LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pískař dá 10 m do kolen.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

V Doksech u Kladna někdo narafičil do chytů skleněné střepy

Kdokoliv, kdo jste z Kladenska a lezete, mám pro vás varování, který vám může zachránit prsty...

Právě jsme se s přítelkyní vrátili otřesení z Doks u Kladna - na Lezci je průvodce... Měli jsme jen 2 hoďky času, svítilo slunko a tohle je pro nás nejbližší možnost venkovního mini-polezeníčka. Je to sice taková kvakerská oblast, kde je pár cest s dvěma nejtama a slaňák, vše do osmi metrů, a protože je to starý lom, tak jsou tam cesty s vysekanýma chytama na hladký stěně - takže pro spoustu lezců to téměř nestojí za řeč, ale to, co jsme tam zjistili, mě tak vyděsilo. že jsem se rozhodl sepsat tohle a pokusit se tak varovat ostatní.

Co se stalo?
Nějakej čů.... v Sovím lomu do uměle vysekaných chytů nastražil skleněný střepy!!!!
Přítelkyně se napíchla prostředníčkem na střep a řízla se. :(

Už když jsme tam přišli, bylo dost střepů na zemi pod nástupem - to jsem ještě nějak skousnul - je to kousek od vesnice a pár odpadků typu pneumatika, kočárek, tam v lesíku je...  Vytáhl jsem třínejtovou cestu v levé části největší stěny, co tam je (bohužel ani zpětně jí teď neumím v průvodci identifikovat), a měl jsem štěstí - v jedné spáře sice kus rozbité bílé flašky byl, ale to mi v tu chvíli nepřišlo jako, že je tam naschvál nastražené. Přítelkyně po mně nezvládla nástup, a tak s horním chtěla zkusit vedlejší cestu, kde jsou vysekaný větší madla - udělala krok v nástupu a řízla se :(  Chyt byl plný malých čistých ostrých střepů!!!!! (posílám fotku) Pak jsem si všiml dalších střepů v jiném chytu (druhé foto)

Střepy 1. obrázek


Střepy 2. obrázek


Toho kreténa, co to udělal, bych nejradši zlynčoval expreskama. Myslím, že kdyby to nebyla tak nevýznamná kvakerská pidi-oblast, tak je to zralý na trestní oznámení z obecného ohrožení!!! Vztek a zoufalost najednou. Po ošetření prstu jsme hodili kletr na záda a šli to vydejchat do lesa. Jak je možný, že je někdo takový hovado???

Na modrý knize ksichtů nejsem, takže tam žádné haló neudělám. Napadlo mě aspoň napsat na Lezce varování.

Ještě teď doma mě napadlo, nastříkat tam sprejem "bacha střepy v chytech", ale to bych byl vandal i já...

Kdyby toto zachránilo prsty jen jednomu lezci, budu spokojenej, že sem to sepsal...

Kouřa   [úpravy] 06:33 08.10.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 !08:05:29 08.10.2019
si to měl nahlásit na policajty aspon, nebo něco..
honzaodpovědět 

 Vecirek09:32:47 08.10.2019
A nemel tam nekdo nahodou nejaky vecirek, kde pak mrdnul prazdnou flaskou o skalu a par strepu zustalo i v chytech? Nevim teda jak jsou ty chyty vysoko od zeme, ale naraficeni by asi vyzadovalo aspon trochu lezce, coz nedava smysl (teda jsestli to nejsou nejaky petky, co se daji vybehnout v botech).

Btw vycistil si ty cesty, kdyz uz si tam byl a ty strepy nasel?
T.odpovědět 
 Re: Vecirek11:38:16 08.10.2019
Take me to napadlo. Nejaka particka se tam vecer mohla striskat a jako opileckou zabavu zvolit vrháni lahvi do steny. Tomu by odpovidaly i ty strepy na zemi.
odpovědět 
  Re: Vecirek12:19:57 08.10.2019
Tohle není od nahození flašky ale úmyslně naskládaný. Podobnej "vtípek" jako hřebíky na cyklostezce, šutry na kolejích apod. Určitě oznámit policajtům, nejen říct ale sepsat to.. Obecné ohrožení. Nejlíp dát jim gumoléčbu, dnes bohužel zakázané :(
odpovědět 
   Re: Vecirek01:14:37 09.10.2019
A co treba pred tim lyncovanim pachatelu, kteri chteji uskodit vsem lezcum, mit nejake dukazy? Nebo to se v lezecke komunite nenosi?
odpovědět 
  Re: Vecirek12:57:13 08.10.2019
Úplně ten stejnej případ. pan detektiv "Tomu by odpovidaly i ty strepy na zemi" Jako by střepy na zemi nemohly být, pokud by někdo ty střepy dal do chytů záměrně. To jsem se zasmál :-)
odpovědět 
   Re: Vecirek01:09:57 09.10.2019
Tak je fajn, ze si tim ziskal suvereni jistotu, ze to nekdo udelal umyslne, aby poranil lezce, ty jeden detektive..
odpovědět 
   Re: Vecirek06:26:07 14.10.2019
Je fuk kde jsou strepy skleneny, venku v prirode nemaj co delat a dementi taci by meli dostat drzkovou! Nejen lidi se muzou porezat jet s coklem na veterinu taky neni nic fajn
odpovědět 
 Re: Vecirek12:56:03 08.10.2019
Dobrý, že jsi vyroval. Mohl to udělat někdo nemocnej.

klasická diskuze na lezci. To je fakt neuvěřitelný. První reakce, od člověka (kterej tam, nebyl a neviděl to, na rozdíl od pisatele), nedůvěra: "a nemohl někdo mrdnou prázdnou flašku o skálu?" Jako by i ne moc chytrej člověk nepoznal, jestli tam ty střepy někdo dal schválně, nebo ne.
odpovědět 
  Re: Vecirek13:44:53 08.10.2019
Kamo klid. Jsem se jen zeptal a nadhodil moznou variantu. Cekal jsem, ze autor napise bud "jo, to je taky mozny", nebo "ne, ty strepy tam nekdo musel dat schvalne, protoze jsou tak naraficeny".

Mimochodem, uklidil ty strepy teda autor?
T.odpovědět 
   Re: Vecirek14:02:49 08.10.2019
Od házení flaškou střepy nebudou, v každý díře má sklo jinou barvu.
odpovědět 
   Re: Vecirek14:36:33 08.10.2019
Proč mě klidníš? Ty vidíš, jestli jsem rozčilenej, nebo klidnej? Nevidíš nic? Takový kecy si nech do hospody pro kámoše. To chápe každej, cos jsi chtěl. Zato ty si slez z vedení. Autor jasně napsal, že tam ty střepy někdo dal schválně, což se poznat určitě dá a tvoje první věta je, že to zpochybníš. To neni v pořádku. prostě diskuze na lezci. Bohužel ani nechápeš, co je s tvou reakcí špatně. Smutný.
odpovědět 
    Re: Vecirek14:39:24 08.10.2019
To chce hodně maglajzu, střepy se jim zamažou.....
odpovědět 
    Re: Vecirek17:02:46 08.10.2019
Tak sorry kamo, muzem o tom v ty hospode nekdy pokecat. Reakce nemela bejt utocna ani zpochybnujici. Jen jsem se ptal na moznou variantu. Ja to proste z ty fotky nepoznam, jestli je to naraficeny, nebo umyslne poskladany. Obe varianty mi prijdou podle fotky stejne mozny, jen ta s raficenim min pravdepodobna, protoze nechapu, proc by to nekdo delal...asi mam moc ruzovy brejle. Kazdopadne bud se neumim vyjadrovat, aby z toho byl citit jasnej zamer, nebo ses zbytecne prednasranej. Peace...
T.odpovědět 
     Re: Vecirek14:25:07 09.10.2019
Není třeba opakovat znova to samé./ Reakce rozhodně zpochybňující je a to dost: "A nemel tam nekdo nahodou nejaky vecirek, kde pak mrdnul prazdnou flaskou o skalu a par strepu zustalo i v chytech? Nevim teda jak jsou ty chyty vysoko od zeme, ale naraficeni by asi vyzadovalo aspon trochu lezce, coz nedava smysl (teda jestli to nejsou nejaky petky, co se daji vybehnout v botech)."

Jo, ty to z tý fotky nepoznáš, ale ten, co to psal, byl na místě, viděl to na vlastní oči a poznal to. Jak myslíš, že je pravděpodobný, že autora nenapadlo, že to tam nemusel dát někdo záměrně? Bohužel je tohle na tebe moc složitý. Dítko dnešní doby - všichni jsou hrozně chytří, jen ten, co byl na místě a viděl, ten asi pravdu mít nebude.

Proč by to někdo dělal? Čertví. Lidi dělaj spoustu podivnejch věcí. Jo, neumíš se vyjadřovat. Vždyť nechápeš ani prost fakt, že zpochybňuješ autora (a to je fakt co říct) a ani nechápeš, že když už bys chtěl vyhádřit jinou možnou vyriantu, mělo by to vypadat jinak.
odpovědět 
      Re: Vecirek19:17:52 09.10.2019
Tak jen heslovite, evidentne ti moje prispevky delaji spatne na dusi.
1) Z fotky to fakt poznat neni, minimalne ne bez fotky celeho okoli nebo jineho kontextu. Mozna jsem jen natrvdlej...
2) Autora neznam, znel dost nasrane (chapu) a za svuj zivot jsem potkal uz dost lidi, kteri udelali rychly spatny zaver (treba pod vlivem emoci) a nepripustili si jinou logickou variantu, ktera se nakonec ukazala spravna. Se stava i mne.
3) Od kdy je vrchol neslusnosti zpochybnovat autora cehokoliv? Nastesti v mem svete je zpochybnovani predkladanych faktu a snaha o vlastni pohled na vec na dennim poradku. Vetsina autoru myslenek pak nema problem argumentovat a moji pochybnost vyvratit (jako se stalo zde o par prispevku nize, kdy autor reagoval). Teda pokud se nebavim s nekym typu fanaticky volic Sladka nebo SPD....to jsem pak s argumentama v prdeli.
T.odpovědět 
       Re: Vecirek01:49:54 10.10.2019
Bože... Natvrdlej jsi rozhodně.
odpovědět 
        Re: Vecirek14:21:04 10.10.2019
On?
odpovědět 
       Re: Vecirek01:52:27 10.10.2019
Jinak je dobrý, že ses aspoň pokusil (byť hloupě) obhájit, možná nejsi úplně ztracenej případ.
odpovědět 
    Re: Vecirek01:12:08 09.10.2019
Jo, smutna. Ta tva podivna reakce na vcelku normalni prispevek. Hlavne prosim kvuli tomu nerozjizdej ty nekonecne diskuze, jak je tvym zvykem.
odpovědět 

 Chyty?14:31:42 08.10.2019
Vždyť jsou to nějaký vysekaný díry bůh ví kde..., mágo žádný...
odpovědět 

 Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne17:51:42 08.10.2019
Borci, fakt klasická "lezcovská" diskuse... Právo navrhnout jiné vysvětlení nikomu neubírám, a neberu si osobně že mi někdo nevěří že jsem schopen promyslet "dvakrát měř" než vyřknu narafičený. Hele fakt ne. To je asi jako když bys dal vedle sebe na strom do výšky 2m třeba 3x3 ptačí budky s s otvorem průměru 4cm a pak do nich s odstupem mrdnul flaškou nebo dvěma (víc střepů pod tím nebylo) a povedlo se ti těma hodama to že by se střepy dostaly do čtyřech budek dovnitř. Neboli vyfotil sem dva chyty ale po ohledání to prokazatelně bylo ještě v dalších dvou. Pro Sherloky Holmese vše ve výšce cca 180 - 250cm neboli první nebo druhej krok po nástupu - pěkně vyčůraný - to lze umístit z opřený klády, pneumatiky, nebo i jeden druhýmu na koni, což už je bujná fantazie, uznávám. Jestli to bylo i v chytech výš nevím, nezkoumal sem, neproslanil, znechuceně jsme odešli... Na výzvu jestli jsem to vyčistil: Úplně narovinu říkám, že ani teď doma mě nenapadá technologie jak a hlavně čím to udělat - co si na to vzít za pomůcku? Leda nějakej velkej zahradní fukar a pracovní brýle - ten nemám... Ty madla nejsou poličky ze kterých by to šlo vymést, jsou to madla zaplouvací dolů , jako kamenná kapsa u kalhot a v ní střepy. Nebo jinak, představte si dvoudecku na víno, která je ale přilepená na bar - v ní jsou různě velký střepy. Jak je dostanete ven? Když mi tu nějakej koumák poradí jednoduchou technologii know how, tak nemám problém se tam vrátit a pokusit se o užitečnější čin než pouhé varování. Cajk? ;)
Kouřa - autorodpovědět 
 Re: Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne17:56:47 08.10.2019
No vida, dik za dovysvetleni. Ad cisteni...Me z fotek napadlo, ze jsou to docela velky kusy, a ze bych to normalne vyndal rukou, proto jsem se ptal. Ale tak asi to tak snadno nejde...
T.odpovědět 
 Re: Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne18:31:44 08.10.2019
Pinzetou na vokurky a ty malý třeba slizem přidělaným na tyčku (půjčit od děcek). V nouzi jemně přivážeš slimáka na klacík.
Vokartáčovaný to už je víc než dost...
odpovědět 
  Re: Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne19:49:31 08.10.2019
Jojo, taky běžně nosím sliz od děti do skal:)
odpovědět 
 Re: Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne01:16:26 09.10.2019
Psal si i ten anonymni prispevek vyse nebo se jen sesly stejne obraty o klasicke diskuzi na lezci?

(s tim souhlasim, koneckoncu to i vy predvadite)
odpovědět 
 Re: Jen jebnutí flaškou o skálu fakt ne16:06:27 09.10.2019
ty s sebou nenosíš kapesní vysavač? Kam ten svět spěje...
odpovědět 

 střepy18:47:21 08.10.2019
Asi by bylo dobré začít dohledáním majitele (v katastru třeba). Pokud jde o fyzickou osobu měl by nějaký místní správce (člen OVK), pod kterou to spadá diplomaticky osondovat co si majitel o lezení v lomu myslí. Pokud není vyložený tydýt pomůže většinou prolomit ledy nějaká nabídka úklidu a následného patronátu ze strany místního horolezeckého oddílu. U nás tohle většinou funguje. Jasně, že střepy v chytech jsou asi na stejné úrovni jako dráty natažené po lese "proti motorkářům". Většinou je to ale akt zoufalství omezeně příčetného člověka, často po několika "špatných zkušenostech" s neustávající devastací jeho majetku. Viděl jsem už i střepy pod převisem v NPR. Furt tam spali "horolezci" a "čundráci" , srali po lese, dělali binec tak to nějaký místní mudrlant "vyřešil" po svém.
motákodpovědět 
 Re: střepy19:01:45 08.10.2019
Jo to je fakt že lom.. Policajt se místo honění viníka může jednoduše a pohodlně zeptat "co jste dělali v lomu" a udělat si snadnou čárku na prémie...
odpovědět 
  Re: střepy01:18:00 09.10.2019
Jo, takhle presne policejni prace funguje. Tedy rozhodne predstavach "nespokojenych" obcanu.
odpovědět 
 Re: střepy06:31:21 14.10.2019
Motorkari nemaj na masinach co v lese delat . Asi tak ..hrajici si decka zas nemaj co delat na dalnicich ze jo.
odpovědět 

 Fb19:57:09 08.10.2019
Dala jsem odkazy do všech lezeckych skupin, co mám. I když to bude někde třeba nerelevantni. Může se to vyskytnout i jinde.... Peknej vecir :-)
odpovědět 
 Re: Fb21:33:34 08.10.2019
To je hezký a díky, ale je to jinak fakt lomík lokálního významu co několikrát do roka navštíví místní kluci a děvčata.
odpovědět 

 IQ lezců08:23:04 09.10.2019
..ty jo už dlouhou dobu pozoruji, že většina lezců má v hlavě fakt nasráno..apeluji aby se na těchto stránkách zakázala diskuze!!!!
Lukášodpovědět 
 Re: IQ lezců13:31:32 09.10.2019
Vzhledem k tomu, kolik lezců je, se dá říci, že představují už celkem slušný reprezentativní vzorek společnosti. A protože většina lidí jsou kreténi a debilové s průměrným a podprůměrným IQ, odpovídá tomu i tato diskuze. Tak co se divíš? :-)
odpovědět 
  Re: IQ lezců13:57:41 09.10.2019
Horší je, že máme všeobecné volební právo. A teď ještě ty internety a fejsbůky...
P.odpovědět 
   Re: IQ lezců14:43:26 09.10.2019
já bych se lezce.cz a diskusí na něm přece jenom zastal - v kontextu "sportovně zájmových" diskusí bez moderátora je to ještě zatraceně dobrý průměr, a málo platný, lezení a horské sporty obecně byly historicky spíš intošsko-vysokoškolácký sport, mezi kterým a (dejmetomu) fotbalem vždy zela hluboká intelektuální propast.
Lukas B.odpovědět 
    Re: IQ lezců15:09:05 09.10.2019
A ti, kteří těm zbohatlým chytrákům za pár peněz tahali lano a sekali stupínky, byli křupani z hor
odpovědět 
    Re: IQ lezců21:01:14 09.10.2019
nechceš to doufám myslet tak, že lezci jsou intelektuálně bůh ví jak vysoko, že ne? To že si to spousta z nich myslí z toho ještě nedělá pravdu...
odpovědět 
     Re: IQ lezců22:03:51 09.10.2019
ne, nedělám si iluze, že každý kdo leze, je vejlupkem všech ctností, ostatně, diskuse na lezci včetně této jest důkazem více než drtivým, blbouny a hovada jako by shazovali. ale dovoluji si podotknout, že ve srovnání se spoustou jiných sportů je na tom lezení ještě docela solidně. samozřejmě existuje spousta sportů a zájmových aktivit, kde intelektuální výbava komunity se sportem spojená strčí lezení do kapsy - namátkou třeba šachy nebo orientační běh, ze zájmových aktivit třeba filatelie či kaktusářina. právem kritizované elitářství (v lezení zhusta neskrytě přítomné) pak bledne ve srovnáním s nafoukaným kokotstvím okolo golfu či plachtění, o motoristických sportech nemluvě.
poznámka: mluvím-li o lezení, potom o (horo)lezení venku a tuzemském, a spíše pak o povlu než sportovkách, čili o trempském softmouvření.
Lukas B.odpovědět 
   Re: IQ lezců17:27:17 10.10.2019
Ale nebejt nás kreténů a debilů, tak byste se vy Ajnštajni na Gaussovce posunuli doleva,blíž k průměru. Takže buďte rádi, že mezi náma ty blbci jsou, pač díky nim vy jste tak chytrý.
Člen bandy z levé části Gaussovkyodpovědět 
    Re: IQ lezců17:58:00 10.10.2019
No, já se považuju taky za debila.
A na 100 % mě za něj považujou aspoň i některý jiný lidi :)
(Pokud to byla reakce na mě, se svojí omezenou kapacitou to bez pravítka přiloženýho na monitor nepoznám.)
P.odpovědět 
  Re: IQ lezců16:20:27 09.10.2019
ehm, když vezmeš populaci od průměru čehokoli (nejen IQ) na kteroukoli stranu, je to vždycky půlka. Nicméně to že se někdo chová na skalách, tady v diskuzi nebo kdekoli jinde (hrad, konference, obchoďák...) nesouvisí toliko s inteligencí jako spíš s charakterem lidským.
odpovědět 
   Re: IQ lezců20:28:58 09.10.2019
To si pletes s medianem. Mrkni na rozdíl mezi aritmetickym průměrem a medianem
Zdenálodpovědět 
    Re: IQ lezců21:48:22 09.10.2019
nepletu, když vezmeš dostatečně velkou populaci a měříš IQ, průměr je vždycky 100 a v tomto případě je průměr zároveň medián, čili půlka populace nad, půlka pod.
upřesňuji: platí to, když v populaci měříš nějakou vlastnost. Netýká se to veličin daných zvenku, jako např. výše platu, tam se průměr a medián můžou lišit a měl bys pravdu.
odpovědět 
     Re: IQ lezců22:21:08 09.10.2019
Nemyslím, že bys měl pravdu. Průměrné číslo ti opravdu asi bude sedět, ale tak, jak jsem to formuloval, bude dost záležet na rozložení. Jestliže budeš mít skupinu deseti lidí, kde dva lidi budou mít 180 a osm lidí bude mít 80, tak průměrné IQ skupiny je 100, ale většina lidí, tedy 8, je ve skupině podprůměr až průměr, kdežto menšina, pouze dva, jsou průměr až nadprůměr. Samostatnou kapitolou je pak rozložení. A navíc se zatím jednalo čistě jen o matematiku, ale Průměrem se označuje ne jedno číslo, ale rozpětí. Podle Mensy se za průměrné IQ považuje hodnota 90-110. To má cca 50 procent populace (percentil 25 - 75). IQ 89 a méně je podprůměr a to je 25 procent populace. Tedy podprůměr a průměr ti dělá 75 procent.
odpovědět 
      Re: IQ lezců23:05:15 09.10.2019
Podivej se na rozlozeni IQ v populaci. Pro ruzne skupiny lidi teda bude to rozlozeni vypadat jinak...zalezi na tom, jak velka skupina bude a kde ji seberes :)
T.odpovědět 
       Re: IQ lezců13:15:28 10.10.2019
Ano, to je pravda. Mensa má informace zpracované na celkovou populaci a řekl bych, že vzorek lezců je už dosti velký na to, aby se dal považovat za reprezentativní vzorek právě celé populace. Mezi lezci jsou jak lidé z měst, tak z vesnic, jsou zde dělníci, nezaměstnaní i manažeři nebo IT, jsou zde děti i důchodci, ženy i muži, máš zde bušiče, stejně tak večné čtyřkaře a pětkaře.

Naprostá pravda o skupině lidí a vzorek mimo populaci jsou lezci, kteří přispívají sem na Lezce. To bych už za rezprezenativní vzorek populace (a asi na lezců jako takových) neoznačil :-) Ale Lukáš psal o lezcích obecně, takže si myslím, že průřez mezi lezci bude plus mínus odpovídat dělení Mensy.
odpovědět 
     Re: IQ lezců14:27:11 10.10.2019
Tak to se fakt pletes. A lepe mlceti zlato v situaci, kdy necomu nerozumim. Obecne to co pises neplati. Zrejme si do toho zakomponoval centralni limitni vetu, ktera ale popisuje rozdeleni souctu velicin nikoliv rozdeleni veliciny v populaci z ktere sampluju.

To, ze rozdeleni IQ v populaci je priblizne symetricke neni dano velikosti vzorku nebo populace.
odpovědět 
      Re: IQ lezců18:32:24 10.10.2019
To už je zase zkouškový? Nebo ještě?
honzaodpovědět 
      Re: IQ lezců11:31:23 11.10.2019
1. zjistěte si něco o tom, jak se vytváří standardizované psychodiagnostické testy...

2. Diskuze byla primárně o větě "většina lidí jsou kreténi a debilové s průměrným a podprůměrným IQ", kterou psal anonym pod Lukášem. A ta věta je prostě mimo mísu, ale aby to někdo pochopil, musí pochopit něco o tom, co je v populaci většina a kde začínají snížené stupně inteligence a co se považuje za průměr či podprůměr a jak velkou část populace lidé s těmito hodnotami představují. Jinak to bude diskuze po této stránce nevzdělaných dutohlavů.
odpovědět 
       Re: IQ lezců12:03:55 11.10.2019
Zatím se tak prezentuješ jen ty. Na mé větě trvám. Podívej se, jaké jsou percentily jednotlivých hodnot, pak to možná pochopíš. Jestliže IQ označované jako Průměr má percentil 25 až 75 a Podprůměr percentil 24 a méně, tak jestliže Průměr a Podprůměr tvoří 0-75, tak prostě ať chceš nebo ne, 3/4 populace mají IQ mezi 0 a 110. Zjednodušeně řečeno, pokud budeme počítat, že ČR má 10 milionů obyvatel, tak IQ 111 a vyšší má pouze zhruba 2 316 000 lidí. Zbytek se pohybuje zhruba mezi 40 a 110. Je to plus mínus, výpočet je statistika, pokud se nepletu, při výpočtu je počítána Směrodatná odchylka 15.
odpovědět 
        Re: IQ lezců15:34:47 11.10.2019
hele, zjevně máš znalosti ze statistiky, ale znalosti s psychometrie a příbuzných oborů už nikoli.

Ne, většina lidí z jakékoli větší populace opravdu nejsou kreténi a debilové s průměrným a podprůměrným IQ. Věta je nesmysl sama o sobě, jako říct, že většina lidí jsou stokiloví tlouštíci s váhou dvě stě a víc. Nonsense. Debil (dnes se toto označení nepoužívá) má IQ 50-69, kretén ještě míň. Zatímco průměrné a podprůměrné IQ...někde si to přečti, nebudu tu ztrácet čas.
odpovědět 
         Re: IQ lezců16:49:18 11.10.2019
Hele, ty trpíš nějakou psychickou poruchou, že tu nejsi schopen rozeznat hovorové použití slova debil a kretén od lékařské diagnozy? No a k tomu zbytku - bohužel se pleteš, vypadá to, jak když jsi si poplet procento a prercentil. Víš vůbec, co to percentil je? Tohle neokecáš ani nenajdeš kličku. Jestliže IQ 110 je percentil zhruba 75, takže prostě 3/4 všech ostatních jsou pod tebou. A je jedno, co na to psychometrie nebo nějaké další obory. Pokud budeš mít IQ 131, je to percentil cca 98, v české populaci je tak cca 195 000 s IQ vyšším a cca 9 805 000 s IQ nižším. Máš-li IQ 110, je to ještě hodnota řazená do průměru, a lidí s IQ 0-110 je prostě cca 7 500 000, to jsou 3/4 populace.
odpovědět 
          Re: IQ lezců17:52:08 11.10.2019
hm, už bych se opakoval, a zdá se, že když tu někdo potřebuje argumentovat ad hominem, asi by to stejně k ničemu nevedlo :-D

Opakuji: neupírám ti znalost statistiky, je znát, že víš o čem mluvíš. Ale jinak...a to jsme ještě nenaťukli rozdíl mezi průměrem a pásmem průměru, to by byla teprve sranda...

https://tinyurl.com/y2uemu8r
odpovědět 
           Re: IQ lezců17:16:54 12.10.2019
Jenže tady nejde o to, že bych s tebou nesouhlasil nebo se přel. Máš pravdu, už bych nepsal, kdyby to mělo vliv. Ale ono nemá. Opět jsi sklouzl k exaktním výrazům jako se svojí lékařskou diagnózou :-) Mluvíme-li v této souvislosti o průměru, jedná se o předem dané a odborníky v problematice odsouhlasené pásmo. Už jen z tohoto důvodu, pokud rozsah průměru přesahuje na obě dvě strany, bude průměr plus jedna strana většinová (tedy za předpokladu, že rozložení krajních poloh je zhruba stejné, ale to zrovna zde je, lidí s podprůměrným IQ je zhruba stejně, jako s nadprůměrným). Ostatně počet lidí (bavíme se o místní populaci v ČR) s konkrétní hodnotou IQ si lze snadno dohledat. Tedy pokud nechceš Mensu obvinit z toho, že to počítá a dělá špatně :-)
odpovědět 
            Re: IQ lezců21:57:26 12.10.2019
no jo, budeš se teda muset rozhodnout, jestli to chceš brát jako hovorové označení nebo tu budeš šermovat statistickým p*rem.

Jde tu totiž o to, že kreténi a debilové v hovorovým slova smyslu jsou často i mezi nadprůměrně inteligentními, kde pámbíček přidal v IQ a ubral jinde.

A abysme to vrátili ještě víc k tématu: tahle diskuze zdaleka nepatřila a nepatří k těm ubohým.
odpovědět 
             Re: IQ lezců18:07:59 13.10.2019
Dobrá, zeptám se tedy jinak. Třeba se opravdu pletu. Jako výchozí bych rád ujasnil terminologii. Můžeme se shodnout na tom, že z hlediska IQ se za pásmo označované jako Průměr bere (dle označení Mensy) IQ v rozmezí 90-110? Souhlasíš s tím? Co tedy potom přesně znamená, když IQ 110 je percentil 75?
odpovědět 
              Re: IQ lezců18:57:31 13.10.2019
Nemluve o tom, ze muzou platit zaroven tvrzeni, ze vetsina populace je debilni az prumerna a zaroven ze vetsina populace je prumerna az genialni.
honzaodpovědět 
               Re: IQ lezců20:04:21 13.10.2019
Čekal jsem, kdo a kdy s tím přijde :-) Dost mne překvapuje, že to někoho napadlo až teď. Ano. Podle toho, jak jsou nastavené definice, platí obě tvrzení. 3/4 populace jsou průměrné a podrůměrné IQ, stejně tak ale platí, že 3/4 populace jsou IQ průměrné a nadprůměrné :-)
odpovědět 
                Re: IQ lezců12:53:09 14.10.2019
ano, přesně tak, Honza to trefil. Nicméně z příspěvku snažícího se vysvětlit úpadek zdejší diskuze se nám tu udělal statistickej debatní kroužek, což je trochu nuda.
odpovědět 
                 Re: IQ lezců13:58:18 14.10.2019
Trefil pouze tu možnost výroku :-) Zásadní problém totiž je, že z hlediska odbornosti, komplexního pohledu na věc a dlouhodobých plánů jsou přijatelná řešení problémů vyhovující spíše průměrné a podprůměrné části, než průměrné a nadprůměrné. Proto také v politice tak často nevítězí odborníci, ale populisté.
odpovědět 
                  Re: IQ lezců15:37:46 14.10.2019
Odbornost, komplexni pohled na vec a dlouhodobe plany? Pls jak libovolnej z uvedenejch bodu souvisi s politikou? Pokud tedy pomineme, ze nejak souvisi cokoliv s cimkoliv.
honzaodpovědět 
                   Re: IQ lezců17:50:08 14.10.2019
Hele, promiň, ale nechce se mi věřit, že to myslíš vážně. Jestli jo, nemá to dále cenu. A jestli jen trolíš, tak také ne.
odpovědět 
                    Re: IQ lezců18:29:25 14.10.2019
Ťal jsem do živýho? Ani mi to nevadí;)
honzaodpovědět 
                     Re: IQ lezců19:12:55 14.10.2019
V pohodě, pokud si toto myslíš, užij si pocit svého vítězství :-) Věř mi, opravdu a upřímně ti tu trochu radosti přeji...
odpovědět 
                      Re: IQ lezců08:17:23 15.10.2019
Radost by mi spíš přineslo, kdybys mě přesvědčil o tom, že jsem kokot něco takovýho si myslet. Což jsem v diskusi na lezci i několikrát - u jinejch témat - přiznal (byť to bylo bolestivý).

Nicméně celá tahle odbočka už je asi trochu mimo téma vlákna.
honzaodpovědět 
                       Re: IQ lezců11:31:43 15.10.2019
No jo no, ale já nemám potřebu někoho přesvědčovat. A třeba se pletu já, to je také možné. Prostě jsem jen vypsal mé názory a důvody, které mne k nim vedou, a to je vše. Pokud o nich zapřemýšlíš a budeš s tím souhlasit, je to dobře. A pokud o nich zapřemýšlíš a řekneš si, že je to blbost, a zůstaneš u svého dosavadního názoru, je to dobře také. Univerzální pravda neexistuje, pokud jsi spokojený a žiješ spokojený život, opravdu mi nevadí, že máš jiné názory, než já.
odpovědět 
                        hoši, když už jste se tak zkamarádili, nezapomeňte na...14:18:55 16.10.2019
https://youtu.be/CGxYFpKeUg8?t=86
odpovědět 
          Re: IQ lezců17:54:29 13.10.2019
S těmi počty obyvateĺ údajně odpovídajícím jednotlivým rozmezí IQ, bych byl opatrnej. Jaký IQ testy se používají pro děti narozené až věku, kdy jsou schopny testy vůbec řešit? Takže těch měřitelnejch lidí bude adi míň než 10 M. Navíc rozumový schopnosti se vyvýjejí s věkem, nejdříve IQ roste a od určitého věku začne klesat, což potvrzuje i tato diskuze.
odpovědět 
         Re: IQ lezců15:07:32 12.10.2019
Takže je lepší být debil, než kretén.
odpovědět 
 Re: IQ lezců14:20:22 10.10.2019
A podle ceho soudis? Podle toho, ze pisou veci, ktere se ti nelibi a s kterymi nesouhlasis?
odpovědět 

 Sekané chyty16:38:53 09.10.2019
Co si tak pamatuji, tak v levé stěně Sovího lomu žádné sekané chyty, nebo alespoň takto veliké, nebyly...nějaká novinka?
pmodpovědět 
 Re: Sekané chyty16:57:26 09.10.2019
sekání je zrůdnost
střepy se dají uklidit a okolí navrátit do původního stavu. nakopat by ale potřebovat výrobce těch chytů - to ale platí stejně tak o Adršpachu, Prosečnici, Babylonu, Krasu atd.
odpovědět 

 Úklid18:34:18 09.10.2019
Zítra v 15:30 brigáda v lomech u Doks. Vezměte sebou pevné pytle na odpadky a kartáčky na střepy v chytech. Čus
odpovědět 

 Hele kouřo15:36:31 14.10.2019
Hele kouřo , víš co ? Jdi do prdele s tím svým remcáním , zavaž si prstíček sobě i svý buchtě a prostě si vyser , co máš co lézt po vysekaných chytech někde na skále ??
Za mě jednoduchá logika ty jsi udělal (to je jedno kdo)  díry do skály, střepy je udělaly do tvých prstů , ty budeš nějaká pěkně ufňukaná buznička co???
Za mě 1 pro " střepáka" 0 pro "kouřu" (navíc pěkně blbá přezdívka )
.... odpovědět 
 Re: Hele kouřo16:11:34 14.10.2019
Kdyz uz trolis tak by neskodilo trochu inteligence, na takhle primitivni provokaci ti nalitne jen mizivy procento populace (viz diskuse vyse, iq lezcu).
odpovědět 
  Re: Hele kouřo19:09:41 14.10.2019
myslel sem to vážně kámo ...!!!
....odpovědět 
   Re: Hele kouřo19:38:08 14.10.2019
Tak tos me teda fakt vydesil. Nicmene.. porad plati ze by neskodilo trochu inteligence.
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.