LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kauschkova věž

Dnes jsem pro vás připravil drobné nakouknutí do historie mojí zamilované věže. Navíc jsem si dovolil přidat trochu osobních zážitků. Můžete to brát třeba jako pozvání na jedno z nejkrásnějších Jizerských míst.

„Kauschkova věž – nejobtížněji dostupná věž v Jizerských horách. Byla pojmenována na památku horolezce-básníka Rudolfa Kauschky.“ Tak o ni píše v průvodci na Jizerské hory Miroslav Machovič.

V poslednim průvodci z roku 1999 se píše: „Jedna z mála opravdových věží v Jizerských horách. Tato svým tvarem ojedinělá skála nevyniká ani tak výškou, jako obtížností výstupů. Jedná se o nejobtížněji dostupnou skálu Jizerských hor.“

Možná všechny tyhle okolnosti způsobili, že se spousta dobrých a známých Jizerských horolezců na ni snažilo vystoupit, nebo ještě lépe vytvořit tu svou vlastní cestu. Často však předběhli své možnosti a jejich cesty nebyly pro rozpory s pravidly ( někdy i jen kvůli podezření ) uznány.

Každopádně první cestou byla Vzpomínková cesta.

VZPOMÍNKOVÁ CESTA VIb-c (7): Tomáš Melichar, V. Smejkal, květen 1967. Cesta historického významu, která vznikla před účinností pravidel sportovního lezení z 1.1.1977. Povoleno stavění ze smyčky. První čisté přelezení Tomáš Kolesa, 25.2.1989. Nástup od S traverzem vpravo pod převis. (Postavením ze smyčky ovázané kolem "krku" skály) do sokolíku a jím na plošinu pod vrcholovým blokem. Při SZ hraně na vrchol.

Tato cesta dlouhou dobu představovala jedinou možnost jak se dostat na vrchol. Na konci sedmdesátých vystoupil na vrchol východní hranou V. Maděra a svůj výstup pojmenoval Psí cesta. Ta však nebyla uznána, protože k postupu použil skobičku. Roku 1984 si její čisté přelezení nárokoval P. Prachtel, ale ani jemu nebylo autorství cesty uznáno, protože krátce po jejím vylezení došlo k pokácení smrku v sousedství cesty, aby nesváděl ke komínovému lezení a jeho výstup ztratil důvěryhodnost. Dnes je tato hrana poměrně často lezena a její název je Frýdlantská (Východní) cesta.

FRÝDLANTSKÁ CESTA VIc (8-): JV hranou pod vrcholovou hlavu, traverz doleva (možný i doprava) na podvrcholovou plošinu.

Aby nebylo málo rozporů, tak roku 1987 přibyla další kontroverzní cesta. Bratři Juricové vylezli novou cestu stejným způsobem jako Melichar se Smejkalem, avšak v té době bylo takové stavění považováno za nesportovní, a tak jim Novoměstská cesta VIb nebyla VK uznána. Je ale možné, že tu svou roli sehrály i osobní rozpory, protože v té samé době si členové VK uznávali cesty vylezené stejným stylem.

NOVOMĚSTSKÁ CESTA VIb: Petr Jurica, Pavel Jurica, 4.9.1987. Stavěním do SV stěny, traverz vlevo ke kruhu a spárou na plošinu.  Bez stavění VIc (8).


foto by Otto (1997)



A tím končí exkurze do historie. Za takového stavu jsem se poprvé postavil pod Kauschka v roce 1995 jako horolezecký elév, protože předchozích 10 let bylo spíše sbíráním zkušeností. Každopádně jsem se na první pohled zamiloval a začal zjišťovat jak nahoru. Během roku jsem zjistil, jaké cesty tam vedou a okamžitě všechny tři zapytlil, protože jsem okamžitě zavrhl možnost použít stavění. To jsem ještě nevěděl, co mě čeká a kolik mě to bude  stát úsilí.

Od té doby jsem strávil spoustu času přemýšlel jak zdolat jednotlivé cesty, a při té příležitosti jsem v devadesátém sedmém objevil novou možnost a hned osadil nýt. Byla to troufalost a taky jsem si vyslechl svoje. Nýt byl ve stěně a já nedokázal udělat první krok, tak uběhly další 4 roky. Během té doby se mi podařilo vystoupit na vrchol nejprve Vzpomínkovou cestou a o tři roky později i cestou Frýdlantskou.

Během těch dlouhých let jsem osadil druhý nýt a doufal, že se mi první dva kroky podaří. Ten den nastal na jaře 2002 a já byl nečekaně u druhého nýtu a zbytek cesty se třepal strachy abych neudělal chybu. Nestalo se a já si splnil jeden ze svých snů.

PĚTILETÁ HRANA VIc (8): Michal Maděra 21.4.2002. JZ hranou ke druhému nýtu, od něj plotnou doleva na SZ hranu po ní na plošinu. JZ hranou na vrcholový blok.

Avšak pořád zbývala Novoměstská cesta, její trauma jsem prolomil letos na jaře, kdy se mi povedlo vymyslet všechny klíčové kroky. Ale jedna věc je kroky vymyslet a druha provést a navíc v kuse. A tak jsem na Kauschka chodil a jezdil na kole a zkoušel a padal. Tak jsem strávil celé jaro, abych s příchodem letních veder začal pomalu propadat zoufalství. Ale jak už to bývá, tak vynucená přestávka udělala svoje a já se minulý týden znovu objevil pod nástupem a jenom ze zvyku obul lezečky a dal pokus. A k mému údivu jsem  prvním pokusem držel chyt u kruhu a co víc, rozmotal jsem uzel na nohách, srovnal se a v klidu stál. Bylo mi jasné, že sem už se dostat nemusím, a tak mi nezbylo než ignorovat výšku a lézt dál. O to krásnější a intenzivnější pocit jsem zažil na vrcholu. Osm let snažení přineslo své ovoce a Kauschek se stal moji první skálou, na kterou jsem vylezl všechny cesty.

Není tu ošklivá a ani snadná cesta, spoustu lidí se o ně snaží a občas se to některým podaří. Já měl to štěstí splnit si sen a dotknout se historie. Přijďte a zkuste vystoupit na nejtěžší věž…


Pětiletá hrana (prvovýstup - 21.4.2002)


Pětiletá hrana a Frýdlantská cesta

Myšák   [úpravy] 23:15 09.11.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kde to je?08:17:11 10.11.2003
Podle fotky to vypadá to na severní úbočí Jizerek..? Kde to přesně je , prosím prosím?
Toroušodpovědět 
 Re: Kde to je?09:05:55 10.11.2003
Vic najdes zde, http://hknmpsm.wz.cz/tisina/
Myšákodpovědět 

 Pěkný!!!09:36:18 10.11.2003
Super článek, na Kauschkovu věž uz se chystám taky dlouho jen vždy skončím v jiné oblasti. Tak snad příště. Jinak gratulace k Pětileté hraně!
Prdodpovědět 

 x10:26:11 10.11.2003
Ahoj Mysaku, moc pekne jsi to napsal, i kdyz me se nelibi zpusob, jakym jsi to vylez, jsi stejne desne dobrej. Tak se drz, nezlamej se nekde, protoze jsou to ted jen 4 tydny. 
Natalieodpovědět 
 Re: x14:45:00 10.11.2003
Vzdyt vis, ze to je jen takovy vyssi bouldr:) A navíc nad kruhem uz to jde.
Myšákodpovědět 

 druhý nýt?10:53:20 10.11.2003
"Během těch dlouhých let jsem osadil druhý nýt a doufal, že se mi první dva kroky podaří. Ten den nastal na jaře 2002 a já byl nečekaně u druhého nýtu"
a jak se tam u všech čertů ten druhý nýt vzal, když jsi se u něj najednou ocitl nečekaně?
jo pohybuju se v cestách o stupeň až dva níž, ale nějak si vzpomínám na tvoje starší články a tvoje teze o tradici a nýtech, který mi připadaly docela dobrý. ale třeba jsem to špatně pochopil.
Lukas B.odpovědět 
 Re: druhý nýt?14:42:03 10.11.2003
Druhý nýt jsem osadil v době kdy jsem neuměl spojit první dva kroky na hranu, takže jsem osadil druhý do plotny, abych mohl cestu vylízt v kuse, až se mi to podaří.
Myšákodpovědět 
  Re: druhý nýt?15:21:13 10.11.2003
takže z čisté pozice, z háčku, z ramen silného kamaráda, z žebříku nebo ze slanění?
Lukas B.odpovědět 
  Re: druhý nýt?07:07:13 11.11.2003
Taky by mě zajímalo z jakéže pozice jsi ho osadil.
Roman Maňásekodpovědět 
   Re: druhý nýt?18:06:44 11.11.2003
To verim, ze vas to zajima. Ale na to jak davat nyty v Jizerkach si pridte sami. Jinak male tajemstvi, u druheho jde udelat nouhend, treba vam to pomuze:-))
Myšákodpovědět 
    Re: druhý nýt?20:36:23 11.11.2003
...a pokud nepřijdete na to, jak dávat nýty v Jizerkách (a nedáte tam žádnej), tak to bude vůbec to (pro mne-nás) nejkrásnější! Nicméně k výstupům blahopřeji. I když v JH bývá u některých šutrů nejtěžší ho najít! A někdy poznat, že to, o co jsem zakopl, je "významná věž oblasti"! Pět let života mého problouděno v Jizerkách...joj!
Jan Pušodpovědět 
    nouhend?11:10:27 12.11.2003
jelikož na fotce není strom, tak na nouhend u druhého nejtku mě napadá akorát taková kacířská myšlenka: není ten tajemný nouhend vleže na břiše na polici NAD nejtem?
Lukas B.odpovědět 
     Re: nouhend?13:40:23 12.11.2003
Pokud te vazne zajima, nouhend u druheho (je videt na fotce z prvovystupu vlevo nade mnou)tak se prijed nekdy podivat, na pozadani predvedu. Co se tyce uznani cesty VK, tak to je mi uplne ukradeny, ani jsem neposlal protokol o prvovystupu. Nelezu kvuli nejakemu uznani. A pokud chce nekdo moje nejty odstranit, beze vseho. Budu to brat jako vyzvy a vylezu to bez nich, ale pak to bude jenom muj pomnik, protoze to nikdo nepoleze. Uz takhle se na ni da zajimave spadnout a to i presto, ze ma dva nyty. Kazdopadne je to stejne uplne jedno protoze, tak jako tak ji nikdo neleze, do 6.11.2003 nemela opakovani.
Myšákodpovědět 
      Re: nouhend?13:57:07 12.11.2003
hele nečíl se, nic ti nikdo vytloukat nechce. jenom mi to prostě furt není jasný. ostatně já se k vytloukání a takovejm věcem v jizerkách necejtím moc povolanej, lezu tam tak jednou do roka a úplně v jiný kategorii.
Lukas B.odpovědět 
      Re: nouhend?18:49:16 12.11.2003
Takze jsi cestu udelal kompletne zespoda podle Pravidel? Jestli jo, tak jsi fakt borec, jeslti je to hozeny zeshora, tak nevim, proc se takovy cesty delaj.
 zdendodpovědět 
       proc se delaj?13:59:05 13.11.2003
aby si to mohla vylezt taky Marenka z Dlouhy Lhoty, Jara z Liptakova, ja nebo mozna ty a abychom po padu usetrili vrtulnikum palivo a nezakrvaceli Jizersky mechy (sou chraneny!:).
Vlada Conejtyrad
odpovědět 
        Re: proc se delaj?16:11:28 13.11.2003
Tohle neni argument pro budovani cest zeshora!!!
 zdendodpovědět 
         Re: proc se delaj?09:24:55 14.11.2003
no pro tebe ne a myslim ze u tebe zadnej jinej argumnet ani neuspeje, ale Marenka s Jarou si v dobre odjisteny ceste pochrochtavaj blahem. Sou holt jednoduchy a maj nekde co si mysli Zdend
V.\v{S}.
odpovědět 
          Re: proc se delaj?21:44:02 14.11.2003
Kolikrat to jeste budu muset rikat/psat...ja bych proste Marku s Jarou (a jim podobny) poslal na stenu nebo do sportovnich oblasti, kterych je vsude habadej! Kde maji nyply po dvou metrech. Proste do klasicke oblasti jakou Jizerky jsou nepatri moderni sportovni trendy - podle me.
 zdendodpovědět 
           Re: proc se delaj?11:11:08 18.11.2003
Mas pravdu, akorat Marka ma alergii na prach z maga a Jara ztratil na Ruzyni od Vency Maliny vypuceny boty. Proste chudaci na stenu nemuzou. Kdyby nebyly u nas dobre odjistene cesty prodali by urcite matros- a nedej Boze aby se dostali do nejakeho spatneho kolektivu - Do smrti bych si vycital ze sem se tech dvou nejtu na Kauschka nezastal :-):o):-)
Vlada \v{S}.
P.S. Jara ani Maruska nepouzivaji mago!
odpovědět 
            Re: proc se delaj?17:35:45 18.11.2003
:-) Tak to maj kliku, ale na Kauschkovu vez si stejne nevylezou :-)))
 zdendodpovědět 
    Re: druhý nýt?08:37:35 13.11.2003
Jak se v Jizerkách osazují nýty mě nezajímá. V životě bych tam osobně neosadil ani jeden. Prostě mě jen zajímá, co se dá dneska vylézt odspoda podle pravidel. Můj osobní! pocit: zrovna tato věž si nýty nezaslouží. Von i takovej kroužek vypadá líp.
Roman Maňásekodpovědět 

 hruby zrno jizersky12:23:02 10.11.2003
Cus vsici
Zacatkem devadesatych let (91,2? - uz nevim) sem  na Kauschkarne chvili blbnul a pamutuju si ze dostat se volne nahoru byl docela kotel. Vzpominkova- rozhodne jedna z nejtezsich sedmicek co sem kdy lez a Novomestska cesta volne - vetsina IX minusek v jinejch oblastech je lehci. Leda ze byste v Novym Meste pod Smrkem umeli jen do 8:). No nic dulezityho - jen pro ty co se dohrkaj az nahoru  -neni vosma jako vosma.
Vejlet na Smrk nebo jen Tisinu stoji za to, at uz 
ma clovek votlucenou prdel z nastupu nebo ne.
Vlada \v{S}.
 
V.\v{S}.odpovědět 
 Klasifikace13:33:56 10.11.2003
Ono je to v Jizerkach vubec zaludny s tou klasifikaci. Urcite ty prepocty do UIAA dost zmatou borce zvykly na vapno. Lepsi je se divat, kdo a kdy cestu vylezl a zacit se tak v teto hodne specificke klasifikaci orientovat. PS: Myslim ze v jedne ze sten daval pokus i Silhan a nechal rozdelanou cestu, ale na sto procent to nevim.
Blackyodpovědět 

 Pětiletá hrana14:15:21 10.11.2003
Je pěkná, akorát některý krystaly úplně třikrát nedržej (nejspíš to bude tou neolezeností). Vloni na podzim se nám jich pár udrolilo pod nohama při tom překulení za hranu, no alespoň klasifikace přitvrdí :-) Cestu sme pochopitelně zapytlili :-))
Špicálodpovědět 

 Jak je to vysoké?14:26:05 10.11.2003
Podle té fotografie mi to prijde tak na 4 metry.
Johny Oodpovědět 
 Re: Jak je to vysoké?14:46:13 10.11.2003
Nic moc, tak 10-12 metrů.
odpovědět 
 Re: Jak je to vysoké?14:46:50 10.11.2003
Jo 4 na prvni sutr a tak 2 na druhej. Ale mezi mistnima sutrama je to jeste docela gigant. O vytrvalosti to urcite nebude:)
V./v{S}.
odpovědět 
  Re: Jak je to vysoké?-si vyber14:51:14 10.11.2003
He tak nekdo z nas se 'dobre seknul',
no mozna ze od ty doby co sem tam byl
pekne papala a o neco vyrostla.
V.
odpovědět 
   Re: Jak je to vysoké?-si vyber15:01:50 10.11.2003
Osobně myslím, že z náhora je to tak 6 metrů na polici, ale třeba jsem moc malej:-) A na hlavu je to tak 3,5 metru. A z údolí mužeš přidat tak 2-3 metry, ale o výšku tu moc nejde:-))
 Myšákodpovědět 
    Re: Jak je to vysoké?-si vyber15:42:23 10.11.2003
sak rikam ze papala, krom toho na rozmerech prej nezalezi:)
V.
odpovědět 
 Re: Jak je to vysoké?11:51:35 11.11.2003
Potvrzuji vysku. Vez ma presne 15 metru - kdyz si kousek odhrabete... Nahoru vede jeste tzv. supi zimni varianta...Odpichnout na Tisine, svahem pri kraji lesa a pred odbockou na Kauschka nebrzdit.Autorovi - pekna fotka takhle zjara.
Supodpovědět 
  Re: Jak je to vysoké?18:33:05 11.11.2003
Kauschke je ten šutr, co jsme míjeli při nočním výletu do NewTownUndaDaSpruce, kdy tě táhnul prasopes a pak jsem já musel táhnout zemdlelého prasopsa, kterýžto, jinak vrah, byl jak jehňátko a chtěl zemřít pod bludným balvanem u cesty? Und was macht euer Wunderkeller s chutnými samohonkami z vaší zahrádky?
Papoušodpovědět 
  Re: Jak je to vysoké?15:09:58 12.11.2003
Ty vole bracha, ses taky proti mne rozmnerove spiknul:):) Dyt si pod ni stal kdyz si byl jeste ve vyvinu!
V.
odpovědět 

 mooooc pekny18:32:37 11.11.2003
mysaku, pekne jsi to napsal. a jeste mi napis, jak se mas. a ty naty taky:)
kamilaodpovědět 

 to Mašák..18:42:51 11.11.2003
Pěkný......
Verčaodpovědět 

 Regulernost cesty?10:51:15 12.11.2003
Článek pěkný, ale taky by mě zajímalo, jak jsi tam dal ty nýty. Jestli ze slanění, tak ta cesta nemůže byt uznána, takze zrejme z háčků, ze?
 zdendodpovědět 
 Re: Regulernost cesty?15:18:56 12.11.2003
jasne ze nebude uznana, sejde se prisna karna komise,
Mysaka povesej za usi na Frydlanstky Cimburi a Kauschku pak spolecnymi silami svrhnou smerem na Hejnice
V.\v{S}.
odpovědět 
  Re: Regulernost cesty?18:45:23 12.11.2003
No, nejlepsi by bylo, kdyby se tady Mysak vyjadril sam, jakym zpusobem navrtal ty nejty. Takhle to je porad pod rouskou tajemstvi. A jeslti ta cesta je delana zeshora, tak bych ji neuznal taky, protoze takovy cesty podle me nemaji smysl. Tim samozrejme nerikam, ze ji Mysak takhle udelal, ale at se vyjadri sam.
 zdendodpovědět 
   Re: Regulernost cesty?21:25:59 12.11.2003
Jizerky jsou tajemné a obestřené tajemstvími. Cesty na místní kvaky taky! A o bojích ohledně regulérností přelezů v JH by se dal sepsat mocný epos. Navíc, Myšáku bacha, to není až tak úplnej fór, kdo tomu tam moc propadl, tomu trošku hráblo! To není rejpanec!!! Také se hlásím! Docela by mne zajímalo, kterej ty jseš. V letech 95-99 jsem byl v Jizerkách lézt tak obden (byť jen do VI-VIb místní) a potkával jsem tam pravidelně sotva deset persón.
Jinak vzhledem k té tradici by bylo asi fakt nejlepší to všechno co nejvíc odtajemňovat. Tajemna je v téhle oblasti až až a paranoidních vztahů mezi lezci ještě víc.
Jan Pušodpovědět 
    Re: Regulernost cesty?21:58:23 12.11.2003
A kdo jsi ty? Mas pravdu, Jizerky jsou plne tajemstvi a mitu, ale za tech 18 let jsem nekterym prisel na kloub. Ale ja to nikomu ulehcovat nebudu. Jinak mas pravdu, nerikam, ze jsme blazni, ale ostatni maji jiny nazor (specialne u me).
Jinak specialne pro tebe, oddilova prislusnost - HKNMPSM, neboli Nove Mesto p. Sm., doba lezeni - 18 let, vek - 26, vyska - 181 cm, vaha - okolo 72 kilo. Vlasy hnede, kdyz jsou, oci taky. Jinak se daji na nasich oddilovych strankach najit i moje fotografie, staci?
Jinak mi je uplne jedno, kdo me zna a kdo ne. Beztak si nejvic cenim cest kde jsem byl sam.
Myšákodpovědět 
     Re: Regulernost cesty?22:45:54 12.11.2003
Já tě nechtěl kádrovat, to byla jen zvědavost, kdo z těch které jsem potkal jsi ty. S těma rozměrama jsme na tom dost podobně, jen těch let (ach) mám o dvacet víc. Nevím sice, proč nechceš nikomu nic ulehčovat, ani proč nemáš rád nýty a dáváš je, proč chceš být sám a neznámý a publikuješ, ale já to vědět nemusím a je to jen a jen tvoje věc a nejspíš jsem to jen nepochopil. Já jen když se nějaká zapomenutá oblast dostává do zájmu "široké veřejnosti" tak dostáván vyrážku. A teď píšu a dělám také to co...a tak howng.
Jan Pušodpovědět 
      Re: Regulernost cesty?23:04:18 12.11.2003
Nyty mi v podstate nevadi, vadi mi jakekoliv zelezo, kdyz je ho moc (Stejne chceme vsechny nyty, co jsme osadili vymenit za kruhy). Nejvic, kdyz se dava do starych cest a jeste zbytecne. Jinak lezu pro radost a nekdy, kdyz je ji dost tak se o ni prostrednictvim svych clanku podelim. Jnak nerikam, ze chci byt znamy nebo ne, ale ze na tom nezalezi. Pokud ale nekomu moje clanky vadi, tak je psat nemusim. A navic, do Jizerek se kvuli mim clankum moc lidi nepohrne, na to jsou moc lini a pohodlni. A tech par, co navnadim, bude za namahu pozasluze odmeneno.
Myšákodpovědět 
       Re: Regulernost cesty?16:21:17 13.11.2003
V tom s Tebou naprosto souhlasim - cim mene zeleza, tim hezci cesta. Navic sileny svitivy borky, co se v Jizerkach zacinaji objevovat jsou neuveritelne odporny.
Ale jestli je ta cesta delana odspoda nebo zeshora se od Tebe asi nedozvim...
 zdendodpovědět 
        Re: Regulernost cesty?18:17:21 13.11.2003
a) No, na slušnou otázku by nebylo od věci odpovědět...
b) Nýty na JH žule mne osobně přijdou naprosto odporný. Já za sebe a jen za sebe, nepovažuji dělání cesty za důvod k hyzdění skály železem vůbec. Ale to je asi velmi nepřijatelný názor. Ale můj, není mi v tom pomoci.
Jan Pušodpovědět 
         Re: Regulernost cesty?19:30:59 13.11.2003
Dle VK je tato cesta, stejne jako vsechny moje cesty, v rozporu s pravidly a uznana byt nemuze. Protoze v Jizerkach se muzou delat cesty pouze podle Piskovcovych pravidel, a ty jsem porusil vsude. Jinak nyty Pestr tak do dvou let sami zesednou. Jinak souhlasim, ze krouzky vypadaji lip (ale kdo je ma vrtat:-)), a ze na Kauschka se zadne zelezo moc nehodi. Dlouho jsem se rozmyslel, jestli druhy nyt dat, ale chtel jsem, aby se ta cesta dala zopakovat. Me by se taky libilo, kdyby nemela ani jeden nyt, ale k osazeni prvniho me mozna vedla i trocha netrpejivosti, a proc je tam druhy jsem uz psal. Mozna kdybych vydrzel a chodil tam dalsich 5 let, tak bych to zvladl i bez nich. Kazdopadne ted muzu udelat jen tri veci: 1 - nechat ji jak je, 2 - nyty vymenit za krouzky, 3 - nyty odstranit a cestu vylezt solo.
Takze pokud se chcete k teto ceste vyjadrovat, tak mate moznost.
Myšákodpovědět 
          Re: Regulernost cesty?21:58:42 13.11.2003
Muj nazor je takovyto: do cesty co nejmene zeleza a to zelezo, co se tam dat musi at co nejvice splyva se skalou a nenarusuje "osobnost" skaly (zelezny krouzky a matne zihane borhaky inteligentni velikosti). A cesty delat jedine zespoda, cesta natazena zvrchu podle me nema absolutne zadny smysl - tohle patri do lomu a na stenu a ne do klasicke oblasti jakou Jizerky bezesporu jsou. Tohle je muj nazor.
 zdendodpovědět 
           Re: Regulernost cesty?10:16:19 14.11.2003
Cus
Tak co 1,2 nebo 3! V odpovedi neni odpoved:)
(ja jedna ci dva - je to jedno)...
A co krabice na knizku, slanak, (nerku-li cepin na Zvonu a takova knizka na Kulicce je skoro vetsi jak celej skalni utvar:):) - Jane a Zdende, vzdyt je to taky zelezo
a na rozdil od nejtu ,kterej me spatne oko z cesty nevidi, oboje je videt dobre.
Vseho s mirou
rejpal a neestet Vlada \v{S}.
odpovědět 
            Re: Regulernost cesty?11:08:23 14.11.2003
No, třeba to 2). Ale to se mi blbě hodnotí, neb jsem to neviděl a asi hnedtak neuvidim. Bydlím teď jinde. Pro mne by bylo nejkrásnější, kdyby nebylo ani těch knížek, ani slaňáků a já bych tam stál před nepředžvýkaným problémem. Ale to by neprošlo, a tak se stále učím toleranci.
A nedramatizuji to. Jó, pokud by největší bolestí tohoto světa byli nyple na nějakém šutru...
Pokud Myšák několik měsíců rozmýšlel, zda tam něco dát,a pak s bolestí v srdci dal, tak nemám co řešit! Však i JH jsem zažil borce, kteří při první návštěvě v oblasti natřískali několik Kg železa do skal a pak teprve přemýšleli, k čemu jim tam bude. No; a pak odešli a ty eklhavty tam trčej nejspíš ještě dnes. Myšákův přístup se mi tedy líbí. Ty nyple se mi asi líbit spíš nebudou, ale věšet se na ně za krk pro to nebudu. Stejně bych k nim nedolezl...
Jan Pušodpovědět 
             Re: Regulernost cesty?13:07:25 14.11.2003
Vidis, mne zas bavi lizt co jini uz lezli. Cesta se prece stava 'slusnou cestou' az kdyz se o ni aspon dvakrat mele v hospode:), jo a taky nemuze bejt kazdej prvni, ze jo:)
Jo, kdyby meli vsichni nazor jako Ty, tak se spousta veci nemusi resit- nebo mozna nejvetsim problemem sveta by bylo nyple versus krouzky:)
No az pojedu na kole zase kolem Kauschka, pribalim do baglu kus spagatu a kecky at vim o jakym kvaciku se to vlastne bavime.
Cus V.\v{S}.
Apropo: Otazka na Mysaka, Petileta hrana se nastupuje primo pod nejtem z previsu, nebo se k ni natraverzuje?
Vlada \v{S}.
odpovědět 
              Re: Regulernost cesty?21:50:42 14.11.2003
Nevim jak Tebe, ale me teda rozhodne vic prasti do oka svitivej borhak na skale nez cepin na vrcholku Zvonu. Navic ten cepin tam podle me patri i esteticky - zapada tam. Krouzky, co splynou se skalou mi nevadi (pokud zrovna nejsou po trech metrech jako napr. v Bezdecine). Krabice jsou u par pripadu taky pomerne nestastne dany, to jo, ale stejne musim rict, ze mi tam pasuji daleko prirozenejc nez svitivy borky (muj subjektivni nazor).
 zdendodpovědět 
               Re: Regulernost cesty?22:04:27 14.11.2003
Sem psal ze blbe vidim:), ale fine, doufam ze tam Mysak aspon neco necha- nemel bych si kam jit zablbnout az budu trcet na chajde v NVPS. Cepin mi samozrejme na Zvonu nevadi-urcite uz ma historickou hodnotu
peknej vejkend V.
odpovědět 
               Re: Regulernost cesty?22:21:11 14.11.2003
Já to teď celé čtu a zdá se mi, že se nakonec skoro dohodnem! Zden chce kroužky a cestu neudělanou podle pravidel neuznat. Myšák je pro, tam kroužky dát, a uznání mu je putýnka. Já si řeknu: fujtajbl, ale lepší nežli hladomor; a Vlada si to prubne.
...jenže před pár lety například na Stržáku někdo začal bezhlavě borhákovat, kýbl maglajzu na NC Sněhuláka a Gorily (2m vysoké, clas. II.) (ten kýbl a na každou tu dvojku není básnická nedsázka!) a sekáčkem tesat pěkně veliké popisky nástupů do skály. Pak i takový senilitou uklidněný člověk jako já dostane amok. A potom každý, kdo kamkolivěk dá nýt je nepřítel č1. A na tyhle kluky mohou zapůsobit jedině jejich vrstevníci. Já je bleskem své pleše neosvítím. Ale nebýt těhle úletů, mohli bychom se možná cvičit v argumentaci na něčem v podstatě zajímavějším.
Jan Pušodpovědět 
                Re: Regulernost cesty?10:15:29 16.11.2003
O.K. Dohodneme se, jen bych cesty zeshora vubec nedelal - podle me nemaji zadny smysl.
Ohromne se mi libi hlaska: "kdo tomu tam moc propadl, tomu trošku hráblo!". Neco na tom jiste bude, jsem jeste mladas a lezu kratce (2 roky), ale opravdu se to na me zacina projevovat :-)
 zdendodpovědět 
              Re: Regulernost cesty?16:58:04 16.11.2003
Ja delam dva kroky z prava do leva na hranu. Drzim palce:-))
 Myšákodpovědět 
               Re: Regulernost cesty?10:16:08 18.11.2003
Dik za info. Doufam ze to stihnu jeste letos.
V.\V{S}.
odpovědět 
       Re: Regulernost cesty?09:05:31 19.03.2012
jo o víkendu jsme dali frýdlanskou je tam jeste moc snehu a blata ale jak to bude lepsi chystám se dát opakování tvé cesty :)
mdeeodpovědět 

 Paráda HKNMPS :-)22:06:00 14.11.2003
Nó, moc pěkný...užij si pěknýho listopádí v  JIZERKÁCH a plnění si snů huráááá.
Cucíkodpovědět 

 Malá oprava16:56:03 16.11.2003
Psí cestu skutečně vylezl V. Maděra roku 1975. Vylezl ji čistě a skobičku použil jen k jištění (v pohorách dost slušný výkon). Cesta mu nebyla uznána kvuli již zmíněnému smrku. Skobičku k postupu se pak pokusil použít jeden nejmenovaný člen našeho oddílu, ta se však vytrhla a on si narazil pozadí.
 Myšákodpovědět 

 Super13:15:08 24.11.2003
Blahopřeji ti k tak krásným výstupům. Lezení v Jizerkách je totiž úplně neco jiného, než na písku nebo na vápně a kdo se v těchto nehostinných terénech pohybuje, ví, že to nikdy není zadarmo. Tato věž je vskutku úžasná a doufám, že se tam někdy dostanu a vyzkouším tvou novou cestu. Měj se!
Dalasodpovědět 

 dobrý no14:41:08 04.03.2008
no dobrý ale bez máča by to byl hodnotnější výstup
ondrasodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.