LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jak piješ, tak lezeš. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140263 cest
Nové přelezy:
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+

Stěny
Spolkový dům - Vlašim
Venkovní lezecká stěna ZŠ Habrmanova - Česká Třebová
Na Střelnici - Svitavy

Prodejny
Rock Point - NC Eden - Praha 10
Rock Point - OC Nisa - Liberec
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Body a žebříček

smallPodnět k rozpoutání debaty o systému žebříčku, ale i jiných věcech na lezci ...

Zas mě vyprovokoval komentář u cesty co ted udělal Štěpán Stráník - Střepy 8A/A+ , ale nechci tam pod tím zbytečně patlat něco, co můžu napsat sem. Podle mě často nikomu o nějaké body moc nejde a upřímně mě osobně by se třeba líbilo mít možnost nezapojovat se do žebříčku!!
Jo at každý vidí za kolik jsem si co zapsal, to je hodně užitečné, ale jen nechci být zobrazený někde v žebříčku s body! To je tak těžké doplnit někam jednu vlastnost/sloupec k danému uživateli, navázat na to jeden checkbox v nastavení a pak v dotazu na žebříčkách dát jednoduše podmínku - ber jen ty kdo chtějí být v žebříčku??
Chápu, že z historických nebo buhvi jakých duvodů to je u nějakých internetových aplikací složitější, ale kdybych tohle zadal někomu v práci jako úkol, tak odhad cca do 2h. Tak by mě potom zajímalo jaký je důvod tohle neudělat?? Dalších námětů by bylo asi více, tak se klidně podělte, jak to vidíte ostatní?

kolaz

Jirka Švácha   [úpravy] 17:53 26.03.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?18:21:04 26.03.2012
1)neni to tvuj web
2)kdyz nechces bejt bodovanej tak to sem nepis
skullodpovědět 
 Re: ?20:54:05 26.03.2012
1. Nepochopils o co Šváchovi jde.
2. To co nadhodil Švácha je vhodná alternativa pro ty co nechtějí body , žebříček, ale nechtějí mít veřejnosti nepřístupný deníček.
3. To bude trvat, než ke změně dojde. Si myslím.
odpovědět 
  Re: ?20:58:18 26.03.2012
Já to pochopil, připomíná mi to jednoho, to byl samotář, lidem se vyhýbal, ale odjakživa chtěl být hostinským, tak si pořídil hospodu u cesty na Písek, ... ale chodili mu tam lidi. ;)
Steveodpovědět 
   Re: ?01:00:30 27.03.2012
:-D
tomodpovědět 
   Re: ?11:39:24 27.03.2012
:D :D
Vasekdegammaodpovědět 
   Re: ?13:27:38 27.03.2012
:D :D
Vasekdegammaodpovědět 

 Souhlas18:22:44 26.03.2012
Ano, taky by se mi to libilo. Nevedu si denicek kvuli bodum (coz by vzhledem k mym vykonum bylo beztak k smichu), ale rad vyuzivam pohodli, ktere lezec se svou databazi cest pro vedeni denicku poskytuje. Stejne tak pouzivam denicky ostatnich lidi ktere znam, pro inspiraci ktere cesty lezli, pokud vim, ze maji podobny vkus.

Dalsi vec je, ze vest zebricek v kategorii hory je naprosto zbytecne, protoze pouha klasifikace horske cesty nerika o samotnem vykonu absolutne nic.
jikosodpovědět 
 Re: Souhlas23:18:26 27.03.2012
k tomu aby jsi se podíval jiným lidem do deníčku nemusíš mít vlastní:) leda bys chtěl, aby se ti tam koukali jiný... proč?
každopádně to pak vede k tomu, že se lezou jen některý cesty(a ty se lezou víc a víc) a vice versa.
trochu to připomíná memy, víme?:)
pro evidenci stači sešit, či excelová tabulka, když už(kterou můžeš mít i onlajn:).
prostě, když už honisuperegem, tak na plno, ne:)))
kubakodpovědět 
  Re: Souhlas07:21:01 28.03.2012
Kvůli deníčku se lezou stále stejný cesty.. no určitej podíl na tom deníček na lezci má. Ale je to dobře nebo špatně? Dává ti to informaci - tohle je pěkná cesta a budou tam davy, resp. tohle asi takovej zázrak nebude, ale bude tam klid. Takže výhoda pro oba tábory - každej získá informace o svým hřišti.
honza odpovědět 
   Re: Souhlas18:28:12 29.03.2012
znám cesty, které jsou fakt pěkný a v deníčku je moc lidí nemá...(a které to jsou neřeknu:)
je x důvodů proč to tak je, ale určitě se shodneme, že se díky deníčkům jezdí na spoustu "kvaků", protože jsou lehký těžký(snadnej zářez) a asi se i shodneme, že kdyby nebylo "typů a triků", tak by se lezecké úsilí poněkud rozptýlilo a některé cesty by třebas nebyly tak olezené(samozřejmě na písku znalosti situace může být otázkou života a smrti, ale to se tady stejně moc nevede, ne?), neb po hospodách a kamarádech se informace šíří o dost pomaleji.
kubakodpovědět 
    Re: Souhlas07:32:52 30.03.2012
Výjimky samozřejmě jsou, taky znám, ale pro lehký cesty obecně platí, že největší počet přelezů mají nejhezčí cesty. Tedy - nerozhoduje absolutně nejvyšší počet přelezů, ale nejvyšší počet přelezů v daný oblasti. Pokud se ovšem počtem přelezů cesta nestane hnusnou z důvodu olezení.

Že by bez deníčků nebyly cesty olezené se neshodneme. Takovej Alkazar, Hlubočepský plotny nebo třeba Údolní Podmokly... atd... atd... Ale je pravda že díky deníčkům se asi lezení trochu koncentruje, což je dobře protože o to větší je jinde klid.

honzaodpovědět 
     Re: Souhlas10:50:19 30.03.2012
Trošku jsem se to snažil delší dobu sledovat a nemyslím si, že by lidi někam jezdili jen podle deníčků (jako že by se kvůli tomu "olézaly" cesty a oblasti), i kdyby nebyl tenhle nebo podobný "nástroj" - třeba články i v časopisech, tak pořád nejlíp funguje jedna paní povídala a přijde mi, že je to stále stejné:) Někdo objeví nějakou oblast u nás nebo ve světě, zalíbí se mu tam, vezme tam kamarády nebo jí doporučí a pak to jede jako lavina. Lidi jezdí jako stádo tam kam jezdí ostatní stále na stejná místa a střídají pár větších nebo blízkých lokalit. Potom pár hledačů, kteří objíždějí okolí, skály kde je klid, nebo musí cestovat za těžkými liniemi, kterých je méně. Jen je těch lezců teď víc. Vzdálenost nerozhoduje, záleží kolik si najdeš času na lezení, kde chceš lézt, nebo jestli tam už nejedeš z jiného důvodu - služebně, za příbuzenstvem,... (do 1 hodiny cesty, 2 hod., 4 hod, 1 noc, 1 den). Určitě je tedy lepší nabízet informace o všech skalách a rozprostřít to, než nějaké tajit. Další věc jsou ty cesty, které si člověk vybírá i okem, takže pod stejnou stěnou, vždycky každého víc zaujme právě jen několik cest. Můj názor.
 martanodpovědět 

 souhlas18:28:23 26.03.2012
souhlas, taktéž si myslím, že není důležité se zapojovat do žebříčku, ale mít možnost prezentovat svůj výkon veřejně a ne jen skrytě... taktéž systém bodování mě přijde lehce diskriminační... za RP člověk dostane pouze o 10 bodů více než za PP, přitom RP je mnohdy natolik těžké, že by si to zkrátka zasloužilo bodů více... co zde také chybí je OS PP a FLASH PP
Honzaodpovědět 
 Re: souhlas20:25:00 26.03.2012
Hodně lidí si píše OS PP jako flash i když samozřejmě o žádné flash nejde.
Souhlasí, že RP je často hodně rozdílné a někdy dokonce rozhoduje o přelezu, např Cesta pro Méďu na Kozelce, tam může být první expreska klíčová.
odpovědět 

 Jirko myslím, že na tom nesejde20:52:22 26.03.2012
Nezapojovat se do žebříčku nebo ano, vždyť to může každej si vypnout. Jednak když si budeš psát cesty neveřejně, tak tam nebudeš a druhak to můžeš vypnout ve své mysli :).
Chci si zapisovat cesty jen pro sebe tak si je zapisuji a vůbec nesleduju kolik mám bodů, ani kolikátej jsem. Prostě žebříček ignoruju, nevotvírám ho, kašlu na něj z vysoka. A jsem v klidu.
Proč bych to nechal jak to je? Spoustu lidí to motivuje, motivuje být tak dobrý jako někdo před nima, i když ten by nejradši v deníčku nefiguroval.
Když jsem měl jeden rok výpadek protože jsem měl zranění tak jsem lezl jen lehkády a žebříček jsem celej rok nevotevřel. ;)
 jirkasodpovědět 
 Re: Jirko myslím, že na tom nesejde21:10:46 26.03.2012
Myslim, že to bylo myslený tak, nebýt v žebříčku, ale být vidět("v levém sloupečku" pod deníčky, a pod jednotlivými bouldry). To na lezci jde?
Noo nooodpovědět 
  Re: Jirko myslím, že na tom nesejde21:16:31 26.03.2012
Ne, Martine to asi nejde. Když jsme to dělali, tak nás tohle ani nenapadlo, že by to mohlo někoho napadnout, zvlášť když v téhle soutěži jde o zlatý trenýrky. Podle mě jde jen o takový kamarádský popasování se.
Nebo je někdo sponzorovanej na základě pozice na Lezci? Jen jestli mi něco neuteklo. :-)
 jirkasodpovědět 
   Re: Jirko myslím, že na tom nesejde03:57:28 27.03.2012
Jirko (myšleno Siko:-), já myslel, že už jsme to někdy probírali. Já bych taky rád měl veřejný deníček a nebýt zobrazen v nějakém žebříčku, jehož vypovídající hodnota je pochybná. Deníček si vedu, protože je pár kámošů, co zajímá, co tak nějak dělám. Nemusí se mě pak ptát, co jsem vylezl, a můžem se bavit o mnohem podstatnějších věcech.
Bídaodpovědět 
 Re: Jirko myslím, že na tom nesejde09:52:20 27.03.2012
JirkaSu, mně by se docela líbilo, abych si mohl zapsat cesty z pátku takovým způsobem, že nebudu vidět pod těma cestama - všechny už jsem lezl x-krát - ale bude to vidět v mým deníčku i bez přihlášení. Protože když se mě pak zeptá kámoš, co jsi lezl, tak mu pošlu odkaz na deníček, kde uvidí i s kým a případný komentář. Chybí mi to docela dlouho, takže už posílám odkaz na svůj deníček i s heslem... A to, co píšu, nemusí být jen pro kámoše, ale i pro lidi, co lezou podobný cesty a chtějí se inspirovat pro další. Že jsem si tu cestu zapsal před 10 lety, kdy jsem ji lezl poprvé, po tom pátrat nebudou...
o..odpovědět 

 Jo a příště spíš do diskuze20:54:21 26.03.2012
Myslím, že tohle jsi Jiří měl dát spíš do diskuze. Jinak tvůj názor respektuju.
 jirkasodpovědět 
 Re: Jo a příště spíš do diskuze21:23:49 26.03.2012
Jo to jsem mohl, ale ono to určitě rychle vyšumí, takže snad ok. Jinak veřejně a neveřejně je právě k ničemu, tedy tak jak to beru já. Protože to nejdůležitější co já z toho čerpám je to jak to vidí ostatní. To bych si pak mohl psát deníček sám na compu. Udělal jsem si dokonce vlastní aplikaci, měla supr třeba zadávání obtížností apod. ale problém je samozřejmě ta veliká db cest. V tom je lezec fakt supr a respektuju to, takže se mi nechce to "vysosávat" ani pro své účely. Skvělé je taky vidět kde zrovna se dá lézt a jak se komu dařilo, ok. Samozřejmě je nejjednodušší si to vypnout v hlavě, ale pořád to je jen imaginární. Ono je to v zásadě asi jedno, ale někteří lidé potom zbytečně řeší něco, co vůbec není na místě, body apod. A někomu to pak jen zbytečně kazí náladu.
 sandokanodpovědět 
  Re: Jo a příště spíš do diskuze21:32:23 26.03.2012
Jiří, jo, já to chápu, asi by to šlo a kdyby se "vypnul" někdo přede mnou tak bych byl jen rád :), Ne vážně, máme takovejch dodělávek asi 300, odhad 2 hoďky práce je možná realistický, ale ne v tomhle rozbujelým kódu, jaký za ta léta nakynul, nevím, nevím. Teď děláme určitý úpravy tak to s Hopem a Liborem prodiskutujeme a neříkám, že čekboxík nepřidáme, ale mnohem jednodušší, je si to vypnout v hlavě, znám takovejch lezců víc, který v žebříčku jsou a ani nevví na jakej pozici. Koukal jsem pod debatu pod Střepy a přišlo mi to naprosto v pohodě, nikdo tam body neřešil.
 jirkasodpovědět 
   Re: Jo a příště spíš do diskuze21:42:53 26.03.2012
Jasný, 2 hodky to bylo jen tak cca, když je kod dobře upravitelný, jinak moc dobře vím jak to je v realu:) No tak to promyslete, chápu, že to je asi běh na dlouhou trať, tak třeba zase bude někdo časem spokojenější. Ale mají to být jen tipy a podněty k zamyšlení, rozhodně ne kritika ;)
 sandokanodpovědět 
    Re: Jo a příště spíš do diskuze10:14:30 27.03.2012
Moznost je taky zebricek odstranit z prvni strany a nechat ho jako dobrovolnou aplikaci nutnou vzdy prokliknout (klidne krz dalsi stranku, kde bude znit meditacni hudba uklidnujici nezrelaxovane podvedomi boulderistickych pomerovacu). Je fakt ze je skoda, ze si par dobrych lezcu, kuli tomuhle nezapisuje prelezy. ne kazdy dovede vypnout jako JirkaS.

jinak ja zebricek pouzivam k snadnejsimu vyhledavani, treba kdyz se chci kouknout kde ses o vikendu flakal, hledam te pres zebricek, nemusim popojizdet moc dolu:) (v porovnani treba s denicky, kde je lidi jak mraku a lezec rychle odpluje dozadu)

Dal bych anketu :Jak vas moc s.. vadi zebricek?
a) vubec, zivot by bez nej ztratil smysl
b)nijak, velmi me motivuje
c)je mi to jedno
d) malo, ale chapu ostatni
e) hodne, dekuju nechci
f)frustruje me, nesnasim ho, nemam kuli nemu ucet na Lezci
lacoodpovědět 
     Re: Jo a příště spíš do diskuze11:30:19 27.03.2012
Laco, pěkný. Dávám tuto anketku. Jen asi e) a f) nějak sloučím, ve středu by měl být neutrál, co? Takhle je to posunutý k tomu, že lidi s..vadí.
Ty si ho ale neruš, tys můj velký motivátor :-).
 jirkasodpovědět 
      Re: Jo a příště spíš do diskuze11:32:02 27.03.2012
Tak jí dám, až příští týden, teď tam Martan dal Lynn Hill.
 jirkasodpovědět 
      Re: Jo a příště spíš do diskuze12:21:41 27.03.2012
tak ji prosim zpozitivni a zeslusni:)
l.odpovědět 
       Re: Jo a příště spíš do diskuze19:45:43 05.04.2012
Pokud by mela anketa korespondovat s clankem, musela by se ptat, jestli nam vadi, ze nemame moznost neucastnit se zebricku v pripade, ze mame na lezci denicek. Preferoval bych nebyt v zebricku, ale rozhodne nejsem pro jeho uplne zruseni, to snad ani Jirka Svacha takhle nemyslel. Je to nestastne zneni :(
Dannyodpovědět 

 Něco na tom je21:42:06 26.03.2012
Na jednu stranu chápu Jirkasův názor, že není problém žebříček neřešit. Nadruhou stranu třeba já jsem se sem zaregistroval proto, abych mohl zadat pár svých směrů, aby je lidi mohy zkusit, pořešit klasu atp. Dál využívám stále víc veškerou databázi. Podle počtu přelezů si člověk taky udělá o cestě obrázek a možnost komentářů k cestám je super, taky možnost podívat se do cizích deníčků. No a nakonec každého asi vtáhne i ten žebříček. Proč se na něj nepodívat, když už tam je, že... No ale chápu, že někdo to hecování sám sebe podle žebříčku prostě nechce. Má v motivaci jinou filozofii, ale zároveň komunitní veřejnou databázi používá. Myslím, že by knoflík zapojit/nezapojit se do žebříčku nebyl špatný..
 Valmarodpovědět 

 ?22:01:04 26.03.2012
tak zas dalsi clanek o h.... pardon o nicem
jirkaodpovědět 

 korekce obtiznosti22:02:28 26.03.2012
Osobne bych u databaze cest uvital spis nejaky system, co by umoznil vyjadrit se ke klase tak, aniz bych nekoho nasral. Kdyz cestu shodim, vypada to, ze machtuju na ty, co ji neshodili. Kdyz ji nadhodim, vypada to, ze jedu na body. No a kdyz napisu komentar, ze klasa nesedi, napise mi vzdycky nejakej anonym, ze jsem idiot. Neslo by to zaridit jinak? Slysel jsem o systemu v jinych databazich cest. Napriklad, ze clovek zapise cestu, body obdrzi podle defaultne nastavene klasy a nezavisle vyjadri nazor na klasu, hodnoceni cest se prumeruje a uzivatel se dozvi, co si obtiznosti mysli ostatni prelezci. To mi prijde docela dobry.
Mihalodpovědět 

 Žebřík22:21:44 26.03.2012
Také bych se přimlouval za tuto možnost - být zapsán u jednotlivých boulderů, případně na hlavní stránce pod deníčky a nefigurovat v nějakém jakoby žebříčku. Všichni se vesměs stejně známe, karty jsou rozdaný, kdo chce soutěž, ať jde závodit. Deníčky - žebříčky by měli sloužit k tomu, aby se vědělo kdo a co se kde lezlo, proč to ještě bodovat a házet do nějakého pořadí? Vypnutí v hlavě moc nefunguje. A to ani ve věku, kdy by člověk měl mít rozum a nadhled. Spoustu lezců si deníček nevede právě kvůli bodům a pořadí, spousta lezců si občas upravuje klasu kvůli žebříčku. Bouldering venku by neměl být brán jako bodovaná soutěž, kazí to pohodu. Můj názor. Tom
TomSodpovědět 
 Re: Žebřík05:42:02 27.03.2012
pekne a souhlas
Filodpovědět 
 Re: Žebřík07:25:49 27.03.2012
Souhlasím s Tomem.
o.b.odpovědět 
 Re: Žebřík07:52:43 27.03.2012
jo, takovej styl 27crags:)
Noo nooodpovědět 
  Re: Žebřík08:40:15 27.03.2012
Souhlas s Tomem. Mimochodem právě proto, že na lezci v žebříčku jde o zlatý trencle, nevidím důvod k bodování.
Maestroodpovědět 
 Re: Žebřík08:53:16 27.03.2012
Taky musím souhlasit s Tomem. Přesnost žebříčku je mizivá, spousta dobrých lezců tam není a to že se to vypočítává podle lezcem zadané obtížnosti ho taky degraduje. Navíc žebřík evokuje spousta komentářů u cest, že ten či onen si to zapsal jen aby měl "body do žebříku" - co mám zkušenost tak od lidí kteří to v životě nezkusili. Takže můj názor - pokud by tam ten "checkbox" byl, tak bych ho využil, v současné době je mi to jedno... Chápu to tak že lezce.cz drží nad vodou především deníčky známých a zdejší databáze cest, žebříček je jakýsi vedlejší produkt.
odpovědět 
  Re: Žebřík08:56:13 27.03.2012
Sakra, já se nepodepsal :))) Standa & Honza
Standa & Honzaodpovědět 
  Re: Žebřík09:06:37 27.03.2012
Teď jsem si uvědomil, že žebřík používám k tomu, abych se rychleji "doklikal" k tomu koho hledám - takže zas tak k ničemu není :D
Standa & Honzaodpovědět 
  Re: Žebřík09:08:02 27.03.2012
Na druhou stranu jsou imho na lezci věci, které volají po urgentnější nápravě/úpravě než body/nobody.
honzaodpovědět 
   Re: Žebřík09:43:59 27.03.2012
Trochu nadhled to chce, myslím že jde přesně o ty zlatý trenky:D Ale hecnout se není marný, prostě jen tak, pro zábavu. Neberte to tolik vážně, v těch komentářích si z vás taky dělají legraci. Jestli je někdo o pár bodů výš nebo níž závisí i na staistické nepřesnosti, dobrým počasí, štěstí na výběru cest a podobně. Větší vzdálenosti už samozřejmě dělá rozdíl v tréninku a většina těch lidí se mezi sebou zná, takže stejně ví, kdo je na tom momentálně v reálu nebo historicky líp. Je to jen takový přibližný. Ale i tak máme v Čechách alespoň něco, co trošku ukazuje jak naše lezení venku vypadá. Když chci najít někoho, kdo leze podobně jako já a podívat se kde lezl něco co by mě mohlo zajímat, tak se ty body a žebříček taky docela hodí. Ten detail, že když někoho hledáte tak jdete do žebříčků je taky podstatnej:)
Za sebe děkuju všem, co mají odvahu si deníček veřejně vést a doufám, že i vám to sumírování vlastních výkonů a zážitků k něčemu je a budete v tom pokračovat. Těším se, až se tady programátorsky konečně odladí důležité věci a potom třeba i nějak takovéhle podněty, které jsou určitě potřebné.
 martanodpovědět 
    Re: Žebřík22:34:19 27.03.2012
přesně tak. kdo nemá nadhled nad žebříčkem je nula. a je super když nám žebříček pomůže identifikovat nuly a vědět tak s kým máme tu čest.

ale na druhou stranu honba za body je do určité míry také sranda.


takže je občas obtížné posoudit kdo je nula a kdo se baví srandovní honbou za body.
torousodpovědět 
     Re: Žebřík22:57:38 27.03.2012
No, na každém šprochu pravdy trochu. Taky vím o lezcích, co by si cesty rádi zapisovali, ale asi nejspíš v tom žebříčku, být nechtějí. Otázka je, jaká část ze všech to je a na kolik tuhle zaběhlou hru měnit. Na druhou stranu pár z nich je zvědavých kde by asi tak byli a jak to leze ostatním:) Třeba by se našlo nějaké řešení, jak nabídnout prostor pro vyžití i jim, aniž by celková myšlenka pozbyla úplně smysl. Zatím je to celkem fér, jsi tam / nejsi tam. Každopádně perte sem další názory!
 martanodpovědět 
 Re: Žebřík09:44:50 27.03.2012
Možná by se žebříček moh přesunout z veřejné hlavní stránky do profilu, s tím, že by se dal zapnout/vypnout a ti "vypnutí" by v něm byli třeba šedě a bylo by zřejmé, že na něj tedy nekoukají a neřeší ho :) , nebo tak nějak předělat. Pokud by tam část lidí opravdu nechtěla být ani vidět, bylo by už snad lepší ho zrušit úplně.

Druhá věc: možná by nebylo špatný mít možnost nějak filtrovat konkrétní lezce, a snáz tak sledovat známý
milanodpovědět 
  Re: Žebřík10:00:37 27.03.2012
To, co jsme spíš připravovali, byly lokální (oddílové) žebříčky. Občas s tím někdo přišel. Teď vidím, že možná ušetříme sílu a vrhneme ji jinam.
Žebříčky mají navíc obrovskou tradici, pamatuju si, že u nás v oddíle se každoročně vyhlašoval nejlepší lezec, s nejvíce nalezenými cestami, to se ještě nejelo na obtížnost, ale jen na kvantitu a tradičně to vyhrával Lubor Zalabák, kterej ročně vylezl více než 2000 cest.
 jirkasodpovědět 
   Re: Žebřík10:47:23 27.03.2012
Nojo, problém tady toho žebříčku je, že se nevyhodnocuje jen v partě kamarádů, kteří mezi sebou dobře vědí, jak to všechno je reálně a většinou to neberou zas tak vážně, ale že už je to dost veřejná věc, ze které je věc prestižní. A někomu tahle prestiž žebříčku vyhovovat nemusí. Každý má svoje motivace a vyrovná se s výkony vlastními i druhých sám, jak mu to vyhovuje (takže existenci žebříčku i svoji přítomnost v něm může "ignorovat"), ale na druhou stranu se pak kdekdo musí taky konfrontovat s komentáři lidí, které vůbec nezná a kteří mu přisuzují motivace, k jakým má třeba daleko... nebo kteří se s ním v tom žebříčku konfrontují, aniž by o to stál; nebo kteří ho sledují a kladou na něj nějaká očekávání...
(Jsem si vzpomněl třeba na případ Ch. Sharmy a 8a rankingu. Taky to myslím přes snahu Jense a tak bojkotoval, nebo ne?)
Ale je to samozřejmě zajímavej problém. Ono je to téma citlivé asi hlavně pro ty, kteří jsou v žebříčku někde nahoře. Jenomže když třeba třetina z nich začne žebříček bojkotovat, dostanou se nahoru jiní, a jejich pozice bude o to míň reálná. A ti, kteří v žebříčku zůstanou, budou o to větší "soutěžáci" a budou muset tohle hodnocení unést...
Já si to vyřešil tak, že mám deníček jenom pro sebe a neveřejně, a když mám pocit, že to má smysl, tak cestu komentuju.
P.odpovědět 
   Re: Žebřík11:00:35 27.03.2012
Ty lokální žebříčky by byly myslim docela dobrej nápad, protože by to motivovalo víc lidí v oddíle si ten deníček na lezci vést, tedy by bylo víc srandy a zábavy. Protože stejně je pro mě nejcennější srovnání s těmi, které znám (a vidim, jak se zlepšujou a utíkaj mi). Neboli - i mezi softmůvry by mohl oddílovej deníček vnést lehce "soutěžního" ducha.
honzaodpovědět 
    Re: Žebřík12:58:24 27.03.2012
Já bych také prosil, abych si mohl udělat svůj vlastní žebříček s vybranými kamarády (u kterých bych rád věděl kde nebo s kým lezou a jak jim to šlape), s těmito uživatelskými variantami: Že ho nemusí vidět ostatní. Nebo naopak, že by šel píchnout i na jiný web, třeba ten oddílový. Ale to už jsem psal. Ideálně ještě mít dva, jeden oddílový a jeden svůj i s jinými kamarády:) Nebo nějaký návod (aplikaci), jak si na oddílových stránkách takový žebříček udělat. Nebudou vznikat další weby a databáze a lidi můžou dál využívat společně co už na Lezci funguje.
 martanodpovědět 
     Re: Žebřík22:49:11 29.03.2012
Taky mě zajímá skupina mých kamarádů - co lezli. A potom mě zajímají lezci, kteří si dělají poznámky k cestám - je nás jako šafránu. Osobně mě tyhle názory zajímají, většinou vyjadřují určitý pocit z cesty. Do komentu dám např. "klasa neodpovídá", "pozor na lokry" apod. Ale do komentů nebudu dávat popisy jak se to přesně leze, nebo že sem se u 2 kruhu šíleně bál. Ale když si potom cestu zapisuju, tak mě zajímá, jestli to někdo soukromě nekomentuje stejně. Musím teda projíždět všechny veřejné přelezy a hledat v jednotlivých deníčcích. To je strašný a stojí mě to spoustu námahy.

Jinak prestiž žebříčku je obrovská. Tak obrovská, že si elita zapisuje resp. zveřejňuje většinou jen přelezy od 9 výše (přitom by nebylo špatný vědět, na jakých cestách obtížnosti 7 či 8 se rozlejzají). Řada lidí si zapisujou cesty, které nevylezli viz. článek "Nový talent, nebo lhář?", nebo si zapíší cestu, kterou vylezli v rozporu s pravidly.
Uzlarodpovědět 
 Re: Žebřík17:27:33 27.03.2012
Taky jsem pro zrušení žebříčku.
Jarda Petečelodpovědět 

  23:17:05 26.03.2012
Ahoj,
Jirkův nápad se mi líbí a podepisuju se taky pod komentář Toma. Spíše mě zajímá co kdo vylezl, než kdo se přede mě/za mě posunul v žebříčku. Na 8a to tak funguje a hodně lidí to používá, takže zbytečnost to není.
Adam
 Adam Fialaodpovědět 

 Kravina00:59:54 27.03.2012
Článek o h...u. Co je za problém být v žebříčku? Tak ho nesleduj.
tomodpovědět 
 Re: Kravina07:27:12 27.03.2012
Komentář o h...u. Co je za problém vyjádřit svůj názor :) Tak ho nesleduj :)
:)odpovědět 

 ???09:14:33 27.03.2012
Co to je PP, OS, OS PP, FLASH PP, .. Znám jenom RP tzn. rezavý prsty :)
FERYodpovědět 
 Re: ???09:45:52 27.03.2012
Koukej si dopsat ty cesty darebáku:)
 martanodpovědět 
  Re: ???09:58:17 27.03.2012
Není čas musím lézt :)))) Jinak abych taky napsal něco k článku tak souhlasím - ať soutěží jen ti co chtějí :)))
FERYodpovědět 

 Fotky v deníčku13:10:12 27.03.2012
Ahoj, není špatný připomenout si na internetu i nějaký xichty, když si s někým píšete a pak zjistíte, že ho vlastně potkáváte ve skalách nebo na stěnách. Určitě máte z lezení nějaké koukatelné fotky, může to být nějaký výkon, ale třeba i nějaká recese. Šváchič taky může posílat fotky:D
Nestyďte se a pošlete fotky svoje, nebo fotky spolulezců na meil Jirkasovi nebo Marťanovi.
Pokud možno v co největším rozlišení, ať jde udělat i výřez, který se zobrazuje v deníčku nebo seznamu fotek a zkuste připsat, kdo koho fotil v jaké cestě, aby jsme to mohli spárovat. Hodně oblíbené jsou dobré kvalitní fotky, ale máme zájem i o fotky kde jsou cesty, skály, nebo lezci, které tu v databázích ještě nemáme;)
 martanodpovědět 

 neúčast v žebříčku23:45:46 27.03.2012
jednoznačně vítám možnost neúčastnit se žebříčku, nepotřebuju se s nikym měřit, sám nejlíp vím jak lezu, ale chci mít možnost kvůli okruhu svých kamarádů mít cesty viditelné veřejně, aby věděli kde jsem lezl a co jsem lezl, stejně tak to chci vidět i já u nich
Honzaodpovědět 
 Re: neúčast v žebříčku23:55:07 27.03.2012
a už jsem to psal někde nahoře, ten bodový systém je natolik diskriminační (například u RP přelezů, těžkých AF přelezů na písku), že nemá jakoukoliv vypovídající hodnotu... zde je hodnoceno pouze to číslo a to zde řadě lidí bohužel leze do hlavy, pokud se někdo chce měřit, pak by měl jít s kůži na trh i dál než mu dovolí hranice našeho státu a nehonit si triko na cca 2 stovkách (střílím od boku) aktivnách deníčkářů, co třeba 8a.nu ranking - tam by se z lecjakého 20 místa stalo 2000... a na závěr: řada vynikajících lezců se ho ani neúčastní (příkladem Ondra Beneš, který je pro mě vedle Adama nejlepším současným českým lezcem, skvělý na písku, vápně i vícedélkách) - jakou má tedy tento žebříček věrohodnost? jsem-li na 150 místě jsem tedy i na 150 místě v celé ČR, skutečnost by některým mohla zkazit odpoledne
Honzaodpovědět 
  Re: neúčast v žebříčku10:46:22 05.04.2012
Jojo, AF na písku :-) Totálně vyfluslej si orazíš u všech obou kruhů v padesátimetrové cestě a je to za bod. Přitom vzdálenost mezi kruhy převyšuje délkou standardní jurskej prásk. Rozdíl 2000 bodů. To už pokazí spaní
odpovědět 

 článek roku!23:50:45 27.03.2012
bože, to je prdel, tak jsem se nad vážně psaným článkem eště nepobavil.
"jako my chceme machrovat, ale jenom trochu, chceme vidět jaxme vidět, že sme dobrý, ale jelikož nejsme zas tak dobrý, tak nechceme bejt automaticky poměřovaný, to zase nééé, todle to, ale když si někdo rozklikne aktuálně přelezenou cestu, či můj nočníček, tak to chci, aby viděl, jaxem dobrej, to zase joooo."
no není to krásný, to je tak blbý, až je to vtipný.
přiznám se, že jsem fenomén deníčků nikdy nepochopil, reps. jediné smysluplné zdůvodnění, které mne napadlo je, že je to taková lezecky-sociální záležitost(něco jako předražený čepice a jiný hadry) a v rámci toho konstruktu není problém(pro ty, co na něj přistoupili) tam mít i žebříček. Ovšem motivaci k výše požadovému vůbec nechápu, připomíná to orvelovský doublethink...
ale diskutujte dál, spousta lidí se asi baví:D

Nic proti těm, co tuto sebeprezentaci potřebují, jen ta snaha o cestu mezi vskutku působí podivně.

PS: opravdu existují chudáci, co mají veřejný deníček a ujímání z toho, že jsou v žebříčku?
k.odpovědět 
 Re: článek roku!07:08:29 28.03.2012
Hele zkusim ti vysvětlit ten "fenomén deníčků", kterejs nikdy nepochopil: když si nepamatuješ co, kde a kdy jsi lezl a přitom bys rád, tak vezmeš papír a tužku a napíšeš si to. A když se bojíš že papír a tužku ztratíš, resp. nějakou excelovskou tabulku omylem smažeš, tak si vedeš deníček na lezci.
honzaodpovědět 
  Re: článek roku!07:13:41 28.03.2012
já se spíš bojim aby ho někdo nesmazal z toho lezce :-)))))) a proto se ptám!! jak máme jištěný ty svoje poklady kluci no?! :-)
taky honzaodpovědět 
   Re: článek roku!07:25:56 28.03.2012
Jak se znám tak ať jsou ty poklady zálohovaný sebehůř, tak určitě líp než někde v mejch papírech.
honzaodpovědět 
  Re: článek roku!18:43:43 29.03.2012
kecy v kleci, woba wíme, ne?
já už mám deset let papírovej notes s tvrdejma deskama a není nic jednodušší než ho vytáhnout z šuplete(a to jsem se dvakrtá stěhoval) a napsat, co jsem lezl.
nepíšu tam každé lezení a každou cestu, ale cesty z oblastí, kam často nejezdím, nebo cesty z oblastí, které sice znám na zpamět, ale oněch cest si vážím a rád bych věděl, kdy jsem danou cestu přelezl. to jen pro doplnění.
Ohlendě spolehlivosti papíru: viz. rozhovor s K. Bělinou(lze ho najít někde na netu, snad), ten má sukcesivně několik deníků desítky let a nic se s nimi nestalo.
Deníčky rychleší nejsou, kdysi jsem si ho pod tlakem kamarádů založil(prej, že je to super, že to musím mít, že to je děsně praktický) a po dvou zapsaných cestách jsem se na to vykašlal, neb to byl wopruz, než se člověk prokliká a nakliká tam co chce, ruka a papír jsou vskutku o dost rychlejší. V zahraničí je přístup k netu, přece jen složitější, takže si to asi stejně většina lidí píše někam na papír a pak přepisuje.

Nebuďte pokrytci a přiznejte si, wo co ve skutečnosti de:)
k.odpovědět 
   Re: článek roku!07:14:33 30.03.2012
Přiznávám. Máš recht. Deníček je pro mě cesta k nesmrtelnosti a dávám jím celýmu světu naprdel, jak jsem se svejma VI támhle v kyselý řiti hustej.
honzaodpovědět 
 :)07:13:33 28.03.2012
:))) relita s trochou ironie mirne cernobileho pohledu, ale vtipne.
Nekdo treba nestoji o to ze ho neustale srovnava nekdo jiny a nechce odpovidat na hospodske odezvy.
"Ahoj Pepo co je s tebou clovece? ty ses propad v zebriku o tri mista, no delej se sebou neco"
l.odpovědět 
  Re: :)09:28:43 28.03.2012
Víš co je na deníčku fajn? Že ti občas někdo napíše: Ahoj kamaráde, ty jsi lezl tam a tam, jaký to bylo? Teď bych tam rád jel. Nebo někomu můžeš napsat ty:)
modpovědět 

 Trochu jiný názor16:53:33 28.03.2012
Osobně doufám, že žebříček zůstane povinný pro všechny, co si vedou deníček. Podle komentářů výše by zavedením této funčknosti žebříček utrpěl především v jeho vrchních patrech a tím pádem ztratil to, co je na něm nejzajímavější - Jedná se o nejucelenější infromační zdroj o tom, jak si vede a vedla česká skalní lezecká špička. Možná není moc vypovídající a možná v něm chybí spousty jmen, ale furt je to to nejlepší, co se dá sehnat. Jako administrátor těchto stránek bych nechtěl takovýto informační poklad tajit před světem.
Žebříček toho nabízí i více:
1) nejucelenější pohled na českou skalní špičku
2) možnost zařadit se do nejlepšího českého skalního žebříčku, porovnat se se svými kamarády nebo se svými idoly
3) možnost najít si lezce na podobné výkonnostní úrovni, sledovat jejich vývoj, kde se jim líbí apod.
A tyto tři body jsou podle mě hodně atraktivní, ačkoliv možná ne pro ty úplně nejlepší. Ale přesto je důležité ty nejlepší v něm udržet, protože jinak přestane být zajímavý pro všechny.
 filipcechodpovědět 
 Re: Trochu jiný názor19:29:46 29.03.2012
To tak uplne neplati, protoze spousta lidi ze spicky si denicek bud nevede, nebo jsou takovy lemplove a poctive ho nevyplnuji, ze to vysledek akorat zkresluje...
Kenodpovědět 
  Re: Trochu jiný názor20:55:08 29.03.2012
Vést si deníček na Lezci ... Víceméně to znamená podívat se veřejně pravdě do očí a tuto odvahu pro většinu lidí umocňuje fakt, že se ještě k tomu - všemu jedná jenom o zlatý trencle :).
Maestroodpovědět 
 Re: Trochu jiný názor13:59:17 04.04.2012
Zalezi na pristupu Lezce.cz. Jestli je tu pro lezce (i pro tu velkou cast, ktera rika "nechci byt v zebricku"), nebo se snazi vymackat z lezecky verejnosti nejaky info, napr. to, co popisujes. Osobne bych taky uvital zaskrtavatko byt/nebyt v zebricku. Ja napr. uplne ignorovat zebricek nedokazu a i kdyz me motivuje k lepsim vykonum, nemam tenhle druh motivace rad. Rad ale koukam kde kdo lez a co tam vylez a s kym tam byl a co vylez ten druhej a co si o tom vsichni mysli. Taky mam kamarady co koukaj do myho denicku co jsem vylez. Nebejt tohohle, rusim ho hned :)
Dannyodpovědět 

 Zajištěné cesty09:46:33 06.04.2012
Ahoj. Mě tu spíš chybí možnost zapisovat zajištěné cesty tzn. Via Ferrata/Klettersteig. Pro lezce to není asi zcela zajímavé, ale pro mě z pozice občasného horského turisty to zajímavé je. Zdar, Honz.
Honzodpovědět 

 sportovní x tradiční cesty13:41:31 06.04.2012
Taky jste už uvažovali o rozdělení na trad/sport. Zejména v horách to má význam. Nýtový žebřík byť desetidélkový prostě těžko uznat jako horské lezení.

Ale na druhou stranu kam zařadit 30ti metrovou širočinu s jedním kruhem, kam už nic dalšího nenamontuješ? Sportovní to (v dnešním významu není) a kvůli tomu jednomu kruhu to 100procentní trad taky není, když lezeš jen s preskami :-)
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.