LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jasně že mám dobrej štand holka! Jistím tě za pěknej strom (pssst) -eček :)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140426 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS 2012

on line reportáž

Valná hromada Českého horolezeckého svazu 24. března 2012. Sledujte přímý přenos z jednání nejvyššího orgánu ČHS.


14:24 Radek Lienerth předčítá usnesení valné hromady 2012.  Usnesení VH ČHS 2012 bylo přijato. Valná hromada tímto končí.
14:23 Zdeněk Hrubý si bere slovo a reaguje na diskuzi pod článkem Valná hromada Českého horolezeckého svazu již dnes slovy: "Nikdy jsem nebyl členem žádné strany, natož komunistické".
14:22 Josef Čermák otevírá diskuzní blok. Nikdo se do diskuze nepřihlásil.
14:13 Zdeněk Hrubý informuje o změně zákona o hazardních hrách. Příjmy z hazardu jsou nově přímo obcím. Samy oddíly by měly žádat o dotace z těchto příjmů. Informace podá sekretariát.
14:10 Zdeněk Hrubý děkuje členům VV, který jej opouštějí. Dochází k výměně triček.
výměna triček
14:08 Členy VV se stávají:
13:57 Probíhá hlasování a sčítání hlasů pro volbu členů VV ČHS.
volební komise
13:55 Druhým místopředsedou VV ČHS se stává Petr Resch. Získal 2 817, to je 97.03% z přítomných.
13:55 Prvním místopředsedou VV ČHS se stává Jan Bloudek. Získal 2 884 hlasů, to je 99.34% z přítomných.
13:48 Probíhá hlasování a sčítání hlasů pro volbu místopředsedů VV ČHS.
13:40 Předsedou VV a ČHS se stává Zdeněk Hrubý. Získal 2 872 hlasů, to je 98.93% z přítomných.
Nově zvolený předseda Zdeněk Hrubý
13:24 Probíhá hlasování a sčítání hlasů pro volbu předsedy VV ČHS.
13:18 Následuje představení kandidátů pro členy VV:
13:13 Následuje návrh na změnu Disciplinárního řádu. Uvádí jej Tomáš Kublák, diskuzí v komisi zjistili, že není možné vyřešit podanou stížnost smírem a dohodou znesvářených stran. Změna zavádí možnost zastavení disciplinárního řízení disciplinární komisí. Změna hladce prošla hlasováním.
13:08 Zdeněk Hrubý děkuje předsedům jednotlivých komisí a předává drobné dary od sponzorů.
13:05 Za komisi mládeže vystupuje Josef Uherka. V přípravě je metodická příručka "Krok za krokem aneb manuál začínajícího lezce". V přípravě je akce v horách.
13:01 Vladimír Wolf vystupuje za Centrální Vrcholovou komisi. Srovnávají se náklady na údržbu v pískovcových a nepískovcových oblastech. Podařilo se vyjednat vrácení vrcholových knížek z Labského údolí, nyní jsou uložené v archivu v Děčíně. CVK se snaží ve spolupráci se sekretariátem ČHS vyjednávat další výjimky.
12:54 Za komisi skialpinismu vystupuje Jan Pala, nový předseda této komise. Zmiňuje, že jde komisi s nejmenším rozpočtem. Všechny prostředky jsou na akce. V následujícím roce bude konán metodický víkend a skialpinistický kemp.
12:49 Za metodickou komisi vystupuje Jiří Vogel. Instruktor horolezectví - 8 účastníků. Dotaz z pléna: "Jaký byl důvod ke zrušení průkazu instruktorů?" Jedná se o zjednodušení, sami instruktoři neměli zájem o tyto průkazy.
12:38 Tomáš Kublák vystupuje za historickou komisi. V minulém roce se prováděla digitalizace věstníků, připravuje se digitalizace filmů. Na webu ČHS vznikla kategorie Historie horolezectví. Prosí ostatní lezce o pomoc s digitalizací a plnění archivu.
12:34 Za bezpečnostní komisi vystupuje Vladimír Těšitel. Ukazuje fotografie z trhacích zkoušek v Labském údolí. Ze staršího jištění vyhověl pouze borhák Kouba (svařený nerezový drát) a to pouze pokud byl plně osazen do chemické kotvy. Borhák Raveltic vyhověl, stejně jako borhák pro prvovýstupce s tlustým dříkem.
12:33 Jednání VH pokračuje. Petr Resch zmiňuje mediální partnery a sponzory ČHS. Následuje vystoupení předsedy odborných komisí ČHS.
12:14 Následuje přestávka, jednání bude pokračovat za 15 minut diskuzním blokem.
12:12 Poslední bod před přestávkou - volba předsedy disciplinární komise. Zdeněk Hrubý děkuje Romanovi Wimmerovi za jeho práci. VV navrhuje, aby se předsedou disciplinární komise stal Tomáš Kublák. Jeho volba byla potvrzena VH.
Tomáš Kublák
12:03 Změny v distribuci průkazů se ruší. Jde například o změnu platnosti průkazu již od září (kompatibilita s OEAV). Božena Valentová k tomu: "Jde komplikované jednání s pojišťovnou."
11:58 Hlasuje se o návrhu "Čermák". Optickou většinou návrh prošel. Není námitky k přepočítání hlasů. Ruší se tedy všechny vstupní poplatky pro členy ČHS.
navýšení členské základny
11:56 Hlasuje se o tom, zda se bude VH dále zabývat definicí kategorií. Bylo odsouhlaseno, že nikoliv.
11:51 Zdeněk Teplý považuje kategorii Juniorů za zbytečnou. Věková hranice by podle něj měla být snížena. Navrhuje věkovou hranici do 12 let. Jan Bloudek mu oponuje, že kategorie Junior by měla pokrývat i studenty.
11:48 Probíhá diskuze ohledně vstupních poplatků pro samostatnou mládež, která nemá ani jednoho rodiče členem ČHS. Podle Radka Lienertha je v pořádku, pokud poplatek zůstane. V ostatních svazech (OEAV a další) tento poplatek mají.
11:46 Jiří Čermák podává alternativní návrh - zrušení vstupních poplatků pro všechny členy. Příjmy nejsou tak velké a tvoří bariéru pro vstup do ČHS. Zdeněk Hrubý připomíná, že jde o vstupní poplatek pro členy, nikoliv pro oddíly, tam vstupní poplatek zůstává beze změny.
11:42 Změna členských příspěvků. VV navrhuje následující změny:
  • Zavést novou kategorii junioři (18 - 25 let) - 300 Kč / rok
  • Zrušit vstupní poplatek (jednorázový při novém vstupu, nebo při přerušení členství) pro děti a mládež do 18 let, juniory (do 25 let), seniory (nad 61 let)
11:40 Hlasování o rozšířeném rozpočtu na rok 2012. Rozpočet byl schválen. Otevírá se tímto cesta k projektům ve skalních oblastech a v podpoře mládeže.
11:38 Zdeněk Hrubý se vyjadřuje k položce "Převod 100 tisíc Kč na obnovu Chaty pod Rysy". Obnova chaty začala v roce 2010.
11:36 Další dotaz z pléna: "O projektech bude rozhodovat kdo?" Jan Bloudek odpovídá: "Výkonný výbor, pokud by o nich měla rozhodovat valná hromada, ztratili bychom rok."
11:34 Radek Lienerth se z pléna ptá na termín, kdy bude jasné, zda a v jaké výši bude možné tuto položku plnit. Zdeněk Hrubý odpovídá: "Snad koncem dubna, kdy se ministerstvo vyjádří".
zmoženi prezencí
11:30 Jan Bloudek představuje alternativní návrh rozpočtu. Jde o využití dotačních peněz, které nejsou jisté. Návrh je identický s návrhem VV uvedeném v  Buletinu ČHS č.64 ale navíc obsahuje položku "Projekty, které jsou v souladu s koncepcí ČHS nebo podporují činnost oddílů" a její strop je stanoven na 900 000,- Kč.
11:24 Marie Dichtlová z pléna obhajuje navýšení položky "Soutěžní lezení mládeže" o 80 000,- Kč. Připomíná, že to jsou peníze, které jsou investicí do budoucí reprezentace, která ČHS zajišťuje příjmy. Světový pohár mládeže je letos pořádán až v Singapuru, a bude finančně náročné dopravit na závod alespoň některé talenty.
11:21 Mění se financování reprezentantů. Dříve se čerpala podpora přes odborné komise ČHS (Alpinismus, Skalní lezení, ...), nově bude podpora vázaní na výstup roku.
11:10 Jan Bloudek pokračuje finanční rozvahou. Zlepšuje se struktura majetku ČHS. Zvyšuje se volná finanční rezerva. Z rozvahy na rok 2012 komentuje položku Státní dotace (z Ministerstva Financí - 850 000,- Kč). Její příjem bude ještě revidován. Dotace z MŠMT (Ministerstvo Školství, mládeže a tělovýchovy) na reprezentaci bude pravděpodobně klesat, protože MŠMT uznává jen úspěch na "bedně" - tedy závodní lezení.
11:08 Petr Resch nechává hlasovat o zprávě o hospodaření. Zpráva byla schválena.
les rukou
10:58 Jan Bloudek přednáší zprávu o hospodaření ČHS za rok 2011. Tabulky s čísly je možné získat z  Buletinu ČHS č.64 na straně 12.
10:57 Petr Resch usměrňuje diskuzi. Děkuje za připomínky a prosí všechny, aby se novému návrhu věnovali a své připomínky si nenechali pro sebe. Nový návrh stanov bude schvalovat VH 2013.
10:47 Božena Valentová si bere slovo a shrnuje stav. Problém vznikl při změně stanov ČHS v roce 2009. Nic nebrání oddílu si založit například občanské sdružení a být paralelně členem ČHS (jeho základní organizační složkou).
10:46 Radek Lienerth odpovídá: "Pokud má oddíl IČO, ale nemá registrovány vlastní stanovy na Ministerstvu vnitra, nemá vlastní právní subjektivitu."
10:45 Dotaz z pléna: "Kdysi ve stanovách ČHS byla ustanovená ZOS s vlastní právní subjektivitou. Nyní náš oddíl má vlastní identifikační číslo.".
na valné hromadě
10:41 Zdeněk Vévoda přednáší zprávu revizní komise. Ta si všimla, že většina ZOS (Základní Organizační Složka - oddíl) nemá vlastní právní subjektivitu a nemůže proto žádat o granty. Veškeré žádosti je nutné provádět přes sekretariát ČHS.
10:40 Změna stanov ČHS nebyla na program právě probíhající VH navržena. Vyskytly se koncepční problémy, které je nutné dále řešit v širší diskuzi a po VH bude vyvěšen nový návrh změn stanov.
10:38 Připravuje se výstava o historii horolezectví v Turnovském muzeu Českého ráje. Zdeněk Hrubý vyzývá všechny, kdo mají doma staré lezecké (podomácku vyráběné) věci, aby je poskytli pro tuto výstavu.
10:35 Zdeněk Hrubý se vyjadřuje k vzniku nových oddílů. Ty většinou tvoří 5 členů, tedy podle jeho názoru jde o privátní oddíly, které neposkytují svým členům metodickou oporu.
předseda
10:32 Metodický den ČHS bude mít pokračování v dubnu. Dotaz k pléna: "Duben bude za týden, už je znám termín?" Jan Bloudek se omlouvá za metodickou komisi, která metodický den pořádá, a zjišťuje přesný termín: 21.4. - 22.4. 2012.
10:27 Sekretariát by do budoucna měl posílit, připravuje se užší spojení odborných komisí a VV. Byl spuštěn nový web ČHS. Připomínky k fungování webu přijímá Božena Valentová
10:25 Co se týká velikosti ČHS, nachází se na 19. místě v ČSTV (celkem ČSTV sdružuje 68 sportovních svazů). Jeho členská základna je srovnatelná se svazem cyklistiky, či lyžování.
10:19 Jan Bloudek přebírá slova a přednáší zprávu na koncepci ČHS. Počet členů ČHS je stabilní. Oproti minulému roku se snížil o 227 členů. Cíl VV je do pěti let dosáhnout členskou základnu o velikosti 15 000 členů. Mělo by pomoci kombinované členství (ČHS a zároveň OEAV).
10:18 Z budoucích velkých akcí zmiňuje mezinárodní akci lezení na pískovci (Adršpach).
10:10 Zdeněk Hrubý zmínil světový pohár v roce 2009 pořádaný v Brně. O něm si můžete přečíst v článku SP v lezení na obtížnost v Brně 2009. O světový pohár se zajímala i Česká televize Dokument ČT o Svěťáku v Brně.
10:04 Podklady pro valnou hromadu můžete získat z  Buletinu ČHS č.64.
09:50 Zdeněk Hrubý přednáší zprávu o stavu ČHS za rok 2011. Jeho zprávu nyní můžete sledovat on-line v článku Valná hromada ČHS - live.
09:49 Hlasování o návrhu programu VH. Návrh byl schválen.
výkonný výbor
09:47 Josef Uherka shrnuje počet členů ČHS: 10 508, nyní je na valné hromadě zastoupeno 2 836 členů. Celkem je zastoupeno 66 oddílů a přítomno je 8 individuálně zaregistrovaných členů. Valná hromada je usnášeníschopná.
09:46 Michal Benda není přítomný, jako náhradní předseda návrhové komise byl zvolen Radek Lienerth.
09:44 Čekáme na zprávu mandátové komise.
09:43 Návrhová komise: Michal Benda, Jana Kubalová a Luděk Malinka.
09:43 Volební komise byla schválena v tomto složení: Robert Homolka, Karel Berndt, Miloslav Šramota.
09:43 Mandátová komise byla schválena v tomto složení: Josef Uherka, Vladimír Těšitel a  Jan Polák.
Karel Berndt
09:42 Navrhuje jako členy další členy výboru Zbyška Česenka a Jiřího Čermáka.
09:41 Jednání začíná jmenováním Petra Resche za předsedajícího valné hromady. Petr Resch přebírá slovo.
09:40 Zdeněk Hrubý uklidňuje delegáty a začíná valnou hromadu ČHS.
09:23 Před budovou ČSTV na pražském Strahově se začínají scházet delegáti. Valná hromada by měla začít podle programu v 9:30.
Před vchodem ČSTV

Lezec.cz   [úpravy] 10:21 24.03.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 VH mimo realitu09:34:39 25.03.2012
"Josef Uherka shrnuje počet členů ČHS: 10 508, nyní je na valné hromadě zastoupeno 2 836 členů." - neboli, na VH je zastoupeno necelých 27 procent. To je horší než účast ve všeobecných volbách. Je to důkaz toho, že většina "členstva" jsou jen formální plátci bez zájmu o organizaci, nebo něčeho jiného?
odpovědět 
 Re: VH mimo realitu10:27:51 25.03.2012
Myslim, ze to je opravdu nezajmem. K volbam taky nechodim ze stejneho duvodu. Proste si obcas zanadavam, jaky to jsou smejdi (politici, ne VH) a zivot jde dal.

Naopak me zaujala informace, ze se krome 68 oddilu zucatnilo i 8 individualnich clenu. To tam fakt byli osobne nebo jenom v zastoupeni? Co tam chteli?
jx zeroodpovědět 
  Re: VH mimo realitu11:04:35 25.03.2012
Třeba se chtěli potkat s ostatními, pokecat a tak...
Karel Kocourekodpovědět 
 Re: VH mimo realitu10:45:32 25.03.2012
Myslím si, že obecně je to ještě horší. Píše se tam "zastoupeno". Pokud tam už někdo tedy za nějaký oddíl nebo skupinu jel a udělal tak z vlastního zájmu nebo zájmu pár lidí, pravděpodobně dal podepsat plnou moc celému oddílu či lezeckému okolí. A to mu asi klidně podepsali i ti, které to nezajímá a jinak by se tím vůbec nenamáhali. Jinými slovy - viděl bych to na pár lidí, kterým se povedlo získat podpisy 2500 členů. Nevím, kolik je celkem oddílů, ani jaký je průměrný počet členů na oddíl, ale stačí jeden aktivní člen, který dá kamarádům něco podepsat, a hned máš o 40 lidí víc (vycházím z průměrného počtu cca 41 lidí na oddíl). Osobně bych to tedy viděl tak, že to zajímalo pár desítek lidí. A když si vezmu, že mezi ČHS a oddíly jsou často kamarádské vazby a současné vedení určitě mezi oddíly pár desítek kamarádů mít bude ... no nechci nic předjímat, on si to každý promyslí sám :-)
odpovědět 
  Re: VH mimo realitu16:46:38 25.03.2012
předjímat můžeš, ale když někomu vadí, jak se věci mají, tak
1) může kandidovat a mohl to změnit nebo aby bylo z koho vybírat
2) když už nekandiduje, tak může přijet a zůčastnit se VH... Buď dá konstruktivní podněty nebo se mu aspoň spousta věcí přímo vysvětlí

Psát na lezci, jaká je to fraška je sice pěkný, ale skutek utek...

Jinak předsedové oddílů zastupují svoje členy, pokud jim některý nedá vědět (a pak je tam nějaký lejstro), že má jiný názor a nechce za sebe nechat hlasovat...
Melmanodpovědět 
   Re: VH mimo realitu18:52:20 25.03.2012
Já jen reagoval na jx zero. Jak je to v ČHS a kdo je to za lidi, je mi šumák. Stejně jako celý ČHS :-)
odpovědět 
  Re: VH mimo realitu18:56:56 25.03.2012
Predstava, ze nekdo z vedeni CHS uplaci predsedy nekolika velkych oddilu je dost paranoidni i na me. :)

Me to naopak prijde v pohode. Proste jsem (lepe receno, kdybych byl) v nejakem oddile, ten ma nejakeho predsedu a kdyz chce po me podpis, tak se ho zeptam proc a pak mu to podepisu. Pokud s predsedou nesouhlasim, tak mu to bud nepodepisu nebo jdu do jineho oddilu.
jx zeroodpovědět 
 Re: VH mimo realitu23:28:08 25.03.2012
Může to být taky tím, že nejsou žádné průšvihy a spory a že všechno jede tak, že většina je spokojena a nechce nic měnit. 27% je docela dobrých, vloni se jen těsně řešila usnášeníschopnost. Když o něco jde, je vždycky účast vyšší.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: VH mimo realitu23:28:09 25.03.2012
Může to být taky tím, že nejsou žádné průšvihy a spory a že všechno jede tak, že většina je spokojena a nechce nic měnit. 27% je docela dobrých, vloni se jen těsně řešila usnášeníschopnost. Když o něco jde, je vždycky účast vyšší.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: VH mimo realitu23:39:17 25.03.2012
Žádné průšvihy a spory? A co ty rvačky závodníků o peníze, nechutná obviňování ze spolupráce se STB, ostouzení jednotlivců na webu atd., kterých byl nedávno plný Lezec? To asi bude trošku jinak.
No, já to taky neplatím :)
odpovědět 
   Re: VH mimo realitu09:27:59 26.03.2012
Takový už je život, lidi i horolezci se mezi sebou hádají. Jak vlastně víš, kdo z nich je členem ČHS a kdo není? Přečti si kdo někoho nejvíc pomlouvá, anonymové, nečleni a nemakačenkové. V ČHS je ale deset tisíc lidí který platí to co ty spotřebováváš a stovky lidí který na tebe makají. U mě je ve vykonané práci svaz čistej, pokrok je vidět a nad starým rozlitým mlíkem brečet je pozdě. Ale nějakej de....k co tady umí akorát vykřikovat a nic o svazu neví, to je fakt ubohost. O čem je lezení? O skalách a horách. Kdo se staral a stará o skály, od koho se lidi naučí lézt v horách?
Karelodpovědět 

 Volby alebo fraska15:30:42 25.03.2012
To je nejaka fraska. 1 kandidat na predsedu, 1 kandidat na 2. mistopredsedu...
odpovědět 
 Re: Volby alebo fraska21:02:43 25.03.2012
Proč jsi nekandidoval?
 martanodpovědět 
  Re: Volby alebo fraska10:23:19 26.03.2012
Nie som z Ciech, len ma to zaujalo. Ak to maju byt volby, tak nech su aspon 2 kandidati. Rovnaky nazor mam aj na James. Tieto zvazy su pozostatok komunizmu.
odpovědět 
   Re: Volby alebo fraska11:22:46 26.03.2012
Potíž je, když se víc než jeden kandidát nehlásí. Pokud by byl výběr ze několika kandidátů podmínkou, tak by se rovnou mohla zrušit značná část občanských sdružení.
Karel Kocourekodpovědět 
   Re: Volby alebo fraska12:20:41 26.03.2012
Pokud jsi cizinec, tak to chápu. Na druhou stranu stanovy nenařizují, že by kandidátů muselo být více a jak vidno, není tu nikdo, kdo by si myslel, že to osobně dovede dělat líp, než členové VV, kteří tam jsou.
 martanodpovědět 

 Konec ČHS18:32:15 25.03.2012
Já osobně jsem rád, že jsme z ČHS vystoupil. Pro mě pořád stejné tváře, žádná vize, a pořád jen handrkování o závodech, MG, a penězích pro vyvolené (tomu ano, tomu ne).
Neděkuji nechci, jsme rád, že to už neplatím. Ad výsledky VH: přesně tak, jen zoufalých 27% exaktně vypovídá o celé situaci.
odpovědět 
 Re: Konec ČHS20:58:46 25.03.2012
No doufám, že jsi taky přestal používat kruhy a nejty na skalách, když už máš takové nepřekonatelné obtíže. A porovnávat 27% a volbami je už úplně mimo mísu. Protože VH znamená celý den času a pro většinu lidí celodenní výlet, na rozdíl od voleb, které mají doma za humny.
odpovědět 
 Re: Konec ČHS22:01:23 25.03.2012
Takhle to vypadá na velmi omezený pohled na dění kolem ČHS a českého lezení:))) Zkus přečíst alespoň ročenku nebo výroční zprávu o činnosti a koukat při lezení kolem sebe;) Děje se toho mnohem více. Neznám Tě, ale bagatelizovat naše horolezectví na 4 problémy je "velmi omezené":))
martanodpovědět 
  Re: Konec ČHS09:14:53 26.03.2012
Poprosil bych všechny chytráky, kteří říkají ne ČHS aby přestali používat kruhy a lízt v oblastech CHKO, kde ČHS vybojovalo vyjímku pro všechny lezce. Stačí se podívat na stránky svazu najdeš tam kolik kam teče z omezeného rozpočtu svazu. Samozřejmě se každá skupina bude
Kubaodpovědět 
   Re: Konec ČHS10:27:35 26.03.2012
Dobra logika. A ty prestan chodit do Rakuska, vyzyvam Ta na to ako clen OeAV, ktoreho som clenom. Liezt chodim iba do Rakuska, aby ta neprudilo, ze nieco zneuzivam, mam to totiz najblizsie.
odpovědět 
    Re: Konec ČHS10:45:16 26.03.2012
Ha, ha, ha ... ty jsi taky logik ... a co jsi v Jamesu? :-D
adamodpovědět 
     Re: Konec ČHS11:36:57 26.03.2012
Nie som, lebo na Slovensku neleziem.
odpovědět 
      Re: Konec ČHS12:03:31 26.03.2012
V OEAV se zájmové skupiny o peníze z rozpočtu netahají?
odpovědět 
       Re: Konec ČHS09:57:20 28.03.2012
Ani já, ani mí rakouští kamarádi nevíme o tom, že by se tam odehrávaly podobné nechutnosti jako v ČHS. A nejsem si jistý, že je to nedostatkem informací ...
odpovědět 
   Re: Konec ČHS12:42:47 26.03.2012
Hele Kubo, do všech cest, který jsem dělal jsem dal kruhy, který jsem zaplatil já. A vyměňovat se budou tak za 40 let. Taky nikomu neříkám, že to nesmí lízt, protože to neplatil.
Co se týká vyjímky pro Ádr, tak vím 100%, že svaz "vybojoval" za poslední dvě vyjímky ztrátu nejméně dvou obvodů, kde se před tím v pohodě lezlo ( mohlo lézt ). A proč? Protože na CHKO Broumovsko jsou jednak šílený úředníci a jednak ČHS v tomto směru stojí za hovno.
Jiná CHKO jsou i pohodě, ale to jen na lidech.
Takže můj názor je, že ČHS je potřeba, protože vyměňovat jištění už v 80 letech nebudu. Ale jinak je úplně k ničemu, protože alespoň tady nazařídil nic, a jako člen ČSTV, který podpořilo celej ten průser se Sazkou, je spoluzodpovědný za to, že oddíly nemají peníze a v rozpočtu ČHS to chybí taky.
Tomášodpovědět 
    Re: Konec ČHS13:00:51 26.03.2012
Pořád nechápu, že si to oddíly z Teplic, horolezci z Teplic, prvovýstupci z Teplic a místní OVK nepohlídaly:) Byly zrovna v hospodě místo čtení správního řízení na obecní vývěsce? Nechat si do povolení napsat o dvě oblasti míň než tam bylo dvakrát za sebou je žalostný. Kdy vám ta jímka končí a už na tom makáte, nebo se na to znova vykvajznete co no??
návštěvník teplických skalodpovědět 
     Re: Konec ČHS14:44:30 26.03.2012
Ta debata na téma « jsem člen té a té organizace a tak mohu lézt cesty o které se tato organizace stará a je také udržuje « je podivná – jestli jsem text správně pochopil. Správně - jak jeden s diskutujících poznamenává, to by členové CAF – (francouzské horolezecké organizace) měli právo lézt v Chamonix a ostatní nepříslušníci, ne ? Každá legrace prostě něco stojí a místní organizace v jednotlivých lezeckých oblastech má s jistou údržbou a třeba i organizací nějakou práci. A bylo by směšné kdyby Plzeňáci nemohli lézt na Hrubici nebo v Labáku. Je potřeba mít stále před očima, že horolezectví, když tak paušálně nazvu i lezení po skalách, je aktivita, která nebyla nikdy vázána na místo, příslušnost k nějaké skupině, národnosti a třeba i pohlaví. Vysvětlit třeba Francouzům, kteří, ať už z jakého důvodu, nejsou v žadné organizaci zapojeni, že nemohou bez bumážky přijít na Hrubici nebo do Prachova, navázat se na lano a vylézt si nějakou skálu, je vžycky pro mne velmi obtížné. Ono totiž v Chamonix, nebo ve Fontainebleau nikoho nenapadne kontrolovat jestli ten, který vytáhnul z ruksaku lano, je organizován v nějakém horolezeckém oddílu nebo ne.
Michael Beranekodpovědět 
      Re: Konec ČHS15:28:57 26.03.2012
Naprostý souhlas. A další věc, která mě na ČHS vytáčí, je ta, že si do výjimky prosazují, že prvovýstup může dělat pouze člen ČHS. Tak na to říkám: nasrat soudruzi!
Tomášodpovědět 
       Re: Konec ČHS15:51:45 26.03.2012
Máš na mysli nějakou konkrétní vyjímku? U tak nevychované smečky jako jsou horolezci bych předpokládal, že svaz bude nějakou zárukou dodržování jakýs dohodnutých pravidel, čili jestli je nějaká dohoda, nedivím se že je takhle ostrá. Nevím jaké zákony mají francouzi, ale v Čechách se zkrátka jinak než bez vyjímky mnohde lézti nedá. Nejsme jediná země, kde se při lezení předpokládá členství v nějakém spolku, určitě to víte, když cestujete po světě:)
odpovědět 
        Re: Konec ČHS16:22:48 26.03.2012
Konkrétně je to ve výjimce pro lezení v NPR Teplicko-adršpašské skály.
To, že se může lézt jen s výjimkou v NPR chápu, protože je to výjimka ze zákona, který lezení v NPR zakazuje.
Dělání prvovýstupů pouze pro členy ČHS je diskriminace, protože u nás nemusíš být členem žádného občanského ani jiného sdružení, abys mohl lézt.Nepotřebuješ žádný "řidičák" na lezení. Naopak taky zákon říká, že ti nesmí být na újmu, jestli jsi nebo nejsi členem nějakého občanského sdružení. A to samý je s lezení jako takovým. Už je znám případ, že by snad byl někdo v zahraničí kontrolovaný jestli je členem nějakého spolku z důvodu, že leze na skálu, kde je to povoleno???
Tomášodpovědět 
         Re: Konec ČHS16:50:43 26.03.2012
Víš Tome, ono to může mít původ i v orgánech OP, které si to daly jako podmínku, stejně tak, jako když někde povolují výjimky jen pro členy svazu a jim spřátelených. Za současného právního stavu u nás se s tím dá těžko něco víc dělat, záleží to na osvícenosti pracovníků příslušných správ CHKO či NP, ale ti mají alespoň nějaké právní povědomí a ví co si mohou dovolit, to úředníci na úřadech jsou jiné kafe a tam to bývá mnohdy horší. Nic ti ovšem nebrání si vyjednat výjimku sám pro sebe, máš možnost stejně jako ostatní lidé, před zákonem jsme si všichni rovni. Věz, že naší snahou je vyjednávat výjimky pro všechny bez rozdílu příslušnosti. A ještě k tomu materiálu, kdybych to bral jako ty, tak si v našich oblastech moc nezalezeš. Nepoužívání jištění je myšleno na ty různé vyžírky a vychcánky, kteří akorák remcají, nepřispívají, ještě se tím chlubí a využívají peněz a práce jiných, což je svým způsobem řadí na úroveň "nepřizpůsobivých občanů". Vše je to o myšlení každého člověka a jeho hodnotovém systému. A pro rejpaly - já si klidně jako člen vídeňské sekce OEaV zalezu i v Rakousku:-).
Vlkodpovědět 
          Re: Konec ČHS18:06:22 26.03.2012
Ty jsi ten předseda CVK?
Tomášodpovědět 
           Re: Konec ČHS19:16:20 26.03.2012
Byl a snad ještě je. A buď rád.
Willhemodpovědět 
           Re: Konec ČHS20:03:21 26.03.2012
Anejsi nahodou ty te ... Tomas?
Mozna si prvne o lidech neco zjisti nez je zacne oslovovat ve stylu hej pockej.
Nemusis s kazdym plne souhlasit, ale minimalne by jsi mohl respektovat praci, ktera za lidmi zustava a za Vlkem je ji myslim opravdu hodne.
Radek
zobanodpovědět 
            Re: Konec ČHS23:33:02 26.03.2012
Trochu hysterickej Radek, ne? Slušně jsem se zeptal, jestli se pod podpisem Vlk "skrývá" Wolf.
Tomášodpovědět 
           Re: Konec ČHS20:12:00 26.03.2012
Tome, řekl bych, že nějaký ten pátek ano.
Vlkodpovědět 
            Re: Konec ČHS23:49:17 26.03.2012
Takže "ruku na srdce" předsedo, zalov ve svědomí. Poslední dvě výjimky v Ádru jste zažádali "pouze" písemně, někdy dokonce se značným zpožděním a to bylo taky všechno. Nikdo z ČHS s CHKOB nejednal. O ničem. Úředníci samozřejmě opsali předchozí výjimky a utáhli šrouby, respektive vypustily některé obvody. A to , že jste to nikdo ani nečetl, si troufám tvrdit, protože jste se proti tomu nikdo ani písmenem neohradil, do dneška to ani netušíte.
A jestli si nějaký úředník dává nezákonné podmínky, tak já je musím podle tebe trpět? Není teda svaz náhodou od toho, aby řekl ve správním řízení, že to takto nejde. V tomto právní možnosti jsou, jen by to chtělo se aktivně zůčastňovat správního řízení.
Jo, a pokud budu žádat o výjimku, tak určitě ne jen pro sebe. To v podstatě ani nejde, protože výjimka se uděluje na základě nějakého veřejného zájmu. To znamená, ne pro jednotlivce, ale pro skupinu lidí. Takže tato argumentace mně zrovna od člověka, který by o tom měl něco vědět vůbec nepřesvědčila.
Tomášodpovědět 
             Re: Konec ČHS06:37:56 27.03.2012
Hele Tomáši oslov předsedu OVK Adršpach Jirku Škopa (mail.na SO ČHS) a on ti vysvětlí,jak vyjednával výjimku pro Ádr a kolik času obětoval na jednání s CHKO.Psát, že byla výjimka vyjednána písemně není prostě pravda.A věř, že vyjednat výjimku pro Ádr a další oblasti není jednoduché co vím od Jirky, ale více zjistíš komunikaci s Jirkou.
Jeník Pletichaodpovědět 
              Re: Konec ČHS08:07:42 27.03.2012
Co znamená jednat s CHKOB vím líp, než kdokoliv z Vás. Jak probíhalo správní řízení vím taky, protože jsem jako další žadatel mohl nahlédnout do spisu.( A žádal jsem pro všechny a i o ztracené obvody ). Nejsem totiž ten co o tom jen mluví, ale taky se snaží něco udělat. Takže vím, jak a kdy bylo zažádáno, jak probíhalo řízení a taky jak to dopadlo.
Tomášodpovědět 
               Re: Konec ČHS08:13:52 27.03.2012
Pohodě Tome jen jsem chtěl, aby si komunikoval s Jirkou a dostal potřebné informace nic více.
Jeník Pletichaodpovědět 
               Re: Konec ČHS09:14:23 28.03.2012
No to je přece jasné, že víš ÚPLNĚ VŠECHNO líp než kdokoli z nás. Nezdržuj se tady na fóru, zeměkoule potřebuje záchranu a geniálních jedinců je málo, musíš bejt rychlejší než MUDr Chocholoušek :-) A pro ostatní: nebuďte naivní, snad si nemyslíte, že byste mohli něco vysvětlit tomu, kdo ví všechno nejlíp, ten přece nepotřebuje poslouchat ničí argumenty ;-)
odpovědět 
             Re: Konec ČHS09:38:49 27.03.2012
Tomáši, to co píšeš o jednání o povolení lezení v Ádru, není pravda. Se Správou CHKO jsme osobně jednali a jednání nebyla jednoduchá, mj. i proto, že se proti horolezcům postavili místní ornitologové. Informovat se můžeš u předsedy OVK Broumovsko Jirky Škopa, který se zúčastnil oficiálního jednání v rámci správního řízení a se správou CHKO průběžně komunikuje. Veškerých oficiálnílch jednání týkajících se skalních oblastí v CHKO Broumovsko jsem se zúčastnila a vím, že za dané situace nebylo možné vyjednat lepší podmínky.
B. Valentová, ČHSodpovědět 
        Re: Konec ČHS20:48:23 26.03.2012
Ahoj anonyme, můžeš mi napsat ve kterých zemích je potřeba být členem spolku, jak Ty to nazýváš, aby ses mohl pod skálou navázat na lano - pochopitelne s vyjímkou států bývalého Sovětského svazu?
Michael Beranekodpovědět 

 Průběh a výsledky volební VH22:37:49 26.03.2012
Tak si říkám, cože mi to připomíná???
JiBodpovědět 
 Re: Průběh a výsledky volební VH11:23:11 28.03.2012
A kandidoval jsi? Udelal jsi neco konkretne pro napravu za posledni rok? Nebo jen kecas po netu? Predem dik za odpoved.
ViSodpovědět 
  Re: Průběh a výsledky volební VH16:20:22 28.03.2012
S kandidaturou byl problém o kterém jsem psal v diskuzi dříve. Pokud by ses dostal do VV, tak proti trojce Hrubý, Bloudek, Resch toho příliš neprosadíš. Musel by kandidovat komplet celý nový tým.
petrodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179400)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.