LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
10.Janošová 11254
11.Vopat 11234
12.Smetanová 11085
Bouldry:
10.Lavička 10075
11.Šlapák 10053
12.Štípek 9956
Hory:
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140799 cest
Nové přelezy:
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b
Matrix Xb
I Am Not A 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Evolution Tour: Prague

16.3. 2009 Praha Smíchoff

face smAhoj, jsem Philippe Ribiere z Francie, jsem na roční lezecké cestě Evropou, vášnivě bouldruju, lezu za Petzl Team, a mám zdravotní handicap - od narození znetvořené ruce. Teď jsem v Praze a rád vás zvu na přednášku a lezení v pondělí 16.3. 2009 od 18.00 na stěnu Smíchoff.

face
Philippe Ribier, 11. března 2009, Praha
foto by © standa@lezec.cz

Verze v kodeku divx: Philippe Ribiere - Praha - Video 32 MB, 3 min.


S Philippem jsem si dopisoval o jeho cestě asi půl roku, znal jsem ho trochu ze stránek a videí na internetu a z Petzl Rock Tripů. Věděl jsem o jeho handicapu, byl jsem na něj připraven a musím říct, že opravdu vypadá na první pohled divně. Naše malá dcerka se ho nejprve bála a říká mu skřítku. A to je asi jeho hlavní problém, jak vypráví, že na něj lidé koukají jako na něco nebezpečného, strašného, cizího. I u něj doma ve Francii a ještě horší pocity měl tady v Česku. V jiných zemích, které zatím procestoval, se mu zdálo, že společnost bere handicapované vstřícněji.

boulder
Philippe se rozlézá na boulderové věži, Smíchoff
foto by © standa@lezec.cz

Je to chytrý podnikavý kluk, a snaží se s problémem vyrovnat a snad z něj udělat i výhodu, možná ho i trochu baví lidi šokovat, každopádně je to vášnivý lezec, a do lezecké komunity na stěně na Smíchově, kam jsme předevčírem zavítali, zapadl úplně hladce.

Fero and Phil
Philippe s Ferem ze smíchovské stěny
foto by © standa@lezec.cz

Philippe se narodil na ostrově Martinique v Karibiku 12. března 1977 (dnes má tedy narozeniny) s vrozenou vadou končetin. Vyprávěl, že mezi prsty měl blány a jako malý prodělal asi deset operací, aby jeho ruce i chodidla mohly aspoň částečně fungovat. Své skutečné rodiče nepoznal a od čtyř let žil v adoptivní rodině v jižní Francii v Nimes. Loni se vypravil do Karibiku pátrat po svých kořenech. Zjistil, že jeho matka by měla být Francouzka a skutečný otec, který již nežije, měl asi předky v Africe a ve východní Asii. Matku zatím nepotkal, ale snad se mu jí podaří ještě vyhledat.

Ve Francii začal od dětství lézt a postupem času se propracoval mezi lezeckou elitu, a zúčastňuje se lezeckých akcí a závodů po boku světových elitních lezců a spolu s nimi se pokouší překonávat své limity. Pochlubil se mi, že nedávno se mu podařilo přelézt jeho první bouldrové 7a, že mu vyhovují spíše ukloněné rajbasové plotny.

Na stěně Smíchoff v Praze se pěkně pohyboval v pětkách, v šestkách i v 7 mínuskách. Limitující pro něj byly některé dlouhé kroky, protože má tak zhruba poloviční rozpětí než průměrný dospělý.

climb
Philippe na stěně Smíchoff v Praze
foto by © standa@lezec.cz

climb 2
Philippe na stěně Smíchoff v Praze
foto by © standa@lezec.cz

Ve svém životopise má vyjmenováno spousta lezeckých akcí a závodů, založil nadaci HANDI-GRIMPE s cílem pořádat společné lezení postižených a nepostižených lidí. Vedle lezení se věnuje dalším věcem mj. hudbě. Pustil mi písničku, kterou nazpíval s kapelou. Použili jsme ji jako podkres pro video doprovázející tento článek. Philippe v ní zpívá, že se mu holky smějou, jak vypadá.

hands
Philippe má po pár cestách dost bandasky, není zvyklý na delší cesty, hlavně bouldruje, stěna Smíchoff v Praze
foto by © standa@lezec.cz

Je sponzorován řadou lezeckých světových firem mj: Petzl, Beal, La Sportiva, The North Face, Julbo.

feet
Philippovy lezečky, stěna Smíchoff v Praze
foto by © standa@lezec.cz

Na jednom z posledních videí z Petzl Rock Trip na otázku, co by ještě chtěl dokázat, Phillipe odpovídá: "Sbalit holku..." A české holky se mu líbí, předevčírem na lezení s nima docela úspěšně vtipkoval ...

Roční cestu po Evropě nazval:

Evolution Tour 2009

Leden - březen 2009 - Francie, Belgie, Německo, Polsko, Česko

Z Česka jede na Slovensko, pak do Maďarska, Slovinska, Rakouska a dál. Viz program na jeho blogu: philipperibiere.blogspot.com

car
Philippe jezdí takovýmhle autem
foto by © standa@lezec.cz

Bouldering in Poland
Philippe bouldruje v Polsku
foto by © Philippe Ribiere

Odkazy:

philipperibiere.blogspot.com

www.evolution-tour.com

handigrimpe.blogspot.com

en.petzl.com

DWS
Philippe sóluje na vodou
foto z archívu Philippe Ribiere


Philippe Ribiere/Standa   [úpravy] 12:00 12.03.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Je to bourák12:44:54 12.03.2009
Tuším, že jsem ho potkal ve špáňu. Nejen že leze, ale rozhodně nezkazí žádnou srandu. Večerní fireshow rozjede jako málokdo...
Dájaodpovědět 

 smekám13:46:20 12.03.2009
Pecka...smekám!!:-D
Jen škoda, že tam nebyl i včera!
Gabůodpovědět 

 Pěkné14:58:38 12.03.2009
Je to známá postavička z Petzl filmů. Každopádně to co dělá může kupě lidí s postižením dodat kupu positivní energie. Takže klobouk dolů!-)
jíraodpovědět 

 smekam15:20:44 12.03.2009
Obdivuju tyhle lidi, je to pravej opak tech co rikaj: " ja mam spatny ruce, ja tohle delat nemohu" apod. Oni by mohli, ale stalo by je to vice usili a vetsinou vymluva ze nemohou je i dosti pohodlna, naopak tento clovek se s tim dokaze porvat a opravdu jak pise autor tohoto clanku, si z toho udelal temer prednost. Hlavni je ze si nasel neco co ho bavi a naplnuje a nesedi jen doma a nelituje se. Jen tak dal, preji mnoho uspechu a zadne urazy. Skoda ze do Prahy to mam celkem slusnej kus cesty.
Jirka P.odpovědět 

 Dobrej showmen15:27:54 12.03.2009
Je fakt v pohode, vobdivuju ho. Tak Phile, at to leze!
Steveodpovědět 

 co dodat?15:34:15 12.03.2009
makej dál kámo! Jseš inspirací.
jirkaodpovědět 

 Hustě brácho hustě15:44:52 12.03.2009
Respect jak prase kámo.
Filipesodpovědět 

 Je dobrej!16:12:24 12.03.2009
Vloni na roctripu,sme sním puldne bouldrovali a v kolmém 6béčku neměl problém a večerní ohnivá show neměla chybu!Pohodovej člověk.
Snad se v pondělí dostanu na přednasku.
č.odpovědět 

 Díky a hledá se francouzštinář/ka16:21:20 12.03.2009
Ahoj, díky za první ohlasy. Nenašel by se nějakej francouzštinář/ka, který by mi v pondělí pomohl s tlumočením přednášky do češtiny.
Jinak to video, které jsme točili částečně spolu, stříhal včera večer celé sám Philippe a myslím, že se mu dost povedlo, díky a hore zdar...
 Standaodpovědět 

 Fakt dobrej16:51:45 12.03.2009
Má můj obdiv. Myslím že tuším co ho to stojí dřiny. Já si před lety při stavbě domu ufik jen poslední články prstů na ruce (což je oproti tomuto sranda)a nebylo jednoduchý se zase trošku rozlízt.
Richard M.odpovědět 

 Jedině souhlas17:26:16 12.03.2009
Je to borec. A nejde jen o to, že leze, ale hlavně, že dělá i to všechno kolem. Zrovna jsem na berlích, ale když to zvládnu, tak přikulhám a zalezeme :D
 shooterodpovědět 

 To Phillipe19:37:39 12.03.2009
Joyeux Anniversaire Phillipe!
Climb Hard and have a fun!
Tomasodpovědět 

 Je to borec19:57:58 12.03.2009
Naozaj klobúk dole. Prajem všetko len to najlepšie.
Miroodpovědět 

 videjko20:14:27 12.03.2009
Před týpkem respekt a video moc fajn. Jen by mě zajímalo co ho jistilo za vemeno, ten ho pěkně přizdil :)
Bengrodpovědět 

 Blahopřeju k narozeninám...20:44:46 12.03.2009
Předem přijmi moje blahopřání ke tvým narozeninám a vyřiď svým adoptivním rodičům můj obdiv.Jsem rád že tě přijali za vlastního v době kdy je konzumem v lidech zabíjena lidskost a milosrdenství a matky rodinou, státem i potratovým okolím tlačeny své děti v prenatálním stadiu utrácet, aby se ušetřilo na zdravotnictví... Ještě v době kdy jsem aktivně lezl jsem  takto hendikepované lidmi jako ty pomáhal jako sanitář na dětské ortopedii v Motole ošetřovat a mohu potvrdit, že to jsou dobří borci, kteří  mnohým obohatili moji dnes již křesťanskou duši.
Pletanodpovědět 
 Re: Blahopřeju k narozeninám...11:13:18 13.03.2009
Pletane,ty se bez těch katolickejch dogmat fakt neobejdeš v žádném komentáři.Katolická církev pozabíjela za svý dlouhý kariéry takových duší,že vám potraty můžou bejt fakt ukradený.
petrodpovědět 
  Re: Blahopřeju k narozeninám...12:20:19 13.03.2009
Taky mi to prijde divny, jak se muze nekdo chlubit krestanstvim
R.odpovědět 
   Re: Blahopřeju k narozeninám...13:42:59 13.03.2009
Chlubit se tím nemusím. Stačí to žít.
Condorodpovědět 
    Re: Blahopřeju k narozeninám...14:39:41 13.03.2009
To je pak o necem jinem.
R.odpovědět 
     Re: Blahopřeju k narozeninám...20:00:13 13.03.2009
Zaměňujete přiznání se ke křesťanství za chlubení. Soudíte aniž by jste do mně viděli a věděli co jsem cítil při psaní těch řádek. Apropos bylo to křeťanství, které založilo evropskou civilizaci postavenou i na pomoci trpícím v době kdy tohle svět ještě neznal. Vaše znalosti o křesťanství jsou na úrovni komunistického školního dějepisu. Umělý potrat je nejčastější příčinou úmrtína světě. Stydět by jste se měli za ateismus, který od dob osvícenství do dnešních dní stojí za mnoha zly tohoto světa. I z těchto důvodů jsem ho opustil.
Pletanodpovědět 
      Re: Blahopřeju k narozeninám...13:51:29 14.03.2009
To vysvetluj Husovi nebo lidem ktere byli oznaceny za carodejsnice. Mimo jine lidi prave jako Philippe byli tim tvym krestanstvim potlacovani. A blabol, ze nejcastejsi pricina umrtni je umele vyvolany potrat vykladej lidem nekde u metra tam stojej stejny chytraci jako ty. P.S. jsem zasadne pro potraty
R.odpovědět 
       Re: Blahopřeju k narozeninám...22:25:19 14.03.2009
pletan spam
Pletanodpovědět 
        Re: Blahopřeju k narozeninám...22:58:45 14.03.2009
Cheche jojo vsici je mame vymyty:-) Kvuli takovejm jako vy umiraji lide...
R.odpovědět 
         Re: Blahopřeju k narozeninám...06:34:11 15.03.2009
pletan spam
Pletanodpovědět 
          Re: Blahopřeju k narozeninám...09:41:44 15.03.2009
Touto diskuzi kurvime clanek ktery tu je. V dejepise nejsem uplne zdatny. Johanka z "Arka" se obraci v hrobe a ti co nasledovali asi taky. Btw tyle datumy neparti do stredoveku ale do novoveku. Howg
R.odpovědět 
           Re: Blahopřeju k narozeninám...12:23:32 15.03.2009
pletanspam
Pletanodpovědět 
            Re: Blahopřeju k narozeninám...10:57:44 16.03.2009
Kdes vzal ten datum? Vivat potratum uz jen kvuli takovejm jako ty. (Neva tykani?). Rekl bych ze nemas vubec poneti o co jde kdyz se rekne potrat....
R.odpovědět 
             Re: Blahopřeju k narozeninám...16:11:53 16.03.2009
Kde jsem vzal to datum? Tady ty truhlíku: http:// cs.wikipedia.org/wiki/ He%C5%99man_z_Reichenau

dvě mezerky

P.S. Vzpamatuj se
Pletanodpovědět 
              Re: Blahopřeju k narozeninám...17:08:03 16.03.2009
Normalne si me donutil projet pedii.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jana_z_Arku
R.odpovědět 
            Re: Blahopřeju k narozeninám...12:18:05 16.03.2009
..urazat je nepekne tak ako na jednej aj na druhej strane...no co sa zlocinov a cirkvy tyka tak je fakt ze stala za vrazdenim podstatne vacsieho mnoztva ludi ako Hitler, Stalin a iny z nasho obdobia dokopy...aj ked musim priznat ze cirkev na tie zlociny mala podstatne viac casu ako horespominany...
m.s.jodpovědět 
             Re: Blahopřeju k narozeninám...16:24:19 16.03.2009
Proč lžeš?

Pán Ježíš neřekl, že křesťani budou nějací svatoušci. Apoštol Petr ho 3x zapřel, učedníci se mezi sebou hádali, ale křesťané pořád ateistům nesahají ani po kotníky jenom ve 20. stol. zavraždili 100 mil. lidí a to i křesťany. To není otázkou zabíjecích zbraní. Např. kanibalští aztékové kteří byli otrokáři nechali povraždit když zasvěcovali bohu slunci chrám jako krvavou oběť 40 tisíc lidí, kteří šli tři dni ve čtyřstupech od východu slunce k jeho západu a kameným nožem jim šaman vyřezával srzce za živa z těla.

Naštvané okolní zotročené kmeny se potom spojili z Cortézem a ten s tisíci muži porazil mnoha milionovou říši. Později se křesťanství v jižní americe ujalo.V severní americe byla také většina indiánských kmenů kanibalská nepůsobyli zde však katolíci, ale protestanté. Možná i proto zde přežilo méně indiánů. Tolik malá odbočka.
Pletanodpovědět 
              Re: Blahopřeju k narozeninám...17:16:35 16.03.2009
Hele nechci byt stoural, ale pokud mluvime o 100 milionech diky ateismu mrtvych za 20 stoleti, jen bych chtel rict, ze Hitlerovske nemecko se ke krestanstvi hlasilo celkem solidne, buh byl s nimi. Za 1. svetove Vilemovske nemecko take verilo v krestanskeho boha (francie, anglie taky). nehazej tedy tyto cisla na ateisty. (To ze stalin vyvrazdil asi vice lidi nez hitler ti nevezmu nebot to bylo v ramci jine zvrhle ideologie). A opravdu SILNE pochybuji ze potraty by byly nejcastejsi pricinou umrti na svete (nekde to tam pises, alespon myslim). Jinak netvrdim ze krestanstvi, islam ci velke spagetove monstrum (ne katolicismus, nepletme tyhle dva pojmy) je horsi nez ateismus, jsou to pouze ruzne myslenkove pristupy. Maji sva pro a proti, je na kazdem jak si vybere. Jinak, nebot diskuse se zvrhla uplne jinam nez bych cekal, Pierre je fakt borec, doufam ze mu to poleze i nadale.
Ondraodpovědět 
               Re: Blahopřeju k narozeninám...17:39:25 16.03.2009
Sakra, ne pierre ale philippe, jsem to ale nouma. Promin pletan me popletl :)
Ondraodpovědět 
               Re: Blahopřeju k narozeninám...22:26:45 16.03.2009
pletanspam
Pletanodpovědět 
               Re: Blahopřeju k narozeninám...10:33:22 25.02.2011
Sice tahle diskuze je stará už 2 roky,ale zaujalo mě,že stačí malá zmínka o potratech a křesťanství a je oheň na střeše :-). Philippe je borec, o tom není pochyb. Znám taky jednoho, nemá ruce ani nohy (opravdu, narodil se tak) a kromě toho, že plave, jezdí na serfu a hraje golf taky jezdí po světě, a říká lidem o Ježíšovi. Říká, že Bůh ho zachránil od sebevraždy a dal mu smysl života. Je dost přesvědčivej :-). Viz jeho stránky: http://www.lifewithoutlimbs.org/
Pavelodpovědět 
              Re: Blahopřeju k narozeninám...03:01:48 17.03.2009
Pletane motas pate pres devate. Dejiny jizni a mezoameriky jsi videl asi tak z ponorky a o kanibalismu jsi nanejvys cetl nejakou pohadku. Je celkem zbytecne s tebou diskutovat protoze tvuj dogmatismus nepripusti jakoukoliv argumentaci. Je chyba adminu na tomhle servru ze te vubec pusti sem ty tvoje hlouposti verejne hlasat. Admine vymaz vse a blokni pletana
Richardodpovědět 
            Re: Blahopřeju k narozeninám...12:32:42 16.03.2009
Jee Křestanství to je tema ! Jeden příklad každyý zná báchorky o svatém Janu nepomuckem který i přes ošklivé mučení se nevzdal své víry ale podle nových oběvů ze starých dobových knih se jasně ukázalo že tento člověk nikdy nežil a je dokonce záznam o tom že církev utratila spoustu peněz na to aby legenda o něm vznikla a to je jen jedna z mnoha špinavostí! nevěřit bastardum
odpovědět 
             Re: Blahopřeju k narozeninám...16:26:01 16.03.2009
Vtipálku.
Pletanodpovědět 
      Re: Blahopřeju k narozeninám...17:34:52 16.03.2009
Ahoj, vim ze to zrejme nema cenu se s tebou snazit diskutovat, ale, bez osvicenstvi (a jeho nasledku ateismu) bychom dnes velmi pravdepodobne nemeli vyspelou biologii, matematiku, technicke a jine prirodni vedy a spoustu dalsich veci, protoze katolicismus rozvoj techto ved brzdil, protoze mu jaksi braly monopol na vysvetlovani prirodnich ukazu bozi vuli, nicily negramotnost lidi. I presto je nutne Krestanstvi nechat jeho dil slavy uz i tim, ze pouze s jeho prispenim bylo mozne zakladni poznatky dostat pres dobu temna- stredovek. a za to mu tedy diky.
Jinak to ze se zde ohanis jmeny, k tomu bych ti rekl jedine a toze slusni lidi se najdou vseude (bohuzel katolicka cirkev jakozto organizace usilujici o moc, stejne jakakoliv jina podobna skupinka tyto lidi zrovna nepritahuje), a tve urazky vuci skupinam obyvatel, v tomto pripade ateistum me celkem stvou, uz jen tim ze smeruji i vuci me.
K tem potratum, smir se s tim, ze budou (doufam) trvat v cr i nadale, a to jak z lekarske indikace, tak ze svobodne vule matky. Myslim si, ze to co probiha v hlave holky, ktere diagnostikuji postizene dite, ani ty, ani ja, ani zadny chlap nemuze pochopit. Nechme ji se svobodne bez priblbleho natlaku okoli rozhodnout, zda toto dite chce, nebo ne. (Nechtene deti jsou spise problemem socialnim, ktery resit neumim a tedy nebudu, a jsou uz POUZE probleme dane dotycne)
Udelejme si tedy oba deset shybu a mir s tebou i se mnou. Ondra
Ondraodpovědět 
      Re: Blahopřeju k narozeninám...23:44:19 23.03.2009
Pletane, ty jsi opravdu pomatený fanatik.
Ani by mě nepřekvapilo, kdyby jsi věřil v to, že Země je placatá... když to kdysi tvrdila církev, jejíž dnešní čelní představitel Ratzinger se otevřeně ztotožnuje s názory rádobyfilosofa Feyrabenda tvrdícího,že obvinění a odsouzení astronoma Galilea inkvizicí v roce 1633 za tvrzení, že Země obíhá kolem Slunce, bylo "racionální a spravedlivé".

Nechápu, proč tu neustále píšeš své fanatické příspěvky, které na žádného rozumně myslícího jedince nemůžou nikdy nijak pozitivně zapůsobit...
Věř si v co chceš, ale necpi nám to tu.

Na závěr, pro tvé potěšení, přikládám odkaz na pěkné video, ve kterém můžeš vidět, jak řeší problémy s vlezlým křestanstvím v Norsku:

http://www.youtube.com/watch?v=Prp8GQv3Ym8
hraesvelgrodpovědět 
  Re: Blahopřeju k narozeninám...20:51:24 15.03.2009
zprávně...myslim,že církev má na svědomí tolik životů, že to už nikdy nenapraví a může hlásat svoje moudra jak chce
Kájaodpovědět 

 machr20:57:31 12.03.2009
klobouk dolů
velký obdiv jak se pere se svým handykepem
přeju všechno nejlepší jak v lezeckém tak osobním životě
zigiodpovědět 

 Respek Filipe23:38:59 12.03.2009
Jj...borec velkej jako vylézt 7a s postižením opravdu respekt...přeju hodně a hodně úspěchů a to zdravíčko, protože bez něj to nejde....jinak to vemeno jak tu někdo psal byl myslim Ferro aspoň mě to tak přišlo po zhlédnutí videa případně se omlouvám za mystifikaci
alík balíkodpovědět 
 Re: Respek Filipe00:19:20 13.03.2009
Ano, to vemeno som bol ja. Proste som to necakal, kedze svoj skok neavizoval a s Grigrim som nestihol reagovat. V Pondelok si ho mozte istit sami.
Feroodpovědět 
  Re: Respek Filipe07:32:01 13.03.2009
jj, stane se, ale jistič musí stále předpokládat pád, od toho tam dole je...!!!
A Filipovi přeji hodně zdraví a pozitivní energie.
Matyodpovědět 
   Re: Respek Filipe10:27:56 13.03.2009
jasně matty, o tom už jsi mě přesvedčil. ...
blážaodpovědět 

 Program10:20:50 13.03.2009
Nějak jsem ve Philovo programu neobjevil, kam všude chce zavítat, ale možná, když rád boulderuje, že by se mu líbilo na PADÁNÍ. Tak třeba se tam objeví.
 JirkaSodpovědět 
 Re: Program20:24:06 13.03.2009
Upřesnil jsem v článku link na jeho program: je to tenhle: philipperibiere.blogspot.com
 Standaodpovědět 

 Velky obdiv10:29:47 13.03.2009
Philippe ma muj obrovsky obdiv. Sam se snazim lezt s handicapem a lidi jako on mi davaji velkou motivaci. Toz Ti chlape preji vse nejlepsi k narozeninam a hodne uspechu jak v zivote lezeckem, tak i osobnim.
Honzaodpovědět 

 Nadseni12:02:22 13.03.2009
Tak tento clovek ma muj max obdiv!!! Jde z nej maximálně velká pozitivní energie!! A to jen přes video!!! Super!! Jen tak dále! Jsem nadsen, jinak se to to neda popsat!!!
Jiriodpovědět 

 dost dobry typek :}16:57:52 13.03.2009
...a skoda, ze ta prednaska je len v Prahe :|
 tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: dost dobry typek :}20:29:54 13.03.2009
Od příští středy by měl být na Slovensku. Zkusí tam taky něco takovýho udělat. Jinak by se nám hodil nějaký kontakt v Bratislavě nebo v okolí, který by mu pomohl s organizací a doporučil mu, kde si zabouldrovat?
 Standaodpovědět 
  Re: dost dobry typek :}01:12:44 14.03.2009
ja z BA nie som, ani sa tam v podstate nevyskytujem, ale poznam par ludi, co tam momentalne ziju, takze im skusim cely clanok preposlat aj s pripomienkou tohto Tvojho komentara a poviem im, nech sa ozvu (tak dufam, ze sa hej :}
 tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: dost dobry typek :}08:34:03 14.03.2009
Díky moc.
 Standaodpovědět 
    Re: dost dobry typek :}00:44:06 16.03.2009
zatial sa mi nikto neozval. nechal som v tom dotaze aj Tvoj e-mail, tak dufam, ze aspon Tebe...
 tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: dost dobry typek :}10:38:53 16.03.2009
tu je kontakt na zlatu zensku z boulderoomu : denia@pobox.sk
a do centra Vertigo : vertigo@mikronet.sk myslim ze aj Rasto s Katkou by do toho isli..
lukashodpovědět 
     Re: dost dobry typek :}11:12:55 16.03.2009
Diky kluci, jiz se zacinam s nekym z Blavy domlouvat, takze snad to vyjde i u Vas.
 Standaodpovědět 

 jen tak dál17:44:05 13.03.2009
Taky se přidávám k obdivovatelům. Super chlápek.
Kryštofodpovědět 

 total normal08:49:18 14.03.2009
cugo, me prijde tenhle typek jako total normal. trochu divny oci ale telo a ruce mi prijdou normalni! to sze mu natejka je snad taky v cajku, ne?
Lukodpovědět 
 Re: total normal19:13:33 14.03.2009
se podívej na tu fotku znova, já tam teda vidím dost těžký deformity
vachodpovědět 

 ...22:45:33 14.03.2009
Prostě dobrej! Je to báječný, co dokážou někteří lidé navzdory osudu. Poklona. A co dokáží, když se jim dá příležitost (takže i druhá poklona firmě Petzl).
Dagodpovědět 
 Re: ...14:30:42 15.03.2009
kdby se me nekdo nahodou ptal na sportovniho ducha a sportovni hodnotu vystupu, poslal bych ho aby si precet tenhle clanek..pripadne si s hochem sel zalizt.
 Ďuraodpovědět 

 :-)16:37:29 15.03.2009
Doufám, že ti to někdo překládá, Philippe. Jsi borec a z lidí si nic nedělej! na světě je spousta lidí, co lidi jako ty obdivuje. Přeji do života hodně štěstí:-))
luciodpovědět 
 Re: :-)19:53:02 15.03.2009
pletanspam
Pletanodpovědět 
  Re: :-)21:19:27 15.03.2009
No a my jsme svědci tvojí blbosti...
M.odpovědět 
   Re: :-)21:46:28 15.03.2009
Hmm tos mi to nandal to je argument jak noha. Mohl bys to ještě trochu rozvést? Prosíííím toužím po poučení.
Pletanodpovědět 
    Re: :-)09:39:20 16.03.2009
Nepotřebuji ti nic nandavat, ani argumentovat, ty stejně o dialog nestojíš a nejsi schopen ho vést. Přeji si jen, aby tvoje komentáře byly jako vždy co nejdřív smazány a aby jsi se tady opět pár měsíců neukázal a neobtěžoval si zde se svojí zaslepeností a netolerantostní
M.odpovědět 
     Re: :-)16:31:25 16.03.2009
pletanspam
Pletanodpovědět 
      Re: :-)20:56:03 16.03.2009
Ty jsi ale nepochopil jednu základní a zásadní věc. Zkusím to vysvětlit jako kdybych to říkal 3letému dítěti: že nikdo ti tvoje názory nebere, mel si dokola co chceš. Tyto názory pouze nejsou žádoucí na těchto stránkách. Dokážeš to pochopit? Že tyto stránky jsou o lezení? Nikdo tady nechce číst o potratech a křesťanství. Kdyby někdo tyto informace vyhledával, tak si najde stránky, které se této problematice věnují. Tady akorát svými SPAMY obtěžuješ, nasíráš čtenáře a zbytečně ničíš pěkné články. To je to co všem vadí! Dokážeš to pochopit? Jednoduchá otázka. Nic víc.
M.odpovědět 
       Re: :-)22:24:45 16.03.2009
Však ono to s tím lezením souvisí. Pochopíš to ty samozvaný mluvčí?
Pletanodpovědět 
        Re: :-)07:22:53 17.03.2009
Na mojí otázku odpovídáš otázkou, jelikož by si musel říct něco co nechceš. Jak jsem psal již výše, není možné s tebou debatovat. Jenom se mi to a všem co to čtou potvrdilo a tudíž si se sám ztrapnil. Přesně to bylo mým cílem a jsem spokojen. Nejlepší je totiž, když se někdo ztrapní sám, aniž by o tom věděl. Díky :-) Ohledně toho, že jsem samozvaný mluvčí - na to si přišel jak? Myslíš, že je to všechno spiknutí? Tvoje paranoia je skutečně velká :-) Zkusím zopakovat jednoduchou otázku: dokážeš pochopit, že lidi zde na lezci potraty a křestanství nezajímá? že kdyby je to zajímalo, tak si najdou stránky k tomu určené? jednoduchá otázka = jednoduchá odpověď. Jelikož jsi před tím na jednoduchou otázku odpovědet nedokázal, tak ti dám možnosti: 1. nedokážu to pochopit 2. nechci to pochopit 3. chápu to 4. chápu to, ale nechi to připustit
M.odpovědět 
         Re: :-)18:45:15 17.03.2009
Umělý potrat souvisí s lezením. Mnozí horolezci jsou sobci, kteří mají málo dětí, aby nemuseli přestat lézt, nebo lezou protože se jejich manželky obětovali a ukončli svoji lezeckou kariérů. Od padesátých let dvacátého století do dnešních dní náš národ povraždil více ja 3 miliony dětí. Každý rok je u nás zabito kolem 25 tisíc dětí a toto číslo opět roste.

Lidé se o potraty nezajímají protože z pohodlnosti před tímto zlem zavírají oči a strkají hlavu do písku. Proto na to upozorňuji vhod i nevhod!
Pletanodpovědět 
          Re: :-)18:50:49 17.03.2009
Zkusím zopakovat jednoduchou otázku: dokážeš pochopit, že lidi zde na lezci potraty a křestanství nezajímá? že kdyby je to zajímalo, tak si najdou stránky k tomu určené? jednoduchá otázka = jednoduchá odpověď. Jelikož jsi před tím na jednoduchou otázku odpovědet nedokázal, tak ti dám možnosti: 1. nedokážu to pochopit 2. nechci to pochopit 3. chápu to 4. chápu to, ale nechi to připustit
M.odpovědět 
  Re: :-)22:12:06 15.03.2009
jo...Philippe je machr...to se musí nechat. Líbí se mi , když člověk dělá to co chce a nic ho v tom nezastaví...velkej obdiv před nim
Jinak co se Pletanovejch názorů týče: Katolická církev má za sebou v minulosti tolik moc strašně nejvíc vražd , že hlásánim proti potratům nic nenapraví.(víra je krásná a silná věc , která může ladacos změnit k lepšímu , ale Křesťanství je jeden velkej podvod...to je muj názor)
Petrodpovědět 
   Re: :-)23:28:27 15.03.2009
Naprosto souhlasím. Křesťanství a víra v boha je alibismus, strach uznat vlastní vinu a nedostatky. Něco se nepovedlo - hold si to bůh nepřál, tak nic, jde se dál (samozřejmě paušalizuju). Základní myšlenka křesťanství byla dobrá, což o to, ale historie ukazuje, že prapůvodní myšlenky upadly hodně hluboko v zapomění a to už ve středovaěku, o kterém tady Pletan hovoří. Touha pomáhat, zachraňovat lidi atd, to, co se vkládá Ježíšovi do úst, to je všechno fajn. A jak to dopadlo? Ten, kdo to chtěl skutečně dodržovat byl touto institucí zlikvidován (zůstanu v čechách a vzpomenu pouze Jana Husa a potažmo Řád jednoty bratské). Od těch původních myšlenek církev zdrhla hoooooodně daleko a nyní už je to jen póza, ukázka toho, jak je možné demagogicky rozpoutat masovou podporu čehokoliv (církev, komunismus, fašismus, demokracie, diktatura, každá doba má své prostředky a záleží jen na nás, čemu věříme, co si vybereme). Církev se totiž ve finále zvrhla pouze v instituci hromadící majetek na úkor věřících (ož ve středověku - desátky, odpustky,atd., v podstatě to pokračuje dodnes, jen rafinovaněji). Nechci nikoho urážet, každý máme to své, čemu věříme a jak jsem naznačil, všechno má svoje pro a proti, nebudu obhajovat žádnou pozici. Věřím sám v sebe, ve svoje schopnosti. Když s něčím nesouhlasím, bojuju s tím. Tak, abych druhému neškodil. Dělá (dělala) to i tvoje církev?
BTW: Jsem ateista (jak jsi pochopil) a přesto s potraty nesouhlasím. Podle mě je oprávněný pouze pokud těhotenství ohrožuje život matky. Lepší když zemře plod a rodiče zplodí nový, než aby zemřela matka s plodem a nebyla možnost další reprodukce. Prostě pragmatismus nade vše :-)))

Jen abych uplně neodbočoval od článku - tento člověk má můj neskonalý obdiv. Přeji mu do života jen to nejlepší.
Karelodpovědět 
    Re: :-)05:36:29 16.03.2009
Zatím se mějte climbíci jdu vykoupat jednu milou komunistickou babičku, přebalit jednu jeřábnici, posloužit jednomu v 68 vyhozenému plukovníkovi a táááák. Zatím plaťtě odpůstky státu a můžete zkouknout i další filmy od uživatele MILOSLAVJMP případně k nim tam napsat i komentáře.
Pletanodpovědět 
     Re: :-)11:46:39 16.03.2009
O tom to je. Ty si myslis ze kdyz pomahas lidem tak napravis nakej hrich ci co. Cely krestanstvi je o tom ze kdyz neco poseres tak se pomodlis a mas svedomi cisty. Nemam nic proti vire. Ale proti principum krestanstvi - pomodlit se popripade se jinak potrestat a sem z toho venku...
R.odpovědět 
     Re: :-)12:29:03 16.03.2009
Cau. Mohl bych poprosit jak zní jmeno udajneho MILOSLAVJMPa?
Díky
Petrodpovědět 
    Re: :-)16:56:08 16.03.2009
Víš jaký je rozdíl mezi komunistickou stranou a katolickou církví?

Komunisti se neomluvili a nezřekli špatných ideálů, ale katolická církev ano. Víš co se mi na křesťanství líbí? Odpuštění.

Nedávno jsem četl, že v severní koreji jeden kazatel obrátil člověka, který mu umučil rodiče. Tento člověk již několi let pracuje pro charitu a je odhodlán jit svědčit a činit pokání za své zločiny.

Myslím kluci, že máte málo informací o křesťanství přímo z jeho zdrojů.

Pletanodpovědět 
     Re: :-)13:15:10 18.03.2009
Přesně tak. Husa upálili na začátku 15. století (1415) a omluvili se koncem 20. století.

Velmi pokrokové!
Syslikodpovědět 
   Re: :-)14:09:09 16.03.2009
jj, zakázat kondomy, pomodlit se proti AIDS, prodávat odpustky, tvářit se svatě a pomlouvat za zády, hrozit peklem a nepřipouštět jiný názor...
Matyodpovědět 
    Re: :-)15:14:30 16.03.2009
Jo s tema kondomama je to nehezkej for od krestanskych blabolmanu.
R.odpovědět 
    Re: :-)16:40:39 16.03.2009
pletanspam
Pletanodpovědět 
     Re: :-)17:03:32 16.03.2009
Jenom pro kontrolu, jak stará je Země? Šest tisíc let?
pbla4024odpovědět 
      Re: :-)18:52:54 16.03.2009
To nevím, ale vím, že datovací metody nejsou přesné protože se neví co na horniny působilo na začátku. Zrovna včera jsem viděl film o Turínském plátně kup si ho u Paulínek v knihkupectví v blízkosti Bílé labutě tam je na tohle téma datovacích metod mnohé.
Pletanodpovědět 
       Re: :-)19:38:43 16.03.2009
Datovací metody jsou dost přesné na to, aby stáří stanovili na čtyři a půl milirdy let. Kniha, která tvrdí, že je to šest tisíc let, je špatně.
pbla4024odpovědět 
        Re: :-)20:05:12 16.03.2009
Kup si to video o Turínském plátně. Tyhle metody jsou schopny určit čerstvě spadlému listu ze stromu i 400 let...

Problém je tu i s Galapágama. Ty "ještěrky" jsou prý starší než ostrovy samotné.
Pletanodpovědět 
         Re: :-)20:11:17 16.03.2009
Tak znovu. Jak stará je (podle správného křesťana) Zeměkoule. Stačí číslo.
pbla4024odpovědět 
          Re: :-)20:47:56 16.03.2009
Zjisti si co na to říká např. fyzik katolík Grygar. Apropos já nejsem ten který je tu od toho aby hodnotil kdo je správný a kdo ne. Dobrou noc.
Pletanodpovědět 
           Re: :-)20:53:50 16.03.2009
Špatný pokus, u Grygara jsem měl pár přednášek. Tak znovu, jak stará je Zeměkoule?
pbla4024odpovědět 
            Re: :-)21:42:23 16.03.2009
Nedalo mi to. Jak je stará země nevím a ani mně to nezajímá. Bible říká něco v tom smyslu co je u nás tisíc let u Boha je jeden den. Takže se může jednat i o miliardy let, ale také nemusí. Katolická církev není v rozporu s tím co tvrdí součastná věda. Pro spásu našich duší to však nic neznamená.
Pletanodpovědět 
             Re: :-)22:31:11 16.03.2009
Katolická církev je s vědou v rozporu často a ráda. Co že to církev tvrdí o evoluci?
pbla4024odpovědět 
              Re: :-)05:19:30 17.03.2009
O teorii velkého třesku zrovinka říká, že Bůh tímto způsobem mohl tvořit.
Pletanodpovědět 
               Re: :-)10:20:13 17.03.2009
Vy krestani jste legracni :)
-rw-odpovědět 
                Re: :-)12:56:29 17.03.2009
To je racionální argument jak noha.
odpovědět 
             Re: :-)23:52:28 23.03.2009
Kdopak to říkal, že darwinismus je pseudointelektuální hříčka bezvěrců a jediná správná teorie je kreacionistická...
Asi nějaký fanatický pohan, ne?? :-))
hraesvelgrodpovědět 
        Re: :-)10:50:11 17.03.2009
Datovaci mechanizmi sou dost presne.. btw Zeme je stara 5.5 milird let.
R.odpovědět 
     Re: :-)10:54:35 17.03.2009
Rekl bych ze si uplne stejny jako skinheadi a jini co popiraji holokaust ve druhe svetove. Potazmo tvrzeni nekterych ze v koncetrakach zemreli lide v radech tisicu. Vylozenej nesmysl nicmene v dusledku sve viry a presvedceni melou porad to same do kola. Co se tyce potratu jsem stale presvedcen ze nejvetsi pricina umrti lidi je kariovascularni (zdravotni pricina).
R.odpovědět 
      Re: :-)13:02:20 17.03.2009
Potrary zavedl Stalin a eutanazii Hitler. Ten kdo to schvaluje je jako oni. Halík a jemu podobní proti tomu bojují, tak nesuď když do lidí nevidíš!
odpovědět 
       Re: :-)13:32:21 17.03.2009
Soudim lidi podle toho jak se vyjadruji. O tobe uz vim taky dost na to abych vedel ze si demagog.
R.odpovědět 
        Re: :-)15:52:42 17.03.2009
Nesuď abys nebyl souzen protože ti největší lumpové na planetě měli vyjadřování na jedničku jinak by nemohli vymýt mozky mnohým.

Podobné je to se šatama. Jak zpívá Werich šaty dělají člověka, ale nedělají duši je pravda odvěká.
Pletanodpovědět 
         pletan spam21:26:32 17.03.2009
ještě k tomu že vaše víra neni v rozporu z vědou... když hodně rejpnu , život Ježíše - co na to říká ta moderní věda Pletane a jak na to reaguje církev? pravda o Ježíši , jeho životě a následných pokusech církve ututlat skutečnost... ničení a zabíjení až téměř do současnosti? stejně tak jak ty říkáš , že potrat je hnus , já říkám že křesťanství je hnus...nikdy sem to nikomu neřekl, ale když vidím jak Ty tady vnucuješ svoje názory,proč bych na to nereagoval názorem svím... Měl bys toho nechat... nikoho to tu nezajímá... napiš radši jak si byl lízt o víkendu...to si každej přečte radši....
Petrodpovědět 
          Re: pletan spam22:23:45 17.03.2009
souhlas s petrem,...sem krestan a je celkem desivy cist jak to tu nicis, mel by sis zkusit najit jinou diskuzi, kam muzes vychrlit pravdy tim "svym" - uplne jetym zpusobem ....jsem si jistej, ze mnoho a mnoho lidi, ktery si viry vazi a je pro ne dost osobni veci v zivote se za tebe stydi...a nez sem zacnes znova neco zvracet ´- tak tenhle prispevek se vubec netyka tematu(v clanku) ale jen a jen tvyho zpusobu psani....radsi jdi dal s klidem pomahat lidem a nekecej u toho...U Tebe mlceti-zlato, asi i platinovy...ber to jako radu do zivota, sdelovat nazor jde i lepsim zpusobem a jestli je pro Tebe nemozny udrzet se bez svych vylevu, tak zkus si najit stranky jiny. Predem diky
aodpovědět 
      Re: :-)23:10:51 17.03.2009
Kardiovaskulární příčina, buhehehe, no tak to každopádně. Srdce nakonec přestane tlouct ať už tě vykuchaj jako nenarozenýho, nebo zemřeš z jakékoli jiné příčiny. Když pitva nenajde jiný důvod, označí za příčinu smrti srdeční příhodu. Něco se tam napsat musí, je to takový medicínský folklór...
Bébulodpovědět 
       Re: :-)11:11:12 18.03.2009
ty nejsi Bebul ale Blabol...
R.odpovědět 
        Re: :-)12:28:22 18.03.2009
PLETAN je BŮH!!!!
slabouchodpovědět 
         Re: :-)23:10:41 25.03.2009
Ne, Pletan je zakomplexovaný exhibicionista, mám z něj pocit, že těmi svými keci převědčuje hlavně sám sebe. Nejlíp bychom všichni udělali, kdyby jsme na něj vůbec nereagovali, to by ho to pak snad přestalo bavit.
KarelKodpovědět 
      Re: :-)00:01:18 24.03.2009
To je podle mě něco trochu jiného.
Myslím, že většina těchto "popíračů" jen upozornuje na očividné lži s holokaustem spojené a jeho zneužívání fašistickým státem Izrael.
hraesvelgrodpovědět 

 přednáška11:33:32 17.03.2009
ahoj, jaký to bylo? referujte a přehánějte;)
zvědavýodpovědět 
 Re: přednáška13:23:17 17.03.2009
takze, ja osobne som si s philippom super pokecal.Fireshow bola tiez na urovni. Prednaska bola vynikajuca, philippe je velky vtipkar a silna osobnost, no na druhej strane bolo nas tam okolo 10!!okolo sa liezlo a celkova atmosfera bola velmi zla.A este naviac ludia nanho dost zazerali..co k tomu dodat?
PS:nema niekto mail na Philippa Ribiera?
vladoodpovědět 
  Re: přednáška17:42:40 17.03.2009
Ahoj!urcite je na jeho strankach...viz odkazy vyse
dominikaodpovědět 
   Re: přednáška17:52:46 17.03.2009
práveže som tam našiel mail, ale je zlý, nejde mi to naň poslať..ak by ho niekto mal, tak prosím sem s ním :)..vďaka
vladoodpovědět 
    Re: přednáška09:38:22 18.03.2009
Ahoj, pošlu ti ho mailem.
 Standaodpovědět 
     Re: přednáška11:20:52 18.03.2009
Díky moc Stando :)
vladoodpovědět 
 Re: přednáška15:08:17 17.03.2009
Na přednášce nebylo skoro nic slyšet, ozvučení bylo naprosto katastrofální. Slyšet bylo jen v bezprostřední blízkosti. Dělat takovouhle akci přímo na umělé stěně možná není to pravé ořechové. (Lidé si zaplatili už tak drahý vstup (SmíchOFF) a tohle jim ještě ubralo několik linií.)
V jedné chvíli jsem slyšel, jak Philippe referoval o extrémně odmítavém přijetí v Řecku, kde jsou lidé údajně díky nějakým pověstem hrubě odmítaví vůči takto "odlišným" lidem. V tu chvíli jsem si všiml něčeho OMRAČUJÍCÍHO, totiž kontrastu mezi Philippem a onou bohyní, co stála vedle něho a překládala. He was the most astonishing contrast to the tall, thin, black haired woman... V Řeckých bájích či pověstech stál po Afroditinom boku Hefaistos, musel to být podobný kontrast... A on mluvil zrovna o Řecku. Možná to byla náhoda, že zrovna v Řecku?!
Abych se přiznal, poslechnout si část přednášky jsem zprvu rozhodně nešel kvůli Philippovi, ale právě kvůli té bohyni vedle něj. A teprve přitažen tímhle mocným magnetem, jsem si nakonec mohl vychutnat i některé z jeho neuvěřitelných příhod.
Bébulodpovědět 
  Re: přednáška09:08:46 18.03.2009
Souhlas s Bebulem s tim bodem o spatnem ozvuceni a miste obecne. Prisel jsem si zalizt a netusil jsem co tam v koutku probiha, kdyby to udelali mimo lezecky kout, bylo by to asi lepsi, takhle jsme mel dojem ze jde jen o uzavrenou spolecnost :) Moje chybka. Na Phillipa jsme ze zacatku taky koukal jako vejr, to ten jeho uces :) Ale pak me naprosto dostal tim co umi na stene, i vzhledem k rozsahu pohyblivosti zminene v clanku.
-rw-odpovědět 
   Re: přednáška09:52:56 18.03.2009
Ano, s tím ozvučením a hlukem a provozem na stěně se nám to nepovedlo. Bylo to poučení a první zkušenost pro většinu z nás zúčastněných na organizaci. Snad se to příště, jestli při něčem budu zas ještě takto entuziasticky pomáhat, povede líp, ale díky v každém případě za zájem, a Dominice (bohyni) ze odvahu s minimálním časem na přípravu do toho jít na základě mé výzvy v diskusi zde pod článkem :)
 Standaodpovědět 
 Re: přednáška16:25:57 17.03.2009
Síce Philippe nie je môj typ a tak asi ako aj drvivá väčšina som bola v prvých minútach šokovaná jeho zjavom (najviac asi z účesu)...
Je však úžasné, že sa nenechal vytlačiť na okraj spoločnosti, ale naopak, postavil sa do čela skupiny handicapovaných ľudí, aby im ukázal (a nielen im), že môžu prežívať zaujímavý život. Je to úžasné aj preto - keď si uvedomím – koľko zlého musí cez neho každý deň prechádzať - kedže v ľuďoch vyvoláva rôzne emócie. Verím, že chalan si uvedomuje, že medzi nami pobehuje hromada ľudí s oveľa horšími "handicapmi", len to vedia šikovne skrývať. Naozaj zriedka si to o niekom pomyslím, ale u Philippa je nad slnko jasné, že je hrdina. Držím mu palce v jeho ďalších výkonoch :-)
Micaodpovědět 

 Foto dne:
Patagonia
Dorothy, 7
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
jak to bylo doopravdy? | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Problém na sestupu | bezcitnosť | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Nějaká ta smutná fakta |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (82)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 364 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 319 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 288 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 289 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 262 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.