Doplněny fotky
V posledních týdnech se někteří z vás mohli dozvědět to, že se na levém břehu Labe pracuje na sanaci skal v blízkosti věže Kazatelna. Chtěli bychom touto cestou upozornit na to, že chomutovská firma Strix začala s ničením věže Kazatelna.
Původně byli zaměřeni na lokalitu hned vedle věže. Každý den 7 dní v týdnu zde celý den pracují sbíječky a téměř bez přestání jde slyšet padání velkých bloků skal. Každý, kdo zná Labské údolí, tak ví, že pokud bude tato firma postupovat stejným způsobem, tak může v následujících letech rozbít celý Labák. Firma se v dnešních dnech přesunula na věž Kazatelna. Na tuto věž vede několik velice krásných cest a dva na Labák jedinečné projekty. Pokud se nebude nic dít, tak o tyto cesty v následujících dnech přijdeme. Dělníci se v dnešních dnech usadili právě nad převislou deskou těchto cest a začínají skálu loupat jako perníček. Proč? Kdo řekl, že je tato skála nestabilní? Pokud bude mít firma stejné měřítko pro celý Labák, tak to asi o něj pěkně brzo přijdeme. Existuje přeci více šetrnějších způsobů, jak sanovat skály. Labák je unikátní skalní oblast, kterou bychom si měli bránit, aby byla co nejdéle stejná, bez ohledu na barvu rukou.
Viz také:
dolnizlebcompany.com
Kazatelna
foto: DZC
Sanace skal, věž Kazatelna vpravo, cesty končí v pravé části věže, kde je vidět práce dělníků
foto: DZC
Aktuální fotoreportáž:
svět se v prdel obrací | 09:48:53 28.10.2009 | Když vzpomenu na dlouhosáhlé nekonečné diskuze o magnésiu, vyvolává mi to úsměv na tváři...Řeší se tu do strhání takové malichernosti a pak se tu jen tak zničí kompletně celá věž...A ochranáři jak vidím jsou asi na dovolené...(za prachy z tohohle projektu samozřejmě:) | Hurvajz | odpovědět |
  | Re: svět se v prdel obrací | 16:24:23 28.10.2009 |
| Pletanek | odpovědět |
  | Re: svět se v prdel obrací | 14:29:09 29.10.2009 | Byl jsem se tam v sobotu podívat a je to fakt peklo !
Je velice "bizare" když se vzpomenu že před 2 lety dostal Adam Ondra pokutu za lezeni s MG o 100 m dál vlevo za THC na Protěžovou !
Kde jsou ti Zelení rádobijci nyní ?
Věřím že zas potkám nějakého ochránce tradic v Labáku co bude bojovat za lepší zítřky na písku ! | david peterka | odpovědět |
  |   | Re: svět se v prdel obrací | 14:44:05 29.10.2009 | No jo Peterko tax to asi nechal jen na těch ochráncích, tak se sám snaž | tom | odpovědět |
  |   | Re: svět se v prdel obrací | 15:00:48 29.10.2009 | Poznámka OT, jen pro pořádek : Adam nedostal žádnou pokutu. Jen mu ČHS snížil sponzorskou částku, protože se provinil vůči jeho pravidlům. | | odpovědět |
  |   |   | Re: svět se v prdel obrací | 22:00:02 29.10.2009 | oprava....
http:// www.edisk.cz/stahni/71249/Labak_Kazatelna.zip_ 17.06MB.html | | odpovědět |
  |   | Re: svět se v prdel obrací | 01:18:15 11.12.2009 | Jsou to pokrytci, nemam slov. | Petra | odpovědět |
  | Re: svět se v prdel obrací | 21:53:46 29.10.2009 | Pár fotek ke stažení zde: http:// data5.edisk.cz/ stahni/71249/Labak_Kazatelna. zip_17.06MB.html ( zase mezery...) | O.B. | odpovědět |
chko | 09:50:44 28.10.2009 | na lezci umístěný článek asi nic nezmůže. lépe bude přímo se obrátit na správu CHKO...
jinak teda hláška: "... Na závěr slovo geologa : Labské údolí , Sněžník nebo třeba i Písák v Adršpachu jsou Státním fondem nerostných rezerv, což v praxi znamená, když se stát rozhodne v těchto lokalitách obnovit těžbu, nikdo mu v tom nemůže zabránit. Přeji hezký den……………." na webu džc mě fakt dostala! | step | odpovědět |
ze stránek firmy Strix - a tom to je.... | 10:10:47 28.10.2009 | (23.09.09) Podepsána smlouva na Ministerstvu průmyslu a obchodu V tomto týdnu jsme z Ministerstva průmyslu a obchodu obdrželi podepsanou smlouvu na poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzkum a vývoj. Ve spolupráci se společnostmi : - Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR, ARCADIS - Geotechnika a.s., a SG - Geoprojekt, spol. s.r.o. hodláme vytvořit sofrware systematizace bezpečných, spolehlivých a ekonomicky optimálních opatření pro sanace skal a skalních svahů. Výzkum a vývoj již začal a bude probíhat do roku 2012. Celková hodnota projektu přesahuje 24 mil Kč. DD | DZC | odpovědět |
  | Re: ze stránek firmy Strix - a tom to je.... | 15:00:46 28.10.2009 | Cavec DZC a ostatni.
Vzhledem k tomu ze jsme v CHKO a budoucim NP, tak mam za to ze o takovych akcich musi rozhodovat nekdo nezavisly. Kdo? Na strankach jedine zminene statni firmy : Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR
jsem mezi projekty nic nenasel, nejspis ale blbe hledam. Studie, ktera eventualne rozhoduje o rizikovosti skaly (pro co a pro koho je vubec nebezpecna) a duvodech nasledne sanace by mela byt verejne pristupna, jenda se totiz o AV CR a publikace a zpravy o cinnosti se zverejnuji. Ale jak rikam nic sem nenasel. Dale firma musela dostat vyjimku na prace v CHKO, zase vyjimka musi byt radne oduvodnena. Minimalne jsou zde tri verejne statni instituce:
Ministerstvo obchodu a prumyslu, USMH AV CR, Sprava CHKO LP, vsechny tri jsou verejne dotazovatelne, kritizovatelne a zalovatelne (ma-li nekdo podezreni)... psat soukrome firme sro. ci a.s. at nevydelava je <I>^3. Hledal bych vic, ale musim delat neco jinyho, sorry a zatim | Laco Šaolin | odpovědět |
  |   | proc tato vez? | 15:17:58 28.10.2009 | apropo, osobni nazor, - i to ze se jednou ocekava ze nekde neco samovolne spadne, neni duvod k sanaci, pripad je trochu podivny, ale misto si jen spatne vybavuju (je-li vez naklonena, klouzavy podlozi, etc a pak jsou veci co vidi jenom pristroje)...
.. by totiz mohl nekdo podat zadost na vytezeni udolnich vezi na Levym brehu, protoze existuje potencialni moznost zriceni na zeleznici. Doufam tedy ze se nejedena o prevenci s ochranym vyznamem "helmy proti padu meteoritu", pak by se jednalo o tunelovani penez danovych poplatniku... | l. | odpovědět |
mago | 10:23:34 28.10.2009 | presne, hadali jste se jak banda blbcu o magneziu,udelovali tresty a ruzne dalsi p*coviny.... vlastne DOBRE VAM TAK!!! | | odpovědět |
  | Re: mago | 14:00:50 28.10.2009 | nepraš tu s Mg - to je otázka na hodnotu výstupu a tradice - toto je prasárna naprosto jiných rozměrů..:O( | blm | odpovědět |
........... | 10:29:35 28.10.2009 | no kluci, napíše sem někdo pod tohle, že magnézium je neestetický a poškozuje skálu? existuje někde vyjádření CHKO k téhle formě "sanace"? | rosťa štefánek | odpovědět |
  | Re: ........... | 11:13:14 28.10.2009 | nenapise. jde o love. chko dostane hroamdu love co si rozdeli mezi sebe,tak proc by zbytecne psali do diskuzi,kdyz si zrovna vybiraj novy kary?
| | odpovědět |
Zastavte destruktivní práce! | 10:42:14 28.10.2009 | Napsal jsem email fimě Strix Chomutov ať zastaví ničení skal v Labském údolí.Možná to nebude žádný účinek,ale měli by se dozvědět že stím taky někdo nesouhlasí. | Cuba | odpovědět |
  | Re: Zastavte destruktivní práce! | 11:14:20 28.10.2009 | jo tyvoe,tez placnu rukou do vody | | odpovědět |
  |   | Re: Zastavte destruktivní práce! | 10:22:42 29.10.2009 | Tak plácej, až budem plácat všichni fšude, tak si určitě někdo všimne...já asi plácnu e-mail do nějaké televize... | Jirka | odpovědět |
svinstvo | 11:03:59 28.10.2009 | to chce bojkot. zavesit se na skaly a zamezit tak moznost pracovat delnikum -> prijede majitel firmy -> prijede policie -> mozna tv znova -> zacne se o to zajimatvic lidi... v teto fazi je to asi jedina a posledni moznost... jj obstrukce jsou preci legitimni - nasi senatori nam davaji priklad | Honza | odpovědět |
  | Re: svinstvo | 16:00:11 29.10.2009 | souhlas | PetR | odpovědět |
čhs | 11:16:02 28.10.2009 | a co na to čhs?! | | odpovědět |
Strix | 11:47:14 28.10.2009 | Strix pochopitelně pouze realizuje projekt, za kterým stojí odborné posudky (obvykle je dělá bývalá Geotechnika a.s. - dnes už se jmenuje jinak), celkem rozsáhlá koncepce a značné investie(na levém břehu to byla stavba železničního koridoru, na pravém se nejspíš sanuje kvůli silniční komunikaci pod skalami). Není tedy na místě obracet se přímo na Strix.
Na podobných záležitostech se dá většinou napdanout způsob výběru firmy - stav skal bývá často označen za havarijní, tím pádem se nemusí dělat výběrové řízení a napakuje se kdekdo (a nejmín ti, co tam dělají)- samozřejmě nevím, jak to bylo v tomto konkrétním případě. Sanace jen tak neskončí, protože s trochou "dobré" vůle se za nebezpečný dá označit celý Labák -
každopádně jde o dobrý byznys,
Řekl bych, že jakékoli protesty jsou bez šance, samozřejmě chápu to rozhořčení, i mně je to líto. | OS | odpovědět |
mg | 11:51:07 28.10.2009 | Ted se ukaze,jak velmi hojna skupina MAGO-resicu dokaze resit takovyto problem | kl | odpovědět |
... | 12:35:04 28.10.2009 | problémy s mágem řešil každý, kdo byl tímto problémem aspoň trochu dotčen, což znamená celý čhs a velká hromada lezců a dokonce i nelezci. O tomhle problému, vzhledem k jeho dopadu na veškerou lezeckou i nelezeckou obec, by se měla objevit zpráva nejmíň ve večerních zprávách v televizi. Jestli se o tomhle nezačne mluvit ve větším měřítku a s větší publicitou než o problémech s magneziem, začnu si skoro říkat, jestli tady ten český horolezecký svaz vůbec k něčemu je a řekl bych, že nebudu sám. Tím samozřejmě nechci rezignovat na jakékoli akce pořádané proti ničení jedné z nejvýznačnějších oblastí pískovcových skal u nás. Vezměme jim ty zbíječky a nacpěme je do prdelí těm, co o tomto rozhodli... | | odpovědět |
narez | 12:40:07 28.10.2009 | Jo, tak ted se ukazte - tim apeluji na lidi co skutečně chtějí řešit závažné problémy.. | Jackal | odpovědět |
Zmrdi, zmrdi, zmrdi | 14:23:14 28.10.2009 | Zmrdi, zmrdi, zmrdi......Hlavne ze ochranari maj plnou hubu kecu a sracek co se smi a nesmi , ale ted se nic neresi....a takovou picov..nu jako MG resi!!! Jsem proti lezeni s Mg ale v porovnani s timhle mi to prijde trapny. Mara | mara | odpovědět |
  | Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi | 15:03:17 28.10.2009 | hlavne že ochranaři mektaj furt že horolezci kteří choděj do skal způsobujou erozi pudy...
| kuba | odpovědět |
  | Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi | 17:23:13 28.10.2009 | Máro, jako občan máš plné právo se optat a chtít informaci, jakým způsobem byl tento zásah do přírodního prostředí projednán a povolen, na základě jakých studií atd. Správa CHKO Labpis ti určitě na tvoji žádost o poskytnutí informace odpoví, tak jak ji to předepisují příslušné zákony a vnitřní postupy organizace AOPK. Počítej s tím, že podle rozsahu požadované informace může být (opět v souladu se zákony) toto poskytnutí informace zpoplatněno. Sama žádost má také povinné náležitosti, buď si je zjisti prolistováním zákona, nebo se na ně optej předem, aby ti to nemuseli vracet k doplnění - zbytečné průtahy. Pochopitelně platí také nějaké (zákonné) lhůty.
Protože se nejdena asi o akci, která se dohodla někde per huba, domnívám se, že to buď šlo přes nějaké správní řízení, posuzování vlivu na ŽP, vliv na lokality Natura 2000, Ptačí oblast atp. a tam byla účastníkem příslušná obec. Tam by ti také příslušné informace měli poskytnout, ale právě obce a města mají obecně s aplikací zákona o poskytování informací dost problémy.
Doufám, že neočekáváš, že pracovníci Správy CHKO Labpis se na tomto webu do takto vedené diskuze zapojí. Tak naivní snad nejsi. Samotný titulek tohoto příspěvku by na některých českých webech byl důvodem pro odstranění příspěvku. Já vím, Jirka Sika na to nemá čas a lidi, takže mu sem líta tahle stoka. Což je škoda především pro ty, kteří mají trochu jiný styl uvažování a nepíší své příspěvky v afektu a slovníkem páté cenové skupiny. Jsem totiž přesvědčen, že i někteří pracovníci SLABPIS tento web občas skenují, ale pochopitelně do této žumpy už pak nevstoupí.
A pochopitelně otázka na závěr - na co vy horolezci máté svůj svaz - máte ho tak silný a s takovou autoritou, jakou mu vy sami vybudujete. zatím narůzných stránkách spíše čtu urážky a nadávky. A jakou mohou mít potom zástupci svazu vážnost při jednáních.
zdra
hli
P.S. Situaci v Labáku absolutně neznám, byl jsem tam naposledy v roce 1985 a to ještě na pravém břehu, takže k problému se po věcné stránce opravdu nemohu vyjádřit.
| Hlína | odpovědět |
  |   | jako obcan..? | 19:45:50 28.10.2009 | zaujala me formulace v uvodu - jako obcan mas pravo..atd. Znamena to ze kdyz nejsem obcan (napr na obcanstvi cekam ci jsem pouze obyvatel s docasnym vizem ci tak neco), informaci neobdrzim?
| Ďura | odpovědět |
  |   |   | Re: jako obcan..? | 20:30:13 28.10.2009 | Milý právní puristo, je to sice zajímavá a šťouravá otázka, ale v kontextu tématu poněkud mimo.
Hlína | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: jako obcan..? | 22:00:54 28.10.2009 | proste NEVIM by bejvalo stacilo. | Ďura | odpovědět |
  |   | Re: andele, andele, andele | 21:37:59 28.10.2009 | Jsem si jisty, ze andele ze spravy Labpis odpovi. Dle vsech zakonnych pozadavku, pod- i nad-zakonnych predpisu, vyhlasek a narizeni. Jenom jestli nebudou presprilis vytizeni rozsirovanim NP do Tise. Aby jim totiz na takove drobnosti, jako je rubani skal po tunach, jeste zbyl cas.
V pate cenove vedle zumpy jsem tuhle zaslechl, ze cim vic papiru, tim cistsi p.del. Ale asi jsem to spatne pochopil. | Radek J. | odpovědět |
  |   |   | Re: andele, andele, andele | 12:05:08 29.10.2009 | ...působení skalní čety v Tisý je nabízeno jako jeden z bonusů při případném rozšíření NP. Jestli to bude skalní četa s takovouhle razancí, tak se máme mna co těšit :-(
Koneckonců lízt se dá třeba i vedle těch ocelovejch sítí na kotvení skal. Jednu maj v Orpíru, jednu třeba v Arcu (v tom údolí na Madonu di Campiglio), jednu jsem letos viděl i v Chiavenně... | Papouš | odpovědět |
Protest! | 14:46:06 28.10.2009 | Jestli si mám pod slovem SANACE představit ZBIJEČKU tak proč KU*VA tímto způsobem neopravili například chrám Sv. Víta na Hradčenech????????? (Kdyby někdo zničil chrám, tak se dám pořád spravit, ale kulturní hodnota klesne. Když někdo rozbije skálu už to nikdy nebude skála). Kdo za tím stojí dostane ode mne pěstí! To mu slibuju! | Hašiš | odpovědět |
  | Re: Protest! | 15:00:40 28.10.2009 | ne tohle ne to se musi zastavit:(( | kuba | odpovědět |
slovo inzenyrskeho geologa | 15:04:59 28.10.2009 | Malinko prehnana debata zda se mi. Pokusim se malinko nastinit a snad osvetlit situaci: Na projektech sanace nestabilnich skalnich sten (predchazeni riziku skalniho riceni) obydlenych a clovekem hojne vyuzivanych piskovcovych skalnich oblasti severnich Cech pracuji predni ceske geotechnicke firmy (Arcadis Geotechnika, AZ Consult, Geotest a dalsi) ve spolupraci s pracovniky Akademie ved CR - Ustav struktury a mechaniky hornin. Projekty sanaci zpravdila vychazi z vysledku dlouhodobych (az 10 i vice let) mereni v terenu, inzenyrsko-geologickeho mapovani zajmovych uzemi, matematickeho modelovani, stabilitnich vypoctu atd. To vse samozrejme ve spolupraci s prislusnymi organy SCHKO atd. Je treba si uvedomit, ze to stoji nemale penize a ani nahodou se to nedela bezduvodne a bez rozmyslu (uz vubec ne pro profit interesovanych firem a vedcu). Jako vse v prirode podleha vyvoji, tak i nektere steny ci veze Labskeho udoli zakonite nevydrzi dalsich sto let, jelikoz se na plastickem jilovitem podlozi okrajove megabloky kvadrovych piskovcu naklani a drive ci pozdeji musi dojit k jejich zriceni do udoli jak tomu v geologicke historii bylo, je a bude. Jde tedy jen o nutne kroky pro zajisteni bezpecnosti osob (obyvatel, houbaru, lezcu...) a ochrany majetku. | behy | odpovědět |
  | Re: slovo inzenyrskeho geologa | 15:44:33 28.10.2009 | to je jasny že labske udoli nevydrží dalších 100let když ho rozbijou zbíječkou.. | | odpovědět |
  | Re: slovo inzenyrskeho geologa | 15:54:32 28.10.2009 | Mám také pocit, že debata je přehnaná a zbytečně hysterická, už jen proto, že sanace probíhají stále - ve stejné míře už několik let a v poněkud menší míře několik desetiletí - a nikomu to zde nestálo za zmínku.
Ono se totiž pro lezce v podstatě nic nezmění - případ, kdy se sanace dotkne lezeckého terénu tak jako v tomto případě, je ojedinělý. Naopak sanace spoustě výškařů, mezi nimiž jsou často i aktivní lezci (!)přináší práci.
Z ekonomického hlediska je, myslím, výhodnější volné bloky zakotvit, zasíťovat nebo podezdít, než rozebrat. Nad druhou stranu je docela levné je rovnou odstřelit, pokud to ovšem je možné. Že v tom všem jde VŠEM zúčastněným o pěkné peníze, to mi nevyvrátíš, dělám to dost dlouho. | OS | odpovědět |
  | Re: slovo inzenyrskeho geologa | 16:26:07 28.10.2009 | Na otázku, do jaké míry je za podobnými akcemi financovanými ze státních zdrojů a grantů motivace skutečně praktická (tak, jako píšeš v tomto případě: "ochrana majetku a zdraví..." nebo zda se jedná opravdu spíše o výdělek zainteresovaných firem a osob, ať si odpoví každý podle svého svědomí a zkušeností.
Mě by zajímalo, na jakém základě byla pro tyto práce vybrána právě tato lokalita. Rozhodně nejsem v tomhle oboru odborníkem, ale ve Žlebu jsem poměrně dost let bydlel a vím, že na pravém břehu je celá řada nestabilních skalních útvarů, které byly dlouhodobě sledovány a u kterých určité hypotetické riziko pádu hrozí (např. jižní deska Trůnu, obecně jich je většina mezi Hřenskem a Belvedérem...) Nijak zvlášť by mě proto nepřekvapilo, kdyby tyto práce probíhaly na některém z těchto bloků, i když po zkušenosti, jakým způsobem tyto sanace probíhaly ve Hřensku si myslím, že se často jedná o zbytečné plýtvání penězi živené mediální hysterií. Nikdy jsem ale nezaznamenal, že by podobné monitorovcí akce probíhaly na levém břehu, potažmo v okolí masivu Kazatelny. | rosťa štefánek | odpovědět |
  | Re: slovo inzenyrskeho geologa | 16:51:07 28.10.2009 | Labak a nejen on je unikatni tim ze vznika sam a zanika sam od sebe, kdyz odstrelime kazdou skalu co jednou ma spadnout a porazime kazdej strom co muze ve vetru spadnout tak si to tu pekne dok... . Cedule pod stenou "Houbari jdi dal, v pristim tisicileti se hodlam zridit" by mohla treba stacit, | l. | odpovědět |
  |   | Re: slovo cestinarky | 16:54:07 28.10.2009 | jo v pristim tisicileti bych se chtel zridit:)), skalu nechame radeji zritit, pardon | l. | odpovědět |
  | Re: slovo inzenyrskeho geologa | 18:36:50 28.10.2009 | Je jasné, že se někde sanovat musí. S tím souhlasím. Ale přeci existují jiné způsoby, které zachovají přírodní ráz krajiny. Dnes když se postavíš na vyhlídku na Belvederu, tak nepochopíš co uvidíš před vlastníma očima. Evidentně se zde firma snaží udělat co nejvíce práce na jednom místě.Místo toho, aby se soustředili pouze na to podstatné. Rubou téměř do všeho a ještě k tomu to téměř vše půjde pod pletivo. Kdo někdy lezl Očistec nebo cesty okolo, tak si jistě pamatuje jak zdejší les a skály vypadali. Tak na to teď zapomeňte. Nikdo z Vás ani Vašich dětí už takový pohled mít nebude. Vítejte v kamenolomu. Mimo jiné Martin T. zde byl dnes něco fotit do jeho Bc.práce a v den svátku zde bylo okolo 30 dělníků. Je všem doufám jasné, proč zde firma pracuje témeř nepřetržitě každý den. Že by hrozil pád skal? Kdo z Vás si pamatuje, že by zde kromě Hřenska něco spadlo? Já zde lezu 13 let a jediný co spadlo byla deska na Zrcadle, což nikdo vážně nečekal.
PS: článek z děčínského denníku tady:
http://decinsky.denik.cz/ zpravy_region/ skaly-sanuji-nesetrne- tvrdi-horolezci-20091027.html (odstraň mezery)
Přeberte si to samy, kde se tahá za nitky.....
| O.B. | odpovědět |
"starý dobrý časy" | 16:36:31 28.10.2009 | Kdysi dávno když, ještě fungoval Bělinův bivak pod Duhovou, tak někdo napsal do bivakovací knihy :" Jen si pište pisálkové, jen si sněte snílkové, však mi vám ty vaše, pískovcový skály, rozeberem pro potřeby národního hospodářství. Soudruzi Miloš a Jakeš". Poslední dobou mám dojem, jako by se nám vracely "starý dobrý časy"... | Kolouch | odpovědět |
  | Re: "starý dobrý časy" | 22:41:44 28.10.2009 | To je jakože Kolouch? Ten z kalendáře? | lolek | odpovědět |
Zadavatel? | 18:28:41 28.10.2009 | Pokusil jsem se projít všechny komentáře, ale nepovedlo se mi nějak zjistit, kdo je zadavatel této sanace...Poradíte? | Sysel | odpovědět |
  | Re: Zadavatel? | 21:19:25 28.10.2009 | statni zakazka? | | odpovědět |
  |   | Re: Zadavatel?- Objednatel? | 07:37:45 29.10.2009 | Mno vypadá to, že to veřejná zakázka neni. Na centrální adrese se mi to najít nedpodařilo...Kdo si to teda objednal? | Sysel | odpovědět |
  |   |   | Re: Zadavatel?- Objednatel? | 07:56:57 29.10.2009 | Že by?- Sanace skal a svahů v km 500,1 - 501,9 Praha - Děčín II. etapa | Sysel | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Zadavatel?- Objednatel? | 17:05:14 29.10.2009 | že by přímo v úředním věstníku EU? | Jirka | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Zadavatel?- Objednatel? | 13:52:17 31.10.2009 | V hledani zadavatele stavby je zrejme potreba jit na “evropskou uroven”. Obavam se, ze koridor reky Labe je strategickym pro evropskou dopravu. Prvnim dukazem byla rozsahla sanace skal mezi Ustim nad Labem a Decinem na ktere se podilely desitky horolezcu z cele CR (ti by mohli neco vedet). To co se deje kolem Kazatelny je pouze pokracovanim velkoryseho a financne naramne zajimaveho projektu. A muzeme se pripravit na stale se ve vzduchu vznasejici projekt vodnich del na Labi. Na chvilku je ticho, ale verim, ze se jeho vystavba opet oprasi a bude to uzasna selanka koukat z Vychodniho rohu nebo ze Skrine na rusna zdymadla (s pocitem cistych rukou v narodnim parku pasmo 3).
V Cechach penize nesmrdi a v dobe krize, ktera ted v CR zacina, penize smrdet budou jeste min. Nedelam si iluze, ze se cesky vlastenec-horolezec semkne v ucinny nastroj, jak celou vec zastavit. Vsadim se, ze plno nasich kamaradu-lezcu o cele akci vedelo jiz z dob sanace skal za Ustim, ale kosile blizssi kabatu a jak rikam kseft je kseft. Jestlipak se nektery z vasich kamaradu pochlubil, treba v lete, ze si uzije Labaku v rijnu se zbijeckou a sanacnim nacinim v ruce? A to nechci nikoho urazet ani zavidet vydelany gros, ale jen se strizlive divam na vec.
Budme radi za kazdeho, kdo misto hysterickych vykriku na webu ma snahu o komunikaci s protejsi stranou a zjednani kompromisu. A kompromis neni prohra.
| Cervajs | odpovědět |
Odkud stříleli? | 20:51:41 28.10.2009 | Když Hitler obsadil Československo vypálil do našich bunkrů pár zkušebních ran...vydržely.Teď přišly na řadu české skály,Hitlera vystřídaly firmy(jak už to v česku bývá),ale skály nevydrží tolik co naše pohraniční opevnění.Ochranáři si snad mnou ruce "jen jim to rozšutrujte, těm horolezcům". | O.H. | odpovědět |
  | Re: Odkud stříleli? | 22:02:16 28.10.2009 | člověče ty jseš magor proč by si ochranáři mnuli ruce? | | odpovědět |
  |   | Re: Odkud stříleli? | 11:01:46 29.10.2009 | vždyť voni pak z dotace vystavěj (beto)nové, pevnější - pevné, jak ty bunkry :-(((((( | Jirka | odpovědět |
  |   |   | Re: Odkud stříleli? | 12:30:49 29.10.2009 | Jo a nahoru posaděj ty jejich hrozný vrtulky a panely fuj fuj fuj. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Odkud stříleli? | 12:34:16 29.10.2009 | už je mi to jasný!!! za vším stojí ekomafie a ekoteroristi z ekokaidy | | odpovědět |
To mi teda | 07:27:31 29.10.2009 | Já tomu nějak nerozumím vůbec. Pokud je někde chráněná příroda z důvodu, že je ve stavu přírodním, z logiky věcí by se mi zdálo, že do ní nebudu hamtat a že jí do toho nebudu kecat. Tedy tam nebudu nic hubit z důvodů že je toho moc (brouky, medvědy, kytky). Nic dosazovat. A nic opravovat. Co má spadnout, to ať spadne, jde tam dát cedule, tohle padá, kdo neumí číst má smůlu, příroda je nebezpečná.
Pár poznámek debatě:
Mg se sanacemi fakt nesouvisí.
ČHS jako sdružení občanů nemá o nic větší páky než jednotlivý občan, krom té páky že zastupuje větší počet občanů a má nějakou autoritu. A jaké jsme si MY ČHS udělali, takové ho máme. Né ONI, ale MY si udělali (včetně mne, ano) | Dag | odpovědět |
  | Re: To mi teda | 09:18:10 29.10.2009 | A to se navíc řekl bych drtivá většina práskačů z Labáku chlubí, že v ČHS nejsou | | odpovědět |
  | Re: To mi teda | 09:21:50 29.10.2009 | Zkontaktoval jsem se s firmou co dělá sanace ve ve Žlebu.Ve středu 4.11.mame sraz ve Žlebu se zástupcem firmy a ukaže nám stav na Kazatelně a okolí a co se bude dál dělat po setkání budu informovat o stavu věcí.Informoval jsem i ČHS.
správce oblasti Jeník Pleticha | Jeník Pleticha | odpovědět |
  |   | Re: To mi teda | 10:20:18 29.10.2009 | no hlavně že u toho nemágujou :-(((( - to není narážka na mágo vs. nemágo lezce, ale na to, jak zasra.. to tady ve veci ochrany přírody funguje :-((( | Jirka | odpovědět |
dokumentovat ! | 12:21:47 29.10.2009 | fotit fotit fotit,
není to nic proti ničemu a až zadýl budeme vědět jestli to bylo dobře nebo ne, pak už se to nenafotí, ani věž, ani "pracovní postupy" | | odpovědět |
  | Re: dokumentovat ! | 14:09:51 29.10.2009 | Pred několika hodinami začala sanace Jeptišky, že to probíhá stejně jako na kazatelně je smutné. | Frantisek z lesa | odpovědět |
Sanace sanic | 14:43:59 29.10.2009 | Já bych těm co tom rozhodli sanoval sanice. | stip | odpovědět |
ZAVOLEJTE TELEVIZI!!! | 16:09:48 29.10.2009 | uz ste nekdo volal nakou televizi, ze by tu byl dobry namet na reportaz? ..v dnesnim "pravnim state" je to asi jedina moznost jak neco dokazat nebo aspon upozornit na humus co se deje | | odpovědět |
  | Re: ZAVOLEJTE TELEVIZI!!! | 16:59:05 29.10.2009 | psal jsem dopoledne e-maily na vícero televizí s odkazem na tenhle článek (na článek proto, že vo labáku sám nic nevím). jinak si myslím, že to můžeš klidně udělat i ty a každý z nás, protože aspoň televizní uvidí, že je to opravdové téma pro mnoho lidí - takže s chutí do toho!
Prima má dokonce telefoní číslo pro takovéto příležitosti - 266 700 301 ( http://www.iprima.cz/kontakty), na které jsem ale nevolal.
Tak snad to něčemu pomůže
| Jirka | odpovědět |
  |   | je to tak? | 17:18:02 29.10.2009 | nejtěžší cesta na světě je Boningtonova cesta na Everest | radek | odpovědět |
Ochrana přírody + zelená loby jsou hlavním nepřítelem přírody | 17:20:15 29.10.2009 | Tato akce zapadá do celkové koncepce. Vzpomeňme minulé vedení CHKO Český ráj, které reálně uvažovalo o demontáži Suchých skal, kterým podle spřáteleného posudku hrozilo bezprostřední zřícení.Nějak ani nikoho nepřekvapilo, že roky uplynuly a Suché skály stojí dál.
| véča jirka večeřa | odpovědět |
  | Re: Ochrana přírody + zelená loby jsou hlavním nepřítelem přírod | 21:13:49 03.11.2009 | Véčo, nebylo to s tou "demontáží" Sušek trochu jinak (ano, geologická studie, ke které mám svoje výhrady, konstatovala nestabilitu některých částí masivu a debatovalo se o omezení návštěvnosti, tedy lezení - ale demontáž?)? A čí že to koncepci máš na mysli - že by zase nějaká židobolševická zednářská lóže nebo rudozelená al ekokajda? To by se moc líbilo Karlu Gottovi, toho času národnímu umělci a (na rozdíl od Antona Špelce) nositele medaile... A ostatním rozhořčeným diskutérům doporučuju i jiné formy občanské angažovanosti než plkání na netu - je jich na výběr a jsou nekonečně účinnější, jenom, pravda, to chce "trochu" osobní aktivity a času... S upřímným pozdravem | Jirka Hušek | odpovědět |
:-( | 18:01:43 29.10.2009 | Tohle už je moc!!! Ty lidi asi nemaj mozek, vážně ne!! | Neluše | odpovědět |
  | Re: :-( | 20:29:21 29.10.2009 | Nechápu o co vám jde mohli byste bejt rádi že to bude zasanovaný a nespadne to a nějakej pocit z ničení něčeho nevratnýho všechno se pořád mění nic nikdy už nebude jako to bylo tak to je s tim se musíme vyrovnat. | ondra | odpovědět |
  |   | Re: :-( | 21:12:46 29.10.2009 | Jestli dokážeš aspoň trochu logicky uvažovat, tak si prvně přečti fakta (aspoň to málo co tu je), pak si nad tím chvilku lámej hlavu a až na konec vyjádři svůj názor. Třeba to příště nebude taková pitomost! | PetR | odpovědět |
ochranáři? | 20:20:40 29.10.2009 | Celkem hnus Velebnosti!!! | zdéna | odpovědět |
  | titulek horske sluzbe | 20:50:12 29.10.2009 | a kdyz zasnezi tak padaji lavinY | kamca | odpovědět |
Předseda ČHS | 22:23:50 29.10.2009 | Zdeňku udělej s tím něco - jsi v "politice" zběhlej a určitě v těchto situacích víš nejlíp z nás co a jak. Na druhou stranu věřím, že jsi férový chalp - jeden z mála v tom politickym chlívě. Teď navíc stojíš v čele lezců (členů i nečlenů). Tak s tím, prosím tě, něco udělej. Díky.
Valy - Jirka Valenta | valy | odpovědět |
  |   | Re: Předseda ČHS | 08:31:04 30.10.2009 | Kubo, nehledej záminky k roztržkám a čiň se radši. Myslím, že prostor pro tvé dotíravé otázky je třeba na správě NP České Švýcarsko atp... | valy | odpovědět |
  |   |   | Re: Předseda ČHS | 10:01:42 30.10.2009 | Čus, to neni NP ale CHKO Labsky pyskovce. NP to bude až časem, až se to území podaří zelenejm "zcelit". Tomu by se měl Zdenál věnovat (místo toho nás ale zatím umravňuje tajemnice ČHS, abychom dodržovali pravidla) | Papouš | odpovědět |
  |   |   | Re: Předseda ČHS | 12:01:38 30.10.2009 | To není záminka. Jenom bych se nechtěl dovolávat "jediného férového chlapa", který nám zdražil elektriku jako předseda dozorčí rady ČEZ, zvýšil daně jako náměstek ministra financí Sobotky, radil socanům na ministerstvu pro místní rozvoj a ve vládě, jak zničit tuzemskou ekonomiku, nechal rozkrást majetek jako člen prezídia Fondu národního majetku, atd... | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Předseda ČHS | 14:10:47 30.10.2009 | to Papouš: jojo...vycházel jsem z toho, že podobně jako třeba na šumavě je CHKO a NP pod jednou správou. Zřejmě tedy zatím není i když praktiky se začínají podobat těm šumavskejm s jednou správou - doufejme, že Labák vstupem do NP nedopadne jak šumavský lesy :-((( | valy | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Předseda ČHS | 14:59:17 30.10.2009 | To je jedna a ta samá osoba? Fakt? | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Předseda ČHS | 15:13:19 30.10.2009 | Bohužel ano. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Předseda ČHS | 21:14:08 30.10.2009 | to vám nezávidim. no ale zvolili ste si ho, tak pěkně plaťte příspěvky. | DCX | odpovědět |
to nemyslite vazne | 22:26:27 29.10.2009 | tak vam to musi pekne jebat v tych hlavach. Rozbijat labak.. pomooooc. | slovakia | odpovědět |
  | Re: to nemyslite vazne | 18:11:31 31.10.2009 | Vodpal... | Gamp | odpovědět |
  |   | Re: to nemyslite vazne | 12:51:30 01.11.2009 | jebe nam bohužel v hlavach mrzi me že už neuvidim labak takovej jakej byl dřív:(zbyde jenom hluboká jizva... | kuba | odpovědět |
související článek | 11:53:39 30.10.2009 | Sanace skal v Labáku, 30.10.2009
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=8222
Obdobné články:
Hřensko: http://cs.euroclimbing.com/?p=7247
Jestřebí: http://cs.euroclimbing.com/?p=7249
Drábky: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=7722
... | | odpovědět |
  | Re: související článek | 13:53:35 30.10.2009 | jasny a to protože občas se někde něco zřítí tak to rozbijeme a vytěžíme to je nejlepší..klidne bych podpořil vytěžit alpy a vubec každou nerovnost navozit to do moře uděla krasny bezpečný nížiny... | | odpovědět |
  |   | Re: související článek | 09:51:32 02.11.2009 | Seš idiot, by ti to zabilo mámu tak brečíš! | | odpovědět |
  |   | Re: související článek | 10:17:19 02.11.2009 | šlo jen o propojení trocha informací, názor by si měl každý dělat sám;) | | odpovědět |
ochranáři? | 18:26:54 30.10.2009 | Zdravím všechny,
Můžete mi prosím vysvětlit, kterýho debila napadlo to tam takhle devastovat? | petr | odpovědět |
Co na to orgány ochrany přírody? | 19:14:03 30.10.2009 | Vždyť se jedná o unikátní skalní útvary v téměř původní vegetaci. V čem se levý břeh liší od pravého, na kterém chce ochrana přírody NPR? Jaký je rozdíl mezi silnicí a železnicí? Nad oběma trasami se budou dělat takovéto (a)sanace? Nenavazuje levý břeh na větší lesní komplex než pravý? Zajištění železnice se dělalo nedávno a nemyslím si, že by to odbyli? Přišlo zemětřesení? Mělo by... | David Chudoba | odpovědět |
  | Re: Co na to orgány ochrany přírody? | 20:10:18 30.10.2009 | Pche, CHKOčko je malá klasa, to není pro průmyslové železnice nějaká potíž. A tak vrtaj. Jó, to kdyby tam byl Národní park, to by bylo lepčí pro přírodu. | | odpovědět |
  |   | Re: Co na to orgány ochrany přírody? | 20:27:30 30.10.2009 | WTF, to si delas srandu :-)) Houbeles vetsi problem, jak jde o penouze, tak ustoupi NP, CHKO i ZTP. Akorat te budou jako nemakacenka bezpenezneho v NP vic buzerovat. Na chudej lid musi bejt prisnost! | Radek J. | odpovědět |
Zeitgeist | 21:17:45 30.10.2009 | Hoši a děvčata koho by překvapilo kdyby ted nekdy do jara NAHODOU se zřítil blok ZLYCH skal na trat tesne po přejezdu jedné známé soupravy?
Bejt to v emerice a bejt takhle kolem 11 tyho zaří.... .
Jukněte někdy na www.zeitgeist.com a podobně a mozná se leccos vosvětlí.
Hezkou dobrou noc bdělejm.
V2 | V2 | odpovědět |
pozitivum | 18:31:20 31.10.2009 | No je to určitě hnus s tím bouráním skal, ale nalézám v této situaci i něco pozitivního. A to ten fakt, že na tuto destruktivní činnost poukazují lezci. Ti lezci, co tolik práší tím zlým magnéziem a tedy dle zvrácené logicky tak moc nenávidí přírodu. Myslím si, že konečně se lezoucí maglajzisti ukázaly OP ve světle, které naopak ukazuje, že i oni mají k přírodě pozitivní vztah a ne všechno jim je lhostejné. problém s mg je proti tomuto opravdu ničím.
Snad si ti ochránci přírody tu nelhostejnost labských lezců dobře zapamatují a vemou ji v úvahu při svém dalším rozhodováním "kam s nimi" či "kam s ním" (s magneziem). Já vím-jsem naivní. Ale bylo by to krásné.. | Kuba Novák | odpovědět |
  | Re: pozitivum | 19:13:28 31.10.2009 | V CHKO Labské pískovce nechali ochranáři na lezcích, kde chtějí prášit a za jakých podmínek. Měli jsme si sami určit pravidla a pak je dodržovat. Tím bych chtěl v této debatě ukončit sklonování MaGických písmen, tady jde o už o skutečné poškozování přírody ve velkém. Jestli je toto studie, nedovedu si představit, co by následovalo v jejím uplatnění ve velkém rozsahu. Ohledně angažovanosti lezců bych chtěl připomenout aktivitu v psaní senátorům v době jednání o zdymadle v Prostředním Žlebu. | Bída | odpovědět |
  |   | Re: pozitivum | 10:31:16 01.11.2009 | Cau Bido, o te aktivite v psani dopisu senatorum ve veci vodniho dila u Prostredniho Zlebu jsem nevedel a kvituji to s potesenim. Zaroven se chci tedy omluvit za nektera vyjadreni v mem komentari vyse, kdy jsem lezce neprimo oznacil za bezcharakterni a akceneschopnou tlupu. Nicmene si myslim, ze hrozba zdymadel bude dalsi zatezkavaci zkouska. | Cervajs | odpovědět |
  |   |   | Re: pozitivum | 12:54:10 01.11.2009 | nejvetši prdel na tom je že když se maj kácet stromy podel silnic tak se tam ochranaři začnou přivazovat strom ale vyroste další...když začnou rozebírat labák tak ochranaři ani nepípnou..achjo | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: pozitivum | 14:09:10 01.11.2009 | Jak ochranář? Snad by se tam měl vázat lezec, ne? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: pozitivum | 15:37:21 01.11.2009 | To jo ,ale s ochranářema na stejnej provaz.Jenže zelená banda lezce celkem nerada(ty parchanti mágujou, ošlapávaj a jinak kurvěj všechno kam vlezou,sanovat by potřebovali sami),tak je nechá chvilku koupat. | | odpovědět |
jste blázni | 17:19:21 01.11.2009 | Myslím, že je tu trochu horko a myslím že ne právem.
Lezení je krásný sport, ale nemůžem kvůli tomu ohrožovat ostaní.
Tady jsou pravé české názory: DOKUD NĚKOHO NĚCO NEZABIJE, NENÍ TŘEBA NIC DĚLAT PRO BEZPEČNOST!!!
V Hřensku to již několikrát v krátkém horizontu spadlo, což je jasný důkaz jak se chová pískovec v této lokalitě. Naopak zde by lidé sanaci uvítal.
Další příklad, tento týden probýhalo odsranění bloků na skalním hradě v Jestřebí, kde se zničeho nic utrhul několika kubíkový blok pískovce i s posledním zdivem hradby a spadl na svah. Další kus ohrožoval domy stojící pod skálou a samozřejmě turisty i lezce, proto se odstrnil. Vloni na Slovensku zabil blok českou turistku, když se utrhl ze skal. masívu a spadl na auto.
Dalo by se pokračovat, ale nemá to smysl....
Ještě by mě zajímalo, jak by jinak zasanoval kde jaký chytrák takový masív, jinak než odtěžením!???
PS: Naopak kdyby to spadlo na vlak kde byli lidi, tak by se tu nadávalo, že to nikdo nekontroloval, něco s tím neudělal! | Druhá strana mince | odpovědět |
  | Re: jste blázni | 09:21:16 02.11.2009 | Také si myslím že tu ragují jedinci kteří o dané problematice nevědí zhola nic. Pár zoufalců co se umí vyškrábat na stěnu, sledující sobecky své zájmy. Tady je třeba zajist bezpečnos pro širokou veřejnost. Jestli se chce nějaký zoufalec mermomocí drápat na stěnu kde hrozí odtržení bloku nebo pád kamenů, ať si vybere stěnu která není v blízkost komunikací které by mohli být ohroženy. Ty zaručeně nikdo sanovat nebude. | r o l i c @ a t l a s . c z | odpovědět |
  |   | Re: jste blázni | 17:31:46 02.11.2009 | Nejsme zoufalci | Cervajs | odpovědět |
  | Re: jste blázni | 10:20:37 02.11.2009 | Někdo se tady opět ohání Jestřebím, ale je zajímavé, že nikde není uvedeno, co se tam událo těsně před tím než to spadlo. Copak proběhlo za práce pod hradem v Jestřebí, že to pak na ně kupodivu spadlo;) | | odpovědět |
  |   | Re: jste blázni | 20:14:29 02.11.2009 | tak povídej co tam proběhlo?
Nic spadlo to kvůli špatnému stavu a padat to bude dál pokud se tam s tím něco neudělá... | | odpovědět |
  |   |   | Re: jste blázni | 21:38:14 03.11.2009 | doporučuji v zájmu bezpečnosti vyhlásit vyjmečný stav, zákaz vycházení a zároveň pro jistotu všechno vodstřelit a zasanovat....a hlavně chránit a regulovat - tu přírodu před lidmi, onde lidi před přírodou ... a zpátky ni krok, jedině tak je to správné | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: jste blázni | 10:20:59 04.11.2009 | připadáte mi tady všichni jako pěkný paka kamarádíčkujete se s ochranářena který nám neustále šlapou po krku debata se jako obvykle vyhrotila do extrémních pozic.Neuvědomujete si že za 1 chcete zastavit rozjetej vlak a za 2když tam jezděj mezinárodní rychlíky tak je ta sanace asi rozumná záležitost. | franěk | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: jste blázni | 20:32:01 04.11.2009 | Neřešíme sanaci, řešíme způsob provádění, poptej se geologa ,zda má smysl umlátit zbíječkou vršek skály. Já už se ptal tří...................
A na pravým břehu taky jezdí rychlík ? | Tomajda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: jste blázni | 20:05:54 05.11.2009 | A myslíš že kdyby to nebylo v projektu tak by to stryksáci dělali zadarmo .Asi to musel někdo rozhodnout podle projektu.Nakonec bysme mohli bejt rádi že to takhle probíhá aspon nebude nikomu vadit maglajz a další věci v porovnání s timhle to bude jako nic a vždycky se na to dá poukázat. | franěk | odpovědět |
|