LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140852 cest
Nové přelezy:
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b

Stěny
Lezecké centrum na Dlouhém Mostě - Dlouhý Most
KLAJDA - lezecké centrum Brno - Brno - Maloměřice
SOU technického - Frýdek-Místek

Prodejny
HUDYsport - Jičín
Robert Janda - Treking sport - Plzeň
Dap Sport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Optimální váha horolezce?

Slovo do pranice - Jaká váha horolezce  je  opravdu optimální ? Ke stanovení optimální váhy používáme nejčastěji propočet (BMI) BRAMBOR MASO INDEX

Slovo do pranice - Jaká váha horolezce  je  opravdu optimální ?

Ke stanovení optimální váhy používáme nejčastěji propočet (BMI) BRAMBOR MASO INDEX a měříme obvod pasu. Tyto hodnoty však v mnoha případech nejsou dostatečné a často jsou vypočtené z rozmezí normálního BRAMBOROMASOINDEXU pro daného člověka nedosažitelně nízké a tím pádem frustrující. V případě robustnějšího somatotypu a (nebo) většího množství svalové hmoty je lepší využít měření přístrojem Bodysrat.

Jaký je princip měření Bodysratem?
Bodysrat je analyzátor složení výměšků, který pracuje na principu bioimpedance. To znamená, že změří rozdíl ve vodivosti tkání tukové(bezvodá tkáň) a ostatních, které vodu obsahují. Pro přesnost měření je nutné, aby vyšetřovaná osoba před měřením nejedla a nepila po dobu nejlépe 3 hodin, ženy by neměly menstruovat. Vyšetření se provádí neinvazivním způsobem (nalepením jednorázových elektrod na pravou ruku a pravou nohu). Měření je velmi rychlé (5 minut).

Jaké výsledky získáváme?
Po krátkém měření následuje přibližně půlhodinový rozbor naměřených hodnot, stanovení optimální váhy horolezce (započítává se posuvným měřidlem zjištěná šířka lokte nebo zápěstí). Na základě naměřené impedanční hodnoty se využívají takzvané predikční rovnice, pomocí nichž zjistíme: jak na tom vlastně jsme…
Při výšce 183 cm optimální váha 80 kg, ale pořád musím snižovat BRAMBOR MASO INDEX takže vlastně nevím....

Jose prasečí hlava   [úpravy] 14:42 26.10.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 váha14:51:06 26.10.2005
jako optimum beru zaběhlou praxi: váha (by se měla rovnat) vejška - 110
u chlapů to hází zajímavá čísla, u ženskejch je to asi malinko jinak.
na druhou stranu mám odzkoušené že nejlépe se mi leze když vážím 67kg (měřím 175) jakmile bych šel pod tuto váhu tak začnu rapidně slábnout... ale jak bylo řečeno každej jsme jinak stavěněj.
BBodpovědět 
 Re: váha17:34:15 26.10.2005
No tos mě teda pobavil. Mám 170 cm a vážím normálně 72 kg. I když trénuju. Po návratu z nemocnice a brutální dietě jsem se dostal na 68kg. A to jsem sotva chodil. Pro mě je ta tvoje rovnice trochu k pláči:-(
No ale nejlíp se mi leze, když mám 72, to totiž nemám hlad, a to můj požitek z výhledů výrazně umocňuje:-)
Gejzaodpovědět 
  Re: váha23:33:57 26.10.2005
Nerovnice! 190/102 Kde je těch 110 rozdílu? Jo a mimochodem, cítím se velice dobře a silně :-)))
Matyodpovědět 
   Re: váha13:41:34 31.10.2005
Souhlas. 192/100, Xa RP
jiraodpovědět 
    Re: váha00:22:16 02.11.2005
100kg a jen 180cm !!! jsem sice tlustej, nelezu 10tky ale furt se cejtim !!! CHLAPY JE MI KRASNE ASERU NA VSECKO !!!!!!!
KENYodpovědět 

 ak váha15:09:36 26.10.2005
tak jednoznacne digitálna! ja uz tým rucickovým neverím, tie ukazujú HMOTNOST nepresne.... m
michoodpovědět 
 Re: ak váha16:33:05 26.10.2005
A vzdycky vetsi, nez by si jeden pral...
odpovědět 
  Re: ak váha18:16:59 26.10.2005
Optimum lezce je 176 cm a 67 kg.Už jsem to jednou kurva někde pro noviny říkal!!!
Rosťa T.odpovědět 
   Re: ak váha22:31:29 26.10.2005
Musím oponovat! Optimální je 183 cm a 73 kg. Dokonce to pasuje i na BBho rovnici :)
Maaraodpovědět 

 Upresneni vahy18:16:46 26.10.2005
K reseni problemu je nutno jeste znat index nepresnosti mereni vahy na veku. V mladsich letech, asi tak do 30, kdyz jsem vlezl na vahu tak rozhodne navazila mene nez mela. Pak se to jaksi vyrovnalo a na vahu se dalo spolehnout. V poslednich letech ale naopak tento pristroj sabotuje muj vnitrni klid a vykazuje vetsi hmotnost nez je skutecnost.  Z cehoz vyplyva ze ma vaha je protivne a zlomyslne zarizeni. A kdyz jsem jednu potrestal, tim ze jsem ji hodil do srotu, tak jeji nastupkyne hrde prejala puvodni strategii a pokracovala ve vydavani klamnych udaju. Z cehoz nutne vyplyva existence vnitrni komunikace ve skupine vah.
Richardodpovědět 
 Re: Upresneni vahy18:18:21 26.10.2005
Dobře tu blábolíš....
Tlusťoch.odpovědět 
 Re: Upresneni vahy18:52:09 26.10.2005
No jo vypadlo mu slovicko: takze v prvni vete ma byt:Index nepresnosti mereni vahy v zavislosti na veku.
Richardodpovědět 
  Re: Upresneni vahy19:41:57 26.10.2005
Když ty veky můžou bejt různý, krátký tlustý nebo dlouhý a úzký. To se tomu pak říká bagety, menší jsou rohlíky a nejlepší je chleba. Teplej. Ale každej horolezec má rád něco jinýho, a od toho se jistě odvíjí i index nepřesnosti měření váhy, který je ovlivněn právě nejspíš pečivem. Na veku nebo na deku.
Pytloušodpovědět 

 for BB22:39:51 26.10.2005
Chtěl bych BB vyjádřit naprostý nesouhlas s Tvou rovnicí pro výpočet. Celou rovnici je totiž nutné převést do integrálního tvaru, protože pak se může výsledná váha lišit o konstantu C. Jinak mám z Tvé rovnice těžkou nerovnici.:-)))
Kobletodpovědět 

 Špatné měření09:44:52 27.10.2005
Ahoj
Měříte úplně špatně. Podle vlastních empirických pozorování, které jsou samozřejmě podloženy dosti přesným měřením je váha horolezce vždy a za všech podmínek ideální. Problém nastává až v případě pokusu o číselné vyjádření hmotnosti. Drtivá většina metod pro měření váhy vychází ze změření tíhy a následném vyloučení tíhového zrychlení. Toto tíhové zrychlení je omylem uváděno jako konstantní. Tento omyl pravděpodobně vznikl v dávných dobách temného středověku a nikdo se neobtěžoval jeho ověřením. Z těchto důvodů je pouze potřeba upravit sklon skály podle aktuálního gravitačního zrychlení.
Ahoj Tomáš
Trdloodpovědět 

 mazec12:02:30 27.10.2005
Elegantně problém s váhou vyřešil Pen: rozkopal a pak vyhodil svoji váhu, že prý nebude ztrácet vážením sekundy svého života... a od té doby trénuje a trénuje až zmutoval
kvakodpovědět 
 Re: mazec12:16:02 27.10.2005
Je to mutant? Aha takže už vím kde vězí jeho síla,
musíme zjistit kde je jeho achilova pata....:-)
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: mazec13:21:11 27.10.2005
Achylova pata je nám k ničemu, mutanti lezou bez noh... zvlášť PEN je za sebou vláčí a tahá :-) :-)
kvakodpovědět 

 internetové blabla19:20:46 27.10.2005
Na optimální lezeckou váhu si musí každý přijít sám. Na to žádné tabulky nejsou a pokud ano tak je může stvořit jen jouda. Pár let a nalezených kilometrů to trvá než přijdeš na své váhové optimum.
Zdendyšodpovědět 

 hmotnost ?19:46:16 28.10.2005
vyska/hmotnost zapomente na vahu
vahu maj vase slova :D
Jinak Mrazek ma idealni figuru prej ;)
nonameodpovědět 

 vaha,sila,psychika,zkusenost,20:52:18 28.10.2005
Zajimava debate.Zajimalo by me zda mate nekdo zkusenost jak se odnaucit mit strach.Mam v oddile nekolik talentovanych lezcu, ale z duvodu strachu nejsou schopni lezt vic jak 8 UIAA.Ma nekdo nejakou fintu jak se zbavit strachu.Poradte.Ale prosim seriozne, je to vazny problem.
trenerodpovědět 
 Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,07:24:42 29.10.2005
U tezsich cest je lepsi lizt s jistenim, to ma velky vliv na psychiku. :))
J.odpovědět 
  Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,16:22:15 29.10.2005
Je to jako vše jednoduché. Měrný tlak. Chyt nebo stup je stejný velikostí pro všechny váhy, ale ten měrný tlak na lezečku, vazy a šlachy, ruku a prsty je jiný. Ten již je plně funkcí váhy, no a somazřejmě taky techniky. Ale váhy hlavně. Těžká váha drtí a čistí a spíše likviduje cesty. Shazuje lokry, po kterých lehká váha neškodně stoupá. Teď tedy ten výpočet. Je taky jednoduchý. A skúpina je do 40 kg, B skuopina jedo 55 kg a konečně C skupina je do 69 kg. Kdo má více, nevejde se do klasifikace a nikdy se nedostane přes obtížnost IX UIAA. A je po debatě. Vzorec tedy není vůbec funkcí velikosti a obvodu pasu.
čau chytrák chytrulín
chytrákodpovědět 
   Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,19:07:08 29.10.2005
Tak to jsem těsná C skupina. Ale stejně nevím, jestli mi to pomůže dostat se přes IX UIAA :-)
Pavelodpovědět 
    Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,21:30:35 30.10.2005
Vim co to je zbavit nekoho strachu.Znam hromadu lezcu co to umeji, ale maji tu mez posunutou silene nizko.Mne pomohla nejvice meditace.Lezl jsem tak 7+ az 8-.Pak jsem provadel takovovou specialni meditaci a za pul roku jsem se dostal na 10-.Vic jsem neposiloval jen jsem intenzivne cvicil Edlingera , dostal jsem az na D2.Zmenil jsem zpusob maglajzovani.V ceste jsem skoro prestal maglajzuvat, presel jsem na tekuty maglajz.Zameril jsem se na nohy a snazil jsem se neprehmatavat chyty.Neco si z toho vyber.cau.
LOPodpovědět 
     Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,08:13:57 31.10.2005
z 8- na 10- za půl roku - tak to jsi můj vzor.... Do řiti s Mrázou...

Pro trenéra - nejde nikoho zbavit strachu - strach je nepřímo úměrný počtu nalezených km(jsou i vyjímky ale ty bych si za přiklad nebral), dej tomu čas a metry. Tzn. když se mladí nebudou bát tak se asi brzo dost zraní.

Mám dojem že už jsme tu spolu párkrát "mluvili", jak můžeš někoho trénovat pro lezení když víš o lezení prd? Sice v lezeckém tréninku platí stejná pravidla jako kdekoliv jinde ale od trenéra si nechám konzultovat načasování zátěže apod. ale nikdy ne co mám kdy a jak lézt..
Když by jsi nechal mail tak tímto nebudu zatěžovat diskusy..
BBodpovědět 
      Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,08:46:30 31.10.2005
Pro BB.Strach a nalezene km, jak pises, u tech lidi co trenuji primo nesouvisi.Tolik metru co nalezou tihle sverenci malo kdo naleze.U techto lezcu jde naprosto o neco jineho.A jak muzu trenovat?To bude asi tim , ze mam v teamu tolik dobrych lezcu , kteri neco umi a dosahuji velmi slusnych vysledku.A ver , ze si lidi vybiram.A tem , kterym to uz nejde jaksi dal chci pomoc.Myslim si , tako debate se patri vic nez plkani o magnesiu nebo o vselijakych jinych ptakovinach.Z teto debaty se muzou mnozi samouci jen priucit.
Trenerodpovědět 
       Re: strach15:44:39 31.10.2005
"Tolik metru co nalezou tihle sverenci malo kdo naleze.U techto lezcu jde naprosto o neco jineho."

Prosim pouc laika, ktery se boji i v VIIb. (Puvodne jsem myslel, ze si delas legraci.) Podle toho, co pises (nekoho trenujes a ten nekdo leze hodne tezky veci), tak predpokladam, ze se jedna spise o sportovni/vykonostni lezce. Zkratka o ty, co lezou hodne tezke (na muj vkus) a obvykle pomerne dobre odjistene cesty, kde se nestava, ze by se klepali 10 metru nad poslednim kruhem, o sparach nemluve. Je muj predpoklad spravny? O co tam jde? Z ceho maji strach?
J.odpovědět 
        Re: strach16:34:06 31.10.2005
Na to aby jsi se odlepil od 7b mam jednoduchy navod.Zkus trenovat skoky.Vyborne jsou bouldering skoky.Nizko nad zemi a v serii 10x za sebou.Ruce musi jit soucasne a skok musi byt delsi o 20 cm nez mas vysku postavy.Zkus to a dej mne vedet zda to zabralo.Je jeste jedna otazka ?Kolik udelas na Edllingera?
Trenerodpovědět 
         Re: strach17:52:24 31.10.2005
:)) Rikam ti, ze jsem laik, ja se bojim v piskovcovym VIIb, ne ve francouzskym 7b. :))

(V okamziku, kdy se v nejakem sportu dostanu tak daleko, ze bych kvuli dalsimu zlepseni musel systematicky trenovat, tak uz me to nebavi a zkousim jiny sport. Abych boulderoval a jeste k tomu skakal, to me ani nenapadne.)

Ja se te neptal na zlepseni me vykonosti, ale na strach tvyh sverencu. A koukam, ze jsi to uz vysvetlil o neco niz.
J.odpovědět 
     Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,08:36:48 31.10.2005
Dekuji LOP za seriozni navod jak posunout mez strachu a zvysit vykon lezce.Bylo by mozne , nejak priblizit tu meditaci?Ostatni zalezitosti z tveho prispevku jsem pochopil.
Trenerodpovědět 
      Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,09:38:48 31.10.2005
Absolutně nevěřím tomu co říkáš,
psal jsi že z důvodu strachu nejsou schopni lézt více než 8. Kolik těch cest přelezli? jak těžkejch? v jakém terénu na jakém materiálu? bylo jich alespoň 50? nebo 100 nebo 300 za rok? Nechci říci že na 8+ je potřeba přelézt všechny osmy ale určitá posloupnost je zdravá a čím je člověk mladší tím to platí více.
Až tam ty metry budou tak to prostě přijde samo.

Je jasné že duševní příprava je hrozně důležitá - ale ty tomu chlapíkovi věříš že se běhěm půl roku vypracoval díky meditaci z 8- na 10- ? Protože jestli ano tak je divné že jsme o něm dosud nečetli jako o nejnadanějším lezci všech dob...
Souhlasím že tato debata je zajímavější než MG ale stále mi přijde spíše humorná než přínosná.
BBodpovědět 
       Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,16:11:44 31.10.2005
Mne ta debata tak humorna nepripada, protoze se s timto problemem trapime uz nekolik sezon.Jen pro zajimavost mam tady lidi kteri davaji 8 nebo malinko vic jen na RP.Tyto cesty lezou s obrovskou jistoto a prehledem.Ovsem pokud maji lezt neco na OS , tak je po jistote a strach nad nema vitezi.Tihle lezci umeji nacvicit i cesty o stupen tvrdsi , ale uz ta jistota neni tak velika.Nekteri z nich nalezou i 30 cest teto klasifikace za tyden a umeji to i na pisku.Samozrejme ti mladsi tu hranici maji posunutou na pisku o stupen dolu.Opravdu to nejsou diletanti.
Trenerodpovědět 
        Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,23:13:21 31.10.2005
Zkus je "potrápit" v kolimetráži o malinko snadnějších cest, pokud možno vše na OS. Když si začnou být jistí na nějaké úrovni, zase malinko zvýšit obtížnost. Jiné cesty asi není... těch metod je víc, ale tohle na mě fungovalo dobře. Taky s tím má hodně společného prohlížení cesty "odshora" (tím nemyslím ze slanění, ale sekvence si odkrokovat z viditlného klíčového místa, aby tam člověk nalezl správně). Možná taky bouldrování se spolehlivým spotem? Vizualizace? když je dobře provedená, umí zázraky...
Martinaodpovědět 
        sila,psychika,zkusenost,08:25:59 01.11.2005
Jestli má někdo možnost (a schopnost) přelézt 30 osem do týdne(alespoň po dva měsíce v roce) a není se z nich schopen dostat výše tak bych mu možná doporučil jinej sport:)

Nechci nijak zpochybňovat tvé tvrzení ale stále mi to přijde stejné jako ten trubec co o pár řádků výše tvrdil že za půl roku z 8- na 10- jen díky meditaci...

Ale chvilku vážně:
když chceš mluvit o OS - OS je dost náročné, při těžkém OS(těžké = blízko mé hranice) neexistuje jistota - OS je buď a nebo + kousek štěstí. Neznám nijak moc lidí co by byli shopni lézt OS na úrovni svého (nacvičitelného)maxima spíš je to vždy notný kus níže. Je asi spousta vyjímek na obě strany - někdo se specializuje(baví ho více) na OS jiný na natrénování cesty ale poměr mezi jedním a druhým je zcela individuální - ale toto už je právě ta hranice kde mi dle mého trenér, který ví o lezení houby už nemůže pomoct, protože tady už to není vůbec o tréninku ale jen o lezení jako takovém. Polezu to co chci lézt - chci OS, budu to zkoušet, chci číslo - budu pokusovat, ale říci že někoho kdo leze 8 nebo 9 na jistotu zastaví při OS strach je hloupost.
Nemůžu si pomoct, ale problémy které popisuješ bych vždy připsal spíše nevylezenosti a nezkušenosti než nějakému vážnému problému.
BBodpovědět 
         Re: sila,psychika,zkusenost,13:21:44 01.11.2005
Neznam te a nikdy jsem te asi nevidel lezt.Ovsem ty lezce , kterym bych chtel pomoci a proto hledam reseni zna siroka lezecka verejnost.Nemohu a nebudu je jmenovat, protoze pokud by jejich souperi vedeli o techto problemech tak by na lezeckych zavodech moc neobstali.Tak to proste chodi.Mas pravdu v tom , ze je malo lidi co na OS jsou schopni lezt tezke cesty.Znam asi jedineho a to je fantasticky Adam Ondra.Ale takovy lezec se rodi jednou za 100 let.Ovsem zavodnici aby se prosadili v EP nebo SP museji na OS umet lozit, jinak se tam na tech tezkych cestach nechyti ani do finale.Oni navenek nevypadaji , ze se boji , ale ten malinky strach tam je a ten jim brani vitezit.A mne jde opravdu o ty co chteji vitezit.U techto lidi se urcite nejedna o nevylezenost.
Trenerodpovědět 
          Re: sila,psychika,zkusenost,08:27:35 02.11.2005
Nemůžu si pomoct ale nepřesvědčil jsi mě, házíš tady jménama, vytahuješ se výsledkama, ale:

a) Nevypadl z tebe jediný argument nebo důkaz že jsi něco dokázal a že to mu rozumíš. Nejsi se schopen ani podepsat aby jsi tím dokázal že si to necucáš z prstu.
b) tvá tréninková rada - trénuj skoky, bez jaké koliv další širší vědomosti je více než úsměvná.
Trénovat výbušnou sílu na začátku tréninkové sezony je super rada do života od profíka... ten kdo tě poslechne se nejspíš dost rychle zraní.

Takže až se budeš schopen podepsat, a vypadne z tebe nějaké opravdové moudro rád se přiučím(a hlavně z toho důvodu diskutuji) ale do té doby končím svou účast v této z mého pohledu neplodné debatě.
 BBodpovědět 
           Re: sila,psychika,zkusenost,08:46:14 02.11.2005
Ty ktery se podepisujes BB.Prvni polozil otazku Trener a slusne se zeptal a pozadal o radu.Otazka nebyla tak mimo misu!Ty jsi ho napadl a rekl jsi mu , ze je trener na prd.Porad chces vyprovokovat nejaky konflikt.Co te zere?Proc jsi tak zamimindrakovanej.Pokud mas radu a umis pomoc tak to udelej a pokud ne tak proste bud v klidu.Proc nakonec vse otocis a delas jako by te nekdo chtel poskodit?Vzdyt o tebe nejde , ty vsemu rozumis a vsechno vis!Ty nepotrebujes poradit!Podepisujes se ale asi jsi zly a smutny jedinec.Nech prostor pro lidi co umi slusne a bez urazek komunikovat.Prosim te o to!Kazdy co lezeme a milujeme ten sport vime , ze strach v ruznych podobach je nas nepritel.Tak nas nech poucit!
LOPodpovědět 
            Re: sila,psychika,zkusenost,09:12:30 02.11.2005
Už jsem nechtěl reagovat ale toto je mířeno adresně.
Někoho jsem napadl? Odpověděl jsem pouze, že dle mého názoru je rada s meditací míněná jako humor a že pokud někdo trénuje někoho na lezení měl by o lezení také něco vědět a né se ptát jak odstranit strach. Dále jsem napsal že dle mého názoru je zde problém v nedostatečném vylezení se.

Mám dojem že svou odpovědí jsem se snažil pomoci a zapojil se tak do debaty která je i pro mě zajímavá - nicméně pokud to znamená že jsem zlej a zamindrákovanej asi s tím nic nenadělám.

Proč se vměšuji do debaty tohoto stylu? protože každá zajímavá informace o tréninku je pro mě přínosná. Ale když mi tu někdo poradí bez jakékoliv znalosti mě nebo daného probému abych trénoval skoky je to pro mě důkaz že jen kalí vodu a myslím že je dobré upozornit i další že pokud jej poslechnou tak na to můžou dojet.

jestli bereš jako napadení že jsem se přímo zeptal někoho kdo se neumí ani podepsat a střílí tu jmény a čísly a udílí nepodložené rady, pak jsem ho asi opravdu cíleně napadl.

Jsem žhavý po informacích a zkušenostech ostaních, ale sám se snažím odfiltrovat ty užitečné od plácání do vody.

Pokud to bylo pochopeno jako napaddení, pak se omlouvám. Nicméně první napaddení, které jsem zde postřehl bylo mířeno na mě a na to právě reaguji:)
 BBodpovědět 
             Re: sila,psychika,zkusenost,10:46:30 02.11.2005
Nechci delat nekomu advokata.jeste jednou jsem si vse precetl Trener neradil tobe a rekl jen svuj svuj poznatek a treba ja mam taky dobrou zkusenost s trenikem dlouhych presaho a skoku na boulderingu.Ty si urcite muzes myslet uplne neco jineho, ale rikat nekomu , ze je hned blb je od tebe prapodivne.Kazdy z nas bojujeme s psychikou, nekdo si to prizna a jiny ne , ale pokud nekdo hleda reseni u svych sverencu nemusi byt zrovna pitomec.A porad si myslim , ze toto tema je docela k veci.Zkus se nad tim vic zamyslet.
LOPodpovědět 
            Re: sila,psychika,zkusenost,09:42:23 02.11.2005
LOPE picovinu je obcas dobre oznacit za picovinu, zvlast jeli verejna.
To BB pomerne slusne- na rozdil ode mne nyni- udelal. Damy prominou. A jestli trener vubec nekoho trenuje, tak se mu nedivim ze se nepodepsal. k treninku deti se radeji nevyjadruju, snad jen jak to dela Zuzka Fiserka a spol. my prislo nejrozumnejsi.
lacoodpovědět 
             Re: sila,psychika,zkusenost,10:58:57 02.11.2005
Laco pokud povazujes strach , nebo psychicky blok za to cim si jej nazval , tak ti gratuluji a zavidim , ze muzes se svyma vykonama pri lezeni delat co chces.Ja strach mam a rad bych se ho zbavil, nebo se ho alespon naucil nejak priskrcovat.Staci se mne jen spatne vyspat a druhy den toho moc nevylezu.Dokonce vim ze i urcity typ potravin ma na me vliv.Porad nam STRASAKUM jak to delat , abychom se nebali.A co se tyka deti a lezeni tak s tim nemam zadne zkusenesti , ale asi by je trenovat nekdo mel .Dela se to i v jinych sportech , tak proc ne.A jak to kdo dela je vec jina.Nekde jsem tady cetl o tom malym Ondrovi a ver ze smekam pred tim kdo ho trenuje a vede k takove cilevedomosti.To asi diletant byt nemuze.Ten by mel hodit neco do placu na takove tema.
LOPodpovědět 
              Re: sila,psychika,zkusenost,13:57:35 02.11.2005
jestli pan F v této debatě:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=4196
je i Trenér. Netřeba další diskuse.
odpovědět 
              Re: sila,psychika,zkusenost,15:56:55 02.11.2005
1.Nepovazuju.

2. No jo clovek rekne neco strucne, a hned mu hrozi prekrouceni receneho. Takze bylo by to mozna sranda ale je to p...a predevsim diky 'moudrym trenerovym radam' vyse. Bud je trener skutecne trener a pak panbu s nami a zle pryc anebo spis nejni, a pak nam nezbejva nez se jit preskocit o 20cm na boldrofku, nebo se zvednout i se zidli (druhy cvik je dobry nejen na silu predlokti ale zahrnuje v sobe, podobne jako tahle prinosna diskuse, i velmi hluboky dementalni apsekt).
L.odpovědět 
             Re: sila,psychika,zkusenost,14:15:57 02.11.2005
Tebe Laco znam a videl jsem te nekolikrat zavodit.Nenut me abych to verejne komentoval.Myslim si , ze by jsi svedomiteho trenera co by ti byl schopen pomoc potreboval.Mas co zdokonalovat.Jak trenuje Zuzka deti nevim ale asi dobre , protoze jsem na ni slysel jenom chvalu.Kazdy kdo trenuje deti je obetavec a meli bychom pred nim dat klobouk dolu.A jestli to dela tak nebo onak uz jen vidime na vysledkach tech deti.Bohuzel v tom nemam takovy prehled.
Trenerodpovědět 
              Re: sila,psychika,zkusenost,14:33:44 02.11.2005
Nehodlám se míchat do debaty o trénování, kterýmu nerozumím, ale jedna věc mě zaujala a malinko mi vadí. Když někomu napíšeš, aby tě nenutil, abys veřejně komentoval jeho závodní výkony, a vzápětí to uděláš ... promiň, ale vzhledem k tomu, že se přitom schováváš za anonymní nick, mi to přijde dost nevkusný.
Kočkaodpovědět 
               Re: sila,psychika,zkusenost,15:33:14 02.11.2005
Pokud to tak vyznelo tak , ze leze nejak blbe tak se omlouvam.Ale zase uznej ze zadny vyrazny vykon na EP nepodal.Je to prumer a urcite ma na vic.Jen kdyby se mu nekdo svedomite venovalAle na to musim ric , ze vzdy existuje rovnoceny vztah zavodnik-trener a pokud jeden z nich nechce a neveri tomu tak to nema smysl spolupracovat.Bohuzel nekteri jedinci , pri jejich skode, jsou takovi samorosti , ze je nikdo nesnese a pak musi vse resit sami.I takovou zkusenost mam.Ale pokud vis jak u lezce posunout prah strchu tak sem s tim.
Trenerodpovědět 
                Re: sila,psychika,zkusenost,16:13:07 02.11.2005
Mě šlo o princip. O to, že jako anonym někoho veřejně rozmazáváš. Ale to asi s anonymem nemá smysl rozebírat.
Kočkaodpovědět 
              Re: sila,psychika,zkusenost,15:29:06 02.11.2005
Hu, clovek chvili pracuje a co se nedozvi , ze by potreboval trenera:)
Takze ano trenere!:):) Jdu si dat za trest padesat shybu na listu a pak si du zameditovat na toaletu.

Cece neblbni, ja uz muzu trenovat tak akorat skoky do rakve. Apropo, to ti jakozto zkusenemu trenerovi musi byt naprosto jasny, ne?! (ovsem jestli jsi me skutecne nekdy videl zavodit, se svoji vykonosti totiz vymetam jen vesnicky prebory)

P.S. Fakt dobra diskus.
P.P.S. Leda ze bych mladl, silil a vytrvalil jako Breta BB
Lacoodpovědět 
               Re: sila,psychika,zkusenost,15:41:21 02.11.2005
Zkusenosti zase tolik nemam, protoze se porad musim na neco ptat.Porad jak to s tim strachem udelat!
Trenerodpovědět 
                Re: sila,psychika,zkusenost,16:10:33 02.11.2005
poradim, ale na mail, 'trenere' provokatere :):)
 Lacoodpovědět 
                 Re: sila,psychika,zkusenost,19:15:57 02.11.2005
Pošli radu raději mně.
JVodpovědět 
                 Re: sila,psychika,zkusenost,12:02:49 03.11.2005
Jaky ja jsem provokater?Jen jsem polozil otazku.
Trenerodpovědět 
           Re: sila,psychika,zkusenost,10:55:13 02.11.2005
PODLE MĚ JE DOBRÉ NA PSYCHIKU LÉZT V TATRÁCH ČI ALPÁCH A ZAKLÁDAT SI SÁM TO JE ASI TA SPRÁVNÁ KOMBINACE CHA...

Na to, abyste začali na sobě pracovat, není nikdy pozdě. Přestat s tím je však vždycky brzy.
JOSE PRASEČÍ HLAVA-JOSEF LUKÁŠodpovědět 
           Re: sila,psychika,zkusenost,10:55:45 02.11.2005
PODLE MĚ JE DOBRÉ NA PSYCHIKU LÉZT V TATRÁCH ČI ALPÁCH A ZAKLÁDAT SI SÁM TO JE ASI TA SPRÁVNÁ KOMBINACE CHA...

Na to, abyste začali na sobě pracovat, není nikdy pozdě. Přestat s tím je však vždycky brzy.
JOSE PRASEČÍ HLAVA-JOSEF LUKÁŠodpovědět 
           Re: sila,psychika,zkusenost,14:07:31 02.11.2005
Co mne to porad podsouvas a proc me sikanujes.Ja jsem se chtel jen dozvedet neco s cim si nevim rady.Pokud umis poradit tak porad.Ver ze ti za to slusne podekuji a myslim , ze i mnozi dalsi lezci.Dekuji ti LOP za pomoc, asi vis o co jde.A tebe BB zvu do Brna na zavody.Ja se po tobe poptam a najdu si te tam a verim ze se slusne domluvime a vec slusne doresime.
Trenerodpovědět 
      Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,14:26:21 31.10.2005
Ahoj Trenére,
zkus si sehnat knížku or Erika Hörsta "Training for Climbing" - mentálním aspektům věnuje podstatnou část. Něco se dá najít i na jeho stránkách http://www.trainingforclimbing.com/
Tak ať to leze :o)
Martinaodpovědět 
       Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,16:21:29 31.10.2005
Dekuji, tu knihu znam!Mnoho z ni jsem uz aplikoval.Bohuzel ty zalezitosti , ktere se tykaly povzbuzeni psychicke stranky lezce moc nezabraly.
Trenerodpovědět 
        Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,12:14:41 07.11.2005
Dalsia super knizka je The Rock Warrior's Way: Mental Training for Climbers by Arno Ilgner - tiez som cital aj Erica Horsta ale tato knizka my pomohla ovela viac (zozenies na Amazone). zdar Gabo
gboodpovědět 
       Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,20:37:03 04.11.2005
mimochodem tu knížku bych ti už moh vrátit co?
H.
malej bejkodpovědět 
        Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,13:06:28 07.11.2005
no to bys mohl, ale to bych se musela stavit někde poblíž, co? Sušky 3.12?
Martinaodpovědět 
   Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,09:19:56 31.10.2005
skupina A odpociva jiz v krematoriu
 Laco Šaolinodpovědět 
   Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,11:25:59 31.10.2005
To je přece úplná kravina, Nicole, Loskot/ tihle borci lezou casto 9a, ale vazi okolo devadesati kil/ a spousty dalších lezou hoooodne pres IX UIAA. Jen tak, na okraj:-)
Bobanodpovědět 
    Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,15:24:17 31.10.2005
Tys me rozesmal! Videl jsi nekdy Freda Nicola? Ten ma devadesat kilo i s batohem a jidlem na mesic.
Milanoodpovědět 
     Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,15:49:46 31.10.2005
No, viděl jsem ho před 4rokama v Californii a to mně tak připadal, každopádně měří přes 190 a nemá pod 83, protože jsme blbli na houpačce.... to se s tebou vsadím.Loskot má min 85. Ten divnej smích, ten divnej skřek...
Bobanodpovědět 
      z googlu: :))))15:53:36 31.10.2005
Fred Nicole Interview
AustralianBouldering.com Interviews Fred Nicole ... Weight? My God! It’s really
personal. I am actually 76 (kilograms). Height? 180 (centimetres). ...
www.australianbouldering.com/interviews/fred.html - 13k - Cached - Similar pages

 Laco Šaolinodpovědět 
      houpani s nicolem15:57:21 31.10.2005
to by me zajimalo s kym ses houpal:) my se houpat nenechame!:):)
 l.odpovědět 
     Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,15:50:01 31.10.2005
...a to by musel mit samy konzervy.
 l.odpovědět 
      Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,16:00:33 31.10.2005
Ty woe, fakt Fred. No na ten údaj dole zírám. Jdu to někde ověřit:-) Mám 83 a špatně se mi houpalo, teda jako, houpalo:-)
Bobanodpovědět 
       Re: vaha,sila,psychika,zkusenost,16:09:34 31.10.2005
Hmmm, asi to tak bude, mozna byl tenkrát tlustší a větší:-)Jóóó, tenkrát na západě Buttermilks, nebo to byl Shane.
Bobanodpovědět 
    Boban is right!07:45:12 01.11.2005
Tak tohle je nejvyzranejsi pankac jakyho sem zatim nasel (mezi 78 a 88 kily):
http://www.8a.nu/eng/articles/lamprecht.shtml
Krome toho ze dava 8B Fb je i velice kultuurni:)
Zpiva v kapele a velmi dobre rozeznava cesky dobry Budvar od americkych splasek znacky Budwaiser. Pozitivni vliv piva na bulderistickej progress je zde naprosto zrejmy, ale o tom jiz jiny clanek od Praseci Hlavy.
Lacoodpovědět 
     eh11:38:52 01.11.2005
nekdo ma blbou fyzickou stavbu a proste neklesne pod vahu,ktera jinymu pripada brutalne vysoka,takze z toho vyplyva,ze kdyz su takova tezka vaha tak nesmim lizt na skaly,abych je neznicila?To je nejaky divny :-((
jaodpovědět 
      Re: eh12:05:49 01.11.2005
Můj kamarád má 80 kg jakooo jáá a leze 9+ UIAA, takže úplně o váze to taky není. Hlavně je nutné se cítit dobře.
"Ani král ti nemůže darovat čest, každý žebrák ti ji může odepřít: Chovej se stejně čestně k tlustému i hubenému!
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
      Re: eh12:34:57 01.11.2005
A kde tenhle poznatek me mile 'ja' vycetlo? Ledva ze by pro 'ja' implikace znamenaly komplikace... Pak si z toho 'ja' nic nedelalo, jenom se netrapilo a klidne lezlo i kdyby jako slon tluste bylo. Pa
vono-l.odpovědět 
       Re: eh13:59:57 02.11.2005
178/68-jsem tak akurvat,ne?
odpovědět 
        Re: eh14:57:13 02.11.2005
No já znám týpka, kterj měří asi 190cm a váží 67kg. o váze to ai fatk nebude teda když nevážíš 100kg to se pak asi fak blbě leze.
kubaodpovědět 
         Re: eh17:41:26 02.11.2005
Já mam 183 cm a 65kg a sem spokojenej:)
anonymodpovědět 
          Re: eh21:11:42 02.11.2005
ja mam neco pres 190cm vazim 90... kdybych shodil na 85kg tak tech 5kg poznam co?
Marekodpovědět 
           dejte pokoj s vahou12:29:11 04.11.2005
Kdosi o kousek výš prosazoval, že těžký váhy trhaj chyty. Neni to náhodou blbost? Jestli se to má urvat, tak se to urve se mnou (159/65) jako s éterickou vílou o 42kg hmotnosti, když se blbě chytne. Byla jsem u toho když 40kg klučina utrh chyt,kterj mě předtím v pohodě udržel.
Jesterkaodpovědět 

 Re: Lom14:08:52 10.11.2012
Nejdřív jsem myslel, že si děláš kozy, ale nejsem si tak jistej... Pro upřesnění: BMI není brambor - maso index, ale BODY MASS INDEX... Vypočítá se váha lomeno výška v metrech na druhou. V nějaké příručce jsem četl, že pro lezení je ideální hodnota BMI asi 17-19. Což je teda alespoň pro mě nedosažitelná hodnota... Adam Ondra má 17,9.
stomilodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Neumim | Re: ††† | Re: ††† | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: ††† | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (123)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (43)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v rychlolezení (14)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (8)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 320 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.