LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecká aréna - Jablonec nad Nisou
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov
Zimní stadion Kopřivnice - Kopřivnice

Prodejny
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Rock Point Olomouc - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MČR na rychlost 2008 – odměny závodníkům

Rád bych tímto způsobem oslovil zúčastněné a vlastně celou lezeckou veřejnost. Po MČR 2008 došlo ke sporu o výši odměn pro závodníky na rychlost.

Šlo o to, že první tři závodníci na rychlost obdrželi nižší finanční odměnu, než první tři závodníci na obtížnost. (rychlost: 1500,-; 1000,- a 500,- Kč obtížnost: 3000,-; 2000,- a 1000,- Kč). Rozhodně nebylo cílem diskriminovat závodníky na rychlost. Pouze jsme reagovali na velmi slabou účast závodníků na rychlost. Proti tomu se ohradil Libor Hroza st., který nyní poukazuje  na prováděcí předpisy, uvedené na stránkách ČHS viz.  odkaz níže. 

Zde je můj výklad těchto předpisů: Prováděcí předpisy, na které se L. Hroza st. odvolává, nejsou určeny pro lezení na rychlost.  V době, kdy se prováděcí předpisy pro závody tvořily, prakticky žádné závody na rychlost dospělých neprobíhaly. Proto také nebylo potřeba předpisy pro rychlost tvořit. Ze stejného důvodu nejsou na stránkách komise sportovního lezení dospělých závodní pravidla na rychlost. V současné době tedy existují pouze prováděcí předpisy na obtížnost a bouldering. Nějakým nedopatřením je však v odstavci 1.1 uvedeno: „Každý oddíl registrovaný ČHS nebo jiná právnická, či fyzická osoba s příslušným oprávněním má právo požádat ČHS o pořadatelství závodů: Mistrovství České republiky, závodů Českého poháru, rankingových závodů a závodů na obtížnost a v lezení na rychlost (disciplíny).“ To je jediná  zmínka o této  disciplíně v prováděcích předpisech. Místo rychlosti tam totiž měla být uvedena disciplína bouldering. Dále jsou totiž v prováděcích předpisech zmiňovány pouze disciplíny obtížnost a bouldering. Doporučuji k přečtení:
 
http://www.horosvaz.cz/res/data/019/002166.pdf

Když jsem byl před dvěma roky jmenován vedoucím sportovní komise dospělých, žádné závody na rychlost dospělých neprobíhaly a finanční odměny závodníkům se neproplácely. Protože jsme chtěli lezení na rychlost nějak podpořit, vyčlenila komise v loňském roce peníze z rezervy, za které se uspořádal jeden závod v Kladně a MČR na smíchOFFě. Letos se podařilo uspořádat závod v Kladně, Boru a opět MČR na smíchOFFě. Opět musí komise vyčlenit část prostředků z rezervy, protože jsme počítali pouze se dvěma závody. Že se podařilo uspořádat tři závody místo dvou, považuji za úspěch a upřímně mě to těší.

Názor komise sportovního lezení dospělých je (a já se s ním plně ztotožňuji), že není nikde stanovena výše finanční odměny pro závody na rychlost. Na MČR 2008 rozhodla komise v aktuálním složení: H. Lipenská, J.Čermák a T.Rakovič (m.j. z důvodů tristní účasti závodníků na rychlost: 7 mužů a 3 ženy) vyplatit finanční odměny v poloviční výši oproti závodům na obtížnost (zúčastnilo se 36 mužů a 12 žen). Chybu, kterou jsem vysvětlil v prvním odstavci, využil Libor Hroza st. a nyní požaduje doplacení odměn závodníkům ve stejné výši jakou obdrželi závodníci na obtížnost. K chybě zkrátka došlo a díky tomuto překlepu by mohl být pořadatel závodu (tedy Lezecké centrum s.r.o.) povinen vyplatit finanční odměny v požadované výši. Přestože si myslím, že toto riziko není velké, rozhodl jsem se  celou situaci  řešit následovně: Chybu v prováděcích předpisech jsem přehlédl (ať už jako vedoucí komise nebo jako pořadatel závodu). Za chyby se platí. Proto doplatím všem závodníkům na rychlost  finanční odměnu do výše, kterou obdrželi závodníci na obtížnost. Pro přehlednost uvádím závodníky, kterých se to týká.



Zbývající peníze vyplatím výše uvedeným závodníkům na MČR v boulderingu, které se bude konat v Lezeckém centru smíchOFF dne 13.12.2008. Kdo se nebude moci dostavit v tomto termínu, může mi zavolat, popř. zaslat e-mail a domluvíme si osobní schůzku.

Tyto peníze zaplatím jako soukromá osoba, spoluodpovědná za pořádání MČR 2008 na rychlost, nikoliv  jako vedoucí komise sportovního lezení dospělých.

Pár slov na závěr:

Prováděcí předpisy byly vytvořeny amatéry, kteří se ve svém volném čase snažili pro sportovní lezení něco udělat a očekávali od ostatních tolerantní přístup a selský rozum. Je mi jasné, že prováděcí předpisy ve stávající podobě roztrhá na cucky i podprůměrný právník. Věřím, že většině lezců jde o lezení a dovedou ten selský rozum použít. Bohužel se najdou šikulové, kteří použijí jakoukoliv slabinu. Proto se chci v budoucnu zaměřit na výrazné zpřesnění prováděcích předpisů, pravidel reprezentačních smluv atd.
 
Tento dopis jsem nemusel vůbec psát. Pokud bych byl kultivovanou formou (úplně by postačilo nepoužívat vulgarismy) upozorněn na přesné znění prováděcích předpisů, ač nerad, zareagoval bych přesně stejně, jako reaguji nyní.

Mgr. Tomáš Rakovič

Vedoucí komise sportovního lezení

Spolumajitel a jednatel f.: Lezecké centrum s.r.o. (pořadatel MČR 2008)

Tel.: 603 417 334

rakovic@lezeckesteny.cz


Tomáš Rakovič   [úpravy] 20:18 02.12.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Peníze?22:39:08 02.12.2008
To jsou dneska lidi opravdu takový škrti,že jim jde o takovéto banality?Není vám L.Hrozo starší trapně?Nedokážu to prostě pochopit,že jste něčeho takového schopen.Nestačí,že obě vaše "děti" triumfovali ve svých kategoriích.Vy musíte ještě vydolovat co nevíc...takovýmto způsobem...je mi zle.
Oldaodpovědět 
 Re: Peníze?22:47:31 02.12.2008
Nýmant centrum holt asi nesype jak SmíchOFF.Je třeba zapojit rodinu a pak mlaskat a mlaskat a žrát jak jen to jde.A to je podle něj rychlost zralá a nejlepší pro olympiádu.Chce mit doma olympioniky.
Poldaodpovědět 
  Re: Peníze?23:10:04 02.12.2008
super Tome, jsi format. doufam jen, ze nikdo nebude mit tu drzost a penize fakt chtit.
jenaodpovědět 
  Re: Peníze?23:34:22 02.12.2008
Myslím že narážky tohoto formátu nejsou zcena na místě...
Borsaodpovědět 
  Re: Peníze?23:55:55 03.12.2008
Když nebyl internet, tak se výroky tohoto druhu obvykle řešily venku před hospodou. Z tohoto úhlu pohledu to možná nebyla tak špatná doba, protože pak si lidi občas víc viděli do pusy, než pronesli nějakou nehoráznost.
Robertodpovědět 
 Re: Peníze?23:20:52 02.12.2008
Myslim, ze tady nejde o penize, jako spis o princip...
hraesvelgrodpovědět 
 Re: Peníze?23:33:22 02.12.2008
Tady se musím Libora zastat. Mám takový pocit, že nevíte tak zcela přesně o čem mluvíte. Pokud byste se pohyboval kolem závodů, věděl byste. Nejde přece vůbec o chechtáky, ale o principy.
Borsaodpovědět 
  Re: Peníze?00:48:20 03.12.2008
Závodní lezení a vlastně ani lezení na umělých náhražkách opravdových skal mě vůbec neinteresuje. Přijde mi ale blbé, že by se měla porušovat předem dohodnutá pravidla. Nevím jak Hrozovi, Šifrovi a další lezecké klany potřebují peníze, ale to není vůbec podstatné. Proč těch pár tisícovek automaticky nezaplatí ČHS, vždyť každý rok hospodaří s přebytkovým rozpočtem? Příště by pořadatelství dostal někdo jiný než Smíchoff a bylo by po ptákách. Doprošovat se někde na baru o prachy je dost ponižující - asi záměrně.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Peníze?08:28:12 03.12.2008
Rekneme ze u kategorie chlapu muze byt snizeni price money pro maly pocet startujicich diskutabilni.
Co ovsem povazuji za drzost je pozadovani vyplaceni price money za treti misto v kategorii zen. Jsou to totiz Price money nikoli startovne a jestli nekdo nedoleze zavodni cestu na rychlost na vrchol mel by byt z meho pohledu disk.
Osobne stojim za T.Rakovicem a J. Cermakem a muj nazor je ze price money mely zustat snizene.
Myslim ze pro priste se to osetri systematicky odstupnovanim podle minimalniho poctu starujicich.
Kazdopadne mne udivuje styl reseni teto stiznosti stran stezovatelu a smekam pred toleranci a trpelivosti T.Rakovice.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: Peníze?08:50:27 03.12.2008
Připojuji se k názoru Radka a také ke komentáři od Matyho(viz níže). Jelikož mám velké zkušenosti s jinými sporty, kde toto neexistuje! Nejlepším řešením je opravdu zařadit limity pro vyplácení price money s ohledem na počet startujících.
Tome a před Tebou klobouk dolů!
KacaC.odpovědět 
     Re: Peníze?09:31:49 03.12.2008
Vůbec nechápu. Na první pohled je to pitomost, aby se dávali peníze za účast, na druhou stranu to v těch předpisech opravdu stojí a to i v těch, která tady prezentoval na svoji obhajobu Rak, možná to mysleli jinak, jenom to blě napsali, ale z bodů 1.1 a 1.3 podle mého je povinnost pořadatelů vyplatit odměny ve stanovené výši jasná... Víme, že svaz má dementní pravidla, ale proč je u jednoho (tenhle prováděcí předpis) řekněme pružná, zatímco za jiná (Mg na písku v megapráscích) vylučuje z reprezentace?? Že by stihofrenie, parkinson či stařecká demence? Fuj a pryč z toho pochybného spolku...
Tomodpovědět 
     Re: Peníze?09:33:54 03.12.2008
Nic proti limitům. Ale takové věci by měly být jasné předem. Zvláště na tak "velké" akci jako je MČR. Copak to nešlo vyřešit v tichosti tak, že ČHS letos zaplatí všem na bedně podle dosavadních pravidel a ty se na příští rok změní? Je nutné, aby soukromník vyhlašoval, že dá něco z vlastní kapsy, když už si závodníci vyšlápli na šéfíky?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Peníze?10:08:02 03.12.2008
Rak není soukromník! Je to pořadatel a ten to má podle těch předpisů vyplatit z dotace, kterou dostal od ČHS.
Tomodpovědět 
       Re: Peníze?10:47:43 03.12.2008
Píše, že to dá z vlastní kapsy - proto soukromník. Jinak máš samozřejmě pravdu.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Peníze?11:40:17 03.12.2008
Hlavně píše hlouposti, nebo to celé funguje jinak než je ČHS předepsáno. Píše, že to vyplatí jako soukromá osoba pořádajíci MČR (dále jen pořadatel), ne jako vedoucí nějaké komise ČHS. Ale v předpise se píše, že od ČHS jako pořadatel dostane na pořádání dotaci s tím, že část dotace je účelově vázána na výplatu odměn závodníkům. Z toho plyne, že odměny vyplácí vždy jako soukromník. A dále, že kdyby to nedoplatil, tak by jako soukromník peníze od ČHS použil jinak, než se zavázal použít...
Tomodpovědět 
        Re: Peníze?12:14:53 03.12.2008
Hlavně píše hlouposti, nebo to celé funguje jinak než je ČHS předepsáno. Píše, že to vyplatí jako soukromá osoba pořádajíci MČR (dále jen pořadatel), ne jako vedoucí nějaké komise ČHS. Ale v předpise se píše, že od ČHS jako pořadatel dostane na pořádání dotaci s tím, že část dotace je účelově vázána na výplatu odměn závodníkům. Z toho plyne, že odměny vyplácí vždy jako soukromník. A dále, že kdyby to nedoplatil, tak by jako soukromník peníze od ČHS použil jinak, než se zavázal použít...
Tomodpovědět 
    Re: Peníze?09:36:36 03.12.2008
Dobrý den,mě zase udivuje,že se k takové otázce vyjadřuje Zoban.Protože jsem se náhodou jednou zůčastnil u jednání,kde Zoban bojoval o svoje peníze a věřte , že jsem se za takového horolezce styděl.Zobane raději mlč.Nevím o co zde jde,ale kriteria byla dána,tak je dodržme a pak třeba doplnme, nebo předělejme ta kriteria.To bych videl spravedlivé.
Janodpovědět 
     Re: Peníze?12:01:38 03.12.2008
Promin ale v urcitych vecech mam rad jasno a uz mne nebavi poslouchat to, jakym zpusobem se do mne anonymove jako ty navazi.
Pokud jsi u nejakeho jednani se mnou byl osobne pak mne zrejmne osobne znas a pak jsi docela dobry srab ze nemas odvahu rikat urcite veci z oci do oci.
Takze se laskave zachovej jako chlap.
1) Uved konkretni priklad, konkretniho jednani
2) Laskave se prosim podepis
Radek
zobanodpovědět 
    Prize money11:09:21 03.12.2008
Prize money, ne price money.
o..odpovědět 
     Re: Prize money11:20:48 03.12.2008
Omlouvám se, máš samozřejmě pravdu:-) Moje chyba...to je tím, že se snažím i jako pracovat u toho:-) i když "Price Money" je také pěkný pojem...vystihuje možná to, co se tu děje:-))
KacaC.odpovědět 
      Re: Prize money11:27:59 03.12.2008
Kačo, souhlasím s tebou, jako každý státní úředník pracuješ jako, to si my v soukromé sféře nemůžeme dovolit :-)).
Vlkodpovědět 
       Re: Prize money12:04:19 03.12.2008
Vlku ne...!:-)) papa
KacaC.odpovědět 
       Re: Prize money12:10:31 03.12.2008
Vy vs oukromé sféře okrádáte ty ostatní, co na vás makaj - viz články o cenách u nás.
odpovědět 
        Re: Prize money13:55:41 03.12.2008
Anonymní panáčku, není soukromá sféra jako soukromá sféra:-),ale jinak platí zákon nabídky a poptávky, nikdo tě nenutí kupovat určitým způsobem, i když se o to zde před lety pokoušeli - bylo to ve smyslu každému podle jeho potřeb, ale nějak se to neosvědčilo :-)).
Vlkodpovědět 
       Re: Prize money20:42:30 07.12.2008
Hele Vlku, v kolik ráno vstáváš? A kolik hodin deně jako soukromník hákuješ? A jak platíš daně? Já ve státnim hákuju 12 hodin denně a vstávám na pátou ráno. Celej den akční, samej rozstřelenej autíčkář v létě semo tamo expert ze skal nebo motocyklista. Daně mám jako kráva.Hasiči na tom budou podobně.Nevotírej si hubu o státní zaměstnance, bo ty bys takovou práci nejspíš nedělal.Jo a neměj pocit že mi ta práce nebaví.Dělám jí rád.
PS. Popálenej jsi se do nemocnice odvezl sám?
odpovědět 
        Re: Prize money21:51:39 07.12.2008
Nechodím do práce před osmou, jen vyjímečně, práci nepočítám na hodiny, ale na kvalitně odvedenou práci v daných termínech a to požaduji i od svých podřízených a nikdy jsem jim hodiny nehlídal, je to jen o osobní sebekázni a kupodivu s nimi nemám problém:-). Jinak co se týče daní ti to povím tak, za posledních deset let jsem jen na sociálním odvedl tolik, že i kdybych šel do důchodu v šedesáti a strašil tady do devadesáti tak to neutratím, s nemocenskou je to obdobně, takže si myslím, že mé občasné katastrofy mám bohatě u našich zdrav. zařízení předplaceny daleko dopředu, nehledě za to, že v Bohunicích by mi, za ty roky co jim to tam zvelebuji,už měli poskytovat péči zadarmo a navíc většinu lékařské péče, kterou potřebuji si stejně platím sám:-).
Vlkodpovědět 
         Re: Prize money22:24:34 07.12.2008
Nicméně Vlku stále i přes tvou informaci platí že né všichni státní zamestnanci jsou darmožrouti! To že platíš daně a pojištění řádně, Ti je ku cti,aspoň nejsem sám. Jinak jsou na světě lidi kteří bohužel nemají takovou vatáž a nemohou si platit většinu zdravotní péče jako Ty. Třeba ti majitelé různých druhů rakovin co v dnešní božské době hynou v nemocnich a né doma.Pro rodinu přítěž atd. Né všechny špitály jsou na hovno Vlku. Tedy logicky,né každý státní zaměstnanec je na hovno a darmožrout! Znovu podotýkám,třeba hasiči obvzlášť. Ty musej jezdit ke každý kravině ať chtějí nebo ne! A dělaj to rádi. Protože je to baví! Je fuk co ve svým háku po lidech chceš a kolik si kde platíš. jen neházej všechny zaměstnance státu do jednoho pytle. Někteří totiž i makaj,a kurevsky.Proto by bylo vhodné rozlišovat a neotírat si o ně hubu.
Vlku Vlku,někdy jseš fakt hroznej.
R.odpovědět 
          Re: Prize money22:31:43 07.12.2008
Já jsem vždy hroznej, někdy ještě horší, obzvláště na ty, co se pletou do mé diskuze s příjemnou slečnou, neb té jediné jsem psal něco o státních zaměstnancích, o nějakých hasičích nic nevím, tož tak:-).Jinak si osobně vážím všech lidí, kteří dělají svoji práci tak jak nejlépe umí, nezneužívají sociální systém a to bez ohledu na věk, pohlaví, rasu, druh zaměstnání,postavení...
Vlkodpovědět 
           Re: Prize money22:43:38 07.12.2008
To víš, pokud diskuze s příjemnou slečnou probíhá formou otevřenou,je to smůla :).Vždycky se někdo dívá.Třeba hasič,záchranář,dobrej chirurg,psichiatr ... :).Konec beru na vědomí.
R.odpovědět 
          Re: Prize money01:48:18 08.12.2008
Ono jde spíš o to, že kdyby český stát na hodinu zrušil polovinu zákonů a na dlažbu vyhodil třetinu svých zaměstnanců, vůbec nic by se nestalo a nic bychom nepoznali. Akorát by se nám občanům lépe dýchalo a mohli bychom platit o třetinu méně daní. Byl by to dobrý první krok. Další vyhazovy by pokračovaly, až by zbyla hrstka úředníků, policajtů a vojáků. Zbytek lidí by hákoval normálně - tedy v soukromém sektoru.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Prize money16:10:39 03.12.2008
No do diskuze tenhle pojem zavedl uz Radek pred Tebou.
o..odpovědět 
    Re: Peníze?20:07:48 05.12.2008
Z mého pohledu horský vůdce který nedosáhne s klienty vrcholu, by neměl dostat zaplaceno! To je Radku asi taky pěkná hovadina? Že mám pravdu? A ve skoku do výšky, kdo neskočí dva metry by měl být diskvalifikován bez diskuze!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Peníze?23:51:19 03.12.2008
Oldo, z Tvého komentáře jsem hluboce smutný. DODRŽOVÁNÍ PRAVIDEL - jakýchkoliv - NENÍ ŽÁDNÁ BANALITA. A je úplně jedno, jestli jde o 150, 1500, 1500000 korun nebo dolarů. Každý sport, lezení nevyjímaje, je na tom postaven. (Obecně, možná to celé vypovídá o postoji k pravidlům a normám v této zemi, ale to je jiná debata.)
Robertodpovědět 

 Výmluvy23:13:40 02.12.2008
Tomáši buď si ty pravidla nečetl a nebo kalíš vodu.Přečti si bod č.8 kde se píše jak se hodnotí jednotlivé závody a píše se tam i o rychlolezení! Vymýšlíte si jednotlivé varianty jak váš prohřešek zdůvodnit.Pokud jde o ty peníze tak je nemusíš dávat ze svého a dělat ze sebe chudinku, protože ty peníze na odměny závodníků jsi dostal od Čhs.Bláboly že závody na rychlost dřív neprobíhaly taky nejsou na místě a jsou zavádějící protože se stačí podívat na stránky svazu kde jsou všechny závody evidované a zjistíš že opět mlžíš!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Výmluvy23:49:26 02.12.2008
Baže, přijde Pepa z depa, a protože holt bylo závodníků málo, tak dostane výslužku vlastně jen za to, že se nám chudák zřítil z prvního chytu. Fakt výsměch!!!
Karelodpovědět 
  Re: Výmluvy02:11:39 03.12.2008
Ať se nám to líbí, nebo ne, ten Hroza má přeci jen pravdu. Rychlost se opravdu spomíná i v bodě 8, a tak to opravdu vypadá, že komisi šlo pouze o to, jak chytře se vykroutit z placení odměn.

8. Hodnocení závodu
8.1. Z každého závodu získává úcastník body do prubežného rankingu ve sportovním lezení na
obtížnost, rychlo lezení a v boulderu.Bodová hodnota viz. 8.2.1. Do prubežného rankingu se
zapocítávají všechny závody kalendárního roku v dané soutežní disciplíne.
Petrodpovědět 
  Re: Výmluvy08:59:43 03.12.2008
Myslim ze ale problem ucasti je zalezitosti organizatoru a CHS v tom jak podporujou lezeni at rychlost nebo obtiznost to je jedno!a navic nekdo psal ze v brne kde na obtiznost startovalo jeste mene lidi jen 5!!byly odmeny vyplaceny normalne!takze tu fakt nejde o tech sto korun, ale o rovnost a dodrzovani pravidel!
Climberodpovědět 
   Re: Výmluvy11:11:57 03.12.2008
Není ta účast hlavně popularitou toho sportu? A proč by měl ČHS popularizovat rychlolezení? Chceme třeba, aby popularizoval normální lezení a ve skalách se nás mačkalo tolik lidí, kolik hraje fotbal nebo hokej?
o..odpovědět 
 Re: Výmluvy09:29:16 03.12.2008
Libore,
vidím, že to bylo zbytečně komplikované. Proto se pokusím své postoje shrnout.
1. Toto je můj výklad pravidel. Proto je tam ten odkaz. Ať si každý udělá úsudek sám. Předpokládám , že i já mám právo na svůj výklad pravidel třeba špatný. Ty si pravidla taky vykládáš po svém. Kdybych si tímto výkladem byl na 100% jist, nic bych nikomu neproplácel.
2. Závodníci dostanou požadované peníze. Tím považuji celou záležitost za vyřešenou.
3. Peníze vyplatím tímto způsobem, protože k tomu mám své důvody, které Ti ale nehodlám sdělovat. Tím méně přes media.
4. Nic se nemění na mém názoru, že platit odměny na závodech s takovouto účastí je plýtvání penězi ČHS. Je jedno, jestli se to týká rychlosti, boulderingu nebo obtížnosti. Pro příští rok budou pravidla změněna.
5. Jestli se Ti můj způsob vedení komise nelíbí, poradím Ti následující: Požádej výkonný výbor, ať mě odvolá a jmenuje do funkce Tebe.

Pokud by se tu měla nadále rozvíjet debata k tomuto článku, uvítal bych, kdyby se vztahovala k tématu finanční odměny, jejich výše a úroveň závodů. Slibuji, že se nad podepsanými a vážně míněnými příspěvky zamyslíme a projednáme je na komisi.
Rakodpovědět 
  Re: Výmluvy00:11:33 04.12.2008
1) Na rovinu řečeno, závody v lezení na překližce se mne osobně nijak netýkají. Není to nic, co by mne lákalo nebo co bych sledoval.
2) To, že "vedoucí komise sportovního lezení" organizace která reprezentuje lezce v ČR je s to nakládat s danými/psanými pravidly tak svérázným způsobem (na to, že je to způsob naprosto zcestný, není třeba právník) je podle mne ostuda - a ne něco před čím by snad bylo na místě smekat, jak se tu občas psalo.
3) Jelikož nejsem členem ČHS, musím kydání tohoto hnoje ponechat na těch, kteří k tomu mají mandát. (Komentuju to jen proto, že se o tom píše v médiu, které považuju za obecně lezecké, ne svazové.)
Robertodpovědět 

 Špatný vtip00:45:39 03.12.2008
Zábavnost tohoto článku stojí a padá s pasáží, která volně říká toto: "nechtěli jsme nikoho diskriminovat, tak jsme jim dali méně peněz z důvodu, který nemohli ovlivnit".

Pokud odměny nebyly závodníkům vyplaceny v plné výši, tak je to neomluvitelná ostuda. Pokud sportovní komise svévolně a ad hoc mění podmínky vyplácení je to ještě horší. Když už vám ta rychlost tak leží v žaludku, tak ji prostě zrušte - bude to rozhodně čistší, než to co se děje teď.

Ve zbytku odkazuji na Sysla, který k tomuto psal již v komentáři k článku o samotných závodech.
Šmakyodpovědět 
 Re: Špatný vtip09:31:35 03.12.2008
Nemyslím si, že by někdo chtěl zrušit rychlost. Toto budu demontstrovat na příkladu, kdy se VV v nedávné době rozhodl podpořit tréninkové podmínky rychlosti tím, že finančně výrazně přispěl Liboru Hrozovy staršímu na zlepšení možnosti tréninku rychlosti na jeho stěně!!! Jednalo se o částku 12.000 Kč. Mohu mluvit pouze za sebe a říci tedy, že ruku jsem pro tuto částku zvedl nikoli proto, že by mě k tomu zavazoval jakýkoli předpis, jakákoli smlouva či něco podobného. V daný okamžik mi přišla žádost Libora Hrozy logická a oprávněná. Bohužel existují lidé, kterým logické argumenty nestačí a hledají skulinky všude tam, kde jim mohou být prospěšné. S takovými lidmi je bohužel nutné jednat skutečně pouze podle předpisů a tyto předpisy kvůli nim upravovat. Tedy vlastně díky, že nám ty chyby ukazují, jenom by to mohli dělat poněkud kultivovanějším způsobem.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Špatný vtip10:03:51 03.12.2008
Z dotace VV je vidět že tam ještě sedí rozumní lidé.Ale nevím proč to sem pleteš. To je stejné jako kdybych se tě tady a teď zeptal proč skalní repre spalo v Ospu v luxusním hotelu s plnou penzí.A na kolik ten zájezd celkem vyšel?
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
   Re: Špatný vtip10:19:25 03.12.2008
Já to sem píši proto, že někdo o řádek výše nabádá, ať rychlost zrušíme, když nám tolik leží v žaludku. Chtěl jsem tím demonstrovat, že i rychlost má v rámci ČHS podporu a také to, že existují dvě roviny, jak řešit věci - selským rozumem nebo silově.
Petr Reschodpovědět 
    Re: Špatný vtip11:06:08 03.12.2008
Jsem rád že jsi to tak napsal. Selský rozum to je to co by pomohlo.
libor Rebel Hrozaodpovědět 
    Re: Špatný vtip11:39:09 03.12.2008
Já rozhodně nejsem pro zrušení rychlosti, jen říkám, že na růžích tu rozhodně ustláno nemá a když už se do ní někteří trefují mj. tak neuvěřitelným způsobem, jako je odmítnutí vyplacení prize money bez jakékoliv opory v závazných předpisech, tak je to prostě bordel, který by buď neměl vůbec vzniknout, nebo by měl být řešen mnohem elegantněji (tedy rozhodně ne zpětně) a hlavně jasně (byť třeba v neprospěch rychlolezců).

Šmakyodpovědět 
     Re: Špatný vtip11:59:26 03.12.2008
No vidíš, já si například myslím, že na růžích ustláno má. Jako nový mladý sport ho kdysi pod svá křídla vzali lidé, kteří se mu snažili vytvořit v rámci ČHS podmínky, které se velmi blíží nebo shodují s podmínkami disciplín, které jsou mezi závodníky i ostatními lezci podstatně více oblíbené. Navíc se díky výkonům Libora Hrozy mladšího přistoupilo dokonce k nestandardním jednorázovým podporám. Zkusme to srovnat třeba s nyní se prosazujícím drytoolingem. Na závody v této disciplíně jezdí zhruba stejně lidí, jako na rychlost, možná dokonce o něco více. A tam si ty podmínky musí vedoucí komise drytoolingu těžce v ČHS vybojovávat (což považuji za správné). "Rychlosti" to kdysi tak trochu spadlo do klína a nyní se její příznivci (závodníci i fandové) diví, že je snaha zohlednit pozici té či oné disciplíny v rámci celého závodění a odrazit úroveň oné disciplíny i v penězích. To, co teď píšu naprosto nesouvisí s porušováním či neporušováním nějakých pravidel (tam už je myslím obecná shoda mezi "poškozenými" a "škůdcem"((jsem nevěděl, že je rak tak škodlivej))). Reaguji skutečně pouze na jakýsi nářek, že se tu utlačuje rychlost.
Petr Reschodpovědět 
      Re: Špatný vtip13:59:07 03.12.2008
Petře, tos mě dohřál :-)), zkus si přijet 13.tého do Blavy na drytool, myslím si, že tam nebude o moc méně lidí, než na MČR v obtížnosti.:-).
Vlkodpovědět 
       Re: Špatný vtip08:10:46 04.12.2008
Ono to má samozřejmě dvě strany mince, v každém prvopočátku nového sportu je tam nadšení, touha zkusit si to. I vloni bylo rychlostních závodníků na Smíchově více. Když počátkem devadesátých let začínala obtížnost, přijelo klidně přes sto lidí. Ale obecně je zapotřebí srovnávat a tady na tom příkladu drytoolu si myslím je docela dobře vidět, jak jsou "rychlostníci" hýčkáni.
Petr Reschodpovědět 
        Re: Špatný vtip08:42:31 04.12.2008
V tom si rozumíme, vím jakou podporu či nepodporu drytool u nás za poslední roky má či nemá a umím si to porovnat s rychlostí.Dodnes třeba není kde pořádně trénovat a tak se není potom co divit výsledkům ve svěťáku v ledech, kde nám špička zase o kousek utekla za ty tři poslední roky a s tou úrovní závodníků je to podobné jako máte v obtížnosti:-), taky se občas divím jako ty. Nicméně jsem tě musel trochu popíchnout:-).
Vlkodpovědět 
  Re: Špatný vtip10:11:08 03.12.2008
Ale toto je prirozeny proces.Tak je to ve vsem a vsude.Ze je Hroza st. neomaleny a rad dela z komara velblouda vime vsichni.Penize vyplette a treba zmemte potom pravidla.Jenom se chovejte navzajem slusne.
Danodpovědět 

 počet závodníků07:42:43 03.12.2008
Co je psáno to je dáno. Stala se chyba.
Z mého dřívějšího působení v jiném sportovním odvětví mam dobrou zkušenost s min.limitem počtu závodníků, pro uznání kategorie.
Nestačilo by namísto hádek prosadit do pravidel min.číslo pro vyhlášení MR a tím i vyplácení odměn?
Kolik je v ČR aktivních rychlolezců? Jak tak sleduji, tak stálých cca 6 a pak několik občastníků. Není to pro ČHS komfort?
Doporučoval bych přestup k běžcům do vrchu, těch jsou stovky a odměny vyšší...:-)
Matyodpovědět 
 Re: počet závodníků09:20:00 03.12.2008
Ze všeho tady je vidno, že pravidla by se měli upřesnit, nebo vůbec sepsat pro rychlost dospělých. S minimálním počtem závodníků jsme na Kladně měli také problém, tedy obával jsem se o účast, ale nakonec to dopadlo. Jinak jsme přihlíželi i k pravidlům mládeže.
Lidi domluvte se, díky za to co děláte a ať vám to leze ;)
martanodpovědět 
  Re: počet závodníků10:07:15 03.12.2008
JJ,i u nás byla malá účast(Kladno)...a copak to někdo řešil,jestli peníze vyplatit či ne, snížit, nedat...?Proboha, koho by to napadlo...opravdu si raději pravidla opravte!Vyhnete se tak věčným dohadům a máte tak příležitost něčím se bránit!Protože né všicí chápou vaše rozhodnutí...úprava pravidel za pochodu!!Bohužel jsem jednou z nich!!Příjde mi to smutné!:-(
Gabiodpovědět 

 reklama08:45:10 03.12.2008
No abych si taky rejpnul tak ve zpravach v TV byl kratky spot o teto akci.Nicmene byl tam rozhovor jen s Liborem a spot ukazal jeho zavod. O obtiznosti nepadlo ani slovo. Takze medialne "vydelala"reklama hlavne na zavodech v rychlosti.
R.odpovědět 
 Re: reklama08:54:06 03.12.2008
Nemáš pravdu! V den uskutečnění finále šla v televizi reportáž o celých závodech včetně záběrů na lezce na obtížnost!
Co se týká rozhovoru, vše je jen o kontaktech - já Ti v Brně dokáži domluvit také jen rozhovor pro boulder či obtížnost a o rychlosti se nikdo ani nezmíní:-))
KacaC.odpovědět 
  Re: reklama09:40:06 03.12.2008
Podaří se Ti rozhovor procpat do hlavních zpráv na ČT nebo Nově? V tom případě jsi zlatý poklad pro ČHS, potřebujeme Tě! (To nemyslím nijak ironicky - do zpráv se dostává jen několik málo sportů a v podstatě se tím stvrzuje jejich význam a serióznost. Naposledy se to daří z malých odvětví floorbalistům, ale byla to jejich několikaletá dřina.)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: reklama10:02:17 03.12.2008
Kubo odpovím ti tady i na výše napsaný příspěvek ohledně limitů, doufám že nevadí:-)
Tam máš absolutní pravdu v tom, že limity musí být dány předem! A také v tom, že se tahle věc měla řešit úplně jinak. Bohužel zde jsou lidé, kteří jakmile se naskytne příležitost medializovat cokoliv, kde jim bylo ukřivděno, učiní tak!
K té televizi, v dnešní době to funguje i tam hodně přes znamé, ostatně jako všude jinde! Více si v této otázce s Tebou kdykoliv popovídám osobně, rozhodně ne přes tyto webové stránky:-)
KacaC.odpovědět 
    Re: reklama10:51:41 03.12.2008
Jak se s Tebou spojím? (Trochu něco o médiích vím, ale jak to přesně funguje v Brně v televizi neznám, rád se to dozvím.)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: reklama11:05:39 03.12.2008
Jelikož sem tam něco přečtu na lezci (i když do debat se nazapojuji normálně), mám ten pocit, že jsi dobrý kamarád Michala Rožka(vím i od něj..)? Nejlepší cesta je tudy, trénuji s ním...btw, jestli se objevíš na Mejcupu, úplná ideálka, když nás tam Michal představí!
KacaC.odpovědět 
      Re: reklama12:24:46 03.12.2008
Michal Rožek? Kdo to je? Fakt nevím :-) Na Mejcupu nebudu s pravděpodobností na 99,99999999 %
Kuba Turekodpovědět 
       Re: reklama12:55:38 03.12.2008
Je sorry, sem nedokonale četla tvé přijmení, holt jste tu dva Kubové (druhý Kuba Novák) a to je na mě už moc...radši se tady do ničeho nepouštět:-))...no tak kdyby něco mail katin@email.cz
KacaC.odpovědět 
  Re: reklama10:35:35 03.12.2008
V hlavnim vysilacim case cca v osum vecer po zpravach bylo jen to co jsem videl. Nesleduji televizi 24hod denne takze jesltli byla i jina reportaz to nevim.Jednalo se hlavni zpravodajstvi.
R.odpovědět 
  Re: reklama19:03:35 03.12.2008
Na prime to bylo jen s liborem, a na CT1 jeho segra a jen jeden zaber na stojiciho mrazu a lehce se o nem zminili, videl jsem to tam i tam a potesilo me lezeni ve zpravodajstvi:-)
Climberodpovědět 
   Re: reklama21:19:49 03.12.2008
Prima musela odejít, protože by nestihli zpracovat natočené šoty pro svoje večerní zprávy. I ČT čekala do poslední chvíle na Mrázu, ale taky museli odejít dřív, mluvil jsem s nimi. Pro příště by bylo dobré zkusit udělat program tak, aby se dolezlo někdy po páté hodině. Pak by se do zpráv dostala určitě i ta obtížnost a Mráza a příště asi i s Adamem.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: reklama12:20:43 04.12.2008
Ha prispevek kterej ma smysl:-)
R.odpovědět 

 Trapné..09:49:06 03.12.2008
MČR a dohromady startovalo 10 závodníků.. myslím si že to vypovídá za vše.
Noo nooodpovědět 

 Trapné..09:52:50 03.12.2008
MČR a dohromady startovalo 10 závodníků.. myslím si že to vypovídá za vše.
Noo nooodpovědět 

 Podraz09:56:51 03.12.2008
Šel jsem si takhle jednou koupit boty, vidím ve výloze že stojí 1000Kč. Vystojím hodinovou frontu,přijdu na řadu a oni mi řeknou že ty boty stojí 2000Kč. Co to je? Podraz!                1,Závodníkům se prezentovala určitá výše odměny.
2,Závodníci splnili dané pravidla závodu.
3,Prezentovaná výše odměny byla poloviční.
Je to stejné jak stěma botama. Podraz!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Podraz10:55:22 03.12.2008
Absolutne souhlasim,jen nechapu proc se ocernuji lide,kteri se hlasi o to co jim patri.Organizator spravne uznal chybu,jen poznamkam o "chamtivosti" v tomto pripade nerozumim.
Michalodpovědět 
  Re: Podraz11:49:24 03.12.2008
Organizátor chybu rozhodně neuznal, jen podlehl svým vlastním pochybnostem. Všichni víme, že představa překlepu, kterým se změní slovo "bouldering" na "lezení na rychlost" je naprosto absurdní.

Stejně tak skvělá tabulka a implicitní označovaní Hrozů za "šikuly", kteří jen využívají chyb v systému a tak vlastně obírají ČHS o peníze, rozhodně nesvědčí o tom, že by si Tomáš Rakovič uvědomoval, že udělal něco špatného. Špatní jsou pro něj rychlolezci, kteří nedrželi hubu a krok.
Šmakyodpovědět 
 Re: Podraz13:05:07 03.12.2008
je to podraz....desnej....Rak se obohatil...a z ukradenejch penez klidne vyrobil profily na boulderovani ktery zadarmo poslal na mejcup...co si to ty lidi dneska dovolujou....:)))))

navrhuju reseni....ja ti ty prachy dam...a uz bude pokoj jo? :))))

je krasny kdyz jsou jeste dneska lidi ktery sportujou jen tak pro radost a o prachy jim nejde...jenom o princip....:)))))
chyskaodpovědět 
 Re: Podraz09:52:53 04.12.2008
Paci paci pacičky
táta koupil botičky
odpovědět 
  Re: Podraz00:27:27 05.12.2008
a ted? :)
chyskaodpovědět 
   Re: Podraz20:02:40 05.12.2008
Potom si dá panáka
a Vrána mu zakráká.
odpovědět 
    Re: Podraz08:13:20 08.12.2008
never more
odpovědět 

 petr11:28:57 03.12.2008
Nechápu , proč se to řeší právě zde . Jak je vidět z příspěvků , tak pravda je ,jako vždy , někde uprostřed .Uprostřed - mezi rozumem a prašulema , egem . V poslední době je to dost o EGU .Vyřešte si tyto věci na příslušných schůzích !! Začíná tu z toho být BLESK .Někdo řekl a jiný zase řekl tohle ......   
odpovědět 
 RAP12:24:33 03.12.2008
BULVAR NIC JINEHO
odpovědět 

 Pěkný závod14:41:08 03.12.2008
Viděl jsem rychlolezení poprvé v životě na vlastní oči a moc se mně ten závod libil.Jen jsem nechápal proč tam je tak málo sportovců.Ale ,závod byl dramatický.Vždyť rozhodovaly tisíciny , až u toho prvního.Tak proč je potom poškozujete.Dejte jim ty peníze co jste slibili.Škoda, že ti co to zde kritizují si nešli zazávodit.Třeba by snadno vyhráli.O čemž pochybuji.
Kamil Brožekodpovědět 

 Peníze14:56:47 03.12.2008
KE SPORTU PENÍZE PATŘÍ I KDYŽ NEJSEM NA VÍTEZNÝCH PŘIČKÁCH.KDYBY NEBYLI PRICE MONEY TAK NIKDO NEZAVODÍ A NEBYLI SPONZOŘI.KDO BY JEL NA ZAVODY TŘEBA Z BRNA NECO STOJÍ CESTA + ZTRAVENÝ ČAS.jen pro pohár..VŠE JE O PENEZICH VĚCI NA LEZENÍ NEJSOU ZDARMA ANI VSTUPY NA STĚNU..jen rychlost není tak popolární..DRYTOOLING SE rozjiždí..
lezkyodpovědět 
 Re: Peníze12:34:56 04.12.2008
Vono se to pomalu změní, i s divákama i s médii, když půjde rychlost na olympiádu a možná se na lezení bude dávat víc státních i sponzorských financí. Třeba si pak někdo na dlouholeté začátky rychlosti ještě vzpomene. Škoda jen, že se všude poleze stejný žebřík, i když těžký.
Doufám že tou dobou budu v lese hladit skálu a poslouchat vítr ve stromech.
 martanodpovědět 

 lezení na rychlost15:57:33 03.12.2008
Studuji ve Francii a před měsicem tam bylo ME v lezení na obtížnost a rychlost.Zíral jsem jaký skvělý ohlas mělo mezi lidima lezení na rychlost.Mnoho francouzů to videlo poprvé v živitě a diskuze se točila jenom o skvělé budoucnosti této disciplíny.A pak čtu tady tohle.Nejsme tak trochu uchylní.Co by Frantíci dali za to kdyby měli takoveho borečka jako je ten Hroza.
Kaďourodpovědět 
 Re: lezení na rychlost16:36:27 03.12.2008
vsiml jsem si zvlastni veci, ti co pokladaji zadost o vyplaceni odmen za rychlolezeni v plne vysi bez jakychkoli otazniku jsou v prevazne mire anonymni prispevky, zvlastni...
Radek
zobanodpovědět 
  Re: lezení na rychlost18:34:08 03.12.2008
Zobane, připadne ti nornálni jezdit na červenou? Já myslím že debata není o tom kolik kdo má dostat, ale jestli komise porušila pravidla!Už jsem zorganizoval tři drajtulové závody a teď připravujeme čtvrtý jako MČR. Ceny které jsem dostal od sponzorů bednaři dostanou i kdyby byli jenom tři a ani v nejdivočejším snu by mě nenapadlo si je nechat protože přijelo málo závodníků.Sponzoři je nedávali mě ale závodníkům! ČHS dává peníze závodníkům za umístění a né za to kolik přijede účastníků.
libor Rebel Hrozaodpovědět 
   Re: lezení na rychlost21:30:22 03.12.2008
Ato je právě potřeba změnit.Díky tobě.
odpovědět 
  Re: lezení na rychlost09:45:07 04.12.2008
Zobane,delas ze sebe inteligenta,ale porad nechapes ,ze tady jde o princip a ne o par korun.Kdyz se neco ujedna tak se to ma splnit.Nevim jak by jsi se zachoval ty ,kdyby ti klient zaplatil po vylezeni na nejakou horu jen polovinu s tim , ze nesvitilo slunicko.Ty,jsi asi frajer,ty by jsi to pochopil.Dovol abych se zasmal.
Kamil Brožekodpovědět 

 Tomáš je borec16:58:33 03.12.2008
Je mi jasný, že jde o princip, protože rozpoutat takový peklo kvůli patnácti stovkám je asi hovadina. Jestliže závodníci vyrazili na stěnu s tím, že v případě vítězství dostanou tolik a tolik a pak bylo vše jinak, je to trochu divné. Nicméně TR je borec, který přiznal svou chybu a zaplatil za ní. Kéž by takových bylo víc, kteří jsou ochotni platit za svoje chyby. A Libor by zas byl borec kdyby ty prachy za celou rodinu odmítl. Ale jinak si myslím, že lezení na rychlost je kokotina a závodit se v tom vůbec nemělo.
Pekiodpovědět 
 Re: Tomáš je borec19:30:21 03.12.2008
Jj..jestlize zavodnici vyrazili na stenu s tim ze za vitezstvi dostanou tolik a tolik tak je neco divny...:)
Chyskaodpovědět 
 Re: Tomáš je borec22:20:35 03.12.2008
Ses nějak rozepsal prďolo.
Etodpovědět 
  Re: Tomáš je borec23:37:06 03.12.2008
nelze jinak :)
chyskaodpovědět 
 Re: Tomáš je borec15:58:40 04.12.2008
Děsí mě tvůj postoj k závodům na rychlost.Protože v Paříži na ME tento závod sledovalo více jak 7000 divaků.A to , že u nás tuto disciplínu dělá malo lidí je jiná věc.Jenom aby nám , jako normálně , neujel rychlík,protože je tady spousta chytráků.Pokud se podíváš kolik je planováno a nahlašeno závodů na příští rok v rychlo lezení,tak musíš uznat , že svět to vidí jinak.
Hanzodpovědět 

 Re:Chyška21:01:00 03.12.2008
Souhlasim,divný to je, ale kdo umí počítat do tří a přihlasí se do závodu kde jsou 3 účastníci tak je mu asi jasný že ho prachy neminou
Michalaodpovědět 
 Re:Chyška21:46:34 03.12.2008
Jen pro informaci.
Za dobu komise Tomáše R.se pořidila
Jura Čermákodpovědět 
  Re:Chyška22:30:20 03.12.2008
Jen pro informaci.
ČHS zainvestovalo do lezení na rychlost.
Časomíru,podpořilo částkou 12000kč stavbu závodní cesty v Holešovicích ,umožnilo větší počet dotovaných závodů.Není tedy pravda,že by někdo z bafuňářů rychlolezení škodil.Chyba bude někde jinde.Možná bude těžké až podobné dotace budou vyžadovat i ostatní.Naštěstí končí sezona a bude možné podle nastalé situace pravidla upravit.Vítám každý podnět i když bych raději na sekretariát event. mou adresu ČHS.Díky.
Jura Čermákodpovědět 
   Re:Chyška23:23:24 03.12.2008
Juro, ať budou pravidla taková či maková nejdůležitější je je dodržovat! Což se v tomto bodu nestalo!
Třeba i pravidla nominací jsou dost tvrdá a řekl bych i poctivá ale,... ale co mi poví vaše komise k výletům za desetitisíce do Austrálie i jinam na které nebyl nárok a nic jste s tím neudělali. Ty o tom problému víš a zavíráš před ním oči, protože by si musel hledat chybu ve vlastni komisi. Prostě jste nedodrželi přísná pravidla nominace a ono se vám to nepodařilo ututlat.A jsem zvědavej kdo i v těch dalších prohřešcích bude takový grand a bude ze svého vracet peníze....Máte mě za křiklouna a asi i právem, protože když jsem to zkoušel tou normální cestou vůbec ničeho jsem nedosáhl.Nebo snad už ste ty neoprávněné nominace vyřešili? Juro, problém je v nedodržování pravidel ne v pravidlech samotných!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
    Re:Chyška23:50:40 03.12.2008
kurna co ty ses za rebela kdyz vyzyvas k tomu aby se dodrzovaly pravidla??? :)))
chyskaodpovědět 
    Re:Chyška09:41:43 04.12.2008
LIBORE REBELI HROZO
vY tři už toho opravdu nechte.Opakuješ dokola jedno. NIC konstruktivního z tebe nikdy nevypadlo.Chceš-li napadat tak si alespoň zjisti v které jsem komisi .Pravidla si přečti nejen o rychlosti a máš-li tak závažná obvinění doporučuji revizní komisi.
Jura Čermákodpovědět 
     Re:Chyška14:16:20 04.12.2008
Juro neboj už se na tom pracuje!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
     Re:Chyška08:12:14 09.12.2008
Na začátku to bylo jen pár korun nevyplacených na odměnách za umístění. Pokračuje to vyplácením finančních prostředků na zahraniční cesty neoprávněně nominovaným.

Pokud si hraje každá komise na svém písečku, zůstává to pěkně pod pokličkou. Stačí aby se někdo opřel do jiné komise a začíná to pěkně zapáchat...

Pánové jsem upřímně rád, že již několik let nejsem členem Vašeho spolku. Proč? jednak Vás k lezení nepotřebuji a pak nemám z ostudy kabát.
milanodpovědět 
 Re:Chyška23:33:42 03.12.2008
Ale oni nevěděli kolik lidí poleze!
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
  Proč se jmenuje Rebel?09:17:21 04.12.2008
Ahoj, prosím tě, proč se ti říká Rebel? Teda, možná se ti tak neříká, nicméně, proč se tak podepisuješ? Abych předešel otázce, mě bláznem nazývají:-).
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Proč se jmenuje Rebel?11:46:27 04.12.2008
Se to moc nevi, ale Libor H. starsi zpival za mlada v punkovy kapele "NymaCent" odkad ho vsak vykopli jako falesnyho pankace*. Nasledne v novy folkovy kapele "Mamuti Hrozinky", kterou sam zalozil, mu ostatni muzikanti zacali rikal Rebel, asi nejspis jako vzpominku na jeho nevyspele muzikantske zacatky.

* pry prilis dodrzoval pravidla spolecenskeho establishmentu, z cehoz bylo pochopitelne klukum z kapely na bliti
Muzikolog a lezec lacoslavodpovědět 
   Re: Proč se jmenuje Rebel?12:01:09 04.12.2008
Páč pije Rebelův řev.
Papoušodpovědět 
    Re: Proč se jmenuje Rebel?23:58:20 07.12.2008
Kluci mi říkaj Rebel
a holky zase kreténe.
Lorenzo Rebel Lamasodpovědět 
   REBEL FOR PRESIDENT!14:45:09 07.12.2008
Anebo aspon for predseda CHS :)
Hrochodpovědět 

 Ufff, co tohle je za h...05:41:19 04.12.2008
Tomasi uprimne s tebou soucitim ze musis resit takovehle h....
Monroeodpovědět 

 Proč?10:05:31 04.12.2008
Koukám na článek, koukám na komentáře a nestačím se divit. Proboha, co se to s váma děje!!! Kdo leze alespoň trochu srdcem, musí uznat, že vymáhání odměny je zcela ostudné. Ano, za výkony by měla být odměna, ale co prestiž, ta vám nestačí? Navíc si myslím, že ten rozdíl doma Liborovi chybět nebude nebo už Mammut krachuje? Taky lituji jeho děti, měly můj obdiv, ale jednání otce ho pošpinilo. Negativně se také stavím ke kritice Toma R., nechytejte ho za slovo, je to nedůstojné! A pokud umíte závody uspořádat líp, proč to neuděláte? Musím se stydět za některé lezce a za to, čeho jsou schopni.
Eliškaodpovědět 
 Re: Proč?13:43:23 04.12.2008
A bude hur
R.odpovědět 
 Re: Proč?14:09:04 04.12.2008
Zato strčení části dotace určené na odměny závodníkům do vlastní kapsy je daleko mravnější a podstatně méně ostudné ;)
Tomodpovědět 
  Re: Proč?14:41:50 04.12.2008
Už jsem tu nechtěl reagovat, ale na tohle zkrátka musím. Jak jsi přišel na to, že jsem si něco strčil do kapsy? Budu rád, když se podepíšeš celým jménem a vysvětlíš to.
Pro ostatní teď vysvětlím já, jak je to se svazovými penězi na rychlost.
Dotace na závody v rychlosti je 15000,- Kč. Stejné peníze obdrželi organizátoři v Boru i v Kladně.
Těch 15 000,- na MČR bylo utraceno následovně:
6000,- Kč vyplacené odměny viz. tabulka
3000,- Inkasovalo Lezecké centrum jako úhradu ostatních nákladů (například poháry,medaile,stavba cest,odměny jističům,rozhodčím apod.)
6000,- Kč které nebyly vyplaceny zůstalo v rozpočtu komise sportovního lezení.
Z výše uvedeného vyplývá, že oněch 6 000,- Kč, které je potřeba doplatit závodníkům,skutečně platím ze svého. Je mi jasné, že se najde spousta lidí, kteří mi nebudou věřit.Těm doporučuji, aby se obrátili na revizní komisi ČHS a nechali prověřit pravdivost mého tvrzení. Na závěr bych rád podotknul, že opravdu nemám zapotřebí strkat si něčí peníze do kapsy. Práci v komisi dělám zcela zdarma dva roky. Dělám to proto, že jsem 15 let závodil a mám pocit, že bych to měl nějak vrátit. Za tu dobu jsem si nenechal proplatit ani jeden cesťák ani jinou odměnu. Jediná výhoda, kterou jsem užíval byl svazový telefon, který jsem po několika měsících vrátil, protože mě fakt nebavilo strarat se o dva telefony.
Tomáš Rakovičodpovědět 
   Re: Proč?16:59:25 04.12.2008
Nejde mi o to co jste udělali či neudělali s penězma od svazu,ale o to že jste porušili pravidla a nevyplatili závodníkům to co je prezentováno v pravidlech.Závodníci nechtějí peníze od tebe a ani nemají žádný nárok je po tobě chtít, ale chtějí je od organizátora závodů který je k vyplacení závodníkům dostal od ČHS.A na to nárok mají.Pokud je organizátor závodů ještě nedostal od ČHS má na ně nárok a může si o ně s klidem zažádat. Vůbec není potřeba abys ze sebe dělal mučedníka a něco platil ze svého, stačí abys jen peníze ČHS určené závodníkům vyplatil!
Libor Rebel Hroza odpovědět 
   Re: Proč?21:06:22 04.12.2008
OK, možná to tak není, ale "z vonku to tak vyzerá". Přišel jsem na to jednoduše: Jako pořadatel jsi dostal dotaci (dobře ne jako ty osobně, ale lezecké centrum, nebo kdo to pořádal) a z částky určené na výplatu odměn jsi vyplatil polovinu...
Tomodpovědět 
  Re: Proč?14:49:46 04.12.2008
Doufám, že čtu zprávně:"Na MČR 2008 rozhodla komise v aktuálním složení: H. Lipenská, J.Čermák a T.Rakovič (m.j. z důvodů tristní účasti závodníků na rychlost: 7 mužů a 3 ženy) vyplatit finanční odměny v poloviční výši oproti závodům na obtížnost (zúčastnilo se 36 mužů a 12 žen)" Z toho mi jaksi vyplývá, že dotaci na vyplacení odměn závodníků zkrátila příslušná komise tedy ČHS. Dále mi z toho vyplývá, že k obohacení pořadatele na úkor závodníků nedošlo.
FPodpovědět 
   Re: Proč?18:30:04 05.12.2008
Čteš správně, usuzuješ špatně.
Pravomoc ad hoc krátit odměny z dotace v probíhajícím závodě (podle mého názoru) komise nemá. Nárok na odměnu vzniká závodníkům ze vztahu k pořadateli (který je, předpokládám, vázán Prováděcími předpisy pro závody ČP ). Vyplatit příslušnou odměnu je povinnost pořadatele a tuto odměnu žádat je právo závodníků. Vztah komise a pořadatele je v tomto ohledu sekundární a závodníky nemusí zajímat. Takže došlo k obohacení pořadatele na úkor závodníků na rychlost.
Komise (ČHS) maximálně může (po závodě) ve vztahu k pořadateli zhodnotit jeho výkon z hlediska jejich smluvního vztahu (dodržování předpisů, smlouvy o dílo atd.), navrhnout a pro příště (!) schválit změnu pravidel apod. Dotyčné „rozhodnutí komise“ o krácení odměn je jen jakýsi kvaziakt, názor, doporučení, výkřik, který pořadatel může a nemusí poslouchat, se všemi důsledky, které ponese sám.
Kde se vůbec vzala ta idea poloviční odměny? Nikde v předpisech ČHS nemá oporu. Ohledně rychlosti (ale vlastně i obtížnosti!) jsou jen dva možné výklady Prováděcích předpisů, a to, že umístivší se závodníci mají dostat buď 100% slibované odměny anebo (s přimhouřením obou očí) že nemají dostat nic. Ten druhý výklad je špatný (viz Syslův rozbor). Navíc pokud bychom přijali závěr, že závodníci na rychlost neměli nárok na nic (a přesto jim komise „přikázala“ vyplatit polovinu), tak bychom jako členové ČHS museli paradoxně začít spekulovat o jakémsi korupčním vztahu mezi komisí a závodníky na rychlost a navíc o nemístném tlaku komise na pořadatele, aby vyplatil něco, co nebylo domluveno.
To, že se personální obsazení komise částečně (ale významně) kryje s pořadatelem a některými sponzory, je pak o to víc udivující.
Vašekodpovědět 
 Re: Proč?17:13:42 04.12.2008
Boj za svoje predem dohodnuta prave neni nic necestneho.Nech si tu demagogii na schuzi feministek.
odpovědět 
 Re: Proč?12:29:05 05.12.2008
Zajimalo by me, jestli by ti take prislo ostudne, vymahat vyplatu po zamestnavateli, ktery ti nezaplatil...:-) Jestli by ti stacila prestiz a dobry pocit z prace.
Vim, ze je to sice neco jineho, ale zakladni princip (nedodrzeni smlouvy, okradeni) zustava.
hraesvelgrodpovědět 

 Pravidla17:47:50 04.12.2008
Jsou-li dána pravidla pro závody pod hlavičkou ČHS a jejich nominace měla by se dodržovat. Pokud se nedodržují je to špatně a pokud se kolem toho konají z obou stran tyto mediální šarvátky je to špatně 2X a nesvědčí to ani svazu a ani zůčastněným, kterým nejde jistě o nějakých 1500 ( ani organizátorům a ani ožebračeným vítězům ), ale v podstatě o princip, který dodržen nebyl. Je to jistě neprofesionální a svým způsobem i neuctivé vůči závodníkům. Na našich závodech, kde Lucka či Libor mladší občas závodí je jednoznančně z hlediska divácké ( nelezecké ) veřejnosti i z řad novinářů daleko větší zájem o rychlost, která odsejpá, má dramatičnost a spád. Obtížnost zajímá v podstatě jen lezce. Z řad laické veřejnosti nikoho nebaví sledovat několik hodin jak někdo chytně na 10 pokus ten či onen chyt a stráví v cestě několik minut. Vždyť i zdlouhavý fotbal je za 100minut vyřešen. Obtížnost ? 5 a více hodin není problém...Představa obtížnosti v TV je naprosté SCI_FI. U boulderingu a rychlosti si to představit umím.
Není problém s rychlostí právě v tom, že jí berou organizátoři závodů jako ušmudlanou popelku ? Není to škoda? Když lze reklamní plochy atd...daleko lépe prodat tam kam chodí mnoho lidí , než tam kam přijde pár zainteresovaných a to vesměs studentů? Nehledě na reporty v tisku...rádiu a reg. TV....každopádně zbytečný spor....a arbitrem by mělo být jednoznačně ČHS!!!!! Úplně mě dojímají ty keci o dobréém pocitu a prestiži....patří to do vrcholového sportu ( profesionálního ), kde je tlak na výsledky, sponzorské smlouvy, reklamy, příprava za statisíce? ! Nechte se vysmát....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Pravidla09:31:44 05.12.2008
Svatá pravda. Škoda jen, že si to tu uvědomuje tak malo lidi a kolem obycejnyho dodrzeni pravidel se dela takovej bengal.:-(
sankaodpovědět 

 Co se to řeší?07:44:40 05.12.2008
Pokud existuje závazaek vyplatit peníze, tak je nutné peníze vyplatit. Zejména organzace by si snad neměla dělat ostudu že neplní závazky, které si sama, dobrovolně dala.
Pokud ty peníze vyplácí na základě špatného rozhodnutí, špatného závazku, tak by asi měla ten závazek změnit.
Ale nejdřív musí zaplatit, když už si nasr... do bot. :-)

Teprv pak můžou nastoupit city, vlastnectví, morálně ušlechtilé gesta... hle závodník volá že ty děsný prachy dá na nákup lezeckých chytů pro děti v grónsku, třeba.
Nebo je vrátí pořadateli... no, Kluci by pak třeba seděli u baru a hádali se: Nééé ty woééé, nech si ty prachy, seš chudéééj... a ještě panáka hospodo! nééé, tys to vyhrááál ještě panáka. Třeba by se i dohloodli a zároveň propili desetkrát víc než je ona částka... kteroužto obětí by výrazně podpořili boha trhu a šli po smrti rovnou do spotřebního nebe. :-)
Dagodpovědět 
 Re: Co se to řeší?07:54:14 05.12.2008
:)
chyskaodpovědět 
 Re: Co se to řeší?08:20:17 05.12.2008
BTW. jsem rád že etický přístup plný empatie má takovou účast. Takže až budete v horoškole, nebo v krámě s matrošem, hlavně neplaťte předem! Až kurz skončí, tak řekněte: Helevole, já koukám že takových kurzů je všude hafo, tady máš půlku sjednanýho a dobrý. V krámu u pokladny taky.
Slza dojetí nad tím vývojem teče po mé líci, málem tohle lidstvo nepoznávám. Zázrak! Advent! Vánoce! :-)
Dagodpovědět 
  Re: Co se to řeší?14:05:01 05.12.2008
Zcela se pleteš. Musíš totiž vzít v úvahu odborný propracovaný posudek, který Ti spočítá rychlost větru, tajemnou konstantu N a, samozřejmě, míru šikany, kterou prodavač ve svém okolí zažil ve třetí třídě. Jak jinak si vysvětlit, že třem ženám byly odměny sníženy na polovinu - tedy stejně jako sedmi mužům?
Konstanta N, věřte mi! (Známá též pod přízviskem "nálada".)
Ondřejodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.