LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hoď lano. ...ne celý!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pád horolezce nad Bílým Potokem v Jeseníkách

Mladý horolezec spadl ve čtvrtek při výstupu v lezeckém terénu z výšky asi 10 metrů a dva metry pod prvním fixním jištěním v sektoru Pustý zámek (Weissenstein) nad Bílým Potokem v Jeseníkách a těžce se zranil. Informovala o tom horská služba.

K pádu došlo z výšky asi deseti metrů na skále, která má první pevný bod jištění ještě o dva metry výše, uvádí horská služba. „Vybral si výstup, který je méně lezený a také méně jištěný. Na místo nehody dorazila první posádka sanitního vozu Rychlé zdravotnické pomoci a vzápětí my spolu s hasiči. Mladík si pádem přivodil otevřenou zlomeninu dolní končetiny a kromě toho si stěžoval na bolesti v oblasti bederní páteře a žeber,“ uvedl k nehodě Martin Chalupa, zasahující člen Horské služby Jeseníky.

Pro zraněného zamířil i vrtulník Letecké záchranné služby z Olomouce. „Zraněného ale vzhledem k hustému zalesnění nebylo možné vyzvednout z místa nehody v podvěsu. Zafixovali jsme ho do vakuové matrace a šetrně snesli k autu Horské služby. Tím jsme jej pak převezli na Bílý Potok, kde přistál vrtulník,“ doplnil Martin Chalupa s tím, že vrtulník poté mladíka transportoval do nemocnice v Olomouci.

Současné počasí podle horské služby láká do hor nejen spoustu turistů a cyklistů, ale i milovníky horolezectví. „Proto zdůrazňuji, že ti, kteří nejsou opravdu zkušenými lezci, by se neměli vydávat na náročnější výstupy. V případě, že cesta není dostatečně jištěna, měli by si raději vybrat jednodušší terén,“ varoval horolezce Vítězslav Kaller, náčelník Horské služby Jeseníky.

Foto ze zásahu

Foto ze zásahu

Standa Holec   [úpravy] 08:30 25.04.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 pád horolezce14:36:17 25.04.2020
dle mýho tak páďo/páďo. Nač tam lízt když je to o páteř, druhá věc dělat bezpečné jištěné cesty aby se mohli lízt...
Tonyodpovědět 
 Re: pád horolezce15:37:43 25.04.2020
Další varianta, blbě jštěný cesty lež jen když na ně máš
odpovědět 
  Re: pád horolezce18:15:34 25.04.2020
A jeje další namachrovanej blb...
odpovědět 
   Re: pád horolezce19:15:36 25.04.2020
To není blb. Když na to nemáš, nelez do toho. Nechceme mít všude železo pro ty, co to neumí a přeceňují se.
odpovědět 
    Re: pád horolezce19:51:42 25.04.2020
Je marný, je to marný, je to marný... prostě banda arogantnich blbu co se doma ukájej svojí výjimečností a namachrovaností pokaždé, kdyz se nekdo zraní nebo zabije.
odpovědět 
     Re: pád horolezce10:58:10 27.04.2020
Akoto, ze v minulosti sa tak nezabijalo, a tych isteni bolo o dost pomenej? Preco my sme to zvladli, prist o´pod skalu a aj trochu pouvazovat, a porozmyslat, do coho sa pustit, a do coho nie? To uz dnes od ludi nemozeme pozadovat aj trochu rozmyslat? Teraz ked niekto nalezie do juzneho kezmaraku, a spadne budeme ho cely borhakovat, aby sa tam nikto nezabil?
vladoodpovědět 
      Re: pád horolezce11:00:26 27.04.2020
Samozrejme, dotycneho je mi luto, a prispevok sa ho nemal tykat. Nikomu nezelam uraz, toboz smrt. Prajem, nech sa da rychle dokopy.
vladoodpovědět 
      Re: pád horolezce13:47:11 27.04.2020
Zrovna v jižním Kežmaráku je borháků až běda už teď - zřejmě si někdo stejnou otázku již položil a odpověděl si na ni kladně.
honzaodpovědět 
      Re: pád horolezce22:43:46 27.04.2020
To je omyl. Když už mluvíme slovensky, tak krásný příklad jsou Vysoké Tatry. Od konce 50. let minulého století se tam průměrně zabíjí pořád stejný počet lidí, ale návštěvnost je tam od té doby několikanásobně vyšší. Takže horolezectví a yvsokohorská turistika a skialp jsou relativně stále bezpečnější sporty.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: pád horolezce20:49:13 25.04.2020
neviš nesud ulomí se chyt ,stup a je to.
pepeodpovědět 
  Re: pád horolezce19:21:22 25.04.2020
Jenze jak to poznam dokud to nezkusim :)
hurvinekodpovědět 
   Re: pád horolezce19:59:09 25.04.2020
Hele to je tady furt dokola. Borci se odkazujou na tradice, ale jen v tom co se jim hodi. Lezecky, nova lana, sedaky, jistitka ..to jim nesmrdi, ale jak nekdo napise, ze by se melo bezpecneji jistit....tak hned tradice)) A to same s magem...řvou mago nenene, ale sami, kdyz vlezou do tezky cesty si ho vezmou a jeste to okecaj svojí výjimečnou výkonností))
odpovědět 
    Re: pád horolezce21:17:25 25.04.2020
a proto je to treba dojistit ne? snad brzy otevrou indoor lezbu
duduodpovědět 
    Re: pád horolezce21:38:01 25.04.2020
Tak nejak to je bohuzel. Je jedno piskoviste a musime se na nej vejit vsichni. Jen je smutny, ze prijedes do nejake oblasti, kde jsou stovky, mozna tisice cest a 90% lidi lezou furt dokola jen tech par desitek cest.
hurvinekodpovědět 

 Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 17:27:42 25.04.2020
Nechci se vyjadřovat k tomuto  konkrétnímu případu. Ale chci vyjádřit k tomu, co považuji za minimální bezpečnost jištění na skalách.

Možnosti a způsoby jištění se liší v jednotlivých oblastech. Jedno kritérium se dá použít skoro všude. Jestliže se někdo opakovaně zraní na stejné cestě, měla by se tato cesta dojistit. Týká většinou jedné nebo dvou cest v oblasti, kde se opakovaně úrazy stávají.
Véčaodpovědět 
 Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 17:37:14 25.04.2020
A pokud člověk opakovaně dostane ve škole pětku, mělo by se snížit množství probírané látky. Pokud člověk opakovaně spadne z kola ve sjezdu toho stejného kopce, měl by se ten kopec vyasfaltovat. A pokud člověk stěží popadá do kopce dech, mělo by se vymyslet kolo s motorkem. Navrhuji tedy skály alespoň o 45 stupňů naklonit.
Honzaodpovědět 
  Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 18:11:00 25.04.2020
Stačilo rovnou napsat, že jsi hlupák. Nemusis to takhle okecávat.
odpovědět 
   Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 19:33:56 25.04.2020
pro hlupáka každý hloupý.on má pravdu a ty jsi přizdisráč co jezdí jednou za měsíc do skal a nejde mu to,tak tady musíš plakat.
lolodpovědět 
    Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 19:47:35 25.04.2020
Honzo?)))
odpovědět 
   Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 13:15:13 26.04.2020
Sám jsi hlupák, Honza to napsal velmi přesně. Horolezectví je nebezpečný sport a pokud to neumíš přijmout, tak ho neprovozuj.
odpovědět 
  Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 13:16:22 26.04.2020
Přesně! Do západní Lomnice pak nainstalovat eskalátory!
odpovědět 
  Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 13:16:23 26.04.2020
Přesně! Do západní Lomnice pak nainstalovat eskalátory!
odpovědět 
 Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 23:39:05 25.04.2020
Proč dojišťovat? Stačí o uvedeném nějakým vhodným způsobem informovat. V dnešní době to už není zase takový problém.

Ať každý ví, do čeho jde ... a nebo nejde. Je to a něm. Dobře, resp. super bezpečně odjištěných cest jsou tisíce, tak pokud je mojí prioritou minimalizace rizika, proč se cpát do těch, u kterých mám pocit, že jsou o hubu.

Já to tak dělám a pohoda. Ale je fakt, že já lezu pro radost a jen tak a fakt nepotřebuju vylézt všechno, dokonce ani ne všechno to, co se mi líbí. Vono je vždycky vo kousek dál něco podobně fajnovýho, na co se cejtím, tak co. Pohoda, jazz, hlavně si to užít a přijet domů celej. Všechno stejně nikdy nevylezu.
MModpovědět 
  Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 00:25:57 26.04.2020
Problem je v tom, že na písku si bez zbytečného rizika skoro nezalezeš. Přitom je to tak krásný lezení. Jenže lehčí cesty, kde by se slabší lezec mohl učit nejsou téměř odjistený a do těžkých i když lépe odjistený je to bez těch potřebných
zkušeností stejně o hubu, protože staveči si často honi svoje ego a misto logickeho umisteni tak, aby riziku předešli ti v blbym a nebezpecnym miste posunou jistěni na max někam do nesmyslu, aby tam ten rizikovej faktor ještě zvedli. Takže mas na výběr nalézt vůbec, což je přesně co chtějí, aby měli skaly jen pro sebe a nebo riskovat a doufat, ze nez se vsechno naucis tak se nezmrzacis.
Tomodpovědět 
   Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 04:23:11 26.04.2020
Tak nelez a najdi si jinou zábavu. Já taky nemám motorku. Na co mít silnej stroj a jezdit na tom jako posranej. A dávat tomu, to není zdaleka pro každýho.
odpovědět 
    Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 08:14:44 26.04.2020
Koukám, ze jsi ho vůbec nepochopil...
odpovědět 
     Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 08:44:27 26.04.2020
Pochopil, chce lezt teď hned super zajištěný cesty na písku. Nechce se mu prokousávat opravdu lehkýma cestama, kde se bude učit zajišťovat smyčkama tak, aby se na to pak mohl spolehnout v těžších cestách. Problém pro mnoho lidí je, že to není otázka týdne ani měsíce se to naučit fakt dobře. A co mě zaujalo nejvíc, tak ti "stavěči" cest. Jo, jestli to má nastavený takhle, ať je raděj doma, stěny se beztak za chvílu otevřou
odpovědět 
      Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 09:20:19 26.04.2020
Koukám, ze jak uz to tu byva jsi to zase pochopil po svem, aby ti to vyhovovalo. Začátečník by se rad učil na lehkých cestach vše co je potřeba. Ale jak jsem psal problem je, ze ty lehké nejsou zajištěné vetsinou vůbec. Takže ano, muze se tam ucit zakladat a podobně, ale tak do prvniho chyby kdy spadne a zjisti, ze to jeste bohuzel nezvladl. A diky chybejicimu fixnimu jisteni pro nej ten pad muze byt fatalni. Nikdo tady nechce dojistovat nejaky vrazdy, ale lehci cesty kde se muzou lidi bez zbytecnyho rizika vse potrebne naučit.
Tomodpovědět 
       Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 10:12:55 26.04.2020
Tak to jsi případ na nějakou seriozní horoškolu. Nemyslím tím rychlokurzy. Nebo si někoho najmi, ať tě to naučí pořádně, letos na to bude ideální doba. Vůdci se ven moc nedostanou a ti u nás většinou na písku umí. Hlavně to nebudou takový ty rady a tipy z hospody.
odpovědět 
        Re: vůdci11:11:26 26.04.2020
To by mě zajímalo, jestli si fýreři etos budou za pískaření taky účtovat minimální kartelovou sazbu 200 €/d...
odpovědět 
       Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 13:59:09 27.04.2020
Lehkých je zajištěno málo, ale kruh je i v některých čtyřkách. Je spousta cest, kde není jak špatně zajistit - hodiny, obmotání kyzů. Navíc dnes máš ještě ufa.

Lez cesty na druhým a cestou si tréninkově zakládej a zkoušej si do toho sedat + zkušenější parťák ti to za slanění zkoukne a zkritizuje. Taky se můžeš jen procházet pod skalou a tréninkově si zakládat.
honzaodpovědět 
   Re: Minimální bezpečnost, po opakovaném úrazu dojistit. 20:26:26 26.04.2020
Ale no tak ... cest na písku jsou fakt mraky, od skutečných vražd až po cesty lehké a často přitom hezké. Prostě pro radost. Jako nikdo netvrdí, že se občas nemusí trochu hledat, ale to snad nevadí. Resp. je to nekonečně lepší než dojišťovat.

Jinak to nějak motáš ... sám nejdřív píšeš, že hnusně padací cesty jsou v každé oblasti tak 1-2. Což není zrovna moc, že? Takže ti zbývá ten zbytek. Celý.

Ještě jednou píšu ... nejsem moc dobrý lezec, nemám žádné sportovní ambice, lezu čistě pro radost a jsem při lezení spíše posera. A i tak si v klidu zalezu.
MModpovědět 

 Bezpečnost17:50:17 25.04.2020
Starý vraždy udělaný ještě za totáče bych zrušil bez výjimky všechny, protože jsou politicky nekorektní a samozřejmě nebezpečný a v dnešní době nežádoucí. Modernější vraždy bych nechal prvovýstupci předělat tak, aby pád nemohl být delší jak 1 metr i s průvěsem lana. Pokud by v cestě překážela třeba nějaká police, hrana nebo nerovnost, musel by jí prvovýstupce upravit tak, aby v žádném případě nemohlo dojít ke zranění ostatních lezců. Jakékoliv jištění na písku kromě vrtaných pomůcek bych opět zakázal, aby nedocházelo k poškozování skály. Oč je lepší borhák ve stěně než provazovat nepohodlně hodiny. Na dodržování těchto základních požadavků by dohlížela k tomu účelu vytvořená nezisková společnost, jejíž členové by zde aplikovali zkušenosti získané návštěvami světových lezecký oblastí a samozřejmě jejich požadavky by byly závazné pro veškerou lezeckou základnu.
:-)
Lubošodpovědět 
 Re: Bezpečnost18:24:27 25.04.2020
A co jsi tím jako chtěl říct?
odpovědět 

 Pád.18:27:54 25.04.2020
Tak co tam lezete .
Rintintinodpovědět 
 Re: Pád.18:37:12 25.04.2020
A co ty lezeš sem?
odpovědět 
  Re: Pád.08:35:30 26.04.2020
Dido pr----.
Rintintinodpovědět 
   Re: Pád.18:34:43 26.04.2020
Chtěl tím říci, pokud tam překáží police, tak by ji prvovýstupce měl odpajcrovat, aby ses o ní narozdíl, to je snad jasný,...ne.
odpovědět 
    Re: Pád.18:35:14 26.04.2020
nerozbil
odpovědět 

 svoboda18:28:56 25.04.2020
Ahoj kluci, skal v okolí je spousta. Někdo je bere jako trénink na těžší, větší výstupy - proto chodí trénovat do míst s menším množstvím jištění atd...Někdo to bere jako zábavu, větší ambice nemá, ten si rád zkusí lézt tam, kde je jištění hojnější. Klučina si sám svobodně vybral tuto cestu, věděl o riziku a podstoupil jej dobrovolně. Nešťastnou náhodou (vylomení chytu, uklouznutí...atd.) se stalo, co se stalo....Hádat se tu a zkoušet najít nějakou univerzální pravdu je zbytečné....Hlavně ať je v pořádku a zase mu to leze...čau chlape..Jura
Juraodpovědět 

 Bezpečnost21:40:16 25.04.2020
Starý vraždy udělaný ještě za totáče bych zrušil bez výjimky všechny, protože jsou politicky nekorektní a samozřejmě nebezpečný a v dnešní době nežádoucí. Modernější vraždy bych nechal prvovýstupci předělat tak, aby pád nemohl být delší jak 1 metr i s průvěsem lana. Pokud by v cestě překážela třeba nějaká police, hrana nebo nerovnost, musel by jí prvovýstupce upravit tak, aby v žádném případě nemohlo dojít ke zranění ostatních lezců. Jakékoliv jištění na písku kromě vrtaných pomůcek bych opět zakázal, aby nedocházelo k poškozování skály. Oč je lepší borhák ve stěně než provazovat nepohodlně hodiny. Na dodržování těchto základních požadavků by dohlížela k tomu účelu vytvořená nezisková společnost, jejíž členové by zde aplikovali zkušenosti získané návštěvami světových lezecký oblastí a samozřejmě jejich požadavky by byly závazné pro veškerou lezeckou základnu.
:-)
Lubošodpovědět 
 Re: Bezpečnost22:03:52 25.04.2020
Nespamuj hlupaku!
Tomodpovědět 

 doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik:01:30:10 26.04.2020
Mluví z vás neznalost a neporozumění. Tak, jako se jen tak nedojišťují alpské vícedélky, stejně tak se písky dojišťují jen výjimečně. Podle pravidel a ne tak kvůli tradicím, jako kvůli ochraně skal.

Jednoduchá rada:

Sežeňte si někoho, kdo vám vytáhne několik desítek cest, lezte na druhým a seznamte se s tím, jak se lezou klasiky. A hlavně proč to tak je. A smiřte se s tím, že lezení může být o hubu, pokud někdo dělá blbosti a neví o tom, že je dělá. Má si to zjistit, na internetu nebo v hospodě. Nebo místo toho třeba hrát šachy, který sice taky vyžadují bystrou mysl, ale nehrozí u nich úrazy.

Napsal bych vám to všechno, ale proč? Nebudu tu furt dokola školit lidi, který se chovají arogantně, namísto aby se slušně zeptali, kde se dají informace zjistit. Tady v diskuzích můžete dohledat některý, nejen moje příspěvky, kde se to vysvětluje tak polopaticky, že to má šanci pochopit i slabomyslnej, pokud chce. Naposledy to bylo v diskuzi o pádu borce vloni ze Sluneční cesty v Ostrově.

Pokud si ale chcete jen polarizovat svůj hotovej názor, stejně vám není pomoci, brečte si svobodně dál. Sami.
T.tjodpovědět 
 Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik08:38:04 26.04.2020
Co ja tady v diskusích vidim, tak arogantně a navíc namyslene se chovají hlavně lidi jako ty. Podle tebe je v poradku dát do skaly 2 kruhy, ale uz ne 3 nebo 4. Dva skálu neničí, ale o jeden dva víc ji zlikviduje. Hmmm.. Hádám, že podle tebe taky nesmí nikdo mágovat i kdyz ta cesta pro nej je na hranici toho co leze, ale když to budeš ty v nějaký desítce tak můžeš protože bez mága "to přece nejde vylézt" Vidíš tu aroganci a namyšlenost.
Tomodpovědět 
  Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik09:00:15 26.04.2020
Ne, jde o to, ze cesta ma i nějakou hodnotu “mentální” - sportovek je po celém světě dost, tak proč nenechat písky v tom duchu jak jsou. Jsem pro vyměnit kruhy za nový a bezpečný, doplnit je do míst, kde přirozený jištění šlo do haje. Ale ne jich tam namlatit jako je nejtu třeba v ospu...
odpovědět 
   Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik09:25:48 26.04.2020
Sportovky na pisku asi nikdo nechce. Nicmene co me na pisku (a pristupu "klasiku") sere, je zakomplexovanost nekterych jedincu. Treba tu jsem lezl takovou kout-sirocinu. Vcelku bez jisteni, kruh vysoko, ale furt lehke. Nicmene vse se meni asi metr pod kruhem. Vcelku jeste v pohode hrabnu k dirce po navrtavaku... nu bez sahla ta cesta ma velmi vysokou moralni hodnotu. Kdyz cvaknes, tak to je zase pekny dobrodruzstvi, kde by ale uz nemelo jit o zivit. Proc je zapotrebi delat takove cesty...
hurvinekodpovědět 
    Když máš v gatích,11:17:00 26.04.2020
Hurvajs, připoj se pod skálou k www a najdi si info k cestě...
odpovědět 
   Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik09:38:11 26.04.2020
S tím částečně souhlasim. Jen bych prave do lehcich cest doplnil aspon něco, aby nebyl prvni kruh v 10m nebo 15m. To je prece nesmysl. Zacatecik to pak stejně nepujde a radši si to hodi zhora a leze na rybu i cesty mnohem těžší, kam opravdu ještě nepatri. Ale pokud nema rozumne odjistený cesty své výkonnosti nic ho nenutí je lezt protoze lehka cesta na rybu je nesmysl. To vyleze jak po žebříku a nebavi ho to. A tak si to hodi zhora na nejakou těžší a pak to leze bez rizika jak sportovku. A pak se nadava že tam visí, ničí skálu a podobne. Ale je to dle mého nazoru dusledek toho, ze lehčí cesty nejsou vubec nebo jen blbe odjistene.
Tomodpovědět 
    Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik10:20:52 26.04.2020
Tak se podívej jak dopadla třeba podmokelska na hrubici. Tohle asi není jednoduché rozseknout - znám cesty, kde to autor nezvládl a kruh je fakt idiotsky posazeny, ještě víc jich ma idiotsky vyřešeny slaneni, ale pokud je v lehké cestě reálná možnost dobře založit, tak je tam kruh zbytečný. Pokud je to lehké a nedá se založit, tak bych měl trénovat morál tam kde to jde. A to píšu jako ten kdo se boji fakt hodně.
odpovědět 
     Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik10:24:03 26.04.2020
A kde bych si nějakou formu dojisteni dovedl představit jsou cesty, kde objektivně hrozí vylomeni chytu. Nebo bych třeba takové ty cesty kde od země až nahoru vede křehké pískovište klidně zrušil, nebo v průvodci tučně označil jako nedoporucene
odpovědět 
      Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik12:58:51 26.04.2020
Koukni se do jakéhokoliv průvodce! Autoři tam vždycky nějak označují nebezpečné, lámavé, nejistitelné a podobné cesty. Jestli do nich vlezeš, je to Tvoje volba.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik13:11:40 26.04.2020
No, to sice jo, ale je rozdíl, jestli bezpečnost pro “široké masy” posoudí lépe autor, který v té daně oblasti cely život leze nebo ta “širší masa”

A to nepíšu o tom, ze po X letech hoblovaní ta cesta muže vypadat výrazně jinak, než v době vzniku - at už v době vzniku průvodce, nebo té vlastní cesty...
odpovědět 
        Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik15:40:45 26.04.2020
Samozřejmě že se od doby posledního vydání průvodce může cesta změnit. Ale - 1) je to opravdu jen výjimečně, 2) obvykle to najdeš na skalniblasti.cz, 3) v tom ale netkví jádro pudla této diskuse
Kuba Turekodpovědět 
     Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik10:37:56 26.04.2020
Případně kde hrozí fakt pitomy dopad (třeba Le minimum nebo jak se to jmenuje na Tise)
odpovědět 
    Tomáš Marný11:20:06 26.04.2020
Cestám chybí hlavně morál a zkušenosti tahačů. Když si to hodíš shora na písku, tak Ti hrozí, že přijdeš k úrazu taky, ale z jinýho důvodu...
odpovědět 
     Re: Tomáš Marný12:57:17 26.04.2020
Lezení je svobodný sport pro svobodné lidi a pravidla si utvaříme každý ve své hlavě. A moje pravidlo je toprope tam kde se jen dá.
Tomáš Marnýodpovědět 
      Re: Tomáš Marný21:00:46 26.04.2020
To jsi akorát tak otrok svýho konečníku...
odpovědět 
 Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik09:36:00 26.04.2020
T.tj jednoznačně pravdu.
BKodpovědět 
  Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik17:10:29 26.04.2020
https://www.skalnioblasti.cz/5_index.asp?cmd=6&sektor_id=484
Je tam o tom sektoru jasně napsaný, že "je nezbytné dojištění vyjímatelnými jisticími prostředky".
Tohle má být asi hlavní point toho článku.
odpovědět 
 Re: doporučení všem nováčkům, kteří volají po dojišťování klasik14:09:45 27.04.2020
Alpské vícedélky se ale dojišťují. Starý rezatice víc a víc nahrazujou nejty. Štand na nejtech je třeba v Rakousku víceméně standard.
honzaodpovědět 

 Mladý horolezec20:40:22 26.04.2020
by zasloužil stáhnout gatě a nasekat.
ještě před tím výstupem.
teď už je to jedno, protože si svůj omyl snad zapamatuje.
lesanaodpovědět 

 Banda kokotů22:05:26 26.04.2020
Hoši vy ste fakt sebranka kokotů. To že někdy spadne i dobrý lezec a zrakví se a nebo zabije, to se prostě stává! A nebylo jich v minulosti málo. Tak co tu kurva zase řešíte? Gaučáci, svět je venku ne za komplem!
PS: přeju brzké uzdravení!
Kokosodpovědět 

 To je zase diskuze ...22:28:51 26.04.2020
Pustý zámek je prakticky nová oblast, ze 45 cest je 41 uděláno místními lezci po roce 2010. Cesty jsou bezpečné, starší cesty přejištěné, je ale potřeba umět aspoň základy jak zacházet s vlastním jištěním. To asi prvolezci chybělo, přeji mu brzké uzdravení.
 PavelSodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 272 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.