LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
31. 10547
32.Svoboda 10522
33.Havlík 10510
Bouldry:
31.Majdloch 9125
32.Chytil 9034
33.Hronek 9028
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142136 cest
Nové přelezy:
Roof Rabbi 8a
Polární Zá 8A+
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Správce oblasti Tisá

HO Spartak Ústí n.L. si vzal na starost správu jedné z hodně navštěvované pískovcové oblasti Tisé. Správcem jsem já a kontakt na mne je uveden níže.

Vzhledem k tomu, že se této činnosti delší dobu nikdo systematicky nevěnoval prosím o zaslání všech připomínek ke kvalitě jištění, slanění a o chybějících vrcholových knihách.

Dále je třeba dát do pořádku údaje o prvovýstupech. Od vydání posledního průvodce přibylo hodně nových cest, které nejsou evidovány a ani o nich není zápis ve v.k. Uvítal bych, kdybyste mi zaslali jakoukoliv informaci o nich. V Tisé vznikla hodně pěkných cest i na nové masivy a je škoda, že se nelezou, protože nikdo o nich neví. A také by byla škoda přijít o možnost zapsat se do historie lezení v Tisé.

Seznam nových cest zveřejníme na některých internetový stránkách a tak budou přístupné všem do vydání nového průvodce. Stejně tak bych rád zveřejnil přehled TOP cest oblasti, aby se borci měli na co těšit a co komentovat.

V Tisé je stále ještě možnost prvovýstupů, samozřejmě v duchu Pravidel a zdola a to pro pohodové cesty i prásky.

Upozornění na nedostatky v jištění a zápis prvovýstupů můžete samozřejmě udělat i na stránkách Horolezeckého svazu.

Jiří Rosol, mobil 602 413 591, tf. 475208181, email jiri.rosol@ct.cz, HO Spartak Ústí n.L.

Jiří Rosol   [úpravy] 19:23 27.01.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Supr22:26:36 27.01.2003
Tak to má být!
Ešusodpovědět 

 Mago v Tisí22:49:17 27.01.2003
Jak je to oficiálně v Tisí s magem. Dík
Honza
Honzaodpovědět 
 Re: Brigoška22:57:22 28.01.2003
Souhlas! V tisí by to fakt chtělo trochu zantieroznit, některý schody sou fakt slušně vymletý! Myslim, že společná brigoška by jen prospěla! Čus
Lukodpovědět 

 23:06:16 27.01.2003
Oficiálně není maglajz povolený v žadných pískovcových lokalitách v čechách, ale co jsem tak viděl tak v Tisi se nato zvysoka kašle a i z jinejch pravidel si tam nikdo moc vrasky nedělá což mě přišlo zvláštní
Kobikodpovědět 
 Re:08:30:33 28.01.2003
no...myslel jsem si to taky, ale zase tak úplně pravda to není.....v prosincovém článku a diskusi na Lezci s názvem K čemu ČHS se dozvíš vše, včetně vyjádření představitelů ČHS.
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Re:10:07:43 28.01.2003
Obecně máš pravdu, ale v Tisé je výslovně zakázáno návštěvním řádem, vyvěšeným u vstupu do skal.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: návštěvní řád10:57:58 28.01.2003
Aniž bych chtěl tu debatu dál rozmělňovat, je třeba se podívat ze kdy ten návštěvní řád je.
To že tam visí cedule, kterou někdy v roce XY nějaký písmomalíř vymaloval (a na jinou není) ještě neznamená, že odráží dnešní platný stav.

Martin Mellan

P.S.: Nejsem podpůrce Mg.
mellounodpovědět 
  Telekomančové13:13:55 28.01.2003
To RB OSN: Neměli byste se přejmenovat na HO Spartak Český Telecom Ústí nad Labem? Co spartakus to telekomunista :-) Papouš
Papoušodpovědět 

 Dojištění v Tisé13:03:08 28.01.2003
Máte už nějakou koncepci, jak Tisou spravovat? Např. slaňovací borháky u jednotlivých cest na temenech masivů ve Velkých stěnách, dojišťování objektivně nebezpečných cest, nějaká protierozní brigáda pod skalkami etc? Papouš
Papoušodpovědět 

 Nebude akce "Z"?14:12:05 28.01.2003
Také by mě zajímalo, co se slaňáky nad některé cesty. Jinak bych nic nedojišťoval, pomníky lákají svými pavučinami a večerní žízeň je po nich určitě větší než po normálních cestách. Maximálně jsem pro posunutí jištění o nějaký decimetr kvůli bezpečnému cvakání. Po loňských deštích by to opravdu chtělo s terénem něco udělat, protierozní pražce visí metr nad vymletými koryty. Hlásím se dobrovolně na brigošku, nejlépe ještě teď v zimě, než bude počas na lezení. A hlavně žádnou bílou válku!
Bídaodpovědět 
 Re: Nebude akce22:19:05 28.01.2003
Ad. Mago. Nechci vyvolávat staré polemiky. Jen se chtěl zeptat, a kdo jiný by to měl vědět než správce skal, jeslti mago povolený v Tisí je nebo ne, protože žádná pravidla zakazující lezení s magem na písku neexistují a je to všechno věc místních vyhlášek. Ta stará cedule mi tam nepřipadá moc validní a když vidím na každém druhém lezci pytlík tak chci vědět na čem jsem.
Díky
Honza
Honzaodpovědět 
  Re: Re: Nebude akce22:58:17 28.01.2003
neni povolený
Lukodpovědět 
   Re: Re: Re: Nebude akce08:44:35 29.01.2003
A ty jsi ňákej chytrej...

Uveřňuj mejla, ať ti to nemusím psát sem.
Bídaodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Nebude akce09:08:26 29.01.2003
mejl na Luk máš o kus vejš. vona je to už taky dost ustálená značka. skoro jako Papouš nebo Bída.
jo a pozor. páč je lukášů hodně, tak rozlišujte mezi Lukas B., Luk, Luky, Looky apod. vždy je to někdo jinej.
To jen tak aby mě po mejlu zase někdo nejebal za něco co napsal někdo jinej.
ovšem pod tento právní výklad bych se chutě podepsal.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Nebude akce09:26:03 29.01.2003
Sorry, toho jsem si nevšiml. LukasB je též ustálená značka a Tebe bych si s tím volem Lukem:)nespletl.
Bídaodpovědět 

 Odpověď, doplnění, shrnutí11:12:30 30.01.2003
Abych se představil...Jsem frontman HO Spartak a s Jirkou Rosolem jsme to tak nějak upekli. Správa oblasti dle mého názoru ( který se může s ČHS možná rozcházet) je především výměna narušených, nebo jinak bezpečnosti nevyhovujících slaňáků a postupového jištění, doplňování či výměna vrcholovek a více méně servisní činnost, která by měla zahrnovat i výměnu slaňáků na nesmyslně exponovaných místech a udržování databáze cest. Asi nepůjde v žádném případě o dojišťování atd..  Ochrana proti erozi jak navrhuje Papouš je činnost jistě záslužná, stejně asi jako celá řada dalších věcí. Je třeba si ale uvědomit, že správu oblasti, která zahrnuje přes 1000 cest dělá jeden člověk s několika přáteli v čase svého volna. Počet obměněných kruhů závisí především na tom, kolik jich od ČHS dostaneme ( dosud jsme nedostali absolutně nic ). Vzhledem k současným cenám nerezového materiálu - jediného schváleného pro osazení - není možné materiál nakupovat z prostředků oddílu, které jsou určeny především na činnost a nikoliv servis skalní oblasti. Takže kvalita správcovství a tím i kvalita lezení v oblasti záleží na podpoře ČHS a potom na vůli a čase Jirky R. a všech kteří se na tom budou podílet. Pokud Papouš a další mají pocit, že je to příliš málo a je třeba dělat víc, není nic snažšího než se na práci ve skalách aktivně podílet - maily a telefony jsou všude uveřejněny.
Ad Maglajz...v této věci se šťourám již druhý měsíc. Znění vyjímky pro skálolezení udělené pro oblast Labské pískovce a přesně Tisou, která je vedena tuším jako zvláštní přírodní památka není nikde uveřejněno. A to ani na webu ČHS a ani na webech CHKO Labské pískovce atd. V návštěvním řádu pro CHKO není o magnéziu ani slovo. Dotazoval jsem se  mailem na sekretariátu ČHS a dále pana Hejtmánka, který je v ČHS zodpovědný za ochranu přírody a správu oblastí - dosud jsem nedostal žádnou odpověď, stejně jako na věci další ohledně doškolení instruktorů II atd...ale to už je jiná písnička.
Toť zhruba vše .....každý pomocník bude vítán, stejně jako info o nových cestách a nevyhovujícím jištění...a Jirkovi moc děkuju
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Odpověď, doplnění, shrnutí21:56:30 31.01.2003
Děkuji za první erudovanou odpověď na dotaz o maglajzu v Tisé. Doufám jen, že časem bude více jasná :-))
Honza
Honzaodpovědět 

 Cesty v Tisé19:35:36 30.01.2003
Odkaz redakce na cesty v Tisé je dobrej joke. Objeví se tam jedna cesta v USA:-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Cesty v Tisé17:43:21 31.01.2003
Díka za připomínky k mému článku a to i těm co mi zaslali maily na mou adresu. Pokusím se je postupně využít a doplnit odpovědi.
Některé věci nejsou totiž zcela jasné - viz např. článek Radima B. o maglajzu. Je to asi i otázka jednání se zástupci CHKO a to nás čeká. To se týká i terénních úprav v Tisé.
Výměna nebo přemístění jištění je řešena pravidly a myslím si, že docela dobře. Pouze se souhlasem autora, nežije-li nebo bylo původní přirodní jištění zničeno (např. pískovcové hodiny) rozhoduje vrcholová komise. Asi velké změny nebudou. Myslím, že cesty v Tisá jsou v porovnání s jinými pískovcovými oblastmi docela dobře jištěné.
Slaňovací kruhy nad cestou by měly být výjmečně tam, kde se při dobírání poškozuje skála a možná nad cestami, které již většinou vyžadují nacvičování, tak od IXc? Teď je všude dost borháků na dobírání a tak není problém k čemu přivázat jištění. Je to asi převzato z vápencových oblastí a na písku by to mohlo někdy vést k nadměrnému zatěžování některých cest.
Jirka Rosolodpovědět 
 Re: Cesty v Tisé12:41:55 01.02.2003
Tak jsem ten odkaz radsi vyhodil. Nejak to nefungovalo tak jak jsem si predstavoval :)
Hopodpovědět 
  Re: Re: Cesty v Tisé08:10:52 03.02.2003
Co se týče slaňáků, myslím, že by stálo za to jich pár přidat zejména na Hřebenovkách, kde se nejvíce lezou právě cesty se slaňákem (na Pevnost, Zeď, Hřbitovní kvítí na Vyhlídku aj.) a přitom je tam hromada jinejch hezkejch směrů, ale většina lezců je moc neleze, páč neni z čeho slanit. Což vede k hoblování několika cest, ale přitom jich tam je spousta. Možná by se tak lidi víc rozptýlili a skalám by to prospělo.
Jirkaodpovědět 
   Re: Re: Re: Cesty v Tisé10:33:22 03.02.2003
Jsem pro! Dobrej nápad,ale kde je vzít? Dal bych hák místo bejvalejch hodin na HOGO FOGO! Klidně o dva metry výše než byli! Slavík s tím souhlasil!
Pavelodpovědět 
    Proč Hogo Fogo?10:56:11 03.02.2003
V Hogo Fogo nebyly při prvovýstupu hodiny použity, prý vypadaly dost křehce. S nějakým týpkem, co sem píše super seriál o Sasku (Jardo, sorry), pak ty hodiny odletěly k zemi. J. Novák tam pak dal borhák ( v té době cestu vylezl třeba R. Štefánek), který pak Prcas vytloukl. Prezentuji, jak jsem slyšel, jestli se pletu, tak mě opravte. Nicméně Hogo Fogo je super cesta a bylo by škoda ji dojišťovat. Po přelezu AF jsme pod tou cestou chodili 1/2 roku a pak jsme ji se Sígou vylezli, on RP, já PP, tímto mu děkuji za nacvakání. Prostě jsme k ní museli dozrát. Z klíčového místa to na zem není a pak je to v pohodě. I v poměrně dobře zajištěné oblasti, jakou je Tisá, jsou v cestách místa, kde v žádné případě nesmíte spadnout a jsou mnohem lehčí než Hogo Fogo, proto nechápu, proč dojišťovat zrovna tuto cestu. Letos se těším na přímou variantu..., to bude žízeň!
Bídaodpovědět 
     Re: Proč Hogo Fogo?11:05:06 03.02.2003
No právě! Aby se dala lézt přímá varianta, tak by tam další jištění slušelo! Na hranu jsem to taky už dal,ale je škoda nevyužít té stěnky nahoře!
R.K.odpovědět 
      Re: Re: Proč Hogo Fogo?11:18:34 03.02.2003
Ta se dá lézt tak, jak to je. S přidaným jištěním to nebude ono.
Bídaodpovědět 
       Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?11:30:25 03.02.2003
Myslím,že i s tím jištěním navíc bude hrozit podlaha!
R.K.odpovědět 
        Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:12:46 03.02.2003
Tak to nelez, kolem máš spoustu jinejch cest. Třeba Kousavý dírky nebo Scalini:)
Bídaodpovědět 
         Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:16:08 03.02.2003
To je jako, když Ti řekne Špek tak to nelez! Copak by to bylo přejištěný? Když s tím hákem Slavík souhlasil! Cesty jsou pro lidi,ne?
R.K.odpovědět 
          Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?15:13:20 03.02.2003
Tak proč ho před tím Prcas vytloukal? A cesty pro lidi? Právě že některé baví, když to není psychicky zadarmo. Někdo se přestane zlepšovat fyzicky, to jako číselně, tak si hledá jiné cíle, třeba ty psychické. Všechny cesty nemusí být dobře zajištěné. Já bych dříve uvítal ještě jeden kruh v Gioco Duro, ale třeba některé baví si ten strach vychutnat. Také do této cesty bych se ještě rád podíval, tentokrát bez srabácké 2m smyce ve 2. kruhu (i když už to stejně bylo pod zem).
Ale jestli autor cesty změnil názor a hák se tam přidá, prosím, je to jeho cesta. Podle mě je to blbost, zas taková vražda to není.
Bídaodpovědět 
           Gioco Duro17:11:34 03.02.2003
Podlaha na Gioco Duro je nesmyslná. Ten směr ještě před vznikem této cesty každý lezl s horním po vylezení vedlejší cesty a nevěřím, že autor lezl do neznáma, když tvořil cestu s podlahou. Je dobře, že tam cesta je, linie je logická, ale vzhledem k okolnostem vzniku měla být zajištěná.
Davidodpovědět 
            Re: Gioco Duro17:27:16 03.02.2003
Poslední souvětí mého komentáře patří k Hogo Fogo. Čím dříve někdo dojistí Gioco Duro, tím líp pro mě, aspoň nebudu muset lézt znova ten spodek:) Hořejšek už není těžkej, ale z těch vystouplých krachlí strach mám.
Bídaodpovědět 
             Re: Re: Gioco Duro10:36:37 05.02.2003
Já myslím, že je to stejný případ jako u Hogo Fogo! Když Ti nevadí podlaha tam,tak proč tady? Dokonce si myslím,že na Gioco Duro to není až tak vysoko! Když to loni lezli kluci solo, tak to asi jde?
R.K.odpovědět 
              Re: Re: Re: Gioco Duro10:51:28 05.02.2003
Tys to asi nepochopil, já nic dojišťovat nechci. Mělo to znamenat, že když to někdo dojistí, už to nepolezu, takhle jo. A jak tu někdo už vyslovil - historie vzniku obou cest je poněkud jiná.
Bídaodpovědět 
               Re: Re: Re: Re: Gioco Duro11:16:10 05.02.2003
Historie Hoga Foga je,že se lezla nad 2. kruhem na hranu ke spárám! Když se dá hák vysoko a doleva, tak to bude varianta této cesty! Každopádně jestli to nepolezeš, tak je to jen tvoje věc! Budeš litovat.
R.K.odpovědět 
                Re: Re: Re: Re: Re: Gioco Duro11:22:21 05.02.2003
Furt si nerozumíme, polezu znova Gioco Duro a polezu i přímé Hogo Fogo i bez háku. R.K. zanmená tatar nebo co?
Bídaodpovědět 
                 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gioco Duro11:42:19 05.02.2003
Nevím co se rozčiluješ? Stejně to nevyřešíme, to je na delší pokec! Prostě to polezeš tak jak to je. Chápu. Přeju hodně štěstí!
R.Kodpovědět 
         Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:40:23 03.02.2003
Scalini asi nemá moc přelezů! Slyšel jsem jak Jindřich-blázen dělal asi první přelez a mžná taky jedinej? Docela jsem se nasmál,ale to je spíš historka do hospody!:) Jinak dobrej tip! Dík.
R.K.odpovědět 
        Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?14:01:26 06.02.2003
souhlas,hogo fogo přímá varianta s třetím kroužkem nahoře;slaňák je hodně vlevo za rohem a dost to dře - není to zbytečný. každopádně souhlasim s tim,že cesty jsou pro lidi a nikoliv jen pro pár vyvolených.těžká a krásná cesta,která má 25 metrů a třeba jenom 2 kruhy (jenom příklad) je asi dost o ničem;hele,vždyť i takovej žaludeční likér ma dodanej borhák akdyž se to tak vezme,9a není zase tak brutal (oproti častým 10b,c v labáku).Vždyť ty borci si tu dardu můžou dát sólo,je to jenom na nich,maj můj plnej respekt.autority by měli bejt tolerantní.Jo a běžte se projít celou Tisou a objevíte super směry a linie - je to na vás
Ondrajs K.odpovědět 
        Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?14:01:47 06.02.2003
souhlas,hogo fogo přímá varianta s třetím kroužkem nahoře;slaňák je hodně vlevo za rohem a dost to dře - není to zbytečný. každopádně souhlasim s tim,že cesty jsou pro lidi a nikoliv jen pro pár vyvolených.těžká a krásná cesta,která má 25 metrů a třeba jenom 2 kruhy (jenom příklad) je asi dost o ničem;hele,vždyť i takovej žaludeční likér ma dodanej borhák akdyž se to tak vezme,9a není zase tak brutal (oproti častým 10b,c v labáku).Vždyť ty borci si tu dardu můžou dát sólo,je to jenom na nich,maj můj plnej respekt.autority by měli bejt tolerantní.Jo a běžte se projít celou Tisou a objevíte super směry a linie - je to na vás
Ondrajs K.odpovědět 
         Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?14:51:14 06.02.2003
V Žaludečním likéru je prý BH dodán bez vědomí autora. Co se týká Tisé, pár pomníků by mělo zůstat. Otázka slaňáku na Hogo fogo silně ovlivňuje další stovku cest, kde slaňáky nejsou a které jsou ušetřeny hoblování shora. V Hogo fogo bych to viděl takto:1. přidá se tam někam jištění, 2. každý ňouma, co vyleze Orgoje Chorchoje, to tam hodí shora 3. davy hoblují cestu. Zkus mě přesvědčit, že to dopadne jinak. Nakonec by se přidal kruh dolů do Savoje... Jestli chcete někdo něco přejišťovat, tak Jarda Maršík prohlásil, že by mu nevadilo, kdyby někdo přejistil Do or die.
Bídaodpovědět 
          Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?14:58:01 06.02.2003
Jarda je rozumnej, nevadilo by mu prý ani kruh do Liftboje, i když od loňska jsou tam nové smyce! Viď Ivane.
R.K.odpovědět 
           Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?15:24:59 06.02.2003
To už je nějaká provokace, ne? Přidáním kruhu by Liftboy i Hotel Savoy ztratily své kouzlo. Ty cesty tam letos budou už 15 let a přelezů mají hafo.
Bídaodpovědět 
            Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:30:20 07.02.2003
Bído nevím, proč by zmíněné cety přidáním háku měly ztratit kouzlo, lezl jsem je několikrát tak jak jsou a polezu je, ať tam hák bude nebo nebude. Stejně jako většina lidí.
Vůči těm co to ale teprve polezou, by bylo hezký, kdyby tam ten hák měli a nemuseli si to před prvním vylezením zkoušet s lanem nahoru - jako většina z nás před prvním RP, možná včetně tebe ? Čau Karel
Karelsvodpovědět 
             Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:45:00 07.02.2003
Hogo Fogo jsem tahal rovnou, Hotel Savoy také (o tom, že jsem při tom chytal kruhy bych měl asi pomlčet), Liftboy s horním, hned po PP Savoje. Další týden rovnou odspodu. Gioco Duro napřed s horním. V Tisé jsem ještě s horním lezl Eveline a zkoušel jsem Evženovu Ameriku a jednou Vlkovinu. Pak jsem lezl pár cest za někým, ale jestli jich bylo 5, tak přeháním. Většina vyjmenovaných cest byla vytvořena před 15 lety a já osobně nevidím důvod je dojišťovat. Nejsem žádný "hrdina", ale přijde mi to zbytečné. Když bude většina pro (a teď jaká většina, těch, co to už vylezli, nebo těch, co to chtějí lézt, nebo většina místních???), autor cesty pro, správce oblasti pro, neexistuje důvod, proč by se dojistit neměli.
Bídaodpovědět 
              Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?12:50:02 07.02.2003
Ještě dodatek. Vždyť se bát tolik nemusíme. Máme mágo, ne?:)
Bídaodpovědět 
               Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?14:38:29 07.02.2003
Já jsem tě nechtěl zkoušet z toho jak jsi se k těm věcem probojoval ( i když je to zajímavý a Savoy v OS musel být príma zážitek ), nicméně souhlasím s tím, že o tom co a jak dojistit, se opravdu musí domluvit lidi co se okolo pohybují. Dodávám, že pokud se nodomluví oni, udělají to ti po nich, stejně jako jsme se moc s Bělinou nebavili o tom, jestli mu to zaprášíme nebo ne.
Zaprášili a debata pro nás skončila.
Co nejmíň pomníků.
karelsvodpovědět 
               Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč Hogo Fogo?23:21:31 11.02.2003
..kéžby ti pracky shnily příšero´!!!!!!!!!!!!
dÁDAodpovědět 
   Re: Re: Re: Cesty v Tisé12:08:12 03.02.2003
Jen se bojim, ze s pribyvajicimi slanaky bude pribyvat i hobleru na rybu, ktery by tu cestu jinak ani nezkusili. To je fakt takovej problem sejit z masivu dolu???
Matyodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Cesty v Tisé12:30:52 03.02.2003
Počet hoblérů nesouvisí s počtem slaňáků, ale s počtem lezců se špatným pojetím lezení, kteří se naneštěstí slučují do větších skupin. Také je rozdíl, jestli si tu cestu někdo zkusí s vhodně umístěným horním, pak to dá na pohodu RP a přitom tam nic neulomí, nebo je to nesoudné hovado, co na to zjevně nemá a usápne kdeco. Když si sebou vezmeš kratší lano, tak si za stromy nad hřebenovkama hodíš každou cestu shora. A ten slaňák je i dobrej pro dvojky, kdy si to každej chce dát odspoda anebo naopak, když to ten druhej lézt nechce či na to nemá. Pár slaňáků by fakt bodlo a když se dobře dají, nemělo by to dělat problémy.
Bídaodpovědět 
     Re: slaňáky15:49:24 03.02.2003
Nesouhlasím s tím, že není přímá úměra mezi počtem "hoblérů" a slaňákama na hranách. Podle mých zkušeností ti největší magoři, kteří naprosto bezohledně takto hoblují skálu jsou tak vymaštění, že neznají nic jiného, než dvě expresky do slaňáku, nebo přímo brousit lanem slaňák. Co kdyby to ten poslední nevylezl?

A trvám na tom, že tyhle magoři si lano od 10m vzdálenýho stromu tahat nebudou! Když tam bude slaňák, budou vesele brousit, když ne, tak půjdou jinam.

Na druhou stranu uznávám, že jsou i "nápaditější" kreténi, kteří si lano hodí do "dobíráku" na temeni věže a hoblují lanem navíc i celý vršek. Tomu se dá ubránit jen pěstmi, nebo slaňákem pěkně na hraně. To uznávám.

Martin Mellan
mellounodpovědět 
      Re: Re: slaňáky16:20:34 03.02.2003
Tak co kdyby se vytloukly i ty slaňáky, co už tam jsou:) Pak by se teorie rozptýlení lezců po všech cestách, kdy nebude hoblováno jen Hřbitovní kvítí a spol., naplnila na 100%.
Bídaodpovědět 
       Re: Re: Re: slaňáky08:39:46 04.02.2003
Pokud k tomu přistoupíme tak, že čím větší počet slaňáků, tím víc debilů bude hoblovat skálu, tak asi bude vopravdu nejlepší všechny slaňáky vytlouct. Každej normální lezec s sebou přece vždycky vozí do skal dvě lana, aby se dostal dolů či moh někoho jistit odspoda, anebo to v klídku obejde kilometrovou zkratkou, aby náhodou nemusel ze skal tahat moc věcí. To když mu ukradnou z pod cesty batoh, zatímco je někde na výletě.
Jirkaodpovědět 
        Re: Re: Re: Re: slaňáky10:53:11 04.02.2003
Musíte lézt ve třech, třetí začne lézt, až se druhý vrátí z výletu a bude střežit:)
Bídaodpovědět 

 Slanaky15:18:23 06.02.2003
Co se tyka osazovani slanaku, tak bych se primlouval za pridavani, obzvlast na masivech.

Je to pohodlnejsi a hlavne se to libi ochranarum, protoze jim pak neslapeme tolik po kytickach.... Na suskach treba slanaku pribylo hafo a spis to prospelo.

Chce to asi s rozumem. Kdyz budou po metru tak to taky nebude to pravy orechovy
Dafeodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179631)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrozba Z Východu 6B Landštejn
Východ 5C Landštejn
Da Bro 5.10b Jackson Falls
American Handgunner 5.11d Jackson Falls
Wild At Heart 5.11a Jackson Falls
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: RIP Ondro | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (47)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (36)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 319 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 287 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.