LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Achtung seil!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
23.Klapal 10768
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
Bouldry:
23.Urubčík 9375
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141212 cest
Nové přelezy:
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A
Srdce Z Ka 7C
Perez 8A
Velká Pard 9
Šef 7c
Frost 7C
U Spomen D 7c
Tobi Or No 7c

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra ve Žlebu

Foto od Pepeho

Adamovi se povedlo vylézt stylem flash cestu Pěkná ústa, oči zelené, XIc ve Žlebu.


Cesta mu asi sedla, neboť si do deníčku zapsal jen 8b z původních 8c. Podívejte se na několik pěkných fotografií, které nám zaslal Pepe.



Pupendo, Xa, Růžová věž

foto by © Pepe Piechowicz



Boží muka, Xb, Růžová věž

foto by © Pepe Piechowicz




Ondra Beneš a Adam Ondra

foto by © Pepe Piechowicz




Pěkná ústa, oči zelené, XIc, Labská panna

foto by © Pepe Piechowicz




Adam Ondra, Labská panna

foto by © Pepe Piechowicz



Lezec.cz   [úpravy] 09:00 18.04.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Wow..:-)09:38:25 18.04.2007
Je to nářez...parádní přelezy a moc povedené fotky. Jen tak dál...:-)
DavidKodpovědět 
 Umění...a abych nebyl vespod komentářů :o)15:34:28 18.04.2007
Obdivuju výkony nad hranicí mé výkonnosti. Obdivuju Pepeho a jeho fotologistiku - čas, světlo a okamžik. Obdivuju lezení a nechápu proč.
PS: Lezu bez pytlíčku, bez lana, bez keců na toto téma = zdravý životní styl. Ondra leze jinak, je jich pár a nechte je lézt! Bílé dírky zespodu neuvidí jiné oči.
Igorodpovědět 

 smekám11:07:25 18.04.2007
Nechápu, jak je to možný. Paráda. Tímhle tempem za chvíli nebude mít Adam co lízt. Gratulace.
Ondra Kodpovědět 
 Re: smekám13:42:15 18.04.2007
a taky nebudeme mít kde
odpovědět 

 Ach jo!11:24:25 18.04.2007
Změnil sponzora? Saltiky jsem koupil, aby mi to lezlo jako jemu. Teď abych zas utracel :-(
odpovědět 
 Re: Ach jo!12:09:58 18.04.2007
Ale no tak, botama to přece není :o) ale jak vidno reklama zabírá i na skalách.
stipodpovědět 
  Re: Ach jo!15:51:59 20.04.2007
Pravdou ale nakonec je, že toho sponzora změnil. Už je to tvář Hudysportu.
odpovědět 
   Re: Ach jo!18:53:08 20.04.2007
Taky bych si to nechal líbit
ddodpovědět 

 pekne11:28:01 18.04.2007
Peknej vykon, ale neni mago za piskovcich zakazano?
ararakodpovědět 
 Re: pekne11:33:54 18.04.2007
Hmm, za chvilku budou ty pekne fotecky pryc :(
Usadloodpovědět 
  Re: pekne11:48:38 18.04.2007
nebudou:-), nebudou :-)
Radek
zobanodpovědět 
  Re: pekne11:58:32 18.04.2007
Pekne.Adam je jednicka.Ale verim ze za poruseni pravidel na piskovcich ukaze CHS svoji autoritu.Pokud ne tak at si da svoje hlasovani na VH za klobouk.Chobot byl za mensi pitomost vylouceny z francouzke reprezentace.Nebo zase budeme kazdemu merit jinym metrem?Jak za komunistu!
Andrejodpovědět 
   Re: pekne12:29:32 18.04.2007
kdo, co? CHS a A.Chabot? KSC a Mg? Je ti spatne?
lacoodpovědět 
   Re: pekne19:41:01 18.04.2007
Děte do háje s kecama o zakazování maglajzu!!!
Qidodpovědět 
 Re: pekne11:48:28 18.04.2007
Chtěl jsme napsat něco podobného, ale nechtěj jsem být první, abych to zas nemusl poslouchat. Proč to máčo nevyretušuje, když už ty fotky musí zveřejňovat ???
Dájaodpovědět 
  Re: pekne11:50:50 18.04.2007
To proto, aby takový Dájové jako ty, to tu hned komentovali a Lezec měl spoustu přístupů.
J.odpovědět 
   Re: pekne11:54:16 18.04.2007
Jsem si to myslel, dík...
Dájaodpovědět 
    Re: pekne11:33:26 19.04.2007
Dájo seš dement. Stejně určitě lezeš hovno a akorát blbě kecáš
lezec.comodpovědět 
     Re: pekne12:29:28 19.04.2007
Děte se vycpat s magem - na písku nemá co dělat. beru lidi jako je adam že si na těžkou cestu hrábne ale nesnášim prasata co vobílej madlo a ještě maj plnou hubu keců jak sou free
odpovědět 
     ....12:30:25 19.04.2007
Děte se vycpat s magem - na písku nemá co dělat. beru lidi jako je adam že si na těžkou cestu hrábne ale nesnášim prasata co vobílej madlo a ještě maj plnou hubu keců jak sou free
azbiodpovědět 
     Re: pekne13:45:44 19.04.2007
Oproti tobě stopr...
Dájaodpovědět 
      Re: pekne18:58:27 20.04.2007
Proc pořad musíte kecat o maglajzu.Adam si možná hrábne,ale ne na kazdy krok jako nekteri.
hlaholodpovědět 
       Re: pekne20:56:48 20.04.2007
tak proc to leze s magem dys je zakazany?,nevim ale taky je to us jeden stech co si delaj na skalach co chtej.
jinaK uznavam celkem borec...
jakarakaodpovědět 

 Pěkný fotky.11:48:25 18.04.2007
Se povedly. Gratuluji k výkonům.
Fandaodpovědět 

 Mg11:57:55 18.04.2007
Pořád dokola s maglajzem.
Koho to zajímá, kdo jste, co jste? Spasitelé? Spíš závistivý kaštani, anonymní vandráci na internetu, co lezou figu borovu. Ádo super!
Tomodpovědět 
 Re: Mg12:28:58 18.04.2007
Naštěstí ty anonymní nejsi vůbec !!!
Dájaodpovědět 
  Re: Mg12:47:15 18.04.2007
Ty věčný boje o mágo... Nekurví to skálu o nic víc než pot! Ať každý kouká hlavně na sebe,jeden leze na bílo,jiný po sobě zas nechává bordel nebo huláká až skály padaj... Adame,jsi fakt dobrej!
pavelodpovědět 
  Re: Mg22:50:55 19.04.2007
Ale fakt si to zasloužíš, že tě tu maj za kokota, když i pod tohle seš schopnej se vyblít o mágu, víš co ber si do skal tmavý brejle a je po problému. Zdar !
Jirka z Jarákuodpovědět 
 Re: Mg12:42:42 18.04.2007
Ono je to strašně jednoduché zaujmout pózu přejícího borce a ostatní mravokárně pasovat do role závistivých nýmandů, kteří respektováním zákazu maglajzu, maskují svoji vlastní lezeckou neschopnost. Jenomže je to na nic! Krom toho že tím vystavíš na odiv svoji mravní nadřazenost nad těmi chudáky, co se zpocenými dlaněmi omotávají hodiny v položených pětkách, to ničemu dalšímu nepomůže. Způsobí to další hádku a nic se tim nevyřeší. Na VH vyjádřila lezecká veřejnost většinový názor - magnésium na pískovci nechceme. Tím je to dáno. Mělo by se to respektovat a to i přesto, že fotky jsou to krásný, Adam je borec, já mu fandím, naprosto ho chápu a sám nevím jak bych takovou cestu lezl, byl-li bych na jeho lezecké úrovni. Nicméně vím zcela jistě, že situace kdy lidé, co dodržují pravidla jsou za nepřející pitomce, je špatná. Třeba to konstruktivně vyřešit - ustoupit na obou stranách. Když vycházím z předpokladu, že používání magnézia na pískovci je jen a jen etický problém, napadá mě jednoduché řešení: POVOLIT MAGLAJZ TAM, KDE HO POUŽIL PRVOVÝSTUPCE.
stipodpovědět 
  Re: Mg12:55:17 18.04.2007
Problém je ten, že pískovcová pravidla, byla šita narychlo, neproběhla o nich rozsáhlá diskuze, v prosinci je CVK na svém zasedání neodsouhlasila, pouze před posledním zasedáním starého VV probíhala mezi členy CVK mailová diskuze, na poslední VV je vedoucí CVK předložil k odsouhlasení, ani VV se nebyl schopen v otázce magnézia shodnout a tak hodil tento horký brambor na VH, kde byla pravidla odsouhlasena. Teď si nový VV může mýt ruce a říkat, my nic my muzikanti, VH rozhodla a nic se nezmění. Bohužel, tím jsou možnosti změny na nějakou dobu opět odloženy. Avšak není všem dnům konec, opět již chystám někomu horké chvilky :-)).
Vlkodpovědět 
   Re: Mg13:07:00 18.04.2007
Ahoj Vlku
dlouho jsem se neozval páč mám kontakt na tebe v mailu práci a už 14 dní marodím se zádama(dělal jsem pěkný 7c s 8bhk na 35 m v Labáku a nějak to ruplo no jo stáří)
v úterý budu v Brně tak doufám že zajdem na pivko
a dáme řeč (v pondělí prozvonim snad už budu v práci)
David Peterka
odpovědět 
    Re: Mg13:52:27 18.04.2007
Však se ozvi, kontakty máš, klidně si vem i lezky a sedák a u nás i MG! :-)). Vlk
Vlkodpovědět 
   Re: Mg13:34:21 18.04.2007
Navrhuji REFERENDUM. ČHS měl dost času na to, aby problém vyřešil a nikdy se to nestalo. Pravidla zůstala + jejich porušování se neřeší = svaz ve své úloze selhal. Na pískovcích nelezou jen organizovaní horolezci z ČHS, navíc na VH příjde málo lidí. Takové rozhodnutí pak není na nic. Navrhuji uspořádat všelezeckou kampaň, vytisknout letáčky, dát je do vrcholových knížek, sehnat vědeckou studii o (ne)škodlivosti magnesia, založit speciální web o této problematice a nakonec vyřešit jednou provždy bílou válku v referendu, které bude natolik průkazné, že jeho výsledek budou uz všichni respektovat.
stipodpovědět 
    Re: Mg23:04:53 18.04.2007
Toz se do toho, hochu, pusť!
Budem te sledovat a nakonec ti zatleskame ;)
Lenodpovědět 
  Re: Mg12:58:49 18.04.2007
Zatím lezu s magnéziem a převážně na vápně a celkem to jde.
Ale když nemaglajzuji, jako třeba když si zapomenu pytlík doma, tak se mi potí v cestě ruce tak, že téměř odkapává mazlavý sliz, zejména v dlaních, je ro naprosto nechutné. Opravdu chcete abych, až polezu opět na písku, podle regulí omatlal chyty tím mým slizkým potem? Jediné řešení je nelét vůbec, ale nedokážu se toho vzdát.
Potilodpovědět 
  ČHS vs Realita na písku13:01:01 18.04.2007
Z meho pohledu vidím hned 4 porušení současných pískovcových pravidel
1.Adam leze s MG
2."Pěkná .." byla dělána shora
3."Pěkná .." mají bhk moc blízko (pravidla 3 m a 1x může být 2m)
4."Pěkná.." byl prvovýstup s MG
5."Boží Muka" prvovýstup s MG ale zespoda (byl jsem u vrtání všech kruhů)

Možná by stačilo při schválení pravidel brát trochu zřetel na realitu !!

PS:
-Osobně odsuzuji to že se letos nedal titul za výkon roku na písku
-Souhlasím s tím že některé cesty nejdou v současné době dělat podle stávajících zastaralých pravidel které nereagují na vývoj lezení na písku
-A blahopřeji Ondrovi k super výkonu jehož kvalitu MG určitě nesnižuje

PS 2.
Věřím tomu že se vedení ČHS postaví
a) k řešení dle platných pravidel a disciplinárního řádu,který si schválila
b)chytne se za nos a začne s pískem něco dělat
(investice do výměny jištění,změna pravidel,bouldering !)

David Peterka
odpovědět 
   Re: ČHS vs Realita na písku13:32:38 18.04.2007
Maglajzování na českým písku nikdy nikdo do pravidel nedá,protože by svaz nedostal od ochranářů vyjímky na další rok.Je úplně jedno kolik lezců ho má rádo nebo nemá,ale svaz si to prostě oficiálně dovolit nemůže.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
    Re: ČHS vs Realita na písku13:39:14 18.04.2007
Ochranářům vadí především rušení ptactva a ničení kytek. Magnesium byl a je především problém lezců, až byude z pravidel vypuštěno a ochranáři to zarazí, tak se nedá nic dělat, ale vždy to dosud zarazili lezci sami.
stipodpovědět 
    Re: ČHS vs Realita na písku13:51:12 18.04.2007
Bude na výběr buď dát nebo neustále provádět disciplinární řízení s porušovateli :-), ne ve všech platných výjimkách je přímo citovát zákaz s Mg,někde je odkaz na naše pravidla a myslím že je to tak 1:1.:-)).Takže si také s... do vlastního hnízda.
Vlkodpovědět 
    Re: ČHS vs Realita na písku18:05:08 18.04.2007
Takže opakuji již minimálně po sté: Ochranářům je magnézium zcela putna. Jeho zákaz si prosadili SAMI LEZCI a ochranáři pouze dohlížejí na jeho dodržování.

Jinak už konečně nechte toho kluka na pokoji! Pokaždé, když dokáže něco, co zasluhuje obdiv a uznání, dočká se od vás jenom urážek a kritiky.

Adame, Tobě obrovská gratulace.
Lukyodpovědět 
     Re: ČHS vs Realita na písku18:25:32 18.04.2007
Je mi líto, ale ochranářům (přinejmenším řadě z těch, kteří rozhodují), magnézium rozhodně NENÍ PUTNA. Vím, o čem mluvím. Z osobní zkušenosti. Nevím, jaks přišel na to, co píšeš.
(Jak už je tu psáno na jiných místech, momentálně nehodnotím, jestli Mg ano či ne.)
Robertodpovědět 
      Re: ČHS vs Realita na písku18:31:26 18.04.2007
Jak jsem na to přišel? Řekli mi to oni sami, jak prosté.
Lukyodpovědět 
       Re: ČHS vs Realita na písku21:03:39 18.04.2007
Mně teda říkají něco jiného. A zase: nehodnotím jestli mg ANO či NE.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: ČHS vs Realita na písku22:02:45 18.04.2007
Prý jim vadí daleko víc, že je v té skále železo (doslova: "...ty skály se s ním nenarodily"). Magnézium je prý náš problém (doslova: "Nám je to jedno, ale sami jste si to odhlasovali, my jenom kontrolujeme, jestli to dodržujete.") Tak to alespoň vidí pánové v Labáku. Samozřejmě můžete mít jinou zkušenost z jiné oblasti a určitě budou i rozdíly ve vnímání těchto "problémů" jednotlivými ochranáři. Vždyť jsou to jen lidé, tak mají právo na vlastní názor.
Lukyodpovědět 
         Re: ČHS vs Realita na písku00:53:13 19.04.2007
Kdyby jim bylo jedno, co si sami odhlasujeme, tak nás nekontrolují... Přece si nebudou přidělávat práci. Jsi ve své argumentaci nekonzistentní. (Vztah pravidel, výjimek a ochranných podmínek je podrobně rozebrán v diskusi po letošní valné hromadě zde na Lezci.)
Kuba Turekodpovědět 
          Re: ČHS vs Realita na písku08:13:36 19.04.2007
Nechápu, co přesně myslíte tou nekonzistencí argumentů. Já jen prodávám, jak jsem koupil. Nic víc.
Lukyodpovědět 
           Re: ČHS vs Realita na písku11:15:48 20.04.2007
Tak ještě jednou: Kdyby jim bylo jedno, co si sami odhlasujeme, tak nás nekontrolují a nedávají to do výjimek...
Kuba Turekodpovědět 
            Re: ČHS vs Realita na písku11:42:57 20.04.2007
já také neznám žádného normálního ochranáře, kterému mg vadí. ale vadí téměř všem lezcům, co jsou zároveň ochranáři. to je smrtící kombinace..
radekodpovědět 
            Re: ČHS vs Realita na písku16:38:33 20.04.2007
Nerad bych se pouštěl do polemizování nad tématem takzvaného vyjednávání takzvaných vyjímek, o němž mnozí tuší a někteří vědí své. Taktéž diskuze s vámi ve stylu kolovrátek mi nepřipadá zrovna moc přínosná, tak raději tuto její větev opouštím...
Lukyodpovědět 
             Re: ČHS vs Realita na písku10:40:49 21.04.2007
Já ti ty vyjímky zkusím vysvětlit na příkladu NPČeské Švýcarsko.Zde je horolezecká činnost zákonem zakázaná.Pár úředníků má možnost vydat vyjímku pro určitou organizaci,jako je čhs.zatím ji každý rok vydává, jenomže když přijde svaz s třeba s novýma pravidlama a povolením pro maglajz,tak tu vyjímku téměř určitě nedostane a doplatí na to všichni lezci,protože tě bude strážní služba honit jak zloděje.Tvrzení, že maglajz ochranářům nevadí je naprostá blbost.Pracuju ve skalní četě NPČŠ a ještě jsem žádnýho pro maglajzovího strážce nepotkal.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
  Re: Mg10:41:18 03.11.2009
Zdravím, čtu si to tady celé a naprosto s tebou souhlasím. Bohužel/bohudík jsem jedna z těch co maglajz používají vzhledem k tomu, že se mi opravdu ruce dost potí. Nevidím ovšem důvod proč (když má někdo stejný roblém jako já) by nemohl mágo používat. To by bylo jako zakazovat někomu zkoušet lézt nějaké cesty. přijdou mi reakce některých lidí (spíš těch co "striktně" dodržují pravidla) až moooc přehnané. Adam Ondra je opravdu skvelej lezec a pokud potřebuje mágo k tomu aby mohl lézt to co chce, nevidim důvod to zakazovat. Stejně jako vy všichni. Mějte se.
Dominikaodpovědět 

 Hrani si s ohněm13:41:28 18.04.2007
Na Pálavě lezeni bylo moc fajn.... a teď ??? Ochranáři jej zakázali! S maglejzem je na písku lezení zakázané! A ochranáři jej můžou zakázat úplně a potom bude všem ukradený výkon Adama! A ČHS  to bych se divil že něco udělají ....
Liborodpovědět 
 Re: Hrani si s ohněm14:01:21 18.04.2007
Nesrovnávej Pálavu s pískem, tam je to o něčem úplně jiném, jinak poslední roky výjimka je a platí ještě letos a příští rok, navíc Boubel je natolik aktivní, že pánům na CHKO nedá moc vydechnout a to nakonec slaví úspěch, vyhodí tě dveřmi, vlezeš oknem a naopak a tak neustále dokola, jde jen o to, kdo to vydrží déle.:-)). Argumenty odpovědných lidí s CHKO nejsou vždy až zase tak stoprocentní, lze s nimi polemizovat, akorát tito lidé mají moc a snaží se zviditelnit a předvést, jak jsou silní aspoň v něčem, když v zásadních věcech se to nedaří, neboť jiné lobby jsou silnější.
Vlkodpovědět 
  Re: Hrani si s ohněm08:38:58 19.04.2007
Tak tohle je konečně solidní příspěvek. Souhlasím ochranáři řeší pí... protože ty zásadní se jim nedaří
odpovědět 

 Chobotnice13:55:16 18.04.2007
Ať dají tomu klučinovi najíst! Podívejte, jak je hubenej. Jako lunt, řekla by má babička a to byl nějakej metodik.
Ale hezké, že sebou nosí ten vak na odpadky i do cesty. To všechno železo v něm odnese do zběrných surovin. A to je moc dobře!
Tomu vaku se dnes říká "chobot"? nebo jak jsem to z té diskuse pochopil. Nebo to jsou zase ty problémy se susponzorem?
Tak zatím. Já pádím, abych z toho nezMaGořil zcela. :-)
Dagodpovědět 
 Re: Chobotnice14:46:18 18.04.2007
:o)
stipodpovědět 

 Dokud bude bílo...14:02:31 18.04.2007
Dokud bude Mg bílé, budou problémy. Myslím, že Mg v barve skály by šlo na dračku a byl by klid.
MarSodpovědět 
 Re: Dokud bude bílo...14:38:25 18.04.2007
Barevné mágo řešili v USA někdy kolem začátku 90 let.Vím že byl speciál odstín pro písek v Utahu a Nevadě a jinej pro Eldorádo canyon.Ale asi se to moc nechytlo neb o 10 let později bzlo všude bílo.
Opět jen konstatování Ukaž mě jiné pískovcové oblasti ve světě kde se s MG neleze krom Česka a DDR (Pfalz je na západ a tam ho užívají)
Možná že jinde se asi písek chová jinak.Je asi líp vyrobenej ?
Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu :)
David
odpovědět 
  Re: Dokud bude bílo...14:48:23 18.04.2007
No tak do Saska nelez, vzdyt te tam nikdo nenuti
odpovědět 
  Falcko14:53:24 18.04.2007
Ve Pfalzu jsu lezci zdvorile vyzyvani, aby nemagovali pod 7 UIAA. Jinac jsem si okolo Barenbrunner Hofu par cest prelezl a zamadzovany chyty na pisku mi prisly dost vosklivy, slizarna...
Radek J.odpovědět 

 lidi, myslete prosím14:33:38 18.04.2007
Nechci a nebudu teď hodnotit, jestli Mg na písku obecně ano nebo ne. Bezpečně však vím jedno: ZVEŘEJŇOVÁNÍM PODOBNÝCH FOTEK V TAKOVÉMHLE KONTEXTU SI LEZECKÁ VEŘEJNOST KOLEDUJE O ÚPLNÝ ZÁKAZ LEZENÍ (např.) V LABÁKU. Těm, kdo si to neuvědomují, připomínám, že mezi ochranáři nejsou jen lidé, kterým je lezení sympatické, nebo dokonce sami lezou (jako já). Opravdu stojíte-stojíme o to, iniciativně dávat některým lidem do rukou velmi účinný klacek? Omlouvám se za absenci podpisu, ale ... /s ochranáři mám skutečně něco společného a ne všichni mne mají rádi, hm/.
Pro správce webu - fakt by nestálo za to to smazat?
odpovědět 
 Re: lidi, myslete prosím14:45:02 18.04.2007
Jo za druhé světové války bylo taky zakázano v celém Sasku lézt a proto tam vznikali takové dardy v té době.Páč se tam špička schovála před fašistama :).Jsem jedině za at se to zavře.Jo a eště bych vrátil doložky když se jezdí do Saska aby se zas muselo chodit vrchem páč to nikdo nechtěl platit :)
No a z lezců by se měli stát ochránci ochránců přírody aby nevymřeli to by mě bylo líto :)
odpovědět 
 Re: lidi, myslete prosím16:16:48 18.04.2007
jsi kokot
odpovědět 

 CHS kontra Ondra15:03:06 18.04.2007
Nemá chuť se tady pouštět do polemik zda s MG nebo bez něj.Jde mne o to , že reprezentant ČHS sere na hlavu 300 lidem z valne hromady a nerespektuje nějaké hlasování.To tam těch 300 debilů sedělo do večera , aby měsíc na to 14 floutek si se všema utřel zadek.To se klidně muže stát , že si někdo bodobným způsobem vytře zadek i s rozpočtem a podobně.Jsem zvědav jaký postoj k tomuto incidentu ČHS a příslušná komise zaujme stanovisko.
P.odpovědět 
 Re: CHS kontra Ondra15:33:37 18.04.2007
Ma roztomila P.
Pouzivat silna slova anonymne je zbabelost.
Protoz nasledujici dve opravy:
1. Z minulych diskusi vime ze se nejednalo o debily, nybrz o veprove hlavy.
2. ..14lety floutek nesere na..., nybrz
..kudrnac Ada lehce opomenul...
Nedodrzovani vycpelych konvenci je ovsem vlastni genium i v jinych oborech nez je lezeni.
pa pa
podstatne milejsi L.odpovědět 
  Re: CHS kontra Ondra07:25:41 19.04.2007
No hlavne doufam, ze mu CHS necpe prachy kdyz on jeho nejvyssi organ nerespektuje! A hlavne doufam, ze z mejch prispevku nema ani korunu.
Funtomasodpovědět 
 Re: CHS kontra Ondra21:57:03 18.04.2007
Tady je nekdo zavistiva svine! Adam je jeden ze tri nejlepsich lezcu na svete a myslim, ze vi, co si muze dovolit! Prestante mu zavidet a prestante byt takovy puritani! Lezeni se vyviji, meli byste to brat na zretel...! A motat do toho prachy atd. je prosta debilita... hawk
skafundrodpovědět 
  Re: CHS kontra Ondra10:00:03 19.04.2007
Ale houby zavistivej. At si leze jak chce pokud bude dodrzovat pravidla. Ale nevim jak ty si muzes dovolit naprosto bez znalosti soudit me motivy, kdyz me vubec neznas.
Funtomasodpovědět 
 Re: CHS kontra Ondra10:27:52 19.04.2007
Máme disciplinární komisi?Máme!Porušil reprezentant závazná pravidla?Porušil!Tak ať to ta slavna komise řeší!A pokud bude o jednoho reprezentanta min , tak se nic nestane.Čím dříve dostane někdo přes prsty,tím lépe.Pořadek musí být.
Leošodpovědět 
  Re: CHS kontra Ondra12:04:32 20.04.2007
neni stezovatel, neni obvineni, to je jednoduche. pokud podas stiznost, na coz mas pravo jako clen (pokud jim jsi), pak jsi taktez ucastnikem rizeni, stejne jako ti, co by mohli byt rozhodnutim disciplinarniho organu dotceni, neni-li prokazano jinak (tedy vlastne vsichni maglajzisti i nemaglajzisti).
odpovědět 

 A pritom by stacilo15:43:11 18.04.2007
aby Adam nosil pytlik tam co vsichni ostatni:) A jake je ponauceni? Kdo se chlubi pytlikem, dostane pres nej at uz od CHS,lezcu ci ochranaru :o)
Usadloodpovědět 

 Bílá nemoc15:57:36 18.04.2007
Na co je ten malý sáček?
A co v něm ten býlí prach?
To dnes děti místo hraček,
Nosí cukr po kapsách?
NoeLodpovědět 
 Re: Bílá nemoc20:15:47 18.04.2007
To je hodne dobry. Asi mas spravny strevo.
patapufaodpovědět 
 Re: Bílá nemoc08:49:10 19.04.2007
Ne to neni cukr, to je ..... :-)
M.odpovědět 
  Re: Bílá nemoc10:33:33 19.04.2007
Hey, Mr. Tamburin...
odpovědět 
  Re: Bílá nemoc12:38:46 19.04.2007
piko ?
odpovědět 

 Cenzuru ne16:00:09 18.04.2007
Že je Mg na písku zakázáno, víme. Že se s ním běžně leze, víme taky. Že to pravděpodobně může být argument zneužitelný při zavírání skal, je jasné. To ale nic nemění na tom, že se ve skalách leze, ani na tom, že tenhle server by měl být zdrojem informací ze skal. Proto jsem proti antiMg cenzuře. Nic se jí nevyřeší a Lezec přestane být Lezcem.
  Ale hlavně, Adame, vždy jsem čekal, jak Ti to půjde na písku, a vidím, že jsi se s ním popasoval tak, že pro to těžko hledám slova. Máš můj obdiv a doufám, že už máš i vrtačku, protože za pár let už asi opravdu nebudeš mít co lézt, pokud si to sám neuděláš.
Jarda Maršíkodpovědět 

 mg16:01:33 18.04.2007
zakaz je nanic,pokial nie je za porusenie ziadny postih pre toho,kto ho porusi....adamovi a ostatnym gratulujem k prelezom 
aladinodpovědět 
 Re: mg16:41:19 18.04.2007
To mas celkem pravdum,ale ja jsem u vas na slovensku zaplatil za ty vase ptaky 2500 Sk a to jsem prej dopadl dobre.
odpovědět 

 foto16:03:20 18.04.2007
a este som zabudol pochvalit fotky...krasne :)
aladinodpovědět 

 Nerozumim: (16:13:45 18.04.2007
Nejak tomu nerozumim Adam prece neni sam kdo leze na pisku s MG je to plno dalsich jinych lidi stovky tisice a taky jsou pritom foceni a je to na webu...Jsem zatance MG ale jen v tezkych cestach kde jou malinky chyty a ty e bez MG nedaji udrzet ja osobne bych fotky s lidma co lezou na pisku s MG nechal vime precu uz davno ze pot poskozuje skalu vic nez MG a ze je MG zakazyny kuli tomu ze ho klasici nemeli nebo proc vlatne vsechno e vyviji tak proc by se nemohlo vyvijet i lezeni na pisku...Kazdopadne bych neodsuzoval Adama ze leze s MG na pisku a je pritom na webu,neni toiz sam...
odpovědět 
 Re: Nerozumim: (16:37:54 18.04.2007
Svůj komentář vezmu to popořadě, gratuluji k moc těžkej a pěnkej přelezům můžu opravdu je „němě“ závidět, jinak pochybuju že to někdo s ČHS bude nějak extra řešit, myslím že bude uplatněna klasická taktika dělat že nikdo nic, a proč taky jak to napsal Jarda Maršík leze se s mg.a všichni to ví, nová pravidla nevyřeší nic stejně jako i ta stará problém nevyřešila mg.a jeho řešení je hlubší a jinak se mi zdá matně si vzpomínám, že to tu už bylo, ale od té doby co u nás bydlí ten němec si moc na moc věcí vzpomenou nemůžu. :-)
Gulasodpovědět 

 hlas ze záhrobí17:02:05 18.04.2007
..a přece se točí!
galileoodpovědět 

 nepotit se18:14:13 18.04.2007
Nebo to můžete udělat jako pan Pilip u Krause v TV, jen prostě řekl , že se nepotí nikdy. :-D Podle mě  asi bylo lepší vybrat fotky kde MG nebylo tolik vidět,ale co stalo se. Ale je fakt , že pravidla jsou stanovena proto ,aby se dodržovala. V protisměru autem taky nejezdíte i když je tam lepší asfalt.
vilikodpovědět 
 Re: nepotit se18:26:56 18.04.2007
dobra pripominka..v protismeru nejezdime i kdyz je tam treba lepsi asfalt - duvod je jednoznacny - ohrozeni bezpecnosti provozu ze ano? ale pro zakaz mg jsem jeste neslysel ani jeden argument, ktery by mel nejakou vahu..to, ze nekde hnizdi ptaci a nesmi se tam docasne lezt jednoznacne respektuji, ale zakaz mg ja povazuji za vymysl lidi, kteri bud nelezou vubec a nebo si na tech svojich 4kach vystaci i bez nej..
hklodpovědět 
  Re: nepotit se20:22:37 18.04.2007
myslel jsem to jako připad ,ale bylo mi jasný , že minimálně jedna taková odpověd tu bude
vilikodpovědět 
   Re: nepotit se22:08:07 18.04.2007
Tohle je ale velmi trefná odpověď. Když budete chtít dávat příklady, vyberte, prosím, příště nějaký přiléhavější.
Lukyodpovědět 
  Re: nepotit se20:53:45 18.04.2007
cece, kdyz budu davat trojky, tak to mago potrebuji stejne do ctyrky, jako borec co dava desitky na jedenactku :-)
odpovědět 
   Re: nepotit se21:44:29 18.04.2007
tak jednou se to nesmí tak ho nesmí použít. Takhle by tu byla anarchie , nebo se u toho alespoň nefotím
vilikodpovědět 
    Re: nepotit se22:39:07 18.04.2007
Viliku..vypada to, ze s tebou se proste asi neshodnu..argumentujes slovy "tak jednou se to nesmi tak ho nesmi pouzit"..kdyz ti zakazou vychazet z baraku, tak budes sedet doma abys neporusil pravidla? Kdyz s tim clovek nesouhlasi tak je jeho svobodna volba co dela (teda samozrejme pokud dela neco cim nikoho neohrozuje nebo neposkozuje) coz se v tomto pripade rozhodne nedeje..preju Ti tedy prijemne dodrzovani..hoj
hklodpovědět 
     re07:58:18 19.04.2007
no asi se doopravdy neschodneme ,ale k tomu když ti zakážou chdit ven . No pokud ti neco zakáže-nařídí soud-nebo jiný uřad + má to právní moc a ty to porušíš ,dostaneš MVUR a asi půjdeš sedět. Podle mě prostě jsou pravidla daná a ty se neporušují , pokud to uděláš , pak musíš počitat s trestem ( to nemyslím směrem k Adamovi ale všeobecně ) a to že budeš ten trest riskovat je tvoje svobodná volba . Ale to je věc přístupu každého z nás. Ne že bych všechna pravidla striktně dodržoval ,alespoň si o tom sám nepořizuji důkazy. Pokud chceš můžeme v debatě pokracovat mailem.
vilikodpovědět 
      Re: re11:47:02 19.04.2007
Myslim, ze nejake dalsi diskuze na tohe tema mejlem uz nebude zapotrebi..vim jaky mas nazor..ja mam proste jiny..v tom se asi neshodnem ani nekde u piva..takze uz jen posledni poznamka-pro me je obrovsky rozdil mezi soudnim narizenim a neopodstatnenym vymyslem nejake orgnizace. Mej se
hklodpovědět 
 Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi18:28:38 18.04.2007
Adamovi gratuluju a soucasne rikam ze za nej a narovnani realneho stavu ve skalach s pravidly budu kopat co budu moc.
Radek
zobanodpovědět 
  Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi20:05:09 18.04.2007
silný kecy?
odpovědět 
   Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi20:10:48 18.04.2007
Pokud vím tak ne! Otázkou je, co zmůže jeden člen VV proti ostatním a jak budou rozděleny hlasy ve VV.
Vlkodpovědět 
    Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:01:02 18.04.2007
Jak to poslouchám náš odíl tam nikdy nechodil, ale teť tam začnu chodit a hlasovat proti MG. To jen když jsme u toho kopání...
Dájaodpovědět 
     Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:46:00 20.04.2007
už seš zase dement Dájo? jo!
lezanekecejodpovědět 
      Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi00:10:10 23.04.2007
Podle některej spíš pořád... Avšak otázkou je, jsou-li ti hodnotitelé zcela zdravotně nezávadní? :-)
Dájaodpovědět 
  Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi21:59:18 18.04.2007
S takovejma kecama se budeš kopat tak leda do zadku.Protože, pokud nejsi schopen se posřídit hlasování na Valné hromady tak nemáš co dělat ve VV.Hned bych tě vyhodil.
Špuntodpovědět 
   Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:19:22 18.04.2007
A nač ta zloba a agresivita??? Cožpak vám Zoban udělal něco zlého?
Lukyodpovědět 
   Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:31:26 18.04.2007
To jsou Ti milejší ve VV lidé bez jasných názorů, kteří se snaží nikomu neublížit, nic moc neřešit? Mně je v tomhle zrovna Zoban sympatičtější, neboť má jasný názor a snaží se jej obhájit. Dobrým návrhem je vyloučit 99% reprezentantů z repre, neboť lezou s MG a za peníze které KA ušetří podporovat rozvoj mládeže.:-)). Podívej se na fotky jinde, Majzlíci, DŽC, všichni v jedné řadě s Adamem.:-)).
Vlkodpovědět 
    Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:49:50 18.04.2007
Jasne.At to resi disciplinarni komise.At je vylouci z reprezentace.Kdo porusuje pravidla , tak tam nema co delat.Je nejaky sport na svete , ktery by to toleroval?
odpovědět 
     Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi23:49:28 18.04.2007
Tu slecnu, co je na minulem fotu dne ve ctyrce na Dratniku na druhem s maglajzem vyloucite odkud? U ni to neva?
odpovědět 
      Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi07:51:18 19.04.2007
Má ho tam .... potvora, zavřenej.
adamodpovědět 
       Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi21:21:55 20.04.2007
nepodpruju maglajz nikde ale zula neni piskovec
jakarakaodpovědět 
        Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi22:19:21 20.04.2007
a jakou klasu lezes?
odpovědět 
         Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi00:12:31 23.04.2007
První !
odpovědět 
    Re: nepotit se, Ne zahajit konecne konstruktivni diskusi09:32:17 19.04.2007
Nadělali jsme si skutečně do vlastního hnízda, většina lezců se nyní rekrutuje, tzn. k lezení se dostává přes lezecké stěny, jejichž počet roste velkým tempem, na těchto stěnách se vždy bude lézt s magnéziem!
Tato mladá generace navíc je konfrontována s kvalitním Evropským lezením, absolutně nepochopí a odmítne jakékoliv zákazy používání magnézia, z prostého důvodu, bude na něj zvyklá.
Janodpovědět 

 uspech se neodpousti19:47:48 18.04.2007
Diskuse zajimava, poprve jsem ji snad precetl od zacatku az do konce. Prispevky jsou dvoji: jedny gratuluji a uznavaji, druhe vytahuji problem magnezia. Vy, co vytahujete tento problem, ktery neni Adamuv a vubec nesouvisi s prelezem techto tezkych superprasku, zamyslete se prosim nad sebou a odpovezte si na otazku, zdali Vam vadi, ze nekdo leze tak famozne a vy nidky takto lezt nebudete nebo zdali skutecne vam vadi, ze tyto cesty nekdo prelezl s magneziem. Myslim, ze je to uboha zavist, ktera je  typicka pro ceske prostedi, v nemz se proste uspech neodpousti, a to ani od tech nejlepsich kamaradu. Pokud by se nelezlo s magneziem, obtiznost by mela pevne danou horni hranici, neposunovala by se nahoru a lezeni by zacalo stagnovat a stala by se z nej srasliva nuda. Kdo chce lezt porad dokola petky s tim, ze se mu tam poti ruce??? A nemet zadne vyssi cile a idelaly. Tedy co by mohl - kdyby (kdyby trenoval tak jak se ma, kdyby pil mene piva, kdyby nemel rodinu, kdyby mel penize, cas, pevnou vuli atd.) Doby klasiku uz davno minuly. Zapomente na ne. Dneska je trend ve sportovnim lezeni a lezeni je predevsim vykon, sport, trenink. Je to pokrok. Stari sloni, kteri budou proti tomu, tu budou vzdy. Ale  lide lezecky - nebojte cas pracuje pro Vas a oni to dobre vedi, protoze jim cas utika. A diky takovym sikovnym klucinam jako je Adam jsou o to nervoznejsi. To mimochodem ukazuje i tato diskuse. Adame gratulace.   
vánekodpovědět 
 Re: uspech se neodpousti20:36:13 18.04.2007
Obdivuji Adamovy výkony, ale nesmekám....smekal bych a vážil si ho kdyby tam kde je to zakázané s maglajzem nelezl neb tyto fotografie ukazují mnohým tupcům, že maglajzovat je obecně super a tím mě a ostatní lezce zbavují možnosti lézt svobodně po písku bez bílých skvrn a jasných linní.
lotrodpovědět 
 Re: uspech se neodpousti20:57:25 18.04.2007
me treba vadi, ze nekdo nedodrzuje to co si VSICHNI lezci z CHS pres VH rozhodli. holt demokracie je a bude diktatura vetsiny a ta mensina bud bude silna, nebo dostane pres pytel. p.s. pokud nekdo nehlasoval, tak je to jeho problem.
odpovědět 
 Re: uspech se neodpousti22:31:58 18.04.2007
Nemohu uvěřit tomu,že by tohle napsal někdo,kdo leze pravidelně na písku a má ho rád.Pokud tomu tak není,prosím autora ať se k tomuto problému nevyjadřuje.
Iwoš Wondráčekodpovědět 

 Strukturovaně20:49:18 18.04.2007
Adam = killer největšího kalibru, pěkně ty cesty kosí (všechny!!!) Moc mu gratuluju ;)

MG - ANO (tam kde ho použil prvovýstupce)
Fotky na webu - 100% ANO, proto tu chodime
Ču...aci - do pytle a hodně daleko ho zahodit

PS: Zakazují i tekutko, což nedělá skvrny na skále
PS2: Co takhle udelat mega anketu na internetu (třeba i na lezci.cz), v PHP nebo .NETu, kde se vyjádří každý platně registrovaný lezec v ČHS a budou se posílat hlasy vždy za celý oddíl, s tím že bude uvedeno procentuélně kolik lidí je PRO a kolik PROTI?
Petisodpovědět 

 standart..20:57:19 18.04.2007
Adovi velká gratulace! Ve Španělsku takovej onsiht pochopím, ale na písku... K otázce mága jenom to, že v téhle obtížnosti je to prostě jenom standart. Zbytek je o tom, jestli takový cesty u nás chceme mít, nebo ne. A ochranáře bych do toho necpal, bavme se o našich vlastních pravidlech, i když nesmysl odhlasuje většina, nesmyslem zůstává.
Pavel Johny Jonakodpovědět 
 Re: standart..20:58:43 18.04.2007
STANDARD :)
odpovědět 
  Re: standart..21:07:44 18.04.2007
jo je to spravne standard, ale to nic nemeni na nazoru, ktery zni rozumne
odpovědět 
   Re: standart..22:28:46 18.04.2007
Kez by tu vlala mirova STANDARTA...
odpovědět 

 BTW23:08:47 18.04.2007
Sport:
Pravidla ve sportu určují jejich svazy. Co je proti pravidlům je "nesportovní" a tedy neuznatelné.
Což nebrání jiným občanům utvořit si vlastní standard a na standartu si dát jiná pravidla a mít svoje, na Svazu nezávislé  hodnocení výkonů.
Případně jde kopat za změnu ve svazu pomocí svých delegátů, hlasování a na VH.

Ochrana přírody:
V tomto případě se věc (mg na písku) někde kryje, neb sportovní pravidla jsou v podmínkách povolení. Někdy ne.
V současně době je ono zakázané, tedy jeho používání lze pokutovat, vyvozovat závěry a důsledky.
Proti tomu lze protestovat u soudů všech instancí, navrhovat změny, pořádat protestní akce...

Sportovní pravidla a zákon se v současné době v tomto bodu (mg) kryjí. V budoucnosti tak být nemusí. Je tedy možná situace, kdy výstup s mg bude sportovně v pořádku i pro oficiální struktury, ale proti zákonu. Nebo schválený zákonem, ale sportovně neregulérní.
Dagodpovědět 
 Re: BTW01:10:59 20.04.2007
Nech Adam prestupi do JAMESu, my mu povolime MG na vsetkych pieskoch sveta. Len do neho bratia Cesi, tvrdo a neuprosne.
Sudetakodpovědět 
  Re: BTW08:09:31 20.04.2007
Neúčinné. Pravidla v oblasti určují v oblasti, tedy u nás oficiálně ČHS, VK...
Tedy by to byla obdoba toho, kdyby si Lezec vytvořil vlastní žebříček.
A stále je to jen sportovní část problému.

BTW Tady mizí komentáře, ne? :-)
Dagodpovědět 

 Tradice23:41:38 18.04.2007
Adame velká gratulace... Klobouk dolu...
Vaschni zde mluvi jen o pravidlech atd... Ale je to spíse tradice stejne jako vánoce. Spousta lidí  neví proc Vánoce jsou, ale prece je slaví... Je to stejny i s MG na písku nikdo neví proc se bez MG nelezlo, ale je to tradice tak se bez nej leze i ted ne?? Takový je muj nazor.
Honzaodpovědět 
 Tradice23:43:41 18.04.2007
tam má být "pro
se bez MG lezlo a tak se bez nj leze i ted" omlouvám se za preklep
Honzaodpovědět 
  Re: Tradice00:21:01 19.04.2007
myslim ze ochranarum o tradici rozhodne nejde!
odpovědět 

 MG07:46:04 19.04.2007
Si delate srandu ne, vratte se o dvacet let zpatky vy co tady prudite do maga a necpete se mezi borce na ktery nemate
Milanodpovědět 
 Re: MG08:06:24 19.04.2007
Na borce typu Ondra nemam a na borce typu tveho uz vubec ne :) P.S. Mago je na ruce ne do nosu!
Usadlloodpovědět 
  Re: MG09:14:50 19.04.2007
Adame blahopřeju, krásné výkony a krásné fotky....a na repre se jim vykašli...do repre tě vezme všemi deseti kdokoli:))) reprezentovat partičku umaštěnců stejně nic moc:))
Kačaodpovědět 
   Re: MG10:04:15 19.04.2007
no ty jsi husicka, tak jsem se dlouho nezasmal
Funtomasodpovědět 
    Re: MG11:40:52 19.04.2007
Az budeš vědět do koho se navážíš, možná dospěješ....Fucktomasi
Vencaodpovědět 
     Re: MG15:32:30 19.04.2007
Nevim do koho se navazim. :o)) At zije anonymita :o)))
Funtomasodpovědět 

 10009:41:40 19.04.2007
100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpovědět 

 magnézium12:00:27 19.04.2007
Ja sledujem vaše diskusie ako nestranný lezec spoza hraníc ale mám pocit, že vám z toho magnézia poriadne hrabe. Stále rovnaká téma rozoberaná do nekonečna. Ja tomu nerozumiem to sa už nemáte naozaj o čom baviť ????
Daloodpovědět 
 Re: magnézium12:38:02 19.04.2007
Hele, věřím, že pokud na českém písku nelezeš, tak je Ti to ukradený. Ale jinak Tvůj komentář hodnotím jako velmi přínosný. Teď už aspoň vím, že minimálně jednoho člověka ze zahraničí to nezajímá. Neuvěřitelné.
odpovědět 

 no respekt12:39:50 19.04.2007
Ja v tom mam jasno, mago pouzivam a v Labaku lezu na pravym, i kdyz je jakoze zavrenej... a az mi nejakej kokotek bude chtit zakazovat magnesium nebo lezeni tak dostane po cuni:-)
no nameodpovědět 
 Re: no respekt12:46:58 19.04.2007
to ja zas koukal na obal a zjistil jsem ze nelezu s Mg ale s 4MgCO3*Mg(OH)2*4H2O takze to nastesti nemusim resit.
HOBOJodpovědět 
  Re: no respekt13:41:34 19.04.2007
jo to je taky dobry reseni, ale kdyz mu das po cuni tak nebude otravovat ani ostatni, tak udelas dobrej skutek...
no nameodpovědět 
   Re: no respekt16:06:03 19.04.2007
Jojo nejlepsi je fsechny co se do tebe serou zmlatit:) Prestante uz to Mago proboha snupat, zere to mozek.
Usadloodpovědět 
 Re: no respekt18:54:23 19.04.2007
No, a až se vyřádíte v lepším případě svým slovním exhibicionismem na internetu, v tom horším případě doopravdy na onom prosazovateli pořádku, tak nezapomeňte milý bezejmenný hrdino vzít nohy na ramena, jelikož máte na triku útok na veřejného činitele (a kupodivu Vám nikdo nezatleská ani nedá metál).
Jenom k tomu respektu, nechci se pouštět do diskuze zda je magnézium pro pískovec škodlivější než pot (já to nezkoumal a chovám se tak, jak se očekává, že se budu chovat), ale v určité oblasti se někdy nějací lidé rozhodli, že si udělají svoje pravidla. To je celkem běžná věc a mělo by se toto respektovat. Pokud se nám to líbí, je to v pořádku. Pokud ne, máme šanci se zasazovat o změnu, ale měli bychom respektovat platné pravidla, předpisy, zákony (jinak se vystavujeme riziku postihu).
Příklad o lokálním zvyku: v Británii taky jezdí po silnici vlevo a argument, že snad skoro všude jinde na světě se jezdí vpravo nejspíš neuspěje (a klidně se můžeme odvolávat na to, že poslední mistři světa v F1 jsou z oblasti, která jezdí vpravo).
P.s. Toho veřejného činitele bych rozhodně neinzultoval (ani v Británii, ani jinde), pokud by byl ozbrojen, tak by mu mohla spustit pistole - i když, jak nad tím tak přemýšlím, v případě některých jedinců se výchovná složka trestu míjí účinkem...
Petr H.odpovědět 
  Re: no respekt21:27:25 19.04.2007
Naložil bych mu tak že už by ani žalobu nebyl schopnej podat a kdyby přece tak bych měl dobrej pocit, žádný výčitky svědomí...
no nameodpovědět 
   Re: no respekt10:41:45 20.04.2007
silné řeči...o ničem...
jíraodpovědět 

 nechápu15:31:05 19.04.2007
a je to tady zase, místo aby lidi hodnotili článek a senzační Adamův výkon, tak je se tu rozeběhla zase jedna naprosto nic neřešící diskuse na téma Mg na písku, jděte se vycpat, kdy už tenhle boj skončí??????????????

super výkon, přidávám se se svou gratulací
danek vrbíkodpovědět 
 Re: nechápu15:34:13 19.04.2007
Nezkonci, budeme bojovat do posledni rany bambulacem
Funtomasodpovědět 
 Re: nechápu15:37:03 19.04.2007
Navrhuji se sejit nekde na louce a usporadat poradnou bitku. Podobne jako si rvacky domlouvaji fotbalovy chuligani. Upletu si poradnej bambulac :o)))) Jo a navrhuji nejakej vikend az bude mokro, aby me to netahlo do skal.
Funtomasodpovědět 
  Re: nechápu21:31:23 20.04.2007
zpravne pudem do nich fakt vocenuju tvuj napad ma to reseni
jakarakaodpovědět 

 pro Adama16:21:50 19.04.2007
Adame hlavně kašli na tady tu bandu zoufalců a hlavně lez :))
Tady ty kecy nejsou tvoje problémy ale jejich a tak si s tím nezatěžuj hlavu. Těším se na další parádní přelezy.
Lezu už spoustu let a řešilo se to vždycky a vždycky se to tady v tom českým absurdistánu řešit bude. Duležitý je nechat to jít mimo sebe a soustředit se na lezení :)

A pro ostatní mám tady ještě jeden takovej návrh ať i na tom vápně není taková nuda:
Co takhle posoudit "oklouzávání" vápencové skály způsobené lezením ? ... Vždyť tam se ta skála "poškozuje" daleko víc než mágem na písku. Jak známo prakticky všechny cesty lezitelné lezeckou veřejností jsou oklouzané jako prase a nikomu to nevadí :)) Co takhle sestavit taky nějakou veledůležitou komisi na posouzení oklouzávání stupů a chytů na vápně a vliv tohoto efektu na životní prostředí a globální oteplování ? :-D
Nešla by na to třeba uhnat i nějaká dotace z EU ?
Co když zrovna na nějakym oklouzaným stupu si nějakej ptáček usmyslí vybudovat hnízdečko a ono mu tam nebude držet a bude klouzat dolu ? co si pak chudáček ptáček počne ? A co když přes oklouzaný chyt bude chtít přelézt stonožka? ... myslíte že stonožka používá lepičku Vibram na svých 100 nožkách ? A co na to jan Tleskač ? :)
ležecodpovědět 

 Jen tak dal Adame19:23:42 19.04.2007
gratuluji, Adame paradni vykon,k tomu MG ja bych chtela vydet ty borce v te trase a bez Maga? Jo kdyz nekdo leze 5,6 tak muze i bezMaga,ale v takove trase to jinak nejde, vsude na svete se Mago pouziva jen v byvalem DDR  a v Cechach chteji delat vyjimky, je to pekna blbost!!!
Katkaodpovědět 
 Re: Jen tak dal Adame19:38:45 19.04.2007
Problém písku je trochu jinde
1.vývoj v Sasku a v labáku byl podobný až do 90 let.Změnil se až vstupem(finančním Jindry Hudečka) a kluků kolem něj kteří začali v labáku dělat cesty s bhk.DDR má spíše sociologický problém změn Ossis a Wessis holt maj rádi Erich a trabanty a svůj písek (což jim neberu a rád si tam i zalezu)
2.Jenže X se tam lezou už pomalu 30 let a jsou jiný než v Labáku !!
Garantuji ti že spousta lidí co vyleze X v Labáku ji nevyleze v Sasku ,ale platí to i naopak !!!
Dnes je prostě lezení v X pískovcovém stupni v Sasku někde jinde než v Labáku
Stejně tak je zástupný i problém MG.V Čechách je jen pár oblastí kde je možnost lézt těžké věci na písku a MG ti reálně pomůže
Na měkkém písku např.Sedmihorky,Jetřichovice nebo Kokořínsko nemá smysl jej až na pár stěn používat
David Peterka
odpovědět 
  Re: Jen tak dal Adame20:41:01 19.04.2007
problem muže být individuální, sociální, kulturní, psychický, morální atd. ale ne sociologický, sociologický je přístup, případně vysvětlení nebo zdůvodnění
sociologodpovědět 
   Re: Jen tak dal Adame21:36:49 19.04.2007
Sociologický problém - týká se sociologie jako vědy, je to problém funkčnosti právě určitým způsobem, vnitřních/vnějších vztahů ve společnosti, které to způsobují... Např. proč lidé dodržují pravidla a normy. Takže příště se vyjadřujte k tématu a když ne, tak ať to aspoň není blbost.

Adama jsem poznal v Ospu, Majzlíky už před tím a přestože z principu nemohu souhlasit s porušováním pravidel, naprosto je chápu. Až někdo ukáže, že se THC a jiné dardy dají přelézt bez mága, pak s nimi možná nebudu souhlasit. Do té doby jsem pro změnu pravidel...
pouhý maturant - nesociologodpovědět 
    Re: Jen tak dal Adame23:07:18 19.04.2007
Prave proto, ze se tyka sociologie jako vedy tak nemuze byt problem v DDR jak uvadi prispevek na ktery reaguji, problem jako takovy implikuje reseni, ale sociologicky problem zadne reseni nema, proto to ve skutecnosti neni problem - ale predmet vyzkumu nebo zajmu sociologu... normalniho cloveka nijak zvlaste moc nezajima proc dodrzuje pravidla, preseji receno to vi... jen ti sociologove se tomu porad diví
sociologodpovědět 
     Re: Jen tak dal Adame23:30:34 19.04.2007
Ok, ok, moc jsem vylítnul - souhlasím, že je ten vyraz špatně použitý, jen jsem chtěl poukázat na to, že výraz "sociologický problém" opravdu existuje. Tak jako tak, z mého pohledu byl Comte magor. A co na to Jan Tleskač? To se dozvíme na konci pořadu...
odpovědět 
    Re: Jen tak dal Adame11:46:09 20.04.2007
Správně by tedy bylo že DDR přístup k modernímu lezení na písku je spíše otázkou sociologického průzkumu děkuji za odbornou opravu,která bohužel na vývoj a odlišnost oblastí které od sebe leží pár km nemá žádný vliv.
David Peterka
odpovědět 
 Re: Jen tak dal Adame20:46:56 19.04.2007
ale kdepak, pokud nekdo leze sestky, tak se mu v sedmicce uz poti ruce a mago ma pro nej stejny efekt jako pro nekoho kdo leze desitky a ruce se mu poti v jedenactce. to je jednoduche, jako zacatecnik je clovek zpoceny i v tom "chodaku" (to je to, co nekteri borci-busici nelezou ne pro prilisnou jednoduchost, ale proto, ze by se v tom zabili, protoze uz neumi davat jisteni a hrozne se divi, ze tam nejsou borhaky a kdyz nahodou potkaji skobu, tak ze nevydrzi vsechno). mago je proste zlehceni dosazeni vykonu, ale snaha zjednodusit si vykon je ve vsech sportech - at uz legalni (lepsi odev, material,..), pololegalni (hypoxicke stany, infuze po vykonu), nelegalni (nektere leky, nestandardni nacini).
odpovědět 

 ???20:48:46 19.04.2007
Adamovi nic nezávidím i když opravdu tak jak leze on já nikdy nepolezu, ale když už je ten maglajs jednou zakázanej tak se to má respektovat. To by si zachvilku mohl každej vrtat do skal chyty jako by se nechumelilo. Vždyť tim že si navrtám chyt ta skála taky nespadne a jestli mu to tak sedlo tak by to treba prelezl i bez MG. Jinak supr výkon a čumim jak z jara.
Čendí Xichtodpovědět 
 Re: ???21:47:39 19.04.2007
Navrtanim chytu ale skalu jednoznacne mechanicky poskodis! Magneziem ovsem vubec a to je mozna rozdil ne? Takove prirovnani jsou fakt k nicemu.
odpovědět 
  Re: ???21:55:09 19.04.2007
to máš sice pravdu ale uznej sám že když se nebudou dodržovat pravidla polezeme všichni zachvilku maximálně v tělocvičnách a to je podle mě o ničem
Čendí xichtodpovědět 
   Re: ???23:11:54 19.04.2007
a kdyz jsou ty pravidla nesmyslna? mam je take dodrzovat? kazde pravidlo je pravidlem pouze tehdy, kdyz je uznané, zduvodnene a ti, kterych se týká, jsou o nem presvedceni, co ale ted? budes je za to vrazdit? a argumenty, ze se kvuli tomu prestane lezt? vzdyt vyse v diskusi bylo receno, ze ochranarum to nevadi, ale ze si to lezci sami tak blbe udelali
procodpovědět 
    Re: ???23:23:45 19.04.2007
Ale to je jen zbozne prani. Mnohym ochranarum to vadi. I proto, ze sami lezou a casto dost a casto bez.
odpovědět 
     Re: ???00:54:05 20.04.2007
jaktože ČHS sponzoruje lezce, kteří porušují jeho vlastní pravidla?
měl by buď změnit pravidla, nebo zastavit sponzoring. a ne se k tomu stavět, jakože je vše v pořádku.
jinak Adamovi moc fandím.
jenaodpovědět 
     Re: ???00:56:46 20.04.2007
jaktože ČHS sponzoruje lezce, kteří porušují jeho vlastní pravidla?
měl by buď změnit pravidla, nebo zastavit sponzoring. a ne se k tomu stavět, jakože je vše v pořádku.
jinak Adamovi moc fandím.
jenaodpovědět 
      Re: ???01:39:12 20.04.2007
meli by mu zastavit sponzoring jinak mu ale moc fandim :-)))
odpovědět 
       sponzoring08:08:52 20.04.2007
To jo, běž to do Itálie nabonzovat, že lez Adam s Mg, ať ho přestanou sponzorovat!!!:) Určitě si nechaj poradit....
Když někdo chce líst přírodní linie, proč si nedojede těch pár km za hranice, tam je neobílenejch problémů mraky. Když si chci dobře zalíst, jedu taky třeba 2000 km daleko a nebrečim tady. Ale upřímně řečeno: chápu, že Adam naštval spoustu lidí, když zlehka obílil tuhle cestu. Každej den tam vidim frontu lidí se smyčkama,a botama o dvě čísla větší( kvůli pohodě ),jak si to chtěj vylíst bez mága a zkoušej svůj um v čistym, nefalšovanym onsajtu...
Milí sportovci, posbírejte zbytky rozumu, dokud je kde brát.
A.odpovědět 
        Re: sponzoring11:03:50 20.04.2007
jak znamo, adam dostava penize i z CHS. jehoz vlastni pravidla porusuje. to je celkem zrejme. otocil bych otazku, proc nekdo, musi porusovat pravidla, kdyz si muze dojet jinam a legalne tam lezt s magem.
rozpinavy ste!
odpovědět 
         Re: sponzoring11:35:52 20.04.2007
Otázku si polož obráceně Proč bych já co chci lézt v labáku s MG měl někam jezdit (sem tady doma) jestli chceš bez mága tak si tam jeď (třeba do Afriky)
odpovědět 
          Re: sponzoring13:13:05 20.04.2007
jeste jednou pro mene chapave, me soucasna pravidla vyhovuji, pokud nekomu ne, muze si vyjednat jina (svoje, pro sve kamarady,...), nebo lezt tam, kde mu pravidla vyhovuji. nevidim duvod, proc bych mel jezdit do afriky, nebo za hranice (kam pisatel v puvodnim komentari odkazuje), kdyz nejsem ten kdo je nespokojeny s pravidly a i se podle nich chovam. ja zase v ulici co bydlim tak nemuzu parkovat svuj hovnocuc napric. jako by ty co ji chteji projizdet nemohli jezdit na Sahare jak se jim zlibi:)
odpovědět 
       Re: ???11:49:45 20.04.2007
Myslim , ze bude stacit mu na rok nedat zavodni licenci a vyradit ho z reprezentace.
odpovědět 
   Re: ???08:17:06 20.04.2007
Skály možná zavřou kvůli dementní neschopnosti domluvit se na vlastnim písečku. Mágo je to poslední, kvůli čemu se skály zavřou, ty blbe bez znalosti češtiny.
A o tom to taky je, a žádný né že né, o tom žádná. Víš jak, jó?
A o víkendu si to jedu taky užít do labáku, o tom to lezení taky je, chápeš???
B.odpovědět 
  Re: ???06:55:54 20.04.2007
Ale poskodis, poskodis chlapecku. Poskodis ji bilym flekem, takze uz si cestu nikdo nevyleze po prirozene skale. Je to defakto uplne stejne jako si priseknout chyt. Uz se mi stalo, ze jsem cestu vylezl v kuse jen proto, ze ji nekdo obilil a nemusel jsem si hledat chyty a reseni problemu. A to je to co vetsine lezcu vadi! To je to takovy mentalni problem pochopit tuhle jednoduchou vec?
Funtomasodpovědět 
   Re: ???07:30:11 20.04.2007
Bojujes zrejme za ztracenou vec ty vasnivej onsightere a komentatore. Jsou jen moznosti dve bud, se s tim vy natvrdlý klasici smirite a vypusti se ta pro lezce diskreditacni klauzule z nasich pravidel, at si leze kazdej jak chce, nebo se lezeni na piskovcich zcela zavre a to bude vadit vice vam, a mene sportovnim lezcum, kteri maji po svete lokalit, jak nadelano. To si vazne neuvedomujete, ze do naseho sportu kazdorocne pribyva stovky az tisice novejch lezcu ze sten, ktery jsou proste nauceny magovat?
J.odpovědět 
   Re: ???07:37:15 20.04.2007
Taky si nejsem jistej některejma svejma onsajtama... Co to je za onsajt, když šaháš nejen na fleky od máča, ale dokonce jdeš po čárkách, který tam máčem nakreslil nějákej trotl, co nebyl schopnej si zapamatovat pár kroků ?!?! Jenže prostě ono co si tak všímám, tak nějákej čistej styl moc nefrčí. Hlavně natrénovat nějáký pěkný číslo... Tím samo nemyslím Adama je to bourák, až na to máčo.
Dájaodpovědět 
    Re: ???07:39:19 20.04.2007
J. plácáš blbosti...
Dájaodpovědět 
   zkaženjý OS18:41:43 20.04.2007
Minule sem v Labáku lezl s mg GAME OVER a BOD G. Jestli sem ti tím zkazil pěknej os bez fleků, tak promiň...
A.odpovědět 
    Re: zkaženjý OS07:01:52 23.04.2007
Neprominu
Funtomasodpovědět 
     Re: zkaženjý OS23:14:35 23.04.2007
A v ne skrůťák a vodní svět. sem asi nepolepšitelnej, možnost na onsajty ubývá. Příště ti sprasim šílený tanec, tak si to rychle oncajtni, dokud to není úplně bělo-bílý.
A.odpovědět 

 ONDRA X ČHS08:43:24 20.04.2007
Je mne jedno zda leze Ondra s maglajzem nebo ne.Ale zajimalo by me jaky postoj k tomu zaujme CHS.Pokud to prejde bez komentare a disciplinarni komise bude v klidu, tak stoji cele CHS za nic.A tak ho zrusme a neplatme zbytecne penize organizaci , ktera si neumi stat za tim co si odhlasovala.To je snad rozuzmne.Myslim si , ze budeme mit alespon argument , aby se takovy nesmyslny zakaz zrusil.Ted je na tahu disciplinarni komise a jeji odsouhlaseny disciplinarni rad.
clen CHSodpovědět 
 Re: ONDRA X ČHS11:07:11 20.04.2007
lez si svoje trojky bez maga a nam borcum do toho nekecej, neprejicna lina kuze. :-)
souhlasodpovědět 
  Re: ONDRA X ČHS11:18:38 20.04.2007
Kéž by to tak bylo, ale častěji jsem u toho když borec o kterým mluvíš končí v relativně lehké cestě u kruhu kterej omáčuje a pak jede dolů...
Dájaodpovědět 
  Re: ONDRA X ČHS11:27:44 20.04.2007
To je blbost! Já lezu trojky s mágem a bez trika, abych byl stejnej jako Adam. Takhle je můžu dát OS, jen s občasným sednutím do lana, jinak mi kámoš skoro ani nemusí moc přes kruh přitahovat.
Kájaodpovědět 
 Re: ONDRA X ČHS12:37:41 20.04.2007
jako clen CHS ma kazdy pravo podavat navrhy organum. Tak lze klidne podat navrh: ... Já, XYZ, člen Českého horolezeckého svazu (dále jen ČHS) č.1234, se domnívám, že ČHS trvale a opakovaně neplní svůj účel formulovaný v preambuli a taktéž neplní své poslání uvedené v §2 odst.6 stanov ČHS. Jelikož opakovaně i přes několikeré upozornění od různých subjektů se ČHS neřídí dle vlastních stanov, neshledávám jeho činnost dostatečnou a odpovídající stanovám ČHS NAVRHUJI TEDY zrušení sdružení. V Praze, dne ... Misto navrhu na zruseni lze podat treba navrh na disciplinarni rizeni, stiznost,... do 60 dnu musi CHS rozhodnout, nebo vyrozumet, kdy dojde k rozhodnuti (v pripade navrhu na zruseni se jedna o radnou ci mimoradnou VH ktera musi 3/5 shodou potvrdit zruseni - majetek se proda a se zbylymi penezi se nalozi, tak jak rozhodne VH). Prilozis dokumentaci a pak treba vydrzet to, ze se na Tebe sesype spousta lidi. Pokud by se kupr. VV neridil podle stanov CHS, pak by se slo obratit jiste i na soud.
Me osobne to zase az tak moc nebere, 1/3 na VH byla pro mago, 2/3 byly proti. Doslo se k nejakemu zaveru, ten dodrzuji a nedodrzovani pravidel me stve. Hadat se s tou tretinou nemam za potrebu a tak jenom pristi rok nezaplatim prispevky a tim ztratim clenstvi (pokud to udelaji ty 2/3 clenu, tak si bud vedeni rychle smatne na nos a udela poradek (chapu, ze exreprezentanti maji slabost pro soucasne reprezentanty), nebo dojede na vlastni blbost (receno kulantne s blizici se dobou bezplatneho clenstvi roste i pravdepodobnost zmeknuti nekterych organu a odtrzeni od reality). Kdyz odejdou 2/3 tak si muze ta zbyla tretina klidne zvysit prispevky ne 3x (na pokryti ztraty z prispevku), ale rovnou 4-5x, protoze cim mensi budou mit zakladnu, tim take dostanou mene penez od Sazky penez a protoze si tezko snizi naklady na administrativu je jasne, ze na dalsi VH se bude hlasovat o zvyseni prispevku na zalepeni mezery v rozpoctu kvuli ubytku clenu.
jiny clen CHSodpovědět 
  Re: ONDRA X ČHS12:55:56 20.04.2007
ano.
odpovědět 
 Re: ONDRA X ČHS16:51:08 20.04.2007
Disciplinarni komise zatim neexistuje, hlaste se do ni, brzo nebudou mista!
clenka chsodpovědět 

 Věcně08:59:07 20.04.2007
...a snad srozumitelně:

V současné době je používání mg na písku zakázané. Buď přímo a nebo odkazem na pravidla. Nevím, co by právně nastalo v případě, kdyby byl změněný dokument, na který je v povolení odkazováno, zda by povolení (vyhrazení, výjimka) nepřestalo platit, nebo neplatilo v podobě, v jaké bylo přijato, tedy i odkazovaný dokument v podobě před změnou. Také je možné očekávat, že by se zákaz přesunul z odkazovaného dokumentu do "povolení" přímo. To se již leckde děje.
V současné době je mg na písku zakázané a garantem dodržování je ČHS, které sjednalo a podepsalo podmínky (všichni si mohou pro sebe vyjedna své, jiné). Pokud členové, ba reprezentanti, porušují dojednané dohody, tak už to jde gradovat jen tak, že se k porušování připojí VV. Každopádně se jedná o tak průzračné porušení dohod, že (věcně!) na jakokouliv případnou reakci ze strany ochránců nebude co říct (krom virtuálního harašení kalašnikovem a podobných rituálních tanečků před kapitulací).
Poleze se jistě i po případném zákazu. No a když si někdo vzpomene, tak si přijede pro pokuty.

Čtu tady volání po změnách, prosil bych link na ten dokumentík návrhu změn (povolení), který je jistě už vypracovaný a podaný.

Výkon samotný není dostačující argument, ač argument je. Stejně by mohli argumentovat motokrosaři, jezdci na koních a jeeapech, sochaři...
Což možná bude. Pokud vyhraje komerční přístup k přírodě, poleze se i s mg. Po zaplacení vstupného a bude se muset uskakovat před motorkama, občas někam nepolezete, protože tam bude adrenalínová dráha a pod.

Postup, prokopat mg zveřejňováním výkonů a fotek s mg je takový vabank. Může to vyjít, ale nemusí. Pokud to nevyjde, tak aktéři jistě vysvětlí, že za to oni nemohou, ostatně už tak někdy preventivně činí.
Mohou, je to jejich zodpovědnost. Já jim přeji, aby průser nebyl, i když to tak nevypadá, mám k nim kladný vztah.
Dagodpovědět 

 rosta s nebo bez10:28:08 20.04.2007
Vite co by mne zajimalo? Zdali to Rosta jako autor cesty "Pekna usta..." vylezl s magneziem nebo bez? Vit to nekdo? Pokud to vylezl "bez" (nechce se mi verit :), tak Adamuv vykon je trochu nesportovni, ale pokud to vylezl "s" tak myslim je to vse v poradku a Adama z niceho neobvinujte.
vánekodpovědět 
 Re: rosta s nebo bez11:39:12 20.04.2007
Problém je že podle pravidel Rosta porušil hned 3x
Svrchu,nýty blízko a nenormované a pak MG.Je dáno pořadí závažnosti tak jak obecně platí v labáku.Cesta se vytloukla a opět natloukla.O obtížnost a kvalitu přelezu tu vůbec nejde.
david
odpovědět 

 všici ste dementi10:53:05 20.04.2007
Koukám, že se zase rozjela debata, všech těch dementů, kteří znaj Labák akorát z pohádek. V Labáku se práší už aspoň 10 let a nikdo to nezastaví. Nebo si snad tady někdo myslí, že se težký cesty lezou bez MG? Proberte se!
V jako vendeta, voleodpovědět 
 Re: všici ste dementi11:10:08 20.04.2007
No fuj tajxl, ty jsi ale sprostý, vendetu na tebe, L.Ú.Z.O.
Labák je pro ty, co jsou líný tahat na hřbetě FATMANa a začínat ze sedu. To pravý lezení končí 5m nad zemí.
Búlderingu zdar, vy slaňovači.
tajxlodpovědět 
  Re: všici ste dementi11:37:35 20.04.2007
Já ti dám 5m nad zemí, kundo zvlhlá. Vivat boldering. Mágo, mágo, mágo tum tadá tum tum tum trumbero. Dávej bacha mada fakááááááááááááááá.
createodpovědět 
 Re: všici ste11:11:33 20.04.2007
šnupni mágo, máš absťák.
odpovědět 
  Re: všici ste dementi11:47:10 20.04.2007
No podívejte se, asi takhle:
V dnešní době je potřeba být prostě tolerantní, jo to je to slovo, TOLERANTNÍ. Takže bych prostě ty, co lezou bez Mg toleroval, teda alespoň ještě chvíli. Je nutný upřímný dialog. Když někoho uvidíte, jak s těma svejma spocenejma prackama omatlává chyty, tak mu to vysvětlete, řekněte: "Děláš velkou chybu Jaromíre, to se ti vymstí, to tvoje lezení bez Mg!". No a dotyčnej se chytí za nos, zastydí a sklopí hlavu. V tu chvíli končí dialog a vy ho můžete v klidu nakopat do vajec a zdrhnout. Odpadnou tak zbytečné tahanice typu. "Kdybych měl o 20 kilo víc, tak ti rozbiju hubu", a podobně.
Jak říkám, prostě tolerance.

... no teda tuhle exhibici na netu jsem už zase potřeboval - dole příjemně tvrdo a pod stolem za chvíli mokro - a tak to má byť.
uáááááááááááááá
jodaodpovědět 
   Re: všici ste dementi11:58:37 20.04.2007
Máš pravdu strejdo jodo, hlavně tu toleranci, ta je ze všeho nejdůležitější a ještě ten humanismus. To nás spasí. At tě dopravází bůh, vlastně otec (s pérem v zadku).
A teď z jiného soudku umění. Byl jsem včéra nakupovat v samoobsluze a v nepozorovanou chvilku jsem si strčil velkej žlutej banán................ do kapsy (kam jinam, hovada). No a u kasy jsem ho nezaplatil. Dobrý, co.
jsem tvuj otecodpovědět 

 a přišel čas na můj oblíbený citátek:12:08:44 20.04.2007
"Sám předmět sporu byl dětinský a nevýznamný, ale způsob jejich přesvědčování byl ještě dětinštější a ještě nevýznamnější. Ve skutečnosti v tom bylo velmi málo přesvědčování, skoro vůbec žádné. jejich metodou bylo prosté tvrzení, souhlas s domněnkou a odmítnutí druhé domněnky. Že tulení mládě umí nebo neumí hned po narození plavat dokazovali tak, ze neobyčejně bojovně stanovili své mínění a potom už napadali protivníkův úsudek, jeho zdravý rozum, jeho národnost, jeho minulost. Odpověď vypadala přesně stejně. Vypravuji o tom jen proto, abych ukázal duševní úroveň těch lidí, s nimiž jsem byl stržen do těsného soužití. Intelektuálně to byly děti převlečené do tělesné podoby mužů..." (Jack London, Mořský vlk, 1904)
Lukas b.odpovědět 
 Re: a přišel čas na můj oblíbený citátek:12:16:55 20.04.2007
To jsem měl říct JÁ.
Tak to řekni.
Tádydádytýdadádáááááááááááá.
prasátkoodpovědět 

 V nouzi12:21:19 20.04.2007
Na písku moc nelezu, Adamova cesta je pro mne něco jako Sáblíkové výsledky, tj.výborný sportovní výkon profisportovce. Ale lezu ráda a tak je moje krédo dodržovat obecná pravidla, aby si zalezli i ti co příjdou po mě. Na mágo bych na písku sáhla asi jen kdyby mi hrozil pád v důsledku zpocených dlaní.To už by nešlo o radost ze sportu na skalách ani o výkon do tabulek. Myslím, že Adamovi by měl někdo dospělý tyhle věci vysvětlit a ČHS prosím, ať ty děti aspoň do 15ti let nosí helmu jako na kolo. To bych viděla jako opravdový problém, když už je mu jedno, že si po něm nikdo tak kvalitně nezaleze, ať si proboha uvědomí, že jako sportovec se stane idolem a děcka ho budou chtít napodobit a budou to dělat po něm! Pokud je lezení opravdu něco víc než jen sport, tak ať se nechová jako rebel bez příčiny, ať se snaží být morálně někde jinde než ostatní puberťáci. Vždyť on na to má!
Ale to budou spíš ulítlí i ti rodiče, když jim hlava kluka nestojí za investici do helmy.
 Blancheodpovědět 
 Re: V nouzi12:31:58 20.04.2007
chytra holka... ještě zavést povinnou školu v přírodě... a kazdemu po jednom pribinaku... je mile jak myslis na hlavy ostanich
odpovědět 
 Re: V nouzi12:34:39 20.04.2007
Adam je prece profik a to take diky svym rodicum.Proc si myslis, ze jim tedy nestoji ani za investici do dvou tisic Kc?Resp. myslis vubec?
Martin.odpovědět 
  Re: V nouzi14:03:48 24.04.2007
Protože leze bez ní, copak jsi se nepodíval na fotky?
Blancheodpovědět 
 Re: V nouzi12:39:42 20.04.2007
No jo..helma je povinná do 15-ti let na kolo tak úvaha některých je taková, že musí být nutností i u sportovního lezení..třeba kdyby měl nějaký delší pád, že? (se koukni na vzdálenost bh)..Jinak ale obrovský souhlas, že Adam prasí mágem chyty a tímpádem mají smůlu všichni Ti co si to 8b chtěli onsajtnout bez mága..ale starostlivá jsi, to jo..
hklodpovědět 
  Re: V nouzi12:53:31 20.04.2007
V posledních dvou letech došlo minimalně k jednomu smrtelnému a jednomu velmi těžkému úrazu na zajištěných (relativně krátké pády do jištění) skalách, kde by helma velmi pravděpodobně zachránila. Spíš by se nic nestalo, maximálně by byla rozbitá helma, nikoliv hlava.
odpovědět 
   Re: V nouzi13:14:19 20.04.2007
V posledních dvou letech došlo minmálně k 60 smrtelným zraněním hlavy v domácnostech ČR při běžných domácích činnostech (úklid, vaření, koupání). V téměř většině případů by helma zachránila život!!!! To jste všichni takový ignoranti, že škudlíte 2 litry na "domácí" helmu!!??
vždy připravenodpovědět 
    Re: V nouzi13:32:22 20.04.2007
U dětí možná ani ne. Pokud dojde k maléru (v domácnosti) a je to nedbalost rodiče (například nechráněný přístup k zásuvce s elektrikou), bývá za to sazba natvrdo.
Pokud by v domácnosti hrozil pád a díte nebylo chráněné (zábradlí, nebo třeba helmou), tak je trestní postih velmi pravděpodobný.
U dítěte.
odpovědět 
   Re: V nouzi13:20:59 20.04.2007
Výborně..v poměru kolik lidí provozuje sportovní lezení jsou 2 případy obrovské číslo..a určitě tam bylo jištění taky co 2 metry..prostě helmu ať si nosí kdo chce..
odpovědět 
    Re: V nouzi18:26:20 20.04.2007
Podivej, jednou sebou švihl kluk na Černolickejch skalách, helma se tehdy nenosila ani nedala sehnat a nás 5 dole jsme zažili těžkou minutu než se probral z bezvědomí, všechny i skálu totálně pokropil krví( rok 1994, černoličtí to pamatujou) a dal zahulit i helikoptéře, která neměla kde přistát atd. Nehledě na to, že všichni přítomní byli v šoku ještě dlouho po tom neštěstí. On to rozchodil s otřesem a tržnou ránou na čele.
Od té doby myslím i na hlavy těch druhých. A dětí především. a možná i proto, že jsem za ta léta viděla ošklivejch úrazů na skalách víc a v domácnosti ještě žádnej. Příjde mi, že jsi buď mladej, nebo blbej. To první se dá pochopit. To druhý obtěžuje nejen na skalách. Ono je lezení nebezpečný sport, rána do hlavy bývá horší než uklouznutí ve vaně.
Blancheodpovědět 
     Re: V nouzi19:03:36 20.04.2007
Aha. Já si říkal, jestli to je krev, když jsem po tý skále lezl. Doba odpovídá, byla to krev. Pohled do hlavy je taky zajímavej, jak se tam ta šedá kůrá cuká a nebo už ne.
Musím souhlasit. Rozbitejch hlav na živých i mrtvých jsem na skalách za ta léta viděl dost. Daleko víc, nežli na všech jiných místech.
O jednu helmu jsem přišel když jí zdemoloval šutr. Byla na hlavě mého, tenkrát dvanáctiletého syna. Hlava vydržela.
Smutný příběh o jedno krátkém, ale na hlavu, pádu si lze najít tady. Helma bohužel nebyla.
O dalších ve zprávách BK.

Lezte si jak chcete, třeba nahatý a nebo s kýblem, ale dětem dejte a hlavu helmu.
Dagodpovědět 
      Re: V nouzi22:57:19 21.04.2007
No tak to máš drsnější vzpomínky než já. Fujtajbl, helma rozbitá od šutru, to se Ti kluk podruhý narodil. Fuj!
Oni se takhle někdy i lidi baví, že hážou z vyhlídek šutry někam dolů...
Blancheodpovědět 
       Re: V nouzi22:50:39 22.04.2007
Už jsme to někdy na Lezce psal, ale opakuju: Moje dvě děti (teď je jim 11 a 13 let) už zlikvidovali pět helem. Na Normálce na Žabáka v Šárce upadl v traverzu a udělal helikoptéru. Přitom si otloukl hlavu o ostré výčnělky a rozkřápnul skořepinu helmy. Třikrát šla helma do kopru při lyžování - jednou čelní náraz do stromu v terénu, jednou dvojité salto a dopad na zmrzlé hroudy. Jednou pád lyžařsky s nosítkem na skialpech. Jednu helmu zničili na kole po držce přes řídítka.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: V nouzi23:22:58 23.04.2007
tomu říkam výchova. To budou poslední akční hrdinové
A:R:odpovědět 
         Re: V nouzi13:41:34 24.04.2007
Předpokládám, že u ostatních dětí to bude podobné :-)
Kuba Turekodpovědět 
          Re: V nouzi15:35:54 24.04.2007
Se teda Kuby zastanu :-) Moje starší dcera (podotýkám, mnohem mladší než Kubovy dítka), má už taky druhou přilbu. Rozflákla ji ve čtyřech letech na lyžích. O lyže chlapíka, co se rozmáznul těsně před ní na dětský sjezdovce, protože byl vožralej jak prase...
Jsou prostě situace, kdy to dítě rozmlátí blembak kvůli blbosti jiných.
Mimochodem, na lezení musí slečna dcera používat přilbu cyklistickou, protože lezecké se tak malé nedělají. Ale na hlavě ji má vždycky!

A k těm hrůzyplným historkám ze skal. No, v BK jsme evidovali pár smrtelných úrazů, kterým by přilba spolehlivě zabránila. A taky pár případů, kde je to nejisté, ale co kdyby...
A mj. jde o případy i z dobře odjištěných skalek.
A kromě smrtelných jsme řešili i případ, kdy přilba zůstala na batohu (protože to přece byly dobře odjištěný skalky) a postižený přežil spíš náhodou a díky tomu, že tam mohla sednout vrtule. A o několika podobných dalších vím. Ze skalek. Slušně jištěných.

A ke srovnání úrazů v domácnosti a na skalách. Hm. Dobrý. Jen taková maličkost. Skála (i ta nejměkčí) je tvrdší než lebka. A tak tvrdé předměta doma běžně nemíváme. A navíc na ně nepadáme z větší výšky. Příroda nám hlavu vybavila jistou ochranou - lebkou. Příroda ovšem počítala, že většinou budeme padat z výšky odpovídající naší vlastní výšce. Takže to nepředimenzovala.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: V nouzi14:07:57 24.04.2007
No spíš jsem myslela aby ho ostatní děcka nenapodobovali, na fotkách to s helmou nevypadá tak free, ale každej nejni tak šikovnej jako Adam.
Blancheodpovědět 

 Sandra12:24:31 20.04.2007
ExVyVolená Sandra Bartošová (23) neboli Sanny se rozhodla nafotit snímky pro erotický časopis. Jaký skandál bude jejich uvedení předcházet, ale nečekala!

Jednu z fotek totiž někdo ukradl a použil do soutěže bulvárního webu Lezec! Aby toho nebylo málo, Sandru Bartošovou neuvěřitelně pomluvili. „Z toho, co píšou, není ani řádek pravda. Nikdy jsem třeba nenatočila žádné porno na skalách," tvrdí rozhořčená Sandra, která už celou věc projednává s právníkem.

U focení bylo přítomno jen pár lidí s uměláčema a právě jeden z nich je podezřelý z toho, že fotku nelegálně použil.

K odvážnému kroku nafotit snímky do lechtivého magazínu Pornolezec, pro který už se svlékly třeba Tereza Pergnerová, Kateřina Kornová, Marcela Březinová nebo Horst Fígl, Sandru rozhodně nenalákaly peníze.


„Udělala jsem to, protože jsem prostě chtěla. Můj honorář byl pouhých dvacet přes kačenu, žádné miliony," prozradila Super.cz. Sandra se z Prahy vrátila do Moravské Třebové, kde momentálně pracuje v minicasinu.
„Jsem tu naprosto spokojená. Mám dobré peníze, super šéfa a práce mě baví."
No není to krásný příběh, Držím Sandře palce.

exkluzivníodpovědět 
 Re: Sandra12:58:58 20.04.2007
Jó, tak to je přesně to vo čem mluvím, tohle jsou hrdinové všedního dne. A emgéčko Sanny kupuje po kilech, má to jako zásyp na vopruzeniny. Teď už ji angažovala i f. PAD a podle ní vyvíjí novou bouldermatku s pracovním názvem FATWOMEN s extra porcí vycpávky navíc. A Sanny k tomu dodává: "Nevím co pod pojmem sendvič myslej ve firmě PAD, ale já mám jasno." Více na Pornolezci.cz v rubrice VIDEO pod názvem Sanny testuje sendvič s Patem a Matem!
kolbenodpovědět 
  Re: Sandra13:08:13 20.04.2007
Tak tos u mně projel, vořežprute. Teď už ti nikdá nedám kousnout.

za PAD team:
FATWOMENodpovědět 
   Re: Sandra13:26:00 20.04.2007
tak tady uz jste myslim hosici celkem ujeli. to ze se komentuje Mg jeste chapu ale tohle byste si mohli vyresit myslim na nejakem chatu.....
odpovědět 

 Varování13:26:38 20.04.2007
Pozor, neodpovídejte výše zmíněným názorům. Je to uměle vytvořená diskuze. Já ty lidi znám jde jim jen o to vás zesměšnit a dosáhnout v diskuzi co nejvíc příspěvků. Dejte si pozor.
Bídaodpovědět 
 Re: Varování13:38:58 20.04.2007
Souhlas, Bída má pravdu, nenechte se zesměšnit.
Proto už sem radši žádné své názory nepište, neboť vetšina z nich je vážně směšná.
sem se pobavilodpovědět 
  Re: Varování13:44:50 20.04.2007
Má pravdu, bacha na ně!!!
napálenýodpovědět 
   Re: Varování11:10:58 21.04.2007
Fakt bacha na to, nepřidávejte zbytečné příspěvky!
zedodpovědět 
 Re: Varování13:53:17 20.04.2007
tývole, ňák už tydle debaty nemaji ten správnej drajv a šťávu jako někdy před šesti lety, když měl lezec článků jako má mesner prstů na nohou - jediný, co mě teda mrzí je to, že nakonec nedošlo na ten zápas v grýnpojntu. ale jednou se tam všichni u toho grýnpojntu sejdem.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Varování19:24:00 24.04.2007
Prosím druhého Bídu, aby si našel na tomto serveru jinou přezdívku, třeba Bída 2. Děkuji. Letos tu mám jako Bída 5. výročí a nerad bych se přejmenovával.
 Bídaodpovědět 
  Re: Varování15:35:18 25.04.2007
čus parde,
prď na to, s tím nic nenaděláš - jsem na tom podobně i hůře
Kdy se potkáme v Juře??
 BBodpovědět 

 Tajtrlici z CHS14:30:21 20.04.2007
At si ti tajtrlici z CHS a VV trhnou nohou.My si stejne budeme delat ve skalch co chceme.Oni at se za nase prachy vozerou a drzej hubu.Na Adu nemaj.At zije Ada!!!!!
Klanodpovědět 

 zakázat asfalt14:33:48 20.04.2007
Já bych zakázal asfaltové silnice ! Co na tom ze je celej svet pouziva a buduje. Ja mam offroada a nechci byt omezovan vasimi silnicemi. Chci jezdit volnou krajinou bez silnic a smerovek ! Vy me omezujete !
není to s tim maglajzem trochu podobny ? ;-)
Offroadistaodpovědět 
 Re: zakázat asfalt15:15:53 20.04.2007
Proč ne? Každý má právo žádat povolení, nebo zakázání asfaltu. Ostatně místa se zákazem asfaltování jsou.
odpovědět 
 Re: zakázat asfalt15:30:24 20.04.2007
Mozna to podobny je, ale zalezi, koho vidis za volantem toho off-roadu.

Rocne dve-tri bourky s Mg na Lezci, kde se stejne prd vyresi. Argumentu obecne ubyva, zato volu, kteri potrebuji protistrane vynadat je cim dal tim vic. Pred par mesici VH rozhodla, ze maglajz nee. A vzpeti tu mas prispevky napadajici demokraticnost a reprezentativnost hlasovani. Prej diktatura vetsiny a utlacovani nebohe avantgardy....

Jinak pohoda, netreba se vzrusovat. VH se usnasi, repre na pisku madzuje a ofiko CHS to jakoby nevidi. Takze klidek po cesku.
Radek J.odpovědět 
 Zakázat asfalt - kazí to OS15:42:44 20.04.2007
Jo to je fakt, offroadem to je ten správnej onsajt, ne jezdit někudy, kde to předemnou označili silnicí a ani si to po sobě prasata neuklidí :-(
Lukyodpovědět 
 Re: zakázat asfalt16:14:17 20.04.2007
Je to velmi podobné.
Jsou místa, kde je asfalt povolený a obecně přijímaný (silnice až do okresek, parkoviště v městech). Jsou místa, kde je mg povolené a obecně přijímané (některá potraviny a léky, gymnastika, lezení na umělých stěnách a vápně).
Místa kde je asfalt předmětem sporu, jako parky, lesní cesty...
A místa, kde je asfalt odmítaný a zakazovaný. Přístup ke skalám v rezervacích, lesní plochy. Zde pouze po podání žádosti o výjimku a schválení.
Ofrouďáci by jistě chtěli méně asflatu, pěšáci skoro nikde, automobilisté vášnivý a nízkonápravový všude.
I názor: "Všechno vyasfaltovat!" jsem slyšel. I názor: "Rozorat silnice!"
Dagodpovědět 
  maglaiz12:19:22 21.04.2007
Kdyz je napsan zakaz tak zakaz je to tradice taky by mely lepsi pocit kdyby to prelezly bez maglaizu!
Diskoodpovědět 
   Re: maglaiz15:22:00 21.04.2007
V Německu je to trochu jinak. Už v buhíjaké republice si v Sasku uzákonili právo na lezení. Takže jim ho nikdo nemůžr zakázat.Údajně je zákaz magnesia v tomto zákoně a tak i kdyby chtěli tak si ho paradoxně nemůžou povolit.
Faktem je že vývoj lezení je proti nám trochu jiný. U nich je smysl vylézt na vrchol. Proto lezou jenom na věže a proto se tak pečlivé zapisují do vrcholek.
Sportvnímu lezení se brání, jedním z důvodů je i to, že je spojeno v nejtěžších cestách s použitím maglajzu. Proto se brání i boulderingu.
Je pravda, že od 80. - 90. let, je u nás jednoznačně orientace na výkon. Myslím, že je to pořádku.
Asi musíme přiznat, že přelézt ty nejtěžší cesty bez mága moc nejde.

Co tedy s tím? V minulém roce byl na webu ČHS uveřejněn nějaký rozbor jak je magnesium, zakázáno a vycházelo z toho, že asi v 90% je přímo v jejich dokumentech. Každý navrhuje zrušení zákazu v pravidlech (což se možná stane na příští valné hromadě), ale už neřeší o s tím dál, jaké to bude mí to důsledky pro jednáních o dalších vyjímkách.

Osobně byl bych pro, aby se cesty od Xa mohli lézt s mágem, když tvrdíme, že bez něj nejde. Ochranářům bychom mohli řící, že špičkové cesty nejdou se jinak lézt nedají počet cest a lezců v této kategorii je malý. Otázka je zda bychom dokázali zabránit jeho použití u cest v nižších stupních obtížnosti. Spíš si myslím, že ne.
Další možností by bylo nechat si udělat průzkum škodlivosti magnesie a argumentovat pak jeho výsledkem.

O tom všem se už někdy hovořilo. Nejspíš to skončí tak, že ČHS bude maglajz pořád zakazovat, lezci ho budou používat, členové ČHS za to nebudou trestání. Na Lezci se bude i několik dalších let o tom neutále diskutovat a počet příspěvů překročí 200 jako v tomto případě,.





další člen ČHSodpovědět 
    Re: maglaiz18:22:16 21.04.2007
..situaci jsi vystihl dokonale.
čajodpovědět 
    Re: maglaiz08:10:41 23.04.2007
to bude novych Xa, uz se tesim.
odpovědět 
    Re: maglaiz13:29:41 23.04.2007
zebychom jako abvykle v CHS asistovali u neceho kdy se jinak mluvi, hlasuje a jinak kona...Absurdistan..zruste CHS
odpovědět 
   Re: maglaiz23:16:46 23.04.2007
Neměli, všeználku. zkoušel sem to, a nedá se to srovnat. zvyk je železná košile... jak prvovýstup, tak další přelezy
A.odpovědět 

 Mg17:35:28 24.04.2007
  Furt tu máte něco s Mg...chtěl bych vidět někoho, kdo vyleze cestu takové obtížnosti bez máglajzu. A jestli někdo takový je tak ho fakt obdivuju.
Eyeodpovědět 
 Re: Mg17:49:19 24.04.2007
No jasně, že nikdo takový není...
Moaréodpovědět 
  Re: Mg01:27:40 25.04.2007
Když ne teď, tak za pár let jistě. Vždycky někdo přišel s tím, že se něco nedá, ale vždycky to někdo dal (To se musí hákovat. To se musí nýtovat. To se musí mágovat. To se musí přisekat. Atd...)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Mg06:59:11 25.04.2007
Presne tak, kazdy velky cin vypadal nejdrive jako nemozny dokud neprisel nekdo kdo misto vzlykani, ze neco nejde, (treba lezeni bez maglajzu) napnul sve sily aby to slo. Takze prestante brecet, ze to chudacci nedate bez maglajzu a trochu potrenujte. Ono to pujde. :o))
Funtomasodpovědět 
  Re: Mg10:05:30 25.04.2007
Spíš je to tak, že nikdo z těch, kteří to lezou nebo zkoušejí, nemá potřebu to dělat (lézt bez mg). Ale i to o něčem svědčí, myslím. A nemám na mysli to, že jsou to notoričtí šidiči... - proč by pak měli potřebu zkoušet pořád těžší cesty, žejo. Lézt to bez mg je komplikace, která je prostě zbytečná - sledovat předpovědi a čekat na den s ideální kombinací teploty a vlhkosti... Kterých je ročně jenom několik...
P.odpovědět 
  Re: Mg15:22:28 25.04.2007
Pro Moaré: v Sasku jsou uz dvanactky, a tam se (v tom zaprdenem NDR, ci jak to tady kdosi nazval) ozazuje odspodu a leze bez Mg. Dokonce i tady byvaji obcas fota z Nemec bez bilych rukou. A na jedenactce.
Láďaodpovědět 
   Re: Mg12:10:51 26.04.2007
On je totiž taky trochu rozdíl XI v NDR a XI v Labáku. Přez to samozřejmě mají práskači z NDR můj velký obdiv.
Lukyodpovědět 
   Re: Mg10:54:22 03.11.2009
No jo asi někdo umí vymazávat z fotek :-)))
Dominika Přibylováodpovědět 
 Re: Mg08:50:35 26.04.2007
Treba ja to lezu kazdy tyden a nedelam s tim takove caviky....
Salticodpovědět 

 Maglajz , proč ne?10:53:13 03.11.2009
Zdravím Vás,
ohledně lezení na písku s mágem či bez(zatím lezu jen na vápně)jsem jedna z těch co bez mága prostě lézt nemůže. Bohužel se  mi dost potí ruce a zakazovat někomu lézt s mágem mi přijde naprostá blbost. Přesně jak sem si četla musím souhlasit, že pot některých lidí je dost agresivní a to myslim v porovnáním s magem. Takže co je pro naše pískovce lepší? Lézt po nich (čímž se také ničí), potem je narušovat a nebo magovat??? Chápu, že sou lidi co jim to nevadí (asi těm co se jim ruce nepotí) ale prosím berte ohledy i na lidi (jako já) co by třeba taky rádi lezly na písku a bez maglajzu jim to prostě nejde. Adame drž se ....seš prostě skvělej.
Dominika Přibylováodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179515)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Freedom VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Captain Nemo 5A Fontainebleau
Dimnjak 7a Nahorevo
Club Gold 7a Nahorevo
Skoll Extension 9+/10- Beycik
Nově komentované:
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Rub 8+ Lom Kobyla
Tony 8A Bahratal
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanec Kadetů VIIIa Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP | Sláva Ukrajine! | Re: Slanění | Eva Milovská fb post | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Slanění | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (76)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (51)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 369 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 322 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 290 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 267 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.