Zimní resumé | aneb Tip na zimní sezónu |
Do zimní sezóny jsem vstoupil s tím, že by to chtělo konečně taky něco vylézt, a zas se trošku posunout proti loňsku.
A ono se to vcelku i dařilo. Poměrně velké štěstí na počasí mi dopomohlo k přelezu 18-ti mixových a ledových vícedélkových či horských cest.
Mixovou sezónu jsme otevřeli o Vánocích fyzicky nesmírně náročným pětidenním pobytem v Tatrách na Popradském plese. Na rozlez jsem chtěl nalézt hlavně co nejvyšší počet metrů, a tak jsme se zaměřili na dlouhé lehčí cesty lezené v úderném alpském stylu- co nejvíce nalehko a co nejrychleji. Nádherné počasí po celou dobu pobytu nám nedovolilo jakýkoliv rest day a výsledkem bylo 5 cest v 5 dnech, v délkách kolem 400-500m, a obtížnostech kolem 4 UIAA, po žebrech Tupé a Ostrvy. Ve spoustě nového sněhu a s nejkratšími dny v roce fyzicky docela náročná polezenice. Zpět do Brna na oslavy Silvestra jsme se vrátili rozlezení, o 3 kila lehčí a hlavně namotivovaní.
foto by © archive Švihy
Nepříznivé lednové počasí zapříčinilo moje zaměření trochu jiným směrem: začali jsme vyrážet na rakouské ledy. Prvním takovým výjezdem byl Gastein 10.-11.1., kde jsme vylezli pár rozlezovek. Hned týden na to jsme díky ideálním teplotám vyrazili znovu podobným směrem, cílem byly tentokrát ledy v okolí Halstättersee. V sobotu jsme nedokázali odolat (a on nám) místnímu nejdelšímu ledu, 300m dlouhému Simplebachu (WI 5-), hlubokému vyledněnému kaňonu, jenž se v létě využívá ke canyonigu. Parádní lezení místy jen metr širokou roklí se střídalo s mohutnějšími výšvihy a vše končilo poslední klíčovou délkou s velmi křehkým ledem. Na neděli jsme si vybrali podle průvodce ,,jeden z neimpozantnějších ledových útvarů v Rakousku“, superklasiku Schleierfall, WI 5, 230m. Výraznější oteplení zapříčinilo důkladnou sprchu z tajícího ledu ve strmých délkách, na druhou stranu nebyla nikde ani noha. Po pár hodinách byl led náš, i když ve výlezové délce, kde pod 10 cm tlustým ledem hučel vodopád, jsme pochopili, proč že už tu dnes nikdo neleze.
Po promaroděném víkendu jsme na rakouské ledy vyjeli znovu, a využivši mrazivého počasí jsme zamířili do pro Brňáky nejbližší oblasti, Erlaufbodenu. Jelikož se sobotní ranní vstávání příliš nezadařilo, na ledy jsme se dostali až v 11 hodin. I přesto jsme za odpoledne smrkli dvě nejhezčí klasiky v sektoru BlueBox- Blue Steel, WI 5 a Deep Blue, WI 4+, obě kolem 150m dlouhé. I když pravda, při závěrečném slanění jsme pěkně zatměli, a když se seklo lano nad rampouchem za WI 6+, byla v nás malá dušička. Nakonec jsme ho dolů podle hesla ,,co nejde silou, musí jít ještě větší silou“ nějak stáhli a v 20hod jsme mokří a rozbití jak cikánský hračky zalezli do stanu a do spacáků. Další den jsme vcelku utahaní vyrazili do sektoru SunBox, kde jsme si dali Earendil, WI4+, 130m s nepříjemně nekvalitním ledem, a tak jsme pak usoudili, že to pro tento víkend stačilo.
foto by © archive Švihy
Poslední ledy této sezóny na nás čekali 14.-15.2., a to znovu v Gasteinu. Do Mordoru nás bohužel nepustila alarmující lavinovka, ale v Klammsteinu jsme měli ještě jeden restík: jeden z nejdelších rakouských ledů, Glaspalast, WI 4+, 340m. Po celou dobu bezproblémový led končil o to nepříjemnější závěrečnou délkou. Kvůli své orientaci byla značně odtátá a zbývaly už jen poslední zbytky ledu pro přelez. Všechno klaplo a na neděli jsme vyrazili na samotný jih Bavorska na místní největší led Kas’marie, WI 4+, 350m. A tam jsme poprvé poznali, jak otřesné podmínky můžou taky na ledech panovat… 10 cm tlustá vrstva sněhu přimrzlého k ledu postup neuvěřitelně zpomalila a zpět k autu jsme se dostali až v 23hod. Pozitivum? Pondělní škola padla…
Poté se moje pozornost a aktivita přesunula zpět do Tater, zpět do mixů. Přišly středoškolské jarní prázdniny a s nimi dlouho očekávaný 9ti denní výjezd na Brnčálku. Po celonoční jízdě vlakem a vynášce batohů na chatu nám zbývalo už pouze odpoledne, a tak jsme nalezli do kratší, ale o to známější mixové klasiky, Lavého Y, 5+ (M5-), 130m. Druhého dne jsme si vybrali modernější cestu, Škótská anabáza, M4+, 140m. Tři délky vyrovnaného lezení potěšily tělo i duši, ale další den jsme museli vyhlásit rest day. V úterý nás čekal už třetí den ve stinné severní stěně Malého Kežmaráku, konkrétně extrémně morálová, velice špatně odjistitelná, trávová cesta Zlatá strela, M5- (6 A0), 250m. Po úspěšném přelezu jsme s pocuchanými nervy sestoupili na chatu a na další den vymysleli něco kratšího, avšak o to těžšího: Čary, M5 (délky: M4, M5, M5-),140m. Klíčová délka, spára v hladké plotně, dala zabrat, ale nakonec pustila. Další tři dny se počasí skutečně vyřádilo a kvůli bouřlivému větru nemělo smysl ani vylézat před chatu. Aspoň byl konečně čas na klasické horolezecké večírky. Poslední den, v neděli, se počasí umoudřilo a my vyrazili do poslední cesty: Rambo, 5+, A1, 250m. Jeden z nejhezčích mixů této sezóny se podařilo přelézt téměř čistě, ale nějaké to A0 přeci jen zůstalo. Nezbývalo než seběhnout na Bielou vodu na autobus a s pocitem parádně zvládnuté kežmarácké pentalogie nastoupit úmornou cestu vlakem zpět domů.
foto by © archive Švihy
K vybroušení sezóny chyběla už jen třešnička na dortu: prvovýstup. Krásnou linii jsem našel už o Vánocích. Jde o jeden z posledních volných směrů na Galerii Satana. V půli března jsme se tedy vrátili naposledy zpět na místo činu. Po vymodlení první délky (M5,velmi těžko odjistitelná) nastoupil do délky druhé bratr. Vše už začínalo vypadat dobře, cesta se stávala lehčí, ale špatně promrzlé trávy se staly osudnými: v posledním těžším kroku cepín prořízl drn a parťák se odporoučel v dvanáctimetrovému letu zpět na štand a ještě níž, během něhož stihnul vytrhnout i dvě skoby. Skončil relativně v pořádku- otřesen a s bolestivým zraněním kotníku. Nebylo co řešit, slanili jsme a šli to zapít na Popradské. Snad příští rok…
foto by © archive Švihy
foto by © archive Švihy
foto by © archive Švihy
Sezóna skončila malým karambolem, ale jinak byla krásná, jedinečná a napínavá. Prostě taková, jaká má být. A přesně taková, na jakou se každý rok zase znovu těšíme!
Závěrem bych chtěl poděkovat firmě Rock Pillars/Ocún za podporu, jejich materiál fungoval během nalezení celkových 5200 lezeckých metrů vždy spolehlivě a podle mých představ. Zejména úvazek Ocún Twist mohu doporučit každému horolezci, a to díky jeho rychlé nastavitelnosti, která je při nasazování úvazu v situaci, kdy již máte obuté mačky, a při různém objemu oblečení na těle, nezbytností. Další dík patří firmě HumiOutdoor, v jejichž vybavení jsem celou tuhle dlouhou zimní sezónu odlezl a především kalhoty Shield a softshellová bunda Sokoke II se staly nedílnou součástí mé výstroje.
Spolulezci, co to se mnou vydrželi: Tomáš Harašta, Lukáš Mareček, Lukáš Abt, Ondřej Švihálek a pár dalších.
Hore zdar!
Omluva za zpoždění | 08:04:20 21.04.2009 | Omlouvám se za zpoždění, autorovi i čtenářům, článek jsem dostal už dříve, ale trvalo mi to hrozně dlouho, než jsem se dostal k tomu ho uveřejnit. Ani jsem nečekal, že zima skončí tak rychle. Takže spíš to budou tipy na příští sezónu.
Pěkný foto. | jirkas | odpovědět |
  | Re: Omluva za zpoždění | 09:21:00 21.04.2009 | Promiň, ale styl článku mi přijde jako sebechvástavá zpověď nabušeného špičkového sponzorovaného lezce. Jenže když si pomyslím, že některé z vyjmenovaných cest lezu i já, který žádné ambice nikdy neměl a teď už tuplem ne, tak mi Tvoje čtyřky a pětky přijdou k smíchu. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Omluva za zpoždění | 09:31:39 21.04.2009 | tos blbě pochopil... možná už z názvu tě mohlo napadnout, co je cílem článku. chápu, že poslední odstavec ti je trnem v oku:-) | švihy | odpovědět |
  |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 09:59:27 21.04.2009 | Čau, beztak jsme se v tom Glaspalastu potkali, ne? Nebo se pletu? | sólíčkář a pedro | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 10:28:31 21.04.2009 | jo, potkali. a slíbili jste mi fotky!:-) | švihy | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 11:28:34 21.04.2009 | Ty nemam ani já.. Sem teď v prdeli, až budu doma, tak je snad z Ivana vymůžu a pošlu ti je. Kdybys měl nějaký fotky ty, tak mi je prosimtě pošli na mam.hlad@email.cz . Díky, jinak článek pěknej. Předpokládam, že jsem Tě inspiroval psaním na Lezce.. :)) | sólíčkář a pedro | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 14:52:06 21.04.2009 | Ty nemam ani já.. Sem teď v prdeli, až budu doma, tak je snad z Ivana vymůžu a pošlu ti je. Kdybys měl nějaký fotky ty, tak mi je prosimtě pošli na mam.hlad@email.cz . Díky, jinak článek pěknej. Předpokládam, že jsem Tě inspiroval psaním na Lezce.. :)) | sólíčkář a pedro | odpovědět |
  |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 11:25:46 21.04.2009 | Čau, beztak jsme se v tom Glaspalastu potkali, ne? Nebo se pletu? | sólíčkář a pedro | odpovědět |
  |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 13:29:52 21.04.2009 | Připojená přiblblá reklama je už jenom třešničkou na dortu. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Omluva za zpoždění | 09:34:04 21.04.2009 | Ahoj, myslim ze se autor nechvasta, nepise ze to byly nejake superskvele vykony, to ze je na konci pripojena kratka reklama, no a co, pokud mas sponzora tak musis (osobne si rad necham doporucit dobre vybaveni).... Ale jsme asi ovlivneny, vzhledem k tomu, ze autora celkem dobre znam, a vzhledem k tomu ze v zime leze druhou sezonu, rekl bych, ze to neni az tak zle. A pro nas ostatni, co v zime sotva zaciname to muze byt dobra inspirace na cesty.... Mozna bych priste zvolil smirlivejsi ton, ale kazdy mame svuj styl vyjadrovani, ale zkus se zamyslet nad tim, jak autora tvuj komentar bude asi mrzet a stvat. A zkus treba napsat clanek, kde nam doporucis cesty ty.
Ahoj Ondra | ondra | odpovědět |
  |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 09:50:17 21.04.2009 | Po žních půjdeš k Turkovi:-)
Pokud bych se měl vyjádřit k článku:
Může být inspirací pro začínající lezce a to hlavně z hlediska,že si dokážete obstarat sponzory i na takové light počiny...
Druhá věc je kvalita článku. Ta mě příliš neoslovila,ale je to i výsledek serveru lezec.cz,který pomalu,ale jistě upadá v mých představách. | Ondra | odpovědět |
  |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 13:30:53 21.04.2009 | Moje doporučení najdeš na HD :-) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 13:50:50 21.04.2009 | Já tam našel tip na dvoje rukavice ( jedny za 60Kč - Turek doporučuje ), noname hůlky a spoustu vyskakovací reklamy, která se musí pořád zavírat... Díky, ale toto je lepší :-) | Martin | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 20:19:12 21.04.2009 | Tak to spatne hledas. Jsou tam i perly na pokracovani, jak se KT pohadal s nadrazakem pri nakladani kola do vlaku nebo jak se soudi o zarovku do dataprojektoru. :) | jx zero | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Omluva za zpoždění | 23:32:22 21.04.2009 | Myslíš tu historku, jak na mě poštvaly České dráhy advokátní kancelář, platily ji tři roky, i když bylo jasné, že musí u soudu prohrát, a taky se tak stalo? Mohlo by Tě zajímat, že Dráhy prohrany spor proti mě zaplatili taky z Tvých peněz.
| Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Omluva za zpoždění | 09:52:01 21.04.2009 | Jseš zamindrákovanej idiot tatare! | | odpovědět |
  |   | Gut ! | 09:53:47 21.04.2009 | ty demente, není čtyřka jako čtyřka, M4 a M5 je trochu něco těžšího než čtyřka na Rovišťi, nebo kam ty to jezdíš... Navíc se mi zdá, že se někdo jinej podepisuje jako Kuba Turek, to snad ani není možný, taková demence. Náhodou článek je pěknej, stručnej, navíc konečně zase něco z hor..., i to poděkování sponzorovi mi přijde v pohodě. Švihyho neznám, ale fandím mu. | gut ! | odpovědět |
Pěknej článek | 10:15:05 21.04.2009 | Dík za inspiraci a doporučení, ta Škótská anabáza je fakt pěkná a ostatní vyzkoušim příště.. :-) tak zase za rok v Tatrách. | Špicál | odpovědět |
  | Re: Pěknej článek | 10:50:00 21.04.2009 | Jo, jo taky bych rad nektere kritiky videl v prvni delce Skotske anabaze z kotle. Ja si tam o tyden pozdeji v takovych veselych podminkach zalezl az, az :-)
Jinak o kdo byl v Tatrach o vanocich tak vi, ze zas tak moc drsneho alpinismu vyrabet neslo a pokud budou kluci behat tyto cesty pravidelne, je jen otazkou casu, kdy se zacnou poohlizet po narocnejsich cestach.
Jinak osobne moc lezcu, kterym jeste neni pres dvacet a lezou samostatne zimni cesty v horach v soucasne dobe neznam nebo skoda ze o nich neni vedet.
radek | zoban | odpovědět |
  |   | Re: Pěknej článek | 11:46:40 21.04.2009 | Taky si myslím že Švihy nemá moc vrstevníků kteří by tolik tlačili na pilu v oblasti horských výstupů a je dobře, že některé výstupy v článcích prezentuje. Ono to po finanční stránce pro studenta není pro zas až tak jednoduchý a je dobře, že některé firmy zasponzorují né přímo vrcholové, ale určitě perspektivní lezce.
Btw: Spoustu lidí si rádo přečte doporučení na zimní cesty a když to Kubovi vadí, prostě to nemůsí číst. | čaj | odpovědět |
  |   | Re: Pěknej článek | 14:25:56 21.04.2009 | Zobane, Vánoce v Tatrách mi moc nepřipomínej, napřed mi dobrý kamarád vlítne přede mnou do cesty, protože je líný šlapat dál ke svému nástupu a rozmlátí v cestě všechen sníh na kaši, takže nic nedrží a o mladých ani nemluvím, za tak dobře prošláplého Puškáše to bylo aspoň za pivo a oni nic:-)). | Vlk | odpovědět |
  |   |   | Re: Pěknej článek | 17:52:31 21.04.2009 | Ale oni se to nauci :-) a ty budes muset zhubnout :-) my s Lukinem jsme se tolik neborili :-)
Radek | zoban | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Pěknej článek | 18:25:09 21.04.2009 | Jít to před tebou, taky bych se tolik nebořil, vždyť jsi to rozryl jako "divá sviňa":-). | Vlk | odpovědět |
  |   |   |   |   | tou se říká vděk | 09:25:30 22.04.2009 | Tak ja ti vyhrnu s Lukinem "hajway číslo jedna", se schodama se děláme, plotny ometeme a on si řekne, že jsme to doryli jak diva sviňa :-) no tak tomu teda říkám vděk :-)
Radek | zoban | odpovědět |
Hodnotím kladně | 10:37:49 21.04.2009 | Mě se článek líbil dost. Foto je taky pěkný, je stručně věcně napsaný a kdo chce tip, tak ten si ho tady může skvěle najít. Dík. | Steve | odpovědět |
supr akčňáci!! | 13:33:58 21.04.2009 | no supr chlapáci..jen tak dál!!! co tak někdy vzít sebou i ženské osazenstvo?;-) | Jane | odpovědět |
supr akčňáci!! | 13:34:13 21.04.2009 | no supr chlapáci..jen tak dál!!! co tak někdy vzít sebou i ženské osazenstvo?;-) | Jane | odpovědět |
  | Re: supr akčňáci!! | 14:20:10 21.04.2009 | To je dobrej fórek :))) | tulak | odpovědět |
  |   | Re: supr akčňáci!! | 14:29:45 21.04.2009 | brát na zimní hory ženské osazenstvo je dobrej fórek:-P | švihy | odpovědět |
  |   |   | Re: supr akčňáci!! | 14:33:09 21.04.2009 | No Švihy, moc se nekasej, znám baby, co jsou pěkný drsňačky a moc se s tím v horách nemažou, nehaž toto plémě do jednoho pytle, nemuselo by se ti to vyplatit:-)). | Vlk | odpovědět |
  |   |   |   | Re: supr akčňáci!! | 15:59:50 21.04.2009 | spíš je to forék ve smyslu Švihy a děvčata:-)) | čaj | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: supr akčňáci!! | 20:05:58 21.04.2009 | Přesně tak, Čajda rozumí :)) | tulak | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: supr akčňáci!! | 21:59:20 21.04.2009 | já myslím, že to s děvčaty bylo dobrý! a kdyby švihák tušil, že bude další den restday, tak myslím, že bychom ještě koukali! | asu | odpovědět |
dobrý, ale... | 15:01:58 21.04.2009 | Článek nechci kritizovat, snahu velmi oceňuji!, ale na můj vkus až příliš stručný a tabulkový, prostě názvy cest + obtížnosti vychrlené za sebou. A právě proto, že autor článek zamýšlel jako "tip na horské lezení", čekal bych lépe rozepsaný průběh cest, protože tohle pro mě není tip. Určitě nenalezu do cesty jen proto, že tu Švihy napsal její název a obtížnost. Mohl se zaměřit třeba jen na pár nejlepších cest a ty pořádně popsat. | Hurvajz | odpovědět |
Turkův maločeský chlívek:)) | 15:02:32 21.04.2009 | Turku, Turku, po žních půjdeš k Turkovi. Mladej Švihy tu celkem normálně napsal, co v zimě dělal, aby nezlenivěl a ty tu plácáš jedy ze své závistivé paty. Zkus se příště trochu zamyslet: na tento server může poslat lezecký článek každej, a pokud je zajímavý, tak ti ho tu jirkas:)) vystaví. Někdo jezdí na skalky na jih, někdo jezdí přes zimu Tatry a Alpy, obojí má své plus, mínus. ..... Jo, a že v závěru pochválil sedák, nebo jiný kus materiálu, ..... děláme to přece mezi kamarády každej: v tomhle se mi leze líp, a tohle mi zase nesedí. Zdar. | samec | odpovědět |
  | Re: Turkův maločeský chlívek:)) | 15:09:37 21.04.2009 | Ono na většinu podobných serverů může poslat článek každej. A taky na většině na ně může každej reagovat. No a co? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Turkův maločeský chlívek:)) | 15:29:15 21.04.2009 | Tak tu dobrovolně nedělej ze sebe vola:)). | samec | odpovědět |
  |   |   | Re: Turkův maločeský chlívek:)) | 16:03:58 21.04.2009 | Hele Samče, co nejsi ani schopný se představit, když mne urážíš, a připodělaně pokřikuješ jako malej kluk za rohem: Dovol, abych si sám rozhodoval, kdy, jak a co budu říkat. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Turkův maločeský chlívek:)) | 19:14:19 21.04.2009 | Když to nejde veselou cestou, tak ti to napíšu rovnou: "Turku, Turku, závist je zlá věc"! | samec | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Turkův maločeský chlívek:)) | 23:33:42 21.04.2009 | Jéžiši, komu podle Tebe co závidím? | Kuba Turek | odpovědět |
Díky | 15:21:24 21.04.2009 | Díky za článek. I když většinu cest znám, tak je to pěkný seznam, co se dá v horách dělat. Ano, tak jak je článek napsaný, tak to trochu zavání vychloubáním, ale já myslím, že je to nedopatření. Hlavně se nenechej zdeptat z komentářů. O horách je toho tady neskutečně málo. A já jsem rád za cokoli nového. Vůbec mi nevadí, že jste nelezli něco super těžkého. Naopak. Jsou to cesty pro 90% nás všech co lozíme v zimě v horách. To se tu jako musí psát jen top výkony nebo co? Jsme na komunitním serveru! Díky za článek, kámo! | Honza | odpovědět |
  | Re: Díky | 16:21:11 21.04.2009 | Aby nedošlo k nedorozumění! Taky jsem si rád přečetl článek od Švihybuam z hor. Určitě radši, než skalkařské popisy každého kroku, nebo dokonce reporty z lezení v tělocvičně. Jenom mi prostě nesedlo, že Švihy ho stylizoval (a tím pádem sám sebe) do katalogových a časopiseckých textů velkých bouchačů, kterým firmy platí mimo jiné za to, že je propagují. Kdyby napsal normálně, cože je tam za lezení, jak se cítí rekreační horolezec, jak to jsou dobré nebo špatné cesty, tak nic proti tomu. Když se netěší, ale je namotivovaný, když nezačne lézt, ale otevírá sezonu, když neleze lehká žebra ve Zlomiskách, ale vydává se na fyzicky nesmírně náročný týden, když neleze tatranskou šestku, ale extrémně morálovou cestu, a na závěr by chtěl poděkovat Ocúnu, tak mi to přijde dost divné. (Já vím, mělo by být ctí editora, aby článek vyzněl lépe, a Švihy je v tomm trochu nevinně.) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Díky | 16:49:59 21.04.2009 | Kurňa Kubo... tak pěkně popořádku: když píšu o lezení, mám často trochu problém, v téhle tématice se výrazy dost opakují, zvlášť když to píšeš stručně, tak je potřeba těch jazykových prostředků trochu využít: např. ,,otevřít zimní sezónu" mně přišlo jako vcelku pěknej obrat, motivace je v dnešní době všeobecně módní slovo. No a dál: že lézt v půl metru prašanu pět dní v kuse bez restu žebra ve Zlomiskách je technicky jednoduchý, ale dost fyzicky náročný, to snad souhlasíš,ne? Nebo že blbě odjistitelná šestka v zimě pocuchá nervy kdekomu. | švihy | odpovědět |
  |   |   | Re: Díky | 16:52:51 21.04.2009 | jinak někdy navštiv ty naše stránky a klidně si vyber nějakej článek na HD. Jsou tam články jinýho ražení než tenhle. | švihy | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Díky | 17:30:13 21.04.2009 | Samozřejmě, že je čtu :-) Už proto, že lezete cesty, které jsme lezl já, nebo mě zajímají do budoucna. Díky za nabídku. Občas na ně dávám odkazy do rubriky Odjinud. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: Díky | 17:32:36 21.04.2009 | Máš pravdu, ale jen v rámci nás rekreačních horolezců. Jinak jsou Tvoje výrazy spíše spojované s absolutní hodnotou a ta je u špičkových horolezců o mnoho stupňů výš. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Díky | 18:57:50 21.04.2009 | Svihy se uci lezt i psat. Pokud ma ambice na velke veci, musi se otrkat v obojim. A kde jinde se najde lezecke publikum jazykove tak kvalitni a ochotne kritizovat styl, nez na lezec.cz | Tomas | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: díkesz | 19:55:22 21.04.2009 | Byl jsem v Únoru ve V.TATRÁCH, a nevím nevím kde to spěje…. Samej na pudrovanej skialpinista tkzv. Snobecký outdoryng s Mamutem vyšitým na koleni bych to tak nějak popsal, ale k tomu nic, jen že sem za ten prodloužený víkend na sněžnicích nepotkal žádného lezce. V dnešní době lidé bouldrují schováni ve sklepích na překlířkách a chodí si zalézt na skalku dva metry od parkovyště, no ono s toho bolí nožičky když překlížkář dojde pod cestu někam dál, on raději bude krytyzovat na netu člověka který vylezl v zimě něco pěkného. Poslední dobou mám pocit že na tomto vebu jsou jenom skalky a překlížky…. Bohu Dík tomu klukovy za pěkné počteníčko a par fotek s Tater jen tak dále bajbaj:-))))) | krtek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: díkesz | 08:16:40 22.04.2009 | když je metr prašanu, tak je prostě lepší jezdit na těch skialpech, než se frézovat někam pod stěnu a pak ometat chyty ve stěne. Proč ti to vadí, aspon jsou volný linie, ne ? :) | s mamutem na koleni:) | odpovědět |
  |   | Re: Díky | 20:42:09 21.04.2009 | Naprostý souhlas. Smiř se s tím, že tento web je "komunitní" (čti zaprděný) a z toho vyplývá, že někomu je přáno, někomu ne. | Raškin | odpovědět |
  |   |   | Re: Díky | 20:45:15 21.04.2009 | Che, odpověď neumí navázat na patřičný příspěvek. To patřilo k Turkově příspěvku. | Raškin | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Díky | 22:28:38 22.04.2009 | mě příjde, že KT vadí, že švihy nepíše ve stejným stylu jako on...já taky lezu na skalách 00prd a přesto jsem namotivován, protože na to celou zimu trénuju a mám nějaké své cíle na svých hranicích, které chci dosáhnout...."a netěšim se pouze na nedělní výlet s dětičkama do skal na "lezení pro všechny" jako KT ve svých článcích"...prostě jiný pojetí stejné věci holt nesedí vkusu KT - jedině dobře, že vyšel článek na lezci.cz, protože KT by ho na HD rozhodně překopal, dle jeho vkusu...díky lezci.cz | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Díky | 23:55:31 22.04.2009 | Asi mi vidíš do hlavy víc než já sám sobě. Dalekosáhlé závěry děláš z jedné mojí poznámky, že snaživý a zatím průněrný lezec napsal poněkud chvástavý a sebeoslavný článek, nebo se známe nějak blíž? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Díky | 09:30:16 23.04.2009 | znám pár tvých článků z ihned (nebo idnes?), znám pár tvých "publikací" a je to už hodně dlouho, co jsem párkrát byl na HD, taky vím jak vypadaly původně články dvou kámošů a jak "se změnily" po zveřejnění na HD...všechno na jedno kopyto...dále znám tvé komentáře z lezce, takže si o tobě určitě obrázek dokážu udělat... | j. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 10:16:12 23.04.2009 | Pár publikací - tak toho moc nebylo. Byl jsem vedoucím autorského kolektivu několika Outdoorových průvodců a kdysi dvou brožur sestavených z testů masných výrobků a sportovního zboží (hlavní slovo měly v obou případech editoři nakladatelství Grada). Články jinde - možná je znáš z Ihned i Idnes. Občas mě osobně i lidi z redakce HD požádají Hospodářky, MF Dnes a další noviny a časopisy, abychom pro ně něco konkrétního napsali, co jejich redaktoři neumějí. Editace - napsat článek a případně k němu něco nafotit je obyčejné řemeslo. Tak, jako zedník ví, že barák musí mít dobrý sklep, podezdívku, zdi a střechu, tak editor dělá dobrý titulek, podtitulek, perex, zahájení a stavbu textu. Kdyby to zedník udělal špatně, tak v baráku nebude nikdo bydlet. Když to udělá špatně editor, nikdo nebude číst článek. (Klidně mi soukromě napiš, o jaké kámoše šlo, a já Ti mohu vysvětlit, proč a jak jsme jim formálně překopali jejih články.) Komentáře na Lezci - naprostá většina se jich týká faktických připomínek. Vím, že když něco v lezení potřebuju vědět, velmi mi pomůžou poznatky jiných lidí. Tak se zase snažím pomáhat dalším s tím, co znám já. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 12:05:58 23.04.2009 | ano Kubo, napsat článek může být buď řemeslem nebo i UMĚNÍM. Uměním jsou třeba Špicálovy články i když třeba nesplňují "editorské standardy" a nikdy by tudíž nemohly vyjít v tisku či na "upravovaných" stránkách. Tvé články jsou řemeslem dle jednoho kopyta, které splňuje "editroské standardy". Bohužel výsledkem je uniformita a nedostatek rozmanitosti článků, co se formy týče. Proto jsem rád, že se na lezci nic neupravuje i když občas musím přečíst článek horší kvality. Z tvých kometářů zde, mám právě pocit, že článek dle tebe o "lehkém lezení" neodpovídá "tvému pojetí článků o lehkém lezení", a proto ho kritizuješ. Mě se naopak líbilo pojetí touto formou - lepší než nějaký suchý standard dle šablony... | j. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 12:53:43 23.04.2009 | Asi si moc nerozumíme. Je možné, že moje články jsou na jedno kopyto, to nedokážu posoudit. Protože jsou to často obyčejné zprávy, tak mají jednotnou stavbu, neboť jejich účelem není umění, ale sdělení informace. Jetli se text a fotky povedou, jako někdy Špicálovi, tak je to jedině dobře. Editoři by do jeho textů hrábli podle toho, zda by to mělo vyjít v novinách, časopise, na zpravodajském serveru, na oborovém serveru nebo někde jinde. Neměli bychom ale zapomenout, že celá tato debata vznikla pod jedním článkem mladého kluka, který vylezl na svůj věk a rekreační způsob lezení sérii pěkných cest, ale dal tomu formu, kterou vyčetl v horolezeckých katalozích a oslavných článcích, kterými se prezentují sponzorovaní lezci. V tom cítím velký rozpor a ten jsem prezentoval ve svém prvním diskusním příspěvku. Právě takovému přešlapu by editor zřejmě zabránil. Editoži totiž nepracují proti čtenářům ani proti autorům, ale pomáhají jim spolu komunikovat. Že se z jednoho příspěvku rozvinula debata o HD a urážky mé osoby, je jiná věc. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 13:10:55 23.04.2009 | Me ten styl prisel taky malicko usmevnej, ale proc ne? Je to prece kazdyho vec, jak to napise, zvlast na serveru typu Lezce. Trosku me vadi, ze se tady furt snazis dokazat ze je to objektivne napsany spatne, me taky prijde vtipny, ze si koupis rukavice v supermarketu a pak napises clanek TEST zimnich rukavic, pouzivas tam vyrazy jako "posledni ze serie testu" a podobny a taky ti tam nepisu 10 komentaru ze bys to mel zredigovat, je to prece tvoje vec | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 14:56:13 23.04.2009 | Petře, mě by ale úplně stačilo napsat jeden komentář, který jsem nemyslel nijak urážlivě a jen jsem chtěl upozornit, že si prostě spletl styl. To, že se tady strhla taková debata, asi znamená, že jsme píchl do vosího hnízda. Pokud mě někdo uráží, případně argumentuje proti mému názoru, tak vysvětluji, o co jde. Myslím, že od 3. diskusního příspěvku v této diskusi již vůbec nejde o to, jestli někdo někde vylezl čtyřky a pětky a pak o tom napsal na Lezce. To je samozřejmě škoda. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 10:35:44 24.04.2009 | Kubo, já ti rozumím, pouze s tím nesouhlasím...Tvůj názor: článek o lehkém lezení průměrného lezce nesmí/nemá mít formu článku o top výkonech top lezců...Můj názor: nic špatného na této skutečnosti na webu lezec.cz nevidím - naopak jsem rád, že formu článku nikdo nekoriguje, kort na "volnočasovém" webu...jinak bych řekl, že tón tvých prvních komentářů (slova jako "trapná" atp.) byl docela prudérní... | j. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 10:51:40 24.04.2009 | Ále néééé. Článek může mít formu jakou chce. Já jen upozornil, že v tomto případě forma nesedí k obsahu a vypadá to směšně. A mimochodem: slovo "trapný" jsem já ani žádný ze zdejších diskutérů v celé debatě nenapsali :-) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 11:20:09 24.04.2009 | máš pravdu - myslel jsem např. tohle: "Připojená přiblblá reklama je už jenom třešničkou na dortu." | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 11:22:46 24.04.2009 | Je to přiblblá reklama, protože se tváří jako sdělení kamaráda kamarádovi, ale ve skutečnosti je zaplacená (přinejmenším vybavením). To taky Švihy odněkud okoukal. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 15:40:09 24.04.2009 | Kubo, tys snad maďar ne Turek ;-)...když k někomu příjdeš a řekneš, že jeho dílo (či část) je přiblblé, tak je to jednoznačně prudérní a vyvolá to další negativní reakce napadeného či jeho sympatizantů - O TOM BYLA ŘEČ v souvislosti s prudérním tónem - ne o tom, zda to skutečně přiblblé je či není. I kdyby to přiblblé bylo, tak se to dá vyjádřit jinak...ale myslím, že tys následnýma komentářema potvrdil to, co švihy hned vistih - trnem v oku ti je sponzorství dle tebe "nýmanda". to že to dál svádíš na formu prezentace je už jen podružné. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 16:38:49 24.04.2009 | 1) Co jako pán myslí slovem prudérní v této souvislosti? Doporučuju slovník cizích slov, anebo aspoň výkladový slovník češtiny. 2) Přiblblý je prostě přiblblý. Je to dost blízké nablblému až blbému. 3) Každý ať si vydělává, jak uzná z vhodné, třeba sponzoringem. Je mi to jedno, když to nejde z mé kapsy. Ale ať mi to netlačí do hlavy a netváří se jako kamarád, co mi chce poradit. 4) Pokud píšu, že to je podle mě třešnička na dortu, myslím, že základní problém je někde jinde. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 15:20:43 27.04.2009 | Kubo, to tvý komentáře jsou přiblblý! | j. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Díky | 21:13:56 27.04.2009 | Další anonym... | Kuba Turek | odpovědět |
Zimní Resumé | 20:15:50 21.04.2009 | Kalhoty s mamutem mám a jsou dost dobrý už jsem je v pár stěnách provětral,článek je dobrej slabší je to s některejma komentářema. | Bahno | odpovědět |
Pekný článok | 20:57:35 21.04.2009 | Nahodou celkom dobre čítanie,dobre polezenie,vcelku seriozne cesty na tuto mizernu tatr.zimu,dobra aktivita. | JS | odpovědět |
Pekný článok | 20:58:32 21.04.2009 | Nahodou celkom dobre čítanie,dobre polezenie,vcelku seriozne cesty na tuto mizernu tatr.zimu,dobra aktivita. | JS | odpovědět |
  | Re: Pekný článok | 22:17:43 21.04.2009 | pod 10 cm tlustým ledem hučel vodopád, jsme pochopili, proč že už tu dnes nikdo neleze.
Tomu hovorim zaciatocnicka chyba, ktora nastastie nebola potrestana, stary horolezec - dobry horolezec. | stary pes | odpovědět |
  |   | Re: Pekný článok | 09:28:20 22.04.2009 | Taky bych odpovedel citatem klasika: "liezt sa da vzdy, len to niekedy dlhsie trva" :-)
nicmene to nepopira ten predesly, ktery je potreby mit stale na pameti. Nicmene i ti stari horolezci meli dobra pravidla a jedno z nich je asi nejpodstatnejsi : "Na posrani je vzdycky casu dost"
Takze at to leze :-)
Radek | zoban | odpovědět |
pěkně, pěkně | 12:20:41 22.04.2009 | Švihy! Dyť ty mixi v kežmáru-to je docela kotel! Pěkně ses rozlezls, jen co je pravda! | kuba novák | odpovědět |
  | Re: pěkně, pěkně | 16:32:24 22.04.2009 | taky si myslím...Turku, Turku radši se zamysli nad blikajícími reklamami a "bulvárním" či senzacechtivým pojetím tvých článků na HD, když už jsme u toho srovnávání | jirka | odpovědět |
  |   | Re: pěkně, pěkně | 18:00:40 22.04.2009 | Právě jsme se zamyslel. Nic nového ze mě ale nevypadlo. Co bych měl podle Tebe vymyslet? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: pěkně, pěkně | 20:11:00 22.04.2009 | začni u méně blikajících stránek ;-) | OndraŠ | odpovědět |
  |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 20:18:50 22.04.2009 | Máš v záloze nějaký byznysplán? Sem s ním. (Anebo ještě lépe: Zkus ho realizovat.) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 22:15:01 22.04.2009 | myslím, že pár dalších outdoorových webů to zvládá i s méně agresivní reklamou a méně bleskoidním pojetím článků...ale jo, je to tvůj styl a tvůj web má na netu určitě své místo, tak jako třeba blesk mezi novinami...jen se mi to nezamlouvá, a proto tam nechodím...prostě mě oslovil mnohem více tenhle článek než "tvůj web", a tak jsem se ho zastal... | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 23:46:13 22.04.2009 | Že se na Lezci už po několikáté řeší HD, mi připadá poněkud vtipné. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 01:22:29 23.04.2009 | Na férovku... Otevřít si HD a první, co musím udělat je fáááknout reklamu přes celou stránku, to je opruz. Buzynes plán - no dobrá... Za další: Švihyho článek byl docela úderný a bez omáček, příjemná změna nejen ve virtuální textové realitě. Švihy má podle všeho našlápnuto a držím mu palce do budoucna. Za další: Doprovodné video z outdoorové akce (tedy výletu :-) ), kde se na mne tlemí rovnou KT, nemá s outdoorem nic společného kromě ega autora a spolehlivě mne odradí od jeho si puštění a tím pádem i dozvědění se třeba něčeho, co by mne zajímalo jako doplnění jinak zajímavého textu.
Osobně je mi bečka, kdo si co leze. Není mi ale bečka míchat hrušky s jablkama. Zlatej Lezec i přes občasné úlety pár figur v diskuzích... Viz Sněžka, lanovka a pojetí problematiky v titulku článku "tam jinde". Kubo, drž se svého kopyta a třeba přibržděním v titulcích a přidáním v kvalitě obsahů textů, které zvěřejňuješ "doma", dosáhneš alespoň deseti procent reakcí, co se najdou na Lezci pod prakticky každým textem... Není klik jako klik :-) | Honza Pok. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 01:43:33 23.04.2009 | Jestli to dobře chápu, tak mi doporučuješ, aby se na HD diskutovalo o Lezci, lidi se nevzájem uráželi jako tady, dělali jsme klidné příjemné PR místo seriozní novinářské práce a celkově abych se snažil snížit čtenost HD na úroveň Lezce. Nezlob se, ale k tomu směřovat nebudu. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 09:23:35 23.04.2009 | "kvalitní novinářská práce" hmmm, tak to hovoří za vše | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: pěkně, pěkně | 10:00:13 23.04.2009 | Buď neumíš číst nebo nerozumíš významnovým rozdílům cizích slov. Kvalitní se nerovná seriozní. Zatímco první slovo je hodnotící (a proto bych ho vůči své práci nikdy nepoužil, to přísluší čtenářům), druhé je neutrální (popisuje druh žurnalistiky, kerému se věnuji a nehodlám to měnit). | Kuba Turek | odpovědět |
  | Re: pěkně, pěkně | 22:08:49 22.04.2009 | Průměrný deníček průměrného lezce. | Petr | odpovědět |
Já nechci k Turkovi!!!! | 11:22:34 23.04.2009 | Jakub Turek a jeho "byznys" plán na letošní rok:
Budu negativně kritizovat všechny články na serveru lezec. Tím pádem si většina z nich rozmyslí jestli uveřejní článek lehkého ražení, protože ne všichni jsou takoví práskači jako JÁ.
Výlet na Kozí hřbet u Ralska má takovou pohodovou a rodinnou atmosféru.Vynikající střih.Jen ta hudba mě tam neseděla,byl by problém tam dát nějakou smrt od Sepultury?A pak ten tvůj pohled do kamery...proč si nepřiznal,že jsi v "Pletanklanu"? | Ondráš z Raťáku | odpovědět |
  | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 11:29:18 23.04.2009 | :))))koukal jsem se na něj,to nemá chybu.Turku,má tě někdo rád nebo máš rád jen sám sebe? | George | odpovědět |
  |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 11:33:52 23.04.2009 | A je to venku!Pletan to táhne s Turkem..:D.Pokud bych měl ty dva srovnat,tak Pletan je pro lezce takové zpestření,kdežto Turek takový parazit,hnidopich.. | Vont | odpovědět |
  |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 12:00:53 23.04.2009 | Ty woe chlapi, vy si fakt nevidite do huby. Muzete mi uvest jmena lidi, o kterych si myslite, ze jsou na ceskem internetu lepsim zdrojem informaci o lezeni v horach pro prumerne lezce, nez je Kuba Turek? Na okraj podotykam, ze ho osobne neznam a v zivote jsem ho nevidel. | Vilda | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 14:24:27 23.04.2009 | tohle si Švihy nezasloužil. Mladej nadějnej lezec a pod jeho článek obšírná diskuze o Turkovi. Turek by mohl školit na univerzitě ve fakultativním předmětu jak nasrat lidi, ale o jeho přínosu pro lezení by se dalo s uspěchem pochybat. A když chceš informace o lezení v horách , co se třeba poohlednout po servrech typu tatry.nfo, ta3guide , bergsteigen... ale nevim no, na HD jsme jako relavantni informacni zdroj nikdy nepouzival, ale mozna se to zmení.. | | odpovědět |
  | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 11:46:47 23.04.2009 | No, dost si skutečnost přibarvuješ. Letos jsem kritizoval jeden (tento) článek na Lezci a to jedině kvůli jeho nabubřelé formě. Obsahu jsem se ani nedotkl. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 12:09:03 23.04.2009 | Video na HD fakt dost dobry, skoda ze nemam zvuk. Mozna by stalo zato ho prihlasit do souteze nejakejch outdoorovejch filmu :)
Kubo myslim, ze kdybys otevrene priznal, ze HD je takovej lezeckej Blesk a bral to trochu s nadhledem, tak by te lidi hnedka vnimali trochu jinak. | Petr | odpovědět |
  |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 12:38:03 23.04.2009 | Ani lezecký, ani Blesk. Jestli si tohle opravdu myslíš, tak nečteš HD (kolek je tam článků o horolezectví? Pětina, šestina?) a nevíš co je to bulvár ani tabloid (celebrity, soukromí, nahota, vulgarita, kratičké texty...) | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 14:35:57 23.04.2009 | no nahotu bych v lezeckech casacich uvital :-D | Béda | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 14:58:33 23.04.2009 | Outdoorový pornografický časopis nosí v hlavě už několik let Sejk. Nevím, nevím, jestli s ním prorazí... | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Já nechci k Turkovi!!!! | 22:32:10 23.04.2009 | "Reka v pozadi ma typicky ledovcovy nasedly zakal." Autorem jest nejmenovany metodik nejmenovaneho svazu v nejmenovane posledne vydane metodiceeeeeeee Rulandske modre a bile mysky, mysky a kocicky...Kecupovy. | Radek J. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Bod pro Radka | 10:45:08 24.04.2009 | :-)))))))
Radku... bod!.
Ještě bys mohl a měl zapropagovat Houbovu jonášovskou rubriku ;-) | Tomáš F. | odpovědět |
Turek si tu dělá promo | 19:37:09 23.04.2009 | TURKU běž už do řiti s těma kecama. Nejsem zvědavej ani na tvé HD, ani na tvoje hodnocení Švihálkova slohu, ani na to kde a kam píšeš. Pleteš si trochu hřiště, hoň si triko někde jinde, kámo! | M. | odpovědět |
  | Re: Turek si tu dělá promo | 20:27:03 23.04.2009 | Milé hloupé M. Pokládám minimálně za slušnost, když se mě někdo na něco zeptá, abych mu odpověděl. Pokládám za seriozní vysvětlit mé stanovisko, když mu někdo vyčítá vadnou argumentaci. Není mojí vinou (natožpak záměrem), aby se na Lezci diskutovalo o HD. Dokonce jsem toto téma ani nenačal. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Turek si tu dělá promo | 20:32:15 23.04.2009 | Re: Omluva za zpoždění 13:30:53 21.04.2009
Moje doporučení najdeš na HD :-)
Kuba Turek
.....Ani paměť už ti neslouží, fakt běž do řiti, asi budeš ke všemu ještě nemocnej! | M. | odpovědět |
  |   |   | Re: Turek si tu dělá promo | 21:13:17 23.04.2009 | už se perou!!! | čaj | odpovědět |
  |   |   | Re: Turek si tu dělá promo | 21:30:50 23.04.2009 | Milé M., které jsi zřejmě ještě hloupější, než jsem si dokázal představit, moje odpověď byla na jasnou Ondrovu výzvu: "A zkus treba napsat clanek, kde nam doporucis cesty ty." Co jsem mu podle Tebe měl asi tak odpovědět, když na HD jsou jen ode mě podrobně popsané desítky horských výstupů v Tatrách a Alpách v obtížnostech II-VII? To sem mám kopírovat odkazy, nebo aspoň názvy regionálnách rubrik, nebo co?
| Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Turek si tu dělá promo | 22:27:55 23.04.2009 | Milý pane Turku,
po krátkém rozmýšlení jsem se rozhodl reagovat na vaše připomínky k textu. Jsou svým stylem ostatně stále stejné. Vaším cílem se zdá být pouze kontroverze a šponování. Když se podíváte lépe na reakce ostatních na vaše komentáře, není vám alespoň trochu nápadné, jak jsou na vás často všichni lehce nabroušení? Že by vy jediný máte svatou pravdu a dokážete se vyjádřit ke všemu? Není to na zamyšlení? | Hypa | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Turek si tu dělá promo | 22:34:38 23.04.2009 | Turek by se mohl vyjádřit k tomu jak testoval a sedák Singinrock zakoupený v Hudy sportu a následně prohlásil v MF Dnes,že Hudy sport prodává nekvalitní vybavení.No,jen bych připomenul pane Turek,že sedák velikosti M,testovat na figuríně velikosti L je poněkud výsledek vaší inteligence... | Tak jak to bylo?Budete zase lidem lhát??? | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Turek si tu dělá promo | 23:39:28 23.04.2009 | Ach jo, to jsi zase Ty? To je otrava, už jsme to nejméně 2x tady na Lezci spolu řešili. Mohl by sis to najít v archivu MF Dnes sám, ne? Ale v kostce: Nakoupili jsme sedáky, nechali je testovat ve státní certifikované zkušebně v Radvanicích. Ta některé roztrhala a vydala úřední protokol. Ten jsme opsali a vydali článek. Jeden z testovaných výrobců se ozval a my jsme zjišťovali, o co šlo. Našla se chyba va zkušebně. Ta se poté v MF Dnes veřejně omluvila. Za chvíli najdu text omluvy a nakopíruju ji sem. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Omluva státní zkušebny | 00:24:55 24.04.2009 | Článek vyšel 12.3.1997, takže jistě chápeš, že mi nalezení v mém archivu trochu trvalo... Omluva vyšla 9.4.1997. Podstatná část zněla: "Vědeckovýzkumný uhelný ústav, a.s., Státní zkušebna č. 214 se omlouvá redakci MF DNES a výrobci sedacího úvazu typ Peak firmě Climbing, Benešov n. Ploučnicí, že při předávání výsledků zkoušek sedacích úvazů neinformovala redakci MF DNES o nevhodné velikosti zkoušeného sedacího úvazu typ Peak firmy Climbing pro zkoušky na zkušebním zařízení podle normy UIAA. Negativní výsledek nebyl způsoben nevyhovujícími vlastnostmi úvazu, ale nevhodnou velikostí dodaného vzorku." | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Omluva státní zkušebny | 08:51:44 24.04.2009 | A kdo u toho byl?Tamtadada-da-dááá dement Turek!!!! | Etaliano | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Omluva státní zkušebny | 09:30:14 24.04.2009 | Je příznačné, že vulgární nadávky píšou do diskusí anonymové. Doporučuji přečíst na toto téma starší článek v IDNES : "Prasata z internetu vás nazvou idiotem nebo krávou. Co jsou zač?" | Kuba Turek | odpovědět |
MADE IN TUREK | 22:25:31 23.04.2009 | Prosím administrátory,aby reagovali na článek J.Turka,který dnes zveřejnil na svém portálu.Diskuze zaručena:D...
Turku,pověz nám,co ti dělali v dětství? | Ondra Málek | odpovědět |
  | Re: MADE IN TUREK | 22:38:55 23.04.2009 | Tak to je síla...Turku,právě jsi vyvedl hnědáka ze stáje na svou hlavu,víš to? | Ondráš z Raťáku | odpovědět |
Celá Brita | 22:52:10 23.04.2009 | Týwoééé, jak zírám na tuhlectu diškuzi, tak Turčín je už ouplná tahlecta celá brita! Když je ho fšude plno!
Za chvíli bude prodávat v Blešku svý nahatý fotky za mega.
Že má námitky k formální podobě článku, to se na něj nezlobte. On si přečetl někde o tom, jak má vypadat stuk tůra článku a od té doby to ví, je to jeho víra, to se s ní vo to hádat, to je jako se hádat s P. o náboženství, ač jináč nic moc společnýho nemaj (jedině snad že jsou z flotily vesmírných lidí, ale každej z jinýho talíře, to se nepočítá.
Vono nám se líbí jiný články, neštruktůrovaný podle příručky mladího žurnalisty, ale máme smůlu, nebo jsme odkázaný na servery, kam ještě řádně naformovaný editoři nepronikli a kde se může psát normálně, lidsky a čtivě.
Pá, pá, haf haf. | Dag | odpovědět |
  | HOVŇOUSEK | 23:53:35 23.04.2009 | ten Turek bude asi fakt takovej TRAMP a Hovňosek jak ten Martin Minařík co VYLEZL na tu zvlhčenou Anapurnu, co na to Turku pisneš?????? | Polak | odpovědět |
  |   | Re: HOVŇOUSEK | 00:26:41 24.04.2009 | Nic. Vůbec nevím, co to plácáš. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: HOVŇOUSEK | 08:04:14 24.04.2009 | Přesně Dagu, Švihy je mladej, článek je nestruktůůrovanej:)), surovej, ale jinak dobře napsanej a je určitě inspirací pro hodně začínajících lezců, co nechtějí zůstat na překližce.
....Jinak nechte toho hovňouska užít si svých pár minut slávy, když se mu /přes jeho velmi odborné články:))/ na jeho serveru ji nedostává. TURKU a co na to Šeran Aštar??? | M. | odpovědět |
  | Re: Celá Brita | 09:08:29 24.04.2009 | Hola, dagologu,
galerijka polobrit je taky u mýho ajdola Baumaxe: http://www.xavi.litvinoff.cz/.
| Papouš | odpovědět |
  |   | Re: Celá Brita...potřetí | 10:42:43 24.04.2009 | :-)))
Je trochu smutné, že se dns už opravdu dobře pobavím při komentářích vás dvou (za to děkuju)... a občas když komentuje Radek J.
btw: a to je důvod, proč číst ty Vaše blogy :-))))
(reklamu na Dagoy a Papoušovy stránky dělám rád a bezplatně... to pro trážce čistoty soutěže... pokud mi pošlou bannýrek, tak ho vyvěsím u sebe) | Tomáš F. | odpovědět |
  |   |   | Re: Celá Brita...potřetí | 14:21:04 24.04.2009 | Hola, hola, to ne moje stranky, lebrz reditelskyho Mikiho, ja tam akorat sekretarkuju. Reditel me za to vozi do ciziny, naposled do bzlo do Birminghamu. Fakt krasny mesto | Papouš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Celá Brita...potřetí | 16:37:56 24.04.2009 | Nojo, no. Já vím, že to néjni jen tvůj blog :-)))
Ale stejně mi pošli banýrek 159x49 bez rámečku (výška do 49) nebo 161x51 s (ideálně) černým rámečkem (výška do 51).
| Tomáš F. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Celá Brita...potřetí | 16:38:45 24.04.2009 | px (pochopitelně) | Tomáš F. | odpovědět |
Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 09:01:01 24.04.2009 | Turku..proč tě nemá NIKDO rád?Neoháněj se čteností svého portálu,jsem si vědom faktu,kolik lidí čte Blesk a nemyslím si,že by ti lidé byli uvědomělí o problémech a lžích,které Blesk píše...stejně jako ty.A ty jsi opravdu hlupák,ví se to o tobě,tak vypadli z lezce a nech nás,uvědomělé,žít! | Antiturek | odpovědět |
  | Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 09:33:25 24.04.2009 | Doporučuji napřed zvládnout základy pravopisu, utřídit si myšlenky, nastylizovat je tak, abych je měl možnost pochopit, a potom mě nazvývat hlupákem, když už to musí být. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   | Re: Turek | 10:32:37 24.04.2009 | Prodám pistoli co2 WALTHER CP 99 RÁŽE 4,5 mm německá kvalitní výroba žádná napodobenina. Záruční list měsíc stará. Plus náhradní pažbička, zásobník na diabolky a kufřík. | Broňa | odpovědět |
  |   | Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 10:42:49 24.04.2009 | Turku, není náhodu tvůj brácha Stěpán Turek, alias song "Stávka DJů"???...... To by ledacos vysvětlovalo, no i když vlasně asi ne, ten je totiž originální. | M. | odpovědět |
  |   |   | Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 10:53:24 24.04.2009 | Milé hloupé M. Nemám žádného příbuzného se jménem Štěpán. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 11:33:59 24.04.2009 | Tak to jsem Kubíčku total hloupej:)). Jdu si koupit ten Walther. | M. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče... | 16:48:19 24.04.2009 | To asi opravdu ano. | Kuba Turek | odpovědět |
Kopnete si do Turka.. | 16:50:40 24.04.2009 | JT v nekterych kruzich moc popularni asi neni,ale takovejhle davovej utok trochu postrada dustojnost... | | odpovědět |
  | Re: Kopnete si do Turka.. | 17:17:35 24.04.2009 | Klííííd, Paroubka taky spousta lidí nenávidí, ale také ho spousta miluje, no....je pravda, že turka asi moc lidí nemiluje, každopádně více lidí ho dost nemusí. | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   | Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 17:58:42 24.04.2009 | Co kdybychom se na tuto diskusi podívali z druhé strany? Hrubě se mnou nesouhlasí Nesmrtelný blázen, JX Zero a Čaj. Jakýsi zbabělý anonym si myslí, že jsem idiot, další že Maďar. Gut mě má za dementa. Samec mi nadává do volů. Vont do parazitů. M. mě posílá do řiti. Ondráš z Raťáku chce asi říci, že si kadím na hlavu. Polák ve mě shledává Hovňoska (ale při tom mě srovnává s výborným horolezcem Minaříkem). Podle Antiturka jsem hlupák. To je tak všechno. Všichni bez tváře, všichni bez jména. To se to nadává, co? Komplexy, malost, podlost, ustrašenost... všechno v jednom. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   | Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 18:17:58 24.04.2009 | Nemas horecku, boreliozu, syfilis ci encefalitidu? Me tudle bylo velmi spatne a taky mi pekne hrabalo. Pak je dobre se vyhnout vaznym rozhodnutim ale napr. i verejnemu vystupovani, psani na internet, jinak jestli je pan zdrav, tak bych se nad tim Samcovym vyrokem vazne zamyslel. Ale mozna, ze te to cini jenom stastnym, provokovat, aby ti lidi nadavali, kazdej jsme holt nakej...je to jenom trochu votravny, nicmene snad jinak neskodny. | l | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 18:20:22 24.04.2009 | jezisku ja to napsal anonymne, promin Kubo Turku neuvedomil sem si, ze ses na to citlivej | Laco Šaolin | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 18:36:44 24.04.2009 | To by už snad stačilo, ne mládenci? Chovejte se k němu trochu ohleduplně, vždyť je zjevně poněkud nervově labilní. | pbla4024 | odpovědět |
  |   |   | Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 18:43:02 24.04.2009 | jéje, ty seš fakt trošku jinej...zvláštní...každopádně vybočuješ z mejnstrímu | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   | Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby | 20:43:33 26.04.2009 | Jmenuji se Jan Šálek a su z Brna. Těší mne. | čaj | odpovědět |
  | Re: Kopnete si do Turka.. | 17:50:49 24.04.2009 | To není pravda, ale když si o nakopání do p.... tak poctivě koleduje, tak proč mu nevyhovět, že? | M. | odpovědět |
  |   | nohy do kříža | 20:32:14 24.04.2009 | ten Turek by se měl trochu osvěžit a netlemit furt do obrazovky, | Polak | odpovědět |
  |   |   | Re: nohy do kříža | 22:50:55 24.04.2009 | Kubíčku, zkus na tu svoji horkost kapičku jalovcové vod hajnýho, anebo si rovnou skoč za krakonošem pro trošku léčivýho lupení, kamení a hulení, páč takle bys byl v těch zatracenejch horách ouplně ztracenéééj! | samec | odpovědět |
  |   |   |   | Re: nohy do kříža | 23:31:03 24.04.2009 | Chlapci, chápu vaše rozpoložení a také dětinské vtipkování, mám také pubertální potomky. Ale trochu jste se odklonili od předmětu debaty, není-liž pravda? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 15:04:59 26.04.2009 | Kubo, jak to sleduji, mají tě na lezci rádi jak Voldemorta v Bradavicích. Nechceš se nějak politicky zvýraznit? Jsi zajímavý typ, který by skvěle doplňoval naši politickou scénu. Turek na hrad! | polosamec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 21:41:12 26.04.2009 | Z čeho soudíš, že mě lezci nemají rádi? V této diskusi se takhle poněkud primitivně vyjádřili Nesmrtelný blázen, JX Zero, Čaj (Jan Šálek), dva anonymové, Gut, Samec, Vont, M., Ondráš z Raťáku, Polák, Antiturek a Vláďa Šauli. Tyto pány pokládáš za reprezentanty celé lezecké komunity? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 22:59:00 26.04.2009 | Milý Kubo, nemyslím si, že by mé vyjádření k tématu bylo primitivní. Možná by nebylo od věci, přestat se touto debatou stále zabývat a svými komentáři přilévat olej do ohně. Tak trochu mám pocit, že chceš mít za každou cenu poslední slovo. Vyjeď raději na skály - je pěkně. | Čaj (Jan Šálek) | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 23:24:30 26.04.2009 | Promiň. Omlouvám se. Zahrnul sem Tě mezi anonymní křiklouny v této diskuse. Spletl jsem se v té zaplavě příspěvků. Ohledně posledního slova: Nereaguju na urážky. Reaguju především na zavádějící nebo lživá tvrzení. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 10:16:35 27.04.2009 | Milý Kubo, půlku z nich znám a jeví se, v rámci možností, aspoň tolerentní. Znám v podstatě celou komunitu z Krasu a nikdo si nedovolí veřejně shazovat výkony druhých.Spíš jde o hecování a pozitivní motivaci. Každý leze, na co má, a pokud má někdo radost z toho, že přelezl za V v Tatrách, nebo jiný z nějaké 9 na Holštejně, je to jistě jeho subjektivní pocit, ale není třeba ho za to jebat. To by tady mohly být jen články o Adamovi, nebo Tomovi. Nevím, jak jsi starý, ale já lezu už 20 let a tento sport byl kdysi zejména o radosti a pocitech. Vrcholový sport se z toho stal až později.
| polosamec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 11:36:57 27.04.2009 | Milý Polosamče! Vždyť se vůbec nelišíme. Se vším, cos napsal, souhlasím. V čem vidíš rozpor? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 12:37:43 27.04.2009 | Lišíme s možná zásadně v tom, že já jsem samice. A Kubo, raduj se ze života, nech druhé, ať mají své drobné radosti a jestli se cítíš sám, kup si medvídka mývala:) | polosamec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 13:59:20 27.04.2009 | Milá samice! Děkuji za rady do života. Zařídil jsem si ho ale sám podle sebe. Totéž doporučuji i Tobě. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 18:18:11 27.04.2009 | Polosamice:)) má pravdu, předsedo!!! | samec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 18:29:21 27.04.2009 | Jak to teda máte: Kdo je chlap, kdo ženská a kdo hermafrodit? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 18:38:31 27.04.2009 | Polosamec má svaly jako hypersamec, ale ve skutečnosti je to samice, které někdy říkáme polosamice, ale to nemá ráda a klidně tě za to i zbije. Takže jestli nemáš ještě větší svaly, třeba jako já samec, tak si musíš dávat bacha na to co říkáš, což může potvrdit nejeden slabší skorosamec. Howg. | samec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 19:13:31 27.04.2009 | Jsem z toho janek. Svaly nemám. Nevím kdo je smaec, polosamec a samice. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 19:33:52 27.04.2009 | Úkol zněl jasně: "Zmátnout Turka". /Teď vážně, opravdu si nevymýšlím a jsou to real-persons. P.S. medvídka mývala si nekupuj, kdo je "in", pořídí si Nartouna/ | samec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 19:49:03 27.04.2009 | Turek vod vokurek neví, kde nártouna hledat a jak ho správně použít. A díky za zastání, Velký vezíre, ale ty bicáky si ještě přeměříme. | polosamec | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: nohy do kříža | 20:09:37 27.04.2009 | Teď jsi provalila kdo jsem! | Oskar Trnka | odpovědět |
  | Re: Kopnete si do Turka.. | 06:24:48 25.04.2009 | Nóó, osobně se mi zdá, že už to je "posedlost Turkem". On zase tak černej není (Jó, k tomuhle i k minulýmu patří smajlíky... šup - (:-))^2 ). HD by sice mohly spravit už po letech kódování a vůbec technickou úroveň webu, barevně je to pro mne strašný, většinou tak jdu a zase odejdu, neb na mne vybafne něco přes celou stránku, to stylizování a grafika článků na jedno brdo mi taky nebere... ale je tam spousta dobrejch informací, některý články (i od Kuby) jsou zajímavý, dobrý a čtivý.
Též J.K. sám není tak černočerné zlo. :-) :-) | Dag | odpovědět |
  |   | Re: Kopnete si do Turka.. | 20:35:12 27.04.2009 | Z výše uvedených příspěvků plyne, že Turek přestává blábolit, pokud je zmaten pohlavní identitou odpůrců. Pánové, máte know-how. | polosamec | odpovědět |
  |   |   | Re: Kopnete si do Turka.. | 21:01:43 27.04.2009 | :-D | kuba novák | odpovědět |
  |   |   |   | KLUCI a ĎEVČATA | 13:42:13 28.04.2009 | já Turka mám docela Rád, myslím si že byste toho měli nechát a neblábolit pořád do kola... Turek je docela milej klučina a klidně bych si ho vzal do stanu nebo takhle nějak na víkend do přírody na výšlap,no nic. co Ty na to Turku? | Lukášek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: KLUCI a ĎEVČATA | 14:24:26 28.04.2009 | Co bych jako měl? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: KLUCI a ĎEVČATA | 14:28:33 29.04.2009 | E? | | odpovědět |
  |   | Re: Kopnete si do Turka.. | 18:53:20 29.04.2009 | No na HD nechodim protoze ta grafika je desny a clanek ktery vzplodil tuto diskuzi jsem necetl (a tudiz obsah prispevku KT nejsem s to odnotit), ale behem cele diskuze je KT jedn z male ktery reaguje na komentare ctenaru a vicemene se snazi argumentovat radsi nez nadavat. Trochu mi pripada ze ostatni ho apriori nemaj radi a hnidopissky hledaj jak ho napadnout a urazit. Jinak KT neznam.... | pecenac | odpovědět |
červený hadr? | 06:59:44 30.04.2009 | Pánové a dámy, je skutečně tristní jak jediná poznámka KT k formě článku Vás dokáže vytočit doběla. | milan | odpovědět |
Švihy fandím ti! | 22:45:52 16.05.2009 | Chtěla bych veřejně podpořit Švihyho, člověka, kterýho znám a moc mu fandín. Věřím, že jednou vylze opravdu něco velkýho, pak to napíše na lezce.cz a už nikdo si nedovolí psát tak nelidský komentáře, že milý pane Turku :-)?
P.S. Ten článěk mi přijde moc fajn. | Banatnice | odpovědět |
  | Re: Švihy fandím ti! | 23:00:41 16.05.2009 | Jaj.Švihy má konečně babu !) | Geg | odpovědět |
  |   | Re: Švihy fandím ti! | 16:24:09 08.12.2009 | Myslím že to psala Švihyho maminka či babička, aby to celé nevypadalo tak blbě...:-D | Derek | odpovědět |
  | Re: Švihy fandím ti! | 02:06:27 17.05.2009 | Napište mi na mail. Můžeme si vyjasnit můj postoj ke vztahu lezení těžkých cest a nedotknutelnosti jejich přelezců. Tady bych se do uzavřené debaty pouštěl jen nerad. | Kuba Turek | odpovědět |
  | Re: Švihy fandím ti! | 10:48:15 17.05.2009 | ŠVIHY, MĚ ZASE JSTE TY A TVOJE PRELEZY ÚPLNĚ UKRADENY :-D | Pedro | odpovědět |
  |   | Re: Švihy fandím ti! | 15:35:38 08.12.2009 | Chlapci kdyby vaše vytrvalost jakou máte při řešení"zásadního problému"byla taková i v těch horách tak máme líhen jako svina.Vyserte se už na to a jedte radši lízt,stejně hovno vyřešíte.Nebudte jak ti poslanci...Martas | Martas | odpovědět |
  |   |   | Re: Švihy fandím ti! | 15:38:40 08.12.2009 | A takový hezký článek to byl.Kubo nic se švihym nemám ani ho neznám...Martas | martas | odpovědět |
  |   |   | Re: Švihy fandím ti! | 15:38:44 08.12.2009 | A takový hezký článek to byl.Kubo nic se švihym nemám ani ho neznám...Martas | martas | odpovědět |
|