LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
28.Duchoň 10637
29.Lachman 10620
30.Novák 10581
Bouldry:
28.Indrák 9150
29.Majdloch 9125
30.Vaňous 9053
Hory:
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866
20.Petr 4680

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140425 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
HO Jeseník - Jeseník
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou
Rožnov pod Radhoštěm - Rožnov pod Radhoštěm

Prodejny
Dap Sport - Hradec Králové
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Edu Marin dopoval

edu_cocain_smallDopingová kontrola po závodech světového poháru v Curichu (16. června ) zjistila, že španělský lezec Eduard Marin Garcia (ESP) byl nadopovaný benzoylekgoninmetylesterem (kokain).

Rozhovor, ve kterém Edu Marin lituje a vysvětluje, že dopingu se dopustil prý nikdy ne proto, aby zvýšil svoji výkonnost na závodech nebo nějak podpořil trénink, ale aby si udělal pohodu a vygumoval stres při normálním pohodovém lezení na skalách, se objevil na známém španělském portálu Desnivel.

edu_cocain_01


Foto je z videa na Desnivelu


Edu Marin se omlouvá všem blízkým a přiznává, že udělal velkou chybu, když si myslel, že takto vyřeší svoje osobní (a jak teď vidí) imaginární problémy psychického charakteru.
Věří, že pokud mu bude poskytnuta ještě šance se opět zakousne do tréninku a pokusí se o fair comeback.

V poslední době byl Edu znám hlavně po svých úspěšných přelezech cest La Rambla, 9a+ a El Muerte, 8c+/9a.


edu_cocain_02





Wiki říká:
Kokain působí na centrální nervový systém jako stimulant, jeho požití způsobuje pocity euforie, neúnavnosti, hyperaktivitu, zvýšení krevního tlaku a tepové frekvence. Dochází také ke zvýšení sexuálního zájmu a potěšení ze sexu. To je ale vzápětí následované hlubokým propadem (což ovšem vede k touze drogu znovu použít). Zvyšuje totiž chvilkově produkci dopaminu a serotoninu, ale po odeznění účinků tato klesá pod původní úroveň. Tím způsobuje trvalou návykovost a poškozuje mozek. Nebezpečí návykovosti je extrémní.







Zdroje:

Originál video rozhovor, který s Edu Marinem udělal Israel Maciá je na Desnivel.com Rozhovor s Edu Marinem (španělsky)

Přeložení a přepis tohoto rozhovoru je na 8.a Rozhovor s Edu Marinem (angl.)

JirkaS   [úpravy] 09:39 26.10.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trest10:07:26 26.10.2007
Byl disknutý nejen z inkriminovaného závodu v Zurichu, ale i ze všech budoucích závodů v období 1. srpna 2007 do 1. srpna 2009.
Steveodpovědět 

 hmmm.10:25:11 26.10.2007
oj hla fetaci....
offodpovědět 
 Re: hmmm.11:09:46 26.10.2007
Z toho dělaj zbytečnou aféru,tak si prostě ve volný chvíli dal no,co je na tom špatnýho?
Jen si asi neuvědomil,že závodí a že to může být v tomhle směru problém.
lukpukodpovědět 
  Re: doping11:44:12 26.10.2007
Ja lezu tezky cesty pro radost a taky beru co se da.A koukali by jste jak mne to jde.
Cesky Jendaodpovědět 
   Re: doping15:55:01 27.10.2007
..ja uz lezu jen kuli tomu abych si zafetoval.
smazivec denickovyodpovědět 
  Re: hmmm.20:58:15 28.10.2007
pravda,holt s profi zavodama se to nema rado....mel si da na relax spis nakou virivku nez carla coxa :)) asi zavidel sharmovi ze huli a leze,tak chtel byt lepsi uz v treninku :)
honza k.odpovědět 

 Nezkoušejte to doma!10:50:06 26.10.2007
Poté, co jsem si o Edu na 8a.nu přečetl, tak jsem na netu hledal neco bližšího o kokainu jakožto dopingu. Zjistil jsem přitom, že v 19. století se v cyklistice používala tzv. „rychlostní koule“ - směs heroinu a kokainu v alkoholu. Kluci se s tím tenkrát moc nepárali...
jjodpovědět 
 Re: Nezkoušejte to doma!10:53:29 26.10.2007
nebylo to spis ve 20.stoleti?
Sherlockodpovědět 
  Re: Nezkoušejte to doma!11:06:52 26.10.2007
Psali ve skriptech o dopingu, že 19.stol. Možná, pro velký úspěch, směs byla používána i v 20.
jjodpovědět 
  Re: Nezkoušejte to doma!11:41:08 26.10.2007
Urcite to bylo v 19.stoleti.To jeste na Tour de Franc startovan nejakej Napoleon.
Blokodpovědět 
 Re: Nezkoušejte to doma!11:00:45 26.10.2007
tyjo, to musel být maras! spíš raketová koule... takovej drink a z redbulla je deadbull
ondřejodpovědět 
 Re: Nezkoušejte to doma!20:43:48 28.10.2007
tak ono kdysi i zastavky na tur de franc byly naplanovane tak aby tam byla poradna knajpa s lehkyma devama, tudiz bordely :)
Pechoodpovědět 

 všichni jsme podvodníci!11:45:55 26.10.2007
jsem se probudil zapocenej hrůzou a jednou rukou v nočníku, když mi napadlo, že by se dělaly dopingový testy u našeho oddílového srandazávodu. kromě jedlíků houbových jídel a konzumentů ušlechtilých bylin by byli disknutí i ti, co si léčí alergii, nachlazení a ti tejden před závodama lepili linoleum na podlahu nebo podlepovali kopačky. o zbytkovém alkoholu nemluvě.
Lukas B.odpovědět 
 Re: všichni jsme podvodníci!13:10:02 26.10.2007
Ať si sportovci fetujou co chtěj, stejně jako my, co chodíme normálně do práce. Nebo je snad sport něco víc? Něco,co se musí hlídat? Stejně jde už dneska jenom o prachy..
petrodpovědět 
  Re: všichni jsme podvodníci!14:13:20 26.10.2007
Čoveče náš závod je to samý :-))) Ty sporťáci by si měli spíš teda vybírat akce kde je právě větší hrdina ten kdo toho víc vyčuchá a spoliká a navíc v tom stavu ještě někam vyleze :-))) My máme stěnu v hospodě a tak je úspěch vylézt jen z tý hospody :-))
Dájaodpovědět 

 Obecnej dotaz na doping14:13:36 26.10.2007
Chtel jsem se zeptat obecneji, jak je to s testovanim na doping mezi sportovnimi lezci? Myslim tedy vykonostni kategorie svetovy pohar (obtiznost, rychlost, bouldering), resi tohle nejak treba UIAA, takova ta nova asociace sportovniho lezeni, jaka je strategie testovani? Nemate nekdo poneti o tom zda to treba resi teleso jako je CHS? dovedu si predstavit ze reprezentant kterej si boda EPO by nemel dostat financni podporu apod. Berte tohle jako obecny dotaz, kterÿ neznamena ze nejaky reprezentant dopuje. Diky za pochopeni a stejne obecne reakce. Uz dlouho nad tim premejslim, ze tech dopujicich lezcu a horolezcu je nejak malo v porovnani s jinejma sportama. Asi se tedy testuje kdyz ho chytli po lajne.
Jakub S.odpovědět 
 Re: Obecnej dotaz na doping17:16:08 26.10.2007
CHS obecne jak znamo sere na spoustu veci, takze bych se nebal, ze by byli proti dopingu - koneckoncu, pokud by jim reprezentanti tvrdili, ze bez toho to nejde, tak by jim po nejakem ultraprasku co by si verejne predtim slehli jeste dali pochvalu, financni odmenu za vystup roku,...
odpovědět 

 best of výkon anbeb vem si "něco"14:17:10 26.10.2007
můj osobní názor je takový, že kdo "něco" bere a soutěží, ať se na to vy..... Prostě jsou hranice, které člověk překročit nemůže a o tom přeci lezení je, ne? Překonávat nepřekonatelné pomocí vlastních sil a (friendů, vklíněnců,...). dopingáři - exkrements lezci.
Kouďaodpovědět 

 Pomáhá?15:10:01 26.10.2007
Zajímalo by mě, jestli vůbec něco takového může lezci ve výkonnosti pomoct. Jsou přece určutě veliké rozdíly mezi tvrdými steroidy - látkami, které se berou právě pro zvětšení výkonu, a látkami typu THC a jiné, které jsou spíš na odreagování. Taky si myslím, že v lezení není tolik dopingu, protože se u něj musí přemýšlet, ne jako když člověk běží nebo jede na kole. A taky by se to ani moc finančně nevyplatilo.
Daliborodpovědět 
 Re: Pomáhá?16:06:32 26.10.2007
Kokain pomaha a dost. Je to latka, ktera ve fazi treningu dovoluje sportovaci snadneji zvladat velke zatizeni organismu a tim tedy podporuje tvrdsi trening. Stejne pomaha pri zavode, kdy telo zvladne velkou a dlouhodobou namahu. Samozrejmosti jsou ucinky kokainu na psychiku jedince. Vyvola euforii, ktere trva pomalu odezniva dalsi tri hodiny. Neni to tedy doping "zavazneho" charakteru, jako testosterony a steroidy, ale napomahani k lepsimu vysledku je jednoznacne.
Fuj!odpovědět 
  Re: Pomáhá?17:29:23 26.10.2007
No ja bych navrhoval k tomu pristupovat stejne jako k umele pomucce pri lezeni. Takto vylezenou cestu oznacit treba "F" za klasifikaci stejne jako A0, A1,... Cislo by znamenalo co vsechno do sebe dotycny naladoval.
Lukiodpovědět 
   Re: Pomáhá?20:41:13 26.10.2007
5.14d OS FS 2JXXL 1PS... "9acko onsajt fríí solo po dvou luxusnich jointech a velkym panaku slivovice " :)
stepodpovědět 
    Re: Pomáhá?20:57:58 26.10.2007
10 ASKK MK 1START AF - odsedena desitka v Krase po jedne startce v monstrozni kocovine
fotonodpovědět 
  Re: Pomáhá?18:14:54 26.10.2007
Po 30min od snupnutia je hlavna euforia ta tam.potom je to uz len take placanie kiez by to boli 3hodky %)
odpovědět 

 Supráč20:38:27 26.10.2007
Hele a v kterým supráči ten kokain maj ??? A to je jako v oddělení s mléčnejma výrobkama nebo snad zelenině ??? :-)))
Dájaodpovědět 
 Re: Supráč22:43:06 26.10.2007
Ne, v lahudkach hned vedle perniku.
Lukiodpovědět 
  Re: Supráč23:17:26 26.10.2007
Jen jestli on si nechtel dat lajnu magnezia a nejak si to v tom spechu pred zavodem neuvedomil a spletl si pytliky. To se ale muze stat kazdemu, no ne?!?
odpovědět 
   Re: Supráč23:31:13 26.10.2007
No jasný, to se může stát opravdu každému :-))))
Bobule jako bobule...
Little foxodpovědět 
    Re: Marocká aférka11:55:49 27.10.2007
Jednou takle na pláži v Maroku naproti Tarifě našli místní obyvatelé balíčky s bílým práškem, když z toho pak udělali doma dětem kaši, zjistili že to nebylo sušený mléko jak se před tím domnívali. To musel být nářez.
odpovědět 
     Re: Marocká aférka16:32:24 27.10.2007
Kokain je stejný svinstvo jako pervitin,je ten lezec normální??
petrodpovědět 

 613:34:52 28.10.2007
Copak lezeni, vykony...,ale ta mrdacka po takovym snupanci to musi bejt rachot :}
McErwaisodpovědět 

 Sypači14:18:21 28.10.2007
Vzhledem k tomu, kolik lezců je dnes schopno lézt obtížnost kolem stupně 8b a výše bych řekl, že doping je mezi lezci rozšířen daleko více, než si tato komunita je schopna sama připustit. A tím teď nenarážím jen na závody a podpoření výkonu jako takového, ale spíš na podpůrné látky ve fázi tréningu,resp. získání síly, vytrvalosti a tak. Ono ty posilovny k umělým stěnám nemají zase tak daleko:)))!
Machodpovědět 
 Re: Sypači08:33:39 29.10.2007
jasně že sypou...jde jen o to, zda jen "ještě dovolené věci" nebo už i něco víc...Na vyšším levelu už to zřejmě taknějak nejde v rámci systematického treninku bez "sypačky" podpůrných potravinových doplňků...Diskuse o ničem...PROSTĚ: Je to jako vždy a všude o osobní volbě každého jednotlivého "soudruha"...!-)))
jíraodpovědět 
  Re: Sypači17:24:53 29.10.2007
Otázka dopingu v lezení na překližce je absolutní hovadina. Žádná podpůrná látka ti neudělá aparát. Hrubá síla nestačí jak víme všichni. Akorát si urveš šlachy. Horší než doping je podle mne pedantsky upravená životospráva a dření do úmoru v prachu z mádža. To postrádá smyl a jakoukoliv přirozenou radost z lezení. Uznávám lezce, kterej je bohém, netrénuje jako doslova hovado, ale jde do prásků s vyrovnanou fyzickou, psychickou a technickou složkou takovou, která je i pro ostatní zajímavá.
To je pak radost. Nechci těm extra dříčům rozumět a jejich výsledky mne netěší a prakticky ani nezajímají.
Jarda
Jardaodpovědět 
   Re: Sypači18:28:07 29.10.2007
Jako čistým borcům nám jde jen o ČÍSLAČÍSLAČÍSLA!!! :-)
Vencaodpovědět 
   Re: Sypači13:15:46 30.10.2007
Tak ne asi, bohemsky si nafutrovat rypak koksem a na pohodu si zatrenovat na preklizce. Stejne tak na skalach se zladovanej s cistou hlavou poustet do poradnejch prasku. Presne tak jsem to Jardo myslel,akorat oni to nejak nepochopili... viva kokaina...
Eduodpovědět 
   Re: Sypači13:16:14 30.10.2007
Tak ne asi, bohemsky si nafutrovat rypak koksem a na pohodu si zatrenovat na preklizce. Stejne tak na skalach se zladovanej s cistou hlavou poustet do poradnejch prasku. Presne tak jsem to Jardo myslel,akorat oni to nejak nepochopili... viva kokaina...
Eduodpovědět 
   Re: Sypači08:10:13 31.10.2007
me zas nezajimaji ti tvy
lolodpovědět 
  Re: Sypači20:45:34 29.10.2007
Takze nakonec sypou potravinovy doplnky... Jíra zije asi v jinym svete a je zakomplexovanej(á)ze mu(jí) to neleze...
odpovědět 
   Re: Sypači22:24:28 29.10.2007
Možná by mohl někdo Jírovy vysvětlit rozdíl mezi "sypáním" a užíváním potravinových doplňků. Bavíme se tu o dopingu, ne o doplňcích výživy.
Machodpovědět 
    Re: Sypači00:41:51 30.10.2007
Chlapci jste asi trošku jinde. Uvědomte si, že mezi legalní a nelegální "sypačkou" je docela tenká linie. Jde už jenom o to, esli na to komise přijde nebo ne. Tím nijak neomlouvám "sypání" kokainu a jiných sraček.
Vencaodpovědět 
    Re: Sypači08:46:27 30.10.2007
ale jo...Jíra není tupec...Tyhle věci zná...a ví úplně přesně o čem je řeč...Neboj!-) A Ty si zkus oprášit základy češtiny, Brouku...!-)
jíraodpovědět 
     Re: Sypači12:26:03 30.10.2007
legalni a nelegalni sypacka :)) venco,jiro vzpamatujte se!! mezi potravinovymi doplnky a dopingem je sakra rozdil!! a jako obvykle kdyz uz dochazej argumenty tak prichazi na radu cestina,ze?
Sypacodpovědět 
     Re: Sypači12:27:47 30.10.2007
legalni a nelegalni sypacka :)) venco,jiro vzpamatujte se!! mezi potravinovymi doplnky a dopingem je sakra rozdil!! a jako obvykle kdyz uz dochazej argumenty tak prichazi na radu cestina,ze?
Sypacodpovědět 
      Re: Sypači14:10:41 30.10.2007
Ale nedocházejí argumenty...Hele...mrkni se do každého legálního obchodu s potravinovýma atd.doplňkama...Jak tam mají ty velké bedny s "výživou" hlavně pro VELKÉ bedny...mrkni na to co tyhle bobule a jiné prodávané formy obsahují...No...a pak drobet pátrej po tom co přesně zajímá dopingové komisaře...A teď záludná otázka: kde si myslíš, že je přesně ta tenká a naprosto nezřetelná linie mezi výrobky co je zajímají a těmi co jsou legalní...?-) On totiž doping nejsou jen anabolika, epo a podobné věci.No?? Třebas zjistíš, že to kolikrát je odvislé toliko od dávkování atp. Takže asi tak.
jíraodpovědět 
       Re: Sypači18:52:36 30.10.2007
Tak co je, a co není zakázané, si všichni více či méně dovedeme odvodit, nebo zjistit. Ani se nechci navážet do Jíry. Když se vrátím na začátek diskuse, tak vzhledem k tomu, kolik lezlo dříve lezců, jak trénovali a kolik jich je dnes co lezou kolem stupně 10, tak prostě nevěřím, že všichni k tomu tak rychle dospěli jen čistou cestou. Asi se shodneme na tom, že klasická steroidní anabolika nebudou v lezení hlavní parketou, ale dovedu si představit, že zajistí zesílení nejnamáhanějších sval partií. Je také jasné, že vše je potřeba sladit s pevností šlachového aparátu, aby nedošlo k extrémnímu přetížení a poškození. Dále po nabrání síly si dovedu představit lezce, kteří v zájmu max. vytrvalosti a odolnosti v těžké cestě dají před výkonem podpůrný prostředek typu koks, pervitin a tak, aby co nejvíce využili svoje možnosti. Viděl jsem X lezců v cestách 8b-8c fungovat jak stroje, s pohyby bez znaků fyz.a psych. únavy. Lezců s vytrvalostí a pohyby vyhrazenými dříve pouze lezecké spičče. Netvrdím že tu není v čr spousta talentů, ale je tu i skupinka ambiciózních ctižádostivců, kteří si to patrně chtějí zjednodušit!
Machodpovědět 
        Re: Sypači22:11:23 30.10.2007
No nevim,nevim,já dat si koks nebo perník,tak du rači asi pařit než trénovat...
odpovědět 
         Re: Sypači09:21:42 31.10.2007
Nemusíme chodit ke koksu, perníku, stačí si dát efedrin. Všechny tyto látky ti zajistí "obrovský" přísun energie a jistou psychickou odolnost, pokud si pohraješ s dávkováním.
odpovědět 
        Re: Sypači09:36:05 31.10.2007
napsal jsi to asi o dost líp než já...podepisuju...A ne že nějaký šikula začne zase plácat něco o mé závisti, když mi to "asi neleze"...!-))
jíraodpovědět 
         Re: Sypači18:54:46 31.10.2007
Jíro ty jsi asi fakt uplna guma a je videt ze tomu vube nerozumid!!!
Petrodpovědět 
          Re: Sypači19:15:29 31.10.2007
Petře, Petře...kde Bůh nenadělil...
Vencaodpovědět 
          Re: Sypači11:25:20 01.11.2007
Tak se nad tím trochu zamysli...A mám pocit, že totální guma jsi tu maximálně Ty, Brouku...!-))
jíraodpovědět 
        Re: Sypači19:51:11 31.10.2007
"neverim" ..."dovedu si predstavit ze"....
"moc lidi leze desitky", ja sem asi z jiny planety, ja zas neverim ze by to mohlo skutecne pomoc. Hele normalne spekulujes a nic nevis. Hod sem recept na osumceckovej kompot, jinak kecas (neco ve stylu jedny nosni kapky do redbula, zasyp to koksem, na lacno na ex a hura pro maglajzak) Znal sem jednoho
znamyho xichta (ci dva) co neco bral. Ve skutecnosti by lezl lip kdyby nic nezkusil. Lezeni neni tezka atletika ani cyklistika.
Sebestovaodpovědět 
         Re: Sypači20:36:10 31.10.2007
Šebestová, lezení je sport jako kažedej jinej, dá se v něm normálně slušně dopovat jako jinde. Jen si nesmíš představovat doping jako sjíždění lain koksu, nebo hulení trávy pod skálou. To ti asi doopravdy spíš uškodí.
odpovědět 
          Re: Sypači20:49:29 31.10.2007
Ja budu asi uplne normalne blba, jak se da dopovat na zpevneni slach a vazu? Geladrinkem? V druhy casti se jednalo o steroidy- podle me i podle Jonatana jsou uplne na <|>, velkej sval je nepritel lezce.
Zbyva mi fakt uz jen ten koks ci efedrin pred zavodama ci prelezem, ale su jen hlopa Sebestova
Sebestovaodpovědět 
           Re: Sypači19:41:06 01.11.2007
Steroidy ti zajistí nejen velkej sval, ale i silnej sval, hodně záleží na formě tréningu v kombinaci s odpočinkem, dobře podotýkáš, že šlachy to stíhají o poznání pomaleji, ale dá se to sladit. Jenom musíš opustit rovnici steroidní doping = kulturista Arnold. Nebo připadá ti nějakej cyklista po dopingu ako Arnold?
odpovědět 

 KONECNE!13:21:25 30.10.2007
Konecne se resi nejakej bilej prasek, kterej je zajimavej.
Cartmanodpovědět 
 Re: KONECNE!12:12:56 01.11.2007
ano, konečně!!!
je totiš strááášná škoda, že se hořčík nedá šňupat nepo píchat (teda dá, ale pocení to nezabrání - si myslim). ať si každý žere co chce, já mám taky rád svíčkovou s knedlíkem, tak proč bych si to zakazoval (i když je to asi nevhodné na lezení a spíš mi to škodí).
jehelníkodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.