LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vystřízlivim a nelezu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141540 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Venkovní lezecká stěna ZŠ Habrmanova - Česká Třebová
HoSPORT - Staré Hodějovice
Hala TSC - Turnov

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
HUDYsport - Hradec Králové
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hřbitov

  Uplynnulo pár měsíců, co jsem na stránkách "Lezce" rozvlnil hladinu stojatých vod mládežnického lezení svým článkem "Profesionalizmus".Jsem přesvědčen, že jsem udělal správně,protože nevím, proč by nemohla nejširší lezecká veřejnost vědět i o nešvarech, které se dějí v našem sportu.Samozřejmě vím, že jen kritizovat nestačí, a tak jsem navrhl nějaké řešení.Jedním "znalcem" ČHS mi bylo naznačeno, že pláču na špatném hrobě.
    Vydal jsem se tedy naznačenou cestou, a to seznámit s celou problematikou zástupce všech oddílů na valné hromadě a předložit i svůj návrh řešení.
    Celou věc jsem si pečlivě připravil tak, abych v co nejkratším čase seznámil posluchače s problémem i svým návrhem.Počítal jsem cca s 15 minutami, které mi postačí na přednesení mých připomínek.Podle jednacího řádu valné hromady článku 6.,délka diskusního příspěvku je stanovena na max.5minut,pokud diskusní příspěvek bude přesahovat určenou dobu, je diskutující povinen upozornit předem pracovní předsednictvo.Učinil jsem tak, a upozornil jsem Jirku Nováka,předsedu ČHS, na tuto věc.
    To co se potom stalo,mi nepřipadalo,že pláču opět na špatném hrobě, ale, že jsem snad i na jiném hřbitově.Nejenom, že mne neustále přerušoval Slávek Vomáčko svými výkřiky, ale přesně po pětí minutách mne přerušili a odebrali mi mikrofon a sdělili mi, že můj čas vypršel.Na mou poznámku,že jsem dle jednacího řádu na delší příspěvek upozornil, mi J.Novák odpověděl, že je to sice pravda, ale můj příspěvek sem nepatří.J.Novák podpořen výkřiky Slávka Vomáčky, že jsem známý prudič, mi zakázali dále pokračovat v mém příspěvku.
    Po té se mi ještě podařilo zúčastněné upozornit na porušení jednacího řádu a z valné hromady jsem odešel.(dost zhnusen a s velkými pochybami o demokratičnosti této organizace, v které přestávají platit základní ustanovení a jedinec či dva rozhodnou o tom, který příspěvek je a který není vhodný pro uši posluchačů)
      Toto jednání považuji za nanejvýš sprosté vůči mé osobě a budu požadovat od vedení ČHS omluvu.
    To, že Slávek Vomáčko mával přítomným nad jejimi hlavami vítězným pohárem Tomáše Mrázka,
nemůže přeci zastínit nedostatky ve sportovní komisi, které jsou potřeba řešit.

                Libor Hroza(dle odpůrců REBEL)

Libor Hroza   [úpravy] 15:59 03.03.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Demokracie
Demokracie, ta nam byla vzdy vlastni, tu my mame primo pod kuzi.
Zapsal: JirkaS, 08:45:05 04.03.2002
 VH měla ale pravdu
No opravdu asi pláčeš na špatném hřbitově. Kdybysis přečetl stanovy, kterými se tak oháníš, tak bys podle paragrafu 19 zjistil, že tvůj příspěvek nepatří do okruhů, které přísluší VH. Pravda sice je, že VH mohla Tvůj příspěvek aspoň vyslechnout, ale ptám se, koho to vlastně zajímalo???????
Lidé přijeli z celé republiky a málo kdo byl asi zvědavej na tvůj pláč nad takovou ptákovinou. Možná máš v něčem pravdu, ale na VH to opravdu nepatří. A ještě ten způsob vystupování....
Za to bych se JÁ osobně dost styděl, a ne že ještě budu požadovat omluvu...
Dost ostuda.
Zapsal: lezec A., 08:50:15 04.03.2002
 Jaká VH
Nejsem bohužel zběhlej v pravidlech zasedání VH, ale nemám dojem, že problematika tam nepatří. Nakonec proč ne? Týká se to všech zůčastněných a každopádně by ji mohli alespoň vyslechnout. Znám jenom názor jedné strany a tak těžko soudit, ale z téhle perspektivy to vypadá zoufale.
Zapsal: Ondra, 10:02:05 04.03.2002
 Hřbitov z druhé strany(od kostela)
Myslím, že pro diskusi na má Libor prostor na foru ČHS a projednával by problematiku přímo související s chodem svazu. Libor to pinká na několik stran, ale tu pravou neosloví. Jak to bylo na valné hromadě vědí asi nejlépe zúčastnění. Podle jednacího řádu neprojednával Libor problémy týkající se chodu svazu jako celku, ale projednával záležitost, které se týkájí pouze chodu komise. Že mě osobně napadl ze lži, zato bych mohl chtít omluvu od něj. Libor má jednu nevýhodu nedokáže naslouchat druhým. Problémy byly, jsou a budou je nutno je řešit, ale ne řevem, napadáním.
Klid v duši a dobrej climb!
Slávek Vomáčko
Zapsal: Slávek Vomáčko, 13:17:58 04.03.2002
 Chtělo by to kremaci
Nestačím valit bulvy, jeden kydá bordel na druhýho, až je z toho pěknej bordel. Asi by to místo hrobu chtělo kremaci a místo emocionálních výlevů na netu vzít rozum do hrsti a v klidu si sednout a problémy probrat. Žádného z pánů osobně neznám a neznám ani pozadí celého problému, nicméně je zřejmé, že mezi nimi vázne komunikace. Rád bych Vám proto pánové doporučil, abyste si problém probrali spolu v klida. Nejde přitom o to, co kdo řekne, ale o to, co ten druhý uslyší a potom nám dejte vědět společným článkem. Určitě nebudu jediný, kdo si ho s chutí přečte.
Hore zdar Berny.
Zapsal: Berny, 14:29:21 04.03.2002
 Chtělo by to kremaci
Nestačím valit bulvy, jeden kydá bordel na druhýho, až je z toho pěknej bordel. Asi by to místo hrobu chtělo kremaci a místo emocionálních výlevů na netu vzít rozum do hrsti a v klidu si sednout a problémy probrat. Žádného z pánů osobně neznám a neznám ani pozadí celého problému, nicméně je zřejmé, že mezi nimi vázne komunikace. Rád bych Vám proto pánové doporučil, abyste si problém probrali spolu v klida. Nejde přitom o to, co kdo řekne, ale o to, co ten druhý uslyší a potom nám dejte vědět společným článkem. Určitě nebudu jediný, kdo si ho s chutí přečte.
Hore zdar Berny.
Zapsal: Berny, 14:29:49 04.03.2002
 Cervene satky
Myslim, ze VH by mela svym clenum nasadit cervene satky, na rukavy nasit sovicky s brylemi a jednohlasne vzdy odsouhlasit vse co predseda navrhne, jina cesta neni. Ale ted vazne, vzdy kdyz na jakekoliv schuzi sedi vice lidi, kteri si navzajem notuji, jeden nema nadeji je presvedcit o nicem. Myslim, ale ze pohar TM tam take nemel co delat (nebo se to snad take tyka chodu CHS?!). Svoboda projevu predevsim, umeni je nekoho alespon v klidu vyslechnout, ne utnout po stanovenem casovem prostoru. Myslim, ze neni treba hledat pochybeni, ale kazdy by se mel v tomto zodpovidat vlastnimu svedomi, ze je to tak z pohledu selskeho rozumu spravne. Kazdy organizovana cinnost se vzdy bude potykat s takovymi problemy, ale ze by "mladik" Slavek notoval s kmety?! No uvidime, co prinese dalsi vyvoj zavodni cinnosti ve sportovnim lezeni at mladeze ci senioru?! Kotli zdar.
P.S. Chtelo by to mladou krev a vitr do plachet, ne se odrazet od 60. tych let....
Zapsal: Emkáčko, 17:35:55 04.03.2002
 S trochou do mlýna
Z předchozích příspěvků na mě dýchl nepříjemně neodbytný a silný závan byrokracie,kdy když získáš potvrzení na jedno lejstro tak si to stávající potvrzení musíš nechat ještě potvrdit jinde a ..................,protože nikdo zřejmě nemůže(možná nechce)vzít na sebe tu povinost a zodpovědnost a opět tu máme mezi lezci oblíbenou hru zvanou ping-pong,zvlášť když míček je zřejmě tak horkej,že by mohl někoho nepěkně popalit.Na druhou stranu mi ale nejde do hlavy,že Libora neustále tak pálí a nedá mu spát TO mládežnické lezení.Řekl bych,že on to pro sebe a své osobní prosazení už nedělá...!Že by tedy posel z lidu který chce zachránit a sám statečně bojovat proti všem nebezpečným vlivům útočícím na jeho oblíbený sport?Proč stále někde usiluje o zásadní změny pravidel,když už mu bylo několikrát naznačeno,že je to irelevantní a stejně o to nikdo nestojí?Proč se stále vrhá hlavou proti zdi a neužívá si lezetí s těmi se kterými je mu dobře?Věřim,že ne vše je v pořádku,ale zásadní změny určitě nepřijdou dokud bude Mráza na špici a všichni z toho budeme mít hřejivej až pálivej pocit satisfakce na hrudi!

Zapsal: Fido, 22:46:26 04.03.2002
 OMLUVA

Nevím, zda jsem prezentoval svůj příspěvek bulvárním a nekonstruktivním způsobem do doby, než jsem byl přerušen.Nevím, z čeho bylo patrné, že nejsem spokojen s prací komise mládeže a chci ji co nejvíce zpochybnit, když hned na začátku svého projevu jsem jednoznačně podpořil zvolení nového předsedy komise mládeže.Navrhl jsem také zcela konkrétní návrh,a to, aby jeho funkce byla postavena na roveň ostatním členům výkonného výboru a nebyl pod komisí sportovní, zastoupenou Slávkem Vomáčkou.
Zda jsem plýtval časem cca 120 lidí a podle paragrafu 19 můj příspěvek nepatřil do okruhu, které přísluší VH,nevím, ale stejně tak se mohu zeptat, zda diskuze na téma zda se může, či nemůže pozinkovat pískovcový kruh patří na VH?
Prý jsem se svými problémy neoslovil tu správnou stranu!Opět nevím.Jelikož jsem už nespočetněkrát upozornil Slávka Vomáčku na určité nedostatky, vždy mi byla přislíbena náprava, ale vždy zůstalo jen u slibu!
Jestliže jsem napadl Slávka Vomáčku ze lži,tak to bylo z tohoto důvodu.Na VH prohlásil, že výkon našich rychlolezců je na tak špatné úrovni,že nemá cenu je vůbec podporovat a mrhat tak penězi.Jako důkaz pravdy zveřejnil,že Petr Solanský ml. to na svěťáku zkusil a byl mezi posledními!Ptám se tedy,jak to, že Petr Solanský reprezentoval českou rychlolezeckou špičku,když se přitom nezúčastnil ani jediného nominačního závodu na rychlost.A ptám se ještě jednou, zda Slávek ví, jaké bylo nejúspěšnější umístění našich juniorek na loňském MSJ?Jen tak na okraj, bylo to 7. místo Elišky Karešové v lezení na rychlost. V lezení na obtížnost to bylo až místo 13.
Jestliže to nebyla lež, či cílená manipulace, tak se skutečně upřímě omlouvám.Ale ptám se, co to tedy bylo?
K mému způsobu vystupování?Ano, omlouvám se všem kterých se dotknul projev a mrzí mne, že jsem se takto choval, ale musím podotknout,že to bylo až po té, co mne přerušili,že mi došel čas. A Slávek mi řekl, že jsem známý prudič.
Nevím, zda jsem byl naštvaný právem, ale cítil jsem to tak!Proč? Protože,kdyby mne nechali domluvit, uslyšeli by zcela konkrétní otázky,které jsem chtěl navrhnout k projednání.Jsem přesvědčen,že všichni přítomní by jim rozumněli a mohli by je projednat a popřípadě o nich hlasovat!
Proto si je dovolím položit nyní a ať čtenáři posoudí sami, zda patřily na VH, či ne.
NÁVRH
-post předsedy komise mládeže pozvednout na roveň ostatních členů výkonného výboru!!!(např.stejnou jako předsedy sportovní komise)ANO-NE
-povinnost juniorů(u nás jsou za juniory považováni již třináctiletí???)účastnit se závodů dospělých pokud chtějí být nominováni na EPJ.ANO-NE
-vytvořit co možná nejobjektivnější pravidla nominací(teď mám na mysli dospěláky,v komisi mládeže se již tvoří)nebo nechat stávající stav, kdy Slávek má v podstatě neomezenou rozhodovací moc.VYTVOŘIT NOVÁ - PONECHAT STÁVAJÍCÍ (pozn.zde by někteří,při vytvoření objektivnějších, přišli o ten krásný pocit moci rozhodovat!!!)
-umožnit start na EP, SP, MS za peníze závodníka? ANO - NE (pozn.loni nebyl některým závodnikům umožněn start ani za své- prý by svým výkonem dělali ostudu, přitom, ale vesele jezdili někteří nominovaní a v podstatě vozili jen poslední, či předposlední místa)
Myslím si,že tyto otázky jsou uvedeny v tak obecné rovině,že by se k nim mohli delegáti VH zcela fundovaně vyjádřit.Teď to můžete udělat alespoň Vy, kteří jste se dočetli až sem.Jsou to totiž problémy, které sportovní komise řeší již přes rok a stále žádný výsledek.Možná,že je to z důvodu, aby to některým nesvazovalo ruce.
Myslel jsem si,že delegáti budou nestranní a nějak rozhodnou.To, že rozhodli ti, kteří mi vzali slovo, mne vedlo k takové reakci, jakou jsem měl.Ale ještě jednou upozorňuji, že až do mého přerušení, jsem nikoho nenapadl, ani nikomu nenadával!!!Proto se všem OMLOUVÁM, pokud se jich to dotklo.Bohužel, nejsem diplomat, ale jen horolezec a cesty přímo k vrcholu se mi zdály vždy víc fér než nějakými kličkami.Většinou jsou , ale taky pořádně těžší!

Libor Hroza REBEL
Zapsal: Libor Hroza, 23:36:24 04.03.2002
 Tak dost
Libor nesleduje ani co se právě odehrává.
K bodu prvnímu - na valné hromadě proběhla změna stanov (to už tam Libor nebyl), která umožňuje obsadit VV dle osob a ne jako přímo určené vedoucí komisí. Členství ve VV problémy neřeší!
Bod druhý a třetí - nominace se upravují, vyřešit nominace zas není (u nás) takový problém. Nikdy se nestalo(v době co jsem u toho)aby doma seděl lepší závodník než který jel na SP.
bod čtvrtý - v dospělácké kategorii je možné startovat na závodech světové úrovně, jestliže nejsou obsazeny místa určena pro ČR.(rok 00 Radim Nosek atd.)
Jestliže je na závodech SP nadějný junior a soutěží v jedné disciplíně, nevidím důvod, proč by nemohl vyzkoušet rychlost nebo bouldering.
Slávek Vomáčko
Zapsal: , 09:13:22 05.03.2002
 Správně, tak dost

Díky Slávku za reakci.

K prvnímu bodu jen tolik,že máš pravdu.K druhému bodu jsi jen opět řekl svou dokola omílanou písničku.Tak se opět ptám.Proč se tak urputně bráníš objektivnějším pravidlům?K možnosti startovat za své - dodnes je tvůj podpis ze dne 11. 5. 2001 na nominačních kritériích pro juniory, u kterých to již tak jednoznačné není!Také zdravý rozum zůstává stát nad tím, že jsi také svým jménem podepsal povinnost startovat juniorů na závodech dospělých, pokud se chtějí zúčastnit EPJ.(od 13 let)
K poslednímu bodu - také nevidím, proč by nemohl startovat, ale nemohu to pak přeci prezentovat jako úroveň české rychlolezecké špičky.Petr si také na SP vyzkoušel bouldr, kde také propadl. Takže by to mělo znamenat, že naši bouldristi jsou na tom všichni tak špatně jako Petr?(pozn.Petr se do té doby také nezúčastnil ani jednoho bouldrového závodu u nás).
Doufám,že se k nějakému řešení dobereme na VK pod dohledem nestranných lidí.


REBEL
Zapsal: Libor hroza, 09:53:27 05.03.2002
 K navrzenym bodum
Nazdar Libore,
skoda, ze jsi ty navrhy takhle strucne ve 4 bodech neprezentoval hned, bylo by jasne, o co v Tvem prispevku slo. U takhle komplikovane veci by bylo nejjistejsi body sepsat a pridat je k prispevku pisemne, protoze tak mas jistotu, ze neco nezustane nezachycene.
Pozn.k zinkovanym kruhum a poharu: ten prispevek byl kratky, jasny, spolehlive pod 5 minut a byl dotazem k predkladane zprave vrcholove komise.
Tvuj prispevek jsem po 5 minutach prerusil, protoze opravdu nebylo jasne, kam vlastne smeruje a co je jeho cilem.
Ale hlavne k rozhodovani VH: rozhodovat by se melo pokud mozno na te urovni, kde je k dispozici dostatek informaci. Takze VH rozhodovala hlavne o zmenach stanov, prispevcich atd.., coz jsou veci, ktere se bezprostredne dotknou vsech clenu.
Z Tvych navrhu se vsech tyka pouze pozadavek mit za mladez rovnopravneho clena VV. To by ale narusovalo vyvazenost VV, protoze napr. metodika, bezpecnost a lekari maji taky dohromady jednoho clena VV, takze proc by sportovci meli mit dva cleny VV a mit vetsi vahu nez uvedene 3 komise?
A ostatni navrhy? Kolik lidi na VH ma dostatecny prehled o vhodnych kriteriich a podminkach pro mladeznicke zavodniky? Tady si myslim, ze by demokracie byla spis na skodu, protoze bychom v dobre vuli mohli schvalit pekny nesmysl. Tyhle problemy se musi resit mezi lidmi, kteri se zavodeni venuji, presne vedi o cem je rec a dokazou posoudit vsechna pro a proti. Pokud chces prosadit zmenu, ktera Ti pripada rozumna, mel bys pro ni byt schopen ziskat podporu dalsich lidi kolem zavodeni. Zmena predsedy mladeznicke komise je vysledkem presne takoveto dohody a stejne je mozne dohodnout i dalsi upravy. Dalsi moznost je na pristi VH ktera bude volebni a muzes tam navrhnout clena VV za sportovni komise, ktery zrealizuje Tebou navrzene zmeny.
Jinak si myslim, ze i rebelovani je potreba, abychom nebyli prilis spokojeni s tim co mame...
Zdravi HoBl
Zapsal: Jan Bloudek, 11:42:37 05.03.2002
 Jak to vidím já
Když to Libor rozvířil, tak se taky přidám.
Měl jsem při celém incidentu trochu špatné svědomí, protože jsem to byl JÁ, kdo před časem tady Liborovi napsal, že je třeba věci prosadit a nejlepším místem je VH.

Bohužel mu nemohu dát za pravdu, ani se ho zastat.

Pokud se pamatuji, tak jádrem Tvého tehdejšího příspěvku zde byla nepokojenost s šéfem komise Petrem Solanským.
A to si umím představit: Vystoupení během něhož řekneš několik konkrétních výtek vůči konkrétnímu předsedovi a navrhneš protikandidáta.
Nebo SROZUMITELNĚ vzneseš nějaké systémové námitky vůči činnosti komise a požádáš o vysvětlení.

Můj osobní dojem z Tvého vystoupení:
Během prvních dvou minut Tvého vystoupení jsem se ztratil a přestal Tě poslouchat. Nevím, jestli jsi měl na konci nějaké shrnutí o kterém by se třeba mělo hlasovat, ale zdržel bych se, protože jsem vůbec nechápal, která bije.

A co jsem tak slyšel z ohlasů okolosedících, tak na tom byli podobně. Nehledě na to, že pro většinu delegátů je překližkové lezení na okraji zájmu.

Příspěvkem Emkáčka se cítím být osobně uražen. Letošní VH hodnotím jako velmi zdařilou, podařilo se učinit několik průlomových rozhodnutí a neutopili jsme se v blbostech.
A jestli máš dojem, že by to chtělo mladou krev, tak se přičiň. Jsi-li vůbec členem ČHS, tak se ptám:
Jakou mladou krev jste za Váš oddíl vyslali na VH?
Jakou mladou krev jste navrhli na loňskou volební VH jako protikandidáta do VV? Odpovím sám: Nikdo žádnou.
Jakou mladou krev navrhnete na příští volební VH?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 11:43:20 05.03.2002
 K navrzenym bodum
Nazdar Libore,
skoda, ze jsi ty navrhy takhle strucne ve 4 bodech neprezentoval hned, bylo by jasne, o co v Tvem prispevku slo. U takhle komplikovane veci by bylo nejjistejsi body sepsat a pridat je k prispevku pisemne, protoze tak mas jistotu, ze neco nezustane nezachycene.
Pozn.k zinkovanym kruhum a poharu: ten prispevek byl kratky, jasny, spolehlive pod 5 minut a byl dotazem k predkladane zprave vrcholove komise.
Tvuj prispevek jsem po 5 minutach prerusil, protoze opravdu nebylo jasne, kam vlastne smeruje a co je jeho cilem.
Ale hlavne k rozhodovani VH: rozhodovat by se melo pokud mozno na te urovni, kde je k dispozici dostatek informaci. Takze VH rozhodovala hlavne o zmenach stanov, prispevcich atd.., coz jsou veci, ktere se bezprostredne dotknou vsech clenu.
Z Tvych navrhu se vsech tyka pouze pozadavek mit za mladez rovnopravneho clena VV. To by ale narusovalo vyvazenost VV, protoze napr. metodika, bezpecnost a lekari maji taky dohromady jednoho clena VV, takze proc by sportovci meli mit dva cleny VV a mit vetsi vahu nez uvedene 3 komise?
A ostatni navrhy? Kolik lidi na VH ma dostatecny prehled o vhodnych kriteriich a podminkach pro mladeznicke zavodniky? Tady si myslim, ze by demokracie byla spis na skodu, protoze bychom v dobre vuli mohli schvalit pekny nesmysl. Tyhle problemy se musi resit mezi lidmi, kteri se zavodeni venuji, presne vedi o cem je rec a dokazou posoudit vsechna pro a proti. Pokud chces prosadit zmenu, ktera Ti pripada rozumna, mel bys pro ni byt schopen ziskat podporu dalsich lidi kolem zavodeni. Zmena predsedy mladeznicke komise je vysledkem presne takoveto dohody a stejne je mozne dohodnout i dalsi upravy. Dalsi moznost je na pristi VH ktera bude volebni a muzes tam navrhnout clena VV za sportovni komise, ktery zrealizuje Tebou navrzene zmeny.
Jinak si myslim, ze i rebelovani je potreba, abychom nebyli prilis spokojeni s tim co mame...
Zdravi HoBl
Zapsal: Jan Bloudek, 14:31:34 05.03.2002
 Máte pravdu!

Máte pravdu,podle reakcí vidím,že můj úvod mohl a asi působil chaoticky.Ale jak jste si mohli všimnout, nesl jsem si s sebou plno podkladů,ale jak už se to v životě stává ten s mým příspěvkem jsem nechal v autě a zjistil jsem to příliš pozdě. Nezbylo mi nic jiného než se pokusit improvizovat a lidi do problematiky uvést.Teď vidím,že se mi to ani trochu nepovedlo.
Nic to ale nemění na tom,že jsi mne,Honzo, neměl právo zastavit.Upozorňuji znova, že do doby než jsem byl zastaven, jsem nikoho nenapadl,neosočoval a jsem přesvědčen,že ani jiným způsobem jsem nezavdal příčinu k zastavení mého projevu.Ano, nesystematičnost se mu dala vytknout.Jistě sis ale všimnul, těsně než jsi mne přerušil,že jsem ze svých složek chtěl vytáhnuot své podklady, na kterých jsem měl sice jen v bodech,ale jasně napsané návrhy, které bych jen přečetl.Jsem přesvědčen,že bych vše tímto udělal srozumitelnějším.A lidi by to jistě zaujalo.Tvé přerušení bylo na základě tvé neinformovanosti Jirkou Novákem,který věděl,že jsem požádal o delší čas!
Pak mne Slávek nazval prudičem a vzniklo něco, za co se omlouvám.
To,že jsem chtěl, aby se k daným návrhum vyjádřila VH pochopíš až se tyto problémy budou projednávat na VV.Totiž každé z řešení v mých návrzích je přijatelné a záleží jen na citu lidí, kterým směrem ve sportovním lezení půjdem, proto jsem volil VH. Protože jsem přesvědčen, že ve sportovních komisích je nyní situace, která by se dala přirovnat k parlamentu ČR,kdy si poslanci mají odhlasovat sami pro sebe mzdy,sami si mají na sebe navrhnout postihy, když něco provedou.Jistě mi dáš, Honzo, za pravdu, že i v jejich rozhodnutí nebude něco v pořádku.
S čím ale kategoricky nemohu souhlasit je to,že jsi mne přerušil.Kdybys byl řádně informován od Jirky Nováka o délce mého příspěvku, nechal bys mne mluvit dál!O tom jsem přesvědčen!Takto jsem musel skutečně vypadat nesrozumitelně a vy jste mi nedali šanci to napravit.
Ruku na srdce, jistě jsi na schůzích svazu vyslechl spoustu projevů, které délkou i obsahem byly zoufalé.Já také, ale nikdy jsem si nedovolil autora zastavit,připadalo by mi to sprosté vůči němu i jeho snažení, i kdyby nikam nevedlo!
Proto budu trvat na omluvě, poněvadž jsem přesvědčen,že špatná informovanost mezi Tebou a Jirkou Novákem byla prvotním problémem, který rozjel věci následující.Za ty se ještě jednou omlouvám.

REBEL
Zapsal: Libor Hroza, 16:24:32 05.03.2002
 
Co je to VH a VV?
Zapsal: , 16:26:13 05.03.2002
 Re: Anonym
VH = Valná hromada
VV = Výkonný výbor
Oboje ČHS = Český horolezecký svaz

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 17:18:36 05.03.2002
 
Chachacha chacháááá...??!?!
Zapsal: , 17:41:06 05.03.2002
 Re: Melloun
Melloun na hrad!!!
Zapsal: k.k., 22:12:57 05.03.2002
 Rizeni diskuse
Nazdar Libore,
pises: "Ruku na srdce, jistě jsi na schůzích svazu vyslechl spoustu projevů, které délkou i obsahem byly zoufalé.Já také, ale nikdy jsem si nedovolil autora zastavit,připadalo by mi to sprosté vůči němu i jeho snažení, i kdyby nikam nevedlo!"

To me prijde jako zbytecna rezignace, i ohledy maji sve meze. Schuze se tahla do nekonecna, lidi odchazeli, a kdyz doslo na dulezitejsi veci, nebyli jsme pomalu ani usnasenischopni.
Letos byly vsechny zpravy komisi do 5-ti minut, nikdo se prilis nevykecaval a snad poprve jsme skoncili vcas. Pritom se stihlo navrhnout a schvalit az prekvapive hodne novych veci a zadny hromadny utek pred koncem se nekonal.
Cena za to byl zvyseny tlak na diskutujici a zrejme i par proceduralnich kixu. Ale proti lonsku, kdy jsme se skoro nedokazali dohodnout a z plena vzeslo pomerne malo konstruktivnich nametu, se udelalo dost prace.
At kazdy posoudi sam, co je lepsi, koneckoncu pristi rok se voli novy VV a klidne to muze prevzit jina parta s jinym pristupem.
Zapsal: Jan Bloudek, 13:05:29 06.03.2002
 Byrokracie
pokud se nekdo citi urazen mym radoby recesistickym prispevkem, tak pouze proto, ze si neuvedomuje, ze pro rizeni jakekoliv instituce jsou nutne hlavne managerske schopnosti. Moje myslenka tkvela v tom, ze pro vykonne funkce CHS samozrejme potrebujeme odborniky, ale musi byt podporeni schopnym vudcem.
Co se tyka meho clenstvi v CHS, tak samozrejme nejsem a nikdy nebudu uz z principu. V tomto ohledu me vylecili Jiskricky a Pionyr.
Dale reaguji pouze k bodu, ktery me zaujal: myslim, ze u nas je mnoho schopnejsich nez nominovani na EP, SP, MS, ME. Zavodeni na divoukou kartu za vlastni by nemel byt nicim omezen. Pokud se tyka poctu mist pro jednotlive starty, vzdy se da s organizatory vcas licitovat, neb zavodnici resp. jejich svazy potvrzuji ucasti. Staci pouze zajem naseho zavodniho vedeni a ne obsadit soukrome auto vyvolenymi na zaklade pochybneho nominacniho klice a jet.
Na zaver bych chtel rici, ze VH CHS se nikdy nezucastnim, ale osud hlavne sportovniho lezeni u nas mi v zadnem pripade neni lhostejny (to je jediny duvod proc se snazim svou troskou prispet alepon na Lezce).
K poznamkam, ktere smrdi samochvalou, ze se udelalo mnoho konstruktivnich nametu jen dodavam, ze konstruktivnost se ukaze az po realizaci. Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 18:13:56 06.03.2002
 Pro a proti
Mám pocit, že jakmile se na Lezci objeví téma týkající se ČHS vždy se debata zvrtne k otázce
pro a proti (ČHS). Tábory zastánců (Melloun a spol.) a opůrců (Emkáčko a spol.) horlí proti sobě logickými argumenty. Já se řadím do skupiny pro-ČHS. Ano Emkáčko, jak by to bylo krásné nikým nerušen si vegetit na skalách, dělat si to,
na co mám pravě náladu - na to je nás už ale trošku moc, nemyslíš? ČHS tu má svoje místo - ikdyby to bylo "jen" hájení zájmů nás, horolezců na vyšších úrovních - tím mám na mysli třeba vyjednávání výjimek pro lezení v chráněných oblastech. To, že ČHS je v obecných principech organizace jako každá jiná a se svou strukturovaností a svázaností pravidly je trnem v oku mnohým volnomyšlenkářům (a těch je mezi horolezci "neurekom") není důvod k jejímu zatracování. Minochodem, jak to řešíte vy, nečleni s lezením v chráněných oblastech (a většina skal je chráněna - výjimky platí pouze pro členy ČHS).

Co se týče závodů - neříkejte mi, že to funguje způsobem kdo má auto a peníze, ten jede. Přece i pořadatelé musí mít nějaká kritéria - třeba by to mohl někdo ze zasvěcených trochu vysvětlit?

Jinak souhlasím s tím, že ten problém mládežnického závodního lezení, tak jak ho tu ukazuje Libor Hroza je z velke většiny osobním problémem úzké skupiny zainteresovaných. Dokud si to oni nevyřeší mezi sebou tak o tom můžeme jen planě diskutovat.

Jako nezávislý čtenář plně souhlasím s argumenty Martina Mellana - je z nich cítit nestrannost a
"chladná hlava".
Zapsal: David Kouřil, 23:58:56 08.03.2002
 Mellounova nestrannost ???
Nezlob se Melloune, ale opravdu by ses nemusel vyjadřovat: "překližka", "překližkové lezení" a "závodní překližkové lezení". Je z toho trochu cítit opovržení. Víš, oni ti "překližkáři, to Ti je takový zvláštní druh lidí, co pro to, aby se třeba jen o trošičku zlepšili, úporně trénují. Je k tomu samozřejmě zapotřebí pevná vůle pro překonání vlastní lenosti a hlavně pocitu beznaděje, když vidíš, že přes usilovný trénink se zlepšuješ jen velice pomalu a lezecká špička Ti utíká stále rychleji a rychleji. Můžeš samozřejmě rezignovat a o těch, kteří toho dokáží víc než Ty,( protože vydrželi, trénovali a jsou pak samozřejmě po zásluze lepší ),vyjadřovat se, jak se vyjadřuješ. Čestnější je však své prohry nést hrdě a nechat se jimi motivovat k tvrdšímu a poctivějšímu tréninku.

Tomu se říká sport, víš? A někteří se, jak už to ve sportu bývá ( a ať Ty chceš nebo ne ), věnují závodění. To, že to Tebe a dalších 71 lidí nezajímá, není argument. Existují totiž i takoví, které to zajímá. Možná, že jsi společně s námi sledoval na Lezci anketu o nejlepšího sportovce, kam se mnoho těch, co je to zajímá snažili prosadit Tomáše Mrázka. A nebo jsi alespoň četl v Montaně o jeho výkonech ( ale to Tě vlastně nezajímá ). Samozřejmě, že tím méně tě zajímá mládež.

Dovol mi, abych Ti vysvětlil, že mládež jednoho dne vyroste a někteří z jejich řad se budou lezení věnovat dál. A někteří budou i závodit a přesto že, zrovna Tebe to nezajímá, někdo bude třeba i na světové špičce. Tušíš alespoň matně, kdo všechno ze současného Českého poháru je nebo byl juniorem? S mládeží je samozřejmě práce. A proto věř Houmlesovi, že svým komentářem urážíš přinejmenším ty, kdo se o mládež starají. Tím, že bys jezdil s dětmi na tábor do Roháčů nebo "blbnout" na ledy, z nich ( přez to, že je to jistě záslužná činnost ) dobré závodníky neuděláš. A ty naše lezení potřebuje.
Zapsal: Luky, 01:00:57 10.03.2002
 Dotaz na Vomajdu
Prosím Tě Slávku,
píšeš Emkáčkovi: "nemáš moc zkušeností s mezinárodními závody a tvoje myšlenka ať jezdí kodo si zaplatí je trochu zvláštní". Myslím, že většina z nás tyto zkušenosti nemá a proto je na místě dotaz na toho, co je má. Mohl bys nastínit, podle čeho se tvoří nominace na EP, SP a jiné mezinárodní soutěže. Jaké podmínky mají jejich organizátoři a jaké klademe na nominaci z naší strany? Jsou-li limity v počtu závodníků z jednotlivých zemí a jestli by nemohl jet třeba Hop na SP ( hrozně rád závodí a má hodně peněz ), přestože se neúčastnil jediného závodu Českého poháru?

Dík
Zapsal: Luky, 01:20:04 10.03.2002
 Luky díky
Omlouvám se Melounovi za neznalost jeho postavení, ale ač jsem v komisi, nemám potřebu funkcionařit a skutečně neznám příliš "své nadřízené". Chci ale něco dělat pro lezeckou mládež a věř mi, že mi nejde jen o mládežnickou špičku, ale opravdu o ty STOVKY děcek který bych Ti přál alespoň jednou vidět "skotačit" na "překližce".
Nechci oplácet stejnou mincí, ač by se lecos v Tvém příspěvku také našlo. Ale to by naše neplodné debaty klesly ještě hlouběji. Všechno naštěstí za mně napsal Luky a mě se docela ulevilo. Už jsem se lek, že jsem fakt sám takový "překližkový" pako nesoudný.... Luky díky a Vám ostatním přeju pohodovou lezbu od Himaláje, přes Roháče až po nejzatuchlejší bouldr sklep se třema chytama....
Houmless
Zapsal: Houmles, 22:50:20 10.03.2002
 Re: Luky
Nejprve bych rád zdůraznil, že úvodní článek Libora Hrozy nebyl o tom jestli je to či jiné mládežnické lezení dobré, nebo špatné. Ale šlo o to

jestli Liborovo přerušení předsedajícím Valné hromady bylo nedemokratické umlčení jednoho názoru.

NEBO

zda bylo snahou o udržení Valné hromady v nějakých kolejích aby se neutopila v podružných detailech.

Já vyjádřil svůj názor, že to druhé.
************
Lukymu:
Domnívám se, že "překližkové lezení" je pojem. Mohu samozřejmě napsat "sportovní", ale nejsem si jist, zda to je jednoznačné. Pro někoho totiž sportovní lezení znamená sportovní cesty, což může být třeba mnohadélková cesta někde v Ratikonu. Ale jestli chceš, tak sportovní.

Že to nezajímá mne ani 71 dalších je argument! My (dva) jsme na VH zastupovali sebe a těch 71 dalších! Až tam bude zaznívat většinový hlas Vás sportovních lezců, bude nepochybně jiné vedení, bude se jednat o jiných věcech a ČHS bude směřovat jinam.
Dokud tomu tak není, tak to znamená, že většinový názor (zájem) členů ČHS je jiný, nebo na VH nejsou ti správní zástupci. Ale to už jsem napsal dříve:
*** "Jestli totiž oddíly na VH nevyšlou delegáta, který umí reprezentovat jejich většinový názor, protože ten jede raději lézt nebo lyžovat, ale zatvrzelého tradicionalistu, který je zběhlým funkcionářem a "stejně nemá v sobotu co dělat", pak samozřejmě nemůže ČHS směřovat kam si přejí." ***

Jistě že vím, že "se tomu říká sport", jistě že vím, že existuje lezení jako vrcholový závodní sport a před výkony Tomáše Mrázka smekám. Ale oni jsou i jiní lezečtí sportovci. "Moji reprezentanti" jsou třeba Mára Holeček, Zoban, Špek (a řada dalších). Jejich výkony sleduji, k jejich podpoře budu kdykoliv hlasovat a tento směr našeho sportu mně zajímá. A na lezení mně vždy přitahovalo to, že není především závodním (rozuměj bodovaným) zápolením, ale že se výstupy světového věhlasu odehrávají mimo vyhrazená kolbiště bez přísného pohledu rozhodčích a televizních kamer a jejich výkon je doložen čestným slovem. To je "můj sport".

Houmlesovi:
Znovu zdůrazňuji rozdíl mezi lezením dětí a problémy, které vytahoval Libor. Jestli se bude jednat (a hlasovat) třeba o tom, jestli podpořit stavbu umělé školy někde ve škole pro děti, budu bedlivě naslouchat a zvažovat.
Snad mně nechceš namluvit, že ty "stovky dětí skotačících na překližce" zajímá nominace na EP nebo SP.
Znovu opakuji, že to zajímá jen několik desítek nejlepších a proto to byl velmi úzce specializovaný problém, který na VH nepatřil.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 10:31:37 11.03.2002
 Tak ještě naposled
Uznávám, že tato problematika na VH nepatřila, na to jsem nereagoval, pouze jsem měl potřebu hájit mládežnický lezení jako takový! Ty stovky děcek vážně nezajímají spory nás ""rozumných"", v tom jsme za jedno, ty chtěj především LÍZT ať už na stěnách či ve stěnách a na nás je, abychom jim to umožnili. Nechci už rozpatlávat další polemiku "překližka" versus skály, protože tam žádný "versus" není!! Obojí patří do lezení a já sám obojí s chutí kombinuju. Ač vychován starými tradicionalisty jsem se přizpůsobil (rád) nové době a beru stěny jako nedílnou a určitě prospěšnou součást současnýho lezení. Už jenom kvůli tomu, že na stěnách BEZPEČNĚ vyrůstá nová generace lezců a pod dohledem kvalitních cvičitelů jich většina časem přejde i do skal, hor a velehor. Stejně jako by to bylo u Tebou zmiňovaného Špeka, Zobana a dalších, kdyby v jejich jinošství nějaké stěny byly.....
Nechme toho a pojďme radši do skal, už nám pomalu osychají....
Hoj Houmless.
Zapsal: Houmless, 19:20:40 11.03.2002
 Vzkaz pro Jirku Siku
Zdravím Tě z Eigeru! Ten internet je věc! Snad i ty závodní pravidla nakonec pomůže udělat regulérní.
Zapsal: Libor (Rebel), 16:55:57 12.03.2002
 Odpověď Martinovi Mellanovi
Ten vzkaz od Libora jsem tam dal na požádání já. Kluci právě lezou Harlina na Eigeru a notebook sebou opravdu nemají. Zprávy posílají prostřednictvím SMS. Lezení zdar!
Zapsal: Houba, 11:37:37 13.03.2002
 Kazdy po svem
O skaly a jejich okoli se starame kazdy po svem. Byt nejsem clenek zadneho vrcholneho organu CHS ci podobnych organizaci, mam vztah o to hlubsi a pragmaticky. Schpni lide ve funkcich by rozhodne meli byt. Sam mam po profesni strance velkou zodpovednost i pravomoce, proto asi mi nezbyva tolik casu na CHS. Me oblasti jsou hlavne Panteon, skaly na Jestedu, kde se moc staram, aby to tam k necemu vypadalo (sam kupuji a prejistuji cesty-Jested). Nikdy jsem od nikoho nic nechtel a ani nechci.
Pro Slavka V. - nekolikrat jsem jiz nabizel spolupraci firmy ve ktere pracuji s poradateli Ceskeho Poharu a MCR ve sportovnim lezeni. Tyka se to trofeji pro vyteze. Sam ted rozvijim aktivitu a doufam v brzkou realizaci. Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 17:12:41 14.03.2002
 Kdyz kazdy po svem, tak se pak nicemu nediv
Pises: "Schopni lide ve funkcich by rozhodne meli byt. " a dodavas, ja na to ale nemam cas.
Jenze tenhle alibistickej postoj maji prakticky vsichni (aspon podle moji osobni zkusenosti).
Tak o cem se pak chces bavit? Ze se vam nelibi, jak to v CHS funguje? A kdo za to muze vic? Par lidi, kteri se v ramci omezenych moznosti o neco snazi, nestihaj a delaji pri tom chyby, nebo vsichni ti kritici, co s tim nechteji mit nic spolecnyho a akorat prudej?
Je velice zasluzne, kdyz se za svoje staras o jisteni na cestach, a takovych lidi je jiste vic. Jenze napriklad neni mozne najit cloveka, ktery by se zodpovedne staral o rozpocet na udrzbu vsech skal ve vysi temer 1Mega Kc, kolem ktereho neexistuje poradna centralni evidence opravenych jisteni a pruhledny system pridelovani prostredku. Kazdy se radsi bude starat o svych par oblibenych skalek. A tak by se dalo pokracovat skoro ve vsem.
Na kritiku uz zacinam bejt v tyhle situaci vazne haklivej, taky bych umel napsat mnohostrankovy seznam veci, ktery by se mely delat jinak. Jenze by to bylo naprt, protoze by to stejne nemel kdo udelat, kazdej si radsi placa svoje babovicky po svym. OK, tak at aspon nepise nesmyslny reci o nutnosti schopnych lidi.
Zapsal: Jan Bloudek, 16:21:30 15.03.2002
 YGyvurmshASSHQzW
N15dgr Looking forward to reading more. Great article post.Thanks Again. Keep writing.
Zapsal: TqkffjVVoSyST, 14:07:06 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179558)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Reservoir Dogs Ext. 7a+ Kalymnos
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (97)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (9)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 273 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.