LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
Cakle - Ústí nad Orlicí
HoSPORT - Staré Hodějovice

Prodejny
HUDYsport - Olomouc
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
HUDYsport - Hřensko

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Klára Kolouchová vystoupila na osmitisícovku Kančendženga

Klára Kolouchová (Poláčková) vystoupila včera v rámci mezinárodní expedice na osmitisícovku Kančendženga  – třetí nejvyšší horu světa s výškou 8.586 m. Informovala o tom na svých stránkách.

"Dnes 15. května 2019 v cca 6 hod ráno nepálského času Klára spolu s ostatními členy mezinárodní expedice úspěšně stanula na Kanchenjunge – třetí nejvyšší hoře světa s výškou 8.586 m. Klára se tak stala první českou horolezkyní, která dosáhla vrcholu této odlehlé hory na východních hranicích Nepálu a Indie. Po výstupech Čechů v letech 1981 a 2002 se jedná o třetí úspěšný výstup expedice s českým horolezcem na tuto horu.
Putování resp. nakonec úspěšný výstup na Kanchenjungu je součástí tréninku a příprav na K2, kam se Klára chystá letos v létě."


Viz:

klarakolouchova.cz

a diskuse na Lezci:

Klára Kolouchová Kanchenjunga

sth   [úpravy] 12:38 16.05.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 .13:00:04 16.05.2019
s kyslíkem či bez?
odpovědět 
 Re: .15:51:16 16.05.2019
S kyslikem je to jako špatně???
Krelodpovědět 
  Re: .19:13:16 16.05.2019
No tak u zdolani maratonu je taky celkem dulezity,zda jsi ho ubehl nebo ujel na kole,takze ne ze by to bylo spatne,ale cenu vykonu to ovlivnuje zasadne
Pablosodpovědět 
   Re: .20:20:33 16.05.2019
To že jako první češka stanula na Everestu i na Kanče Kláře už nikdo neodpáře. A s použitím kyslíku? Za mě fajn, že dává šanci dalším češkám výkon zopakovat bez něj :) ... i když ve frontě jich zatím moc nestojí. Takže držím palec na K2.
Kostějodpovědět 
   Re: .20:56:36 16.05.2019
Taky mi to nepřijde jako nic extra výjimečného, v dnešní době, když jdeš na lehko s kyslíkem. Seženeš, prachy, plníš si sen, jako spoustu jiných lidí
Petrodpovědět 
    Re: .21:15:54 16.05.2019
turistika na fixu či bez?
fixaodpovědět 
    Re: .23:41:43 16.05.2019
Z tech spousty lidi je ale cechu na osmach tak nejak porad stejne, ne-li min a zenskejch? ... tech vubec nejmin. Skalky, pisky, preklizky, jsou narvany k prasknuti, ale kdo z tehle lidi to dotahne na poradnej k8pec? Promile? A proto si vykonu Klary v tehle divne dobe, kdy moznosti mame a nevyuzivame je, cenim.
K.odpovědět 
     Re: .07:47:37 17.05.2019
No ono většina lidí prostě nemá třeba dost peněz a omezenou dovolenou,takže jezdí na pohodu na skalky. Jasně je to volba každýho, ale myslím, že kdyby jsi nabídl do pléna žen turistek/lezkyň, že jim zaplatíš expedici, tak se ti rozhodně přihlásí více než jedna, která do toho půjde a na ten výstup nalehko s kyslíkem natrénuje. Takže za mě největší gratulace, že si Klára našla dostatek financí. celý je to byznys
Jančaodpovědět 
     Re: .08:39:23 17.05.2019
Jestli to také není tím, že právě v dnešní době vylézt na osmu "normálkou" za použití fixních lan a nedej bože kyslíku, je "jen" skvělý zážitek, ale není to nic výjimečného. Není to nic proti Kláře. Té gratuluji k výkonu, ale opravdové horolezectví se odehrává jinak.

A zda je výstup s kyslíkem nebo bez je obrovský rozdíl! Za mě bych kyslíkáře vyškrtl z tabulek "pokořitelů" vrcholu.

A co má společného překližkář s vysokohorským lezením?? Tam nevidím moc společného. To i běžkař má více podobností (dlouhodobá zátěž, sníh, mráz, vítr...)
Zdodpovědět 
      Re: .14:03:38 20.05.2019
Osobně souhlasím se škrtnutím kyslíkářů. Ale pakliže někdo připouští maglajz na písku, není ani výstup s kyslíkem nic špatného.
odpovědět 
       Re: .14:56:31 21.05.2019
A jak je to s mg na písku třeba v Americe, nebo v JARu nebo v Africe? V Pfalzu? Tam to je nebo není problém? A jak je to s mg na srovnatelných skalkách z vápna nebo žuly? To srovnání kulhá na všechny nohy.
odpovědět 
     Re: .18:09:44 18.05.2019
Taky lezu překližku a skály, ale podobné akce mne fakt nelákají. A podobně to má spousta lidí okolo mě. Peníze by měli, i chuť by se našla, ale ne každého by bavilo tam okounět tak dlouho. Ne každý má nutkání tam lézt.
odpovědět 
      Re: .19:27:47 18.05.2019
Tedy syndrom "lezec", jakási odnož či frakce ryzího horolezectví. Sny a výzvy jsou pak diametrálně zcela odlišné.
K.odpovědět 
       Re: .10:23:47 19.05.2019
Ano, můžeš mít pravdu. Třeba horolezectví mne nezajímá, nechápu smysl, nevidím důvod. Ale řekl bych, že podobné výstřelky mají všechny sporty. Ne každý, kdo rád plave, má jako cíl La Manche, ne každý, kdo jezdí na kole, touží po Iditarodu. I když by někdo měl fyzičku, a tu by mělo hodně lidí, protože dneska na osmitisícovky dovedou více méně kohokoliv, a i kdyby měl peníze, ještě nemusí ty správné (nebo špatné? Potřeba něco si takto dokazovat mi nikdy úplně v pořádku nepřišla, pokud to nebyla placení práce, spíše mi to připadá jako úchylka) potřeby. Jak říkám, a platí to více méně o všem, od přechodu Antarktidy po kajakem přes Atlantik, pár denní výlet ok, ale že bych tam musel trávit nějakou delší dobu, to opravdu ne.
odpovědět 
        Re: .16:36:52 21.05.2019
A jak víš, že jde o potřebu si něco dokazovat? Nevíš, přesto jsi se závěrem hotový. Podle sebe soudím tebe? Dost možná... Možná naopak někde uvnitř ve skrytu před sebou samým toužíš dokázat něco podobného, co dokázala ona a mluví z tebe zahořklost z toho, že jsi to nedokázal.


No, krom různých možná tu máme jednu jistotu - a to je ta, že jsi dokázal vyplodit debilní komentář.
odpovědět 
         Re: .15:51:02 22.05.2019
Normální důvod, kromě toho, že chceš dokázat něco sám sobě, neexistuje. Ať děláš co děláš, neexistuje nic, proč by někdo měl lézt na jakoukoliv osmitisícovku. Buď můžeš být profík, který to dělá pro prachy, nebo to děláš pro sebe. Nic mezi tím není. Takže nazývej mé příspěvy jak chceš, ale to je tak vše, co s tím můžeš dělat. Nebo snad můžeš uvést nějaký důvod, proč tam jít? Napiš. Rád se přiučím, protože mne fakt nic nenapadlo.
odpovědět 
          Re: .13:23:34 04.06.2019
Existuje daleko normálnější důvod a to dokázat to těm ostatním.
odpovědět 
           Re: .14:10:13 04.06.2019
Nebo touha se tam proste jen podivat, bez toho abych si cokoliv dokazoval.
odpovědět 
            Re: .00:26:25 05.06.2019
Tak vezměme v potaž, že nepoznáš, zda to má 6k či 8k, je to třeba výš než ostatní hory, ale to je třeba i Milešovka. S vědomím, jak to v současné době vypadá na Everestu, nevěřím tomu, že se tam jen chtěla podívat. Jistě jde cíl, nikoli o cestu. Diskrepance tu je mezi všeobecně uznávanout hodnotou výstupu a její prezentací...
Stačí shlédnout stránky, zjistíte, že je to holka zaměřená na výkon, úspěch, ráda ho prezentuje. Zeptal bych se jí na rodinu a hlavně vztah s otcem...
odpovědět 
          Re: .09:30:46 16.06.2019
Tak za me ztraci vyznam lezt na preklizku,co se tyce hor tak je miluju-pobyt tam,pohyb jakykoli a jsem opet zpet u pro me zbytecnem pobytu na preklizce,nech to na kazdym! a neprud nas tady svymi debilnimi nazory.
michalodpovědět 
           Re: .09:57:37 16.06.2019
Vyškrab se na Sněžku přes Luční, tam si dej klobásu s pivem (čím víc tím líp) a nepruď tady
odpovědět 
          Re: .09:30:58 16.06.2019
Tak za me ztraci vyznam lezt na preklizku,co se tyce hor tak je miluju-pobyt tam,pohyb jakykoli a jsem opet zpet u pro me zbytecnem pobytu na preklizce,nech to na kazdym! a neprud nas tady svymi debilnimi nazory.
michalodpovědět 
        Re: .14:05:51 04.06.2019
Na osmitisicovky dovedou temer kohokoliv? Z ceho cerpas?

Naivni predstava lezcu z lezce, ze o vikendu misto na skalky pojedu na Everest a dam ho na pohodicu (vzdyt prece kyslik a serpove) je legracni...
odpovědět 
   Re: .14:02:30 04.06.2019
Jasne, rozdil s kyslikem nebo bez je ekvivalentni 40 km beh (da velmi malo jedincu) nebo 40 km kolo (da uplne kazdy a to vcelku rychle)...
Co misto skarohlidskeho teoretizovani od zidle se treba zajet podivat do vyssich hor a posoudit ten svuj vykon sam?
odpovědět 
  Re: .22:59:00 16.05.2019
typický lezec.cz komentátor... já sem se jen zeptal s kyslíkem nebo bez :)) to je vše :) gratulace i kdyby to bylo s kyslíkem vole
odpovědět 
   Re: .23:23:34 16.05.2019
Tak si to priste dohledej a nezakladej debilni otazky vole
odpovědět 
    Re: .06:54:42 17.05.2019
Promin uz nikdy
odpovědět 
    Re: .14:45:31 21.05.2019
proč debilní otázka?
odpovědět 
   Re: .14:12:51 04.06.2019
Tak treba ta otazka mela nejaky ucel, to asi vis jen ty sam.

Kazdopadne, na tyhle trivialni otazky je velmi jednoduche nalezt odpoved. Treba pomoci vyhledavace. Mnohym, zrejme samostatnejsim jedincum, se pak takove otazky mohou zdat jako naprosto nadbytecne.
odpovědět 
 Re: .07:20:28 28.05.2019
Kyslík
ETIKA: O problematice používání přídatného kyslíku ve výškách z hlediska etiky sportovního výkonu se obsáhle diskutuje přibližně od roku 1920 a diskuse se budou ještě vést po mnoho dalších let. Nepochybuje se o tom, že kyslík je lék, v mnoha zemích dostupný pouze na předpis, který zvyšuje výkon ve výšce. Někteří by řekli, že jakýkoli lék nebo umělá pomůcka, která zvyšuje výkon, je při lezení nepřijatelná a každý horolezec dá najevo velkou úctu před několika málo lezci, kteří dosáhli vrcholu Mount Everestu nebo jiného osmitisícového štítu bez použití umělého kyslíku. Na Mount Everestu to pouze něco před 60 z celkového počtu přes 5000 výstupů. Na pozadí těchto skutečností není překvapením, že kapitola o kyslíku v tomto článku vzbudila mezi členy Lékařské komise UIAA větší debatu než kterákoli jiná kapitola. V této sféře je přímý střet mezi naší etikou lékařů pomáhajících lidem si zachovat optimální zdraví, zatímco etika horolezců připouští stupeň osobního rizika a kloní se k co nejmenšímu používání umělých pomůcek. Ve výškách pod 5000 m se většina lidí ve stanovené době přirozeně aklimatizuje, takže může zlézat vrcholy přes 6000 m z výškového tábora, aniž by používala umělý kyslík. Teprve dosti nad výškou 7000 m přichází v úvahu diskuse o pro a proti.

PRO: Umělý kyslík poskytuje lidskému tělu jedinou látku, kterou v extrémní výšce skutečně potřebuje! Nemá žádné kontraindikace. Každý, kdo pochybuje o účinnosti kyslíku ve výšce, by si měl přečíst líčení Edmunda Hillaryho o
použití prvního spolehlivého kyslíkového přístroje pro vrcholový útok při prvním výstupu na Everest. I přes hmotnost kyslíku přístroje a dýchacího přístroje 13,6 kg (30 liber) byl přínos očividný, když se sejmula dýchací
maska. Dnes lezci používají lehké láhve a mnohem dokonalejší a spolehlivější přístroje.
Studie zkoumající smrtelnou úrazovost horolezců vystupujících na Everest bez kyslíku a na Everest a K2 prokázaly mnohem větší výskyt úmrtí než u lezců s kyslíkem. Neopravňuje to samo o sobě používání kyslíku? Dvě studie demonstrovaly změny na magnetické rezonanci mozku horolezců operujících v extrémní výšce bez kyslíku, avšak nezabývaly se změnami funkce Jedna práce pátrala po důkazech neurologického
poškození u aklimatizovaných horolezců vystupujících do 7500 m, nenalezla však žádné zhoršení.

PROTI: Cena, hmotnost, rozměry, obstarávání bomb, spolehlivost (nyní velmi zlepšena), potenciálně velké problémy, když kyslík dojde nebo při náhlé poruše přístroje. Kvůli hmotnosti bomb je patrně mnoho lezců
neochotných snášet použité láhve a výsledkem jsou nevzhledná smetiště. Případný pokus o záchranu v extrémní výšce vyžadují oběti i zachránci značné množství kyslíku.

FYZIOLOGIE: V nížině kyslík výkon neovlivňuje, neboť množství dostupného kyslíku ani jeho parciální tlak nejsou pro maximální výkon limitující. To se dramaticky mění v extrémní výšce s poklesem parciálního tlaku kyslíku ve vdechovaném vzduchu (PIO2), kde tok kyslíku z atmosféry do mitochondrií je omezen poklesem PIO2 nebo rozdílem PO2 mezi kapilárami a mitochondriemi (∆PO2). V důsledku toho klesá rychlost výstupu jako indikátoru klesajícího výkonu.

ZÁVĚRY: Opět záleží na každém horolezci, jak si vybere. Není pochyby, že použití kyslíku v extrémní výšce snižuje riziko smrti. V nížině kyslík výkon nezlepšuje.

zdroj: www.horska-medicina.cz (Používání a zneužívání léků v horolezectví)
odpovědět 

 Severní pól10:12:36 17.05.2019
"Chystám se na Severní pól."
"Nekecej, už máš lyže, saně, stan, zásoby jídla?"
"Ne, ale na bookingu jsem si rezervoval místo na tom ruském ledoborci, co tam jezdí."
VladaModpovědět 

 No nevím...15:56:58 17.05.2019
Je důležitý glosovat zda si svůj sen někdo splnil a použil při tom kyslík?
Myslím, že to je jeho osobní věc, jak dosáhl toho svého snu a myslím, že tam ¨Kláru nikdo nevynesl na zádech.
Taky si myslím, že jí asi nejde o to aby byla glorifikována v nějakých tabulkách.
jaraodpovědět 
 Re: No nevím...20:09:00 17.05.2019
kdyby kopcolezci ihned uváděli na ferovku jakym stylem dali top tak by predesli věčným spekulacim a shazovani vykonu. stejně jako lezec rekne vylezl jsem rp.pp.af nebo na rybu. je kuva rozdíl vylezt s fixem guidem postupove tabory stany o2 atd.
hrabošodpovědět 
  Re: No nevím...22:36:08 17.05.2019
na vrchol vystoupilo 5 klientů a 8 šerpů.kazdopadne gratulace velika.
p.etrodpovědět 
  Re: No nevím...21:40:10 18.05.2019
teď to čtu, tys to napsal jednou větou já na odstavec níž :)
odpovědět 
 Re: No nevím...21:29:47 18.05.2019
Ještě se zamyslím - a není potřeba mě posílat hned do prdele, stačí trochu diskuse - díky. Chtěl bych jen hned na začátek podotknout, že rozdíl ,,s,, a ,,bez,, je přece obrovský. Ať je to děcko, starý dědek, nebo tahle namakaná baba - ,,s,, nebo ,,bez,, je prostě rozdíl. Já vím, že někomu je to úplně jedno. Jenže v horolezectví už dlouho existují určité hodnoty ( klasa, styl,...) Není na to rozhodčí a je na každém, s jakou poctivostí tyto hodnoty ctí. Když vyhákuju cestu od presky k presce, není to RP. Když jistím kolegu a pak do toho nalezu, není to OS.. Tím rozhodně nechci dělat z lezení sport jen o číslech, RP, PP, OS atd..To ne. Chci ale poukázat na to, že když už se o tom na netu píše a když má kvůli tomu Klára i své www stránky, tak asi se to na veřejnost dostat má. A proto, myslím, by mělo být jasné, jak to bylo vylezené. Nemusí to být titulek článku. Ani to nemusí být první věta. Ale mělo by to tam být. Já sem teď rychle proletěl stránky a vlastně pořád nevím, jestli to vylezla s nebo bez. Co myslíte vy?
.odpovědět 
  Re: No nevím...22:14:49 18.05.2019
V prvé řadě by mělo zaznít "první češka na vrcholu 3. nejvyšší hory světa", pak něco málo o výstupové cestě, historické okénko a naposledy jestli bylo použito kyslíku.. chce to čas, Klára se za kyslík stydět nebude a nemusí. A nám v diskuzi nepřísluší shazovat tento skvělý výkon historického významu českého himalájského horolezectví..
Vlastenecodpovědět 
   Re: No nevím...10:20:54 20.05.2019
asi nejlépe to vystihl Zoban před 11 lety (to to letí), přesně tedy 14:18:45 16.05.2007 (když byla na Everestu). není důvod měnit ani slovo (dohledejte si kdo chcete).

je to splněný sen, který si nehraje na nějaký přelomový svět měnící sportovní výkon, a nikdo neblábolí o rytíři v lesklém brnění. takže respekt a gratulace.
Lukas B.odpovědět 
    Re: No nevím...14:17:40 04.06.2019
No ale jestli tam sla bez horskeho vudce UIAGM tak z pohledu dnesni doby teda nevim, nevim ...
odpovědět 
  Re: No nevím...14:09:02 04.06.2019
Z ceho usuzujes, ze rozdil je prece obrovsky a jak to "prece obrovsky" kvantifikujes? Osobni zkusenost? Zpravy od lezcu s kyslikem, od lezcu bez kysliku, nebo odborne znalosti?
odpovědět 

 Klobouček!23:02:49 17.05.2019
tři týdny pendlovani mezi 5 až 7 tis.metry s vynaskami výbavy v -30,13 hod.na vrchol z high campu, zhubnutí o 10 kilo a 3 mrtví z vedlejší expedice..Nevim kolik holek či kluků by do toho šlo i kdyby jim to někdo zaplatil...Nevite o tom nic. Klobouček dolů,Kláro!
fandaodpovědět 
 Re: Klobouček!18:06:12 18.05.2019
Tak mě by to připadalo jako dost velká nuda. Jo, takhle na dva tři dny na výlet, ale déle je poněkud monotónní, takže sám od sebe bych tam nešel, nevidím v tom smysl. Ale když jsi zmínil ty peníze, tak jo, pokud by se to vyplatilo, tak je to práce jako každá jiná. Nabídneš-li zajímavou částku, jistě se zájemců najde více, než bys čekal.
odpovědět 
  Re: Klobouček!18:22:06 19.05.2019
Gratuluju, ...na řadě zdejších komentářů ke vidět zoufalost dnešní doby. Raději srazit a poplivat výkon někoho kdo dokázal víc než já, abych se sám před sebou nemusel stydět, natož se O něco snažit. A takový zoufale vyzdvihuje naše vládní garnitura....
odpovědět 
   Re: Klobouček!19:48:51 19.05.2019
tady se to shazuje proto, že nedokázala tolik jako si ty myslíš. Na osmy už šerpové vytáhli i slepé a beznohé
odpovědět 
    Re: Klobouček!16:40:58 21.05.2019
Další rozumu mdlého. Ne, ten, na koho reagoval ten, na koho reaguješ (nevím, jestli jsi to byl ty, asi jo), to neshazoval proto, že nedokázala tolik, kolik si myslí, ale z úplně jiného důvodu. Buď neumíš číst, nebo ti pánbů moc rozumu nenadělil. Ten (ty) psal úplně jasně o nudě.
odpovědět 
    Re: Klobouček!07:51:16 25.07.2019
Přesně tak👍
odpovědět 

 Klára Kolouchová07:33:20 20.05.2019
Není to ta, co prohlásila, že "vylezla na Mount Everest, což se nepovedlo ani Rakonsajovi"? Od té doby na ni mám svůj názor :-)
odpovědět 
 Re: Klára Kolouchová16:04:41 20.05.2019
No podle jejích stránek to nevypadá na skromnou holku :-)
Jančaodpovědět 
  Re: Klára Kolouchová17:34:20 20.05.2019
Náhodou skromná je, např. o použití kyslíku skromně nic neuvádí;) Podle mne kyslík je ojeb který z 8k dělá 6k, tj.. leze na úplně jiný kopec. Asi jak vyjet na Alpský sedlo na elektrokole, sice tam vyjedu a může říct "byl jsem tam", ale vyjet tam vlastní silou je úplně jinde. A když už kyslík použiju, tak je na místě rovnou ho přiznat a ne o něm mlčet a přiznat až "na dotaz". Mmch. jak to teda bylo, šla to s kyslíkem nebo bez? Měla nosiče nebo vynášky nosila sama? Mno ale Amíci na Měsíci byli taky s kyslíkem, tak je to asi v poho ;)
odpovědět 
   Re: Klára Kolouchová14:37:11 22.05.2019
Náhodou skromná je, např. o použití kyslíku skromně nic neuvádí;) - hahaha, dobrej :)

nic proti - pěknej výkon a gratulace, ale marná sláva, ta informace s/bez je vcelku relevantní.
Nechápu, proč se tady z toho může někdo pominout, když se jiný zcela neutrálně zeptá. Gender,nebo co jako ?
Podpovědět 

 Gratulace08:55:08 21.05.2019
Klára je normální holka, která si splnila sen. A v tom článku je všechno pravdivý. To ze vylezla Kančendžengu nepovažuje ze světový výkon ale je na svůj vystup pyšná. A proč by ne. Je to opravdu třetí Čech na vrcholu. Pravděpodobně nikdo s komentátorů na vrcholu osmy nikdy nebyl a určitě ne na Kančendženge. Takže to co píšete  jsou jen Keci v kleci :)
Davidodpovědět 
 Re: Gratulace11:09:01 21.05.2019
Důležité je, když už se chlubím, že jsem první Češka na nějaké hoře a že mám tří osmy, tak je dobré podotknout, jestli to není podvodem.
A o tom to je, jestli poctivě, nebo s kyslíkem.
Buď na to mám a vylezu tam, nebo na to nemám.
X horolezců, co šlo poctivě bez, to muselo otočit bez vrcholu. Protože v té chvíli na to neměli a nesnížili se k podvodu.
VladaModpovědět 
  Re: Gratulace11:23:11 21.05.2019
Tak podvod je asi trochu silný slovo - takhle bys mohl zpochybnit třeba i Hillaryho výstup na Everest - prostě tam byla. Nicméně její vystupování mi (a asi ani spoustě lidem zde) sympatické není.

Mimochodem nelezla náhodou s mágem?
odpovědět 
   Re: Gratulace12:01:45 21.05.2019
Tak Hillary tam byl 1953, to byl pravěk.
To je asi něco jiného.
Ale 1984 na Everestu byli Čechoslováci bez kyslíku.
Nebo Sulovský 1991 bez.
Tak to je, dejme tomu, taková hranice, kdy by už všechny další pokusy měli být bez.
VladaModpovědět 
    Re: Gratulace13:47:06 21.05.2019
Podvod? Co to je? Lezeni s magneziem, se super lezeckama, delani cest ze zhora, jisteni skoro po metru? Z pohledu lezce ze 70tych let muze byt podvod dnesni lezeni. Takze budme k sobe tolerantni. Nehlede na to ze lest s kyslikem na takto vysoke kopce uz neni o natrenovani ale o genetickem daru. Mas pocit ze Jerzy Kukuczka byl podvodnik, kdyz lezl na everest s o2???? Řekneš Jarošovi nebo Travovi ze jsou podvodnici, kdyz lezou casti hory po fixnich lanech? :)))
Davidodpovědět 
    Re: Gratulace13:47:08 21.05.2019
Podvod? Co to je? Lezeni s magneziem, se super lezeckama, delani cest ze zhora, jisteni skoro po metru? Z pohledu lezce ze 70tych let muze byt podvod dnesni lezeni. Takze budme k sobe tolerantni. Nehlede na to ze lest s kyslikem na takto vysoke kopce uz neni o natrenovani ale o genetickem daru. Mas pocit ze Jerzy Kukuczka byl podvodnik, kdyz lezl na everest s o2???? Řekneš Jarošovi nebo Travovi ze jsou podvodnici, kdyz lezou casti hory po fixnich lanech? :)))
Davidodpovědět 
     Re: Gratulace14:14:37 21.05.2019
Kukuczka Everest s kyslíkem - pravěk.
Srovnávat kyslíkářku (pokud to platí i teď, zatím nebylo uvedeno) s výkony Jaroše a Trávníčka, to je trapárna.
VladaModpovědět 
      Re: Gratulace14:16:43 21.05.2019
Nenatrénuješ, nemáš genetický dar - OK, nevadí, prostě nevylezeš, nedá se nic dělat.
VladaModpovědět 
      Re: Gratulace15:27:31 21.05.2019
Ted jsi to napsal uplne presně. Kukuczka z pravěku byl lezecky krom Everestu o několik levlů jinde než většina všech himalaj lezců. Myslím že by jsi mohl (až na vyjímky) napsat že to jsou dnes všechno podvodníci, buď kyslík nebo fixy anebo obojí.
Davidodpovědět 
     Re: Gratulace14:44:53 21.05.2019
Já nechápu co tady řešíš? Toho, kdo je nazývá podvodníky, si snad ani nevšímej ne? ten je mimo mísu a určitě nikomu do očí podvodníku neřekne. Spíš si myslím, že je prostě dobré se dozvědět jestli to vylezla s kyslíkem nebo ne. Co si budem povídat, je to obrovská pomoc. Srovnávat lezečky a magnésium s kyslíkem, mi přijde celkem blbost. Proč? Protože těžké věci bez nich prostě lézt nejdou( argument že borec vylezl 8C bez?e - víme, že spoustu cest bez bot prostě nedáš). Bez kyslíku lézt jde..
odpovědět 
      Re: Gratulace19:45:47 23.05.2019
Koukám na tuhle debilní módu v diskuzi, kdy nejdřív nesmyslný zjebuňk "Já nechápu co tady řešíš? Toho, kdo je nazývá podvodníky, si snad ani nevšímej ne? ten je mimo mísu a určitě nikomu do očí podvodníku neřekne" (nesmyslný, protože pokud nemá on reagovat na někoho, kdo mluví o podvodu, tak je tuplem nesmysl reagovat na někoho, kdo reaguje na někoho, kdo mluví o podvodu, protože ten je přece taky mimo mísu) a následovně +- napíše to samé, co psal ten, koho zjebával :) tomu říkám stát si na vedení, ale fakt jako hodně.
odpovědět 
     Re: Gratulace13:34:21 04.06.2019
Máš pravdu, použití kyslíku takhle vysoko je lest;)
odpovědět 
  Re: Gratulace16:00:46 21.05.2019
Podvod by to byl kdyby dolezla 50m pod vršek a tvrdila že byla nahoře. Kyslík ano/ ne je styl výstupu a podvod to s kyslíkem není. On by to podvod nebyl ani kdyby tam vyletěla vrtulníkem - prostě nahoru se dostala. Jakým stylem je druhá věc, stejně jak to elektrokolo do Alpskýho sedla - záležitost někoho kdo na to bez berličky fyzicky nemá a to kolo si zaplatí. Kyslík v dnešní době je stejný ojeb jako dojit expresky v těžký sportovní cestě, není to čistě vylezený i když shybovačka to byla náročná... Ale machrovat takovým výkonem na veřejnosti.. Laciná sláva a divadlo pro sponzory, dav hýká obdivem, přitom takhle tam leze kdejakej zbohatlík co se trošku hejbe...
odpovědět 
   Re: Gratulace10:25:02 22.05.2019
Tak jsi napsal po vecne strance to same co ten, na koho reagujes. Akoratvon si neprotireci, ty ano - nemelo smysl oponovat mu, ze to nebyl podvod, kdyz pak mnoha slovy opises - podvod.

Hyka obdivem? Ale no tak. Jestli jsi ale osel a zijes mezi osly, tak se ti omlouvam.
odpovědět 
    Re: Gratulace15:52:52 22.05.2019
Tak je mezi autory příspěvků na Lezci, to je skoro to samé.
odpovědět 
     Re: Gratulace10:16:01 24.05.2019
Vitej v klubu :-)))

Takhle hloupe si pod sebouburizniut vetev, to se jen tak nevidi.
odpovědět 
      Re: Gratulace13:20:48 24.05.2019
Proč podříznout větev? Já jsem si toho plně vědom, že nikdo normální tu psát nemůže a že patřím mezi ně.
odpovědět 

 Maska10:44:21 22.05.2019
Ja bych rekl, ze s kyslikem.
Alespon na tehle fotce tam maska trochu videt je.
Co si z minula pamatuji, tak neco lezla s kyslikem, ale ve vsech fotkach, co zverejnila byla bez masky. Holt si na to dava trochu pozor :-)
https://www.instagram.com/ p/Bxr-i2WHvFr/  (jedna mezera)
odpovědět 
 Re: Maska12:55:39 22.05.2019
A nechapejte me spatne. Za me OK, i kdyz pripadne s kyslikem a serpama. Ale souhlasim s tim, ze by od ni bylo fer, kdyby podrobnosti zverejnila - predeslo by se zbytecnym dohadam. Jedna cast lidi by ji ciste odsoudila, druha cast podporila a konec debaty :-)
odpovědět 

 Takže kyslík13:15:36 22.05.2019
Takže kyslík, na fotce je maska.

Tak teď se všichni obhájci kyslíkářů zamyslete nad tímhle:

Kyslíkář vyleze, prezentuje svůj úspěch.
Televize, časopisy, rádio, besedy, sponzoři, "sláva"...

Ale jak se cítí a jak se na to dívá někdo, kdo jde poctivě bez kyslíku, ale nevyleze.
Třeba pár výškových metrů mu chybí, ale bez kyslíku je pomalejší než kyslíkář a už se musí otočit, protože by nestíhal návrat.
A jde bez vrcholu dolů.
Neúspěch, smutek...
VladaModpovědět 
 Re: Takže kyslík14:42:00 22.05.2019
.... !
Podpovědět 
 Re: Takže kyslík15:55:32 22.05.2019
A koho to zajímá? Neleze tam kvůli pár odborníkům z lezcké komunity, ale pro 99 procent normálních lidí, kteří o možnostech s nebo bez vůbec nevědí a ani netuší, jaký je mezi tím rozdíl. Prostě důležité je, že v médiií bude, že tam byla. Způsob nikoho z mas nezajímá. Důležité je dostat logo sponzora na veřejnost.
odpovědět 
 Re: Takže kyslík14:27:35 24.05.2019
a ted se zamyslete když Xa na písku vyleze někdo, kdo práší maglajzem a jak se může citit klasik který tu cestu da ciste bez prášku???
davidodpovědět 
  Re: Takže kyslík14:29:02 24.05.2019
a nebo jak se citi když to nevyleze? :)))
to je přesně muj případ :)))
Davidodpovědět 
   Re: Takže kyslík15:43:11 24.05.2019
maguj a neprud
odpovědět 
   Re: Takže kyslík18:37:09 24.05.2019
A co teprve člověk, co s maglajzem nevyleze třeba sedmu. Toho by vám mělo být líto. Ten se nemůže vymlouvat skoro vůbec na nic, a ještě se na něj lidi kolem tvářej hnusně.
bavitodpovědět 
    Re: Takže kyslík20:48:26 24.05.2019
na K2 jede s O2? se divím ze kyslikare jeste v dnesni dobe nekdo sponzoruje např. Hanibal a High point. zajímalo by me jestli s tim byli srozumeni.ale vlastne jim delaji asi vetsi kšefty turisti za ty prepaleny hadriky.takze proč ne
Horymirodpovědět 
     Re: Takže kyslík11:25:15 27.05.2019
Kláře tak jako tak gratulace. Kyslík prokazatelně výstup zlehčuje. Co se obecně u horolezců neřeší jsou jakékoliv medikamenty, dex a podobně. Obecně užití jakéhokoliv léku před nemocí nebo zraněním je doping. Nikdy nebudeš vědět, co kdo zobal při výstupu a sestupu za tabletky :)
odpovědět 
      Re: Takže kyslík13:51:54 04.06.2019
Pojďme srovnat Máru a Kláru. Alpsky styl bez kyslíku vs. Expediční styl, fixy a kyslík. V dnešní době jsou větší úspěchy na nižších kopcích. Kyslík a fixy patří do historie, jako expedice v Yosemitech a lezení od kruhu ke kruhu. V době postmoderního genderu, to že je žena, vůbec nehraje roli. Takže tam vylezla klasicky turisticky, jako spousta zbohatlíků, či Kolibřík, akorát není zbohatlík, tak se musí trochu prodávat, aby ji to někdo sponzoroval. U tohohle druhu výstupu řešit s či bez je v podstatě jedno.
odpovědět 
       Re: Takže kyslík22:24:19 04.06.2019
V tomhle srovnání chybí zásadní rozdíl, že u Máry se jedná o prvovýstupy a u Kláry bůhvíkolikáté opakování starší cesty.
odpovědět 

 Peníze01:26:45 09.12.2019
Chtěl bych dát za pravdu Radku Jarošovi, že dnes na osmitisícovky nelezou horolezci, ale vysokohorští turisté, kteří na to mají peníze. Takže vyjadřovat se o Bémovi a Kolouchové jako o horolezcích je dosti humorné..D a chceme li nazývat věci pravým jménem, tak Pavel Bém je hlavně zloděj.
Peťoušodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.