LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Skutečně revoluční jistítko?

Grip Belay od DMM

smallKaždá společnost vyrábějící lezecký „gear“ má ve svém portfoliu výrobků nějaký ten jistící automat - samosvorné jistítko.

Všechny pracují na více méně stejném principu – čep vačka atd. Když pak přijdou s novým modelem s vylepšeními, vždy se snaží mu přisoudit revoluční význam. Většinou se jedná spíše o kosmetické úpravy, ať už jsou to změny úhlů či barvy eloxů a přidání plastů pro lepší manipulaci. Či jiná vylepšení uživatelsko - bezpečnostního charakteru.

Myslím si, že skutečný inovativní design se na poli jistítek povedl firmě DMM právě na letošním veletrhu ve Fridrichshafenu .

Jedná se o jistítko Grip Belay tenhle revoluční zázrak je určen na jednoduché lano průměrů 8.6 - 11 mm.
Na první pohled se jedná od obyčejný (trochu transformersky vypadající) kyblík, který však je ze dvou segmentů s geniálně řešeným otvíracím mechanismem.

Původně jsem myslel, že je to z důvodu zandavání lana do jistítka, ale to se zandavá stejně jako do normálního kyblíku, mechanismus slouží jen k nevýraznému rozevření “kyblíku” při jištění, které ovšem způsobí výrazný brzdící efekt.
Určitým silovým působením na segmenty působí pružina je spojující.


Při rozevření (jak naznačuje šipka) stisknou dva třmeny (výstupky) lano o karabinu

nákres by © JirkaS


Vysvětluje se to obtížně, ale mrkněte na video a bude vám to jasné.
Váží jen 86g a stát by mohlo něco kolem 1700,- Kč (49,- GBP).


Grip Belay

foto by © UKClimbing.com


Už se těším, až se mi dostane do ruky.

Zdroj:


Zde najdete informace o Novinkách z Fridrichshafenu na UKClimbing.com

Tady je video, které je dost názorné.

Video na UKClimbing.com

JirkaS   [úpravy] 12:12 13.08.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 dd12:43:39 13.08.2014
Trochu vyledpšená osma narychlo. Pochopitelně asi s vyšším brzdným účinkem a nekroucením lana, zato opět na lana od - do. Ona osma - lana téměř jakákoli, malý brzdný účine a krut lana. Tak si to přebírejte....
jaodpovědět 
 Re: dd12:47:46 13.08.2014
a normalni kybl na dvojcata/pulky....
judovanaodpovědět 
 Re: dd14:21:36 13.08.2014
zkus s osmou jistit beznyho 80 kg typka s novym 8.7 mm lanem, budes mit co delat, abys ho vubec udrzel, natoz chytil pad ;)
pepikodpovědět 
 Re: dd10:54:04 14.08.2014
Od kdy má osma samoblok? :) A už dávno neplatí, že by osma byla téměř na jakákoliv lana. To možná platilo dřív, když se vyráběla lana v malém rozmezí průměrů. Zkus si s osmou chytit někoho výrazně těžšího na moderním tenkém laně s rychlím opletem.
odpovědět 
  Re: dd14:04:34 14.08.2014
V rukavicích a sevřené osmě klidně. A to to ještě na rozdíl od oněch blokujících trochu propruží.....
jaodpovědět 
   Re: dd14:55:27 14.08.2014
Rukavice, pripraven na pad.. To neni moc realna situace. Takova necekana dlouha tlama 100 kg porizka na 9.2 mm s tvrdym opletem uz takova pohoda byt nemusi..
odpovědět 

 Lanko?14:23:07 13.08.2014
Já tam vidím místo klasického lanka nějaký ostrý plíšek?!
To mi trošku vrtá hlavou, jestli to není potenciálně nebezpečné.
Možná to funguje jako pružina rozevírající.
Ale taky jako ostrá hrana na přeříznutí něčeho.
VladaModpovědět 
 Re: Lanko?16:11:44 13.08.2014
taky by mě zajímalo, jesi ta pásovinka je tam jako pružina která zavírá kýbl. pokud ano, je to nic moc, protože jak ji někde narazíte, spadne, skřiví se, tak už to nebude fungovat. i když možná bude jen pružinka v kloubu, bylo by to logičtější
honza k.odpovědět 
  Re: Lanko?16:16:46 13.08.2014
tady je trochu větší obr.
http://www.thealpinestart.com/wp- content/uploads/2014/08/OR_Summer_2014 _Show_Report_DMM_Grip.jpg
2 mezery.
ta pásovinka není ostrá. každopádně jak na ni šlápneš je to v řiti. význam tam mít bude, jinak by tam dali ocel lanko...
honza odpovědět 
   Re: Lanko?16:32:14 13.08.2014
Podle fotky to je pružina = jak se na to šlápne tak je v řiti, buď se jen ohne nebo rovnou prdne. Jen pro jedno lano = nedá se slanit. Podle mne kýbl s V-drážkama je lepší a tohle je jen inovace která se neosvědčí. Asi to bude brzdit líp než kýbl, ale nevýhody to bohatě převáží...
odpovědět 

 .15:33:30 13.08.2014
reverso a jine umi i blokovat lano pri jisteni druholezce shora, muzes zalozit i dve lana. toto je jen vylepseny kybl, navic jen pro jedno lano, za ty penize mi to prijde k nicemu..
i,odpovědět 
 Re: .15:49:43 13.08.2014
...v tom pripade i grigri apod. ti bude k nicemu
honzaodpovědět 
  Re: .15:58:42 13.08.2014
grigri ale zachyti pad samo, tady musis drzet lano.
.odpovědět 
   Re: .16:54:34 13.08.2014
u Gri-gri taky musíš držet lano. To, že to lidi nedělají je hazard se životem lezce. Slanit se dá i na gri-gri a není třeba nechávat nikde žádný materiál. Chce to jen prostudovat potřebné metodiky. Zaráží mě, jak neinformovaní lidé lezou okolo nás!!! Pak nemá být tolik úrazů. Jinak co se týká jistítka v článku - také bych byl skeptik. Tohle je šunt, který je citlivý na manipulaci (aby se nepoškodila pružinka), i přenášení v batohu. Dle mého názoru - slepá vývojová větev...
k.odpovědět 
    Re: .18:16:13 13.08.2014
Grigri funguje automaticky a pokud mu v tom obsluha aktivně nezabrání, pád chytí. Natvrdo. Držení lana je spíš taková pojistka proti chybě obsluhy.
https://www.youtube.com/watch?v=BlQmRzxoO4A
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: .19:57:16 13.08.2014
Není pravda, Petře Jandíku, to, co tvrdíš. Tedy ne ve všech případech. Na vlastní oči jsem viděl projetí lana v gri-gri. Stačilo k tomu nové lano průměru 9,7 a ne pád, nýbrž odsednutí lezce do lana. Toto je případ, při kterém, pokud jistič lano nedrží (což tady Ty v podstatě obhajuješ), tak se lezec může nepěkně potlouct. Proto by si KAŽDÝ měl pamatovat, že v KAŽDÉM jistítku je potřeba VŽDY DRŽET VOLNÝ KONEC LANA a tím aktivně pomáhat při jištění. Navíc - u gri gri se prokluz nedává, změkčení pádu se provádí nadskočením jističe...
k.odpovědět 
      Re: .00:28:33 14.08.2014
Nechci se poustet na horkou pudu, ale 9,7 a projelo grigri? Teoreticky mozna grigri 1, ktery byl vetsi a idealni pro starsi olezena lana 10-11mm. S grigri2, ktere se prodava nyni, tomu opravdu neverim. S grigri2 jistim cca 3 roky (urcite vic jak 100 chycenych padu), pricemz jsem mel v ruce ruzne prumery a stari a ani u jednoho co jsme zkouseli (a to ani u 8,9 mm, kde byla opatrnost na miste) nebyla sebemensi sance, aby to projelo. V podstate jedine riziko u grigri je zazmatkovani jistice pri spousteni (sevreni packy na doraz...) Nechci obhajovat porusovani metodiky, ale praxe je v tomhle pripade trochu jina. Podivej se na Spanely, ty nejisti nicim jinym, jednou rukou u toho huli a druhou gestikuluji a za cca 3/4 roku, co jsem tam byl, jsem nevidel jedinou nehodu (blby priklad, ale je to fakt) :-) Tady jich mame s osmickama a kyblikama mnohem vic...
kubaodpovědět 
       Re: .11:02:15 14.08.2014
To že se něco nestalo tobě nebo si osobně nikdy neviděl někoho komu by se to stalo snad není důkaz toho, že se to nemůže stát, ne? Lezení je masovka, většina lidí má velmi špatné jistící návyky, tak je jen otázka času než nastanou nejrůznější podivnosti. Věřím tomu, že používaný grigri nemusí tenký lano s rychlým opletem při odsedu (pisatel nepsal nic o pádu) sevřít..
odpovědět 
        Re: .14:08:40 14.08.2014
Pokud jistič neblokoval žádným způsobem palec, není možné, aby se Grigri při pádu nezakouslo. Odsednutí je jen zvláštní případ malého pádu. Nicméně proti doporučení mít stále pod kontrolou lano "vcházející" do Grigri ničeno nenamítám. Pokud dotyčnému při odsednutí lano projelo, zcela nepochybně lano přicházející do Grigri nemohl držet a naopak musel nějak narušit jeho přirozenou funkci.
Třeba si dovedu představit, že by Grigri mohlo proiíždět, pokud by někdo ve zmatku držel lano pouze nad ním a pomalu mu projíždělo rukama.
Pokud není příhoda, o kterou se tu opíráš věrohodně a úplně zdokumentována, zejména JAK dotyčný Grigri držel, nelze s tím operovat. Musím říci, že v praxi vidím častokrát lidi, kteří s Grigri zacházejí zcela špatně a nebezpečně.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: .14:58:10 14.08.2014
Ad absurdum nelze ani operovat s tim, ze grigri je bezpecne. To taktez neni nikde objektivne prozkoumano..
odpovědět 
          Re: .17:35:26 14.08.2014
To je taky pravda, ale pravděpodobnost toho, že Grigri pád chytí, když se mu do toho nevhodně nepletež bude někde vysoko nad 90 procent. Možná bychom místo Grigri mohli říkat obecně poloautomat, protože podobné je to u Tre Sirius a dalších poloautomatů. Grigri ovšem má možnost mu znemožnit práci poměrně dobře přístupnou.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: .23:18:41 14.08.2014
S tim souhlasim :).
odpovědět 
         Re: .01:09:21 15.08.2014
Souhlas s Petrem u GriGri2 není možné aby se nezasekla. Pokud jistič nedrží palcem z vrchu GriGri2, tak se prostě nemá jak seknout lezec je dole. Lano se musí samo držet za každého případu i kdyby jistil s GriGri 55 :)... testování u lan 8.9 pád chytí v cajku bez jakékoliv manipulace
Bernýodpovědět 
          Re: .10:31:49 15.08.2014
Nic není nemožné, ale některé jevy mají nižší pravděpodobnost výskytu než jevy jiné ;).
odpovědět 
    Re: .20:27:08 13.08.2014
ja pouzivam reverso, kdysi osmu, pro zensky a zacatecniky mam cinch, ktery funguje vyborne.. grigri se mi nikdy nelibilo..
.odpovědět 
     Re: .21:19:06 13.08.2014
A zrovna se cinchem jsem viděl nejvíc průserů, ale zkoušel jsem ho a nechodí špatně. Zajímalo by mě, kolik toho mají zdejší komentátoři odjištěno a odchytáno. Mě přijde, že čím těžší cesty, ale i tréninky, kde jde hodně o rychlost cvakání, tím víc se to grigri docení. Takže pro mě je to jasná jednička na sportovky, a jako variantu megajul všude tam, kde je potřeba něco lehčího a univerzálnějšího, což ovšem neznamená, že bych si tuhle novinku z článku rád nevyzkoušel. A až po vyzkoušení si mohu dovolit ji tu pochválit, či nikoli.
Bídaodpovědět 
      Re: .09:06:46 14.08.2014
Teď jsem koukal na video s Jul2
m.odpovědět 
       Re: .10:58:40 15.08.2014
Já jsem se zrovna dodíval na porno.
odpovědět 
  Re: .16:55:38 13.08.2014
Taky, ze jo. Grigri a pod jsou celkem k nicemu. Zaklad jisteni je drzet lano pod jistitkem a to u vsech jisticich prostredku! Clanku a videi na tema jak se zabit s Grigri uz bylo dost. Kdyz ne zabit, tak aspon potlouct, protoze ti jistic neda zadny prokluz. U tohodle kyblu ocekavam pri nevhodne manipulaci minimalne skripnuti kuze do pantu jistitka.
r0binodpovědět 
   Re: .07:08:20 14.08.2014
gri gri je dobré. jak píše bída, na sportovky, kdy potřebuješ rychle cvakat, kde se zkouší, odsedává...a taky, na jištění lezce který je třeba o 30-50kg těžší. zkus takový nečekaný pád o 40-50kg tešžího lezce chytit bezpečně do kyblu. píšu "nečekaný". to seš pak rád, že to chytne grigri, protože ty seš zničeho nic, o 4 metry víš pod první expreskou a nevíš která bije. vlastní zkušenost.
honza k.odpovědět 
    Re: .07:08:40 14.08.2014
byje
yodpovědět 
     Re: .08:15:48 14.08.2014
Podle vzoru pyje.
honzaodpovědět 
   Re: .08:11:42 14.08.2014
Takže asi proto je stále dost mazáků, co jistí osmou či karabinou s půllodákem. Dolní konec lana musíš držet u všech jistítek, lano kroutí všechny, a osma je navíc nezávislá na průměru a stáří lana. O zajištění prokluzu nemluvě. Pouze ta vyšší pozornost je nutná.Ta je ovšem u jističe nutná VŽDY.
HonzaKodpovědět 
    Re: .11:09:14 14.08.2014
Lana kroutí všechna? Kolik jistítek si vyzkoušel? Ve srovnání s osmou či půlloďákem u většiny ostatních jistítek ani o kroucení snad nemůže být řeč. Starý mazáci v Čechách jistí osmou, protože se bojí nových věcí a fungují stylem "vždyť to tak dělám celý život." Zahraniční mazáci jsou trochu více zvídavější :).
odpovědět 
     Re: .13:13:58 14.08.2014
Není to z mé hlavy. Viz (bez mezer) http: //www.lezec.cz/ clanek.php?key=11756& nazev=slaneni_bez_prevazu&lim =30&== &caut=#koment
HonzaKodpovědět 
      Re: .13:40:32 14.08.2014
to bude ten problém, zkus příště použít svojí hlavu.
d.odpovědět 
       Re: .13:58:21 14.08.2014
Já s tím osobně problém nemám. Zvláště u nových lan. Je mi jasné, že vždy jde o daleko víc podmínek, co na to mají vliv. Šlo mi jen o tu kopu tehdejších zainteresovaných příspěvků.....
HonzaKodpovědět 
      Re: .13:57:08 14.08.2014
Jo tak to je jiná, někdo to napsal v diskuzi :-O. Zkus raději prohlédnout testy, metodiku atd.
odpovědět 

 fotoznalci08:32:23 14.08.2014
až to vyzkoušíte pak mudrujte, kašpaři...
klasikodpovědět 

 Kouzelníci z DMM, kouzeníci z lezce.09:04:10 14.08.2014
Děkuji za článek o věci o které sice nic nevíme ale vypadá to fakt krásně. Ještě že se můžeme podívat na videa, která zhruba naznačí o co se asi tak jedná. Nedávno se Vám, tady, milí provozovatelé Lezce, někteří lidé uchechtávali, že se Váš web specializuje na ctrl-c, ctrl-v. A vesele v tom pokračujete dál.

Možná Vám křivdím a tímto se omlouvám, neboť jste na veletrhu byli přítomni ale v tom případě se už neomlouvám a posílám vás do pr ... kénka dubového. To jste se na to jistítko nemohli pořádně podívat,  ohmatat a pak o něm něco kloudného napsat?
Hlavně že se podnítila diskuze, zvýšilo se klikání, reklama jede a prodejci si můžou lépe udělat průzkum trhu. Jen tak dál.

A jen na okraj, obrázek je sice chráněn autorským právem ale i tak si ho autor může i s tím právem nacpat do ... ale jo, do prdele. A sice kvůli tomu LANKU. Autore, ty hlavo chytrá, to lanko je jako kde? To je ta revolučnost? Zaměnit pružinovou planžetu za pojistné lanko pro zavěšení na karabinu? Když už jsi na veletrhu nebyl, nic jsi neviděl a jenom sjíždíš you tube a vimeo, tak alespoň požádej o radu někoho, kdo to viděl a něco o tom ví. A je jedno zda něco ví o jistítkách nebo o prosté mechanice. Klidně zkus i obyčejného zámečníka. Podívej se pod auto ať pochopíš, jak vypadá vinutá a listová pružina a jakou má asi funkci. Torzní tyč sem raději nebudu zatahovat. To je mimo mísu.

Pokud toto nepochopíš, tak raději mlč a nic neklafej do klávesnice. Jinak totiž šíříš bludy ve společnosti, která se je bludy zamořena až po půdu. Jen se podívej na tu úžasnou diskuzi. Ale o to asi šlo, co? To zase bude peněz za klikání.

Jen mě mrzí, že jsem na to kliknul i já.
PETRodpovědět 
 Re: Kouzelníci z DMM, kouzeníci z lezce.09:21:49 14.08.2014
Pozornému čtenáři s neujde, že Jirka je sice z oboru, ale občas píše v textu chyby. Na 2. obrázku je jasně vidět pružina. Že by závist, nebo nová hra koho dnes pošleme do prkýnka když máme neúspěšný den. Jak ze sociologické učebnice o internetu.
Karelodpovědět 
 Re: Kouzelníci z DMM, kouzeníci z lezce.15:10:32 14.08.2014
Ono tu už zaznělo (v podstatě chvíli po uveřejnění), tak jsem si to taky uvědomil, že to bude pružina silově působící na ty dva segmenty, koneckonců z videa to pak bylo zřejmé. Neměl jsem pak čas to v obrázku opravit. Petra chválím, že to na to taky časem přišel, ale hlavně, že umí tak nějak lidsky admina upozornit na jeho omyl.
 jirkasodpovědět 
  Re: Kouzelníci z DMM, kouzeníci z lezce.19:10:53 14.08.2014
Já jsem to pochopil tak že celý článeček je o ničem.Tedy mimo informaci že to bude stát víc jak litr a že se na to administrátor těší. Lanko-pružinu bych chápal jako vyvrcholení celého toho plácnutí do vody. Něco jako třešnička na dortu od pejska a kočičky.Je to opravdu jako s těma "nehodama".Dokonce jsem i pochopil že v popisku obrázku lanko nahradila pružina.
odpovědět 
  Re: Kouzelníci z DMM, kouzeníci z lezce.10:31:51 15.08.2014
JAKMILE jsem tvoje dilko proběhl tak jsem te MILE poslal do prdele. Ano.

Po článcích typu Pozor na úrazy je tvůj příspěvek jak okopírovaný.Popsal jsi něco co jsi našel na webech,nic o tom nevíš ale honem s tím do fora.A k tomu ještě chyba v překresleném nákresu.Promiň to považuju za blbost.

A pokud tady blbost najdu tak jsem žil v domnění že na ni mohu upozornit.Uznávám že jsem tě mohl poslat do háje.

Ale když tak na to koukám a čtu co píšeš tak já jsem zareagoval po dvou dnech. To jsem si to poprvé přečetl.A pokud o chybě víš a neopravíš ji dřív než po dvou dnech tak si myslím že na poslání do prdele můžu klidně trvat. Alespoň jsi něco udělal.

Smajlíky a podobné čárkopomlčky nedělám snad jen mohu napsat oblíbenou průpovídku jednoho kantora."Hele hochu, já proti tobě nic nemám to je přátelská pětka. Víš ty to neumíš. A proto ti dávám tuhle známku. Já jsem si na tobě nezased."
PETRodpovědět 

 revoluce?12:49:58 14.08.2014
Na prvni pohled to vypada jako tezkej, drahej a mechanicky slozitej kybl, kterej nema samoblok, pouze jakousi podporu brzdeni. Ale zase jim asi pohodlne prochazi lano a umoznuje dynamicky chytit pad bezpecneji nez predchozimi kybliky. Jul mi prisel jako vetsi revoluce.
honzaodpovědět 
 Re: revoluce?14:04:22 14.08.2014
Ale jo, az na to, ze je zhruba tak sejne tezkej jako ostatni kybliky.
odpovědět 

 pružina08:52:36 15.08.2014
je to jasný, lanko= pružina = náchylné na mechanické poškození = je to naprd. kdyby trochu mysleli, dali by pružiny do kloubu a místo vnější pružiny by bylo lanko. tohle nebrat...
honza k.odpovědět 
 Re: pružina11:02:56 15.08.2014
Heh :))), jiste velky strojar promluvil. Ti dnesni inzenyri proste vubec nepremysli, fuj!!!!
odpovědět 

 Skoro totéž07:21:42 18.08.2014
Nic jiného, než princip grigri s tou odchylkou, že grigri brzdí na svůj čep, kdežto onen Grip Belay brzdí na založenou karabinu.Mazaně využitý tentýž efekt....
HonzaKodpovědět 
 Re: Skoro totéž07:30:12 18.08.2014
App.
Všechna tahle jistítka vesměs opravdu mají princip samobloku. Jsou ovšem založena na principu svírání (mačkání) lana, což musí mít nutně za následek posuvy v opletu, jeho protahování a případné tvoření "suků". (Ono to vlastně je průvodním jevem skoro u všeho jištění a stará lana ono sukování - možná podle kvality, vykazují). Tohle by ovšem museli jasně posoudit výrobcové lan a vyhodnocovat. A možná bychom se takto dočkali doporučení typů lan speciálně na ona jistítka....
HonzaKodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.