LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140260 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Prysk - Prysk
Na Střelnici - Svitavy

Prodejny
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Plyn versus voda v Adršpachu

Doplněno stanovisko Jirky Malíka pro lezce
Z Facebooku Lezce přenášíme i sem info, že kolem Adršpachu a Teplic nad Metují se lidé bojí hrozící těžby plynu, která může zničit vodu a krajinu. Lezec a aktivista Jirka Malík varuje, že už chystaný průzkum vyvolá malé lokální zemětřesení a "může vést i ke zřícení některých skalních formací" ...

Celý rozhovor k věci viz: Plyn versus voda. Rozhovor s Jiřím Malíkem, předsedou občanského sdružení Živá voda

Jirka Malík nám k záležitosti poslal stanovisko na Lezce a přílohu pro ministra
"Ahoj lezecký národe.
Přestaňte prosím špekulovat nad tím, zda mi lze věřit z 20% nebo z 21%. Buďte ujištěni, že mám dobré info, konzultoval jsem to s odborníky a řadu věcí jsem jako vodař a z donucení hydrogelog schopen posoudit. Dvacet let jsem se tím vším zabýval. Co se týče zemětřesení, tak se, než začnete mudrovat, že 2D průzkum nemůže nic udělat, podívejte na průzkum hledání lubkového plynu v Rogowě  v Polsku.
http://www.youtube.com/watch?v=pg1gwNU1a0g&feature=related
Navíc jsem v kontaktu s geologem, který potvrdil, že se u vrtů nemusí pouze jednat o vodu hnanou pod tlakem do podzemí, kde roztrhá horniny a způsobí zemětřesné otřesy, ale nědky se používají i výbušniny. Co to udělá, neví nikdo, ale to, co jsem naznačil, že se mohou některé skalní útvary zřítit, vyloučit nikdo nemůže. Hlavní problém však je kontaminace podzemních vod či úniky radiace spojené s těžbou.
Jinak ať ignorujete cokoli, tohle byste za domem asi nikdo chtít neměl
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=js5vVSpWwEw&NR=1
PS: Možná jsem mizernej lezec, ale nejsem mizernej ekolog :-) Tak neleňte a prosím podpořte nás. Pokud nyní nepodpoříte nás, je možný, že za nějaký čas budete na řadě u Vás doma. Jirka Malík, o.s. Živá voda"

 Dopis ministrovi

Standa Holec   [úpravy] 21:33 03.02.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?!10:37:33 27.01.2012
... tak tohle je opravdu smutný příběh, jedno z mála míst v této zemi kam se dá "utéct" před tím vším blázincem a teď to mají narušit ne-li přímo zničit peníze a byznys! Jsem znechucen!
Liborodpovědět 
 Re: ?!20:33:07 27.01.2012
v klidu...pár let, zem si pšikne, prdne, a je po lidech ;)
honza k.odpovědět 

 Jupíííí10:39:15 27.01.2012
Kdyby byly spáry ne na výšku, ale na šířku pár metrů nad zemí, to by se to ručkovalo a určitě bych se jich tolik nebál. Podporuji průzkum!!! :-)
odpovědět 
 Re: Jupíííí13:54:23 27.01.2012
:-) vole
kárlodpovědět 
 Re: Jupíííí22:33:36 27.01.2012
Jestli ses pražskej bouldrista tak zůstaň ve svým local bloku a vůbec se nepleť do těhlech oblastí.
konarodpovědět 
  Re: Jupíííí13:14:58 28.01.2012
:D:D Vždyť si dělá jenom srandu:-D
yakodpovědět 
  Re: Jupíííí15:07:55 29.01.2012
Myslím, že přišel čas pro cenzuru na Lezci.
odpovědět 
 Re: Jupíííí09:49:51 29.01.2012
Mluvíš mi z duše. Když jsem kdysi u Peňáka naznačil něco o rozmlácení skaĺ a vytvoření super boulder oblasti, nohy mi zachránily život. A už je to tu!
odpovědět 
 Re: Jupíííí14:57:12 31.01.2012
supeer nova boulderova oblast! plynari do toho!
odpovědět 

 nejen v Adršpachu12:15:24 27.01.2012
Průzkum se zahájil i v česlém Krasu. Mimochodem. Srbsko nevyjímaje. Kvůli těžbě plynu z břidlic (asi půjde o tutéž akci jako v Ádru). Pěkný sajrajt. Způsob těžby doslova připouští kontaminaci podzemních vod atd.
odpovědět 
 Re: nejen v Adršpachu14:02:12 27.01.2012
Minulej rok něco vrtali pod Štítkem - to bylo ono?
bejbsodpovědět 
  Re: nejen v Adršpachu23:33:53 29.01.2012
V úterý jsem byl pod štítkem a fakt tam je jakási nová kruhová budka. nevěnoval jsem jí moc pozornost. Štítek i vlastina jsou od ní dost daleko, že nepřekáží.. ale rozhodně hyzdí..
Hlavně, že tam vybudovali cyklostezku a teď je to tam rozrytý od techniky, která stavěla to něco, co tam teď je. Takže cyklostezka je spíš pro bagr..
Valmarodpovědět 
   Re: nejen v Adršpachu09:34:03 30.01.2012
To je super, smažky co choděj smažit do Alkazaru budou mít kromě už hotového a řádně obohrhákovaného Klettergartenhřiště co sprejovat. A turisti a cyklisti zas budou mít za čím srát. Tak snad nebudou dělat hovna pod Stěnou kotlů a u Blážiny. Štítek a Vlastina je sice v hovnivém ohrožení stále, já ale stále doufám že lidi dostanou rozum. Někdy.Třeba.
odpovědět 
 Re: nejen v Adršpachu18:52:03 27.01.2012
proč nechat přírodní bohatství budoucím generacím které to třeba budou umět vytěžit šetrně a využít líp než dnes když si na tom teď může pár jedinců nahrabat
Tomodpovědět 

 a opet penize nad prirodou19:15:44 27.01.2012
Zahranicni firma plundrujici ceskou krajinu... Bajecne cteni. A pro jistotu,kdyz se neco pokazi tak nebude ani od koho vymoci odskodneni. Za hranicema nic a u nas nepostihnutelny urednicky siml....
odpovědět 
 Re: a opet penize nad prirodou20:30:42 27.01.2012
Konecne ten zasranej Adr bez chytu nekdo srovna se zemi a ja se nebudu muset stydet pred kamarady, ze tam nic nevylezu! velkej souhlas!
Martas.odpovědět 
  Re: a opet penize nad prirodou21:51:36 27.01.2012
Vtipný to teda není, jestli si chtěl pobavit.
George-jpodpovědět 
  Re:Martas22:36:52 27.01.2012
tyhle oblasti nechte lidem o kterých se dá říct že jsou horolezci!
konarodpovědět 
   Re:Martas23:28:47 27.01.2012
Najdi si ženskou, konare. Asi máš nějakej přetlak
J.odpovědět 
   Re:Martas19:12:47 29.01.2012
Až se tam bude za lezení platit, rozmlátí to sami místní, aby přilákali co nejvíce Pražáků. Do regionu přinesou peníze za ubytování, za stravu, za lezení zaplatí ... Koho budou zajímat socky, co si vozí vlastní jídlo a spí pod stanem? Věřím, že se platících najde dost. Já bych třeba jen hned, klidně si za to zaplatím, kdybych měl požadovaný servis a jistotu, že tam bude podobná sorta lidí a nějací prudiči :-) Možná, že bych tam mohl začít pořádat teambuildingové akce a vozit zájezdy :-)
odpovědět 

 strašení23:53:50 28.01.2012
Nevím moc o tom, jak má průzkum probíhat, ale Jirka Malík asi taky ne, tak trochu plácá v rozhovoru nesmysly a straší.
Zásoby plynu jsou hluboko pod podzemníma vodama a pokud není porušený podloží, mezi vodou a břidlicí, kontaminace vod nehrozí (to se dá zjistit vrtem)
Toxické karcinogenní látky jsou v podstatě mýdlová voda; z víc než 750 používaných látek jich je toxických asi 25.
Hydraulické narušování (to je to pumpování vody pod zem) se většinou při průzkumu nedělá, používá se až při zahájení těžby.
Zemětřesení je další nesmysl. Otřesy (o síle asi 1,5 - 2 stupně; pro srovnání na Mostecku se důledku těžby vyskytujou zemeřesení 100x silnější) se objevujou právě při hydraulickém narušování, ne při tom "naklepávání"
Další věc je, že svítit a topit prostě musíme a ne každej si může zajít do lesa pro dříví, jako místňáci z Ádru. Nejsem fanda těžby plynu v Ádru, ale používání neférových argumentů a polopravd dobrý (možná) věci nepomůže.
pavelkodpovědět 
 Re: strašení00:16:27 29.01.2012
Cit.: Otřesy (o síle asi 1,5 - 2 stupně; pro srovnání na Mostecku se důledku těžby vyskytujou zemeřesení 100x silnější)... 150 - 200 dle Richtra by bylo jak z Koupáku nebo odjinud k ránu... Ubral bych, ale jinak argumenty vcelku dobrý...;)
odpovědět 
  Re: strašení01:05:56 29.01.2012
1.5 - 2 stupnu -ceho???? A 100 krat ????
Mydlovou vodu ve studni taky nechci, 25 toxickych latek taky ne........
Jirkaodpovědět 
  Re: strašení12:04:42 29.01.2012
Richterova stupnice je logaritmická, každej další stupeň je desetinásobek předchozího.
pavelkodpovědět 
   Re: strašení11:44:20 30.01.2012
...Ano, ale co se týká uvolnění energie při zemětřesení je každý další stupeň Richtera 30x větší.tom
tomodpovědět 
  Re: strašení10:35:50 04.02.2012
Strašení? Naivkové. Myslíte, že bych ztrácel čas jalovinami? Hydrofracking (HF) je největší a zcela reálné ohrožení Broumovska, co pamatuju(je mi pade). HF neváhám dokonce označit za ohrožení národního charakteru, protože pokud by se tu rozjela těžba současným způsobem, jakým se dělá, tak je reálné, že přijdeme o kvalitu většiny podzemních vod v zemi. Nešířím bludy. Jen se Vám některým nehodí tento obraz do krámu (stejně jako Hlaďák) a dát někomu tuto nálepku - jak snadné dnes diskreditovat - pár úhozů a je to. A ještě ukážeš, jak tomu hovíš a jsi nad věcí. Bohužel to je jinak a realita se blíží mnou líčenému obrazu: vychází ze stanovisek poškozených HF metodou v USA a jinde, ale i z ofiko materiálů HF firem, stanovisek nejrůznějších expertů, z desítek odkazů, konzultací. Je jasné, že část expertů (zaplacených ropnou lobby nebo ve slepou víru techniky, že se nic nestane) budou tvrdit a na net dodají tuny pěkně zabalených šetrných info, že o nic nejde, a že tam cpou jen mydlinky (ani tisková mluvčí Hutton E tento rámce nepřekročila. Proč asi lže? A proč máte tendenci věřit takovým zdrojům? Že byste chtěli vytěsnit realitu, protože by Vám muselo být nevolno z toho, v jakém světě to jsme nebo že byste se opravdu už museli probudit a vylézt ze svých ulit, ve kterých kotvíte a říkáte si: já hci jen lozit a užít si, já si nechci dělat těžkou hlavu?). Pokud v mydlinkách bude benzen a toluen a další toxické či kancerogenní a hořlavé látky, a jsou tam - a nikdo netvrdí, že vždy všechny (a videa z USA opakovaně ukazují, jak hoří voda z vodovodních kouhoutků), jsem proti. Pokud někdo propojí zvodně podzemní vody, kterou piju, 2 km hlubokým vrtem a pak bude dělat dole zemětřesení (i kdyby dole chemie nebyla), když vím, že nadloží je jak cedník, jsem proti, i když mi bude na dokonalé 3D www prezentaci ukazovat (firma Chesapeake Energy - "zelený" lídr HF), jak neškodně a s dokonalou ochranou defloruje geologický vrstvy s mou pitnou vodou a příjemný hlas mi bude tvrdit, že se jí (té počítačové vodě) nemůže nic stát, když dole bude šťourat a trhat skálu pod 100 MP tlakem a snažit se z ní pod tímto tlakem vyhnat plyn a věřit tomu, že půjde zas jen tou dírou po vrtu (jistě dokonale těsnou při těch zemětřeseních) nahoru! Jsem si jist, že mi ten uklidňující hlas na www kecá. Proč? Protože do toho dokonalého virtuálně stvořeného 3D světa se ty tektonický poruchy nevešly! Toto jsou skutečné bludy a lži! A já Vás chápu, že je těžký nevěřit načinčaný virtualitě, když to vypadá tak pěkně, namísto toho, abyste věřili nějakýmu místnímu fandovi přírody :-) Místní fanda tady nehodní žádný body, krom těch, aby mu lidi okolo, co nejvíce lidí, pomohlo zachránit vodu, kterou pije. Jak všední, že jo. Zdánlivě. Asi nám nějak stále nedochází, při snadnosti dosažení pitné vody jedním otočením kohoutku, že toto je to zlato a diamanty, které máme, náš největší poklad, který nám chce někdo ohrozit či zničit. Toto je tekutina, o kterou se povedou války a bude dražší než ropa a plyn. Jsem proti HF, protože chci, aby voda zůstala čistá (proto jsem zdůraznil, že se 20 let snažím chránit vodu, protože jsem to jak vodař dělal, proč má někdo snabhu tuto info zneužít, jak tady děl?). Žádný jiný zájem nemám a žádný jiný zájem (a už vůbec těžba čehokoli) mi nesmí tuto vodu vzít, protože voda je nevyšší veřejný zájem. Co pak budu pít, když nebudu mít co pít? Metanovou vodu? Zaručeně neškodné mydlinky? Vodu s radonem? (I tak jí tam jě někde už dost). Pokud mi někdo chce nechat odpařovat toxickou a možná radioaktivní vodu kus za domem, jsem proti. Pokud mi chce někdo postavit za domem desítky diesel agregátů, stavět věže a toxický laguny, roky rachotit a smrdět, říkám ne!!! Pánové, bagatelní tón některých z Vás a pohodička nejsou na místě. Neukazují, jací jste frajeři. Jen lenost myslet. Kdo zpochybňuje info o zemětřesení - v GB pozastavili HF právě proto. HF stopla Francie, Bulharsko, Qubec a další. Myslíte, že jim vadí mydlinky ve vodě? Causa začíná hýbat celým světem, dělí parlamenty, ukazuje na zásadní slabiny spotřební společnosti, chybný směr vyzdvižení peněz na první místo, na neudržitelnost takového systému. I to je důvod, proč část z nás stále nechce vidět realitu (a třeba HF tak, jak je ve skutečnosti). Možná i proto to někteří z Vás, z hlubokých psycholiogických příčin zlehčují. Aniž chápete, že tak házíte klacky pod nohy lidem, kteří se už dávno probudili, bojují za přírodu (i za Vás, spící), protože doufají, že se jdnou probudíte. To i vysvětluje, tak ohromná absence ochoty rozumět, přesto, že stejně snadno, jak otočíte kohooutkem na vody, je snadné získat pdostatné info, z nichž si složíte pravdivý obraz světa. A nakonec ad nevládky a obce. Že začaly první boj obce je pravda a je too skvělá zpráva. Obce totiž byly účastníky řízení a včas odhalily nebezpečí a stačily říci ne. Klobouk dolů, protože povolující úřad - MŽP HK provedl rychlé řízení (během vánoc navíc s nedostatečným info, my zjistíme proč) a nevládky ani některé obce nestačily reagovat nebo si neuvědomily nebezpečí. Díky moc obcím a starostům, že se nebojí mluvit(i státní správě prvního stupně - Správě CHKO Broumovsko, odborům ŽP Broumov, Náchod, Trutnov že, že také včas odhalili nebezpečí a řekli MŽP HK ne). Nevládky se přidaly (v jiných causách začaly nevládky a přidaly se třeba obce, není to fuk, kdo a kdy, ale proč a co?) Ekonevládky nehoní politické body, jsou nepolitické. Snaží se desítky let zachránit ty poslední zbytky přírody a to i pro takové kutily, kteří si myslí, že příroda snese vše, aniž se to jich jakkoli dotkne. Pro Vás jedna rada. Zkuste týden nepít. Hezký týden! PS: Nevládky se doufám teď pokusí starostům pomoci HF zastavit. Doufám, že konečně začneme aspoň v této (tak jasné věci) táhnout za jeden provaz a HF zastavíme po celé ČR. Jo a nedívejte se prosím na to, kdo cosi říká, ale zda má či nemá pravdu. Všem, co to dělají a pochopili nebezpečí, moc děkuji. Vzniká www prezentace NEPLYNU na adrese
http://www.ne-plyn.hys.cz/ Budeme se zde snažit umístit v příštích dnech znění petice na záchranu našeho regionu před průzkumem i těžbou a bude mít i celostátní přesah s výzvou zastavit HF v ČR. Bude zde zveřejněny všechny info o HF, které se nám podaří sehnat, a bude koordinovat odpor vůči průzkumu a těžbě pomocí HF. Promiňtě dlouhý příspěvek, ale ten čas, co jsem do toho vložil a i Vy čtením doufám bude v budoucnu zhodnocen, že nám zůstane čistá voda aspoň tak, jako dosud. A to nám za to snad stojí, ne? A prosím moc, jakmile bude petice, pomozte ji prosím šířit...
Jirka Malíkodpovědět 
   Re: strašení23:41:40 05.02.2012
Realita je taková, je v Británii zaznamenali dva otřesy během pokusného vrtu firmy Cuadrilla Resources, přičemž ten silnější měl sílu 2,3 Richterovy stupnice (pocitově to je něco, jako když kolem projede náklaďák) a sama Britká geologická služba (BGS), která otřesy změřila přiznává, že není jisté, že otřesy byly způsobeny pokusnou těžbou. Z takových otřesů věže nepadaj. Přesto Cuadrilla zastavila pokusy, dokud se situace nevyjasní.
V zápalu boje za to, co asi považuješ za dobrou věc, kecáš a strašíš.
pavelkodpovědět 
 Re: strašení??08:23:43 29.01.2012
No nevím, momentálně na to tlačej hodně poláci, který tam mají docela velký naleziště. Jenže ti se chtějí zbavit závislosti na ruském plynu. Stejně tak nadnárodní společnosti jako BP, Shell atd si myslí, že v Evropě mohou z pravěkých břidlic těžit plyn a proto skupují malé společnosti, které se tím zabývají. Chtějí si tím hlavně kompenzovat ztracené zisky za zaspání v Americe. Bohužel, jak to vypadá tak se i plyn nachází v pískovcových horninách...Bohužel ta těžba působí značně devastujícím vlivem. Je otázkou, jestli se takového přetahování mezi koncerny jako BP, Shell, poláci PGNiG.... chceme účastnit. Co si budeme povídat plyn si můžeš koupit od gazpromu, rwe atd. a třeba bude trošku dražší, na druhý straně je lepší si připlatit, než si to tady pravděpodobně nenávratným způsobem zničit. A jelikož to pravděpodobně skončí pouze u toho vrtu, tak to snad nemá ani cenu zkoušet. KAždopádně se jedná o globální vlnu a není to pouze otázka Adršpachu a okolí. Jsou již vytipované naleziště ve Švedsku, franci, Madarsku, Rakousku.... A pokud se zamyslím nad přínosem lezecké organizace společnosti, tak to může být právě aktivní participace na zabránění těžby, a tím získat silnější podporu pro lezení v daných oblastech od místních...anebo, že bych si koupil akcie BP?
Elementodpovědět 
 Re: strašení09:05:49 29.01.2012
Krom zemětřesení na Mostecku o síle dvatkrát přesahující nejničivější známé, čehož si všimli i jiní. Další poněkud zneklidňující na uklidňování. Jen 25 látek je toxických. No to je panečku klídek! Něco jako: Z hub které jste snědl je jedna smrtelně jedovatá, ale zachovejte klid, zbylé jsou naoprsoti neškodné. I uklidnění že ty látky se tam budou cpát až při těžbě je spíš výhružné.
jestli to mělo být vysvětlení, že je všchno v pořádku, doporučil bych přepracovat.
Dagodpovědět 
  Re: strašení09:19:51 29.01.2012
tyvole....to je kurwa možný???fuckoffbussines!!!
odpovědět 
  Re: strašení13:03:20 29.01.2012
K síle zemětřesení viz výše..
Pod zem se nepumpuje všech 750 látek ale nějaká směska, která může být s obsahem toxických látek, nebo bez nich. Počítám, že složení směsi bude hlídáno příslušnými úřady.
Vydaný povolení je obecný, na každej případnej vrt se budou muset sjednávat povolení zvlášť, jednat s majitelema pozemků, obcema a bůhví kým ještě, takže bych se rozhodně nebál, že v létě budou mezi pískovcovejma věžema čouhat věže vrtný. To spíš prvnímu autu Hutton Energy někdo propíchá gumy na první vrtnou soupravu se přijede přivázat třista profesionálních zachránců čehokoliv z celý evropy.
pavelkodpovědět 
   Re: strašení13:58:24 29.01.2012
Tak napíšu stupeň tři a neskáču ze soustavy do soustavy, soustaví a šoustavý, né? :-)
Nojo,to je hezký ža asi to nebude a nejpíš v té vodě nebude, ale víš jak to tady chodí...
Technická: Topit a svítit, přesně řečeno, nemusíme. Jen chceme!
dagodpovědět 
   Re: strašení14:37:59 29.01.2012
"Počítám, že složení směsi bude hlídáno příslušnými úřady."

POBAVIL a kdo to bude hlidat,nebo spis za kolik :D
odpovědět 
   Re: strašení22:37:52 29.01.2012
Myslim, že ta technologie rozrušuje ten šutr a v podstatě zmenšuje jeho hustotu tím "vytěžením". Tuším, že v USA lidem ze studny (kohoutku) hořela voda, nebo borci doma pili vodu s tim plynem. Ádr neádr... stejně tak ropa lybie nelybie...
odpovědět 

 JM argumentace12:12:34 29.01.2012
Je bžunda... nebo spíš byla by, kdyby nešlo o něco tak důležitýho jako je ochrana přírody, jak JM používá stejnou dikci, jako v případě Hlaďákobrany. Je to taková kombinace naléhavosti, snaha o argumentaci smrští polopravd, machrování tím, kolik let se čemu věnuje... jde z toho strach.

Nejsem žádným příznivcem těžby, zrovna na Broumovsku, s jeho kvalitní pitnou vodou, ale bojim se, aby tomu JM neprokázal medvědí službu.
X.odpovědět 
 Re: JM argumentace12:23:01 29.01.2012
těžba v žádným případě a souhlas že JM se dá věřit tak z 20 procent
mnoukodpovědět 
  Re: JM argumentace16:00:08 29.01.2012
Ja jsem rad, ze J.M. argumentuje. Tahat do toho Hladak je blbost.
Jirkaodpovědět 
  Re: JM argumentace18:10:38 29.01.2012
když ho neznáš tak nesuď ...........
svanyodpovědět 
   Re: JM argumentace18:12:08 29.01.2012
Aby bylo jasno JM je kluk v pohodě (a kdo nemá mouchu ? tak se uklidněte a myslete na přírodu)
svanyodpovědět 
    Re: JM argumentace06:28:51 30.01.2012
Fanderliku, ty ses poslouchanim zakonu nikdy moc neproslavil, tak se tu prosim zbytecne nevzrusuj.
Drlikodpovědět 
 Re: JM argumentace18:32:40 29.01.2012
Měl by jsi být rád, že se toho Jirka ujal a bojuje za dobrou věc. Nebýt jeho, tak tady ten článek nebyl a rozvrtali by to tam aniž bychom se to dozvěděli. Takže místo keců o Hlaďáku by se slušelo možná udělat si vlastní názor a říci: Díky Jirko, za otevření otázky...
odpovědět 
  Re: JM argumentace22:42:53 29.01.2012
Jo, pokud by Malíkovo "volání" a "zasvěcený" rozhovor nepřišel až po tom, co všechny obce daly jasně najevo, že tady nic takového něchtějí. Takto je to tak trochu plácání vody, možná pokus o zviditelnění, a taky je fakt, že jeho informace k tomu podávané jsou někdy trochu zmatené. Prostě opět nepřekvapil.
badodpovědět 
   Re: JM argumentace23:31:39 29.01.2012
Kde dali obce co jasně najevo ?
bedodpovědět 
    Re: Kde to dali obce jasně najevo?02:53:24 30.01.2012
Například tady:

Usnesení zastupitelstva obce Adršpach č. 10/2011 ze zasedání ze dne 8.11.2011

2. Zastupitelstvo obce zamítá:
2.1 8 Ministerstvo životního prostředí, Praha – průzkumné území Trutnovsko pro vyhledávání
vyhrazeného nerostu ropy a zemního plynu – cílem je vyhodnocení perspektivních
sedimentárních hornin části vnitrosudetské pánve, upřesnění jejich vlastností a eventuelní
výpočet zásob a prognózních zdrojů ropy a zemního plynu


bernyodpovědět 
     Re: Kde to dali obce jasně najevo?04:23:28 31.01.2012
:o)
https://www.facebook.com/groups/nebridlicovyplyn/
slepičí prdelkaodpovědět 
      Nová oblast..22:32:42 03.02.2012
Tak konečně skončí jedna éra. Mágovat a nebo ne hmmm, jak daleko dát kruh, aby mě to někdo další nevytloukl(organizace lezců???)...viděl jsem "ptáka" a tak zakážeme lezení(organizace zelení)...Udělají nám z toho pěkný bouldřiště.Jsem pro těžbu.
odpovědět 

 Nevideli jste tu prosim Andelu..?08:15:24 04.02.2012
.. a slova prorokova dochazeji naplneni. Vzdejte to, odpor je marny.
TOAodpovědět 
 Re: Nevideli jste tu prosim Andelu..?08:50:15 04.02.2012
Jediné, co mi připadá na tomhle zajímavé, je, jak se lezci už hromadu let perou s ochránci přírody, kde se v Ádru, Teplicích a Broumovkách bude moct lézt. Lezení se zakazuje kvůli pár ptákům, kterým ten hluk co vytváří 99% turistů a 1% lezců zřejmě hrozně vadí. Ale najednou když se má vrtat a má někdo prachy, aby si zařídil povolení, tak to jde. Vlastně mě teď napadlo, že se ptákům na vrtných věžích může asi docela dobře hnízdit a pokud se to tam vytěží, tak budou mít klid i od turistů.
spikeodpovědět 
  Re: Nevideli jste tu prosim Andelu..?11:56:34 04.02.2012
A Starosta si to konečně rozdá se Starostovou! Ať žije láska!!! :-)
odpovědět 
   Re: Nevideli jste tu prosim Andelu..?14:47:59 04.02.2012
Jak mám podpořit p.Malíka, když "nesnáším" Zelený.Teplice jsou na jaře zavřený jenom kvůli nim a důvod pták...takže si opravdu nemohu vybrat mezi větším zlem.
odpovědět 

 ??08:51:26 06.02.2012
Myslím, že plácáš jaloviny Malíku. Kde jsou konečně ty argumenty?
Alešodpovědět 
 Re: ??17:36:22 06.02.2012
Aleši, nezlob se na mě, ale jalovej jsi tady ty. Existuje spoustu možností jak získat plyn. Je to stejné jako u ostatních zdrojů(třeba ropa). A můžeme říci, že plynu je spousty, otázkou jsou dnes dostupné kapacity, které jak se zdá jsou dostatečné v normálním provozu a v případě zvýšené poptávky(zima) se to řeší zásobníky. Tudíž neexistuje životně důležitá nutnost těžit plyn, způsobem tak jak o tom tady povídá pan Malík. Takže, když to shrneme, bez potřeby argumentace ochrany prostředí, jedná se pouze o to jestli lidi, který z toho něco mají budou silnější než okolí, které se vyjadřuje proti. A vypadá, že loby je opravdu silná($). Jediné štěstí je, že tyto pozemky patří státu, protože pokud by byly soukromé, tak je to pro těžaře mnohem jednodušší. Znovu opakuji, to že některé ropné společnosti(exxon, BP, Shell..) chtějí rozšířit své portfolio, neznamená, že se toho místnaci chtějí účastnit. Pana Malíka neznám, ochranáře nemám rád, ale v této věci by měli mít plnou podporu od lezců, bez ohledu na to jestli máš akcie výše zmíněných společností...A nemysleme si, že tyhle firmy udělají něco navíc. Viz Nigerie a Shell.....
Elementodpovědět 

 Článek o těžbě plynu z břidlic21:59:48 11.02.2012
Zajímavý článek o těžbě plynu z břidlic
http://osel.cz/index.php?clanek=6125
Véčaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.