenované názvy vznikly v době kolonií a názoru, že domorodci jsou měněcenným materiálem na práci. Jsou produkt myšlenek, jako že dějiny Ameriky začínají Kolumbem, protože ten jí "objevil" světu, tedy nám, před tím vlastně ani nebyla.

Tahle doba je pryč a i u jmenovaných hor se pozvolna přechází na původní jména.

Pojmenovávání v cizích zemích námi (tedy euroamičany) je tak 100 let a víc zaostalé za vývojem. naposledy se pojmenovávaly hory tuším a Antarktidě, neb tam domorodci nejsou.

Navrhnout název místním pochopitelně jde, proč by ne.
Dagodpovědět 

 Foto dne:

Manyana
 Databáze cest:
Všechny cesty (179412)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Převislá 7- Bošické Skály
Tigersprung 7 Arnstein
Tiger Auf Streifgang 4+ Arnstein
Südwestkante 4 Arnstein
Südwestriss 3 Arnstein
Nově komentované:
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (33)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 363 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 317 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 288 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 289 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 261 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.