LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140258 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Provide Wall - není v provozu - Dolní Chřibská
Eset Centrum - Praha 2
TJ vodní sporty - Loděnice - Litovel

Prodejny
HUDYsport - Jičín
HUDYsport - Ostrava
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozšířená recenze lavinového batohu Pieps JetForce Tour Rider 24

první lavinový batoh bez stlačeného plynu -reklama-

Lavinové nafukovací batohy prožívají boom a ke známým firmám ABS, SnowPulse a BCA přibyl významný „hráč“. Firmy Pieps a Black Diamond uvedly roku 2014 revoluční řešení lavinového batohu JetForce, kdy je nafukovací vak plněn výkonným ventilátorem napájeným z baterie.

Údaje výrobce

Pieps JetForce Tour Rider 24

Lavinový batoh plněný ventilátorem

Objem batohu: 24 l

Objem vaku: 200 l

Infocena: 28390,- Kč

Dodává: Total Outdoor

Více info na www.JetForce.cz


Dosavadní plnění lavinových vaků pomocí stlačeného vzduchu je v Evropě dobře známo od firem ABS, SnowPulse a BCA, od nichž tento způsob plnění široce rozšířil díky spolupráci s dalšími výrobci batohů. Se stlačeným vzduchem je spojeno několik nevýhod počínaje různými omezeními při letecké přepravě a konče pouhým jedním odpalem lavinového vaku během výletu. Ventilátor a baterie toto vše mohou vyřešit. Jaké jsou první dojmy  z plnění lavinového batohu pomocí ventilátoru? Velmi dobré!

Plně nafouknutý Pieps JetForce

Plně nafouknutý Pieps JetForce, vlevo je patrné odklopený kryt oblasti nad ventilátorem a pod batohem žlutý tříselný popruh.




Asi každý, kdo se poprvé dozví o využití baterií pro jakékoliv zařízení, jež má dlouhodobě fungovat v teplotách hluboko pod bodem mrazu, propadne oprávněnému pesimismu kvůli obvykle slabé výdrži baterií. Typickým příkladem jsou současné tzv. chytré telefony, jejichž baterie na mrazu vydrží řádově několik málo hodin. Pesimismus není v případě JetForce v žádném případě na místě, neboť výrobce garantuje minimální dobu výdrže baterie při počátečním plném nabití minimálně dva týdny provozu při velkých mrazech (denně 8 hodin v mrazu). Tato garantovaná výdrž baterie překračuje 99 % všech výletů na freeride, heliski nebo skialp, což zní výborně!

Jak se ale říká : „Důvěřuj, ale prověřuj“. Baterii Pieps JetForce jsem proto nabil a vak při teplotě kolem +20°C třikrát „odpálil“. Diody detekující nabití baterie ukazovaly po těchto třech odpalech 100 %. Batoh jsem zabalil do igelitového obalu a na 40 hodin vložil do mrazícího boxu s teplotou -20°C, což simulovalo pět dnů plného provozu v pořádné zimě. Čekal jsem, že část diod nebude po tak dlouhé svítit. Svítily všechny a teprve po dalších třech naplněních lavinového vaku kleslo nabití baterie na 75 % (!). Znamená to, že baterie může na jedno nabití vydržet většinu klasické zimní sezóny. Výrobce navíc udává, že baterie by měla vydržet alespoň pět set nabití, což přesahuje desetileté předpokládané použití.

Levý popruh batohu Pieps JetForce, zip kryje ovládací a spouštěcí madlo.

Levý popruh batohu Pieps JetForce, zip kryje ovládací a spouštěcí madlo.


Otevření kapsy pro madlo je jednoduché, jedním prstem, a rychle i jen po hmatu.

Otevření kapsy pro madlo je jednoduché, jedním prstem, a rychle i jen po hmatu.


Detail oka pro uchycení cepínu, výše kovová přezka pro uchycení lyží nebo snowboardu.

Detail oka pro uchycení cepínu, výše kovová přezka pro uchycení lyží nebo snowboardu.



Zapnutí batohu je pomocí dvouvteřinového zmáčknutí červeného tlačítka v konci madla. Rozsvítí se zelená dioda a podle výše nabití baterie také přiměřený počet modrých diod. Dalším krátkým stlačením dojde ke kontrole funkčnosti ventilátoru – krátké přifouknutí. Nafukovací část batohu je tak připravena k použití v terénu. Aktivace vaku je potom velmi snadná – zatažením za madlo. Ventilátor jede naplno necelých deset vteřin, z nichž na naplnění stačí prvních 3,5 vteřiny, poté zvyšuje tlak ve vaku. Po nafouknutí je vak ještě dofukován až do třetí minuty přerušovaně a nižší rychlostí, aby byl tlak po celou dobu pádu potenciální laviny maximální. Poté se začne lavinový vak postupně samovolně vypouštět a uvolňovat prostor kolem strženého lavinou. Vypnutí batohu je po skončení výletu obdobné – na více než pět vteřin zmáčknout stejné červené tlačítko.

Aktivační a kontrolní madlo Pieps JetForce.

Aktivační a kontrolní madlo Pieps JetForce.


Batoh je v pohotovostním stavu – zelená dioda svítí.

Batoh je v pohotovostním stavu – zelená dioda svítí.


Kontrola nabití baterie – všechny čtyři modré diody svítí.

Kontrola nabití baterie – všechny čtyři modré diody svítí.



Balení a znovupoužití Pieps JetForce je opravdu snadné – po vypuštění vaku stačí přejet s jezdcem zipu na začátek, propojit s druhým zipem a vak volně poskládat do příslušného prostoru v batohu s postupným zavíráním zipu. Při zavírání zipu je nutné s jezdcem přejet až na samotný jednostranný konec tak, aby neblokoval rozjetí zipu při aktivaci ventilátoru a nafouknutí vaku. Zbývá jen zacvaknout dvě packy na překrytí oblasti ventilátoru a batoh je plně připraven k dalšímu „odpálení“. Jednoduché a časová náročnost znovupřípravy batohu je v řádu desítek vteřin.

Boční pohled na Pieps JetForce, zip pro nafukovací vak je krytý légou.

Boční pohled na Pieps JetForce, zip pro nafukovací vak je krytý légou.


Po třech minutách se Pieps JetForce začíná postupně sám vyprazdňovat.

Po třech minutách se Pieps JetForce začíná postupně sám vyprazdňovat.


Při balení batohu se musí s tímto jezdcem zipu přejet až na samotný konec! Pokud by zip zůstal propojený výše se svým protějškem, batoh by nefungoval.

Při balení batohu se musí s tímto jezdcem zipu přejet až na samotný konec! Pokud by zip zůstal propojený výše se svým protějškem, batoh by nefungoval.




Kromě prostoru na baterii a poskládaný nafukovací vak jsou v batohu dvě velké a jedna menší kapsa kryté odolným zipsem. Vepředu je velká kapsa vybavena třemi textilními tunely pro umístění lavinového setu – lopata a sonda – a pro jeho snadné vytažení. Malá kapsa je určena na drobnosti typu doklady, náhradní rukavice apod. Největší kapsa je celootevírací v zádech batohu (viz foto) a vlezou se do ní i objemnější věci. Přes tuto kapsu je také přístup k nabíjecímu konektoru (schovaný v kapse a krytý proti působení vlhkosti), stejně jako k baterii. Z hlediska vnitřního objemu a konstrukce je batoh plně vyhovující pro předpokládané použití při freeridu a jednodenních skialpinistických výletech.

Do přední kapsy Pieps JetForce se vleze komplet lavinová výbava, lékárnička a další věci.

Do přední kapsy Pieps JetForce se vleze komplet lavinová výbava, lékárnička a další věci.



Baterie Black Diamond nezkoušejte ohřívat v teplotách nad 65°C.

Baterie Black Diamond nezkoušejte ohřívat v teplotách nad 65°C.



Nabíjecí konektor je schovaný v kapse a navíc vlhkuvzdorně krytý.

Nabíjecí konektor je schovaný v kapse a navíc vlhkuvzdorně krytý.



Lyže nebo snowboard se na batoh připevní zepředu, u lyží je ještě varianta diagonálního připevnění. Přezky pro lyže a snowboard jsou kovové, jak je u Piepsu samozřejmostí. Batoh sedí na zádech bez problému a jeho fixace je snadno doladitelná pomocí ramenních popruhů. Bederní pás má taktéž kovovou přezku, na hrudní je použita plastová, což je plně dostačující. Jak je u lavinových batohů zvykem, kvůli možnosti stržení batohu při pádu laviny se přidává ještě další popruh držící batoh přes třísla. U JetForce je toto dobrá “vychytávka”, kdy je žlutý tříslový popruh skrytý v kapse (převoz, let ve vrtulníku, pobyt na chatě), takže se nikde neplete.

Propojení a nastavování hrudního popruhu společně s ramenním popruhem.

Propojení a nastavování hrudního popruhu společně s ramenním popruhem.




Celkový pohled na batoh, dva horizontální popruhy pro upevnění lyží nebo snowboardu jsou vlevo snadno odepínatelné přes kovové přezky.

Celkový pohled na batoh, dva horizontální popruhy pro upevnění lyží nebo snowboardu jsou vlevo snadno odepínatelné přes kovové přezky.



Detail kovové přezky bederního popruhu batohu s propojením žlutého popruhu přes třísla.

Detail kovové přezky bederního popruhu batohu s propojením žlutého popruhu přes třísla.




Výhody:

    - V rámci výletu možnost opakovaného odpálení lavinového batohu, ideální možnost pro trénování odpalu během zimních kurzů a při každém výletu.
    - Znovupříprava batohu k použití lavinového vaku trvá maximálně desítky vteřin.
    - Absence tlakové bomby s plynem – cestování po celém světě je bez omezení.
    - Náklady na jeden odpal se u JetForce limitně blíží 0 Kč, reálné náklady na desetiletý provoz spočívají pouze v elektrické energii nutné k nabití baterie.

Nevýhody:

    - Jetforce má subjektivně z pohledu reálného použití nevhodně řešené překrytí lavinového vaku u ventilátoru, v praxi při pádech, průjezdech lesem, heliski, apod. není jasné jak dlouho toto překrytí může fungovat.





Zkrácená recenze vyšla v časopise Svět outdooru 4/2014.

Zdroj:

http://www.svetoutdooru.cz

Palič   [úpravy] 07:38 16.11.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 výhody / nevýhody09:14:04 16.11.2016
Vidím ještě další výhody / nevýhody:

- vypuštění vaku po třech minutách vytvoří volný prostor kolem hlavy

- u bombičkových batohů by se bomba i při nepoužívání měla čas od času vyměnit, i když je nepoužitá. Což je docela drahá sranda a člověku se do toho nechce, což pak dává nejistotu, zda batoh správně zafunguje. Dtto trénink odpalu. Krom toho, na túře je každej zvědavej, jak vypadá odpal batohu. S bombičkovým je to drahá sranda, ale bateriovej lze exhibičně odpálit a majitel je tak za kinga/sněhovou královnu.

- nevím, jak je to s blbuvzdorností při balení vaku po použití, ale např. ABS v tomto smyslu blbuvzdorný není. Lze zbalit špatně a pytel se při dalším použití může nafouknout jen málo.

- ve srovnání s ABS má pieps subjektivně líp umístěné těžiště. U ABS mi přijde, že má hrozně velkou "hloubku", tedy vodorovný rozměr ve směru pohybu lyžaře.
______________________
Nevýhody:

- vysoká cena

- nemožnost výměny různě velkých úložných prostorů

- není příprava na kejmlbeg

- i ten třicetičtyřlitrovej mi na použití, který je pro našince typický, a sice víkend/prodlouženej víkend, přijde poněkud malej, zvlášť když člověk táhne žrádlo, vařič, ešák, spacák nebo péřovku, cajky na ledovec a helmu.

honzaodpovědět 
 Re: výhody / nevýhody16:18:51 22.11.2016
Bombička výměnou dnes stojí cca 300,- Kč což není až taková investice.
Baterie, elektronika + mráz = značně spochybnitelný výsledek.
Takže osobně zůstávám u klasiky, ventilátory a baterie mne nepřesvědčili. Navíc výsledkem je poměrně vyšší hmotnost.
Radek
zobanodpovědět 
 Re: výhody / nevýhody23:06:49 22.11.2016
Nevidím proč bombičku čas od času měnit, bombičky mají docela dlouhou životnost vyznačenou na sobě, pro kontrolu si ji stačí před sezonou převážit na přesné kuchyňské váze a poznačit třeba přímo na bombičku.
zofinodpovědět 

 já jsem skeptik a škarohlíd09:53:51 16.11.2016
všechno co je na elektriku a ausgerechnet na baterie od ďábla jest a zblázní se a vybije se v nejméně vhodný okamžik. mi to připomíná ten optimismus před lety s elektricko-elektronickým lyžařským vázáním, velkej optimismus při testech a v praxi a mizerné údržbě u lemplů (kdo z nás není lempl, he?) to fungovalo dost žalostně.
Lukas B.odpovědět 
 Re: já jsem skeptik a škarohlíd15:28:40 16.11.2016
Místo čelovky karbidku, místo pípáku píšťalku, ...
odpovědět 
  Re: já jsem skeptik a škarohlíd22:49:48 16.11.2016
jistě se můžeme konzervatismu v přehnané formě posmívat, ale vocaď -pocaď. čím je fyzikální princip jednodušší a analogovější a přímočařejší, tím je vše robustnější a spolehlivější (srovnej brano zavírá samo a elektrické šoupací dveře). a zrovna čelovka ani pípák nejsou dobrej případ do polemiky - to není velkej výkon hned teď, to je takové male šmidlání maličkých proudů.
Lukas B.odpovědět 
   Re: já jsem skeptik a škarohlíd07:19:42 17.11.2016
No, jsem rád, že zrovna to vázání mi většinou funguje digitálně. Buď je v poloze zacvaknuto a drží botu, nebo je v poloze vycvaknuto a stojí i s lyží před iglú-barem. Analogová situace nastává typicky třeba u toho TLTčka když se do špičky dostane sníh a člověk to zapne na první zoubek. To potom chvílema tak trochu drží, chvílema se to s různou intenzitou viklá a občas to nechtěně vypne (jízlivej emotikon).
honzaodpovědět 
    Re: já jsem skeptik a škarohlíd07:44:53 23.11.2016
"elektronicky" znamená něco jiného. normální běžné bezpečnostní vázání je poměrně robustní a jednoduchá mechanická věc, nějaká pružina tlači na nějakou páčku nebo excentr, a seřídí se to šroubem kterej předpíná pružinu. pokud se to neproleje epoxidem nebo do mrtě nezarezne, tak to furt nějak funguje, byť vypínací síla třeba o pár desítek procent naroste pouhým namočením a zmrznutím. byly nadějné pokusy s tím, že tam bude nějaká baterie napájející nějaký tenzometr (mnoho tenzometrů) a když sílá přeleze natlačkanou hodnotu, tak motorek vytáhne západku a vázání vyhodí. oproti mechanickému principu to mělo úžasné výhody, vázání může vyhazovat v neomezeném počtu směrů (může registrovat napětí na vázání kdekoli), akorát že když se to nasadí do ostrého provozu, nechá se to nevyčištěné, nepromaže se, vozí se to po dálnici na střeše slanou mlhou atakdále, tak to poměrně fortelně láme haxny, což je trošku krok zpět směrem ke kandaharu ještě bez markerovy špičky.
Lukas B.odpovědět 
  Re: já jsem skeptik a škarohlíd05:23:40 20.11.2016
misto pistalky cesnek
aleschodpovědět 

 srovnání09:08:01 17.11.2016
Je to můj třetí lavinový kletr a jsem s ním spokojený-cena-velikost i funkce samozřejmě,jen není vhodný na delší výlety(tzn.týden a víc mimo civilizaci,třeba do Patagonie jsem si vzal kletr klasický s bombičkou). Za mě 1-


Michalodpovědět 

 celkove05:25:49 20.11.2016
mali,tezky nic tam nevejde na tury na prd
aleschodpovědět 

 POd07:05:01 19.12.2016
Jak to funguje když je člověk v lavině, není problém s nasáváním, když je člověk v lavině za pohybu?
Ladjaxodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.