LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6
Lezecká stěna Znojmo - Znojmo
Sportovní Cetrum Palmovka - Praha 8

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
HUDYsport - České Budějovice
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Čeští skialpinisté bojovali na MS ve Francii

smallDruhý únorový týden patřil ve francouzském údolí Pelvoux – Vallouise závodnímu skialpinismu. Od 9. do 15. února se zde konalo Mistrovství světa ve skialpinismu. Čtyřčlenná výprava z Čech, v čele s největší nadějí českého teamu Dominikem Sádlem, odjela v pátek 8. února bojovat a měřit síly se světovou špičkou.

Stejně jako loňský rok hostilo francouzské údolí Pelvoux – Vallouise skialpinisty z celého světa. Závodilo se ve střediscích Puy Saint Vincent a Pays des Ecrins. Z českých zástupců si účast na světovém šampionátu vybojovali Radoslav Groh, Jan Hepnar, dále Petra Volfová, pro kterou bylo letošní mistrovství světa premiérou v kategorii žen, a loňský stříbrný medailista z kategorie kadetů Dominik Sádlo, který letos po přestupu mezi starší juniory pravidelně objíždí závody světového poháru. Proto byl bez pochyby největší nadějí české výpravy.

Na programu světového šampionátu byl závod dvojic, sprint, závod jednotlivců, časovka a štafety. Naši reprezentanti se nepostavili pouze na start štafet.

Šampionát zahájil v neděli závod dvojic neboli Team Race. V českých barvách se na trať vydala dvojice Groh a Hepnar. Závod odstartoval v údolí Vallouise a závodníci měli před sebou trať s více než dvoukilometrovým převýšením, nejvyšším vrcholem La Pendine (2.750 m), výstupem na mačkách a závěrečným dlouhým a náročným sjezdem ve volném terénu. Závod jim znepříjemňoval velký mráz. V době a místě startu bylo – 19˚ C. S náročnou tratí se čeští reprezentanti poprali výborně a dojeli si pro 18. místo. Týmový závod ovládli domácí Francouzi. Titul mistrů světa si odvezla dvojice William Bon Mardion, Matheo Jacquemoud a v ženách Laetitia Roux s Axelle Mollaret.

Následoval pondělní sprint, kterého se zúčastnili všichni čeští reprezentanti. Sprint je pro skialpinisty nejen rychlostní disciplínou, ale také závodem, který ověří jejich technické dovednosti. Krátký atraktivní okruh je prověřil ve výstupu v takzvaných „cikcakách“, výstupu na botách, technice nandávání a sundávání pásů a slalomu. Úplně na závěr se do cíle bruslilo do kratšího kopce. Nejlépe se dařilo Radkovi Grohovi, který postoupil z kvalifikace jako osmnáctý a v semifinále pak dojel na čtvrté nepostupové pozici. Nakonec obsadil celkové 19. místo. Jan Hepnar skončil 43. V ženách si Petra Volfová dojela pro 22. příčku. Juniorské kategorie měly stejnou trať jako dospělí. Necelá vteřina dělila juniora Dominika Sádla od postupového 12. místa do semifinálové rozjížďky. V kvalifikaci tak obsadil 14. pozici. Se sprintovou tratí se nejlépe poprali Němec Josef Rottmoser a Švýcarka Mireille Richard v kategorii seniorů. V juniorech pak francouzský závodník Corentin Cerutti.

Nadcházející dva dny patřily na šampionátu individuálním závodům. První den startovaly kadetské a juniorské kategorie, a mezi nimi Dominik Sádlo. Mladým závodníkům ztížilo podmínky velké množství čerstvě napadaného sněhu. Proto sjezdy byly velmi náročné a závodníci si tak neměli šanci odpočinout. Zkušený sedmnáctiletý Dominik se tím nenechal rozhodit a trať s pěti výstupy zvládl na jedničku. Bohužel mu opět, stejně jako na loňském mistrovství světa nepřálo štěstí a rozhodčí mu udělili minutovou penalizaci při sundávání stoupacích pásů za předčasné zvednutí holí, která ho posunula na celkovou 10. pozici. Suverénním vítězem se stal Němec Anton Palzer. Druhý den závodili senioři. Skialpinisté měli před sebou trať s více než 1.700 metry převýšením pro muže a 1400 metry převýšením pro ženy. Na start se z české výpravy postavil Jan Hepnar, který vybojoval 53. příčku. Jediná česká žena Petra Volfová si doběhla pro 9. místo v kategorii do 23 let. Zlaté medaile opět připadly francouzským reprezentantům Williamuý Bon Mardionovi a v ženách Laetitii Roux.

Předposlední disciplínou, a pro českou výpravu závěrečným závodem, se ve čtvrtek stal na světovém šampionátu ve francouzském Pelvoux stal Vertical Race - závod do vrchu. Na závodníky čekal výstup s 610 metrovým převýšením. Závěr se nejlépe vydařil juniorovi Dominikovi Sádlovi, který vybojoval 9. místo a svým časem 00:30:07 by tak mohl konkurovat seniorské kategorii. Nabitá kategorie seniorů se vydala na stejnou trať jako junioři. Z našich se nejlépe dařilo Radkovi Grohovi, který obsadil 47. místo, Jan Hepnar pak 64. pozici. Nejrychlejší závodník Kilian Jornet Burgada zvládl vertical v čase 00:25:33 a náleží mu tak titul Mistra světa. V ženách svou formu opět potvrdila Francouzska Laetitie Roux a v juniorech Němec Anton Palzer.

V nejbližší době čeká nejlepší závodníky závod světového poháru v Itálii, který se koná 2.- 3. března, dalším kolem pak pokračuje 9. a 10. března v Andoře. Na programu je v prvním případě Sprint + Individual Race, v druhém případě Vertical + Individual. Z českých závodníků se na Světový pohár chystá pouze Dominik Sádlo. Držme mu palce!

individual race

individual race Dominik Sádlo

individual race Jan Hepnar

individual race Petra Volfová

individual race sjezd Dominik Sádlo

individual race sjezd Petra Volfová

individual race start

sprint Dominik Sádlo

sprint Radek Groh

team race

team race Hepnar Groh

team race Jan Hepnar

vertical race

vertical race start

vertical race ascent


Foto: Štěpán Pleskač

Jana Nekvindová   [úpravy] 15:20 20.02.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hole16:57:15 20.02.2013
Uměl by někdo vysvětlit, co je to to předčasné zvednutí holí?
o..odpovědět 
 Re: Hole18:44:34 20.02.2013
to mas podobny jako stahovani kalhot kdyz brod je este daleko.
odpovědět 
 Re: Hole20:08:01 20.02.2013
podle mezinárodních pravidel musíš přijít na checkpoint, položit hole a pal teprve můžeš sundat pásy, zapnout boty, zapnout vázání, sbalit pásy, uklidit je, zapnout kombinézu (pásy nesmějí být vidět) a teprve pak zvedáš hole a opouštíš checkpoint. Hodně se to hlídá, je na to vyčleněný 1 vyškolený rozhodčí ISMF + min.2 jeho pomocníci, většinou vojáci. Jakmile zvedneš hole ze země dřív, dostáváš penalizaci :-(
stepanodpovědět 
  Re: Hole13:11:49 21.02.2013
Dík. Má to nějaké rozumné opodstatnění?
o..odpovědět 
   Re: Hole14:37:50 21.02.2013
Asi jediné, občas jsou checkpointy hodně malé - tam, když se vás tam sejde víc, odpadá riziko zranění hrotem
stepanodpovědět 
    Re: Hole07:35:14 22.02.2013
Jo, to dává smysl. A co zapnutí kombinézy a že nesmí být vidět pásy?
o..odpovědět 
     Re: Hole07:56:17 22.02.2013
To je prostě pravidlo, který někdo vymyslel, to bude spíš estetický. Bylo šílený koukat na to, jak třeba ve sprintu závodníci drží zmuchlaný pásy ve sjezdu v ruce, nebo jak jim napůl lezou z kombinézy, v lepším případě je ještě ztratí...
stepanodpovědět 

 Cerstvy snih20:59:42 20.02.2013
Koukam, ze zavodni skialpinismus je takovy svet naruby: skialpinista turista se ze spousty noveho snehu na rozdil od zavodniku raduje :).

Ale pred vykony smekam.

Hore zdar,

  Lenka K.
Lenka K.odpovědět 

 není lepší to jít na běžkách08:06:51 21.02.2013
Já jsem si zas říkal, jestli není charakter závodních terénů takovej, že by bylo rychlejší jít na běžkách. Z kopce by to asi bylo maso, ale myslím že na těch závodních skialpech to taky není uplně ono. Člověk by se aspoň nemusel mordovat s pásama.
honzaodpovědět 
 Re: není lepší to jít na běžkách08:16:44 21.02.2013
LOL

Zkus si vyrazit na nejakou zacatecnickou skituru v Alpach na bezkach -- nemusi byt ani zavodni -- a myslim, ze si to DOST uzijes. Jak nahoru, tak dolu :).

Skialp. zavody prece jenom jeste nedegradovaly na pobihani po urolbovane sjezdovce.

Hore zdar,

Lenka K.
Lenka K.odpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách10:31:17 21.02.2013
Se skitůrama v Alpách máš určitě pravdu. Závodní skialpinismus mi však také připadá jako bližší běžkám - na převýšení 800m uděláš hlavní časový rozdíl do kopce a ne z kopce. Vybavení závodníků tomu odpovídá: běžecké hole, kombinézy, lyže s pěnovým jádrem. Do kopce zbytečně dřou a dolů se nesvezou, s povinnou výbavou v báglíku a helmou je o spocené triko postaráno. Nikomu ale tu zábavu neberu :-)
Uzlařodpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách10:46:20 21.02.2013
Podle tech fotek to vypada zhruba jako prejet Divci kameny, asi opticky klam:-)
odpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách14:09:38 21.02.2013
aj mne sa to tak zda ze tento zavodny skialpinizmus je vlastne bezecke lyzovanie, aj dole kopcom idu tak gramblavo, tie lyze normalnu jazdu moc neumoznuju.....
Gaboodpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách14:10:54 21.02.2013
aj mne sa to tak zda ze tento zavodny skialpinizmus je vlastne bezecke lyzovanie, aj dole kopcom idu tak gramblavo, tie lyze normalnu jazdu moc neumoznuju.....
Gaboodpovědět 
   Re: není lepší to jít na běžkách14:56:58 21.02.2013
jo, na první pohled mi to připadá takové umělé, třeba závodit místo v běhu na deset kilometrů v chůzi nebo si projet tour de france na koloběžce. mi připadá kdyby mazali do toho kopce v tretrách s hroty a bigfůty si nesli na baťůžku, tak budou rychlejší. inu, šport. (zlé jazyky dokonce tvrdí, že na tento závodní šport se dávají ti, kteří nemají šanci bejt v první dvacítce na jizerské padesátce a neumějí lyžovat na sjezdovce, ale to je určitě jen špinavá pomluva)
Lukas B.odpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách15:09:56 21.02.2013
Nevěděl jsem, že se závodí na až tak těžkejch terénech. Ale troufám si tvrdit, že mít na největší stoupání pásy, tak budu na začátečnický skitůře rychlejší na běžkách. A borci se silnejma rukama a stoupavější mázou možná i bez pásů.
honzaodpovědět 
   Re: není lepší to jít na běžkách15:31:43 21.02.2013
Odpověď pro ty, kteří si myslí, že to obejdou na běžkách...Nevím, jestli byste kopec, na který vám sotva drží pásy vyšli na běžkách, ale budiž. A dále z osobní zkušenosti, jsem bývalá běžkařka na lyžích a přešla jsem na závodní skialp. a můžu vám říct, že na závodech, ať už ve světě nebo o nás, jsem si nikdy nehrábla vyčerpáním tak na dno, jako při skialpových závodech!
janaodpovědět 
    Re: není lepší to jít na běžkách15:46:03 21.02.2013
No tak to je jasný, že si šáhneš na dno, když se dřeš se skialpama. Jít to na běžkách, tak je to vo něčem úplně jiným :D
odpovědět 
    Re: není lepší to jít na běžkách16:13:32 21.02.2013
Ved to ze zavodny skialp je len o slapani, lyzovanim sa to neda ani nazvat, mne tam proste chyba tato stranka, dobre nech pretekar ukaze aku ma vydrz a kondiciu ale nech aj ukaze ako vie lyzovat, a nie ze roztrasenymi nohami zide po vyjazdenej stope. Myslim ze by to tento sport dostalo na inu uroven, zaujimavu aj pre divakov
gaboodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách16:40:06 21.02.2013
mi by se líbila ta klasika závod, ráno v pět start v šamonicích u kostela a za optimálních podmínek ti nejlepší další den v poledne v cemtatu před nádražím (s nocí v záhrabu). ale na to by nekoukal už vůbec nikdo.
Lukas B.odpovědět 
      Re: není lepší to jít na běžkách08:36:54 22.02.2013
Neco obdobneho (z Zermattu do Verbier) se jmenuje Patrouille des Glaciers (pdg.ch).

Trasa je dlouha 53km a ma prevyseni 4000m. A je absolvovana bez prespani :). Pro turisty existuje i kratsi varianta z Arolly do Verbier, ta ma 26km a 1880m prevyseni.

Lenka K.
Lenka K.odpovědět 
       Re: není lepší to jít na běžkách14:09:10 22.02.2013
Přesně jak píše Lenka. Do stejné kategorie, kde se ještě jedná o lezení, dobrodružství, ledovce, vyčerpání, patří třeba ještě Mezzalama, Adamello, Boky Tater a další. Tam nejsou žádné kategorie jednotlivců, sprinty nebo vertikály po sjezdovkách. Tam se jezdí ve dvojkách nebo trojkách kvůli bezpečnosti, opravdu se leze a lyžuje v terénu. Jede se to celý den nebo dokonce víc dní.

Důvod je asi ten, že ve Francii takové akce tradičně pořádá armáda a v Itálii policie, které jsou poněkud konzervativní instituce a hlídají tradice. Kdežto Mistrovství světa a Evropy pořádá sportovní svaz, kterému jde o televizní sledovanost a rozšíření závodů mezi mládež.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: není lepší to jít na běžkách16:16:08 21.02.2013
Ved to ze zavodny skialp je len o slapani, lyzovanim sa to neda ani nazvat, mne tam proste chyba tato stranka, dobre nech pretekar ukaze aku ma vydrz a kondiciu ale nech aj ukaze ako vie lyzovat, a nie ze roztrasenymi nohami zide po vyjazdenej stope. Myslim ze by to tento sport dostalo na inu uroven, zaujimavu aj pre divakov
gaboodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách17:42:44 21.02.2013
ludia su prilis leniví na to aby sa prisli pozret na skialpove preteky a z tvojich slov sudim ze ani ty si este asi na ziadnych poriadnych pozriet nebol
hrachodpovědět 
      Re: není lepší to jít na běžkách20:17:54 21.02.2013
ale bol som :) som z Liptovskeho Mikulasa, Ziarsku dolinu mam 10 minut autom a myslim ze vyhlasenejsia dolina na Slovensku pre skialp nieje ako Ziarska, a nechcel som tie zavody kritizovat skor som len chcel prejavit nazor ze z mojho pohladu je skoda ze sa na pretekoch nekladie väcsi doraz aj na to lyzovanie :)
gaboodpovědět 
       Re: není lepší to jít na běžkách11:03:24 22.02.2013
ale ved na vsetkych pretekoch, tolko co nastupas, musis aj zlyzovat, ci nie?
hrachodpovědět 
       Re: není lepší to jít na běžkách23:47:02 22.02.2013
přiznej se, že tobě nějakej zavodní skialpinista ojel holku....žejo:-)
Rikyodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách17:45:37 21.02.2013
Nevim, kolik lidí tady, co píšete jste viděli nějakou trasu skialpového závodu. Je jasný, že u nás v Čechách nemáme podmínky na super sjezdy ( ..nebo když už, tak nás tam nepustí záchranáři ) ale jed i z Medvědína mezi těma stromama v tom těžkym jarnim sněhu s těma ,,běžkama,, na nohou není žádná sranda a kdokoli to sjede bez zastavevenía bez toho aby se někde vyrakvil, je dost dobrej lyžař. To nemluvě, potom o podmíkách někde venku... a to, že se z kopce dá nahnat mnohem míň než do kopce taky není uplně pravda. Z kopce se někdo dá dojet většinou mnohem líp, když to někdo dolů umí
matějodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách08:54:57 22.02.2013
skusal si niekedy lyzovat na tych palickach? ver tomu ze kazdy kto dava na takychto lyziach aj normalne veci do cca 40 stupnov je velmi dobry lyziar , ked o niecom nemas ani paru tak to radsej nekomentuj
piskotodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách14:20:23 22.02.2013
Mezi nejlepšími se rozhoduje obvykle ve sjezdech. Stejně jako třeba na horských kolech. Před pár lety jsem koukal třeba na Brnčalce, jak měli za sebou chlapi už několik sedel (co se normálně chodí v mačkách), nějaký ledopád, průjezdy dolinami a pak jeli Baraní sedlo k Zelenému plesu. Ještě v průjezdu okolo Brnčalky se tvrdě bojovalo doslova tělo na tělo a to byl cíl až na Bílé vodě.

Rád bych viděl, jak bys to dal na běžkách. Myslím, že bys na nich nevystoupal ani podél zábradlí těch deset metrů od plesa k chatě.

P.S.: Skialp bývá přirovnáván svojí náročností k silniční cyklistice. Patří tedy mezi nejnáročnější vytrvalostní sporty vůbec. Běžky jsou proti tomu lehký tréning v přírodní posilovně.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: není lepší to jít na běžkách17:40:07 21.02.2013
No možno je tu taka tendencia a hlavne pri verticale alebo sprintoch by si to mozno s bezkami dal, ale na ozajstnych pretekoch ako napr. Pierra Menta, mezzalama, Bokami, alebo by si s bežkami nedosiel ani na prvu kontrolu a lyzovačkach ani nehovorim. Sa mi zda ze tu do toho vrtaju ludia ktorí v zivote na ziadnych poriadnych pretekoch ani neboli pozret, nie to este pretekat.
hrachodpovědět 
  Re: není lepší to jít na běžkách07:35:32 22.02.2013
OK, připouštím že na ozajstný skialpový závody budou skialpy asi lepší. Teď jsem se ale např. díval na trasu noci tuleních pásů a - netvrdím že si tím jsem jistej - ale kombinace bruslení, soupaže a stoupání na pásech (to vše na běžkách) by mi přišla konkurenceschopná. Ale uznávám, že jsem čistej teoretik,nikdy jsem nezávodil ani jsem závody nikdy neviděl naživo jako divák.
honzaodpovědět 
   Re: není lepší to jít na běžkách08:27:24 22.02.2013
Tak to zkus a poreferuj! Radi se pobavime. :) Nebo nas utres, no. ;)

Ale myslim, ze noc tulenich pasu nema s normalnimi skialp. zavody ani s turistickym skituuringem moc spolecneho.

Hore zdar,

Lenka K.

P.S. Pokud si to chces ve skituuringovem terenu vyzkouset na bezkach v Alpach, doporucuji treba Wetterkreuz v Kühtai. Dole kus prudkeho lesa, ale pak uz je to celkem placka az na vrchol. Ani tam nemusis jit ted v zime v prasanu, staci na jare po firnu. Prevyseni usmudlanych 800m.
Lenka K.odpovědět 
    Re: není lepší to jít na běžkách09:59:04 22.02.2013
Z neznalosti toho, co závody obnášejí a z několika zhlédnutých videí jsem nabyl dojmu, že noc tuleních pásů je z hlediska výškovýho vedení (nikoliv krajiny apod.) normální skialpovej závod. Jinak - použití pásů dělá ze sportovních běžek docela univerzální nástroj pro pohyb v lehčím horským terénu.

Docela bych tu noc na běžkách zkusil. Teď jsem se ale díval do propozic, že jsou povinný skialpy. Ptám se proto znalých - vyhodí mě někdo, když půjdu bez čísla a na běžkách?
honzaodpovědět 
    Re: není lepší to jít na běžkách10:03:48 22.02.2013
Jinak díky za tip na tůru. Ale protože nejsem závodník s cílem být co nejrychlejší (tedy jít na běžkách;) , radši nechám běžky do úzký stopy a pásy do široký. Na vyzkoušení toho, co lze ještě vyšlápnout a sjet na běžkách, bohatě stačí Krkonoše.
honzaodpovědět 
     Re: není lepší to jít na běžkách15:00:29 22.02.2013
Myslim, že tě asi nevyhoděj, uzavřený to mít nemůžou, a ty si tam můžeš jet třeba na kole, když tim nikoho nebudeš ohrožovat, ale je pravda, že by ty tulení pásy na běžkách šli. Je to zaprvý kuli tomu, že trasa nemůže bejt obtížná, protože jedeš v noci a za druhý je to závod pro širokou veřejnost. Je to prostě tak postavený, aby si to moh zajet každej, ale není to plnohodnotnej skialpovej závod - po sjezdovce nahoru po cestě dolů a takhle x-krát ( to ale neznamená,že neni nenáročnej, ono těch 25 km a 1650 převýšení je celkem dost) Někde by se to ale stejně muselo asi zout, ale potom zvlášť ten poslední táhlej kopec z Pece na Černou horu by byli běžky super.
matějodpovědět 
      Re: není lepší to jít na běžkách23:23:05 23.02.2013
Trasa byla takto vymyšlena především kvůli KRNAPu ...
Já, Frenky a Kristýnkaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.